_Drake_ schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:46:
[...]
Ik heb zelf een m6100 ook werkend gehad in een Precision m6600 (het is eigenlijk gewoon een m6000 met meer cores e.d) en vrijwel alle kaarten daaruit werken ook in een aw, en voor die 50$ kan je sowieso de gok wel wagen

Hij is besteld

nu nog een leuke thermische pasta uitzoeken

Eens effe googlen
Vraag me ook af, ik heb nog niet eerder een firepro kaart gehad. Ik ga er van uit dat ik de huidige ATI drivers verwijder en via de del website firepro drivers opzoek? Of moet ik ze bij ATI vandaan halen?
Deze drivers bijvoorbeeld:
https://www.dell.com/supp...ersdetails?driverid=kyp6r
Kan je daar ook mee gamen?
Hmm na wat meer googlen lijkt het er op dat ik de amd drivers voor spelkaarten kan installeren en dat hij dan als een Radeon HD 8950 herkend wordt.
(
bron)
Dat lijkt mij een leukere optie.
Kaart is binnen, ben alleen verkouden dus ga van het weekend er mee aan de slag
Hij is rood!
2019-01-12 9:31: was begonnen met vervangen. Alle pasta er af gepoetst en nieuwe aangebracht, kaart in de laptop gezet, heatsink er op en toen kwam ik tot de ontdekking dat de afstands busjes van de nieuwe kaart een stuk lager waren. Zometeen maar even bij een laptop reparatie winkel langs kijken of ze daar wat langere schroefjes hebben.
2019-01-12 13:50: In SG mode van de bios boot hij normaal, Hij ziet dan 2 adapters, de intel en een "standaard vga adapter"
Ik heb nu verschillende drivers geprobeerd:
17.3 crimson
Laatste adrenaline
Dell presicion 6800 drivers
En de m6100 drivers van de AMD website.
Deze geven allemaal de melding dat er geen AMD driver is of dat hij foutief werkt.
in PEG modus krijg ik 8 piepjes --> Betekend video error.
Ik vrees dus dat of de kaart niet goed is of mijn moederbordt. Naja het was een poging waard. Ga nog wat verder kloten maar denk niet dat dit nog gaat werken.
Hierbij nog de output van HWI
Heb de kaart er maar uitgehaald, hij lijkt niet automatisch de fan aan te sturen dus dan kan hij nog wel eens heet worden. Waarschijnlijk zal dit nu een videospeler blijven, de i7 on board graphics kan dat volgens mij wel aan. Mocht het ooit weer zo ver komen dat ik voor lange tijd uitgezonden wordt en ik wil toch wat kunnen gamen dan kijk ik tegen die tijd wel voor een nieuwe laptop
[
Voor 84% gewijzigd door
Ryan1981 op 12-01-2019 17:03
]