Meen je dat nou serieus?Miki schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:38:
Boeiuh, we hebben Jordi Clasie...
Vergeet ook niet dat Cambuur al het hele seizoen leuk voetbal speelt, met veel wilskracht. Ze gaan altijd en overal er vol op en dat heeft al meerdere grote clubs verrast dit seizoen. Cambuur vergeet alleen wel eens om zichzelf te belonenKrukar schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:40:
[...]
Overigens denk ik zelf dat het allemaal nog wel meevalt, iedereen is weer aan het doemdenken na een dip tegen Cambuur.
Naar mijn verwachting winnen we die wedstrijd tegen Twente gewoon (heb je Twente zien spelen van het weekend? was zowaar nog slechter dan dat Ajax speelde).
[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 10-03-2014 12:44 ]
Nee, merp!
Nee natuurlijk niet maar als ik zo van Gaal spelers zie selecteren en met name eredivisie spelers maak ik me ernstige zorgen.
Nog grotere kans op een vroegere exitFiXeR.nl schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:36:
Strootman helaas niet naar het WK. Kruisbanden afgescheurd.
Strootman was nou juist een middenvelder die wel buiten de mickey mouse competitie speelt, en goed in vorm was.
Kut, Strootman ook niet mee.. Zou je pakweg een jaar geleden ook niet zeggen, dat daar op deze manier op gereageerd zou worden. Toen werd hij nog afgezeken door Derksen. Nu is hij sterkhouder...
Had in dit geval toch wel degelijk te maken met het feit dat een groep Feyenoord “supporters” en Groningen “supporters” de confrontatie wilden zoeken, al vanaf de 10e minuut was het mis.PWM schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:28:
[...]
Aan die laatste term moet je niet teveel aandacht schenken. Dat is puur uit voorzorg en heeft meestal nauwelijks een echte oorzaak.
Er zit altijd wel een grote groep van de tegenpartij op de thuistribunes (als Ajax, Feyenoord of Heerenveen langs komen bv) en dat zorgt nooit voor problemen. Ze juichen normaal bij een goal en gedragen zich verder.
Feyenoord zorgt echter al jaren voor problemen, er is altijd een groep die bewust staat te provoceren, vorige jaren is er steevast een groep weggehaald van de tribune omdat ze bijzonder vervelend waren. Dit keer mochten ze blijven, maar alleen omdat het vak toch al grotendeels leeggestroomd was omdat de Groningensupporters zich daar niet meer veilig voelden. Bij de deuren is er onderling nog flink geslagen en geschopt, oa met riemen.
Er waren veel meer Feyenoordsupporters in de thuisvakken, deze hebben zich prima als gasten gedragen en zijn ook gewoon met rust gelaten, de club van 40/50 man heeft zich niet zo opgesteld. Het hele “wij deden niks” verhaal op oa FR12 slaat echt nergens op.
Dat een groep Groningers vervolgens glazen wanden sloopt om er bij te komen keur ik ook zeker niet goed, maar hetgeen me helemaal verbaast is dat de groep de hele wedstrijd heeft kunnen blijven zitten, omdat men het niet verder wilde laten escaleren. Ondertussen waren de ouders met kinderen e.d. allemaal al vertrokken.
Eenmaal buiten aangekomen bleek men het supportershome uit voorzorg dicht te houden (daar zaten oa ook kinderen die angstig waren) en ging groepen de confrontatie zoeken in de parkeergarage, bij de parkeerautomaten en op de snelweg..
In al die jaren Euroborg nog nooit M.E. in actie geweest.. rare ervaring. En schandalig gedrag, van beide partijen. Al stak die groep van 40/50 man het vuurtje bewust aan. “Veilig” in een gezinsvak, triestelingen.
Definitief geen WK voor Kevin Strootman volgens VI. Au.
Edit: Oeps, stond op de vorige pagina ook al gemeld.
Edit: Oeps, stond op de vorige pagina ook al gemeld.
[ Voor 33% gewijzigd door Niku op 10-03-2014 13:06 ]
Ja, dat is leuk voor de Eredivisie, maar op een WK kan je daar nog niet mee aankomen.Miki schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:38:
Boeiuh, we hebben Jordi Clasie...
Dat is wel heel kut. Super stabiele speler en behoudt al heel het seizoen een goede vorm.
Laat er snel bij Man Utd iets veranderen, waardoor Van Persie weer gaat scoren. Anders hebben we alleen Robben al wereldspeler. Gelukkig speelde Sneijder vorige wedstrijd voor Galatasaray wel goed, alleen was de tegenstander nu ook slechter dan menig eredivisieclubje. Dus wat je daar voor waarde aan mag hechten...
Laat er snel bij Man Utd iets veranderen, waardoor Van Persie weer gaat scoren. Anders hebben we alleen Robben al wereldspeler. Gelukkig speelde Sneijder vorige wedstrijd voor Galatasaray wel goed, alleen was de tegenstander nu ook slechter dan menig eredivisieclubje. Dus wat je daar voor waarde aan mag hechten...
Idd. Eens kijken of van Gaal nu Nigel de Jong nog steeds negeert, hij kan nu bijna niet om hem heen.JanW schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:04:
[...]
Ja, dat is leuk voor de Eredivisie, maar op een WK kan je daar nog niet mee aankomen.
Sarcasme? Zie ook mijn vervolg reactieJanW schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:04:
[...]
Ja, dat is leuk voor de Eredivisie, maar op een WK kan je daar nog niet mee aankomen.
Dat maakt niet zoveel uit hoor. Tussen competitie en WK zit nog een aantal weken. Die goede dan wel slechte vorm hoef je niet noodzakelijk mee te nemen. Van Basten was tot en met de oefencampagne in 1990 in bloedvorm. We weten hoe dat afliep. Belangrijk is dat ze uitgerust en fit zijn.Fleximex schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:14:
Laat er snel bij Man Utd iets veranderen, waardoor Van Persie weer gaat scoren.
Die gaat wel mee hoor. V Gaal heeft toch gezegd dat dat één van de spelers was die hij nu niet nodig had omdat hij anderen wilde zien?tweaker2010 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:15:
[...]
Idd. Eens kijken of van Gaal nu Nigel de Jong nog steeds negeert, hij kan nu bijna niet om hem heen.
Dat lost het probleem overigens nog niet echt op. Want ook de Jong is géén box-to-box speler maar meer een ouderwetse sloper vlak voor de defensie. We hebben lopers nodig maar de meeste daarvan zitten ook in de lappenmand nu. V Gaal kan er echt niet onderuit om spelers mee te nemen die in mei pas net weer fit zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 10-03-2014 13:20 ]
Hij is ook wel erg gegroeid in de laatste jaren, bij PSV vond ik hem ook niet altijd even goed.FreakNL schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:50:
Kut, Strootman ook niet mee.. Zou je pakweg een jaar geleden ook niet zeggen, dat daar op deze manier op gereageerd zou worden. Toen werd hij nog afgezeken door Derksen. Nu is hij sterkhouder...
Maar het is dus gewoon k*t, snap ook niet dat hij die wedstrijd is gaan spelen als je in de interland geblesseert uitvalt! (maar dat is achteraf gelul natuurlijk...)
Float like a butterfly, sting like a bee.
Erg k*t ja, zo slinkt de kans op een eventuele 2e plaats in de poule imo toch behoorlijk. Ik sla NL op het WK maar over denk ik
.
V Gaal moet een manier vinden om op de ene of andere manier wat fysiek en loopvermogen in het middenveld te krijgen.
Ik vond de suggestie van van Hanegem van vandaag overigens wel een bijzondere. Die suggereerde om Sneijder eens met de punt naar achter te proberen en de dienende spelers voor hem op te stellen. Van Basten is daar als bondscoach ooit voor weggehoond
Ik vond de suggestie van van Hanegem van vandaag overigens wel een bijzondere. Die suggereerde om Sneijder eens met de punt naar achter te proberen en de dienende spelers voor hem op te stellen. Van Basten is daar als bondscoach ooit voor weggehoond
Strootman zat ook bij de selectie en daar wist ie ook al van wat hij kon. Op dat moment was hij al niet 100% fit, van Persie idem. Ik snap niet dat deze spelers dan geen rust krijgen. Idd, hopen dat Fer dan weer fit is.D-e-n schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:19:
[...]
Die gaat wel mee hoor. V Gaal heeft toch gezegd dat dat één van de spelers was die hij nu niet nodig had omdat hij anderen wilde zien?
Dat lost het probleem overigens nog niet echt op. Want ook de Jong is géén box-to-box speler maar meer een ouderwetse sloper vlak voor de defensie. We hebben lopers nodig maar de meeste daarvan zitten ook in de lappenmand nu. V Gaal kan er echt niet onderuit om spelers mee te nemen die in mei pas net weer fit zijn.
Ok, dat heb ik (gelukkig) gemistProsac2010 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:50:
[...]
Had in dit geval toch wel degelijk te maken met het feit dat een groep Feyenoord “supporters” en Groningen “supporters” de confrontatie wilden zoeken, al vanaf de 10e minuut was het mis.
Hopen dat er onder de spelers die nu worden afgezeken weer een sterkhouder op staat. Potentie is er genoeg.FreakNL schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:50:
Wellicht dat Van Gaal hierdoor het systeem gaat omgooien. Durf zoals Koeman anders gewoon eens iets heel anders te proberen, op deze manier met deze spelers gaat het niets worden.
En terecht, dat werkte totaal niet. Sneijder heeft helemaal het loopvermogen niet om nog verder naar achter te spelen. Hij zou de speler moeten zijn die de laatste pass of het afstandsschot geeft, niet de speler die van achteruit de boel opbouwt, dan komt hij nooit in een positie waarop hij zn sterke punten kan gebruiken.D-e-n schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:32:
[ Voor 36% gewijzigd door ph4ge op 10-03-2014 13:39 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Voor zover ik het begrijp twee verschillende blessures. Een verband lijkt er dus niet of nauwelijks te zijn.martinusz schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:23:
[...]
Maar het is dus gewoon k*t, snap ook niet dat hij die wedstrijd is gaan spelen als je in de interland geblesseert uitvalt! (maar dat is achteraf gelul natuurlijk...)
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Zoals vroeger Wim Jonk speelde...D-e-n schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:32:
V Gaal moet een manier vinden om op de ene of andere manier wat fysiek en loopvermogen in het middenveld te krijgen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De kans dat ik met het WK in het Nederlands elftal speel is groter dan dat Van Gaal iets anders gaat spelen dan 433...Niet dat ik het niet met je eens ben hoor, daar niet van, maar gaat gewoon niet gebeuren denk ik.ph4ge schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:37:
[...]
Wellicht dat Van Gaal hierdoor het systeem gaat omgooien. Durf zoals Koeman anders gewoon eens iets heel anders te proberen, op deze manier met deze spelers gaat het niets worden.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, als je bijv. zwakke knieen hebt, je raakt geblesseerd aan je ene knie, dan ga je compenseren met je andere knie. Vorige week raakte hij geblesseerd aan de andere knie, goed mogelijk dat het compenseren op zijn knie die nu kapot is mede een gevolg daarvan is.argro schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:38:
[...]
Voor zover ik het begrijp twee verschillende blessures. Een verband lijkt er dus niet of nauwelijks te zijn.
Het is niet voor niets dat je altijd weer rustig aan moet beginnen na een blessure, gebeurd maar vaak genoeg dat de eigenlijke blessure over is, maar de speler een andere blessure erna heeft.
Natuurlijk, maar met compenseren scheur je geen kruisbanden af. Daarvoor is iets anders nodig, zoals in het geval van Strootman een verdraaiing.martinusz schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:41:
[...]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, als je bijv. zwakke knieen hebt, je raakt geblesseerd aan je ene knie, dan ga je compenseren met je andere knie. Vorige week raakte hij geblesseerd aan de andere knie, goed mogelijk dat het compenseren op zijn knie die nu kapot is mede een gevolg daarvan is.
Het is niet voor niets dat je altijd weer rustig aan moet beginnen na een blessure, gebeurd maar vaak genoeg dat de eigenlijke blessure over is, maar de speler een andere blessure erna heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door argro op 10-03-2014 13:48 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Strootman en Van Persie zijn ook vanuit het aanvoerderschap zekerheidjes voor hem. Ik denk dat v Gaal de Jong heus wel wil gebruiken maar dat hij vlak voor de defensie ook graag een meer voetballende speler wil en dat hij dat tegen Frankrijk wilde zien.tweaker2010 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:34:
[...]
Strootman zat ook bij de selectie en daar wist ie ook al van wat hij kon. Op dat moment was hij al niet 100% fit, van Persie idem. Ik snap niet dat deze spelers dan geen rust krijgen. Idd, hopen dat Fer dan weer fit is.
Zijn uitleg snap ik dan nog wel alleen op het moment dat je dan Schaars als wissel hebt snap ik het niet meer. Als je Clasie probeert kun je natuurlijk makkelijk De Jong op de bank houden.
Niet helemaal waar. V Gaal speelde met AZ ook 442, van Gaal was het die de typische buitenspeler Roy inruilde voor middenvelder Davids. En v Gaal heeft in zijn eerste periode een aantal experimenten uitgevoerd met drie centrale verdedigers en twee aanvallende backs (Bosvelt en nog eentje)Dersan schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:40:
[...]
De kans dat ik met het WK in het Nederlands elftal speel is groter dan dat Van Gaal iets anders gaat spelen dan 433...Niet dat ik het niet met je eens ben hoor, daar niet van, maar gaat gewoon niet gebeuren denk ik.
Die laatste truc gaat overigens niet op nu. Alle landen spelen bijna met één spits en hangende mensen op de vleugels. Dan heb je weinig aan nog een extra voorstopper op die ene spits
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 10-03-2014 13:45 ]
Ik ben op zich wel voor twee wijd spelende spitsen en een ruit op het middenveld...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vraag is dan wel wie die links- en rechtshalf worden. Want Strootman was er natuurlijk eentje van.
Fer en De Guzman of zo... En dan Nigel de Jong met de punt naar achteren en VdV of Sneijder op tien...
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 10-03-2014 14:07 ]
Ik zit me af te vragen of je in zo'n systeem niet liever de voetballer (De Guzman in dit geval) met de punt naar achter wilt hebben en de (s)lopers ervoor.
Eerlijk gezegd ben ik niet bijzonder gecharmeerd van Strootman. Het is een degelijke voetballer maar heb hem weinig bijzondere dingen zien doen. Hij voert goed zijn taken uit maar heeft weinig extra's.
Probleem is alleen dat de vervangers minder zullen zijn.
Weet ik niet. Nederland heeft genoeg goede middenvelders vind ik. De echte problemen zitten achterin en in iets mindere mate voorin lijkt mij.
Ik zou zonder Sneijder spelen, die kan het gewoon niet belopen in het top voetbal op de positie die we allemaal voor ogen hebben. Misschien Robben en Van Persie in een vrije rol achter een statische spits zoals Huntelaar, of juist Lens als je echt counter voetbal wil spelen. En dan met backs en middenvelders die het hele veld kunnen bespelen. We moeten echt niet denken in termen als mooi en creativiteit, we moeten denken zoals andere zwakkere broeders op het WK ook denken. De boel dichttimmeren en hopen op een handvol kansjes en spelhervattingen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Meen je dat nu? Ik vind het middenveld juist de linie waar het fout gaat. Dat is deels een keuze van v Gaal maar ook een kwestie van aanbod. Onze twee creatieve middenvelders zijn beide op leeftijd en hebben moeite het bij te benen en types als Schaars, Clasie en Blind zijn fysiek ook geen wereldwonderen. De Guzman heeft het goed gedaan maar zowat alle middenvelders met loopvermogen zijn nu geblesseerd of zijn aan het terugkomen.Fiber schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:37:
Weet ik niet. Nederland heeft genoeg goede middenvelders vind ik. De echte problemen zitten achterin en in iets mindere mate voorin lijkt mij.
Onze verdedigers zijn jong (De Vrij, Veltman, Indi, Rekik etc...) of komen kwaliteit tekort en maken daardoor wel eens fouten. Maar door onze "Hollandse school" worden die fouten ook extra benadrukt. We willen graag de bal rondspelen en naar voren lopen maar dat betekent dat een inschattingsfoutje snel dodelijk is. We geven hoog op van de kwaliteiten van landen als Colombia of Chili maar de back van Colombia speelt gewoon bij PSV.
Voor de lange termijn hebben we nog geen opvolgers voor van Persie/Huntelaar maar dat is een ander verhaal. Nu ligt daar het probleem niet. Ik denk dat de samenstelling van het middenveld echt de sleutel tot succes (of in elk geval geen groot falen) kan zijn.
Het is wat mij betreft of een aanvaller opofferen om Sneijder te ontlasten of hem niet opstellen.ph4ge schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:46:
Ik zou zonder Sneijder spelen, die kan het gewoon niet belopen in het top voetbal op de positie die we allemaal voor ogen hebben.
Je moet wel vooruit proberen te voetballen. Anders tikken die Spanjaarden je juist weg. Maar dat moet dus met iets meer fysiek en iets minder aanvallende spelers.De boel dichttimmeren en hopen op een handvol kansjes en spelhervattingen.
[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 10-03-2014 14:59 ]
Klinkt als een goed plan. Is echter niet des Van Gaals en al helemaal niet Nederlands. 'Wij' willen mooi voetballen met minimaal zeventig procent balbezit op de Barça manier...ph4ge schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:46:
[...] Misschien Robben en Van Persie in een vrije rol achter een statische spits zoals Huntelaar, of juist Lens als je echt counter voetbal wil spelen. En dan met backs en middenvelders die het hele veld kunnen bespelen. We moeten echt niet denken in termen als mooi en creativiteit, we moeten denken zoals andere zwakkere broeders op het WK ook denken. De boel dichttimmeren en hopen op een handvol kansjes en spelhervattingen.
Strootman, niet mee, en toch durf ik niet de miauwen dat het een slecht wk wordt, kan je niks van zeggen. Ja je kan er wel wat van zeggen, maar wie durft er geld op te zetten dat we Ronde 1 niet overleven?
Op een WK moet je ook een beetje geluk hebben. Natuurlijk verliezen we negen van de tien wedstrijden van Spanje, maar wellicht is dit net de tiende keer dat alles een keer mee zit...
Die eerste pot wordt wel cruciaal. Als je die nou bijvoorbeeld niet verliest leg je ook wat meer druk op de wedstrijd Chili-Spanje.
Strootman is een soort Kuyt eigenlijk. Niet opvallend maar wel vaak nuttig qua inzet. Verder weinig bijzonders idd, maar zulke spelers heb je wel nodig. Een echte leider vind ik hem trouwens niet. Eerder bij gebrek aan beter. Van Persie neemt ook geen elftal op sleeptouw en vdVaart en Sneijder kunnen het niet meer belopen.Harribo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:34:
Eerlijk gezegd ben ik niet bijzonder gecharmeerd van Strootman. Het is een degelijke voetballer maar heb hem weinig bijzondere dingen zien doen. Hij voert goed zijn taken uit maar heeft weinig extra's.
Ach, ik heb mijn verwachtingen voor dit WK gewoon wat bijgesteld. Nederland gaat in dit WK geen rol van betekenis spelen omdat de selectie gewoon te jong / onervaren is en de oudgedienden over the hill zijn. Dat is ook helemaal niet erg, denk dat we heel wat meer kans hebben in 2016 in Frankrijk. De jonkies van nu moeten dan zijn opgedroogd tot volwaardige vaste spelers. Heb ook meer vertrouwen in Hiddink als in van Gaal.
Daarnaast zie ik gewoon een trend waarbij Nederland steeds meer achter de feiten aan loopt:
- Europees gezien stellen de clubs geen moer meer voor
- Clubs in het buitenland hebben veel meer geld te spenderen
- Nederlands Elftal draait stroever als voorheen, kwalificatiereeks was ook een lachertje
Denk niet dat we veel van het Nederlandse voetbal mogen verwachten de komende jaren, onze Mickey Mouse competitie blijft leuk maar als we Europees moeten is het voor de kerst vaak wel afgelopen. Uitzondering was Ajax dat helaas Red Bull Salzburg tegen kwam, en dat is dus het voorbeeld van een club die veel geld te spenderen heeft
En gewoon maar blijven roepen dat het streven is om de poulefase van de Champions League te overleven
Ajax gaat kampioen worden dit jaar, daar twijfel ik niet aan. Maar ze gaan straks dan weer roepen dat ze de poulefase overleven... Ik hoop het als Nederlandsch voetbalfan van harte maar houd mijn hart wederom vast
Daarnaast zie ik gewoon een trend waarbij Nederland steeds meer achter de feiten aan loopt:
- Europees gezien stellen de clubs geen moer meer voor
- Clubs in het buitenland hebben veel meer geld te spenderen
- Nederlands Elftal draait stroever als voorheen, kwalificatiereeks was ook een lachertje
Denk niet dat we veel van het Nederlandse voetbal mogen verwachten de komende jaren, onze Mickey Mouse competitie blijft leuk maar als we Europees moeten is het voor de kerst vaak wel afgelopen. Uitzondering was Ajax dat helaas Red Bull Salzburg tegen kwam, en dat is dus het voorbeeld van een club die veel geld te spenderen heeft
En gewoon maar blijven roepen dat het streven is om de poulefase van de Champions League te overleven
Ze hebben nou ook niet bepaald geluk gehad met de poule indeling steeds heVlassie1980 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:56:
En gewoon maar blijven roepen dat het streven is om de poulefase van de Champions League te overlevenAjax gaat kampioen worden dit jaar, daar twijfel ik niet aan. Maar ze gaan straks dan weer roepen dat ze de poulefase overleven... Ik hoop het als Nederlandsch voetbalfan van harte maar houd mijn hart wederom vast
Maar buiten dat, hoeveel NL clubs deden mee om in de EL mee te kunnen doen en hoeveel werden er door weinig zeggende clubs (Luxemburg o.a.) uitgeschakeld?
ik niet, Louis heeft een hoge hoed.Vlassie1980 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:56:
Ach, ik heb mijn verwachtingen voor dit WK gewoon wat bijgesteld. Nederland gaat in dit WK geen rol van betekenis spelen omdat de selectie gewoon te jong / onervaren is en de oudgedienden over the hill zijn. Dat is ook helemaal niet erg, denk dat we heel wat meer kans hebben in 2016 in Frankrijk. De jonkies van nu moeten dan zijn opgedroogd tot volwaardige vaste spelers. Heb ook meer vertrouwen in Hiddink als in van Gaal.
Als we geschiedenis bekijken, zou je komend Wk kunnen vgl. met Usa 94, daar hadden we ook jongens in de dop, plus Rijkaard en Koeman, meer niet. In 96 was het een huilfeest, in 98 niet. Alleen ik zie nu niet de Overmarsen en de F. de Boertjes er tussen.
Dat bedoelde ik dus ook, eens. Tis bij gebrek aan beter.tweaker2010 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:29:
[...]
Strootman is een soort Kuyt eigenlijk. Niet opvallend maar wel vaak nuttig qua inzet. Verder weinig bijzonders idd, maar zulke spelers heb je wel nodig. Een echte leider vind ik hem trouwens niet. Eerder bij gebrek aan beter. Van Persie neemt ook geen elftal op sleeptouw en vdVaart en Sneijder kunnen het niet meer belopen.
Vd Vaart, dat is ook niet alles maar die sticht wel doelgevaar. Denk zelfs dat zijn statistieken in Oranje lang niet slecht zijn.
Ik heb het wel gehad met de overmaat aan spelers die alles maar breed of terugtikken.
Tegen Frankrijk zag ik bijvoorbeeld een paar mogelijkheden voor een counter maar nee hoor weer terugtikken. Nee geef mij van der Vaart maar dan, die schiet er tenminste nog eens een in. Sneijder is echt passé wat mij betreft.
Denk niet dat de verwachtingen zo laag zijn wat betreft oranje als ooit tevoren. Zelfs Australië moet jenu nniet onderschatten. Kan dan alleen maar meevallen.
Tuurlijk beweert van Gaal anders. Wat moet ie dan? Zeggen dat het allemaal mss niets wordt?
Logisch dat ie zegt wat ie zegt. Een trainer moet ook altijd positief proberen te blijven, dat is een kwaliteit.
Dat dat om de haverklap belachelijk wordt gemaakt door een Wilfried Genee zegt alles over de media geilheid van die man. Dat soort teksten moeten we niet na papegaaien.
Wat betreft de Hollandse school, dat is een prachtig concept. 1 probleem alleen :we hebben er de spelers niet voor. Op een tempo balbezit spelen a la Barca, dat moeten we niet willen.
In dat opzicht vind ik altijd dat een land als Griekenland er het maximale uithaalt bh :weinig techniek, veel ballen naar voren en vechten als echte strijders. Dat laatste kennen we ook niet, lekker afwachten is het motto.
[ Voor 34% gewijzigd door Harribo op 10-03-2014 16:57 ]
Dat is appels met peren vergelijken. Vd Vaart is een nummer tien. Strootman moet spelen in dienst van die nummer tien. Die moet loopwerk verrichten, zorgen dat die nummer tien de ruimte krijgt. De één kan niet zonder de ander.Harribo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:46:
[...]
Dat bedoelde ik dus ook, eens. Tis bij gebrek aan beter.
Vd Vaart, dat is ook niet alles maar die sticht wel doelgevaar. Denk zelfs dat zijn statistieken in Oranje lang niet slecht zijn.
En dáárom missen we Strootman dus. Die loopt ook zonder bal.Ik heb het wel gehad met de overmaat aan spelers die alles maar breed of terugtikken.
je roept nu alleen Ajax maar volgens mij bedoel je AZ! AZ de ENIGE NL club die verder is in de EL waar andere clubs te zwak voor waren.Vlassie1980 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:56:
....
Weinig extra's? Dat meen je toch niet?Harribo schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:34:
Heb je hem wel zien voetballen bij AS Roma? Ik vond Strootman altijd maar niks bij PSV en maar een irritant mannetje. Maar hij is daar voetballend toch echt wel een baas hoor. Het is een GROOT gemis dat hij er niet bij is. Hij zit overal tussen, rent zich de pleuris voor het TEAM en werkt zich de naad uit, dat is juist wat wij nodig hebben. Vooral met de verdediging die wij hebben, dat is echt om te..
Ja, typisch. Wel mooi om te zien dat AZ er volle polle voor gaat in Europa (hulde daarvoor!) om vervolgens de Eredivisie-wedstrijd erna volledig te verknallenrikoos schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:27:
[...]
je roept nu alleen Ajax maar volgens mij bedoel je AZ! AZ de ENIGE NL club die verder is in de EL waar andere clubs te zwak voor waren.
Nee, merp!
No offence, maar AZ had nou niet echt een moeilijke loting. AZ tegen RBS was volgens mij ook niet een pretje geweest om naar te kijken. En Ajax heeft het in de poulefase van de CL natuurlijk echt niet slecht gedaan.rikoos schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:27:
[...]
je roept nu alleen Ajax maar volgens mij bedoel je AZ! AZ de ENIGE NL club die verder is in de EL waar andere clubs te zwak voor waren.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik was AZ helemaal vergeten.... Respect inderdaad dat ze wel een ronde verder zijn. Helaas staat dat wat minder goed in mijn geheugen gegrift dan wanneer een NL ploeg doorstoot in de CL, die Europa League is en blijft een aanfluiting in het huidige format. Altijd half lege stadions en de meest achterlijke speeltijden.
Of die andere clubs hadden er gewoon geen zin in...rikoos schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:27:
[...]
Dikke fissa in Turkije bij Trabzonspor - Fenerbahce. Bakstenen het veld op gooien, vuurwerk, glazen flessen, al 10 minuten verlenging in de eerste helft en zonder af te fluiten heeft de scheidsrechter en Fenerbahce het veld verlaten.
Er wordt inderdaad altijd hard geroepen dat het geen prioriteit heeft en niet interessant is, maar dat maakt het falen van de andere clubs niet minder pijnlijk. Het is niet zo dat bijv. PSV of Ajax met B-elftallen spelen in de EL.Fiber schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:44:
[...]
Of die andere clubs hadden er gewoon geen zin in...
Nee, merp!
Zie nu pas de samenvatting van NAC-Vitesse.
Dat Kuipers geen (2de) geel aan Jelle ten Rouwelaar heeft gegeven, zou hem echt op 10 wedstrijden moeten komen te staan. Zo aggresief, zo overduidelijk. Gewoon de bal stil leggen een een dikke middelvinger geven. Ongeloofelijk, wat ben je dan een watje als scheidsrechter.
Dat Kuipers geen (2de) geel aan Jelle ten Rouwelaar heeft gegeven, zou hem echt op 10 wedstrijden moeten komen te staan. Zo aggresief, zo overduidelijk. Gewoon de bal stil leggen een een dikke middelvinger geven. Ongeloofelijk, wat ben je dan een watje als scheidsrechter.
Ik vraag me af: heeft iemand ooit van de 'ongeschreven regel' gehoord dat je de bal terug zou moeten krijgen als je de bal over de lijn schiet omdat je wil wisselen?
Ik vond het vrij opmerkelijk, ik had er nog nooit van gehoord.
De media falen ook flink, trouwens. Die hebben het over "een blessurebehandeling mogelijk maken" maar de geblesseerde was dus al van het veld en ze wilden wisselen.
Ik vond het vrij opmerkelijk, ik had er nog nooit van gehoord.
De media falen ook flink, trouwens. Die hebben het over "een blessurebehandeling mogelijk maken" maar de geblesseerde was dus al van het veld en ze wilden wisselen.
[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 10-03-2014 20:18 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Als aanvoerder in de week van jawel de aanvoerders....wat een malloten op dat veld!PWM schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:07:
Nope. Tegenwoordig zijn er ook steeds meer ploegen die een bal niet uitspelen als een speler op de grond ligt, omdat het toch 9 van de 10 keer aanstellerij is.bwerg schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:17:
Ik vraag me af: heeft iemand ooit van de 'ongeschreven regel' gehoord dat je de bal terug zou moeten krijgen als je de bal over de lijn schiet omdat je wil wisselen?
http://www.vi.nl/nieuws/pelle-wil-de-kuip-via-voordeur-verlaten-en-goals-verzilveren.htm
Dit zat er al wel aan te komen maar toch, ben benieuwd hoeveel Pelle in de huidige omstandigheden nog waard is. Nu Feyenoord van hem af wil zal dat de vraagprijs ook wel drukken.
Dit zat er al wel aan te komen maar toch, ben benieuwd hoeveel Pelle in de huidige omstandigheden nog waard is. Nu Feyenoord van hem af wil zal dat de vraagprijs ook wel drukken.
Als je iets verder zoekt, lees je verhalen die weer precies het tegenovergestelde zeggen.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:04:
Dit is toch ook absurd:
[afbeelding]
Stel "supporters" van Ajax valt Cambuur supporters aan in het centrum van Amsterdam, vervolgens wordt besloten dat er maar 50 uit supporters het vak inmogen en zelfs de georganiseerde busreis is tegengehouden. Cambuur gaat nu een procedure aanspannen tegen Ajax om compensatie te krijgen voor de supporters.
Zo zouden dronken cambuur supporters voor de 1e problemen hebben gezorgd op de Wallen.
En van at5:
't zal echt wel van 2 kanten gekomen zijn.De sfeer rond de Arena was zondagmiddag zo agressief dat de politie vuurwapens heeft getrokken. Dat bevestigt de politie. Er was sprake van een dreigende situatie.
Supporters van van SC Cambuur en Ajax hadden eerder vanmiddag al gevochten bij de Nieuwmarkt, waarna de politie de supporters uit Leeuwarden naar de Arena begeleidde. Daar brak een rel uit bij de noord-kant van het stadion, waardoor Ajax-fans - bekogeld door flesjes - de Arena in moesten 'vluchten'.
Bij de discussie over Sneijder moest ik plots aan het kampioensjaar van Feyenoord met Cruijff denken. Ik kan me nog herinneren hoe de coach verfoeid werd toen hij de leuke linksbuiten Vermeulen inwisselde voor loper Brard, die niet meer was dan een simpele back/middenvelder. Het bleek achteraf wel dé manier om aanvallende middenvelder Cruijff te ontlasten van zijn verdedigende taken.
Het zou naar mijn mening een goede optie zijn om ook in Oranje toe te passen. Voordeel is dat het systeem niet echt om hoeft. Je offert Lens op voor een middenvelder die vanaf links speelt en Sneijder kan gewoon als linkshalf spelen. Voordeel is dat van Gaal zelfs met de punt naar achter zou kunnen spelen, zoals hij graag wil.
Het zou naar mijn mening een goede optie zijn om ook in Oranje toe te passen. Voordeel is dat het systeem niet echt om hoeft. Je offert Lens op voor een middenvelder die vanaf links speelt en Sneijder kan gewoon als linkshalf spelen. Voordeel is dat van Gaal zelfs met de punt naar achter zou kunnen spelen, zoals hij graag wil.
Ja bij as roma, niet bij psv en oranje, en juist, verdedigend. Nuttige speler maar brengt aanvallend te weinig.WasBak schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:10:
[...]
Weinig extra's? Dat meen je toch niet?
Heb je hem wel zien voetballen bij AS Roma? Ik vond Strootman altijd maar niks bij PSV en maar een irritant mannetje. Maar hij is daar voetballend toch echt wel een baas hoor. Het is een GROOT gemis dat hij er niet bij is. Hij zit overal tussen, rent zich de pleuris voor het TEAM en werkt zich de naad uit, dat is juist wat wij nodig hebben. Vooral met de verdediging die wij hebben, dat is echt om te..
En dat is wat we missen. Alleen van persie en robbenis te eweinig.
En vd vaart bedoelde ik niet als vervanger van Strootman maar van sneijder. En die brengt dan wat meer doelgevaar wat nodig is omdat de meesten terugtikvoetbal spelen.
Maar een middenveld moet toch een combinatie van creativiteit naar voren (Sneijder/vd Vaart), verdedigende kwaliteiten en loopvermogen zijn? Wij zijn in jouw opinie de ondersteuners van vd Vaart of Sneijder dan?
Brengt aanvallend te weinig? Strootman is geen aanvallende middenvelder
. En vóór Strootman staan normaal gesproken nog 4 aanvallende spelers. Drie aanvallers en een aanvallende middenvelder. En Strootman zelf is ook wel in de 16 te vinden van de tegenstander.
Hij is juist de link tussen aanval en verdediging.
Hij is juist de link tussen aanval en verdediging.
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 11-03-2014 11:18 ]
Inderdaad (de link). Mischien krijgt ie wel hele andere instructies bij Oranje maar aan z'n kwaliteiten ligt het niet dat ie aanvallend (te) weinig brengt in het NL elftal ... Groot gemis maar mischien is ie wel veel sneller dan verwacht hersteld
. Mischien kan je Emanuelson als vervanger brengen ... (als Blind het kan dan ...) maar "natuurlijk" is Fer de meest logische vervanger.
[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 11-03-2014 11:31 ]
Ik mag toch hopen dat een speler als Anita (pas nog gescoord voor Newcastle) nu wel bij oranje gehaald wordt. Ik vind hem beter dan Clasie op die positie. Fer heeft mijn voorkeur maar is nog niet fit.
Best lekker elftal wat je kunt maken van de spelers die niet naar het WK gaan

Verder gaan de geruchten dat Javier Espinosa (Barcelona
een contractvoorstel van Ajax heeft ontvangen. Het is een centrale middenvelder die ook uitkomt voor Spanje U17. Ken de speler verder niet echt, maar qua statistieken lijkt hij er niet echt uit te springen

Verder gaan de geruchten dat Javier Espinosa (Barcelona
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Anita? Beter op basis van wat? Net zo klein als Clasie en fysiek ook niet geweldig en qua passing volgens mij zeker de mindere. Hij heeft de competitie mee maar volgens mij speelt hij niet eens alles.
De Guzman zou ik sowieso meenemen en verder moet we hopen dat v Ginkel en/of Fer en/of Wijnaldum fit worden maar volgens mij heb je het dan wel gehad met de kandidaten (buiten Nigel de Jong die wel meegaat vermoed ik)
De Guzman zou ik sowieso meenemen en verder moet we hopen dat v Ginkel en/of Fer en/of Wijnaldum fit worden maar volgens mij heb je het dan wel gehad met de kandidaten (buiten Nigel de Jong die wel meegaat vermoed ik)
[ Voor 35% gewijzigd door D-e-n op 11-03-2014 12:49 ]
Nu heb je 3 controlerende/verdedigende spelers opgenoemd die ook nog eens heel matig zijn. Je moet juist creatieve spelers hebben a la Sneijder/Xavi/Iniesta/Pirlo, maar die zijn er op dit moment helaas niet in Nederland. Of noem mij een speler die je recentelijk een pass heb zien geven dat je dacht "Wow, hoe verzint ie het!" Op de e.e.a. manier moet Nederland altijd met een extreem controlerend en verdedigend middenveld spelen. Altijd dat op safe spelen, wat is dat toch? Durf gewoon eens een keer die bal te geven.tweaker2010 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:33:
Ik mag toch hopen dat een speler als Anita (pas nog gescoord voor Newcastle) nu wel bij oranje gehaald wordt. Ik vind hem beter dan Clasie op die positie. Fer heeft mijn voorkeur maar is nog niet fit.
Clasie kan vanuit de controlerende rol prima vooruit spelen hoor, net als bijvoorbeeld Blind. Maar dan moeten er wel lopers voor zo'n jongen staan. Blind rendeert bij Ajax ook dankzij Serrero en Klaassen.
Fer is een heel ander type. Dat is nu typisch een loper die je ervoor zet. Die jongen kan blijven gaan. Dat is echt geen controlerende speler.
Fer is een heel ander type. Dat is nu typisch een loper die je ervoor zet. Die jongen kan blijven gaan. Dat is echt geen controlerende speler.
Wat moeten ze daar nu weer mee? Het is een speler die al 21 jaar is, een aflopend contract heeft en alleen nog maar is uitgekomen voor Barcelona B. Kwam dus nooit in aanmerking voor het eerste, mag transfervrij weg, dus waarschijnlijk ook geen toegevoegde waarde voor het B elftal, etc. etc. Alles leuk en aardig, maar er lopen jeugdspelers rond bij Ajax waar waarschijnlijk meer potentie in zit. Laat dan spelers als Lobotka, Meleg en Queensy Menig doorstromen. Snap de meerwaarde van een speler met die leeftijd echt niet. Eigen jeugd had toch voorrang?Gynnad schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:46:
Verder gaan de geruchten dat Javier Espinosa (Barcelonaeen contractvoorstel van Ajax heeft ontvangen. Het is een centrale middenvelder die ook uitkomt voor Spanje U17. Ken de speler verder niet echt, maar qua statistieken lijkt hij er niet echt uit te springen
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik snap die fascinatie met die spelers van Barcelona niet zo. Als zo'n jongen én niet voor Barcelona in aanmerking komt én niet wordt opgepikt door de subtop uit Spanje zelf, dan kan hij toch nooit zo geweldig zijn? Dan moet je echt mazzel hebben.
Strootman is ook geen creatieve speler, daar ging het mij om. Mij part stelt ie Wijnaldum of Maher op ofzo.
De Guzman zou ook kunnen. Er zijn genoeg spelers die dat kunnen. Alleen spelen ze niet bij een topclub.
En dat van die spaanse huurlingen bij Ajax snap ik ook niets van. Pure geldverspilling (zie Bojan).
Je houdt de ontwikkeling van NL talenten er mee tegen en die Barca B spelers voegen niet toe.
De Guzman zou ook kunnen. Er zijn genoeg spelers die dat kunnen. Alleen spelen ze niet bij een topclub.
En dat van die spaanse huurlingen bij Ajax snap ik ook niets van. Pure geldverspilling (zie Bojan).
Je houdt de ontwikkeling van NL talenten er mee tegen en die Barca B spelers voegen niet toe.
Je moet eerst kiezen hoe je gaat spelen en kiezen of je met Sneijder/vd Vaart gaat spelen. Als je één van die twee niet opstelt heb je wel iemand nodig die een balletje kan geven denk ik.
Iemand dit fragment gezien? http://www.vi.nl/media-vi...-in-twee-minuten-neer.htm
Vind het wel een interessante opstelling, hoewel ik heel sterk twijfel over Van Persie achter Huntelaar. Ik geloof niet dat dat heel succesvol is, het geeft wel veel stootkracht in de aanval. Fer is hier natuurlijk ook al een paar keer voorbij gekomen, lijkt mij ook een goed alternatief voor Strootman mits goed hersteld. Ook de verdediging heb ik zo meer vertrouwen in.
Clasie is m.i. het type speler die momenteel in ontwikkeling is: lijkt steeds meer visie te krijgen in de diepte, maar laat daarbij zijn passen dichtbij wat hangen. Niet een toevoeging voor Oranje op dit moment, misschien dat hij de komende maanden een ontwikkelingssprong maakt, maar dan nog mist hij de ervaring tegen de toppers van deze aardbol (want, ook geen serieus EL/CL gespeeld).
Vind het wel een interessante opstelling, hoewel ik heel sterk twijfel over Van Persie achter Huntelaar. Ik geloof niet dat dat heel succesvol is, het geeft wel veel stootkracht in de aanval. Fer is hier natuurlijk ook al een paar keer voorbij gekomen, lijkt mij ook een goed alternatief voor Strootman mits goed hersteld. Ook de verdediging heb ik zo meer vertrouwen in.
Clasie is m.i. het type speler die momenteel in ontwikkeling is: lijkt steeds meer visie te krijgen in de diepte, maar laat daarbij zijn passen dichtbij wat hangen. Niet een toevoeging voor Oranje op dit moment, misschien dat hij de komende maanden een ontwikkelingssprong maakt, maar dan nog mist hij de ervaring tegen de toppers van deze aardbol (want, ook geen serieus EL/CL gespeeld).
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Dus dit wordt een langdurig contract met een torenhoog salaris voor een gehypte speler. Wat een wanbeleid..Waar de Amsterdammers bij Bojan en Cuenca kozen voor een huurperiode, moet de Espinosa permanent vastgelegd worden. Zijn contract bij Barcelona loopt na dit seizoen af.
Mooie aannames/conclusies op basis van een gerucht?tweaker2010 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:02:
[...]
Dus dit wordt een langdurig contract met een torenhoog salaris voor een gehypte speler. Wat een wanbeleid..
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Je denkt toch niet dat zo'n speler voor een appel en een ei in de eredivisie komt ballen terwijl hij in Spanje een veelvoud hiervan kan verdienen? Sportief is het ook niet bepaald een verbetering voor hem, dan kan hij beter naar een subtopper in Spanje gaan.Rhapsody schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:02:
[...]
Mooie aannames/conclusies op basis van een gerucht?
Ja. Dan begint Kraay met de op zich nog logische theorie dat het voor Sneijder wellicht goed is hangend links te spelen om hem verdedigend te ontlasten. Maar wat doet hij vervolgens? Hij zet er alsnog drie aanvallers bij. Huntelaar-v Persie-Robben én Sneijder is zelfmoord. Ook Fer en De Jong kunnen dat met zijn tweetjes niet behappen.Arjan90 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:00:
Iemand dit fragment gezien? http://www.vi.nl/media-vi...-in-twee-minuten-neer.htm
Dan maken de heren van Gaal belachelijk maar dit is net zo'n onzinopstelling.
Het kan prima maar dan niet met Sneijder op links. Daar moet dan een loper.Vind het wel een interessante opstelling, hoewel ik heel sterk twijfel over Van Persie achter Huntelaar. Ik geloof niet dat dat heel succesvol is, het geeft wel veel stootkracht in de aanval.
Van Gaal zal nog eerder Kuyt of de Jong in de spits zetten dan Huntelaar.
Kennlijk heeft hij een hekel aan hem ofzo, want zijn statistieken in oranje zijn uitstekend.
Kennlijk heeft hij een hekel aan hem ofzo, want zijn statistieken in oranje zijn uitstekend.
Niet zo wantrouwend. Siem de Jong zat er laatst niet bij en ik heb hem een aantal maanden ook eens horen zeggen dat Huntelaar en Lens de alternatieven voor de spits zijn.
Ik vond die opstelling juist prima. Sneijder moet je vrijheid geven en niet laten lopen. Emanuelson kan prima als verkapte linksbuiten over Sneijder heen, het is niet dat we betere alternatieven hebben.
PSN: Finally_Chris
Als ik zo naar die opstelling van Hansie kijk dan zit daar best wel wat logica in, allemaal spelers die niet in de Mickey Mouse competitie spelen op Janmaat na dan. Goed, ze spelen meestal niet bij topclubs maar ik heb best wel vertrouwen in die spelers. Niet dat we met die opstelling veel meer potten gaan breken overigens maar het is een stuk logischer als wat van Gaal in mekaar heeft geflanst.
Dat bedoel ik dus. Verdedigend zou je Strootman missen mss maar daar ligt niet ons eerste probleem.chim0 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:52:
[...]
Nu heb je 3 controlerende/verdedigende spelers opgenoemd die ook nog eens heel matig zijn. Je moet juist creatieve spelers hebben a la Sneijder/Xavi/Iniesta/Pirlo, maar die zijn er op dit moment helaas niet in Nederland. Of noem mij een speler die je recentelijk een pass heb zien geven dat je dacht "Wow, hoe verzint ie het!" Op de e.e.a. manier moet Nederland altijd met een extreem controlerend en verdedigend middenveld spelen. Altijd dat op safe spelen, wat is dat toch? Durf gewoon eens een keer die bal te geven.
Ik heb bijna geen aanval gezien tegen Frankrijk en dat baart mij het meest zorgen.
Want in Barcelona B verdien je toch miljoenen per jaar zeg. Och, dat is geld harken daar, lekker in de tweede divisie van Spanje voor 40.000 per week ballen. Ja, klopt, want zo gaat dat daar...tweaker2010 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:06:
[...]
Je denkt toch niet dat zo'n speler voor een appel en een ei in de eredivisie komt ballen terwijl hij in Spanje een veelvoud hiervan kan verdienen? Sportief is het ook niet bepaald een verbetering voor hem, dan kan hij beter naar een subtopper in Spanje gaan.
Kom toch eens met wat voorbeelden voordat je begint met raaskallen. Nu ook weer, gelul in de ruimte dat een speler van Barca B te veel geld zou gaan verdienen bij Ajax, mocht ie überhaupt al komen
En hoezo sportief geen verbetering, in die tweede Spaanse divisie speelt geen wereldtop hoor, ze verdien wel wereldtop uiteraard, want zo gaat dat daar. Of daar blijven hangen of naar Nederland gaan en CL (ervan uitgaande dat Ajax die 6 punten niet verspeelt) gaan spelen.
Is toch een sportieve verbetering naar mijn mening.
[ Voor 17% gewijzigd door JanW op 11-03-2014 13:39 ]
In die opstelling heeft hij geen vrijheid. Je speelt in die opstelling met vier aanvallende mensen die niet kunnen of waarvan je niet wilt dat ze veel mee verdedigen. Alles komt dus op Fer en De Jong. Dan krijg je drie losse linies.CR1691 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:26:
Sneijder moet je vrijheid geven en niet laten lopen.
We moeten er ook geen anti-eredivisie fetisj van maken. Het gaat om de balans tussen fysiek en techniek. In het elftal van v Gaal zit gewoon te weinig fysiek. Fysiek rijpe spelers zitten vaak in top competities maar het maakt verder in principe niet veel uit waar die fysiek vandaan komt. Met zo'n van Dijk gaat het echt niet beter doen dan Indi. Schotse competitie versus eredivisie: maakt niet uit.Vlassie1980 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:34:
Als ik zo naar die opstelling van Hansie kijk dan zit daar best wel wat logica in, allemaal spelers die niet in de Mickey Mouse competitie spelen op Janmaat na dan.
Ligt het dan aan Sneijder? Want dat is de creatieve man. Er was gewoon totaal geen diepgang. Hoe kun je ooit een aanval opzetten als er niemand vanuit het middenveld zonder bal naar voren loopt?Harribo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:35:
[...]
Dat bedoel ik dus. Verdedigend zou je Strootman missen mss maar daar ligt niet ons eerste probleem.
Ik heb bijna geen aanval gezien tegen Frankrijk en dat baart mij het meest zorgen.
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 11-03-2014 13:44 ]
Nou, WTF 2 naar aanleiding van deze:
Hoewel ik het nog steeds een belachelijke fout van Kuipers vind, worden de meest afgrijselijke ranzige overtredingen onbestraft gelaten omdat deze tijdens de wedstrijd beoordeeld zouden zijn door de scheidsrechter. En dan op deze middelvinger, gaan we wel achteraf actie ondernemen
Wat gebeurt er nu?PWM schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:07:
Dit zou betekenen dat Kuipers verklaard heeft de middelvinger niet gezien te hebben. Schier onmogelijk (en volgens mij ook nog op beeld aantoonbaar onjuist, hij kijkt ernaar).Zijn opgestoken middelvinger in de wedstrijd tegen Vitesse komt Jelle ten Rouwelaar mogelijk duur te staan. De aanklager betaald voetbal wil uitleg van de 33-jarige doelman én aanvoerder van NAC Breda en is een vooronderzoek gestart naar het incident, meldt de voetbalbond.
Ten Rouwelaar stak zijn middelvinger op vlak nadat Vitesse op een 1-2 voorsprong gekomen was. Hij was van mening dat de ploeg uit Arnhem de bal, nadat de keeper de bal over de zijlijn geschoten had om een wissel van zijn ploeg mogelijk te maken, terug had moeten geven. Zijn protesten leverden hem een gele kaart op.
Mocht de aanklager de doelman een schorsing opleggen, dan mist Ten Rouwelaar mogelijk de wedstrijd tegen Ajax. De ploeg van coach Frank de Boer komt komende zondag naar het Rat Verlegh Stadion.
Club en speler hebben tot woensdag 11.00 uur om met een verklaring te komen, meldt de KNVB.
Hoewel ik het nog steeds een belachelijke fout van Kuipers vind, worden de meest afgrijselijke ranzige overtredingen onbestraft gelaten omdat deze tijdens de wedstrijd beoordeeld zouden zijn door de scheidsrechter. En dan op deze middelvinger, gaan we wel achteraf actie ondernemen
Dit!JanW schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:37:
[...]
Want in Barcelona B verdien je toch miljoenen per jaar zeg. Och, dat is geld harken daar, lekker in de tweede divisie van Spanje voor 40.000 per week ballen. Ja, klopt, want zo gaat dat daar...
Kom toch eens met wat voorbeelden voordat je begint met raaskallen. Nu ook weer, gelul in de ruimte dat een speler van Barca B te veel geld zou gaan verdienen bij Ajax, mocht ie überhaupt al komen
En hoezo sportief geen verbetering, in die tweede Spaanse divisie speelt geen wereldtop hoor, ze verdien wel wereldtop uiteraard, want zo gaat dat daar. Of daar blijven hangen of naar Nederland gaan en CL (ervan uitgaande dat Ajax die 6 punten niet verspeelt) gaan spelen.
De aannames en uitspraken die je (tweaker2010) doet raken kant noch wal! Je komt wel heel vaak met ongefundeerde uitspraken.
Verder is het een gerucht, dus lekker negeren eerst.
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 11-03-2014 14:04 ]
Op diverse sites wordt nu net gedaan alsof dit een toptalent is die in Amsterdam het verschil gaat maken,JanW schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:37:
[...]
Want in Barcelona B verdien je toch miljoenen per jaar zeg. Och, dat is geld harken daar, lekker in de tweede divisie van Spanje voor 40.000 per week ballen. Ja, klopt, want zo gaat dat daar...
dat lijkt mij een beetje voorbarig. Prima dat Ajax een speler op wil pikken maar waarom dan altijd een Barca speler? Er is genoeg anders te vinden. Wat bovendien ook een stuk goedkoper is. Zulke spelers zijn zelden succesvol. En sportief kan ik er niet eentje opnoemen die na Ajax een droomtransfer heeft gemaakt.
Klopt, maar het zijn geen creatieve spelers met een wauw-effect.D-e-n schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:54:
Clasie kan vanuit de controlerende rol prima vooruit spelen hoor, net als bijvoorbeeld Blind. Maar dan moeten er wel lopers voor zo'n jongen staan. Blind rendeert bij Ajax ook dankzij Serrero en Klaassen
En waarom nou weer Bayern - Arsenal uitzenden? Is helemaal niet interessant, Bayern gaat toch winnen. Atletico - Milan is veel interessanter, want dat was maar 0 - 1.
Dat zijn momenteel alleen vd Vaart en Sneijder. En voorin Robben. Maher is het voorlopig niet geworden.chim0 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:15:
[...]
Klopt, maar het zijn geen creatieve spelers met een wauw-effect.
Maar jij wilt Sneijder dus niet opstellen? Want meer heb je echt niet nodig op het middenveld.
Jawel, Sneijder wel, maar dan nog iemand erbij. Dus zoals Xavi/Iniesta hebben wij Sneijder/??? Want Iniesta is en creatief en een loper, Xavi is alleen creatief.D-e-n schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:17:
[...]
Maar jij wilt Sneijder dus niet opstellen? Want meer heb je echt niet nodig op het middenveld.
Dat is misschien al weken terug vastgelegd?chim0 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:15:
[...]
En waarom nou weer Bayern - Arsenal uitzenden? Is helemaal niet interessant, Bayern gaat toch winnen. Atletico - Milan is veel interessanter, want dat was maar 0 - 1.
Je moet je niet willen vergelijken met Barcelona/Spanje. Welk land heeft nu én Iniesta én Xavi? De meeste deelnemende landen zijn al blij als ze één zo'n speler hebben. Bovendien offert Spanje ook wel eens een aanvaller op als ze beide spelers opstellen.
Sneijder op links?
Dat deed hij laatst tegen Chelsea(?) ook en dat was ook niks.
Ik denk dat het nu al best laat is om een volledig nieuw elftal en selectie op te gaan stellen, met andere opstelling. Van gaal is veel te veel bezig met teveel debutanten, zonder het ontdekken van een goede basis.
"Geoefend" met huntelaar achter van persie oid heeft ie bijvoorbeeld ook niet.
Dat deed hij laatst tegen Chelsea(?) ook en dat was ook niks.
Ik denk dat het nu al best laat is om een volledig nieuw elftal en selectie op te gaan stellen, met andere opstelling. Van gaal is veel te veel bezig met teveel debutanten, zonder het ontdekken van een goede basis.
"Geoefend" met huntelaar achter van persie oid heeft ie bijvoorbeeld ook niet.
Volgens mij is Sport1 deze maand gratis bij een aantal tv aanbieders (iig Ziggo en UPC) en voor zover ik kan zien zenden die Atletico - Milan uit.chim0 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:15:
[...]
Mooi dan gaan we eens kijken of we die ook kunnen ontvangenPeetman schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:59:
[...]
Volgens mij is Sport1 deze maand gratis bij een aantal tv aanbieders (iig Ziggo en UPC) en voor zover ik kan zien zenden die Atletico - Milan uit.
Ik zie het inderdaad, maar ik heb Telfort Glasvezel en Sport1 zit er niet op.Peetman schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:59:
[...]
Volgens mij is Sport1 deze maand gratis bij een aantal tv aanbieders (iig Ziggo en UPC) en voor zover ik kan zien zenden die Atletico - Milan uit.
M'n pa heeft wel UPC, maar din blijft slapen vanavond, dus kan ik niet naar m'n pa en ik ga niet zielig achter m'n computertje zitten streamen. Dan maar Bayern en dan gaan we met z'n allen JUICHEN!!!
http://info.sport1.nl/freeview/
Rechts staan de zenders
edit: Telfort zie ik er inderdaad niet bijstaan.
Rechts staan de zenders
edit: Telfort zie ik er inderdaad niet bijstaan.
[ Voor 30% gewijzigd door Willie Billie op 11-03-2014 16:20 ]
Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
Bayern staat garant voor veel doelpunten, dus dat is altijd leuk. En Atletico speelt thuis dus die gaan dat ook niet meer weggeven. Milan speelt momenteel niet best, dus dan zie ik liever Bayern-Arsenal.chim0 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:15:
[...]
Bayern - Arsenal is al lang gespeeld terwijl Milan in mijn ogen nog meer kans heeft. 1 keer scoren en het ligt daar weer helemaal open.
Bayern gaat Arsenal ook met 11 tegen 11 volledig zoek spelen.
Bayern gaat Arsenal ook met 11 tegen 11 volledig zoek spelen.
De constructie is de ene week de heen wedstrijd Athletico - Milan de andere week Bayern - Arsenal, is al vanaf het begin bekend.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Verwijderd
Zo Feyenoord al daadwerkelijk van Pelle af wil zal dat alleen gaan gebeuren tegen een voor Feyenoord aanvaardbare prijs. Anders speelt Feyenoord ook volgend seizoen gewoon nog bij Feyenoord.tweaker2010 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:21:
http://www.vi.nl/nieuws/pelle-wil-de-kuip-via-voordeur-verlaten-en-goals-verzilveren.htm
Het eerste wat bij mij op kwam toen ik dit 'nieuws', is dat het toch wel heel erg schrijnend is dat Ajax een speler van Barcelona B haalt. 'Het grote Ajax' winkelt bij Barcelona B. Dat geeft de teloorgang van het Nederlands voetbal toch wel aan.tweaker2010 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:12:
[...]
Op diverse sites wordt nu net gedaan alsof dit een toptalent is die in Amsterdam het verschil gaat maken,
dat lijkt mij een beetje voorbarig. Prima dat Ajax een speler op wil pikken maar waarom dan altijd een Barca speler? Er is genoeg anders te vinden. Wat bovendien ook een stuk goedkoper is. Zulke spelers zijn zelden succesvol. En sportief kan ik er niet eentje opnoemen die na Ajax een droomtransfer heeft gemaakt.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum