[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 44 Laatste
Acties:
  • 99.170 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:20

Rhapsody

In Metal We Trust

Of wellicht huren met optie tot koop. Er zal vast een of andere aparte constructie mogelijk zijn. Uiteindelijk is Barca wel een club waar spelers graag willen spelen.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:01:
Pinto gaat Barca nog flink wat punten kosten.
Heeft ie gisteren al gedaan, het was een prachtknal van Diego, maar in die hoek mag ie er eigenlijk nooit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 19:12
Tja, ik zal er als Bayern fan weer zo op bekeken worden, maar als ze iets een paar keer overtreden, dan is het toch goed als je zo'n straf krijgt ? Zouden ze bij elke club moeten doen, die zich zo misdraagt.

Zal Marc-Andre Ter Stegen nu wel naar Barca gaan ? Dat is best wel een goede transfer voor beide kanten, maar dat zal nu ook wel in de put zitten, niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:03
Niku schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:17:
[...]

Heeft ie gisteren al gedaan, het was een prachtknal van Diego, maar in die hoek mag ie er eigenlijk nooit in.
Vind ik onzin, geen enkele keeper had die bal verwacht en gepakt, daar ben ik vrij zeker van.
Dat het verder een clown is....dat is algemeen bekend.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Nu online

Niku

Alagaesii

martinusz schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:30:
[...]

Vind ik onzin, geen enkele keeper had die bal verwacht en gepakt, daar ben ik vrij zeker van.
Dat het verder een clown is....dat is algemeen bekend.
Een top keeper (en dus een keeper die bij Barca hoort), had die bal gepakt, (zelfs) Pinto zat er al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 13:20

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Deadsy schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:15:
[...]
Hangt er vanaf hoe ver ze al zijn met Ter Stegen.
Misschien is al lang alles rond betreffende deze transfer en zijn de contracten ook al lang getekend.
Denk het niet, zijn zaakwaarnemer weet het ook niet: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=210919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 16:54
Bij zaakwaarnemers is het altijd maar de vraag of ze de waarheid vertellen.
Mocht de transfer al lang rond zijn dan zullen er ook regels zijn over wanneer en wie het bekend maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mocht die transfer al rond zijn zou Barca nu niet zo in de piepzak zitten, ze gaan in beroep trouwens:
Onze opleiding voor voetbaltalenten is een voorbeeld voor de hele wereld. De transferregels waarop de FIFA zich beroept, brengt ons alom geroemde model in gevaar
http://www.nu.nl/sport/3741983/fc-barcelona-in-beroep-tegen-transferverbod-fifa.html
Hilarisch dit, hun 'geroemde' opleiding model stelt niets voor zonder al die miljoenen voor spelers als Neymar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
Tut tut..

Met Neymar hebben ze wat geks uitgehaald maar verder is het merendeel van de selectie van Barca made in La Masia.

Klein lijstje met huidige selectiespelers welke uit de jeugdopleiding komen:
  • Víctor Valdés
  • Carles Puyol
  • Xavi Hernández
  • Andrés Iniesta
  • Lionel Messi
  • Francesc Fàbregas
  • Sergio Busquets
  • Batra
  • Gerard Piqué
  • Pedro
  • Cristian Tello
  • Thiago Alcântara
  • Gerard Deulofeu
Denk dat alleen Ajax dat na doet :)

[ Voor 61% gewijzigd door Miki op 02-04-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Nou, lekker dit. Het probleem zit hem niet in de regelgeving van de FIFA of UEFA, maar in de landelijke wetgeving. De reden waarom bijvoorbeeld Liverpool en Arsenal - die al jaren lang spelers van <18j bij oa Barcelona weghalen - niet vervolgd worden is omdat je in Engeland wel spelers van jonger dan 18 een professioneel contract mag laten tekenen waar dat in Spanje niet mag. Kortom: veel clubs in Europa doen hetzelfde, maar de lokale regelgeving is anders waardoor de ene club het wel mag doen en de ander niet. Barcelona had dus beter moeten weten, of het allemaal beter moeten regelen bij die transfers.

Aantal zaken:
- Transfers van Ter Stegen en Halilovic is nog geen duidelijkheid over. Kans is zeker aanwezig dat deze nog wel doorgang krijgen omdat de deals al gesloten waren. Maar, omdat de spelers pas per 1 juli oid daadwerkelijk kunnen worden ingeschreven is het op dit moment nog niet zeker.
- Beroep gaat er sowieso komen, Barcelona heeft 90 dagen om in beroep te gaan. Men wil eventueel de zaak an Kakuta en Chelsea gebruiken die als precedent dient, omdat Chelsea ook al eenzelfde straf kreeg die later verworpen werd door het CAS. Verschil daarbij is dat het om 1 spelers ging en Chelsea met Lens een deal voor 1M wist te maken over het niet-geldig zijn van zijn oude contract. Vraag me af of dat stand houdt, die zaak als precedent gebruiken.
- CAS zou een schorsing kunnen opschorten ten tijde van de zaak die dan dient, wellicht kunnen ze dat gebruiken om het zo te rekken dat komende zomer in ieder nog een aantal broodnodige transfers gedaan kunnen worden. Ben benieuwd.
- Spelers mogen als het goed is van Barcelona B komen, tevens mag er ook verkocht worden.( bron: aantal journalisten die in Spanje zitten die dicht op de club zitten.)

In ieder geval hoop ik dat dit het einde betekent voor het huidige bestuur en dat de regels in Spanje gelijk worden getrokken tov de rest van Europa, waar men al op 16jarige leeftijd een contract mag tekenen.

@tweaker2010; het is wat je hilarisch noemt. Het model dat er ligt is nooit gebaseerd op de filosofie dat het gehele eerste elftal zelf opgeleid moet zijn, het zal altijd gecombineerd worden met de nodige aankopen. Vraag me af wat je er dan verder mee bedoelt? Misschien interpreteer ik het verkeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Catorce op 02-04-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Miki schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:21:
Tut tut..

Met Neymar hebben ze wat geks uitgehaald maar verder is het merendeel van de selectie van Barca made in La Masia.
Hoe bedoel je made in La Masia? Is Messi soms ook made in La Masia?

Ik vind het gewoon stuitend dat Barca denkt alsof ze beter zijn dan de andere clubs. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat financiele gegoochel in Spanje. Chelsea heeft ook al moeten boeten, nu is Barca aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
tweaker2010 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:34:
[...]

Ik vind het gewoon stuitend dat Barca denkt alsof ze beter zijn dan de andere clubs. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat financiele gegoochel in Spanje. Chelsea heeft ook al moeten boeten, nu is Barca aan de beurt.
Chelsea heeft niet moeten boeten, die transferban is verworpen door het CAS.

Jammer van die 'haat' - of hoe je het ook wilt noemen - jegens Barcelona. Zal waarschijnlijk eerder zijn door fans dan door de club zelf? Zo kreeg ik vroeger een hekel aan Ajax dankzij ontzettend arrogante en verwende Ajacieden, maar leer ik Ajax als club een stuk meer waarderen tegenwoordig. Maar even voor de goede orde: jij haalt uit het aantrekken van jong talent voor de jeugdopleiding dat Barcelona denkt dat ze beter zijn dan andere clubs? Ben benieuwd hoe je daar aan komt, dat is niet de conclusie die ik er uit zou trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:10
Catorce schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:38:
[...]
Zo kreeg ik vroeger een hekel aan Ajax dankzij ontzettend arrogante en verwende Ajacieden
Ik vind Barca fans anders net zo vreselijk arrogant en verwend als Ajax fans. Wij zijn tiki-taka, wij zijn de beste. Bleg :r

Mooi dat Barca eens van haar troon gekegeld wordt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
[...]

Ja Messi is ook groot geworden in La Masia, op elf jarige leeftijd vanuit Argentinië overgekomen.

Het enige gegoochel wat Barcelona echt heeft gedaan en bewezen is, is de transfer van Neymar geweest. Dat is echt helemaal mis gegaan. Maar zo zijn er wel meer clubs die boter op hun hoofd hebben alleen hebben we daar geen weet van. Lees je maar eens in over Hulk of Falcao, dan piep je wel anders.
Kaap schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:40:
[...]

Ik vind Barca fans anders net zo vreselijk arrogant en verwend als Ajax fans. Wij zijn tiki-taka, wij zijn de beste. Bleg :r

Zullen we het kinderdagverblijf niveau achter ons laten :?

[ Voor 18% gewijzigd door Miki op 02-04-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Nu online

Niku

Alagaesii

[...]

Ik ben geen echte Barca supporter, maar ze waren toch ook gewoon jaren beter dan de rest? En ze hebben toch ook absolute toppers afgeleverd vanuit hun eigen jeugdopleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Catorce schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:38:
[...]

Chelsea heeft niet moeten boeten, die transferban is verworpen door het CAS.

Jammer van die 'haat' - of hoe je het ook wilt noemen - jegens Barcelona. Zal waarschijnlijk eerder zijn door fans dan door de club zelf? Zo kreeg ik vroeger een hekel aan Ajax dankzij ontzettend arrogante en verwende Ajacieden, maar leer ik Ajax als club een stuk meer waarderen tegenwoordig. Maar even voor de goede orde: jij haalt uit het aantrekken van jong talent voor de jeugdopleiding dat Barcelona denkt dat ze beter zijn dan andere clubs? Ben benieuwd hoe je daar aan komt, dat is niet de conclusie die ik er uit zou trekken...
Ik denk dat hij doelt op arrogantie en schijnheiligheid vanuit Barcelona, onder andere omtrent de jeugdopleiding.

Het wordt vaak geclaimed dat La Masia de beste jeugdopleiding ter wereld is. Dat zou heel goed zo kunnen zijn (Ikzelf schat Ajax hoger in, en nog een paar andere clubs op eenzelfde niveau.) maar ze kopen zoveel jonge talenten op dat onmogelijk is om te bepalen of de opleiding nou zo goed is, of dat het door het massale inkopen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Kaap schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:40:
[...]

Kaap, ik had niets anders van je verwacht :) Ga zo door, je kunt trots op jezelf zijn _/-\o_
andries.t.net schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:45:
[...]

Ik denk dat hij doelt op arrogantie en schijnheiligheid vanuit Barcelona, onder andere omtrent de jeugdopleiding.

Het wordt vaak geclaimed dat La Masia de beste jeugdopleiding ter wereld is. Dat zou heel goed zo kunnen zijn (Ikzelf schat Ajax hoger in, en nog een paar andere clubs op eenzelfde niveau.) maar ze kopen zoveel jonge talenten op dat onmogelijk is om te bepalen of de opleiding nou zo goed is, of dat het door het massale inkopen komt.
Schijnheiligheid wil ik het niet noemen, maar als jij dat wilt doen mag dat uiteraard. Arrogante: zoals ik al zei, dat zijn in het voetbal eerder de fans dan de club zelf. Dat geldt in mijn optiek voor elke voetbalclub. Over het claimen van 'beste jeugdopleiding'; dat doen wel meer clubs. Het is een blijft een subjectief oordeel, maar het lijkt me evident dat ze bij de besten ter wereld behoren. Daar horen dan ook clubs als Ajax, Feyenoord, Real, Southampton, Valencia etc bij.

Wat betreft dat het onmogelijk is om te bepalen: dat kun je eveneens van elke club zeggen dan. Was Fischer een speler ui de eigen jeugd net zoals Sneijder dat was? Je moet het gewoon per speler bekijken als je er wat over wilt zeggen. Persoonlijk zou ik zeggen dat een speler uit de jeugdopleiding komt als hij een jaar of 3 (of meer, uiteraard) mee heeft gedraaid in de opleiding alvorens er een vaste selectieplek is afgedwongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Overigens, laat het duidelijk zijn dat ik niet tegen een straf voor Barcelona ben. De regels zijn overtreden, klaar. Vind het echter wel vreemd dat vele andere clubs dan niet gestraft zouden worden terwijl ook zij diezelfde regels overtreden. (Overigens is het onderzoek een daadwerkelijke zaak geworden na twee anonieme klachten naar de FIFA toe. Het schijnt dat dit naar alle waarschijnlijkheid Valencia en Real Madrid waren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Catorce schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:03:
Overigens, laat het duidelijk zijn dat ik niet tegen een straf voor Barcelona ben. De regels zijn overtreden, klaar. Vind het echter wel vreemd dat vele andere clubs dan niet gestraft zouden worden terwijl ook zij diezelfde regels overtreden. (Overigens is het onderzoek een daadwerkelijke zaak geworden na twee anonieme klachten naar de FIFA toe. Het schijnt dat dit naar alle waarschijnlijkheid Valencia en Real Madrid waren.)
Het punt is wel een beetje dat ik het idee heb dat dit soort zaken aan de orde van de dag zijn bij elke topclub. Ik geloof er niets van dat Barca de enige is, dus ben benieuwd of deze straf gevolgd gaat worden door straffen aan andere clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Catorce schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:00:
[...]
Kaap, ik had niets anders van je verwacht :) Ga zo door, je kunt trots op jezelf zijn _/-\o_
Want jij mag wel de uitspraak doen dat je iemand/iets arrogant vind en ik niet natuurlijk :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Kaap schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:11:
[...]

Want jij mag wel de uitspraak doen dat je iemand/iets arrogant vind en ik niet natuurlijk :O
Volgens mij heb je mijn post niet goed gelezen, of ik heb het onduidelijk geformuleerd. Ik wilde er mee zeggen dat ik zelf tot de conclusie ben gekomen dat club ≠ fans. Dat ik vroeger, toen ik nog op de basisschool en middelbare school zat, Ajax een vervelende en arrogante club vond was dus onterecht. De fans zijn wellicht zo, de club heb ik zoals ik al zei een stuk meer leren waarderen (net als de spelers en trainer).

Dus misschien even iets beter lezen voortaan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Catorce schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:14:
[...]

Volgens mij heb je mijn post niet goed gelezen, of ik heb het onduidelijk geformuleerd. Ik wilde er mee zeggen dat ik zelf tot de conclusie ben gekomen dat club ≠ fans. Dat ik vroeger, toen ik nog op de basisschool en middelbare school zat, Ajax een vervelende en arrogante club vond was dus onterecht. De fans zijn wellicht zo, de club heb ik zoals ik al zei een stuk meer leren waarderen (net als de spelers en trainer).

Dus misschien even iets beter lezen voortaan :>
En ik zeg toch niets anders, staat duidelijk fans bij, misschien even teruglezen voordat je je weer aangevallen voelt door troll Kaap he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Kaap schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:16:
[...]

En ik zeg toch niets anders, staat duidelijk fans bij, misschien even teruglezen voordat je je weer aangevallen voelt door troll Kaap he ;)
Daar heb je helemaal gelijk in! Wellicht ging het me ergens ook om de 'mooi dat Barcelona van de troon wordt gekegeld', wat ik een beetje een zielige opmerking vond. Maar ach, zo krijg je je dagelijkse portie Kaap wel ja. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Catorce schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:32:
[...]
Maar ach, zo krijg je je dagelijkse portie Kaap wel ja. :F
Anders facebook vriendjes worden :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Nu online

Niku

Alagaesii

Kaap schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:40:
[...]

Anders facebook vriendjes worden :? :+
Of Tinder vriendjes?

Blessure Diego Costa lijkt mee te vallen: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=210927

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:46

Quad

Doof

Ik voel een match aankomen. :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
andries.t.net schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:45:
[...]

Gezien het gehalte spelers dat uit de eigen streek komt kan je best stellen dat de opleiding van goede kwaliteit is. Aan de andere kant doen ze Unicef ook wel eer aan tegenwoordig :D , maar Real haalt ook 10-jarige japannertjes dus de vraag blijft over welke spelers het precies ging ... (vast de wat oudere richting de 18 jaar zie net een stukje op de nos site, kan dus van alles zijn geweest ...)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 02-04-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Ik was al verbaasd dat Real Madrid nog niet werd genoemd in de media, maar daar is verandering in gekomen: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=210946.

In periode waarin Barcelona de 'overtredingen' heeft begaan heeft Madrid onder andere een 7 jarige Argentijn binnengehaald (Al was dat wel volgens het boekje) en een 9 jarige Japanner die, als ik de regels doorneem, een stuk minder volgens het boekje binnen werd gehaald, maar er ontbreekt wel veel informatie over die transfer.

Atlético dus ook genoemd, maar de Madrileense ploegen moeten dus nog worden onderzocht. Ben ook benieuwd of de RFEF veroordeelde ploegen ook nog een keer kan/zal straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:21
Wat is er nu precies fout gegaan dan? Ik kreeg de indruk dat het volgende speelde:

- Clubs mogen geen spelers van < 18 jaar aannemen/contracteren volgens de FIFA-reglementen
- Barcelona heeft via een omweg dit toch wel gedaan door ouders een baan aan (te laten) te bieden in de omgeving
- De FIFA heeft besloten dat dit een overtreding is van het reglement

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

rik86 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:31:
Wat is er nu precies fout gegaan dan? Ik kreeg de indruk dat het volgende speelde:

- Clubs mogen geen spelers van < 18 jaar aannemen/contracteren volgens de FIFA-reglementen
- Barcelona heeft via een omweg dit toch wel gedaan door ouders een baan aan (te laten) te bieden in de omgeving
- De FIFA heeft besloten dat dit een overtreding is van het reglement

Klopt dit?
Klopt, het punt is dat ze dit minstens 10 keer gedaan hebben, dus dit is slechts een topje van de ijsberg.

Niet dat andere clubs dit niet doen, maar het maakt Barca niet minder strafbaar. Het mag niet volgens de reglementen en de FIFA wil kennelijk een voorbeeld stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 22:43
Voorbeeld stellen? Ze treden gewoon op tegen iets wat niet is toegestaan volgens de regelementen. Heeft weinig te maken met een voorbeeld stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.ad.nl/2014/04/03/Barca-ook-in-de-fout-met-voormalig-jeugdspeler-Ajax
Nog meer voorbeelden. Het gaat hier over spelers van 11 jaar oud die voor Ajax en Groningen gespeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:03
Ze willen kinderhandel in voetbal tegen gaan, maar:
Vorig jaar nog trok Barça de 11-jarige Fodé Fofana van het Groningse GVAV aan, maar voor spelers onder de 12 jaar geldt het reglement niet, omdat zij geen licentie nodig hebben om te mogen spelen.
Lekker handig die regels..

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
martinusz schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:43:
Ze willen kinderhandel in voetbal tegen gaan, maar:

[...]

Lekker handig die regels..
dan haal je ze toch gewoon NOG jonger, het is om te walgen de voetballerij tegenwoordig....
net als dat 90pond kostende shirt van england ;)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Even over die regels zelf: eigenlijk vind ik het ergens ook wel weer niet goed dat die er zijn op deze manier.

1) Het is apart dat niet de regels van de FIFA, maar die van de lokale overheden als maatstaf worden gebruikt. Zo kunnen Engelse/Nederlandse/Duitse clubs bijvoorbeeld wel een 16jarige contracteren, en Spaanse niet. Hier zou in ieder geval, wat de uitkomst van deze zaak ook zal zijn, duidelijkheid in moeten komen. Ik stel voor om dan uniforme regels op te stellen voor de gehele professionele voetballerij.

2) Maarten Fontein stelt in een stuk op catenaccio.nl dat er twee types spelers zijn in de jeugd: talentvolle voetballers, waar er veel van zijn, en de absolute wereldtalenten a Lionel Messi. Hij stelt dat die laatste categorie bij elke club wel slaagt, daar ben ik echter niet van overtuigd. Zelf denk ik dat er wel degelijk verschil bestaat tussen de clubs wb de voetbaltechnische opleiding en de persoonlijke begeleiding die spelers krijgen. Messi zou alsnog wel een goede speler zijn geworden, maar zelf denk ik dat hij echt niet zo goed was geweest als hij bij FC Dordrecht in de jeugd had gespeeld (om even een voorbeeld te noemen).

3) Met punt 2) in het achterhoofd, waarom zouden talentvolle jonge kinderen niet richting de betere voetbalscholen kunnen? Waarom zou een kind van rijke ouders wel naar een dure priveschool in Zwitserland gestuurd kunnen worden voor een mooie opleiding, maar kan iets dergelijks in het voetbal niet? Het argument dat een kind nog geen grote beslissingen kan maken en daar tegen beschermd moet worden (dat anderen dat dan voor ze gaan doen) gaat hier dus niet op, omdat het per sector blijkbaar verschilt. Vreemd, eigenlijk.

4) Het lijkt me op een bepaald punt ook behoorlijk discriminerend. Waarom zou je de toegang tot een goede opleiding verbieden als een kind uit Congo, Japan of Paraguay komt en eenzelfde kind van dezelfde leeftijd uit de EU dat recht wel bieden? Er is duidelijk verschil tussen EU-speler en niet-EU spelers. Dit komt waarschijnlijk door het vrije verkeer van werknemers in de EU, maar de FIFA zou hier zelf wel eea aan kunnen doen. Waarom mag een kind uit een dorp bij Barcelona wel op zijn 14e daar heen mogen gaan, en een kind uit Ghana niet?

5) De regels zijn bedacht om kinderen te beschermen tegen kinderhandel, maar de uitwerking lijkt me nogal zwak. Ik denk zelf dat elk kind het recht zou moeten hebben zich bij elke club aan te kunnen sluiten, en dat dan de clubs veel moeite moeten steken in het onderwijs en de psychologische begeleiding van het kind. Als je dat wilt tegen gaan dan zou je veel beter naar andere clubs kunnen kijken, want dat is iets waar Barcelona wel veel geld in steekt (onderwijs t/m 18 jaar wordt intern geregeld, er worden docenten aangesteld voor een volledig middelbare school vakkenpakket, huisvesting, sociale projecten, eten en drinken wordt allemaal geregeld op de academie). Je zou ook kunnen denken aan wat ze in Amerika doen voor sport, namelijk scholarships reguleren voor de sport. Zie daarvoor bijvoorbeeld de NCAA, die dat mi een stuk beter geregeld heeft dan in de voetballerij op dit moment.

Mijn punt is: het idee achter het tegengaan van kinderhandel ondersteun ik van harte, maar de uitwerking van de regels op dit moment lijkt me verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
^mee eens. Ik zie opleidingsinstituten als La Masia en Ajax jeugdopleiding niet als kinderhandelcentra. Natuurlijk gaan (talentvolle) kinderen heel vroeg naar een top club maar zij worden wel goed begeleid. Het is mijn ogen zelfs beter dat een kind naar zo'n opleidingsinstituut gaat dan een paar jaar later eigendom wordt van een spelersmakelaar en deze letterlijk als handelswaar misbruikt. Als we kijken naar spelers als Falcao en Hulk die letterlijk niets te zeggen hebben over hun toekomst vind ik vele malen erger dan dat een kind in een goede begeleide omgeving gestimuleerd wordt om zijn/haar talenten te laten ontplooien.

En als we dan toch bezig zijn met talent volle kinderen, is het toegestaan dat jonge kinderen ook al naar een conservatorium worden gestuurd in het verre buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Miki schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:14:
^mee eens. Ik zie opleidingsinstituten als La Masia en Ajax jeugdopleiding niet als kinderhandelcentra. Natuurlijk gaan (talentvolle) kinderen heel vroeg naar een top club maar zij worden wel goed begeleid. Het is mijn ogen zelfs beter dat een kind naar zo'n opleidingsinstituut gaat dan een paar jaar later eigendom wordt van een spelersmakelaar en deze letterlijk als handelswaar misbruikt. Als we kijken naar spelers als Falcao en Hulk die letterlijk niets te zeggen hebben over hun toekomst vind ik vele malen erger dan dat een kind in een goede begeleide omgeving gestimuleerd wordt om zijn/haar talenten te laten ontplooien.

En als we dan toch bezig zijn met talent volle kinderen, is het toegestaan dat jonge kinderen ook al naar een conservatorium worden gestuurd in het verre buitenland?
De vraag is wat erger is. Een kind wat nog geen zelfstandige keuze kan maken dwingen tot voetbal omdat zijn vader of familie daar financieel beter van wordt? Messi zijn vader is niet voor niets zijn zaakwaarnemer.
Die hoeft nooit meer te werken, wat dat betreft is er geen verschil met andere louche spelersmakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-10 20:22
Catorce schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:00:
3) Met punt 2) in het achterhoofd, waarom zouden talentvolle jonge kinderen niet richting de betere voetbalscholen kunnen? Waarom zou een kind van rijke ouders wel naar een dure priveschool in Zwitserland gestuurd kunnen worden voor een mooie opleiding, maar kan iets dergelijks in het voetbal niet? Het argument dat een kind nog geen grote beslissingen kan maken en daar tegen beschermd moet worden (dat anderen dat dan voor ze gaan doen) gaat hier dus niet op, omdat het per sector blijkbaar verschilt. Vreemd, eigenlijk.
T.a.v. punt 3: Probleem hierbij is dat die scholen niet de ouders lokken, maar de betaald voetbalorganisaties wel (zij het niet altijd rechtstreeks). Goed georganiseerd worden de ouders met een leuk baantje richting club gelokt, waardoor de kinderen ook komen. Bij een school zoeken ouders die school op / kiezen die uit en verhuizen daarheen.
Bij voetbal kiest een club een talent, zoekt werk voor die ouders en bieden een totaalpakket wat die ouders eigenlijk niet kunnen weigeren.
Het is principieel een andere kwestie, al snap ik jou redenering wel heel goed.

Met 4) Wel eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
jbdeiman schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:51:
[...]

T.a.v. punt 3: Probleem hierbij is dat die scholen niet de ouders lokken, maar de betaald voetbalorganisaties wel (zij het niet altijd rechtstreeks). Goed georganiseerd worden de ouders met een leuk baantje richting club gelokt, waardoor de kinderen ook komen. Bij een school zoeken ouders die school op / kiezen die uit en verhuizen daarheen.
Bij voetbal kiest een club een talent, zoekt werk voor die ouders en bieden een totaalpakket wat die ouders eigenlijk niet kunnen weigeren.
Het is principieel een andere kwestie, al snap ik jou redenering wel heel goed.

Met 4) Wel eens
Ik snap je punt, maar dat is niet altijd het geval. Bij veel grote clubs staan de ouders bijna letterlijk in de rij met hun kind. Tevens, als de ouders een aanbiedingen hebben van een hand vol clubs, dan kiezen zij wel degelijk waar zij het beste hun kind onder kunnen brengen. Helaas speelt het geld ook vaak een rol en dat zou eigenlijk niet moeten, hoewel ik denk iedereen wel begrijpt dat dat lastig tegen te gaan is. Het feit dat vaak ouders een baan krijgen is omdat de regels van de FIFA nu zo zijn dat een transfer wel zou mogen als de ouders riching dat land verhuizen om niet-voetbal redenen (dus een nieuwe baan, om maar wat te noemen). Wordt volop misbruik gemaakt van die regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deze discussie doet me hier aan denken ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Sorry hoor, maar wat die Engelsen gasten bij de krant erin hebben gezet schiet me echt in het verkeerde keel gat. Beetje ''You Schwein'' op de pagina zetten. Kan ik me goed kwaad om maken.. achterlijke gasten die zoiets in een krant plaatsen. Als je een beetje fatsoen hebt, laat je zoiets achter wegen, als ze zoiets in Duitsland in de krant zette, dan zou ik het ook gelijk afstraffen.
Ik weet niet of het juist is om het zo te zeggen, maar sommige Engelsen leven nog te veel in wo2 ofzo :') Dat het net weer bij een Duitse speler moet.

[ Voor 21% gewijzigd door Mosin op 03-04-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Het zijn sensatiekranten. Als ik jou was zou ik er geen seconde wakker van liggen.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Hmm naja, dat klopt ook wel natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Genieten: Interview met Joey Barton, de intellectueel :p

Mooie opmerking: Rooney heeft te weinig discipline. En Barton kan het weten :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tja, takes 1 to know 1 amiright :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mosin schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:01:
Sorry hoor, maar wat die Engelsen gasten bij de krant erin hebben gezet schiet me echt in het verkeerde keel gat. Beetje ''You Schwein'' op de pagina zetten. Kan ik me goed kwaad om maken.. achterlijke gasten die zoiets in een krant plaatsen. Als je een beetje fatsoen hebt, laat je zoiets achter wegen, als ze zoiets in Duitsland in de krant zette, dan zou ik het ook gelijk afstraffen.
Ik weet niet of het juist is om het zo te zeggen, maar sommige Engelsen leven nog te veel in wo2 ofzo :') Dat het net weer bij een Duitse speler moet.
Lees Bild eens zou ik zeggen. De Duitse boulevardpers is geen haar beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
tweaker2010 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:10:
[...]

Lees Bild eens zou ik zeggen. De Duitse boulevardpers is geen haar beter. ;)
Dit dus. In elk land heb je sensatiekranten, die moet je niet serieus nemen. Telegraaf, Bild, Marca, Sun en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zit City te kijken, wat een nare blessure bij die Southampton speler zeg! :(

De 2-1 in de 45+1 was echt super geniaal! Maar zie nu dat het een buitenspelgoal is. :/

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Ongelofelijk wat wordt City hier in het zadel geholpen zeg. Zeker 2 meter buitenspel.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De 3-1 was wel netjes, ik zie het City niet meer weggeven.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbeek krijgt het toch weer heel lastig met zijn FC Nurnberg. Terwijl het na de winterstop juist zo goed leek te gaan. Vandaag verloren met 0-2. Staan nu voorlaatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als het zo doorgaat zou Arsenal de CL kunnen gaan mislopen. De 2-0 voorsprong voor Everton halverwege is imo verdiend, ze willen het gewoon meer en zijn bereid er voor te vechten. Arsenal is zeker niet kansloos maar zal wat peper in het achterwerk moeten krijgen om dat stapje hoger te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Zou wel erg gaaf zijn als Everton de CL nu gaat halen. Leuk spel, goede trainer en er zitten een paar goede spelers tussen hoor. Die goal van Lukaku zat er lekker in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Afbeeldingslocatie: http://www.sabotagetimes.com/wp-content/uploads/Comical-Ali-e1313491583326.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.quickmeme.com/img/02/0212ef3aaba36b99778f1aa16be983947e21aac685e051d0ac7f65435e9e78c6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mijn weekend is ook weer verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik snap niet dat Oxlade Chamberlain niet vanaf het begin speelde. Natuurlijk zakte Everton wat verder terug na de 3-0, maar hij bracht tenminste wat aanvallende impulsen. Maar verdiende overwinning van Everton, Arsenal schijnt wel een makkelijker programma te hebben in de laatste wedstrijden maar zit in de mineur. Het gaat spannend worden, Everton heeft ook een beter doelsaldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:42

Vos

AFCA

Everton krijgt beide Manchesters op bezoek. Echter dit Arsenal heeft het met elke ploeg moeilijk. Hopen dat Ramsey de goede impuls kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Mijn hoop is gevestigd op de FA cup, maar dat is ook geen zekerheidje.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Arsenal heeft geen CL verdiend klaar, het is de harde waarheid. Saai, mentaal zwak en voorspelbaar. Hoe krijg je het voor elkaar om in de winterstop nummer 1 te staan, en vervolgens zo gaat liggen knokken voor de 4e plek.. Volgend seizoen drastische maatregelen, Giroud 100% op de bank, anders Wenger weg.

En dan ook pas zo laat gaan wisselen, OX moest idd gewoon vanaf minuut 1 starten, Ramsey ook.

[ Voor 13% gewijzigd door iPodKiller op 06-04-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik wil helemaal niet de FA Cup winnen, want dan blijft Wenger zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pfff, je zou bijna denken dat de scheidsrechter bij West Ham - Liverpool geld op Man City heeft staan voor het landskampioenschap. Stand 0-1, Carroll steekt zijn arm uit bij een corner, slaat Mignolet in het gezicht, raakt daarna de bal en die wordt gedropt en er in getikt door Demel. Grensrechter vlagt maar durft dan niet de scheidsrechter te vertellen hoe erg hij blundert, en de scheidsrechter zegt "goal". Echt te zot voor woorden :X

Liverpool liet het ook nog zien op het videoscherm (wat niet mag), maar echt zwak van de scheidsrechter. Zeker zo blind als de verkeerde speler een kaart geven ;)

Edit: Liverpool 1-2 gewonnen, door een pingel die er geen was. Goedmakertje voor de eerdere blunder, die scheidsrechter zou wel eens een weekendje rust kunnen krijgen...

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 06-04-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik zie dat je clubje de trainer heeft ontslagen Gambieter. Zouden meer clubs moeten doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kaap schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:18:
Ik zie dat je clubje de trainer heeft ontslagen Gambieter. Zouden meer clubs moeten doen :+
Ja, maar zonder een echte vervanger aan te stellen. De jeugdcoach moet het maar doen; die kan het eigenlijk niet fout doen. Degraderen ze, dan is het de schuld van Hughton (in de ogen van de fans).

Ik heb respect voor Hughton; er is al die tijd een behoorlijke haatcampagne tegen hem geweest onder de aanhang, inclusief een racistische ondertoon van tijd tot tijd. maar hij is daar boven blijven staan. Maar goed, we zullen het zien. Ze krijgen Liverpool, Arsenal, ManU en Chelsea in de laatste 4 wedstrijden, de volgende wedstrijd bij Fulham is do or die. Als ze die verliezen, dan ben ik bang dat het over en uit is.

Mijn vroegere thuisstad Leicester is in ieder geval gepromoveerd, volgend seizoen zien we de Foxes in de PL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 21:17
Wat ik me afvraag, alle Arsenal-fans hier willen Wenger weg hebben maar wie in godsnaam zou je als vervanger willen ?

Er komt zo 1,2,3 geen naam in me op die het zo zou kunnen oppakken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik wil hem niet weg hebben hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
dcell schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:51:
Wat ik me afvraag, alle Arsenal-fans hier willen Wenger weg hebben maar wie in godsnaam zou je als vervanger willen ?

Er komt zo 1,2,3 geen naam in me op die het zo zou kunnen oppakken ...
Tja dat hou je natuurlijk. Zon man overlijdt ook vast een keer, het houdt een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Frank de Boer, met Dennis Bergkamp?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
albino71 schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:17:
Frank de Boer, met Dennis Bergkamp?
Ik denk dat Frank eerder naar Barcelona gaat dan naar Arsenal maar ik vind de gedachte zelf i.c.m. Bergkamp wel plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lijkt me een mooie tussenstap voor de Boer.

Kan Wenger naar Barcelona...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ian Wright noemt Roberto Martinez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Frans nationale elftal wil graag Wenger hebben, toevallig vorige week nog in het nieuws. Ook PSG heeft altijd laten doorschemeren Wenger te willen.

Ik zelf zou graag Jurgen Klopp willen zien met Bergkamp als assistent. En anders Patrick Vieira, momenteel coach jeugd elftal City, met Bergkamp.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 07-04-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Een Duitse coach in Engeland? Mwah dat lijkt me niet zo handig. En wat heeft iedereen toch met Bergkamp? Een grote naam, maar hij heeft internationaal nog maar weinig laten zien als trainer of assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
tweaker2010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:54:
Een Duitse coach in Engeland? Mwah dat lijkt me niet zo handig. En wat heeft iedereen toch met Bergkamp? Een grote naam, maar hij heeft internationaal nog maar weinig laten zien als trainer of assistent.
Men heeft vertrouwen in zijn toekomst. Wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

tweaker2010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:54:
Klopp is anders wel een trainer met pit, niet makkelijk beïnvloedbaar en komt voor zijn eigen mening en speelstijl op. Hij heeft met Dortmund mooie dingen laten zien, zowel buiten als in het veld met sprankelend voetbal en hard werken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bergkamp is toch als voetballer een voorbeeld (geweest) voor velen.
Mooie voetballer, technisch, harde werker, heer op het veld. Zijn er maar weinig van...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

En Bergkamp noemen ze niet als hoofdcoach, maar als assistent. Weinig mis mee lijkt mij.

Paris Saint-Germain won vorige week de eerste kwartfinalewedstrijd tegen Chelsea in de Champions League knap met 3-1. De Franse kampioen staat al met één been in de halve finales, maar waakzaamheid is en blijft belangrijk. Niet in het minst omdat er een enorme geldprijs staat te wachten op de spelers, als zij er dinsdagavond op Stamford Bridge in slagen Chelsea echt de nek om te draaien. Dan krijgt iedereen 450.000 euro uitgekeerd van de club.
€ 450.000 per speler! 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door Vos op 07-04-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
1.000.000 als de CL daadwerkelijk gewonnen word. Zal wel een bedrag rond de 750.000 als ze de finale halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tegenwoordig worden trainers soms makkelijk ontslagen. Bij Catania maken ze het wel heel bond:
Serie A: Catania sack coach Rolando Maran for second time

Italian side Catania have sacked coach Rolando Maran - for the second time this season. Serie A's bottom side are seven points adrift of safety with six games left. Maran, 50, led Catania to eighth place last season as the Sicilians narrowly missed out on European qualification for the first time. But he was dismissed in October after a poor start and, after being reinstated in January, was axed again following Sunday's 2-1 home defeat by Torino.

"We wish to announce we have ended our collaboration with Rolando Maran, who we would like to thank for the work he has done over the season," said a Catania statement. Catania have earned only one point from their last eight matches under Maran, who returned to replace his own successor Luigi De Canio. Maran is replaced by youth-team coach Maurizio Pellegrino, who was Catania boss from 2001 to 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:20

Rhapsody

In Metal We Trust

Kaap schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:23:
Tegenwoordig worden trainers soms makkelijk ontslagen. Bij Catania maken ze het wel heel bond:

[...]
Volgens mij is dat al jaren zo in de onderste regionen van de Serie A. Coaches worden na 2 wedstrijden ontslagen en vier wedstrijden later zitten ze weer op de bank.

Regelmatig wisselen de coaches ook van plek bij de diverse clubs. (trainer 1 van club A naar B, trainer 2 van club B naar C etc)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De spurs winnen met 5-1 en de coach moet vertrekken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:57
Mja, maar dat zat er al wel aan te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Slaapje op 08-04-2014 08:00 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik hoorde, dat Toni Kroos zijn afscheid bij Bayern heeft aangekondigd en eventueel naar ManU gaat.
Geen idee of er wat van klopt, maar ergens in mijn achterhoofd gaat dan een of ander verhaaltje zich af spelen van een andere Bayern speler. Nu begrijp ik de gevoelens van de fans toen.
Maarja wat moet je ook, als je vrijwel alles gewonnen hebt, behalve een EK en WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Welke andere Bayern speler bedoel je? Wat Kroos betreft:
Update 5 februari 16.16 uur - Kroos: ‘Niet alles geloven wat sommige kranten schrijven’
Er is de voorbije weken veel gezegd en geschreven over Toni Kroos. De aanvallende middenvelder wil zijn tot medio 2015 lopende contract bij Bayern München niet verlengen. “Jullie moeten niet alles geloven wat er in sommige kranten staat. Feit is: ik ben zeer gelukkig bij Bayern München en mijn sportieve situatie is zeer goed”, schrijft de basisspeler op Facebook. “We zijn nog niet tot overeenstemming gekomen over een nieuw contract, maar het huidige contract loopt tot medio 2015. We hebben dus geen groot probleem. We zien wel wat de toekomst brengt, voorlopig richt ik me weer helemaal op het sportieve”, klinkt het
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Nu online

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op maandag 07 april 2014 @ 23:17:
De spurs winnen met 5-1 en de coach moet vertrekken :z
Die beslissing was al lang genomen natuurlijk, ben benieuwd of een andere coach dit materiaal wel aan de praat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
tweaker2010 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:14:
Welke andere Bayern speler bedoel je? Wat Kroos betreft:

[...]
.
God gelukkig :)
Beetje stom, dat ik er verder niet naar gezocht heb. Hoorde wel dat hij in 2015 ook nog bleef, dus ik had al zoiets van, er klopt wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

De veelbesproken 17-jarige Minala op de foto met de Youth Cup. En ja het is de linker :D

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/p180x540/10177529_674732345932767_5502405107018779979_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeddicius

Conscience do cost

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Die is over 4 jaar, dus op z'n vermoedelijk 45e, volledig uitgeblust :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tja als ik zulke artikelen lees, dan weet ik gewoon zeker dat hij geen 17 is..

http://www.independent.co...an-he-claims-8560297.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:*) Een Servische trainer die het wel even heeft uitgezocht? Volgens mij kunnen ze gewoon een of andere test uitvoeren waar de leeftijd vrij aardig mee in te schatten is. Die is regelmatig uitgevoerd bij twijfelgevallen iirc (MRI scan van de pols blijkbaar)
Ghana had er vroeger ook een handje van maar die draaien tegenwoordig nog steeds mee in de top bij de jeugd wk's en daar wordt zo te lezen zeker die test uitgevoerd ...
Nu is West natuurlijk wel van de oude garde dus het zou mischien nog kunnen :P .
Overigens komt dit ook voor in het honkbal in Midden-Amerika, etc. , gaat natuurlijk om heel veel geld dus de risico's zijn het nog steeds waard en daar heb ik nog nooit gelezen dat ze deze test uitvoerden :D .
Legaal vals spelen kan natuurlijk ook nog zoals Amerikaanse middelbare scholieren die (expres) zijn blijven zitten ooit zodat ze als laatstejaars een jaar ouder en fysiek sterker zijn en zo een betere kans op een top scholarship proberen te krijgen.

Krijg wel veel artikelen te zien trouwens: https://www.google.nl/sea...r&ei=myFJU8HIPISVOsXigPgM !

-> http://www.bbc.com/sport/0/football/26174252

[ Voor 51% gewijzigd door apis29 op 12-04-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zou Fulham (of Cardiff City) het nog gaan redden? Norwich City heeft de kraker tegen Fulham verloren en krijgt in de laatste 4 wedstrijden Man City, ManU, Chelsea en Arsenal. Ze staan nog 2 punten voor op Fulham maar ik zie ze geen punten meer halen :(

Je kan zeggen van Tony Pulis wat je wilt, maar hij nam Crystal Palace onder zijn hoede toen ze kansloos ver onderaan stonden, en is nu al zo goed als veilig. Bijna alles is 1-0, maar het blijkft knap. Had Norwich hem maar aangesteld :X

Pieters blijft het trouwens goed doen bij Stoke en scoorde de enige goal vandaag, en volgens de commentatoren een mooie. Is hij eigenlijk in beeld bij Oranje?

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 12-04-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het gaat weer lekker met Bayern zo, halverwege thuis met 1-0 achter tegen Dortmund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
tweaker2010 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:19:
Het gaat weer lekker met Bayern zo, halverwege thuis met 1-0 achter tegen Dortmund.
Maakt dat iets uit dan als ze verliezen? Zijn toch al kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pff, gaat Wigan het weer flikken in de FA-cup? Gomez scoort de pingel voor de 1-0, ondanks dat hij een paar minuten moest wachten voor blessurebehandeling en wissel.

In ieder geval goed voor de wedstrijd: nu moet Arsenal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:55
OptaJoe: 42 - Olivier Giroud has scored three goals in just 42 minutes of FA Cup action this season. Option?
Daar komt die toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mertensacker maakte de slechte sliding voor de pingel, en nu ook de gelijkmaker. Ik zie het wigan nu niet meer redden, toch jammer want ik heb altijd een zwak voor de underdog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Barcelona speelt met een 38-jarige reservekeeper, twee linksbacks en twee middenvelders als achterste 5 spelers. Achterlijk dit, zulke situaties moet je voorkomen door goed te plannen als technisch directeur. Jarenlang geen CB kopen en vasthouden aan Mascherano als CB, dan krijg je dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Stafschoppen!!
Pagina: 1 ... 32 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK2014, zie het WK2014 themaforum