[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.421 views

Onderwerpen

Verwijderd

Manu lijkt niet echt goed te liggen bij Koeman.

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01 21:10

CR1691

Hero of Time

Nee dat idee heb ik ook. Heeft zich bij Excelsior ook niet altijd op een goede manier onderscheiden natuurlijk.

PSN: Finally_Chris

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Er gebeurt best veel, maar goed beschouwd heeft Heerenveen 1 kans gekregen in de 2de helft. Voor de rest bakken ze er niets van zodra de bij de 16 zijn. Feyenoord heeft wat meer kansen, maar verprutst die zodanig dat het er ook niet op lijkt dat die nu gaan scoren.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-01 18:48
CR1691 schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:09:
Nee dat idee heb ik ook. Heeft zich bij Excelsior ook niet altijd op een goede manier onderscheiden natuurlijk.
Er was natuurlijk weinig eer te behalen bij dat Excelsior, maar inderdaad het is een speler met een gebruiksaanwijzing. Dat doet niks af aan zijn talent, met alleen maar ideale schoonzonen win je ook niks.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

Koeman wisselt wederom curieus. Verhoek voor Schaken, Bakkal voor de Vilhena en Kongolo voor Clasie.

Had liever Te Vrede voor Schaken gezien. Die gozer is gewend om samen te spelen met Pelle.
En waarom geen Vormer in plaats van Bakkal voor de Vilhena?

Koeman zou eens niet zo conservatief denkend moeten wisselen.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:52

Vos

AFCA

Finnbogason mist ritme ;).

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Hoppa 3 punten erbij! Zwakke tweede helft maar nu boeit dat niet. Ze hebben gesleurd en keihard gewerkt. Prima overwinning.

Verwijderd

Feyenoord geeft het publiek wederom waar voor hun geld! :)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-01 18:48
CR1691 schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:21:
Hoppa 3 punten erbij! Zwakke tweede helft maar nu boeit dat niet. Ze hebben gesleurd en keihard gewerkt. Prima overwinning.
Ondanks dat Heerenveen natuurlijk een enorme opsteker had gehad en er dus weer vol voor ging bleef Feyenoord toch echt de gevaarlijkste ploeg. Het is gewoon zo zonde dat ze het niet afmaken.

Ik heb natuurlijk alleen maar de samenvatting gezien, maar volgens mij heeft Feyenoord echt meer kansen gehad dan Ajax gisteren. Maarja, die maken het wel af.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Het is daarom goed dat ook andere spelers beginnen te scoren. Qua effectiviteit moet het nog stukken beter bij Feyenoord.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:12
Uiteraard :') Groningen 0-1 achter tegen ADO, wie scoort die 0-1 denk je dan. Kramer :r Die dwaas had voor 5 wedstrijden geschorst moeten zijn, maar mag nu doodleuk meedoen :N

• PWM
  • Niet online

PWM

JanW schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:10:
Uiteraard :') Groningen 0-1 achter tegen ADO, wie scoort die 0-1 denk je dan. Kramer :r Die dwaas had voor 5 wedstrijden geschorst moeten zijn, maar mag nu doodleuk meedoen :N
Jij bent racisteus en een discriminant. Echt waar, Steijn zei het vanmiddag zelf. Het is alleen omdat het ADO is.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
Over scheidsrechters en de Wk>> Kuipers is genoemd als kandidaat voor '14. Maar hij is na de 1e ronde ek'12 wel naar huis gestuurd... dus of die na de 1e ronde nu wel in actie komt.... als hij al mag komen.

Dan Gözübüyük, dat is een belofte, op zijn 27e al zijn 1e Wk (kwali) wedstrijd, damn... in Qatar 2022 een halve finale op zijn 36e? Wikipedia: Serdar Gözübüyük

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2025
Kuipers floot toch ook Brazilië-Spanje in de Confederations cup vorig jaar? Daar floot hij best goed volgens mij..

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:29
En wat te denken van het foutloos gefloten Barca - PSG?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• PWM
  • Niet online

PWM

Kuipers in Europa is een heel andere dan in de competitie. In de Europese wedstrijden (en de toernooien) fluit hij consequent. Hij heeft niet alles goed, dat heeft niemand. Maar hij bestraft elke gelijke overtreding op dezelfde manier. Dat is wat ik hier heel erg van hem mis.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:29
Ik denk wel dat het iets te maken heeft met de KNVB.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
BeefHazard schreef op zondag 08 december 2013 @ 21:34:
Ik denk wel dat het iets te maken heeft met de KNVB.
Aan de ene kant denk ik het ook, aan de andere kant denk ik dan weer: als je een topper bent, dat internationaal laat zien en ook zeker geen nieuweling bent, dan laat je je niet instrueren door de KNVB. Hij kent de regels en weet die blijkbaar internationaal bij zeer grote wedstrijden goed toe te passen, dan zou je die lijn gewoon naar nationaal niveau moeten doortrekken. Als hij zich wel laat beïnvloeden door de KNVB zou ik dat erg zwak vinden van hem.

• Sjah
Mokhtar het ook goed gedaan, heeft hij al de keus voor Marokko gemaakt, zag dat die in Jong Mar. had gespeeld..?

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
Sjah schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:20:
Mokhtar het ook goed gedaan, heeft hij al de keus voor Marokko gemaakt, zag dat die in Jong Mar. had gespeeld..?
Maakt niets uit begreep ik, pas bij de ouderen telt het ;-)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:21

Quad

Doof

https://www.facebook.com/...20.130858670281028&type=1
voetbalzone
Zullen we afspreken dat als Joseph Blatter op een dag overlijdt - hij heeft immers net als wij niet het eeuwige leven - in alle Nederlandse stadions maximaal 12 seconden stilte wordt gehouden?
Best trieste post van een nieuwssite, ook al gebruiken ze facebook voor satire en leuke filmpjes.
Mijn eerste gedachte was eerder negeren en lekker doorgaan met voetballen. De opvolger zal waarschijnlijk net zo corrupt zijn als hij.

Maar goed, ik wens niemand de dood toe dus opstappen/afscheid nemen van hem als FiFa president lijkt mij een beter plan.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:44

Sherlock

No Shit

De dood wens ik hem ook niet toe, maar 11 seconden feestvieren bij zijn aftreden lijkt me wel gepast.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:55
Een minuut stilte hou je voor mensen die iets hebben betekend voor voetbalwereld of samenleving in het algemeen. Het lijkt me niet dat Blatter daartoe behoort dus ik zou überhaupt die minuut niet voor hem organiseren. Als er iets schijnheilig is is het ineens poeslief doen op het moment dat iemand overlijdt.

En anders kun je wel wat gefluit verwachten. En wat mij betreft nog te begrijpen ook.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 11:19
Geen verrassingen bij de laatste drie kandidaten voor de Gouden Bal: Messi, CR7 & Ribery.

Het lijkt mij voor de afwisseling wel eens leuk als Messi niet wint. Daarnaast was 2013 voor hem ook een minder goed jaar dan de jaren er voor (nog steeds zeer goed, maar wel iets minder). Op basis van de laatste maanden gun ik het CR7 het meest.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:12
Ribery snap ik eigenlijk niet. Goed seizoen bij Bayern gedraaid, maar ik vind het een ontzettend wisselvallige voetballer. Een Zlatan en Van Persie vind ik toch wel een klasse beter. Ook Özil en zelfs nog Giggs en Pirlo verdienen die prijs meer.

Zal wel door de CL komen, maar toch...

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Railgunner schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:20:
Geen verrassingen bij de laatste drie kandidaten voor de Gouden Bal: Messi, CR7 & Ribery.

Het lijkt mij voor de afwisseling wel eens leuk als Messi niet wint. Daarnaast was 2013 voor hem ook een minder goed jaar dan de jaren er voor (nog steeds zeer goed, maar wel iets minder). Op basis van de laatste maanden gun ik het CR7 het meest.
Inderdaad, als Ronaldo hem nu niet wint kunnen ze die verkiezing wel gelijk afschaffen. Messi heeft een matig seizoen + blessures achter de rug en Ronaldo heeft Portugal naar het WK geleid. Ribery wordt een overschat.

• Railgunner
Als het door de CL komt, snap ik niet dat Robben er niet bij zit. Hij heeft in beide halve finales + het winnende doelpunt in de finale gescoord.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Robben is te vaak geblesseerd anders had hij zeker een plekje verdient idd. Ribery zeker niet.
Maar bij Bayern lopen wel meer goede voetballers rond (oa Schweinsteiger en Neuer).

• StrongArmLance
  • Laatst online: 24-01 12:53

StrongArmLance

Endless flow

Voetbalzone is niet echt een nieuwssite, als je het een nieuwssite gaat zien irriteer je je teveel aan het amateurisme daar. In ieder geval:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=202620

Bizar, ik moet zeggen ik had hetzelfde gevoel toen die tafel zo scheef leek te staan, maar ik weet het niet, lijkt wel enigszins vergezocht. Maar met FIFA weet je het maar nooit. Ik geloof het best allemaal, lekker mee op de bandwagon en de FIFA uitschelden :). Alleen had ik het wellicht iets subtieler gedaan, maar dit zou opzich ook netjes gedaan zijn, props naar Platini voor acting skills. _/-\o_

Al was het sowieso al belachelijk dat Frankrijk niet gewoon een pot omlaag viel... Wat was daar ook al weer de reden voor? Vervelend nep 3e wereld land.

[ Voor 34% gewijzigd door StrongArmLance op 09-12-2013 18:16 ]

• Catorce
tweaker2010 schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:56:
[...]

Inderdaad, als Ronaldo hem nu niet wint kunnen ze die verkiezing wel gelijk afschaffen. Messi heeft een matig seizoen + blessures achter de rug en Ronaldo heeft Portugal naar het WK geleid. Ribery wordt een overschat.
Och, dankzij de slechte prestaties van Ronaldo zat Portugal anders wel in de playoffs. De enige teams tegen wie hij wel scoorde in de kwalificatiereeks waren de onderste twee uit de poule. Ik snap wat je bedoelt, het gaat je om de wedstrijden tegen Zweden. Maar mensen vergeten ook behoorlijk snel wat er allemaal gebeurd is in een jaar.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:15

Niku

Alagaesii

kristan schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:10:

Al was het sowieso al belachelijk dat Frankrijk niet gewoon een pot omlaag viel... Wat was daar ook al weer de reden voor? Vervelend nep 3e wereld land.
Dat was omdat Platini een fransman is.

• Catorce
Niku schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:24:
[...]

Dat was omdat Platini een fransman is.
Mooie was ook dat er vrijwel geen enkele uitleg gegeven is, alleen dat ze het 'er over gehad hebben binnen de Executive Committee', en dat 'het ze zo beter leek'. Maar toppunt blijft dat ze keer op keer met dit soort gedoe weg komen. Qatar 2022, Russia 2020...

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:39
Railgunner schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:56:
Als het door de CL komt, snap ik niet dat Robben er niet bij zit. Hij heeft in beide halve finales + het winnende doelpunt in de finale gescoord.
Robben verdiend het wmb sowieso meer dan Ribery

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bospa01 schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:44:
[...]
Robben verdiend het wmb sowieso meer dan Ribery
Wat leesvoer ;) . Ik heb het nooit eerder gelezen to daarnet maar het bevestigd wel wat ik zelf gevoelsmatig al vond (dat Ribery gemiddeld meer doet dan die paar highlights van Robben; bij history in link 3 zie je wel nog dat Robben de MVP was van het afgelopen Champions League seizoen voor Bayern)

[ Voor 37% gewijzigd door apis29 op 09-12-2013 21:07 ]

• Bossie
apis29 schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:57:
[...]

Wat leesvoer ;) . Ik heb het nooit eerder gelezen to daarnet maar het bevestigd wel wat ik zelf gevoelsmatig al vond (dat Ribery gemiddeld meer doet dan die paar highlights van Robben; bij history in link 3 zie je wel nog dat Robben de MVP was van het afgelopen Champions League seizoen voor Bayern)
I stand corrected, zal mijn oranje bril wel geweest zijn.

Bedankt voor de links, heb ze alle drie doorgenomen :D

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:33
Volgens de heren bij VI gaat PowNed goed worden.

Ze zijn met een nep sjeik bij diverse clubs langs gegaan met het verhaal dat deze de club wilde kopen en gingen toen met een verborgen camera alles rare eisen stellen waar de clubs maar al te graag mee akkoord gingen.

• D-e-n
tweaker2010 schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:58:
Robben is te vaak geblesseerd anders had hij zeker een plekje verdient idd.
Hij is dit jaar minder geblesseerd geweest dan ooit. En hij was meer bij beslissende momenten betrokken dan Ribery.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:33:
[...]
Hij is dit jaar minder geblesseerd geweest dan ooit. En hij was meer bij beslissende momenten betrokken dan Ribery.
Dat maakt niet uit. Op dit moment is ie ook weer geblesseerd en dat doet hem de das om (van Persie idem). Als Robben een heel seizoen alle wedstrijden top zou spelen zouden ze niet om hem heen kunnen.

Volgens de statistieken was Robben in de CL de beste en Ribery in de Bundesliga, het is maar net wat ze belangrijker vinden. http://www.whoscored.com/Teams/37/Archive/Germany-Bayern-Munich

• D-e-n
Zo'n verkiezing wordt toch niet op statistieken beslist? Het is gewoon een jury. Als je in een WK-jaar een lekker toernooi speelt dan krijg je zo de Gouden Bal. Is Rossi ook niet eens voetballer van het jaar geworden toen hij veel scoorde op het WK? Dat was echt geen bijzondere speler, type Huntelaar (en niks ten nadele van Huntelaar).

Als ze naar statistieken over een heel seizoen kijken gaat het sowieso altijd tussen Messi en Ronaldo. Dan doet de rest niet eens mee.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

D-e-n schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:43:
Zo'n verkiezing wordt toch niet op statistieken beslist? Het is gewoon een jury. Als je in een WK-jaar een lekker toernooi speelt dan krijg je zo de Gouden Bal. Is Rossi ook niet eens voetballer van het jaar geworden toen hij veel scoorde op het WK? Dat was echt geen bijzondere speler, type Huntelaar (en niks ten nadele van Huntelaar).

Als ze naar statistieken over een heel seizoen kijken gaat het sowieso altijd tussen Messi en Ronaldo. Dan doet de rest niet eens mee.
Rossi, Giuseppe? Nee toch? Die kan wel voetballen...

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:52

Vos

AFCA

Cannavaro kreeg hem imo een keer cadeau, waren dat jaar echt veel betere voetballers.

• chim0
  • Laatst online: 06:19
Catorce schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:16:
[...]

Och, dankzij de slechte prestaties van Ronaldo zat Portugal anders wel in de playoffs.
Dit vind ik altijd zo makkelijk, wijzen naar één persoon. Waar slaat dat op? Een elftal bestaat uit elf spelers.

Ik hoor het wel vaker "Robben schiet Nederland naar het WK" "Messi schiet Argentinië naar het WK" "Ronaldo schiet Portugal naar het WK". Waar slaat dat op? Het feit dat er een paar iets bovenuit stijgen, wil niet zeggen dat we die andere tien moeten vergeten.

• Sjah
Nou... Argentinië 1986, was toch wel Diego, en daar op kilometer of wat achteraan de andere 10. Kan nog 1 naam noemen van de rest, Redondo (edit ik zit dus fout, die kwam veel later, kortom ik weet niemand te noemen), plus de coach Bilardo, die alles om Maradona heenbouwde.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 09-12-2013 23:40 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

chim0 schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:26:
[...]
Dit vind ik altijd zo makkelijk, wijzen naar één persoon. Waar slaat dat op? Een elftal bestaat uit elf spelers.

Ik hoor het wel vaker "Robben schiet Nederland naar het WK" "Messi schiet Argentinië naar het WK" "Ronaldo schiet Portugal naar het WK". Waar slaat dat op? Het feit dat er een paar iets bovenuit stijgen, wil niet zeggen dat we die andere tien moeten vergeten.
Vergeten niet, maar deze topspelers geven wel de doorslag. Zonder Ronaldo zat Portugal nu niet op het WK.

• chim0
tweaker2010 schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:44:
[...]

Vergeten niet, maar deze topspelers geven wel de doorslag.
Juist, alleen maar daar blind op staren. Nou, ik kan ook genieten van een mooie pass van een middenvelder, een goede verdedigingsactie van of een mooie redding van de keeper, maar daar hoor je nooit wat over.
Zonder Ronaldo zat Portugal nu niet op het WK.
Hoe weet je dat? Natuurlijk zijn deze spelers uitzonderingen, maar we staren ons er te blind op en doen daarmee doe de anderen tekort. Dat is alles wat ik ermee probeer te zeggen.

Overigens heb ik weinig met EK's en WK's (hooguit kwartfinale, halvefinale en finale) en kan voor mij niets snel genoeg de competitie beginnen na zo'n maand uitzitten. Ik vind het dan wel weer leuk als een land doorgaat, die normaal nooit doorgaat. Helaas zit Bulgarije er, sinds de gouden jaren, nooit meer bij.

• apis29
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:43:

Nee zo'n verkiezing wordt met een gekleurde bril op gedaan waar statistieken daar al dan niet doorheen prikken ;) (zoals dat Robben bij meer beslissende momenten betrokken is bijv.)

Hier een speciale voor de verkiezing: http://www.whoscored.com/...cus-Ballon-dOr-Candidates

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

"Als je puur kijkt naar het belang van een jong team, zou je eigenlijk geen Europees voetbal moeten spelen", vindt de voormalig topman van Campina. "Je moet een jong team, en ook Phillip, de kans geven."http://www.nu.nl/sport/3649953/psv-directeur-sanders-peinst-niet-vertrek-cocu.html
Het geeft maar weer aan hoe er bij PSV over de EL wordt gedacht. Ben benieuwd hoeveel tijd Cocu nog krijgt.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:44
Met een jong team moet je misschien juist Europees spelen, het is juist een geweldige ervaring zo lang je er maar niet een megadruk op gaat leggen. Kijk bijvoorbeeld hoe je spelers als Klaassen en Veltman door goede potjes zoals tegen Barca geweldige progressie ziet maken (van invaller tot smaakmaker). Dat zijn de momenten dat je mentaal een volgende stap in je ontwikkeling maakt en niet een eredivisiepotje tegen (met alle respect) Cambuur. Ik denk dat als een Feyenoord de afgelopen seizoen op Europees niveau had kunnen ballen, spelers als Clasie/deVrij veel verder waren geweest en misschien zelfs de stap naar het buitenland al succesvol hadden kunnen maken.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11-2025
tweaker2010 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:52:
[...]

Het geeft maar weer aan hoe er bij PSV over de EL wordt gedacht. Ben benieuwd hoeveel tijd Cocu nog krijgt.
Ik mis vooral ook de argumentatie. Waarom zou je juist met een jong team niet een paar wedstrijden over de grens moeten spelen. Hij presenteert het nu als feit. Ik denk dat het voor ieder team interessant is om ook eens buiten de landsgrenzen te spelen. Die paar wedstrijden gaan je conditioneel niet de das omdoen, maar je doet wel een hoop ervaring op, ook kan het denk ik geen kwaad om zo nu en dan even in een andere setting / ambiance te voetballen. Verandering van spijs doet eten, zullen we maar zeggen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Catorce
tweaker2010 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:52:
[...]

Het is maar wat je wilt lezen/horen.

Ik denk dat er voor beide kanten van de discussie iets te zeggen valt. Aan de ene kant is de ervaring die je op doet als speler veel waard. Aan de andere kant klopt het wel wat Sanders zegt, dat wat extra tijd ter voorbereiding op wedstrijden ook goed kan zijn voor het team, dat ze dus niet rusten, twee of drie trainingen afwerken en dan weer van hot naar her moeten vliegen.

