I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Uiteindelijk wel verdiend, maar sterk was het niet van Arsenal. Ook tactisch matig van Rosler: je beste pingelnemer moet je laten starten, hij had Gomez nu als laatste staan.
[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 12-04-2014 20:54 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
PSN: Finally_Chris
Barcelona staat na 67 min met 1-0 achter, Messi krijgt geel voor mekkeren, en de frustraties worden wel zichtbaar. Ik vermoed dat ze nog wel zulen scoren (kansen hebben ze zeker), maar dit is zeker niet het Barca dat onder Guardiola speelde.Catorce schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:50:
Barcelona speelt met een 38-jarige reservekeeper, twee linksbacks en twee middenvelders als achterste 5 spelers. Achterlijk dit, zulke situaties moet je voorkomen door goed te plannen als technisch directeur. Jarenlang geen CB kopen en vasthouden aan Mascherano als CB, dan krijg je dit...
Nu kan Real Barca al voorbij gaan, en Atletico kan een 3 punten voorsprong op Real en 4 punten voorkomen op Barcelona. Er mag ook wel gezegd worden dat Granada het verdiende, ze werkten zich kapot en de keeper speelde ontzettend goed.
[ Voor 60% gewijzigd door gambieter op 12-04-2014 21:51 ]
Ja, dat maakt zeker uit. Bayern moet ook nog voor de beker en de CL dus vormbehoud lijkt me wel belangrijk.Kaap schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:28:
[...]
Maakt dat iets uit dan als ze verliezen? Zijn toch al kampioen.
2 nederlagen op rij als je het hele seizoen nog niet verloren hebt, is een aanfluiting en zeker de manier waarop.
Bayern moet zich gaan schamen, wat een lakse instelling.
Je hebt ook nog een hoop fans en geloof me maar dat ik niet blij ben, dat we verloren van Dortmund..tweaker2010 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 23:03:
[...]
Ja, dat maakt zeker uit. Bayern moet ook nog voor de beker en de CL dus vormbehoud lijkt me wel belangrijk.
2 nederlagen op rij als je het hele seizoen nog niet verloren hebt, is een aanfluiting en zeker de manier waarop.
Bayern moet zich gaan schamen, wat een lakse instelling.
Aan de andere kant moeten ze leren van deze wedstrijd en is het niet eens zo verkeerd om net van Dortmund te verliezen, dat werkt lekker in hun koppie, dus hopelijk leren ze ervan.
Hoop in ieder geval op een waar voetbalspektakel!
Ja, elke wedstrijd dit weekend begint 7 minuten later.chim0 schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:32:
Begint Livepool - City 7 minuten later vanwege de Hillsboroughramp?
Hoop in ieder geval op een waar voetbalspektakel!
Liverpool speelt trouwens erg sterk in die eerste 20 minuten.
En 2-0!

Wilde niks zeggen mbt Liverpool en de titel en was met tweede plek ook al tevreden maar zelfs ik begin nu een gelover te worden
[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 13-04-2014 15:08 ]
[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 13-04-2014 15:12 ]
En Suarez heeft volgens ad.nl gezwijnd en had met 2x geel van het veld gestuurd moeten worden?

Woh, 3-2
Uit bij City werden we genaaid, nu komen we meer dan goed weg. Suarez had ipv geel direct rood kunnen hebben, sowieso door die schwalbe tweede geel. Skrtel nog hands in de 16... Pfffff....
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Voor die eerste sliding? Dat was geel, hij is te laat, maar wel met de bedoeling de bal te spelen, hij komt niet invliegen zoals Henderson deed. Dat was een terechte rode kaart.Tettie schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:37:
Ben tien jaar ouder geworden maar wat een overwinning zeg!
Uit bij City werden we genaaid, nu komen we meer dan goed weg. Suarez had ipv geel direct rood kunnen hebben, sowieso door die schwalbe tweede geel. Skrtel nog hands in de 16... Pfffff....

Ik heb ze gegeven zien worden. Suarez heeft ook de naam (zoals ook bijvoorbeeld Van Bommel) en dan kan de scheids zomaar direct rood trekken voor zoiets.JanW schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:43:
[...]
Voor die eerste sliding? Dat was geel, hij is te laat, maar wel met de bedoeling de bal te spelen, hij komt niet invliegen zoals Henderson deed. Dat was een terechte rode kaart.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Vanavond maar even motd kijken..
To dare is to do
Hopelijk geen breuk of een scheur in een band in de knie.
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 13-04-2014 20:49 ]
De eerste berichten geven aan dat het puur een vleeswond is zonder onderliggende schade, al moet dat nog maar blijken op de eerstvolgende training.Vos schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:47:
Diego Costa is net weer terug van blessure, maar nu al weer geblesseerd. Bij het maken van de 0-2 klapt hij vol op de paal. Je zag bloed op zijn scheen zitten. Wordt nu per ambulance naar het ziekenhuis overgebracht.
Hopelijk geen breuk of een scheur in een band in de knie.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yuhWnmIydMM]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Over Bayern, ik heb die wedstrijd gezien tegen Dortmund en ik kan me best voorstellen dat als jij al kampioen bent en je hebt nog de beker en CL voor handen, je een tandje lager speelt om blessures en dat soort dingen te voorkomen. Zeker als je tegen Real Madrid moet in de halve finale. En buiten dat is Dortmund gewoon een topploeg en die hebben gewoon 90 minuten lang gas gegeven, dus ook gwoon dik verdiend gewonnen. Want ik denk dat Dortmund ook gewoon tweede wil eindigen met Schalke (aartsrivaal) in hun nek, ondanks dat een derde plek ook directe plaatsing geeft tot CL.
Overigens is er geen haat en nijd tussen Bayern en Dortmund. Ben zelf een keer bij Dortmund - Bayern geweest en supporters liepen en zaten door elkaar heen, de sfeer was geweldig. Bij Bayern is er ook niet echt meer een aartsrivaal. Vroeger een beetje met Stuttgart, maar Nuernberg bijvoorbeeld is ook niet echt aartsrivaal. Bij andere clubs heb je het veel meer, zoals Dortmund/Schalke of HSV/Bremen of Wolfsburg/Braunschweig/Hannover.
Wij kunnen trouwens ook kampioen worden als we a.s. zaterdag winnen. Nog twee wedstrijden te gaan en als we a.s. zaterdag winnen, zijn we kampioen. Zou wel beter zijn, want de laatste wedstrijd is uit tegen de club (en tevens aartsrivaal) naast ons en die zijn best goed, dus we willen het niet laten afhangen van die wedstrijd. Maar is wel leuk voor een keer, want de afgelopen 4 jaar was het elke keer net niet. Elke keer tweede met 1 of 2 punten achter de nummer 1. Maar we willen niet promoveren (kan ook niet met dit materiaal)
Ik heb geen flauw idee wie 'we' zijn?Wij kunnen trouwens ook kampioen worden als we a.s. zaterdag winnen. Nog twee wedstrijden te gaan en als we a.s. zaterdag winnen, zijn we kampioen. Zou wel beter zijn, want de laatste wedstrijd is uit tegen de club (en tevens aartsrivaal) naast ons en die zijn best goed, dus we willen het niet laten afhangen van die wedstrijd. Maar is wel leuk voor een keer, want de afgelopen 4 jaar was het elke keer net niet. Elke keer tweede met 1 of 2 punten achter de nummer 1. Maar we willen niet promoveren (kan ook niet met dit materiaal)
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 90% gewijzigd door gambieter op 14-04-2014 10:51 ]
Volgens mij bedoeld ie zijn eigen team. Dus waar hij zelf in speelt.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Dat kenmerkt juist een topspits met neus voor de goal. Hetzelfde als Huntelaar met die graspol in zn mond.chim0 schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:26:
Wel een beetje eigen schuld ook, om zo hard en onbehouwen door te glijden op de paal, dus ik kan niet echt zeggen dat ik medelijden heb met hem.
Een tandje lager oke, dat kan. Maar dan laat je je toch niet met 0-3 thuis afslachten door je grootste rivaal?Over Bayern, ik heb die wedstrijd gezien tegen Dortmund en ik kan me best voorstellen dat als jij al kampioen bent en je hebt nog de beker en CL voor handen, je een tandje lager speelt om blessures en dat soort dingen te voorkomen. Zeker als je tegen Real Madrid moet in de halve finale. En buiten dat is Dortmund gewoon een topploeg en die hebben gewoon 90 minuten lang gas gegeven, dus ook gwoon dik verdiend gewonnen. Want ik denk dat Dortmund ook gewoon tweede wil eindigen met Schalke (aartsrivaal) in hun nek, ondanks dat een derde plek ook directe plaatsing geeft tot CL.
Het was gewoon een wanvertoning en Bayern heeft het laten lopen. Net als tegen Augsburg trouwens.
Zo goed is Dortmund nu ook weer niet en Man Utd (ook niet in goede doen) heeft het Bayern heel lastig gemaakt. Ik denk dat ze er dit jaar niet in slagen om de CL te winnen.
Juist.Rhapsody schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:52:
[...]
Volgens mij bedoeld ie zijn eigen team. Dus waar hij zelf in speelt.
Of neusje voor de paal.tweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:27:
[...]
Dat kenmerkt juist een topspits met neus voor de goal.
Dortmund is gewoon een topploeg, hoor, dus zo gek is dat niet. Dortmund zat er gewoon bovenop en Bayern niet, net als PSV - Feyenoord. En nogmaals, Dortmund is niet Bayern's grootste rivaal!Een tandje lager oke, dat kan. Maar dan laat je je toch niet met 0-3 thuis afslachten door je grootste rivaal?
Het was gewoon een wanvertoning en Bayern heeft het laten lopen. Net als tegen Augsburg trouwens.
Zo goed is Dortmund nu ook weer niet en Man Utd (ook niet in goede doen) heeft het Bayern heel lastig gemaakt. Ik denk dat ze er dit jaar niet in slagen om de CL te winnen.
Woensdag weer smullen Barca - Real!
Het wordt wel de omgekeerde wereld zo (mocht dit doorgaan). Pep bij Bayern en Klopp bij Barca.
Ik zie de link omgekeerde wereld niettweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:33:
http://www.ad.nl/2014/04/14/Barcelona-wil-af-van-Martino-en-aast-op-Klopp
Het wordt wel de omgekeerde wereld zo (mocht dit doorgaan). Pep bij Bayern en Klopp bij Barca.

PS: Martino heeft nog een contract tot juli 2015, dus ze zitten nog een jaartje aan hem vast.
[ Voor 17% gewijzigd door tweaker2010 op 14-04-2014 13:56 ]

tweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:54:
PS: Martino heeft nog een contract tot juli 2015, dus ze zitten nog een jaartje aan hem vast.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Messi kende Martino persoonlijk niet eens, dus het eerste klopt niet.tweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:54:
Ik vind het maar een duiventil bij Barca de laatste tijd. Bizar dat Messi in zijn eentje bepaalt welk vriendje van hem er bij zijn club de coach mag zijn. Klopp zou daar ook niet echt passen en het lang uithouden denk ik.
Wb Martino: als beide partijen ontevreden zijn moet hij lekker weg gaan, hij kon het evt overnemen van Sabella als coach van het Argentijns nationaal elftal. Lijkt me een mooie job, mocht hij er geen trek meer in hebben bij Barcelona. Voor elke nieuwe coach lijkt het me duidelijk: niet instappen op dit moment als het bestuur blijft en de FIFA transfer ban intact blijft. Mocht er duidelijkheid zijn omtrent een eventueel nieuw bestuur en een opheffing of uitstel van de transfer ban, dan zou ik persoonlijk pas instappen.Zelf denk ik dat Klopp prima zou passen bij Barcelona.
Maar Messi zijn pa Jorge wel, die was (heel toevallig!) fan van die club waar Martino hiervoor trainer was.Catorce schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:59:
[...]
Messi kende Martino persoonlijk niet eens, dus het eerste klopt niet.
2 Argentijnen bij een club die elkaar niet kennen, lijkt me zeer onwaarschijnlijk... en wie kent Messi nu niet?
Maar goed, er is een verschil natuurlijk tussen kennen en kennen. Ik ken Messi ook, maar dat betekend niet dat hij mij voor gaat dragen als nieuwe trainer van Barcelona.
Het gerucht is ook al een aantal keren ontkracht dat Messi een dikke vinger in de pap zou hebben bij de aanstelling van Martino.
Messi, de broer van Vorkie.
Maar er gaan toch ook geruchten dat Frank de Boer trainer zou worden van Barca?
Argentinie is een groot land en niet alle iedereen kent hem, maar geloof mij maar dat de trainer van de grootste club uit Argentinie Messi wel persoonlijk kent, hij komt ook vaak genoeg op bezoek daar. En ook bij interlands wordt er natuurlijk met elkaar gesproken. Het zou wel maf zijn als ze elkaar nog nooit gesproken zouden hebben en hij opeens heel toevallig coach van Barca wordt (terwijl Martino geen opvallend palmares heeft.)JanW schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:52:
Ik weet niet of het de moeite is om op te reageren want je klinkt of als een hele goede troll of komt onbewust niet zo slim over.
Maar goed, er is een verschil natuurlijk tussen kennen en kennen. Ik ken Messi ook, maar dat betekend niet dat hij mij voor gaat dragen als nieuwe trainer van Barcelona.
Het gerucht is ook al een aantal keren ontkracht dat Messi een dikke vinger in de pap zou hebben bij de aanstelling van Martino.
Mischien nu die van Chili wegkapen

[ Voor 49% gewijzigd door apis29 op 15-04-2014 00:42 ]
Grootste club van Argentinië lijkt me een nogal gewaagde (en mi onjuiste) opmerking. NOB is een prima club, maar eerder een subtopper dan een echte topclub. Laat staan de grootste van het land. En sorry, maar ik geloof je niet op je woord, hoe weet je dat precies dan? In ieder geval klopt het beeld dat jij schetst dat Messi blijkbaar een heleboel bepaalt bij Barcelona niet, als er al een speler veel invloed op het spel, tactiek ed. heeft dan is dat Xavi.tweaker2010 schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:16:
[...]
Argentinie is een groot land en niet alle iedereen kent hem, maar geloof mij maar dat de trainer van de grootste club uit Argentinie Messi wel persoonlijk kent, hij komt ook vaak genoeg op bezoek daar. En ook bij interlands wordt er natuurlijk met elkaar gesproken. Het zou wel maf zijn als ze elkaar nog nooit gesproken zouden hebben en hij opeens heel toevallig coach van Barca wordt (terwijl Martino geen opvallend palmares heeft.)
Blijkbaar snap je niet wat ik bedoelde. Jij had het er over dat Messi een dikke vinger in de pap had bij de aanstelling van Martino. Ik zeg dat, als er al een speler is die veel invloed heeft op wat er gebeurt, dat Xavi is. Het begin van het seizoen werd gekenmerkt door ander type spel dan voorheen, veel lange ballen diagonaal en veel directer spel. Nadat Xavi een aantal maanden in het seizoen 'even gepraat' heeft met Martino zien we weer het spel dat zwaar op balbezit leunt (niet met denderend succes overigens), dat is een duidelijk signaal dat Xavi erg veel bepaalt daar. Hij hoeft niet veel te spelen om dat voor elkaar te krijgen.tweaker2010 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:37:
De tijd van Xavi is voorbij, hij is geen onbetwiste basisspeler meer (zie de wedstrijd tegen Sociedad bijv).
Overigens: als we hier kijken zien we dat Xavi nog bijzonder veel speelt voor een speler van 34: https://uk.eurosport.yaho...?sort=soccer.stat_type.10
Vanavond de andere halve finale tussen Bayern en Kaiserslautern (live op ARD vanaf 20:15), maar uiteraard gaan we zitten voor Barca - Real!
[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 16-04-2014 12:13 ]
⏩ PVOutput☀️
Als we trouwens kijken welke topspitsen de afgelopen jaren bij Atletico weg zijn gegaan (voor niet bepaald slechte bedragen), dan doen ze dat wel erg goed daar: Fernando Torres, Sergio Aguero, Falcao.
Dit is natuurlijk onzin, want dat mag hij sowieso alQuad schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:12:
De geruchten gaan nu dat Diego Costa (50 miljoen pond / +- € 60 miljoen euro) naar Chelsea gaat in de zomer en in ruil daarvoor mag Courtois spelen voor Atletico Madrid in de CL tegen Chelsea én volgend seizoen in Spanje blijft.
Float like a butterfly, sting like a bee.
En zoals ook al eerder gezegd: hij mag best, maar gezien Atletico ook volgend jaar Courtois wilt huren kan Chelsea in de onderhandelingen daarover druk zetten op Atletico om hem niet te gebruiken. Of de clausule nu wel of niet geldig is...martinusz schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:52:
[...]
Dit is natuurlijk onzin, want dat mag hij sowieso al
Onderstaand statement van de Uefa is hier heel duidelijk over.
The governing body insisted any "private contract" between clubs which might influence the other's team selection is "null, void and unenforceable so far as Uefa is concerned", with any attempt to enforce such a clause a "clear violation" of the regulations, which would prompt sanction.
Ik voorzie echter een veel lastigere zaak mocht Courtois door een blunder bijvoorbeeld een belangrijke tegengoal slikken. Ik snap niet dat de Uefa de Engelse FA niet volgt in de regel dat gehuurde spelers niet mogen aantreden tegen hun moederclub. Hoe het ook uitdraait, Courtois is altijd de klos in dit verhaal. Als hij volgend jaar nog bij Atletico wil spelen, zal hij een feilloze match moeten keepen, waarbij Chelsea toch doorgaat. In zowat alle andere scenario's zit hij vanaf volgend seizoen op de Chelsea bank.
Jammer (als het waar is). Dat zou weer een topspits zijn die bij Chelsea zijn reputatie om zeep helpt.Quad schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:12:
De geruchten gaan nu dat Diego Costa (50 miljoen pond / +- € 60 miljoen euro) naar Chelsea gaat in de zomer en in ruil daarvoor mag Courtois spelen voor Atletico Madrid in de CL tegen Chelsea én volgend seizoen in Spanje blijft.
Sheva en Torres hebben het daar ook nooit kunnen waarmaken. Voor Courtois zou het wel beter zijn als hij bij Atletico blijft want Cech heeft veel te veel invloed bij Chelsea om zomaar op de bank te belanden.
Ik weet niet in hoeverre dit met scouting te maken heeft maar men heeft inderdaad wel erg goede spitsen gehad in de afgelopen jaren. Zelf vermoed ik dat ze een deal hebben met een makelaarsclubje die dit soort spelers in de etalage bij Atletico stallen.Catorce schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:44:
Ondanks dat Costa erg belangrijk is, lijkt me dat een meer dan prima deal. Courtois een jaar langer huren en 60 miljoen cashen. Schulden deels aflossen en weer verder investeren in nieuwe spelers. Ik hoop echt dat Atletico de komende jaren in de top blijft meedraaien, erg mooi voor La Liga dit.
Als we trouwens kijken welke topspitsen de afgelopen jaren bij Atletico weg zijn gegaan (voor niet bepaald slechte bedragen), dan doen ze dat wel erg goed daar: Fernando Torres, Sergio Aguero, Falcao.
In iets mindere mate zie je ook Valencia steeds goede spitsen aantrekken. Villa, Silva, Soldado en nu Alcacer.
Wat betreft Costa bij Chelsea lijkt het me een hele slechte move. Ik kan me geen spits heugen die naast Drogba zijn draai heeft weten te vinden bij Chelsea in de afgelopen jaren. Torres, Etoo, Ba, Willian, waren allemaal veelbelovende spelers geweest bij hun vorige clubs maar totaal mislukt bij Chelsea.
[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 16-04-2014 16:30 ]
Dachten wij van Casillas ook bij Real Madrid.tweaker2010 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:23:
[...]
Voor Courtois zou het wel beter zijn als hij bij Atletico blijft want Cech heeft veel te veel invloed bij Chelsea om zomaar op de bank te belanden.

Overigens vanavond de Copa del Rey! Heb er wel zin in om een mooie pot te zien!
[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 16-04-2014 16:26 ]
⏩ PVOutput☀️
Wait whut???Miki schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:24:
[...]
Willian, waren allemaal veelbelovende spelers geweest bij hun vorige clubs maar totaal mislukt bij Chelsea.
Carroll zou mischien nog wel goed passen (eigenlijk te lomp nog) of een Negredo? Diego Costa zou de eerste zijn die op een normale leeftijd binnenkomt (Torres qua leeftijd zou op z'n piek geweest moeten zijn maar was z'n snelheid al kwijt ongetwijfeld door z'n blessures)
[ Voor 41% gewijzigd door apis29 op 16-04-2014 20:27 ]
[ Voor 85% gewijzigd door Vos op 16-04-2014 20:35 ]
Willian hoort thuis op de flanken of als CAM, niet in de spits, daar is die niet voor bedoeld, vergelijk ze ook niet met Ba, Torres en Eto'o.Miki schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:37:
Begrijp me goed het is een goede speler maar net zoals de andere genoemde spitsen. Maar wat heeft hij als aanvaller nu aan doelpunten gemaakt, als ik me niet vergis 3 stuks in de PL. Het is toch raar dat deze top club geen enkele spits in stelling weet te brengen. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat Torres en Etoo dan wel Ba het scoren zijn verleerd.
Inmiddels 2-2 op de Luis Suarez schaal, aldus Sierd.
⏩ PVOutput☀️
Alleen anderhalf uur commentaar van Sierd is al vermakelijk
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Barca creëert al met al maar heel weinig. Als Messi deze vorm door trekt heeft Argentinië weinig aan hem op het WK.
Verwijderd
⏩ PVOutput☀️
Altijd fijn als gevestigde namen onderuit gaan, bij Chelsea en ManCity gebeurt dat nog niet, ManU verzekerd wel en als Everton het haalt, dan is het toch mooi wmb. Welke van de vier eruit vallen maakt me niet uit
Feyenoord liever dan Ajax, Atletico liever dan Real/Barca, Dortmund of Hoffenheim of zo liever dan Bayern
al zal ik eventueel leedvermaak in dit topic niet ontkennen
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 16-04-2014 23:21 ]
Dit topic is gesloten.
Voor het WK2014, zie het WK2014 themaforum