• buzzert_nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 09:38

Asus Memo Pad 7 (ME572C) 2014

Op 3 september heeft Asus een high-end Android tablet aangekondigd. Dit tablet kan worden gezien als de onofficiële opvolger van de succesvolle Google Nexus 7, die ook door Asus werd gemaakt. Er komt een versie met (ME572CL) als zonder (ME572C) LTE en er komt geen 3g versie.

specificaties:
• 7 inch
• Android 4.4 KitKat (ZenUI)
• 1920x1200 pixels (IPS, 323ppi)
• Atom Z3560-quadcore (64-bit)
• PowerVR G430 533 MHz GPU/IMG PowerVR Series 6 - G6430
• 2-megapixelfrontcamera en een 5-megapixelvariant aan de achterzijde
• 2GB werkgeheugen
• 16 of 32GB opslag en uitbreidbaar met micro SD
• 8,3mm dik
• 269 gram
• Bluetooth V4.0
• Stereo Speakers met SonicMaster technology
• G-sensor / Light Sensor / E-compass / Hall sensor /GPS & GLONASS
• Batterijduur bij 720P video: 11 uur

Design
Asus heeft echt geprobeerd er een mooi tablet van te maken en noemt het design "clutch handbag". Naast plastic heeft hij een harde metallic coating meegekregen. De zwarte rand daarentegen heeft een "soft touch". Voorlopig lijkt voor alsnog alleen de champagne gouden versie zijn weg naar Nederland te vinden.
Prijs en beshikbaarheid
Hij is inmiddels in de pricewatch te vinden.
De wifi 16Gb versie ligt in de winkel voor €199, wat dit een van de scherpst geprijsde tablets op de markt maakt.

Het is niet bekend of de LTE versie ook naar Nederland komt.

Productvideo
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dIudY1Kke1E]

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://assets.hardwarezone.com/img/2014/09/asus_memo_pad_7_me572c_a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.tabletsmagazine.nl/wp-content/uploads/2014/09/Asus-MeMO-Pad-7-ME572C1-600x342.jpg
Afbeeldingslocatie: http://assets.hardwarezone.com/img/2014/09/asus_memo_pad_7_me572c.jpg

Gezocht: mensen die dit topic willen beheren en opmaken, dit is mijn eerste product topic.

[ Voor 19% gewijzigd door buzzert_nl op 06-10-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:54

jmk

Met de optie het geheugen uit te breiden met een sd kaart ontbreekt de noodzaak een grotere tablet te kopen dan 16gb voor mij.

Geen idee of CPU/GPU dit apparaat sneller is dan de S4 in de nexus 7(2013). Maar eens opzoeken als ik thuis ben.

Voor de rest nauwelijks een upgrade van de N7 te noemen, of kijk ik er overheen?

Toch wel fijn om te weten dat je voor zo weinig geld een tablet kan kopen met zulke hoge specs. Hopelijk zijn er geen klachten over de bouwkwaliteit en tonen de componenten geen verborgen problemen, zoals een zeer langzame ssd van de N7(2012).

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
Vind ik ook, hij ondersteund micro sd kaartjes tot 64gb dus dat moet genoeg zijn.

De Intel processor zou toch wel een stukje sneller moeten zijn en heeft een aparte GPU. http://cpuboss.com/cpus/Q...APQ8064%29-vs-Intel-Z3560
Maar voor de rest is het inderdaad een kleine vooruitgang en zijn de twee apparaten vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
Hij is inmiddels beschikbaar (alleen in het zwart) in Nederland bij: http://www.tabletcenter.n...mo-pad-7-me572-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 11:02
De 8" (me 582cl) is een stille dood gestorven ofzo? Gelijk voorgesteld met de 7" maar verder niets meer...onbegrijpelijk...

7" is me echt te klein, goed voor pendelaars of mensen die vaak op de baan zijn. Mijn tablet komt amper het huis uit dus 8" is het minimum.

[ Voor 36% gewijzigd door Drwho1 op 30-09-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesisgoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 14:53
Hmm…
Deze ga ik zeker in het oog houden. Wachten op de eerste reviews…
Als deze meevallen koop ik mijn eerste tablet! Wuhuuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Vanavond maar besteld als handzaam (Basic) game en surf apparaat naast mijn Surface Pro. Die is vaak te lomp voor onderweg en dient ook meer het doel als laptop. Ik verwacht een leuke, vlotte en solide handzame tablet. Ik heb nog even de Tab4 7.0 in handen gehad, maar ik verwacht net wat meer van de processor in deze Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
Ik had hem gister al binnen. De eerste indruk:
Mooi tablet (hij lijkt op het grotere broertje van mijn Lumia 920), snel, niet al te veel bloadware.
Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat hij wel wat last heeft van vingerafdrukken, ondanks de speciale coating. De achterkant is niet van metaal maar van plastic, al voelt het niet goedkoop zoals Samsung plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Hier ook net binnen, maar heb nog geen tijd om er mee te spelen. Inderdaad, hij lijkt op een grote Lumia, wat juist een compliment is. Erg fijn gewicht en mooi design. De zwarte lijkt een soort rubberen achterzijde te hebben, maar dat is in het echt slechts structuur. Voelt wel erg solide aan allemaal. Vanavond maar eens aan zetten en instellen.

Net even aan gezet en ben erg onder de indruk. De Zen ui vind ik helemaal niks, maar dat is op te lossen. Lekker vlot en een fantastisch schermpje. Verder goede eerste indruk. Nu afwachten tot hij te rooten is om de nieuwe Xperia launcher te installeren. Zonder root is het niet optimaal merkte ik.

Voor 199 euro komt er weinig in de buurt naar mij idee.

[ Voor 61% gewijzigd door chrisr5gt op 01-10-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
Heeft iemand een idee hoe ik mijn tablet kan rooten? Heb alle mogelijk manieren geprobeerd die ik kon vinden maar niets werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Ik heb ook al gezocht, maar kan niks vinden. Er is überhaupt amper iets te vinden aan ervaring met deze Memo pad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 18:45
Kom op... Hij is nog maar net 2 weken op de markt en Nederland schijnt het eerste land te zijn waar ze verkocht werden. Geef het nog een weekje of 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Nette review, hooguit een foutje over de prijs/schijfruimte (reviewer gaat uit van 32GB voor €199).
Overigens ben ik zelf blij verrast met de accuduur.
De eerste keer laden+gebruiken was erg kort, maar bij een 2e lading doet 'ie het al stukken beter.

2 dagen en 18 uur, waarvan 3 uur 720p mkv film kijken op 100% helderheid, 1 uur op laagste stand helderheid, 20 uur vliegtuigstand, de rest 'gewoon' gebruik; wat spelletjes spelen, mailen, boekje lezen, facebooken, muziekje ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomJacobs
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-07 21:20
Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 117% gewijzigd door RoD op 22-10-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Net ding voor het geld; ik was eerst aan het wachten op de Nexus 9, maar die is echt belachelijk duur gebleken. Heeft iemand al geprobeerd om films/series vanaf SD card te bekijken?

Gaat dat goed? Ik heb gelezen dat dat bij sommige tablets met android 4.x nogal eens hakkelt

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik ben ook aan het uitkijken voor mijn eerste tablet, maar de keuze is moeilijk vind ik.

En de ene kant vind ik deze Memo Pad een geweldig ding en zeker voor dat geld, maar aan de andere kant heb je dan de Ipad mini retina die gezakt is in prijs, de Nvidia Shield die ook een geweldig ding met een beestige processor is en dan als kers op de taart de Sony Xperia Z3 compact tablet die er echt geweldig uitziet.

De Nexus 9 vind ik dan net erover qua prijs zeker als je weet dat er geen SD-kaart slot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Shield heb ik ook nog overwogen idd; Zowel de Shield als de Z3 krijgen ook Andoid L dus daar hoef je het ook niet voor te laten.

Alleen de prijzen weer hè; de Shield is 299 en de Z3 is 399 dus dat zijn toch echt andere machines

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
beschuitfluiter schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:32:
Shield heb ik ook nog overwogen idd; Zowel de Shield als de Z3 krijgen ook Andoid L dus daar hoef je het ook niet voor te laten.

Alleen de prijzen weer hè; de Shield is 299 en de Z3 is 399 dus dat zijn toch echt andere machines
Ja klopt, prijzen liggen eigenlijk ver uit elkaar.

De Z3 vind ik geweldig maar is me veel te duur, op dit moment twijfel ik nog tussen de Asus Memo Pad 7, de Nvidia Shield, Ipad mini Retina en de Samsung tab pro 8.4. Moeilijke keuze vind ik want ze hebben elk hun kwaliteiten en gebreken.

Het enige wat me tegenhoudt om een Ipad mini te kopen is het feit dat ik geen zin heb om mijn tablet elke dag aan mijn pc te hangen als ik een film of wat muziek wil downloaden.

Ik heb altijd een iphone gehad en had een hekel aan Itunes, sinds enkele maanden heb ik een android toestel. Heerlijk gewoon om vanaf je toestel een torrent te downloaden en 5min later het bestand al af te spelen zonder tussenkomst van pc. Dat zoiets simpel bij Apple niet kan vind ik echt belachelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Cronimet op 17-10-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Ik heb zojuist de knoop door gehakt; Asus it is; snel genoeg voor wat ik er mee wil doen, Android L support, SD card (heb nog een 64GB+32GB kaart liggen) en goede accuduur. Ik zal het voornamelijk gebruiken als mediadevice en om mee te nemen naar meetings e.d.

Samsung blijf ik vanaf; TouchWiz is een drama nog steeds en Asus heeft een redelijk kale schil over Android hangen dus daar heb ik wel vertrouwen in.

Shield ga ik toch niet gebruiken als game apparaat en dan is 100,- voor een extra inch het me gewoon niet waard als ik kijk hoe snappy de Asus overweg gaat met dagelijkse zaken.

Daarnaast had ik ook nog een deadline ivm vakantie, dus al met al denk ik dat ik met de Asus een prima keuze gemaakt heb.

Ik zal morgen, wanneer ie binnen is, wel even een korte eerste review posten

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
beschuitfluiter schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:13:
Ik heb zojuist de knoop door gehakt; Asus it is; snel genoeg voor wat ik er mee wil doen, Android L support, SD card (heb nog een 64GB+32GB kaart liggen) en goede accuduur. Ik zal het voornamelijk gebruiken als mediadevice en om mee te nemen naar meetings e.d.

Samsung blijf ik vanaf; TouchWiz is een drama nog steeds en Asus heeft een redelijk kale schil over Android hangen dus daar heb ik wel vertrouwen in.

Shield ga ik toch niet gebruiken als game apparaat en dan is 100,- voor een extra inch het me gewoon niet waard als ik kijk hoe snappy de Asus overweg gaat met dagelijkse zaken.

Daarnaast had ik ook nog een deadline ivm vakantie, dus al met al denk ik dat ik met de Asus een prima keuze gemaakt heb.

Ik zal morgen, wanneer ie binnen is, wel even een korte eerste review posten
Ok ik ben benieuwd naar je review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Hij is binnen

Hij is dun en licht om te beginnen! Erg prettig om langer mee te werken dus.
Qua skin kan ik weinig storends zien; er zitten wat handige apps op vanuit Asus en de menu's zijn een fris kleurtje maar voor de rest is het stock android KitKat.

De randen rondom het scherm zijn best dik, maar dat blijkt in gebruik wel prettig;
Hou je hem landscape dan valt je duim precies binnen het kader en komt dus niet in beeld.
Hou je hem portrait dan vallen de dunnenere randen precies in de kootjes van je duim en vingers en komen ook niet in beeld. Je hebt dus veel oppervlakte om vast te houden.

De achterkant is plastic met een beetje een licht rubberachtig gevoel wat voldoende grip geeft. Ik heb de zwarte variant dus daar zit ook nog een reliefje op. Het voelt niet super cheap aan, maar je merkt wel dat het geen premium afdekking is zeg maar. Maar voor het geld is het zeer netjes.

Beide camera's zijn prima voor een casual snapshotje; ik heb alle extra functies nog niet geprobeerd, maar het schijnt dat ie allemaal fancy bewerkings functies heeft nog, maar daar heb ik hem niet voor gekocht.

Er zit een dun randje tussen het 'glas' waar vuil in kan blijven hangen; ben benieuwd wat dat over n tijdje gaat doen, maar niet echt storend op dit moment.

Het scherm is mooi! Hoge resolutie, voldoende helderheid en mooie kleuren die je ook nog kunt aanpassen via een van de asus menu's.

Meteen even MX player er op gezet en wat films bekeken en dat ziet er allemaal vloeiend en fraai uit.

Geluid via de zij speakers valt me niet tegen; het gaat voldoende hard en er zit zelfs ietwat bass in. Dus voor alledaags gebruik prima. Helaas wel kans op afdekken met je handen, dus daar moet je een beetje mee op passen.

De overall snelheid van de tablet is gewoon goed; erg snappy en zo goed als geen lag. Ook bij multitasken gaat het ding als de bliksem!

Tot zo ver even deze quick review; later meer ;)

Update
Helaas toch een defect vrees ik; WiFi is mega brak en instabiel. Valt geen online content mee te bekijken.
Andere apparaten nergens last van en ook binnen 1m van router valt ie om de haverklap weg

[ Voor 5% gewijzigd door beschuitfluiter op 18-10-2014 19:34 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjahh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-07 12:15
Ik heb hetzelfde probleem met de WiFi, de verbinding is heel onstabiel. Het probleem is bij mij verholpen door het uitschakelen van WiFi N op mijn router. Ik vermoed dat er een bug in de software zit.

Verder ben ik erg tevreden met deze tablet. Hij loopt erg soepel.

Graag zou ik hem willen rooten, iemand al een methode gevonden?

Verder zou ik ook graag een hoesje willen. Deze zijn nog nergens beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Hmmm, dat zal ik ook nog eens proberen. Het inmiddels namelijk al een retour-call bij CoolBlue aangemaakt.
Factory reset werkte ook niet. Mocht je dat willen doen:

uitzetten
volume omhoog + power en dan kom je in het bootmenu

Ik zal m nog eens opnieuw testen nadat ik wifi-n uitgezet heb.

Als het dan bij mij goed gaat, weten we dat het daaraan ligt. Dan moet Asus wel met een update komen, want ik heb niet voor niets een snelle router natuurlijk.

/edit
Meteen even geprobeerd; werkt idd! Wel traag wifi natuurlijk, maar dan ligt het iig niet aan de hardware.

[ Voor 11% gewijzigd door beschuitfluiter op 19-10-2014 14:02 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
Ik heb totaal geen probleem met wifi dus ik verwacht dat het een probleem is in de software dat zich niet bij iedereen voordoet. Even wachten op een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Ik herken de Wi-Fi problemen ook niet. Ik heb Framaroot geprobeerd, maar helaas een error. Verder nog niet iets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10-2024
Wifi is duidelijk een zwakke kant. Wat mij echter zeer stoort is het aantal keren dat ik nu al een spontane restart heb meegemaakt. Dat Intel logo heb ik te vaak gezien. Ook wil er een app mijn contacts raadplegen maar lukt dat niet en geeft een melding middels een popup.

/update: sinds de firmware upgrade geen crashes meer gehad.

Wat ik maar ook niet weg krijg is het opstarten in het Google zoekscherm. Ik had ergens gelezen dat Google de Android leveranciers onder druk had gezet dat hun zoekscherm als home screen zou getoond moeten worden want er wordt bar weinig gegoogled op Android devices. Iemand een idee hoe dat te verwijderen?

[ Voor 5% gewijzigd door wilb op 27-10-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Ik ga de mijne vandaag omruilen. Volgens Coolblue toch hardware issue, dus daar ga ik maar van uit.
Als het bij deze weer gammel is, dan gaat ie terug voor een refund en ga ik op zoek naar een alternatief.
Moet gewoon werken natuurlijk

/update
Helaas; deze ook geen WiFi over 11n

Er is wel een systeemupdate beschikbaar, die maar eens proberen

/update na systeemupdate:
Dat was het! Stabiel 11n wifi! \o/

[ Voor 27% gewijzigd door beschuitfluiter op 24-10-2014 13:05 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-01 14:38
Wil je een korte review maken met de plus en minpunten van dit apparaat. _/-\o_
Ik twijfel tussen deze 2, ASUS MeMO Pad 8 (ME581CL) of ASUS MeMO Pad 7 (ME572CL)

Edit: De ASUS MeMO Pad 8 (ME581CL) komt voorlopig niet naar Belgie dan zal het de 7 worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis__ op 24-10-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

In het kort:

+
Snelle hardware
Mooi scherm
Weinig bloatware!
SD card slot
Nette prijs
Android Lollypop geschikt

-
Behuizing is beetje plastic maar voor de prijs boven mijn verwachting.
Speakers aan zijkant ipv voorkant, minor issue

Nu Wi-Fi gewoon werkt is het wmb een no brainer. Mits 7" groot genoeg voor je is natuurlijk.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Jeroentjahh schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:08:
Ik heb hetzelfde probleem met de WiFi, de verbinding is heel onstabiel. Het probleem is bij mij verholpen door het uitschakelen van WiFi N op mijn router. Ik vermoed dat er een bug in de software zit.

Verder ben ik erg tevreden met deze tablet. Hij loopt erg soepel.

Graag zou ik hem willen rooten, iemand al een methode gevonden?

Verder zou ik ook graag een hoesje willen. Deze zijn nog nergens beschikbaar.
www.geckocovers.nl heeft een nette slimline voor 25,- vanaf donderdag beschikbaar

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilb
Àlle ZenUI apps zijn via de Playstore nu geupdate. Helaas nog veel bloatware :-(
De systeemupdate is helaas nog steeds versie 4.4.2 en niet de kleine maar toch wel belangrijke safety update naar 4.4.4
Verder blijft het scherm een waar genot: Retina van 200 euri :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Enige idee wanneer Android L (5) aangeboden gaat worden?

Kan iemand die de Asus Memo Pad 7 (ME572C) 2014 al heeft eens kijken hoe lang het duurt voordat er een GPS fix wordt gevonden. Vooral als die een paar uur niet 'buiten' is geweest.

Ik wil de Memo Pad ook gebruiken als navigatie tijdens (toer) fietsen, maar een beetje snelle GPS fix is wel vereist. De oude MemoPad 7 HD kon daar erg lang overdoen.

[ Voor 1% gewijzigd door RedHead op 28-10-2014 00:14 . Reden: woordje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

RedHead schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:13:
Enige idee wanneer Android L (5) aangeboden gaat worden?

Kan iemand die de Asus Memo Pad 7 (ME572C) 2014 al heeft eens kijken hoe lang het duurt voordat er een GPS fix wordt gevonden. Vooral als die een paar uur niet 'buiten' is geweest.

Ik wil de Memo Pad ook gebruiken als navigatie tijdens (toer) fietsen, maar een beetje snelle GPS fix is wel vereist. De oude MemoPad 7 HD kon daar erg lang overdoen.
Ik verwacht dat ze begin 2015-Q2 komen met Android 5 (zelfde indicatie als de phonetabs op hun site)

GPS lock zojuist geprobeerd en dat was binnen ~10 seconde gepiept

Accu is overigens wel prima; zit nu op 50% met 1d : 20u : 30 minuten icm 5 uur schermtijd en WiFi aan.
Schermtijd was serie streamen over WiFi (4 uur) en 1 uur multitasken (browsen, mail, youtube, games)

Dus die 11 uur video kijken waar ze mee promoten lijkt me wel haalbaar

[ Voor 16% gewijzigd door beschuitfluiter op 28-10-2014 13:28 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 10:54

tomic

Smexylittlebabe!

Iemand al een mooi / niet mooi TPU hoesje gevonden hiervoor? Ik gebruik hem nu zonder hoesje, wat lekker licht is, maar zo'n TPU/rubber hoesje weegt toch niet zoveel.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjahh
Dit hoesje maar besteld:

http://www.amazon.de/Smar...MO+Pad+7+ME572C%2FCL+ASUS

Ben benieuwd of hij past, het plaatje komt niet volledig overeen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Jeroentjahh schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:12:
Dit hoesje maar besteld:
http://www.amazon.de/Smar...MO+Pad+7+ME572C%2FCL+ASUS
Ben benieuwd of hij past, het plaatje komt niet volledig overeen namelijk.
Ben benieuwd of het wat is. Persoonlijk wacht ik nog even af tot Gecko covers ook een bruin leren look Slimfit in huis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

De GeckoCover is binnen; heb het @kantoor laten bezorgen dus heb de tablet er nog niet in zitten, maar hij voelt zeer netjes aan. zachte dunne vilten binnenkant en een stevig buitenmateriaal. De hoekjes voelen ook zeer solide aan en de afwerking is ook zeer netjes.

Je krijgt er ook een microvezeldoekje bij om je scherm schoon te houden.

Al met al denk ik wel een goede prijs/kwaliteit verhouding!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjahh
Hoesje vandaag binnengekregen. Bevalt erg goed. Tablet past precies in hoesje. Voelt degelijk aan en is niet te dik. Geeft een paar handige mogelijkheden om de tablet neer te zetten.

Ben benieuwd wanneer Android 5.0 naar het apparaat komt :)

Edit: Zeker erg goed voor de prijs die ik betaald heb!

[ Voor 10% gewijzigd door Jeroentjahh op 17-11-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 10:54

tomic

Smexylittlebabe!

Ja, het is idd niet duur. Ik ga hem ook maar bestellen.
Heb verder ook nog geen -specifieke- hoesjes kunnen vinden voor deze tablet.

Helaas is mijn ME572 terug naar Coolblue op dit moment vanwege een defect aan het scherm. Moet dus nog even een weekje geduld hebben.

iemand al een root optie gevonden? Ik vind de accuduur zo goed dat rooten niet echt nodig is, maar het is altijd nice to have.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Zojuist een update gehad naar versie KVT49L.WW_epad-11.8.3.30-20141209 release-keys.

Heeft iemand een idee wat de kenmerken van deze update zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
Net ook de update geïnstalleerd. Het enige nieuwe wat ik kan ontdekken is meer snelle instellingen. Iets met dubbele apps (twee apps naast elkaar draaien).

[ Voor 12% gewijzigd door buzzert_nl op 16-12-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keigerrit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-09 06:12
ik heb veel problemen na de laatste update helaas. Hij reboot steeds vooral met Spotify en tv gids, meer mensen die problemen hebben na deze update? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
tomic schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:53:

iemand al een root optie gevonden? Ik vind de accuduur zo goed dat rooten niet echt nodig is, maar het is altijd nice to have.
Via XDA is een topic over de ME572c. Daar staat een link in naar een site met een root methode via een APK bestandje. Werkt perfect :). Ik ben helemaal happy met root. Veel bloatware is er nu af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
Ik kan verifiëren dat de root methode genoemd door chrisr5gt werkt.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:54

jmk

Dit XDA topic bedoelen jullie he?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Jup, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backkri
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-08 20:49
Bij de meesten is het WiFi probleem blijkbaar opgelost, ik heb een ander probleem wat betreft Wifi: bluetooth en WiFi lijken elkaar te storen. Als ik een radiostation stream, begint de app continu de verbinding te verliezen wanneer ik via bluetooth speaker uitzendt (via de ingebouwde speakers is dit probleem er niet).
Een speedtest bewijst dat de wifi snelheid van 35 Mbps naar 5 Mbps valt exact op het moment dat er geluid uit de speaker begint te komen (en er dus verkeer is over de bluetooth). Acer tablet met zelfde omgevingsfactoren (netwerk, locatie, speaker, app, ...) werkt perfect.

Laatste firmware is geïnstalleerd.

Iemand gelijkaardige ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
Backkri dat probleem komt vaak voor omdat android telefoons/tablets de wifi en bluetooth op dezelfde chip hebben zitten. Bij sommige apparaten kun je dit oplossen door wifi op 5GHZ te zetten, deze maakt vaak gebruik van een andere chip/antenne. Ik weet alleen niet of deze Asus ook 5ghz ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb ipv m'n Nexus 7 (2012) te repareren, deze gekocht en moet zeggen, deze bevalt net zo goed, lekker dun, redelijk geluid (zeker voor zo'n kleine tablet) en goed beeld. Wel al een paar keer moeten herstarten ivm crash, dat had de Nexus bijna nooit, maar zeker een aanrader voor iemand die een 7 inch tablet zoekt en niet meer wil uitgeven dan 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekstboek
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-11-2021
Bij centralpoint is nu een mooie cover te koop. Ziet er mooi uit. Ik heb hem inmiddels al in mijn bezit.

http://www.centralpoint.n...b015p-bsl2g0-num-3867355/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 04:49
Kan iemand voor mij testen of zijn of haar Memo Pad ook dit ghost touches probleem heeft:

https://www.youtube.com/watch?v=EyAC-xbGFyo

Als ik namelijk een dergelijke multitouch test doe, gaat het tot 2 vingers tegelijk prima, maar daarna krijg ik hetzelfde effect als in bovenstaande video. Heb er verder niet heel veel last van bij normaal gebruik. Maar ik ben wel benieuwd of dit een defect is, of een niet zo geweldig touchscreen/software. Het gebeurt vooral wanneer alle vingers dicht bij elkaar komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Snirpo op 09-01-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekstboek
Bij mij gaat het zonder problemen, zelfs met 10 vingers tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Ok dat is toch raar dan. Het lijkt het een software probleem. Als je ik bijv 4 vingers boven elkaar plaats werkt het prima, maar als ik 4 vingers in een vierkant figuur plaats en een beetje beweeg snapt het touchscreen er niks meer van. Daarnaast doet het touchscreen raar als ik vingers te dicht bij elkaar plaats, maar dat zou natuurlijk kunnen. Welke versie van de firmware draai jij?
Ik draai de nieuwste 11.8.3.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekstboek
Dezelfde versie. Met root toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiskeyuklf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-11-2023
Ook hier een probleem qua ghost touches. Ook de multitouch is brak.
Maar het ergste is dat het ding soms helemaal begint te flippen en zelfs ghost touches genereert terwijl je je vinger al 3 seconden van het scherm hebt gehaald...

Lijkt mij meer voor te komen indien de tablet wat warm draait + ik heb ook de indruk dat het verergerd met tijd...

niet echt positief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07-2021
Weet iemand toevallig of bij deze folio cover het tabletscherm automatisch aan/uit gaat als je de cover opent/sluit?

http://www.centralpoint.n...b015p-bsl2i0-num-3867359/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjahh
Ik heb ook een hoesje met magneet, de tablet schakelt zich van vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12-2016
Hallo tweakers,

Ik zit er ook al enige tijd over na te denken om deze te halen. Heb echter wel wat vragen voor jullie, de Wehkamp is bijv nu de goedkoopste maar die bied de tablet aan met de titel Asus MeMO Pad 7 ME572C-1A012A. Wat houdt de 1a012a in de kleur of zo? Als ik de tablet van de Wehkamp vergelijk met andere tablets, heeft deze op de achterkant witte "grip" stippen. Terwijl andere tablets in reviews en youtube filmpjes een zwarte achterkant heeft. Dus hebben we het over dezelfde me572c die jullie ook hebben? En staat er bij jullie ook op de doos 1a012a?

Zijn er verder ook nog complicaties volgens jullie? Is de wifi al verholpen? Of andere narigheden waar ik rekening mee moet houden? Heb al heel wat uren in gestoken om goeie tablet uit te zoeken. Veel vergeleken maar kwam elke keer op deze uit.

En nog een vraag over "root" zijn daar al meer versies over? Jullie hadden hier ergens in dit topic al een linkje geplaats kon er niet veel wijzer van worden en kon ook geen "apk" bestand vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
De zwarte versie heeft in tegenstelling tot de andere kleuren een achterkant met een carbon textuur ;)

Ik zit zelf ook te twijfelen over de tablet of misschien toch een Samsung 7 of 8 inch. Ik ga vanavond nog even kijken bij de MM, maar ik denk dat 7 inch wel groot genoeg gaat zijn voor mij voor op reis :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
  • Laatst online: 20-07-2021
Jeroentjahh schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:21:
Ik heb ook een hoesje met magneet, de tablet schakelt zich van vanzelf uit.
Dankjewel! Ik zag je eerdere bericht over je hoesje (van amazon.de). Die is verrassend goedkoop zeg :o .

[ Voor 4% gewijzigd door CorneV237 op 11-02-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
Ja ik zit ook te twijfelen @SToRM666. Wamt heb zelf alles van Samsung ook. Echter kom ik steeds terug naar deze tablet en volgens mij is hij kij gaaf. Heb filmpje gezien met nexus 7 vs de ME176CX versie dus de versie voor deze. Maar daar is hij elke keer ne 2 sec sneller dan de nexus. Dus deze versie van ME572C moet helemaal snel zijn. Wat ik nog graag wil weten is of er meer roots ect uitkomen dat je ook andere android versies op kunt smijten dan alleen de 4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
Zodra dit tablet goed blijft verkopen zullen er ongetwijfeld custom roms etc uitkomen. Root is inmiddels beschikbaar en werkt ook met de recentste versies van de Asus software update. De verwachting is ook dat hij een update krijgt naar 5.0 binnenkort.

• SToRM666
GSMArena heeft nu ook een uitgebreide review online staan: http://www.gsmarena.com/a..._7_me572c-review-1205.php
jay00 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:57:
Ja ik zit ook te twijfelen @SToRM666. Wamt heb zelf alles van Samsung ook. Echter kom ik steeds terug naar deze tablet en volgens mij is hij kij gaaf. Heb filmpje gezien met nexus 7 vs de ME176CX versie dus de versie voor deze. Maar daar is hij elke keer ne 2 sec sneller dan de nexus. Dus deze versie van ME572C moet helemaal snel zijn. Wat ik nog graag wil weten is of er meer roots ect uitkomen dat je ook andere android versies op kunt smijten dan alleen de 4.4.
Ik heb ook zwaar getwijfeld, maar ben uiteindelijk toch voor een 8 inch Z3 Tablet gegaan. Neemt niet weg dat ik dit nog altijd een mooie tablet vind met goeie specs.

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 12-02-2015 13:08 ]

• jay00
He top thanks! Wat ik totaal niet snap is dat een oud toestel als de nexus7 als een 5.0.2 update heeft. En deze geweldige tablet niet. De z3 is een geweldig toetstel maar wel een prijs van 400 toch? Kun je me paar specs over de z3 geven waar je tevreden over bent? En waarom je voor de z3 hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
Ps. Weet iemand een ander model rond de 2 a 300 euro die nog beter is dan deze asus? Ik twijfel nog geen idee waarom. Want ik lees alleen maar goeie dingen erover. Echter houdt me "iets" tegen weet nog niet wat 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 08:26

robhof

Lembongan view

jay00 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:34:
Ps. Weet iemand een ander model rond de 2 a 300 euro die nog beter is dan deze asus? Ik twijfel nog geen idee waarom. Want ik lees alleen maar goeie dingen erover. Echter houdt me "iets" tegen weet nog niet wat 😁
De Nokia N1 die nog moet uitkomen?

Waar twijfel je aan bij de Asus? Wie weet kan ik specifieke twijfels wegnemen... of juist niet. ;)

Wifi heb ik trouwens geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
Dat zou heel mooi zijn, aller eerst kan ik misschien beter beginnen met wat ik ermee wil gaan doen. Dat is films streamen (xbmc/popcorn time). En films op sd kaart zetten en afspelen weet niet of dit allemaal mogelijk is. Dus scherm moet ook mooi zijn. Verder boek lezen fb, youtube ect. Waarom ik twijfel is omdat er nog niet veel over bekend is over dit model. Net zoals android 5 komt waarschijnlijk erop maar niemand kan het bevestigen. En daarnaast heeft een vriend van me een nexus 7 2013 model en die zweert erbij. Die zegt dat ik zo'n een halen moet. Terwijl velen zeggen dat deze memopad on officiële de nexus 7 2014 is. Ik hoop dat je me helpen kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
jay00 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:54:
He top thanks! Wat ik totaal niet snap is dat een oud toestel als de nexus7 als een 5.0.2 update heeft. En deze geweldige tablet niet. De z3 is een geweldig toetstel maar wel een prijs van 400 toch? Kun je me paar specs over de z3 geven waar je tevreden over bent? En waarom je voor de z3 hebt gekozen?
Ik vermoed dat dat is omdat de Nexus 7 een Google toestel is en die krijgen altijd eerder updates.

En waarom ik niet voor de ME572 gekozen heb? Ik dacht dat ik 7 inch misschien toch te klein zou gaan vinden voor bepaalde dingen, maar het is wel een mooi handzaam formaat. De interessante punten die me voor de Z3 hebben doen kiezen zijn het grotere scherm, front-speakers en de bouwkwaliteit. De behuizing is ook niet zo heel veel groter dan de Asus. Ik moet er ook bij zeggen dat ik goede ervaringen heb met Sony (Xperia Z en Z1C, tv) en met Asus heb ik eigenlijk helemaal geen ervaring.

Ik was begin van de week nog naar de MM gereden om de Asus eens te bekijken, maar daar was die helaas niet beschikbaar. De Z3 is ook een pak duurder dan de ME572, dus de Asus is wel gunstig geprijsd voor de specs die je krijgt. Ideaal als tablet voor erbij lijkt me. Als enige tablet lijkt het scherm me wel wat klein.
jay00 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:34:
Ervaring met het merk? Heb je het toestel al eens in het echt bekeken?

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 13-02-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
Maar is het mogelijk filns te kijken vanaf sd kaart of streamen via popcorn ect? Denk dat ik hem vandaag nog bestel. Ik was zonet idd ook naar mediamarkt gereden, want stond op internet dat hij bij mm voor 197 was. Echtrr hadden ze hem niet in de winkel. De z3 wel bekeken mooi toestel echter ontzettend duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
De knoop doorgehakt, net de memopad besteld. Zal er zo snel mogelijk mijn ervaring over vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Mijn ervaring tot nu toe is niet heel geweldig. Maar misschien 2 maandagmorgen modellen te pakken gehad...

Bij de eerste hield de wifi er na 20 minuten na eerste keer opstarten er mee op. Heeft daarna nooit meer aan gekunt. Zelfs niet na factory reset en firmware update.

De tweede heeft het ghost touches probleem en is nu terug voor garantie. Ben benieuwd of ze er wat aan doen.

Daarnaast vond ik de performance van die tablet niet heel geweldig. In verhouding met de Nexus 7 van mijn ouders is de ME572 schokkeriger. Maar nu vergelijk ik wel Android 4.4.2 met 5.0 dus misschien is dat niet helemaal eerlijk.

Daarnaast zit er een enorme hoeveelheid bloatware op...

[ Voor 4% gewijzigd door Snirpo op 14-02-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockaholic
  • Niet online
Een deel van de vertraging zit in het afspelen van aanraaktonen van het toetsenbord. Deze uitschakelen geeft een flinke verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
Ik heb de memopad nu 2 dagen, het is een geweldig apparaat. Ik snap niet waarom ik twijfelde, ik kan films streamen via xbmc en popcorn time. Vooral popcorn is 1080 waanzinnig mooi beeld. Enigste minpuntje wat ik gevonden heb is, het apparaat beet houden. De punten (de zijkanten) zijn na een uurtje film kijken erg scherp. Voor de rest is hij super voor deze prijs. Had er zo 300 euro voor betaald. Ik heb overigems geen last van wifi of de genoemde ghost drama. Kortom ik kan het iedereen aan bevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-09 19:50

AcoLyte!

*evil grin*

jay00 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:43:
Ik heb de memopad nu 2 dagen, het is een geweldig apparaat. Ik snap niet waarom ik twijfelde, ik kan films streamen via xbmc en popcorn time. Vooral popcorn is 1080 waanzinnig mooi beeld. Enigste minpuntje wat ik gevonden heb is, het apparaat beet houden. De punten (de zijkanten) zijn na een uurtje film kijken erg scherp. Voor de rest is hij super voor deze prijs. Had er zo 300 euro voor betaald. Ik heb overigems geen last van wifi of de genoemde ghost drama. Kortom ik kan het iedereen aan bevelen
Mag ik vragen welke app jij gebruikt om via je Popcorn te streamen? :)

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
He @AcoLyte, sorry voor de late reactie. En ik heb ff geen idee hoe ik je kan taggen hier op tweakers. Maareh gewoon via google zoeken op popcorn time. En dan moet je niet de aller eerste pakken maar de 2 of 3 bij het zoeken op google. Omdat er 2 verschillende site's zijn. De ene site moet je bepaalde reclame eerst aan klikken en vervolgens kun je niks downloaden. De andere is wel goed. Vergeet niet in je instellingen uit te vinken dat je bronnen van 3den of zoiets kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Even een update over het touchscreen probleem:

De tablet is "gerepareerd" door de Mediamarkt. Er zaten kabels los volgens hen. Dit heeft echter niks opgelost. Nog steeds hetzelfde probleem. De service balie medewerker van de Mediamarkt vond het overigens geen defect... Ik heb aangegeven dat dit een bekend probleem is (zie youtube: me572 touchscreen problems). Nu is de tablet voor de 2e keer opgestuurd. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay00
Volgens mij is het gewoon een software probleem hoor.

Ik wou nog even toevoegen dat ik niet te spreken ben over Wehkamp, ik heb de memopad daar namelijk besteld. Ik kreeg de tablet thuis gestuurd in een plastic zak dicht geniet met 2 nietjes. Na het openen van de zak zag ik mijn tablet liggen, de originele doos was helemaal ingedeukt, er was geen hoekje nog in takt van de doos. Nu gaat het mij niet om dat de doos is ingedeukt want die gooi je toch weg. Maar je vraagt je wel af of het apparaat nog wel heel is, heb er een melding van gemaakt bij Wehkamp maar nooit meer wat van gehoord.

Ps vind het typen op de asus wel erg slecht, ik heb over dit stukje bijna 10 min gedaan. Je drukt er vaak naast en is erg traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Hmm.... als ik dat zo lees toch blij dat ik voor de Sony gegaan ben dan, al is die ook niet perfect...

• buzzert_nl
@ jay00 Het lijkt me sowieso verstandig om een ander keyboard te downloaden zoals Swiftkey. Want het standaard asus toetsenbord vertraagt de hele tablet met zijn toetsgeluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Lollipop komt eraan!

Nu nog alleen de TW versie.. de rest zal wel snel volgen:
http://www.asus.com/nl/Ta...ME572C/HelpDesk_Download/

Versie TW_V12.14.1.9

Beschrijving:
ASUS MeMO Pad (ME572C) Software Image Version: V12.14.1.9 For TW SKU only*
Improved Item:
1.Removed apk,
a.Battery widget
b.Story
c.Dual app
d.TTS
e.Instant Dictionary
f.Flipboard
2.Change some apk to stub version,
g.Supernote (stub)
h.Remote Link (stub)
i.Webstorage (stub)
j.Live Wallpaper - MyFrame (stub)
k.Live Wallpaper - MyOcean (stub)
l.Live Wallpaper - MyWater (stub)
m.Kindle (stub)
3.For the first time boot up after upgrading to Android 5.0, it will take around 5 mins to finish due to upgrading the system data.

Steps of Update:
1. Check software version of your device**
2. Download device software and Update SOP (From “Manual” Item)
3. Only apply to same SKU update, Example: WW->WW, CN->CN, TW->TW.
4. Software update cannot transfer the software SKU and downgrade the software version.
5. Wrong SKU may cause update failure, please update the same SKU version only.

*How to know the device model?
Path: Settings->About-> Model number
Example: ASUS PadFone2

**How to know the device software version?
Path: Settings->About-> software information->Build number
Example: CHT_PadFone2-user-10.4.17.15-UpdateLauncher

*System upgrade may cause part of data missing, please buckup your important data before system upgrading.

Bestandsgrootte 986.12 MBytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Cool! Ben benieuwd of we nu ook de 64-bit functionaliteit zullen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
RedHead schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:09:
Lollipop komt eraan!

Nu nog alleen de TW versie.. de rest zal wel snel volgen:
http://www.asus.com/nl/Ta...ME572C/HelpDesk_Download/

Versie TW_V12.14.1.9

Beschrijving:
ASUS MeMO Pad (ME572C) Software Image Version: V12.14.1.9 For TW SKU only*
Improved Item:
1.Removed apk,
a.Battery widget
b.Story
c.Dual app
d.TTS
e.Instant Dictionary
f.Flipboard
2.Change some apk to stub version,
g.Supernote (stub)
h.Remote Link (stub)
i.Webstorage (stub)
j.Live Wallpaper - MyFrame (stub)
k.Live Wallpaper - MyOcean (stub)
l.Live Wallpaper - MyWater (stub)
m.Kindle (stub)
3.For the first time boot up after upgrading to Android 5.0, it will take around 5 mins to finish due to upgrading the system data.

Steps of Update:
1. Check software version of your device**
2. Download device software and Update SOP (From “Manual” Item)
3. Only apply to same SKU update, Example: WW->WW, CN->CN, TW->TW.
4. Software update cannot transfer the software SKU and downgrade the software version.
5. Wrong SKU may cause update failure, please update the same SKU version only.

*How to know the device model?
Path: Settings->About-> Model number
Example: ASUS PadFone2

**How to know the device software version?
Path: Settings->About-> software information->Build number
Example: CHT_PadFone2-user-10.4.17.15-UpdateLauncher

*System upgrade may cause part of data missing, please buckup your important data before system upgrading.

Bestandsgrootte 986.12 MBytes
Na het handmatig checken voor een nieuwe FW op de tablet kwam er een melding dat er geen nieuwere firmware beschikbaar was. Wat schets dan ook mijn verbazing als hij opeens later een groot bestand aan het downloaden is (8xx MB)... Ja hoor Lollipop komt als update binnen...
Nu aan het installeren.. ben benieuwd hoe het draait en of inderdaad de 64 bit sneller is.

Installeren duurt wel lang (zeker 10min).

Daarna: Systeemupdate gelukt.
Het systeem is bijgewerkt naar
LRX22C.WW_epad-12.14.1.9-20150327.

[ Voor 2% gewijzigd door RedHead op 07-04-2015 22:33 . Reden: versie erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Laat ik verdorie nu net m'n tablet van de keukenblad glijden, op tegels en jawel hoor dikke barst in zijkant scherm. Zou nog meevallen, want niet in beeld, maar m'n home knop doet het niet meer :(

Kan nergens een vervangende touchscreen vinden op ebay... Heeft iemand al ervaring met repareren van deze tablet?

Stom van mezelf, waarom A: let ik niet beter op en B: koop ik niet zo'n stom hoesje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
RedHead schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:32:
[...]

<cut>
Daarna: Systeemupdate gelukt.
Het systeem is bijgewerkt naar
LRX22C.WW_epad-12.14.1.9-20150327.
Nu een paar dagen mee gewerkt, eerste indruk, tablet reageert duidelijk sneller.
Tevens lijkt het scherm beter te reageren op multi-touch opdrachten. Ook bv een veeg voor scrollen gaat nu vlot welke ik voorheen het idee had dat er een bepaalde 'lag' in zat.

Verder natuurlijk de Lollipop interface een nieuwere asus apps.

De Asus browser is nu standaard zonder een url balk, wat wat meer scherm ruimte opleverd.

De WW versie van de firmware is nu ook bij Asus beschikbaar als download. http://dlcdnet.asus.com/p...007-WW-12.14.1.9-user.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Ik heb inmiddels ook de lollipop update gehad en tot nu toe ben ik er erg tevreden mee!
Hij reageert duidelijk sneller!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilb
Helaas crashen app's zoals Gmail regelmatig op Lolipop zie ook http://forum.xda-develope...572c-2014-t2915779/page45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 17:33
Mijn tablet lijkt als hij uit staat accu te gebruiken.
1 dag uitstaan kost 20%?
Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Ik gebruik de Google Inbox app en tot nu toe nog geen crashes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
dhm00 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:52:
Mijn tablet lijkt als hij uit staat accu te gebruiken.
1 dag uitstaan kost 20%?
Hebben meer mensen dit probleem?
Heeft niemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Iemand enig idee of ik de 5.0 update kan forcen naar mijn tablet? Ik draai de nieuwste firmware maar krijg maar geen OTA update :(.

EDIT: Net even met ASUS livechat gepraat. Wegens problemen is de update tijdelijk stopgezet. Eind mei zou er een nieuwe firmware moeten komen die dit zou verhelpen.

[ Voor 39% gewijzigd door thorgal21 op 04-05-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
Handig die live chat heb ik ook maar ff gedaan.
Helaas het gaat een RMA worden. Baal er van ik zal mijn tablet en werk moeten missen. Maar deze accu duur is ook niets.
dhm00 schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:26:

[...]

Heeft niemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
Weet je ook wat er niet goed was?
Komt er binnenkort een fix?
thorgal21 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:07:
Iemand enig idee of ik de 5.0 update kan forcen naar mijn tablet? Ik draai de nieuwste firmware maar krijg maar geen OTA update :(.

EDIT: Net even met ASUS livechat gepraat. Wegens problemen is de update tijdelijk stopgezet. Eind mei zou er een nieuwe firmware moeten komen die dit zou verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

dhm00 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:50:
Weet je ook wat er niet goed was?
Komt er binnenkort een fix?

[...]
Geen idee. Ik weet alleen dat er eind mei een nieuwe firmware uit zal komen, hierna zou de 5.0 OTA weer beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week de memopad 572c gekocht omdat ik op forums gelezen had dat, android lollipop beschikbaar was voor dit model.Ik vroeg me al af waarom ik deze niet binnenkreeg, aangezien ik elke dag de handmatig update uitvoerde, ben wel benieuwd waarom de update is stop gezet en het is goed om te lezen dat hij eraan zit te komen op korte termijn.

Voor de rest, ben ik erg te spreken over de tab, goed geluid, goede scherm, goede specs , scherp geprijsde top tab. :*)

Update: net alle firmware geüpdatet en nu is ie android lollipop aan het downloaden, ben benieuwd...... ;)

Andermaal een update: lollipop update is geïnstalleerd, tab loopt soepeler en sneller lijkt het, diverse menu's zijn veranderd, de komende dagen zal uitwijzen of de update voor een goede reden is stop gezet en of de problemen zijn verholpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Heb net de memopad 572c aangeschaft.

Ben niet helemaal op de hoogte van Micro SD's, maar ik hoop dat dit een goede keuze is?

pricewatch: Samsung Evo microSDXC 64GB + SD-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Geen idee of 'ie eigenlijk 64GB ondersteund; dubbelcheck even voor de zekerheid.

Qua Lollipop ervaring; meerdere problemen qua software al geconstateerd:
- Uitval van apps, o.a. Gmail.
- Grafische glitches bij her-openen apps na slaapmodus (herstart lost dat op)
- USB-connectie / kopieëren valt nog wel eens weg

Ben benieuwd of er specifieke kenmerken zijn waarom ze de update teruggetrokken hebben.
Immers; veel Samsung toestellen (S4 / S5) hebben behoorlijk wat issues, maar die update blijft gewoon beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:02
Ben aan het twijfelen tussen deze tablet of een MEDIONLIFETAB HD S10345.
Ik zie dat de CPU van de Asus iets beter is, maar volgens mij moet dat niet veel uitmaken.

Iemand ervaring met de beide tablets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 08:26

robhof

Lembongan view

kakels schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:16:
Heb net de memopad 572c aangeschaft.

Ben niet helemaal op de hoogte van Micro SD's, maar ik hoop dat dit een goede keuze is?

pricewatch: Samsung Evo microSDXC 64GB + SD-adapter
Lijkt me prima.

Ik heb zelf een Sandisk 64 GB Ultra (paar euro duurder) en die werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valthermond0599
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
Ook ik ben een gelukkige gebruiker met een me572c. Hiervoor had ik noodgedwongen een memopad k01a. Maar wat een verschil nu. Ik heb wel een vraag over rooten. Ik draai nu op Android 5.01 en heb nog geen root. Kan ik hem rooten met het root programma wat hiervoor werd besproken? Of werkt dat alleen Android kitkat en niet met lolipop.
Pagina: 1 2 Laatste