Het ligt er nogal aan wat je fotografeert. Bij (zw/w) portretfotografie kan het een toegevoegde waarde hebben. Bij natuur- cq macrofotografie, dwz kleine objecten als vogels en ander klein gespuis vind ik ruis zeer storend.Sjekster schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:16:
Ruis is er altijd geweest, maar tegenwoordig lijkt het alsof het bijna taboo is. Men maakt zich er veels te druk om. Teveel mensen die hun camera alleen op lage ISO gebruiken, omdat ze gewoon GEEN ruis dulden in hun foto's. Ok dan, veel plezier, zeg ik
Toe nu toe heb ik nog maar weinig meegemaakt dat de Media Markt later bevoorraad wordt ?jahaa schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:48:
ik sprak van de week met een verkoper van een van de grotere webwinkels die zei dat hij 22 aug waarschijnlijk beschikbaar kwam in de foto-speciaal zaken en 2 maanden later in de grotere ketens (mediamarkt etc.)
Bij de introductie van de Canon 24-70 II kreeg ik ook te horen dat de MM later het objectief geleverd kreeg, maar uiteindelijk waren zij wel de gene die als eerste gelverd hebben in NL aan haar klanten (MM Arnhem). Minimaal drie dagen eerder dan de grote Canon dealers waar ik een pre orders had. Kreeg zelfs nog de BTW actie op het objectief. ;-)
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Ik heb hem gepreorderd. Had eerst gebeld maar er waren al vrij veel pre-orders bij verschillende shops. Ik hoop hem voor midden sept te hebben, dan ga ik namelijk naar NY.
Het zal een mooie vervanger worden voor mijn 350D.
Het zal een mooie vervanger worden voor mijn 350D.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik weet niet wanneer ze hier in de winkels liggen, maar ze zijn elders wel al in de winkel gesignaleerd.
Dat had ik gezien inderdaad, ze hadden tegen mij gezegt dat het binnen nu en 10 dagen binnen zou moeten zijn.henkie196 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:02:
Ik weet niet wanneer ze hier in de winkels liggen, maar ze zijn elders wel al in de winkel gesignaleerd.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Laat maar
[ Voor 86% gewijzigd door vinnie1908 op 23-08-2013 08:40 . Reden: Tweede pagina niet gezien ]
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
Foto Hans Keuzekamp in Zwolle heeft 31 augustus een demo dag in de winkel met de 70D. Dan zal je hem vast ook wel direct kunnen kopen gok ik zo 
Ga hem nu in ieder geval nog niet kopen, maar denk ik wel even bekijken.
Ga hem nu in ieder geval nog niet kopen, maar denk ik wel even bekijken.
Canon heeft een uitgebreid technical report 2 dagen geleden gepost over de stap van de 60D naar de 70D:
http://www.canon.com/camera-museum/tech/report/2013/08/
http://www.canon.com/camera-museum/tech/report/2013/08/
[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 23-08-2013 10:04 ]
Ben ik nou gek aan het worden of snap ik de tekst niet die in het filmpje word gesproken. Reclamefilm Film staat onderaan de pagina. Vanaf 3 minuten gaat het over wifi. Daar zegt de dame, "Plaats de camera op een lokatie waar je zelf niet kunt komen". Wie zet de camera er dan neer?

Wat is daar nou gek aan? Dit wordt zeer veel gebruikt door proffesionals. is je dat nooit opgevallen, je ziet het bijna dagelijks Alleen was je tot nu toe verplicht om bijna altijd dure WiFI transmitters erbij te kopen. Nu het in de 70D kan de amateur zonder veel investeringen ook mooi plaajes schieten op plaatsen waar die zelf niet kunt komen.mike123 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 02:22:
Ben ik nou gek aan het worden of snap ik de tekst niet die in het filmpje word gesproken. Reclamefilm Film staat onderaan de pagina. Vanaf 3 minuten gaat het over wifi. Daar zegt de dame, "Plaats de camera op een lokatie waar je zelf niet kunt komen". Wie zet de camera er dan neer?
Ik denk dat mike123 het een beetje te letterlijk neemt en zich afvraagt hoe je een camera ergens kan plaatsen als je er niet bij kunt.
The devil is in the details.
Niet bij kunnen is inderdaad ongelukkig verwoordt, maar niet kan blijven staan is een betere omschrijving.
Het voorbeeld achter de goal vind ik goed, maar denk bijvoorbeeld ook aan auto fotografie aan een pole. Het scheelt enorm veel tijd om niet steeds helemaal uit te hoeven stappen eventueel te demonteren (of op een trapje te stappen) en je settings te veranderen.
Het voorbeeld achter de goal vind ik goed, maar denk bijvoorbeeld ook aan auto fotografie aan een pole. Het scheelt enorm veel tijd om niet steeds helemaal uit te hoeven stappen eventueel te demonteren (of op een trapje te stappen) en je settings te veranderen.
[ Voor 3% gewijzigd door TweakMDS op 24-08-2013 11:28 ]
Dat bedoel ik precies. Beetje raar verwoord denk ik. Hoe kan ik ergens iets plaatsen al ik niet bij kan.Hahn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:56:
Ik denk dat mike123 het een beetje te letterlijk neemt en zich afvraagt hoe je een camera ergens kan plaatsen als je er niet bij kunt.
Iets in de trant van " u kunt uw camera ergens plaatsen waar het verder niet gewenst is om zelf te blijven staan, bv om vogels of wild te fotograferen". Niet gewenst klinkt ook wel weer raar natuurlijk maar kan zo snel even niks anders verzinnen.
Om weer even terug te komen op video AF, als dat een prioriteit is, geen D7100 nemen. 
Afgelopen zaterdag heb ik een 70D gereserveerd en dacht dat zal wel weken gaan duren maar kon 'm vanmiddag al ophalen 
De moderne bediening is leuk maar zal ik niet altijd gebruiken.
Even geëxperimenteerd met een Sigma macro 150 OS er op en dan via live view AF gebruikt op macro nivo.
Dat ging snel en erg precies.
In de woonkamer met weinig licht heb ik ook de live view AF geprobeerd op objecten afwisselend dichter bij en verder weg en dat gaat lekker vlot.
Even geëxperimenteerd met een Sigma macro 150 OS er op en dan via live view AF gebruikt op macro nivo.
In de woonkamer met weinig licht heb ik ook de live view AF geprobeerd op objecten afwisselend dichter bij en verder weg en dat gaat lekker vlot.
[ Voor 18% gewijzigd door RMRJ op 26-08-2013 19:22 ]
Maak er eens een video van, want ik zag dit vandaag langskomen en dat vond ik weer wat minder :
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Waar had je hem besteld dan ?RMRJ schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:19:
Afgelopen zaterdag heb ik een 70D gereserveerd en dacht dat zal wel weken gaan duren maar kon 'm vanmiddag al ophalen
Ik vind dit dan ook wel een vrij extreem voorbeeld. In de praktijk zal je niet heel vaak zo'n constant heen en weer schommelend onderwerp hebben, laat staan dat je er steeds op gefocust moet zijn.nero355 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:18:
Maak er eens een video van, want ik zag dit vandaag langskomen en dat vond ik weer wat minder :
[video]
Als je in de praktijk die kleine vertraging hebt bij het veranderen van focus (wat je volgens mij over het algemeen maar 1x doet, van bijv persoon A in voorgrond naar persoon B in achtergrond), dan heb je volgens mij echt niet te klagen! Hoewel de focus nog niet direct is, is het wél nagenoeg vloeiend, zonder hunting.
Wat betreft het geluid: tsja, dat ligt aan de lens, niet aan de camera. Optie is altijd nog een aparte microfoon.
Er zullen wss ook wel meer lenzen met STM komen met de tijd.
[ Voor 10% gewijzigd door Sjekster op 26-08-2013 22:18 ]
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Lijkt me inderdaad een vrij onmogelijke situatie, zeker zo dichtbij met zo kleine dof. Die AF motor heeft wss fysiek niet eens genoeg paardenkracht om de lensconstructie zó snel heen en weer te zwiepen. Gezien de omstandigheden vind ik dat hij het nog bijzonder goed kan bijhouden.
Ik zou bovenstaande niet willen zien met de live view AF van mijn 7Djesper86 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:40:
Lijkt me inderdaad een vrij onmogelijke situatie, zeker zo dichtbij met zo kleine dof. Die AF motor heeft wss fysiek niet eens genoeg paardenkracht om de lensconstructie zó snel heen en weer te zwiepen. Gezien de omstandigheden vind ik dat hij het nog bijzonder goed kan bijhouden.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Tja, ik had gewoon verwacht dat het AF systeem het wel zou kunnen bijhouden, maar misschien verwacht ik weer eens teveel van een apparaat
Doe ik wel vaker namelijk en niet alleen van camera's !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het AF-systeem in DSLR is gemaakt voor foto's, dus focus pakken, afdrukken en klaar. Je hebt wel continuous focus natuurlijk, voor bijvoorbeeld actiefoto's, maar daarbij boeit het niet als 'ie tussen de foto's door even focus verliest.
Bij video boeit dat wel, maar daarom wil je dus geen AF gebruiken. Op echte videocamera's is de AF meestal wel beter, maar die hebben vaak weer kleinere sensor, waardoor de DoF groter is en de focus sowieso makkelijker op het onderwerp te houden is.
Maar either way, als je een beetje serieus wilt filmen, dan doe je focus altijd zelf. Dan kan je zelf bepalen waar de focus ligt en of 'ie verschoven moet worden. Hoe goed de AF ook zou zijn, als je bijvoorbeeld iemand filmt in een drukke straat en iemand loopt voor of achter je onderwerp langs, dan wil je niet dat 'ie die persoon gaat volgen, om maar wat te noemen.
Bij video boeit dat wel, maar daarom wil je dus geen AF gebruiken. Op echte videocamera's is de AF meestal wel beter, maar die hebben vaak weer kleinere sensor, waardoor de DoF groter is en de focus sowieso makkelijker op het onderwerp te houden is.
Maar either way, als je een beetje serieus wilt filmen, dan doe je focus altijd zelf. Dan kan je zelf bepalen waar de focus ligt en of 'ie verschoven moet worden. Hoe goed de AF ook zou zijn, als je bijvoorbeeld iemand filmt in een drukke straat en iemand loopt voor of achter je onderwerp langs, dan wil je niet dat 'ie die persoon gaat volgen, om maar wat te noemen.
Uiteraard, maar de 70D leek mij een leuke camera waarbij ik het gekke ding gewoon op mijn tripod pleur samen met de 100-400L en mijn Røde microfoon en gewoon de AF de beesten buiten of de auto's op een circuit laat volgen zonder constant met MF bezig te zijn in plaats van de video zelf/de framing en dergelijke 
Misschien maar een keer huren ergens voor een weekend of zo en dan zelf dingen testen.
Misschien maar een keer huren ergens voor een weekend of zo en dan zelf dingen testen.
In de pricewatch staat nog niks vermeld btw. Word dat handmatig gedaan of automatisch ?
Dat doen de winkels automatisch geloof ik via een speciaal systeem dat T.net ze aanbied
Vandaag de 70D in Eindhoven opgehaald. Wat een mooi ding en hoop meer functies dan mijn 350D.
Ik moet er de handleiding toch bij pakken
En wat een verschil in foto's.
Voor filmen heb je duidelijk een STM lens nodig, anders hoor je de motor continu
Ik moet er de handleiding toch bij pakken
Voor filmen heb je duidelijk een STM lens nodig, anders hoor je de motor continu
[ Voor 19% gewijzigd door Cyrus The Virus op 29-08-2013 21:00 ]
Als hij nog niet voorbij was gekomen - en voor wat het waard is, hij staat op DxO:
http://www.dxomark.com/in...OS-70D-sensor-performance
Conclusie: de sensor is maar een heel klein beetje beter dan de 60D, maar tenminste niet slechter.
Conclusie: de sensor is maar een heel klein beetje beter dan de 60D, maar tenminste niet slechter.
Het is de beste Canon crop camera, maar komt nog niet in de buurt van de D7100 die goedkoper is. Beetje jammer dat ze niet z'n grote stappen gemaakt hebben. Al ben ik er nog steeds blij meeSndBastard schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:41:
Als hij nog niet voorbij was gekomen - en voor wat het waard is, hij staat op DxO:
Inmiddels wel:Cyrus The Virus schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:11:
In de pricewatch staat nog niks vermeld btw. Word dat handmatig gedaan of automatisch ?
pricewatch: Canon EOS 70D Zwart
Apart overigens dat de eerste prijsvermelding al in Juli was, een paar dagen geleden stond de 70D echt nog niet in de Pricewatch.
Verwijderd
Ik zou graag eens een filmpje willen zien, waar jij handmatig zo'n schommelend ding in focus houdt....Hahn schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:20:
Maar either way, als je een beetje serieus wilt filmen, dan doe je focus altijd zelf.
Dat lukt je niet zonder een half uur oefenen op die specifieke situatie.
En wat is je punt? Dan kost het een half uur oefenen, wat maakt dat uit? Als het resultaat van dat half uur oefenen helemaal perfect is, is dat veel beter dan maar genoegen nemen met de autofocus die het net niet helemaal perfect doet.Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:52:
[...]
Ik zou graag eens een filmpje willen zien, waar jij handmatig zo'n schommelend ding in focus houdt....
Dat lukt je niet zonder een half uur oefenen op die specifieke situatie.
Ik zou overigens niet zo snel een schommel gaan volgen met focussen, zelf zou ik er dan eerder voor kiezen om de focus vast te zetten op één punt en de schommelaar in en uit focus te laten gaan
Vandaag in de hand gehad. De extra af punten samen met de 7D overlay in de zoeker lijken mij een welkome aanvulling. Ook de mogelijkheid om via wifi alvast op je tablet fotos terug te kunnen zien is voor mij persoonlijk zeker een nette feature. Alleen is het ten opzichte van mijn 60D wel te weinig vooruitgang om die overstap te rechtvaardigen.
gister voor het eerst nuttig gebruik gemaakt van klapbaar scherm. Wou wat foto's maken van de sterren. Dus camera plat op tafel gelegd (had geen statief bij de hand). En zo kon ik de camera via liveview bedienen
. Alleen focussen ging moeilijk.
Battery grip is ook onderweg.
Battery grip is ook onderweg.
[ Voor 6% gewijzigd door Cyrus The Virus op 03-09-2013 11:11 ]
Ik heb hem gisteren mogen ontvangen inclusief Battery Grip en extra accu. Helaas heb ik hem nog niet kunnen testen, maar verwacht dat dit weekend te kunnen doen. Tot nu toe al heel erg blij met het klapschermpje, 19 AF punten (ipv 7 op mijn oude) en 20 MP (tegen 10 op mijn oude).
Vergeleken met mijn 'oude' 1000D is hij wel een stuk 'lomper', maar dat is met een dergelijke upgrade ook wel te verwachten vind ik..
Vergeleken met mijn 'oude' 1000D is hij wel een stuk 'lomper', maar dat is met een dergelijke upgrade ook wel te verwachten vind ik..
Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8
Ben ondertussen ook een heel stuk wijzer hoe alles werkt na het lezen van de handleiding. Dat gebeurd niet vaak dat ik die moet lezen
[ Voor 31% gewijzigd door Cyrus The Virus op 04-09-2013 17:36 ]
Edit: Laat maar
[ Voor 84% gewijzigd door Cyrus The Virus op 04-09-2013 17:38 ]
Net besteld
oude 600D verkocht via marktplaats en de helft met cadeau bonnen kunnen opsparen!
Kan niet wachten, volgens de webshop binnen 2 dagen!
Kan niet wachten, volgens de webshop binnen 2 dagen!
Een echte golver is nooit uitgeput
Nog niemand die zijn ervaringen wil/kan delen?
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
Verwijderd
Een Duitse test mbt autofocus in live view van de 70D.
http://www.traumflieger.d...Live-AF-im-Test::517.html
Halverwege zetten ze hem ook tegen een niet Canon camera, de GH3.
Verwijderd
Traumflieger is een fotozaak, dus dat is een advertorial. Nog steeds interresant, maar dat moet je wel in je achterhoofd houden.Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:21:
Een Duitse test mbt autofocus in live view van de 70D.
Ik heb eindelijk een paar uurtjes de tijd gehad om er mee te spelen
Daar ik alleen de body heb gekocht kan ik niets nuttigs vertellen over de bijgevoegde lenzen, en het verschil in filmen met een STM lens tov. een non STM lenst.
De camera light goed in de hand, wat me opviel was dat de 70D niet eens zo heel veel groter is als de 600D - en het is inderdaad even wennen aan het feit dat de mode-dial aan de andere kant zit tov. de XXXD serie.
Het scherm is mooi en helder, qua beeld zie ik weinig verschil met de 600D behalve dan dat het nu touch-sensitive is. De sensitivity heeft 3 verschillende modi - uit|Normaal|Gevoellig, tot nu toe alleen de normale geprobeerd, maar ik behreep dat de gevoellige optie met handschoenen zou moeten werken. (iets voor de winter). de touch op de canon-interface werkt trowens goed, maar daar het scherm klein is, 3" denk ik niet dat ik het veel zal gebruiken, hoogstens een keer om te pinchen om een foto in te zoomen.
De wifi functionaliteit werkt goed
het is leuk om je camera met je telefoon/tablet te kunnen bedienen. Net als op de camera zelf is het touch to focus, of gezichts herkenning. Dat laatste werkt trowens aardig goed binnen de 80% van de chip zoals is aangegeven in alle reviews. Valt het gezicht daar buiten moet je zelf de focus instellen. Via de interface kan je trowens niet de shutter vasthouden (of ik heb het nog niet gevonden)...Iets wat ik stiekem had gehoopt voor long exposure foto's. ook is het mogelijk om alle foto's/video's geluik op je telefoon te zien en ook te delen met andere applicaties op je smartphone of tablet. Let op dat als je een peer2peer connectie doet dat je dan verbind met de SSID van de camera, dus geen gebuik kan maken van de 3g. De toto's worden echter nog wel gewoon vertuurd na dat de verbinding is verbroken. Ook is het mogelijk om de camera aan te melden op een SSID. Ik heb verder nog niets getest met betrekking tot uploaded naar webservices.
De viewfinder is erg gaaf - een behoorlijk verschil mbt. de 600D, de focus points worden goed aangegeven, en ook is het mogelijk om een grid of camera'level icoon te tonen, deze laatste laat zien of je camera recht staat. Dat laatste kan ook op de display van de camera worden getoond in het groot.
De burst optie in JPEG is mooi, de camera blijft maar schieten en de buffer heb ik nog niet vol gekregen. JPG+RAW kan ongeveer voor een seconde of 3/4 (vanavond nog eens proberen).
HDR heb ik geprobeert, maar ik denk niet op de goede manier. In het menu kan je kiezen of je HDR aan wilt zetten, vervolgens kan je kiezen voor 1 foto (de volgende die je neemt) of alle foto's. Ook kan je kiezen wat je offset is en dat je direct de foto's wilt mergen tot een geheel. Ik zelf zag echter weinig verschil in mijn huiskamer met aardig wat contrast verschil.
Filmen heb ik even geprobeerd met de canon 18/200 en canon 50mm 1.8, het werkt, echter niet erg snel en niet zonder veel lawaai (vooral de 50mm), ik denk dat je hier idd echt een STM lens voor moet hebben. Ik geloof dat als je nu een kit koopt dat het iets van 40/50 euro scheelt (doen dus denk ik als je van filmen houd en geen STM hebt. ).
Van het weekend eens in wild proberen ipv. de tuin en de woonkamer:) ook zal ik dan een paar voorbeelden tonen.
Als je vragen hebt, laat maar weten.
Daar ik alleen de body heb gekocht kan ik niets nuttigs vertellen over de bijgevoegde lenzen, en het verschil in filmen met een STM lens tov. een non STM lenst.
De camera light goed in de hand, wat me opviel was dat de 70D niet eens zo heel veel groter is als de 600D - en het is inderdaad even wennen aan het feit dat de mode-dial aan de andere kant zit tov. de XXXD serie.
Het scherm is mooi en helder, qua beeld zie ik weinig verschil met de 600D behalve dan dat het nu touch-sensitive is. De sensitivity heeft 3 verschillende modi - uit|Normaal|Gevoellig, tot nu toe alleen de normale geprobeerd, maar ik behreep dat de gevoellige optie met handschoenen zou moeten werken. (iets voor de winter). de touch op de canon-interface werkt trowens goed, maar daar het scherm klein is, 3" denk ik niet dat ik het veel zal gebruiken, hoogstens een keer om te pinchen om een foto in te zoomen.
De wifi functionaliteit werkt goed
De viewfinder is erg gaaf - een behoorlijk verschil mbt. de 600D, de focus points worden goed aangegeven, en ook is het mogelijk om een grid of camera'level icoon te tonen, deze laatste laat zien of je camera recht staat. Dat laatste kan ook op de display van de camera worden getoond in het groot.
De burst optie in JPEG is mooi, de camera blijft maar schieten en de buffer heb ik nog niet vol gekregen. JPG+RAW kan ongeveer voor een seconde of 3/4 (vanavond nog eens proberen).
HDR heb ik geprobeert, maar ik denk niet op de goede manier. In het menu kan je kiezen of je HDR aan wilt zetten, vervolgens kan je kiezen voor 1 foto (de volgende die je neemt) of alle foto's. Ook kan je kiezen wat je offset is en dat je direct de foto's wilt mergen tot een geheel. Ik zelf zag echter weinig verschil in mijn huiskamer met aardig wat contrast verschil.
Filmen heb ik even geprobeerd met de canon 18/200 en canon 50mm 1.8, het werkt, echter niet erg snel en niet zonder veel lawaai (vooral de 50mm), ik denk dat je hier idd echt een STM lens voor moet hebben. Ik geloof dat als je nu een kit koopt dat het iets van 40/50 euro scheelt (doen dus denk ik als je van filmen houd en geen STM hebt. ).
Van het weekend eens in wild proberen ipv. de tuin en de woonkamer:) ook zal ik dan een paar voorbeelden tonen.
Als je vragen hebt, laat maar weten.
Een goedde USM lens moet ook al wel aardig goed werken hoor.
Die USM lens hoor je teveel tijdens het filmen.Goku33 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:13:
Een goedde USM lens moet ook al wel aardig goed werken hoor.
Dit is mij ook nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt. Ik had gehoopt je maakt 1 foto en de rest maakt hij zelf.HDR heb ik geprobeert, maar ik denk niet op de goede manier. In het menu kan je kiezen of je HDR aan wilt zetten, vervolgens kan je kiezen voor 1 foto (de volgende die je neemt) of alle foto's. Ook kan je kiezen wat je offset is en dat je direct de foto's wilt mergen tot een geheel. Ik zelf zag echter weinig verschil in mijn huiskamer met aardig wat contrast verschil.
Oop het moment dat je een HDR foto wilt maken kan je er voor kiezen dat de 70D zelf 3 foto's direct achter elkaar schiet op vershillend dynamisch bereik - deze voegt de camera dan zelf samen tot 1 eindrezultaat.Dit is mij ook nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt. Ik had gehoopt je maakt 1 foto en de rest maakt hij zelf.
ja dat had ik gezien. Maar er zit ook een optie op dat je 9 foto's kan maken. Hoe het percies werkt ben ik nog niet achter.LoBbY_1 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:06:
[...]
Oop het moment dat je een HDR foto wilt maken kan je er voor kiezen dat de 70D zelf 3 foto's direct achter elkaar schiet op vershillend dynamisch bereik - deze voegt de camera dan zelf samen tot 1 eindrezultaat.
Hoe meer foto's, hoe meer dynamisch bereik en daar gaat het om bij HDR
Alleen is meer foto's ook meer werk en meer kans op foutjes.
Dat snap ik, alleen kreeg ik die functie niet echt aan de praat. HDR met 9 foto's moet je gewoon met statief doen.Hahn schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:09:
Hoe meer foto's, hoe meer dynamisch bereik en daar gaat het om bij HDRAlleen is meer foto's ook meer werk en meer kans op foutjes.
Ik heb het niet opgezocht in de handleiding maar moet je niet "continue's shooting" aanzetten?Cyrus The Virus schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:22:
[...]
Dat snap ik, alleen kreeg ik die functie niet echt aan de praat. HDR met 9 foto's moet je gewoon met statief doen.
Dus dat tekentje met 3 van die frames in elkaar.
Op mijn 40D moet ik dat ook aanzetten als ik foto's maak met 1x juiste belichting, 1x onderbelicht en 1x overbelicht. "reeksopnamen" volgens handleiding . BKT word dat genoemd in het toestel.
Ik zou elke HDR op statief doen, want zelfs bij heel veel licht (en dus snelle sluitertijden) duurt het even voordat je meerdere foto's hebt gemaakt en dat houd je nooit 100% stil handheld.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:22:
[...]
Dat snap ik, alleen kreeg ik die functie niet echt aan de praat. HDR met 9 foto's moet je gewoon met statief doen.
Verwijderd
Hey, ik overweeg deze camera ernstig. Vraag me af wat jullie van deze lens voor de 70D vinden:
http://www.amazon.com/Can...p/B008UGMLWQ/?tag=6890-20
http://www.amazon.com/Can...p/B008UGMLWQ/?tag=6890-20
Misschien niet geheel objectief (ik verkoop hem zelf 2e hands; zie sign.) maar ik zou ook de 15-85 eens overwegen.
Verder hangt het natuurlijk sterk af van wat je wilt fotograferen, dus dat zou je ook voor jezelf moeten bepalen. Zie voor meer info ook het canon objectieven topic: Het grote Canonmount-objectieven-topic v2013
Verder hangt het natuurlijk sterk af van wat je wilt fotograferen, dus dat zou je ook voor jezelf moeten bepalen. Zie voor meer info ook het canon objectieven topic: Het grote Canonmount-objectieven-topic v2013
5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L
Hoe zien de beelden eruit als je filmt en dan van links naar rechts gaat?
Ik heb de 70D bij Shutterbug in Portland geprobeerd en het is een prachtig toestel. Ik zou er mijn loss video camera en foto camera wel mee willen vervangen.
Nadeel is de garantie als je de camera in de USA koopt. Omgerekend ben je in Oregon 905 euro kwijt (geen btw)
Ik heb de 70D bij Shutterbug in Portland geprobeerd en het is een prachtig toestel. Ik zou er mijn loss video camera en foto camera wel mee willen vervangen.
Nadeel is de garantie als je de camera in de USA koopt. Omgerekend ben je in Oregon 905 euro kwijt (geen btw)
Als je te snel gaat trekken alle rechte lijnen krom, net zoals bij alle DSLR's. Dat ligt aan het type sensor en daar gaat de 70D niks beter in zijn dan andere camera's.Frijns.Net schreef op zondag 15 september 2013 @ 08:50:
Hoe zien de beelden eruit als je filmt en dan van links naar rechts gaat?
Dan kan je beter een GH2 of GH3 van Panasonic kopen inderdaad, want die had daar geen last van als het goed is
Het is vrij stil omtrend deze camera - komt dat doordat deze niet word gezien als goede camera of te duur of iets anders?
Iedereen met een 70D is " zo druk" met spelen met deze geweldige camera dat men geen tijd meer heeft om hier de kijken of te postenLoBbY_1 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:51:
Het is vrij stil omtrend deze camera - komt dat doordat deze niet word gezien als goede camera of te duur of iets anders?
Hehe, ik heb hem in September mee genomen naar amerika op vakantie. Zit al over de 5000 foto'strinity999 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:04:
[...]
Iedereen met een 70D is " zo druk" met spelen met deze geweldige camera dat men geen tijd meer heeft om hier de kijken of te posten
Echt een heerlijke camera, zeker de bediening en snelheid touchscreen is echt een uitkomst.
Wil je dan nog iets weten of zoLoBbY_1 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:51:
Er zijn echt een miljoen reviews over dit geweldige apparaat die heel erg positief zijn dus wat mij betreft gewoon kopen
Deze camera afgelopen weekend aangeschaft.LoBbY_1 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:51:
Wat een vooruitgang tegenover mijn oude 450D.
Het aantal mogelijkheden is ook behoorlijk uitgebreid dus dat wordt nog even van alles uitproberen met de handleiding erbij. De ingebouwde horizon (kun je aan en uitzetten) is wel handig.
Ik overweeg deze camera ook aan te schaffen als opvolger van mijn 40D die inmiddels 2x rond is geweest en ook al een keer gerepareerd is.
Wat ik erover lees, klinkt me goed in de oren. Ook heb ik er al eventjes mee kunnen spelen in de winkel.
Alleen viel me op dat er nog helemaal geen cashback acties op de 70D zijn. Is dat een kwestie van geduld? Ik houd de cashbacks normaal niet zo in de gaten, maar ik zou graag weten wat de "gewoonte" is van Canon.
Wachten ze eventjes, zodat degenen die perse een nieuw toestel willen, dit toch wel kopen?
Wat ik erover lees, klinkt me goed in de oren. Ook heb ik er al eventjes mee kunnen spelen in de winkel.
Alleen viel me op dat er nog helemaal geen cashback acties op de 70D zijn. Is dat een kwestie van geduld? Ik houd de cashbacks normaal niet zo in de gaten, maar ik zou graag weten wat de "gewoonte" is van Canon.
Wachten ze eventjes, zodat degenen die perse een nieuw toestel willen, dit toch wel kopen?
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Er is net een nieuwe gestart. Daar zit de 70D nu niet bij http://www.canon.nl/cashback/
Tot de volgende zal het sowieso niet gaan gebeuren. Volgende cashback zal toch wel een half jaartje gaan duren gok ik.
Tot de volgende zal het sowieso niet gaan gebeuren. Volgende cashback zal toch wel een half jaartje gaan duren gok ik.
Ik had precies hetzelfde: vol verwachting opende in de cash back pagina van Canon om vervolgens te constateren dat de 70D niet meedoet.Arjan A schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:05:
Alleen viel me op dat er nog helemaal geen cashback acties op de 70D zijn.
Voorlopig wacht ik even af. Misschien dat de Media Markt binnekort een BTW actie heeft.
Ik heb een bug ontdekt bij de 70D gisterenavond na het lezen van een topic op POTN. Beide foto's werden gemaakt met exact dezelfde instellingen, dezelfde locatie, positie en compositie met bounce flash met een 430EXII op ETTL. Het enige wat verschilt is de lens, de Canon 50mm f/1.8 en de Canon 18-55 IS, beide op 1/100s iso 800 f/5.6.
De 70d lijkt de foto's met tragere (f/3.5-f5.6) onder te belichten. Heeft iemand hier er nog last van?
Canon 50mm f/1.8 @1/100s f/5.6 iso 800

Canon 70d bounce flash issue 2 by LaurentSt, on Flickr
Canon 18-55IS @1/100s f/5.6 iso 800

Met een 450d lukt het wel prima, de belichting blijft dan wel gelijk:

Canon 70d bounce flash issue by LaurentSt, on Flickr

De 70d lijkt de foto's met tragere (f/3.5-f5.6) onder te belichten. Heeft iemand hier er nog last van?
Canon 50mm f/1.8 @1/100s f/5.6 iso 800

Canon 18-55IS @1/100s f/5.6 iso 800

Met een 450d lukt het wel prima, de belichting blijft dan wel gelijk:

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Sowieso zou ik als je serieus gaat filmen niet de ingebouwde microfoon gebruiken. Een simpele externe microfoon kan al een wereld van verschil zijn.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:35:
[...]
Die USM lens hoor je teveel tijdens het filmen.
Met de Canon 15-85 hoor ik overigens de USM niet boven het achtergrond geluid van een normale ruimte uitkomen, en de stabilisatie ook niet.
If it ain't broken, don't fix it
Ik sta op het punt om een Canon EOS 70D aan te schaffen. Naast het maken van mooie foto's wil ik ook gaan experimenten met het maken van video's. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze camera en voornamelijk naar het gebruik van de film functie
Zijn er nog mensen die de camera afgelopen week met de MM actie hebben gekocht? Ben zelf opzoek naar een vervanger voor mijn iPhone camera, had daarvoor een 550D maar heb deze uiteindelijk verkocht. Nu wil ik graag opnieuw met deze hobby beginnen, maar zit te twijfelen tussen een full frame of een crop sensor DSLR camera (budget is rond de €1200,-). Wat heeft jullie uiteindelijk overgehaald om de 70D te kopen?
An a day keeps the doctor away.
Nee, ik ben bij 3 MM's geweest en heb bij geen van allen korting kunnen bedingen. Daarop ben ik uiteindelijk naar Urk gegaan en heb hem daar opgehaald. Ik heb geupgrade ook vanaf een 550D toevallig en wat mij uiteindelijk overhaalde was de grotere zoeker, de mogelijkheden in die zoeker en de bediening. Ik ben niet meer dan een enthousiaste hobbyist en fotografeer 90% van de tijd met de 15-85. Die combinatie lijkt tot nu toe goed te werken.
Voor mij was de keuze meer tussen de 700D en de 70D, dat was al de bovenkant van mijn budget. De 700D leek me de upgrade niet waard, dan had ik mijn 550 wel gehouden.
Voor mij was de keuze meer tussen de 700D en de 70D, dat was al de bovenkant van mijn budget. De 700D leek me de upgrade niet waard, dan had ik mijn 550 wel gehouden.
Ik krijg 10% korting op de 70D bij Mediamarkt Breda, officieel viel hij buiten de actie.
Ik heb 'm eind januari met btw-korting bij MM-Zwolle gekocht. Een enorme update t.o.v. mijn 350D. Investeren in een nieuwe body loont soms wel kan ik je vertellen. Veel betere lowlight prestaties. Mooie video (voor wat ik nodig heb, kids, maar ook wat eenvoudige documentaireachtig spul). Wil wel Rode microfoon aanschaffen voor betere audio.Rdeurloo schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:33:
Ik krijg 10% korting op de 70D bij Mediamarkt Breda, officieel viel hij buiten de actie.
Vanmorgen heb ik via de webshop van Media markt de Canon 70D (body) besteld en vanmiddag heb ik hem opgehaald in de winkel..
Ik had in 2006 de Canon 400D gekocht en deze was na bijna 8 jaar wel toe aan vervanging.
Maar wat schetst mijn verbazing na het zien van een paar foto's.. een dode pixel! AAAARGH
Te zien op de Live view en op foto's.. een witte pixel (als je heel ver inzoomt)
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik ga volgende week met vakantie en heb totaal geen zin om paar weken op een reparatie te wachten. Bovendien is dit een klassieke DOA (dead on arrival)
Wat zal de media markt doen als ik de camera terug breng? Als ik aangeeft dat dit een DOA is met een defect pixel heb ik dan recht op een nieuwe/geld terug? of gaan ze hoe dan ook die camera altijd opsturen? In dat geval kan ik beter zeggen dat ie me niet bevalt toch? (wet koop op afstand, 7 dagen bedenktijd etc)?
Hier is de pixel goed op te zien, midden op het bureau lade kastje

Clean dust sensor en dat soort gein heb ik natuurlijk allemaal al geprobeerd. Camera gereset etc.. Niets helpt. Het is een dode pixel op de sensor.
Ik had in 2006 de Canon 400D gekocht en deze was na bijna 8 jaar wel toe aan vervanging.
Maar wat schetst mijn verbazing na het zien van een paar foto's.. een dode pixel! AAAARGH
Te zien op de Live view en op foto's.. een witte pixel (als je heel ver inzoomt)
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik ga volgende week met vakantie en heb totaal geen zin om paar weken op een reparatie te wachten. Bovendien is dit een klassieke DOA (dead on arrival)
Wat zal de media markt doen als ik de camera terug breng? Als ik aangeeft dat dit een DOA is met een defect pixel heb ik dan recht op een nieuwe/geld terug? of gaan ze hoe dan ook die camera altijd opsturen? In dat geval kan ik beter zeggen dat ie me niet bevalt toch? (wet koop op afstand, 7 dagen bedenktijd etc)?
Hier is de pixel goed op te zien, midden op het bureau lade kastje

Clean dust sensor en dat soort gein heb ik natuurlijk allemaal al geprobeerd. Camera gereset etc.. Niets helpt. Het is een dode pixel op de sensor.
Een webshop, mompelt iets over wet Koop op afstand. Het feit dat je hem opgehaald hebt zou niet uit mogen maken. Met andere woorden, stuur hem terug zonder reden (wel binnen 7/14 dagen) en bestel elders een nieuwe. Gezien jouw vakantie werkt dit het snelst. Enige nadeel is dat je moet wachten voor je geld.
Wellicht dat je even langs kan lopen bij de MM maar verwacht niet al te veel van hun service.
Wellicht dat je even langs kan lopen bij de MM maar verwacht niet al te veel van hun service.
Idd Vhal, dit leek mij ook de beste en snelste methode.
Ik heb even op hun webshop de garantie voorwaarde bekeken, en daarin geven ze ook aan dat je de producten gratis kan terug sturen of kan terug brengen naar de winkel.
https://service.mediamark...ticket_faq&ticketcatid=71
Daarin staat ook dat het tot 30 dagen kan duren voordat ze het bedrag terug storten... Tja dat is minder, maar gelukkig heb ik nog wat centjes over om alvast een andere te kopen.
Maar feit blijft wel dat dit een k probleem is.. Mn 8 jaar oude canon 400D heeft tot op de dag van vandaag nog geen 1 dode pixel en de 70D al meteen bij het begin...
Nouja een fluke zullen we maar zeggen .. hoewel? (https://www.google.nl/sea...l&q=dead+pixels+canon+70d)
Ik heb even op hun webshop de garantie voorwaarde bekeken, en daarin geven ze ook aan dat je de producten gratis kan terug sturen of kan terug brengen naar de winkel.
https://service.mediamark...ticket_faq&ticketcatid=71
Daarin staat ook dat het tot 30 dagen kan duren voordat ze het bedrag terug storten... Tja dat is minder, maar gelukkig heb ik nog wat centjes over om alvast een andere te kopen.
Maar feit blijft wel dat dit een k probleem is.. Mn 8 jaar oude canon 400D heeft tot op de dag van vandaag nog geen 1 dode pixel en de 70D al meteen bij het begin...
Nouja een fluke zullen we maar zeggen .. hoewel? (https://www.google.nl/sea...l&q=dead+pixels+canon+70d)
[ Voor 23% gewijzigd door Tmaster op 07-03-2014 22:05 ]
Dat kan gebeuren : Ik heb er last van sinds een tijdje bij mijn 7D en ik heb het ook een keer gezien bij een 5DMKII dus zo raar is het niet 
Als remappen niet helpt gewoon laten omruilen binnen de garantie. Schrik alleen niet als je straks op IS3200/6400 foto's maakt en allerlei stipjes ziet : Dat is ook normaal.
Als remappen niet helpt gewoon laten omruilen binnen de garantie. Schrik alleen niet als je straks op IS3200/6400 foto's maakt en allerlei stipjes ziet : Dat is ook normaal.
Ik ben zaterdag naar de Media markt gegaan en kreeg bij de kassa meteen mn geld terug. Bij een andere MM vervolgens een nieuwe gekocht en die werkpt perfect. Geen dode pixels te zien.
Gisteren mooie foto's kunnen maken met de 70-300mm
Gisteren mooie foto's kunnen maken met de 70-300mm
Ik zit te denken aan een camera upgrade, heb nu een 550d van ik denk een jaartje of 4 oud (weet het niet precies) gebruik vooral de lenzen canon 70-200 en 24-105, Is het de moeite waard om te upgraden naar de 70d? Ik fotografeer vooral natuur, en dieren, en vooral ook honden (mijn hobby) maar ik merkte gister bij een wedstrijd dat mijn 550d eigenlijk te langzaam foto's maakte, dus niet snel genoeg achter elkaar.
Heb zelf ook de 550D en denk ook wel eens aan een upgrade. Stiekem wil ik een full frame, de ruis op de 550D vind ik al vrij snel storend. Het budget laat dit vooralsnog niet toe, ik wil graag een nieuwe camera en de 6D is alsnog een euro of 1600.Annie1980 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:14:
Ik zit te denken aan een camera upgrade, heb nu een 550d van ik denk een jaartje of 4 oud (weet het niet precies) gebruik vooral de lenzen canon 70-200 en 24-105, Is het de moeite waard om te upgraden naar de 70d? Ik fotografeer vooral natuur, en dieren, en vooral ook honden (mijn hobby) maar ik merkte gister bij een wedstrijd dat mijn 550d eigenlijk te langzaam foto's maakte, dus niet snel genoeg achter elkaar.
Ik weet wel dat de 70D een flink hogere burst snelheid heeft, dit zou voor jou wel een uitkomst zijn. De kwaliteit van de foto's is wel wat beter dan de 550D, maar niet heel schokkend geloof ik.
Naast de burst zijn de 19 AF punten heel fijn voor bewegende objecten, maar ook stationaire
Heeft iemand hier ervaring met het kopen van een Canon camera bij Amazon Duitsland en vooral de eventuele garantie? Hij is daar nu namelijk net iets minder dan 900euro wat toch weer een leuke korting is vergeleken met Nederland.
Tevens is er nu een cash back actie in Duitsland (€70 retour). Kun je daar als Nederlander ook aanspraak op maken?
*laat maar. Als je niet woonachtig bent in Duitsland ben je uitgeloten van deelname.
Weet iemand of canon nl binnenkort ook weer een actie heeft?
*laat maar. Als je niet woonachtig bent in Duitsland ben je uitgeloten van deelname.
Weet iemand of canon nl binnenkort ook weer een actie heeft?
[ Voor 41% gewijzigd door bjorn op 04-05-2014 21:57 ]
Altijd eind mei begin juni ivm vakantiegeld en december & januari ivm feestdagen.
[ Voor 4% gewijzigd door Hamed op 04-05-2014 22:10 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
http://www.canon.nl/perfectsummer/
Er zijn 3 opties
65euro retour bij aankoop van de 70D registeren kan tot eind augustus.
80euro tegoed om andere Canon producten te kopen.
Een fotografie workshop onder begeleiding van een pro fotograaf.
Er zijn 3 opties
65euro retour bij aankoop van de 70D registeren kan tot eind augustus.
80euro tegoed om andere Canon producten te kopen.
Een fotografie workshop onder begeleiding van een pro fotograaf.
[ Voor 38% gewijzigd door Homeland op 16-05-2014 23:59 ]
--
[ Voor 100% gewijzigd door Get!em op 03-06-2014 14:10 ]
Verwijderd
Hi I'm sorry I wish I could speak Dutch. But, could you tell me if buying this camera on mydigitaland.com is trustworthy? THX
Is dat geen grijze import? Het is namelijk wel erg goedkoop vergeleken met de webshops die ik ken/gebruik.Get!em schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:37:
[...]
Prijs wordt nu wel interessant:
bij ---- nu body voor 825 euro
daarnaast nog 65 euro cashback
= 760 euro voor een nieuwe 70D met garantie.
Zojuist een besteld
Op marktplaats worden ze zelfs nog veel tweedehands aangeboden voor >800 euro.
Edit: De links naar social media onderaan hun website verwijzen letterlijk naar de hoofdpagina's van bijv. facebook, youtube. Het komt op mij een beetje dubieus over.
[ Voor 15% gewijzigd door Homeland op 03-06-2014 14:16 ]
They are located in Hong Kong so you probably won't be able to take advantage of the cashback offer by Canon. I have never heard of them and in general wouldn't spend a lot of money or buy a dslr from a company I've never heard of and is located that far away.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:46:
Hi I'm sorry I wish I could speak Dutch. But, could you tell me if buying this camera on mydigitaland.com is trustworthy? THX
Ik ben ook naar de 70D aan het kijken. Maar inderdaad website lijkt op een slecht ingevulde CMS template. KvK nummer verwijst naar een slachterij die er ook detailhandel bij doetniekvandermeer schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:47:
[...]
Is dat geen grijze import? Het is namelijk wel erg goedkoop vergeleken met de webshops die ik ken/gebruik.
Edit: De links naar social media onderaan hun website verwijzen letterlijk naar de hoofdpagina's van bijv. facebook, youtube. Het komt op mij een beetje dubieus over.

Verder moet je, je camera niet bij een aantal door Canon geselecteerde verkooppunten kopen om in aanmerking te komen voor de cashback?
HD4Life @ Full-HD
Is er ook een manier om macro-toewijzing te doen op toetsen? Of ben ik nu in de war met de Magic Lantern die ik op de 550 gebruikte?
Waar ik specifiek naar op zoek ben is een enkele functie waarmee ik van RAW shooting naar JPG + HDR kan gaan. Of beter gezegd, een aanpassing in de firmware dat als je HDR-schiet hij gewoon JPG pakt in plaats van die functie te disabelen bij raw
Waar ik specifiek naar op zoek ben is een enkele functie waarmee ik van RAW shooting naar JPG + HDR kan gaan. Of beter gezegd, een aanpassing in de firmware dat als je HDR-schiet hij gewoon JPG pakt in plaats van die functie te disabelen bij raw

Je zou de jpg + HDR instelling onder de C mode kunnen zetten?
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
JPG/RAW + AEB kan wel onder C-mode, bij HDR krijg je niet de mogelijkheid om dat in C-mode op te slaan. Maar bij nader inzien denk ik echter toch dat AEB beter gaat werken dan de HDR-mode, Wou er even wat mee spelen in de praktijk, maar als ik de resultaten zo zie in testfoto's ben ik toch niet echt onder de indruk.
Verwijderd
Iemand enig idee hoe het zit met de aspect ratio?
Op de een of andere manier springt deze altijd terug naar 3:2, terwijl er in de instelling wel 4:3 staat. Dus als ik op 4:3 een foto schiet, krijgt deze de resolutie van 3:2. Na opnieuw instellen krijg ik dan wel weer de 4:3 resolutie, maar een paar foto's verder zijn het dan toch weer 3:2 resoluties.
Op de een of andere manier springt deze altijd terug naar 3:2, terwijl er in de instelling wel 4:3 staat. Dus als ik op 4:3 een foto schiet, krijgt deze de resolutie van 3:2. Na opnieuw instellen krijg ik dan wel weer de 4:3 resolutie, maar een paar foto's verder zijn het dan toch weer 3:2 resoluties.
Waarom wil je 4:3 dan? Met 3:2 heb je de maximale resolutie, je kan achteraf altijd nog croppen
[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 11-07-2014 18:55 ]
Ik vraag me inderdaad ook af waarom je uberhaupt die lelijke verhouding wilt gebruiken.
Bij mij springt die functie in ieder geval niet terug na een paar foto's.
Het werkt wel alleen in live-view.
Bij mij springt die functie in ieder geval niet terug na een paar foto's.
Het werkt wel alleen in live-view.
Verwijderd
Aha, het werkt dus alleen in live-view. Dat verband had ik nog niet gelegd, en verklaard meteen waarom sommige foto's wel en sommige foto's niet die resolutie hebben. Thanks wappiewappie! Wel jammer dat het alleen met live-view is trouwens, maar goed, oorzaak is in ieder geval boven tafel. Thanks wappiewappie!
De reden waarom ik het gebruik is omdat ik een fotoserie moet aanvullen met die verhouding. Achteraf aanpassen kan natuurlijk, maar makkelijker en sneller is als de originele foto die verhouding al heeft natuurlijk.
De reden waarom ik het gebruik is omdat ik een fotoserie moet aanvullen met die verhouding. Achteraf aanpassen kan natuurlijk, maar makkelijker en sneller is als de originele foto die verhouding al heeft natuurlijk.
Verwijderd
Ik overweeg een Canon 70D met de kitlens van 18-55 aan te schaffen. Echter, op internet lees ik steeds meer berichten over een focusprobleem (ref:
Zijn er hier mensen die dat ervaren hebben? Volgens de verhalen op internet kijk Canon wel naar opgestuurde toestellen maar is het euvel vrijwel nooit goed verholpen en het lijkt me niet fijn om 1000 euro neer te leggen en vervolgens met een half kapot toestel te zitten en ene hoop gedoe.
)
Zijn er hier mensen die dat ervaren hebben? Volgens de verhalen op internet kijk Canon wel naar opgestuurde toestellen maar is het euvel vrijwel nooit goed verholpen en het lijkt me niet fijn om 1000 euro neer te leggen en vervolgens met een half kapot toestel te zitten en ene hoop gedoe.