• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
Prulleman schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:44:
[...]
welke gifgroene kleur bedoel je
Ik dénk dat 'ie de switches bedoelt bij de instellingen :)
@Brad Pitt, waar was je niet tevreden over dan?
Voornamelijk de nieuwe recents/app switcher. Erg cool dat apps meerdere entries kunnen hebben (zodat je bijv. meerdere documenten "apart" er in ziet staan en meteen daarheen kan switchen). Maar de, fancy, manier van weergave zie ik geheel het nut niet van in. Nu moet je, als je naar app X wilt (bijv. de zesde) eerst scrollen naar ongeveer het goede punt en dan die app kiezen. Op de oude manier is het recents klikken, overzicht van alle recent geopende apps, click. Veel en veel sneller (imho).

De nieuwe notificaties zijn imho ook bagger. Als je meerdere Whatsapp berichten binnen krijgt kon je daarvan vroeger de laatste 6 of 8 of zo in je notificatiebalk lezen. Nu staat er alleen dát je nieuwe berichten hebt. Begreep dat apps hiervoor moeten worden aangepast dus da's wellicht slechts een kwestie van tijd.

Het gebruik van meer transparantie bij het openen van dingen trok ik ook niet, maar kan een G3-ding zijn.

Buiten dat was Kitkat op de G3 mijns inziens minimaal even snel en smooth en ging de accu langer mee maar dat kan uiteraard een LG issue zijn. Ga uiteraard op de N7 ook nog wel even LP proberen, nog geen tijd voor gehad, en draait 'ie daarop wél helemaal naar wens :P

Nickname does not reflect reality

• DikkeTimo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 20:30
Heeft iemand met Nexus root toolkit geflashed ?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Dike-Timo schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:09:
Waarom zou je dat doen ipv handmatig via fastboot?

• DikkeTimo
kan ook, maar nu de OTA op nexus root toolkit staat kan je het beter zo doen en niet moeilijk doen toch ?

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 20:12
Dike-Timo schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:09:
ja, werkt prima. daarna gelijk geroot.

• DikkeTimo
oke, dan ga ik dat ook maar doen.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Scrosler is ook al present met een pre-rooted rom ;)
Vanavond maar eens omgooien denk ik ...

• DikkeTimo
Bij youtube slurpt de accu leeg wel jammer, maar komt vast wel weer een update.

• Brad Pitt
FreshMaker schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:50:
Scrosler is ook al present met een pre-rooted rom ;)
Vanavond maar eens omgooien denk ik ...
Die draait prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je niet meer kan wachten op de Lollipop OTA update, dan kun je hem nu ook sideloaden. Image links vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

OTA binnen, een 350mb download, een reboot, flash (vond het vrij lang duren) en daarna 202 apps optimizen (duurde nog langer).
Draait hier verder prima, geen problemen ondervonden.

offtopic:
Het is niet mijn bedoeling een "ik ook, hier ook, hier nog niet" topic te starten. Er had nog niemand gemeld dat hij/zij de OTA had gekregen.

[ Voor 31% gewijzigd door Emmeau op 14-11-2014 13:22 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Emmeau schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 02:13:
OTA binnen, een 350mb download, een reboot, flash (vond het vrij lang duren) en daarna 202 apps optimizen (duurde nog langer).
Dalvik is opzij gezet, en 5.0 werkt nu via ART
De eerste opstart kan inderdaad zo'n 7 minuten duren.

Wat me wel opvalt, "uit" is niet helemaal uit, de apps blijven na een herstart gewoon in de recent apps staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FreshMaker schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:03:
Wat me wel opvalt, "uit" is niet helemaal uit, de apps blijven na een herstart gewoon in de recent apps staan.
De laatst gebruikte apps zie je gewoon, iOS style, ook na een reboot. Apparaat is gewoon helemaal uit hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 19:24

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Emmeau schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 02:13:
Dan ben jij één van de eersten. Is het een Nederlandse Nexus 7?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

DNA_Saint schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:41:[...]Dan ben jij één van de eersten. Is het een Nederlandse Nexus 7?
Nederlandse Nexus bij Mediamarkt gekocht.

Blah, zie nu dat ze hun email app gemerged hebben met gmail, en ik gebruikte juist de email app met OWA voor werk, en Gmail voor prive.
Nieuwe OWA app zoeken dus.

Vraag: kon je onder Android 4 ook Bluetooth aan/uit zetten als je scherm gelocked was? Kan me dat niet herinneren.

[ Voor 13% gewijzigd door Emmeau op 14-11-2014 13:23 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 22-09 16:43
Probeer me nexus te updaten maar krijg hem niet in fastboot... Krijg de melding geen opdracht...
Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:49
Emmeau schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:05:
[...]

Nederlandse Nexus bij Mediamarkt gekocht.

Blah, zie nu dat ze hun email app gemerged hebben met gmail, en ik gebruikte juist de email app met OWA voor werk, en Gmail voor prive.
Nieuwe OWA app zoeken dus.

Vraag: kon je onder Android 4 ook Bluetooth aan/uit zetten als je scherm gelocked was? Kan me dat niet herinneren.
als je bereid bent te betalen voor een email app raad ik nine aan, erg mooie en complete exchange app
https://play.google.com/s...ls?id=com.ninefolders.hd3
Chris89 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:39:
Probeer me nexus te updaten maar krijg hem niet in fastboot... Krijg de melding geen opdracht...
Kan iemand helpen?
wat bedoel je met krijg em niet in fastboot? dat is toch gewoon power + volume down ingedrukt houden?
waar krijg je de melding geen opdracht in de command line? zijn je drivers OK?
als je hulp wilt moet je met meer informatie komen.

wat probeer je precies te doen? factory image flashen, sideloaden, ..?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Geen opdracht klinkt alsof je de recovery functie wil benaderen, wat helemaal niet nodig is. Alleen de tablet in fastboot zetten en flash-all uitvoeren.

Wat betreft de email app. Ondanks dat er exchange ondersteuning zit in Gmail had ik ook nog gewoon een ouderwetse stock email app op m'n Nexus 7 2012 met de LRX21P build van 5.0

[ Voor 37% gewijzigd door mad-dog op 14-11-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
mad-dog schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:49:
Geen opdracht klinkt alsof je de recovery functie wil benaderen, wat helemaal niet nodig is. Alleen de tablet in fastboot zetten en flash-all uitvoeren.

Wat betreft de email app. Ondanks dat er exchange ondersteuning zit in Gmail had ik ook nog gewoon een ouderwetse stock email app op m'n Nexus 7 2012 met de LRX21P build van 5.0
Dan de vraag hoe zet ik hem in fastbootmode? dat is idd wat ik wil ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Convoy

g44p

Chris89 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:11:
[...]

Dan de vraag hoe zet ik hem in fastbootmode? dat is idd wat ik wil ja
Zucht, Google is je vriend:

How to enter Fastboot Mode for Nexus 7:

Power off the device completely.
To enter Fastboot Mode you will need to press and hold Volume Down and Power, all at the same time.
– do not release the buttons.
Release all buttons when the Fastboot screen appears.
– that’s it, if you see the START option listed in the upper part of your screen you’re done.

O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Convoy schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:21:
[...]

Zucht, Google is je vriend:

How to enter Fastboot Mode for Nexus 7:

Power off the device completely.
To enter Fastboot Mode you will need to press and hold Volume Down and Power, all at the same time.
– do not release the buttons.
Release all buttons when the Fastboot screen appears.
– that’s it, if you see the START option listed in the upper part of your screen you’re done.

O-) O-) O-)
Daar was ik dus ook. Dan doe ik met de geluidknoppen fastboot selecteren en druk ik op de aaanknop. Dan krijg ik de melding, geen opdracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Chris89 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:24:
[...]

Daar was ik dus ook. Dan doe ik met de geluidknoppen fastboot selecteren en druk ik op de aaanknop. Dan krijg ik de melding, geen opdracht...
Je hoeft niks te selecteren! Alleen power+voldown. Dan zit je in een scherm waar o.a de bootloader versie wordt vermeld, waarmee je al in fastboot mode zit. Je hoeft hierna niks te selecteren, alleen USB-aansluiten en flash-all uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
mad-dog schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:26:
[...]

Je hoeft niks te selecteren! Alleen power+voldown. Dan zit je in een scherm waar o.a de bootloader versie wordt vermeld, waarmee je al in fastboot mode zit. Je hoeft hierna niks te selecteren, alleen USB-aansluiten en flash-all uitvoeren
Kijk daar maak ik de fout dus! Tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Chris89 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:27:
[...]

:z
En niet vergeten fastboot.exe in de map te plaatsen, aangezien die niet in de recovery-map zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Chris89 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:27:
[...]

even uit nieuwsgierigheid, wat selecteer je dan? ik heb namelijk alleen de keuze uit:
- start
- restart bootloader
- recovery
- power off

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:42:
[...]

even uit nieuwsgierigheid, wat selecteer je dan? ik heb namelijk alleen de keuze uit:
- start
- restart bootloader
- recovery
- power off
Niks! USB aansluiten, flash-all uitvoeren en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mad-dog schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:46:
[...]

Niks! USB aansluiten, flash-all uitvoeren en klaar
dat snap ik, de vraag was ook aan Chris89, ben benieuwd wat er nou fout ging

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mijn scherm is dus kapot.... en ik had er de preview van Android L op staan. Nu is dus de nieuwe stock firmware uitgebracht maar kan ik deze makkelijk flashen zonder touchscreen? Volgens mij gebruik je toch alleen de volume knoppen en de power button of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
Kon ook niet wachten op de OTA update en heb deze procedure gevolgd:
http://www.ibtimes.co.uk/...factory-image-how-1474579

Nadeel is dat je een factory reset doet, voordeel is dat het werkt :+

Aangeboden bestand bevat alle benodigde bestanden (scripts + bootimage).
Fastboot / ADB had ik in een ver verleden al in orde gemaakt, maar afgelopen anderhalf jaar weinig mee gedaan vanwege geen Samsung troep meer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
fotografie999 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:40:
Mijn scherm is dus kapot.... en ik had er de preview van Android L op staan. Nu is dus de nieuwe stock firmware uitgebracht maar kan ik deze makkelijk flashen zonder touchscreen? Volgens mij gebruik je toch alleen de volume knoppen en de power button of heb ik het mis?
Klopt, scherm heb je niet nodig om te flashen. Maar wat heb je aan een tablet zonder werkend scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
mad-dog schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:45:
[...]

Klopt, scherm heb je niet nodig om te flashen. Maar wat heb je aan een tablet zonder werkend scherm?
Image flashen en bootloader relocken ivm eventueel garantiegezeur, zou ik me kunnen indenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik gebruik hem nu gewoon met bluetooth muis... It works en als media player prima.
Thanks voor de reacties! Volgende week even flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:15

jmk

Ik vind een stuk of 3 Android apps en toepassingen het meest belangrijk.
Ik heb even wat opgezocht of alles zal werken onder Lolipop:
- Titanium backup: er is een beta versie die werkt
- MX Player - Nope, nog niet Hopelijk binnen 2 weken een werkende versie. Probleem is wel dat de incompatibiliteit ligt aan Google volgens de mensen van MX Player...
- USB OTG icm Stickmount - Ga ik wel vanuit als ik naar de changelog kijk.

Aangezien MX Player er nog niet helemaal klaar voor is wacht ik nog even met updaten van mijn N7 2013.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Nog steeds geen Lollipop OTA voor mijn Nexus 7 2013. Zal net zoals met de vorige update weer mininmaal een maand duren voordat ik 'm krijg. Ze moeten bij Google toch echt eens leren updates sneller naar gebruikers te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 11:43
jmk schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:41:
- MX Player - Nope, nog niet Hopelijk binnen 2 weken een werkende versie. Probleem is wel dat de incompatibiliteit ligt aan Google volgens de mensen van MX Player...

Aangezien MX Player er nog niet helemaal klaar voor is wacht ik nog even met updaten van mijn N7 2013.
XBMC 13.2 en de bèta Kodi versies werken ook niet soepel met Android 5. Ik ben er nog niet achter bij welk type videobestanden het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Play Store versie (nu) ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat ik niet begrijp aan de Nexus 7 is dat standaard de Playstore op versie 4.8 blijft steken (Android Kitkat). Zelfs de meest antieke Android 2.3.7 telefoon die ik hier heb liggen heeft automatisch de nieuwste Playstore gekregen (5.x). Dit is een bekend verschijnsel, alleen ik kan nergens een oorzaak vinden.
Ik heb handmatig een 5.x apk er opgezet. Maar ook die versies updaten niet automatisch naar de allernieuwste, dat kan alleen door de meest recente apk te installeren. Hoe komt dat? De Nexus is nota-bene van Google zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
DervishD schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:50:
Nog steeds geen Lollipop OTA voor mijn Nexus 7 2013. Zal net zoals met de vorige update weer mininmaal een maand duren voordat ik 'm krijg. Ze moeten bij Google toch echt eens leren updates sneller naar gebruikers te pushen.
Voor de 1000000e keer. Dit wordt in fases uitgerold. Waarom zou je daar überhaupt op wachten en niet gewoon handmatig 5.0 erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 21:58

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

SvMp schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:49:
Wat ik niet begrijp aan de Nexus 7 is dat standaard de Playstore op versie 4.8 blijft steken (Android Kitkat). Zelfs de meest antieke Android 2.3.7 telefoon die ik hier heb liggen heeft automatisch de nieuwste Playstore gekregen (5.x). Dit is een bekend verschijnsel, alleen ik kan nergens een oorzaak vinden.
Ik heb handmatig een 5.x apk er opgezet. Maar ook die versies updaten niet automatisch naar de allernieuwste, dat kan alleen door de meest recente apk te installeren. Hoe komt dat? De Nexus is nota-bene van Google zelf.
Ik heb op mijn Nexus 7 met KitKat versie 5.0.38 van de Playstore :? Het ding is gewoon geheel standaard, geen handmatige apk's of root etc.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
mad-dog schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 23:28:
[...]Voor de 1000000e keer. Dit wordt in fases uitgerold.
Ik weet dat het in fases wordt uitgerold, daarom zeg ik ook dat ze bij Google een moeten leren updates sneller naar gebruikers te pushen. Het hele fases gedoe slaat nergens op. Google heeft over de hele wereld enorme data centra, gewoon de update op de servers pleuren en mensen laten updaten. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
DervishD schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:42:
[...]

Ik weet dat het in fases wordt uitgerold, daarom zeg ik ook dat ze bij Google een moeten leren updates sneller naar gebruikers te pushen. Het hele fases gedoe slaat nergens op. Google heeft over de hele wereld enorme data centra, gewoon de update op de servers pleuren en mensen laten updaten. Klaar.
Ze kunnen het ook wel, ze willen het niet. En de reden was (waarschijnlijk) goed zichtbaar tijdens de uitrol van lollipop. Tijdens de eerste update ronde werd er een bug gevonden, waarna alle updates gestopt werden. Zodoende waren slechts een paar toestellen getroffen.
Apple update alle toestellen (als de gebruiker dat wil) en elke keer moeten ze twee of drie updates er achteraan doen omdat een groot aantal gebruikers ernstige problemen kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
jmk schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:41:

Titanium ( word vlot opgelost ) werkt als je in de settings "force system busybox" selecteerde
MX - Was bij de update naar 4.x ook al het geval, ze zijn goed, maar best traag elke keer - tijdelijk VLC ;)

Stickmount nog niet gebruikt, OTG in de TWRP werkte prima om de installatie te doen van 5.x van de usbstick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
Wat wel jammer is aan Android 5 is als je de apps en widget pagina opent dat je dan een zwart scherm hebt en niet een witte, wat wel bij de nexus 9 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dike-Timo schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:49:
Wat wel jammer is aan Android 5 is als je de apps en widget pagina opent dat je dan een zwart scherm hebt en niet een witte, wat wel bij de nexus 9 is.
Gelukkig wel ja, dat witte is echt hideous :) Plus komen heus wel mods voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 22:41
Als je in de Play Store de app Google Now Launch installeert heb je dezelfde layout als de Nexus 9

[ Voor 37% gewijzigd door Vdb64 op 15-11-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:15

jmk

FreshMaker schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:13:
[...]

Titanium ( word vlot opgelost ) werkt als je in de settings "force system busybox" selecteerde
MX - Was bij de update naar 4.x ook al het geval, ze zijn goed, maar best traag elke keer - tijdelijk VLC ;)

Stickmount nog niet gebruikt, OTG in de TWRP werkte prima om de installatie te doen van 5.x van de usbstick
Ok, bedankt voor de info.

Hoe is trouwens de snelheid van de recent apps interface? Ik heb een beta versie van Paranoid Android op mijn Nexus 7 staan en die heeft een recent apps blader geval net als in Lollipop. Alleen dat werkt nu heel langzaam. 2 seconde voordat het menu verschijnt.

Dus ik wil wel weer wat nieuws!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vdb64 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 10:04:
Als je in de Play Store de app Google Now Launch installeert heb je dezelfde layout als de Nexus 9
Even die launcher getest. Hij is érg smooth maar dat witte is, imho, veel minder mooi en duidelijk :)
jmk schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:13:
[...]
Hoe is trouwens de snelheid van de recent apps interface?
Die staat er als je er op drukt gewoon "meteen". Is razendsnel. Geen idee hoe het is na zes dagen en 10291 apps te hebben geopend though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Ik vind Lollipop sowieso veel te wit. Ook de settings, doet pijn aan de ogen zo wit en dan ook nog dat lelijke gifgroen er bij. Ik heb Lollipop op de emulator getest, maar ik verwacht niet dat het er op de Nexus anders uit ziet. Ik hoop dat Cyogenmod mogelijkheden biedt om dat bij te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Longpress probleem is teruggekomen na installatie Android 5.
Moet weer een flinke tik geven om longpress te forceren. Met normaal lang ingedrukt houden gebeurd er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
DervishD schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:42:
[...]
Voor de ongeduldige gebruikers zijn er factory images.
Nadeel is dat je dan ook een factory reset doet.

Voor mij geen probleem.

Met mijn telefoon wacht ik wel netjes op de OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Aapmansz schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:05:
Voor de ongeduldige gebruikers zijn er factory images.Nadeel is dat je dan ook een factory reset doet.
Je kunt de OTA gewoon sideloaden, dan behoud je gewoon je data. Werkt perfect. Je hoeft dus helemaal niet te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
epias schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:22:
[...]

Je kunt de OTA gewoon sideloaden, dan behoud je gewoon je data. Werkt perfect. Je hoeft dus helemaal niet te wachten...
Heb je daar een handleiding voor dummy's voor?

Toestel is een Motorola Moto-G (1st generation XT1032) met gelockte bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Aapmansz schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:05:
[...]

Voor de ongeduldige gebruikers zijn er factory images.
Nadeel is dat je dan ook een factory reset doet.

Voor mij geen probleem.

Met mijn telefoon wacht ik wel netjes op de OTA.
Je kan de file flash-all.bat, die bij de factory images zit, aanpassen zodat er geen wipe gedaan wordt. In de .bat moet je -w weghalen en dan blijft je data staan.

Zelf gedaan tijdens de preview versies en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Aapmansz schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:40:
[...]

Heb je daar een handleiding voor dummy's voor?

Toestel is een Motorola Moto-G (1st generation XT1032) met gelockte bootloader.
Handleiding voor dummie's :
stap één : check forum - topic en vergelijk het met jouw toestel .....

hint : Motorola heeft nog GEEN Nexus gemaakt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
FreshMaker schreef op zondag 16 november 2014 @ 07:16:
[...]

Handleiding voor dummie's :
stap één : check forum - topic en vergelijk het met jouw toestel .....

hint : Motorola heeft nog GEEN Nexus gemaakt ....
Heeft inderdaad weinig zijn om moto g vragen in een nexus 7 topic te stellen, maar de nexus 6 is wel degelijk een moto.
Gezien de gelijkenis (weinig aanpassingen) in de software, zou de procedure best gelijk kunnen zijn... maat ik heb geen moto g

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 10:45
Ook ik heb van de week maar eens een nexus 7 gehaald, lekker voor in de trein dacht ik zo. Vandaag lollipop erop gezet na wat moeite, maar het werkt top.

Ik wil alleen wel graag de "double tap to awake" functie omdat ik de power knop niet zo super vind.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bootloader unlocken en een custom kernel kiezen die dat ondersteund

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:58
of gewoon een flip-cover kopen die tijdens het openen het scherm ontwaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:34
epias schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:22:
Echter wordt de data wel gewiped als je je bootloader unlocked (en zonder te unlocken kun je hem niet sideloaden?) Of ik zag iets heel stoms over het hoofd :+ Ik heb in ieder geval gisteravond Android 5.0 op mijn Nexus 7 geflashed, 10 minuten werk :)

Tot nu toe bevalt Android 5.0 me erg goed, ziet er goed uit, werkt snel, echt wel een verbetering ten opzichte van 4.4 als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 19:24

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Hebben mensen die 5.0 hebben geïnstalleerd problemen hiermee?
nieuws: Lollipop-update voor Nexus 7 2013-editie geeft problemen met videoweergave

Want lijkt alsof deze fout niet bestaat met de factory images...? Tenminste, de dagen toen de OTA update nog niet was gestart en de images wel online stonden, hoorde ik niemand erover?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
Ik heb een factory image gebruikt en heb tot nog toe geen problemen met YouTube, Uitzendinggemist en Popcorntime. Geen idee of dat overal zo is, maar dat is mijn ervaring.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Richh schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:46:
Ik heb een factory image gebruikt en heb tot nog toe geen problemen met YouTube, Uitzendinggemist en Popcorntime. Geen idee of dat overal zo is, maar dat is mijn ervaring.
Ook zojuist twee nexus 7's voorzien van lollipop d.m.v. de factory image, niet de OTA, waarvan er één al de preview versie had en beide geen problemen met youtube tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Thomas18GT schreef op maandag 17 november 2014 @ 01:31:
Ook ik heb van de week maar eens een nexus 7 gehaald, lekker voor in de trein dacht ik zo. Vandaag lollipop erop gezet na wat moeite, maar het werkt top.

Ik wil alleen wel graag de "double tap to awake" functie omdat ik de power knop niet zo super vind.. Iemand een idee?
Dat moet de hardware ook ondersteunen en dat doet de N7 zover ik weet niet.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Xanion schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:18:
[...]

Dat moet de hardware ook ondersteunen en dat doet de N7 zover ik weet niet.
Wellus, met een custom kernel werkt het prima O-)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2389022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
Beste tweakers

ik heb een Nexus 7 (2013) versie en heb Android Lollipop er op staan, maar ik wil weer terug naar 4.4.4 stock KTU84P. Het is niet dat ik niet weet hoe het moet maar er is een ander probleem.
ik moet eerst een unlock bootloader hebben voordat je kan flashen maar als ik USB foutopsporing aan zet zou je eerst een code krijgen met allemaal cijfertjes, maar die krijg ik niet en kom ik kan ook niet in mijn bootloader dat is heel raar, dus heeft iemand iedeen of heeft google dit dicht gegooid maar ik weet het niet.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Dike-Timo schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:03:
maar als ik USB foutopsporing aan zet zou je eerst een code krijgen met allemaal cijfertjes, maar die krijg ik niet[..]
Even voor alle volledigheid, heb je:
-de ontwikkelaars/developersopties geactiveerd?
-USB foutopsporing/debugging aangezet?
-De tablet met een kabel verbonden aan je pc?
-Sinds je update aangevinkt dat "deze computer" nooit meer toestemming hoeft te vragen bij het aanzetten van die USB optie?

-Werkt het ADB commando? (bv ADB devices)
-Zijn de juiste drivers geinstalleerd?
-Staat je aangekoppelde nexus in het apparaat beheer scherm? En zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 22:41
Hoi,

Weet iemand of de Nexus 7 (2013) nog ergens nieuw te koop is?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
Alles wat er staat heb ik gedaan of geactiveerd.
Mijn Nexus staat in het apparaat beheer maar met een (!) aangegeven.
Snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Dike-Timo schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:33:
Snap er niks van.
Zou eerst eens kijken welke USB drivers je allemaal hebt geïnstalleerd voor je tablet en deze allemaal verwijderen en vervolgens de ADB drivers opnieuw installeren. Andere optie is het eens te proberen met een Live Linux distro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Vdb64 schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:24:
Hoi,

Ik hoor het graag!
Volgende keer even lekker zelfs opzoeken he O-) :+ O+

http://tweakers.net/product/339025/asus-nexus-7-(2013)/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
UTwizard schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:31:
Echter wordt de data wel gewiped als je je bootloader unlocked (en zonder te unlocken kun je hem niet sideloaden?)
Je kunt prima een image sideloaden als je bootloader locked is. Sideloaden gaat via Recovery (ADB), niet Fastboot. Ik heb elke major release op deze manier geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Vdb64 schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:24:
Hoi,

Ik hoor het graag!
Afgelopen weekend 179 bij de mediamarkt :)
Misschien nu nog

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas18GT op 17-11-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Snap er niks van.
Waarschijnlijk een geval van verkeerde drivers, zoals mad-dog al zegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Bedankt!
Met 2 keer tikken gaat hij nu aan, alleen niet uit haha. Dat sweep werkt gelukkig wel (over de 3 knoppen vegen, dan gaat hij op slaapstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
En hoppa, de update komt binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Die zijn erg duur. Mediamarkt Leeuwarden had ze vorige week nog voor 179 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Snap er niks van.
Google driver uit de Android SDK geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
Het is me gelukt ik had de verkeerde drivers.
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:44
Michele_M_ schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:45:
En hoppa, de update komt binnen...
Idem, hier OTA ook geïnstalleerd. Alles goed en wel buiten de YouTube apparaat. Maak er geen ramp van aangezien ik de apparaat toch nt zo veel gebruik. Overigens is de YouTube apparaat vannacht geüpdatet maar dat heeft nt geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:48:
[...]

Idem, hier OTA ook geïnstalleerd. Alles goed en wel buiten de YouTube apparaat. Maak er geen ramp van aangezien ik de apparaat toch nt zo veel gebruik. Overigens is de YouTube apparaat vannacht geüpdatet maar dat heeft nt geholpen.
gooi anders eens de "gegevens" weg van de app

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Prulleman schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:05:
[...]

gooi anders eens de "gegevens" weg van de app
Cache ervan geleegd + gegevens verwijderd. Mocht niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneau
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-02 17:18
Heb problemen met de handmatige installatie van android 5.0 op mijn Nexus 7 2013 wifi.
De optie "USB Debugging" staat nergens in de lijst bij opties voor ontwikkelaars.
Wel staat er "Wachten op debugger".
Ik heb de tablet ook al opnieuw ingesteld, maar dit heeft het probleem niet verholpen.
Weet iemand iets af van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
janneau schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:02:
Heb problemen met de handmatige installatie van android 5.0 op mijn Nexus 7 2013 wifi.
De optie "USB Debugging" staat nergens in de lijst bij opties voor ontwikkelaars.
Wel staat er "Wachten op debugger".
Ik heb de tablet ook al opnieuw ingesteld, maar dit heeft het probleem niet verholpen.
Weet iemand iets af van dit probleem?
post eens een screenshot? die heb ik nog niet eerder gehoord namelijk...

hoe wil je overigens installeren? factory images, OTA sideloaden, handmatig fasboot, toolkit...?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneau
Prulleman schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:40:
[...]

post eens een screenshot? die heb ik nog niet eerder gehoord namelijk...

hoe wil je overigens installeren? factory images, OTA sideloaden, handmatig fasboot, toolkit...?
Heb de factory image gedownload en wil deze graag sideloaden via een ADB tool.
Maar voordat ik aan dit proces kan beginnen, moet ik eerst USB debugging aanzetten.

http://imgur.com/7Jdqijz

[ Voor 30% gewijzigd door janneau op 18-11-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

janneau schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:16:
[...]

Heb de factory image gedownload en wil deze graag sideloaden via een ADB tool.
Maar voordat ik aan dit proces kan beginnen, moet ik eerst USB debugging aanzetten.

Screenshot plaatsen lukt niet. Excuses
maak anders even een foto met je smartphone o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneau
Convoy schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:49:
[...]

maak anders even een foto met je smartphone o.i.d.
Heb link naar afbeelding geplaatst in vorige reactie

[ Voor 4% gewijzigd door janneau op 18-11-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
janneau schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:02:
[...]

Heb link naar afbeelding geplaatst in vorige reactie
USB-foutopsporing

Zet anders je telefoon even op Engels....

[ Voor 10% gewijzigd door Smultie op 18-11-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneau
Smultie schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:04:
[...]

USB-foutopsporing

Zet anders je telefoon even op Engels....
Het probleem is opgelost. Bedankt voor de snelle reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

janneau schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:54:
[...]

Het probleem is opgelost. Bedankt voor de snelle reactie's
Mooi he NL > ENG vertaling O-) :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-03 13:35
Zojuist lollipop op mn nexus 7 2013 geflasht, was het wachten zat. Het is het zeker waard om het even te flashen, het is prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ik vind update niet echt veel nieuws brengen... en youtube doet het bij mij ook niet meer (OTA update) en 3x raden wat ik nu echt veel doe op de tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Lollipop op mijn Nexus 2013 gezet via factory images.

Werkt heel soepel.

Niet alle uiterlijke veranderingen vind ik mooi. Het toetsenbord is gelukkig in te stellen met het oude uiterlijk met randen om de toetsen.

Wat is nou het probleem met Youtube? Die werkt bij mij gewoon. Ik kreeg wel gelijk een update voor de Youtube-app.

[ Voor 21% gewijzigd door SvMp op 19-11-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Probleem van Youtube app is opgelost bij mij. Heb mijn tablet gewoon eens laten herstarten en dat bleek genoeg te zijn om het terug te laten werken :)

@SvMp
Probleem doet zich volgens mij alleen maar voor bij mensen die OTA updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Tom doet helaas niks onder Lollipop, ja, crashen, dat wordt wachten op een update, zijn ze wel laat mee voor zo'n grote speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:21:
Probleem doet zich volgens mij alleen maar voor bij mensen die OTA updaten.
Dat zou goed kunnen want heb nog nooit een niet-werkende Youtube op Lollipop gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Had wel na de update dat (bepaalde?) WebM filmpjes het niet meer deden, dat is op te lossen door in de developer settings de experimentele videoplayer aan te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik kreeg maandag lolipop update aangeboden.
Ziggo app werkt nu niet meer.
Of help die exp.player aanvinken daar ook voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12
ik heb nog steeds niets binnen gehad :(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
hjs schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:23:
Klik aan, probeer?

Lijkt mij 1337x sneller dan hier op een antwoord wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:23:
Ik kreeg maandag lolipop update aangeboden.
Ziggo app werkt nu niet meer.
Zoals Braddie Pitt al zegt, gewoon proberen, dan zie je het vanzelf. Al denk ik dat het meer een kwestie is van niet compatible zijn met lollipop en dat ziggo aan het werk moet. Bij mij werkt de UPC app namelijk ook niet, onafhankelijk van die setting.
Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.