• D-e-n
Sempy schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:00:
Kijk bijvoorbeeld hoe je spelers als Klaassen en Veltman door goede potjes zoals tegen Barca geweldige progressie ziet maken (van invaller tot smaakmaker). Dat zijn de momenten dat je mentaal een volgende stap in je ontwikkeling maakt
Het is vooral een geloof dat je kweekt denk ik. Je leert dat je ook je eigen spel kunt spelen als je tegen buitenlandse ploegen speelt. Ik denk dat van Gaal daar bij Oranje ook veel mee bezig is.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28
Och, ze houden bij PSV ook al rekening met degradatie volgens de telegraaf ;)

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Nou ik ben het niet eens dat geen europese wedstrijden beter is voor een jong elftal, dat zijn juist de wedstrijden waar spelers veel van kunnen leren, natuurlijk is overbelasting altijd een probleem met jongeren maar daarvoor bestaat het rotatiesysteem, probleem daar weer van is dat wisselspelers in Nederland over het algemeen niet van dusdanige kwaliteit zijn dat ze de kwaliteit van de eerste elf op peil houden, zoals in het buitenland het geval is.

Ik snap Sanders wel, alleen vind ik niet dat geen europese wedstrijden het beste is voor een jong team.

• D-e-n
Om hoeveel wedstrijden gaat het nu? Nog eentje in de voorronde en dan een paar na de winter. Ze gaan toch niet voor de finale? Ze spelen ook al geen beker dus wat zeuren ze dan?

• argro
Het is ook een kwestie van indekken. Stel dat er donderdag verloren wordt, dan kan er eenvoudig gezegd worden dat zulks eigenlijk alleen maar goed is, bijna alsof men natuurlijk wel had kunnen winnen maar de wedstrijd bewust heeft laten lopen omdat de voorzitter al had gezegd dat geen Europees voetbal het te verkiezen scenario was. Als Sanders nu gaat rondbazuinen dat uitschakeling een schande zou zijn, dan is een verliespartij (wat niet onrealistisch is), des te pijnlijker en legt dat extra druk op de gehele organisatie.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:22

PauseBreak

derp!

Jep, dit is gewoon de druk van de ketel af proberen te halen. Dat werkt natuurlijk niet, want hoe het nu niet draait bij PSV is voer voor de media en dus wordt iedere scheet uitvergroot.

Nee, merp!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Damage control, a.k.a. covering one's own arse.

Ik denk niet dat het louter vanuit de goedheid van zijn hart is, en om het team en de coach te sparen. Zijn lot is er namelijk net zo hard aan verbonden, even als de rest van de technische staf.

Als je met zo'n jong, onervaren, maar wel gretig team start, weet je dat je vooraf de verwachtingen beter wat kunt temperen, hoe getalenteerd ook. Het gebrek aan ervaring zal zich namelijk keihard laten gelden. De disbalans in het team lijkt me evident.

Ervaring opdoen, het seizoen goed afmaken, zonder die torenhoge druk op de schouders van dit team, lijkt me verstandig. Alles in stand houden, en er een team van smeden. Uren en meters maken.

Het zou louterend kunnen werken om die gasten vertrouwen te geven, zodat ze niet hologig van slaapgebrek om de slechte resultaten kunnen werken aan hun zelfvertrouwen.

Vergelijk dit maar met Feyenoord vorig seizoen. 15e plek, dikke paniek, en alles kwam goed. Verschil zit hem natuurlijk wel in het totaal andere karakter van de staf, Koeman had wel wat leergeld betaald her en der. Die meters heeft Cocu nog lang niet gemaakt, hoogstens als assistent, alhoewel dat geen verschil hoeft te maken. Als je zelf zenuwachtig wordt, en jezelf gaat verloochenen - je anders voordoen dan je bent, niet vanuit je kracht werken - dan kun je beter de handdoek in de ring gooien. Dat lijkt me echter niet nodig. Relativeer voor de groep de pech die je hebt gehad, bovenop de onkunde en de onervarenheid. Geef de ploeg vertrouwen, rust en een goed voorbeeld - geen paniekvoetbal - en je praat heel anders na de winterstop, zelfs zonder versterkingen.

[ Voor 40% gewijzigd door Ramzzz op 10-12-2013 14:32 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Han
  • Niet online

Han

De situatie bij PSV mag niet worden vergeleken met Feyenoord of Ajax toen ze die weg in zijn geslagen qua jeugd. Als je dan toch wilt vergelijken dan is Ajax het meest overeenkomend, maar de invulling van de staf was veel beter gebalanceerd. Koeman had bij Feyenoord niks te verliezen gezien de financiële malaise en de slechte voorgaande jaren. Qua ervaring komt Cocu het meest overeen met de Boer ten tijde van zijn aanstelling, maar dan heb je ook alle vergelijkingen wel gehad.

Ik blijf er bij dat ik Cocu geen geschikte trainer vind. Hij heeft totaal geen uitstraling en straalt totaal geen autoriteit uit en zijn persconferenties en interviews zijn werkelijk om te janken. De manier hoe hij met de situatie 'Toivonen' is omgegaan is alles zeggend en daarmee heeft hij zijn autoriteit binnen de selectie te grabbel gegooid. Dat hij niet ontslagen wordt, wat geheel legitiem zou zijn, is omdat dan de personen die hem ontslaan zichzelf ook onhoudbaar maken. Dat is ook de enige reden dat ze volledig achter Cocu staan, niet omdat er geloof is dat er iets op korte termijn gaat verbeteren. De enige optie voor deze situatie zou zijn om iemand met ervaring toe te voegen aan de technische staf. Maar dat gaat niet gebeuren, want iemand met ervaring en 'gewicht' gaat echt niet onder Cocu werken. Als dat wel gebeurt dan krijgen we de zelfde situatie als bij Twente; een assistent die de lakens uit deelt en een hoofdtrainer met een bijrol.
Relativeer voor de groep de pech die je hebt gehad, bovenop de onkunde en de onervarenheid. Geef de ploeg vertrouwen, rust en een goed voorbeeld - geen paniekvoetbal - en je praat heel anders na de winterstop, zelfs zonder versterkingen.
Dat zal helaas niet werken ben ik bang, daarvoor lopen er te veel 'mannetjes' met een te grote 'air' binnen de selectie. Wat er in VI ook al geroepen werd, ze hebben de leeftijd van Sesamstraat, maar een houding van een sterspeler. Dat wetende en iemand als Cocu daar boven is gedoemd te mislukken. Deze 'jongetjes' hebben iemand nodig met autoriteit, geen ge-jamaar, half gebakken maatregelen of geacteerde 'boosheid'.

[ Voor 18% gewijzigd door Han op 10-12-2013 13:21 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ramzzz schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:19:
Geef de ploeg vertrouwen, rust en een goed voorbeeld - geen paniekvoetbal - en je praat heel anders na de winterstop, zelfs zonder versterkingen.
Waarom willen ze de Jong dan halen in de winterstop? http://www.vi.nl/nieuws/psv-informeert-naar-bij-gladbach-overbodige-de-jong.htm Paniek en angst (om weer geen kampioen te worden) regeert bij PSV.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:37
De Jong is vervanger van Matavz (misschien tot februari geblesseerd), ze hebben nu alleen Locadia. Als je De Jong goedkoop binnen kan halen is dat een goede zet, die is voor elke eredivisie ploeg een versterking.

Hattrick: Thorgal Eagles

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Waarom zou je voor 2 maanden een dure spits als de Jong binnenhalen die op lange termijn weer overbodig is?

• argro
Ik begreep gisteren dat De Jong 3 mio netto verdient bij Gladbach. Die zie ik dus nog niet voor een appel en een ei verhuurd worden aan welke club dan ook.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:45
Deadsy schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:41:
Volgens de heren bij VI gaat PowNed goed worden.

Ze zijn met een nep sjeik bij diverse clubs langs gegaan met het verhaal dat deze de club wilde kopen en gingen toen met een verborgen camera alles rare eisen stellen waar de clubs maar al te graag mee akkoord gingen.
Ik vind het wel humor hebben:
http://www.powned.tv/nieu...ik_deel_2_cambuur_af.html
http://www.powned.tv/nieu...eik_deel_3_willem_ii.html

Het is alleen een beetje genant voor de eigen spelers en achterban :|

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ach, die konden er ook wel om lachen en reageerden op toepasselijke wijze:

"Wij als spelersgroep zijn klaar voor de overname :D #dragonsunited #haha @PowNed @MdeGruyter "

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BbG_37hIYAAhHl4.jpg (https://twitter.com/Benjivdb/status/410320008745861120)

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 10-12-2013 13:42 ]

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Het anti-Vitesse sentiment in dit topic valt me dusdanig op dat het bijna kinderachtig begint te worden.

Ik zal het even voordoen hoe het ook kan:
Feyenoord. mooie wedstrijd, keurig gespeeld en wat een geweldig doelpunt van Boetius.
PSV: Goede eerste helft, die kaart had Havenaar best kunnen krijgen, was een smerige overtreding. Helaas de tweede helft een puinhoop in de verdediging en je weet dat Vitesse met mensen als Piazon eenvoudig scoren. Daarnaast zal 't geen geheim meer zijn dat Vitesse zijn verdediging goed heeft staan.
Ajax: Fijn om naar te kijken, mooi voetbal en hele terechte uitslag.

It's not who you are , it's who you know.

• chim0
De mooiste wedstrijd van vanavond wordt gewoon nergens uitgezonden. Op Fox niet, op Sport1 niet, Op Nederland 3 niet, op ZDF/ARD/WDR niet.

Ja, op Sport1 heb je een schakelkanaal, maar dat is niks.

• Railgunner
Welke wedstrijd is dat dan? Bayern - City? Is idd een mooie pot, maar beide teams zijn al zeker van de volgende ronde. Gala - Juve is wat dat betreft een stuk aantrekkelijker.

[ Voor 73% gewijzigd door Railgunner op 10-12-2013 14:27 ]

• chim0
Railgunner schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:25:
Welke wedstrijd is dat dan? Bayern - City? Is idd een mooie pot, maar beide teams zijn al zeker van de volgende ronde. Gala - Juve is wat dat betreft een stuk aantrekkelijker.
Die inderdaad. Qua voetbal zou het een hele mooie wedstrijd moeten worden En ja, als Real Madrid fan maakt het me niet zoveel uit of nou Juventus of Galatasaray doorgaat. :)

ManU - Shakthar, wordt ook een hele mooie pot, denk ik, maar daar is de situatie net zoals bij Bayern - City, dus ook niet interessant, maar ik wil wel kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 10-12-2013 14:33 ]

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

chim0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:31:
[...]

Ja, qua voetbal inderdaad. ManU - Shakthar, wordt ook een hele mooie pot, denk ik, maar daar is de situatie net zoals bij Bayern - City, dus ook niet interessant.

Tja, als Real Madrid fan maakt het me niet zoveel uit of nou Juventus of Galatasaray doorgaat. :)
Shakhtar <3 Wat is die Srna een geweldenaar.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

chim0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:24:
De mooiste wedstrijd van vanavond wordt gewoon nergens uitgezonden. Op Fox niet, op Sport1 niet, Op Nederland 3 niet, op ZDF/ARD/WDR niet.

Ja, op Sport1 heb je een schakelkanaal, maar dat is niks.
Op Sky Duitsland kun je alle wedstrijden live bekijken, dus om nou te zeggen dat die nergens word uitgezonden........ :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• chim0
kristan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:33:
[...]

Tja, wat denk je van al die Braziliaantjes? Kunnen aardig tikken, hoor, die gastjes. Heb wedstrijden gezien, was net Barca. :P

City heeft toen Fernandinho gekocht. Goede voetballer, laat het elke week weer zien. :)
MegaTronics schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:34:
[...]

Op Sky Duitsland kun je alle wedstrijden live bekijken, dus om nou te zeggen dat die nergens word uitgezonden........ :p
Tja, dat heb ik helaas niet. :$

[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 10-12-2013 14:36 ]

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

chim0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:35:
[...]

Tja, wat denk je van al die Braziliaantjes? Kunnen aardig tikken, hoor, die gastjes. Heb wedstrijd gezien, was net Barca. :P

City heeft toen Fernandinho gekocht. Goede voetballer, laat het elke week weer zien. :)

[...]

Tja, dat heb ik helaas niet. :$
Inderdaad, bizar hoe Shakhtar zich staande houdt in Europa als Oekraïnse club(ook nog constant, in 2011 maakte ze in de return Roma finaal af :/ ). Het is te makkelijk om te zeggen oliegeld, want ik bedoel Anzhi presteerde ook nooit echt. Maar Shakhtar is ook gewoon lekker om naar te kijken. Die zouden beter ingekocht hebben met het geld van PSV ;)

Die kunnen Man United zomaar wegtikken.

[ Voor 8% gewijzigd door StrongArmLance op 10-12-2013 14:38 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:21

Quad

Doof

kristan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:37:
[...]

Die kunnen Man United zomaar wegtikken.
Deed Ajax ook. :>

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-01 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Op dit moment kan zelfs Telstar Man United wegtikken :')

Last.fm | Code Talks

• dutchgio
  • Niet online
PSV ook? :+

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:22

PauseBreak

derp!

Dat is de lamme tegen de blinde...

Nee, merp!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vanvond zend de NOS Galatasaray - Juventus uit, ik hoop dat Juve doorgaat. Een gelijkspel is genoeg.
Wat denken jullie? Bayern - Man City was ook leuk geweest, maar beide teams zijn daar al geplaatst.

Verwijderd

Nee, PSV niet... En dat komt allemaal door die gemene Mike Havenaar! Hij heeft persoonlijk voor deze crisis gezorgd! :+

Weer nieuws uit Arnhem trouwens: Jordania is geen voorzitter meer, dus naast dat hij geen eigenaar is, is hij ook niet meer betrokken bij de club. Zijn vervanger is Bert Roetert, een Arnhemmer. Het moet niet gekker worden, zijn toch geen FC Arnhem!? :Y)

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ja, United is momenteel een triest zooitje, maar gelukkig is Giggs er nog ;)

Nee maar ik weet niet, ik vind Shakhtar een van de weinige sympathieke oost-blok clubs.
En heel misschien Kuban Krasnodar, maar dan alleen voor deze gek: http://nl.soccerway.com/players/djibril-aruun-cisse/9960/ :)

• chim0
kristan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:37:
[...]

Het is te makkelijk om te zeggen oliegeld, want ik bedoel Anzhi presteerde ook nooit echt. Maar Shakhtar is ook gewoon lekker om naar te kijken.
Bij Anzhi is de geldkraan dichtgedraaid en ze staan meteen op degradatie. Volgens mij zijn er ook veel spelers weg. Spelen nog wel Europa League, maar ja, donderdag Tottenham uit, dus wordt lastig!

• Deadsy
  • Laatst online: 15:33
chim0 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:04:
[...]

Bij Anzhi is de geldkraan dichtgedraaid en ze staan meteen op degradatie. Volgens mij zijn er ook veel spelers weg. Spelen nog wel Europa League, maar ja, donderdag Tottenham uit, dus wordt lastig!
Ik geloof dat iedere speler die veel verdiende weg is waardoor er niet echt veel over gebleven is.
Is toch wel een goed voorbeeld voor alle andere clubs met een rijke eigenaar die er flink geld in pompt.

• apis29
  • Niet online
kristan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:33:
[...]

Een terechte mention 8) . Wat mij betreft zeker de beste rechtsback die er is d:)b. En de club koopt inderdaad goed in altijd; zeker een stuk beter dan Kiev O-) . Lijkt wel of die alleen miskopen kunnen doen ...

Heel sympathiek daar :P (van een maand geleden) maar idioten heb je overal |:( . Zal wel bij die groep horen die ook in die BBC Panorama Euro 2012 undercover gefilmd werd ...

Het verhaal erachter is dat deze gasten "supporters" van de tegenstander van Shakhtar waren en de teambus bij het hotel stond waar ze sliepen: http://en.rsport.ru/football/20131107/699609316.html

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BYTuaJiCQAAOqFH.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door apis29 op 10-12-2013 20:37 ]

• chim0
Zo irritant dit.. Je wilt alles tegelijk kijken, maar kan niet! Grrr!!! :(

Nou ja, dan maar Gala - Juve op de bank, heb geen zin om achter die computer te gaan zitten. Veel plezier voor iedereen die gaat kijken! d:)b

• apis29
  • Niet online
Goede keus d:)b . Is ook de enige wedstrijd die direct gaat over CL overwintering ... of zou Kopenhagen nog door (kunnen) gaan bij een gelijk spel in deze wedstrijd :+ ?

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 10-12-2013 20:49 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:11
apis29 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:44:
Goede keus d:)b . Is ook de enige wedstrijd die direct gaat over CL overwintering ... of zou Kopenhagen nog door (kunnen) gaan bij een gelijk spel in deze wedstrijd :+ ?
De verliezer van deze wedstrijd zou wel zomaar eens 4e in de poule kunnen worden..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

@Apis Best apart dat KKK, Shakhtar is namelijk best cultureel divers... Ah oh tegenstanders, ja apart. Oekraine :)

En ja de geldkraan bij Anzhi was dichtgedraaid om dat die eigenaar de dag daarvoor iets van 3 miljard verlies had geleden :) Ja, betrouwbare gozers.
Maar die kochten eto'o gaven hem 20 miljoen per jaar en duimen maar...

• Bossie
kristan schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:56:

Maar die kochten eto'o gaven hem 20 miljoen per jaar en duimen maar...
Dat is voornamelijk alleen voor Eto'o een succes geweest toch ?

./ontopic

Zie dat het bij Bayern Munchen inmiddels alweer 2-0 voorstaat. Ben zelf Madrid aan het kijken, zijn de andere wedstrijden nog de moeite waard ?

[ Voor 24% gewijzigd door Bossie op 10-12-2013 21:09 ]

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ik neem aan van wel :) Zou ik wel succesvol vinden...

Gala-Juve

Galatasaray is gewoon niet goed genoeg en ik word helemaal naar van die vervelende supporters die het nodig vinden om te fluiten bij balbezit van de tegenstander.
Dat noemen ze daar 'echte fans' ik noem het sfeerverpestend en onsportief. :*

Wat een weer trouwens, jezus...

[ Voor 5% gewijzigd door StrongArmLance op 10-12-2013 21:12 ]

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Lekker weertje daar ;)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Van groen naar wit in een minuut. :P

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

En het veld af :) Na een glijer van Eboue

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-01 16:17
Die slowmo beelden met die bal die door hagel rolt waren wel cool!

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Net Fifa 8)

• chim0
Afgezien van de weersomstandigheden, is het maar een suffe wedstrijd waar niks gebeurt.

Wil die andere kijken, maar alles offline. :'(

• dutchgio
  • Niet online
Nou schakel over naar bayern - city NOS?!
Van gala en juve is toch niet zo veel te zien nu ;)

[ Voor 41% gewijzigd door dutchgio op 10-12-2013 21:29 ]

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:16
dutchgio schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:28:
Nou schakel over naar bayern - city NOS?!
Van galla en juve is toch niet zo veel te zien nu ;)
Uitzendrechten?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aan beide Bayern goals zit een behoorlijk buitenspelluchtje.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• apis29
  • Niet online
Kopenhagen wel of niet op 1-1?

Wel lache een sneeuwonderbreking :+ . Hele veld nog ruimen ook ipv alleen de lijnen ...
American Football gaat gewoon door bij 20cm sneeuw of (gevoels)temperatuur van -20C :') (nu zijn ze ook niet afhankelijk van een bal die over de grond moet rollen maar ze moeten wel ook op de been blijven. Al ligt het spel natuurlijk ook weer stil om de 10 seconden O-) )

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 10-12-2013 21:34 ]

• dutchgio
  • Niet online
Recht om gelul van youri mulder uit te zenden moet men ook niet hebben.. :(

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-01 16:17
apis29 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:32:
Kopenhagen wel of niet op 1-1?

Wel lache een sneeuwonderbreking :+ . Hele veld nog ruimen ook ipv alleen de lijnen ...
American Football gaat gewoon door bij 20cm sneeuw of (gevoels)temperatuur van -20C :')
Die hebben dan ook een helm tegen hagelstenen he!
Pagina: 1 ... 101 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum