Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Slashdotter schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:57:
Bij mij freezed Chrome om de haverklap.
Maar dat heb ik ook op 4.4.4 sinds de laatste update. Wellicht dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

He... Zit al een paar weken te wachten op 5.0 krijg ik vandaag ineens de 5.0.1 update binnen. 5.0 skip!

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:15

jmk

DutchBorg schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:03:
Gisteren 4 december de update naar 5.01 gekregen voor mijn Nexus 7 2013.. Sindsdien problemen met wifi. Deze valt steeds weg. Dit was een bug in 5.0. Lijkt dus nog niet opgelost. Heb hier 2x Nexus 7. De andere heeft de update nog niet gekregen. En geen wifi problemen op het zelfde draadloze netwerk.

René
In dit topic stond vorige week een tip die bij mij goed werkte toen in van 4.4 naar 5,0 ging:
-Cache wissen in de recovery.

Het internet in de trein doet het nog steeds niet altijd zo lekker. Maar ja, dat kan heel goed de schuld zijn van de NS. Je hebt goede treinen en slechte treinen. Ik kan niet met zekerheid zeggen of internet in de trein na het wissen van de cache slechter of beter is sinds de 5.0 update.

Wifi hotspot van mijn mobiel werkt altijd goed nu gelukkig.

Ik heb de 5.01 OTA nog niet gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door jmk op 05-12-2014 18:33 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloriam
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-08 19:01
Nog steeds geen 5.0 of 5.01, ze nemen wel lekker de tijd voor bij Google, ontzettend slechte communicatie ook, ze mogen wel even doorgeven dat de update later komt op een aangegeven datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:50

thijsco19

KTM 990 SMT

Hier al wel die update gekregen, kan hem alleen niet installeren. Schijnbaar is er met mijn Nexus 7 'gerommeld', aangezien ik 0,0 ervaring heb met dat soort dingen weet ik niet wat er allemaal veranderd is.
Wat ik wel weet is dat er een andere launcher opstaat (nova launcher), en als ik de update probeer te in stalleren kom ik bij 'team win recovery project' terecht.
http://i1280.photobucket..../DSC_0878_zpsouoeigfk.jpg

Iemand een idee hoe ik nu verder moet of wat er is veranderd aan me N7?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:39
thijsco19 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 15:14:
Hier al wel die update gekregen, kan hem alleen niet installeren. Schijnbaar is er met mijn Nexus 7 'gerommeld', aangezien ik 0,0 ervaring heb met dat soort dingen weet ik niet wat er allemaal veranderd is.
Wat ik wel weet is dat er een andere launcher opstaat (nova launcher), en als ik de update probeer te in stalleren kom ik bij 'team win recovery project' terecht.
http://i1280.photobucket..../DSC_0878_zpsouoeigfk.jpg

Iemand een idee hoe ik nu verder moet of wat er is veranderd aan me N7?
advanced > sideload adb

anders even zoeken op google/youtube naar twrp sideload. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:15
En iemand heeft dus een custom recovery erop gezet en daarmee waarschijnlijk root en of een custom rom

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tdocter schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 14:31:
Nog steeds geen 5.0 of 5.01, ze nemen wel lekker de tijd voor bij Google, ontzettend slechte communicatie ook, ze mogen wel even doorgeven dat de update later komt op een aangegeven datum.
Hebben ze jou verteld dat je de update voor of op 5 december kon verwachten?
Ik kreeg alleen te horen dat ze begonnen met de uitrol, maar ik kreeg geen exacte uiteindelijke datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 08:41
Meh, ik had gehoopt dat de update naar lollipop m'n auto-rotate probleem zou fixen, maar helaas... nog steeds lopen de sensoren vast en gebeurt er helemaal niks meer totdat ik 'm herstart ;(

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
Fly-guy schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 18:36:
[...]

Hebben ze jou verteld dat je de update voor of op 5 december kon verwachten?
Ik kreeg alleen te horen dat ze begonnen met de uitrol, maar ik kreeg geen exacte uiteindelijke datum.
Als ze daadwerkelijk gestopt zijn met de uitrol om eerst een paar bugs te fixxen was het toch wel aardig geweest dat even te horen. Ik snap het, slechte publiciteit en zo, maar uiteindelijk is dat toch een beetje waar veel mensen een Nexus toestel voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Slashdotter schreef op vrijdag 05 December 2014 @ 11:57:
Bij mij freezed Chrome om de haverklap

edit: en als ik iets deinstalleer dan crashed de boel en mag ik een harde reset doen...
Update: Factory reset gedaan en nog steeds loopt Chrome af en toe een paar seconden vast...
Overgestapt op Firefox en daar geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Slashdotter schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:50:
Update: Factory reset gedaan en nog steeds loopt Chrome af en toe een paar seconden vast...
Chrome is dan ook, imho, een draak van een browser op Android. Bij elke Rom waar die, helaas, vaak standaard in zit is het een van de eerste dingen die er vanaf gaan. Snap niet dat het, buiten het kunnen synchroniseren van tabjes (hetgeen met andere browsers ook kan), zo'n relatief populaire app is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MaartehhM schreef op zondag 07 december 2014 @ 12:31:
Meh, ik had gehoopt dat de update naar lollipop m'n auto-rotate probleem zou fixen, maar helaas... nog steeds lopen de sensoren vast en gebeurt er helemaal niks meer totdat ik 'm herstart ;(
He dat issue heb ik ook. Is het wellicht een hardware issue? Moet ie dan wellicht ter reparatie naar google? Zie nu net
Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic

[ Voor 24% gewijzigd door djwice op 08-12-2014 22:10 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:13
Als je lollipop root wordt de kernel gepatched om SE linux wat te temmen.
Ik vroeg me af of nieuwe OTA's dan nog wel zullen werken? (Bijv. hash checks etc)
Kun je bijv terug patchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:11
MaartehhM schreef op zondag 07 december 2014 @ 12:31:
Ik had dezelfde hoop...pas sinds gisteravond op lollipop maarje hebt nu mijn laatste sprankeltje hoop weggeslagen ;) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
heb dit weekend ook 5.0.1 gekregen op mn N7. ziet er leuk uit, alleen wel iets irritants gelijk gezien: als ik de aan/uit knop lang inhield had ik altijd n paar mogelijkheden: uitschakelen, reboot, en silent etc... nu kan ik em op de een of andere manier alleen maar uitschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

habermas schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:08:
heb dit weekend ook 5.0.1 gekregen op mn N7. ziet er leuk uit, alleen wel iets irritants gelijk gezien: als ik de aan/uit knop lang inhield had ik altijd n paar mogelijkheden: uitschakelen, reboot, en silent etc... nu kan ik em op de een of andere manier alleen maar uitschakelen...
Dit was bij 5.0 ook al. Ik heb quickreboot geïnstalleerd. Ik had ook liever een uitgebreid powermenu gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
jmk schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:34:
[...]

Dit was bij 5.0 ook al. Ik heb quickreboot geïnstalleerd. Ik had ook liever een uitgebreid powermenu gezien.
zit daar ook een 'silent' button in? ik zet em iedere avond even snel op mute maar dat gaat nu helaas niet meer... heel vreemd dat ze dat eruit gehaald hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 20:43
habermas schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:39:
[...]

zit daar ook een 'silent' button in? ik zet em iedere avond even snel op mute maar dat gaat nu helaas niet meer... heel vreemd dat ze dat eruit gehaald hebben..
Dan druk je toch het volume naar omlaag en klik je op 'geen' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Dan doet de wekker het toch ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
partyondude schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:14:
Klopt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
mcDavid schreef op zondag 07 december 2014 @ 13:55:
[...]

Als ze daadwerkelijk gestopt zijn met de uitrol om eerst een paar bugs te fixxen was het toch wel aardig geweest dat even te horen. Ik snap het, slechte publiciteit en zo, maar uiteindelijk is dat toch een beetje waar veel mensen een Nexus toestel voor kopen.
Ze zijn niet gestopt, zojuist nog 5.01 aangeboden gekregen.

Patience, my young padawan.. :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
partyondude schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:14:
Ah, als je de wekkerfunctie gebruikt kan je eventueel op prioriteit zetten (en daar dan evenementen en berichten enzo uitvinken). Bij mij gaat hij steeds op 'geen' maar gebruik men gsm dan ook als wekker.

Overigens deze avond ook de 5.0.1 update aangekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Ah ok, dank voor de uitleg. Ik moet zeggen dat ik niet denderend enthousiast word van lollipop op mijn Nexus 5, heb de update ook vanavond op de Nexus 7 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ja precies, je zou van een nieuwe update verwachten dat het de user-experience verbetert, niet dat je nu allerlei trucjes moet uithalen om iets heel eenvoudigs te bereiken. heel vreemd dat ze die extra opties uit het power-menu gehaald hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Volgens mij was het ook in KitKat alleen mogelijk om de tablet uit te schakelen.
Standaard dan.
Dat is nu niet anders in Lollipop.

Op KitKat gebruikte ik namelijk ook al Quickboot om te kunnen herstarten i.p.v. alleen uitschakelen.

Zojuist ook de update gekregen en ben nu bezig met installeren.

Hopelijk werkt Real Racing 3 nog altijd, want dat is eigenlijk het enigste spel wat ik speel op de N7

[ Voor 26% gewijzigd door speedme op 10-12-2014 10:47 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
speedme schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:47:
Volgens mij was het ook in KitKat alleen mogelijk om de tablet uit te schakelen.
..

Hopelijk werkt Real Racing 3 nog altijd, want dat is eigenlijk het enigste spel wat ik speel op de N7
Herkenbare situatie ;)
RR3 werkt in iedergeval nog steeds bij mij. Wel heb ik bij de overgang van 4.4 naar 5.0 een volledige reset gedaan omdat RR3 sporadisch ineens zonder reden zowat in slowmotion mode overging.. Na de clean install is dit geen enkele keer meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:54:
[...]

Herkenbare situatie ;)
RR3 werkt in iedergeval nog steeds bij mij. Wel heb ik bij de overgang van 4.4 naar 5.0 een volledige reset gedaan omdat RR3 sporadisch ineens zonder reden zowat in slowmotion mode overging.. Na de clean install is dit geen enkele keer meer voorgekomen.
Ik heb zojuist een OTA update gedaan, dus met behoud van data.
Hopelijk blijft RR3 gewoon werken, maar dat probeer ik straks wel uit (ben nu op mijn werk).

Ik had juist in KK het probleem dat zomaar ineens de gyroscoop niet meer werkte.
Dus kon ik niet meer sturen en reed alleen maar vooruit....
Na een reboot werkte het wel weer.
Hopelijk is dat probleem dus ook opgelost met de update naar LP, anders ben ik bang dat er hardware matig iets mis is met mijn N7

UPDATE : zojuist RR3 geprobeerd en het werkt nog altijd goed na de update. Even afwachten of ik het gyroscoop probleem nog tegen kom.

[ Voor 7% gewijzigd door speedme op 10-12-2014 11:25 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Brad Pitt
CleanRom 4 is trouwens ook released, voor de mensen die dat eventueel interessant vinden :)

Verwijderd

De OTA vannacht binnengekregen, vooralsnog geen rare dingen gezien, alles draait naar behoren. Alleen de Ziggo APP doet het niet meer (was al bekend)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 18:00 ]

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:59:
De OTA vannacht binnengekregen, vooralsnog geen rare dingen gezien, alles draait naar behoren. Alleen de Ziggo APP doet het niet meer (was al bekend)
HBO ook niet meer 8)7

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 19:24

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik heb ook 5.0.1 binnen. En heb gelijk al iets "gesloopt".
Ik ging voor de lol screenlock met patroon aanzetten. Maar nu wil ik terug naar geen beveiliging en alleen maar vegen. Alleen is de optie disabled.
Er staat: uitgeschakeld door beheerder, encryptiebeleid of referentieopslag.

Hoe kan ik weer vegen aanzetten?

Huub Huub Barbatruc!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:16
Google is je vriend. Er moet iets heel simpels in de instellingen veranderd worden, maar ik weet niet meer zo wat.

• mcDavid
DNA_Saint schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:06:
Ik heb ook 5.0.1 binnen. En heb gelijk al iets "gesloopt".
Ik ging voor de lol screenlock met patroon aanzetten. Maar nu wil ik terug naar geen beveiliging en alleen maar vegen. Alleen is de optie disabled.
Er staat: uitgeschakeld door beheerder, encryptiebeleid of referentieopslag.

Hoe kan ik weer vegen aanzetten?
Heb je een exchange account? Die forceren vaak datsoort policies (en terecht, voor zover het een unlock code betreft).

Ik heb inmiddels ook 5.0.1 en ben redelijk enthousiast. Heb echt het gevoel dat het wat snappyer is (al kan dat ook aan de reset liggen misschien). En de nieuwe lockscreen functies zijn handig.

Wat minder is: de menu's in het wit zijn lelijk, en bevatten een hoop nutteloze animaties en effecten waar ik me soms aan stoor. Het uitrolmenu aan de bovenkant vind ik ook geen verbetering.
Verder:
De galerij-app (foto's) werkt niet meer. Althans, deze vereist google+ wat op het zelfde neerkomt. Dus nu gebruik ik Quickpic.
De nieuwe toetsenbordlayout is echt moeilijk lelijk, snel de oude layout weer aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Welk Build-nummer is de laatste versie 5.0.1, het lukt me niet te updaten via OTA dus wil het maar handmatig doen, wel belangrijk dus dat ik de juiste build heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
R2 schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:31:
Welk Build-nummer is de laatste versie 5.0.1, het lukt me niet te updaten via OTA dus wil het maar handmatig doen, wel belangrijk dus dat ik de juiste build heb.
LRX22C staat op mijn Nexus 7 wifi 2013 (5.01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Thanks, ga op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Je kunt op de Nexus download pagina toch gewoon de laatste build voor de nexus7 downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonny htc
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 11:29
Weet iemand al hoe het zit met lte versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:54
Mijn Nexus 7 ziet nu ook al een tijdje de 5.0.1 update OTA. Nu wil ik graag die update, maar dit lukt niet door TWRP.
Als ik tik op 'update en restart' dan lijkt hij de update te installeren, waarna de tablet reboot. Hier hoort hij op de recovery van Google uit te komen zodat de OTA update geïnstalleerd wordt... maar die recovery heb ik dus vervangen door TWRP. Dus in mijn geval start TWRP gewoon op zonder dingen te installeren, en als ik vervolgens weer reboot naar system is de update dus niet geïnstalleerd.

Is het mogelijk om alsnog middels OTA te updaten naar 5.0.1 zonder de recovery opnieuw te flashen?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Google maar eens op adb sideload

Strava

• Michele_M_
Mijn scherm wil moet meer draaien. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Automatisch draaien staat aan, Opnieuw opgestart en zelfs een app Rotate geïnstalleerd. Maar ook dan draait hij niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 08:41
Er bestaan apps die realtime je sensoren meten, dus ook je accelerometer. Als je die app draait, en je ziet allemaal grafiekjes die reageren op hoe jij met je tablet aan 't schudden bent, heb je ergens iets in de instellingen vastgezet.

En je slechts een paar rechte lijntjes ziet, ben ik bang dat al je sensoren 'kapot' zijn, wat helaas een bekend probleem is.

edit: Bijvoorbeeld 'Check My android'

[ Voor 5% gewijzigd door MaartehhM op 19-12-2014 11:17 ]

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 20:36

woutur

Klauwtjes uit!

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om een tweedehandsje te kopen. Redenen om te kopen: ik wil wel eens zien of android op een tablet fijn is, ben benieuwd naar lollipop, en ben ook wel benieuwd naar het formaat van deze tablet. Heb ik het nodig? Nou niet echt :) Heb een ipad 2 waar ik altijd nog tevreden mee ben.

Ik wil natuurlijk gewoon horen dat ik het moet doen.. maar toch :) Wat vinden jullie als bezitters van het formaat en de snelheid?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 07:36
Ik vind de snelheid prima, scherm is niet al te groot.
Ik vraag me af wat je er mee op schiet naast je Ipad 2.

Als je nieuwsgierig bent kun je hem toch ook eerst bij een winkel eens in de hand houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
MaartehhM schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:15:
Er bestaan apps die realtime je sensoren meten, dus ook je accelerometer. Als je die app draait, en je ziet allemaal grafiekjes die reageren op hoe jij met je tablet aan 't schudden bent, heb je ergens iets in de instellingen vastgezet.

En je slechts een paar rechte lijntjes ziet, ben ik bang dat al je sensoren 'kapot' zijn, wat helaas een bekend probleem is.

edit: Bijvoorbeeld 'Check My android'
Thx
Ga ik proberen.

Hij is al eens voor reparatie terug geweest. Toen hebben ze het moederbord (noem je dat zo?) vervangen.

Edit: Hij doet helemaal niets...... Zucht.... Fabrieksinstellingen gaat waarschijnlijk niet helpen.

Fijn hoor een Asus. Eerst maar even wachten tot mijn Asus infinity TT701 terug is voor reparatie. Dan stuur ik deze maar op... :|

[ Voor 15% gewijzigd door Michele_M_ op 19-12-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Ik ervaar, ook na de laatste 5.01 update, de volgende problemen. Ook heb ik vaker een Factory reset, wipe data en handmatige ROM install als oplossing geprobeerd.

Wanneer het keyboard omhoog komt in Chrome zie ik heeeel kort een hoop streepjes/kleurtjes. Het lijkt wel CGA. Alleen op de plek waar het keyboard moet komen.

Regelmatige reboots tijdens het gebruik van Chrome.

Wanneer ik het scherm cast naar de Chromecast en met een movie player iets afspeel gigantische lag. Speel ik datzelfde af via mijn laptop met de videostream app binnen chrome dan kan ik de film zonder enige hapering bekijken. Is de wifi chip ruk in de Nexus 7 t.o.v. een reguliere Intel wifi chip van de laptop?

Herkennen jullie dit?

[ Voor 14% gewijzigd door Trebbors op 23-12-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Trebbors schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:55:
Ik ervaar, ook na de laatste 5.01 update, de volgende problemen. Ook heb ik vaker een Factory reset, wipe data en handmatige ROM install als oplossing geprobeerd.

Wanneer het keyboard omhoog komt in Chrome zie ik heeeel kort een hoop streepjes/kleurtjes. Het lijkt wel CGA. Alleen op de plek waar het keyboard moet komen.

Regelmatige reboots tijdens het gebruik van Chrome.

Wanneer ik het scherm cast naar de Chromecast en met een movie player iets afspeel gigantische lag. Speel ik datzelfde af via mijn laptop met de videostream app binnen chrome dan kan ik de film zonder enige hapering bekijken. Is de wifi chip ruk in de Nexus 7 t.o.v. een reguliere Intel wifi chip van de laptop?

Herkennen jullie dit?
Er is nu een 5.02 update, misschien moet je die eens proberen. edit: Oh nee alleen nog uit voor de 2012 versie

Wifi prestaties van na de 5.0 update waren zwaar onder de maat bij mij. Ik had andere symptomen maar wellicht is de oorzaak hetzelfde. Na een clear cache in de recovery geen problemen meer. Deze tip werd eerder in dit topic gegeven. De wifi chip en zijn bereik in de N7 2013 is de beste van alle Androids die ik eerder had. Het mag daar niet aan liggen.

Chrome problemen zijn veelvoorkomend heb ik gelezen in dit topic. Ik gebruik geen Chrome dus ik kan je daar niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

De clear cache zal ik proberen. Maar denk dat ik dat al vaker gedaan heb, gebruik namelijk de Nexus root toolkit en heb alle opties incl het installeren van de laatste ROM gebruikt. Alle partities worden dan toch opnieuw ingeladen?

Edit: via recovery clear cache gestart, lost het niet op.

[ Voor 11% gewijzigd door Trebbors op 23-12-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeTimo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 20:30
Hebben jullie gezien dat de update 5.0.2 van de google site is gehaald, weet iemand hier meer over.

Site: https://developers.google.com/android/nexus/images

edit: Oeps verkeerd gelezen ik dacht dat 5.0.2 er al was maar blijkbaar nog niet.

[ Voor 21% gewijzigd door DikkeTimo op 24-12-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:58

charrel

Cortisol4life..

5.0.2 LRX22G Factory Images "nakasi" for Nexus 7 (Wi-Fi)

Staat er gewoon op hoor, even naar beneden scrollen.

Verkeerde topic ja, sry...

[ Voor 13% gewijzigd door charrel op 24-12-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:03
5.0.2 is alleen uit voor het 2012 model (de nakasi inderdaad). Het 2013 model is de razor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Laatst online: 21-09 14:03
In "About/system update" geeft mijn Nexus 7 stug aan dat er geen system update beschikbaar is (Android 4.4x nu)... dit is toch niet normaal, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Had ik ook inderdaad met mijn Nexus 4. Heb vorig weekend de OTA handmatig maar gesideload. Ik heb daarvoor deze guide gevolgd en hier de benodigde files gedownload.

Ik gok dat het voor de Nexus 7 ook zou moeten kunnen op deze manier, alleen de toetsencombinatie om de upload te kunnen starten (Stap 3) is denk ik anders. Maar dat is wel ergens te vinden. Overigens behoud je op deze wijze gewoon all je settings en data, net als bij een echte OTA.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:39
Terpen Tijn schreef op maandag 29 december 2014 @ 20:18:
In "About/system update" geeft mijn Nexus 7 stug aan dat er geen system update beschikbaar is (Android 4.4x nu)... dit is toch niet normaal, of wel?
Dat had ik ook. Eerst wel een melding dat 5.0.1 klaar stond, maar toen ik wilde updaten (was wel een maand na de melding) zei hij ineens dat de firmware up to date was. Waarschijnlijk 5.0.1 gepulled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Zelfde verhaal hiero.. Nexus 7 (2013 en 2012) beide nog steeds geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij mijn N7 (2013) ook nog steeds geen update... Beetje gaar van Google. Ik heb geen zin om te sideloaden, want dan reset hij alles toch? Anderzijds, ben ik ook wel nieuwsgierig hoe 5.0 eruit ziet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:16:
Bij mijn N7 (2013) ook nog steeds geen update... Beetje gaar van Google. Ik heb geen zin om te sideloaden, want dan reset hij alles toch? Anderzijds, ben ik ook wel nieuwsgierig hoe 5.0 eruit ziet. ;)
Niet via adb sideload, wel als je complete stock images flashed via het bijgeleverde script

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 07:19
iemand die nog weet waar ik in NL een nexus 7 2013 kan verkrijgen in de 8GB of 16GB uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Laatst online: 21-09 14:03
Las net iets over geheugen-problemen met 5.01 op de frontpage; dat zal de reden van het mysterieuze verdwijnen dus inderdaad wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
pitchdown schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:25:
iemand die nog weet waar ik in NL een nexus 7 2013 kan verkrijgen in de 8GB of 16GB uitvoering?
Kijk een bij v&a daar heb ik mijn Nexus 7 2013 16gb voor 117€ vandaan

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
robinjoo1 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:27:
[...]

Kijk een bij v&a daar heb ik mijn Nexus 7 2013 16gb voor 117€ vandaan
welke advertentie gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
pitchdown schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 10:37:
[...]

welke advertentie gaat het om?
Was deze. V&A aangeboden: Asus Nexus 7 (2013) WiFi 16GB Zwart
Maar die heb ik dus gekocht

[ Voor 10% gewijzigd door robinjoo1 op 01-01-2015 10:50 ]

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Pfff... m'n Nexus is echt onbruikbaar geworden door dat constante gefreeze. Die update moet echt ff snel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
Slashdotter schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:28:
Pfff... m'n Nexus is echt onbruikbaar geworden door dat constante gefreeze. Die update moet echt ff snel komen
nergens last van

een workaround voor de bug

ga naar ontwikkelaars opties
scrol helemaal naar beneden en daar zie je apps staan vink dan de optie
:"activiteiten niet opslaan " aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
robinjoo1 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:29:
[...]

nergens last van

Dat lijkt het probleem te hebben opgelost, dank u!

[ Voor 87% gewijzigd door Slashdotter op 02-01-2015 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

robinjoo1 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:29:
[...]

nergens last van

Bedankt voor de tip, Kijken of dit bij mij werkt.

Ik hoop wel op een snelle update. Half ingevulde formulieren die niet worden opgeslagen worden zouden wel irritant zijn. Soms moet je even wisselen tussen 2 apps om de ene app helemaal ingevuld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
gisteren een 2013-versie op de kop getikt.
Erg leuk apparaat moet ik zeggen.
Benieuwd wanneer 5.0.2 officieel beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:03
Prulleman schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:47:

Niet via adb sideload, wel als je complete stock images flashed via het bijgeleverde script
Je kunt de volledige stock image ook flashen zonder je data kwijt te raken. Ik doe dat altijd omdat dan meteen een wellicht vervuilde systeempartitie 'schoon' wordt gemaakt. Hij wordt namelijk eerst geformatteerd door het update script en dan worden alle systeembestanden gekopieerd. Geeft ook de minste kans op fouten, er hoeven geen bestanden gepatched te worden.

Je moet daarvoor 2 van de 4 bestanden in de .tar.gz die je van Google hebt gedownload aanpassen:
  • flash-all.bat
  • flash-all.sh (als je Linux gebruikt, maar ik pas ze ook onder Windows maar gewoon aan)
Zoek in beide bestanden de regel waar staat:

code:
1
fastboot -w update image-razor-******.zip

en haal de -w weg, zodat er:

code:
1
fastboot update image-razor-******.zip

staat. De '-w' optie is om te wipen, en als je die weghaalt... Wordt er dus niets van je data verwijderd tijdens een volledige image flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

redah schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:07:
[...]

Je kunt de volledige stock image ook flashen zonder je data kwijt te raken. Ik doe dat altijd omdat dan meteen een wellicht vervuilde systeempartitie 'schoon' wordt gemaakt. Hij wordt namelijk eerst geformatteerd door het update script en dan worden alle systeembestanden gekopieerd. Geeft ook de minste kans op fouten, er hoeven geen bestanden gepatched te worden.

Je moet daarvoor 2 van de 4 bestanden in de .tar.gz die je van Google hebt gedownload aanpassen:
  • flash-all.bat
  • flash-all.sh (als je Linux gebruikt, maar ik pas ze ook onder Windows maar gewoon aan)
Zoek in beide bestanden de regel waar staat:

code:
1
fastboot -w update image-razor-******.zip

en haal de -w weg, zodat er:

code:
1
fastboot update image-razor-******.zip

staat. De '-w' optie is om te wipen, en als je die weghaalt... Wordt er dus niets van je data verwijderd tijdens een volledige image flash.
Ik draai nu stock 5.0 met root die ik via Wugfresh heb geïnstalleerd.
In C:\Program Files (x86)\WugFresh Development\Nexus Root Toolkit\data> staat fastboot ook.
Je kan daar naartoe onder "advanced utilities"

1. Kan ik vanuit daar veilig de met jouw instructies gewijzigde stock image van Google flashen?
2. Die stock images vind je hier he? (LRX22C is nu de nieuwste voor de N7 2013 Wifi)
3. In neem aan dat de .tar.gz uitgepakt kan worden en in de map "C:\Program Files (x86)\WugFresh Development\Nexus Root Toolkit\data" dient te worden gekopieerd?
4. En dan de .bat file uitvoeren?
5. Kan ik daarna in Wugfresh de root weer installeren?
6. Blijft mijn bootloader de hele tijd unlocked?
7. Heb ik daarna al mijn data en al mijn apps nog?
Even voor de zekerheid, hopelijk kan je dit bevestigen. Dit zou voor mij in de toekomst de beste methode zijn mijn tablet te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit is niet het topic om te discussiëren over prijzen en/of verkrijgbaarheid, diverse berichten zijn verwijderd, houd het topic s.v.p. schoon van vervuiling.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb even een Nandroid backup gemaakt en het zelf geprobeerd volgens het lijstje (zie hierboven)
Even bookmarken :)

Alles werkte, zit nu op 5.01 met root zonder dat ik apps opnieuw moest installeren. :)
Opnieuw rooten was noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 14:07

CeesKees

I rest my Kees

Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:16:
Zelfde hier. Blijft vreemd. Zelfs (juist) niet nexus devices hebben al een update te pakken!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zoals al verschillende keren is gemeld, bij sideloaden wordt er niks gereset, je doet hetzelfde proces als een OTA update, maar dan handmatig (ota zip downloaden, op je storage zetten en via recovery de ota flashen), zelfs de factory images kan je zonder wipe flashen (mits je bootloader al unlocked is), zie een paar posts hierboven

[ Voor 21% gewijzigd door Prulleman op 05-01-2015 11:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartaphilus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 14:53
Mijn volgende Nexus wordt zeker geen LTE versie meer. Ik baal ervan dat de Nexus 7 2013 LTE ergens achteraan in de rij moet staan om de Andorid 5 update te mogen ontvangen. Tot op heden nog geen factory-image beschikbaar.... :( We krijgen hem zeker weer pakweg 3 maanden later net als de 4.4.4 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En ik maar denken dat men een Nexus device neemt omdat het zo makkelijk is om er een (custom) Rom op te zetten. Lollipop kan je met heel weinig moeite er al lang op hebben staan. Draait heerlijk. Zie issue niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Nexus weer terug van reparatie en de sensoren doen het weer. :*) Het beeldscherm schijnt vervangen te zijn. Alleen kreeg ik m weer terug met Android 4.4.2 en de laatste update die hij nu pakt is 4.4.4. |:( Lolipop pakt die niet terwijl ik m, voordat ik m wegstuurde, de nieuwste versie er op had staan. Ook nadat die teruggezet was naar fabrieksinstellingen...Beetje jammer :-(

Nou ja...de sensoren doen het iig wel.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
Michele_M_ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:50:
Nexus weer terug van reparatie en de sensoren doen het weer. :*) Het beeldscherm schijnt vervangen te zijn. Alleen kreeg ik m weer terug met Android 4.4.2 en de laatste update die hij nu pakt is 4.4.4. |:( Lolipop pakt die niet terwijl ik m, voordat ik m wegstuurde, de nieuwste versie er op had staan. Ook nadat die teruggezet was naar fabrieksinstellingen...Beetje jammer :-(

Nou ja...de sensoren doen het iig wel.... 8)
Gewoon factory image downloaden en sideloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
zijn er voor de nexus 7 2013 ook leuke custom roms beschikbaar met lollipop 5.0.1 als basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pitchdown schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:58:
zijn er voor de nexus 7 2013 ook leuke custom roms beschikbaar met lollipop 5.0.1 als basis?
Genoeg... 5.0.2 zelfs
Wat zoek je voor functies?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Prulleman schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:09:
[...]

Genoeg... 5.0.2 zelfs
Wat zoek je voor functies?
meer uitgebreide tuning van het apparaat en mogelijkheden t.o.v. de huidige stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pitchdown schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:22:
heb je ervaring met deze roms?
Hoe bevallen deze?
Ik heb ze vanmorgen allemaal even geprobeerd en ben uitgekomen bij de stock LP Rom van Scrosler. Tweaken doe ik alleen op de G3, de Nexus7 doet het met stock LP gewoon prima. Snel, soepel, prima accuduur, alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pitchdown schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:14:
[...]

meer uitgebreide tuning van het apparaat en mogelijkheden t.o.v. de huidige stock.
voor tuning kan je beter naar kernels kijken waar je veel zelf kan instellen, en "mogelijkheden" is natuurlijk een breed begrip...
Probeer er een paar uit, dan weet je vanzelf waar je blij van wordt, ik heb gemerkt dat ik sinds stock/aosp steeds uitgebreider wordt, steeds cleanere custom roms pak.. lang geleden CM, toen AOKP (beide veel extra functies) en zelfs nog even PA (helemaal veel extra). Maar sinds ruim een jaar eigenlijk op al mijn devices rastapop (rastakat voorheen). paar handige extra's maar verder gewoon smooth en stabiel stock aosp met minimale gapps (banks)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
is voor de stock-versie ook ergens de OTA naar 5.0.2 te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nee, in principe alleen bevat deze alleen fixes voor de N7 2012 (iets met traag storage)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik probeer Tom Tom EU West te downloaden op mijn Nexus 7, maar ik krijg telkens een melding van een weigering, omdat het als risico word beschouwen?

Her en der lees ik dat dit iets bekend is maar echt een oplossing ervoor? Sinds gister ben ik mijn nexus 7 operationeel aan het maken met de juiste apps en instellingen voor incar dashboard. Dit gekoppeld aan ingebouwde bluetooth van Kia of via USB en een OBDII diagnostic device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Recon24 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:57:
Ik probeer Tom Tom EU West te downloaden op mijn Nexus 7, maar ik krijg telkens een melding van een weigering, omdat het als risico word beschouwen?

Her en der lees ik dat dit iets bekend is maar echt een oplossing ervoor? Sinds gister ben ik mijn nexus 7 operationeel aan het maken met de juiste apps en instellingen voor incar dashboard. Dit gekoppeld aan ingebouwde bluetooth van Kia of via USB en een OBDII diagnostic device.
Wat is precies de melding en waar heb je er meer over gelezen? Zo kan ik er in ieder geval geen kaas van maken, laat staan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Fly-guy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:19:
[...]

Wat is precies de melding en waar heb je er meer over gelezen? Zo kan ik er in ieder geval geen kaas van maken, laat staan helpen :)
Precieze melding is:

FOUT:

"Uw bestelling is geweigerd omdat deze als erg risicovol werd beschoud. Probeer het over 30 min opnieuw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Recon24 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:23:
[...]

Precieze melding is:

FOUT:

"Uw bestelling is geweigerd omdat deze als erg risicovol werd beschoud. Probeer het over 30 min opnieuw"
Kan er nu wel kaas van maken, maar niet helpen. Komt mij totaal niet bekend voor en een snelle zoektocht levert niet veel dezelfde ervaringen en nog minder, lees geen, oplossing.
Mailtje naar TomTom? (neem aan dat je het na 30 minuten nog ene keer geprobeerd hebt met hetzelfde resultaat)

[ Voor 8% gewijzigd door Fly-guy op 09-01-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Fly-guy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:40:
[...]

Kan er nu wel kaas van maken, maar niet helpen. Komt mij totaal niet bekend voor en een snelle zoektocht levert niet veel dezelfde ervaringen en nog minder, lees geen, oplossing.
Mailtje naar TomTom? (neem aan dat je het na 30 minuten nog ene keer geprobeerd hebt met hetzelfde resultaat)
Ik krijg dit zelfs als ik CarHome Ultra unlocker voor 2,98 wil downloaden om de volledige versie te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Recon24 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:07:
[...]

Ik krijg dit zelfs als ik CarHome Ultra unlocker voor 2,98 wil downloaden om de volledige versie te hebben...
Lijkt dus een probleem met de play store. Werk je met een virtuele cc, zo niet staan je cc gegevens er goed in (misschien opnieuw instellen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Fly-guy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:15:
[...]

Lijkt dus een probleem met de play store. Werk je met een virtuele cc, zo niet staan je cc gegevens er goed in (misschien opnieuw instellen?)
paypal betaling wil ik uitvoeren.

Edit: Ik eventjes alles verwijderen qua paypal enzo, en weer even opnieuw proberen!

[ Voor 12% gewijzigd door Recon24 op 09-01-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Recon24 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:17:
[...]

paypal betaling wil ik uitvoeren.

Edit: Ik eventjes alles verwijderen qua paypal enzo, en weer even opnieuw proberen!
Ik probeerde sept 2013 deze tablet te bestellen via PayPall in de trein, met een IP dat niet persoonlijk was(logisch). Dat lukte niet. Toen ik het 15 minuten bij een vriend thuis probeerde lukte het wel.

Mobiele netwerken worden misschien als een veiligheidsrisico gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 15:32
jmk schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:37:
[...]

Ik probeerde sept 2013 deze tablet te bestellen via PayPall in de trein, met een IP dat niet persoonlijk was(logisch). Dat lukte niet. Toen ik het 15 minuten bij een vriend thuis probeerde lukte het wel.

Mobiele netwerken worden misschien als een veiligheidsrisico gezien...
Telenet (Belgie) is nu ook bezig om een IP te verdelen onder verschillende abonnees, hopelijk komt dit dan ook niet voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Ik heb het gister uiteindelijk maar met een Google Play card gedaan van 52 euro en die ingewisseld. Hierdoor kon ik uiteindelijk TomTom West Europa kopen een licentie op CarHome Ultra. Overigens zijn dit mijn eerste gekochte apps op een android device haha.

Op mijn iPhone (6) heb ik ook al jaren TomTom draaien, maar dat is Benelux. Ik ga mijn Nexus 7 ook als incar systeem gebruiken en tot nu toe werkt het al perfect!

Meer mensen die hun Nexus tablet in de auto gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Recon24 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:27:
Ik heb het gister uiteindelijk maar met een Google Play card gedaan van 52 euro en die ingewisseld. Hierdoor kon ik uiteindelijk TomTom West Europa kopen een licentie op CarHome Ultra. Overigens zijn dit mijn eerste gekochte apps op een android device haha.

Op mijn iPhone (6) heb ik ook al jaren TomTom draaien, maar dat is Benelux. Ik ga mijn Nexus 7 ook als incar systeem gebruiken en tot nu toe werkt het al perfect!

Meer mensen die hun Nexus tablet in de auto gebruiken?
Mooi dat het uiteindelijk nog gelukt is, zij het met een omweg, maar vraag me nog steeds af wat er nu echt fout ging. Ik heb in al die jaren sinds mijn HTC desire (2010?) nog nooit een probleem gehad met betalen, zowel via CC als paypal niet, dus wat er bij jou mis ging.. :?

Zelf geen ervaring met het installeren van mijn nexus7 in een auto, dus ben benieuwd wat je ervan gaat maken (toevallig niet in een suzuki swift zodat ik je lekker 1 op 1 kan kopieren? ;) ), maar kwam op het XDA forum wel een topic tegen over wat jij wil:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2753941

Misschien heb je er nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
robinjoo1 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:39:
[...]

Gewoon factory image downloaden en sideloaden
En dan vervalt de garantie?
Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen hoort in het Google Nexus 7 (2013) Full HD - Prijzen- en levertijdentopic.

Discussie over accessoires hoort in Prulleman in "Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013)".

Voor garantiedingetjes kun je terecht in Nexus 7 (2013) Garantie en Afhandelings-topic.

Het topic over het voormalige model Nexus 7 staat: -> Google Nexus 7 - model 2012.