[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

The Inquisitor schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:29:
[...]

En nog steeds geen horrorverhalen? ;)
Hehehe... nog geen horror. Wel twee dingen die niet goed zijn (wat de afgelopen 4 notebooks die ik nieuw had al niet meer is voorgekomen, dus wat dat betreft een tegenvaller)

De spatiebalk werkt niet goed. Klinkt anders dan de andere toetsen en werkt niet prettig als je op de zijkanten drukt. (in het midden werkt hij wel goed) Misschien ben ik een zeurpiet, maar als je bijna 4K neerlegt voor een notebook moet dat gewoon goed werken. En de linker USB poort doet het niet, dus dat mogen ze ook komen vervangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Jeroen V schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:42:
[...]

Hehehe... nog geen horror. Wel twee dingen die niet goed zijn (wat de afgelopen 4 notebooks die ik nieuw had al niet meer is voorgekomen, dus wat dat betreft een tegenvaller)

De spatiebalk werkt niet goed. Klinkt anders dan de andere toetsen en werkt niet prettig als je op de zijkanten drukt. (in het midden werkt hij wel goed) Misschien ben ik een zeurpiet, maar als je bijna 4K neerlegt voor een notebook moet dat gewoon goed werken. En de linker USB poort doet het niet, dus dat mogen ze ook komen vervangen....
Hmm, dus geen horrorverhaal, maar toch wéér problemen met deze premium laptop. Jammer en vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:11

Vis

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/54dqqb.jpg

Kreeg net ineens een popup melding van SupportAssist dat mijn laptop met servicetagnr. etc toe was aan vervanging van een onderdeel. Maar als ik dan vervolgens via die Dell link mn servicetag ingeef zegt ie dat er niks vervangen hoeft te worden. 8)7

Meer gebruikers last van?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 20:27
Ik heb gisteren een full specced 17r5 besteld aka the baller config. gezien er nu weer black friday korting is een mooi moment.

Ben erg benieuwd, mijn vorige Alienware was een prachtige machine. Maar wat een .....schermen zetten ze op zulke machines. Hopelijk nu heel wat beter na 5 jaar.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Het scherm vind ik prima, maar ik heb een beetje 'spijt' van de 4K versie aangezien niet alle software dit netjes ondersteunt. Bv VMWare Player kan er niet goed mee omgaan en als het client OS niet fatsoenlijk HiDPI ondersteunt wordt het allemaal erg klein. Ook Remote Desktop schaalt niet goed, maar dat is in tegenstelling tot VMWare met compatibility mode op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ze pakken helaas het scherm dat op de plank ligt, het kan een goede zijn maar ook een matige... altijd een verrassing wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Ja dat denk ik inderdaad ook, ik ben wel voor het 4k paneel gegaan gezien het 120hz paneel een tn paneel is. Ben benieuwd, we zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
@Dark Master Ik herken jouw username... heb je niet eerder een alien besteld? Had jij niet een m11x?

Of misschien vergis ik me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
@The Inquisitor Yes klopt helemaal, een m11x gehad en een m14x.

Beide helaas wel met diverse screen swaps en uiteindelijk voor beide een replacement unit. Elk scherm had wel iets op beide laptops. Service van Dell was wel top notch trouwens al die keren.

De m11x doet het nog steeds. Word gebruikt door een kennis van mij, afgezien van de acccu werkt die nog perfect. De m14x is helaas door een bierongelukje toendertijd overleden.

Ik mag toch hopen dat de schermen nu heel wat beter zijn na een 5tal jaar, overal lees ik positieve dingen over de IPS panels. Las al wel dat de koeling in de huidige AW lijn ook een kritiek puntje kan zijn. We zien het vanzelf wel. Als het me niet bevalt stuur ik hem gewoon terug.

[ Voor 20% gewijzigd door Dark Master op 12-07-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik was vanmorgen even bang dat de horror was begonnen met de 17r5; eerst klaagde de BIOS dat de voeding niet in orde was, en daarna was de laptop vrij traag.... Uitzetten, BIOS in, controleren, weer Windows in, maar het bleef traag (en ik kreeg steeds de melding over de voeding)

Note to self: niet meer de verkeerde voedingskabel pakken van het laptopje van mijn werk :|

Overigens doet de linker USB poort het wel goed, alleen met een bepaalde externe harddisk doet de linkerpoort moeilijk (gek genoeg op de rechter niet) Alle andere USB apparaten werken gewoon prima.

Ik moet nog wel het toetsenbord laten vervangen, de spatiebalk werkt net niet lekker..... Voor de rest vind ik het een prima laptop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Jeroen V schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:01:
Ik was vanmorgen even bang dat de horror was begonnen met de 17r5; eerst klaagde de BIOS dat de voeding niet in orde was, en daarna was de laptop vrij traag.... Uitzetten, BIOS in, controleren, weer Windows in, maar het bleef traag (en ik kreeg steeds de melding over de voeding)

Note to self: niet meer de verkeerde voedingskabel pakken van het laptopje van mijn werk :|

Overigens doet de linker USB poort het wel goed, alleen met een bepaalde externe harddisk doet de linkerpoort moeilijk (gek genoeg op de rechter niet) Alle andere USB apparaten werken gewoon prima.

Ik moet nog wel het toetsenbord laten vervangen, de spatiebalk werkt net niet lekker..... Voor de rest vind ik het een prima laptop....
Hoe zijn de temperaturen van de Alienware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Nou begint al goed, vandaag de Alienware binnen gekregen. Flinke thermal throttling, tot zelfs onder zijn base clock. GPU word ook rond de 90 graden..... natuurlijk een dode pixel + insane lightbleed en om het af te maken? Bezel aan de onderkant van het scherm laat los.

Dit krijg je dus voor 3k plus. Deze gaat regelrecht terug wat een teleurstelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ai, das een grote teleurstelling... (ik heb 'gelukkig' alleen de spatiebalkj die niet lekker werkt,moet ik nog laten repareren maar heef tweinig haast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Dark Master schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 00:12:
Nou begint al goed, vandaag de Alienware binnen gekregen. Flinke thermal throttling, tot zelfs onder zijn base clock. GPU word ook rond de 90 graden..... natuurlijk een dode pixel + insane lightbleed en om het af te maken? Bezel aan de onderkant van het scherm laat los.

Dit krijg je dus voor 3k plus. Deze gaat regelrecht terug wat een teleurstelling!
Pfff mega balen wanneer je zoiets ontvangt voor dat bedrag..
Probleem met de bezel had ik ook bij m'n 15 R3, werd toen super geholpen door de klantenservice van Dell destijds en stuurde direct een nieuwe naar me op. Waar ik nog altijd tevreden over ben, de temperaturen blijven en probleem helaas, dit weer van +35 graden helpt ook niet natuurlijk..
Wel erg om te lezen dat de problemen niet genoeg verholpen zijn met de nieuwere versies.. en afdeling quality nog altijd een lachertje is, ik bedoel hoe kun je een exemplaar opsturen waarvan de bezel al gaapt. Dat is echt niet te geloven.

Wat ga je doen? Geef je ze nog een kans met een nieuw exemplaar of niks meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
Vis schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:34:
[...]

Pfff mega balen wanneer je zoiets ontvangt voor dat bedrag..
Probleem met de bezel had ik ook bij m'n 15 R3, werd toen super geholpen door de klantenservice van Dell destijds en stuurde direct een nieuwe naar me op. Waar ik nog altijd tevreden over ben, de temperaturen blijven en probleem helaas, dit weer van +35 graden helpt ook niet natuurlijk..
Wel erg om te lezen dat de problemen niet genoeg verholpen zijn met de nieuwere versies.. en afdeling quality nog altijd een lachertje is, ik bedoel hoe kun je een exemplaar opsturen waarvan de bezel al gaapt. Dat is echt niet te geloven.

Wat ga je doen? Geef je ze nog een kans met een nieuw exemplaar of niks meer?
Ik heb vanochtend een Dell medewerker aan de lijn gehad, na het zien van de foto’s word er direct een nieuwe naar me opgestuurd, werd zelfs via Facebook nog benaderd dat ze het prioriteit geven en dat dit nooit had mogen gebeuren.

De oude mag ik opsturen als ik de nieuwe ontvangen heb. Thermal throttling heb ik aardig de kop in kunnen drukken met een undervolt. Max turbo 4.27ghz met een temperatuur van 92 graden. Net te doen dus. Mijn GPU word ook superwarm zeg. 80 tot 90 graden onder full load. Ik heb het idee dat de heatsink niet helemaal goed over de CPU heen zit. Want de temperaturen fluctueren nogal per Core. Zit zo een 10 graden verschil in.

Hopelijk de 2de unit zonder een enkel probleem we zullen het meemaken. Als er weer iets is dan is het gewoon geld terug. Ik verwacht voor zoveel geld gewoon een uitmuntend product en niks minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis

Vis

Dark Master schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:59:
[...]

Ik heb vanochtend een Dell medewerker aan de lijn gehad, na het zien van de foto’s word er direct een nieuwe naar me opgestuurd, werd zelfs via Facebook nog benaderd dat ze het prioriteit geven en dat dit nooit had mogen gebeuren.

De oude mag ik opsturen als ik de nieuwe ontvangen heb. Thermal throttling heb ik aardig de kop in kunnen drukken met een undervolt. Max turbo 4.27ghz met een temperatuur van 92 graden. Net te doen dus. Mijn GPU word ook superwarm zeg. 80 tot 90 graden onder full load. Ik heb het idee dat de heatsink niet helemaal goed over de CPU heen zit. Want de temperaturen fluctueren nogal per Core. Zit zo een 10 graden verschil in.

Hopelijk de 2de unit zonder een enkel probleem we zullen het meemaken. Als er weer iets is dan is het gewoon geld terug. Ik verwacht voor zoveel geld gewoon een uitmuntend product en niks minder.
Goed om te horen. Ja klantenservice Dell NL is wel goed 👍🏼
Vergeet niet dat de temperatuur van de gpu zomaar +10 graden wordt bij een kamertemperatuur van 27 graden ofzo.. buiten de zomer zul je veel verschil merken. Wat ik altijd doe is de laptop verhogen met 2 rubberen voetjes zodat de lucht vrijkomt aan de achterkant. Scheelt ook zo 10 a 15 graden van zowel de cpu als gpu.

Succes met je 2e exemplaar 👌🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb het 4e lid van mijn Alienware familie mogen ontvangen, de Alienware 17.
Ben ook weer met dit model tevreden, vooral het ips scherm van AU Optronics vind ik goed.
Nog geen vallende of loszittende bezels en lamme toetsen tegengekomen, maar goed, hij is pas 2 dagen oud :P
Met een omgevingstemperatuur van 35celcius kwam de cpu tijdens gamen tot 95c en gpu 80c nu is het koeler en zijn de temps dus ook lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:20
@dolby 35 graden? Game je buiten de laatste dagen of misschien op een heet zolderkamertje. ;)

Mijn AW15 R3 merkt niet veel van de 29 graden op de kamer waar ik ‘m gebruik. CPU komt net boven de 80 graden en GPU zit net op 70 graden. Ik heb de laptop wel op een laptopstand staan, zodat aan de onderkant een beter luchtstroom ontstaat (scheelt toch wel een paar graden).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
@dolby Fijn dat het bij jou wel goed is gegaan. Het scherm is inderdaad betreft kleurweergave wel echt top. Ik heb een 4k variant. Bizar ook dat de GPU bij jou 80 graden is onder load, die van mij gaat continu naar de 90 toe merkte ik gisteravond.

CPU is ook echt all over the place, met een undervolt blijft die wel op 4,27 werken onder load. Maar bij de ene core registreert hij 85 en de andere 97 graden.

We zullen het zien of de 2de unit probleemvrij is. Het is wel een prachtig afgewerkte machine. Bouwkwaliteit wise komt het dichtbij een Macbook in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Meten jullie de temps via Alienware Command Center? Als ik via ACC kijk zie ik andere, lagere temperaturen dan bijv met HWmonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb altijd de MSI Afterburner OSD aan staan zodat ik naast de FPS, ook de temperaturen en belasting van zowel de CPU als de GPU in beeld heb tijdens het gamen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
dolby schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:23:
Meten jullie de temps via Alienware Command Center? Als ik via ACC kijk zie ik andere, lagere temperaturen dan bijv met HWmonitor.
ACC is zwaar buggy, temperaturen komen ook niet overeen met bijvoorbeeld hwinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
@Vis Even snel een vraagje, ik las in jou posts terug dat je zelf ook een soortgelijke ervaring hebt gehad. Bezel los en laptop die te warm werd. Hoelang heeft het voor jou geduurd tot er daadwerkelijk en swap werd gedaan? Ik heb vrijdag een belletje gepleegd, ze hebben direct een aanvraag gedaan, maar tot op heden nog geen antwoord terug. Belde net even voor een update maar die was er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Dark Master schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:35:
@Vis Even snel een vraagje, ik las in jou posts terug dat je zelf ook een soortgelijke ervaring hebt gehad. Bezel los en laptop die te warm werd. Hoelang heeft het voor jou geduurd tot er daadwerkelijk en swap werd gedaan? Ik heb vrijdag een belletje gepleegd, ze hebben direct een aanvraag gedaan, maar tot op heden nog geen antwoord terug. Belde net even voor een update maar die was er nog niet.
Hi,

Ja in eerste instantie zou er een techneut van Dell langskomen om de bezel te fixen. Bij aankomst zei hij dat hij dat helemaal niet kon en adviseerde mij een "swap"aan te vragen. Dit dus direct gedaan en uitgelegd dat de gestuurde techneut zijn werk niet kon doen, en toen moesten ze dus wel snel een nieuwe toesturen.
Denk bij jou dus ook.

In jouw geval zou ik sowieso geen techneut vragen want je hebt veel andere problemen zoals dode pixel, extreme lightbleed etc?
Meteen vragen om een swap en anders niets. Komt vast goed :)

Wat ik destijds had was een contactpersoon die ik via de telefoon van de Dell klantenservice gesproken had en die het allemaal in werking bracht. Met deze persoon nog vaker email contact gehad over de swap.

[ Voor 9% gewijzigd door Vis op 30-07-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:05
Bij mij was er wel iemand van Dell langs geweest om de bezel te fixen (van de 15r3"). Was toen al een bekend probleem gaf ook hij aan. Die enorme bezel (onder het scherm) zat ook maar met een dun plakstripje vast. Hij had een nieuwe bezel bij zich en in 10 minuten zat die er op. En zit nu nog steeds prima.
Mijn laptop werd ook echt te warm (ook bekend bleek achteraf, koeling schuin geplaatst, 2 cores warm, 2 cores veel te warm). Heb ik zelf maar gefixed dan is het tenminste meteen goed. Van de zotte natuurlijk bij een gloednieuwe laptop maar goed maakte echt erg veel verschil wat de temperatuur betreft. Wel jammer dat ook bij AW er van die goedkope koeling prut gebruikt wordt en de QC beneden de maat is.
Na dit magere begin overigens prima tevreden, doet het nog steeds prima. Met een te enthousiaste VR sessie mijn laptop een keer van de tafel af getrokken, viel echt met een klap op de grond. Niet normaal. Maar niks aan de hand, build like a tank!

[ Voor 3% gewijzigd door fier0x op 31-07-2018 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:48:
Ik heb altijd de MSI Afterburner OSD aan staan zodat ik naast de FPS, ook de temperaturen en belasting van zowel de CPU als de GPU in beeld heb tijdens het gamen.
Ah ok, zal ik eens proberen, er bleek trouwens een bios update voor mijn A17 r5 te zijn die oa thermal aanpassingen doet.
Me temps zijn lager nu onder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Nou mijn nieuw Alienware avontuur begint zeer positief. Afgelopen vrijdag gebeld, ja er word een swap aangevraagd meneer, mag echt niet voorkomen. Maandag laat een telefoontje gepleegd gezien ik nog geen updates had vernomen. Geen zorgen meneer, u word gebeld door onze escalatiemanager de zaak ligt daar voor. Dacht nog bij mezelf, misschien ben ik wel te ongeduldig. Vandaag nog steeds niks geen updates. Dacht laat ik maar even via messenger een berichtje sturen dan. Die gaven aan een herinnering te sturen, meer dan dat konden ze niet doen.

Nog geen 5 minuten later werd ik gebeld door iemand van Dell. Die gaf dus aan dat de hele zaak is blijven liggen. Nou oke fouten mensen is menselijk dat kan gebeuren, maar waarom dan maandag zeggen dat de zaak voor ligt? Ondanks dat hij heel vriendelijk was gaf hij me een beetje een rare indruk. Ik ga de swap voor u aanvragen meneer, mocht dat niet lukken dan kunt u het systeem ook terugsturen en krijgt u uw geld terug.... Uuuh daar heb ik toch niet om gevraagd? Ik was een beetje verbijsterd door het gesprek. Wat zou er niet aan lukken? Ze hebben gewoon een niet goed werkend product afgeleverd, dat is toch niet mijn probleem.

