Ik hoop wel dat Supernatural nu weer eens wat beter wordt. De eerste 3 eps waren weer goed! Erg cool seizoenslogo ook dat ze gebruiken, van die verbrande angel wings.
Maar ik hou er niet van als ze 10 episodes wachten eer dat Dean een geheim vertelt aan Sam of andersom.
Ik vraag me af hoe lang nu nog geheim blijft dat Ezekiel in Sam zit.
4e Episode is weer met Charly

Dus so far, so good.
Wat ze niet zo goed doen in Supernatural, zijn verhaallijnen aanstippen en meteen diezelfde episodes beeindigen terwijl er enorm veel uit gehaald kan worden. Wat ze ook slecht doen zijn verhaallijnen met love-interests voor de broers uit te zetten en die of abrupt te laten eindigen of gewoon niet fatsoenlijk afmaken.
- Meg & Castiël samen (Megstiël) zou een erg interessante ontwikkeling geweest kunnen zijn. Ze hebben de chemistry tussen Meg en Castiël best goed opgebouwd vanaf dé kus in seizoen 6 en ze waren echt opweg met iets. En einde seizoen 8, bam, ineens dood...dat was het dan....
- Slechte love interests neerzetten of uit de serie laten gaan (Lisa voor Dean, Madison, Amelia e.d. voor Sam). Het is totaal niet geloofwaardig dat de broers nooit behoefte hebben aan een liefdesrelatie. Dean wordt sowieso al als een stereotyp rokkenjager neergezet, maar voor Sam is het al helemaal ongeloofwaardig dat hij geen enkele interesse lijkt te hebben. Bad writing if you ask me....
- Crowley....tja, tis een goeie acteur, maar ik ben zijn aanwezigheid wel zat aan het worden. Straalt totaal geen dreiging meer uit en blijft voor mij "slechts" een crossroads demon. De dreiging die een "King of Hell" zou moeten hebben is er wat mij betreft totaal niet.
- Abaddon....de zoveelste überdemon....ik hoop dat ze daar echt iets meer mee gaan doen, want de dreiging die je voelde met Yellow eyes, Alistair en Lilith, die voel ik nu niet meer. Gelukkig is Alina Huffman wel de juiste persoon om deze te spelen, want ik vind haar erg goed.
- Het nephilim concept; een angel-human offspring hybrid....Heel erg handig geintroduceerd einde seizoen 8 als plot device voor Metatron, maar in die ene aflevering ook weer meteen van de baan. Mijn god wat een missers zeg....Hier hadden ze ook veel meer uit kunnen halen.
- Is Castiël nou echt de ENIGE angel-good-guy? En nu is ie mens...Ik vind het mooi om te zien hoe hij zijn menselijke kant forcibly aan het ontdekken is, maar ik hoop dat het ergens naartoe gaat....
- Nu is heaven in shutdown, wat gaat er nu gebeuren? Gaat God eindelijk eens zijn intrede maken? Wordt Castiël nu eens eindelijk geupgrade tot Archangel? Allemaal die "losse" angels als Naomi en andere heaven soldiers....ze zijn stuurloos en toch lijken ze allemaal slecht en kan geen enkele angel the good fight doen. Metatron die slecht is was wel weer te verwachten...
- Lucifer en Michael zitten nog in de cage.....waarbij Michael dé vessel heeft (van de winchester bloodline) en Lucifer heeft geen vessel meer, of in ieder geval niet dé vessel voor hem, dus Michael moet sterker zijn. Wat gebeurt daar nou mee?
Laten we hopen dat er in 9 iets meer diepgang komt en we antwoorden krijgen op alles en geen lose ends achterlaten en niet alleen maar "filler" eps die niks met de rode draad te maken hebben. ALS je al fillers gebruikt, gebruik ze dan om andere storylines zoals hierboven omschreven uit te werken.
[
Voor 14% gewijzigd door
Deathchant op 29-10-2013 09:36
]