[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.394 views

Onderwerpen

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:52
Voor mij nu al de wedstrijd van het seizoen, Blind was weer verschrikkelijk goed en dat te bedenken dat hij vorig jaar moest knokken voor contractverlenging. Ook geweldig hoe al die jonge spelers niet echt onder de indruk leken van Barca, Klaassen die gewoon bij die hoekvlag de blessuretijd vol probeert te spelen, en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Veltman natuurlijk een stomme fout uit onervarenheid, maar voor de rest goed gespeeld (incl. panna bij Song(?) :D).

Van Rhijn idd weer slecht bezig, niet voor het eerst dit seizoen. Wat mij betreft Ligeon maar eens opstellen zondag. Die deed het tegen Feyenoord ook goed en misschien voor van Rhijn een signaal dat hij moet presteren om zeker te zijn van een plek, want volgens mij ziet hij zichzelf als onvervangbaar.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-01 11:09

Niku

Alagaesii

Sempy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:55:
Voor mij nu al de wedstrijd van het seizoen, Blind was weer verschrikkelijk goed en dat te bedenken dat hij vorig jaar moest knokken voor contractverlenging. Ook geweldig hoe al die jonge spelers niet echt onder de indruk leken van Barca, Klaassen die gewoon bij die hoekvlag de blessuretijd vol probeert te spelen, en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Veltman natuurlijk een stomme fout uit onervarenheid, maar voor de rest goed gespeeld (incl. panna bij Song(?) :D).

Van Rhijn idd weer slecht bezig, niet voor het eerst dit seizoen. Wat mij betreft Ligeon maar eens opstellen zondag. Die deed het tegen Feyenoord ook goed en misschien voor van Rhijn een signaal dat hij moet presteren om zeker te zijn van een plek, want volgens mij ziet hij zichzelf als onvervangbaar.
Fout van Veltman was toch voornamelijk een fout van Van Rhijn? Of heb je het niet over het 'rodekaart' moment?

• Sempy
Inschattingsfout om op zo'n moment een zekere rode kaart te pakken als je met 2-0 voor staat. Normaal gesproken ben je tegen Barca met een man minder kansloos en tikken ze je in 40 minuten helemaal scheel en ga je alsnog met 2-5 het veld af.

Verwijderd

PuDy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:22:
Leuk hoor mensen die hier grappen zitten te maken over die supporter. Die wil ik aanraden om even op deze twitter te kijken; https://twitter.com/rosssen/status/405443528039206912

Grappig hé?
Voor zover ik het zie staan er geen grappen in dit topic over de tragische gebeurtenis omtrent deze supporter. Ik heb alleen een woordspeling op gracht kunnen ontdekken.

Overigens vind ik het behoorlijk ironisch om te zien dat op het desbetreffende twitterbericht wél een misplaatste grap staat. Wat mij betreft sla je de plank dus behoorlijk mis. Maar goed, ik heb een prima avond gehad en sta er welwillend tegenover om dit door de vingers te zien ;) :)

Ik heb in ieder geval genoten van Ajax.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:08
Wat ik nu dus interessant vind over die gevallen supporter, terugkijkende op de dreigementen van de F-side gistermiddag, droeg hij een Barca shirt of is hij per ongeluk gevallen?
Niku schreef op woensdag 27 november 2013 @ 07:37:
[...]
Flauwe en misplaatste grap ;)
Dit is dus gewoon een serieuze vraag, niks grappigs aan bedoeld. Ik denk namelijk dat men dit dus wel degelijk gaat onderzoeken of dit een ongeluk is of dat er iets anders zich heeft voorgevallen.

[ Voor 54% gewijzigd door JeroenNietDoen op 27-11-2013 09:07 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

Kaap schreef op woensdag 27 november 2013 @ 06:34:
Wat ik nu dus interessant vind over die gevallen supporter, terugkijkende op de dreigementen van de F-side, droeg hij een Barca shirt of is hij per ongeluk gevallen?
Flauwe en misplaatste grap ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

BeefHazard schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:00:
Politie weerspreekt geruchten over het overlijden van "fan"
Je mag van de F-side vinden wat je wil, maar je gunt niemand een harde landing op dat beton daar, de foto's zijn echt misselijkmakend.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:38

Vos

AFCA

Sempy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:55:

Dat valt volgens mij wel mee. Hij heeft zich onlang nog krititisch uitgelaten over zijn vorm.
Daar werk ik nu wel hard aan, ik wil m'n oude niveau weer halen. En ik ben er ook van overtuigd dat dat gaat lukken. Hoe dat kan, zo'n terugval? Dat is lastig te zeggen. Het gebeurt vaker dat jonge spelers een dip krijgen na een goede start. Bij de een duurt dat langer dan bij de ander. En bij mij duurt het in ieder geval veel te lang. Daar ben ik in mijn hoofd soms wel mee bezig. Dan gaat het malen, terwijl het juist beter is om niet teveel na te denken in het veld.
http://www.nusport.nl/voe...t-goed-genoeg-oranje.html

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:19
Ligeon is helaas al een tijdje geblesseerd, wat jammer is aangezien hij voor zijn blessure een paar goede wedstrijden in Ajax 1 heeft gespeeld.

Gisteren (los v/h ongeluk) een heerlijke avond in de Arena gehad :).

Over het ongeluk: Ik zat in de skybox in de hoek naast het vak waar die supporter gevallen is. Ik heb de supporter niet zien vallen; het werd ons pas duidelijk toen diverse vakken zich ging roeren en om hulp riepen. Eerst kwamen er stewards aan rennen, even later iemand met een brancard en weer even later kwam de ambulance. De fotografen achter de boarding draaiden zich op een gegeven moment ook om om foto's te kunnen maken. Dat vonden de overige bezoekers van Vak 126 niet zo leuk, aangezien ze de fotografen met van alles en nog wat gingen bekogelen. Wel frappant dat Ajax even later de 2-0 scoorde en het hele vak uit zijn dak ging.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 06:50
Ik dacht dat hij pas eraf was gevallen na het vieren van de 2-0, kan me inderdaad voorstellen dat het dan een dubbel gevoel geeft. Er ligt een vent te creperen en het hele stadion is opeens aan het juichen...

Maar je moet natuurlijk ook wel gekke dingen doen wil je van de tribune vallen. En als ik naar de foto kijk lijkt het alsof hij ook niet echt een poging heeft gedaan om zijn val te breken en is hij als een soort lappenpop naar beneden gevallen. Er werd ook gemeld dat hij onder de drugs zou zitten en heel de tijd al maf gedrag vertoonde maar dat zijn natuurlijk de bekende onbevestigde bronnen. Het is in ieder geval te hopen dat hij het overleeft, maar als ik die wond bekijk dan zou het ook zomaar een kasplantje kunnen worden.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:49
Wat een heerlijke wedstrijd gisteren zeg. Vooraf hoop je natuurlijk op een stuntje, maar ik had er niet veel van verwacht. Maar dit overtrof wel al mijn verwachtingen. Beste wedstrijd van Ajax dit seizoen tot nog toe, zonder twijfel.

Blind was als verdedigende middenvelder weer geweldig bezig, echt onverwacht. Vorig jaar moeten vechten voor contractverlenging, nu de laatste tijd één van de beste spelers van Ajax. Klaassen speelde alsof hij al jaren in de CL voetbalt, wat een geweldige wedstrijd speelde hij. En ook Serero was niet te stoppen.

Genoten gisteren van de wedstrijd en nu nog steeds aan het na genieten. Ook mooi om te zien dat de irritaties bij Barcelona weer hoog oplopen. De kaart van Fabregas en de niet gegeven kaart voor Mascherano als mooi voorbeeld. Ook Neymar had over de hele wedstrijd meer verdient dan dat ene gele kaartje.

En natuurlijk die zuid-Europese drang om de scheidsrechter te omsingelen, vooral die misselijke draak van een Pedro. Geen bal goed geraakt in de hele wedstrijd, maar o wee als er een kaart moet worden uitgedeeld. Dan staat hij met z'n neus vooraan om even aan de scheids uit te leggen hoe je een kaart geeft :r Zo iemand moet je gewoon iedere keer óók geel geven, dan leert hij het zo af. Dan moet ie iets gaan doen wat ie niet kan, dat is voetballen :')

Nu opmaken voor ADO uit, zal waarschijnlijk wel weer ouderwets lastig worden.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:15

Polycom

Poes van goud

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 01:48:
[...]

Voor zover ik het zie staan er geen grappen in dit topic over de tragische gebeurtenis omtrent deze supporter. Ik heb alleen een woordspeling op gracht kunnen ontdekken.

Overigens vind ik het behoorlijk ironisch om te zien dat op het desbetreffende twitterbericht wél een misplaatste grap staat. Wat mij betreft sla je de plank dus behoorlijk mis. Maar goed, ik heb een prima avond gehad en sta er welwillend tegenover om dit door de vingers te zien ;) :)

Ik heb in ieder geval genoten van Ajax.
Ik vind verhalen over rubberbootjes in een gracht als er net een supporter z'n kop breekt op het beton nou niet echt geplaatst. Met de link naar twitter (foto) wil ik alleen de ernst van de situatie benadrukken. Dus ik sla de plank helemaal niet mis. 8)7

• Niku

Niku

Alagaesii

Klaassen vind ik nog wel het opvallendst. Speelde echt een dijk van een wedstrijd gisteren, terwijl hij nu ook weer niet zoveel ervaring heeft in Ajax 1.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:56
even over van Rhijn.... Iemand nog gemerkt wie de voorzet op Serrero gaf (bijna) vanaf de achterlijn?

En over die gracht......die zou worden gedempt en dat is aan de andere kant ook al gebeurd, maar toe kwam die beruchte bekerwedstrijd tegen AZ. Kan me voorstellen dat je dan even wacht met het dempen van de gracht aan de F-Side kant.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Vlassie1980
Nu gewoon nog eventjes Milan thuis vernederen en dan is Ajax gewoon 2e in de poule.
Denk alleen dat het tegen Milan wel heel lastig gaat worden. Die gaan achterover leunen en Ajax uit hun spel halen.

Ben geen Ajacied maar het is gewoon mooi dat Ajax wel de punten voor NL weer begint te sprokkelen. Gewoon echt mooi om te zien gisteren. En het excuus dat Barca met een B lichting aankwam zetten vind ik ook niet opgaan. Er speelden toch een aantal grote namen mee: Xavi, Iniesta,Pique, Puyol, Fabregas, Pedro en Song. Dat zijn toch echt niet de minste, en Xavi en Iniesta zijn doorgaans de motoren van het elftal.

Denk alleen dat Barca wel iets sterker was geweest met Dani Alves en Messi.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Tsja, er zijn honderden stadions in de wereld met grachten. Het aantal slachtoffers van zo'n gracht is nihil. De trappen van de 2de ring naar beneden in de Arena zijn gevaarlijker dan zo'n gracht.

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-01 00:47
De supporter is vanochtend overleden.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

bregweb schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:40:
even over van Rhijn.... Iemand nog gemerkt wie de voorzet op Serrero gaf (bijna) vanaf de achterlijn?
En die mooie steekpass op Neymar, waardoor Veltman rood kreeg, en het hele team vol op de verdediging moest...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Niku

Niku

Alagaesii

Maxximus schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:52:
De supporter is vanochtend overleden.
Bron?

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:56
Ramzzz schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:53:
[...]

En die mooie steekpass op Neymar, waardoor Veltman rood kreeg, en het hele team vol op de verdediging moest...
En als je dat allemaal bij elkaar optelt: *O* 3 punten tegten Barca *O*

Hattrick: Thorgal Eagles

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11-2025
PWM schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:44:
Tsja, er zijn honderden stadions in de wereld met grachten. Het aantal slachtoffers van zo'n gracht is nihil.
Exact. De man is ongelukkig terecht gekomen. Je kunt ook zware verwondingen oplopen of zelfs overlijden als gevolg van de val van een keukentrappetje. In de Kuip heb ik ook eens iemand in de gracht zien vallen. Die wilde iets gooien naar een speler van Ajax die een hoekschop ging nemen. Daarbij leunde hij iets te ver naar voren, in een poging zijn bereik te vergroten, en tuimelde zo voorover over het hekje de gracht in. Hij had meer geluk, terwijl hij daar op de bodem van de gracht lag was hij nog in staat om de Ajacieden voor van alles uit te maken. Daar hoefde dus geen traumaheli aan te pas te komen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Vos

Vos

AFCA

De ene bron bericht over een onveranderde situatie, de andere dat hij zou zijn overleden. Dus nog altijd geen zekerheid.

• Niku

Niku

Alagaesii

Vos schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:11:
[...]

De ene bron bericht over een onveranderde situatie, de andere dat hij zou zijn overleden. Dus nog altijd geen zekerheid.
Vandaar mijn vraag, ik dacht ook dat er nog geen duidelijkheid was.

• Vos

Vos

AFCA

Klopt, ik zie een update staan op ajaxfanzone.nl. Hun bericht oiver dat hij zou zijn overleden hebben ze ingetrokken.
UPDATE
Ook nu verschijnen er weer berichten dat officiele kanalen van Ajax zijn ingelicht dat de man zou zijn overleden. Wij betreuren ten zeerste dat voor de tweede maal binnen korte tijd dit soort berichten in de media verschijnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 27-11-2013 12:14 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:29
Gunner schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:35:
[...]

Je mag van de F-side vinden wat je wil, maar je gunt niemand een harde landing op dat beton daar, de foto's zijn echt misselijkmakend.
Wel mooi dit, jij vult blijkbaar in dat ik het hem gun?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Niku

Niku

Alagaesii

BeefHazard schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:19:
[...]

Wel mooi dit, jij vult blijkbaar in dat ik het hem gun?
Denk dat dat komt door de aanhalingstekens bij 'fan'. Maar daaruit opmaken dat je 'm dat gunt gaat dan weer wat ver. Al zal dat ook weer niet helemaal zo bedoelt zijn.

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-01 00:47
Niku schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:12:
[...]

Vandaar mijn vraag, ik dacht ook dat er nog geen duidelijkheid was.
info via AfcAjaxSupportershome maar is weer ingetrokken.
https://www.facebook.com/AfcAjaxSupportershomeUpdate

Wij kunnen jullie voor 100%

Zeker bevestigen

Dat de man die gister naar

beneden viel nog in kritieken

Toestand in het ziekenhuis ligt

Bron: AMC

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:19
Laten we aub niet elk gerucht gaan 'doorpapegaaien'. Het lijkt me beter om de officiële berichtgeving af te wachten.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:57
Wat heb ik zitten genieten zeg, het dak vloog eraf hier! Jammer, echt jammer van dat tegendoelpunt. Hij kon hem beter laten lopen, want dan had je zeer waarschijnlijk alsnog een doelpunt tegen, maar dan sta je tenminste nog met 11 man. En dan nog weet je niet of je een doelpunt tegen had gekregen, want de keeper staat er ook nog. Echt jammer, want ze hadden die Catalanen volledig in de tang.

Wat ook jammer is, is dat je ziet als zoiets gebeurt, het team compleet de andere kant op draait. Eerste helft erboven op, tweede helft alleen maar tegenhouden. Ze hebben dan niet het vermogen, om er 90 minuten bovenop te zitten, ondanks dat het Barcelona is en ze met 10 man spelen. Is toch gebrek aan kwaliteit en dat is jammer, want ze hadden die gasten volledig in de tang.

En wat erg van die man, zeg! Dat heb ik compleet gemist, maar wat verschrikkelijk. Hoop echt dat het allemaal goed komt. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 27-11-2013 13:10 ]

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:53

Bad Brains

<(0.o)>

chim0 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:09:
Eerste helft erboven op, tweede helft alleen maar tegenhouden. Ze hebben dan niet het vermogen, om er 90 minuten bovenop te zitten, ondanks dat het Barcelona is en ze met 10 man spelen. Is toch gebrek aan kwaliteit en dat is jammer, want ze hadden die gasten volledig in de tang.
Niet zo gek want 9 van de 10 keer verlies je deze wedstrijd en met een man minder 49 van de 50.
Ze hebben op karakter gewonnen en zeer verdiend denk ik, was ook voor de neutrale toeschouwer billenknijpen denk ik.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• chim0
Bad Brains schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:20:
[...]

Niet zo gek want 9 van de 10 keer verlies je deze wedstrijd en met een man minder 49 van de 50.
Precies, dus als je proeft dat je de betere partij bent, moet je die gasten meteen bij hun strot grijpen en 90 minuten niet meer loslaten. Als je dan ook nog met 2 - 0 voorstaat, moet je juist op dat moment doordrukken en snel de 3 - 0 (en liefst 4 - 0) maken en dan rustig de wedstrijd uitspelen, dan hebben die gasten niks te vertellen, maar zover zijn ze dus blijkbaar nog niet en dat vind ik jammer. Want ondanks dat Barcelona minder was, blijft het Barcelona en kunnen ze altijd gevaarlijk worden, maar je moet ze die kans niet geven als je ziet dat ze zwak zijn en dat gebeurde de tweede helft wel en dan wordt je teruggedrongen, zeker met 10 man.
Ze hebben op karakter gewonnen en zeer verdiend denk ik, was ook voor de neutrale toeschouwer billenknijpen denk ik.
Nou niet alleen karakter, hoor, ze speelden ook gewoon hartstikke goed. Alles lukte, alleen na zo'n penalty is het helemaal over en dat vind ik echt jammer.

• MailMan
  • Laatst online: 08:09
chim0 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:09:

Wat ook jammer is, is dat je ziet als zoiets gebeurt, het team compleet de andere kant op draait. Eerste helft erboven op, tweede helft alleen maar tegenhouden. Ze hebben dan niet het vermogen, om er 90 minuten bovenop te zitten, ondanks dat het Barcelona is en ze met 10 man spelen. Is toch gebrek aan kwaliteit en dat is jammer, want ze hadden die gasten volledig in de tang.
Volgens mij speel je teveel Fifa/PES.

Ze krijgen gewoon de instructie om terug te zakken en het achterin dicht te houden. Een man minder nekt je in de mogelijkheid om een team als Barca (of waarschijnlijk elk ander CL team) onder druk te houden, ook al speelde Barca slecht. Dat heeft weinig met een gebrek aan kwaliteit te maken (wat dat ook moge betekenen) en veel meer met het feit dat je dat gewoon niet vol kan houden om te blijven jagen. Klaassen gaf aan dat hij bijna over z'n nek ging aan het einde van de wedstrijd, ze waren gewoon op en hebben waar het kon zelfs met 10 man nog druk gehouden.

Enige gebrek aan kwaliteit was de onervarenheid van Veltman door die tackle in te zetten. Had moeten proberen druk te houden ipv de overtreding te maken. Veltman mist dan nu ook tegen Milan.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:19

Quad

Doof

chim0 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:30:
[...]

Precies, dus als je proeft dat je de betere partij bent, moet je die gasten meteen bij hun strot grijpen en 90 minuten niet meer loslaten. Als je dan ook nog met 2 - 0 voorstaat, moet je juist op dat moment doordrukken en snel de 3 - 0 (en liefst 4 - 0) maken en dan rustig de wedstrijd uitspelen,
Na rust was dat ook duidelijk de intentie, alleen kwamen ze vrij snel met 10 man te staan waardoor dat niet meer kon en was tegenhouden de enige oplossing.

Van alle Ajacieden die op het veld stonden was van Rhijn de minste (nog steeds oké, op de fout na dan) denk ik. Echt een teamprestatie.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Van Rhijn is niet zo goed maar noem eens een rechtsback die betaalbaar is en wél goed is.
Er zijn gewoon bijna geen goede rechtsbacks...

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:13

St@m

@ Your Service

Krukar schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:20:
Van Rhijn is niet zo goed maar noem eens een rechtsback die betaalbaar is en wél goed is.
Er zijn gewoon bijna geen goede rechtsbacks...
Manolev. :D Tot zover mijn nuttige bijdrage
Alle Ajacieden gefeliciteerd met deze geweldige overwinning. Ik word zo onderhand jaloers.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• chim0
MailMan schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:33:
[...]

Volgens mij speel je teveel Fifa/PES.
Nooit.
Ze krijgen gewoon de instructie om terug te zakken en het achterin dicht te houden. Een man minder nekt je in de mogelijkheid om een team als Barca (of waarschijnlijk elk ander CL team) onder druk te houden, ook al speelde Barca slecht. Dat heeft weinig met een gebrek aan kwaliteit te maken (wat dat ook moge betekenen) en veel meer met het feit dat je dat gewoon niet vol kan houden om te blijven jagen.
Dat zeg ik, het is gewoon ontzettend jammer dat je de wedstrijd in je zak hebt en hem dan op zo'n knullige manier weggeeft. Dat is gebrek aan kwaliteit en dan vooral mentaal.
Klaassen gaf aan dat hij bijna over z'n nek ging aan het einde van de wedstrijd, ze waren gewoon op en hebben waar het kon zelfs met 10 man nog druk gehouden.
Precies, dat kan toch niet? Allemaal fitte jonge gasten, die moeten het gras opvreten. Ik zou getergd zijn als ik tegen Barcelona moest. Als je dan verliest, dan maar ten onder met eer, maar je hebt in ieder geval alles gegeven. Maar het is gewoon het moment van de rode kaart, wat de wedstrijd totaal doet kantelen en dat is jammer. Het is echt geen gebrek aan conditie.
Enige gebrek aan kwaliteit was de onervarenheid van Veltman door die tackle in te zetten. Had moeten proberen druk te houden ipv de overtreding te maken. Veltman mist dan nu ook tegen Milan.
Wat ik zeg, hij kon hem beter laten lopen. En of ze nou hadden gescoord uit die kans of uit een penalty, dat doelpunt krijg je toch tegen, maar dan sta je in ieder geval met 11 man.

Maar goed, laten we ook niet te ver doorslaan en vooral genieten van een welverdiende overwinning! *O*

Zit te twijfelen of ik vanavond Real - Gala ga kijken, maar denk toch maar dat ik zelf een balletje ga trappen. Met 6 - 1 voorsprong kan er niet veel misgaan, ook al verliezen ze vanavond.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:47
Sodeju, lekker gedaan van Ajax. Ze hebben het wel verdiend. Ze hebben de juiste mensen uit hun jeugd opleiding gefixt om daar vervolgens Barca mee te verslaan, nu nog Milan verslaan en dan kun je door gaan. (Kaka is wel een leipe speler :D )
Ook gefeliciteerd aan alle Ajacieden!

• chim0
St@m schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:22:
[...]

Manolev. :D Tot zover mijn nuttige bijdrage
Is helaas al bezet! :D

PSV doet in Bulgarije ook beroep op Manolev

[ Voor 75% gewijzigd door chim0 op 27-11-2013 14:38 ]

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01 19:30
Die hele heisa rondom Vd Wiel vind ik overdreven. Het voornaamste van hem vind ik wel dat hij af en toe minder geconcentreerd is. Maar heeft hij de concentratie wel en is hij in vorm dan vind ik hem wel prima. En momenteel is hij niet echt in vorm. Maar zelfs gisteren vond ik hem niet echt slecht.
En Vd Wiel is niet de enige, Moisander heeft dat ook altijd wel. Hij maakt ook altijd wel een slordige fout die soms duur komt te staan. En tussen de twee stoor ik mij dan meer aan Moisander omdat hij er minder tegenover (kan) zet(ten).
Van Vd Wiel gaat in aanvallend opzicht nog genoeg dreiging vanuit. En dan gaat het mij niet eens om de voorzet van gisteren. Het is alleen wat makkelijker als je ook echt een buiten voor je hebt staan waar je lekker overheen kunt denderen.

De CSL/OT kroeg !

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Dadona schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:39:
Die hele heisa rondom Vd Wiel vind ik overdreven. Het voornaamste van hem vind ik wel dat hij af en toe minder geconcentreerd is. Maar heeft hij de concentratie wel en is hij in vorm dan vind ik hem wel prima. En momenteel is hij niet echt in vorm. Maar zelfs gisteren vond ik hem niet echt slecht.
En Vd Wiel is niet de enige, Moisander heeft dat ook altijd wel. Hij maakt ook altijd wel een slordige fout die soms duur komt te staan. En tussen de twee stoor ik mij dan meer aan Moisander omdat hij er minder tegenover (kan) zet(ten).
Van Vd Wiel gaat in aanvallend opzicht nog genoeg dreiging vanuit. En dan gaat het mij niet eens om de voorzet van gisteren. Het is alleen wat makkelijker als je ook echt een buiten voor je hebt staan waar je lekker overheen kunt denderen.
Van der Wiel speelt al eventjes niet meer bij Ajax :X

• Vlassie1980
Krukar schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:40:
[...]

Van der Wiel speelt al eventjes niet meer bij Ajax :X
Hij zal wel van Rhijn bedoelen. :P

• Dadona
Ahum.... :F Je weet vast dat ik Van Rhijn bedoel. :$ (Ik ging de mist in omdat ik eerst de vergelijking wou aangaan met Van der Wiel. Van der Wiel speelde ook niet zo geconcentreerd, minder in vorm. Toen was Van Rhijn een verademing.)

[ Voor 3% gewijzigd door Dadona op 27-11-2013 14:43 ]

De CSL/OT kroeg !

• Niku

Niku

Alagaesii

Dadona schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:42:
Ahum.... :F Je weet vast dat ik Van Rhijn bedoel. :$ (Ik ging de mist in omdat ik eerst de vergelijking wou aangaan met Van der Wiel. Van der Wiel speelde ook niet zo geconcentreerd, minder in vorm. Toen was Van Rhijn een verademing.)
:+

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11-2025
Wat een heeeeeeeeerlijke wedstrijd gisteren zeg van Ajax. In de 1e heflt hebben ze Barca op een Barca manier weggespeeld. Vooral de pressie na balverlies was indrukwekkend. Hierbij speelden Blind, Klaassen en Serero een absolute hoofdrol, maar ook Veltman en Moisander stapten steeds uit op het goede moment. Zo wil FdB Ajax altijd zien spelen, hopelijk kunnen ze het zondag tegen ADO weer opbrengen :)

Ik heb echt het beste Ajax in maanden, zo niet jaren, gezien. Juist ook omdat ze in de 2e helft stand hebben gehouden door geconcentreerd te verdedigen en Barca te blijven ontregelen. En dan die Klaassen die ff 2 a 3 minuten pakt in de extra tijd, wat een baas. _/-\o_

Sowieso speelde ze echt allemaal goed, ook Van Rhijn vind ik. Natuurlijk leidde hij de rode kaart in met die onzorgvuldige pass, maar over de hele wedstrijd gezien speelde hij best behoorlijk. Hij redde o.a. in de 1e helft met een fantastische sliding en gaf natuurlijk de voorzet bij de 1-0. Verder bleef hij keihard werken, tot in de 93e minuut. Heb er speciaal op gelet. Dus om Van Rhijn hier nou meteen weer af te branden vind ik niet terecht.

Maar Blind en Klaassen waren echt absolute uitblinkers, die hebben volgens mij gewoon de perfecte wedstrijd gespeeld. En Serero wordt ook wekelijks beter, dat is toch wel een handige, lichtvoetige voetballer hoor!

Zo zie je maar, wie in zijn kansen gelooft die heeft wat :)

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:32
chim0 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:36:

Maar goed, laten we ook niet te ver doorslaan en vooral genieten van een welverdiende overwinning! *O*

Zit te twijfelen of ik vanavond Real - Gala ga kijken, maar denk toch maar dat ik zelf een balletje ga trappen. Met 6 - 1 voorsprong kan er niet veel misgaan, ook al verliezen ze vanavond.
Vanavond zend de NOS toch Bayer Leverkusen - Man United uit? Lijkt me wel een interressante wedstrijd gezien de stand in de poule.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-01 14:04
Mr_Size schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:28:
Wat een heeeeeeeeerlijke wedstrijd gisteren zeg van Ajax. In de 1e heflt hebben ze Barca op een Barca manier weggespeeld. Vooral de pressie na balverlies was indrukwekkend. Hierbij speelden Blind, Klaassen en Serero een absolute hoofdrol, maar ook Veltman en Moisander stapten steeds uit op het goede moment. Zo wil FdB Ajax altijd zien spelen, hopelijk kunnen ze het zondag tegen ADO weer opbrengen :)
Als ajax altijd zo kan spelen (zelfs 75% hiervan) dan hadden ze nu 15 punten los gestaan. En had niemand gezegd "ze zijn niet goed genoeg voor de CL".

Het zal lastig worden in en tegen Ado. Hopelijk winnen ze van Milaan, en weten ze hoe goed ze zijn. Immers als je van Barcelona kan winnen, dan kan je van iedereen winnen.

En vergeet niet dat hoewel bij barcelona er veel gebleseerde waren. Erg belangrijke spelers (iig basisspelers) als Sigtorson en vooral de Jong ook niet mee deden.

Edit: Overigens goed om te zien dat met lef je toch nog wat kan bereiken. Als we dit als Nederlands elftal ook doen, met een super spits als Van Persie en Robben, dan komt het op het WK ook goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Kevinp op 27-11-2013 15:36 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• chim0
Gynnad schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:30:
[...]

Vanavond zend de NOS toch Bayer Leverkusen - Man United uit? Lijkt me wel een interressante wedstrijd gezien de stand in de poule.
Vanaf 18:00 uur kan je ook Robben zien huppelen op het kunstgras van CSKA Moscow bij -10. :D

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

:?
Gynnad schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:30:
[...]

Die wedstrijd was, met de rest van de CL, nog bijna niet doorgegaan.

http://www.ad.nl/ad/nl/10...-aan-vliegtuigcrash.dhtml

:X

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• chim0
CSKA Moscow – Bayern München.

In Rusland is het 3 uur later he ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kevinp schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:32:
Als ajax altijd zo kan spelen (zelfs 75% hiervan) dan hadden ze nu 15 punten los gestaan. En had niemand gezegd "ze zijn niet goed genoeg voor de CL".
één zwaluw maakt nog geen zomer. als het dit weekend weer klote gaat is iedereen weer gisteren vergeten. Ajax speelde best aardig, maar dat kwam voor een groot deel ook omdat barca zo zwak was.
Immers als je van Barcelona kan winnen, dan kan je van iedereen winnen.
Dat is wel *erg* opportunistisch :D

[ Voor 42% gewijzigd door Gunner op 27-11-2013 16:12 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:53
Kevinp schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:32:
[...]
Als ajax altijd zo kan spelen (zelfs 75% hiervan) dan hadden ze nu 15 punten los gestaan.
Het is al gezegd: "als" telt niet. Dat Ajax niet altijd zo kan spelen is nu net het kwaliteitsverschil tussen Ajax (of welke Nederlandse club dan ook) en ploegen als Bayern of Real.
En had niemand gezegd "ze zijn niet goed genoeg voor de CL".
"goed genoeg" is altijd maar relatief. Als je je plaatst ben je kennelijk goed genoeg.
Immers als je van Barcelona kan winnen, dan kan je van iedereen winnen.
Je hebt altijd een kans maar zo simpel is het natuurlijk niet. RKC pakt punten tegen Ajax, Twente en Feyenoord maar dat betekent niet dat je er vanuit moet gaan dat ze van iedereen in de eredivisie gaan winnen. Het kwaliteitsverschil op lange termijn blijft.
Ik denk dat zijn afwezigheid een voordeel was in dit geval.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-01 14:04
D-e-n schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:15:
[...]

Het is al gezegd: "als" telt niet. Dat Ajax niet altijd zo kan spelen is nu net het kwaliteitsverschil tussen Ajax (of welke Nederlandse club dan ook) en ploegen als Bayern of Real.

[...]

"goed genoeg" is altijd maar relatief. Als je je plaatst ben je kennelijk goed genoeg.

[...]

Je hebt altijd een kans maar zo simpel is het natuurlijk niet. RKC pakt punten tegen Ajax, Twente en Feyenoord maar dat betekent niet dat je er vanuit moet gaan dat ze van iedereen in de eredivisie gaan winnen. Het kwaliteitsverschil op lange termijn blijft.

[...]

Ik denk dat zijn afwezigheid een voordeel was in dit geval.
Mooi hoe je 3 losse quotes compleet uit zijn verband kan rukken.

Het geheel zegt precies wat hier (en hierboven) staat. Ado uit zal lastig worden is namelijk één van de tussenregels. Daarnaast staat er ook vooral de Jong, omdat ook ik sigtorson niet effectief genoeg vind bij Ajax (voor ijsland heeft hij het erg goed gedaan).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• D-e-n
Je bracht zelf verwarring met de zin "als we elke week zo spelen". Alsof dat een reëel doel is. Je constateert zelf terecht dat zondag weer iets anders is. Nu is ADO niet in grootse vorm dus ik geef ze een goede kans.

Ik denk dat Sigthorson een nuttige spits is, maar niet als je zonder echte vleugelspelers speelt.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:15:
[...]
Idd, volgens velen was Hoesen ook te licht voor de CL. Wel mooi dat hij uitgerekend tegen Barca scoorde :P

Ik moet wel lachen om de NOS. Nu roepen ze weer hosanna en na zondag branden ze Ajax wss weer af.

• D-e-n
Hoesen is/was onderdeel van het team. Ik vind Hoesen geen topper in wording maar als je als team goed staat en een paar spelers trekken de kar kun je ver komen, zeker in één wedstrijd. Dat is ook iets voor Oranje te onthouden als men de KO-fase haalt.

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:33:
[...]

Idd, volgens velen was Hoesen ook te licht voor de CL. Wel mooi dat hij uitgerekend tegen Barca scoorde :P

Ik moet wel lachen om de NOS. Nu roepen ze weer hosanna en na zondag branden ze Ajax wss weer af.
Zo opportunistisch is de voetbalwereld nu eenmaal.

En daarbij, als Ajax zondag een draak van een wedstrijd op de mat legt en er 2-0 af gaat, hebben ze alle recht van spreken.

Wie heeft dit filmpje al gezien?
YouTube: Hulpverleners ArenA de tiefus gescholden
Triest, die mensen rennen zich de longen uit het lijf voor een gevallen en zwaargewonde supporter, en het enige wat ze te horen krijgen is gescheld.

[ Voor 27% gewijzigd door Niku op 27-11-2013 17:29 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:01
Blijkbaar is een deel van het dak van een van de WK stadions in Brazilie ingestort.
http://www.fcupdate.nl/vo...tort-in-zeker-twee-doden/

Verwijderd

Niku schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:42:
Wie heeft dit filmpje al gezien?
YouTube: Hulpverleners ArenA de tiefus gescholden
Triest, die mensen rennen zich de longen uit het lijf voor een gevallen en zwaargewonde supporter, en het enige wat ze te horen krijgen is gescheld.
Dat zijn gewoon mensen met zero medische kennis. Die zien een gewonde, raken meteen in paniek en reageren heel primitief omdat het allemaal niet snel genoeg gaat volgens hun gevoel. Dit soort mensen moet je zo snel mogelijk naar een andere plaats begeleiden of tot rust manen.

Laten we het er op houden het hartje op de goede plaats zit en ze het eigenlijk allemaal toch goed bedoelden.

• Vos

Vos

AFCA

chim0 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:36:

[...]

Precies, dat kan toch niet? Allemaal fitte jonge gasten, die moeten het gras opvreten. Ik zou getergd zijn als ik tegen Barcelona moest. Als je dan verliest, dan maar ten onder met eer, maar je hebt in ieder geval alles gegeven. Maar het is gewoon het moment van de rode kaart, wat de wedstrijd totaal doet kantelen en dat is jammer. Het is echt geen gebrek aan conditie.

[...]

...
Huh...wat bedoel je nou dan :p.

Ze zijn volle bak gegaan tot bijna kotsend aan toe. En reken maar dat die jongens een goede conditie hebben hoor.

• Vos

Vos

AFCA

Mooi avondje voor het schakelprogramma van Sport 1. Vind er niet echt een wedstrijd bij zitten die ik helemaal live wil zien.

• Quad

Quad

Doof

Vos schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:45:
Mooi avondje voor het schakelprogramma van Sport 1. Vind er niet echt een wedstrijd bij zitten die ik helemaal live wil zien.
Toevallig doe ik het precies net zo. Niet echt boeiends en zo wel op hoogte blijven.

nggyu nglyd

• MailMan
Heb het begin even niet meegekregen, zit Sneijder nog op de bank?

• Vos

Vos

AFCA

Van der Wiel weer assist, rara op wie ;).
MailMan schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:55:
Heb het begin even niet meegekregen, zit Sneijder nog op de bank?
Ja, waarschijnlijk komt hij er in de 2e helft in.

[ Voor 73% gewijzigd door Vos op 27-11-2013 20:56 ]

• MailMan
Maakte Ramos nou wel een overtreding? Hij stond wel verkeerd en wat dat betreft z'n eigen fout. Kan best een leuke pot worden zo :)

• Quad

Quad

Doof

Bale scoort de 1-0 uit een vrije trap. Mag keeper zich aanrekenen want Had hij makkelijk kunnen hebben.

Edit : 1-1 en wat een heeeerlijke assist van Drogba! :9~

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 27-11-2013 21:29 ]

nggyu nglyd

• Niku

Niku

Alagaesii

Vos schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:56:
Van der Wiel weer assist, rara op wie ;).
Die kerel die niet op het WK staat? :+

• Quad

Quad

Doof

Iemand die een verhaal nav gisteren geschreven heeft over clubrivaliteit en de reacties uit Rotterdam. Erg mooi geschreven!

Ik citeer:
Gisteren was om twee redenen een avond om nooit meer te vergeten. In de eerste plaats natuurlijk omdat ons aller Ajax ondanks het gemis van een aantal grote namen, het nog nog grotere Barcelona wist te pakken. Grote klasse en tevens een grote overwinning voor het Nederlandse voetbal. Anderzijds zullen we helaas ook nooit meer vergeten dat terwijl de meeste van ons gek werden van geluk, één van ons op het koude beton van de ArenA lag te vechten voor zijn leven.

Vanwege het huidige informatietijdperk duurde het niet lang voordat heel Nederland wist wat er aan de hand was en terwijl onze dappere strijder werd afgevoerd naar het ziekenhuis was de bezorgdheid zowel in de ArenA als online zichtbaar groot. Tot grote afschuw zag ik tevens hoe vele fanatieke supporters het lot van deze arme man aangrepen in poging lollig te zijn. Daar gaat het wat mij betreft mis met het concept 'clubliefde'. Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat als dit een aanhanger van onze rivaal was overkomen, er ook uit Amsterdam soortgelijke smakeloze berichten zouden opduiken.

Wat is het toch dat sommige mensen tot zulke onmenselijke daden drijft? Is de rivaliteit van het voetbal dan echt zoveel waard? Een belangrijkere vraag misschien is of zo'n gedachtegang ook echt de ultieme vorm van clubliefde omschrijft? Ik ben van mening van niet. Wat mij betreft maak je (ongeacht welke club je aanhangt) een grote fout door te denken dat clubliefde moet worden gevoed door haat voor rivaliserende teams en supporters. Liefde en dus ook clubliefde wordt niet omvat door wat we niet haten. Het wordt gevormd door de passie en toewijding voor datgene wat we boven alles liefhebben. Natuurlijk impliceer ik niet dat er geen ruimte moet zijn voor gezonde rivaliteit. Het zijn juist de grote rivalen die ervoor zorgen dat we als supporters een overwinning of juist een nederlaag zo intens kunnen beleven.

Ook vind ik het niet meer dan normaal om teams uit andere steden af en toe goed in de zeik te nemen en weet ik wat ik op mijn beurt voor ongein van die supporters kan verwachten. Ik vind alleen dat, zeker wanneer er zich zoiets vreselijks voordoet als gisteravond, er iets anders moet gebeuren, In dat geval moet de supporter (hoe fanatiek ook) ten alle tijde plaatsmaken voor de mens in ons. Wederzijds respect en compassie is wat ons als mensen onderscheid van alle andere dieren. Het is datgene wat we onze kinderen meegeven. Waarom zouden we zoiets moois overboord gooien?

Gelukkig zijn er ook genoeg voorbeelden van wederzijds respect te noemen. Het standbeeld van Coen Moulijn dat na een zinloze actie werd schoongemaakt is daar een goed voorbeeld van. Ook werd na die vreselijke aanslag in Boston als eerbetoon het clublied van de grote rivaal 'The Boston Red Sox' in het stadion van The New York Yankees gedraaid. Noem het soft of zwak, maar deze supporters lieten zien dat ware clubliefde niet afhankelijk is van de mate waarin je de rivaal haat.

nggyu nglyd

• Niku

Niku

Alagaesii

Helemaal mee eens. Supporter van een club zijn betekent dat je liefde hebt voor de betreffende club, en niet dat je de concurrent haat.

• Gynnad
Niku schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:44:
Helemaal mee eens. Supporter van een club zijn betekent dat je liefde hebt voor de betreffende club, en niet dat je de concurrent haat.
Zoals er in het stuk staat mag er best wel eens een 'lolligheidje' worden uitgehaald, maar je gaat geen grappen/dingen doen die over leven en dood gaan. Ik woon zelf in de omgeving van Eindhoven, en daar kreeg ik inderdaad ook een paar van zulke foto's gestuurd met 'lollige' teksten. Waarop ik flink in discussie ging wat daar grappig aan is, ik snap niet dat sommige mensen daar niet logisch over na kunnen denken.

Overigens Kopenhagen gewoon op 1-1 in Turijn! 8)7

• Niku

Niku

Alagaesii

Gynnad schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:06:
[...]

Zoals er in het stuk staat mag er best wel eens een 'lolligheidje' worden uitgehaald, maar je gaat geen grappen/dingen doen die over leven en dood gaan. Ik woon zelf in de omgeving van Eindhoven, en daar kreeg ik inderdaad ook een paar van zulke foto's gestuurd met 'lollige' teksten. Waarop ik flink in discussie ging wat daar grappig aan is, ik snap niet dat sommige mensen daar niet logisch over na kunnen denken.

Overigens Kopenhagen gewoon op 1-1 in Turijn! 8)7
Ook omgeving Eindhoven hier, hetzelfde verhaal met behoorlijke grove afbeeldingen. Gaat te ver naar mijn mening.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Man Utd op 0-4, gaat lekker zo. Leverkusen is echt gatenkaas achterin :o

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:08
Galataseray word ook vernederd door RM, maar tis gewoon geen leuke wedstrijd vanavond

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Gynnad
Bospa01 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:26:
Galataseray word ook vernederd door RM, maar tis gewoon geen leuke wedstrijd vanavond
Inderdaad, Real madrid speelt al bijna 75 minuten met 10 man en staat gewoon 4-1 voor..

• Quad

Quad

Doof

Zit Anderlecht niet mee, De 3-2 (terecht) afgekeurd dus 2-2 en 2 minuten later Benfica wat de 2-3 binnen tikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 27-11-2013 22:32 ]

nggyu nglyd

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Blijf me verbazen over Giggs. Heb in Griekenland in 1998 nog een Man UTD (zal wel niet echt zijn ;) ) shirt gekocht met zijn naam erop en dat droeg ik vaak tijdens mijn voetbalpartijen. Dat die gast vandaag de dag nog speelt is bizar. Wat dat betreft heb ik het meeste op met Man UTD, naast Feyenoord.

• Sempy
Giggs is idd een echte held, maakte in 90/91 zijn debuut voor Man Utd. Vaste waarde in heel veel potjes CM'93. ;)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.vi.nl/nieuws/buttner-ik-had-wel-kans-verwacht-bij-het-nederlands-elftal.htm
Wat denkt ie wel? 1 wedstrijdje dit seizoen invallen en dan gelijk in oranje omdat ie toevallig bij Man Utd zit?

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 00:17:
http://www.vi.nl/nieuws/buttner-ik-had-wel-kans-verwacht-bij-het-nederlands-elftal.htm
Wat denkt ie wel? 1 wedstrijdje dit seizoen invallen en dan gelijk in oranje omdat ie toevallig bij Man Utd zit?
Ik had dat ook wel verwacht hoor. Zeker in die periode dat Nelom een kans kreeg.

• Sempy
Kan het Buttner bij het huidige selectiebeleid niet kwalijk nemen, na gisteren zullen Hoessen en Klaassen ook wel een uitnodiging krijgen en Hupperts zou ik ook niet uitvlakken mocht hij dit weekend scoren. ;)

Leuk en in veel gevallen goed om talenten een kans te geven in oefenpotjes, gevolg is echter wel dat de lat laag komt te liggen en dit bij veel spelers gelijk verwachtingen wekt als ze een keertje een goede pot spelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Sempy op 28-11-2013 00:34 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je slaat de spijker op de kop, maar nu,,,, hoe moet v Gaal selecteren, al die kom-net-kijken talentjes...

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:08
Quad schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:39:
Iemand die een verhaal nav gisteren geschreven heeft over clubrivaliteit en de reacties uit Rotterdam. Erg mooi geschreven!

Ik citeer:

[...]
Heb ik op reageerd:
Als eerste wil ik zeggen dat ik het beste toewens aan de ajacied die verongelukt is. Het is echt heel erg. Wat ik jegens het artikel wil zeggen: No offence, maar bij Ajax - Feyenoord wel met dikke lol meezingen met "Bommen op Rotterdam" en zodoende grappen over de Nederlandse oorlogsslachtoffers? Praat de grappen absoluut niet goed hoor, begrijp me goed, maar dan klinkt dit een beetje heel erg als pot verwijt ketel. Een beter begin, begint bij jezelf. #respect

[ Voor 37% gewijzigd door JeroenNietDoen op 28-11-2013 07:00 ]

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
En wat ben je daar mee opgeschoten. Idioten heb je overal. Zeker op bepaalde tribunes (van vrijwel alle voetbalploegen die groot genoeg zijn)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Sempy
Sjah schreef op donderdag 28 november 2013 @ 00:47:
Je slaat de spijker op de kop, maar nu,,,, hoe moet v Gaal selecteren, al die kom-net-kijken talentjes...
Enkel net kijken-talentjes/debutanten selecteren voor de posities waar je een probleem hebt en in feite is dat enkel centraal achterin. Denk aan een Verhaegh die vanwege wat blessures opeens mee mocht, complete onzin, want als iedereen fit is, is hij op zijn best 4e keuze. Iets vergelijkbaars zou gelden voor een selectie van Klaassen. Hoe goed hij momenteel ook speelt, op het middenveld zijn er meer dan genoeg opties die langere tijd bewezen hebben het niveau aan te kunnen. Zonde om de nummer zoveel van je shortlist op te laten draven.

Beter kan je dan in een oefenpotje eens experimenteren met spelers op een andere positie dan ze gewend zijn als er blessures zijn. Op het WK kan het uiteindelijk ook voorkomen dat je Bruma opeens rechtsback moet zetten omdat de alternatieven geschorst/geblesseerd zijn.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 19:03

MeNTaL_TO

The future is not set

Hij is niet verongelukt, tenminste, laatste bericht wat ik las is ie nog steeds levend.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Sempy
http://www.ajax.nl/Ajax-N...te-gevallen-supporter.htm

Update vanuit Ajax over de toestand van de supporter.

• D-e-n
Sempy schreef op donderdag 28 november 2013 @ 08:21:
[...]
Enkel net kijken-talentjes/debutanten selecteren voor de posities waar je een probleem hebt en in feite is dat enkel centraal achterin.
Voorin ligt ook nog wel een probleem achter van Persie en Robben. En achterin hebben we voldoende talent geselecteerd inmiddels. Daar moet hij nu een keuze uit maken. Ik zou het raar vinden als we dan nu nog ook Van Dijk en vd Heyden (om maar wat te noemen) gaan selecteren.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.ad.nl/Ajax/2013/11/28/Slecht-nieuws-voor-Boilesen-en-De-Boer

Erg jammer dit, het blijft een blessuregevoelige speler. Waarom moet Blind terug, is er geen andere linksback?

• Dadona
Niet in het eerste. Ajax heeft Mitchell Dijks voor een jaar aan Heerenveen verhuurd.

De CSL/OT kroeg !

• Deadsy
Dadona schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:27:
Niet in het eerste. Ajax heeft Mitchell Dijks voor een jaar aan Heerenveen verhuurd.
En die kun je denk ik pas in januari terughalen en dan zal Boilesen dus weer kunnen spelen.

Mja Blind op links is ook goed alleen jammer dat je hem dan niet op het middenveld hebt maar ik zie het niet als een groot probleem.

Heb er wel vertrouwen in dat de Boer de blessure goed zal oplossen.

edit:
Beetje off-topic maar zou zelf wel wat zien zoals het in de PL is dat je transfer windows hebt alleen voor huren en verhuren van spelers.
Zo kunnen kleine clubs blessures simpeler opvangen (door te huren) en kunnen de grotere clubs spelers verhuren die ze niet te lang kwijt willen.

[ Voor 22% gewijzigd door Deadsy op 28-11-2013 17:50 ]

Verwijderd

Ik begin zo langzaam aan toch te denken dat Boilesen, hoe talentvol ook, geen betrouwbare speler voor Ajax is. Hij is te vaak geblesseerd om echt op te kunnen rekenen.

• Deadsy
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:38:
Ik begin zo langzaam aan toch te denken dat Boilesen, hoe talentvol ook, geen betrouwbare speler voor Ajax is. Hij is te vaak geblesseerd om echt op te kunnen rekenen.
Denk het ook. Sinds zijn debuut heeft hij nooit echt een langere periode blessure vrij gespeeld.

Binnenkort zal die idioot van een Verheijen wel weer iets te melden hebben over hoe het allemaal zit met die blessures bij Ajax.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dit PSV is echt niet om aan te gluren werkelijk waar. Misschien maar beter voor iedereen als ze niet doorgaan in Europa.

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01 21:10

CR1691

Hero of Time

Lekker verdedigd van PSV en met name Rekik. Die lofzang zal ook wel weer voorbij zijn. Die jongen heeft nog een enorm lange weg te gaan.

Die Bruma is ook een drama :+ . Wat een domme overtreding zeg. Op de middellijn :')

[ Voor 24% gewijzigd door CR1691 op 28-11-2013 22:17 ]

PSN: Finally_Chris

• Deadsy
CR1691 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:46:
Lekker verdedigd van PSV en met name Rekik. Die lofzang zal ook wel weer voorbij zijn. Die jongen heeft nog een enorm lange weg te gaan.
Tja de mensen zaten hem grotendeels te beoordelen op een paar wedstrijden tegen de zwakkere ploegen in de Eredivisie.
Hij is jong en heeft nauwelijks ervaring. Zal er waarschijnlijk wel komen maar is gewoon te jong en onervaren om al zo een belangrijke rol in een ploeg te hebben.
Belangrijk bedoel ik dan omdat de rest van de verdediging ook vrij zwak is.
Zo een jongen moet in een verdediging spelen waar hij fouten mag maken etc.

Dacht dat na Ajax en AZ, PSV ook wel de punten voor Nederland binnen zal halen maar blijkbaar niet :/
Voor PSV zelf zal nog zo een zwak jaar ook wel nadelig zijn voor de UEFA ranking.

• Quad

Quad

Doof

Bruma.. Stom. ;w

nggyu nglyd

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01 21:10

CR1691

Hero of Time

Doet Toivonen wel mee? Ik zie hem niet :+

PSN: Finally_Chris

• Deadsy
CR1691 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 22:22:
Doet Toivonen wel mee? Ik zie hem niet :+
Lichamelijk speelt hij wekelijks maar geestelijk is die jongen al lang aan het dromen over zijn nieuwe club.

begrijp nog steeds niet waarom PSV hem laat spelen. Denken ze echt dat door hem te laten spelen hij zich in de kijker speelt en dan in de winter voor een dik bedrag weg gaat?
Die centen die je in de winter voor hem vangt (mocht je er al wat voor krijgen) is niets vergeleken met het geld dat hij je kost door te spelen en niets toe te voegen.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
Wat is dat voor een wissel? Zanka erin, Narsingh eruit.. gatver wat een angsthazen voetbal.. nu al de wedstrijd dood maken, hoef nu niet meer te kijken
Snap geen hout van die actie van Cocu
Je doet toch alles voor een gelijkmaker?

• Sempy
Dadona schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:27:
Zou Denswil geen gelegenheidslinksback kunnen blijven tot de winterstop? Kan Blind lekker op het middenveld blijven ipv Poulsen.

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Sempy schreef op donderdag 28 november 2013 @ 22:34:
[...]

Zou Denswil geen gelegenheidslinksback kunnen blijven tot de winterstop? Kan Blind lekker op het middenveld blijven ipv Poulsen.
Waarom zo moeilijk doen?, gewoon Blind weer linksback zetten en Poulsen laten spelen, in ieder geval tot Boilesen weer fit is, Poulsen is geen topspeler maar zo slecht is hij ook weer niet.
Pagina: 1 ... 92 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum