Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Brad Pitt schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:36:
[...]

Klik aan, probeer?

Lijkt mij 1337x sneller dan hier op een antwoord wachten :P
Niet als je op je werk zit ;)
Kan de optie alleen niet vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:48:
[...]

Niet als je op je werk zit ;)
Kan de optie alleen niet vinden :+
Settings(instellingen) ->Developer options (ontwikkelaar opties) -> Onder het kopje <Media> Use NuPlayer (experimental) aanvinken.

Werkt wel voor WebM, niet voor ziggo/UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:55
En voor zij die niet weten hoe ze developer options eerst aan moeten zetten ;)

http://www.androidcentral...w-turn-developer-settings

(over tablet => aantal keer klikken op build nummer)

[ Voor 14% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 19-11-2014 19:47 ]

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 01:16
Clean install gedaan met volledig Lollipop firmware. Unlocked bootloader via Fastboot. Root via Wuzfresh toolkit. Verliep allemaal vlotjes.
Alles staat er terug op - behalve bepaalde apps die nog onvoldoende compatibel zijn (MX player...).

Enige rare (bug?) die ik tegenkom, is dat Chrome niet àlle bookmarks synchroniseert. Ik snap de reden niet. Ik heb een aantal mapjes op m'n bladwijzerbalk (categoriën) met daarin bookmarks. Om één of andere reden synchroniseert Chrome op m'n Nexus 7 met 5.0 niét alle bookmarks. Blijkt dat het hoofdzakelijk gaat om bookmarks waar ik de naam of beschrijving leeg liet staan. Naamloos dus. Ik heb voldoende aan het icoontje, ik herken het uiteraard gewoon. Bijvoorbeeld, naast het blauwe Facebook icoontje op m'n bladwijzerbalk, hoeft er echt niet nog eens "Facebook" te staan. Plus, het is dan lekker consequent met de icoontjes in Android. Maar Chrome in Lollipop weigert dus blijkbaar naamloze bookmarks te synchroniseren. Geen icoontje, niets. En wat het nog extra vager maakt is dat hij sommige naamloze bookmarks gewoon wél toont. En het gaat niet om rare websites, de naamloze link naar Playstore of Google Keep toont hij bijvoorbeeld ook niet. Op m'n Sony Z1 Compact (4.4.4) geen enkel probleem.

Iemand mogelijke verklaring of herkenning? Bijzonder frustrerend.

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:21:
Probleem van Youtube app is opgelost bij mij. Heb mijn tablet gewoon eens laten herstarten en dat bleek genoeg te zijn om het terug te laten werken :)

@SvMp
Probleem doet zich volgens mij alleen maar voor bij mensen die OTA updaten.
herstarten lost het probleem bij mij niet op...

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:29
witteveder schreef op donderdag 20 november 2014 @ 08:37:
[...]

herstarten lost het probleem bij mij niet op...
Ik had ook de OTA geïnstalleerd en last van het youtube probleem. Een herstart heeft bij mij wel het probleem verholpen.

[ Voor 5% gewijzigd door De Ingenieur op 20-11-2014 10:04 ]

• witteveder
BigNaatje schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:04:
[...]

Ik had ook de OTA geïnstalleerd en last van het youtube probleem. Een herstart heeft bij mij wel het probleem verholpen.
na een herstart kon ik weer wat filmpjes bekijken, maar na een tijdje (geen idee waarom), kreeg ik weer dezelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 20:45
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:21:
Probleem van Youtube app is opgelost bij mij. Heb mijn tablet gewoon eens laten herstarten en dat bleek genoeg te zijn om het terug te laten werken :)

@SvMp
Probleem doet zich volgens mij alleen maar voor bij mensen die OTA updaten.
Nee hoor, heb het probleem hier ook en ik heb gewoon de image geflasht via fastboot... echt slecht dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb de volledige image geflasht, de bootloader weer gelocked (wilde Android 5 stock een kans geven) en YouTube doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb nooit een OTA voor KitKat gekregen (die moest ik zelf installeren) en het is mij onderhand wel duidelijk dat ik ook geen OTA voor Lollipop ga krijgen. Voor mij nooit meer een Android tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:59
Als je de vorige keer net zoveel geduld had als nu... dan kan je lollipop ook beter zelf flashen.

(Uitrol vind plaats over minimaal 2 weken)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Ik had KitKat na 2 maanden nog steeds niet en ik verwacht met Lollipop niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DervishD schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 13:47:
Ik heb nooit een OTA voor KitKat gekregen (die moest ik zelf installeren) en het is mij onderhand wel duidelijk dat ik ook geen OTA voor Lollipop ga krijgen. Voor mij nooit meer een Android tablet.
graag ontopic blijven

[ Voor 5% gewijzigd door The Wizard op 24-11-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Wat is er mis met zelf flashen? Kwestie van eenmalig 5-10 minuten meer werk en je hebt wat je wil.

Handmatig kunnen flashen is een van de grootste voordelen van een Nexus apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:15

jmk

MX player heeft nu ook 5.0 support. Tijd voor een flash!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:32
Voor mij ook nog geen OTA voor Lollipop. Ik heb destijd de Nexus 7 2013 gekocht om ook eens een Android tablet uit te proberen en dus mijn eigen oordeel kan vellen over Android vs iOS. De Nexus apparaten zouden altijd als eerste de Android updates krijgen. Bij Apple krijg je de iOS update OTA vanaf dag 1 van de release. Tot op heden niets op mijn Nexus 7 2013. Ja, ik weet het, je kunt altijd een factory image installeren, maar... dat hoef ik bij iOS ook niet. Dus... ik wacht wel geduldig af tot de OTA voorbij komt. Weer een puntje erbij voor iOS, maar... die strijd was toch al lang beslist. :-)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik zou behalve dan misschien snellere updates geen enkele reden weten om ooit android te ruilen voor een iOS keurslijf ;-)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:29:
[...]Weer een puntje erbij voor iOS, maar... die strijd was toch al lang beslist. :-)
Het is maar hoe je er in staat, de strijd was al beslist, fijn voor je, dat je jezelf in een keurslijf wil laten drukken, alleen maar daar om.

Ik gebruik de verschillende devices door elkaar, en heb op allemaal wel aanmerkingen, dat brengt de tijd / samenleving met zich mee.

Waarom moeten mensen zich altijd zo uiterst uitspreken, er is een vóór en een tegen, niets ertussenin ?

Het gedoe over "tabletapps" die op IOS zoveel beter uitgewerkt zijn, heb ik ook nog nooit ondervonden, het zijn net zoals op android uitgetrokken interfaces, waar je op IOS een omweg moet maken om in de instellingen iets aan te passen, terwijl android je het per app in de app laat doen.

Update's op IOS worden en masse uitgerold, op 6 september komt IOS XY uit, en IEDERE gebruiker begint op zijn updateknop te rammelen EN te klagen dat het zo F%$%$%n traag gaat, check de twitters, facebook, blogs maar ... iedere keer hetzelfde liedje.

* Mijn device is trager
* mijn accu is gehalveerd
* mijn screensaver laat XX rebooten - of whatever iemand heeft ondervonden....
Vervolgens gaat iedere IOS'er dat ook testen en downplayen ..... want het ligt aan xxx, dus .....

Iphone 4 ging naar IOS7, hallelujah ... geweldig die updates, maar het toestel kreeg niet alle functies mee, Siri ? ohnee, die niet
( IOS7 kreeg binnen korte tijd 3 of 4 updates ? )

Google doet het in batches, een deel krijgt het, en als er problemen ontstaan, worden die nagekeken, en ( hopelijk ) opgelost, maar niet iedere Nexus gebruiker heeft dat probleem.
Wel kan je als Nexus gebruiker direct de update downloaden en handmatig doorvoeren.

De Nexus S krijgt geen updates meer, want TI ondersteunt de chipset niet meer, helaas, maar het gebeurt, met een toestel van bijna 4 jaar geleden )

Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn, de tijd van goede hardware hebben we achter ons gelaten, want het moet goedkoop, snel en replaceble zijn.
( mijn TV uit 1993 werkt nog steeds, maar mijn Philips 26"uit 2010 stopte na 3,5 jaar .... zomaar, spontaan ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds eergisteren ook Android 5.0 op mijn Nexus 7. Het geheel voelt wel trager aan.
Mooi dat het allemaal grafisch leuker in elkaar steekt maar ik vind de performance wel merkbaar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Viper® schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:48:
Sinds eergisteren ook Android 5.0 op mijn Nexus 7. Het geheel voelt wel trager aan.
Mooi dat het allemaal grafisch leuker in elkaar steekt maar ik vind de performance wel merkbaar minder.
Je kan eens de animaties of uitzetten of sneller laten werken (in de developers options). Het kan zijn dat het trager lijkt omdat de animaties meer tijd pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
FreshMaker schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:14:
[...]

Het is maar hoe je er in staat, de strijd was al beslist, fijn voor je, dat je jezelf in een keurslijf wil laten drukken, alleen maar daar om.

Ik gebruik de verschillende devices door elkaar, en heb op allemaal wel aanmerkingen, dat brengt de tijd / samenleving met zich mee.

Waarom moeten mensen zich altijd zo uiterst uitspreken, er is een vóór en een tegen, niets ertussenin ?
......
mooi gezegd!

[ Voor 60% gewijzigd door Prulleman op 24-11-2014 10:59 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Graag het flamen van en naar iOS / Android achterwege laten aub.

Gebruik evt. een topic report om een Flame/troll te melden.

[ Voor 33% gewijzigd door The Wizard op 24-11-2014 11:11 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:41

mvds

Totally awesome!

Viper® schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:48:
Welke heb je? De 2012 of de 2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Model ME3707, 2012

Denk dat het 2013 model met 2 Gb en een snellere processor net wat lekkerder werkt.

Ah het verkeerde topic zie ik :')

[ Voor 14% gewijzigd door Viper® op 24-11-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Fly-guy schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:59:
[...]
Je kan de file flash-all.bat, die bij de factory images zit, aanpassen zodat er geen wipe gedaan wordt. In de .bat moet je -w weghalen en dan blijft je data staan.

Zelf gedaan tijdens de preview versies en werkt prima.
Hmm. Ik kon niet langer wachten op de OTA en heb geprobeerd jouw methode toe te passen :)

Maar ik kwam toch in de problemen omdat de flash-all tools een unlocked bootloader vereisen. En door de bootloader te unlocken kreeg ik dus ook meteen een data wipe voor m'n kiezen :X

Nou ja, er stonden geen kritische dingen op de tablet en een verse install is ook wel eens lekker :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
eymey schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:47:
[...]

Hmm. Ik kon niet langer wachten op de OTA en heb geprobeerd jouw methode toe te passen :)

Maar ik kwam toch in de problemen omdat de flash-all tools een unlocked bootloader vereisen. En door de bootloader te unlocken kreeg ik dus ook meteen een data wipe voor m'n kiezen :X

Nou ja, er stonden geen kritische dingen op de tablet en een verse install is ook wel eens lekker :+
Mmm, ik vergeet wel eens dat dat inderdaad nodig is. Het eerste wat ik doe bij mijn Nexus is die unlock, waarna ik dat nooit meer hoef te doen.

En een verse install is altijd beter :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Idd (hoewel ik me nu bedenk dat ik 'm wel weer had moeten locken. Anderszijds, waarom eigenlijk :D ).

Mijn eerste indruk van Android 5 Lollipop: Soepel! Ik heb het idee dat de tablet meer responsive is en dat zelfs in combinatie met de animaties (die net even wat toevoegen aan de gebruikservaring).

Wel vind ik het uiterlijk erg wennen. Vooral de aan/uit switches in de instellingen vind ik erg onduidelijk, zeker bovenop de lichte achtergrond.

Het zou fijn zijn als er standaard in Android een optie zou komen om te kiezen of je een wat meer 'platte' en witte interface wil of liever toch de oudere die net wat contrastrijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:39
Fly-guy schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:50:
[...]

Wat is er mis met zelf flashen? Kwestie van eenmalig 5-10 minuten meer werk en je hebt wat je wil.

Handmatig kunnen flashen is een van de grootste voordelen van een Nexus apparaat.
Dat je alle apps en de app data kwijt bent en met alles weer moet inloggen en weer alles ordenen. Of heb jij een manier om dat snel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
sipaan schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:48:
Dat je alle apps en de app data kwijt bent en met alles weer moet inloggen en weer alles ordenen. Of heb jij een manier om dat snel te doen?
Dat had je dan ook moeten doen toen je het device voor het eerst aanzette ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Als je je Android device root, kan je (in mijn ogen) de beste Android App kopen: Titanium Backup.

Hiermee kan je met een paar klikken al je apps backuppen(je kan een selectie maken) en om een later tijdstip (bijvoorbeeld na de installatie van een nieuw OS/ROM) weer alle apps in een paar klikken terug te zetten.

Het backup en restore proces duur mij mij ongeveer 20 minuten.

Met de betaalde app heb je de mogelijkheid tot batch acties, met de gratis versie niet. € 5,00 is in verhouding best veel voor een app maar echt de moeite waard. Na al die jaren dat ik hem gebruik mijn favoriet.

• FreshMaker
  • Niet online
jmk schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:38:
Als je je Android device root, kan je (in mijn ogen) de beste Android App kopen: Titanium Backup.

Hiermee kan je met een paar klikken al je apps backuppen(je kan een selectie maken) en om een later tijdstip (bijvoorbeeld na de installatie van een nieuw OS/ROM) weer alle apps in een paar klikken terug te zetten.

Het backup en restore proces duur mij mij ongeveer 20 minuten.

Met de betaalde app heb je de mogelijkheid tot batch acties, met de gratis versie niet. € 5,00 is in verhouding best veel voor een app maar echt de moeite waard. Na al die jaren dat ik hem gebruik mijn favoriet.
Vergeet vooral de accounts en wi-fi settings niet ;)
Scheelt eenhoop inlog / opzoekwerk achteraf

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op Android Police staat een uitleg over hoe je OTA images kunt flashen met behoud van je data (zoals het een OTA update betaamt). Inclusief linkjes om de OTA images te downloaden. Dit zijn dus NIET de factory images!

Nu even inclusief linkjes:
- OTA images: http://www.androidpolice....-update-zip-file-roundup/
- uitleg: http://www.androidpolice....-download-link-available/ (samengevatte versie: reboot naar (stock) recovery - apply update from adb.- adb sideload <....ZIP>

[ Voor 47% gewijzigd door Helsie op 27-11-2014 19:41 ]

• heval
Toch maar factory images geflasht, ik wilde niet langer wachten. 5.0 werkt tot nu toe goed. Alleen ik krijg mijn bluetooth niet gepaird met mijn onkyo 626 receiver. Andere die hier last van hebben?

• DervishD
Even een vraag over TomTom. Ik heb voor de verjaardag van een nicht de Nexus 7 2013 gekocht. Zij gebruikte altijd een TomTom kastje dat nu dood is, en het lijkt me wel leuk om TomTom er bij cadeau te doen omdat ze veel op de weg zit, maar werkt het ook goed op de Nexus 7 2013?. Ik heb ergens ooit eens gelezen dat op tablets met een hogere resolutie dan 1920x1080 de weergave niet goed is en dan vooral in landscape mode. Icoontjes die niet goed worden afgebeeld of gewoon een zwart scherm. Weet iemand daar uit ervaring iets over?

• Brad Pitt
DervishD schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:15:
Even een vraag over TomTom. Ik heb voor de verjaardag van een nicht de Nexus 7 2013 gekocht. Zij gebruikte altijd een TomTom kastje dat nu dood is, en het lijkt me wel leuk om TomTom er bij cadeau te doen omdat ze veel op de weg zit, maar werkt het ook goed op de Nexus 7 2013?. Ik heb ergens ooit eens gelezen dat op tablets met een hogere resolutie dan 1920x1080 de weergave niet goed is en dan vooral in landscape mode. Icoontjes die niet goed worden afgebeeld of gewoon een zwart scherm. Weet iemand daar uit ervaring iets over?
Tomtom had/heeft inderdaad gedoe gehad met hoge(re) resoluties. Dacht eigenlijk dat de 1920x1200 weergave wel okay was maar daarboven juist weer niet. Weet dat echter niet zeker.

Gebruik zelf Sygic op de Nexus 7 en dat is/vind ik echt een genot. Is nu ook in de aanbieding trouwens :)

• DervishD
Brad Pitt schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:23:
Gebruik zelf Sygic op de Nexus 7 en dat is/vind ik echt een genot. Is nu ook in de aanbieding trouwens :)
Ik zag het. Europa-Rusland nu voor €20. Maar dat vind ik dan ook weer overdreven want ze heeft de navigatie eigenlijk alleen voor de Benelux nodig. Dan heeft ze een lading landen er op staan waar ze van haar leven nooit komt en die alleen maar ruimte opslokken.

• Brad Pitt
DervishD schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:46:
Dan heeft ze een lading landen er op staan waar ze van haar leven nooit komt en die alleen maar ruimte opslokken.
Landen kan je individueel op elk moment toevoegen, verwijderen, etc. Kost nul zinloze ruimte.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bij sygic kan dat wel ja (bij tomtom volgens mij niet) Ik kan uit ervaring zeggen dat het erg fijn is om ook per voet even te kunnen navigeren als je toevallig ergens in het buitenland de weg even kwijt bent. (al kan dat natuurlijk altijd met google maps tegen een flinke dataprijs)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Brad Pitt schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:51:
[...]

Landen kan je individueel op elk moment toevoegen, verwijderen, etc. Kost nul zinloze ruimte.
Dat wist ik niet. Dan krijgt ze Sygic er ook bij.

Ziet er trouwens mooi uit dat Sygic, vooral de kaart weergave vind ik een stuk mooier als bij TomTom. Misschien dat ik 'm zelf ook koop nu het nog zo goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Beetje offtopic, maar: Zelf heb ik zowel tomtom als Sygic. En Sygic is inderdaad zeker erg mooi qua kaartweergave.

Toch vind ik qua gesproken instructie Tomtom een stuk duidelijker (minder vaak ook nog op de kaart kijken om te zien wat hij bedoelt en natuurlijker TTS). Maar vooral de routeberekening van Sygic wil nog wel eens flink onlogisch zijn. Dan rij je op de route die Sygic heeft met een bepaalde resttijd/aankomsttijd. En heb je bv. TomTom ernaast lopen die iets anders aangeeft. Dan volg je de instructie die tomtom geeft en plotseling vindt sygic die route ook sneller :? Waarom bereken je die dan niet in de eerste plaats? 8)7 (en nee, verkeer wordt bij beide niet mee genomen en bij beide staat route op snelste).

Maar je zal er wel altijd mee aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Ze vind goede gesproken instructies wel belangrijk dus dan wordt het toch een TomTom. En de TTS van TomTom is idd erg goed, dat vond ik zelf het fijnst aan mijn overleden TomTom kastje. Er staat trouwens op jijbuis een filmpje van TomTom op de Nexus 7 2013 dus dat werkt gewoon prima en daarmee is de beslissing dus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

DervishD schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:14:
Ze vind goede gesproken instructies wel belangrijk dus dan wordt het toch een TomTom. En de TTS van TomTom is idd erg goed, dat vond ik zelf het fijnst aan mijn overleden TomTom kastje. Er staat trouwens op jijbuis een filmpje van TomTom op de Nexus 7 2013 dus dat werkt gewoon prima en daarmee is de beslissing dus genomen.
Let wel dat je met tomtom de hele "kaart" krijgt die niet in stukjes te delen is. Dat is op een Nexus toestel die toch al zwaar gehandicapt is qua opslag wel belangrijk. Benelux zal geen problemen geven, maar Europa zal toch wel een GB of 3-4 zijn. Dit probleem heb je met sygic niet (geen ervaring met TTS maar ik vind de gesproken instructies ook erg duidelijk bij sygic). Ik bedoel dus eigenlijk te zeggen let even op welke tomtom kaart je gaat aanschaffen met het oog op de niet uitbreidbare opslag van een Nexus.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rockhopper schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:44:
[...]
Let wel dat je met tomtom de hele "kaart" krijgt die niet in stukjes te delen is. Dat is op een Nexus toestel die toch al zwaar gehandicapt is qua opslag wel belangrijk. Benelux zal geen problemen geven, maar Europa zal toch wel een GB of 3-4 zijn.
Alleen Benelux was nodig dus alle problemen zijn opgelost :) Vind persoonlijk Sygic helemaal prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Voor mezelf vandaag toch ook maar weer TomTom gekocht want ik kon daar in het verleden altijd blindelings op vertrouwen. Ik heb zelf ook een Nexus 7 2013 en het draait prima. Er is alleen wel een glitch in landschap modus, dan komen er af en toe lijnen in beeld alsof er een soort storing is en de kaart niet goed wordt gerendered. Gelukkig is het alleen onderaan het scherm en niet beeldvullend dus ik kan er verder wel mee navigeren maar toch wel jammer. Hopelijk wordt dat met een volgende update als ze eindelijk eens hogere resoluties gaan ondersteunen opgelost (en dat zullen ze wel moeten doen willen ze relevant blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Zijn er mensen met Wifi problemen op hun Nexus 7 icm Wifi Hotspot van een mobiel na de lollipop update?

Ik ga meestal op het mobiele internet van Mijn HTC One M7 maar vandaag lukte het met niet, ook niet na een reboot van beide apparaten. Vooral handig in de stoptrein om het nieuws te lezen.

Later kon ik wel op het mobiele internet van KPN komen op het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
jmk schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:48:
Zijn er mensen met Wifi problemen op hun Nexus 7 icm Wifi Hotspot van een mobiel na de lollipop update?

Ik ga meestal op het mobiele internet van Mijn HTC One M7 maar vandaag lukte het met niet, ook niet na een reboot van beide apparaten. Vooral handig in de stoptrein om het nieuws te lezen.

Later kon ik wel op het mobiele internet van KPN komen op het station.
veel mensen hebben wifi of bluetooth problemen(had ik ook). restart naar je recovery en format je cach. daarna moet die het doen. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

sipaan schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:31:
[...]

veel mensen hebben wifi of bluetooth problemen(had ik ook). restart naar je recovery en format je cach. daarna moet die het doen. succes
Dank je voor de tip ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Na de lollipop update heb ik dat mijn scherm eigenlijk te fel of te donker is. In de 4.4.4 versie op stand auto ging dat altijd prima. Valt dat nog in te stellen onder lollipop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
witteveder schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:13:
Na de lollipop update heb ik dat mijn scherm eigenlijk te fel of te donker is. In de 4.4.4 versie op stand auto ging dat altijd prima. Valt dat nog in te stellen onder lollipop?
Bij lollipop heb je juist invloed op de auto stand

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:29:
Beetje offtopic, maar: Zelf heb ik zowel tomtom als Sygic. En Sygic is inderdaad zeker erg mooi qua kaartweergave.

Toch vind ik qua gesproken instructie Tomtom een stuk duidelijker (minder vaak ook nog op de kaart kijken om te zien wat hij bedoelt en natuurlijker TTS). Maar vooral de routeberekening van Sygic wil nog wel eens flink onlogisch zijn. Dan rij je op de route die Sygic heeft met een bepaalde resttijd/aankomsttijd. En heb je bv. TomTom ernaast lopen die iets anders aangeeft. Dan volg je de instructie die tomtom geeft en plotseling vindt sygic die route ook sneller :? Waarom bereken je die dan niet in de eerste plaats? 8)7 (en nee, verkeer wordt bij beide niet mee genomen en bij beide staat route op snelste).

Maar je zal er wel altijd mee aan komen.
ik wil niets insinueren ( dus no offence )

Sygic en Tomtom hebben een 'anti copy' beveiliging of iets dergelijks ingebouwd.
Ik heb ooit met 2 sygic installs een route gereden van thuis naar een straat in Rotterdam.
de éne was een betaalde install, de andere een gepatchde versie.
Beide dezelfde versienummering, maar het origineel gaf een kortere route dan de niet originele.
Pas halverwege de rit kwam de copy erachter dat er ook een betere route was.

beide toestellen een galaxy S4, op een paar centimeter naast elkaar geplaatst, juist omdat het een paar keer opgevallen was dat mijn maat een straat verder een andere route aangeeft, dan mijn versie.

* het werkt btw wel, hij heeft nu ook netjes betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FreshMaker schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:06:
[...]
Sygic en Tomtom hebben een 'anti copy' beveiliging of iets dergelijks ingebouwd.
Mocht dat zo zijn, super handig zou ik dat dan niet vinden eigenlijk. Stel je wil, wat langer dan de standaard refund-tijd, zo'n app proberen (ik weet, je hebt hierbij een week-trial) en de app laat je onnodig omrijden dan ben je toch ook niet meer/minder geneigd er daadwerkelijk voor te gaan betalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 20:30
Heb even een vraagje, Ik heb Android Lollipop nog niet ontvangen maar een 1 week geleden kon ik hem wel downloaden. Weet iemand hoe dit zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
FreshMaker schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:06:
[...]

ik wil niets insinueren ( dus no offence )

Ik heb ooit met 2 sygic installs een route gereden van thuis naar een straat in Rotterdam.
de éne was een betaalde install, de andere een gepatchde versie.
Beide dezelfde versienummering, maar het origineel gaf een kortere route dan de niet originele.
Pas halverwege de rit kwam de copy erachter dat er ook een betere route was.

beide toestellen een galaxy S4, op een paar centimeter naast elkaar geplaatst, juist omdat het een paar keer opgevallen was dat mijn maat een straat verder een andere route aangeeft, dan mijn versie.

* het werkt btw wel, hij heeft nu ook netjes betaald ;)
No offence taken. ;). Maar nee, was gewoon legale en betaalde installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:26:
[...]

Mocht dat zo zijn, super handig zou ik dat dan niet vinden eigenlijk. Stel je wil, wat langer dan de standaard refund-tijd, zo'n app proberen (ik weet, je hebt hierbij een week-trial) en de app laat je onnodig omrijden dan ben je toch ook niet meer/minder geneigd er daadwerkelijk voor te gaan betalen? :P
Ik heb het ook niet verzonnen :+
Maar in mijn geval werkte het prima ( Ik heb de tomtom's en sygic ) vrij lang "getest"
Pas sinds een goed jaar gebruik ik de originele Sygic.
Moet ook eerlijk zeggen, dat ik meestal het eerste deel van de route wel ken ( thuis wegrijden is niet zo heel lastig ) maar de planner pas nodig heb in de laatste kilometers.

Sinds ik de N7 autohouder heb, hangt het tablet aan de console, moet wel zeggen dat het een stuk duidelijker is, dan op een 5"schermpje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Gisteren luisterde ik op mijn tablet via TuneIn Radio naar Q-music.
Sinds ik de app af heb gesloten is de achtergrond op mijn lockscreen nu een foto van een Q-music DJ.
Niet echt wat ik wil dus...Krijg hem er niet van af...
Iemand enig idee hoe ik die lockscreen background kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:48

Convoy

g44p

Hayo schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:30:
Gisteren luisterde ik op mijn tablet via TuneIn Radio naar Q-music.
Sinds ik de app af heb gesloten is de achtergrond op mijn lockscreen nu een foto van een Q-music DJ.
Niet echt wat ik wil dus...Krijg hem er niet van af...
Iemand enig idee hoe ik die lockscreen background kan veranderen?
google is je vriend, volgende keer even zelf zoeken he :+

https://www.google.nl/#q=android%20lock%20screen%20wallpaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Zo snugger was ik zelf ook wel ;).
Heb dat ook geprobeerd maar als ik een nieuwe achtergrond instel dan verandert de achtergrond alleen op mijn homescreen en niet op mijn lockscreen. In het "Weergave" > "Achtergrond" menu kan ik ook niet kiezen tussen homescreen / lockscreen. Zit hier op 5.0 Lollipop trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Hayo schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:40:
Zo snugger was ik zelf ook wel ;).
Heb dat ook geprobeerd maar als ik een nieuwe achtergrond instel dan verandert de achtergrond alleen op mijn homescreen en niet op mijn lockscreen. In het "Weergave" > "Achtergrond" menu kan ik ook niet kiezen tussen homescreen / lockscreen. Zit hier op 5.0 Lollipop trouwens.
probeer het anders eens met een van de onderstaande apps:

- Holo locker
- kk locker
- go locker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Go Locker overwrite wel de lock screen wallpaper met een andere, maar wanneer ik deze app uitschakel dan krijg ik weer achtergrond van Q-music op mijn lock screen -__-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Hayo schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:38:
Go Locker overwrite wel de lock screen wallpaper met een andere, maar wanneer ik deze app uitschakel dan krijg ik weer achtergrond van Q-music op mijn lock screen -__-.
anders even met een file explorer de desbetreffende Qmusic wallpaper opsporen en handwmatig verwijderen als je hem kunt vinden ;-]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Convoy schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:46:
anders even met een file explorer de desbetreffende Qmusic wallpaper opsporen en handwmatig verwijderen als je hem kunt vinden ;-]
En dat elke keer doen als ie die app heeft gebruikt? Ja, is een optie :)

Zou dat eerder ergens uit proberen te zetten in die betreffende music-app :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Brad Pitt schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:53:
[...]

En dat elke keer doen als ie die app heeft gebruikt? Ja, is een optie :)

Zou dat eerder ergens uit proberen te zetten in die betreffende music-app :P
Wie luistert er uberhaupt naar Qmusic :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
is de app wel afgesloten? play music neemt ook je lockscreen over met de album art van de huidige song (+ controls, welke in KK beter waren dan in Lollipop).

Als de app nog draait kan het zijn dat je gewoon je huidige actieve muziek app achtergrond hebt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Prulleman schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:24:
Als de app nog draait kan het zijn dat je gewoon je huidige actieve muziek app achtergrond hebt.
Je zou toch mogen aannemen dat de music controls in de statusbar dan énige aanduiding zullen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureshR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 22:34
Dike-Timo schreef op zondag 30 november 2014 @ 22:19:
Heb even een vraagje, Ik heb Android Lollipop nog niet ontvangen maar een 1 week geleden kon ik hem wel downloaden. Weet iemand hoe dit zit ?
Same here. Ik heb de update ook nog niet ontvangen. Wel vreemd, aangezien een hoop mensen de update al wel hebben mogen downloaden. Is er iemand hier die hem OTA heeft kunnen binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Convoy schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:46:
[...]

Heb zojuist bijna m'n hele tablet doorzocht maar kan hem nergens vinden.
Prulleman schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:24:
is de app wel afgesloten? play music neemt ook je lockscreen over met de album art van de huidige song (+ controls, welke in KK beter waren dan in Lollipop).

Ja, TuneIn Radio is afgesloten. Ook als ik hem kill via het "App Info Menu" blijft de lock screen wallpaper staan op de door de app ingesteld wallpaper.

Heb maar een mailtje gestuurd naar de support van TuneIn, hopen dat zij me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Hayo schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:18:
[...]

[...]

Ja, TuneIn Radio is afgesloten. Ook als ik hem kill via het "App Info Menu" blijft de lock screen wallpaper staan op de door de app ingesteld wallpaper.

Heb maar een mailtje gestuurd naar de support van TuneIn, hopen dat zij me kunnen helpen.
En als je de app verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Waarschijnlijk ten overvloede, maar je hebt je nexus al wel een keer uit- en aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Convoy schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:21:
[...]

En als je de app verwijderd?
Werkt ook niet, cache of gegevens wissen van de app werkt ook niet.
Fly-guy schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:27:
Waarschijnlijk ten overvloede, maar je hebt je nexus al wel een keer uit- en aangezet?
Dit had ik nog niet geprobeerd... Het heeft wel gewerkt... :D. Zo simpel kan het dus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Hayo schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:43:
Dit had ik nog niet geprobeerd... Het heeft wel gewerkt... :D. Zo simpel kan het dus zijn.
:D

Ik zou zeggen, onthou deze "fix", het werkt wel bij meer rare fouten... :P

[ Voor 18% gewijzigd door Fly-guy op 01-12-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Hayo schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:43:
[...]

Werkt ook niet, cache of gegevens wissen van de app werkt ook niet.

[...]

Ik heb het ook. Het blijft terugkomen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
SureshR schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:25:
[...]

Same here. Ik heb de update ook nog niet ontvangen. Wel vreemd, aangezien een hoop mensen de update al wel hebben mogen downloaden. Is er iemand hier die hem OTA heeft kunnen binnenhalen?
Ik heb 'm ook nog niet, en ken ook niemand die 'm al gehad heeft op een Nexus 7 2013. Zijn ze uberhaupt nog wel aan het uitrollen? Je hoort er weinig meer over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Dan doe je het toch zelf? Het is niet voor niets een nexus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:07
Sinds gisteravond heb ik de optie "Trusted places" bij in mijn Smart Lock instellingen. Ben benieuwd of dat een beetje werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:53
mcDavid schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:40:
[...]

Ik heb 'm ook nog niet, en ken ook niemand die 'm al gehad heeft op een Nexus 7 2013. Zijn ze uberhaupt nog wel aan het uitrollen? Je hoort er weinig meer over...
Ik kreeg hem een week of twee terug al spontaan aangeboden. Vind het overigens niet per se een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
UTwizard schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:01:
Sinds gisteravond heb ik de optie "Trusted places" bij in mijn Smart Lock instellingen. Ben benieuwd of dat een beetje werkt :)
Werkt prima, alleen het lijkt alsof hij de eerste keer unlock per dag niet kijkt naar waar je bent, daarna gaat het gesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Fly-guy schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:47:
Dan doe je het toch zelf? Het is niet voor niets een nexus :P
Daar ben ik voorlopig nog te lui voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:50:
[...]

Daar ben ik voorlopig nog te lui voor.
Dan zijn wij voorlopig nog te lui om je te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Hayo schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:18:
[...]

[...]

TuneIn geeft aan dat het een bekend probleem is en dat ze werken aan een fix :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hayo schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:00:
[...]
TuneIn geeft aan dat het een bekend probleem is en dat ze werken aan een fix :).
Zal wel ergens een foutje zitten die erin geslopen is met de intro van chromecast support. Maar bedankt voor de waarschuwing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 21-09 16:06

KabalA!

[ No-Life ]

Smultie schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:02:
[...]

Dan zijn wij voorlopig nog te lui om je te helpen...
Er wordt nergens om hulp gevraagd :?

Ik ben zelf overigens weer terug gegaan naar 4.4.4. Er waren 2 programma's die crashten (vpn1click voor buitenlandse netflix content en de horizon app van upc) en dat zijn juist de twee die ik het meest gebruik als ik naar bed ga, dus dat was best irritant :P

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 20:39
en via xda:
Just flashed a clean install of this, and so far i seem to be faster, more responsive, using less ram, more stable and all my video playback issues are gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mjah, da's ook wel logisch met een clean install ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
More stable. Direct na een install :')

Mis alleen nog battery life has increased incredibly, colors are more vibrant, screen is more responsive.

Onzinnig allemaal, dat soort forum posts. Elke nieuwe firmware/Rom/whatever is magically improved. Welnu, :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Brad Pitt schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:52:
[...]
Mis alleen nog battery life has increased incredibly, colors are more vibrant, screen is more responsive.
Since android 5.0.1 my calls are now all free! And my phone suddenly weighs less as well!

;w

Maar goed hopelijk geeft deze editie minder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Brad Pitt schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:52:
[...]

More stable. Direct na een install :')

Onzinnig allemaal, dat soort forum posts. Elke nieuwe firmware/Rom/whatever is magically improved. Welnu, :O
Zul je zien dat de changelog bestaat uit "fixed menu text color consitency" ofzo :7

Anyway hopen dat ze nu weer wat vaart zetten achter de OTA-uitrol :)

[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 03-12-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
hebben jullie ook op de nexus 7 2013 wifi met de lollipol (5.0) zwarte balken bij de onscreen buttons? en ook bij de notificatiebalk is er een zwarte balk net zoals vorige versies. Ik zie in de review van tweakers dat het bij de nexus 9 de balken doorzichtig zijn. Ook de apps launcher knop wit en als je het opent heeft het een effect van ''cards''. Dit zijn allemaal dingen die op nexus 7 niet terug te zien zijn. Inconsistentie bij android of?

edit:

reviews: Android 5.0 Lollipop: oogt beter en werkt fijner

[ Voor 15% gewijzigd door heval op 03-12-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sipaan schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:29:
hebben jullie ook op de nexus 7 2013 wifi met de lollipol (5.0) zwarte balken bij de onscreen buttons? en ook bij de notificatiebalk is er een zwarte balk net zoals vorige versies.
Ligt dat niet aan je launcher? Weet niet welke je draait, gebruik zelf op elke device Nova en daar is het boven en onder gewoon transparant. Vind het aantal opties van de stock launchers meestal net even te karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Ik gebruik de standaard launcher van android. Zoals ze in de review ook gebruiken. Ik wil het liefst niets bovenop draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
sipaan schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:36:
Ik wil het liefst niets bovenop draaien..
Want extra snelheid en mogelijkheden zijn een nadeel? :P

Alleen de Nexus 9 ("officieel" Lollipop device) heeft de nieuwe Lollipop dingen zoals de witte (vreselijke) app achtergrond. Apparaten die later via een update Lollipop kregen blijven zwarte achtergrond houden.
Dus ofwel daar naar kijken dan wel een andere launcher installeren en wél kunnen genieten van al dat moois 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Er zitten dus echt verschillen in de lollipop versies. Begrijp me niet verkeerd, ik heb een tijd lang nova launcher gebruikt en het is geweldig, maar met de tijd merkte ik dat mijn device (GN) daardoor langzamer werd ( inmiddels jaar terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
sipaan schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:43:
Er zitten dus echt verschillen in de lollipop versies. Begrijp me niet verkeerd, ik heb een tijd lang nova launcher gebruikt en het is geweldig, maar met de tijd merkte ik dat mijn device (GN) daardoor langzamer werd ( inmiddels jaar terug).
gebruik ook al nova launcher sinds mijn HD2, (en daarna Galaxy Nexus, N4, N5 en N7 2013) en heb bij geen enkel device een nadelig effect gezien van nova, alleen maar voordelen!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09-2024

sbm

Nu er gisteren weer nieuwe OTA's zijn vrijgegeven door Google van Lollipop 5.0 naar 5.0.1 vroeg ik mij af of ik bij het updaten van KitKat 4.4.4 naar Lollipop dus altijd eerst naar 5.0 moet updaten voordat 5.0.1 geïnstalleerd kan worden. Of komt er ook een OTA voor 4.4.4 naar 5.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:41

mvds

Totally awesome!

Ik heb gisteren de OTA binnengekregen van 4.4.4 ineens naar 5.0.1. Dus nee, dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:59

S2K

5.01 komt net binnen via OTA. Rechtstreeks vanaf 4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:23
Zo na bijna een halve eeuw wachten heb ik hem nu ook eindelijk binnen

mijn eerset indruk is goed en hij lijkt ook wat sneller te gaan

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Ik hoop dat ik ook snel de 5.01 binnen krijg via OTA (onlangs handmatig naar 5.0.0 gegaan).

Op dit moment wordt gedurende korte perioden de tablet soms toch ineens tergend traag, alsof er even iets heel druk bezig is. Multitasken gaat dan ook slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBorg
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05-2024
Gisteren 4 december de update naar 5.01 gekregen voor mijn Nexus 7 2013.. Sindsdien problemen met wifi. Deze valt steeds weg. Dit was een bug in 5.0. Lijkt dus nog niet opgelost. Heb hier 2x Nexus 7. De andere heeft de update nog niet gekregen. En geen wifi problemen op het zelfde draadloze netwerk.

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij mij freezed Chrome om de haverklap

edit: en als ik iets deinstalleer dan crashed de boel en mag ik een harde reset doen...

[ Voor 53% gewijzigd door Slashdotter op 05-12-2014 13:58 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.