I served in a company of heroes.
Kan die de linksback positie niet invullen?martinusz schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:27:
Ik zou trouwens Emanuelson ook meenemen, kan linksback of midden en speelt veel laatste tijd + Europese ervaring.
Is die discussie ook weer weg en kan Blind op het middenveld, net als bij Ajax.
Eens, maar bij AC speelt hij het nu toch ook al een tijdje, zou hem in ieder geval liever dan blind of Willems daar hebben staan.D-e-n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:28:
Als back heb ik er nooit zo'n fijn gevoel bij gehad.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat is zolang je met Sneijder speelt ook niet mogelijk. Dan bestaat zijn positie (punt naar achter) niet namelijk. Clasie komt denk ik ook beter uit de verf in de punt naar achterdutchgio schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:35:
[...]
Kan die de linksback positie niet invullen?
Is die discussie ook weer weg en kan Blind op het middenveld, net als bij Ajax.
[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 05-03-2014 22:39 ]
Wat mij betreft neem je Jordy Buijs mee.. alles behalve Schaars.D-e-n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:39:
Hij had Propper of de Guzman nog kunnen opstellen.
Overdrijven is ook een vak.Vuvuzela schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:41:
[...]
Wat mij betreft neem je Jordy Buijs mee.. alles behalve Schaars.
Idd, Schaars geeft me altijd de indruk dat hij er zelf geen zin in heeft. Dan liever Immers, totaal ongeschikt, maar laat wel zien dat hij werkt.Vuvuzela schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:41:
[...]
Wat mij betreft neem je Jordy Buijs mee.. alles behalve Schaars.
Wat wil je met zo'n waardeloos elftal om je heen. Sneijder kan het ook niet in zijn eentje.Dersan schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:41:
Die Sneijder heeft ook echt geen diepgang meer.
Zolang van Gaal dit eredivisie elftal op blijft stellen wordt het WK echt een afgang.
Je kunt ook zeggen: Robben en van Persie zijn op dit moment belangrijker. Ik zet een fysiek sterke middenvelder als Klaassen daar achter. Dan heb je nog ruimte voor een technische speler vlak voor de defensie.
Zou Immers graag eens met Kuijt en Lurling zien spelen, krijg je van die Red Bull S.-achtige jachtpartijen.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Mijn god...Ribéry staat aan de verkeerde kant om die bal überhaupt te kunnen nemen
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
En het mindere;
Duitsland wint met slechts 1-0 van Chili...
Dat wordt dus een lastige klus voor FC Eredivisie
Middenveld in deze vorm werkt niet. Het is moeilijk om te bepalen welke van de 3 slecht speelde, maar het geheel functioneerde (aanvallend) niet. Daar ligt het probleem.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik zou zelf niet teveel bouwen op v. Persie en Robben of het team aanpassen zodat Sneijder zijn type spel kan spelen.D-e-n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:46:
Maar hoever ga je voor Sneijder? Als je Sneijder opstelt moet je fysieke verdedigende middenvelders opstellen om hem te ondersteunen. Die moet je dan wel voldoende hebben. Dan moeten naast Strootman en De Jong jongens als Fer weer fit worden.
Je kunt ook zeggen: Robben en van Persie zijn op dit moment belangrijker. Ik zet een fysiek sterke middenvelder als Klaassen daar achter. Dan heb je nog ruimte voor een technische speler vlak voor de defensie.
Want wat als Robben of v. Persie weer eens geblesseerd zijn (ze zijn tenslotte zeer blessure gevoelig) of wat als ze in een dip zitten. Als ze in een dip zitten dan voegen ze totaal niets toe en zal hun humeur de sfeer in de selectie omlaag halen.
En met Sneijder heb je het probleem dat hij denk ik zelf toch wel over zijn top is. Dus wat ga je doen als je het team en de tactiek aanpast aan hem en hij een bedroevend niveau haalt?
Wat het probleem is met Sneijder deels dat we geen idee hebben op welk niveau hij op het moment zit.
Daarnaast is het nu ook wel vrij laat om nog met zulke dingen aan te komen.
Dit zijn allemaal dingen die men (v. Gaal) tijdens de kwalificatie serie had moeten doen.
Maar nee, hij vind het belangrijker continu een andere speler in het doel te zetten en continu de verdediging en het middenveld te veranderen.
Ja dit gebeurde deels vanwege blessures maar vaak ook niet. Bij de kwalificatie reeks is het belangrijk dat je je kwalificeert maar het is ook belangrijk dat er bepaalde automatismes komen bij de speler en door de veranderingen die hij continu gemaakt heeft zijn er nu geen automatismes bij de spelers.
Ik heb het al maanden geleden gezegd, we mogen zeer blij zijn als we de groepsfase overleven.
Deels omdat de selectie gewoon (nog) niet goed genoeg is en deels vanwege de bondscoach.
Mensen kijken te vaak naar het behalen van de finale in 2010 maar vergeten dat Oranje zeer veel mazzel gehad heeft op dat WK. We hadden er ook al vrij vroeg uit kunnen liggen in 2010.
Ik vond dat voor hem ook wel goed uitpakken.ph4ge schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:53:
Nu Indi op links staat staat het vrij degelijk
Klopt helemaal. Wil je per se Sneijder dan moet je wat anders verzinnen, fysieke spelers Wil je opbouw van achteruit met Clasie of Blind dan kun je niet ook Sneijder nog eens opstellenMiddenveld in deze vorm werkt niet. Het is moeilijk om te bepalen welke van de 3 slecht speelde, maar het geheel functioneerde (aanvallend) niet. Daar ligt het probleem.
Van Persie en Robben kun je in dit systeem gewoon opstellen. Daar hoef je niet op te bouwen. Het zijn wel de spelers die het verschil kunnen maken. Als je het team niet wilt aanpassen aan Sneijder dan moet je hem dus niet opstellen.Deadsy schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:54:
[...]
Ik zou zelf niet teveel bouwen op v. Persie en Robben of het team aanpassen zodat Sneijder zijn type spel kan spelen.
Ik weet niet of jullie ondertussen Chili hebben zien spelen tegen Duitsland. Zo ja, dan kan je concluderen dat Nederland die eerste ronde niet door gaat komen. Want ze gaan sowieso tegen Chili en Spanje onderuit en die twee gaan naar de volgende ronde.
Daar heb ik bar weinig van gezien anders. Van Persie heb je niets aan zonder goede voorzetten en hij is uit vorm. En Robben is vaker geblesseerd dan dat ie fit is. Daar kun je toch geen elftal op bouwen?D-e-n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:00:
[...]
Van Persie en Robben kun je in dit systeem gewoon opstellen. Daar hoef je niet op te bouwen. Het zijn wel de spelers die het verschil kunnen maken. Als je het team niet wilt aanpassen aan Sneijder dan moet je hem dus niet opstellen.
Het wordt tijd dat er andere spelers een kans krijgen, maar helaas is van Gaal daar een beetje te laat mee.
We hebben twee aanvallers bij clubs uit de top van Europa. Als die fit zijn begin je daarmee. Er ZIJN geen andere spelers. Depay, Boetius, Kishna enzovoort zijn er nog niet klaar voor.tweaker2010 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:09:
[...]
Daar heb ik bar weinig van gezien anders. Van Persie heb je niets aan zonder goede voorzetten en hij is uit vorm. En Robben is vaker geblesseerd dan dat ie fit is. Daar kun je toch geen elftal op bouwen?
Het wordt tijd dat er andere spelers een kans krijgen, maar helaas is van Gaal daar een beetje te laat mee.
Ik word een beetje moe van die anti van Persie discussie die je steeds probeert te starten. Strootman, van Persie en Robben zijn als ze fit zijn gewoon onvervangbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 05-03-2014 23:11 ]
Die jongens zijn het gewoon niet gewend. In de eredivisie kom je daar gewoon mee weg.mowa schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:07:
Die 1-0 had cillessen moeten hebben maar onbegrijpelijk en schokkend is dat Indi en Blind niet in staat zijn om die passes er uit te halen. Blind loopt niet eens naar die bal toe en houdt zelfs in..!! Maar ook Indi zegt eigenlijk "ga maar rustig je gang en zet die bal maar lekker voor". Anders had het met een beetje mazzel 0-0 geweest. Meer zat er voor Nederland gewoon niet in.
Van Gaal probeert t recht te lullen
[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 05-03-2014 23:12 ]
Het is geen anti v. Persie discussie.D-e-n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:11:
[...]
We hebben twee aanvallers bij clubs uit de top van Europa. Als die fit zijn begin je daarmee. Er ZIJN geen andere spelers. Depay, Boetius, Kishna enzovoort zijn er nog niet klaar voor.
Ik word een beetje moe van die anti van Persie discussie die je steeds probeert te starten. Strootman, van Persie en Robben zijn als ze fit zijn gewoon onvervangbaar.
Het is gewoon een feit dat hij vaker geblesseerd of uit vorm is, precies hetzelfde geld voor Robben.
Je moet een tactiek of team niet rond deze 2 spelers bouwen.
Je moet een tactiek/team maken die perfect is voor je andere spelers (dus exclusief deze 2).
Heb je wedstrijden en deze 2 zijn fit en in vorm ja dan kunnen ze spelen zolang ze zich willen schikken naar de gebruikte tactiek. Willen ze dat niet dan vinden ze zichzelf belangrijker dan het team en zou ik ze uitzwaaien.
Ja het zijn de 2 beste spelers die Nederland op het moment heeft maar je mag ze niet te belangrijk maken.
Volgens mij is de tactiek ook helemaal niet rond die twee spelers opgebouwd. V Gaal speelt gewoon een vrij standaard systeem.
[ Voor 24% gewijzigd door D-e-n op 05-03-2014 23:21 ]
En door het team en tactiek aan te passen aan hun maak je je zelf nog afhankelijker van ze.D-e-n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:18:
Wat wil je nu? We mogen blij zijn dat we twee van die spelers hebben. Hebben we ze niet dan zijn we een pak minder. Je MAAKT je niet afhankelijk. Je BENT afhankelijk. Daar kan niemand wat aan doen.
Wat ga je dan doen als ze vlak voor het WK een blessure oplopen? Dan mag je weer alles overhoop gaan gooien en kom je op het WK aan met een team waarvan de aanval alleen de voorbereiding van komende zomer samen gespeeld heeft.
Mja zoals gezegd verwacht ik sowieso al niet veel van het komende WK.
Van australie moet dus wel te winnen zijn, ook als ze met 3-0 voor staan is een comeback en zelfs nipte winst mogelijk
Het team is helemaal niet aan hen aangepast. Hoe kom je daarbij? Robben deed niet eens mee vandaag en we speelden exact hetzelfde. Het is gewoon standaard 433 wat v Gaal altijd speeltDeadsy schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:21:
[...]
En door het team en tactiek aan te passen aan hun maak je je zelf nog afhankelijker van ze.
Dit echt een discussie zoeken die er helemaal niet is.
Edit:
Het enige wat ik gezegd heb is dat je voor Sneijder je team aan zou moeten passen. Anders kan hij het niet meer belopen. Maar je kunt hem ook passeren
[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 05-03-2014 23:24 ]
Sorry hoor, maar misschien is van Persie dan wel niet zo goed als wij denken. In een goed draaiend elftal wordt hij topscorer van de PL en nu deelt hij mee in de vormcrisis. Juist een speler als hij zou daar bovenuit moeten stijgen. Als Huntelaar of Stekelenburg uit vorm zijn worden ze doodleuk niet opgesteld in oranje ondanks hun kwaliteiten en ervaring. Dus hoezo niet met 2 maten meten?Fleximex schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:14:
Van Persie is ook helemaal niet uit vorm. De teams waarbij hij speelt zijn uit vorm, dat is iets anders. Het is geen Zlatan die in elk team, ongeacht de kwaliteit en vorm van dat team, wel zijn momentje heeft.
Ps.
Mocht je v Persie en Huntelaar samen willen opstellen prima. Maar vertel dan hoe.
[ Voor 44% gewijzigd door D-e-n op 05-03-2014 23:37 ]
Eventueel in een "grote ruit" waarbij je 1 CWM, 1 CAM en een links- en rechtsmidden hebt op het middenveld. Sneijder als CAM, De Jong als CWM, Robben op rechts en de plek op links is dan redelijk open. Van ginkel, boetius, etc. .
Ik heb niets tegen van Persie. Ik vind alleen dat hij wat te veel wordt opgehemeld. Huntelaar heeft bij Real gespeeld, dat hij nu bij Schalke speelt maakt hem niet gelijk een slechte speler. En zijn moyenne in oranje is nog altijd beter.
@dutchgio
Tel je Robben dan als middenvelder? Dat kan hij echt niet hoor.
@tweaker2010
Dan pak je dus de linie aan waar het fout gaat. Dat was niet de spits
[ Voor 24% gewijzigd door D-e-n op 05-03-2014 23:46 ]
Sneijder en van de Vaart hebben daar ook geen eerlijke kans gekregen. En dat lag niet aan hun kwaliteiten.D-e-n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:45:
Hij speelt bij Schalke omdat hij niet bij de top terecht kon.
Maar goed, we gaan er niet uitkomen denk ik
Sneijder kon naar Inter.tweaker2010 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:46:
[...]
Sneijder en van de Vaart hebben daar ook geen eerlijke kans gekregen. En dat lag niet aan hun kwaliteiten.
Maar goed, we gaan er niet uitkomen denk ik
Klopt, maar ik denk dat je het eerst achterin en op het middenveld moet zoeken.tweaker2010 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:45:
Los daarvan, het elftal wat nu in het veld stond heeft verloren, dus misschien zouden dan een paar andere spelers een kans verdienen. Veel slechter kan het niet gaan toch?
De spits discussie is altijd klote als je 2 goede hebt, kijk naar Makaay vroeger of hasselbaink, nooit echt kans gehad in oranje maar waren wel verdomd goede spitsen.
Het zou geen moer uitmaken wanneer je bij wijze van spreken Zlatan, Messie of Ronaldo voorin had kunnen zetten. Wat er achter staat is simpelweg niet in staat om de bal voor te krijgen.
Niet dat v. Persie er per se uit moet: als ie terugzakt kan ie mooi Robben en Lens de diepte in sturen ...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dan blijft er voetballend weinig meer over denk ik. Eén speler met een pass heb je wel nodigFiber schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 03:16:
Het probleem zat op het middenveld denk ik. Te traag en te weinig loopvermogen. Met Spelers als Nigel de Jong en Fer in plaats van Clasie en Sneijder was het vast beter gegaan.
Ik snap niet v Gaal de Guzman ineens niet meer selecteert. Die deed het een aantal wedstrijden heel goed. Dan hoor ik v Gaal zeggen dat "Swansea nu niet lekker draait" maar wat zegt de vorm van nu over die in juni? Hij draait door voor wat betreft het op vorm selecteren.

GK even weggelaten omdat het mij om het even is of Cilessen of Krul daar staat.
Van Ginkel en Emanuelson zou je nog kunnen omdraaien maar ik denk dat VG het linksback gewoon beter zou doen dan welke andere linksback we nu ook hebben voor het NLE.
[ Voor 45% gewijzigd door Krukar op 06-03-2014 09:16 ]
Blind strootman zou ik ook niet zo zetten, zelfde type spelers, zou ik eerder Strootman met vd Vaart ervoor of Fer bijvoorbeeld.
[ Voor 63% gewijzigd door Martinusz op 06-03-2014 09:16 ]
Ja VG linksback, zie edit.martinusz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:15:
Van Ginkel linksback? HUH? hahahaha...
Blind strootman zou ik ook niet zo zetten, zelfde type spelers, zou ik eerder Strootman met vd Vaart ervoor of Fer bijvoorbeeld.
Van Ginkel LB, Emanuelson LM en Blind in plaats van de jong? Buiten dat ik het systeem niet zou veranderen, lijken me dat helemaal rare keuzes. Zeker omdat van Ginkel in de kreukels ligtKrukar schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:12:
Zou Nederland wel eens zo willen spelen, ik denk dat het 3 keer beter zou lopen dan die opstelling van gisteren:
[afbeelding]
GK even weggelaten omdat het mij om het even is of Cilessen of Krul daar staat.
Het is ook niet een "dit moeten ze nu zo gaan doen", het is een "ik zou het zo wel eens willen zien", hypothetisch als in uitprobeersel. Waarom vind je Emanuelson LM zo gek trouwens? Hij speelt daar standaard bij AC Milan.Niku schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:17:
[...]
Van Ginkel LB, Emanuelson LM en Blind in plaats van de jong? Buiten dat ik het systeem niet zou veranderen, lijken me dat helemaal rare keuzes. Zeker omdat van Ginkel in de kreukels ligt
Van Gaal heeft geen tijd meer voor 'uitprobeersels' lijkt mij. Sterker nog, hij had al lang een min of meer vaste basis-elf moeten hebben vind ik.
Emanuelson zou ik overigens ook wel meenemen. Of hij per se in de basis moet weet ik niet. Ik denk ook dat we beter met vier middenvelders kunnen spelen. Liefst in een ruit. Dus niet met de punt naar voren of naar achteren, maar met de punt naar voren en naar achteren...
En dan mogen Robben en Van Persie het samen voorin uitzoeken, met Huntelaar eventueel achter de hand voor het laatste half uurtje.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Emanuelson staat meer LB bij Milan hoorKrukar schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:20:
[...]
Het is ook niet een "dit moeten ze nu zo gaan doen", het is een "ik zou het zo wel eens willen zien", hypothetisch als in uitprobeersel. Waarom vind je Emanuelson LM zo gek trouwens? Hij speelt daar standaard bij AC Milan.
Maar van Ginkel heeft die ooit in de verdediging gestaan?
Inderdaad, ik snap dan ook niet waarom bijvoorbeeld Nigel de Jong gisteren niet gewoon in de basis stond.Fiber schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:30:
[...]
Van Gaal heeft geen tijd meer voor 'uitprobeersels' lijkt mij. Sterker nog, hij had al lang een min of meer vaste basis-elf moeten hebben vind ik.
Emanuelson zou ik overigens ook wel meenemen. Of hij per se in de basis moet weet ik niet. Ik denk ook dat we beter met vier middenvelders kunnen spelen. Liefst in een ruit. Dus niet met de punt naar voren of naar achteren, maar met de punt naar voren en naar achteren...
En dan mogen Robben en Van Persie het samen voorin uitzoeken, met Huntelaar eventueel achter de hand voor het laatste half uurtje.
Al deze experimenten (net als de 4 debutanten) komen te laat. Rekik had allang al een kans moeten krijgen, nu hoeft het niet meer. Klaassen idem, deze spelers hoef je nu niet meer mee te nemen naar het WK.
Dat laatste heb je inderdaad gelijk in, al vrees ik dat Kuyt als breekijzer gebruikt wordt en Huntelaar 0 speelminuten krijgt op het WK.
Ik zou inderdaad meer power inbrengen op het middenveld. Niet 3 kleine passende spelers. Dat is leuk als je het niveau van Spanje hebt en wekelijks met elkaar speelt, maar niet realistisch. Ik zou het zo doen:
Loper: Fer, Klaassen, Van Ginkel, S. De Jong, Immers
Passer: Strootman, Blind, Clasie
Sloper: N. De Jong
Sierpaardjes Vd Vaart en Sneijder zijn gewoon over de hill en alleen maar leuk als je meer kwaliteit hebt dan je tegenstander. Sneijder zie je gewoon 90 minuten niet. We moeten dus realistisch zijn, de boel dicht timmeren en opportunistisch en fysiek gaan spelen. Net als in 2010 eigenlijk. Dat je nadat de bal wint hem eerst 26 keer rond speelt is leuk als je Barcelona heet of als je als Ajax/Feyenoord/PSV/Twente tegen RKC speelt, maar op dit niveau kunnen we dat gewoon niet. De boel dichthouden, de tegenstander slopen en dan snelle counters met onze gevaarlijke buitenspelers en sterk in spelhervattingen.
Dat past denk ik ook beter bij een "Engelse" keeper. Dat mee voetballen moet ook maar eens afgelopen zijn, leuk dat Cilissen beter kan mee voetballen dan een Krul maar laat hem eerst maar eens de houdbare ballen tegenhouden. Telkens die terugspeelballen geeft de tegenstander alleen maar de tijd om zn verdediging te organiseren. We hebben ook wel backs die meters kunnen maken, en dus in de counter ineens gevaarlijk mee op kunnen komen. Van Persie is dat ook wel gewend en Robben en de andere buitenspeler krijgen dan de ruimte voor een individuele actie.
Z-------------------Van Persie------------Robben
-----------------------------------Fer------------------
--------------------Strootman---------------------
-----------N. De Jong--------------------------------
Indi ---------- X ----------- Vlaar-------------------Y
------------------------Krul
X = Een van de vele jonge CD's
Y= Janmaat of Vd Wiel, vorm van de dag
Z= Lens, Boetius of Depay, vorm van de dag.
Waren bepaalde keuzes van Van Gaal ook niet om spelers een laatste kans te geven? Meen zoiets gehoord te hebben. Dit was dus niet een 'echte' oefenwedstrijd met je sterkste 11, maar meer een 'ik geef sommige spelers nog eens kans' wedstrijd.tweaker2010 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:41:
[...]
Inderdaad, ik snap dan ook niet waarom bijvoorbeeld Nigel de Jong gisteren niet gewoon in de basis stond.
Al deze experimenten (net als de 4 debutanten) komen te laat. Rekik had allang al een kans moeten krijgen, nu hoeft het niet meer. Klaassen idem, deze spelers hoef je nu niet meer mee te nemen naar het WK.
Dat laatste heb je inderdaad gelijk in, al vrees ik dat Kuyt als breekijzer gebruikt wordt en Huntelaar 0 speelminuten krijgt op het WK.
Ik geloof er ook niet echt in om altijd in om met een vast team te spelen als je niet een aantal keer achter elkaar speelt. Als er iedere keer 2 maand tussen zit win je er (qua team verbetering) denk ik zeer weinig mee.
Ik ben het een keer met je eensph4ge schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:43:
Emanuelson speelt helemaal niet zo goed bij Milan, en Milan is ook helemaal niet meer wat het geweest is. Hij heeft kansen zat gehad maar komt gewoon tekort. Blind, Indi en nog een paar spelers zijn gewoon beter en kunnen bovendien nog veel meer groeien.
Ik zou inderdaad meer power inbrengen op het middenveld. Niet 3 kleine passende spelers. Dat is leuk als je het niveau van Spanje hebt en wekelijks met elkaar speelt, maar niet realistisch. Ik zou het zo doen:
Loper: Fer, Klaassen, Van Ginkel, S. De Jong, Immers
Passer: Strootman, Blind, Clasie
Sloper: N. De Jong
Sierpaardjes Vd Vaart en Sneijder zijn gewoon over de hill en alleen maar leuk als je meer kwaliteit hebt dan je tegenstander. Sneijder zie je gewoon 90 minuten niet. We moeten dus realistisch zijn, de boel dicht timmeren en opportunistisch en fysiek gaan spelen. Net als in 2010 eigenlijk. Dat je nadat de bal wint hem eerst 26 keer rond speelt is leuk als je Barcelona heet of als je als Ajax/Feyenoord/PSV/Twente tegen RKC speelt, maar op dit niveau kunnen we dat gewoon niet. De boel dichthouden, de tegenstander slopen en dan snelle counters met onze gevaarlijke buitenspelers en sterk in spelhervattingen.
Dat past denk ik ook beter bij een "Engelse" keeper. Dat mee voetballen moet ook maar eens afgelopen zijn, leuk dat Cilissen beter kan mee voetballen dan een Krul maar laat hem eerst maar eens de houdbare ballen tegenhouden. Telkens die terugspeelballen geeft de tegenstander alleen maar de tijd om zn verdediging te organiseren. We hebben ook wel backs die meters kunnen maken, en dus in de counter ineens gevaarlijk mee op kunnen komen. Van Persie is dat ook wel gewend en Robben en de andere buitenspeler krijgen dan de ruimte voor een individuele actie.
Z-------------------Van Persie------------Robben
-----------------------------------Fer------------------
Indi ---------- X ----------- Vlaar-------------------Y
------------------------Krul
X = Een van de vele jonge CD's
Y= Janmaat of Vd Wiel, vorm van de dag
Z= Lens, Boetius of Depay, vorm van de dag.
Echter van de lopers valt voor dit toernooi Van Ginkel af. En Fer is er nu redelijk lang uit, zal weinig ritme hebben. En ik weet ook niet echt hoe hij het doet bij Norwich. Siem de Jong mist vorm, die is nog niet terug op niveau maar heeft nog even tot het WK. Voor Klaassen komt het imo te vroeg, is optie voor komende EK. Dan blijft Immers over
Ik denk ook dat we van Sneijder af moeten, maar Louis wil hem zijn laatste kans/toernooi geven heb ik het idee. Wat mij betreft zit hij lekker op de bank, zijn (hele mooie) carriere loopt helaas op het einde.
[ Voor 71% gewijzigd door Vos op 06-03-2014 09:57 ]
Heeft Klaassen het half jaar al vol in de basis? Het is snel zat, van Gaal kan ook niet iedere speler met 2 goede wedstrijden in de benen meenemen. Rekik was geblesseerd en kende ook gewoon een hele slechte fase dit seizoen. De vorige interland is 4 maanden geleden, toen stonden Klaassen en Rekik er gewoon nog niet.tweaker2010 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:41:
Inderdaad, ik snap dan ook niet waarom bijvoorbeeld Nigel de Jong gisteren niet gewoon in de basis stond.
Ik snap je idee maar Robben als pure middenvelder lijkt me een slecht idee. Dan zou ik meer vanuit het huidige systeem redeneren en van Persie achter Huntelaar zetten en Emanuelson als valse linksbuiten gebruiken.Krukar schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:12:
Zou Nederland wel eens zo willen spelen, ik denk dat het 3 keer beter zou lopen dan die opstelling van gisteren:
Van Ginkel is én geen verdediger én geen speler voor de zijkant. Ik zou gewoon Indi daar zetten overigens. Gewoon lekker verdedigen en geen gezeur verder.maar ik denk dat VG het linksback gewoon beter zou doen dan welke andere linksback we nu ook hebben voor het NLE.
Je kunt gewoon één buitenspeler iets laten zakken natuurlijk. Dan heb je bijna hetzelfde. Het kan een manier zijn om Sneijder te ontlastenFiber schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:30:
[...]
Ik denk ook dat we beter met vier middenvelders kunnen spelen. Liefst in een ruit. Dus niet met de punt naar voren of naar achteren, maar met de punt naar voren en naar achteren...
Dat lijkt me verstandig.ph4ge schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:43:
Ik zou inderdaad meer power inbrengen op het middenveld.
Siem de Jong komt lopend ook tekort. Dat hebben we al vaker gezien. Siem de Jong is een typische schaduwspits maar dat kunnen we ons niet veroorloven denk ik.Loper: Fer, Klaassen, Van Ginkel, S. De Jong, Immers
Ik zou er wellicht wel nog eentje meenemen. Vd Vaart heeft nog wel nuttige wedstrijden gespeeld in de kwalificatie, in dienst van van Persie.Sierpaardjes Vd Vaart en Sneijder zijn gewoon over de hill
Dat lijkt me nu ook weer onverstandig. Dan stokt de opbouw. Eén passer heb je wel nodig. En of dat nu de Guzman, Clasie, Blind, vd Vaart, Sneijder is maakt dan niet uit. Dat is ook een keuze voor een bepaald type.-----------------------------------Fer------------------
Ik vind het vaak ook allemaal te snel gaan. Maar wat voor Klaassen spreekt is dat hij een loper is. En zolang Fer, v Ginkel en Wijnaldum in de lappenmand zitten zou ik die dus wel gewoon meenemen.ph4ge schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:47:
[...]
Heeft Klaassen het half jaar al vol in de basis?
Uitgaande van spelers die er al eens bij zaten zou ik hier van uitgaan voorlopig:
Krul, Vorm, Cilissen
Janmaat, vd Wiel, Vlaar, Indi, Blind
3 of 4 plekken over
kandidaten: Veltman, De Vrij, Rekik, Emanuelson, Bruma, Willems, v Aanholt
De Guzman, N de Jong, Strootman, Klaassen
2 of 3 plekken over
kandidaten: Fer (mee indien fit), Clasie, v Ginkel, Wijnaldum, Pr枚pper, Emanuelson, vd Vaart 贸f Sneijder
v Persie, Huntelaar, Lens, Robben, Depay
1 plek over
kandidaten: Boetius, Wijnaldum, Promes
In de selecties van v Gaal zie ik vaak acht verdedigers en zes middenvelders maar ik zou waarschijnlijk een middenvelders meer meenemen en wellicht ook nog Wijnaldum als valse rechtsbuiten selecteren. Kuijt laat ik thuis.
Ik zeg alleen maar dat het nu (voor het komende toernooi) geen zin meer heeft omdat dat voor hem te vroeg komt. Dus het is totaal nutteloos dat van Gaal hem gisteren liet debuteren aangezien hij toch niet meegaat.ph4ge schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:47:
[...]
Heeft Klaassen het half jaar al vol in de basis? Het is snel zat, van Gaal kan ook niet iedere speler met 2 goede wedstrijden in de benen meenemen. Rekik was geblesseerd en kende ook gewoon een hele slechte fase dit seizoen. De vorige interland is 4 maanden geleden, toen stonden Klaassen en Rekik er gewoon nog niet.
De beginfase van Rekik in de competitie speelde hij geweldig en werd toen weliswaar ook gehyped. Om hem nu dan pas te laten debuteren is mi ook overbodig. Er zijn vergelijkbare spelers die al meer ervaring hebben.
Rekik laten debuteren lijkt me inderdaad wat overbodig. Of het nu Veltman, Indi, De Vrij, Rekik, Bruma, de gehypte v Dijk of de genoemde Kongolo is: ze zijn jong en zullen fouten maken. Dat hoort erbij en is nu eenmaal zo. Maar dan helpt het niet als je dan weer de ene en dan weer de andere opstelt.
Nee nooit als back gestaan volgens mij. Mijn verwachting dat hij het daar goed, of in ieder geval beter dan de andere opties die we hebben als LB in het NLE, zou doen is gebaseerd op zijn snelheid en inzicht.martinusz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:33:
[...]
Emanuelson staat meer LB bij Milan hoor
Maar van Ginkel heeft die ooit in de verdediging gestaan?(oprechte vraag overigens, ik weet het echt niet
)
Aangaande de selectie van Rekik ben ik het met je eens, voor hem 6 anderen. Maar Klaassen heeft een goede ontwikkeling door gemaakt en is een type waar we er maar weinig van hebben. 4 maanden geleden kwam Oranje te vroeg, maar nu zou hij zomaar mee kunnen gaan. Zeker als Van Gaal het systeem omgooit richting wat bijv. Van Marwijk speelde.tweaker2010 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:00:
Ik zeg alleen maar dat het nu (voor het komende toernooi) geen zin meer heeft omdat dat voor hem te vroeg komt. Dus het is totaal nutteloos dat van Gaal hem gisteren liet debuteren aangezien hij toch niet meegaat.
De beginfase van Rekik in de competitie speelde hij geweldig en werd toen weliswaar ook gehyped. Om hem nu dan pas te laten debuteren is mi ook overbodig. Er zijn vergelijkbare spelers die al meer ervaring hebben.
Traint al weer volledig mee met Chelsea, maar speelt nog niet.Niku schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:17:
[...]
Van Ginkel LB, Emanuelson LM en Blind in plaats van de jong? Buiten dat ik het systeem niet zou veranderen, lijken me dat helemaal rare keuzes. Zeker omdat van Ginkel in de kreukels ligt
Overigens zou ik VG en emanuelson wel omwisselen.
Ik denk dat Klaassen juist kans maakt als v Gaal vasthoudt aan een opbouwer als Blind of Clasie voor de defensie. Dan heb je een loper nodig.
Deed het heel aardig, is volgens mij ook aantal keer meegegaan met Oranje....maar staat nu stil qua ontwikkeling? Niet zo op hem gelet eigenlijk de laatste tijd, maar volgens mij heeft hij toch ook geen gekke dingen gedaan laatste tijd?

Zeg ik:
geen eenvoudige wedstrijden PSV, Twente en Feyenoord, ze kunnen ze alle drie winnen maar ik kan me voorstellen dat zowel Utrecht als Go Ahead zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven. En nu Pelle op de tribune zit moet ik nog maar zien wie de bal in het Groningse net laat rollen.
Ajax zou normaliter geen kind moeten hebben aan Cambuur maar volgens mij ging dat in de eerste wedstrijd niet vlekkeloos...
GAE moet dit weekend, als ze verliezen staan ze in de degradatiezone, ik denk dat Twente daar uit nog een kluif aan gaat krijgen.loewie1984 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:18:
Kijkend naar het programma van aankomend weekend:
[afbeelding]
Zeg ik:
geen eenvoudige wedstrijden PSV, Twente en Feyenoord, ze kunnen ze alle drie winnen maar ik kan me voorstellen dat zowel Utrecht als Go Ahead zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven. En nu Pelle op de tribune zit moet ik nog maar zien wie de bal in het Groningse net laat rollen.
Ajax zou normaliter geen kind moeten hebben aan Cambuur maar volgens mij ging dat in de eerste wedstrijd niet vlekkeloos...
Voor Feyenoord verwacht ik toch een vrij eenvoudige overwinning, ondanks het missen van Pelle, ze zijn gewoon een stuk beter dan Groningen.
Zelfde voor PSV, Utrecht speelt dit hele seizoen al als een natte krant en PSV is nu weer in vorm. Enige addertje daar is dat ook Utrecht in de degradatiezone komt als ze verliezen.
Vitesse moet thuis toch geen kind hebben aan NAC.
Voor Cambuur geldt hetzelfde, staan ook op 30 punten en kunnen ook afstand nemen van hun directe concurrenten, kunnen ze echter potten breken uit tegen Ajax? Ik verwacht van niet, als Ajax gefocust is moet dat een makkie worden, maar focus tegen "de kleintjes" is nog wel eens een probleem
Als keeper zou ik Stekelenburg meenemen, die heeft zoveel ervaring. Vorm mist wat uitstraling vind ik.D-e-n schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:59:
[...]
Uitgaande van spelers die er al eens bij zaten zou ik hier van uitgaan voorlopig:
Krul, Vorm, Cilissen
Janmaat, vd Wiel, Vlaar, Indi, Blind
3 of 4 plekken over
kandidaten: Veltman, De Vrij, Rekik, Emanuelson, Bruma, Willems, v Aanholt
De Guzman, N de Jong, Strootman, Klaassen
2 of 3 plekken over
kandidaten: Fer (mee indien fit), Clasie, v Ginkel, Wijnaldum, Pr枚pper, Emanuelson, vd Vaart 贸f Sneijder
v Persie, Huntelaar, Lens, Robben, Depay
1 plek over
kandidaten: Boetius, Wijnaldum, Promes
In de selecties van v Gaal zie ik vaak acht verdedigers en zes middenvelders maar ik zou waarschijnlijk een middenvelders meer meenemen en wellicht ook nog Wijnaldum als valse rechtsbuiten selecteren. Kuijt laat ik thuis.
Cilissen is geen slechte keeper, maar komt internationaal nog wat tekort. Zoet zou evt ook kunnen.
Blind zou ik alleen meenemen als verdedigende middenvelder. Dezelfde positie als Anita eigenlijk. Vreemd dat iedereen hem al weer vergeten is. Van Ginkel is verre van wedstrijdfit, niet handig voor de voorbereiding.
Depay vond ik gisteren erg dreigend spelen, misschien een optie voor de basis omdat Lens ook al een tijd niet gespeeld heeft in Oekraine. Promes is een aardige speler maar niet WK waardig. Schaken idem.
Vond zelf Depay sterk invallen, er gaat zoveel dreiging uit van die jongen.
Valt mee, dit seizoen heeft Ajax tegen ploegen uit het huidige rechterrijtje alleen punten laten liggen tegen RKC (0-0) en FC Utrecht (1-1). Alle andere wedstrijden tegen het rechterrijtje heeft Ajax gewonnen.Krukar schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:31:
Voor Cambuur geldt hetzelfde, staan ook op 30 punten en kunnen ook afstand nemen van hun directe concurrenten, kunnen ze echter potten breken uit tegen Ajax? Ik verwacht van niet, als Ajax gefocust is moet dat een makkie worden, maar focus tegen "de kleintjes" is nog wel eens een probleem
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Te weinig gezien, maar brengt meer rust en overzicht dan een indi bijvoorbeeld. Alleen wordt er weer stress ingepompt door Cilissen. (Ik snap echt niet dat hij eerste keep is, als we ook Krul, Vorm en Stekelenburg hebben die wekelijks op hoger niveau spelen tegen echte spitsen)Niku schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:39:
Wat vonden jullie eigenlijk van Rekik gisteren? Even de discussie of hij al dan niet mee moet naar Brazilië buiten beschouwing latende.
Depay moet echt mee naar het WK. Heeft durf en snelheid, en is straalt ook wat uit. Geen jochie met flapperende handjes zoals Boetius. Brengt dreiging en wil tenminste naar voren. Dat eeuwige tikkie terug komt me de neus uit inmiddels.Vond zelf Depay sterk invallen, er gaat zoveel dreiging uit van die jongen.
Cillessen komt internationaal tekort en dan moet je Zoet meenementweaker2010 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:39:
[...]
Als keeper zou ik Stekelenburg meenemen, die heeft zoveel ervaring. Vorm mist wat uitstraling vind ik.
Cilissen is geen slechte keeper, maar komt internationaal nog wat tekort. Zoet zou evt ook kunnen.
Blind zou ik alleen meenemen als verdedigende middenvelder. Dezelfde positie als Anita eigenlijk. Vreemd dat iedereen hem al weer vergeten is. Van Ginkel is verre van wedstrijdfit, niet handig voor de voorbereiding.
Depay vond ik gisteren erg dreigend spelen, misschien een optie voor de basis omdat Lens ook al een tijd niet gespeeld heeft in Oekraine. Promes is een aardige speler maar niet WK waardig. Schaken idem.
Heeft doe uberhaupt al internationaal gespeeld?
Hoezo eerste keeper is? Gisteren was gewoon een oefeninterland....FiXeR.nl schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:47:
[...]
Te weinig gezien, maar brengt meer rust en overzicht dan een indi bijvoorbeeld. Alleen wordt er weer stress ingepompt door Cilissen. (Ik snap echt niet dat hij eerste keep is, als we ook Krul, Vorm en Stekelenburg hebben die wekelijks op hoger niveau spelen tegen echte spitsen)
[ Voor 40% gewijzigd door Railgunner op 06-03-2014 10:58 ]
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Speelt bijna alle interlands al.martinusz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:58:
[...]
Hoezo eerste keeper is? Gisteren was gewoon een oefeninterland....
Ja, ik zie maar 1 PSV'er in de basis. Dus hoe bedoel je?Railgunner schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:58:
@FiXeR.nl: PSV-fan?
Omdat er toch een hoog (ex) PSV-gehalte in de selectie zitFiXeR.nl schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:02:
[...]
maar ik zie maar 1 PSV'er in de basis. Dus hoezo?
Ik ben niet tegen Bruma of Rekik op zich maar om die spelers wel te selecteren en dan Veltman, De Vrij en Indi dan allemaal maar thuis te laten komt op mij een beetje vreemd over. Ze zijn jong en maken allemaal dezelfde fouten.
Pieters en Blind zijn prima
v Dijk gaat het niet meer worden, dus dat wordt Indi met Rekik
Vlaar / de Vrij Veltman (Bruma gaat het ook niet meer halen denk ik, de Vrij ook afgevallen en was even Veltman ontschoten)
Wiel / janmaat lijkt mij prima
middenveld zijn logische en prima keuzes
sneijder van der vaart zou ik allebei niet meer meenemen tenzij bijv van der Vaart, HSV eigenhandig in de bundesliga houdt.
Hier zou ik toch inzetten op Klaassen, en Wijnaldum (ik weet dat hij niet fit is, maar ik denk dat hij snel op niveau zal komen de komende weken) en anders dan toch Klaassen en van der Vaart (of de Guzman)
Dan zou je Wijnaldum eventueel nog op rechts als 2e keuze achter Robben kunnen zetten.
Voorin lijkt me verder logisch.
[ Voor 4% gewijzigd door Chrosser op 06-03-2014 11:08 ]
Ik bedoelde dat het lood om oud ijzer is qua ervaring. Als je dan toch een talent mee wilt nemen, kun je net zo goed Zoet kiezen. Die is nog 2 jaar jonger.dutchgio schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:49:
[...]
Cillessen komt internationaal tekort en dan moet je Zoet meenemen![]()
Heeft doe uberhaupt al internationaal gespeeld?
Ben ik met je eens. Bruma heeft wat meer uitstraling/ervaring maar Veltman zou ik zeker overwegen haha.D-e-n schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:06:
[...]
Omdat er toch een hoog (ex) PSV-gehalte in de selectie zit
Ik ben niet tegen Bruma of Rekik op zich maar om die spelers wel te selecteren en dan Veltman, De Vrij en Indi dan allemaal maar thuis te laten komt op mij een beetje vreemd over. Ze zijn jong en maken allemaal dezelfde fouten.
Guzman ben ik helemaal vergeten, zeker iemand om mee te nemen.Chrosser schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:06:
Best realistisch vind ik hoor. Ben het niet helemaal eens met zijn keuze.
Pieters en Blind zijn prima
v Dijk gaat het niet meer worden, dus dat wordt Indi met Rekik
Vlaar / de Vrij (Bruma gaat het ook niet meer halen denk ik)
Wiel / janmaat lijkt mij prima
middenveld zijn logische en prima keuzes
sneijder van der vaart zou ik allebei niet meer meenemen tenzij bijv van der Vaart, HSV eigenhandig in de bundesliga houdt.
Hier zou ik toch inzetten op Klaassen, en Wijnaldum (ik weet dat hij niet fit is, maar ik denk dat hij snel op niveau zal komen de komende weken) en anders dan toch Klaassen en van der Vaart (of de Guzman)
Dan zou je Wijnaldum eventueel nog op rechts als 2e keuze achter Robben kunnen zetten.
Voorin lijkt me verder logisch.
Ik zie ook liever Zoet als Cillissen, maar dan wel als 3e keep.tweaker2010 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:10:
[...]
Ik bedoelde dat het lood om oud ijzer is qua ervaring. Als je dan toch een talent mee wilt nemen, kun je net zo goed Zoet kiezen. Die is nog 2 jaar jonger.
Omdat hij een tussenoplossing is. Nigel de Jong is meer ervaren en Clasie is het talent voor de toekomst.D-e-n schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:10:
Waarom vergeet iedereen de Guzman? Die deed het als verdedigende middenvelder heel goed toch? Fysiek is hij sterker geworden en heeft hij een voorsprong op Blind/Clasie denk ik. Wellicht de gulden middenweg tussen die twee en De Jong
voor mij mogen in ieder geval Depay en Lens op links het uitmaken.
Enige waar ik verder nog bang voor ben is de linksachter. Het werd pijnlijk duidelijk dat Blind tegen snelle buitenspelers echt te langzaam was. Hoe we dat moeten oplossen weet ik ook even niet. Pieters doet het niet verkeerd bij Stoke maar of je dat nu nog moet gaan uitproberen is natuurlijk zeer de vraag.
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum