tweaker2010 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:03:
Vrij hoge straf inderdaad. Maar vergeet niet dat het hier om totaal iets van 27 miljoen euro ging wat hij ontdoken heeft. Als gewone burger draai je dan ook wel een paar jaar de bak in.
Ik ben benieuwd of deze normen en waarden nu nog worden gebezigd bij het financieel zo 'gezonde' Bayern.
Voor mijn smaak had het nog een flink stuk hoger gemogen.
Nee het is geen moord ofzo maar genoeg Duitsers met flink minder geld betalen wel netjes hun belasting en hij die sowieso al geen arme sloeber was heeft gewoon een absurd dik spaarpotje in Zwitserland.
Hij zal denk ik over een jaar ofzo vrij zijn en het zal wel een luxe gevangenis zijn maar het is allemaal gewoon een optelsom van feiten.
Veel mensen zeggen dat het onzin is want hij had zich tenslotte vrijwillig gemeld maar dat is onzin.
Hij was betrapt en besloot toen na beraad zich te melden bij justitie, hadden ze hem niet betrapt dan had hij zich ook nooit zelf aangegeven.
Zijn boekhouder heeft geloof ik nog gezegd dat hij hem jaren geleden het advies gegeven heeft zich te melden (zal denk ik geweest zijn toen de Duitse overheid voor het eerst een CDtje van Zwitserse bankrekeningen in hun handen kreeg) maar Hoeness wilde toen niet.
En zoals gezegd heeft hij een paar keer gelogen over het bedrag (en dan is het maar de vraag of het uiteindelijke bedrag klopt).
De andere hoge heren bij Bayern hebben gedurende deze hele zaak hem gesteund maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat hij ooit nog een echte functie bij de club kan bekleden.
Maar aan de andere kant is het Bayern. Ze praten veel over normen en waarden in de media (het was vooral Hoeness die dat deed) maar tegelijkertijd zit het daar vol met rare mensen die hun secretaressen zwanger maken (geloof dat Beckenbauer en Hitzfeld het nog beide tegelijkertijd geflikt hebben).
@iPodKiller
Liever vandaag dan morgen.
Maar de lijst van heren die de cel in mag is een flink stuk langer dan deze gasten.