[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 44 Laatste
Acties:
  • 99.170 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:10
Tja op het gebied van transfers valt bij Real nou eenmaal veel samen, en onder invloed van, met club politiek. Bale moest gehaald worden, politiek stukje, en die transfer moest bekostigd worden. Dan zijn spelers als Higuain en Ozil opeens de lul terwijl ze als voetballer absoluut niet afgeschreven zijn.

Waanzin daar bij Real die clubpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Het meest bizarre van allemaal is ook gewoon dat Real het allemaal kan bekostigen. By far de rijkste club in de wereld, daar kunnen ook Barcelona, Bayern, United etc niet aan tippen. In 2009 een miljoen of 230 uitgegeven aan transfers, deze zomer ook weer ±170 miljoen, geen probleem daar. Real Madrid is absoluut de financiële powerhouse in het voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:42

Vos

AFCA

chim0 schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:53:
[...]

Ik heb het ook niet over zijn voetbalkwaliteiten, maar over zijn persoonlijkheid.

Maar goed, ik vind dat Real hem te makkelijk heeft laten gaan.
Wat is zijn persoonlijkheid dan? Dat van een watje die over zich heen laat lopen? Is mij niet bekend. Heb je ook een onderbouwing, ken je hem?

Ow wacht het was Florentino Perez....

Het feit dat spelers van Real (inclusief CR) begonnen te mekkeren dat ze Ozil hebben laten gaan zegt genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 11-11-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 02:14
Vos schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:25:
[...]

Het feit dat spelers van Real (inclusief CR) begonnen te mekkeren dat ze Ozil hebben laten gaan zegt genoeg.
Bedoel je dat ze wilden dat ie bleef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:22

StrongArmLance

Endless flow

chim0 schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:14:
[...]

Inderdaad, omdat ze er geen verstand van hebben daar bij Real.

Baal er gewoon van dat ie niet voor zichzelf omgekomen is en heeft gezegd van "Fuck you, ik speel gewoon, of je wil of niet!", zoals een Ronaldo of Ibrahimovic wel zouden doen. Oezil is gewoon een zielig, braaf jochie. Oh nee, hij heeft pas geleden "vrouwen" ontdekt. _O-
Je gelooft toch niet echt wat er door de RM voorzitter over Özil is gezegd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Einde flamewar, nu.

Dit soort totaal zinloze en oeverloze suggestieve discussies kan alleen maar escaleren.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:42
Ibrahimovic krijgt zijn eigen postzegel: 'Als je dan toch vervelende rekeningen krijgt, dan maar met een knappe kop erop
Heerlijke vent, veeg me op _O-

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 07-10 13:20

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.vi.nl/nieuws/geblesseerde-afellay-moet-het-wk-al-uit-zijn-hoofd-zetten.htm
Het houdt maar niet op met al die blessures. Messi trouwens ook 6-8 weken out, die gaat Barca wel missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Afellay moet eens overwegen te gaan stoppen. Hij kan fysiek blijkbaar niet de top aan.

In rumour nieuws:
Arsenal wil Javier Hernández
Manchester United wil Reus
City zoekt een vervanger voor Hart (Malaga keeper)

Korreltje zou alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Kaap schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:01:
Afellay moet eens overwegen te gaan stoppen. Hij kan fysiek blijkbaar niet de top aan.

In rumour nieuws:
Newcastle Utd wil Toivonen
Korreltje zout alles...
..

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Tuurlijk is het een gemis dat Messi geblesseerd is, maar Barcelona heeft zat spelers voorin (en op het middenveld) die goals kunnen maken. Tis alleen te hopen voor hem dat hij nu niet om de haverklap geblesseerd raakt/blijft.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Kaap schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:01:

In rumour nieuws:
Kan van Persie terug naar Arsenal. :+
Vind ik drie klassen beter dan Fellaini.
Als het Hart/City verhaal maar niet het Cassilas/Real verhaal wordt. :$
Korreltje zou alles...
Altijd! Hoorde ook iets dat Pellegrini Isco naar Manchester wilde halen.

Overigens is Reus een hele technische voetballer die beter past in voetballende ploegen zoals Arsenal of City. Vind hem niet bij United passen.

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 12-11-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Reus zou prima bij Arsenal passen, kan goed op de flanken spelen en scoort makkelijk.

Overigens zou chicarito(?) een prima spits zijn voor Arsenal zijn, tegenovergestelde van wat Giroud is, klein en rap en scoort vaak wanneer ie erin komt. Zie hem liever dan een Demba Ba komen. Bij Chelsea niet kunnen waar maken (welke spits flopt daar eigenlijk niet?) zou daar echt geen 10-15m pond voor betalen, hooguit huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik ben van mening dat Arsenal, en tevens United, geen middenvelders meer nodig hebben. Arsenal moet een nieuwe RB zoeken voor op de bank of anders als vervanger van de ouder wordende Sagna, een nieuwe basisplaats CB en een scorende spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:10
Kaap schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:10:
Ik ben van mening dat Arsenal, en tevens United, geen middenvelders meer nodig hebben. Arsenal moet een nieuwe RB zoeken voor op de bank of anders als vervanger van de ouder wordende Sagna, een nieuwe basisplaats CB en een scorende spits.
Misschien kunnen ze Bale binnenkort als bonusaanbieding in Madrid halen ;)

Moet overigens bekennen dat ik Arsenal nog steeds niet aan het werk heb gezien omdat ik Fox niet in huis wil halen :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-3l2YHpMlOyg/UmURj7iMAWI/AAAAAAAAAUw/_8TYRuanCSk/s288/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
haha, Bale zn gezicht spreekt overigens ook voor zich :x

Zou Casillas geen optie voor Arsenal zijn?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Bospa01 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:44:
haha, Bale zn gezicht spreekt overigens ook voor zich :x
Zo kijkt ie altijd, daarom vind ik hem ook zo eng.

Overigens heeft ie inmiddels bij Real wel wat meer assists als 0 gegeven (vooral aan Ronaldo).
Zou Casillas geen optie voor Arsenal zijn?
Ik hoorde iets over AC Milan na de winterstop, maar ik zou het doodzonde vinden. Casillas bij Real is zoals Giggs bij United, Gerrard bij Liverpool en Xavi bij Barca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47
Inderdaad, dat plaatje is al niet meer actueel. Bale is de laatste paar wedstrijden goed bezig op het gebied van goals & assists.

[ Voor 6% gewijzigd door Railgunner op 12-11-2013 14:45 ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
@Chime mbt Casillas:

Misschien, maar hij wil natuurlijk wel naar het WK ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Bossie op 12-11-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bale:
Games: 6
Goals: 4
Assists: 5
Pass%:77,2
http://www.whoscored.com/Players/13812/

Ramsey:
Games: 14
Goals: 8
Pass%:85,4
http://www.whoscored.com/Players/26820

Bale doet het imho dus beter qua goals en assists per wedstrijd (volgens de stats), maar heeft de negatieve rugzak dat ie duur was en dus verwacht wordt dat ie iedere wedstrijd een hattrick maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Bospa01 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:46:
@Chime mbt Casillas:

Misschien, maar hij wil natuurlijk wel naar het WK ;)
Begrijp ik, daarom zijn het ook maar geruchten. En Milan zou ik op zich niet erg vinden, want dat is m'n clubje uit Italië, maar de Koninklijke blijft toch de Koninklijke.

Baal overigens van die interlands deze week, weer geen clubvoetbal. Al ga ik vrijdag wel zitten voor Portugal - Zweden. Zou wel een topper moeten worden!
FiXeR.nl schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:09:
[...]

Bale:
Games: 6
Goals: 4
Pass%:77,2
http://www.whoscored.com/Players/13812/

Ramsey:
Games: 14
Goals: 8
Pass%:85,4
http://www.whoscored.com/Players/26820

Bale doet het imho dus beter qua goals en assists per wedstrijd (volgens de stats), maar heeft de negatieve rugzak dat ie duur was en dus verwacht wordt dat ie iedere wedstrijd een hattrick maakt.
Denk dat het ook meer als grapje was bedoeld, maar sowieso kan je nooit op die manier vergelijken.

[ Voor 48% gewijzigd door chim0 op 12-11-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Cassilas naar Milan zou helemaal carrierezelfmoord zijn.

Milan is momenteel maar een schim van weleer en er is geen reden om te denken dat het binnenkort beter zal gaan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Bij Milan (of elke andere grote club) elk week keepen is altijd beter dan op de bank wegkwijnen in Madrid.

Waarom zou je als club "icoon" niet bij een andere club kunnen spelen/schitteren? Persoonlijk vind ik het zonde dat zulke topspelers hun hele leven lang bij 1 en dezelfde club blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 17:43
Maar Casillas speelt wel in de afgelopen CL wedstrijden van Real. Waarom speelt hij dan niet de wedstrijden in de Primera Division?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bospa01 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:19:
Cassilas naar Milan zou helemaal carrierezelfmoord zijn.

Milan is momenteel maar een schim van weleer en er is geen reden om te denken dat het binnenkort beter zal gaan daar.
Milan komt wel weer terug naar de top hoor, ze hebben afscheid genomen van veel oude spelers en zijn nu aan het bouwen aan een nieuw talentvol elftal. Dat heeft even tijd nodig, maar op lange termijn worden ze alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FiXeR.nl schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:09:
Primera Division is wel een stuk lager niveau dan de Premier League natuurlijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Gunner schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:28:
[...]
Primera Division is wel een stuk lager niveau dan de Premier League natuurlijk.
Valt dat niet ontzettend mee?
Onder de top 6 is het in beide competities weining bijzonder, maar de top6 in beide competities doen het europees vaak goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:27
Ik zou het heel erg zonde vinden, als Reus weg gaat. Hij zit momenteel bij een grote en goede club, die voor alles mee speelt, dus hij hoeft niet zomaar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Mosin schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:10:
Ik zou het heel erg zonde vinden, als Reus weg gaat. Hij zit momenteel bij een grote en goede club, die voor alles mee speelt, dus hij hoeft niet zomaar weg.
en waarom is toen Götze (en Lewandowski bijna) naar Bayern vertrokken? Voor het geld? om prijzen te winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bospa01 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:51:
[...]

Valt dat niet ontzettend mee?
Onder de top 6 is het in beide competities weining bijzonder, maar de top6 in beide competities doen het europees vaak goed.
Nou ja, er zijn in Spanje in principe een stuk minder potentiele titelkandidaten. Dat maakt een competitie natuurlijk minder sterk in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Gunner schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:42:
[...]

Nou ja, er zijn in Spanje in principe een stuk minder potentiele titelkandidaten. Dat maakt een competitie natuurlijk minder sterk in mijn ogen.
Idd, de PL is veel spannender om te volgen.
Ik pak vaak een wedstrijdje RM of Barca mee, welke er ook maar speelt op zondagavond maar deze teams worden vrijwel nooit echt uitgedaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Vroeger had je nog clubs als Valencia, Villareal die in de top mee konden doen, maar tegenwoordig draait de Primera Division om alleen maar 2 clubs: Barca en Real Madrid. Dat is gewoon niet leuk meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Terryb47 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:49:
Vroeger had je nog clubs als Valencia, Villareal die in de top mee konden doen, maar tegenwoordig draait de Primera Division om alleen maar 2 clubs: Barca en Real Madrid. Dat is gewoon niet leuk meer...
Klopt,al hoop ik wel stiekem dat Atletico kan profiteren nu Messi er langdurig uitligt. Een andere kampioen zou wel een keer leuk zijn. Valencia was in 2004 het laatste andere tam wat kampioen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, de PL was de meer recente seizoenen ook maar een tweepaardenwedstrijd (ManU-Chelsea en recent ManU-City), of hoogstens een driepaardenwedstrijd. Zo anders is dat echt niet in de PL, de strijd om de 4e plaats was vaak spannender ivm CL.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Maar in de PL, kan de hekkensluiter/degradatie kanditaat net zo goed winnen van de koploper, met andere woorden iedereen kan van iedereen winnen/verliezen. Dat zie je in spanje niet zo snel gebeuren. In de engelse top is het verschil in punten onderling ook veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Terryb47 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:46:
Maar in de PL, kan de hekkensluiter/degradatie kanditaat net zo goed winnen van de koploper, met andere woorden iedereen kan van iedereen winnen/verliezen. Dat zie je in spanje niet zo snel gebeuren. In de engelse top is het verschil in punten onderling ook veel kleiner.
Dat is misschien beter omschreven inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Terryb47 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:46:
Maar dat heeft ook weer te maken met de verdeling van TV-gelden. Volgens de bovenstaande redenering is de huidige Eredivisie nog beter :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Terryb47 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:42:
[...]

en waarom is toen Götze (en Lewandowski bijna) naar Bayern vertrokken? Voor het geld? om prijzen te winnen?
Duh, met 2 maten meten. BamBoomBots is fan van Bayern.
gambieter schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:34:
Ach, de PL was de meer recente seizoenen ook maar een tweepaardenwedstrijd (ManU-Chelsea en recent ManU-City), of hoogstens een driepaardenwedstrijd. Zo anders is dat echt niet in de PL, de strijd om de 4e plaats was vaak spannender ivm CL.
Tis ook net hoe je bekijkt. Jij kijkt naar de top 2, misschien 3. Tel de puntverschillen eens in de top 5/6. De potentiele kampioen is soms elk seizoen wel overduidelijk, maar de plaatsen 2 t/m 6 liggen soms erg dicht bij elkaar kwa punten.

Dat is wat er bedoeld wordt, de potentie ligt in de PL hoger dan de Primera.

[ Voor 58% gewijzigd door JeroenNietDoen op 13-11-2013 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

gambieter schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:34:
1 Arsenal 11 8 1 2 25 22-10
2 Liverpool 11 7 2 2 23 21-10
3 Southampton 11 6 4 1 22 15-5
4 Chelsea 11 6 3 2 21 18-10
5 Manchester United 11 6 2 3 20 18-13
6 Everton 11 5 5 1 20 14-10
7 Tottenham Hotspur 11 6 2 3 20 9-6
8 Manchester City 11 6 1 4 19 28-12
Dat zijn dus 8 clubs binnen 6 punten, en de top 3 staat binnen 3 punten, erg spannend dus.
Als je dan Spanje ziet:
1 FC Barcelona 13 12 1 0 37 38-8
2 Atletico Madrid 13 11 1 1 34 31-9
3 Real Madrid 13 10 1 2 31 35-17
4 Villarreal 13 7 3 3 24 21-13
5 Athletic de Bilbao 13 7 2 4 23 20-18
6 Getafe CF 13 6 2 5 20 17-14
7 Real Sociedad 13 4 5 4 17 19-17
8 Granada CF 13 5 2 6 17 11-13
De nummer 4 staat op 13 punten en de nummer 8 op 20 (!) punten achter op de koploper, hoezo spannend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, de PL is dit seizoen spannend doordat de topteams veel struikelen en Liverpool, Arsenal en Southampton verrassend goed gestart zijn. Maar de Eredivisie is ook fantastisch als je zo kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 14:52
De sterke start van Liverpool en Southhampton vond ik op zich niet zo verrassend. Beide teams zijn vorig seizoen sterk geëindigd en beginnen nu echt te renderen na hun trainerswissel vorig seizoen.
Ook de trage start van de topclubs was te verwachten, na hun trainerswissel deze zomer. Ik had alleen Spurs wat sterker verwacht. Maar het wordt weer een seizoen om duimen en vingers van af te likken in Engeland. Vergelijken met de Belgische of Nederlandse competitie omdat het daar ook spannend is, vind ik wat kort door de bocht. De kwaliteit van spelers in Engeland is toch vele malen hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Suarez is er weer bij, dat scheelt ook. Voor Liverpool is hij zo enorm belangrijk (als ie zijn koppie erbij houdt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:59

Quad

Doof

gambieter schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:10:
Maar de Eredivisie is ook fantastisch als je zo kijkt.
Daarom zegt scorebordjournalistiek niet altijd alles. De Eredivisie is misschien spannend in punten maar kwaliteit wat je in de stadions en op TV ziet is verschrikkelijk slecht. Het niveau is in de PL een stuk beter.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Quad schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:23:
Daarom zegt scorebordjournalistiek niet altijd alles. De Eredivisie is misschien spannend in punten maar kwaliteit wat je in de stadions en op TV ziet is verschrikkelijk slecht. Het niveau is in de PL een stuk beter.
Gelukkig maar. Op Sky krijg ik de PL, niet de ED ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Komend weekend wederom interlands. Jezus, hoe vaak is dat wel niet zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Terryb47 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:42:
[...]

Wat wil je dat ik zeg ?
Nee, ik ga daar niet op in aangezien ik gelijk als Bayern fan wordt opgemerkt (en daarmee alles in het voordeel van hun zal zeggen, wat ik heus niet doe ). Als jij anders over die situatie denkt, prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Mosin op 13-11-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Mosin schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:12:
[...]

Wat wil je dat ik zeg ?
Nee, ik ga daar niet op in aangezien ik gelijk als Bayern fan wordt opgemerkt (en daarmee alles in het voordeel van hun zal zeggen, wat ik heus niet doe ). Als jij anders over die situatie denkt, prima.
Nah, dit was voornamelijk om aan te geven dat je altijd nog een stap omhoog kan ook als Dortmund speler.

De interlands vind ik ook wel jammer dit weekend, echter ga ik vrijdagavond wel ff lekker Zlatan - Ronaldo kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Bospa01 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:32:
[...]

Nah, dit was voornamelijk om aan te geven dat je altijd nog een stap omhoog kan ook als Dortmund speler.

De interlands vind ik ook wel jammer dit weekend, echter ga ik vrijdagavond wel ff lekker Zlatan - Ronaldo kijken :9
Oeps, dan begreep ik het niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Waarom zou je niet je mening mogen geven als supporter van Bayern? Ik begrijp het wel hoor dat je soms denkt op te moeten passen met wat je zegt, maar soms worden zaken iets te serieus genomen hier.
(ik heb dat zelf in andere subfora wel vaker last van, staan de miereneukers weer klaar om elk wisjeswasje te verbeteren of hun mening aan je op te dringen :F

denk eerlijk gezegd dat een hoop van ons hier zonder problemen samen een biertje kunnen drinken, want we hebben allemaal 1 ding gemeen: we zijn voetballiefhebbers, of je voor een andere club bent is eigenlijk niet belangrijk, dat maakt het juist leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:03:
Komend weekend wederom interlands. Jezus, hoe vaak is dat wel niet zeg...
Gelukkig na dit weekend niet meer tot ergens in maart ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Terryb47 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:58:
denk eerlijk gezegd dat een hoop van ons hier zonder problemen samen een biertje kunnen drinken, want we hebben allemaal 1 ding gemeen: we zijn voetballiefhebbers, of je voor een andere club bent is eigenlijk niet belangrijk, dat maakt het juist leuk :P
GOT Buitenlandse Competities meet? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Terryb47 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:58:
Waarom zou je niet je mening mogen geven als supporter van Bayern? Ik begrijp het wel hoor dat je soms denkt op te moeten passen met wat je zegt, maar soms worden zaken iets te serieus genomen hier.
(ik heb dat zelf in andere subfora wel vaker last van, staan de miereneukers weer klaar om elk wisjeswasje te verbeteren of hun mening aan je op te dringen :F

Ja, ik zal zeker mijn mening geven, alleen is mijn mening over Götze blijkbaar iets te fan achtig, maar goed, het maakt ook niet uit. Een discussie kan je rustig met iedereen hebben en als je het gewoon beschaafd houdt, dan kan er ook niks fout gaan lijkt me!

Haha, het zou inderdaad wel grappig zijn, zo'n meeting 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:47
Bijpassende afbeelding voor de discussie omtrent de spanning in Spanje en Engeland:

De verdeling van het tv-geld in Spanje en in Engeland:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1467374_658310467535843_810390068_n.png

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
wtf 140m vs 12m? ik wist dat er een flink verschil was, maar het tienvoudige? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Valencia presteert ook uiterst teleurstellend (9e) als je hun budget op deze lijst zo ziet.
Wel bizar dat de hekkensluiter in de PL meer centjes krijgt dan de nummer 5 in Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Cristiano Ronaldo heeft aangegeven niet naar het Ballon d'Or gala te gaan. Jammer, had gehoopt dat hij zich gewoon volwassen op zou stellen en zou gaan. Je bent immers genomineerd en naar alle waarschijnlijkheid ben je ook 1 van de 3 finalisten. Toch wel 'opvallend' dat hij dit dan precies laat weten de dag nadat de stembussen gesloten zijn.

http://as.com/diarioas/20...sh/1384533237_651288.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
TB1989 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:59:
Cristiano Ronaldo heeft aangegeven niet naar het Ballon d'Or gala te gaan. Jammer, had gehoopt dat hij zich gewoon volwassen op zou stellen en zou gaan. Je bent immers genomineerd en naar alle waarschijnlijkheid ben je ook 1 van de 3 finalisten. Toch wel 'opvallend' dat hij dit dan precies laat weten de dag nadat de stembussen gesloten zijn.

http://as.com/diarioas/20...sh/1384533237_651288.html
Vind het juist goed dat hij op deze manier toch protest toont tegen het gedrag van Blatter ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Bospa01 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:17:
[...]

Vind het juist goed dat hij op deze manier toch protest toont tegen het gedrag van Blatter ...
Is het niet gewoon ontzettend aanstellerig gedrag? Persoonlijk vond ik de woorden van Blatter niet beledigend. Of de president van de FIFA zich in de discussie Messi vd Ronaldo moet mengen is een andere, maar daar richt Ronaldo zich helemaal niet op. Ik vind dat Blatter als persoon natuurlijk zijn eigen mening moet kunnen ventileren als hij er om gevraagd wordt, het stukje theater dat er bij kwam is wat vreemd.

De Ballon d'Or heeft niets te maken met Blatter of de FIFA. Het is een prijs, hoewel georganiseerd door de FIFA, waar de FIFA verder geen enkele invloed op heeft. Journalisten (klein aandeel in uitslag) en de aanvoerder+bondscoach van elk nationaal team stemt op wie ze de beste vinden. Om een evenement als deze dan te boycotten vind ik niet netjes richting je collega's die wellicht op je hebben gestemd, evenals naar de journalisten en bondscoaches.

Het heeft in grote mate - volgens mij - vrij weinig te maken met Blatter. Ronaldo ziet het aankomen dat de kans zeer aanwezig is dat hij hem niet wint. Hoe terecht of onterecht dat ook is, zijn obsessie met Messi, en daarmee ook met de Ballon d'Or, gaat echt elk boekje te buiten. Hij vond zichzelf de afgelopen jaren niet minder dan Messi en vond dat hij de Ballon d'Or vaker had moeten winnen.

Als hij gaat toont hij zichzelf sterk en een echte gentleman, iets wat ook bij een club als Real Madrid past. Door niet te gaan laat hij zien dat hij de vernedering (ik vind het overigens geen vernedering voor hem als hij hem niet wint, maar dat terzijde...) niet aan kan mocht hij hem niet winnen. Dan slappe excuses verzinnen siert hem niet, alsmede het feit dat hij praktisch elk jaar doet alsof hij geblesseerd is zodat een ander in zijn plaats op hem kan stemmen. Ik vind het een fenomenale voetballer en ik denk dat hij door niet te gaan meer verliest dan wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Niet voor het 1 of ander, maar als ik voetballer was, en Messi zou rondlopen, zou ik ook niet mee doen. Je weet toch al wie er gaat winnen zolang zovelen hun pants jizzen bij het horen van de naam Messi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Kaap schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:04:
Niet voor het 1 of ander, maar als ik voetballer was, en Messi zou rondlopen, zou ik ook niet mee doen. Je weet toch al wie er gaat winnen zolang zovelen hun pants jizzen bij het horen van de naam Messi.
Zolang Messi rondloopt (of laten we zeggen, tussen zijn 22e en 30e) is de Ballon d'Or als competitie voor de eer als beste voetballer ook gedevalueerd, puur vanwege het feit dat under normal circumstances Messi simpelweg de beste van allemaal is. En ja, ik weet dat dat per definitie een subjectief oordeel is, maar daar lijkt mij in de voetbalwereld in het algemeen geen twijfel over te bestaan.

Overigens, als je doelpunten en assists bij elkaar op zou tellen en dan zou delen door 90 minuten kom je op het volgende lijstje uit:

Messi 1.563
Ronaldo 1.561
Lewandowski 1.12
Robben 1.11
Ibrahimovic 1.07

Dat laat dus zien dat Messi helemaal niet zo' beroerd jaar achter de rug heeft als iedereen denkt, wat natuurlijk voornamelijk komt omdat het korte termijn geheugen alleen maar Ronaldo ziet schitteren de afgelopen 8 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Tja, Schumacher effect O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
TB1989 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:48:
[...]

Is het niet gewoon ontzettend aanstellerig gedrag? Persoonlijk vond ik de woorden van Blatter niet beledigend. Of de president van de FIFA zich in de discussie Messi vd Ronaldo moet mengen is een andere, maar daar richt Ronaldo zich helemaal niet op. Ik vind dat Blatter als persoon natuurlijk zijn eigen mening moet kunnen ventileren als hij er om gevraagd wordt, het stukje theater dat er bij kwam is wat vreemd.

De Ballon d'Or heeft niets te maken met Blatter of de FIFA. Het is een prijs, hoewel georganiseerd door de FIFA, waar de FIFA verder geen enkele invloed op heeft. Journalisten (klein aandeel in uitslag) en de aanvoerder+bondscoach van elk nationaal team stemt op wie ze de beste vinden. Om een evenement als deze dan te boycotten vind ik niet netjes richting je collega's die wellicht op je hebben gestemd, evenals naar de journalisten en bondscoaches.

Het heeft in grote mate - volgens mij - vrij weinig te maken met Blatter. Ronaldo ziet het aankomen dat de kans zeer aanwezig is dat hij hem niet wint. Hoe terecht of onterecht dat ook is, zijn obsessie met Messi, en daarmee ook met de Ballon d'Or, gaat echt elk boekje te buiten. Hij vond zichzelf de afgelopen jaren niet minder dan Messi en vond dat hij de Ballon d'Or vaker had moeten winnen.

Als hij gaat toont hij zichzelf sterk en een echte gentleman, iets wat ook bij een club als Real Madrid past. Door niet te gaan laat hij zien dat hij de vernedering (ik vind het overigens geen vernedering voor hem als hij hem niet wint, maar dat terzijde...) niet aan kan mocht hij hem niet winnen. Dan slappe excuses verzinnen siert hem niet, alsmede het feit dat hij praktisch elk jaar doet alsof hij geblesseerd is zodat een ander in zijn plaats op hem kan stemmen. Ik vind het een fenomenale voetballer en ik denk dat hij door niet te gaan meer verliest dan wint.
En daarom hoopte ik, dat Zlatan hem eens op de aarde neer zou zetten. Hij denkt gelijk, dat hij dit en dat moet krijgen en daar gaat hij ook gelijk de fout in.

Ik hoop, dat Messi en Ronaldo niet winnen. Ze mogen, dan wel de beste scoorders zijn enzovoorts en ze zijn ook heel erg goed, maar ik vind meer dat ze moeten kijken naar de beste middenvelders, omdat zei eigenlijk over het hele veld kunnen spelen en daarbij aanvallend en verdedigend sterk zijn. Als je dan Iniesta, Xavi, Schweinsteiger en de rest pakt (voorbeelden), dan zou ik het helemaal niet erg vinden als zij eens zouden winnen.
Ik geef wel toe, dat Messi een geval apart is en Ronaldo en Zlatan ook wel, maar ik vind niet, dat er zoveel op dat scoren gelet moet worden. Er zijn namelijk ook betere voetballers, dan Lewandowski, die volgens die cijfertjes op de derde plaats staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

TB1989 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:35:
[...]
Zolang Messi rondloopt (of laten we zeggen, tussen zijn 22e en 30e) is de Ballon d'Or als competitie voor de eer als beste voetballer ook gedevalueerd, puur vanwege het feit dat under normal circumstances Messi simpelweg de beste van allemaal is. En ja, ik weet dat dat per definitie een subjectief oordeel is, maar daar lijkt mij in de voetbalwereld in het algemeen geen twijfel over te bestaan.

Overigens, als je doelpunten en assists bij elkaar op zou tellen en dan zou delen door 90 minuten kom je op het volgende lijstje uit:

Messi 1.563
Ronaldo 1.561
Lewandowski 1.12
Robben 1.11
Ibrahimovic 1.07

Dat laat dus zien dat Messi helemaal niet zo' beroerd jaar achter de rug heeft als iedereen denkt, wat natuurlijk voornamelijk komt omdat het korte termijn geheugen alleen maar Ronaldo ziet schitteren de afgelopen 8 weken.
Wel een enorm verschil die 2 puntjes... ik kan daar eerlijk gezegd niet zoveel mee :z

Een gouden bal is geen kwestie van statistieken, Messi wint hem puur op naam en uit sympathie.
Zelfs nu hij dit seizoen langdurig geblesseerd is verwacht ik dat hij gewoon wint. Ronaldo en Zlatan kunnen de pannen van het dak spelen maar maken geen eerlijke kans. Ik zou ook verstek laten gaan als ik Ronaldo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Deze week de topper tussen Borussia Dortmund - Fc Bayern München, wat denken jullie dat het gaat worden ?
Een ding weet ik zeker, dat ze bij Bayern goed op moeten letten, want anders krijg je alsnog een pak slaag van Dortmund. In ieder geval zou het eigenlijk niet zo'n super groot gevaar moeten zijn.
Ik vind het koppel Götze en Reus toch wel dodelijker voorin, dan Mkhitaryan en Reus. Daarom snapte ik tegen Italië ook niet waarom Götze eruit ging en Reus erin. Die vonden elkaar bij Dortmund toch wel erg vaak en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mosin schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:10:
Daarom snapte ik tegen Italië ook niet waarom Götze eruit ging en Reus erin. Die vonden elkaar bij Dortmund toch wel erg vaak en goed.
Omdat Gotze toen in de spits stond en was leeggespeeld misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Dan zal het die tweede wel zijn geweest. Ik hoop, dat het tegen Engeland toch met Götze, Özil en Reus gaat worden. Ik zag ze eerder ook wel eens goede combinaties maken bij Duitsland, dus ik zou daar wel een beetje m,n kansen op zetten.
Natuurlijk zijn Özil en de rest ook toppers, want Özil doet het net zo goed als Götze. Ik vind, dat Duitsland aanvallend gewoon sterke spelers heeft. Kruse begint er ook een beetje aan te komen, die was laatst bij Gladbach een super wedstrijd aan het spelen, dus opzich hebben ze niks te klagen.

EDIT: Ik zie net, dat Özil al weg is van het trainingskamp.

[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 18-11-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Mosin schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:21:
Dan zal het die tweede wel zijn geweest. Ik hoop, dat het tegen Engeland toch met Götze, Özil en Reus gaat worden. Ik zag ze eerder ook wel eens goede combinaties maken bij Duitsland, dus ik zou daar wel een beetje m,n kansen op zetten.
Natuurlijk zijn Özil en de rest ook toppers, want Özil doet het net zo goed als Götze. Ik vind, dat Duitsland aanvallend gewoon sterke spelers heeft. Kruse begint er ook een beetje aan te komen, die was laatst bij Gladbach een super wedstrijd aan het spelen, dus opzich hebben ze niks te klagen.

EDIT: Ik zie net, dat Özil al weg is van het trainingskamp.
Is Ozil niet een stapje verder dan Gotze? echter is de laatste nog maar 21.
Maar bedankt voor de tip, denk dat Bayern - Dortmund de moeite zeker waard is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
tweaker2010 schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:10:
[...]

Wel een enorm verschil die 2 puntjes... ik kan daar eerlijk gezegd niet zoveel mee :z

Een gouden bal is geen kwestie van statistieken, Messi wint hem puur op naam en uit sympathie.
Zelfs nu hij dit seizoen langdurig geblesseerd is verwacht ik dat hij gewoon wint. Ronaldo en Zlatan kunnen de pannen van het dak spelen maar maken geen eerlijke kans. Ik zou ook verstek laten gaan als ik Ronaldo was.
Nee, Messi wint hem omdat het een betere voetballer is dan Ronaldo en omdat hij betere statistieken op de mat legt dan Zlatan. Tevens heeft hij meer gewonnen dan Ronaldo afgelopen seizoen, dus wat dat betreft heeft Ronaldo dat niet in zijn voordeel spreken. Nu zal ik wel biased zijn, maar het gezeur over dat de Ballon d'Or geen eerlijke wedstrijd is vind ik onzin. Als Ronaldo nu meer gewonnen had dan Messi en niet te ver achter zou blijven qua statistieken had ik gezegd dat hij de beste kans zou maken door die combinatie. Dat spreekt dit jaar gewoon in het voordeel van Messi, lijkt me niet onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
TB1989 schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:41:
[...]

Nee, Messi wint hem omdat het een betere voetballer is dan Ronaldo en omdat hij betere statistieken op de mat legt dan Zlatan. Tevens heeft hij meer gewonnen dan Ronaldo afgelopen seizoen, dus wat dat betreft heeft Ronaldo dat niet in zijn voordeel spreken. Nu zal ik wel biased zijn, maar het gezeur over dat de Ballon d'Or geen eerlijke wedstrijd is vind ik onzin. Als Ronaldo nu meer gewonnen had dan Messi en niet te ver achter zou blijven qua statistieken had ik gezegd dat hij de beste kans zou maken door die combinatie. Dat spreekt dit jaar gewoon in het voordeel van Messi, lijkt me niet onterecht.
Precies, maar dan zou Ronaldo vorig jaar hebben moeten winnen? en Ribery dit jaar?
Als het sowieso om de beste voetballer ging en niet voor de speler met de beste statistieken dan zouden er misschien wel andere kanshebbers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TB1989 schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:41:
Nee, Messi wint hem omdat het een betere voetballer is dan Ronaldo.
Toe maar, wat een uitspraak. Hoezo fanboy? Messi heeft nog weinig laten zien buiten Barcelona, terwijl een Ronaldo en Zlatan het bij meerdere clubs laten zien. Ik wil Messi wel eens buiten zijn comfortzone zien, als niet alles op hem is afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
TB1989 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:35:
[...]

Messi 1.563
Ronaldo 1.561
Lewandowski 1.12
Robben 1.11
Ibrahimovic 1.07
Had overigens geen idee dat Robben zo efficient is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Bospa01 schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:37:
[...]

Is Ozil niet een stapje verder dan Gotze? echter is de laatste nog maar 21.
Maar bedankt voor de tip, denk dat Bayern - Dortmund de moeite zeker waard is :D
Ja, dat is hij misschien wel. Özil heeft gewoon meer ervaring en heeft bij verschillende clubs gezeten. Götze komt eigenlijk pas net kijken, maar is wel een verschrikkelijk goede voetballer.
Ik zag laatst een tabelletje van de leeftijden: Götze vs Messi en er stond dat Götze minstens net zo goed was als Messi als je de leeftijden tegen elkaar afzet. (Ik weet niet of dit klopt, niet dat ik dalijk een shitload aan fanboy dit en dat qoutes krijg..)
Dit is echt de enigste angst gegner voor mij. Dortmund verliest bij Wolfsburg en speelt op 90%, maar zodra het tegen Bayern is, dan is het gewoon altijd 200% inzet en Bayern moet daar gewoon voor op passen en ik hoop, dat ze zich, dat optijd bedenken. De kwaliteit van Bayern ligt misschien wat hoger kwa spelers, maar als Dortmund gaat vechten, dan moet je nog steeds op passen. Ik hoop wel, dat het een leuke wedstrijd wordt. Zoiets is voor de neutrale toeschouwer altijd mooi :D

In ieder geval hoop ik op Schweinsteiger, ik vind dat hij na al dat harde werk wel die prijs mag krijgen. Messi is inderdaad een erg goede voetballer, maar heeft denk ik meer een 90/10 verhouding in de zin van: aanvallend super en verdedigend een stuk minder. Ik gun het meer iemand de dan 60/40 is of 50/50. Je moet over het algemeen belangrijk zijn op het hele veld ipv aanval of iets.
Johan Cruijf zei laatst: Wie is beste voetballer ter wereld ? Er zijn op alle posities super spelers en daarom kun je het beste een middenvelder pakken lijkt me, omdat die waarschijnlijk het meeste loopt en werk moet verrichten. Maar goed, dat is hoe ik er over denk. Ik snap zeker de keuze van Messi, Ronaldo of Zlatan, maar is het wel echt zo eerlijk vraag ik me wel eens af ?

Die Blatter zegt, dat dan wel over Ronaldo en hij mag zeker weten een mening hebben, maar hij heeft een hoge functie en moet ook dingen inslikken. Als Ronaldo zegt: Messi is een klootzak, dan zit de wereld op z,n kop en mag hij waarschijnlijk geen mening geven. Of het nu Messi een klootzak noemen is of Ronaldo een kapper boy. Je moet gewoon dingen binnen jezelf houden als je zo in de aandacht staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Mosin op 18-11-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 11:22

StrongArmLance

Endless flow

Bospa01 schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:17:
[...]

Had overigens geen idee dat Robben zo efficient is :)
Inderdaad en dan zou Ribery de gouden bal verdienen, geef hem maar aan Robben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Bospa01 schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:49:
[...]

Precies, maar dan zou Ronaldo vorig jaar hebben moeten winnen? en Ribery dit jaar?
Als het sowieso om de beste voetballer ging en niet voor de speler met de beste statistieken dan zouden er misschien wel andere kanshebbers zijn?
Messi stak er vorig jaar qua statistieken zo boven uit - 91 doelpunten in een kalenderjaar, daar blijft Ronaldo dit jaar bijna 30 doelpunten vanaf atm - dat is een unieke prestatie.

Mijn argument is: Je moet er óf qua statistieken flink boven uit steken, óf je zou wb prijzen eenieder moeten verslaan. Daarom had van mij Iniesta hem ergens in 2010 of 2011 wel mogen winnen vanwege landstitel, Champions League en WK waarin hij alle drie van groot belang is geweest bij het behalen van die titels. Tevens zou ik het Ribery (of Lahm, Schweinsteiger, Robben) het dus ook niet misgunnen of onterecht vinden als zij zouden winnen. Wat ik betwijfel is het feit dat Ronaldo schijnbaar de Ballon d'Or moet winnen. Hij wijkt qua statistieken vrijwel niets af van zijn directe concurrent en heeft de minste van alle prijzen gewonnen - de supercup. Kortom; in geen van de twee categorieën steekt hij er boven uit.

Waarom ik het vorige zei was omdat er werd gedaan alsof de Ballon d'Or geen eerlijke wedstrijd is en Messi hem puur of naam en sympathie wint. Dat laatste lijkt mij absoluut onzin.
gambieter schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:57:
[...]

Toe maar, wat een uitspraak. Hoezo fanboy? Messi heeft nog weinig laten zien buiten Barcelona, terwijl een Ronaldo en Zlatan het bij meerdere clubs laten zien. Ik wil Messi wel eens buiten zijn comfortzone zien, als niet alles op hem is afgestemd.
Ah, het klassieke en vreemde argument dat spelers het bij andere clubs moeten laten zien om te bewijzen dat ze beter zijn dan andere. Zwaktebod, gambieter. Xavi, Iniesta, Casillas, Zanetti, Totti, Giggs, Scholes, Maldini, Baresi. Moet ik door gaan?

Fanboy zal zeker, maar technisch is Messi simpelweg een betere voetballer, of betwijfel je dat? Ronaldo is een pure atleet die wat dat betreft boven elk ander staat, maar voetballend vind ik Messi absoluut superieur. Blijkbaar vinden meer dan alleen fanboys dat, anders wint hij die Ballon d'Or niet vier maar op rij. Of zal dat zijn vanwege de FIFA/Blatter en de NOS die Barcelona ophemelt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TB1989 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:41:
Ah, het klassieke en vreemde argument dat spelers het bij andere clubs moeten laten zien om te bewijzen dat ze beter zijn dan andere. Zwaktebod, gambieter. Xavi, Iniesta, Casillas, Zanetti, Totti, Giggs, Scholes, Maldini, Baresi. Moet ik door gaan?
Nee, helemaal geen vreemd argument. De spelers die je noemt zijn of van dezelfde Barca-generatie (dwz hetzelfde probleem); ze functioneren in een bepaald systeem, maar hebben niet laten zien dat ze het kunnen zonder al die andere tandwielen, of in minder ideale condities. Messi heeft bijvoorbeeld met Argentinie erg weinig laten zien. Een Scholes en Giggs hebben het met complete verschillende teams laten zien, dwz het was wat minder geleidelijke evolutie en niet het heilig verklaren van het systeem waarbij de poppetjes geleidelijk aan veranderen.
Fanboy zal zeker, maar technisch is Messi simpelweg een betere voetballer, of betwijfel je dat? Ronaldo is een pure atleet die wat dat betreft boven elk ander staat, maar voetballend vind ik Messi absoluut superieur. Blijkbaar vinden meer dan alleen fanboys dat, anders wint hij die Ballon d'Or niet vier maar op rij. Of zal dat zijn vanwege de FIFA/Blatter en de NOS die Barcelona ophemelt? ;)
Ja, ik vind Messi geen betere voetballer, maar iemand die het beste past in het Barcelona systeem waarbij hij op de schouders van de Xavi, Iniesta etc presteert. Juist de individuele voetballer (waar het om gaat) kun je alleen beoordelen als deze zonder alle opgebouwde voordeeltjes toch weer een team op sleeptouw neemt en succesvol maakt. En dat laten een Zlatan en Ronaldo tenminste zien.

Jij beoordeelt nu de individuele speler op de teamprestatie. En ja, helaas zijn veel van die stemmen automatisch. De cirkelredenering "Messi is de beste speler want zie, hij wint een verkiezing" en dan zeggen "die verkiezing is duidelijk heel goed, want ze kiezen de beste speler" is semi-religieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
gambieter schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:56:
Nee, helemaal geen vreemd argument. De spelers die je noemt zijn of van dezelfde Barca-generatie (dwz hetzelfde probleem); ze functioneren in een bepaald systeem, maar hebben niet laten zien dat ze het kunnen zonder al die andere tandwielen, of in minder ideale condities. Messi heeft bijvoorbeeld met Argentinie erg weinig laten zien. Een Scholes en Giggs hebben het met complete verschillende teams laten zien, dwz het was wat minder geleidelijke evolutie en niet het heilig verklaren van het systeem waarbij de poppetjes geleidelijk aan veranderen.
Wat een onzin. Met Argentinië weinig laten zien? Dan heb jij de afgelopen twee jaar niet gekeken, hij scoort behoorlijk goed (sinds start 2012 16 wedstrijden, 18 goals), gemakkelijk gekwalificeerd voor het WK. In zijn jongere jaren tevens Olympisch goud en WK onder 20 gewonnen, maar ik wil de die daar best geven dat het een tijdje geleden is. Daarnaast staat hij inmiddels 2e op de all time topscorers lijst van Argentinië, lijkt me ook niet slecht. Grote prijzen nog niet gewonnen, maar dat hebben Zweden, Portugal en Frankrijk de afgelopen jaren ook niet.

Xavi speelt al sinds eind jaren 90 bij Barcelona, als je het destijds gevolgd hebt dan kun je zien dat dat ook een compleet ander team was met voetbal dat behoorlijk anders was. Tevens heeft hij, samen met Iniesta, het ook laten zien op internationaal niveau. Waarom zouden ze het moeten laten zien in minder goede omstandigheden? Moeten zij tegen een club als Stoke spelen om te laten zien dat ze goed kunnen voetballen, of moeten ze een dramatische verdediging achter zich hebben en alsnog kampioen worden?

Kwaliteit heb je of heb je niet, het bewijs daarvan is echt niet onderhevig aan het feit of je in verschillende competities hebt gespeeld. Ja, het is knap dat Ronaldo het bij Manchester United én Real Madrid goed doet, maar dat doet absoluut niets af aan de kwaliteit van Messi en anderen die niet bij meerdere teams hebben gespeeld.
gambieter schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:56:

Ja, ik vind Messi geen betere voetballer, maar iemand die het beste past in het Barcelona systeem waarbij hij op de schouders van de Xavi, Iniesta etc presteert. Juist de individuele voetballer (waar het om gaat) kun je alleen beoordelen als deze zonder alle opgebouwde voordeeltjes toch weer een team op sleeptouw neemt en succesvol maakt. En dat laten een Zlatan en Ronaldo tenminste zien.

Jij beoordeelt nu de individuele speler op de teamprestatie. En ja, helaas zijn veel van die stemmen automatisch. De cirkelredenering "Messi is de beste speler want zie, hij wint een verkiezing" en dan zeggen "die verkiezing is duidelijk heel goed, want ze kiezen de beste speler" is semi-religieus.
Tja, dan lijkt het me hier 'agree to disagree' wat betreft wie er een betere voetballer is. Iemand alleen kunnen beoordelen zonder 'alle opgebouwde voordeeltjes' vind ik nogal bagatelliserend richting Messi en Barcelona. Alsof hij alleen functioneert met Iniesta en Xavi :') Volgens mij was Özil afgelopen jaren ook een meester in de assists geven aan Ronaldo, het systeem bij Real is ook volledig gebouwd op hem alle vrijheid geven en het voordeel halen uit zijn snelheid (kortom, diep inzakken en met een strakke pass Ronaldo in stelling brengen). Wat dat betreft doet Ronaldo het absoluut niet beter dan Messi lijkt me, maar daar mag je absoluut anders over denken.

Ik beoordeel tevens de individuele speler niet op de teamprestatie an sich, maar je kunt wél beoordelen of een speler belangrijk is geweest in het behalen van bepaalde prijzen. Waren Robben, Lahm, Schweinsteiger en Ribery belangrijk vorig jaar bij Bayern? Lijkt mij wel, dan kun je ze best beoordelen op het feit dat ze daar een groot aandeel in hebben gehad.

Tevens zei ik ook niet dat Messi de beste speler is omdat hij de Ballon d'Or wint, ik zei slechts dat ik blijkbaar niet de enige ben die hem een betere voetballer vind. Kortom, niet alleen fanboys vinden hem de betere voetballer van de twee. Je kunt het wel mooi stellen en mij betichten van die cirkelredenering, maar dat lijkt me wat onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het gaat er gewoon om dat je het als een uitgemaakte zaak ziet dat Messi de beste voetballer is, en dat is gewoon onzin; mening, verder niets. Jij vind dat, Blatter beinvloed vast de competitie zoveel mogelijk door zich erover uit te spreken, maar gelukkig maakt dat het geen feit. Dat er veel meelopers zijn die automatisch op Messi stemmen (de makkelijke optie) is jammer, maar ik hoop dat men voortaan iets verder kijkt en naar meer dan alleen of iemand met Barcelona presteert. Messi, Ronaldo, Zlatan, allemaal fantastische voetballers, maar niet beter dan de ander. Allemaal hebben ze hun geniale aspecten en hun maniertjes.

Alleen daarom zou het al goed zijn als de fanboys een keertje geschokt worden als er geen automagische verkiezing van Messi plaatsvind. Maar helaas is dat niet waarschijnlijk, maar het zegt niets over het beter zijn van Messi. De hele Ballon d'Or verkiezing is in ieder geval een wassen neus.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 19-11-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
gambieter schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:31:
Het gaat er gewoon om dat je het als een uitgemaakte zaak ziet dat Messi de beste voetballer is, en dat is gewoon onzin; mening, verder niets. Jij vind dat, Blatter beinvloed vast de competitie zoveel mogelijk door zich erover uit te spreken, maar gelukkig maakt dat het geen feit. Dat er veel meelopers zijn die automatisch op Messi stemmen (de makkelijke optie) is jammer, maar ik hoop dat men voortaan iets verder kijkt en naar meer dan alleen of iemand met Barcelona presteert. Messi, Ronaldo, Zlatan, allemaal fantastische voetballers, maar niet beter dan de ander. Allemaal hebben ze hun geniale aspecten en hun maniertjes.

Alleen daarom zou het al goed zijn als de fanboys een keertje geschokt worden als er geen automagische verkiezing van Messi plaatsvind. Maar helaas is dat niet waarschijnlijk, maar het zegt niets over het beter zijn van Messi. De hele Ballon d'Or verkiezing is in ieder geval een wassen neus.
Volgens mij heb ik al eerder aangegeven in dit topic dat een dergelijk oordeel altijd subjectief is, maar dat het (niet dankzij meelopers, zoals je nu probeert te doen overkomen) in een groot deel van de voetbalwereld als consensus wordt gezien dat Messi de beste voetballer van deze generatie is. Dat laatste is net zoals mijn persoonlijke mening subjectief, maar dat is nogal wiedes.

Het idee dat Blatter de competitie zoveel mogelijk beïnvloedt vind ik nogal vergezocht en absoluut niet te bewijzen. Hoe kom je daar bij? Vanwege die uitspraak een paar weken geleden, of heeft hij (en de FIFA) al langer de schijn tegen volgens jou?

'Iets verder kijken dan alleen of iemand met Barcelona presteert' vind ik wat jammer. Je bagatelliseert hiermee ook weer compleet de individuele prestaties van Messi en doet daarmee af alsof hij de Ballon d'Or vaker heeft gewonnen vanwege de prestaties van het team dan vanwege de individuele klasse van de speler.

Ja, ik ben van mening dat Messi de afgelopen 4-5 jaar absoluut de beste speler van allemaal is, zonder twijfel. Of hij dan ook 4 of 5 maal de Ballon d'Or moest winnen? Dat valt te betwijfelen, want zoals ik al aan gaf zijn er een aantal spelers die daar ook prima voor in aanmerking kwamen in het verleden. Mijn punt blijft echter; dat is Ronaldo niet. Daarvoor presteerde een ander op basis van statistieken consistent beter (Messi), en anderen weer op basis van prijzen en hun invloed daar op (Sneijder, Iniesta, een aantal van Bayern).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

TB1989 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:41:
[...]
Messi stak er vorig jaar qua statistieken zo boven uit - 91 doelpunten in een kalenderjaar, daar blijft Ronaldo dit jaar bijna 30 doelpunten vanaf atm - dat is een unieke prestatie.

Mijn argument is: Je moet er óf qua statistieken flink boven uit steken, óf je zou wb prijzen eenieder moeten verslaan. Daarom had van mij Iniesta hem ergens in 2010 of 2011 wel mogen winnen vanwege landstitel, Champions League en WK waarin hij alle drie van groot belang is geweest bij het behalen van die titels. Tevens zou ik het Ribery (of Lahm, Schweinsteiger, Robben) het dus ook niet misgunnen of onterecht vinden als zij zouden winnen. Wat ik betwijfel is het feit dat Ronaldo schijnbaar de Ballon d'Or moet winnen. Hij wijkt qua statistieken vrijwel niets af van zijn directe concurrent en heeft de minste van alle prijzen gewonnen - de supercup. Kortom; in geen van de twee categorieën steekt hij er boven uit.

Waarom ik het vorige zei was omdat er werd gedaan alsof de Ballon d'Or geen eerlijke wedstrijd is en Messi hem puur of naam en sympathie wint. Dat laatste lijkt mij absoluut onzin.
[...]
Voetballend superieur? Serieus? Ik zie Messi geen trucs a la Zlatan uithalen met omhalen en afstandschoten enz. (Ronaldinho vond ik in zijn tijd bij Barca voetballend nog beter eerlijk gezegd) Ronaldo is een completere voetballer, maar dat maakt hem niet minder dan Messi.
En bovendien heeft Barca al 2 jaar de CL niet gewonnen en nationaal heeft hij Argentinie ook niets bezorgd, dus waarom Messi deze prijs verdient is me een raadsel.
Het gaat hier om de vergelijking met Ronaldo en Zlatan die hebben het bij verschillende clubs aangetoond dat ze absolute top zijn. Laat hem een jaar in de PL gaan spelen, maar dat zal helaas nooit gebeuren omdat hij dat fysiek niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
tweaker2010 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:38:
[...]

Laat hem een jaar in de PL gaan spelen, maar dat zal helaas nooit gebeuren omdat hij dat fysiek niet aankan.
Dan heb je toch niet goed gekeken. Vaak genoeg gezien dat ze hem met z'n drieën of vijven probeerden af te stoppen, maar ze kregen hem echt niet van de bal. Hij is klein, maar beresterk en gebruikt zijn lichaam goed.

Maar zijn we nu nog steeds bezig met de Messi vs. Ronaldo discussie? Worden jullie daar onderhand niet een beetje moe van? Waarom beginnen we niet een linksback van NAC vs. linksback van RKC discussie? Is voor mij hetzelfde, het slaat namelijk nergens op. Iedere speler is uniek met zijn eigen kwaliteiten, je kan niet zomaar 1 op 1 vergelijken. Hoe vaak moeten we het daar nog over hebben?

Maar goed, ik ga vanavond lekker Engeland - Duitsland kijken. Lijkt me kwalitatief gezien een veel leukere en mooiere wedstrijd om naar te kijken dan Zweden - Portugal. Heb de vorige wedstrijd zitten kijken, maar dat was echt niet om aan te zien.

(Live te zien op ARD vanaf 20:15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Duitsland weer niet erg goed. Ik heb ook niet het gevoel, dat iedereen daar rond loopt met het idee van Engeland te winnen, maarja, wat wil je als zaterdag die spelers tegen elkaar moeten, voor een heel belangrijke wedstrijd. (Bayern loopt weg of Dortmund komt dichterbij)
Ik ga zo eens kijken wat Zweden vs Portugal is. Ik hoop namelijk, dat Zlatan er 3 in prikt ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Toen ik de opstelling zag van Duitsland, ben ik toch maar Zweden - Portugal gaan kijken. Maar wat een geweldige tweede helft! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
chim0 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:50:
Toen ik de opstelling zag van Duitsland, ben ik toch maar Zweden - Portugal gaan kijken. Maar wat een geweldige tweede helft! _/-\o_
Ik wou het net al zeggen, de tweede helft was inderdaad een stuk beter dan de eerste helft. Het had eerlijk gezegd makkelijk 0-3 voor Duitsland moeten zijn. Hun vizier stond vandaag op scheef volgens mij :P
Als je het over Zw-por hebt, nee, daar ben ik toch niet aan te gekomen. De tweede helft was toch vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik had het ook over Zweden - Portugal, Duitsland heb ik niet gezien. Zonder Oezil, Khedira, Schweinsteiger etc, haak ik al gauw af. Maar logisch dat Low nieuwe spelers uitprobeert bij een oefeninterland.

• SR8
  • Niet online

SR8

Gênant verlies Spanje zonder gevolgen door illegale wissel

De verrassende oefennederlaag van Spanje tegen Zuid-Afrika (1-0) van dinsdag telt niet mee voor de FIFA-wereldranglijst. Spanje overschreed in het duel namelijk het maximale aantal toegestane wissels.

Bondscoaches Vicente del Bosque en Gordon Igesund hadden vooraf afgesproken maximaal zes keer te wisselen. In de slotfase van de wedstrijd was Del Bosque echter genoodzaakt een zevende vervanging toe te passen, want doelman Victor Valdés kon niet verder vanwege een spierscheuring. Zijn plek werd ingenomen door Pepe Reina.

Die wissel zorgde voor een opstootje langs de zijlijn, waarbij Igesund duidelijk zijn onvrede over de gang van zaken uitte. 'Spanje had de regels moeten volgen', liet de Zuid-Afrikaanse bondscoach na afloop optekenen. De FIFA is diezelfde mening toegedaan en besloot daarom de wedstrijd niet mee te laten tellen voor de wereldranglijst, melden diverse Spaanse media.

Voor Zuid-Afrika is de beslissing van de FIFA een flinke domper, want het land had door een zege op Spanje een flinke sprong kunnen maken op de wereldranglijst. Bafana Bafana staat met een 61ste plaats laag genoteerd, waardoor de overwinning op het als eerste geklasseerde Spanje flink wat punten had kunnen opleveren. Tegelijkertijd blijft Spanje een mogelijke daling in het klassement bespaard.
De FIFA blijft verbazen. 8)7

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:58
SR8 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:46:
[...]

De FIFA blijft verbazen. 8)7
Dan zou Spanje toch juist een regelmentaire nederlaag moeten krijgen? Bizarre beslissing dit, als ik het goed begrijp moet je dus bij een aankomende nederlaag gewoon een extra keer wisselen om goed te blijven staan op de FIFA ranking?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Terryb47
Dus door je niet aan de regels te houden word je niet eens bestraft, maar eigenlijk beloond? 8)7

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Huh? Dus Spanje gaat de fout in en daar worden ze voor beloond?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• toolkist
  • Niet online
thewizard2006 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:27:
Huh? Dus Spanje gaat de fout in en daar worden ze voor beloond?
Spanje gaat niet in de fout, is tijdens de wedstrijd verzocht aan de scheids en die heeft ermee ingestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Zaad interlands voorbij, lekker weer PL komend weekend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
chim0 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:20:
Ik had het ook over Zweden - Portugal, Duitsland heb ik niet gezien. Zonder Oezil, Khedira, Schweinsteiger etc, haak ik al gauw af. Maar logisch dat Low nieuwe spelers uitprobeert bij een oefeninterland.
Haha, ik snap het. Het is wel eens leuk om die jonge spelers bezig te zien.

Voor die mensen die op het moment niks te doen hebben, ga naar VFB Stuttgart vs M' Glabach kijken. De eerste helft is net voorbij, maar het is een leuke pot voetbal met kansen voor beiden teams. Het staat nu 0-1 voor M' Glabach, door Raffael en Kruse had in de laatste minuut nog een zeer grote kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Bayern - Dortmund is niet op sport1?, zie daar toch regelmatig duits voetbal langskomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Everton - Liverpool 1-1 na 8 minuten heerlijk begin!

Edit: 19e minuut 1-2 door Suarez, en wat een heerlijke vrije trap! :9~

[ Voor 41% gewijzigd door Quad op 23-11-2013 14:06 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bospa01 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:12:
Bayern - Dortmund is niet op sport1?, zie daar toch regelmatig duits voetbal langskomen...
Ja hoor, is er wel op.
Om 18:30 op Sport1 Select, is ook MotD.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:54:
Everton - Liverpool 1-1 na 8 minuten heerlijk begin!

Edit: 19e minuut 1-2 door Suarez, en wat een heerlijke vrije trap! :9~
En dan zo'n aanslag op em, waarvoor Mirallas maar geel krijgt... Ongelofelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Quad schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:20:
[...]

Ja hoor, is er wel op.
Om 18:30 op Sport1 Select, is ook MotD.
Ik kijk altijd sport1 online, zie helaas deze comment bij de programmering op de site staan :X

"Deze wedstrijd is niet via uw computer of mobiel te bekijken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YfYUU6dl.jpg

Dit zijn nog eens wedstrijd beschouwingen, erg leuk en interessant om hun mening te horen bij de vrije trap van Suarez. Ze wijten de goal aan zowel Pienaar als Howard.

Edit: Lukaku de held van Liverpool? Hij maakt de 2-2 en de 3-2 tegen Liverpool.

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 23-11-2013 15:29 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
mooie derby! heeft mourinho toch de verkeerde spits verhuurd :P

[ Voor 75% gewijzigd door Terryb47 op 23-11-2013 15:32 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 44 Laatste