Enfin we dwalen af
Real gaat denk ik wel de CL winnen, spelen bijzonder effectief. Chelsea - Real zou wel een interessante finale zijn en ik denk ook wel dat dat gaat gebeuren. Mourinho tegen zijn oude werkgever die weer betonvoetbal gaat spelen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 33% gewijzigd door Fiber op 29-04-2014 22:54 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[ Voor 83% gewijzigd door Fleximex op 29-04-2014 23:13 ]
Dat was toen een regel. Je mocht er maar maximaal drie tegelijk in je ploeg hebben...Fleximex schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:54:
[...]
@Fiber
In beide selecties samen slechts 5 buitenlanders. Ook wel interessant op te zien...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Gelukkig dat iemand anders het ook opmerkte. Ik dacht in eerste instantie dat hij het verkeerd zag en dacht dat het Robben was die daar de bal had, maar daarna hield onze Co doodleuk vol dat toch echt Ribery linksbenig is en dat het daarom zo moeilijk was om vanaf rechts met zijn slechte been op goal te schieten. Echt ongelofelijk dat zo'n man dik betaald wordt om zulke onzin live op televisie te mogen verkondigen.Fleximex schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:54:
Ik neem Co Adriaanse al een tijdje niet serieus en zijn opmerking (net in de uitzending op Ned 3) dat Ribery linksbenig is helpt daar niet bij
Ik denk dat Co niet 100% in orde is.Fleximex schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:33:
Ook zijn reactie in Studio Voetbal (wat ik overigens amper meer kijk, VI daarentegen elke maandag en vrijdag) over een foto die Depay op twitter had geplaatst waar zijn lippen rood op uitvielen: "Het lijkt wel een Shemale" vond ik zeer ongepast. En dan kun je zeggen dat ze zulke 'grapjes' ook in VI maken, maar daar wordt het ook meer als grap gebracht.
Studio Voetbal stelt zich op als de serieus tegenover VI dat zich opstelt als entertainment. Probleem in Studio Voetbal is dat het vaak zeer opportunistisch geneuzel is. Bij VI nemen ze geen blad voor de mond en zegt René van der Gijp gewoon dat die Bruma en Rekik slecht vindt. Daar ben ik het niet mee eens, maar hij geeft gewoon zijn mening. Bij VI zijn ze naast onserieus wel gewoon realistisch.
Er wordt voor mij zeker wel genoeg over voetbal gepraat hoor. Ze dwalen vaak af. Maar er zit wel een structuur in. De nieuwsitems van Derksen, de laatste 2 minuten met nieuwtjes en altijd iets over Ajax, PSV en Feyenoord. En ook de relevante wedstrijden van die week of die gaan komen worden besproken. Alles gaat wel in een stuk hoger tempo dan bij SV en nogmaals ze dwalen af. Maar dat is niet erg. Bij Studio Voetbal praten ze soms nog wel eens 90% van de uitzending over één onderwerp. Dat is niet echt niet leuk.tweaker2010 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:44:
VI wel realistisch? Dat zijn 2 dingen die niet matchen met elkaar. Heel dat programma is een grote grap.
Er wordt amper inhoudelijk over voetbal gepraat, SV heeft trouwens ook een aantal zelfingenomen tafelgasten.
[ Voor 7% gewijzigd door Fleximex op 30-04-2014 00:04 ]
Niet alleen de gasten bij SV en VI maar ook de presentatoren. Bij SV wordt de schaal van AFC van de kampioen van amateurvoetbal Zondag meegenomen terwijl ze het nooit over amateurvoetbal hebben en bij VI zit hij enkel irritant er tussendoor te kleppen over radijsjestweaker2010 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:44:
VI wel realistisch? Dat zijn 2 dingen die niet matchen met elkaar. Heel dat programma is een grote grap.
Er wordt amper inhoudelijk over voetbal gepraat, SV heeft trouwens ook een aantal zelfingenomen tafelgasten.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Wat dacht je anders van de opmerking van mister Neus van Gelder om Lahm te vergelijken met Daley Blind voordat de wedstrijd begon...Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:19:
[...]
Gelukkig dat iemand anders het ook opmerkte. Ik dacht in eerste instantie dat hij het verkeerd zag en dacht dat het Robben was die daar de bal had, maar daarna hield onze Co doodleuk vol dat toch echt Ribery linksbenig is en dat het daarom zo moeilijk was om vanaf rechts met zijn slechte been op goal te schieten. Echt ongelofelijk dat zo'n man dik betaald wordt om zulke onzin live op televisie te mogen verkondigen.
Voetbalpraat is bij mij voornamelijk in de kantine, kroeg of bij het koffieapparaat op het werk.Kaap schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:15:
Ik vind VI wel aardig, maar het heeft inderdaad weinig met voetbal te maken.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
In Rotterdam en Enschede is men al een stapje verder gegaan dan alleen geïnteresseerd zijn.
Het management van Ziyech heeft al gesproken met Feyenoord en FC Twente, stelt het weekblad.
Vrij veel geld voor een 1-jarig contract.Naar verluidt verlangt sc Heerenveen een afkoopsom van circa 5 miljoen euro voor de 21-jarige Ziyech.
[ Voor 22% gewijzigd door tweaker2010 op 30-04-2014 11:33 ]
Er staat toch nergens dat Hoesen weg moet? Hoesen geeft slechts aan dat hij verwacht in de zomer te vertrekken omdat hij denkt dat dat beter is voor hemzelf.tweaker2010 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:41:
http://www.nusport.nl/voetbal/3762730/hoesen-verwacht-in-zomer-vertrekken-bij-ajax.html
Toch vreemd dat Hoesen weg moet bij Ajax. Hij is geen topper, maar best bruikbaar voor de breedte lijkt mij.
Sigthorsson en de Jong zijn vaak geblesseerd en presteren ook vrij matig als spits. En Bojan zal ook wel vertrekken.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Eens, maar we hebben Siem, Kishna, Siggy, Fischer, die andere deen (kleine jongen ook al een tijdje geblesseerd), Klaassen, ze dragen niet allemaal het label 'spits' maar ze zijn allen aanwezig in de voorhoede.tweaker2010 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:41:
http://www.nusport.nl/voetbal/3762730/hoesen-verwacht-in-zomer-vertrekken-bij-ajax.html
Toch vreemd dat Hoesen weg moet bij Ajax. Hij is geen topper, maar best bruikbaar voor de breedte lijkt mij.
Sigthorsson en de Jong zijn vaak geblesseerd en presteren ook vrij matig als spits. En Bojan zal ook wel vertrekken.
Float like a butterfly, sting like a bee.
We? ;-)loewie1984 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:10:
[...]
Eens, maar we hebben Siem, Kishna, Siggy, Fischer, die andere deen (kleine jongen ook al een tijdje geblesseerd), Klaassen, ze dragen niet allemaal het label 'spits' maar ze zijn allen aanwezig in de voorhoede.
tweaker2010 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:57:
De grootste tegenvaller is Fischer. Blijkt na een mooi eerste jaar een gehypte speler te zijn die absoluut niet met de druk en zijn ego om kan gaan. Bij Kishna verwacht ik volgend seizoen hetzelfde probleem.
K to the KillaZ
Als Zivkovic de goedkeuring van het publiek in de Arena wil, dan moet hij wel een hoger rendement gaan halen. Gemiddeld 6 kansen voor 1 goal ofzo.martinusz schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:38:
Zivkovic heeft bij Groningen al laten zien dat hij kan scoren, hopelijk kan hij dat doortrekken, hij is natuurlijk nog erg jong!
Dat klopt, maar het jaar ervoor is wel erg duidelijk geworden dat er veel meer inzit dan er afgelopen seizoen uitkwam.tweaker2010 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:13:
Gelukkig wel ja, misschien ben ik wat kritsch, maar feit is dat Fischer afgelopen seizoen flink door het ijs gezakt is, dat kan niemand ontkennen. Er mankeert gewoon wat aan de mentaliteit van bepaalde spelers.
XXXVI
Door Fischer en Kishna hetzelfde toe te dichten impliceer je dat er iets mankeert aan de mentaliteit van Kishna. Hoe kun je dat in godsnaam nu al veronderstellen?tweaker2010 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:13:
Gelukkig wel ja, misschien ben ik wat kritsch, maar feit is dat Fischer afgelopen seizoen flink door het ijs gezakt is, dat kan niemand ontkennen. Er mankeert gewoon wat aan de mentaliteit van bepaalde spelers.
Wat is daar raar aan?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Nou ja, je hebt wel een punt. Zodra je Blind uit kan schakelen en compact blijft staan komt Ajax totaal niet aan voetballen toe. Voeg daarbij toe dat Sigthorsson een erg slechte 1e aanname hebt en je verdedigers hoeven zich niet overdreven in te spannen.loewie1984 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:41:
Afgezien van wie blijft of niet, denk ik dat elke eredivisie club zich volgend seizoen prima kan wapenen en voorbereiden tegen het collectief van Ajax. Schöne en Blind (als ie niet vertrekt) een beetje onder druk zetten en je staat zo met 5-1 voor kijk maar naar PEC
Dat komt omdat van Rhijn maar 1 keer per seizoen een rush maakt en een goede voorzet geeft. Moisander idem (als ie blijft, want ook daar had Frank al van gezegd dat ie een stap moet en wil maken)
En van de rest van de spelers komt bar weinig uit.
uiteraard is dit met een vleugje /sensatie en /scorebordjournalistiek
K to the KillaZ
Verwijderd
Marokkanen gedijen niet zo goed bij Ajax.tweaker2010 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:05:
http://www.ad.nl/.../2014/04/30/Ajax-Feyenoord-en-FC-Twente-azen-op-Ziyech
Wat denken jullie dat een goede club voor hem is als volgende stap? Feyenoord of toch Ajax?
Verwijderd
Deed het niet onverdienstelijk bij Ajax. Sterker nog, vind hem voetballend niet voor Sightorsson onder doen. Toch heeft laatstgenoemde meer speelminuten gekregen onder de Boer. Misschien heeft dat echter wel te maken met de aanwezigheid van Bojan. Sightorsson en Bojan zijn andere spelers. Hoesen zit daar tussen in qua spel.tweaker2010 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:41:
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:12:
Ajax wordt volgend seizoen gewoon weer kampioen
Frankie blijft en maakt ons weer kampioen!
Fischer die wordt topscoorder en wij krijgen de minste doelpunten tegen en maken de meeste
[ Voor 95% gewijzigd door argro op 30-04-2014 22:30 ]
[ Voor 101% gewijzigd door argro op 30-04-2014 22:31 ]
XXXVI
Als Feyenoorder mag ik hopen van niet, maar ik vind het een mooie post! Chapeau!Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:12:
Ajax wordt volgend seizoen gewoon weer kampioen
Frankie blijft en maakt ons weer kampioen!
Fischer die wordt topscoorder en wij krijgen de minste doelpunten tegen en maken de meeste
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
[ Voor 107% gewijzigd door argro op 30-04-2014 22:30 ]
Verwijderd
Kishna heeft het (net als Fischer) erg hoog in zijn bol. Hij denkt zelf dat ie helemaal de man is terwijl hij net komt kijken. Die druk leggen deze spelers zichzelf op, dan moeten ze ook niet zeuren als ze het niet kunnen waarmaken. En wat is nu 1 seizoen? Na 1 seizoen kon je ook niets over Fischer zeggen, maar nu wel. Nu hij het 2e seizoen bar slecht presteert zou het opeens komen omdat ie geblesseerd was etc, wat een onzin.Han schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:02:
Hoe wil je Kishna nou in hemelsnaam beoordelen? Op die paar optredens in het eerste? Dat terwijl hij daarvoor gewoon nog in de A1 speelde. Vergeet niet dat het een behoorlijke stap is, helemaal halverwege het seizoen of zelfs later. Laat Kishna maar gewoon de voorbereiding mee draaien en nog een jaartje speelminuten maken. Je kan en mag hem gewoon nog niet beoordelen op datgene wat hij tot nu toe heeft laten zien. Dat zelfde geldt voor Zivkovic, daar mag je niet direct hoge verwachtingen van hebben, de stap van Groningen naar Ajax is gewoon groot.
En voor Fischer geldt dat hij dit seizoen vanaf de eerste wedstrijd met een blessure heeft gespeeld. Laat hem maar eerst fit worden en rustig in dribbelen gedurende het eerste helft van het nieuwe seizoen. Ik geloof er niet in dat iemand zo'n verval maakt.
Verwijderd
Op mijn 10e begon ik het te snappen, toen maakte ik de overstap van Feyenoord naar Ajax :3Bra-Jo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:51:
[...]
Geboortedatum 17 augustus 1997. Hij leert het nog wel.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 16:37 . Reden: Wat netter verwoord. ]
Verwijderd
Overloper!Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:36:
[...]
Op mijn 10e begon ik het te snappen, toen maakte ik de overstap van Feyenoord naar Ajax :3
Ronald de Boer ziet de mentaliteit van Kishna als grootste bedreiging voor zijn carriere, dat heeft hij al wel eens in Studio Voetbal gezegd. Dus ik neem aan dat hij hem wel eens vaker bezig heeft gezien, ook in de A1.Niku schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:30:
Van der Hoorn heeft aanzienlijke en aantoonbare fouten gemaakt op het veld. Het enige wat Kishna verkeerd gedaan heeft in jouw ogen is zijn uitstraling? Het is geen kwestie van hand boven het hoofd houden, maar puur en alleen kijken naar prestaties. VdH heeft al een paar keer gefaald, Kishna niet. Nu zegt dat inderdaad niets over of Kishna een grote gaat worden, maar jij vind het tegenovergestelde, gebaseerd op.. niets.
[ Voor 100% gewijzigd door argro op 30-04-2014 22:31 ]
Mentaliteit was nou juist 1 van de weinige dingen die hij wel toonde afgelopen seizoen. Bijna niks lukte, maar werklust was er wel bij Fischer.tweaker2010 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:13:
[ Voor 96% gewijzigd door argro op 30-04-2014 22:31 ]
Je oordeelt erg snel. Ik ben de laatste die aangeeft dat dat geen positieve uitschieters zijn. Persoonlijk bekijk ik zaken liever vanuit het glas is half vol principe. Dat betekend dat ik veel liever naar positieve uitschieters kijk en daarvan geniet dan dat ik iedere keer negatieve uitschieters eruit pik en die blijf benoemen. Maar wellicht ligt daar een verband met hoe ik in het leven staKaap schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:43:
RBS natuurlijkMaar interessant dat je spreekt over negatieve uitschieter. Wellicht waren die gewonnen wedstrijden juist positieve uitschieters. Maar dat komt niet in jouw boekje voor zeker?
[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 30-04-2014 17:04 ]
XXXVI
Prima dat je City noemt, knappe overwinning, maar dan moet je Steaua Boekarest ook noemen.ephymerous schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:05:
[...]
Daar is Kaap weeeer![]()
Hoe bedoel je? De winst thuis tegen Barca? Twee keer gelijk tegen Milan? Of de winst thuis tegen Manchester City? Of bedoel je de negatieve uitschieters tegen RBS?En op welke plek wordt Ajax dan gezet?
Champions League wordt in dit topic besprokenephymerous schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:02:
[...]
Overigens lees ik vaak van je dat de Eredivisie inclusief de clubs van amateur niveau zijn en het lijkt erop dat het je eigenlijk niet interesseert. Mijn suggestie voor je zou dan ook zijn om dit topic links te laten liggen.
Verwijderd
Die ga je echt niet maken als je als kind het grote Feyenoord van begin jaren 70 hebt mee gemaakt hoor. Dat was de tijd dat er in Pendrecht nog de bakker, de melkboer, de groenteboer en de schillenboer aan huis kwamen, met ansichtkaarten van alle Feyenoord-spelers.Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:14:
[...]
Ja, die keus zou jij ook eens moeten maken! :3
Verwijderd
Het 'grote' feyenoord vanaf 1970,Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:35:
[...]
Die ga je echt niet maken als je als kind het grote Feyenoord van begin jaren 70 hebt mee gemaakt hoor. Dat was de tijd dat er in Pendrecht nog de bakker, de melkboer, de groenteboer en de schillenboer aan huis kwamen, met ansichtkaarten van alle Feyenoord-spelers.
Nooit je afkomst verloochenen!
Het gaat toch niet om de vergelijkingVerwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:03:
[...]
Het 'grote' feyenoord vanaf 1970,
Welke ploeg won de 3 jaren er na het kampioenschap + europa cups?
Verwijderd
De meest indrukwekkende zijn natuurlijk altijd de eersteVerwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:03:
[...]
Het 'grote' feyenoord vanaf 1970,
Welke ploeg won de 3 jaren er na het kampioenschap + europa cups?
Verwijderd
De meest indrukwekkende zijn natuurlijk altijd de meeste prijzenVerwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:18:
[...]
De meest indrukwekkende zijn natuurlijk altijd de eerste
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 75% gewijzigd door Niku op 30-04-2014 18:25 ]
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Zou je best gelijk in kunnen hebben hoor, maar ergens hoop ik toch dat Atletico het redt. Die spelen toch mooier voetbal volgens mij.tweaker2010 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:52:
Chelsea gaat thuis heus wel aanvallen hoor, maar ze weten ook dat een tegentreffer dodelijk kan zijn dus ze zullen inderdaad voorzichtig zijn denk ik. Ik verwacht dat Chelsea met 2-0 wint en Atletico zijn tanden stukbijt. Zelfde scenario als tegen Liverpool dus.
Verwijderd
Spaans voetbal is sws mooier, spaanse finale, heerlijkFiber schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:53:
[...]
Zou je best gelijk in kunnen hebben hoor, maar ergens hoop ik toch dat Atletico het redt. Die spelen toch mooier voetbal volgens mij.
Ik lees net dat Mourinho 6 verdedigers heeft opgesteld. Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken, kan best een interessante pot worden om Atletico tegen die muur aan te zien beukentweaker2010 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:52:
Chelsea gaat thuis heus wel aanvallen hoor, maar ze weten ook dat een tegentreffer dodelijk kan zijn dus ze zullen inderdaad voorzichtig zijn denk ik. Ik verwacht dat Chelsea met 2-0 wint en Atletico zijn tanden stukbijt. Zelfde scenario als tegen Liverpool dus.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Details details!gambieter schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:21:
Vooral de bus met oud-spelers als Mata, Drogba, Meireles & Bosingwa...
Jezus, schande voor het voetbal. En die Mourinho lag in januari nog te janken over busparking Allerdice.Quad schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:25:
6 verdedigers inderdaad..
Opstelling:
Mark Schwarzer
Branislav Ivanovic
Ashley Cole
David Luiz
Gary Cahill
John Terry
César Azpilicueta
Ramires
Eden Hazard
Willian
Fernando Torres
[ Voor 54% gewijzigd door JeroenNietDoen op 30-04-2014 20:32 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sorry, ik zou niet op die manier prijzen willen pakken. Mijn liefde voor voetbal wint het dan toch wel van clubliefde.Gonadan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:34:
Resultaat maakt een hoop goed, je went eraan, net als een suikeroom.
Dat zeg ik nu zelf ook, maar als mijn clubje al tijden afgezakt is en zo ineens wel resultaten weet te boeken ga ik het misschien toch meer waarderen dan ik nu leuk zou vinden. Denk je dat ik nu retetrots op het kampioenschap van Ajax ben? Dat had ik ook graag anders gezien hoor.Kaap schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:37:
Sorry, ik zou niet op die manier prijzen willen pakken. Mijn liefde voor voetbal wint het dan toch wel van clubliefde.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Chelsea afgezaktGonadan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:40:
[...]
maar als mijn clubje al tijden afgezakt is en zo ineens wel resultaten weet te boeken ga ik het misschien toch meer waarderen dan ik nu leuk zou vinden.
Jawel, want anders winnen ze echt niet van Atletico of Liverpool ben ik bang. Misschien ook wel maar dit is effectiever.Kaap schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:41:
Chelsea afgezaktCL en UEFA gewonnen in de afgelopen seizoenen, uitstekende voetballende selectie. Chelsea heeft dit gewoon niet nodig.
[ Voor 24% gewijzigd door Gonadan op 30-04-2014 20:50 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 97% gewijzigd door Gonadan op 30-04-2014 20:50 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq