Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 278 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.296 views

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik heb een vraag over shadowpriests

Ik ben nog niet helemaal tevreden over mijn DPS en ben dus aan het kijken op vershillende sites
Op icy-veins, noxxic en met gebruik van addon reforge light (standaard instellingen) ligt de focus vooral op de hastecap 8.xxx & 10.xxx. Echter op de site maxdps viel me op dat haste zeer laag wordt ingeschaald en dat mastery & crit een veel hogere prioriteit hebben.

Zijn er hier shadowpriest die gebruik maken van de stats-weights van maxdps, en wat is dan ongeveer de gemiddelde DPS die je haalt.

Momenteel heb ik een ilvl van 517 en doe spike dps van 160k (berserk+mindbender+power infusion) met een gemiddeld DPS van ongeveer 100k (zonder DPS-increase abilities als bijv 1ste boss ToT) en hen de hastecap van 8xxx, maar kan de 10xxx hastecap nog niet bereiken.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 21:21
Mists of Pandaria - Patch 5.4: Siege of Orgrimmar trailer

Oh My Fucking God!!!!!!! Meest epic trailer van Warcraft tot nu toe!!!!! :o :D _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Zeror op 15-08-2013 16:30 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

Mja,...het is wel 1 van de betere trailers. Zou bijna weer gaan raiden... :+

o wacht... flexmode :9

Strava

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Mah epic.. misschien epic van LFR kwaliteit. :)

De trailer van ICC vind ik tot nu de beste.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:57
Okee ik volg dit topic nu al een tijdje, maar zou iemand eens een lijstje kunnen maken van wat al die afkortingen betekenen?

De belangrijke afkortingen ben ik wel benieuwd naar, ToT is volgensmij een raid? Ben nu 84 dus heb nog geen enkele raid gedaan..

En ICC zal iets van Ice Crown Citadel zijn? Waar ik ook enkele dungeons heb gedaan.

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Ambianz schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:03:
Okee ik volg dit topic nu al een tijdje, maar zou iemand eens een lijstje kunnen maken van wat al die afkortingen betekenen?

De belangrijke afkortingen ben ik wel benieuwd naar, ToT is volgensmij een raid? Ben nu 84 dus heb nog geen enkele raid gedaan..

En ICC zal iets van Ice Crown Citadel zijn? Waar ik ook enkele dungeons heb gedaan.
Go nuts zou ik zeggen: http://wowpedia.org/Category:Acronyms

Lange lijst hier: http://wowpedia.org/Abbreviation_guide

[ Voor 5% gewijzigd door junglebeast op 15-08-2013 18:10 ]

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Zeror schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:29:
Mists of Pandaria - Patch 5.4: Siege of Orgrimmar trailer
[video]

Oh My Fucking God!!!!!!! Meest epic trailer van Warcraft tot nu toe!!!!! :o :D _/-\o_
Alleen jammer van dat walgelijke Aziatische muziekje de eerste 20 seconden. Voor de rest is die trailer meesterlijk inderdaad.

Verwijderd

ben zelf vandaag ook weer begonnen en ga eindelijk is een char lvlen naar lvl 90.
ben overnieuw begonnen met een tauren pally maar tering wat gaat dat lvlen traag zeg :P
Gaat het via dungeons sneller? sorry als het een beetje domme vraag is, maar heb het nooit echt serieus gespeeld.(hoogste char was lvl 70)

• MysticSnake
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:13:
ben zelf vandaag ook weer begonnen en ga eindelijk is een char lvlen naar lvl 90.
ben overnieuw begonnen met een tauren pally maar tering wat gaat dat lvlen traag zeg :P
Gaat het via dungeons sneller? sorry als het een beetje domme vraag is, maar heb het nooit echt serieus gespeeld.(hoogste char was lvl 70)
Heb je geen heirlooms ofzo? Ik geloof dat je met heirlooms binnen 32 uur al level 70 kan zijn. Dus als je 4 uur per dag speelt duurt het iets langer dan een week.

• Williekeilen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08-2024
Weet iemand nog een leuke casual horde guild op Neptulon? Ik wil weer eens wat gaan spelen, maar ik ben er helemaal uit. hulp van een guild is dan wel welkom.

• MysticSnake
Williekeilen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:22:
Weet iemand nog een leuke casual horde guild op Neptulon? Ik wil weer eens wat gaan spelen, maar ik ben er helemaal uit. hulp van een guild is dan wel welkom.
Neptulon is voornamelijk een Alliance realm tegenwoordig. De Horde guilds zijn op een hand te tellen (bij wijze van spreken) en stellen niet zo veel voor.

Verwijderd

MysticSnake schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:17:
[...]

Heb je geen heirlooms ofzo? Ik geloof dat je met heirlooms binnen 32 uur al level 70 kan zijn. Dus als je 4 uur per dag speelt duurt het iets langer dan een week.
nope, heb het voorheen nooit echt serieus gespeeld en heirlooms koop je volgens mij met honor of justice points?

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 23:06

Vae Victus

Awesome God

Williekeilen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:22:
Als je account geldig is voor een scroll of ressurection kan ik je er 1 sturen. Dan krijg je een gratis realm change.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcount
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 11:35
sabriel schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:26:
Ik heb een vraag over shadowpriests

Ik ben nog niet helemaal tevreden over mijn DPS en ben dus aan het kijken op vershillende sites
Op icy-veins, noxxic en met gebruik van addon reforge light (standaard instellingen) ligt de focus vooral op de hastecap 8.xxx & 10.xxx. Echter op de site maxdps viel me op dat haste zeer laag wordt ingeschaald en dat mastery & crit een veel hogere prioriteit hebben.

Zijn er hier shadowpriest die gebruik maken van de stats-weights van maxdps, en wat is dan ongeveer de gemiddelde DPS die je haalt.

Momenteel heb ik een ilvl van 517 en doe spike dps van 160k (berserk+mindbender+power infusion) met een gemiddeld DPS van ongeveer 100k (zonder DPS-increase abilities als bijv 1ste boss ToT) en hen de hastecap van 8xxx, maar kan de 10xxx hastecap nog niet bereiken.
www.howtopriest.com voor info tbv shadow priest en ook de andere specs. Verder is mindbender gewoon slecht als shadowpriest. shadow word insanity is veel en veel beter voor single target fights. kwa stats ligt het een beetje aan of je de meta gem al hebt of de trinket van Lei shen. dan is het haste>mastery>crit. haste capt op 18200 als none goblin. als je de gem of trinket niet hebt. zul je voor haste>crit>mastery gaan.

Verder nice buffs incomming voor shadow priest in 5.4 aangezien we gewoon onderaan de lijst stonden kwa dps in geheel throne of thunder tov mage/warlock.

In me sig staat me priest ;)

Lcount: Shadow Priest - Twilight's Hammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 22:44
Vae Victus schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:59:
[...]

Moet hier nog bijna 33k. Mooie guide gevonden.

Darkmoon Top Hat 10% 1h
Grand Commendation of the Golden Lotus (revered) 100%
Stolen Golden Lotus Insignia 1k rep
Sunsong Ranch Work Order I + II quests 400 rep

The Golden Pagoda 500 rep
Whitepetal Lake 400 rep
Mistfall Village 400 rep
Ruins of Guo-Lai 400 rep Beschikbaar bij honored
Setting Sun Garrison 400 rep Beschikbaar bij honored

Totaal daily:
2100

Elite quest:
200 rep

Totaal:
2300 rep

Totaal inclusief buffs:
2300 x 20% = 2760 (Darkmoon hat + Guild)

Op revered
Setting Sun Garrison 600 rep (ipv 400)
Ruins of Guo-Lai 600 rep (ipv 400)

Totaal
2700 rep

Totaal inc buffs:
2700 x 20% = 3240 rep (Darkmoon hat + Guild)

Geen idee of de Grand Commendation of the Golden Lotus stacked met Darkmoon hat en Guild.
Anders zou je op Revered max 6480 dagelijks rep kunnen halen.

Optioneel is nog de Stolen Golden Lotus Insignia farmen. Naast Zandalari Warscouts en Warbringers dropt ook deze rare elite ze in stacks van 2-4.

Als iemand op Ragnaros me wil helpen om deze rare elite te slopen een paar keer per dag. Had ergens gelezen dat hij om de 30 min spawnd. Groepje van 3-5 man moet wel lukken. Voeg me ff ingame toe. Battle tag: Vicecomes#2558
Je vergeet de bonus rep voor de 1e dungeon en scnario, das ook nog 1k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Gisteren guildie even een boost gegeven in mop normal dungeons. Als tank in de queue en daarna in volle dps spec/gear solo die dungeons doorrennen. Was wel grappig om te doen :D De randoms in de dungeon hadden allemaal zoiets van wtf is dit en waren achteraf wel dankbaar :p

Eigenlijk belachelijk dat je binnen de expansion zulke grote verschillen in nummers hebt. Op de end bosses van de dungeons gebruikte ik telkens even al m'n burst en dan deed ik dus letterlijk 97% damage done bij de laatste dungeon. Casters konden amper een paar casts doen voordat ik alweer een boss omgelegd had.

Ik snap wel dat ik natuurlijk veel te sterk ben voor een normal dungeon, maar het lijkt bijna op wrath content zo ipv mop content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Dat heb ik eerder inderdaad ook gemerkt. Ik zat toen in queue voor een normal (was net lvl 90, met crapgear) en had een warrior met ilvl 520 ofzo, die mepte bosses in een paar tellen om...
Dan kom ik aan nu met mijn ilvl 448 ofzo, waarmee je nog steeds geen flikker aan damage doet (zit op 25-30k gemiddeld in een hc dungeon).

Een beetje verschil is wel leuk, maar dit is wel heel erg vindt ik. Je hebt het wel over begin MoP content, niet over content van lvl 70/80 ofzo...
Misschien is het met de ilvl verschillen van MoP een beetje over de top aan het gaan zo langzamerhand...

En dan te bedenken dat het binnenkort nog erger wordt met de nieuwe 5.4 update...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Snap niet dat iedereen zo lyrisch is over die trailer, gewoon wat ingame footage met een voiceover :s

Naar mijn mening waren de trailers van ICC (LK) en Deathwing veel epischer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Maar weer begonnen met een rogue levellen ook.. Helm/shoulders/cloak/chest/pants/2 maces/2 trinket heirlooms en een level 25 guild dus dat wil wel.

Hopelijk is die class nog een beetje boeiend naar mate ik hoger level word :) In TBC had ik een rogue main, maar ik weiger 45 euro te betalen om die te faction changen / transferren aangezien levellen ook zo snel gaat.

Moet alleen die en m'n shammie nog en dan heb ik alles weer op max level :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Riqy schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:10:
Dat heb ik eerder inderdaad ook gemerkt. Ik zat toen in queue voor een normal (was net lvl 90, met crapgear) en had een warrior met ilvl 520 ofzo, die mepte bosses in een paar tellen om...
Dan kom ik aan nu met mijn ilvl 448 ofzo, waarmee je nog steeds geen flikker aan damage doet (zit op 25-30k gemiddeld in een hc dungeon).

Een beetje verschil is wel leuk, maar dit is wel heel erg vindt ik. Je hebt het wel over begin MoP content, niet over content van lvl 70/80 ofzo...
Misschien is het met de ilvl verschillen van MoP een beetje over de top aan het gaan zo langzamerhand...

En dan te bedenken dat het binnenkort nog erger wordt met de nieuwe 5.4 update...
Heb ik een tijdje geleden al eens over gepost, het ilvl verschil in MoP is compleet overdone. Ilvl 572 voor TFHC 5.4 gear.... Da's 144 ilvls hoger dan wat je nodig hebt voor heroic 5mans en 102 ilvls hoger dan entry-raid LFR....
Dan krijg je dus inderdaad taferelen waarbij je in een hc 5man in 2 seconden een boss doodmaakt.

Ter vergelijk, in andere expansions:

TBC -> Heroic 5man = 115, hoogste epic raid gear = 159 = 44 ilvls verschil
WOTLK -> Heroic 5man = 200, hoogste epic raid gear = 284 = 84 ilvls verschil
Cata -> Heroic 5man = 364, hoogste epic raid gear = 416 = 52 ilvls verschil

MoP -> Heroic 5man = 463, hoogste epic raid gear = 572 = 111 ilvls verschil

En we zijn nog niet eens aan het eind van de expansion.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
MysticSnake schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:07:
[...]

Alleen jammer van dat walgelijke Aziatische muziekje de eerste 20 seconden. Voor de rest is die trailer meesterlijk inderdaad.
Dat aziatische muziekje vind ik juist wel iets toevoegen. Dat laat toch een duidelijk horen hoe vredig dat de Vale was en hoe het door Garrosh wordt omslagen in een gebied vol chaos. De grens wordt daardoor voor groter waardoor Garrosh' scene veel meer impact heeft. Dat vond ik juist erg goed.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:23

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Heeft er misschien iemand een scroll of resurection voor mij? ik ben er een jaartje tussen uit geweest, en wil eigenlijk wel weer gaan kijken Azaroth

Als iemand er een heeft en mij ff een DM wil sturen, geef ik me mail ff :-)

Bedankt vast!

DONE!!!!!!!! thanks guyz!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Manny_Moare op 16-08-2013 10:56 . Reden: DOne!! ]

We will be right back with Manny_Moare !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Krukar schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:20:
[...]

Heb ik een tijdje geleden al eens over gepost, het ilvl verschil in MoP is compleet overdone. Ilvl 572 voor TFHC 5.4 gear.... Da's 144 ilvls hoger dan wat je nodig hebt voor heroic 5mans en 102 ilvls hoger dan entry-raid LFR....
Dan krijg je dus inderdaad taferelen waarbij je in een hc 5man in 2 seconden een boss doodmaakt.

Ter vergelijk, in andere expansions:

TBC -> Heroic 5man = 115, hoogste epic raid gear = 159 = 44 ilvls verschil
WOTLK -> Heroic 5man = 200, hoogste epic raid gear = 284 = 84 ilvls verschil
Cata -> Heroic 5man = 364, hoogste epic raid gear = 416 = 52 ilvls verschil

MoP -> Heroic 5man = 463, hoogste epic raid gear = 572 = 111 ilvls verschil

En we zijn nog niet eens aan het eind van de expansion.....
Naar mijn mening allemaal een beetje over de top nu met MoP. Wat het ook lastig maakt is dat als je 85-90 alleen dmv questen of normal dungeons doet, je gear gemiddeld zo op 410-420 eindigt. Voor hc dungeons moet je 435 hebben, dus daar zit een "gat" tussen. Hierdoor moet je weer geld gaan spenderen om gear te kopen om op het juiste ilvl te komen...

Daarnaast is het een lange weg om vanaf ilvl 435 via hc dungeons (463) naar hogere ilvls te komen als je nog weinig ervaring hebt met de dungeons en raids (LFR). Dit wordt ook deels beinvloed door de reputation die je tegenwoordig moet hebben voor het kopen van Justice en Valor gear.

Om het dan nog maar niet te hebben over het DPS verschil dat je met lage ilvl vs. hoge ilvl gear hebt... |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Riqy op 16-08-2013 10:49 ]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

chieldtm schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:29:
Heeft er misschien iemand een scroll of resurection voor mij? ik ben er een jaartje tussen uit geweest, en wil eigenlijk wel weer gaan kijken Azaroth

Als iemand er een heeft en mij ff een DM wil sturen, geef ik me mail ff :-)

Bedankt vast!
Je hebt een DM

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

IntToStr schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:00:
Gisteren guildie even een boost gegeven in mop normal dungeons. Als tank in de queue en daarna in volle dps spec/gear solo die dungeons doorrennen. Was wel grappig om te doen :D De randoms in de dungeon hadden allemaal zoiets van wtf is dit en waren achteraf wel dankbaar :p

Eigenlijk belachelijk dat je binnen de expansion zulke grote verschillen in nummers hebt. Op de end bosses van de dungeons gebruikte ik telkens even al m'n burst en dan deed ik dus letterlijk 97% damage done bij de laatste dungeon. Casters konden amper een paar casts doen voordat ik alweer een boss omgelegd had.

Ik snap wel dat ik natuurlijk veel te sterk ben voor een normal dungeon, maar het lijkt bijna op wrath content zo ipv mop content.
Dit is niet alleen bij normals in MoP hoor, ik queu geregeld als tank voor heroics en dan gewoon me DPS gear overal doorheen rossen (Ik speel wel een DK ;) )
Damage vang je toch niet door je mastery bonus en je doet toch goede dps, ik zit geregeld boven de 120k :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Riqy schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:39:
[...]

Naar mijn mening allemaal een beetje over de top nu met MoP. Wat het ook lastig maakt is dat als je 85-90 alleen dmv questen of normal dungeons doet, je gear gemiddeld zo op 410-420 eindigt. Voor hc dungeons moet je 435 hebben, dus daar zit een "gat" tussen. Hierdoor moet je weer geld gaan spenderen om gear te kopen om op het juiste ilvl te komen...

Daarnaast is het een lange weg om vanaf ilvl 435 via hc dungeons (463) naar hogere ilvls te komen als je nog weinig ervaring hebt met de dungeons en raids (LFR). Dit wordt ook deels beinvloed door de reputation die je tegenwoordig moet hebben voor het kopen van Justice en Valor gear.

Om het dan nog maar niet te hebben over het DPS verschil dat je met lage ilvl vs. hoge ilvl gear hebt... |:(
Ach andere kant als ik straks de next exp een ilvl van 700 heb weet ik zeker ik nog is raggy heroic solo kan gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Wootlock schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

Dit is niet alleen bij normals in MoP hoor, ik queu geregeld als tank voor heroics en dan gewoon me DPS gear overal doorheen rossen (Ik speel wel een DK ;) )
Damage vang je toch niet door je mastery bonus en je doet toch goede dps, ik zit geregeld boven de 120k :)
Leuk is dat he. Zo haal ik iedere week binnen no time m'n valor cap. Lekker tank queuen voor instant queue en dan als dps erdoorheen zagen. Damage krijg je inderdaad amper :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tsja, vroeger in vanilla WoW was je echt het mannetje als je een 1k crit deed. Nu is het wel erg doorgeslagen naar crits van > 200k ofzo. Ben het wel eens dat het gat idioot groot is geworden als je net lv90 bent of endgame raided. Endgame cata lag de dps zo rond de 60k, tegenwoordig zitten ze al rond de > 250k op non gimmick fights :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Twijfel er om die reden wel over of ik nog wel verder ga spelen...
Het duurt me gewoonweg te lang om goede gear te bemachtigen, zeker als je niet de hele week tijd/zin hebt om nolife te spelen om gear te bemachtigen...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Riqy schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:12:
Twijfel er om die reden wel over of ik nog wel verder ga spelen...
Het duurt me gewoonweg te lang om goede gear te bemachtigen, zeker als je niet de hele week tijd/zin hebt om nolife te spelen om gear te bemachtigen...
Meen je dat? Met de loot buff in MSV/HOF en TOES ben je toch in no time ''geared''? Of wil je gelijk 500+ iLvl, dat kan namelijk wel ff duren.

Maar ik was binnen 24 uur van freshly dinged naar 490 gegaan hoor.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Dat geloof ik graag, maar ik heb doordeweeks maar een paar avonden dat ik een uurtje of 2-3 kan spelen, dan duurt het wel ff voordat je verder bent. Heb er een week over gedaan om van 435 naar 448 te komen om ff een voorbeeld te noemen. En dan is 448 nog nieteens een ilvl waar je al wat aan hebt...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Nu online
Ik denk dat veel mensen rond die ilvls proberen om crafted spul te verkrijgen en met een paar world bosses meedoen.

Er zijn gratis 476 boots bij Sha of Anger en gratis 502 boots bij Barrens questline.

Ook zo snel mogelijk de Isle of Thunder unlocken zodat je daar een key krijgt voor de treasure run voor elder charms etc.

Als je al een andere char hebt met reputation op exalted kun je bij kirin tor offensive voor gold een belt kopen dacht ik.

Als je andere reputations naar exalted krijgt door questen heb je regelmatig 489 rewards.

Er is een scenario met een gegarandeerd ilvl 450 wapen. Weet even niet hoe die heet.

Met valor kun je heel goedkoop 489 spul krijgen dacht ik. Zeker als de goedkope spullen zoals een ring koopt.

Je doel is om zo snel mogelijk 460+ te worden zodat je LFR in kan en daar met je elder charms rondstrooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sph1nkx
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-08 14:59
op de AH staat meestal genoeg pvp gear ilvl 458 en de enginering trinket ilvl 450. Dat samen met de gear die hierboven genoemd wordt, kom je al een heel eind richting 460.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:41
Er is een scenario met een gegarandeerd ilvl 450 wapen. Weet even niet hoe die heet.
Arena of Annihaltion

succes

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
Nog 8.5k rep voor golden lotus, dan kan ik de laatste quest dien voor mn eternally in the vale achievement quest. De dailies nog maar ns ff afmaken vanavond, dungeon en scenario, en ns kijken of ik nog wat insignias kan farmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

EelcoB schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:08:
Nog 8.5k rep voor golden lotus, dan kan ik de laatste quest dien voor mn eternally in the vale achievement quest. De dailies nog maar ns ff afmaken vanavond, dungeon en scenario, en ns kijken of ik nog wat insignias kan farmen...
Oh je bent er bijna. 8.5k is met Grand Commendation of the Golden Lotus een eitje. Dagelijkse series is dan 6480 rep. Instance + scenario 1k. Nog 1 insignia, die is met guild buff en Grand Commendation 2.2k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riqy schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:23:
Dat geloof ik graag, maar ik heb doordeweeks maar een paar avonden dat ik een uurtje of 2-3 kan spelen, dan duurt het wel ff voordat je verder bent. Heb er een week over gedaan om van 435 naar 448 te komen om ff een voorbeeld te noemen. En dan is 448 nog nieteens een ilvl waar je al wat aan hebt...
Als je 1 á 2 weken kan wachten voor de release van 5.4 op de 27ste kan je:
  • Alle iLvl 489/496 gear kopen met justice points ipv valor, je zal ook geen rep meer nodig hebben om deze gear te kopen.
  • Meer kans hebben op drops in de Throne of Thunder LFR (en nog meer kans op drops in de T14 LFRs)
  • De iLvl 522 Shado-Pan Assault gear kopen voor 34% minder valor, en alle items (behalve de shoulders) zullen alleen een friendly requirement hebben. (als het goed is hoef je maar 1 deel van de ToT LFR te doen om friendly te worden)
  • Naar de Timeless Isle gaan waar je items kan vinden om iLvl 496/535 gear te maken.
Dus in 5.4 zal je ontzettend snel kunnen gearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Kijk dit soort dingen klinken goed, hopelijk komt die patch snel :D

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
Vae Victus schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:46:
[...]

Oh je bent er bijna. 8.5k is met Grand Commendation of the Golden Lotus een eitje. Dagelijkse series is dan 6480 rep. Instance + scenario 1k. Nog 1 insignia, die is met guild buff en Grand Commendation 2.2k :)
Yep, heb er gisteren al 4 insignias doorheen gestookt, en nog een set dailies gedaan, vanmorgen de 1e en 2e set gedaan, met een beetje geluk vanavond nog 6.5k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

EelcoB schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:30:
[...]

Yep, heb er gisteren al 4 insignias doorheen gestookt, en nog een set dailies gedaan, vanmorgen de 1e en 2e set gedaan, met een beetje geluk vanavond nog 6.5k :)
Heb gisteren met een group een Zandalari Warbringer en Warscout killing spree gedaan. Heb nu iets van 9 Golden Lotus insignia's.
Na wat pogingen ook nog de War-God Dokah gesloopt.

Ben ook aardig op weg. Als ik eenmaal Revered ben lever ik al mn insignia's in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Laatst online: 23-04 12:44
Wootlock schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

Hoor je wel wat je zegt? dit is gewoonweg belachelijk man. in DPS gear tanken? dat dat kan... slaat nergens op. zie je maar weer dat het spel is aangepast voor 5 jarige mensen ( het bewijs is dat ik zelfs een neefje heb die niet eens weet wat die doet en zo wel instances kan clearen .....en dat neefje is 5 jaar...)

Ik kan me een tijd herrineren dat een moonkin in gladiator gear nog in sommige heroics er mee weg kon komen . maar dat kwam omdat pvp gear crits deed verminderen, crit dmg deed verlagen en overall dmg deed verminderen met 25% ongeveer. en dan had je een een destro warlock en fire mage in de groep en was het dik nuken asap.

Een tank met zelf healing hoort in mijn ogen niet, net zo min dat een tank goede dps moet doen. daar heb je dps en healers weer voor. en met since dual spec zou je gewoon switchten naar dps spec tijdens het levelen indien nodig ipv te janken dat een tank spec ook maar dmg moet kunnen doen. maarja bij blizzard denken ze het beter te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 10-09 13:08
Ik vraag me af of ze nog veranderingen maken aan de eerste paar quests voor de Legendary line.
Ik ken mensen die nog bezig zijn met de eerste quest (waar je 2x 10 tokens moet hebben van de eerste LFRs).
Van de eerste serie tokens zitten ze al ver over de 10 en van de ander missen ze al weken slechts 2 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Self healing hebben tanks altijd al gehad, tevens is het tank model explicitiet veranderd van damage reduction naar active mitigation. Ik ben t overigens met je eens dat tanken in dps gear niet zo makkelijk mogelijk moet zijn. Aan de andere kant, een paar patches en ilvl shifts verder moet t natuurlijk wel kunnen. Kan namelijk ook leuk zijn om te zien dat de gear waarvoor je hebt gewerkt zo krachtig is dat je een beetje kan facerollen :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heh, het wordt zo te lezen tijd dat ze eens een nulletje (of twee) wegstrepen bij WoW. Hitcaps van een paar duizend, crits van een paar honderd duizend. Het lijken wel bankbiljetten uit Zimbabwe... Ik kan me nog herinneren dat een 4k hit van een voidzone (4HM) ongeveer 85% van mijn health betekende... [/oldfart]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
temp00 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:14:
Self healing hebben tanks altijd al gehad, tevens is het tank model explicitiet veranderd van damage reduction naar active mitigation. Ik ben t overigens met je eens dat tanken in dps gear niet zo makkelijk mogelijk moet zijn. Aan de andere kant, een paar patches en ilvl shifts verder moet t natuurlijk wel kunnen. Kan namelijk ook leuk zijn om te zien dat de gear waarvoor je hebt gewerkt zo krachtig is dat je een beetje kan facerollen :)
Tanks hebben altijd selfhealing gehad: volgens mij niet? En zo ja, dan lang niet zo extreem als nu.

Was laatst met m'n resto druid een random hc voor valor aan het doen, weet niet meer welke en dat doet er ook niet echt toe. Maar daar was dus een paladin tank met 11k hps op een bossfight, meer hps dan ik als healer! xD
Niet dat ik zo'n crap healer ben, maar al die selfhealing en ik hoef geen fuck meer te doen. Ik gooi af en toe een AoE heal erop en dan weer moonfire/wrath/hurricane..

Dus nee, ik kan die grote ilvl verschillen ook niet echt waarderen. Breng anders ook nieuwe hc dungeons zoals raids waarvoor je min gear lvl zus of zo moet hebben?

* Freaky Maus can't wait for TBC 2.0

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ja vroeger was het inderdaad niet zo extreem als nu, maar zoals ik zei is het model ook veranderd :). Die Word of Glory die hij heeft gebruikt op die fight is er al heel lang en had hij ook anders kunnen inzetten en de Holy Power kunnen gebruiken als dps. Leuk bezig dus die gast :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

HStyles schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:01:
[...]

Hoor je wel wat je zegt? dit is gewoonweg belachelijk man. in DPS gear tanken? dat dat kan... slaat nergens op. zie je maar weer dat het spel is aangepast voor 5 jarige mensen ( het bewijs is dat ik zelfs een neefje heb die niet eens weet wat die doet en zo wel instances kan clearen .....en dat neefje is 5 jaar...)
Heb ooit nog wotlk heroics getanked met mijn DW frosttank deathknight met dps gear toen ICC een tijdje uit was. Dus het is niet iets van het laatste jaar ofzo. Leuke tijden waren dat, jammer dat de DW frosttank niet meer bestaat.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Bundin schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:52:
Heh, het wordt zo te lezen tijd dat ze eens een nulletje (of twee) wegstrepen bij WoW. Hitcaps van een paar duizend, crits van een paar honderd duizend. Het lijken wel bankbiljetten uit Zimbabwe... Ik kan me nog herinneren dat een 4k hit van een voidzone (4HM) ongeveer 85% van mijn health betekende... [/oldfart]
Blizzard is al bezig hiermee. Zoek maar op item squish. Blizzard wil de getallen flink omlaag gaan gooien allemaal.

Edit:
Het gaat nog langer duren voordat we de Warcraft film kunnen gaan zien. :'(
Warner Bros. dropt de film en schopt hem door naar Universal.

bron: http://www.hollywoodrepor...release-legendarys-607475

[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 16-08-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
EelcoB schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:30:
[...]

Heb je die Hozen pipe al gebruikt? Dat is nog eens 1000 rep dacht ik.

Ook niet vergeten om effectief de laatste Boss mob te killen, anders krijg je de achievement niet.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zeror schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:57:
[...]

Blizzard is al bezig hiermee. Zoek maar op item squish. Blizzard wil de getallen flink omlaag gaan gooien allemaal.
Geen idee of dit een goede bron is, speel al een tijdje niet meer. Maar joystiq weet me te vertellen dat ze simpelweg wat Ks en Ms gaan invoegen hebben ingevoegd in de ui. De getallen worden niet lager, Mugabe would be proud...

http://wow.joystiq.com/20...ria-ui-updates/#continued

Afbeeldingslocatie: http://i2.cdn.turner.com/cnn/2008/WORLD/africa/12/12/zimbabwe.currency/art.zimbabwe.note.cnn.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Bundin op 16-08-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Bundin schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:31:
[...]

Geen idee of dit een goede bron is, speel al een tijdje niet meer. Maar joystiq weet me te vertellen dat ze simpelweg wat Ks en Ms gaan invoegen hebben ingevoegd in de ui. De getallen worden niet lager, Mugabe would be proud...

http://wow.joystiq.com/20...ria-ui-updates/#continued

[afbeelding]
Dat was slechts een tussen oplossing. De echte item squish moet nog komen.
Hier is een grafiek, welke ongeveer laat zien wat ze gaan doen.

Afbeeldingslocatie: http://us.media2.battle.net/cms/gallery/KJF73GY1TPYZ1320342970775.jpg

Je ziet dat stijging momenteel heel snel omhoog gaat. Die willen ze gaan normaliseren zodat de waardes wat gelijkwaardiger stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Ik zit me even af te vragen over de verhoudingen binnen WoW, aangezien ik nog best wel nieuw ben ( 60 priest en 85 DK )

Nu doe ik net op mijn DK een aantal dungeons op heroic, en met mijn ilvl van 331 kan ik daar nét in. Echter merk ik constant dat ik zelf ver bovenaan sta qua DPS en nog tank ben ook, blood in blood presence dus. Is dit normaal of naarmate welk lvl wordt dit bijgesteld dat de dps'ers ook echt een stuk meer hitten?

Meestal doe ik zelfs meer dps dan dps'ers van lvl 87..

Zijn DK's gewoon sterk, speel ik met noobs, wordt dit vanaf 90 anders? vragen vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Speel ik met noobs? Misschien :), maar op low levels zijn de verhoudingen qua dps & healing niet gebalanced. Dat is al heel lang en is niet iets wat ze waarschijnlijk op korte termijn gaan fixen.

@hieronder:
Mjah dan zou je wel zeggen dat iets meer balanced is. Misschien speel je wel erg goed ;)

[ Voor 21% gewijzigd door temp00 op 16-08-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Ja mja, moet ik 87 nog steeds als low level zien dan?

Edit: Of bedoel je juist ilvl 331, dat is namelijk wel low level ja..

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2ebhnbt.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Ambianz op 16-08-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
temp00 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:52:
Speel ik met noobs? Misschien :), maar op low levels zijn de verhoudingen qua dps & healing niet gebalanced. Dat is al heel lang en is niet iets wat ze waarschijnlijk op korte termijn gaan fixen.
Het spel was perfect van 1 tm 70 gebalanceerd ( toen 70 nog de max was)
Daarna heeft blizzard zo veel veranderingen aan talends en spells gedaan dat het kapot ging. en het is nog steeds kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
Ambianz schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:53:
Ja mja, moet ik 87 nog steeds als low level zien dan?

Edit: Of bedoel je juist ilvl 331, dat is namelijk wel low level ja..

[afbeelding]
Lvl 87 is geen low lvl, maar vanaf 85 tot aan 90 veranderd er per level zoveel. Daar is weinig lijn op te trekken, dus in die periode hoef je weinig op je dps te letten.

Daarnaast zijn DK's nog altijd sterk, plus jij bent tank. Het enige wat jij hoeft te doen is blood boil te rammen voor dikke AoE dmg. In overall dmg zul jij op je meter niet snel voorbij gegaan worden tot je op lvl 90 komt en daar weer gasten in dikke gear komen. Op bosses zul je minder boven de dps staan of er onder als het goed is, anders is je dps gewoon niet top.

DPS heeft gewoon gear nodig om leuke dmg te kunnen doen, jij als tank begint hoger maar bouwt langzamer op. Op lvl 90 zul je zien dat je niet meer piekt. ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
Kapoen schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:28:
[...]

Heb je die Hozen pipe al gebruikt? Dat is nog eens 1000 rep dacht ik.

Ook niet vergeten om effectief de laatste Boss mob te killen, anders krijg je de achievement niet.
Peace pipe heb ik nog niet gebruikt, ik heb er ook geeneen, dan zou ik die elite moeten gaan campen, sinds de commendations verdubbeld de rep van die pipe ook, dus met guild rep bonus ook 2200rep voor zo'n pipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hmmmm.... De naam The Dark Below schijnt ook in Europa door Blizzard te zijn vastgelegd. Zou het dan toch waar zijn???

link; http://tmview.europa.eu/tmview/basicSearch.html
(zoek op 'The Dark Below')

Informatie gevonden in deze thread op MMO-C:
http://www.mmo-champion.c...low-trademarked-in-Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Sweet, Alysrazor ook eens geprobeerd op m'n DK en direct de eerste try down zonder ooit in de problemen te komen. Wel gedaan als blood (dus makkelijk), duurde 11 minuten..

Maar goed, in ieder geval weer een mount boss om aan het lijstje toe te voegen :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Zeror schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:00:
Hmmmm.... De naam The Dark Below schijnt ook in Europa door Blizzard te zijn vastgelegd. Zou het dan toch waar zijn???

link; http://tmview.europa.eu/tmview/basicSearch.html
(zoek op 'The Dark Below')

Informatie gevonden in deze thread op MMO-C:
http://www.mmo-champion.c...low-trademarked-in-Europe
Oh the plot thickens..

Afbeeldingslocatie: http://31.media.tumblr.com/tumblr_lw7qn58NxG1qii6tmo1_500.gif

[ Voor 8% gewijzigd door junglebeast op 16-08-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

lol jungle 8) . Het is trouwens ook weer "downloading data for next patch" tijd. Dus 5.4 zal er wel snel aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 21:40
Tijd geen WoW gespeeld en net even wat gametime toegevoegd aan mijn frozen account (cata) om met een vriend watte spelen.. allemaal zonder problemen.. nu ben ik ingame en wil ik traden met diegene (zelfde realm dus) en krijg ik bij alles de melding dat 'conjured items' alleen met iemand van een andere realm kunnen worden getrade.. maar ik kan helemaal niets traden.. is dit zo'n Blizzard 72 uur activate protocol of is er wat anders aan de hand:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:46
Daarna heeft blizzard zo veel veranderingen aan talends en spells gedaan dat het kapot ging. en het is nog steeds kapot.
Sorry,maar dan heb je echt een hele grote roze bril op.
Ik speel sinds het uit is (met een kleine break aan het einde van cata) en ik herken me totaal niet in al die rozegeur en maneschijn verhalen van vanilla en TBC, het spel is echt beter geworden en zeker niet makkelijker.
Als het spel nog zo zijn geweest zoals vroeger dan zouden ze nu waarschijnlijk al onder de 1 miljoen subs zitten, ze hadden toen grote balans problemen, veel meer bugs in instances, veel meer non-skilled attunements en grind, veel minder te doen buiten end-game om, etc etc
Nee, wat uitdaging en kwaliteit betreft is het tegenwoordig een stuk beter, blizzard zou wel gek zijn om naar die puinzooi terug te gaan.
Laat me raden, je vind het vervelend dat er nu meer mensen met paarse pixels rondrennen dan voorheen?

[ Voor 5% gewijzigd door blouweKip op 17-08-2013 06:25 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
HStyles schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:56:
[...]

Ik ga akkoord met blouweKip, er was geen balance in vanilla/bc. Zeker in vanilla kregen heel veel specs gewoon geen kans in raids omdat ze niet levensvatbaar waren. Bijvoorbeeld: elke klasse met een heal spec deed ook alleen maar dat, healen. Hun dps/tank specs waren ondermaats. Om nog maar te zwijgen van het aantal guilds/mensen dat überhaupt in raids geraakte.

Ik zou een lijst kunnen maken met heel veel leuke dingen en herinneringen aan vanilla wow, maar er staat een evengrote lijst aan negatieve zaken tegenover.

Ik speel al sinds vanilla (met periodes) en ik heb toen een leuke tijd gehad met het spel, maar ik heb het ook zien verbeteren met de jaren. Ik begrijp de nostalgie naar die tijd niet om eerlijk te zijn. Moest Blizzard morgen toegeven en vanilla/bc realms openen, ik zou er zeker niet gaan spelen.

*edit* Hier zijn twee artikels die redelijk objectief beschrijven welke problemen elke klasse had in vanilla/BC: link 1 en link 2

[ Voor 28% gewijzigd door Kapoen op 17-08-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
HStyles schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:56:
[...]

Het spel is nooit echt goed gebalanceerd geweest. Elke patch geeft Blizzard weer voorkeur aan een bepaalde class om die voor die patch sterker te maken. Meestal is dat de classgroep die de patches ervoor het hardst gezeurd hebben op het WoW forum dat hun class teveel generfed wordt. Dan begint de volgende groep de patch erna te zeuren dat die ene class teveel gebuffed is en zo gaat het hele cirkeltje rond. Blizzard luistert iets teveel naar spelers waardoor ze het spel teveel aanpassen naar de spelers wens. Hierdoor is het spel langzaam achteruit aan het gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 17-08-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben voor het eerst level 90 geworden. Maar nu bekruipt mij het "wat nu?" gevoel een beetje. Dailies doen? Heroic instances? wat is wijsheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Met het oog op de nakende release van patch 5.4 zou ik zeggen, verzamel justice points door dungeons te doen. Met deze points kan je in de volgende patch volop epics kopen en zo je char snel voorzien van gear.

In de tussentijd koop je je eerste epics met valor points en kan je de LFR raids doen voor nog wat extra gear.

Uiteraard kan je je ook bezig houden met zaken zoals pet battles, PvP, transmog items,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op het moment ben ik nog te laag gegeared voor LFR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Dat is snel op te lossen hoor, gewoon dungeons doen en wat gear verzamelen. Daarnaast kan je je justice points converten naar honour points en deze gebruiken om enkele pvp epics te kopen. Zo zit je snel aan de minimum gear vereisten voor LFR.

Alleen is het de vraag of dat nu nog nodig is, met 5.4 zo dichtbij. Met al de gear die je in 5.4 kan aankopen kan je zo een aantal van de oudere raids overslaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Kapoen op 17-08-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
blouweKip schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 06:24:
[...]
Sorry,maar dan heb je echt een hele grote roze bril op.

*knip*

Laat me raden, je vind het vervelend dat er nu meer mensen met paarse pixels rondrennen dan voorheen?
Je hebt gelijk wat betreft die roze bril, want toen was het ook niet perfect. Daar geloof ik ook niet in, maar ik ben begonnen in TBC en dat was voor mij wel de beste WoW ervaring tot nu toe.

Deze reactie laat dat het beste zien:
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:58:
ben voor het eerst level 90 geworden. Maar nu bekruipt mij het "wat nu?" gevoel een beetje. Dailies doen? Heroic instances? wat is wijsheid :)
Wat doe je nu op max lvl? Een scenario voor een 450 wapen, een questchain voor 502 boots en wat JP's omzetten naar HP's voor PvP gear zodat je LFR in kan. Dan hopen op drops en zo doorstomen naar ToT LFR. Zit je op 490-500 ilvl en dan?

Het was een hoop grinden in TBC ook voordat je iets had, en die attunements waren irritant voor je alts. Maar dat scheidde wel het een en ander. De meeste kwamen niet verder dan Kara als ze überhaupt al de attunement hadden gedaan. Tuurlijk wordt dat gezien als belemmerend en niet casual-friendly, maar er was altijd wel iets om verder mee te gaan.
Grinden is niet altijd even leuk misschien, maar het geeft voldoening als je het uiteindelijk toch hebt dat ene item. Of toch die attunement gehaald hebt na xx aantal uur kloten of hc's runnen, gewoon om die ene key te kunnen halen. Het is niet casual-friendly en ikzelf heb ook nooit meer end-content gezien dan Kara/Maggy/Gruul/ZA tijdens TBC, maar dat irriteert niet omdat dit voor mij toen de max was. Je hoeft niet persé alles te zien of mee te maken toch? Het gaat juist om de weg naar het einddoel dat bepaald of het het waard was of niet? En tegenwoordig is die weg zo kort: vink een vakje aan, druk op de knop en 10 minuten later sta je via een loadscreen in een of andere dungeon/raid. Niks van verhaal of moeite hoeven doen, nee gewoon nuke skull en hopen op drops.

En ik geloof best dat er nu ook nog altijd skill nodig is in raids, maar dan moet je wel heroic raids zoeken. Ikzelf heb alleen LFR gedaan en dit is lachwekkend simpel, maar aan de andere kant heb je ook niet heel veel guilds volgens mij die heroic raids doorlopen. Dus de content is nog net zo gelimiteerd als voorheen, alleen heb je nu afgezwakte bosses om toch wat te laten zien aan de casual spelers. Althans zo zie ik het.
En ja, ik irriteer mij eraan dat epic items zo makkelijk te krijgen zijn. Toen was het een scheidingslijn, tegenwoordig moet je kijken naar "Thunderforged" wil het bijzonderder zijn. Man, ik was en ben nog altijd trots op mijn complete blue dungeon set uit TBC voor m'n resto druid (Moonglad Raiment). Voorheen was een epic drop speciaal, nu droppen ze zoveel en kun je ze vendoren of DE'en. Dat haalt voor mij alle charme weg, en dan zal ik wel een roze bril op hebben van TBC. En toen was ook lang niet perfect en nu maak ik dankbaar gebruik van verbeteringen, maar de game-ervaring van toen was beter dan nu.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Ik denk dat de game in Vanilla/TBC en in beperkte mate WotLK geschikter was voor de "hardcore" spelers die niet vies zijn van een rep grind of raid PuG hier en daar. Om subscribers te trekken hebben ze dit toegankelijker moeten maken, iets dat imo niet eenvoudig gecombineerd kan worden met het behouden van de hardcore spelers. Als blizzard geen geld nodig had en hun passie kon volgen dan hadden we waarschijnlijk nogsteeds 40/25/15/10 man raids met non-shared lockouts gehad. LFR bestond niet en het algemene niveau zou zo veel hoger liggen. Mja geld...

On topic, vandaag Onyxia mount geloot :D jaren farmen eindelijk beloond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Freaky Maus schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:40:
[...]

Je hebt gelijk wat betreft die roze bril, want toen was het ook niet perfect. Daar geloof ik ook niet in, maar ik ben begonnen in TBC en dat was voor mij wel de beste WoW ervaring tot nu toe.

[...]
TBC vond ik idd ook het beste en meeste fun
Het is ook buiten raids om dat het te simpel is

Toen de nieuwe tallent tree in de panda expansie zag moest ik huilen.
Met een Destro warlock bijvoorbeeld heb je nu minder spels dan je toen op lvl60 hebt 8)7
(dit geld voor alle classes)

verder alles te voorgebakken..
Met rogue moest je "vroeger" zelfs reagents kopen voor je poisons, flash power voor vanisch, en dan nog die reagent voor Blind te kunnen doen. nu krijg je alles kant en klaar..

World pvp is kapot gemaakt gedeeltelijk door de "ik teleporteer naar de instance" ipv naar de summon stone te lopen waar vervolgens weer een of andere roque in stealth klaar staat om je te pakken te krijgen :+

Ik zie mensen nu door instances heen steamrollen niet normaal meer. "vroegah" was ik nog minimaal uur bezig in een low lvl instance. in sommige zelfs UREN. beetje praten met mensen over van alles en nog wat. die instance finder is niet goed geweest.

Als ze terug zouden gaan naar de old tallent tree, die achterlijke monk klasse verwijderen en stoppen met alles zo voor te kauwen zou ik zo terug komen naar dit spel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
HStyles schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:27:
Toen de nieuwe tallent tree in de panda expansie zag moest ik huilen.
Met een Destro warlock bijvoorbeeld heb je nu minder spels dan je toen op lvl60 hebt 8)7
(dit geld voor alle classes)
Minder spells hoeft de game nog niet slechter te maken, maar kan juist iets goeds zijn. Alleen alles is minder of juist teveel geworden in de loop der tijd.

Ik zou bijvoorbeeld wel een complete herindeling van het proffession systeem willen zien, want nu ff een profession van 1 naar 600 lvlen kost veel gold en veel tijd. En zo zijn er nog veel meer dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
Wat betreft het hele verhaal hierboven over wel of niet met een roze bril terugkijken naar oudere expansions: de beste manier om te kijken of je echt met een iets te rooskleurige blik terugkijkt is een private server. MoP leek mij niet echt boeiend meer, heb wel nog 1 character naar 90 geleveled, maar ik vond het hele levelen waardeloos geworden.

Questen vond ik vroeger wel oke (niet super leuk, niet verschrikkelijk); van tijd tot tijd moest je wat opzoeken op een website (good old Thottbot), guildies vragen hoe iets moest of waar je een item kon vinden. Sommige quests waren slecht geregeld, veel teveel heen en weer lopen voor weinig xp, maar je moest wel vanwege een vervolgquest.
Tegenwoordig zijn de quests wel leuk/grappig, maar te gemakkelijk en het is "lopende band werk". Accept quest, kijk op de map en vlieg erheen, kill 5 mobs, questitems hebben altijd 100% droprate, ga terug, repeat. Ik ben tijdens het levelen ook geen enkele keer in de situatie gekomen dat mobs te lastig waren, groupquests bestaan niet meer, elite mobs zijn er met questen ook niet meer. Ja, voor die dingen moest je vroeger een paar vrienden optrommelen om te helpen, maar daar is het toch een MMO voor?

Ook het hele rep farmen, attunements halen enzovoorts vond ik destijds (en nog altijd) prima. Wilde je rep voor faction X, dan deed je die (heroic) dungeons, wat (daily) quests of zelfs rep items kopen/inleveren (wat prima werkte bij altjes). Het enige wat niet optimaal geregeld was, was dat er voor sommige classes/specs (tanking druid b.v.) essentiële items alleen via rep te krijgen waren (Cenarion exalted mace of staff?). Dit was echter geen fout in het rep systeem, maar een fout in de verkrijgbaarheid van bepaalde items in instances/crafting/eerste raidbosses.
Attunements waren, als je een beetje oplette, gewoon onderdeel van je leveling/gearing proces. Doe een paar quests (levelen), pik wat items op of kill bosses in instances (levelen/gearen) en je hebt zo je attunement bij elkaar. Die quests/instances deed je sowieso al, wellicht dat je vanwege de attunement iets specifieker te werk moest gaan. Het was in ieder geval een maatstaf waaraan je kon zien dat iemand iets van het spel begrepen had (quests oplossen, teamwork etc.). Tegenwoordig kan je half AFK levelen m.b.v. LFG en op lvl90 zo een raid inlopen.

Anyway, ik heb een tijdje wat zitten klooien op een private TBC server, puur om eens te ervaren hoe het toen was. Het is inderdaad weer even wennen, maar ik moet zeggen dat het "roze bril syndroom" heel erg meevalt. Dit wil zeggen: het bevalt weldegelijk stukken beter als tegenwoordig. Bij sommige dingen is het weer even omschakelen, bijvoorbeeld instances doen. Na zoveel jaar de LFG tool te hebben gehad moet je nu zelf weer een groep maken. De allereerste versie van LFG zit wel al in de build van die private server. Je kunt aangeven instances A, B en C te willen doen, maar je moet zelf de mensen aanspreken en de groep maken. Dit kost meer moeite, net zoals het doorlopen van de (heroic) instances zelf, maar het brengt direct weer hetgeen terug wat tegenwoordig ontbreekt: de samenwerking/het MMO gevoel.
Mensen aanspreken en vragen of ze een instance willen doen is 100 keer leuker dan op een knop drukken en automatisch bij elkaar gegooid worden. Instances zijn ook veel leuker, omdat je weer als een team te werk moet gaan. CCen van mobs moet (vaak) weer, omdat AoE tanking vrij lastig was destijds en/of omdat de tank anders te snel plat ligt. Mages die weer sheep en counterspell gebruiken, hunters met traps, sap van rogues en al het andere CC spul.. het was heerlijk om dat weer eens gebruikt te zien worden in plaats van met AoE damage in volle sprint door de instance rennen. Threat was ook weer heel erg wennen; ik moest toch weer even een threatmeter installeren en goed opletten in welke volgorde de tank de mobs afhandelde.

Heb ik het me lange tijd te rooskleurig voorgesteld? Nee, niet echt. Het was alleen even wennen. Als je jarenlang zaken als de LFG tool en een ingebouwde questhelper in je map gewend bent, kost het je even een uurtje voordat je weer door hebt hoe alles werkt.
Een ander ding, het lijkt misschien klein, wat destijds veel fijner was, was het behalen van nieuwe spells/skills bij het levelen. Tegenwoordig, en dan zeker als je levelt met bonus-xp features, level je erg snel en krijg je alle nieuwe spells/abilities direct in je spellbook. De laatste keer dat ik in Cata/MoP een altje aan het levelen was kwam ik er 10 levels later pas achter dat ik een aantal spells had. In TBC moest je hiervoor langs je classtrainer om de spell te leren. Dit zou je als "lastig" kunnen ervaren in het huidige systeem, waar je soms zo snel levelt dat steeds terug naar de trainer gaan als hinderlijk kan worden ervaren. Het grote voordeel vind ik echter dat je de spells zelf moet ophalen, je ziet wat je krijgt en je je hierdoor ook meer bewust van bent wat je hebt bijgeleerd. Kortom: je bent meer betrokken bij het groeiproces van je character. Ook het leren van een spell bij jouw classtrainer vind ik veel natuurlijker dan iets maar automatisch toegewezen krijgen.

Hetzelfde geldt voor de talents. Blizzard heeft het systeem destijds (met name in MoP) gewijzigd omdat men in het oude systeem toch altijd talent X, Y en Z wel oppakte. Daarbij moest dit systeem meer belangrijke keuzes opleveren (kies ik bij deze rij A, B of toch C). Dat laatste is voor mijn gevoel totaal niet verbeterd. Nog altijd is 1 build de beste keuze en kiezen mensen die setup voor 99.5% van de gevallen. Voor een enkele situatie is 1 talent wisselen wellicht iets beter, maar dat kon met het oude systeem ook. Dit was destijds alleen lastig, omdat er geen dualspec was en je voor talents te wisselen naar je trainer moest, maar het was niet lastig door de talenttrees van toen. Daarbij kon je het oude systeem (met 3 trees van 41 talents) veel meer finetunen, wat vaak handig was bij veranderende gear. Heel veel classes/specs hebben een hitcap of crit/haste breakpoint. Krijg je betere/andere gear met meer hit/haste/crit erop, kan je een talentpoint wisselen voor iets anders. En ja, dit gebeurde bij mij regelmatig.
Al met al is het weer een voorbeeld waar je vroeger de keuze zelf in handen had en tegenwoordig niet meer. Het laatste voorbeeld wat ik noemde is tegenwoordig grotendeels gedekt door reforging, maar sommige utility talents kan je niet door stats vervangen.

TL:DR het "roze bril syndroom" is (iig bij mij) maar zeer beperkt waar en ik vind de stijl van TBC nog altijd vele malen beter. Een paar dingen zijn verbeterd t.o.v. toen, maar heel veel dingen zijn nu aanzienlijk slechter. Voor mij zijn heel veel aspecten van het MMO gevoel nu weg, het lijkt meer op een single-player spel wat je toevallig met veel mensen in dezelfde wereld speelt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Het is normaal voor mensen om hun begindagen in een mmo te romantiseren, ook ik heb dat wel enigzins (het is immers nieuw)
Deze reactie laat dat het beste zien:
quote:
FVV schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:58:

Wat doe je nu op max lvl? Een scenario voor een 450 wapen, een questchain voor 502 boots en wat JP's omzetten naar HP's voor PvP gear zodat je LFR in kan. Dan hopen op drops en zo doorstomen naar ToT LFR. Zit je op 490-500 ilvl en dan?
Die vraag speelde nog meer in vanilla en TBC, bovendien waren de timesinks in die expansies vele malen saaier en was er helemaal geen skill voor nodig.
Grinds die lang duren en niets anders dan tijd kosten zijn niet hardcore of uitdagend.
Het was een hoop grinden in TBC ook voordat je iets had, en die attunements waren irritant voor je alts. Maar dat scheidde wel het een en ander. De meeste kwamen niet verder dan Kara als ze überhaupt al de attunement hadden gedaan. Tuurlijk wordt dat gezien als belemmerend en niet casual-friendly, maar er was altijd wel iets om verder mee te gaan.
Toch bekruipt me hier het gevoel dat je je speelplezier laat afhangen van de mate waarin andere mensen beperkt werden, persoonlijk geef ik de voorkeur aan wow nu waar skill belangrijker is geworden dan de tijd die je nodig hebt om te spelen.
Grinden is niet altijd even leuk misschien, maar het geeft voldoening als je het uiteindelijk toch hebt dat ene item. Of toch die attunement gehaald hebt na xx aantal uur kloten of hc's runnen, gewoon om die ene key te kunnen halen. Het is niet casual-friendly en ikzelf heb ook nooit meer end-content gezien dan Kara/Maggy/Gruul/ZA tijdens TBC, maar dat irriteert niet omdat dit voor mij toen de max was. Je hoeft niet persé alles te zien of mee te maken toch? Het gaat juist om de weg naar het einddoel dat bepaald of het het waard was of niet?
Saai grinden is geen uitdaging en voor mij voelt het als werk, ook ik heb alle attunements gehaald en dagen lang lopen farmen voor allerlei mats voor een paar uurtjes progressie raiding.
Ik was blij toen blizzard al die saaie meuk weg had gehaald (overigens vind ik dailies ook saai maar in ieder geval minder saai dan hoe het vroeger was).
En tegenwoordig is die weg zo kort: vink een vakje aan, druk op de knop en 10 minuten later sta je via een loadscreen in een of andere dungeon/raid. Niks van verhaal of moeite hoeven doen, nee gewoon nuke skull en hopen op drops.
Nee hoor, je kijkt alleen naar lfr,wat bedoeld is voor mensen die vroeger helemaal niets te zien krijgen.
Bij normale raids moet je nog steeds naar de instance toe (have group will travel bestaat niet meer) en bij HC scenario's en challenge modes zul je nog steeds tijd moeten verspillen om een groep samen te stellen, precies zoals vroeger.
En ik geloof best dat er nu ook nog altijd skill nodig is in raids, maar dan moet je wel heroic raids zoeken. Ikzelf heb alleen LFR gedaan en dit is lachwekkend simpel, maar aan de andere kant heb je ook niet heel veel guilds volgens mij die heroic raids doorlopen. Dus de content is nog net zo gelimiteerd als voorheen, alleen heb je nu afgezwakte bosses om toch wat te laten zien aan de casual spelers.
Je vergeet normal mode, die is al moeilijker dan alle "normal" modes in vorige expansies, lfr is niet te vergelijken met raiden.
Je moet lfr als een 5 man zien waar je in een group van 25 zit, vind je dat niet leuk dan moet je het niet doen (toch?)
Althans zo zie ik het.
En ja, ik irriteer mij eraan dat epic items zo makkelijk te krijgen zijn. Toen was het een scheidingslijn, tegenwoordig moet je kijken naar "Thunderforged" wil het bijzonderder zijn. Man, ik was en ben nog altijd trots op mijn complete blue dungeon set uit TBC voor m'n resto druid (Moonglad Raiment). Voorheen was een epic drop speciaal, nu droppen ze zoveel en kun je ze vendoren of DE'en. Dat haalt voor mij alle charme weg, en dan zal ik wel een roze bril op hebben van TBC. En toen was ook lang niet perfect en nu maak ik dankbaar gebruik van verbeteringen, maar de game-ervaring van toen was beter dan nu.
Hier geef je dus duidelijk aan dat gear en de mate waarin andere mensen toegang hebben gekregen tot deze gear je spelervaring laat beinvloeden: er zit nog een wereld van verschil tussen de stats dus misschien moet je gaan spelen voor je plezier in plaats van je ingame zelfwaarde laten afhangen van paarse of oranje pixels.

Ik snap dat voor je gevoel vroeger alles beter was maar mijn punt is dat als je het objectief bekijkt er verrekte weinig overblijft van dat gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
blouweKip schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:01:
Die vraag speelde nog meer in vanilla en TBC, bovendien waren de timesinks in die expansies vele malen saaier en was er helemaal geen skill voor nodig.
Grinds die lang duren en niets anders dan tijd kosten zijn niet hardcore of uitdagend.
In TBC kon je je anders bezighouden met questchains om daily's te openen, attunements verkrijgen, het maxen van je professions, etc.. Om heroics destijds door te komen had je echt wel iets van skill nodig, nu heb je wel skill nodig? Hoezo heb ik skills nodig in heroics of LFR? Dat is de hedendaagse timesink of niet? Ja en daily's maar dat is het zelfde als toen.
Toch bekruipt me hier het gevoel dat je je speelplezier laat afhangen van de mate waarin andere mensen beperkt werden, persoonlijk geef ik de voorkeur aan wow nu waar skill belangrijker is geworden dan de tijd die je nodig hebt om te spelen.
Het gaat mij niet om het beperken van anderen, maar om de exclusiviteit van gear en andere mijlpalen. Dat WoW nu meer skill vereist zal ik maar niet op reageren. :+
Saai grinden is geen uitdaging en voor mij voelt het als werk, ook ik heb alle attunements gehaald en dagen lang lopen farmen voor allerlei mats voor een paar uurtjes progressie raiding.
Ik was blij toen blizzard al die saaie meuk weg had gehaald (overigens vind ik dailies ook saai maar in ieder geval minder saai dan hoe het vroeger was).
Dat jij grinden saai vindt betekend niet dat het voor anderen ook geldt. Plus je noemt nu juist het punt waar het om gaat.. wilde je raiden moet je allerlei mats hebben voor je potions e.d. en dit kostte tijd om te verkrijgen en dus toewijding. Je moest wat doen om in een raid te komen en dus een bewuste keuze maakte. Niet om zomaar even wat loot te halen of een kijkje te nemen.
Nee hoor, je kijkt alleen naar lfr,wat bedoeld is voor mensen die vroeger helemaal niets te zien krijgen.
Bij normale raids moet je nog steeds naar de instance toe (have group will travel bestaat niet meer) en bij HC scenario's en challenge modes zul je nog steeds tijd moeten verspillen om een groep samen te stellen, precies zoals vroeger.
Je moet nog altijd naar een raid entrance toe, gezien we allemaal überspeed flying hebben kost dat wel 30 seconden na de portal naar Pandaria te hebben gebruikt. Tijd verspillen om een groep samen te stellen, dat heet voorbereiding. In TBC hing je heroic af van degene die de group samenstelde, had je geen mage, rogue of hunter (dus geen cc) was het k-u-t. Je dungeon begon al dus voordat je erin stond, men reserveerde hier tijd voor en waren serieus betrokken.
Je vergeet normal mode, die is al moeilijker dan alle "normal" modes in vorige expansies, lfr is niet te vergelijken met raiden.
Je moet lfr als een 5 man zien waar je in een group van 25 zit, vind je dat niet leuk dan moet je het niet doen (toch?)
LFR staat voor "Looking For Raid", ik weet dat het een aanfluiting is maar Blizzard ziet het volgens mij als raiden? En normal raids moeilijker dan alle normal raids in vorige expansions, aangezien ik geen ervaring heb in MoP met normal raids kan ik moeilijk oordelen. Maar ik heb grote moeite te geloven dat normal raids in Pandaria moeilijker zijn dan welke raid daarvoor dan ook (mits normal).
Hier geef je dus duidelijk aan dat gear en de mate waarin andere mensen toegang hebben gekregen tot deze gear je spelervaring laat beinvloeden: er zit nog een wereld van verschil tussen de stats dus misschien moet je gaan spelen voor je plezier in plaats van je ingame zelfwaarde laten afhangen van paarse of oranje pixels.

Ik snap dat voor je gevoel vroeger alles beter was maar mijn punt is dat als je het objectief bekijkt er verrekte weinig overblijft van dat gevoel.
Als ik het goed begrijp is mijn speelwijze dus niet meer juist voor het huidige WoW? Zoals gezegd wil ik andere mensen niet beperken, maar dat gevoel van iets samen gehaald te hebben is totaal weg. Toen was communicatie een groter deel van de game wat positief werkt in een MMORPG. Nu klik je een knop en heb je 35 minuten later 3 raidbosses in LFR gekilled zonder maar ook een woord te zeggen. Hoezo MMO?
En alle activiteit buiten raiden om is beperkt tot daily's en heroics runnen voor de VP's. Al zijn ze wel bezig met die Brawler spul en strak in 5.4 weer iets nieuws om dit interessanter te maken. In MoP kunnen ze net zo goed 85-89 scheiden van lvl 90 content, want niemand is ook meer te vinden in de gamewereld omdat ze allemaal rondhangen in de major cities vanwege portals, AH, repair, etc..

Maargoed, het moge duidelijk zijn dat iedereen WoW speelt op z'n eigen manier. Ik vind het alleen jammer dat het veranderd is, en ik zou graag een server zien waar ik weer van lvl 1 kan beginnen exact zoals in het begin van TBC. Wil niet zeggen dat het nu k-u-t is, want er zijn ook dingen verbeterd en handiger geworden. Maar de gameplay is allemaal go-go-go en alles moet makkelijk en snel te verkrijgen zijn en iedereen moet toegang hebben. Wieso?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 00:31
[...]
Grote probleem is echter, LFR is opgezet met de gedachte mensen enerzijds een introductie in raiden te geven en anderzijds mensen die zich niet kunnen binden aan een raidschema van een guild een kans te bieden om alsnog iets van raiden te kunnen doen. Het is opgezet als een raid, met alle voordelen als raiding gear (iets lager ilvl maar wel tier-items), belachelijk eenvoudige content en totaal geen behoefte aan teamwork.

Als men het niet als raid zou moeten zien, waarom dan wel al die voordelen? Gear daar krijgen is het probleem niet, het probleem is dat het bijna dezelfde gear als bij "echte raids". Met name de tier-items zijn het probleem, dat bleek wel in Dragonsoul, waar zelfs de topguilds van de server LFR gingen farmen om liefst al in de eerste week hun 4-set bonus te krijgen. Ook trinkets en wapens geven vaak problemen, zie bijvoorbeeld Gurthulak welke in PVP (zelfs als LFR versie) best overpowered was.
Blizzard zegt hier altijd wel "je hoeft het niet te doen", wat in grondbeginselen ook wel klopt, maar als je op highend raiding iets wilt bereiken moet je wel. Ik hoef in het echte level ook niet te werken, maar als ik mijn auto, pc en andere leuke spullen wil kunnen veroorloven moet ik wel.

Het initiële idee van LFR (mensen "leren" raiden) was goed, de implementatie is echter bagger. Dit komt met name doordat in veel gevallen bepaalde, op normal en zeker heroic, cruciale boss mechanics in LFR niet bestaan, of zo zwak zijn dat je ze compleet kunt negeren. Raiden houdt mijn inziens in dat je een boss met moeilijke/uitgebreide mechanics overwint, wat alleen mogelijk is doordat je met een groep van 10/25 man samenwerkt. De mechanics kan je in LFR (groten)deels negeren en samenwerking is vaak ver te zoeken.

Wat mij betreft mag LFR best zo retarded makkelijk zijn als het is, maar dan met andere gear (geen tier, andere wapens/trinkets) en liefst nog met andere content (iets als ToC tijdens WotLK). Als men de tier-items e.d. er wel in laat, pas dan het niveau van LFR zodanig aan dat de bosses wel altijd al hun abilities hebben en dan abilities die je geheid killen op normal, je ook killen in LFR (zodat je ze niet kunt negeren).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
Vanavond eindelijk eternally in the vale gehaald, met de dungeon en scenario rep en weer ns wat dailies doen ben ik dr, dus kan ik weer wat anders gaan doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
So much voor 'even' beetje WoW meespelen met iemand.. er is niet veel hetzelfde meer qua skills en ratation die ik destijds gebruikte met het Warlock char dat ik speelde..Kan echt helemaal opnieuw m'n skills en rotation gaan kiezen, die specialization zat er nog niet in toen in stopte..

Het traden snap ik niets van.. ik kan dus echt niets traden met mn gamemaatje.. Heeft dat met de heractivatie van m'n account te maken? Geen trialaccounts ofzo, gewoon gametime gekocht.

De leveling quests zijn gelukkig(?) nog wel hetzelfde; zoek, begeleid, vind klik klik klik ZZzzzzzz.. Snel dungeons doen maar eerst mn skills sorten.. Tips voor een quick guide voor een demonology (-dan-maar) lvl67 warlock zodat ik, zonder al te veel tijd te hoeven investeren, snel even mee kan spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 17:15
De leveling quests zijn gelukkig(?) nog wel hetzelfde; zoek, begeleid, vind klik klik klik ZZzzzzzz.. Snel dungeons doen maar eerst mn skills sorten.. Tips voor een quick guide voor een demonology (-dan-maar) lvl67 warlock zodat ik, zonder al te veel tijd te hoeven investeren, snel even mee kan spelen ?
In de essentie zijn ze hetzelfde gebleven inderdaad.
Ten aanzien van het probleem traden met je vriend, kan het zijn dat hij op een andere server zit? Je kan namelijk wel samen spelen als je op een andere server zit maar niet traden. Tja conjured spul wel.

Probeer eens de site Icyveins voor tips en tricks van classes<-tick maar in op google :)

[ Voor 2% gewijzigd door Julios op 17-08-2013 21:23 . Reden: Hoofdletters ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
Aant kijken, thanks..ben er echt helemaal uit best een pain in the butt als je even erin wil stappen.. dus even min-maxen qua tijd besteden aangezien WoW tijdelijk is.

en duh inderdaad.. bleek dat m'n gamemaatje niet op de realm zat die zij verteld had.. (wasn't me ;)) check dubbelcheck.. Vond het al zo vreemd :P

Nou ik ga even spitten. Niet echt heel uitnodigend om even snel weer op te pakken.. maar ok, logisch als je zo lang uit bent geweest... Erg opvallend trouwens hoe snel m'n maatje door de levels is gerend.. volgens mij heb ik er destijds echt veeeeeeel langer over gedaan. Maar ok zal er ook wel bij horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 17:15
Geen probleem zo kunnen we elkaar wat helpen toch?

Ja het kan een hele overgang zijn als je er een hele tijd uit bent geweest.
Dan is dat opgelost haha. Je kan ook op "wowhead" kijken bij guides soms hebben ze daar wat bruikbaars staan.
Heeft heeft je maatje misschien heirloom(extra exp bij quests en kills) gear? Dan gaat dat ook als een trein, een sneltrein wel te verstaan.

Ze hebben ook de benodigde exp voor lvls verlaagd.

[ Voor 6% gewijzigd door Julios op 17-08-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
In TBC kon je je anders bezighouden met questchains om daily's te openen, attunements verkrijgen, het maxen van je professions, etc.. Om heroics destijds door te komen had je echt wel iets van skill nodig, nu heb je wel skill nodig? Hoezo heb ik skills nodig in heroics of LFR? Dat is de hedendaagse timesink of niet? Ja en daily's maar dat is het zelfde als toen.
Tja, nu kun je rep grinden voor van alles en nog wat, heroics doen (sorry, maar veel heroics zergde ik op termijn gewoon in tbc, net als nu mogelijk is met wat betere gear), dailies doen, lfr in, normal & heroic 10 & 25, dat is toch een stuk meer en het mooie van dat alles is dat je nu meer keuze hebt.
Het gaat mij niet om het beperken van anderen, maar om de exclusiviteit van gear en andere mijlpalen. Dat WoW nu meer skill vereist zal ik maar niet op reageren. :+
Tja, als exclusieve gear je doel is in wow (en dus e-peen) dan is het automatisch zo dat je mijlpalen afmeet in de mate waarin andere mensen er niet in mee kunnen komen, niet vanwege die skill (want die komt niet kijken bij grinds) maar puur vanwege hun gebrek aan tijd, ik snap dus wel dat je die skill opmerking graag negeert :P
Dat jij grinden saai vindt betekend niet dat het voor anderen ook geldt. Plus je noemt nu juist het punt waar het om gaat.. wilde je raiden moet je allerlei mats hebben voor je potions e.d. en dit kostte tijd om te verkrijgen en dus toewijding. Je moest wat doen om in een raid te komen en dus een bewuste keuze maakte. Niet om zomaar even wat loot te halen of een kijkje te nemen.
Dat had niets met toewijding te maken, het was gewoon enorm saai, misschien dat daarom de raids van destijds wat opgehemeld worden: omdat je anders niet meer kan verantwoorden dat je er zoveel zinloos voor gegrind hebt..
Als je stelt dat het spel makkelijker is en de de primaire verschillen met name liggen in de hoeveelheid hersenloos gegrind dan kun je gewoon niet zomaar uit de losse pols stellen dat het spel makkelijker is zonder dat verder te beargumenteren.
Je moet nog altijd naar een raid entrance toe, gezien we allemaal überspeed flying hebben kost dat wel 30 seconden na de portal naar Pandaria te hebben gebruikt. Tijd verspillen om een groep samen te stellen, dat heet voorbereiding. In TBC hing je heroic af van degene die de group samenstelde, had je geen mage, rogue of hunter (dus geen cc) was het k-u-t. Je dungeon begon al dus voordat je erin stond, men reserveerde hier tijd voor en waren serieus betrokken.
Challenge modes zijn toch een stuk moeilijker dan de heroics van destijds, natuurlijk was er wel eens een mismatch kwa classes in tbc, precies dat is ook aangepakt (bring the player and not the class) nadat het zon puinzooi was in TBC :P
Nee serieus, zoiets als challengemodes was er niet echt in tbc (op de ZA timed run na), idem voor heroic raids (of heroic switches op bazen zoals in ulduar), het spel was gewoon makkelijker destijds.
LFR staat voor "Looking For Raid", ik weet dat het een aanfluiting is maar Blizzard ziet het volgens mij als raiden? En normal raids moeilijker dan alle normal raids in vorige expansions, aangezien ik geen ervaring heb in MoP met normal raids kan ik moeilijk oordelen. Maar ik heb grote moeite te geloven dat normal raids in Pandaria moeilijker zijn dan welke raid daarvoor dan ook (mits normal).
Normal mode is een stuk harder getuned dan voorheen, 10 man in sommige opzichten nog erger, mede vanwege lfr overigens, dat het looking for raid is kan inderdaad niet verhullen dat het eigenlijk niet veel met raiden van doen heeft. Niemand heeft last van lfr overigens dus tja, ik kan me er niet druk over maken.
Als ik het goed begrijp is mijn speelwijze dus niet meer juist voor het huidige WoW? Zoals gezegd wil ik andere mensen niet beperken, maar dat gevoel van iets samen gehaald te hebben is totaal weg.
Totaal niet herkenbaar, het is en blijft een mening en geen feit.
Toen was communicatie een groter deel van de game wat positief werkt in een MMORPG. Nu klik je een knop en heb je 35 minuten later 3 raidbosses in LFR gekilled zonder maar ook een woord te zeggen. Hoezo MMO?
Doe dan geen LFR als je dat zo erg vind, zoek zelf een groep net als vroeger (dat heb ik ook gedaan, werkt prima), maar doe niet net alsof LFR erg is als je er zelf voor kiest om het te runnen.
En alle activiteit buiten raiden om is beperkt tot daily's en heroics runnen voor de VP's. Al zijn ze wel bezig met die Brawler spul en strak in 5.4 weer iets nieuws om dit interessanter te maken. In MoP kunnen ze net zo goed 85-89 scheiden van lvl 90 content, want niemand is ook meer te vinden in de gamewereld omdat ze allemaal rondhangen in de major cities vanwege portals, AH, repair, etc..
Ach, dat is altijd zo na een tijdje in een expansion, CRZ maakt de wereld wat dat betreft voor 85 levels prima levend, niet zoals vroeger :P
Maargoed, het moge duidelijk zijn dat iedereen WoW speelt op z'n eigen manier. Ik vind het alleen jammer dat het veranderd is, en ik zou graag een server zien waar ik weer van lvl 1 kan beginnen exact zoals in het begin van TBC. Wil niet zeggen dat het nu k-u-t is, want er zijn ook dingen verbeterd en handiger geworden. Maar de gameplay is allemaal go-go-go en alles moet makkelijk en snel te verkrijgen zijn en iedereen moet toegang hebben. Wieso?
De gameplay is niet significant veranderd voor hen die graag iets uitdagends wil doen (eerder verbeterd) indien je doel is om unieke gear te krijgen met alleen een tijdsinvestering om daarmee in org/if te staan dan is het spel inderdaad veranderd, ik vind het ten goede en jij schijnbaar niet (laten we het ermaar op houden dat we van mening verschillen).
Moi_in_actie schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:49:
[...]

Grote probleem is echter, LFR is opgezet met de gedachte mensen enerzijds een introductie in raiden te geven en anderzijds mensen die zich niet kunnen binden aan een raidschema van een guild een kans te bieden om alsnog iets van raiden te kunnen doen. Het is opgezet als een raid, met alle voordelen als raiding gear (iets lager ilvl maar wel tier-items), belachelijk eenvoudige content en totaal geen behoefte aan teamwork.
Ik geef toe dat LFR in de huidige vorm daaraan niet voldoet, met name voor de 2e group, als het goed is zal flex daar misschien wat aan kunnen doen.
Er zijn ook hints dat blizzard eraan denk om een openraid achtige omgeving op te gaan zetten (ons guild heeft tijdens de vakantie ook redelijk wat via openraid gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williekeilen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb al weer een tijdje niet gespeeld, maar is er iets veranderd aan de manier waarop aggro werkt? in townlong steppes kan ik regelmatig niet uit combat komen. Vroeger liep ik altijd een stukje weg als ik ineens 4 mobs op me had maar nu volgen ze me letterlijk tot aan de andere kant van de wereld. Is er een makkelijke manier om als warrior uit combat te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
blouweKip schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 03:46:
Tja, nu kun je rep grinden voor van alles en nog wat, heroics doen (sorry, maar veel heroics zergde ik op termijn gewoon in tbc, net als nu mogelijk is met wat betere gear), dailies doen, lfr in, normal & heroic 10 & 25, dat is toch een stuk meer en het mooie van dat alles is dat je nu meer keuze hebt.
Maar al die rep grinding gaat allemaal via één kanaal: hc's runnen, enige wat veranderd is welk sterretje je aangevinkt hebt. Op zich best handig, maar de speelwereld is er niet meer bij betrokken. In TBC moest je mobs killen (en ook hc's), en ja dan heb je weer dat grinden maar iedereen is wel in de gamewereld aanwezig. En dat maakt een server weer levendig, Normal en heroic raids zijn gewoon een goedkope manier om voor het idee meer raids te creëren, zelfde bosses meer hp en opgewaardeerde loot. In TBC zou je gewoon één variant hebben, nu heb je er vier? Nee, niet zoals ik dat zie.
Tja, als exclusieve gear je doel is in wow (en dus e-peen) dan is het automatisch zo dat je mijlpalen afmeet in de mate waarin andere mensen er niet in mee kunnen komen, niet vanwege die skill (want die komt niet kijken bij grinds) maar puur vanwege hun gebrek aan tijd, ik snap dus wel dat je die skill opmerking graag negeert :P
Waarom is er transmog, vanwege cool uitziende gear en niet vanwege die e-peen. Jij bekijkt het precies van de andere kant, het gaat mij er niet om andere mensen buiten te sluiten. Het gaat mij om de mensen die wel die progressie kunnen maken, en zie mij nou niet als een elitist bastard die zelf nu in ilvl 543 rond huppelt en zich beter voelt dan de rest. Nee, want dat ben ik niet; maar waarom zou ik nog normal en heroic mode willen runnen? In LFR heb ik elke raid/boss gezien, er is niks nieuws aan behalve dat je meer skill nodig hebt. (kom hier verderop op terug)
Dat had niets met toewijding te maken, het was gewoon enorm saai, misschien dat daarom de raids van destijds wat opgehemeld worden: omdat je anders niet meer kan verantwoorden dat je er zoveel zinloos voor gegrind hebt..
Als je stelt dat het spel makkelijker is en de de primaire verschillen met name liggen in de hoeveelheid hersenloos gegrind dan kun je gewoon niet zomaar uit de losse pols stellen dat het spel makkelijker is zonder dat verder te beargumenteren.
Jij vindt het duidelijk saai, ik niet. En verantwoorden is niet nodig, want je speelt de game voor fun dus alle tijd die je eraan spendeert is zinloos of juist niet? Makkelijker is het wel geworden zonder dat grinden, want nu hoef je niet meer te kijken naar pots en food. Je krijgt nu van die food tables als loot die je kunt gebruiken in je raids, daar hoef je dus niet meer naar te kijken. Repair costs waren toen een belangrijk punt, met het nodige wipen kon dit aardig oplopen en destijds kwam gold niet zo rap binnen als nu. Daarom was een epic flying mount ook nog echt epic, niet iedereen had zo'n ding en was het cool als je er eentje tegen kwam. Nu kom je veel sneller aan gold en de kosten zijn omlaag, dus makkelijker? En dan kun jij wel weer zeggen dat het een kwestie van grinden is en dus saai en zinloos, maar juist dat grinden behield dat speciale gevoel van mounts/gear/etc..
Challenge modes zijn toch een stuk moeilijker dan de heroics van destijds, natuurlijk was er wel eens een mismatch kwa classes in tbc, precies dat is ook aangepakt (bring the player and not the class) nadat het zon puinzooi was in TBC :P
Nee serieus, zoiets als challengemodes was er niet echt in tbc (op de ZA timed run na), idem voor heroic raids (of heroic switches op bazen zoals in ulduar), het spel was gewoon makkelijker destijds.
Tja, nu kan iedereen healen. De selfheal van een tank (ilvl 500+) is voldoende om een heroic door te kunnen komen zonder healer. Noem je dat balans in MoP?
Normal mode is een stuk harder getuned dan voorheen, 10 man in sommige opzichten nog erger, mede vanwege lfr overigens, dat het looking for raid is kan inderdaad niet verhullen dat het eigenlijk niet veel met raiden van doen heeft. Niemand heeft last van lfr overigens dus tja, ik kan me er niet druk over maken.

Doe dan geen LFR als je dat zo erg vind, zoek zelf een groep net als vroeger (dat heb ik ook gedaan, werkt prima), maar doe niet net alsof LFR erg is als je er zelf voor kiest om het te runnen.
Zo'n flauw antwoord: je kiest er zelf voor dus moet je je bakkes houden? Nee, Blizzard maakt het onderdeel van deze game, het is makkelijker en dus kiest de meerderheid ervoor. Dat werd met die portals toen ook gezegd, je hoeft ze niet te gebruiken. Maar de meerderheid gebruikt ze wel, puur omdat het kan en makkelijker is. Ga jij nog door een leeg stuk land lopen? Dan kan ik net zo goed Skyrim pakken, dat is ook een singleplayer game. De gameplay is afhankelijk van anderen in een MMO, en als de meerderheid ergens anders is wat heb je daar dan te zoeken? Iedereen staat alleen maar meer in SWC of ORG..
De gameplay is niet significant veranderd voor hen die graag iets uitdagends wil doen (eerder verbeterd) indien je doel is om unieke gear te krijgen met alleen een tijdsinvestering om daarmee in org/if te staan dan is het spel inderdaad veranderd, ik vind het ten goede en jij schijnbaar niet (laten we het ermaar op houden dat we van mening verschillen).
Ik ben het er mee eens dat heroic mode en challenge mode nog uitdagend zijn en wellicht verbeterd, maar ons verschil in mening ligt in het feit dat de laagste drempel lager ligt met bijvoorbeeld LFR. Voorheen had je één drempel: je ging Kara in of niet. Wilde je dat moest je zus en zo, dit en dat. Iedereen had diezelfde drempel/attunement, geen LFR mode of normal mode of heroic mode. En niet om anderen uit te sluiten zoals jij stelt, maar gezien het onderdeel is van WoW ga je dus eerst door LFR > normal > heroic. Allemaal dezelfde raid om uiteindelijk op niveau te komen, maar het verschil in ilvl is zo groot dat je niet een stap over kunt slaan. BTW, pimpen met LFR gear gaat 'm niet worden. ;)

Maargoed, zoals je al zegt: laten we afsluiten dat het een meningsverschil is en blijft, anders wordt het slowchat.

@Williekeilen: aggro werkt nog altijd hetzelfde, je kunt als warrior zijnde chargen naar een mob die verderop staat om zo te ontkomen aan een meute. Of anders heroic leap gebruiken, of intimidating shout bijvoorbeeld.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Williekeilen schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:49:
Ik heb al weer een tijdje niet gespeeld, maar is er iets veranderd aan de manier waarop aggro werkt? in townlong steppes kan ik regelmatig niet uit combat komen. Vroeger liep ik altijd een stukje weg als ik ineens 4 mobs op me had maar nu volgen ze me letterlijk tot aan de andere kant van de wereld. Is er een makkelijke manier om als warrior uit combat te gaan?
Townlong Steppes zit ook tjokvol mobs met een kort aggro lontje ;) Grote kans dus dat je gewoon van de ene pack naar de andere loopt zonder dat je het zelf door hebt. Daarnaast wil die phasing van sommige zones ook nog eens raar doen (tenminste, ik heb toch al rare dingen gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Zo vanavond ook maar eens een Twitch setup gedaan om m'n Arena matches te streamen. Helaas lag, lag, lag. Niet helemaal onlogisch met m'n goedkope UPC abbo (pc trekt het prima). Enige resolutie waarin ik redelijk kan streamen is 360p, maar ja need I say more? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hmm, vandaag even wat tier tokens opgevist uit de loot pinata LFR delen. Maar even besloten om serieus werk te maken van een guardian offspec op m'n dr00d. 472 iLvl nu met een combinatie van 502 epix, 483 tier set en nog wat blues om de boel aan te vullen.

Eigenlijk niet zo slim achteraf, aangezien ik nu een tank offspec heb met een healing mainspec. Dailies doen = hell :D Hoewel ik als tank wel veel mobs tegelijk aankan.

Moet zeggen dat guardian wel fun is! Alhoewel het net nog ff behelpen was in Shado-Pan Monastery (wat haaaaaaat ik die instance trouwens!). Die packs na de 2de boss doen ontiegelijk veel pijn, moest daar nog best wel veel cd's poppen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Freaky Maus schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:43:
Tja, nu kan iedereen healen. De selfheal van een tank (ilvl 500+) is voldoende om een heroic door te kunnen komen zonder healer. Noem je dat balans in MoP?
In hoeverre heeft het met balans te maken? Een heroic is in eerste instantie een middel om te gearen voor LFR en het is nog steeds een uitdaging voor mensen met een ilvl < 463. Dat ik er als blood dk met ilvl 530 met 4 dps doorheen rag is een heel ander verhaal. Als je het heel zwart-wit bekijkt heb ik niets meer te zoeken in een heroic. Waarom doe ik het? Puur voor de snelle VP's.

Kijk je vervolgens naar normal raids dan zal je zien dat de balans een stuk beter is. Dan is de selfhealing van een dk gewoon nodig in de hele gameplay. Dat is gewoon hoe de class speelt. Het enige punt waar je wel over kunt discussieren is de dps van bepaalde tankclasses waaronder de dk. Ik kan nu, met gemak, in de top 3 eindigen in mijn 10m raid. De huidige opzet van vengeance en het gebruik kunnen maken van dps gear zonder in te leveren op survivability betekent gewoon dat je een flinke bak dps kan doen. En tbh, in 10 man raids is een goede dps van een tank best hard nodig. Maar een top 3 plek is wel een beetje too much.

Ach, in 5.4 wordt vengeance gefixt en wordt de proc chance van zowel de dps meta als de dps cloak aangepast wanneer je ze als tank gebruikt.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-08 22:10

Hierkomik

Zo dan...

Mik! schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:03:
[...]

In hoeverre heeft het met balans te maken? Een heroic is in eerste instantie een middel om te gearen voor LFR en het is nog steeds een uitdaging voor mensen met een ilvl < 463. Dat ik er als blood dk met ilvl 530 met 4 dps doorheen rag is een heel ander verhaal. Als je het heel zwart-wit bekijkt heb ik niets meer te zoeken in een heroic. Waarom doe ik het? Puur voor de snelle VP's.
Inderdaad. Wat mensen misschien vergeten is dat je zelfs in vanilla met sommige classes dungeons kon soloen (met mijn hunter vaak genoeg gedaan, alleen in TBC was dit tricky met HC's. WotLK was prima te doen, Zelfs de 5 man HC's van ICC.)

Ik moet zeggen dat ik ToT erg leuk vond en de leukste raids deze expansie tot nu toe, maar ben er nu wel klaar mee :-P. Van mij mag de patch komen...

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:45

hmr

@blouweKip ik ben het eigenlijk in alle opzichten eens met Freaky. TBC was in alle opzichten leuker en uitdagender dan MoP.. En het je hebt zeker niet meer skill nodig tegenwoordig.. Het aantal mensen dat in 490+ loopt maar geen CLUE heeft hoe ze een class moeten spelen is echt treurig.

Voorbeeld, een elemental shaman die in TOES need op een leather piece omdat zijn ilevel dan omhoog gaat en het beter was dan zijn 479 piece...

Tegenwoordig krijgt elke random tard gear naar zijn hoofdgeslingerd. LFR is wat mij betreft een grote farce... allemaal leuk dat iedereen de end game moet zien, maar het heeft mensen lui gemaakt.

PVP is sidns TBC ook downhill gegaan. Ik weet dat TBC niet geheel balanced was maar het was tenminste geen instagibfeest. Arena in TBC was gewoon nog echt fun om te doen en tegenwoordig moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet echt meer boeiend vind.

Daily's werden tenminste niet geforced en je kon gewoon instances runnen voor rep.. je had een keuze. (ok SS offensive misschien).

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Nu online
Nu heb ik nooit gespeeld tijdens TBC en WotLK, maar ik zou zeggen: kijk wat je er nu van vindt en doe wat je leuk vindt. Het gaat echt niet terug naar hoe het vroeger was.

Natuurlijk kun je als complete idioot een ilvl van 530 halen (valor gear, crafted spul, valor upgrades, world bosses) en er helemaal niets van kunnen, maar heb je daar last van? Zal mij een zorg zijn dat andere mensen die ik nooit tegenkom een paar paarse pixels hebben.

Als je je "speciaal" wilt voelen of als iemand een soort status wil aflezen uit gear, dan geldt dat alleen voor heroic raid gear. Voor mijn part maken ze valor en lfr gear blauwe pixels, maar dat soort gerommel in de marge kan mij echt totaal niet interesseren.

Ik speel omdat ik het nu leuk vindt (al ben ik wel klaar met ToT nu :p ) en negeer gewoon alles wat me niet aanstaat.

Rep kun je nu trouwens ook halen met questen, met dailies, met dungeons, met scenarios, met die speciale items van warbringers, je hebt commendations, met je farm voor een aantal. Ook hier genoeg opties als je die reputations naar exalted wil hebben. (Moet zelf nog steeds die fishing rep doen eigenlijk...)

On another note, gisteren m'n eerste heroic raid item gewonnen eindelijk. Meteen de bis trinket :) Alleen jammer dat die met 5.4 generfed wordt... Onze prot paladin won met z'n coin het heroic 2H wapen dat bis is voor ret paladins... Ik wacht al sinds dag 1 van ToT op een thunderforged of heroic wapen, maar nog helemaal niets gedropt. Hij gebruikt een random coin op z'n offspec en wint dat wapen :( Tier legs token verloren aan de andere paladin helaas. Wel iedereen jaloers kunnen maken door de mount van Ji-Kun te winnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
hmr schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:34:
@blouweKip ik ben het eigenlijk in alle opzichten eens met Freaky. TBC was in alle opzichten leuker en uitdagender dan MoP.. En het je hebt zeker niet meer skill nodig tegenwoordig.. Het aantal mensen dat in 490+ loopt maar geen CLUE heeft hoe ze een class moeten spelen is echt treurig.

Voorbeeld, een elemental shaman die in TOES need op een leather piece omdat zijn ilevel dan omhoog gaat en het beter was dan zijn 479 piece...

Tegenwoordig krijgt elke random tard gear naar zijn hoofdgeslingerd. LFR is wat mij betreft een grote farce... allemaal leuk dat iedereen de end game moet zien, maar het heeft mensen lui gemaakt.

PVP is sidns TBC ook downhill gegaan. Ik weet dat TBC niet geheel balanced was maar het was tenminste geen instagibfeest. Arena in TBC was gewoon nog echt fun om te doen en tegenwoordig moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet echt meer boeiend vind.

Daily's werden tenminste niet geforced en je kon gewoon instances runnen voor rep.. je had een keuze. (ok SS offensive misschien).
Indeed helemaal mee eens :), en @ hierboven dat klopt het gaat nooit meer terug maar het blijft wel jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 21:26
Ik ben gestart eind TBC (BT was toen main tier.)
al ben zelf nooit verder gekomen dan kara, grull, Magtheridon.
het was ook bijna ondoenbaar om de attuments (welke ook vaak prev. tier eind-bosses moest killen) te verkrijgen.
of je moest enorm veel geluk hebben met guild die jou wel wou attunnen, of je moest aso door 20 guilds hoppen om zo alle attument te verkrijgen.

dat was imo toch zekker de groote nadeel van TBC, als er niet bij was vanaf het begin. kon je bijna niet meer mee komen met de huidige Tier.

Imo hebben ze dat nu redelijk goed voor elkaar, al zou liever hebben dat pvp gear gewoon niet telt als ilvl
en dat alle HCs blauwe gear droppen met ilvl van de vorige tier.

edit:
Mis ik niet de communtiy, ja & nee.
Ja, standaard LFD komt niet verder dan hoi, doei. mis wel de interactie met de mensen.
en ben beetje klaar met pull more, your going to slow, etc
Nee, was lastig om als dps een groep te kunnen vinden. zeker toen iemand GearScore bedacht :X
of iets prev. content te doen (de paladin mount in tbc bv.)

[ Voor 20% gewijzigd door Teunis op 19-08-2013 12:33 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:38
Teunis schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:03:
Ik ben gestart eind TBC (BT was toen main tier.)
al ben zelf nooit verder gekomen dan kara, grull, Magtheridon.
het was ook bijna ondoenbaar om de attuments (welke ook vaak prev. tier eind-bosses moest killen) te verkrijgen.
of je moest enorm veel geluk hebben met guild die jou wel wou attunnen, of je moest aso door 20 guilds hoppen om zo alle attument te verkrijgen.

dat was imo toch zekker de groote nadeel van TBC, als er niet bij was vanaf het begin. kon je bijna niet meer mee komen met de huidige Tier.

Imo hebben ze dat nu redelijk goed voor elkaar, al zou liever hebben dat pvp gear gewoon niet telt als ilvl
en dat alle HCs blauwe gear droppen met ilvl van de vorige tier.

edit:
Mis ik niet de communtiy, ja & nee.
Ja, standaard LFD komt niet verder dan hoi, doei. mis wel de interactie met de mensen.
en ben beetje klaar met pull more, your going to slow, etc
Nee, was lastig om als dps een groep te kunnen vinden. zeker toen iemand GearScore bedacht :X
of iets prev. content te doen (de paladin mount in tbc bv.)
SSC en TK moest je (bijna) geen attunements voor doen. Later hebben ze attunement van BT en MH ook afgehaald en Sunwell had ook niks :)

Ik heb alle versies gespeeld en het gevoel van vanilla WoW is in nog geen enkel spel teruggekomen ik zou hier heel veel geld voor willen geven omdat gevoel terug te krijgen. TBC was voor mij wel DE expansie, dan ook alles geraid en zowat alles gehaald dat er te halen was (buiten ashes :().

Grappig is wel hoe mensen over wotlk spreken als een goede expansie. Wanneer wotlk gespeeld werd vond iedereen het zo slecht en zo makkelijk (Naxx en de heroic dungeons waren ook echt gemakkelijk). Ulduar en ICC waren goed maar dat was zowat alles.

Nog grappiger is dat bijna niemand over cataclysm spreekt. Toch wel een zeer slechte uitbreiding :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Paterpor schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:54:
[...]
Nog grappiger is dat bijna niemand over cataclysm spreekt. Toch wel een zeer slechte uitbreiding :o
Zeer slecht vond ik het zeker niet. BWD en BoT vond ik prima instances en Firelands idem. Dragonsoul kon mij daarentegen absoluut niet boeien.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 22:18

Seraphin

Meep?

Paterpor schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:54:
[...]

SSC en TK moest je (bijna) geen attunements voor doen. Later hebben ze attunement van BT en MH ook afgehaald en Sunwell had ook niks :)
Was "The cudgel of Kar'desh" ooit niet een attunement voor SSC? (= killen van Gruul & Nightbane, en voor het kunnen summonen van Nightbane had je eerst xx full clears voor Kara nodig). Toegegeven, de attunement requirement voor SSC en TK was er bij TBC als een van de eersten uit (nog voordat de HC requirement van revered naar honored ging).
Ik heb alle versies gespeeld en het gevoel van vanilla WoW is in nog geen enkel spel teruggekomen ik zou hier heel veel geld voor willen geven omdat gevoel terug te krijgen.
Same here, maar het "gevoel" is helaas onmogelijk weer terug te halen vrees ik. Daarvoor heb je het spel simpelweg te lang gespeeld. Ik kan me nog héél goed mijn allereerste WoW-weekend herinneren (Pasen 2006) --> ik heb toen 4 dagen lang zowat non-stop achter de PC gezeten. Letterlijk ieder hoekje van Mulgore (Tauren druid ftw) leek wel een openbaring te bevatten. :P

Maar als ik nú een char zou moeten levellen op de manier zoals het in vanilla wow ging, zou ik waarschijnlijk gillend gek worden;
- Per ongeluk een tweede mob pullen = dood (als druid iig wel, we waren geen omgOP hunter).
- Een complete subzone op elke vierkante milimeter doorzoeken naar dat éne clickable object (auditors clipboard in The Venture Co. Mine in Mulgore.... )
- Herbs farmen in STV (groene herb in groen gras, met een minimap die onnauwkeurig was en geen fonkelende sterretjes)
- Halverwerge een quest chain in de Barrens naar Stonetalon Mountains moeten verkassen om een paar levels te kunnen pakken voordat je verder kan met je quest chain.
- De keuze hebben tussen óf de hele wereld over lopen (niet vliegen / rijden, LOPEN), om naar een andere geschikte levelzone te gaan, óf 3 levels keihard grinden voordat je weer beschikbare quests in de buurt hebt.
- 317 keer wipen in WC

Wacht; dat laatste lijkt me eigenlijk wel weer leuk! :P
Tenminste, dungeons tijdens het levellen waren echt een avontuur. Dit in tegenstelling tot de ervaring die ik gisteren had: op lvl 19 pala LFD aangezet als tank, 3 seconden daarna in SFK terecht gekomen, 10 seconden later had de rest van de groep zo'n beetje alles tot aan de eerste boss gepulled, de eerste DPS ging al meteen weg omdat ik als Tank niet volgehangen was met heirlooms (sorry dat ik een alliance reroll heb gedaan en niet de hele dungeon 10x outgear), en de hele rest van de run letterlijk geen woord gewisseld in de groep. Gezelligheid.
Grappig is wel hoe mensen over wotlk spreken als een goede expansie. Wanneer wotlk gespeeld werd vond iedereen het zo slecht en zo makkelijk (Naxx en de heroic dungeons waren ook echt gemakkelijk). Ulduar en ICC waren goed maar dat was zowat alles.
Tsja. Op zich wel apart idd dat WotLK eerst volkomen werd afgebrand vanwege het omlaag brengen van het niveau, en dat daar nu niet weer over wordt gerept. Aan de andere kant; qua game mechanics, class balance en raid opzet / progressie heeft WotLK wel een aantal goede dingen gebracht. Dus op zich was het lang geen slechte expansion.

Voor mij was TBC iig (ook) de leukste expansie, maar dat zal ook zijn geweest doordat ik toen het actiefst met WoW bezig was (alles gedaan behalve SWP, vreemd genoeg voor mij wél een Illidan kill @70 maar géén Kael of Vashj kills), waardoor je ook veel meer betrokken bent bij de content.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:12
Ik vind eigenlijk alle EP's wel leuk. Er zit een wat mindere tussen, maar ook die vond ik in principe ook leuk. Content is niet alleen raids, maar ook andere zaken er omheen. Iedere EP heeft iets leuks, al is het soms maar een heel klein dingetje. Al met al maakt het mij niet zoveel uit als er 1 slechte EP tussen zit. Als ik voor de rest nog lekker van de game kan genieten, dan is er niks mis.
Er is steeds meer te doen in de game. Ik kan dat wel waarderen. Iedereen zou in feite het spel kunnen spleen. Dat is voor de elitists een probleem, voor de gemiddelde speler (die in veel grotere getallen aanwezig zijn) niet.

Gisteren eindelijk aan LFR's begonnen. Ik wil die content toch eens gezien hebben, met of zonder zware strijd en veel tactics. Het is behoorlijk makkelijk om te doen, maar dat vind ik niet erg. Zoals bij alles wat ik voor de eerste keer in de game doe is er veel loot gedropped. Met 3 runs ToT heeft mijn hunter er 7 nieuwe items bij. Dat gaat bij de 2e keer dat ik meedoe drastisch veranderen, want dan houdt het geluk op en komen er maanden van 0,0 loot voor alle chars aan.
Zo gaat dat altijd.
Maarja, ik heb me prima vermaakt met die korte makkelijke raid sessies. En daar gaat het uiteindelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Laatst online: 12-09 14:44
Grappig om te lezen hoe iedereen het spel speelt en wat ze er van vinden.
Momenteel ben ik bezig met reputation behalen van alle facties in Pandaria en dat gaat al wel aardig.
Al kan ik de dailyquest punten van Dominance Offensive niet vinden, al gebruik ik daar momenteel mn farm voor in Sunsong Ranch. Iemand tip??

Vorige week maar eens flink bezig geweest met Archaeology, 600 nu :)
Heb toch al mooi de volgende items :D

Mantid Sky Reaver >> http://eu.battle.net/wow/en/item/95391
Ancient Amber >> http://wowpedia.org/Ancient_Amber (Nutteloos maar grappig)
Haunted War Drum >> http://wowpedia.org/Haunted_War_Drum
Umbrella of Chi-Ji >> http://wowpedia.org/Umbrella_of_Chi-Ji
Anatomical Dummy >> http://wowpedia.org/Anatomical_Dummy

Nu mee bezig:
Spear of Xuen >> http://wowpedia.org/Spear_of_Xuen

Moet nu nog bezig met mn Fishing Skill (425 ofzo) maar dat is net zo saai als in het echte leven :P
Zijn Fishing en Cooking Dailies in alle grote steden zo te doen of moet je daarvoor nog iets speciaals starten? (In Ogrimmar kan ik ze maar in bijv. Thunder Bluff zie ik ze niet, of kijk er overheen).

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

NegativeFreak schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:23:
Grappig om te lezen hoe iedereen het spel speelt en wat ze er van vinden.
Momenteel ben ik bezig met reputation behalen van alle facties in Pandaria en dat gaat al wel aardig.
Al kan ik de dailyquest punten van Dominance Offensive niet vinden, al gebruik ik daar momenteel mn farm voor in Sunsong Ranch. Iemand tip??
Je moet daarvoor naar Karasang Wilds. Daar een set solo scenario's doen. Start quest is Meet the scout!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.