Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 09:52
-Lars- schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:58:
Blijven de barsten waarschijnlijk zoals ze nu zijn of wordt dit een progressief probleem?
Op basis van jouw verstrekte duidelijke foto's en mijn materiaalkennis met betrekking tot het gebruikte glas weet ik vrijwel zeker dat de barsten niet groter zullen worden casu quo dat de werking er onder gaat lijden.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 10:37
Kreeg net een melding dat er een update klaar stond maar na rebooten geeft de Droid leuk "fout" aan.
Hoe start ik de update nu opnieuw want nu zegt mijn n7 dat ie al op de laatste software draait. 4.3 dus...

Hoe start ik de update service opnieuw?

[ Voor 9% gewijzigd door coob op 22-11-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
coob schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:47:
Kreeg net een melding dat er een update klaar stond maar na rebooten geeft de Droid leuk "fout" aan.
Hoe start ik de update nu opnieuw want nu zegt mijn n7 dat ie al op de laatste software draait. 4.3 dus...

als ie het net fout deed is de kans groot dat het de volgende x ook niet lukt.. heb je misschien iets aan je /system aangepast?
forceren gaat helaas niet zomaar, er zijn trucjes, maar niet zonder gevolgen..

een paar posts terug wordt nog de hele uitleg gelinked:
MatthiasDS in "Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 12:55
coob schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:47:

flash m via adb, kijk of die dan ook een error geeft. Met services klooien gaat je meer nadelen dan voordelen opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Heb hem alleen unlocked en geroot.
Dus factory reset dan maar?

-edit-
Heb maar een factory image 4.4 KRT16S via de Nexus toolkit geflashed.

[ Voor 39% gewijzigd door coob op 23-11-2013 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 15:43
Heb Kitkat gisterenavond via OTA ontvangen, maar nu loopt RTL nieuws app telkens vast. Zijn er meer mensen met problemen met vastlopers? En zo ja, wat kan ik daaraan doen?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Joop_Klepzeiker schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:59:
Heb Kitkat gisterenavond via OTA ontvangen, maar nu loopt RTL nieuws app telkens vast. Zijn er meer mensen met problemen met vastlopers? En zo ja, wat kan ik daaraan doen?
Tijdelijk Nu.nl of NOS gebruiken?
Als ik die recensies lees, is die RTL nieuws app sowieso de moeite niet waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De nieuwe Google Play Kiosk draait ook bijzonder goed. Zitten zat nieuws threads in, en zo niet voeg je er wat aan toe naar eigen smaak.

Mooi, snel, smooth, aanrader imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:44
RTL Nieuws app werkt nog niet op KitKat. Merkte ik ook al aan mijn Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
coob schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:08:
Heb hem alleen unlocked en geroot.
Dus factory reset dan maar?

-edit-
Heb maar een factory image 4.4 KRT16S via de Nexus toolkit geflashed.
Door de root actie worden er bepaalde settings omgezet.
Hierdoor werkt de OTA niet, of zoals bij jou, niet naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
FreshMaker schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:05:
[...]

Door de root actie worden er bepaalde settings omgezet.
Hierdoor werkt de OTA niet, of zoals bij jou, niet naar behoren.
Ook na "back to stock" via de toolkit liep de update naar 4.4 vast.
Krijg ik nu weer wel ota updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
coob schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:37:
[...]

Ook na "back to stock" via de toolkit liep de update naar 4.4 vast.
Krijg ik nu weer wel ota updates?
Heb je wel een full wipe en reset cache + dalvik gedaan ?

Probeer anders de optie "reset factory settings" maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OTA update hier en de AOSP browser werkt niet meer :( (die ik zonder root erop had gezet). Via XDA wel weer een versie erop gekregen, maar deze heeft glitches....Ziet niet mooi uit, geen history en incognito werkt niet. Iemand een alternatief? Ben nu met Habit browser bezig, maar is niet hetzelfde als AOSP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Boat browser gebruik ik zelf, aangezien deze als een van de weinige browsers een wél werkende tekst omloop heeft die meteen werkt na pinch to zoom. Andere browsers stellen hier in meestal mega teleur.

Zag dat er ook een Boat for Tablets was, net geïnstalleerd maar geen ervaringen nog, gebruikte altijd Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Mijn nexus uit Duitsland heeft nog niets mogen ontvangen helaas :-( het gaat toch gewoon om build nummer en niet om verkoop plaats ofzo?

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 09:21
Schijnbaar wel,de mijne uit Spanje ook Nada

[ Voor 4% gewijzigd door GRAD85 op 23-11-2013 19:56 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik heb de Kit Kat update ook ontvangen. Uiterlijk geen verschil met Android 4.3. Alleen de blauwe wifi/batterij iconen zijn nu wit. Ik merk wel een verschil met batterij duur. Stuk slechter. Kit Kat vreet de batterij leeg. Net een uur geleden de batterij opgeladen en hij zit nu alweer op 75% Voor de update kon ik makkelijk 2 dagen door met de tablet. :(

Meer Tweakers last van?

[ Voor 3% gewijzigd door mufana op 23-11-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
mufana schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:30:
Ik heb de Kit Kat update ook ontvangen. Uiterlijk geen verschil met Android 4.3. Alleen de blauwe wifi/batterij iconen zijn nu wit. Ik merk wel een verschil met batterij duur. Stuk slechter. Kit Kat vreet de batterij leeg. Net een uur geleden de batterij opgeladen en hij zit nu alweer op 75% Voor de update kon ik makkelijk 2 dagen door met de tablet. :(

Meer Tweakers last van?
Dat is niet kitkat dat is de laatste google play services, welke alle android devices draaien. Zal binnenkort gefixt worden door google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Nogmaals, meldingen over het wel of niet ontvangen van de update zonder verder inhoudelijke bijdrage hoeven hier niet geplaatst te worden. Het is bekend dat de update gefaseerd wordt uitgerold. Even geduld dus.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 23-11-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
De update gaat niet op build nummer, ik heb hem uit de VS sinds de launch, dus een eerste batch apparaat en de update is hier nog steeds niet binnen. Het is echt random.

Over de batterijverbruik, daar heeft elke android toestel "last" van na een nieuwe versie. Het lijkt erop dat het toestel weer compleet gescand wordt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverh
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 13:17
Ik heb de ota ook gekregen en mijn batterij is uitstekend. Wel jammer dat de layout van 4.4 totaal niet boeiend is tot 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
Ja het is op zich heel vreemd dat ze niet de nexus 5 implementatie uitrollen voor alle devices, terwijl dat juist de unique selling point is. Ik verwacht nog een OTA update voor de launcher in een paar weken, kan bijna niet anders. Waarschijnlijk wachten ze eerst nog wat error log en aandere gebruikerservaringen van de N5 af en dan gaat de N4 en N7 ook over.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:29
Ik heb mijn Nexus nu ook op Kitkat draaien maar ik zie geen verschil met 4.3
op wat icoontjes na dan die veranderd zijn ..

klopt dit of niet

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 24-11-2013 10:39 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 23-09 16:43
ravw schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:38:
Ik heb mijn Nexus nu ook op Kitkat draaien maar ik zie geen verschil met 4.3
op wat icoontjes na dan die veranderd zijn ..

klopt dit of niet
Klopt. En bij instellingen is er nu een print functie toegevoegd.
Verder zal er onderhuids wel wat aangepast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Yihaaa schreef op zondag 24 november 2013 @ 10:41:
[...]

Klopt. En bij instellingen is er nu een print functie toegevoegd.
Verder zal er onderhuids wel wat aangepast zijn.
oke :)

maar nu is mijn Synchronisatie uit geschakeld
en hoe krijg ik die weer aan ?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel al 2 random reboots gehad sinds kitkat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:33
Ik heb 'm nu een weekje. Ben eigenlijk nooit een fan geweest van android (heb als telefoon een iphone en al bijna 2 jaar een iPad), maar... om toch eens android te ervaren heb ik de 2013 Nexus 7 32GB gekocht als kleine tablet er bij. Voor de prijs een mooi stukje hardware.

Wat me meteen al opviel is dat XBMC, ook een van de redenen waarom ik een android apparaat erbij wilde hebben, niet goed draait. De 12.2 release versie lijkt de nieuwe chipset van de Nexus 7 nog niet goed te ondersteunen. 'Oplossing' is om een alpha build te installeren, maar dan werken weer een hoop plugins niet goed. Dit bevestigt een beetje het gevoel dat ik bij android had.

Gisteren via OTA kitkat erop gezet. Update ging prima (stuk sneller als een iOS update), maar... wat is er nu eigenlijk anders aan 4.4 tov 4.3 op een Nexus 7 2013? Noemen ze dit een grote update? En dan is er kritiek op Apple dat ze niet vernieuwend zijn! ;-)

Vooralsnog wint iOS het bij mij tov Android, maar dat kan ook gewoon komen doordat ik iOS beter ken. Wat me wel opvalt is dat een aantal veelgebruikte apps op een iPad een veel betere interface hebben.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlobalHawk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 17:28
Hier ook van 4.3 naar 4.4 gegaan, echter de volumebalk beweegt niet meer als je het volume aanpast met de volumerocker (bijv. tijdens het afspelen van multimedia). Het volume past zich wel gewoon aan overigens.

Meer gebruikers die dit opgevallen is?

Verder jammer dat de iconen in de bovenbalk nu wit zijn, blauw zag er toch mooier uit.

[ Voor 15% gewijzigd door GlobalHawk op 24-11-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
jverh schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:51:
Ik heb de ota ook gekregen en mijn batterij is uitstekend. Wel jammer dat de layout van 4.4 totaal niet boeiend is tot 4.3
Was 4.3 dan voor verbetering vatbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
horizon1978 schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:53:
[...]

Was 4.3 dan voor verbetering vatbaar?
Schijnbaar dacht Google van wel bij de Nexus 5. ;) Ik heb altijd gedacht dat het voordeel van een Nexus apparaat was dat deze 'stock Android' draaiden en dus altijd de laatste Android versie konden draaien. Welk apparaat heeft nu de stock Android versie? De Nexus 5 of de Nexus 7 (2013)?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
GlobalHawk schreef op zondag 24 november 2013 @ 20:47:
Hier ook van 4.3 naar 4.4 gegaan, echter de volumebalk beweegt niet meer als je het volume aanpast met de volumerocker (bijv. tijdens het afspelen van multimedia). Het volume past zich wel gewoon aan overigens.

Meer gebruikers die dit opgevallen is?
Net geprobeerd bij Spotify en Youtube. Volumebalk beweegt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlobalHawk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 17:28
PatrickC schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:18:
[...]

Net geprobeerd bij Spotify en Youtube. Volumebalk beweegt gewoon.
Een extra reset na de upgrade heeft het probleem inmiddels verholpen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21
PatrickC schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:06:
Ik heb 'm nu een weekje. Ben eigenlijk nooit een fan geweest van android (heb als telefoon een iphone en al bijna 2 jaar een iPad), maar... om toch eens android te ervaren heb ik de 2013 Nexus 7 32GB gekocht als kleine tablet er bij. Voor de prijs een mooi stukje hardware.

Wat me meteen al opviel is dat XBMC, ook een van de redenen waarom ik een android apparaat erbij wilde hebben, niet goed draait. De 12.2 release versie lijkt de nieuwe chipset van de Nexus 7 nog niet goed te ondersteunen. 'Oplossing' is om een alpha build te installeren, maar dan werken weer een hoop plugins niet goed. Dit bevestigt een beetje het gevoel dat ik bij android had.

Gisteren via OTA kitkat erop gezet. Update ging prima (stuk sneller als een iOS update), maar... wat is er nu eigenlijk anders aan 4.4 tov 4.3 op een Nexus 7 2013? Noemen ze dit een grote update? En dan is er kritiek op Apple dat ze niet vernieuwend zijn! ;-)

Vooralsnog wint iOS het bij mij tov Android, maar dat kan ook gewoon komen doordat ik iOS beter ken. Wat me wel opvalt is dat een aantal veelgebruikte apps op een iPad een veel betere interface hebben.
En je vraag/opmerking is?

Zoals je nu je reactie schrijft kom je echt over als een Apple fanboy die een android apparaat probeert af te kraken. Je had al geen goed gevoel bij android maar kocht toch een tablet die uiteindelijk ook niet bevalt wat je vooroordeel bevestigd...

Als je je goed voorbereid zal je zien dat nieuwe apparaten standaard niet altijd direct ondersteund worden door alle software. Kijk naar de Linux ontwikkeling, ook daar zal nieuwe hardware niet gelijk ondersteund worden al wordt het wel steeds beter. Zodra je hardware ondersteuning nodig hebt van speciale chipsets kom je al snel in schimmig gebied. Niet alle fabrikanten geven ondersteuning voor open source projecten. Ik zeg niet dat de nexus 7 geen hardware ondersteuning krijgt maar het kan even duren. En xbmc ontwikkeling gaat in de stabiele versie niet zo snel en ben je snel afhankelijk van alpha of beta software versies. En ik hoop dat je weet wat een alpha versie inhoudt?

En als laatste, wie heeft je verteld dat de upgrade van 4.3 naar 4.4 een grote update was??? Als het echt een grote update zou zijn was de versie denk ik wel naar 5.0 gegaan.

Ik zou zeggen probeer plezier te hebben van je aankoop, en als het echt niet bevalt zou ik het verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Zijn er meer mensen die maar met moeite ergens een bericht kunnen tikken met de N7? Gaat voornamelijk om berichtvakken van bijvoorbeeld fora. Cursor versleept traag en springt van einde van de regel naar de plek waar je eerder een correctie hebt gedaan. Een correctie maken in een tekst wordt zo nagenoeg onmogelijk en werkt erg frustrerend.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
[b][message=41286847,noline]Ik heb altijd gedacht dat het voordeel van een Nexus apparaat was dat deze 'stock Android' draaiden en dus altijd de laatste Android versie konden draaien. Welk apparaat heeft nu de stock Android versie? De Nexus 5 of de Nexus 7 (2013)?
Beiden draaien toch gewoon stock Android 4.4? Ik zie het verschil niet?

Of heb je het nu louter over de launcher - die je ook op de N7 kan installeren en die meer dan waarschijnlijk uiteindelijk in Google play downloadbaar zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 21:51

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

PatrickC schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:06:

Dat van XBMC is niet helemaal terecht. De alpha 8 van gotham werkt hier prima op de nexus 7 2013. Daarnaast heeft het niet werken van Frodo (12.2) niks te maken met android maar met de hardware acceleratie van video waar ze lange tijd problemen mee hadden in het XBMC team.

Hier ook een dubbele fan, heb zowel een ipad als een nexus met XBCM erop draaien maar dan is android toch 100x makkelijker en soepeler.
Voor games daarentegen kan android nog niet wedijveren met de ipad. Alle nieuwe interessante games komen eerst uit op ios (zie bijvoorbeeld op dit soort websites die pocket gaming serieus volgen: http://www.pockettactics.com/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Lt. Marx schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:42:
[...]

Dat van XBMC is niet helemaal terecht. De alpha 8 van gotham werkt hier prima op de nexus 7 2013. Daarnaast heeft het niet werken van Frodo (12.2) niks te maken met android maar met de hardware acceleratie van video waar ze lange tijd problemen mee hadden in het XBMC team.
Gedeeltelijk mee eens. Ik wil alleen maar een nadeel van Android devices aangeven tov iOS. Door de verschillende hardware werken sommige apps dus niet goed op bepaalde hardware. Nu komt dat in iOS ook wel eens voor na een iOS upgrade, maar dat wordt dan meestal snel gefixt in een nieuwe officiële release. Nu moest ik op zoek naar een correct werkende alpha release. Ik heb er trouwens nog geen gevonden waarin de 1Channel plugin goed werkt. En XBMC crashed ook regelmatig. Ik zal alpha 8 eens proberen.

Ik ben deze week ook overgestapt van een iPad 3 naar een iPad Air, dus van een A5X 32 bit naar een A7 64 bit processsor en ben daar nog geen enkel probleem tegengekomen met een app die niet meer werkt. Maar... XBMC kan ik niet op m'n iPad draaien, dus dat pleit dan weer wel voor Android. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MatthiasDS schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:14:
[...]

Beiden draaien toch gewoon stock Android 4.4? Ik zie het verschil niet?

Of heb je het nu louter over de launcher - die je ook op de N7 kan installeren en die meer dan waarschijnlijk uiteindelijk in Google play downloadbaar zal zijn?
Kijk, dat ligt dan aan mijn nog gebrekkige kennis van Android ;), ik zie de launcher als onderdeel van het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:02
Hoi ik had even een vraag:

Iemand van jullie ook al eens per ongeluk de play store van je Nexus 7 verwijderd?

Ik kreeg nl een foutmelding bij een aangekochte app (wifi file transfer pro) dat er geen info kon worden opgehaald van de server (met foutcode) en ik dacht laat ik dan bij google play services (via instellingen>apps) de updates eens verwijderen en alles uitschakelen en de cache geheugens wissen.

Het teleurstellende resultaat is dat ik het app logootje kwijt ben en dat hij nergens meer tussen mijn apps staat.

Toen ik hem terug inschakelde stond hij alleen tussen alle gedownloade apps (via instellingen>apps) maar nergens meer kan ik hem openen of überhaupt terug vinden..

Wel staat hij gewoon nog op mijn HTC One..

Never mind, kon hem terughalen via apps en dan de drie puntjes met appvoorkeuren herstellen :X

Sorry voor deze post, nu nog die foutcode oplossen bij de onbenaderbare CS van Google.

[ Voor 12% gewijzigd door JDL15 op 25-11-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 13:14
PatrickC schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:42:
[...]

Gedeeltelijk mee eens. Ik wil alleen maar een nadeel van Android devices aangeven tov iOS. Door de verschillende hardware werken sommige apps dus niet goed op bepaalde hardware. Nu komt dat in iOS ook wel eens voor na een iOS upgrade, maar dat wordt dan meestal snel gefixt in een nieuwe officiële release. Nu moest ik op zoek naar een correct werkende alpha release. Ik heb er trouwens nog geen gevonden waarin de 1Channel plugin goed werkt. En XBMC crashed ook regelmatig. Ik zal alpha 8 eens proberen.
En ik zie die verschillende hardware juist als een pluspunt. Dan kan ik een apparaat vinden die op mijn wensen aansluit en niet op de wensen van de meerderheid.
Ja, die keuze vrijheid levert het zelfde op als bij een pc, de mogelijkheid dat iets niet/minder werkt dan op een ander apparaat. Persoonlijk heb ik hier nog nooit last van gehad maar het is inderdaad een ding wat je erbij krijgt.
Alleen heeft dat naar mijn mening weinig tot niets te maken met Android maar met mijn keuze. Android is geen IOS, het is wel ook een OS die gebruikt kan worden op telefoons en tablets. Net als dat Windows geen Linux of OSX is.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik ben pro-android maar sommigen adviseer ik toch iOS. Waarom? Ik root en zet Android naar mijn hand met eventueel een custom rom & kernel, wakelocks / batterij zuigende processen weet ik te verhelpen, etc. Terwijl ik het soms nodig vind om android te tweaken, zijn we niet allemaal tweakers.... Ik heb geen zin om later "domme" vragen te beantwoorden of gemekker aan te horen wanneer ik iemand een Android device heb aangeraden. Daarom adviseer ik vaak: "Andriod heeft mijn persoonlijke voorkeur, maar jou raad ik iOS aan want dat werkt gewoon en dan hoef jij mij later geen vragen te stellen".

Hopelijk komt er een moment dat ik van mening verander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 21:51

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Chris.nl schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:49:
Ik ben pro-android maar sommigen adviseer ik toch iOS. Waarom? Ik root en zet Android naar mijn hand met eventueel een custom rom & kernel, wakelocks / batterij zuigende processen weet ik te verhelpen, etc. Terwijl ik het soms nodig vind om android te tweaken, zijn we niet allemaal tweakers.... Ik heb geen zin om later "domme" vragen te beantwoorden of gemekker aan te horen wanneer ik iemand een Android device heb aangeraden. Daarom adviseer ik vaak: "Andriod heeft mijn persoonlijke voorkeur, maar jou raad ik iOS aan want dat werkt gewoon en dan hoef jij mij later geen vragen te stellen".

Maar deze mening herken ik ernstig. Ouders, vrienden en familie zal ik eerder ios aanraden. Gemakkelijker, consistenter maar minder configureerbaar. Dat neemt niet weg dat op deze site ik android aanraad zeker als je met dingen als rooten en xbmc aan de slag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
Chris.nl schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:49:
[...] Daarom adviseer ik vaak: "Andriod heeft mijn persoonlijke voorkeur, maar jou raad ik iOS aan want dat werkt gewoon en dan hoef jij mij later geen vragen te stellen".

offtopic:
Moet je geen iPhone 4s hebben die na de update naar ios 7 geen wifi meer heeft... De wifi schakelaar kan je niet meer aanzetten.
Kan dus terug naar de winkel voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb nog steeds geen OTA update gehad naar KitKat en ik vermoed dat het misschien aan mijn set up ligt.
Zou wel raar zijn, want ik heb gewoon de officiele versie 4.3 maar alleen geroot en CWM geinstalleerd.

Nu zit ik erover te denken om KitKat te sideloaden, maar ik wil wel mijn gegevens behouden.

Wat raden jullie aan ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 23-09 13:16
speedme schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:25:
Ik heb nog steeds geen OTA update gehad naar KitKat en ik vermoed dat het misschien aan mijn set up ligt.
Zou wel raar zijn, want ik heb gewoon de officiele versie 4.3 maar alleen geroot en CWM geinstalleerd.

Nu zit ik erover te denken om KitKat te sideloaden, maar ik wil wel mijn gegevens behouden.

Wat raden jullie aan ?
Reboot hem eerst eens en kijk daarna als je de update wel klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Chris89 schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:27:
[...]

Reboot hem eerst eens en kijk daarna als je de update wel klaar staat.
ik reboot hem dagelijks, maar ik wil het wel proberen hoor :D

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Liev schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:36:
4.4 net binnen via OTA 😀😀☺:-D
Dan wacht ik dus nog heel even :-)
Bedankt!

Edit : zojuist de Google Framework truc toegepast (= verwijderen data en reboot) en voila : de update komt binnen :P

[ Voor 22% gewijzigd door speedme op 25-11-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Ik heb gelijk maar de GE Launcher erop gezet. Werkt prima! Ik merk nog helemaal geen bugs of errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 21:55
wat als je hem in landscape zet? zitten de apps dan in de zoekbalk bij jouw en je achtergrond is ook niet zo lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
pascalboy schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 06:48:
wat als je hem in landscape zet? zitten de apps dan in de zoekbalk bij jouw en je achtergrond is ook niet zo lekker?
Merk daar niets van aangezien ik maar 1 scherm heb en alleen 2 app shortcuts onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ik heb net even mijn live account toegevoegd in mijn mailproggie van de nexus alleen nu wil ik het account verwijderen maar ik zie nergens de optie er voor ?

want bij me telefoon kan je hem gewoon verwijderen maar op deze tab niet voor zo ver ik het kan zien

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 26-11-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Gerard v.d. Horst schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:07:
[...]

En je vraag/opmerking is?

Zoals je nu je reactie schrijft kom je echt over als een Apple fanboy die een android apparaat probeert af te kraken. Je had al geen goed gevoel bij android maar kocht toch een tablet die uiteindelijk ook niet bevalt wat je vooroordeel bevestigd...

Als je je goed voorbereid zal je zien dat nieuwe apparaten standaard niet altijd direct ondersteund worden door alle software. Kijk naar de Linux ontwikkeling, ook daar zal nieuwe hardware niet gelijk ondersteund worden al wordt het wel steeds beter. Zodra je hardware ondersteuning nodig hebt van speciale chipsets kom je al snel in schimmig gebied. Niet alle fabrikanten geven ondersteuning voor open source projecten. Ik zeg niet dat de nexus 7 geen hardware ondersteuning krijgt maar het kan even duren. En xbmc ontwikkeling gaat in de stabiele versie niet zo snel en ben je snel afhankelijk van alpha of beta software versies. En ik hoop dat je weet wat een alpha versie inhoudt?

En als laatste, wie heeft je verteld dat de upgrade van 4.3 naar 4.4 een grote update was??? Als het echt een grote update zou zijn was de versie denk ik wel naar 5.0 gegaan.

Ik zou zeggen probeer plezier te hebben van je aankoop, en als het echt niet bevalt zou ik het verkopen.
Waarom zie je kritiek op Android meteen als het afkraken door een Apple fanboy? Ik probeerde alleen maar een verschil in persoonlijke ervaring tussen Android en iOS aan te geven. Een vergelijking met Linux als het gaat over ondersteuning van nieuwe hardware gaat wat mij betreft een beetje mank. Ik vergelijk tablets OS-en en de 'tablet ervaring' vind ik tot nu toe bij iOS beter. Daarmee vind ik Android en de Nexus 7 zeker geen slecht product. Integendeel! In beide zie ik ook weer goede dingen. Android is meer open en bij iOS is hardware en OS perefect op elkaar afgestemd. Dat laatste vind ik trouwens nog niet helemaal waar voor iOS 7. Zelfs op mijn nieuwe iPad Air zie ik af en toe dropped frames bij scherm animaties.

Ja ik weet wat alpha en beta versies inhouden... ik ben zelf ook software ontwikkelaar. :) Ik had me van tevoren misschien iets beter kunnen verdiepen in XBMC icm de Nexus 7 2013, maar ben dat gewoon niet gewend als het om tablets en apps gaat. Ik nam aan dat op een Nexus, wat de 'standaard hardware' is voor Android, bestaande apps gewoon zouden werken. Uiteindelijk zal er ook wel een stabiele versie van XBMC komen. :)

Wat betreft de 'grootte' van de upgrade van 4.3 naar 4.4. Dat is dan een foute aanname geweest van mijn kant.

Ik ga zeker plezier hebben van mijn aankoop. Misschien wordt deze Apple fanboy (jouw woorden ;) ), ook nog wel eens een Android fanboy. En... met beide apparaten kan ik nu "The best of both worlds" gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ligt het aan mij of voelt de N7 met de KitKat update ineens veel minder snappy aan ?

Ik lees iets over Dalvik mode en ART mode, welke mode gebruiken jullie en waarom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
speedme schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:17:
Ligt het aan mij of voelt de N7 met de KitKat update ineens veel minder snappy aan ?

Ik lees iets over Dalvik mode en ART mode, welke mode gebruiken jullie en waarom ?
Ik zelf vind hem ook wat loom aanvoelen en ik moet nu wat meer me best doen om sommige dingen aan te zetten , waar normaal gewoon vinger in de buurt kwam en gelijk werkte moet je nu dus heel je duim bijna plat er opleggen wil er wat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
PatrickC schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:17:
[...]

Waarom zie je kritiek op Android meteen als het afkraken door een Apple fanboy? Ik probeerde alleen maar een verschil in persoonlijke ervaring tussen Android en iOS aan te geven. Een vergelijking met Linux als het gaat over ondersteuning van nieuwe hardware gaat wat mij betreft een beetje mank. Ik vergelijk tablets OS-en en de 'tablet ervaring' vind ik tot nu toe bij iOS beter. Daarmee vind ik Android en de Nexus 7 zeker geen slecht product. Integendeel! In beide zie ik ook weer goede dingen. Android is meer open en bij iOS is hardware en OS perefect op elkaar afgestemd. Dat laatste vind ik trouwens nog niet helemaal waar voor iOS 7. Zelfs op mijn nieuwe iPad Air zie ik af en toe dropped frames bij scherm animaties.

Ja ik weet wat alpha en beta versies inhouden... ik ben zelf ook software ontwikkelaar. :) Ik had me van tevoren misschien iets beter kunnen verdiepen in XBMC icm de Nexus 7 2013, maar ben dat gewoon niet gewend als het om tablets en apps gaat. Ik nam aan dat op een Nexus, wat de 'standaard hardware' is voor Android, bestaande apps gewoon zouden werken. Uiteindelijk zal er ook wel een stabiele versie van XBMC komen. :)

Wat betreft de 'grootte' van de upgrade van 4.3 naar 4.4. Dat is dan een foute aanname geweest van mijn kant.

Ik ga zeker plezier hebben van mijn aankoop. Misschien wordt deze Apple fanboy (jouw woorden ;) ), ook nog wel eens een Android fanboy. En... met beide apparaten kan ik nu "The best of both worlds" gebruiken. :)
Ik heb nooit beweerd dat je een Apple fanboy bent >:) ik schreef alleen dat jouw reactie als zodanig kan worden opgevat. :P Van mij mag je altijd kritiek hebben op android of op ios. Dat heb ik ook. Ook ik heb een ipad en een nexus7. Waar ik over viel was dat je begon met de opmerking dat je geen fan bent van android en eindigde met dat je gevoel terecht was. Daarom maakte ik die opmerking, die overigens niet bedoeld was als belediging oid.

Waarom ik Linux erbij haal komt door het feit dat android ook gewoon gebaseerd is op de Linux kernel. En dat drivers dus ook Linux drivers zijn. Ik ben het overigens ook eens met je dat ik graag zou willen dat programma's zoals xbmc gelijk goed ondersteund zouden worden. Ik ben ook de eigenaar van een ouya die ik tijdens de kickstart actie gesupport heb, later dan ze in de winkel lagen kreeg en nog geen xbmc ondersteuning heeft terwijl dit al tijdens de ontwikkeling beloofd was 8)7

Maar zoals ik al schreef veel plezier met je nexus aankoop ( en je nieuwe ipad air) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 15:39
Zijn er meer mensen die de video in de NOS app niet aan de praat krijgen? Iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
BigNaatje schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:55:
Zijn er meer mensen die de video in de NOS app niet aan de praat krijgen? Iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar krijg?
Zowel de livestreams als losse uitzendingen doen het hier prima. Mijn Nexus is helemaal stock, alleen geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Blij met de update maar veel widgets laden niet of slecht. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 15:02

DjVe

Hatsaflats!

Zojuist mijn cover binnen vanuit het verre oosten. Super afgewerkt en de Nexus zit als gegoten! De Nexus gaat zelfs vanzelf aan bij openen van de cover. Het gaat om de volgende cover:

http://www.aliexpress.com...-shipping/1242615221.html

Verzending duurde wat lang (3 weken), maar keurig verpakt en je krijgt er een screenprotector bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 23-09 16:43
DjVe schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:19:
Zojuist mijn cover binnen vanuit het verre oosten. Super afgewerkt en de Nexus zit als gegoten! De Nexus gaat zelfs vanzelf aan bij openen van de cover. Het gaat om de volgende cover:

Verzending duurde wat lang (3 weken), maar keurig verpakt en je krijgt er een screenprotector bij :)
Lijkt exact op mijn Nilkin cover. Heb de mijne na 2,5 maand :-( gisteren uit t verre Oosten ontvangen (kostte me 10 €).

Zit idd als gegoten en lekker dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Gerard v.d. Horst schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:30:
[...]

Ik heb nooit beweerd dat je een Apple fanboy bent >:) ik schreef alleen dat jouw reactie als zodanig kan worden opgevat. :P Van mij mag je altijd kritiek hebben op android of op ios. Dat heb ik ook. Ook ik heb een ipad en een nexus7. Waar ik over viel was dat je begon met de opmerking dat je geen fan bent van android en eindigde met dat je gevoel terecht was. Daarom maakte ik die opmerking, die overigens niet bedoeld was als belediging oid.

Waarom ik Linux erbij haal komt door het feit dat android ook gewoon gebaseerd is op de Linux kernel. En dat drivers dus ook Linux drivers zijn. Ik ben het overigens ook eens met je dat ik graag zou willen dat programma's zoals xbmc gelijk goed ondersteund zouden worden. Ik ben ook de eigenaar van een ouya die ik tijdens de kickstart actie gesupport heb, later dan ze in de winkel lagen kreeg en nog geen xbmc ondersteuning heeft terwijl dit al tijdens de ontwikkeling beloofd was 8)7

Maar zoals ik al schreef veel plezier met je nexus aankoop ( en je nieuwe ipad air) 8)
Ok, dan begrijpen we elkaar nu denk ik. :)
Off topic: Ouya en XBMC werkt nog niet? Volgens mij kwam ik in mijn zoektocht naar het configureren van XBMC probleem filmpjes op YouTube tegen waar XBMC gewoon op de Ouya draaide:
YouTube: How to install the 'WIZARD EDITION' to your XBMC (Late 2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een week deze Nexus en inmiddels de Cyanogenmod erop geinstalleerd.

Heb inmiddels een irritant probleem:

Als ik linksboven de notificatiebar open dan wordt deze steeds iets naar boven verschoven van zijn normale positie weergegeven; virtueel staan de knoppen echter wel op de juiste plek dus ik moet met mijn vinger iets onder de knoppen drukken om de juiste te pakken te hebben. Met de YouTube app op fullscreen gebeurt hetzelfde met de bedieningsknoppen.

Iemand enig idee waar ik het over heb en een oplossing?

Is het trouwens ook mogelijk om de wallpaper-popup te stoppen wanneer je je vinger even op het homescreen laat rusten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
is dat niet gewoon een bug van CM? welke versie heb je? heb je tweaks op je nav bar aanstaan?

met een alternatieve launcher zoals bv nova kan je instellen wat een longpress home doet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:03:
Iemand enig idee waar ik het over heb en een oplossing?
Kan dit, met CM11, niet reproduceren. Knoppen staan "waar ze moeten staan", qua aanraakplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Laatst online: 10-09 00:00
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:03:

Is het trouwens ook mogelijk om de wallpaper-popup te stoppen wanneer je je vinger even op het homescreen laat rusten?
Ik weet niet of je specifiek enkel long press op je home screen kan uitzetten. Wat je wel kan doen is een andere launcher installeren die de optie "lock screen" (scherm vergrendelen) heeft. Apex kan dit bijvoorbeeld. Dan kan je ook geen applicaties of widgets meer toevoegen/verwijderen zonder het scherm eerst te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanxxx511
  • Laatst online: 14-09 13:38
Vind dit wel schokkend bericht

http://techcrunch.com/201...k-performance-on-nexus-7/

Iemand hier ook hinder van ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redparrotnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09-2024
*weg* lees de topicwaarschuwing aub.

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 30-11-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
stefanxxx511 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 21:57:
Iemand hier ook hinder van ondervonden?
Niets over gelezen op XDA plus merk er zelf (CM11/Art aan) ook niets van. Lijkt mij beetje overtrokken imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Laatst online: 25-02 18:31
*knip* lees de topicwaarschuwing aub.

Gelijk besteld, zat al een tijdje dit tablet te overwegen... Ben erg benieuwd. En ik blijf dan maar eventjes op 4.3. als de videoplayback slechter is op 4.4. :O

Kan ik overigens het geluid via airplay afspelen op de Nexus 7, lees: Android... Ik heb namelijk een airport express thuis op m'n speakers aangesloten.

[ Voor 53% gewijzigd door RoD op 30-11-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
PatrickG schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:40:
...als de videoplayback slechter is op 4.4. :O
Vanwege één test. Okay d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Laatst online: 25-02 18:31
Nou ja, als video's bekijken het nummer 1 doel is. Even wat andere testen afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Even wat XDA fora lezen i.p.v. één weinig zeggende test geheel geloven zou ik denken :)

Of anders inderdaad gewoon bij 4.3 blijven, 4.4 voegt sowieso weinig écht leuke dingen toe (op Art na wellicht).

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 30-11-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Inmiddels een weekje verder en nog steeds geen spijt van mijn aankoop. Maar, er zijn me wel wat meer verschillen opgevallen tov een iOS device.

Ten eerste valt me op dat de batterij in standby veel sneller leegloopt als er nog een paar apps open staan. Als je een iPad niet gebruikt met openstaande apps, dan loopt deze bijna niet leeg. Dus... de Nexus moet veel sneller weer aan de lader als dat ik gewend was.

Ten tweede het touchscreen. Deze vind ik minder nauwkeurig als op een iOS device. Op de iPad is dit sowieso makkelijker vanwege het grotere scherm, maar zelfs op mijn iPhone 4 vind ik het makkelijker links correct te raken. Het lijkt er ook op dat je het touchscreen iets hoger moet raken dan op een iPad/iPhone.

Ten derde het typen van tekst en dan met name het corrigeren. Bij iOS zet en houdt je je vinger op het scherm en je krijgt een vergrootglas en sleept je vinger naar de correcte plaats. Bij Android moet je eerst op het scherm tikken (gaat niet altijd goed de eerste keer) en hierna het blauwe pijltje naar de correcte plaats slepen. Deze methode vind ik iets minder gebruikersvriendelijk.

En als laatste, het afspelen van embedded videos binnen de Chrome browser. Dit gaat niet altijd vloeiend (beeld en geluid). Bij de Youtube app zelf heb ik daar echter geen last van. Ligt dat nu aan Chrome? Aan de hardware van de Nexus 7 zou dit toch niet mogen liggen?

Maar, ondanks deze puntjes van kritiek, vind ik nog steeds dat de Nexus 7 2013 veel biedt voor wat hij kost en ik realiseer me ook dat ik bij een vergelijking met m'n veel duurdere iPad Air ook de kostprijs moet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
PatrickC schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:27:
Inmiddels een weekje verder en nog steeds geen spijt van mijn aankoop. Maar, er zijn me wel wat meer verschillen opgevallen tov een iOS device.

Ten eerste valt me op dat de batterij in standby veel sneller leegloopt als er nog een paar apps open staan. Als je een iPad niet gebruikt met openstaande apps, dan loopt deze bijna niet leeg. Dus... de Nexus moet veel sneller weer aan de lader als dat ik gewend was.

Ten tweede het touchscreen. Deze vind ik minder nauwkeurig als op een iOS device. Op de iPad is dit sowieso makkelijker vanwege het grotere scherm, maar zelfs op mijn iPhone 4 vind ik het makkelijker links correct te raken. Het lijkt er ook op dat je het touchscreen iets hoger moet raken dan op een iPad/iPhone.

Ten derde het typen van tekst en dan met name het corrigeren. Bij iOS zet en houdt je je vinger op het scherm en je krijgt een vergrootglas en sleept je vinger naar de correcte plaats. Bij Android moet je eerst op het scherm tikken (gaat niet altijd goed de eerste keer) en hierna het blauwe pijltje naar de correcte plaats slepen. Deze methode vind ik iets minder gebruikersvriendelijk.

En als laatste, het afspelen van embedded videos binnen de Chrome browser. Dit gaat niet altijd vloeiend (beeld en geluid). Bij de Youtube app zelf heb ik daar echter geen last van. Ligt dat nu aan Chrome? Aan de hardware van de Nexus 7 zou dit toch niet mogen liggen?

Maar, ondanks deze puntjes van kritiek, vind ik nog steeds dat de Nexus 7 2013 veel biedt voor wat hij kost en ik realiseer me ook dat ik bij een vergelijking met m'n veel duurdere iPad Air ook de kostprijs moet meenemen.
Punt 1 + 2: Kan ik niks over zeggen
Punt 3 : Oneens. Heb zelf bij mijn overstap van ios (4) naar android (2.2) gemerkt dat tekst corrigeren vele malen beter was op android. Op ios koos ik er liever voor om maar de hele zin overnieuw te typen omdat corrigeren voor geen meter werkte
Punt 4: Dat ligt aan chrome, welke nog steeds vrij buggy is. Zeker voor een meegeleverde browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

1. Ten eerste valt me op dat de batterij in standby veel sneller leegloopt als er nog een paar apps open staan. Als je een iPad niet gebruikt met openstaande apps, dan loopt deze bijna niet leeg. Dus... de Nexus moet veel sneller weer aan de lader als dat ik gewend was.

2. Ten tweede het touchscreen. Deze vind ik minder nauwkeurig als op een iOS device. Op de iPad is dit sowieso makkelijker vanwege het grotere scherm, maar zelfs op mijn iPhone 4 vind ik het makkelijker links correct te raken. Het lijkt er ook op dat je het touchscreen iets hoger moet raken dan op een iPad/iPhone.

4. En als laatste, het afspelen van embedded videos binnen de Chrome browser. Dit gaat niet altijd vloeiend (beeld en geluid). Bij de Youtube app zelf heb ik daar echter geen last van. Ligt dat nu aan Chrome? Aan de hardware van de Nexus 7 zou dit toch niet mogen liggen?

1. Batterij: Weet je zeker dat je geen apps hebt draaien die continue verbinding maken met je GPS en of Internet? Facebook is zo'n app, maar ook buienradar blijft bij mij regelmatig mijn GPS checken na het afsluiten van de app. Volledig onnodig natuurlijk, helaas een fout in de app. Je kan wakelock detector even runnen om te kijken waar dat bij jou aan ligt. Bij mij gaat er per 3 uur misschien 3% vanaf, acceptabel voor mij.

2. Die touch problemen hebben niets met Android te maken. Mijn N7(2013) is mijn eerste Android waarbij de touch niet lekker werkt. Het schijnt dat er in de 4.4 weer wat updates zitten waardoor het beter zou moeten gaan. Het schijnt dat er verschillende hardwarevarianten geproduceerd zijn van onderdelen voor het scherm. Die zijn door elkaar gebruikt voor de assemblage, waardoor de calibratie heel lastig is op sommige exemplaren. Ik heb met een aangepaste driver(hboot) het probleem voor 99% kunnen oplossen.

4. Probeer eens een andere browser inderdaad. Ik vind Dolphin heel fijn werken, daarmee kan ik vloeiender scrollen op grote pagina's. Ook XDA forum is beter te bekijken daarmee. Dat is eigenlijk een voordeel van Android, je hebt meer keus, werkt er iets niet, kan je uitwijken naar andere vaak gratis software.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
tobitronics schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:09:
[...]

Punt 1 + 2: Kan ik niks over zeggen
Punt 3 : Oneens. Heb zelf bij mijn overstap van ios (4) naar android (2.2) gemerkt dat tekst corrigeren vele malen beter was op android. Op ios koos ik er liever voor om maar de hele zin overnieuw te typen omdat corrigeren voor geen meter werkte
Punt 4: Dat ligt aan chrome, welke nog steeds vrij buggy is. Zeker voor een meegeleverde browser.
Zo zie je maar weer, je ervaring kan heel persoonlijk zijn. :)
Wat Chrome betreft vind ik dit vrij verrassend. De browser is toch een van de meest gebruikte apps en deze bestaat toch al een tijdje. Op iOS heb ik nooit de behoefte gehad een andere browser als Safari te gebruiken. Maar ik zal eens een andere browser proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
jmk schreef op zondag 01 december 2013 @ 01:25:
[...]

1. Batterij: Weet je zeker dat je geen apps hebt draaien die continue verbinding maken met je GPS en of Internet? Facebook is zo'n app, maar ook buienradar blijft bij mij regelmatig mijn GPS checken na het afsluiten van de app. Volledig onnodig natuurlijk, helaas een fout in de app. Je kan wakelock detector even runnen om te kijken waar dat bij jou aan ligt. Bij mij gaat er per 3 uur misschien 3% vanaf, acceptabel voor mij.

2. Die touch problemen hebben niets met Android te maken. Mijn N7(2013) is mijn eerste Android waarbij de touch niet lekker werkt. Het schijnt dat er in de 4.4 weer wat updates zitten waardoor het beter zou moeten gaan. Het schijnt dat er verschillende hardwarevarianten geproduceerd zijn van onderdelen voor het scherm. Die zijn door elkaar gebruikt voor de assemblage, waardoor de calibratie heel lastig is op sommige exemplaren. Ik heb met een aangepaste driver(hboot) het probleem voor 99% kunnen oplossen.

4. Probeer eens een andere browser inderdaad. Ik vind Dolphin heel fijn werken, daarmee kan ik vloeiender scrollen op grote pagina's. Ook XDA forum is beter te bekijken daarmee. Dat is eigenlijk een voordeel van Android, je hebt meer keus, werkt er iets niet, kan je uitwijken naar andere vaak gratis software.
ad1) Facebook en buienradar zater inderdaad tussen de apps die in de background draaiden. Maar ik gebruik dezelfde apps op mijn iPad en daar vormt dit geen probleem. Waarschijnlijk zijn deze apps op Android dan slechter ontworpen/geschreven dan voor iOS. Ik heb voor afgelopen nacht alle apps afgesloten en vanmorgen was er maar een paar procent af van de batterij.

ad 2) Het lijkt iets beter te zijn sinds de 4.4 update, dus wellicht verbetert dit nog verder in toekomstige updates.

ad 4) Bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:25
Nou daar ist ie weer :)

Hierbij mijn kleine Youtube review van de Google Nexus 7 32GB 4G

In deze review heb ik het over de Google Asus Nexus 7 2013 4G 32GB.
Ik laat wat benchmarks draaien op de N7 speel wat spelletjes erop om de werking van de GPU te laten zien .
En daarnaast heb ik het nog over de bouwkwaliteit accuduur scherm kwaliteit enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
diquan2001 schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:56:

Ik laat wat benchmarks draaien op de N7 speel wat spelletjes erop om de werking van de GPU te laten zien .
En daarnaast heb ik het nog over de bouwkwaliteit accuduur scherm kwaliteit enz enz.

[video]
Niet beschikbaar op mobiele apparaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
diquan2001 schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:56:

[video]
Ik krijg: niet beschikbaar in je land...
En ik zit toch echt in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:11
Chris.nl schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:07:
[...]

Niet beschikbaar op mobiele apparaten...
Bij mij speelt het prima af op mijn N7 2013 en HTC One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:17:
is dat niet gewoon een bug van CM? welke versie heb je? heb je tweaks op je nav bar aanstaan?

met een alternatieve launcher zoals bv nova kan je instellen wat een longpress home doet.
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:35:
[...]

Kan dit, met CM11, niet reproduceren. Knoppen staan "waar ze moeten staan", qua aanraakplek.
MatthiasDS schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:47:
[...]

Ik weet niet of je specifiek enkel long press op je home screen kan uitzetten. Wat je wel kan doen is een andere launcher installeren die de optie "lock screen" (scherm vergrendelen) heeft. Apex kan dit bijvoorbeeld. Dan kan je ook geen applicaties of widgets meer toevoegen/verwijderen zonder het scherm eerst te ontgrendelen.
Heb de nieuwste versie van CM, en daarvoor eerdere versies gaven hetzelfde. Geen idee of het daarvoor ook een probleem was... ik heb de tablet nog maar een week en het is iig eerder niet opgevallen. Heb ook geen tweaks op de navbar, heb zoveel mogelijk uitgezet.

Ik heb het idee dat het iets met het resizen van het scherm heeft te maken want het probleem begint zich voor te doen wanneer ik het scherm 90 graden draai. Echt heel frustrerend maar ik denk dat ik er maar mee moet leven.

Bedankt voor de suggesties voor een launcher, had geen idee dat dat bestond dus daar ga ik nu verder mee puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
kwiebus schreef op zondag 01 december 2013 @ 14:10:
[...]

Bij mij speelt het prima af op mijn N7 2013 en HTC One.
Lol, op mijn N7 2013 en HTC One krijg ik nu "Niet beschikbaar in jou land"..
Beide toestellen wel geroot en gebruik tools als AdAway, greenify en een firewall, maar kan me haast niet indenken dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Welke Android versie heb je er op staan? Ik vond zelf op 4.3 het touchscreen ook veel minder nauwkeurig als op mijn Ipad Mini, maar sinds ik 4.4 er op heb staan werkt ie perfect en heerlijk nauwkeurig. Lijkt wel of ze in 4.4 de driver of wat dan ook flink verbeterd hebben.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Xanion schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:56:
[...]

Welke Android versie heb je er op staan? Ik vond zelf op 4.3 het touchscreen ook veel minder nauwkeurig als op mijn Ipad Mini, maar sinds ik 4.4 er op heb staan werkt ie perfect en heerlijk nauwkeurig. Lijkt wel of ze in 4.4 de driver of wat dan ook flink verbeterd hebben.
4.4, zie ook mijn vorige post. ;) En inderdaad, 4.4 lijkt een behoorlijke verbetering te zijn tov 4.3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Heb m nu een paar dagen, werkt perfect alleen het ruis probleem bij laag volume is irritant. Bij mn vorige tablet zette ik tunein aan op sleep stand voordat ik ging pitten, maar nu hoor je bijna meer ruis dan muziek.

Zelfs als je geluid afspeelt en op mute zet worden er hele rare geluiden geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpcdv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 12:47
Heeft er iemand ook last van Dode Pixel(s) op de Nexus 7 (2013) ?

Mijn eerste Nexus die afgelopen zaterdag heb gekocht had er 3, deze omgeruild bij de winkel en ook deze nieuwe had weer een dode pixel en helaas niet aan de zijkant maar in het midden dus dat word weer terug naar de winkel om hem om te ruilen.

Hopelijk is het nu 3x scheepsrecht.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja.. zoek maar in dit topic, sommige wel, de meeste niet.. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:04
@rpcdv:

Ik was één van de 'gelukkige' die vier keer terug naar de winkel mocht in verband met dode pixels. Wie weet heb jij nog meer geluk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
rpcdv schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:43:
Heeft er iemand ook last van Dode Pixel(s) op de Nexus 7 (2013) ?

Mijn eerste Nexus die afgelopen zaterdag heb gekocht had er 3, deze omgeruild bij de winkel en ook deze nieuwe had weer een dode pixel en helaas niet aan de zijkant maar in het midden dus dat word weer terug naar de winkel om hem om te ruilen.

Hopelijk is het nu 3x scheepsrecht.......
Ik heb mijne sinds zaterdag. Had één dode (bright) pixel dus omgeruild bij de BCC gister. Maar de nieuwe heeft stof achter het scherm zitten -.- Dus dat wordt waarschijnlijk weer terug gaan. Het valt niet heel erg op, dus ben het twijfelen om te ruilen. Ben bang dat ik nog slechtere terug krijg aangezien deze nauwelijks back light bleeding heeft, geen dode pixels en nauwelijks ruis uit de speakers.

Edit: Wat is jullie build date? Die van mij 7-2013. Dus nog erg vroege productie :/

[ Voor 16% gewijzigd door Meessen op 04-12-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpcdv
Meessen schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:52:
[...]

Ik heb mijne sinds zaterdag. Had één dode (bright) pixel dus omgeruild bij de BCC gister. Maar de nieuwe heeft stof achter het scherm zitten -.- Dus dat wordt waarschijnlijk weer terug gaan. Het valt niet heel erg op, dus ben het twijfelen om te ruilen. Ben bang dat ik nog slechtere terug krijg aangezien deze nauwelijks back light bleeding heeft, geen dode pixels en nauwelijks ruis uit de speakers.

Edit: Wat is jullie build date? Die van mij 7-2013. Dus nog erg vroege productie :/
Jup, denk dat het daarin zit.
Weer terug naar bcc geweest en probleem uitgelegd en laten zien.
Volgende nieuwe tablet samen met de medewerker van bcc gecontroleerd en deze had nieuw uit de doos 3 dode pixels en ja ook deze had productiedatum 07-2013.
Superservice van BBC, hij pakte direct hierna een tablet met productie datum 09-2013 want hij dacht al dat het wel eens in die serie zou kunnen zitten en wat denk je ?, 100% in orde.

Probleem lijkt dus te zitten in de 07-2013 batch.
Let dus goed op Welke batch je krijgt en controleer dus goed op dode pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
rpcdv schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:03:
[...]

Volgende nieuwe tablet samen met de medewerker van bcc gecontroleerd en deze had nieuw uit de doos 3 dode pixels en ja ook deze had productiedatum 07-2013.
Superservice van BBC, hij pakte direct hierna een tablet met productie datum 09-2013 want hij dacht al dat het wel eens in die serie zou kunnen zitten en wat denk je ?, 100% in orde.

Vind dit best raar aangezien ik ook een 07-2013 tab heb sinds augustus en deze gewoon al die tijd al prima werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpcdv
tobitronics schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:24:
[...]

Vind dit best raar aangezien ik ook een 07-2013 tab heb sinds augustus en deze gewoon al die tijd al prima werkt 8)7
Ik bedoel niet dat de hele 07-2013 batch slecht is maar ik heb nu 3 nexus 7 tablets met productiedatum 07-2013 in mijn handen gehad met allemaal 1 of meerdere dode pixels. terwijl de tablet met prod.datum 09-2013 wel direct goed is. (allen bij hetzelfde filiaal van BBC),
Trouwens een zeer goede service van BCC, het probleem werd zeer serieus genomen en men nam de tijd om mij te helpen. :D

Het kan dus toeval zijn bij mij vandaar dat ik er ook bij gezet heb "controleer dus goed op dode pixels"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 15:17
rpcdv schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:41:
[...]

Ik bedoel niet dat de hele 07-2013 batch slecht is maar ik heb nu 3 nexus 7 tablets met productiedatum 07-2013 in mijn handen gehad met allemaal 1 of meerdere dode pixels. terwijl de tablet met prod.datum 09-2013 wel direct goed is. (allen bij hetzelfde filiaal van BBC),
Trouwens een zeer goede service van BCC, het probleem werd zeer serieus genomen en men nam de tijd om mij te helpen. :D

Het kan dus toeval zijn bij mij vandaar dat ik er ook bij gezet heb "controleer dus goed op dode pixels"
Ik heb een tablet uit batch 09-2013 met 1 dode pixel. Heb er wel geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
Hoe kan je zien uit welke batch je tablet komt?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
JKratos schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:51:
Hoe kan je zien uit welke batch je tablet komt?
Staat op het doosje bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 12:03

The Wizard

Moderator Mobile
Hier batch 06-2013, geen enkele dode pixel, gelukkig :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
The Wizard schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:49:
Hier batch 06-2013, geen enkele dode pixel, gelukkig :).
Batch 07 hier, ook geen dode pixels, wel een way te gevoelige touchscreen. Enige minpunt tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
DjVe schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:19:

Goede tip. Bij mij was hij na een week binnen!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
rpcdv schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:03:
[...]

Ineens was er een felle dode pixel in het midden van het scherm. Samen met de stof genoeg reden om terug te gaan naar de BCC. De man die mij hielp zag het niet, maar zijn meerdere die hij toevallig voor hulp vroeg gelukkig wel, heb dus weer een nieuwe. Had gevraagd voor een zo recent mogelijke productie datum en gekregen ook; 09-2013. Er is één dode pixel of een stukje stof maar deze is grijs en valt niet op als je er niet naar zoekt, dus zolang ik geen andere problemen tegen kom hou ik de tab denk ik.
Ben blij dat BCC zo'n goede service heeft, aan de crappy quality controll van Google/Asus kunnen ze natuurlijk ook niks doen.

Nu nog vlug een goede case, want de poetic die ik graag wilde was gister plot op tijdens het bestellen op amazon -.-
Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.