[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 140 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.453 views

Onderwerpen

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

dutchgio schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:52:
[...]

Dat wordt nog een leuke return in Salzburg, als Ajax wel MOET wil men in Europa blijven.
Wellicht willen ze niet...? Die EL kost alleen maar geld en tijd en levert toch niks op... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 20:26

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ben benieuwd hoelang Ajax Schone moet missen. Tegen AZ kan het ook wel eens een slachting worden zo.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:22

Hupske

AFCA

Enige die het niveau haalde en zijn mannetje voorbij kwam vandaag: Bojan!

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:22
Ben geen Ajacied, maar kijk wel graag Europese wedstrijdven van Nederlandse ploegen maar dit is gewoon zo slecht. Ook voor het aanzien van Nederland als voetballand.
tweaker2010 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:55:
Ben benieuwd hoelang Ajax Schone moet missen. Tegen AZ kan het ook wel eens een slachting worden zo.
Alsof hij in zijn eentje het verschil zou maken. Ze zakken gewoon allemaal snoeihard door het ijs.

[ Voor 49% gewijzigd door Vlassie1980 op 20-02-2014 22:57 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:53
Belangrijker lijkt het me dat De Boer dat middenveld weer oppoetst

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is gewoon niveau PSV in de EL. Alleen AZ maakt er nog wat van

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 15:38
Exocet schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:57:
Dit is gewoon niveau PSV in de EL. Alleen AZ maakt er nog wat van
Nou zo sneu vond ik PSV niet spelen. Die waren ook slecht maar niet zo slecht.

ps Ze hebben toch nog 1 doelkans gehad!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:29
De 93e minuut!, maar ajax deed zowaar ff mee ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
AZ won ook maar met een 'gelukje', die wedstrijd stelde verder ook niets voor.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:26

Niku

Alagaesii

Goeie god, Ajax. Schandalig slechte pot, in eigen huis na 35 minuten 0-3, poeh.

Wel respect voor de harde kern, die bleven maar gaan.

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
tweaker2010 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:55:
Gaat best wel meevallen, het voetbal van RBS was gewoon 3 klassen beter dan wat welke ED-club dan ook kan laten zien dit seizoen.
Tegen AZ verwacht ik zondag gewoon winst, die speelden vanavond even slecht als Ajax maar hadden een veel mindere tegenstander.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:38

Vos

AFCA

Vlassie1980 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:56:
Ben geen Ajacied, maar kijk wel graag Europese wedstrijdven van Nederlandse ploegen maar dit is gewoon zo slecht. Ook voor het aanzien van Nederland als voetballand.

[...]

Alsof hij in zijn eentje het verschil zou maken. Ze zakken gewoon allemaal snoeihard door het ijs.
En het probleem is, alle Nederlandse ploegen zijn kak in Europa.

• D-e-n
RBS is niet eens kampioen van Oostenrijk volgens mij. Dit is echt gewoon een wanprestatie hoor. Als Ajax zo speelt verliezen ze ook van AZ

En ik blijf erbij: dat middenveld was zelfmoord.

Wel weer opportunistisch hoe iedereen weer als een blad omdraait. Eerst moest Veltman in Oranje. Nu kan hij niks meer......

[ Voor 51% gewijzigd door D-e-n op 20-02-2014 23:26 ]

• Krukar
D-e-n schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:23:
RBS is niet eens kampioen van Oostenrijk volgens mij. Dit is echt gewoon een wanprestatie hoor. Als Ajax zo speelt verliezen ze ook van AZ

En ik blijf erbij: dat middenveld was zelfmoord.
Vorig seizoen niet, maar dit seizoen staan ze al 17 punten voor op de nummer 2, hebben ze alles gewonnen in de EL tot nu toe en hebben ze van Bayern München gewonnen in een oefenpot.
Vergelijking met ED clubs slaat dus kant nog wal, dit seizoen is het wel een tegenstander van formaat wat ook bleek uit hun spel vanavond.

• D-e-n
Een aantal maanden geleden werd ik nog weggehoond als ik mijn twijfels had als De Jong brulde dat ze mee konden op CL-niveau. Het kan verkeren. Ligt de waarheid niet in het midden?

Ajax in goede doen kan best van Salzburg winnen. Maar dat zijn ze al een aantal weken niet. Ik hoop dat AZ en Feyenoord hebben opgelet vandaag

• Krukar
Och iedere Ajax-supporter met verstand in de kop i.p.v. de p*k zal beamen dat Ajax op CL niveau niet mee kan doen en alleen moet proberen zoveel mogelijk geld eruit te harken. Dat geldt tegenwoordig voor elke Nederlandse club.
Van Salzburg winnen kan misschien, dan moeten er duidelijk beter gespeeld worden dan vanavond. Maar het andere uiterste is ook weer een beetje jammer, iedereen doet alsof RBS een b-clubje is die af en toe op zondag even voetballen, maar met wat ze vanavond lieten zien kunnen ze in principe van elke EL tegenstander winnen.

Om het resultaat van vanavond door te trekken naar de ED is in mijn ogen onzinnig. Zoals AZ vanavond speelde hadden ze er ook met minimaal 0-3 afgegaan tegen dit RBS en zoals Feyenoord af en toe speelt dit seizoen was 0-3 voor RBS misschien nog wel mager geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door Krukar op 20-02-2014 23:35 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

Het zijn mooie tijden voor RBS supporters. Je club speelt een ultra aanvallend 4-2-4 systeem, het werkt en daardoor is het geweldig. Zeventien punten voor in de competitie, Bayern in een oefenwedstrijd klop geven, Ajax in Amsterdam opvegen, het kan niet op. Blijf dit ploegje in Europa wel even volgen, worden leuke wedstrijden!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Niku schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:37:
Het zijn mooie tijden voor RBS supporters. Je club speelt een ultra aanvallend 4-2-4 systeem, het werkt en daardoor is het geweldig. Zeventien punten voor in de competitie, Bayern in een oefenwedstrijd klop geven, Ajax in Amsterdam opvegen, het kan niet op. Blijf dit ploegje in Europa wel even volgen, worden leuke wedstrijden!
En dan die aantallen doelpunten van die 4 aanvallers. Volgens mij had degene met de minste doelpunten er nog steeds 13 in liggen of zo? Daar kan Ajax alleen maar van dromen.

• D-e-n
Krukar schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:33:
zoals Feyenoord af en toe speelt dit seizoen was 0-3 voor RBS misschien nog wel mager geweest.
Dat vind ik nu zo irritant altijd. Waarom niet gewoon toegeven dat Ajax zwaar kut was? Waarom de rest van de eredivisie meeslepen in deze wanprestatie?

Salzburg is een goede ploeg maar 3-0 verliezen in een thuiswedstrijd is acceptabel tegen Real Madrid, niet tegen Salzburg. Daar mag je op zijn minst een wedstrijd van maken. Een ploeg die aanvallend speelt zou ook kansen aan jou moeten bieden.

Probleem van Feyenoord is de laatste maanden overigens niet dat ze slecht spelen. Probleem van Feyenoord is dat ze niet kunnen scoren. Feyenoord speelt de laatste weken ook tien keer beter dan Ajax.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 20-02-2014 23:44 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Krukar schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:19:
[...]
Gaat best wel meevallen, het voetbal van RBS was gewoon 3 klassen beter dan wat welke ED-club dan ook kan laten zien dit seizoen.
Tegen AZ verwacht ik zondag gewoon winst, die speelden vanavond even slecht als Ajax maar hadden een veel mindere tegenstander.
Sorry hoor, maar geloof je dit nu zelf? Salzburg heeft een aardig elftal maar niet meer dan dat.
Dat Ajax vanavond verloor lag meer aan de instelling van Ajax dan de kwaliteiten van Salzburg.

• Krukar
D-e-n schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:42:
[...]

Dat vind ik nu zo irritant altijd. Waarom niet gewoon toegeven dat Ajax zwaar kut was? Waarom de rest van de eredivisie meeslepen in deze wanprestatie?

Salzburg is een goede ploeg maar 3-0 verliezen in een thuiswedstrijd is acceptabel tegen Real Madrid, niet tegen Salzburg. Daar mag je op zijn minst een wedstrijd van maken. Een ploeg die aanvallend speelt zou ook kansen aan jou moeten bieden.

Probleem van Feyenoord is de laatste maanden overigens niet dat ze slecht spelen. Probleem van Feyenoord is dat ze niet kunnen scoren. Feyenoord speelt de laatste weken ook tien keer beter dan Ajax.
Jij was degene die AZ en Feyenoord erbij haalde....
Ik heb al lang gezegd dat Ajax slecht speelde.

En Feyenoord 10 keer beter dan Ajax? Ik wist niet dat de brillen in rotterdam tegenwoordig zo roze waren ;)

Verwijderd

Voor alle Ajaxieden hier een filmpje om weer ff te kunnen lachen: YouTube: Dutch speedskating coach: US football 'sucks'

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:36
tweaker2010 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:50:
[...]
Sorry hoor, maar geloof je dit nu zelf? Salzburg heeft een aardig elftal maar niet meer dan dat.
No offence, maar die gasten spelen niet voor niets EL waarin ze overwinterd hebben. En dan daarbij, waar baseer jij het op dat ze niks voorstellen? Land van afkomst? Oostenrijk kom op zeg? Want wat kunnen ze nou ballen op een berghelling? Want ik weet 100% zeker dat jij ze niet volgt in de competitie of daarbuiten.

Wat ik zo opmerkelijk vind is dat er vaak hier de houding heerst van als de tegenstander wint, dan ligt dat aan het slechte spel van Ajax en niet ten verdienste van de tegenstander. Want dit kleine Alpen clubje tegen Ajax, die zijn bij voorbaat eigenlijk kansloos toch? Maar als Ajax tegen Real of City speelt, zijn op papier de rollen omgedraaid, maar bij winst is het wel ten verdienste van Ajax, en niet vanwege het slechte spel van Real of City. Krijgt Ajax op zijn kloten van een, in vele ogen mindere club, dan ligt dat aan het slechte spel van Ajax. 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door JeroenNietDoen op 21-02-2014 06:41 ]

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Ajax speelde toch gewoon ook waardeloos? Iedere tweede bal was voor Salzburg. Als er balverlies werd geleden stond iedereen toe te kijken.

Salzburg daarentegen ging superfel de wedstrijd in. Ajax mocht blij zijn dat het nog maar 3-0 was tot aan de rust.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• D-e-n
@krukar
Wat ik bedoel te zeggen: ik merk dat Salzburg nu als Europese topploeg wordt neergezet en de rest van de ED als lachertjes. Op die manier hoeft Ajax zich plots niet meer te schamen en zijn ze nog steede superieur in Nederland.

En dat is onzin. In die zin moet je ook mijn opmerking over Feyenoord zien. Het veldspel van Feyenoord de laatste maanden is in de meeste wedstrijden prima en beter dan dat van Ajax. Feyenoord zakt alleen wel eens door de ondergrens heen, precies zoals Ajax gisteren.

En ja: Ajax in de vorm van gister kan ook verliezen van RKC. Maar ik neem aan dat de Boer dit weekend wel een andere (minder lachwekkende) elf in de wei zal sturen dus ik vermoed wel enig herstel.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 21-02-2014 08:00 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:45
Kaap schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 06:29:
[...]

No offence, maar die gasten spelen niet voor niets EL waarin ze overwinterd hebben. En dan daarbij, waar baseer jij het op dat ze niks voorstellen? Land van afkomst? Oostenrijk kom op zeg? Want wat kunnen ze nou ballen op een berghelling? Want ik weet 100% zeker dat jij ze niet volgt in de competitie of daarbuiten.

Wat ik zo opmerkelijk vind is dat er vaak hier de houding heerst van als de tegenstander wint, dan ligt dat aan het slechte spel van Ajax en niet ten verdienste van de tegenstander. Want dit kleine Alpen clubje tegen Ajax, die zijn bij voorbaat eigenlijk kansloos toch? Maar als Ajax tegen Real of City speelt, zijn op papier de rollen omgedraaid, maar bij winst is het wel ten verdienste van Ajax, en niet vanwege het slechte spel van Real of City. Krijgt Ajax op zijn kloten van een, in vele ogen mindere club, dan ligt dat aan het slechte spel van Ajax. 8)7
Ik vind ook dat de prestatie van Salzburg wordt overdreven, en flink ook. Denk het kansloze balverlies, de stom weggeven penalty en de matige instelling eens weg? Dan hebben ze bar weinig gepresteerd hoor. Ja ze spelen fris en jagen leuk af, waarvoor hulde. Maar ik denk dat Ajax in goede doen (en dat zijn ze de laatste weken echt niet) van Salzburg wint.

Die houding die jij zogenaamd ziet is overigens normaal supporters gedrag. En volgens mij zijn hier na de wedstrijd genoeg commentaren gepost dat de winst op Barca een incident is. Maar dat maakt de prestatie niet minder, en dat geldt ook voor Salzburg.

[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 21-02-2014 08:12 ]

XXXVI

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:10:
[...]

Ik vind ook dat de prestatie van Salzburg wordt overdreven, en flink ook. Denk het kansloze balverlies, de stom weggeven penalty en de matige instelling eens weg? Dan hebben ze bar weinig gepresteerd hoor. Ja ze spelen fris en jagen leuk af, waarvoor hulde. Maar ik denk dat Ajax in goede doen (en dat zijn ze de laatste weken echt niet) van Salzburg wint.

Die houding die jij zogenaamd ziet is overigens normaal supporters gedrag. En volgens mij zijn hier na de wedstrijd genoeg commentaren gepost dat de winst op Barca een incident is. Maar dat maakt de prestatie niet minder, en dat geldt ook voor Salzburg.
En een strafschop dwing je enigszins af door aanvallend te spelen en zo ver als in het strafschopgebied van de tegenstander te komen. De matige instelling of werden ze gewoonweg overklast door Salzburg, er werd weinig tijd gegeven aan de Ajax-spelers. Klaarblijkelijk kunnen ze daar niet zo heel goed mee omgaan.

De prestatie van Salzburg wordt een beetje ingeperkt door het spel van Ajax maar Ajax werd ook vrijwel niet de kans gegeven om in haar eigen spel te komen.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:10:
[...]

Ik vind ook dat de prestatie van Salzburg wordt overdreven, en flink ook.
RB Salzburg is gewoon een heel goed team wat het moet hebben van snelheid en kracht, en niet van techniek en tactiek. In de winterstop hebben ze Bayern München verslagen met 3-0, en dat was geen B-team waar ze tegen speelden. Ze hebben net als tegen Ajax het zorgvuldige systeem open gebroken door geen kans te geven om 'eigen spel' te spelen. Dan is iedere ploeg wat speelt op techniek eigenlijk gewoon kansloos. :)

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
Napo schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:37:
[...]

En een strafschop dwing je enigszins af door aanvallend te spelen en zo ver als in het strafschopgebied van de tegenstander te komen. De matige instelling of werden ze gewoonweg overklast door Salzburg, er werd weinig tijd gegeven aan de Ajax-spelers. Klaarblijkelijk kunnen ze daar niet zo heel goed mee omgaan.

De prestatie van Salzburg wordt een beetje ingeperkt door het spel van Ajax maar Ajax werd ook vrijwel niet de kans gegeven om in haar eigen spel te komen.
Dat klopt op zich wel, maar ik blijf het raar vinden dat er tegen Barça en Celtic werd gezegd dat Ajax zo goed speelde en dat ze best mee konden komen, alleen net te kort komen. Toen laaide de discussie op of het nu echt Ajax was dat goed speelde, of de tegenstander die niet in goede doen was.

Nu Ajax in slechte doen is (of niet zo goede), is het nog steeds een super slechte wedstrijd van ze geweest. Wat Blind en de Boer ook hebben aangegeven: Ze bleven te lang hangen in een poging het voetballend op te lossen. Dit kan je ook wel "naief" noemen, als het niet lukt op je gewenste manier, zal je moeten proberen daar op een andere manier onderuit te komen.
Hoe dan ook, 90 minuten voetballen en 1 mager schot is voor welke club dan ook veel te slecht, dat zegt ook wel e.e.a.

• Vlassie1980
Niku schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:37:
Ze maakten in ieder geval wel indruk op me. Op Voetbalzone las ik ook al een stukje over hoe goed Red Bull Salzburg wel was: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=207508

Ik was dus wel enigszins voorbereid op een moeilijk avondje voor Ajax maar dat ze zo vernederd zouden worden in eigen huis had ik niet gedacht.

Denk dat ze met dit spel nog hoge ogen kunnen gaan gooien in de Europa League.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Er klopte gisteren gewoon niets van....had je moeten zien als de verdedigers de bal hadden, er was geen middenvelder van Ajax te zien in de buurt, alle middenvelders en aanvallers stonden veel te ver voorin.
Logisch dat er dan zoveel foute passen werden gegeven, want SB was lekker fel en stond op dat middenveld wel goed, ze konden zo veel onderscheppen.

Het was gewoon bar slecht van Ajax, maar ook zeker heel goed van SB!
Iedereen kan wel minderwaardig doen over SB, maar van te voren werd al gezegd dat het een erg goed team was, dat zag je er ook aan af, goed ingespeeld op elkaar en een lekkere aanvallende speelstijl met scorende mensen voorin!

Kortom..uitwedstrijd nog proberen er iets van te maken, maar dat wordt denk ik op competitie richten ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
We moeten nou niet gaan denken dat dit een ondenkbaar scenario was, van Red Bull Salzburg kan Ajax gewoon verliezen, het is toch een van de beste ploegen van Oostenrijk, het moet allemaal veel beter als Ajax een rol van betekenis wil spelen in Europa.

Ajax is een van de beste ploegen, van Nederland wel te verstaan, over de grens is het maar een middelmatig elftal, met een paar bevliegingen kan het leuk meedoen met de top maar dat is het dan ook, het is geen groep spelers die echt een rol van betekenis kan spelen over de grens, er moeten toch meer talenten doorbreken wil dat mogelijk zijn.

Eigenlijk vind ik deze afstraffing wel prima, ik vond dat Ajax wel heel erg met de Europa League bezig was, dat Frank de Boer ambities heeft is leuk maar ik vind het veel belangrijker dat Ajax kampioen van Nederland word en als dat niet mogelijk is dan ten minste playoff voor de Champions League

Ik geloof niet dat Ajax deze achterstand ongedaan kan maken, als ik Frank de Boer was zou ik de tweede wedstrijd gewoon gebruiken om wat vaste krachten te sparen, ze zullen nodig zijn voor de titelstrijd.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:55
Tweaking Art schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:12:
We moeten nou niet gaan denken dat dit een ondenkbaar scenario was, van Red Bull Salzburg kan Ajax gewoon verliezen, het is toch een van de beste ploegen van Oostenrijk, het moet allemaal veel beter als Ajax een rol van betekenis wil spelen in Europa.

Ajax is een van de beste ploegen, van Nederland wel te verstaan, over de grens is het maar een middelmatig elftal, met een paar bevliegingen kan het leuk meedoen met de top maar dat is het dan ook, het is geen groep spelers die echt een rol van betekenis kan spelen over de grens, er moeten toch meer talenten doorbreken wil dat mogelijk zijn.

Eigenlijk vind ik deze afstraffing wel prima, ik vond dat Ajax wel heel erg met de Europa League bezig was, dat Frank de Boer ambities heeft is leuk maar ik vind het veel belangrijker dat Ajax kampioen van Nederland word en als dat niet mogelijk is dan ten minste playoff voor de Champions League

Ik geloof niet dat Ajax deze achterstand ongedaan kan maken, als ik Frank de Boer was zou ik de tweede wedstrijd gewoon gebruiken om wat vaste krachten te sparen, ze zullen nodig zijn voor de titelstrijd.
Helemaal mee eens, vooral dat laatste.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

FiXeR.nl schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:49:
[...]
RB Salzburg is gewoon een heel goed team wat het moet hebben van snelheid en kracht, en niet van techniek en tactiek. In de winterstop hebben ze Bayern München verslagen met 3-0, en dat was geen B-team waar ze tegen speelden. Ze hebben net als tegen Ajax het zorgvuldige systeem open gebroken door geen kans te geven om 'eigen spel' te spelen. Dan is iedere ploeg wat speelt op techniek eigenlijk gewoon kansloos. :)
Ajax heeft recent van Barca gewonnen, net als Salzburg dat toevallig een oefenpotje van Bayern B wint.
Dat soort zeges zijn leuk maar zeggen verder niets. Daar moet je ook gewoon realistisch in zijn.

Salzburg wordt nu gehyped en Ajax speelde de slechtse wedstrijd in jaren. Normaal gesproken zou Salzburg uit blij moeten zijn met een punt.

• Niku

Niku

Alagaesii

Oneens. Ze zijn inderdaad kansloos voor de volgende ronde, maar ik zou geen
mensen sparen. Je wilt daar op zijn minst voor eerherstel gaan en in ieder geval niet (opnieuw) met een nulletje of drie, vier worden weggeblazen.

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:42:
[...]

Ajax heeft recent van Barca gewonnen, net als Salzburg dat toevallig een oefenpotje van Bayern B wint.
Dat soort zeges zijn leuk maar zeggen verder niets. Daar moet je ook gewoon realistisch in zijn.

Salzburg wordt nu gehyped en Ajax speelde de slechtse wedstrijd in jaren. Normaal gesproken zou Salzburg uit blij moeten zijn met een punt.
Het was niet bepaald Bayern B, maar verder heb je gelijk ;).

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Salzburg wordt nu gehyped en Ajax speelde de slechtse wedstrijd in jaren.
Frank de Boer:
Zij waren top en wij waren matig.
Matig dus :p

• Tweaking Art
Niku schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:54:
[...]

Oneens. Ze zijn inderdaad kansloos voor de volgende ronde, maar ik zou geen
mensen sparen. Je wilt daar op zijn minst voor eerherstel gaan en in ieder geval niet (opnieuw) met een nulletje of drie, vier worden weggeblazen.
Eerherstel voor wat?, er met 1-3 uitgeknikkerd worden is hetzelfde als er met zeg maar 0 - 6 verloren word over twee wedstrijden.

Frank de boer zei toch laatst dat de tweede keus zo dicht bij het eerste elftal zit?, nou geef maar een kans, goede ervaring voor die jongens.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vos schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:13:
[...]
Het was niet bepaald Bayern B, maar verder heb je gelijk ;).
Højbjerg stond in de basis en oa Robben en Ribery waren er niet bij. Dan is Bayern al een stuk minder goed.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
[...]

Grote onzin, SB heeft gewoon een goede ploeg dit jaar, waarom zou dat een hype zijn??
Kijk even naar hun resultaten, ongeslagen in de competitie, ook al is het maar Oostenrijk, dan nog verlies je weleens, maar zij niet op dit moment. Dat oefenpotje was niet tegen Bayern B, dat geeft wel enige indicatie dat ze goed bezig zijn.
Kijk ook naar hun voorhoede, aanvaller met de minste doelpunten heeft er al 13, ze zitten in een goede flow en zijn erg goed ingespeeld op elkaar dit jaar. Dat heeft niets met een hype te maken, ze zijn gewoon goed bezig daar. Ik zie ze ook nog ver komen in de EL!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik zeg niet dat Salzburg geen goed elftal heeft, maar het wordt nu wel een beetje overdreven.
Net als Janko die in het verleden daar 39 goals in 1 seizoen scoorde, dat zegt wat over het niveau.
Ajax heeft het vaak lastig als een tegenstander vol op inzit speelt, dat zag je bijv tegen Utrecht ook.

@D-e-n: Wikipedia: Pierre Højbjerg ;)

• Vlassie1980
Toch nog wat goed Ajax-gerelateerd nieuws: http://www.telegraaf.nl/b..._herstel__Ajax-fan__.html

Was toch wel heftig om te zien toen deze supporter was gevallen en als je naar de plas bloed rondom hem keek vroeg ik me af of hij het wel zou overleven. Goede prognose in ieder geval :)

• Tweaking Art
Vlassie1980 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:48:
Toch nog wat goed Ajax-gerelateerd nieuws: http://www.telegraaf.nl/b..._herstel__Ajax-fan__.html

Was toch wel heftig om te zien toen deze supporter was gevallen en als je naar de plas bloed rondom hem keek vroeg ik me af of hij het wel zou overleven. Goede prognose in ieder geval :)
Ah was dit al weer vergeten, tja de wereld gaat door he. :+

Lol dit artikel laat weer eens blijken hoe ernstig die val was, maar goed hij leeft in ieder geval nog. :)

• dutchgio
  • Niet online
Ajax kan nog gewoon door in de EL.
Moet men wel even winnen met minstens 3-0 voor verlenging :+
Maar als ze zo spelen als tegen Celtic en Barca kan dat best....

• D-e-n
Tegen Celtic was het toch niet zo super?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Als ik F. de Boer was zou ik dat nou net niet doen. "Vaste krachten sparen" loont zelden. Je trekt het ritme weg uit een ploeg.
IMHO zou een coach, zeker een van een NL-ploeg zonder al te brede (gelijkwaardige) selectie, moeten bouwen aan en terugvallen op een vaste kern van een speler of 8/9 met af en toe een wisselspeler om blessuregevallen op te vangen of beter te wapenen tegen de speelstijl van een tegenstander.

Houdoe

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:33:
[...]

Højbjerg stond in de basis en oa Robben en Ribery waren er niet bij. Dan is Bayern al een stuk minder goed.
Dat is dan ook de enige onbekende (voor menig). Prima talent :).

De overige 10 zijn allemaal top.

Maar is redelijk off-topic :). Feit blijft dat RBS gisteren heel goed speelde en Ajax (daardoor?) slecht.

[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 21-02-2014 12:34 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Witte schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:21:
[...]
Als ik F. de Boer was zou ik dat nou net niet doen. "Vaste krachten sparen" loont zelden. Je trekt het ritme weg uit een ploeg.
Welk ritme? :+

Geen idee of het aan de afwezigheid van Schone lag, maar de Boer ging allemaal kunstgrepen uitvoeren waardoor spelers niet tot hun recht kwamen gisteren (oa Duarte als back en de Jong op het middenveld).

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 12:48
Dat lag niet aan de afwezigheid van Schone. Als die fit was geweest, had Bojan in de spits gestaan en Siggie had op de bank gezeten. Duarte en De Jong speelden op de positie die van te voren bedacht was.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Maar Sigthorsson stond nu op de plaats van de Jong, daar ging het mij om.
Ik denk dat hij Schone eerder op het middenveld had neerzet dan de Jong.

Verwijderd

Hier een, in mijn ogen, volledig passend verhaal bij de reden waarom Ajax gisteren de deksel op de neus kreeg maar ook zeker structurele problemen kent in de spelopvatting; het feit dat Ajax de bal meer dwars en achteruit speelt dan vooruit kost punten.

Verwijderd

In mijn optiek zou de Boer in de competitie moeten door gaan waar hij mee bezig was, inclusief de spelers die speelden. In de EL echter zou ik als ik de Boer was de spelers die niet functioneerden dat laten voelen door hen op de bank te laten plaats nemen. Wat mij betreft komt daar niet allen Fischer voor in aanmerking maar niet minder Bojan en Sightorsson. En Duarte op het middenveld laten spelen en Siem de Jong in de spits.

Wil ik het nog wel eens zien hoe het in Salzburg gaat.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33
Ik vond Fischer de eerste helft nog niet eens slecht spelen. Hij was in tegenstelling tot de rest balvast en kon zich nog wel uit moeilijke situaties werken. Ik zie bij hem de laatste weken ook duidelijk een stijgende lijn.

Verwijderd

Volgens mij moeten de criteria waarop de Boer bepaalt dat Ajax goed voetbal speelt aangepast worden. Dit zijn voornamelijk balbezit en aantal passes lijkt het wel. Met beide word je geen kampioen, sterker nog het rondtikken van ballen als je nog niet gescoord hebt is eigenlijk ontzettend dom.

• Krukar
Rondtikken als je nog niet gescoord heb is niet zo'n probleem, als je daarmee de bal voorin kunt krijgen door de tegenstander z'n formatie uit elkaar te trekken.
Het probleem is dat je met zo'n systeem goede flankspelers moet hebben en een goede spits die gewoon ballen aanneemt en ze op het doel knalt. Dat laatste hebben we sowieso niet, dat eerste zie je in het grote verschil tussen een Schöne die speelt of een Bojan/Sigthorsson die op diezelfde positie speelt....

Denk dat de prio's volgend seizoen zijn een goede spits halen, een goede rechtsback halen want Van Rhijn kan echt niet meer en twee goede flankspelers erbij halen. De spitsen van nu mogen dan geloosd worden (Sigthorsosn, Bojan) en als de rest dan blijft kan het imho alleen maar vooruit gaan.
Natuurlijk kan dit ook vanuit de jeugd als daar de spelers voor zijn (Kishna wellicht of een Hoesen die beter terug komt?).

[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 21-02-2014 18:05 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:13:
Volgens mij moeten de criteria waarop de Boer bepaalt dat Ajax goed voetbal speelt aangepast worden. Dit zijn voornamelijk balbezit en aantal passes lijkt het wel. Met beide word je geen kampioen, sterker nog het rondtikken van ballen als je nog niet gescoord hebt is eigenlijk ontzettend dom.
Ajax staat gewoon nog bovenaan in de eredivisie hoor (en 3x kampioen met het huidige systeem), dus ik snap eerlijk gezegd niet waar dit soort opmerkingen op gebaseerd zijn. 1 wedstrijd verliezen en het balbezit is ineens niet meer belangrijk, wat een onzin... Als jij de bal hebt kan de tegenstander iig niet scoren.

• dutchgio
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:56:
Hier een, in mijn ogen, volledig passend verhaal bij de reden waarom Ajax gisteren de deksel op de neus kreeg maar ook zeker structurele problemen kent in de spelopvatting; het feit dat Ajax de bal meer dwars en achteruit speelt dan vooruit kost punten.
Als ze in de eredivisie op de plaats van PSV zouden staan zou dat inderdaad kloppen.
Maar in de eredivisie werkt de huidige speelstijl prima, dus dat is 1 slechte wedstrijd is geen reden om ineens het spel radicaal om te gooien lijkt me..

Verwijderd

tweaker2010 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:22:
[...]

Ajax staat gewoon nog bovenaan in de eredivisie hoor (en 3x kampioen met het huidige systeem), dus ik snap eerlijk gezegd niet waar dit soort opmerkingen op gebaseerd zijn. 1 wedstrijd verliezen en het balbezit is ineens niet meer belangrijk, wat een onzin... Als jij de bal hebt kan de tegenstander iig niet scoren.
Balbezit is op zich prima, maar als je balbezit enkel opbouwt door continu terug en rond te spelen creëer je geen kansen en maak je dus geen doelpunten. Eén van de grootste irritaties bij Ajax is voor mij, en veel anderen, het continue rondspelen op de eigen helft. De tegenstander jaagt in de Eredivisie meestal niet door en daardoor wordt het een saai spelletje rondtikken.

Dat werkt in de competitie dus prima, maar dat neemt niet weg dat het 'aanvallend spel' wat Ajax pretendeert te spelen nogal wat verbeterd kan worden. Het valt mij vaak op dat andere teams met een pass of 3 al rond de 16m van de tegenstander komen. Een plek waar je in mijn ogen beter je balbezit kunt hebben dan op je eigen helft.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bayern en Barca zijn ook succesvol met het tikkie breed voetbal op eigen helft dus waarom al dat balbezit nu opeens slecht moet zijn? Uiteindelijk valt of staat alles met de inzet van de spelers. Lange ballen kun je altijd nog geven als je balbezit hebt.

Verwijderd

Eens, maar zodra Ajax wel vooruit gaat spelen dan gaat het de laatste weken direct mis. De middenvelders en aanvallers kunnen geen ballen vasthouden. Dan kun je wel succesvol de bal op eigen helft rondtikken maar zodra je dan wilt gaan aanvallen en de bal weer direct kwijt raakt kom je ook niet verder. Het valt mij op dat de bal gewoon zo ontzettend snel verspeeld wordt wanneer er aanvallend wordt gepassed, zowel over de grond als vooral via de lucht.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:01
Gouden wissels bij Go Ahead Eagles: de net gewisselde vleugelspeler geeft voor en de nog-geen-bal-aangeraakte spits kopt de bal er zo in! Toch leuk om op dat moment in te schakelen bij de wedstrijd!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37

m0nk

16-09-2003 15.15

Gelukkig bleef het daarbij.. Net thuis, koud, moe.. maar zo belangrijke punten weer! Henk Fraser 7 uit 3.. Kan dus toch!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:36
Soms is het heerlijk om eens een wedstrijd van de jeugd te bekijken. Vandaag met onze groep bij MVV d1 tegen Feyenoord d1 geweest voor de kwart finale van de beker.
Wat een lekkere wedstrijd was dat. Helaas wel verloren, maar dat doet er niet toe.. Onze jeugd toegezongen zoals dat hoort en aan het eind toe gezongen als winnaars. De spelertjes van Feyenoord kwamen ook nog naar ons toe, die hebben we ook nog eventjes toegezongen.

Na afloop van de wedstrijd nog bedankt door spelertjes, ouders en staf voor onze komst :)
Heerlijk zo een wedstrijd!

edit//
O ja nog vergeten...
Come on Cambuur!

[ Voor 4% gewijzigd door wsLy op 22-02-2014 17:31 ]

Stichting Hobbyserver

• wsLy
  • Laatst online: 15:36
Ik maak niet snel een dubbelpost maar danke sehr Cambuur!

Roda weer een stukje dichterbij degradatie... Zal dé zuidelijke derby dan toch weer gaan plaatsvinden komend seizoen? Let's hope so.

Stichting Hobbyserver

• Niku

Niku

Alagaesii

PSV wint dus voor het eerst deze competitie 4x op rij. Eveneens: voor het eerst sinds 30 september 2012(!) geen uitgoal tegen.

Als PSV supporter kan ik alleen maar duimen voor een overwinning van Twente op Feyenoord morgen, dan komt Feyenoord (en directe plaatsing Europees voetbal) weer binnen schootsafstand.

Het worden betere tijden! :+

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 10:34
dat was wel een heerlijke goal van depay

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
El_V schreef op zondag 23 februari 2014 @ 09:46:
dat was wel een heerlijke goal van depay
Ik vond zijn verdedigende actie dat hij onder druk de bal hoog naar voren peerde ipv te gaan lopen pielen veel hoopgevender. ;)
Aan de linkerkant is PSV sowieso behoorlijk kwetsbaar, Depay wil het [verdedigend] allemaal voetballend oplossen en als Willems mee opkomt dan loopt hij daarna 10 minuten te sjokken en geeft zijn tegenstander te veel ruimte.
Voorheen was dat op rechts niet veel anders maar met een stukje rust [Ruiz] op rechts zie je gelijk dat Arias veel makkelijker speelt en die kant veel minder kwetsbaar is.

Only fools are enslaved by time and space.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Niku schreef op zondag 23 februari 2014 @ 03:02:
PSV wint dus voor het eerst deze competitie 4x op rij. Eveneens: voor het eerst sinds 30 september 2012(!) geen uitgoal tegen...
Als er nu nog geen sprake is van het Guus effect... :z

http://nos.nl/artikel/614782-hiddink-geeft-psv-vleugels.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kwalificatie EK2016: Nederland weer met Turkije, maar nu ook met Tsjechie en IJsland (en Kazachstan en Letland). Sterke groep, IJsland stond in de play-offs voor het WK.

op nu.nl staat het volgende:
Nederland zit vanwege afgesloten televisiecontracten in een poule met zes landen.
Triest :N

[ Voor 53% gewijzigd door gambieter op 23-02-2014 13:07 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

België: Bosnië, Israël, Wales, Cyprus en Andorra. Dat zou voor de huidige ploeg, als ze blijven goed presteren, toch niet zo moeilijk mogen zijn.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kwalificatie vereist echter geen groepwinst. De nr. 1 en 2 kwalificeren zich automatisch, samen met de beste nr. 3. En dan nog play-offs voor de andere nr. 3. In totaal kwalificeren 23 van de 53 landen zich. Eigenlijk te zot voor woorden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

O ja, 24 teams nu ipv. 16. In Engeland zijn ze daar ook over aan het klagen (cf. The Guardian),

• toolkist
  • Niet online
Wat een enorme onzin dat Frankrijk ook ingedeeld wordt in een poule "omdat vriendschappelijke wedstrijden organiseren zo lastig is" (aldus VI.nl)

• PWM
  • Niet online

PWM

Pff, saaie potten, en met de nummers 1 en 2 die doorgaan eigenlijk nauwelijks de moeite van het kijken waard. Deze slaan we maar eens over.

Overigens inderdaad onzin dat Frankrijk in een groep zit. Ook belachelijk dat Spanje niet kon loten met Gibraltar. Spanje mag zich altijd terugtrekken als ze niet willen spelen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Blind LB en Duarte linker middenvelder vanmiddag, imho betere keuze dan afgelopen donderdag.

Overigens is de huidige OS ijshockey finale stukken leuker om te zien dan de pot Utrecht - Groningen. :*)

[ Voor 37% gewijzigd door Quad op 23-02-2014 13:34 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:01
WTF :o Eerst bijna 0-1 en dan staat het opeens 1-0! Mooi schot van de Jong, fijn voor hem! :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:45
Goede pass Veltman, goede voorzet van Rhijn een goed ingeschoten de Jong. Ongelooflijk :)

XXXVI

• dutchgio
  • Niet online
Goede training gehad van RBS :+
Al had het net zo goed 1-1 kunnen staan door die eerste kans van AZ

• bobsquad
  • Niet online
je bedoelt nu 3-1 :+

Verwijderd

Volgens RTV Rijnmond zijn er al meerdere gesprekken geweest tussen van Gaal en Feyenoord, en zou van Gaal niet onwelwillend daar in staan: http://www.rijnmond.nl/sp...zet-vol-op-komst-van-gaal

• PWM
  • Niet online

PWM

Als ik van Gaal was zou ik het voor 100 miljoen nog niet doen. Hoe zijn overleden vrouw bezongen is door Feyenoord aanhang, is 1 van de zwartste pagina's uit onze geschiedenis. Dat moet voor hem zwaarder wegen, dan de middelvinger die hij naar Ajax wil opsteken.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:53
De Sa had er met rood af gemoeten

discogs

• toolkist
  • Niet online
Als ie rood had gekregen had niemand mogen klagen.

• bobsquad
  • Niet online
inderdaad maar wat is bojan nu aan het doen allemaal van die ballen die gewoon niet te halen zijn.

• toolkist
  • Niet online
Blind stond gewoon te slapen en had daar actief mee moeten doen.
Was nergens voor nodig om daar buitenspel te staan.

Wat is Duarte weer onthutsend zwak zeg, die durft nog geen duel aan te gaan

Verwijderd

Moet je ff kijken wat een kans voor de Jong joh! Kerel had die er eht wel in mogen leggen.

• Niku

Niku

Alagaesii

Vitesse - RKC 0-1!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moesten de mannen mee naar de huishoudbeurs :? Wat een lege stoelen, alsof ze tegen Volendam moeten spelen.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Castelen? Heb het doelpunt niet gezien.

[ Voor 62% gewijzigd door Fid3lity op 23-02-2014 15:13 ]

• toolkist
  • Niet online
Lijkt me een terugspeelbal?

Verwijderd

En nu Duarte die weer een dot van een kans om zeep helpt. Zul je zien dat AZ er zo direct eentje in prikt.

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:14:
En nu Duarte die weer een dot van een kans om zeep helpt. Zul je zien dat AZ er zo direct eentje in prikt.
Zo is de voetbalwet wel ja, veel groter komen de kansen niet.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:14:
Ik hoop het wel, voor het verdere verloop van de competitie zou het wel leuker zijn.

• Vos

Vos

AFCA

Ortiz mag er af, dat was absoluut geel. De Sa kon je ook rood geven, maar minder klaar als een klontje als deze 2e gele.

[ Voor 53% gewijzigd door Vos op 23-02-2014 15:16 ]

• toolkist
  • Niet online
En dat had 2e geel dus rood voor ortiz moeten zijn,wat dat betreft is het dus weer gelijk

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33
Weinig zin in een spannende competitie, dat ze maar zo snel mogelijk kampioen worden :P

Ortiz had volgens mij daar zijn tweede geel mogen krijgen voor die sliding.

• PWM
  • Niet online

PWM

Mooi plakplaatje in de nek bij Duarte. Kan nog altijd hamburgers bakken na het voetbal.

• Vos

Vos

AFCA

PWM schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:16:
Mooi plakplaatje in de nek bij Duarte. Kan nog altijd hamburgers bakken na het voetbal.
Welke prof heeft ze tegenwoordig niet...

Pagina: 1 ... 140 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum