Hij is binnen
Hij is dun en licht om te beginnen! Erg prettig om langer mee te werken dus.
Qua skin kan ik weinig storends zien; er zitten wat handige apps op vanuit Asus en de menu's zijn een fris kleurtje maar voor de rest is het stock android KitKat.
De randen rondom het scherm zijn best dik, maar dat blijkt in gebruik wel prettig;
Hou je hem landscape dan valt je duim precies binnen het kader en komt dus niet in beeld.
Hou je hem portrait dan vallen de dunnenere randen precies in de kootjes van je duim en vingers en komen ook niet in beeld. Je hebt dus veel oppervlakte om vast te houden.
De achterkant is plastic met een beetje een licht rubberachtig gevoel wat voldoende grip geeft. Ik heb de zwarte variant dus daar zit ook nog een reliefje op. Het voelt niet super cheap aan, maar je merkt wel dat het geen premium afdekking is zeg maar. Maar voor het geld is het zeer netjes.
Beide camera's zijn prima voor een casual snapshotje; ik heb alle extra functies nog niet geprobeerd, maar het schijnt dat ie allemaal fancy bewerkings functies heeft nog, maar daar heb ik hem niet voor gekocht.
Er zit een dun randje tussen het 'glas' waar vuil in kan blijven hangen; ben benieuwd wat dat over n tijdje gaat doen, maar niet echt storend op dit moment.
Het scherm is mooi! Hoge resolutie, voldoende helderheid en mooie kleuren die je ook nog kunt aanpassen via een van de asus menu's.
Meteen even MX player er op gezet en wat films bekeken en dat ziet er allemaal vloeiend en fraai uit.
Geluid via de zij speakers valt me niet tegen; het gaat voldoende hard en er zit zelfs ietwat bass in. Dus voor alledaags gebruik prima. Helaas wel kans op afdekken met je handen, dus daar moet je een beetje mee op passen.
De overall snelheid van de tablet is gewoon goed; erg snappy en zo goed als geen lag. Ook bij multitasken gaat het ding als de bliksem!
Tot zo ver even deze quick review; later meer
Update
Helaas toch een defect vrees ik; WiFi is mega brak en instabiel. Valt geen online content mee te bekijken.
Andere apparaten nergens last van en ook binnen 1m van router valt ie om de haverklap weg
[
Voor 5% gewijzigd door
beschuitfluiter op 18-10-2014 19:34
]