[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
lindseysew schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:03:
[...]

Ahhh die moet ik zeker even vragen aan Dell ofniet?
Jup. Even bellen naar technical support (je hebt x maanden premium contact erbij zitten, dus je word snel geholpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
The Inquisitor schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:04:
[...]

Jup. Even bellen naar technical support (je hebt x maanden premium contact erbij zitten, dus je word snel geholpen).
Ik ben blind, ik zie een USB stick :')
Zat bij de adapter erin, Dell Recovery media !
W00T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
lindseysew schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:07:
[...]

Ik ben blind, ik zie een USB stick :')
Zat bij de adapter erin, Dell Recovery media !
W00T
De vraag is of dat Windows is of de drivers/resources 'dvd' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
The Inquisitor schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:09:
[...]

De vraag is of dat Windows is of de drivers/resources 'dvd' :P
Zo te zien wel :D
CANT WAIT to install on the SSD whahaha
**
Krijg de schroefjes er niet uit.. crap.
Heb ik weer.. de ene schroef zit er te vast in en kan hem nu ronddraaien...kan hem ook niet meer vastdraaien de ander ging er wel uit... en nu :/
Ben bang dat ik het nu al verknalt heb...
Krijg die ander er echt niet uit

[ Voor 34% gewijzigd door lindseysew op 08-06-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:51
CorePax schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:47:
Ik zit er over te denken een desktop te gaan bouwen, ik heb vrijwel altijd al Alienware laptops gebruikt als primaire computer, met name de desktopvervangers (18inch) maar mis toch wel een triple-screen setup. Nu heb ik een tijd lang een triplescreen setup kunnen runnen dmv DVI daisy-chaining maar dat is een technologie met te veel bugs voor dagelijks gebruik. (Om niet te beginnen over de niet bestaande nVidia surround support) En dus hunkert het idee al langere tijd in m'n hoofd om weer een desktop te bouwen. Als ik dan een lijst van pro's en cons maak kom ik heel snel tot de conclusie dat het alleen maar een logische stap is, ik neem de laptop namelijk nooit mee. Ze hebben allemaal van begin tot eind op m'n bureau gestaan. En dan vervalt het hele concept van een laptop. Ik weet niet of er iemand specifiek opzoek is naar een nieuwe Alienware maar ik denk dat ik mijn primaire M18x R2 ga verkopen, specs volgens mijn sig. Mocht iemand serieuze interesse hebben dan ben ik bereid om hem voor een relatief goedkope prijs weg te doen.
Als je hem nooit verplaatst is dat misschien wel een zinvol idee :Y. Vooral als je dan ook nog een tripple systeem wil bouwen. Ik neem aan dat je je eigen systeem gaat bouwen en niet gaat shoppen bij alienware voor een desktop of heb je nog wat staan?

Overigens betekend dat dat je nu drie alienware m18x r2 gaat verkopen?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 15:36
Ondersteunt de Alienware 17 r2 nou alle M2. ssd's? Of zijn dit specifieke Dell OEM onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Gewoon alle generieke M2 sata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:55
Scherm bezel project gaat even de koelkast in. Wellicht dat ik ga upgraden/switchen naar een Precision m6700 ( gisteren een hd7970m ingebouwd in een m6600 en dat is toch wel eigenlijk een ideale machine al zou ik direct de opvolger willen).

De M17x te koop gezet en even afwachten wat ik ervoor ga krijgen, als ik er te weinig voor krijg hou ik hem sowieso en zal dan met het projectje verder gaan. Ik heb wel al een poging gedaan om te achterhalen of de bezel nu echt glas is of plexiglas maar daar is lastig achter te komen ( glas valt met een laser niet netjes te snijden).

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Hmm tsjah, misschien ideaal. Maar die Precisions zijn lelijk, en de Alienware is mooi :P

En over het scherm: ik vermoed plexiglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Tja het zijn bakstenen maar ik vind ze wel wat hebben :). Functioneel en voelen qua bouwkwaliteit zeer goed aan en dat is wel een van de redenen dat ik een alienware heb. De concurentie qua msi,asus,clevo, enz zijn toch een stuk minder als het om materiaalgebruik en bouwkwaliteit gaat.

Maar ik acht de kans niet enorm groot, ik heb de R4 eerder te koop gehad en toen al weinig animo ( hij is aardig flink geupgrade en zit in een wat hogere prijsklasse, al heb ik duurdere R4's gezien die minder bieden).

Eventueel staat de overstap naar een R5 ook open maar dat is eigenlijk een beetje de makkelijke manier ( plus ik zou alleen er een willen mits in nieuwstaat en het liefst een m290x erin)

Edit: waarchijnlijk zaterdag al een koper, als dat doorgaat zal ik op zoek gaan naar een M6700 of 17 R1

[ Voor 49% gewijzigd door _Drake_ op 10-06-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
_Drake_ schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:06:
Tja het zijn bakstenen maar ik vind ze wel wat hebben :). Functioneel en voelen qua bouwkwaliteit zeer goed aan en dat is wel een van de redenen dat ik een alienware heb. De concurentie qua msi,asus,clevo, enz zijn toch een stuk minder als het om materiaalgebruik en bouwkwaliteit gaat.

Maar ik acht de kans niet enorm groot, ik heb de R4 eerder te koop gehad en toen al weinig animo ( hij is aardig flink geupgrade en zit in een wat hogere prijsklasse, al heb ik duurdere R4's gezien die minder bieden).

Eventueel staat de overstap naar een R5 ook open maar dat is eigenlijk een beetje de makkelijke manier ( plus ik zou alleen er een willen mits in nieuwstaat en het liefst een m290x erin)

Edit: waarchijnlijk zaterdag al een koper, als dat doorgaat zal ik op zoek gaan naar een M6700 of 17 R1
Klopt ik zie ook dat mensen niet de waarde inzien van betere componenten.

Als ik jou was zou ik kijken naar een Alienware 17 met een 120hz scherm. Het is die upgrade meer dan waard zeker als je eerst erover zat te denken om gewoon weg een schermbezel mod te doen. Dat scherm heeft truelive en geeft 400 nit weer. In tegenstelling to de R4 heeft deze ook een glossy screen maar dat is geen glasplaat. Daardoor heb je er eigenlijk geen last van. Het gaat overigens wel ten koste van nvidia optimus.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik heb immers een minder goeie ervaring...
Ben erachter gekomen dat een schroef in de achterklep van de Alienware er niet uitwil.
De andere echter wel o.O
En tja... dat ding afbreken is ook zo wat.
Hiervoor heb ik Dell gebeld en ze zeggen dat ze hiervoor geen monteur langs willen sturen....
En nu ? Daar zit je dan... je kan de HDD niet veranderen en je kan er uberhaud gewoon niet bij... en daar zit je dan..
Meerdere mails gestuurd en de persoon die ik aan de telefoon had was niet echt aardig..
Ja het gaat om één schroef die vastzit en ronddraait, zit messing in.
Maandag wordt mijn Alienware 15 alweer opgehaald en geretourneerd en wil hierbij dus zeggen dat ik niet meer voor een Alienware ga kiezen en dit met pijn in mijn hart!
Dit is een donders solide laptop, zo solide dat de schroef er niet eens uit wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:32
Je kunt 'm altijd uitboren met een klein boortje, maar moet dan erg voorzichtig zijn dat je niets beschadigd en dat de kleine stukjes die je losboort, niet ergens in de laptopbody gaan zitten. (stofzuiger erbij?)

Alternatief kun je dit proberen: YouTube: How to remove stripped screws from laptops or phones without drill them

En als last resort kun je een laptop/smartphone reparateur opzoeken die er iets mee kan/wil. Ik geloof niet dat dat veel geld moet kosten.

Vóórdat je Dell/Alienware de rug toekeert; weet je zeker dat je de goede schroevendraaier hebt gebruikt? Vaak is een kapot gedraaide schroef het resultaat van een net niet passende schroevendraaier... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Jozzle schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:30:
Je kunt 'm altijd uitboren met een klein boortje, maar moet dan erg voorzichtig zijn dat je niets beschadigd en dat de kleine stukjes die je losboort, niet ergens in de laptopbody gaan zitten. (stofzuiger erbij?)

Alternatief kun je dit proberen: YouTube: How to remove stripped screws from laptops or phones without drill them

En als last resort kun je een laptop/smartphone reparateur opzoeken die er iets mee kan/wil. Ik geloof niet dat dat veel geld moet kosten.

Vóórdat je Dell/Alienware de rug toekeert; weet je zeker dat je de goede schroevendraaier hebt gebruikt? Vaak is een kapot gedraaide schroef het resultaat van een net niet passende schroevendraaier... :X
Ja want de kop is namelijk niet kapot gedraait...
De kop is intact, de messing en de schroef draaien namelijk mee.
De schroef doorboren is mss een idee... raak ik de garantie daarvoor niet kwijt??
Misschien hebben ze mij verkeerd begrepen en dat ze mij daarom niet willen helpen... maar ze houden aantekeningen bij van de vorige gesprekken dus je verhaal rechtpraten wil dus niet meer...
kort samengevat, de kop is dus helemaal intact en je kan de schroef wel draaien, maar niet ''los'' draaien of eruit halen

Kijk maar ;

Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab206/Card1912/20150611_102135_resized.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door lindseysew op 11-06-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Rechtpraten kan wel, zolang je maar zegt dat ze jou verkeerd hebben begrepen. JIJ bent de klant, dus wees assertief hierin.

Ik kan me niet voorstellen dat het voor Dell voordeliger is om een laptop retour te sturen (UPS verzendkosten terug naar China?) en vervolgens weer opslaan in magazijn (stocking fee) en/of uit elkaar halen / assembleren op basis van nieuwe ordner (uurloon) dan een monteur langs te sturen voor een kwartiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:32
Ah ok, dat had ik ook niet begrepen uit je verhaal. Als je de laptop omdraait, komt de schroef dan (door de zwaartekracht) een stukje uit de body? Ik weet niet precies hoe het zit aan de binnenkant, maar als de schroef een stukje uit de body komt, kan het zijn dat het stukje messing aan de andere kant wèl tegen de body klemt en je de schroef vervolgens los kunt draaien met een tangetje.

Sowieso lijkt me dit dan inderdaad een assemblage issue. Ik zou als bovenstaand niet lukt dan m'n poot stijf houden bij Dell! Zij zijn mijns insziens aan de beurt. Boren en Solderen pas doen als je alles geprobeerd hebt bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Jozzle schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:45:
Ah ok, dat had ik ook niet begrepen uit je verhaal. Als je de laptop omdraait, komt de schroef dan (door de zwaartekracht) een stukje uit de body? Ik weet niet precies hoe het zit aan de binnenkant, maar als de schroef een stukje uit de body komt, kan het zijn dat het stukje messing aan de andere kant wèl tegen de body klemt en je de schroef vervolgens los kunt draaien met een tangetje.

Sowieso lijkt me dit dan inderdaad een assemblage issue. Ik zou als bovenstaand niet lukt dan m'n poot stijf houden bij Dell! Zij zijn mijns insziens aan de beurt. Boren en Solderen pas doen als je alles geprobeerd hebt bij ze.
Er zit wel iets speling in bij de schroef, dus ja hij beweegt minimaal met de zwaartekracht.
Ik heb weer een mail gestuurd met foto naar Mohammed (account manager) en even mijn verhaal verduidelijkt. Hij reageert best snel en heeft het beste met je voor.
Ben benieuwd wat hij nu zegt..
Gisteren 3 keer dezelfde persoon gesproken bij de technische dienst...
Ik wacht eerst de mail vanmorgen/vanmiddag even af en dan ga ik weer bellen.
Vooroordelen spelen een grote rol blijkbaar

[ Voor 4% gewijzigd door lindseysew op 11-06-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Ik zou naar een paar dagen de hele situatie zo beu zijn en zeggen: OF iemand lost dit op OF iemand haalt de laptop op en ik wil mijn geld. En als derde oplossing gewoon aangeven dat je dit zo groot maakt dat dit hoe dan ook nadelig zou zijn voor dell

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Zit momenteel aan de telefoon met een ander persoon! Thank god.
En mijn verhaal opnieuw verteld, deze persoon overlegd nu even en laat het jullie weten..
Dit is wel mijn laatste telefoon poging en dan houdt het gewoon op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Het houdt op..

Ze zeggen ;

Het is je eigen probleem, jij wilt hier een verandering aan brengen en je hebt hier een probleem onder vonden dat de schroef niet naar behoren werkt. Hierbij kunnen wij je niet helpen. Ze zouden me wel helpen als de hardeschijf kapot zou gaan.. en ze erachter komen dat de schroef niet naar behoren werkt...
Dus ook al is het een assemblage fout, het systeem werkt naar behoren .....

Dus dat is de conclusie...

Bedankt

[ Voor 35% gewijzigd door lindseysew op 11-06-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Je kunt er niet je nagel onder krijgen en dan met de schroevendraaier en iets kracht met je nagel omhoog draaien?
Dat doe ik altijd als een schroef hoe klein ook dol gedraaid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Het lijkt me jouw fout als je de schroefkop hebt gemold, maar dat is nu niet het geval. De meeste mensen hebben dat probleem; Dolgedraaide schroef uit laptop verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
lindseysew schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:58:
Het houdt op..

Ze zeggen ;

Het is je eigen probleem, jij wilt hier een verandering aan brengen en je hebt hier een probleem onder vonden dat de schroef niet naar behoren werkt. Hierbij kunnen wij je niet helpen. Ze zouden me wel helpen als de hardeschijf kapot zou gaan.. en ze erachter komen dat de schroef niet naar behoren werkt...
Dus ook al is het een assemblage fout, het systeem werkt naar behoren .....

Dus dat is de conclusie...

Bedankt
Je hoort toch wat rammelen als je de laptop schud. >:) Dat kan nooit goed zijn. Vraag even of ze er een monteur naar kunnen laten kijken want zelf heb je niet zoveel verstand van laptops ;)

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Nee dat willen ze niet doen lol.
Das het probleem :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
"Mijn hardeschijf maakt rare geluidjes, maar ik kan er zelf niet naar kijken want de klep gaat er niet af" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Maandag wordt hij opgehaald door ups...
Geen zin meer in gezeur, en ik denk nu echt van laatmaar zitten dan!

[ Voor 71% gewijzigd door lindseysew op 11-06-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
lindseysew schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:26:
Maandag wordt hij opgehaald door ups...
Geen zin meer in gezeur, en ik denk nu echt van laatmaar zitten dan!
Ergens heb je gelijk ook maar het blijft wel jammer denk ik

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
GerGio schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:16:
[...]

Ergens heb je gelijk ook maar het blijft wel jammer denk ik
Ja, ik vind het ook donders jammer..
Ze hadden gewoon iemand moeten sturen, maar als ik dan ook nog eens een antwoord krijg dat ik niet eens zou weten hoe je de hdd moet vervangen en hoe ik het dan in moet stellen in de bios!? En dan ook met zo'n toon... dan word ik toch best wel pissig.. had te maken met een AHCI setting, lol... ik voel me een beetje vernederd eigenlijk... ze zullen wel denken dat ik te dom ben om een hdd te vervangen voor een ssd.. en daarom denk ik ook die conclusie. Zat zelfs te denken om de achterklep van stootschade te voorzien en dan kijken hoe ze reageren, kheb 1 jaar stoot en valschade erbij genomen... maarjah schiet ik niks mee op xD dan maak ik het alleen maar erger

[ Voor 19% gewijzigd door lindseysew op 11-06-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
lindseysew schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:01:
[...]

Ja, ik vind het ook donders jammer..
Ze hadden gewoon iemand moeten sturen, maar als ik dan ook nog eens een antwoord krijg dat ik niet eens zou weten hoe je de hdd moet vervangen en hoe ik het dan in moet stellen in de bios!? En dan ook met zo'n toon... dan word ik toch best wel pissig.. had te maken met een AHCI setting, lol... ik voel me een beetje vernederd eigenlijk... ze zullen wel denken dat ik te dom ben om een hdd te vervangen voor een ssd.. en daarom denk ik ook die conclusie. Zat zelfs te denken om de achterklep van stootschade te voorzien en dan kijken hoe ze reageren, kheb 1 jaar stoot en valschade erbij genomen... maarjah schiet ik niks mee op xD dan maak ik het alleen maar erger
Tja weet je als je hem wilt houden dan moet je kijken wat je kan doen om hem te maken. Zelf zou ik gewoon zeggen dat hij niet meer opstart en als de monteur er dan is zeggen van jo luister eens maak effe dit schroefje. De monteurs zijn meestal wel degelijk Ik had een hele aardige man toen ik een probleem had met mijn m11x. Anders gewoon even de klanten servers van Dell vragen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
GerGio schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:17:
[...]

Tja weet je als je hem wilt houden dan moet je kijken wat je kan doen om hem te maken. Zelf zou ik gewoon zeggen dat hij niet meer opstart en als de monteur er dan is zeggen van jo luister eens maak effe dit schroefje. De monteurs zijn meestal wel degelijk Ik had een hele aardige man toen ik een probleem had met mijn m11x. Anders gewoon even de klanten servers van Dell vragen
Helaas... op de manier hoe ik behandeld werd heb ik er geen zin meer in :-(
Kwaliteit van de service is sowieso poep.
Hij staat al ingepakt en klaar om opgehaald te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
GerGio schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:17:
[...]
De monteurs zijn meestal wel degelijk Ik had een hele aardige man toen ik een probleem had met mijn m11x. Anders gewoon even de klanten servers van Dell vragen
Ja, hen boeit het vrij weinig. Het zijn geen medewerkers van Dell en krijgen gewoon betaald om langs te komen, zij vinden alles best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
Ik hoop dat alles perfect aan mijn toekomstige laptop is, ik hoor alleen maar klachten over Dell en Alienware... Is er dan niets positiefs?

p.s.
Technische ondersteuning gaat me een 240watt adapter opsturen zodra ik mijn laptop binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Hingj0n schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:09:
Ik hoop dat alles perfect aan mijn toekomstige laptop is, ik hoor alleen maar klachten over Dell en Alienware... Is er dan niets positiefs?

p.s.
Technische ondersteuning gaat me een 240watt adapter opsturen zodra ik mijn laptop binnen heb :)
Kwalitatief is de laptop perfect in orde...
Alleen de service is echt bagger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
In the USA heb je een aparte afdeling voor Alienware en daar is de service perfect. In nederland krijg je te maken met Dell en daar gaat het fout.

Maar eventueel kan je problemen laten escaleren door op het notebookreview contact op te nemen met een van de mederwerkers van Alienware die daar rondhangen(die nemen dan weer contact op met Dell in nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 11:57
Het probleem is Dell, Zodra je door Dell heen komt en bij het servicebedrijf terecht komt is niks teveel gevraagd en word alles perfect afgehandeld (ongeacht de kosten) aangezien hun alles doorrekenen aan Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw email.
Het is vervelend om te horen dat de schroef meedraaid.

Het ziet er naar uit dat waarschijnlijk ook de schroefbus misschien binnenuit is afgebroken.

Wij willen graag uw systeem ophalen om deze bij onze reparatiedienst de schroeven en de bussen te laten controleren en complete setjes te vervangen.

Ik adviseer u de ssd niet mee te sturen, maar alleen de originele hardeschijf die erbij is geleverd.

Zou ik de volgende gegevens mogen hebben?

Adres
Naam
Telefoon

Met vriendelijke groet,

Ze denken dat de SSD erin zit :')
Overigens zijn ze een beetje te laat... mijn keuze staat vast en de reparatie zou anders toch een paar weken duren.... dusjah helaas pindakaas :/

[ Voor 10% gewijzigd door lindseysew op 12-06-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Je desktop is al een beest...ik zou dan toch voor een laptop kiezen die wat minder is kwa gewicht, zeker aangezien je de laptop voor je studie wil gebruiken? dan is zo'n bakbeest echt een drama...En je moet altijd wel een stop contact in de buurt hebben. Dan is dit een super oplossing: pricewatch: Asus Republic Of Gamers G551JM-CN120H

Niet haten als ik in de alienware een asus adviseer.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Hingj0n schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:09:

p.s.
Je beantwoord je eigen vraag. Jij bent toch netjes geholpen en alles is naar wens? Geen probleem dus ;)

Het is een feit dat mensen vele malen eerder klagen op internet dan dat ze over een positieve ervaring vertellen (volgens mij 4x zo groot uit mijn hoofd). Er is zoveel positief aan de service, alleen kan het ook net zo goed slecht aflopen. Maar wat denk je wat er gebeurt met je laptop van Sony? Of Asus, Acer, MSi.... etc. Van elk merk kun je genoeg slechte ervaringen vinden.

Ik heb weleens de Sony helpdesk gebeld (meerdere malen) en daar heb je helemaal niets aan, dat is bij Dell wel anders. Althans, dat is mijn ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ja, ieder zijn eigen ervaring..
Ik ging er ook positief in :x maar werd helaas belachelijk behandeld...
De enige service waar ik momenteel heel erg positief over ben is Coolblue.
Kreeg zelfs een kaartje toen ik een keer een mail had gestuurd dat ik zo positief was over hun hehe.
Maar gewoon jammer... tja laptop laten ophalen en opsturen voor reparatie duurt mij echter te lang en heb er gewoon geen zin meer in op de manier hoe ik behandeld werd. Maar ach, kan iedereen overkomen, alleen raad ik het ff niemand meer aan... ben wel tevreden over de laptop hoor!! Maar ik heb gewoon geen vertrouwen meer in Dell daardoor en durf het gewoon niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Je vind het een mooie laptop, ze bieden aan om het product te laten repareren, maar toch kies je er liever voor om alles terug te sturen en niets te hebben?

De keus is natuurlijk aan jou, maar ze bieden wel aan om alles te repareren, het is alleen jammer dat ze niet aan huis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
The Inquisitor schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:00:
Je vind het een mooie laptop, ze bieden aan om het product te laten repareren, maar toch kies je er liever voor om alles terug te sturen en niets te hebben?

De keus is natuurlijk aan jou, maar ze bieden wel aan om alles te repareren, het is alleen jammer dat ze niet aan huis komen.
Tja een beetje te laat na al die aardige personen aan de telefoon..
Dan ben ik de laptop weken kwijt, terwijl ik misschien toch beter af ben bij een andere zaak ;x

Na 5 keer bellen.... en dezelfde eigenwijze antwoord krijgen wordt je moe van en boos :/

[ Voor 7% gewijzigd door lindseysew op 12-06-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Je krijgt in ieder geen Alien bij een andere zaak :P

Is het een feit dat je h'm weken kwijt bent? M.a.w. hebben ze dat gezegd?
Dichtstbijzijnde reparatiecentrum is Duitsland, dus dat valt wel mee. Ik weet niet meer hoelang Wara hm kwijt was, dat staat ergens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
The Inquisitor schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:04:
Je krijgt in ieder geen Alien bij een andere zaak :P

Is het een feit dat je h'm weken kwijt bent? M.a.w. hebben ze dat gezegd?
Dichtstbijzijnde reparatiecentrum is Duitsland, dus dat valt wel mee. Ik weet niet meer hoelang Wara hm kwijt was, dat staat ergens in dit topic.
Nee das waar :P ik ga nog even goed met me vader overleggen...
En een paar weken zeiden die kerels van de Technische dienst

[ Voor 6% gewijzigd door lindseysew op 12-06-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Nooit een Alienware hebben is langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Wij hebben hier thuis twee keer een M11x laten maken met kapot deksel waarvan de scharnieren afbraken. Dat was een ontwerpfout. Die tweede was drie jaar oud krijg je even een nieuw deksel met nieuw scherm en al. Wat dat betreft mag je niet klagen over de serves.

Bij het bestellen van de laptop heb ik even lopen tobben om de juiste configuratie te krijgen. Ik wilde deze 880m met een 120hz scherm maar hij was alleen te krijgen met een 860m met 120hz scherm (raar)
Klantenserves had zoiets van ja maar dat kan niet dat staat niet op de website. Maar uiteindelijk toch voor elkaar kunnen krijgen.
The Inquisitor schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:25:
Nooit een Alienware hebben is langer
Dat wordt een leven lang:

Had ik maar. :) Had ik maar. :) Had ik maar. >:)

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik wacht de mail van Ali af.
Ik laat de afspraak van maandag gewoon staan.. kijken hoe snel ze reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Het is mij gelukt met de schroef.... lol
Achterklep is eraf zonder teveel geweld... gvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
lindseysew schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:27:
Het is mij gelukt met de schroef.... lol
Achterklep is eraf zonder teveel geweld... gvd
Oke nu willen we foto's ook

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
GerGio schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:29:
[...]

Oke nu willen we foto's ook
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab206/Card1912/Mobile%20Uploads/20150612_143035.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab206/Card1912/20150612_143302.jpg

Dusjah, ssd zit er nu in... dus zo dom ben ik niet xD ben blij dat ik de moed niet heb opgegeven

Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab206/Card1912/20150612_143432.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door lindseysew op 12-06-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Sinds de SSD in de Alienware zit is hij echt geluidloos Idle.
Zelfs wanneer ik even wegloop en ik weer terugloop is de vraag of hij nog aanstaat!?
Ben wel bij dat ik toch de moed niet heb opgegeven want ik heb nu een donders mooie laptop met een SSD erin :-)
Zit zelfs na te denken om er een M.2 SSD erin te doen van 128GB voor de extra ruimte :P

Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab206/Card1912/Mobile%20Uploads/20150613_080546.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab206/Card1912/Mobile%20Uploads/20150613_080536.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door lindseysew op 13-06-2015 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat zeiden we toch! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
De R4 is verkocht, ofwel voorlopig heb ik even geen Alienware meer. Rustig verder kijken naar iets anders en tot die tijd investeer ik het geld in iets anders :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
_Drake_ schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:31:
De R4 is verkocht, ofwel voorlopig heb ik even geen Alienware meer. Rustig verder kijken naar iets anders en tot die tijd investeer ik het geld in iets anders :).
Dat is rap gegaan! Zeker omdat je je afvroeg of er wel kopers kwamen gezien de ervaringen in het verleden.

Toch wel vraag naar dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Jup, nu de mijne was aardig opgepimpt zegmaar :). En de prijzen van een beetje r4 liggen momenteel ook vrij hoog wat ook wel meehelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ja das waar :>
Maar.... de service was echt bagger :X en daardoor werd mijn vertrouwen echt 0.0
Ben wel blij dat ik de Alienware nog heb en als het goed is komt vandaag mijn M.2 SSD binnen.
De ruimte van 256GB is nu al bijna vol >.<
Alienware is super stil, wanneer je gamed is hij niet eens zo luidruchtig en is het geluid echt prima.
Ook wordt hij niet super warm dus koeling zit goed!
Had een Coolermaster een tijd geleden voor mijn Macbook toen destijds gehaald maar deze hoef ik niet eens te gebruiken om een paar uurtjes te gamen. Tenzij je natuurlijk dag en nacht doorgaat haha.
Overdag laat ik de verlichting uitstaan en tegen de avond weer aan :') geeft toch een geweldig effect.
Ben er wel blij mee..... 1 minpuntje is dat er een luie pixel helemaal links onderin zit, maar hij valt niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
lindseysew schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:49:
[...]

Ben er wel blij mee..... 1 minpuntje is dat er een luie pixel helemaal links onderin zit, maar hij valt niet zo op.
Betreft het een luie of een permanente ?? Bij de laatste kun je mogelijk eens met Dell bellen.

http://www.dell.com/support/article/us/en/19/SLN130145/NL

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Embryo1 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:47:
[...]

Betreft het een luie of een permanente ?? Bij de laatste kun je mogelijk eens met Dell bellen.

http://www.dell.com/support/article/us/en/19/SLN130145/NL
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab206/Card1912/Mobile%20Uploads/20150612_182524.jpg

Ik dacht een luie :X hij zit er nog trouwens
Hij valt niet op trouwens!
Kheb er niet superveel last van

[ Voor 5% gewijzigd door lindseysew op 16-06-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Luie kon je losmaken met van die sites die oogbalteringverwekkende beelden tonen (niet zelf gaan zitten kijken dus).

Maar is dat wel een pixel? Het ziet er (relatief gezien) enorm uit. Een pixel is onwijs klein, zeker op 1080p(+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
The Inquisitor schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:53:
Luie kon je losmaken met van die sites die oogbalteringverwekkende beelden tonen (niet zelf gaan zitten kijken dus).

Maar is dat wel een pixel? Het ziet er (relatief gezien) enorm uit. Een pixel is onwijs klein, zeker op 1080p(+).
Als ik goed kijk denk ik de pixels te zien, waaruit het blauw is opgebouwd. Het witte "veegje" beslaat dan meerdere pixels. Dus misschien toch iets voor de servicedienst van Dell. Zeker voor een Alienware.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Embryo1 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:57:
[...]

Als ik goed kijk denk ik de pixels te zien, waaruit het blauw is opgebouwd. Het witte "veegje" beslaat dan meerdere pixels. Dus misschien toch iets voor de servicedienst van Dell. Zeker voor een Alienware.
Een veeg inderdaad, dat vind ik het rare... Misschien een cluster van pixels zoals jij al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
Ik heb sinds mijn levering ook een aantal dingetjes geconstateerd die niet goed waren,
Mijn toetsenbord heeft een half defect escape knop en de linkermuisknop is ook half defect.

Ik had Dell gebeld en ze hebben een monteur ingepland.

Dell zei dat een systeem gewoon perfect moet zijn. Ik ontvang goede service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
The Inquisitor schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:53:

Heh ik denk meerdere...
Shit..
Komt hiervoor een monteur langs of niet :x?
Wil niet graag weer een bult gezeik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Alleen Dell kan dat met zekerheid voor je bevestigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
The Inquisitor schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:20:
Alleen Dell kan dat met zekerheid voor je bevestigen...
Kheb al een mail gestuurd inclusief met foto.
Ik wacht daar wel op whahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
lindseysew schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:32:
[...]

Kheb al een mail gestuurd inclusief met foto.
Ik wacht daar wel op whahaha
Man ik zou echt gek worden van een dode of niet goed werkende pixel

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Hij valt wel superveel op op de foto.
Maar als jullie hem nu zien valt het mee eigenlijk.
Ik blijf rustig haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ja ja hij leeft nog...
een week om je alienware op te sturen, vind ik super netjes..
toen mijn alienware stuk ging, kocht ik een msi gx70 meen ik (zo amd rot ding met 8970m)
die ontplofte (luide knal en vonk onder kbd vandaan) toen ik permanent de amd turbo functie aan zette, dit heeft 6!!!! weken geduurd voordat ik geld terug kreeg... dat is veel erger.

daarbij is mijn alienware nu?? jaaar of 4 bijna..
met 2ssd's in ze reet is ie nog steeds PRIMA bruikbaar..

ik ben er absoluut niet netjes mee, ik flikker hem lachend in een big-shopper van de lokale supermarkt en mik hem zo achter in de auto mee naar werk.. totaal geen problemen hierdoor..

wat er door de jaren heen mee gebeurd is:

vlak na aanschaf:
nieuwe accu (sloot niet lekker, binnen 1 dag opgelost)
nieuw keyboard (productie foutje, 1 switch liet los, binnen 1 dag opgelost)

2013 begin ging mijn hdd (western digital black 500) dood, vervangen door 2x256gb samsung 840 pro's

december 2013:
gpu dood..
moederbord vervangen door dezelfde knakker
nogmaals nieuwe gpu..

opgestuurd --> nieuw moederbord, nieuwe gpu, nieuwe set heatsinks en fans, nieuwe top case, uiteindelijk anderhalve week totaal ofzo mee aan het klooien geweest..

3 weken geleden ging mijn adapter (delta modelletje) kapot.. deze heb ik vervangen door een flextronics.. deze is toch wel van mindere kwaliteit, maar voor 4tientjes bij een random online webwinkel, meer dan prima. word herkend door bios e.d. dus dikke prima!!

de gpu die er nu inzit (gtx675m. gebaseerd op fermi 580m) draait nog prima.. met een heel dikke overklok (+140 core +250 mem) stabiel als een huis, wel iets luid aan de fan.. maar ik speel geen heel highend gamer (vooral CSGO)

mijn nieuwe notebook word weer een alienware.. ondanks de toch hoge aanschaf, vind ik het dubbel en dwars waard

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Maat is vol:

Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab206/Card1912/Screenshot_2015-06-19-11-49-48.png

Wordt woensdag opgehaald en hopelijk krijg ik mijn geld terug!!!! Wat een !$!$@ service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Dell heeft ook een reputatie zich te houden aan wat hun vinden wat correct is. Nou is misschien je aanpak niet heel handig geweest met(open halen en hdd/ssd erin drukken) maar je was wel eerlijk.

Ik had gewoon keihard gelogen en gezegd dat mijn ding defect is en een nieuwe wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Kheb niet gezegd dat ik hem open heb gehad.
Dat heb ik ook nergens vermeld, kheb wel gezegd dat het probleem was opgelost :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
Ik vind het echt heel raar dat ze zo verschillend kunnen zijn met hun service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Hingj0n schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:08:
Ik vind het echt heel raar dat ze zo verschillend kunnen zijn met hun service...
Ikzelf ook....
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik begin het idee te krijgen dat je zelf niet helemaal duidelijk bent geweest richting de technische dienst, want Dell heeft geen reden om moeilijk te doen over klanten die een SSD/HDD vervangen. Ikzelf heb ze toen ook gebeld om te vragen hoe ik UEFI kon booten met een Win8 iso, en kreeg vervolgens een DVD'tje opgestuurd. Een dag erna belde hij weer of ik hulp nodig had, maar alles was al gepiept.

Als zij het vermoeden hebben dat jij het zelf hebt gesloopt door wat je hebt gedaan kan ik me voorstellen dat ze reparatie weigeren (net zoals elk ander bedrijf), in dat geval is het JUIST netjes dat ze nog aanbieden om het terug te sturen en je geld terug te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik ben zelf heel erg duidelijk geweest, na de tweede keer. Luisteren is moeilijk.
Klinkt donders logisch om mij dan geen reparatie te bieden als ik het zelf heb gemold... maar ik heb vaak genoeg gezegd dat dat niet het geval is!!!
Maarjah misschien heeft dell vooroordelen omdat ik een vrouw ben? Gebeurt wel vaker namelijk, en vind het absurb hoe ze met mij om zijn gegaan.
Nee, ik ben echt duidelijk geweest en heb zelfs nette mails gestuurd.

Ik heb totaal geen vertrouwen meer in het bedrijf, ik vraag me zelfs af of ik mijn geld terug krijg.

[ Voor 10% gewijzigd door lindseysew op 19-06-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Het antwoord van Dell slaat buiten hun eigen policy en lijkt me daardoor ook niet kloppend. Hierdoor krijg IK het idee dat ze jou niet begrijpen, of dat komt omdat ze niet goed lezen of dat jij niet duidelijk bent geweest laat ik het midden.

http://en.community.dell..../laptop/f/3518/t/17292528
I lost count how many times I have upgraded or open my system to clean or change things. Dell's Moderator, not to long ago has stated its OK to open your system to upgrade, but the parts installed, if not from Dell will not be warranted. And, as the above posted stated, if you break something, that to will not be covered...
No, it will not void the warranty if you just open up the notebook and look inside. You can even perform upgrades without voiding the warranty. But if you go inside and while looking or performing any upgrade and damage the computer, that is not covered by warranty.
Het antwoord lijkt me duidelijk: Je mag je Dell computer openen maken zonder de garantie te verpesten. Waarom zouden er anders how-to filmpjes van het ALIENWARE kanaal zijn op YouTube?

In je eerste probleem gaven ze ook al aan dat je nieuwe SSD niet onder garantie viel (dat klopt ook), maar dat was geen antwoord op jouw vraag op dat moment. Hierdoor lijkt het me geen rare gedachte dat er fundamenteel iets mis gaat met jouw communicatie richting Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
The Inquisitor schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:30:
Het antwoord van Dell slaat buiten hun eigen policy en lijkt me daardoor ook niet kloppend. Hierdoor krijg IK het idee dat ze jou niet begrijpen, of dat komt omdat ze niet goed lezen of dat jij niet duidelijk bent geweest laat ik het midden.

http://en.community.dell..../laptop/f/3518/t/17292528

[...]

[...]

Het antwoord lijkt me duidelijk: Je mag je Dell computer openen maken zonder de garantie te verpesten. Waarom zouden er anders how-to filmpjes van het ALIENWARE kanaal zijn op YouTube?

In je eerste probleem gaven ze ook al aan dat je nieuwe SSD niet onder garantie viel (dat klopt ook), maar dat was geen antwoord op jouw vraag op dat moment. Hierdoor lijkt het me geen rare gedachte dat er fundamenteel iets mis gaat met jouw communicatie richting Dell.
Dus dan is het in principe mijn eigen schuld dat hun zo bot doen tegen mij?
Sorry hoor, maar hun hadden dan in principe hun antwoord al klaar voordat ik iets kon vertellen..
Ik had echter nooit verwoord tijdens mijn gesprekken met hun dat ik HDD al had vervangen voor een SSD.
Dit had ik zelfs gecorrigeerd bij hun, maar alsnog waren hun gedachtes niet verandert.
Ik kap hier gewoon mee, en bestel dus nooit meer een Dell. En nee, je kan mij dit echt niet kwalijk nemen. Ik ben zeer duidelijk geweest, en nog wouden ze niet luisteren.

En ik heb weer het gevoel dat ze me behandelen als een idioot... wat jij dus zegt dat het niks uit maakt hoevaak je je alienware openmaakt... maakt hun dus blijkbaar wel uit omdat ik dat heb gedaan. Terwijl het bij mij echter om de achterklepje ging...

[ Voor 8% gewijzigd door lindseysew op 19-06-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
lindseysew schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:40:
[...]

Dus dan is het in principe mijn eigen schuld dat hun zo bot doen tegen mij?
Sorry hoor, maar hun hadden dan in principe hun antwoord al klaar voordat ik iets kon vertellen..
Ik had echter nooit verwoord tijdens mijn gesprekken met hun dat ik HDD al had vervangen voor een SSD.
Dit had ik zelfs gecorrigeerd bij hun, maar alsnog waren hun gedachtes niet verandert.
Ik kap hier gewoon mee, en bestel dus nooit meer een Dell. En nee, je kan mij dit echt niet kwalijk nemen. Ik ben zeer duidelijk geweest, en nog wouden ze niet luisteren.

En ik heb weer het gevoel dat ze me behandelen als een idioot... wat jij dus zegt dat het niks uit maakt hoevaak je je alienware openmaakt... maakt hun dus blijkbaar wel uit omdat ik dat heb gedaan. Terwijl het bij mij echter om de achterklepje ging...
Ik kan het me goed voorstellen eigen. Ik zou een beetje hetzelfde hebben. Het is lastig met een organisatie samen te werken die niks wil. Dan zou ik ook niks willen.
Het zou inderdaad niks uit moeten maken aangezien dat op hun website staat. Het blijft jammer dat de serves de beleving van een goed product teniet kan doen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
GerGio schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:58:
[...]

Ik kan het me goed voorstellen eigen. Ik zou een beetje hetzelfde hebben. Het is lastig met een organisatie samen te werken die niks wil. Dan zou ik ook niks willen.
Het zou inderdaad niks uit moeten maken aangezien dat op hun website staat. Het blijft jammer dat de serves de beleving van een goed product teniet kan doen.
Nee daar ben ik het mee eens!!
Het was voor Dell een stuk handiger geweest om mij vriendelijker te woord te staan en mij gewoon te helpen met het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
lindseysew schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 18:00:
[...]

Nee daar ben ik het mee eens!!
Het was voor Dell een stuk handiger geweest om mij vriendelijker te woord te staan en mij gewoon te helpen met het scherm...
Echt heel vreemd, ik kreeg zelfs interne schroefjes opgestuurd, omdat meneer de reparateur deze kwijt gemaakt had. En dat waren schroefjes van onder t toetsenbord, daar heb ik hun ook foto's van gestuurd, waarbij ik duidelijk heb vermeld dat ik hem zelf heb opengemaakt, omdat sommige onderdelen gewoon los zaten.

Werd totaal niet moeilijk over gedaan, en heb samen met een dell medewerker, zelf de reparatie's uitgevoerd. En vlak na het zoveelste defect is die unit toen kostenloos vervangen door een nieuwe.

Heel heel heel erg vreemd dat Dell nu zo dwars ligt, ik heb namelijk een compleet andere ervaring. Ik denk dat je gewoon de verkeerde medewerker te pakken hebt, die denkt dat je aan een simpele inspiron zit te kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Dat vermoed ik nu ook... en het verhaal wordt ook vastgelegd... dus een ander persoon leest mijn servicetag en leest dus hoogst waarschijnlijk dat ik hem aan het verpesten ben.
Ik ben er echt zo klaar mee hé, ik word echt niet op de juiste manier behandeld.
Als ik een telefoontje krijg met verontschuldigingen... en dat ze een monteur sturen zsm... dan houdt ik hem.
Anders is het gewoon echt; doei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
lindseysew schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 07:44:
Dat vermoed ik nu ook... en het verhaal wordt ook vastgelegd... dus een ander persoon leest mijn servicetag en leest dus hoogst waarschijnlijk dat ik hem aan het verpesten ben.
Ik ben er echt zo klaar mee hé, ik word echt niet op de juiste manier behandeld.
Als ik een telefoontje krijg met verontschuldigingen... en dat ze een monteur sturen zsm... dan houdt ik hem.
Anders is het gewoon echt; doei.
Tja als dat je standpunt bent is het einde alienware want ik denk niet dat ze dat gaan doen namelijk. Als je hem wilt houden zal je er zelf achteraan moeten gaan. Misschien is uiteindelijk hem gewoon terugsturen en een nieuwe bestellen de beste optie

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
GerGio schreef op maandag 22 juni 2015 @ 02:44:
[...]

Tja als dat je standpunt bent is het einde alienware want ik denk niet dat ze dat gaan doen namelijk. Als je hem wilt houden zal je er zelf achteraan moeten gaan. Misschien is uiteindelijk hem gewoon terugsturen en een nieuwe bestellen de beste optie
Ik heb hun al een tweede kans gegeven.. helaas pindakaas.
Kheb er gewoon geen vertrouwen meer in, en om nou weer 1400€ bij een laptop neer te tellen met bagger service... nou nee liever niet. Dan kies ik liever een goeie laptop plus nette service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
En waar krijg je vandaag de dag nog nette service dan? Mijn ervaring met MSI bijvoorbeeld is dat ze alles maar op de webshop gooien waar je hem gekocht hebt. Plus dat die dan retour moet en je hem weken kwijt bent. ipv de reparatieservice van dell, waar toch de meeste mensen achteraf zeer tevreden over zijn. (waar onder ikzelf)

Tuurlijk, had het in eerste instantie helemaal niet nodig moeten zijn, maar al met al ben ik goed geholpen.

Alienware's zijn gemaakt om te customizen, anders hadden ze de onderkant cover niet zo makkelijk verwijderbaar gemaakt. (kijk bijvoorbeeld naar apple met die pentalobe schroeven etc) Ik snap werkelijk niet waarom het zo loopt bij jou.

Ik zou gewoon alles nog eens goed en duidelijk uitleggen, misschien dat ze het opnieuw willen bekijken.
(en daarbij gewoon een nieuw support ticket openen)

[ Voor 3% gewijzigd door Coehinator op 23-06-2015 12:31 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Zou zelf gewoon klaar zijn met dit gezeik en Dell/Alienware maar voor wat het is.

Zijn voldoende alternatieven voor dat bedrag dus hier je tijd aan verdoen en het risico dat je garantie compleet komt te vervallen had ik gewoon gezegd: Hier de laptop, ik mijn geld. Tot ziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
weszz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:59:
Zou zelf gewoon klaar zijn met dit gezeik en Dell/Alienware maar voor wat het is.

Zijn voldoende alternatieven voor dat bedrag dus hier je tijd aan verdoen en het risico dat je garantie compleet komt te vervallen had ik gewoon gezegd: Hier de laptop, ik mijn geld. Tot ziens.
Voldoende alternatieven? Ohja? Enlighten me

Asus ROG is de enige alternatief, voor geen enkel ander merk zal ik 1500 euro neerleggen. De specs mogen dan wel in orde zijn, al snel zit je met behuizing, service en koeling. Aspecten die bij AW gewoon dik in orde zijn (okay over service is de mening verdeeld, maar het is altijd nog een heel stuk beter dan Sony, Acer, en andere).

Asus is goed, Asus is prima, maar ik zou mijn AW er niet voor willen inruilen. En als deze oud raakt, dan koop ik weer een AW ervoor terug. Onderhand al 2 jaar in bezit en werkt nog even perfect als de dag dat ik h'm uit de veel te luxe verpakking mocht halen. Zo kan het dus ook.

Alternatieven zijn dus schaars, of kun je ons overtuigen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
MSI/Clevo/Asus/Acer/Xnotebooks(blijf ik zelf sceptisch over) maar je moet natuurlijk begrijpen dat je misschien anders een desktop kunt overwegen en een minder zware laptop voor erbij? Gamen onderweg kun je sowieso wel vergeten en voor school wil je een lichtere laptop echt wel hebben want van college naar collega met zo'n bakbeest is echt een drama.

Kwam misschien over als een aanval naar Alienware maar ik zelf had er ook bijna 1 genomen mits ik niet de Asus goedkoper kon krijgen. Hele heisa eromheen zou mij persoonlijk gewoon overhalen een alternatief te nemen. Je bent een klant en het laatste dat ik nog kreeg te horen is dat de klant koning is(met mate) maar hier wekken hun de indruk dat de persoon in kwestie achterlijk doet en met hun spul zit te kloten zonder dat ze de hele laptop nog maar gezien hebben!! Advies, stuur een monteur, laat hem een conclusie trekken en zie dan. Maar na een paar weken was ik er al klaar mee, alsof ik mezelf continu moet verdedigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Ik heb nu een MSI GT70 staat om een even een voorbeeld te pakken welke destijds de concurrentie aanging met de m17x R4, en ik kan je zeggen dat je daar met een enorme boog omheen mag lopen.

Laat ik het even opsommen :

Negatief:
-Behuizing van plastic goedkoop plastic en nog goedkoper plastic.
-Enkele koelfan voor zowel de gpu als cpu, koeling is slecht en er komt een enorme bak herrie uit.
-Touchpad heeft goedkope clickbuttons en is klein.
-Toetsenbord van steelseries zou zo fantastisch zijn, toetsenbord van mijn Dell E7440 heeft meer feedback en travel (en dat is per definitie een ultrabook).
-Nog lomper dan een m17x R4 en ook al is het subjectief de msi is ronduit lelijk met al dat glimmende plastic.

Positief:
-Scherm is mat.
-Geluid is aardig maar niet op het niveau van een Dell XPS l501 als referentie.

En ok dit zou allemaal geen ramp zijn als het ding goedkoop was. maar deze uitvoering was destijds meer dan 2000 euro!!. Verschil met een R4 met dezelfde specs was iets van 400-500 euro maar dan kreeg je geen van de bovenstaande nadelen. Clevo mag wellicht ook plastic gebruiken maar die zitten toch een stuk beter in elkaar dan dit rampenapparaat.

De GT72 schijnt al een heel stuk beter te zijn, en dat mag ik ook echt hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
weszz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:26:
MSI/Clevo/Asus/Acer/Xnotebooks(blijf ik zelf sceptisch over) maar je moet natuurlijk begrijpen dat je misschien anders een desktop kunt overwegen en een minder zware laptop voor erbij? Gamen onderweg kun je sowieso wel vergeten en voor school wil je een lichtere laptop echt wel hebben want van college naar collega met zo'n bakbeest is echt een drama.

[...]
Hele heisa eromheen zou mij persoonlijk gewoon overhalen een alternatief te nemen. Je bent een klant en het laatste dat ik nog kreeg te horen is dat de klant koning is(met mate) maar hier wekken hun de indruk dat de persoon in kwestie achterlijk doet en met hun spul zit te kloten zonder dat ze de hele laptop nog maar gezien hebben!!
Ja, precies, je noemt hier echt de goede merken :+ Clevo, Acer en Xnotebooks zijn gewoon troep. Als je daar 1500 euro aan uit wilt geven dan ben je naar mijn mening gek. Clevo heeft vaak slechte koeling (genoeg over te vinden op het internet). Met andere woorden: Asus MSi blijven over. Dat noem ik dus geen 'voldoende keuze" waar je eerder over sprak. Tel daarbij op dat MSi vaak ook maar 1 fan heeft voor gpu+cpu of goedkope behuizing heeft.

Betreft alinea 2; je baseert je hele reactie nu op 1 ervaringsverhaal op dit topic. Er zijn genoeg tevreden klanten, en dat zie je ook terug in dit topic. Zullen we anders even in het Asus topic kijken? Hoeveel negatieve ervaringen gaan we daar tellen?
_Drake_ schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:56:
En ok dit zou allemaal geen ramp zijn als het ding goedkoop was. maar deze uitvoering was destijds meer dan 2000 euro!!. Verschil met een R4 met dezelfde specs was iets van 400-500 euro maar dan kreeg je geen van de bovenstaande nadelen. Clevo mag wellicht ook plastic gebruiken maar die zitten toch een stuk beter in elkaar dan dit rampenapparaat.
Dat is inderdaad precies mijn punt. Die merken kunnen een alternatief zijn, maar niet over het budget waar we nu over praten. 1500-2000 euro? Ik zou echt geen MSi voor dat geld kopen, en dan vind ik MSi nog een van de betere laptopmerken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
We kunnen nu wel met modder gaan gooien naar andere merken. Ieder heeft vast zijn voordelen en nadelen. Maar om nou te zeggen dat de service van Dell slechter is dan de gemiddelde service van MSI of Asus, daar ben ik het niet mee eens.

Lees dit topic even door, en je komt erachter dat Alienware en daarmee bedoel ik Dell, een hele snelle reparatieservice heeft, (soms wel na 1 werkdag) en na de 3e/4e reparatie, mag je een compleet nieuwe unit aanvragen met vaak betere specs ter compensatie.

Ik gok, dat dat bij Asus of MSI niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Verder zijn er genoeg horror verhalen van Dell/Alienware. En ook van Asus/MSI. Misschien had ik er bij moeten vermelden dat dit specifiek 'horror' verhaal om mijn zusje gaat en laat zo zeggen dat wat ik allemaal mee kreeg telefonisch en mail het gewoon absurd is hoe ermee om werd gegaan.

En jullie begrijpen natuurlijk wel dat jullie meningen niet geheel onpartijdig zijn? Dus bij voorkeur laten we het gewoon hierbij en blijf ik bij mijn standpunt en idem dito voor jullie ;)

Overigens ben ik wel benieuwd naar de Grafisch Amplifier en of iemand die hier ook heeft en kan vertellen hoe het zit met het verbruik en hitte?

[ Voor 31% gewijzigd door weszz op 23-06-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
weszz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:46:
En jullie begrijpen natuurlijk wel dat jullie meningen niet geheel onpartijdig zijn? Dus bij voorkeur laten we het gewoon hierbij en blijf ik bij mijn standpunt en idem dito voor jullie ;)
Hoezo niet onpartijdig. In alle reacties boven je wordt al genoemd dat wij de laatste zijn die beweren dat de service van Dell/AW altijd vlekkeloos verloopt. We zeggen echter wel dat er genoeg positieve verhalen zijn, en die kun je zoeken in dit, of het vorige, topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Coehinator schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:31:
En waar krijg je vandaag de dag nog nette service dan? Mijn ervaring met MSI bijvoorbeeld is dat ze alles maar op de webshop gooien waar je hem gekocht hebt. Plus dat die dan retour moet en je hem weken kwijt bent. ipv de reparatieservice van dell, waar toch de meeste mensen achteraf zeer tevreden over zijn. (waar onder ikzelf)

Tuurlijk, had het in eerste instantie helemaal niet nodig moeten zijn, maar al met al ben ik goed geholpen.

Alienware's zijn gemaakt om te customizen, anders hadden ze de onderkant cover niet zo makkelijk verwijderbaar gemaakt. (kijk bijvoorbeeld naar apple met die pentalobe schroeven etc) Ik snap werkelijk niet waarom het zo loopt bij jou.

Ik zou gewoon alles nog eens goed en duidelijk uitleggen, misschien dat ze het opnieuw willen bekijken.
(en daarbij gewoon een nieuw support ticket openen)
1 ding heb ik niet gemeen met jullie en dat is ; Ik ben een vrouw.
Zoals ik van jullie hoor is dat jullie allemaal goeie ervaringen hebben...
En jullie zijn allemaal kerels die redelijk vlot babbelen, nou ik ben soms net wat te eerlijk en te onzeker.
Ik heb al een nette mail gestuurd maar ik vertik het om bij die arrogante mensen (Technische Dienst van Dell) Ooit weer iets te halen.
Je mag wel zeggen dat andere merken slechter zijn dan Alienware, natuurlijk wel qua laptop eigenschappen of de kwaliteit van de behuizing maar qua service kan ik mij dat echt niet voorstellen..
En als ik een laptop wil aanschaffen, dan wordt het sowieso bij Azerty of Coolblue.
Omdat ik hun namelijk wel vertrouw, en hun altijd goeie service hebben verleend.
Hopelijk mag dit duidelijk voor jullie zijn, maar ik ben er echt serieus klaar mee dat hun mij zo hebben behandeld als een domblondje.
Ga nou asjeblieft niet lopen zeiken dat ik niet duidelijk ben geweest, hun vertikken het om mijn verhaal te accepteren en hadden hun oordeel al klaar...

Ik was echt zo blij met de Alienware... maar ik heb tegen mezelf gezegd ;
Als er daadwerkelijk wat met de laptop aan de hand is, en ze reageren nog zo schandalig dan ga ik hem retourneren.
:>

[ Voor 8% gewijzigd door lindseysew op 23-06-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
lindseysew schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:38:
[...]
Je mag wel zeggen dat andere merken slechter zijn dan Alienware, natuurlijk wel qua laptop eigenschappen of de kwaliteit van de behuizing maar qua service kan ik mij dat echt niet voorstellen..
Tjsah, je moet natuurlijk geloven wat je wilt, maar slechter kan het zeer zeker. Ga maar eens de Acer helpdesk bellen, dat zal ook genieten worden. Twee dingetjes die me te binnen schieten;

- Acer vraagt 50 euro (!) voor een Windows installatie disc. Dell €0 en je hebt h'm in 3 dagen thuis i.t.t. Acer (enkele weken).
- Laptop terugsturen bij Acer: 13 weken is geen uitzondering. Sony: 5 weken. Asus: probeert 3 weken, is soms maanden. Alienware: meeste krijgen hun laptop in een weekje terug, en dat is inclusief reistijd van NL-DU en terug.

Alle reparatietijden zijn op basis van fora en fabrikant.

Maar goed, ik heb het idee dat je vrij zwart-wit tegen de situatie aankijkt, en dat is je eigen keus. Maar als we hier in oplossingen proberen te denken geef je aan dat we niet meer mogen 'zeiken' dat je niet duidelijk bent geweest.

Tsjah dan niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
The Inquisitor schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:34:
[...]

Tjsah, je moet natuurlijk geloven wat je wilt, maar slechter kan het zeer zeker. Ga maar eens de Acer helpdesk bellen, dat zal ook genieten worden. Twee dingetjes die me te binnen schieten;

- Acer vraagt 50 euro (!) voor een Windows installatie disc. Dell €0 en je hebt h'm in 3 dagen thuis i.t.t. Acer (enkele weken).
- Laptop terugsturen bij Acer: 13 weken is geen uitzondering. Sony: 5 weken. Asus: probeert 3 weken, is soms maanden. Alienware: meeste krijgen hun laptop in een weekje terug, en dat is inclusief reistijd van NL-DU en terug.

Alle reparatietijden zijn op basis van fora en fabrikant.

Maar goed, ik heb het idee dat je vrij zwart-wit tegen de situatie aankijkt, en dat is je eigen keus. Maar als we hier in oplossingen proberen te denken geef je aan dat we niet meer mogen 'zeiken' dat je niet duidelijk bent geweest.

Tsjah dan niet hoor.
Dan bekijk je het van mijn kant.
Stel je eens voor je hebt net een nieuwe auto gekocht en wilt er iets in wijzigen... eerst wordt er gesuggereerd dat de garantie verloopt. Daarna wordt je vriendelijk verzocht er niks aan te veranderen omdat je het toch niet kan/weet hoe het moet. Even later knapt er iets kapot en gaat terug naar de dealer... dealer verteld je dat ze er niks aan kunnen doen omdat ze zeggen dat jij er met je poten aan hebt gezeten.

Hoe zou jij reageren? Ik denk hetzelfde als ik... ik heb echt mijn best gedaan en er echt alles aan gedaan om mijn verhaal te herstellen maar ze werken zo omneunig tegenwerkend dat er niet mee te praten valt...
Snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
The Inquisitor schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:23:
Clevo, Acer en Xnotebooks zijn gewoon troep. Als je daar 1500 euro aan uit wilt geven dan ben je naar mijn mening gek. Clevo heeft vaak slechte koeling (genoeg over te vinden op het internet).
Die tijden zijn wel voorbij en zeker de Clevo P770ZM is bijvoorbeeld een veel betere optie dan de nieuwe 17 r2.

http://www.notebookcheck....book-Review.144322.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik zou enorm balen als mijn AW een defect had, absoluut, Ik ga niet doen alsof de waarheid anders ligt. Je hoeft geen vergelijking te maken met een ander product.

Maar, en dat heb ik al minstens 3x gezegd in dit topic, de reacties van Dell sluiten niet aan op jouw probleem of op hun eigen policy. Het moge toch wel duidelijk zijn dat er iets mis is met de communicatie en/of kennis van het probleem. En dit is de laatste keer dat ik dat ga zeggen.

Daarbij komt dat jij het ook niet eens was met de geboden oplossing, dat is iets anders dan dat zij het niet willen oplossen. Bij je eerste probleem wilden ze de laptop *kosteloos* ophalen, naar reparatiecentrum, kosteloos vervangen, en kosteloos thuisbrengen. Dat is een eerlijke oplossing, alleen was je het er niet mee eens.

Bij het tweede probleem klopt er gewoon iets niets, dus het is jouw keus om te beslissen om eenmalig duidelijkheid te scheppen en dus goed te lezen wat er in dit topic wordt genoemd en dan met Dell contact op te nemen, of de laptop terug te sturen. Jouw keus, jouw beslissing. Maar ga in ieder geval niet de seksekaart spelen, want dat slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
_Drake_ schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:44:
[...]

Die tijden zijn wel voorbij en zeker de Clevo P770ZM is bijvoorbeeld een veel betere optie dan de nieuwe 17 r2.

http://www.notebookcheck....book-Review.144322.0.html
Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit dan een paar jaar geleden :)
Pagina: 1 ... 17 ... 25 Laatste