Troost je: Ajax-supporters zijn minstens zo irritant. Het gebrek aan sympathie is dus volkomen wederzijdsKrukar schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:55:
[...]
Lekker hé, ik had de afgelopen jaren wat sympathie opgebouwd voor Feyenoord en haar supporters (als geboren Amsterdammer ja) maar dat is de laatste weken weer professioneel verwijderd door diezelfde supporters. Begin het nu zelfs weer leuk te vinden dat ze nergens om mee doen!
Aan het einde van het seizoen heeft iedereen evenveel last van het falen van de scheidsrechters. Het zijn mensen die last hebben van spelers die vals spelen, meerdere dingen tegelijk op het veld en ze mogen geen gebruik maken van technieken die wij wel kunnen zien. Zolang er geen videobeelden gebruikt mogen worden zullen de clubs er last van hebben, niet alleen Feyenoord, Ajax of PSV.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:42:
[...]
Verdomd weinig met verschuilen te maken. De enigen die overal mee weg komen zijn diegenen die in dienst zijn van de KNVB en rustig mogen blunderen zonder daar enige financieel nadelige consequenties aan verbonden te zien.
Voetbal is business. Er gaan miljoenen in om.
Even iets anders: wat verwachten jullie van de wedstrijd Frankrijk - Nederland?
Nasri is er niet bij en Ribery is niet helemaal fit dacht ik. Met oa Benzema en Pogba blijft er genoeg over.Selectie Frankrijk: Hugo Lloris, Steve Mandanda, Stéphane Ruffier, Mathieu Debuchy, Lucas Digne, Patrice Evra, Laurent Koscielny, Eliaquim Mangala, Bacary Sagna, Mamadou Sakho, Raphaël Varane, Yohan Cabaye, Clément Grenier, Blaise Matuidi, Rio Mavuba, Paul Pogba, Moussa Sissoko, Karim Benzema, Olivier Giroud, Antoine Griezmann, Dimitri Payet, Loïc Rémy, Franck Ribéry, Mathieu Valbuena.
Verwijderd
Die uitspraak vind ik nou zo'n dooddoener. Ik meen dat Ajax vorig seizoen 6 punten meer benadeeld is door scheidsrechterlijke dwalingen dan de overige titelkandidaten. Het is echt de hoogste tijd dat de spelregels grondig herzien worden.WasBak schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:09:
[...]
Aan het einde van het seizoen heeft iedereen evenveel last van het falen van de scheidsrechters. Het zijn mensen die last hebben van spelers die vals spelen, meerdere dingen tegelijk op het veld en ze mogen geen gebruik maken van technieken die wij wel kunnen zien. Zolang er geen videobeelden gebruikt mogen worden zullen de clubs er last van hebben, niet alleen Feyenoord, Ajax of PSV.
Feit blijft echter dat het enorm eenvoudig is om het falen van een scheidsrechter aan te halen om zo het eigen sportief falen te verbergen.
Boeien wat er gisteren gebeurde. Rutte is hoofdtrainer... Dat is nog vele malen erger.
Dooddoener of niet, het is gewoon zo. Je hoort niemand van de club die er voordeel uithaalt.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:52:
[...]
Die uitspraak vind ik nou zo'n dooddoener. Ik meen dat Ajax vorig seizoen 6 punten meer benadeeld is door scheidsrechterlijke dwalingen dan de overige titelkandidaten. Het is echt de hoogste tijd dat de spelregels grondig herzien worden.
Feit blijft echter dat het enorm eenvoudig is om het falen van een scheidsrechter aan te halen om zo het eigen sportief falen te verbergen.
Pelle had gisteren rood moeten krijgen, dan was het waarschijnlijk eerder afgelopen of dat ze nog een vrije trap kregen voor een hands wat geen hands was. Ze blijven maar zeuren om dingen die ze niet hebben gekregen..
Je onderste zin klopt gewoon helemaal..
Wordt Fred Rutten dan premier? Dat lijkt me pas ergRussel88 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:56:
Boeien wat er gisteren gebeurde. Rutte is hoofdtrainer... Dat is nog vele malen erger.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Dat hij komt laat denk ik toch wel zien dat het zo beruchte netwerk van v. Geel zeer klein is.Russel88 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:56:
Ik ga er zelf vanuit dat er ook diverse belangrijke spelers weg zullen gaan, dus wie dan ook trainer was geworden de prestaties zullen volgend jaar denk ik sowieso tegenvallen
Ik ben benieuwd. Benzema steekt in goede vorm. Een goede test voor wie er dan ook in de verdediging mag staan. Ik hoop trouwens dat er in de wedstrijd niet te veel gewisseld zal worden.tweaker2010 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:46:
Even iets anders: wat verwachten jullie van de wedstrijd Frankrijk - Nederland?
[...]
Nasri is er niet bij en Ribery is niet helemaal fit dacht ik. Met oa Benzema en Pogba blijft er genoeg over.
Over de selectie. Onbegrijpelijk dat Van Dijk niet is geselecteerd. En ook onbegrijpelijk dat er maar één linksback is geselecteerd, die tegenwoordig niet eens als linksback speelt.
Dat gelul van dat Jetro Willems en Patrick van Aanholt beter moeten spelen. Al speelt de op één na beste linksback van Nederland bij de F'jes dan selecteer je die toch gewoon. En ik vind Willems en van Aanholt niet slecht spelen en veel beter in een aanvallende speelstijl passen dan Daley Blind.
Dit zou overigens mijn ideale opstelling zijn (op dit moment):

Ja, ik ben PSV supporter
[ Voor 9% gewijzigd door Fleximex op 03-03-2014 17:57 ]
Een centraal duo dat nog nooit in oranje gespeeld heeft, beetje ongeloofwaardig. Verder kan ik me er wel in vinden.Fleximex schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:36:
[...]
Ik ben benieuwd. Benzema steekt in goede vorm. Een goede test voor wie er dan ook in de verdediging mag staan. Ik hoop trouwens dat er in de wedstrijd niet te veel gewisseld zal worden.
Over de selectie. Onbegrijpelijk dat Van Dijk niet is geselecteerd. En ook onbegrijpelijk dat er maar één linksback is geselecteerd, die tegenwoordig niet eens als linksback speelt.
Dat gelul van dat Jetro Willems en Patrick van Aanholt beter moeten spelen. Al speelt de op één na beste linksback van Nederland bij de F'jes dan selecteer je die toch gewoon. En ik vind Willems en van Aanholt niet slecht spelen en veel beter in een aanvallende speelstijl passen dan Daley Blind.
Dit zou overigens mijn ideale opstelling zijn (op dit moment):
[afbeelding]
Je zegt het er zelf bij. Verklaart dat dan ook de keuze voor Willems, Rekik en Depay? Want ik zie niet in wat Depay voor heeft op Lens (of zelfs op collega belofte Boetius wat dat betreft) en Rekik als basisspeler zien terwijl hij ook nog maar net komt kijken lijkt me ook wat overdreven.
Dat je van Dijk een kans wilt geven snap ik maar van Willems ben ik echt nog niet overtuigd. Aangezien we op rechts al backs hebben die graag naar voren lopen is het wellicht ook praktisch om op links gewoon voor een wat meer verdedigende keus te gaan.
Voordeel van Blind en Indi selecteren als back is overigens het feit dat je ze ook ergens anders kunt opstellen. Een extra middenvelder of centrale verdediger lijkt me niet verkeerd.
Ik meende overigens dat v Gaal gezegd had met de punt naar achter te spelen.
[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 03-03-2014 18:21 ]
Eens moet de eerste keer zijn toch? Als je ze geen kans geeft weet je zeker dat het niets wordt.Niku schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:05:
[...]
Een centraal duo dat nog nooit in oranje gespeeld heeft, beetje ongeloofwaardig. Verder kan ik me er wel in vinden.
Over (het niet selecteren van) van Aanholt had Co wel een mooie theorie:
van Aanholt zou niet zo goed coachbaar zijn en veel zijn eigen zin doen en dat heeft van Gaal liever niet.
Depay blinkt bijna elke wedstrijd uit voor PSV. Fysiek is die als Lens. Alleen ik vind Depay gewoon beter en meer overzicht hebben. Boetius heb ik te weinig live gezien om te zeggen dat ik die goed of slecht vind. Ik vind wel dat Boetius heel fris overkomt zowel in als buiten het veld: http://nos.nl/video/61843...t-boetius-meldt-zich.html
Verder vind ik van Aanholt en Willems beide een veel grotere drive hebben dan Blind. Blind oogt betrouwbaarder in zijn uitstraling, maar qua snelheid komt die tekort tegen snelle buitenspeler. Martins Indi ook trouwens.
Qua keepers snap ik niet dat Krul niet geselecteerd is. Die speelt op hoger niveau dan Cillessen en Zoet. Vorm vind ik goed, maar iets te veel een lijn keeper. Cillessen en Zoet stralen zekerheid uit, hebben een goede trap naar voren, maar blinken nergens in uit. Ik weet echt niet wie nu beter zou zijn: Cillessen of Zoet. Vermeer is gewoon een onzekerheidje, straalt niks uit. Net als Vorm een lijnkeeper alleen dan onzekerder. Stekelenburg is 'het' gewoon kwijt. En Piet Velthuizen vind ik ook niet heel slecht. Het zit allemaal dicht bij elkaar met één uitschieter naar boven: Krul.
Krul speelt in de Engelse competitie met veel druk en hoge ballen en doet het daar goed. Onbegrijpelijk dat hij niet zonder twijfel nummer 1 is.
Verder vind ik van Aanholt en Willems beide een veel grotere drive hebben dan Blind. Blind oogt betrouwbaarder in zijn uitstraling, maar qua snelheid komt die tekort tegen snelle buitenspeler. Martins Indi ook trouwens.
Wie wil jij dan centraal? Martins Indi, bijvoorbeeld, heeft ook pas 12 interlands gespeeld.Niku schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:05:
[...]
Een centraal duo dat nog nooit in oranje gespeeld heeft, beetje ongeloofwaardig. Verder kan ik me er wel in vinden.
Qua keepers snap ik niet dat Krul niet geselecteerd is. Die speelt op hoger niveau dan Cillessen en Zoet. Vorm vind ik goed, maar iets te veel een lijn keeper. Cillessen en Zoet stralen zekerheid uit, hebben een goede trap naar voren, maar blinken nergens in uit. Ik weet echt niet wie nu beter zou zijn: Cillessen of Zoet. Vermeer is gewoon een onzekerheidje, straalt niks uit. Net als Vorm een lijnkeeper alleen dan onzekerder. Stekelenburg is 'het' gewoon kwijt. En Piet Velthuizen vind ik ook niet heel slecht. Het zit allemaal dicht bij elkaar met één uitschieter naar boven: Krul.
Krul speelt in de Engelse competitie met veel druk en hoge ballen en doet het daar goed. Onbegrijpelijk dat hij niet zonder twijfel nummer 1 is.
[ Voor 52% gewijzigd door Fleximex op 03-03-2014 19:02 ]
Over Krul ben ik het met je eens.
Depay is een groot talent maar ik vind dat hij soms juist het overzicht mist in die zin dat hij voor de eigen actie gaat.
En twaalf interlands is niet veel maar Indi loopt nu in elk geval al weer een jaar of twee mee. Rekik is absoluut een kandidaat voor de toekomst maar de meerwaarde ten opzichte van de jonkies die nu gespeeld hebben zie ik nog niet.
Depay is een groot talent maar ik vind dat hij soms juist het overzicht mist in die zin dat hij voor de eigen actie gaat.
En twaalf interlands is niet veel maar Indi loopt nu in elk geval al weer een jaar of twee mee. Rekik is absoluut een kandidaat voor de toekomst maar de meerwaarde ten opzichte van de jonkies die nu gespeeld hebben zie ik nog niet.
Depay gaat inderdaad voor de actie. Maar dat komt omdat er vaak geen (goede) afspeelmogelijkheden zijn, als de tegenstander een handbal verdediging hanteert. Bij veel ruimte zal die snel een pass geven. Lens gaat juist als er veel ruimte om iets slim uit spelen voor de actie.
Ik heb Lens bij PSV vaak live gezien en me kapot geërgerd aan die vent. Qua fysiek en techniek zit het goed. Maar hij maakt echt veel verkeerde keuzes.
Overigens is Lens ook wat meer een rechtbuiten van nature en Depay een linksbuiten.
Ik heb Lens bij PSV vaak live gezien en me kapot geërgerd aan die vent. Qua fysiek en techniek zit het goed. Maar hij maakt echt veel verkeerde keuzes.
Overigens is Lens ook wat meer een rechtbuiten van nature en Depay een linksbuiten.
[ Voor 8% gewijzigd door Fleximex op 03-03-2014 19:38 ]
gambieter schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:53:
Zouden jullie getroll niet willen voeren? Anders hebben mijn collega's straks zoveel op te ruimen![]()
[ Voor 23% gewijzigd door Ramzzz op 04-03-2014 20:39 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wie is "jullie" in deze? Hoop niet dat supporters hier over 1 kam geschoren worden?martinusz schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:53:
[...]
Hahaha mijn god.....prima hoor dat jullie Pelle z'n gedrag normaal vinden....ik zou mij schamen voor zo iemand
Eindelijk weer eens Huntelaar in de basis bij oranje, ik ben benieuwd.http://www.nu.nl/sport/3718027/zieke-van-persie-twijfelgeval-bij-oranje.html
Vermoedelijke opstelling Oranje: Cillessen; Van der Wiel, Veltman, Rekik, Blind; Sneijder, Clasie, Strootman; Robben, Huntelaar, Boëtius.
Robben was toch geblesseerd? Goede zaak dat Boetius direct een kans krijgt.
PSN: Finally_Chris
Robben is nog een twijfelgeval, hij zit wel bij de selectie maar ik verwacht niet dat hij zal starten nee.
Nederland start in ieder geval niet met het beste elftal, dus een echte meting hoe het ervoor staat is het niet.
Goed excuus als ze verliezen
Bij Frankrijk doet Ribery niet mee, dus die starten ook niet in hun sterkste opstelling. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten inderdaad. En als halverwege het halve elftal gewisseld wordt al helemaal niet.dutchgio schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:59:
Nederland start in ieder geval niet met het beste elftal, dus een echte meting hoe het ervoor staat is het niet.
Als Huntelaar erin staat is het toch altijd fijner als Robben op links speelt en dan Boëtius op rechts. Veltman en Rekik tegen Benzema, ik ben benieuwd!
Weetje, er wordt allemaal gezegd dat dit WK niks wordt. Maar als iedereen fit is, is het elftal bijna zo goed, zoniet beter, als in Zuid Afrika. Toen was het ook geen top verdediging, maar het gaat erom dat het middenveld en de aanval goed voetballen. Dat haalt druk van de verdediging, waardoor het voor de verdediging een stuk makkelijker wordt.
Als we het even vergelijken.
Opstelling WK-finale:
Stekelenburg; Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen en Van Bronckhorst; Van Bommel en De Jong; Robben, Sneijder en Kuyt; Van Persie.
Beste Opstelling die je nu kunt maken i.m.o:
Krul; Van der Wiel, Van Dijk, Rekik en Willems; Strootman en De Jong; Depay, Sneijder en Robben; Van Persie.
(maar die achterste vier kan zonder problemen ook Janmaat, Veltman, Martins Indi en Blind zijn)
Keeper maakt voor mij geen verschil.
De Achterhoede is nu minder ervaren.
Het middenveld is beter, want ik vind Strootman nu beter dan van Bommel toen. Sneijder is denk ik een speler die op het WK er opeens weer staat.
Aanval vind ik beter mits Kuyt niet speelt. Van Persie en Robben zijn toch weer beter geworden en zitten nu op hun top.
Het is uiteindelijk belangrijk dat het in de koppies goed zit. Dat was op het EK 2012 niet het geval.
Weetje, er wordt allemaal gezegd dat dit WK niks wordt. Maar als iedereen fit is, is het elftal bijna zo goed, zoniet beter, als in Zuid Afrika. Toen was het ook geen top verdediging, maar het gaat erom dat het middenveld en de aanval goed voetballen. Dat haalt druk van de verdediging, waardoor het voor de verdediging een stuk makkelijker wordt.
Als we het even vergelijken.
Opstelling WK-finale:
Stekelenburg; Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen en Van Bronckhorst; Van Bommel en De Jong; Robben, Sneijder en Kuyt; Van Persie.
Beste Opstelling die je nu kunt maken i.m.o:
Krul; Van der Wiel, Van Dijk, Rekik en Willems; Strootman en De Jong; Depay, Sneijder en Robben; Van Persie.
(maar die achterste vier kan zonder problemen ook Janmaat, Veltman, Martins Indi en Blind zijn)
Keeper maakt voor mij geen verschil.
De Achterhoede is nu minder ervaren.
Het middenveld is beter, want ik vind Strootman nu beter dan van Bommel toen. Sneijder is denk ik een speler die op het WK er opeens weer staat.
Aanval vind ik beter mits Kuyt niet speelt. Van Persie en Robben zijn toch weer beter geworden en zitten nu op hun top.
Het is uiteindelijk belangrijk dat het in de koppies goed zit. Dat was op het EK 2012 niet het geval.
[ Voor 5% gewijzigd door Fleximex op 04-03-2014 23:24 ]
Je vergeet de factor ervaring, met alleen jonge jongens red je het niet. Zeker niet achterin. Het is natuurlijk bizar dat oranje nog steeds geen vaste doelman heeft, dat wisselt steeds en zorgt voor onrust achterin.
De basis van het elftal had nu allang vast moeten staan maar van Gaal is nog steeds aan het experimenteren.
Verder was het teamgevoel op het WK2010 erg goed en staken spelers als Sneijder in een grote vorm.
Sneijder kan het nu niet meer belopen, vdVaart idem. Robben is (te) blessuregevoelig en van Persie is uit vorm.
De basis van het elftal had nu allang vast moeten staan maar van Gaal is nog steeds aan het experimenteren.
Verder was het teamgevoel op het WK2010 erg goed en staken spelers als Sneijder in een grote vorm.
Sneijder kan het nu niet meer belopen, vdVaart idem. Robben is (te) blessuregevoelig en van Persie is uit vorm.
Robben is niet meer of minder blessuregevoelig volgens mij hoor. RvP draait stroef ja, zoals heel ManU. Gelukkig hebben we nog paar maanden.
Ervaring was er in 2010 veel meer én een dosis geluk. Gewoon uitgaan van het slechtste, kan het alleen meevallen
.
Ervaring was er in 2010 veel meer én een dosis geluk. Gewoon uitgaan van het slechtste, kan het alleen meevallen
@fleximex:
Ik vind je reserve achterhoede beter dan de basis eerlijk gezegd. Ik denk dat Willems en v Dijk ook niet mee gaan. Dan hadden ze nu wel een kans gehad.
@Vos
Van Persie kan lekker uitrusten nu. Gaat toch nergens meer om bij Man Utd
Ik vind je reserve achterhoede beter dan de basis eerlijk gezegd. Ik denk dat Willems en v Dijk ook niet mee gaan. Dan hadden ze nu wel een kans gehad.
@Vos
Van Persie kan lekker uitrusten nu. Gaat toch nergens meer om bij Man Utd
Het is vooral een nieuwe lichting met jonge, onvervaren spelers VS de oudere, minder fitte maar ervaren spelers.
Rekik, Willems , Depay, Janmaat, Boetius en Martins Indi spelen alleen maar in de eredivisie; echte ervaring doe je dan niet op.
Veltman komt ook pas net door, en heeft als enige extraatje de CL wedstrijden. Maar die kun je ook op 1 hand tellen.
Van Persie is niet in vorm, Huntelaar ook miet echt. Sneijder heeft z'n hoogtepunt wel bereikt, net als Van de Vaart. Kuyt hoeft niet eens meer mee naar Brazilië. Prima kerel die echt wel graag wil, maar dat lukt niet meer.
Maar een Klaassen of Promes of iets dergelijks kunnen die niet meteen vervangen.
Er zit een beetje een gat daartussen in. De ene is te onervaren en jong, de ander begint aan het einde van z'n carriere te komen.
Rekik, Willems , Depay, Janmaat, Boetius en Martins Indi spelen alleen maar in de eredivisie; echte ervaring doe je dan niet op.
Veltman komt ook pas net door, en heeft als enige extraatje de CL wedstrijden. Maar die kun je ook op 1 hand tellen.
Van Persie is niet in vorm, Huntelaar ook miet echt. Sneijder heeft z'n hoogtepunt wel bereikt, net als Van de Vaart. Kuyt hoeft niet eens meer mee naar Brazilië. Prima kerel die echt wel graag wil, maar dat lukt niet meer.
Maar een Klaassen of Promes of iets dergelijks kunnen die niet meteen vervangen.
Er zit een beetje een gat daartussen in. De ene is te onervaren en jong, de ander begint aan het einde van z'n carriere te komen.
De groep spelers die dat gat had moeten opvullen heeft of verkeerde keuzes gemaakt of is vrij vroeg over hun top heen (vd Vaart en Sneijder zijn toch eerder over hun top heen dan ik een paar jaar geleden verwacht had).dutchgio schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 00:15:
Het is vooral een nieuwe lichting met jonge, onvervaren spelers VS de oudere, minder fitte maar ervaren spelers.
Hopen dat de oudere spelers nog 1x boven zichzelf uit kunnen stijgen om ze de jonge onervaren spelers op sleeptouw te nemen.
Ik hoop dat de jongere spelers leren van hun fouten en flink wat ervaring opdoen en niet de verkeerde keuzes maken qua transfers zoals zoveel andere spelers.
Hiddink mag dan na dit toernooi met de bezem door de selectie en aan een jong talentvol team gaan bouwen.
Ik geloof vandaag gehoord te hebben dat de KNVB Pele een aanbod gedaan heeft van 4 wedstrijden onvoorwaardelijk?
Dan zouden ze hem dus missen voor: Groningen (U), Heerenveen (T), Heracles (U) en Go Ahead (T).
Ik neem aan dat Feyenoord dit accepteerd en dan hebben ze hem voor de uitwedstrijd tegen PSV weer terug.
Accepteren ze het niet en gaan ze in beroep dan zal de straf neem ik aan hetzelfde blijven maar zal deze 1 wedstrijd later ingaan.
Pfff, als ik dat Oranje vergelijk met wat Belgie ter beschikking heeft...
Lukaku, Kompany, Miralles, Benteke, Vermaelen, Vertonghen, Mignolet, Chadli, Dembele, Fellaini etc spelen in de PL, Courtois en Alderweirld in Spanje bij Atletico, De Bruyne bij Wolfsburg, Witsel en Lombaerts in Rusland, Mertens bij Napoli. Wat een selectie
Ik hoop dat onze Zuiderburen de show zullen stelen, ze hebben er de spelers voor
Lukaku, Kompany, Miralles, Benteke, Vermaelen, Vertonghen, Mignolet, Chadli, Dembele, Fellaini etc spelen in de PL, Courtois en Alderweirld in Spanje bij Atletico, De Bruyne bij Wolfsburg, Witsel en Lombaerts in Rusland, Mertens bij Napoli. Wat een selectie
Ik hoop dat onze Zuiderburen de show zullen stelen, ze hebben er de spelers voor
[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 05-03-2014 01:03 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat klopt, als je naar de spelers kijkt dan heeft Belgie beter materiaal.gambieter schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 01:02:
Lukaku, Kompany, Miralles, Benteke, Vermaelen, Vertonghen, Mignolet, Chadli, Dembele, Fellaini etc spelen in de PL, Courtois en Alderweirld in Spanje bij Atletico, De Bruyne bij Wolfsburg, Witsel en Lombaerts in Rusland, Mertens bij Napoli. Wat een selectie![]()
Maar er is eigenlijk 1 ding wat een beetje ontbreekt bij de Belgen.
vd Gijp zei het een tijd geleden bij VI en je kunt het gelul noemen maar hij heeft een punt.
Hij zei dat de Belgen zeer veel goede spelers hebben maar (nog) geen echte topper (buiten categorie), geen speler die beslissend was voor zijn team in een CL finale ofzo.
En het zijn allemaal goede spelers maar diverse van deze goede spelers zitten bij hun club op de bank of maken het verschil niet.
Ik vergat Hazard nog, die is wel richting buitencategorie aan het gaan
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hazard en Kompany zijn wel de sterkhouders ja. Wij hebben/hadden meer beslissende spelers, maar heel leuke ploeg hoor Belgie! Ben benieuwd naar hun op het WK, de poule is naar mijn weten niet heel moeilijk. Kunnen ze mooi in het toernooi groeien.
Het is de Belgen ook wel gegund. Ik proef hier en daar zelfs al iets van 'rode duivel'-koorts in de media
. Het leeft behoorlijk.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Heb zo'n flauw vermoeden dat dit België heel erg gaat tegenvallen op het WK, veel goede spelers maar geen team en inderdaad geen spelers die hét verschil kunnen maken.
Groepsfase zullen ze nog wel overleven maar als ze in de ronde daarna tegen een goed land aan lopen is heet ook exit België ben ik bang.
Van Nederland verwacht ik überhaupt al niks, in deze groep denk ik dat we na 3 wedstrijden alweer thuis zijn.
Help mij alleen hopen dat Duitsland het WK niet wint, ik woon in DLD en dan moet ik dat weer 4 jaar aanhoren
Groepsfase zullen ze nog wel overleven maar als ze in de ronde daarna tegen een goed land aan lopen is heet ook exit België ben ik bang.
Van Nederland verwacht ik überhaupt al niks, in deze groep denk ik dat we na 3 wedstrijden alweer thuis zijn.
Help mij alleen hopen dat Duitsland het WK niet wint, ik woon in DLD en dan moet ik dat weer 4 jaar aanhoren
Belgie heeft een erg goed elftal inderdaad. Kompany is niet voor niets captain bij Man City.gambieter schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 01:02:
Lukaku, Kompany, Miralles, Benteke, Vermaelen, Vertonghen, Mignolet, Chadli, Dembele, Fellaini etc spelen in de PL, Courtois en Alderweirld in Spanje bij Atletico, De Bruyne bij Wolfsburg, Witsel en Lombaerts in Rusland, Mertens bij Napoli. Wat een selectie![]()
Hazard is by far de beste speler van Chelsea en misschien wel de beste van de hele PL.
En de meeste spelers zijn op een leeftijd dat ze alleen nog maar beter kunnen worden.
Het enige wat er aan schort is teamgevoel, dat zal top moeten zijn anders liggen ze er snel uit op het WK.
Belgie heeft een fantastische verdediging....die wij missen. Echter denk ik dat wij aanvallend gezien betere spelers hebben (Robben, Persie, Huntelaar onder andere).
Wordt toch tijd dat we Belgie weer opslokken en zo 1 elftal kunnen samenstellen
Wordt toch tijd dat we Belgie weer opslokken en zo 1 elftal kunnen samenstellen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik verwacht zelf ook niet te veel van het Nederlands elftal deze zomer. Tegen Spanje ga je verliezen en tegen Australië win je waarschijnlijk. Dan hangt het af van de vorm van de dag en of alles even mee zit tegen Chili. Als je die wint is de kans groot dat je meteen Brazilië tegen komt en die zie ik ons al helemaal niet winnen. Maar goed, veel jonge spelers die voor het eerst naar het WK gaan, het wordt in ieder geval een interessant toernooi.
De poule doorkomen moet nog wel lukken; maar dan zou je inderdaad als 2e eindigen en brazilie tegenkomen..
Als winnen van spanje lukt en je als 1e eindigd kun je het hele WK wel winnen
De kans op een vroege exit is dan ook vrij groot.
Als winnen van spanje lukt en je als 1e eindigd kun je het hele WK wel winnen
De kans op een vroege exit is dan ook vrij groot.
Dat dachten we in 2010 ook niet dat we van Brazilie zouden winnenNiku schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:14:
Ik verwacht zelf ook niet te veel van het Nederlands elftal deze zomer. Tegen Spanje ga je verliezen en tegen Australië win je waarschijnlijk. Dan hangt het af van de vorm van de dag en of alles even mee zit tegen Chili. Als je die wint is de kans groot dat je meteen Brazilië tegen komt en die zie ik ons al helemaal niet winnen. Maar goed, veel jonge spelers die voor het eerst naar het WK gaan, het wordt in ieder geval een interessant toernooi.
Dat gaat ons echt niet nog eens lukken. Wij met een minder team, zij met een beter, en ze zijn het gastland.martinusz schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:21:
[...]
Dat dachten we in 2010 ook niet dat we van Brazilie zouden winnen
Mét heel veel druk op het elftal, wie weetNiku schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:32:
[...]
Dat gaat ons echt niet nog eens lukken. Wij met een minder team, zij met een beter, en ze zijn het gastland.
Ik voorzie NL al heel veel moeite met de poule hebben. Chili is niet mis en Australie heel stug. Maar ik ben blij met de poule, dat levert sowieso al 3 hele leuke wedstrijden op. Waar we dan staan zie we dan wel.
[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 05-03-2014 10:36 ]
Inderdaad, die Brazilianen laten zich niet nog een keer verrassen. Zij zijn 2010 nog niet vergeten hoor. Toch kan oranje beter tegen Brazilie loten dan tegen een land als Duitsland, daartegen zijn we helemaal kansloos.Niku schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:32:
[...]
Dat gaat ons echt niet nog eens lukken. Wij met een minder team, zij met een beter, en ze zijn het gastland.
Toen was het toch geen kwestie van "verrassen"? Nederland had gewoon een goed elftal dat tegen elke tegenstander kans had, dus ook tegen Brazilië. Ook op papier was Brazilië toen niet beter. Nederland had in de eerste helft wat mazzel maar de tweede helft was gewoon voor Oranje.
En ook al ben je nu hooguit outsider en geen kanshebber: "kansloos" vind ik dan weer een beetje een kansloze term. Nederland gaat niet én Spanje, én Duitsland én Brazilië verslaan en in de finale komen. Maar je kunt best een keertje van zo'n land winnen. Verrassingen zijn er altijd op zo'n toernooi. Anders kun je het beter schriftelijk afdoen.
Chili, Ivoorkust of Columbia gaan dat toernooi ook niet winnen maar reken maar dat je daar ook als groot land verrast door kunt worden.
En ook al ben je nu hooguit outsider en geen kanshebber: "kansloos" vind ik dan weer een beetje een kansloze term. Nederland gaat niet én Spanje, én Duitsland én Brazilië verslaan en in de finale komen. Maar je kunt best een keertje van zo'n land winnen. Verrassingen zijn er altijd op zo'n toernooi. Anders kun je het beter schriftelijk afdoen.
Chili, Ivoorkust of Columbia gaan dat toernooi ook niet winnen maar reken maar dat je daar ook als groot land verrast door kunt worden.
Of Uruguay, die kwamen 4 jaar geleden al ver en nu is het op hun eigen continent, ik verwacht veel van de zuid-amerikaanse landen!!
Argentinie staat er nu ook veel beter voor dan 4 jaar geleden....ik denk dat alleen Spanje en Duitsland ver gaan komen van de Europese landen...
Argentinie staat er nu ook veel beter voor dan 4 jaar geleden....ik denk dat alleen Spanje en Duitsland ver gaan komen van de Europese landen...
[ Voor 35% gewijzigd door Martinusz op 05-03-2014 10:54 ]
De eerste helft werd oranje weggespeeld en mochten ze blij zijn dat het niet al 0-3 achterstond. De 2e helft vielen er een paar gelukkige goals en ging Nederland door. Op papier had NL toen geen geweldig goed elftal.D-e-n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:51:
Toen was het toch geen kwestie van "verrassen"? Nederland had gewoon een goed elftal dat tegen elke tegenstander kans had, dus ook tegen Brazilië. Ook op papier was Brazilië toen niet beter. Nederland had in de eerste helft wat mazzel maar de tweede helft was gewoon voor Oranje.
De belgen hebben goede spelers in de aanval en in de verdediging, het middenveld vind ik eigenlijk het minst. Fellaini en witsel vind ik niet echte toppers (in ieder geval niet beter dan Strootman en de Jong) en dembele vind ik niet echt een middenvelder. De Bruyne heeft wel echt de potentie om een hele goede middenvelder te worden, maar kon blijkbaar nog niet aanhaken bij Chelsea. Maar nogmaals, voorin en achterin bij de belgen zit er erg goed materiaal.
Ik hoop dat Nederland na dit WK echt definitief afscheid gaat nemen van Sneijder, van der Vaart, Stekelenburg, Kuyt en misschien nog wel een paar. Laat de jongere garde maar veel minuten maken. en in de loop der jaren ontwikkelen. Van der Vaart, Sneijder, etc, hebben ook pas daadwerkelijk iets betekent voor NL na minimaal 50 interlands. Laat een Maher (als hij in vorm is), Wijnaldum (indien fit) van Ginkel (indien fit) maar minuten en meters maken de komende jaren. Ook Boetius en Depay mogen van mij veel speeltijd krijgen zolang ze het goed doen bij hun club. Met Kuyt op die positie schiet je ook niks meer op.
En zoals hierboven in een reactie ook al aangegeven wordt. Zoek een stabiele keeper waar je nog een aantal jaren vooruit kunt. Het liefst een type die ook nog de verdediging mee kan organiseren
Ik hoop dat Nederland na dit WK echt definitief afscheid gaat nemen van Sneijder, van der Vaart, Stekelenburg, Kuyt en misschien nog wel een paar. Laat de jongere garde maar veel minuten maken. en in de loop der jaren ontwikkelen. Van der Vaart, Sneijder, etc, hebben ook pas daadwerkelijk iets betekent voor NL na minimaal 50 interlands. Laat een Maher (als hij in vorm is), Wijnaldum (indien fit) van Ginkel (indien fit) maar minuten en meters maken de komende jaren. Ook Boetius en Depay mogen van mij veel speeltijd krijgen zolang ze het goed doen bij hun club. Met Kuyt op die positie schiet je ook niks meer op.
En zoals hierboven in een reactie ook al aangegeven wordt. Zoek een stabiele keeper waar je nog een aantal jaren vooruit kunt. Het liefst een type die ook nog de verdediging mee kan organiseren
Die wedstrijd tegen Brazilië op het WK van 2010 heb ik laatst nog een keer terug gekeken en mijn algemene conclusie was dat we toen ongelofelijk veel mazzel hebben gehad, dat schot van Kaka dat Stekelenburg nog net uit de bovenhoek haalde... "Allemaal even dankjewel zeggen tegen Maarten Stekelenburg"
De eerste goal voor NL was een mazzelgoal en de tweede verzin je ook niet dat die tuinkabouter hem op zijn hoofd krijgt
En van Bommel die goed aan het zuigen was, irritant deed en toch net niet te ver ging tegen de scheids. Dat kon hij wel verdomde goed moet ik zeggen.
Ben alsnog van mening dat we op dat WK aardig wat geluk hebben gehad en niet overtuigend speelden,
maar alsof Italië altijd zo mooi speelt
Maar zoveel geluk als in Zuid-Afrika zullen we dit keer niet hebben.
Ik voorspel dat we van Spanje verliezen, van Australie winnen en ook met mazzel van Chili winnen. Dan kom je Brazilië tegen en dat is dan echt het eindstation.
De eerste goal voor NL was een mazzelgoal en de tweede verzin je ook niet dat die tuinkabouter hem op zijn hoofd krijgt
En van Bommel die goed aan het zuigen was, irritant deed en toch net niet te ver ging tegen de scheids. Dat kon hij wel verdomde goed moet ik zeggen.
Ben alsnog van mening dat we op dat WK aardig wat geluk hebben gehad en niet overtuigend speelden,
maar alsof Italië altijd zo mooi speelt
Maar zoveel geluk als in Zuid-Afrika zullen we dit keer niet hebben.
Ik voorspel dat we van Spanje verliezen, van Australie winnen en ook met mazzel van Chili winnen. Dan kom je Brazilië tegen en dat is dan echt het eindstation.
Wat mij betreft stelt Hiddink het beste team op. Als Maher daarvoor nodig is, dan is Maher daarvoor nodig. Hetzelfde geldt voor Sneijder. Ik zou niet echt vrolijk worden van een catastrofale kwalificatiereeks die in het teken stond van Maher aan 50 interlands helpen, met als gevolg dat we het EK missen.Chrosser schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:11:
En die keeper, tsjah, dat klinkt natuurlijk logisch. Een stabiele keeper die ook nog de verdediging kan organiseren, wie wil dat niet. Zoek dan tegelijkertijd een paar onpasseerbare verdedigers, middenvelders met splijtende passes en het vermogen alle ballen van de tegenstander af te pakken en als kers op de taart een paar aanvallers die van iedere halve kans een doelpunt maken.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Is Maher dan beter dan Sneijder op dit moment? Dat waag ik te betwijfelen. 1 goed jaar en al die over de paard getilde talenten krijgen het helemaal in hun bol met een vormcrisis als gevolg. Niet dat Sneijder nu nog zo goed is, maar toch. Met zijn ervaring en af en toe een briljante actie kan hij nog een hoop compenseren.
@tweaker2010
Waarom altijd dat minderwaardigheidscomplex als het op Brazilië aankomt? Aanvallend hadden we een prima elftal toen. Van Persie, Sneijder, Robben: dat was beter dan wat die Brazilianen op het veld hadden lopen. Dat de eerste helft slecht was doet daar niks aan af. We hebben aanvallend behoorlijk onder het normale niveau gespeeld wat dat betreft. Maar het was echt geen kwestie van verrassen. Net zo goed dat het geen "verrassing" was dat Brazilië in '98 won ondanks dat Oranje toen weer beter was. Nu zou het wél een verrassing zijn als Oranje wint.
@Chrosser
Kuyt zou ik nu al niet meenemen. Huntelaar en Lens zijn volgens minimaal net zulke goede vervangers voor van Persie (beter zelfs) en op rechtsbuiten kan het echt niet meer. Jongens als Klaassen, Wijnaldum, v Ginkel en Maher komen vanzelf wel neem ik aan. Al denk ik dat de laatste op dit moment achteraan in de rij staat om Sneijder te vervangen.
Voorspellen is overigens zinloos. Misschien stunten we wel tegen Spanje en verliezen we tegen Chili.
Waarom altijd dat minderwaardigheidscomplex als het op Brazilië aankomt? Aanvallend hadden we een prima elftal toen. Van Persie, Sneijder, Robben: dat was beter dan wat die Brazilianen op het veld hadden lopen. Dat de eerste helft slecht was doet daar niks aan af. We hebben aanvallend behoorlijk onder het normale niveau gespeeld wat dat betreft. Maar het was echt geen kwestie van verrassen. Net zo goed dat het geen "verrassing" was dat Brazilië in '98 won ondanks dat Oranje toen weer beter was. Nu zou het wél een verrassing zijn als Oranje wint.
@Chrosser
Kuyt zou ik nu al niet meenemen. Huntelaar en Lens zijn volgens minimaal net zulke goede vervangers voor van Persie (beter zelfs) en op rechtsbuiten kan het echt niet meer. Jongens als Klaassen, Wijnaldum, v Ginkel en Maher komen vanzelf wel neem ik aan. Al denk ik dat de laatste op dit moment achteraan in de rij staat om Sneijder te vervangen.
Voorspellen is overigens zinloos. Misschien stunten we wel tegen Spanje en verliezen we tegen Chili.
[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 05-03-2014 11:27 ]
Tja, op zo'n toernooi wint echt niet altijd de beste in een wedstrijd.
Je bent van zoveel factoren afhankelijk, dus ik denk dat er heel weinig over te zeggen valt. Als alle Nederlandse toppers fit zijn heb je een team wat de finale zou kunnen halen. Alleen al het feit dat Brazilië tegen Spanje kan komen in de 1/8e finale zal een enorme invloed hebben op 't mogelijke verloop.
Ja, de kans is groot dat beiden groepswinnaar worden, maar de kans dat 1 van de 2 groepswinnaar wordt en 1 van de 2 als 2e eindigt is volgens mij ook prima mogelijk. Kom je als NL de poulefase door en komen spanje en brazilie elkaar tegen, dan ligt de weg naar de halve finale en mogelijk de finale theoretisch 'open'.
Maar je zou er ook zomaar als NL in de poulefase al uit kunnen vliegen.
Je bent van zoveel factoren afhankelijk, dus ik denk dat er heel weinig over te zeggen valt. Als alle Nederlandse toppers fit zijn heb je een team wat de finale zou kunnen halen. Alleen al het feit dat Brazilië tegen Spanje kan komen in de 1/8e finale zal een enorme invloed hebben op 't mogelijke verloop.
Ja, de kans is groot dat beiden groepswinnaar worden, maar de kans dat 1 van de 2 groepswinnaar wordt en 1 van de 2 als 2e eindigt is volgens mij ook prima mogelijk. Kom je als NL de poulefase door en komen spanje en brazilie elkaar tegen, dan ligt de weg naar de halve finale en mogelijk de finale theoretisch 'open'.
Maar je zou er ook zomaar als NL in de poulefase al uit kunnen vliegen.
Volgens mij kunnen de Brazilianen "kiezen". Die spelen na Nederland, Spanje, Chili en Australië. Zou Brazilië expres gaan verliezen om bijvoorbeeld Spanje te ontlopen?
Kon alleen maar erger worden als ie dat niet zou doen..
Nu maar kijken of ze genoeg scorend vermogen hebben zonder pelle, de komende 4 wedstrijden.
Als ze al door zijn na 2 wedstrijden in de poule, hoeven ze natuurlijk ook niet het beste team op te stellen, zeker als ze met verliezen Spanje ontlopen.D-e-n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:43:
Volgens mij kunnen de Brazilianen "kiezen". Die spelen na Nederland, Spanje, Chili en Australië. Zou Brazilië expres gaan verliezen om bijvoorbeeld Spanje te ontlopen?
Tegen wie is de laatste wedstrijd? Als het een zwakke tegenstander is kan het ook voor onrust zorgen als je het laat lopen. Als het dan überhaupt al mogelijk is te verliezen thuis.
En die 2 wedstrijden die Feyenoord erbij gaf gaan daarna in?
Zag trouwens dat als hij het niet zou accepteren hij dan weer PSV zou missen en nu niet
Als je in beroep gaan doet de aanklager er ook meestal een potje bij.
Dat helaas niet, Pellè is nu out tot de laatste 4 wedstrijden van het seizoen.martinusz schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:47:
[...]
En die 2 wedstrijden die Feyenoord erbij gaf gaan daarna in?dat zou pas een verrassing zijn.
Zag trouwens dat als hij het niet zou accepteren hij dan weer PSV zou missen en nu niet
Spijtig voor Feyenoord, maar nu kan Mitchell ter Vrede het laten zien de komende wedstrijden.
[ Voor 47% gewijzigd door Quad op 05-03-2014 11:50 ]
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Ik dacht eerst "nee joh wordt toch allemaal netjes tegelijk gespeeld?" Maar je hebt gelijk, Brazilië-Cameroon begint 6 uur na de laatste wedstrijden uit groep B, zou dat expres zo gepland zijn? Aan de andere kant, ik verwacht dat men daar niet gaat accepteren dat Brazilië expres gaat verliezen, of überhaupt een wedstrijd gaat verliezenD-e-n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:43:
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Of Armenteros op de centrale spitspositie. Ben wel benieuwd wat ze nu doen, het spel zal wel radicaal om moeten nu de target man er niet meer bij is.Quad schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:49:
[...]
Dat helaas niet, Pellè is nu out tot de laatste 4 wedstrijden van het seizoen.
Spijtig voor Feyenoord, maar nu kan Mitchell ter Vrede het laten zien de komende wedstrijden.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Armenteros mocht niet eens op de bank zitten zondag en heeft het eerder heel slecht gedaan op die plek. Te Vrede deed het stukken beter, tegen Cambuur meen ik.Tettie schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:56:
[...]
Of Armenteros op de centrale spitspositie. Ben wel benieuwd wat ze nu doen, het spel zal wel radicaal om moeten nu de target man er niet meer bij is.
Met Te Vrede verandert het spel ook niet zoveel: ballen direct naar de spits lijkt me ook voor hem het beste. Ik hoop dat hij het goed doet. Ik word (als Feyenoorder) wel eens een beetje moe van de Pelle-mania. Hij kan die ballen ook alleen maar maken als hij ze krijgt. Het is geen Zlatan die het in zijn uppie ook nog wel kan.
En tegen AZ. Een van de beste wedstrijden van Feyenoord dit seizoen.D-e-n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:59:
[...]
Armenteros mocht niet eens op de bank zitten zondag en heeft het eerder heel slecht gedaan op die plek. Te Vrede deed het stukken beter, tegen Cambuur meen ik.
Met Te Vrede verandert het spel ook niet zoveel: ballen direct naar de spits lijkt me ook voor hem het beste. Ik hoop dat hij het goed doet. Ik word (als Feyenoorder) wel eens een beetje moe van de Pelle-mania. Hij kan die ballen ook alleen maar maken als hij ze krijgt. Het is geen Zlatan die het in zijn uppie ook nog wel kan.
Immersdutchgio schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:43:
[...]
Kon alleen maar erger worden als ie dat niet zou doen..
Nu maar kijken of ze genoeg scorend vermogen hebben zonder pelle, de komende 4 wedstrijden.
[ Voor 54% gewijzigd door BigWillem89 op 05-03-2014 12:28 ]
Pelle heeft genoeg goals "zelf" gemaakt. Ik kan er in ieder geval mij genoeg voor de geest halen.
Natuurlijk maakt hij goals zelf. Natuurlijk gaat Te Vrede het moeilijk krijgen. Maar ik word echt doodmoe van de suggestie dat het elftal niks is zonder Pelle. Als je Pelle bij Roda JC zet gaan ze niet plots meedoen voor Europees voetbal.
Dat ben ik met je eens. Vorige wedstrijden gingen zonder Pelle ook goed, behalve dat je op ongelukkige wijze tegen AZ thuis punten liet liggen.
Was hij er tegen AZ ook niet bij? Goed teken dat ik me dat al niet meer herinner
Normaal gesproken verlies je 9 van de 10 potjes tegen Brazilie gewoon. daar moet je reeel in zijn. In 1998 speelde Brazilie ook super met Ronaldo en kwam Nederland pas laat langszij. En zij zijn nu het thuisland.D-e-n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:23:
@tweaker2010
[...]
Wikipedia: Lijst van voetbalinterlands Brazilië - Nederlandtweaker2010 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:15:
[...]
Normaal gesproken verlies je 9 van de 10 potjes tegen Brazilie gewoon. daar moet je reeel in zijn. In 1998 speelde Brazilie ook super met Ronaldo en kwam Nederland pas laat langszij. En zij zijn nu het thuisland.
9 van de 10 verlies je? Zo te zien niet...
Je oordeelt nu op naam. Brazilië is vanwege het aantal inwoners in de breedte sowieso altijd sterk. Daardoor zijn ze veel minder afhankelijk van een goede generatie zoals wij. Maar het ene Braziliaanse elftal is het andere niet. Ook het ene Oranje is het andere niet dus er is ook geen "normaal gesproken". Begin jaren negentig had Nederland (Gullit, van Basten, Koeman etc...) waarschijnlijk negen van de tien potjes gewonnen. Eind jaren zestig had Oranje waarschijnlijk 99 van de 100 potjes verloren. Dus om zoiets in het algemeen te stellen is onzinnig.
Nu is Brazilië (thuisvoordeel, met Neymar hebben ze iemand die het verschil kan maken) waarschijnlijk gewoon heel sterk en zit Oranje een beetje in een overgangsperiode. Dus zeg ik ook: ze zijn als ze tegen ons spelen de grote favoriet. Wij moeten hopen op die ene stunt.
Maar kom op: de keren dat we minimaal tot in de kwartfinale kwamen op een WK kwamen we ze telkens tegen (1994,1998 en 2010) en telkens waren het wedstrijden die tot op het einde spannend waren. In 1994 verloren we door een blunder van de grens (tien meter buitenspel......), in 1998 krijgen we een penalty niet en verliezen we op strafschoppen en 2010 komen we na een slechte eerste helft achter maar redden we het alsnog. Met andere woorden: toen viel het dubbeltje een keer de goede kant op. Echt bullshit om dan te doen alsof het een gestolen overwinning is die maar één op de tien keer voor komt. Die in 1994 was veel meer gestolen.
Nu is Brazilië (thuisvoordeel, met Neymar hebben ze iemand die het verschil kan maken) waarschijnlijk gewoon heel sterk en zit Oranje een beetje in een overgangsperiode. Dus zeg ik ook: ze zijn als ze tegen ons spelen de grote favoriet. Wij moeten hopen op die ene stunt.
Maar kom op: de keren dat we minimaal tot in de kwartfinale kwamen op een WK kwamen we ze telkens tegen (1994,1998 en 2010) en telkens waren het wedstrijden die tot op het einde spannend waren. In 1994 verloren we door een blunder van de grens (tien meter buitenspel......), in 1998 krijgen we een penalty niet en verliezen we op strafschoppen en 2010 komen we na een slechte eerste helft achter maar redden we het alsnog. Met andere woorden: toen viel het dubbeltje een keer de goede kant op. Echt bullshit om dan te doen alsof het een gestolen overwinning is die maar één op de tien keer voor komt. Die in 1994 was veel meer gestolen.
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 05-03-2014 14:44 ]
Ben je nu nog niet gewend dat tweaker2010 meestal met ongefundeerde uitspraken komt?JanW schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:30:
[...]
Wikipedia: Lijst van voetbalinterlands Brazilië - Nederland
9 van de 10 verlies je? Zo te zien niet...
Het was maar beeldspraak, cijfers uit het verleden zeggen idd ook niet alles. We gaan het zien.
Nederlands elftal vanavond zonder namen op de rug. In de plaats daarvan staat er 'in naam van oranje' boven het rugnummer. Eenmalige actie van KNVB/Nike om het nieuwe shirt.
Da's minder voor de debutanten, mocht het bij deze ene keer blijven. Bij de meesten verwacht ik dat overigens niet.
Op zich vind ik het als eenmalige actie wel grappig, maar jammer voor de debutanten waar het bij één wedstrijd blijft (als ze er zijn) inderdaad.D-e-n schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:16:
Da's minder voor de debutanten, mocht het bij deze ene keer blijven. Bij de meesten verwacht ik dat overigens niet.
Dat wordt in ieder geval geen shirtjes wisselen na de wedstrijdNiku schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:07:
Nederlands elftal vanavond zonder namen op de rug. In de plaats daarvan staat er 'in naam van oranje' boven het rugnummer. Eenmalige actie van KNVB/Nike om het nieuwe shirt.
Wat een onzinnige actie. Alsof die gasten die vanavond spelen hun best niet zouden doen. Statement van helemaal niks.
Haha, ik schakel even naar ZA - Brazilie op Sport1 en aaaaaargh. Die vuvuzela's!! Wat een ellendig geluid.
[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 05-03-2014 19:42 ]
Ja, dacht ook een naar Brazilië te gaan kijken. Meteen maar weer afgezet. Gelukkig hebben we daar op het WK niet zoveel last van (hoop ik althans).Vos schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:41:
Haha, ik schakel even naar ZA - Brazilie op Sport1 en aaaaaargh. Die vuvuzela's!! Wat een ellendig geluid.
Poeh. Als we met deze opstelling toch naar het WK moeten..
Akkoord, er zijn er veel niet bij (Robben, De Jong, Lens), maar dat Promes in de basis staat vind ik hoogst opmerkelijk. Ik hoop dat hij het goed doet, maar ik ben bang dat hij vanavond compleet ondergesneeuwd gaat worden.
Akkoord, er zijn er veel niet bij (Robben, De Jong, Lens), maar dat Promes in de basis staat vind ik hoogst opmerkelijk. Ik hoop dat hij het goed doet, maar ik ben bang dat hij vanavond compleet ondergesneeuwd gaat worden.
Nigel de Jong zit niet bij de selectie. Neem tenminste aan dat je niet Siem bedoelt.dutchgio schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:55:
Hele elftal is een aparte keuze...
Zet dan op z'n minst De Jong in plaats van Clasie op CVM..
Toon is gezet door Promes en Van der Wiel. Lekker lomp.
Dat leek toch Nigel de Jong wel met die hoge kick
En dat is dan je eerste interland actie ooit, hihi.
Onbesuisde actie van Promes inderdaad. 
Ik zie geen 'in naam van oranje' boven het rugnummer trouwens.
Viel mij ook op, stond vanmiddag toch echt op op de nu app.tweaker2010 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:03:
Verkeerd gelezentweaker2010 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:03:
[ Voor 19% gewijzigd door CR1691 op 05-03-2014 21:04 ]
Wat een bagger veld daar zeg
Feihcretsam schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:03:
De tekst is ook oranje
nggyu nglyd
Het is in elk geval geen saaie wedstrijd, beide teams willen en kunnen naar voren dus genoeg actie.
nggyu nglyd
Toch jammer dat Huntelaar niet in de basis staat, die had ik ook wel weer een keertje in oranje willen zien.
Nu zal Kuyt er wel weer inkomen in de 2e helft. Daar heb je ook niets aan qua scorend vermogen.
Nu zal Kuyt er wel weer inkomen in de 2e helft. Daar heb je ook niets aan qua scorend vermogen.
Als Kuyt er weer in komt word ik Belg 
Veel respect voor zijn carrière en zijn persoon, maar als international kan het echt niet meer.
Veel respect voor zijn carrière en zijn persoon, maar als international kan het echt niet meer.
Vlaar held.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum