[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 155 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.466 views

Onderwerpen

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 23:10
Nog even over de wedstrijd van gisterenavond:
Nederland probeert nog steeds de bal rond te tikken en in de beginfase vond Frankrjik dat ook allemaal prima. Vervolgens gaat Nederland als er een beetje druk wordt gezet de bal naar de backs in de hoek spelen zodat je daar nog maar amper uit komt.

Vond ook dat Cillessen heel nonchalant lang stond te wachten voordat hij de bal wegschoot, hij moet beter mee leren voetballen net zoals van der Sar dat vroeger deed.

Middenvelders spelen elkaar ook constant aan ook al staan ze bijna dubbel gedekt, zoek de vrije man op en probeer te combineren in plaats van dat balletje rond te tikken zonder dat het ook maar iets oplevert. Bij Frankrijk was het bij elke uitbraak gelijk gevaarlijk en kon dus ook daaruit 2x scoren terwijl Nederland geen enkele uitgespeelde kans had op dat mislukte verkrampte schot van van der Wiel na.

Zo zat ik dus ook de wedstrijd te kijken: :P

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rqRBntDum_U]

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 10:29
tweaker2010 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:12:
Omdat hij een tussenoplossing is. Nigel de Jong is meer ervaren en Clasie is het talent voor de toekomst.
Volgens mij hoeven we niet nu een speler te kiezen die de komende 10 jaar een positie in gaat vullen. Het gaat er om wie er op dit moment het beste is. Ik zou dat als bondscoach voor elk traject van 2 jaar opnieuw gaan bekijken, ipv nu een keuze moeten maken voor de komende 10 jaar. Voor hetzelfde geld kiest Clasie komende zomer voor een subtopper in Engeland waar hij nooit aan spelen toe komt, en dan stokt zijn ontwikkeling.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:38
FiXeR.nl schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:02:
[...]

Speelt bijna alle interlands al.
Wikipedia: Jasper Cillessen

5 hele ;( waarvan 4 vriendschappelijk.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat is de helft van de laatste 10 interlands. Vorm de andere, en Krul geen volgens mij. Terwijl die er meer verdient. :)

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 20:26

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Railgunner schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:19:
[...]
Volgens mij hoeven we niet nu een speler te kiezen die de komende 10 jaar een positie in gaat vullen. Het gaat er om wie er op dit moment het beste is. Ik zou dat als bondscoach voor elk traject van 2 jaar opnieuw gaan bekijken, ipv nu een keuze moeten maken voor de komende 10 jaar. Voor hetzelfde geld kiest Clasie komende zomer voor een subtopper in Engeland waar hij nooit aan spelen toe komt, en dan stokt zijn ontwikkeling.
Kennelijk wordt dat wel gedaan door van Gaal, door zijn selectiebeleid zie je dat hij al vooruit loopt op zijn opvolger. De meeste jonge talenten uit de eredivisie die nu bij oranje zitten komen ervaring tekort op het hoogste niveau dus die kun je beter thuislaten dan. En de spelers die wel ervaring hebben worden massaal gepasseerd. Van Gaal neemt deze overbruggingsperiode voor lief en legt zich op voorhand al neer bij mindere prestaties op het WK.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
tweaker2010 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:26:
[...]

Kennelijk wordt dat wel gedaan door van Gaal, door zijn selectiebeleid zie je dat hij al vooruit loopt op zijn opvolger. De meeste jonge talenten uit de eredivisie die nu bij oranje zitten komen ervaring tekort op het hoogste niveau dus die kun je beter thuislaten dan. En de spelers die wel ervaring hebben worden massaal gepasseerd. Van Gaal neemt deze overbruggingsperiode voor lief en legt zich op voorhand al neer bij mindere prestaties op het WK.
Jup, en zoals volgens mij bij VI al eerder werd gesuggereerd, dan kan Van Gaal over 6 jaar zeggen dat hij dit elftal in elkaar heeft gezet en deze spelers heeft laten debuteren :') .

• Martinusz
Er is gewoon een grote kloof, we hadden een elftal met spelers die bij de grootste clubs in de grootste competities speelden in hun beste jaren.
Hier zijn er nu nog een paar van over die op zich nog mee kunnen, maar hun beste tijd hebben gehad en bij mindere clubs al spelen.

Maar wat hebben we nu nog over?
Verdedigers -> nauwelijks een verdediger in 1 van de grootste competities of grotere clubs
Middenvelders -> paar oude vedetten, 1 of 2 goede opvolgers in grote competities en de rest zelfde verhaald als verdediging alleen maar eredivisie niveau.
Aanvallers -> alleen oude vedetten aangevuld met talent uit de mindere competities.

Kortom we hebben gewoon niet meer 11 spelers die acteren in de grootste competities op het hoogste niveau en ik denk dat dit de komende jaren niet heel veel beter gaat worden.....

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

We hebben wel spelers in de grote competities, maar ze worden simpelweg niet meer uitgenodigd voor oranje. En dan heb ik niet over de oude spelers die over hun top heen zijn.

Spelers als Heitinga en Stekelenburg (spelen beide bij Fulham) kunnen nog zeker 2 jaar mee en zijn alleen al vanwege hun ervaring van meerwaarde op het WK. Pieters speelt ook in de PL dus die hoort er ook bij.

Nigel de Jong is 29 jaar, ideale leeftijd en heeft zoveel ervaring. Speelt bij AC Milan dus waarom staat hij niet in de basis? Strootman is basisspeler bij Roma en Urby zit ook bij Milan. Fer en de Guzman spelen ook beide in de PL, dus genoeg keuze zou ik zeggen.

De aanval is wel een probleem. Lens speelt weinig. Huntelaar krijgt geen speeltijd in oranje, maar van Gaal houdt wel vast aan een Kuyt. Van Wolfswinkel, John, Elia en Afellay presteren matig, als ze al speeltijd krijgen bij hun clubs. Dus wat dat betreft houdt het niet over als Van Persie of Robben geblesseerd zijn.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Dersan schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:31:
[...]

Jup, en zoals volgens mij bij VI al eerder werd gesuggereerd, dan kan Van Gaal over 6 jaar zeggen dat hij dit elftal in elkaar heeft gezet en deze spelers heeft laten debuteren :') .
Wat dan ook goed klopt toch?

• Martinusz
tweaker2010 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:53:
We hebben wel spelers in de grote competities, maar ze worden simpelweg niet meer uitgenodigd voor oranje. En dan heb ik niet over de oude spelers die over hun top heen zijn.

Spelers als Heitinga en Stekelenburg (spelen beide bij Fulham) kunnen nog zeker 2 jaar mee en zijn alleen al vanwege hun ervaring van meerwaarde op het WK. Pieters speelt ook in de PL dus die hoort er ook bij.

Nigel de Jong is 29 jaar, ideale leeftijd en heeft zoveel ervaring. Speelt bij AC Milan dus waarom staat hij niet in de basis? Strootman is basisspeler bij Roma en Urby zit ook bij Milan. Fer en de Guzman spelen ook beide in de PL, dus genoeg keuze zou ik zeggen.

De aanval is wel een probleem. Lens speelt weinig. Huntelaar krijgt geen speeltijd in oranje, maar van Gaal houdt wel vast aan een Kuyt. Van Wolfswinkel, John, Elia en Afellay presteren matig, als ze al speeltijd krijgen bij hun clubs. Dus wat dat betreft houdt het niet over als Van Persie of Robben geblesseerd zijn.
Heitinga heel lange tijd nauwelijks gespeeld, Vlaar speelt tenminste nog iedere week. Maar verder aan verdedigers? We hebben gewoon geen echte toppers meer bij een grote club achterin.

Fer en Strootman lijken mij de mannen voor de komende jaren op het middenveld, de Jong kan nu zeker nog heel goed mee, maar zal toch ook binnen nu en 4 jaar afhaken. Urby zou ik ook meenemen, die kan nog jaren mee en speelt gewoon bij een topclub. (De Guzman niet goed gevolgd dus daar kan ik niets over zeggen).

Aanval ga je binnen nu en 4 jaar afscheid nemen van van Persie, Robben, Kuit (zou ik nu al weglaten) en Huntelaar en dan hebben we nog? Lens bij een Oekrainse club...Wolsfwinkel in PL en verder kan ik niemand bedenken wat echt al van niveau is...(Affalay speelt nauwelijks, als die elke wedstrijd ergens zou spelen is het een ander verhaal)

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
martinusz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:00:
[...]

Heitinga heel lange tijd nauwelijks gespeeld, Vlaar speelt tenminste nog iedere week. Maar verder aan verdedigers? We hebben gewoon geen echte toppers meer bij een grote club achterin.

Fer en Strootman lijken mij de mannen voor de komende jaren op het middenveld, de Jong kan nu zeker nog heel goed mee, maar zal toch ook binnen nu en 4 jaar afhaken. Urby zou ik ook meenemen, die kan nog jaren mee en speelt gewoon bij een topclub. (De Guzman niet goed gevolgd dus daar kan ik niets over zeggen).

Aanval ga je binnen nu en 4 jaar afscheid nemen van van Persie, Robben, Kuit (zou ik nu al weglaten) en Huntelaar en dan hebben we nog? Lens bij een Oekrainse club...Wolsfwinkel in PL en verder kan ik niemand bedenken wat echt al van niveau is...(Affalay speelt nauwelijks, als die elke wedstrijd ergens zou spelen is het een ander verhaal)
Aanvallende spelers met hoge potentie voor het NLE naar mijn mening Boëtius, Hoessen, Depay, Promes, Kishna.

Geen van die spelers zijn op het niveau van Robben of VP, maar er zit wel veel potentieel in alle vijf. Er staan ook echt wel weer nieuwe spelers op in 2-4 jaar tijd, daar ben ik niet zo bang voor.

De huidige gevestigde voorhoede kan voor een EK over 2 jaar ook nog wel mee, behalve Kuijt dan. Ze zijn allemaal rond de 28-30. Voor het WK daarna zullen bovengenoemde talenten moeten gaan opstaan.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Krukar schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:06:
[...]
Aanvallende spelers met hoge potentie voor het NLE naar mijn mening Boëtius, Hoessen, Depay, Promes, Kishna.

Geen van die spelers zijn op het niveau van Robben of VP, maar er zit wel veel potentieel in alle vijf. Er staan ook echt wel weer nieuwe spelers op in 2-4 jaar tijd, daar ben ik niet zo bang voor.

De huidige gevestigde voorhoede kan voor een EK over 2 jaar ook nog wel mee, behalve Kuijt dan. Ze zijn allemaal rond de 28-30. Voor het WK daarna zullen bovengenoemde talenten moeten gaan opstaan.
Kishna?? Wat is het toch om een speler die net komt kijken en een wedstrijd goed speelt gelijk als toptalent te bestempelen? Eens kijken waar hij eind volgend seizoen staat. Hij heeft het nogal hoog in zijn bol.

Hoesen en Promes komen naar mijn idee tekort voor oranje. Boetius en Depay moeten nog groeien.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-02 13:16
FiXeR.nl schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:24:
[...]

Dat is de helft van de laatste 10 interlands. Vorm de andere, en Krul geen volgens mij. Terwijl die er meer verdient. :)
Krul is op dit moment veruit de beste keeper. Engelse pers is super positief, hij is snel, lang en speelt bijna wekelijks tegen goede spitsen. Cillessen is een leuke gast en misschien voor over 2 jaar een goede eerste keeper. Maar eerst Krul en misschien Stekelenburg voor dit WK.
Krukar schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:06:
[...]
Boëtius, Depay & promes hebben al wat laten zien bij hun club. Hoessen is naar mijn mening echt niets bijzonders en Kishna heeft nog niets laten zien, veel blessures gehad en komt net kijken. Naar mijn mening heeft deze jongen zichzelf al op het nivo CR7 gezet ;-)

Edit: typo

[ Voor 32% gewijzigd door rikoos op 06-03-2014 13:22 ]

• Railgunner
Mooie foto van het moment tussen Promes en Evra:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1947422_718060584894164_164686157_n.jpg

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:21
Wat ik gister zag, stemde me droevig. Krijg er bijna een 79-87 gevoel bij. Tegenstanders kijken ook mee en die zien ook dat als Robben ontbreekt, er bijna geen dreiging is. Als Frankrijk druk zet a la Salzburg een week eerder tegen Ajax, dan valt het hele kaartenhuis weer in elkaar. 4-0 had zomaar gekund en we zijn nergens dreigend. Van dode spelmoment als corners komt ook vrijwel niks.

Niet te vergeten, bij het WK2010 waren de wedstrijden vaak ook niet om aan te zien, maar wonnen we wel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:41
Railgunner schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:17:
Mooie foto van het moment tussen Promes en Evra:

[afbeelding]
tactiek.
Evra geblesseerd. Buttner moet dan spelen dus kan ie het wk halen :+

Helaas werkte het niet

[ Voor 3% gewijzigd door Terranova op 06-03-2014 13:24 ]

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13

Niku

Alagaesii

Net even VI radio geluisterd waarin gesteld werd dat Nederlandse spelers veelal in fysiek opzicht te kort komen. Helemaal mee eens. Als je dan bijvoorbeeld Depay ziet invallen komt er toch ineens wat fysiek binnen de lijnen vergeleken met een Boetius of Promes.

Vond Van der Wiel trouwens echt belabberd in de eerste helft gisteren, had het idee dat die zich veel te graag wilde bewijzen. Veel felle overtredingen (waarvan sommigen neigden naar het smerige) en trucjes tot op de achterlijn van Frankrijk. Het lijkt wel of VdW net als Sneijder verworden is tot een klein jongetje dat er alles aan doet om grote meneer Louis te overtuigen. Dat kan toch geen goede zaak zijn.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzin. Spanje heeft ook niet de meest fysieke spelers en kan dat prima compenseren. Dat er bij Frankrijk nu een aantal fysiek sterke jongens als Pogba rondlopen is niets nieuws.

Van der Wiel vond ik ook tegenvallen. Het viel me vooral op dat hij geen actie buitenom kon of wilde maken.
Steeds maar een tikkie breed of de bal terug. En als hij een pass gaf kwam hij vaak niet aan. Veel dreiging van Frankrijk kwam daarom ook over links.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20
Senor Sjon schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:24:
Wat ik gister zag, stemde me droevig. Krijg er bijna een 79-87 gevoel bij. Tegenstanders kijken ook mee en die zien ook dat als Robben ontbreekt, er bijna geen dreiging is. Als Frankrijk druk zet a la Salzburg een week eerder tegen Ajax, dan valt het hele kaartenhuis weer in elkaar. 4-0 had zomaar gekund en we zijn nergens dreigend. Van dode spelmoment als corners komt ook vrijwel niks.

Niet te vergeten, bij het WK2010 waren de wedstrijden vaak ook niet om aan te zien, maar wonnen we wel.
Dit.

Ik kijk voetbal sinds 1984 maar wat er nu staat is wel heel erg pover. Voor aanvang van het EK2008 and WK2010 had ik ook al geen hoge pet op van wat Oranje op het veld bracht maar toen was het meer frustratie over de wijze waarop het talent op het veld verkwanseld werd. Uiteindelijk werden dat toch goede toernooien, omdat er op de eindronde beide keren een team stond. Dit keer geloof ik er echt helemaal niet in, er is gewoon veel te weinig ervaring om potten te breken.

Het is natuurlijk verleidelijk om de vergelijking met 2000 te trekken toen Van Gaal ook aan het vernieuwen sloeg, maar er stonden toen nog steeds een hoop ouwe degelijke jongens in het veld. Nu is het echt alleen Van Persie en Robben en dat zijn sowieso wisselvallige spelers die een team niet zelf trekken.

Wie weet staat net als midden jaren 80 de nieuwe Gullit of Van Basten al op het veld, maar net als toen is 'ie dan nog niet droog genoeg achter de oren om het verschil te maken. Ik vrees voor de vijfde, zesde en zevende verloren wedstrijd op rij op een eindronde.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-02 13:16
Dr. Strangelove schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:36:
[...]

Nu is het echt alleen Van Persie en Robben en dat zijn sowieso wisselvallige spelers die een team niet zelf trekken.
Daar denken ze bij United en Bayern heel anders over! Zeker RvP is DE dragende speler en dat was te merken toen hij niet speelde.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:07

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:48:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzin. Spanje heeft ook niet de meest fysieke spelers en kan dat prima compenseren. Dat er bij Frankrijk nu een aantal fysiek sterke jongens als Pogba rondlopen is niets nieuws.

Van der Wiel vond ik ook tegenvallen. Het viel me vooral op dat hij geen actie buitenom kon of wilde maken.
Steeds maar een tikkie breed of de bal terug. En als hij een pass gaf kwam hij vaak niet aan. Veel dreiging van Frankrijk kwam daarom ook over links.
Spanje kán het compenseren omdat ze heel goed kunnen voetballen, dat kunnen wij niet.

• Niku

Niku

Alagaesii

Dr. Strangelove schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:36:
[...]

Wie weet staat net als midden jaren 80 de nieuwe Gullit of Van Basten al op het veld, maar net als toen is 'ie dan nog niet droog genoeg achter de oren om het verschil te maken. Ik vrees voor de vijfde, zesde en zevende verloren wedstrijd op rij op een eindronde.
Australië win je echt wel.

:+

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Niku

Niku

Alagaesii

We moeten het ook niet overdrijven. Australië is qua ranglijst het slechtste land op het WK, die ga je echt wel pakken. Het is nu ook weer niet dat er een korfbalteam in het veld staat.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:40

Shabbaman

Got love?

Dit was toch echt de slechtste wedstrijd die ik me van Oranje kan herinneren. En ik kijk zelfs alle oefenwedstrijden :') Het enige lichtpuntje was dat Willems niet meedeed, maar het middenveld zonder Strootman (of beter gezegd: met Schaars) was echt niet om aan te zien. Goed, het is niet kansloos, want er zijn wel wat talenten en Hiddink durft vast wel gewoon de spelers uit de PL en serie A uit te nodigen....

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Martinusz
We moeten ook niet ineens doen alsof we een belabberd elftal zijn, kom op dit is pas de 2de wedstrijd die je verliest onder van Gaal en dat met een probeer/debuut elftal wat niet eerder in deze samenstelling heeft gevoetbald. Als iedereen fit is en je gewoon weer de mensen opstelt die vaker bij van Gaal erin stonden heb je al een veel beter elftal dan gisteravond.

• KillaZ
  • Laatst online: 19:51
Maar waarom selecteert hij van Dijk niet?

Dat snap ik niet.

K to the KillaZ

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
KillaZ schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:57:
Maar waarom selecteert hij van Dijk niet?

Dat snap ik niet.
Waarom wel? Op basis van wat zou je hem selecteren?

• Niku

Niku

Alagaesii

BigWillem89 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:58:
[...]

Waarom wel? Op basis van wat zou je hem selecteren?
Of basis van wat zou je hem niet selecteren? Aangezien vrijwel iedereen de kans krijgt.

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Niku schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:59:
[...]

Of basis van wat zou je hem niet selecteren? Aangezien vrijwel iedereen de kans krijgt.
Tjah, als je zou gaat redeneren... Neem dan Kwakman, Zomer en Breuer ook maar mee.
Van Dijk wordt hier nogal opgehemeld terwijl hij nog niks heeft bewezen. Oké, leuk dat hij het aardig doet bij Celtic. Maar kom op, de Schotse competitie stelt helemaal niks voor.

• Niku

Niku

Alagaesii

BigWillem89 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:03:
[...]

Tjah, als je zou gaat redeneren... Neem dan Kwakman, Zomer en Breuer ook maar mee.
Van Dijk wordt hier nogal opgehemeld terwijl hij nog niks heeft bewezen. Oké, leuk dat hij het aardig doet bij Celtic. Maar kom op, de Schotse competitie stelt helemaal niks voor.
Onzin. Van Dijk is een jonge jongen met een enorme fysiek. Waarom zou hij niet de kans krijgen die Veltman en consorten wel krijgen? Volgens mij heeft Celtic gewoon een keer gewonnen van Ajax dit jaar en is de Nederlandse competitie ook niets waard in Europa.

• Señor Sjon
martinusz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:56:
We moeten ook niet ineens doen alsof we een belabberd elftal zijn, kom op dit is pas de 2de wedstrijd die je verliest onder van Gaal en dat met een probeer/debuut elftal wat niet eerder in deze samenstelling heeft gevoetbald. Als iedereen fit is en je gewoon weer de mensen opstelt die vaker bij van Gaal erin stonden heb je al een veel beter elftal dan gisteravond.
Die hele kwalificatiereeks stelt ook geen ruk meer voor en moeten ze op deze manier mee kappen. Het was leuk toen er nog niet zoveel landen waren, maar Albanië, Luxemburg, Andorra, IJsland en San Marino zit bv. niemand op te wachten. Maak dan een A- of B-landen poule. Zo krijg je vaker toppers tegen elkaar en wordt het spelers er beter van. Nu kan je inderdaad ongeslagen zijn vanwege het gebrek aan tegenstand.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:50
En de nummer laatst van de A-poule degradeert naar de B-poule en kan zich dan de eerstvolgende keer niet meer plaatsen voor een toernooi? Ik weet niet of die kleinere landen of met name de landen er tussenin daar wel op zitten te wachten. Dan degradeert Wales bijvoorbeeld wel eens.

• Señor Sjon
Ja, dat klopt. Dan hoef je niet meer onzinnige kwalificatiewedstrijden op dinsdagavond uit tegen Letland te spelen ofzo, midden in een competitieweek. Houdt een kwalificatietoernooi in de oneven jaren voor het WK en zo kunnen mensen zich plaatsen voor een toernooi. UEFA blij, want extra toernooi in een oneven jaar en de meeste landen blij, want geen onzinnige wedstrijden meer.

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
Niku schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:06:
[...]

Onzin. Van Dijk is een jonge jongen met een enorme fysiek. Waarom zou hij niet de kans krijgen die Veltman en consorten wel krijgen? Volgens mij heeft Celtic gewoon een keer gewonnen van Ajax dit jaar en is de Nederlandse competitie ook niets waard in Europa.
+1

• Railgunner
Senor Sjon schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:17:
Het was leuk toen er nog niet zoveel landen waren, maar Albanië, Luxemburg, Andorra, IJsland en San Marino zit bv. niemand op te wachten. Maak dan een A- of B-landen poule.
Lol, IJsland vergelijken met San Marino en Andorra? 8)7
IJsland heeft afgelopen najaar nog play-offs voor het WK gespeeld, omdat ze als 2e in hun kwalificatiepoule geëindigd waren.

• KillaZ
[...]

Vergelijk jij nu Van Dijk met Kwakman, Zomer en Breuer puur omdat Celtic in een "flut" competitie speelt?

Zijn optreden in Europa was prima en Van Dijk scoort wekelijks een dikke voldoende en wordt aan verschillende PL teams gelinked. Alleen op basis daarvan al zou je hem voor een oefenwedstrijd moeten selecteren.

Maar nee, hij wordt alleen hier opgehemeld 8)7

K to the KillaZ

• Martinusz
KillaZ schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:57:
[...]

Vergelijk jij nu Van Dijk met Kwakman, Zomer en Breuer puur omdat Celtic in een "flut" competitie speelt?

Zijn optreden in Europa was prima en Van Dijk scoort wekelijks een dikke voldoende en wordt aan verschillende PL teams gelinked. Alleen op basis daarvan al zou je hem voor een oefenwedstrijd moeten selecteren.

Maar nee, hij wordt alleen hier opgehemeld 8)7
Volgens mij zelfs Man United die interesse toonde....wel opmerkelijk idd!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
[...]

En de nederlandse competitie wel? Eredivisie niveau is ook niet hoog..

En een Promes speelde een halfjaar geleden nog in de jupiler leaque....
De schotse competitie + CL is toch wel wat hoger dan de jupiler league...

• Señor Sjon
Railgunner schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:53:
[...]

Lol, IJsland vergelijken met San Marino en Andorra? 8)7
IJsland heeft afgelopen najaar nog play-offs voor het WK gespeeld, omdat ze als 2e in hun kwalificatiepoule geëindigd waren.
Heb je ook de poule gezien?
Zwitserland
IJsland
Slovenië
Noorwegen
Albanië
Cyprus

Juist het hele probleem. Er zijn veel teveel zwakke landen.

l'Equipe heeft geen goed woord over voor het NL elftal
Nederland: Cillessen 4; Van der Wiel 5, Vlaar 4, Martins Indi 4, Blind 4, Clasie 3, Strootman (geen beoordeling), Promes 4, Sneijder 3, Boëtius 4, Van Persie 4.

Frankrijk: Lloris 6; Evra 6, Mangala 7, Varane 5, Debuchy 7; Matuidi 8, Cabaye 6, Pogba 5; Griezmann 5, Benzema 8, Valbuena 7.

• D-e-n
Wat van Dijk betreft: ik denk dat het bij van Gaal vooral met de manier van spelen te maken heeft. V Gaal wil op een bepaalde manier spelen en daar zijn spelers die bij Ajax/Feyenoord/PSV/Twente spelen aan gewend en van Dijk niet. Vraag is: is van Dijk zoveel beter dat je dat maar voor lief moet nemen.

Bij Fer heeft hij er ook al eens een opmerking over gemaakt (die speelt 442 dacht ik) en dat vind ik eigenlijk veel erger. Want die fysiek sterke middenvelders hebben we harder nodig dan de verdedigers.

En dan geeft l 'Equipe vd Wiel nog het hoogste cijfer? Dat slaat nergens op. De aanvallen kwamen ook van zijn kant. Wat kreeg Schaars?

• KillaZ
Manier van spelen? van Dijk heeft voor een verdediger en mandekker een prima basistechniek en trap. Iets wat van Gaal graag ziet in de opbouw. :)

Nee, ik zie nog steeds geen reden waarom van Gaal van Dijk niet zou moeten oproepen.

K to the KillaZ

• D-e-n
De manier van spelen heeft niks te maken met zijn kwaliteiten, wel met hoe hij gewend is te spelen.

Hij mag van mij een kans krijgen maar hij gaat het verschil overigens niet maken hoor. Ook hij is jong en gaat fouten maken. Het middenveld is het probleem waar we wat aan moeten doen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:59

Quad

Doof

Zlatan blijft echt een held _O-

https://twitter.com/Ibra_official/status/441561819392798720
Hey @MATUIDIBlaise I saw your goal last night. Magnifique. You must have been watching Zlatan in training. #DareToZlatan
:D

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
tweaker2010 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:48:

Hehe, zat er nog aan te denken ... Nederland heeft de spelers om als Spanje te spelen (kort & technisch spel, in potentie dan) maar hanteren een speelwijze die gewoon om meer fysiek vraagt.
Vond vd Wiel ook niet denderend en net als BMI gewoon een risicofactor (liability) met hun manier van 'verdedigen' aka grieks-romeins worstelen :'). Vroeger of later levert dat gewoon penalties tegen op ... (nu was het toevallig een Engels scheids)

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 06-03-2014 17:05 ]

Verwijderd

Na gisteren het geploeter op met name het middenveld gezien hebbende zou je zelf gaan denken aan een 4-4-2 formatie met op datzelfde middenveld bijvoorbeeld Strootman, de Guzman, Fer en Nigel de Jong. En daarvoor Robben en van Persie.

• D-e-n
Veltman heeft met zijn bescheidene manier van verdedigen ook al overtredingen gemaakt, de Vrij idem. Dat hou je toch.

@repep
Met 442 zou ik wel iets van een creatieve spelverdeler erbij willen

Verwijderd

Strootman en de Guzman zijn aardig creatief toch?

• D-e-n
Strootman is toch meer een allrounder geworden. De laatste keer bij Oranje was de Guzman ook meer dienend. Wie speelt er achter de spits?

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:44:
Strootman is toch meer een allrounder geworden. De laatste keer bij Oranje was de Guzman ook meer dienend. Wie speelt er achter de spits?
Sneijder, perfect plek voor hem.

• D-e-n
RepeP had een 442 zónder Sneijder :)

• apis29
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:45:
Veltman heeft met zijn bescheidene manier van verdedigen ook al overtredingen gemaakt, de Vrij idem. Dat hou je toch.
Hehe, ja die kwamen bij mij sowieso al niet in aanmerking. BMI zou ik op zich wel zien zitten als ie zich niet zo makkelijk laat opnaaien altijd. Als ie wat meer met z'n hoofd ipv zn johnson zou spelen kan het nog wat worden voor de basis (CD) :/ ...

De Guzman vind ik zeker bij de selectie horen ... Anita zag ik ook genoemd worden en doet t idd best aardig bij Newcastle de laatste tijd; had eigenlijk wel verwacht dat ie nu getest zou worden ... Aan de andere kant zou het een backup voor Nigel de Jong zijn en niet een ander type speler en er zal wel geen plaats zijn bij v. Gaal voor twee spelers voor die rol.

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 06-03-2014 21:38 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

Senor Sjon schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:10:
[...]
l'Equipe heeft geen goed woord over voor het NL elftal
Nederland: Cillessen 4; Van der Wiel 5, Vlaar 4, Martins Indi 4, Blind 4, Clasie 3, Strootman (geen beoordeling), Promes 4, Sneijder 3, Boëtius 4, Van Persie 4.

Frankrijk: Lloris 6; Evra 6, Mangala 7, Varane 5, Debuchy 7; Matuidi 8, Cabaye 6, Pogba 5; Griezmann 5, Benzema 8, Valbuena 7.
Toevallig dat VdW een 5 krijgt, en de rest een 3 of 4.

• apis29
  • Niet online
Lees dit net toevallig op de telegraaf site en dat soort cijfers zijn niet ongewoon voor L'Equipe maar voor een zo goed als heel elftal is het nog wel uitzonderlijk :D (zitten nog wel wat meer 5'jes bij dan). Zlatan krijgt ook vaak genoeg een 5 of zelfs 4 en v.d. Wiel is met regelmaat degene met het laagste cijfer bij PSG ... Een 5 is mischien nog wel z'n gemiddelde :+

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 06-03-2014 22:30 ]

• D-e-n
Beetje chauvinisme is de Fransen niet vreemd.....

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

D-e-n schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:30:
Beetje chauvinisme is de Fransen niet vreemd.....
Quel euphémisme! _O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-02 15:46

CR1691

Hero of Time

Ik snap de roep om Anita hier niet helemaal. Ik volg iedere wedstrijd van Newcastle en zie hem alleen maar uitblinken in domme fouten. Bovendien heb je hetzelfde "probleem" als bij Clasie, lengte.

Het middenveld vam Oranje moet altijd bestaan uit Strootman, N de Jong en Sneijder. Wellicht dat je Sneijder kunt vervangen door De Guzman of Van der Vaart.

PSN: Finally_Chris

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:40
Tweakers WK Pool 2014

Meld je aan!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:55
Ik snap het het niet uitnodigen van Van Dijk ook niet, zeker omdat vrijwel elke jonge speler die een goede wedstrijd speelt in de ED wel word uitgenodigd. Ik hoop stiekum dat van Gaal simpelweg aan het uitproberen is en dadelijk spelers zoals sneijder, nigel de jong maar ook Emmanuelson gewoon meegaan.

Vind sowieso dat Sneijder te snel word afgeschreven en een speelstijl / formatie zoals in 2010 zou met de huidige groep ook prima kunnen werken.

En om eerlijk te zijn, al die jonge talenten die moeten maar lekker in jong oranje gaan ballen en het WK over laten aan de spelers die wel buiten de ED actief zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• D-e-n
We moeten nu ook niet doorslaan en de oudere spelers heilig gaan verklaren. Ook Sneijder speelt in een matige competitie en heeft in de huidige vorm zijn fysieke beperkingen. En ik kan me herinneren dat we met zijn allen aan het mopperen waren op de trage opbouw van De Jong. Het loopwerk van Emanuelson kan nuttig zijn in de selectie maar hij gaat niet het verschil maken.

Vergeet niet dat met name de verjonging achterin noodzakelijk was omdat de oude garde in ieders ogen niet meer voldeed of niet meer speelde. De roep om v Dijk snap ik wel maar die is net zo blue als De Vrij of Indi. Ook die gaat een keer in de fout.

Het gaat vooral om de combinatie jong en oud en meer nog om fysiek versus techniek. Klaassen tussen Blind en Clasie zal niet werken maar samen met bijvoorbeeld de Guzman en Strootman kan best. En Sneyder met Clasie kan niet maar misschien werkt Sneyder met Fer wel prima.

• Niku

Niku

Alagaesii

Utrecht maakt tot nu toe geen schijn van kans tegen PSV, een geluk voor ze dat het nog 0-0 staat.

• Quad

Quad

Doof

Utrecht is een mak lammetje, ze verdedigen alleen en hebben nul mogelijkheden om eruit te komen. Maar PSV zou PSV niet zijn als ze op een lullige manier met 0-1 onderuit gaan ofzo. :+

nggyu nglyd

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:49
Die titel had Feyenoord toch al dit jaar? :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Niku

Niku

Alagaesii

Arjan90 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:40:
Die titel had Feyenoord toch al dit jaar? :+
Mag ik lachen? Ja, dat mag ik :+

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:23

Fiber

Beaches are for storming.

Quad schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:37:
Utrecht is een mak lammetje, ze verdedigen alleen en hebben nul mogelijkheden om eruit te komen. Maar PSV zou PSV niet zijn als ze op een lullige manier met 0-1 onderuit gaan ofzo. :+
De laatste paar wedstrijden, sinds Guus weer aan het roer staat, is het juist andersom... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Niku

Niku

Alagaesii

Wereldgoal Locadia.

Oke, misschien niet, maar er in dat telt.

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
18 uit 6, gaat de goede kant op. Het begint met hard werken en simpel voetbal, dat kan dan rustig uitgebouwd worden tot iets meer. Dat fundament is nu enigszins gelegd, al is het nog broos. Wie wee zit plek twee er nog in, maar ik denk dat het plek vier zal worden uiteindelijk. Mogen ze na die beschamende eerste helft heel tevreden mee zijn.

• Fiber

Fiber

Zou Guus het Nederlands Elftal ook nog aan de praat kunnen krijgen over een paar weken...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Niku

Niku

Alagaesii

Prima wedstrijd van PSV eigenlijk. Sterke eerste helft, maar de kansen niet benut en een redelijke tweede helft. Over heel de wedstrijd gezien heeft Utrecht geen schijn van kans gehad.
Volgende week wordt het echt interessant voor PSV.

• dutchgio
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:41:
Zou Guus het Nederlands Elftal ook nog aan de praat kunnen krijgen over een paar weken...?
Gaat het weer bergafwaarts met PSV, of Cocu moet het nu wel kunnen en goed geleerd hebben van Guus..

• Fiber

Fiber

Welnee, Guus kan dat er best bij doen... :)

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als je de verslagen zo leest was Vitesse lekker sportief bezig...

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik snap de klacht niet helemaal. Ze schieten de bal over de zijlijn om te wisselen, dat is helemaal niet gangbaar en het is dan ook geen ongeschreven regel om de bal dan terug te geven.

edit: hmm, volgens v.d. Heijden was er geen geblesseerde te zien en op de beelden is niet zo goed te zien hoe de geblesseerde erbij liep. Lastig. Daarom is het dus een dom idee om dit soort 'regels' door de spelers zelf te laten regelen, in plaats van door de scheidsrechter - dat is de enige die een objectieve beslissing kan maken. Als de scheids het ernstig genoeg vindt, het spel stilleggen, en als de scheids het niet ernstig genoeg vindt, doorspelen.

[ Voor 63% gewijzigd door bwerg op 09-03-2014 01:44 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Vermoedelijke opstelling van Feyenoord: Mulder; Van Beek, De Vrij, Martins Indi, Kongolo; Clasie, Vilhena, Goossens, Immers; Schaken en Te Vrede.

Ze schijnen vanmiddag in een 4-4-2 te gaan spelen. Is weleens vaker succesvol geweest maar ik vind het onbegrijpelijk dat je JPB (wat gewoon Feyenoords beste speler is) op de bank zet.

Gaat nog een lange middag worden ben ik bang ;w

• Martinusz
Wel altijd spektakel tussen gro en fey, denk dat het een spannende wedstrijd wordt!

• dutchgio
  • Niet online
Van Dijk naar de PL?

Van Dijk

• Niku

Niku

Alagaesii

Van Dijk heeft nog wel even een stukje meer fysiek dan Luiz :+

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik weet niet of dit hier mag, maar het lijkt me wel leuk om dit eens vaker te doen vooral bij topwedstrijden;

Poll: Go Ahead Eagles vs FC Twente
Winst Go Ahead Eagles
Gelijkspel
Winst FC Twente
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389751&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: FC Groningen vs Feyenoord
Winst FC Groningen
Gelijkspel
Winst Feyenoord
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389749&layout=1&sort=prc

Poll: Ajax vs SC Cambuur
Winst Ajax
Gelijkspel
Winst SC Cambuur
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389750&layout=1&sort=prc

Ikzelf denk winst voor Twente, Feyenoord en Ajax.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Quad

Quad

Doof

Ik ga voor winst FC Twente en Ajax, Groningen - Feyenoord wordt een gelijkspel.

nggyu nglyd

• Niku

Niku

Alagaesii

Quad schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:35:
Ik ga voor winst FC Twente en Ajax, Groningen - Feyenoord wordt een gelijkspel.
Copy that.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Het zal gezien het veld en de opstelling een zware kluif voor Feyenoord worden. Toch ga ik stiekem (en ietwat naïef) toch voor een overwinning. Ik mag hopen dat de mannen na de wanprestatie van vorige week en de overwinning van PSV gisteren gebrand zijn om de vierde plaats niet te verspelen.

Mulder; Van Beek, De Vrij, Martins Indi, Mathijsen; Clasie, Vilhena, Kongolo, Immers; Schaken en Te Vrede.

Opstelling is aangepast. 5 centrale verdedigers gaan spelen waarvan Kongolo op het middenveld is geplaatst. Best opmerkelijk :P

Ondanks het lage niveau is RKC - Ado best spannend om te kijken. Veel strijd en discutabele momenten. Een echte degradatiewedstrijd.

[ Voor 40% gewijzigd door CR1691 op 09-03-2014 13:47 ]

• D-e-n
De opstelling met vijf verdedigers is echt bezopen. Af en toe vraag ik me echt af of sommige trainers wel enige tactisch benul hebben. Zonder aanvallende vleugelverdedigers werkt dat echt niet

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Sowieso zit er ook bijzonder weinig snelheid in deze opstelling.

• D-e-n
Ik snap best dat je eens wat anders probeert. Maar probeer dan het middenveld te versterken. Hoeveel wedstrijden op hoog niveau moeten we nog aanzien voordat we hier in Nederland in de gaten krijgen dat je daar de strijd wint?

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ruben Schaken maakt 0-1! Lekker passje van Kongolo.

[ Voor 5% gewijzigd door CR1691 op 09-03-2014 14:49 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Feyenoord op 1-0 voor met de rust. Nou, dan weet je het straks wel :+

• CR1691

CR1691

Hero of Time

2-0! Lijkt einde oefening voor Groningen.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Wat een oetlul is die keeper van Groningen zeg.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:42
Als Groningen supporter word ik ook niet echt vrolijk van Burnet, Hiariej, Hateboer. brr wat een matige spelers zijn dat zeg
Feyenoord hoeft niet top te zijn, verdedigen doen ze goed en voorin krijgen ze kadootjes
Groningen speelt weer bar tam

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Harribo schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:53:
Als Groningen supporter word ik ook niet echt vrolijk van Burnet, Hiariej, Hateboer. brr wat een matige spelers zijn dat zeg
Feyenoord hoeft niet top te zijn, verdedigen doen ze goed en voorin krijgen ze kadootjes
Verdedigen hoeven ze niet eens echt te doen, wat een slechte pot voetbal is dit zeg. Had meer van Groningen verwacht tegen een Feyenoord zonder Pelle.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Organisatie staat goed van Feyenoord. Op de kans van Zickovic na is Groningen totaal niet gevaarlijk geweest.

Verwijderd

Lekker veldje in Groningen...

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik vermoed dat Twente weer punten gaat morsen vandaag.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Kongolo speelt weer een puike wedstrijd. Blij dat hij bij Feyenoord is gebleven.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Die kans is wel groot hè, met 1-0 achter vlak voor tijd :P

Tomorrow is not today!

Verwijderd

Groningen is ook niet meer wat het is geweest. Zeer matige wedstrijd. Degelijk van Feyenoord en een Groningen wat niet kon.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:07

Vos

AFCA

Harribo schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:53:
Hiariej viel bij FC Emmen (verhuur) al niet op, hoe die dan Groningen van dienst moet zijn... Erg matig.

Snelle 1-0 Ajax, mooie assist Kishna en dito afwerking. En dito verdediging :+ .

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 09-03-2014 16:34 ]

Verwijderd

Dat is snel, 1-0 Ajax na een blunder van een Cambuur speler die niet lekker slaapt vannacht.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Sinterklaas is vroeg dit jaar.

Verwijderd

Mag hopen dat het wel een wedstrijd wordt en geen walk over. Is voor de neutrale toeschouwer wel zo leuk.
Pagina: 1 ... 155 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum