Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Maar ook waardeloos gekeeptJefrim schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:51:
Heerlijke vrije trap!!!
⏩ PVOutput☀️
Eens keeper stond al in de hoek, misschien dacht hij dat de bal naast ging.
Daarnaast speelt AZ geen slechte wedstrijd, zitten er fel op.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
je wordt op je wenken bediend.ephymerous schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:15:
Cillessen graag.
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
XXXVI
[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 11-08-2013 15:32 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 21% gewijzigd door MrMistral op 11-08-2013 15:39 ]
PSN: MrMistral
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 37% gewijzigd door ephymerous op 11-08-2013 15:53 ]
XXXVI
In elk geval, de stand is 2-2 en nog 25 minuten om het te repareren.
⏩ PVOutput☀️
To dare is to do
heel licht volgens mij. Maar zeker niet zoals bij Feyenoord. Was zeker een discutabele beslissing.Quad schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:53:
Raakte van Rhijn hem wel eens?
In elk geval, de stand is 2-2 en nog 25 minuten om het te repareren.
En dan door laten spelen bij een overtreding van Moisander, op de bal zegt hij

[ Voor 52% gewijzigd door Vos op 11-08-2013 15:58 ]
⏩ PVOutput☀️

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
En Moisander komt daar goed weg..
[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 11-08-2013 15:56 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dan zou het alleen leuk zijn als het consequent toegepast wordt.Vos schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:54:
Als er contact was dan was het heel licht. Als de scheids het wel zo ziet dan is het rood en penalty. Máár hij kon er nooit meer bij...
1e competitie ronde krijgt Ajax een penal tegen wegens vasthouden (ok, die was terecht), alleen zie je vervolgens in de wedstrijden erna overal spelers vastgehouden worden die niet bestraft worden...
Hij ging erg makkelijk liggen maar nogmaals, dat doen ze allemaal dus daar kan je ook makkelijk een penalty voor geven maar rood is hier pure waanzin.
[ Voor 37% gewijzigd door Vos op 11-08-2013 16:01 ]
Maar wel baalmodus.
⏩ PVOutput☀️

XXXVI
Absoluut, de rode loper werd uitgelegd voor Martens om die bal te geven... Veel meer ruimte kon ie niet krijgenSteefmeister schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:02:
Pracht pass en mooi afgemaakt zeg!
Ja dat geldt voor het gros van de doelpuntenmowa schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:03:
Eerlijk is eerlijk,het was een mooi doelpunt. Hoewel, als de verdediging z'n ogen open had, kon ie er nooit in.
⏩ PVOutput☀️
Tomorrow is not today!
Bij de wedstrijd van Feyenoord had de scheids inderdaad een belangrijke rol maar het waren geen onbegrijpelijke of rare beslissingen.Spacey23 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:08:
2 wedstrijden, 2x de scheids die zo nodig de hoofdrol moet vervullen. Niet echt leuk om dan voetbal te kijken. We zitten altijd te zeiken op de scheids, maar niet meer dan terecht. Ik zou zeggen haal een koe van het stal en geef die de fluit. Slechter kan niet, goedkoper wel.
Bij Ajax daarentegen wel maar om nou de scheids van Feyenoord hierdoor af te branden is een beetje jammer.
Laat ajax nog maar 3-3 maken om vervolgens met zijn alle om Nijhuis heen te gaan staan juichen.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ja, de scheids komt uit Eindhoven!jaapstobbe schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:10:
PSV moet op de 1 of andere manier kampioen worden dit jaar

Volgend jaarjaapstobbe schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:10:
PSV moet op de 1 of andere manier kampioen worden dit jaar
Wel frappant, AZ is van de 9 keer dat ze thuis op 0-1 achterstand kwamen nooit op winst uit, en juist nu wel.
⏩ PVOutput☀️
Driemaal kampioen, weinig mutaties. Dan ben je IMHO wel dé favoriet.Vos schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:12:
Voordeel is dat het opportunisme bij Ajax gelijk weer de koelkast in kan. Zo favoriet zijn we totaal niet.
Het is een beetje simpel/makkelijk om na deze wedstrijd uit die favorietenrol te kruipen.
1 draak van een scheidsrechter gaat daar geen verandering in brengen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Tomorrow is not today!
Favoriet is Ajax nog wel, maar zó torenhoog favoriet vind ik Ajax niet. Kijkend naar de eerste wedstrijden van dit seizoen, heel goed kan je die niet noemen.Napo schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:14:
[...]
Driemaal kampioen, weinig mutaties. Dan ben je IMHO wel dé favoriet.
Het is een beetje simpel/makkelijk om na deze wedstrijd uit die favorietenrol te kruipen.
We gaan het zientoolkist schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:14:
Zo favoriet is Ajax absoluut wel...
1 draak van een scheidsrechter gaat daar geen verandering in brengen.
[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 11-08-2013 16:18 ]
Er was niets aan de hand tot dat Nijhuis besloot AZ te helpen. Tegendoelpunt, man minder en het psychische aspect werken niet mee.Aghanim schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:15:
Ajax speelt gewoon slecht. Met een goede keeper, een hoog tempo en goed combinatievoetbal had je hier gewoon gewonnen, penalty of niet.
XXXVI
Zelfs als het terecht zou zijn, dan zou het leuk zijn als het consequent toegepast wordt en niet toevallig 2x in wedstrijden van Ajax en verder niet.St@m schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:15:
Lol@dat gezeik op de scheids. Ik wil de hele herhaling nog wel eens zien. Volgens mij gewoon een terechte beslissing
⏩ PVOutput☀️
Ah dus als het wel terecht is, dan had Nijhuis niet moeten fluiten omdat het Ajax is! Juist.toolkist schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:17:
[...]
Zelfs als het terecht zou zijn, dan zou het leuk zijn als het consequent toegepast wordt en niet toevallig 2x in wedstrijden van Ajax en verder niet.
Mwah, echt uitgespeelde kansen door goed combinatievoetbal heb ik dit seizoen anders nog niet gezien. Daar mag je je, met eenzelfde team als vorig jaar, best druk om maken vind ik.ephymerous schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:17:
[...]
Er was niets aan de hand tot dat Nijhuis besloot AZ te helpen. Tegendoelpunt, man minder en het psychische aspect werken niet mee.
I served in a company of heroes.
Dus jij raadt aan om in de stress te schieten? Het is het begin van een nieuw seizoen. Ooit een team gezien die dan de sterren van de hemel speelt? Nee, dat zie je nooit.Aghanim schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:18:
[...]
Mwah, echt uitgespeelde kansen door goed combinatievoetbal heb ik dit seizoen anders nog niet gezien. Daar mag je je, met eenzelfde team als vorig jaar, best druk om maken vind ik.
Tomorrow is not today!
Nee, dan is er makkelijker mee te leven als het bij anderen ook gebeurt...St@m schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:18:
[...]
Ah dus als het wel terecht is, dan had Nijhuis niet moeten fluiten omdat het Ajax is! Juist.
Bovendien kunnen we nou ook weer niet zeggen dat AZ onterecht heeft gewonnen.
[ Voor 34% gewijzigd door mowa op 11-08-2013 16:21 ]
Inderdaad, na de rust tot de rode kaart was er totaal niets aan de hand. Leek Ajax er gewoon overheen te gaan lopen. Echter kantelde de wedstrijd, het is niet anders!mowa schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:20:
Jongens, vergeten jullie niet dat dit pas de tweede competitieronde is...!!!
32x winnen en je bent nog steeds kampioen...
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Feyenoord gezien vanmiddag? Maar consequent zijn, dat moet wel.toolkist schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:20:
[...]
Nee, dan is er makkelijker mee te leven als het bij anderen ook gebeurt...
Herhaling: gewoon een pingel dus
Ik raad niet aan om in de stress te schieten. Ik vind dat je niet alleen maar op de scheids moet zeiken als je door een blunder de 1-1 tegen krijgt en zelf geen fatsoenlijke kans creëert. Als je kampioen wilt worden moet je zo goed spelen dat zelfs een scheidsrechter je resultaten niet kan beïnvloeden. Maar zoals ik al meteen zei, er zijn nog voldoende wedstrijden om gewoon weer kampioen te worden.Spacey23 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:20:
[...]
Dus jij raadt aan om in de stress te schieten? Het is het begin van een nieuw seizoen. Ooit een team gezien die dan de sterren van de hemel speelt? Nee, dat zie je nooit.
Ik vind Ajax tegen vallen, dat is alles
Geheel mee eens.Aghanim schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:22:
[...]
Ik raad niet aan om in de stress te schieten. Ik vind dat je niet alleen maar op de scheids moet zeiken als je door een blunder de 1-1 tegen krijgt en zelf geen fatsoenlijke kans creëert. Als je kampioen wilt worden moet je zo goed spelen dat zelfs een scheidsrechter je resultaten niet kan beïnvloeden. Maar zoals ik al meteen zei, er zijn nog voldoende wedstrijden om gewoon weer kampioen te worden.
Ik vind Ajax tegen vallen, dat is alles
[ Voor 80% gewijzigd door Vos op 11-08-2013 16:23 ]
Ik vond het overigens al opvallend dat Eriksen zo weinig protesteerde. Dat is normaal toch iemand die graag zijn beklag doet.
Vreemde ronde weer, maar mooie wedstrijden!
Nope, alleen de 2e gele kaart van De Vrij wat naar mijn mening ook direct rood had kunnen zijn.St@m schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:22:
[...]
Feyenoord gezien vanmiddag? Maar consequent zijn, dat moet wel.
Herhaling: gewoon een pingel dus
Herhaling: beide kanten gebruiken hun armen, geen pingel dus.
Gebeurde later overigens nog duidelijker, daar werd dan geen penalty voor gegeven...
Had dit trouwens absoluut niet verwacht, Feyenoord en Ajax die beiden verliezen!
Vasthouden in de 16 in zo'n situatie is gewoon rood, klaar. Heeft niets te maken met of het nou een zware overtreding is. Je ziet ook aan de houding van Van Rhijn dat het terecht is. Enige discutabele kan zijn dat hij er niet bij kan, maar ik weet niet of dat in het regelboek staatHamburgerHenk schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:25:
Sowieso geen rood, want anders had mathijssen wel donkerrood moeten krijgen. Tackle op kniehoogte tegen lullig wederzijds vasthouden
[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 11-08-2013 16:27 ]
Ja.. Omdat ie werd vastgehouden. Wie weet kon ie er anders wel bijEl_V schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:27:
Jammer. Ik vond de rode kaart wel overdreven.. hij had toch niet bij de bal gekunt
Tomorrow is not today!
[ Voor 16% gewijzigd door argro op 11-08-2013 16:30 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Het probleem is juist dat helemaal niets meer mag. Voetbal is een contact-sport maar wanneer er iemand in het 16 meter gebied wordt aangeraakt hoe zacht ook gaat ie al dan niet schreeuwend en gillend liggen.argro schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:29:
Het probleem is niet zozeer de strafschop die AZ kreeg, maar de vele situaties waarbij bij een dergelijke actie van de verdediger niet gefloten wordt. Er ontstaat dan een soort beeld dat zoiets mag. Kijk naar een willekeurige hoekschop. Daar worden circa 100 keer meer overtredingen gemaakt dan wat Van Rhijn deed. De strafschop en de rode kaart waren dus terecht, al was het allemaal niet overdreven zwaar. Dergelijke acties worden echter vaker onbestraft gelaten dan dat ze bestraf worden. Dat zorgt voor verontwaardiging als wel terecht naar de stip wordt gewezen en een rode kaart wordt getrokken. Die inconsequentie is in de wedstrijd al te zien. Schöne houdt ook overduidelijk een shirt vast in het strafschopgebeid, Nijhuis ziet dat, maar doet niets. Als speler en supporter weet je dan niet meer waar je vanuit mag / moet gaan.
Een penalty kan je geven maar rood slaat nergens op en juist omdat er niet consequent wordt gefloten.
Daarom ben ik niet verontwaardigd dat de bal op de stip gaat maar vanwege de inconsequentheid.
En dat Ajax heeft verloren verontwaardigd me ook niet. Dat kan gewoon gebeuren en dat is niet zozeer vanwege inconsequente arbitrage.
Dit topic is gesloten.
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum