Gerard v.d. Horst schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:07:
[...]
En je vraag/opmerking is?
Zoals je nu je reactie schrijft kom je echt over als een Apple fanboy die een android apparaat probeert af te kraken. Je had al geen goed gevoel bij android maar kocht toch een tablet die uiteindelijk ook niet bevalt wat je vooroordeel bevestigd...
Als je je goed voorbereid zal je zien dat nieuwe apparaten standaard niet altijd direct ondersteund worden door alle software. Kijk naar de Linux ontwikkeling, ook daar zal nieuwe hardware niet gelijk ondersteund worden al wordt het wel steeds beter. Zodra je hardware ondersteuning nodig hebt van speciale chipsets kom je al snel in schimmig gebied. Niet alle fabrikanten geven ondersteuning voor open source projecten. Ik zeg niet dat de nexus 7 geen hardware ondersteuning krijgt maar het kan even duren. En xbmc ontwikkeling gaat in de stabiele versie niet zo snel en ben je snel afhankelijk van alpha of beta software versies. En ik hoop dat je weet wat een alpha versie inhoudt?
En als laatste, wie heeft je verteld dat de upgrade van 4.3 naar 4.4 een grote update was??? Als het echt een grote update zou zijn was de versie denk ik wel naar 5.0 gegaan.
Ik zou zeggen probeer plezier te hebben van je aankoop, en als het echt niet bevalt zou ik het verkopen.
Waarom zie je kritiek op Android meteen als het afkraken door een Apple fanboy? Ik probeerde alleen maar een verschil in persoonlijke ervaring tussen Android en iOS aan te geven. Een vergelijking met Linux als het gaat over ondersteuning van nieuwe hardware gaat wat mij betreft een beetje mank. Ik vergelijk tablets OS-en en de 'tablet ervaring' vind ik tot nu toe bij iOS beter. Daarmee vind ik Android en de Nexus 7 zeker geen slecht product. Integendeel! In beide zie ik ook weer goede dingen. Android is meer open en bij iOS is hardware en OS perefect op elkaar afgestemd. Dat laatste vind ik trouwens nog niet helemaal waar voor iOS 7. Zelfs op mijn nieuwe iPad Air zie ik af en toe dropped frames bij scherm animaties.
Ja ik weet wat alpha en beta versies inhouden... ik ben zelf ook software ontwikkelaar.

Ik had me van tevoren misschien iets beter kunnen verdiepen in XBMC icm de Nexus 7 2013, maar ben dat gewoon niet gewend als het om tablets en apps gaat. Ik nam aan dat op een Nexus, wat de 'standaard hardware' is voor Android, bestaande apps gewoon zouden werken. Uiteindelijk zal er ook wel een stabiele versie van XBMC komen.
Wat betreft de 'grootte' van de upgrade van 4.3 naar 4.4. Dat is dan een foute aanname geweest van mijn kant.
Ik ga zeker plezier hebben van mijn aankoop. Misschien wordt deze Apple fanboy (jouw woorden

), ook nog wel eens een Android fanboy. En... met beide apparaten kan ik nu "The best of both worlds" gebruiken.