We zijn nu een week verder bijna, er is nu pas actie ondernomen eigenlijk. Plus het feit dat er nu ook nog eens geen zekerheid is dat het product geswapt word of niet. Ik zou als bedrijf gebeld hebben en gezegd hebben excuus meneer, we gaan het nu direct in orde maken, vanmiddag heeft u nog een orderbevestiging.

Ik snap überhaupt niet waarom er zoveel tijd tussen moet zitten, binnen 14 dagen is er iets niet goed, dan regelen ze maar een nieuwe unit voor me. Laat me niet een hele week wachten met dan alsnog een vreemd bericht.

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Master op 01-08-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Dark Master schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:08:
Nou mijn nieuw Alienware avontuur begint zeer positief. Afgelopen vrijdag gebeld, ja er word een swap aangevraagd meneer, mag echt niet voorkomen. Maandag laat een telefoontje gepleegd gezien ik nog geen updates had vernomen. Geen zorgen meneer, u word gebeld door onze escalatiemanager de zaak ligt daar voor. Dacht nog bij mezelf, misschien ben ik wel te ongeduldig. Vandaag nog steeds niks geen updates. Dacht laat ik maar even via messenger een berichtje sturen dan. Die gaven aan een herinnering te sturen, meer dan dat konden ze niet doen.

Nog geen 5 minuten later werd ik gebeld door iemand van Dell. Die gaf dus aan dat de hele zaak is blijven liggen. Nou oke fouten mensen is menselijk dat kan gebeuren, maar waarom dan maandag zeggen dat de zaak voor ligt? Ondanks dat hij heel vriendelijk was gaf hij me een beetje een rare indruk. Ik ga de swap voor u aanvragen meneer, mocht dat niet lukken dan kunt u het systeem ook terugsturen en krijgt u uw geld terug.... Uuuh daar heb ik toch niet om gevraagd? Ik was een beetje verbijsterd door het gesprek. Wat zou er niet aan lukken? Ze hebben gewoon een niet goed werkend product afgeleverd, dat is toch niet mijn probleem.

We zijn nu een week verder bijna, er is nu pas actie ondernomen eigenlijk. Plus het feit dat er nu ook nog eens geen zekerheid is dat het product geswapt word of niet. Ik zou als bedrijf gebeld hebben en gezegd hebben excuus meneer, we gaan het nu direct in orde maken, vanmiddag heeft u nog een orderbevestiging.

Ik snap überhaupt niet waarom er zoveel tijd tussen moet zitten, binnen 14 dagen is er iets niet goed, dan regelen ze maar een nieuwe unit voor me. Laat me niet een hele week wachten met dan alsnog een vreemd bericht.
Dark Master schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 00:12:

Ik hoop dat het voor jou niet net zoals bij mij is. Ik heb in Maart 2017 een Alienware 13R3 besteld. Ondertussen is dat ding dus 4x compleet vervangen en heb zo rond de 10 moederbord swaps gehad. 2 Van de 4 hadden een kapotte luidspreker, alle systemen hadden een loslatende bezel aan de onderkant, een systeem had een kapot toetsenbord, een een kapotte accu, een had een kapotte GPU en er zijn nog veel meer dingen die ik nu over het hoofd zie.

Mijn 4e systeem, uit November, heeft ondertussen 3 moederbord swaps gehad en 3 heatsink swaps. De laatste keer wilden ze mij geen on-site repair meer doen maar naar het depot sturen. De vorige keer dat ze on-site waren met een nieuwe heatsink was de "nieuwe" heatsink zo verbogen dat het niet eens in de laptop paste. Ondertussen heb ik mijn laptop terug en zijn de temperaturen weer goed voor de CPU, maar mijn GPU loopt op tot 90C af en toe en ik heb nog zelfs een -0.150V undervolt op de CPU zitten. Mijn GPU is nooit boven de 80C gekomen voorheen. Mischien dat het aan de huidige hoge temperaturen ligt maar ik denk dat ik weer een nieuwe repaste moet doen. Ik heb ondertussen zoveel systemen moeten repasten dat ik er een hele tube pasta doorheen heb gejaagd.

Ik wil je niet laten schrikken, maar voor mij is het dus 1.5 jaar met alleen maar problemen geweest. Ik dacht altijd dat iedereen een beetje overdreef, maar quality control is echt om te huilen bij Alienware. Zelfs met de nieuwe systemen zie ik weer een hoop klachten over oververhitting en throttling 8)7

Overigens, een techneut die niet eens de bezel kan fixen kun je toch geen techneut meer noemen. Je hebt niet eens gereedschap nodig om de bezel los te halen. Gewoon met je nagels onder de rand gaan en rustig de bezel lostrekken, nog geen minuut werk. Mijn on-site techneut kent mij ondertussen goed (heeft zelf ook een 15R3) en is niet eens meer verbaasd als hij weer langs moet komen.

[ Voor 4% gewijzigd door YoghurtO_o op 03-08-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Ja ik schrik toch wel van de problemen met deze systemen. Ik moet wel zeggen als het werkt is het retesnel!

Mijn swap is trouwens goedgekeurd, dus even afwachten of het nieuwe systeem gewoon goed is. Dit is wel echt een maandagmorgen model helaas. Mocht het nieuwe systeem ook niet goed zijn, dan word het gewoon een refund en ga ik wel voor een ander merk helaas.

Hopelijk niet want ik vind dat Alienware toch wel iets bijzonders is, bouwkwaliteit is ook echt super als je de losse bezel niet meerekend.

[ Voor 34% gewijzigd door Dark Master op 03-08-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Dark Master schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:02:
Ja ik schrik toch wel van de problemen met deze systemen. Ik moet wel zeggen als het werkt is het retesnel!

Mocht het nieuwe systeem ook niet goed zijn, dan word het gewoon een refund en ga ik wel voor een ander merk helaas.

Hopelijk niet want ik vind dat Alienware toch wel iets bijzonders is, bouwkwaliteit is ook echt super als je de losse bezel niet meerekend.
Lees oa de forums van Acer, HP, MSI daar staan ook genoeg verhalen van gebruikers met problemen met hun Predators, Omens, GT's, je hoort uiteraard weinig of niks van mensen die geen problemen hebben.

Tijd is geld en helaas mag een assemblage van een systeem niet teveel tijd kosten en oa daardoor zie je sommige problemen ontstaan.
In het gaming laptop segment vind ik Alienware nog steeds de top, qua bouw komt er weinig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
dolby schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:37:
[...]

Lees oa de forums van Acer, HP, MSI daar staan ook genoeg verhalen van gebruikers met problemen met hun Predators, Omens, GT's, je hoort uiteraard weinig of niks van mensen die geen problemen hebben.

Tijd is geld en helaas mag een assemblage van een systeem niet teveel tijd kosten en oa daardoor zie je sommige problemen ontstaan.
In het gaming laptop segment vind ik Alienware nog steeds de top, qua bouw komt er weinig in de buurt.
Tja het blijft massa productie natuurlijk, ik ben van mening dat ik gewoon pech heb. Ik heb echter altijd pech met Alienware op de 1 of andere manier. Het kost me altijd minimaal 1 replacement tot ik een goede unit heb. Met mijn vorige M14x en M11x heb ik vaak dezelfde issues gehad. Vooral veel slechte schermen zeg, ik snap ook gewoon niet dat ik wederom een dode pixel heb. Met alle andere laptops / Macbooks nooit last van gehad. Je kunt bijna niet meer zeggen dat het toeval is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Dark Master schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:02:

Mijn swap is trouwens goedgekeurd, dus even afwachten of het nieuwe systeem gewoon goed is. Dit is wel echt een maandagmorgen model helaas. Mocht het nieuwe systeem ook niet goed zijn, dan word het gewoon een refund en ga ik wel voor een ander merk helaas.

Ik heb een hoop problemen gehad met Alienware in 1,5 jaar tijd. 5 probleem schermen, oververhittingproblemen, killer bedrade lan verloor telkens signaal, reparatie in Polen 1 maand kwijt, toetsenbord problemen, 3 laptop replacements (alle 3 hele slechte 120 hertz schermen dus in totaal 8 schermen) en zelfs geld teruggave ging niet eens vlekkeloos bij Dell.
Dell weigert €2384,09 te retourneren, wat zijn mijn opties?

Ik werd ervan beschuldigd dat ik verkeerde bankrekening doorgegeven zou hebben aan Dell wat niet zo was. Daardoor werd doodleuk niet uitbetaald ondanks dat ik en creditnota had en laptop 10 a 11 weken ervoor opgehaald waren. Medewerkers houden je aan het lijntje met onduidelijke termen zoals misschien, mogelijk, kan, indien.
Toen ik druk uitoefende en bleef bellen kreeg ik na 10 weken eindelijk geld op mijn rekening. Ik kreeg toen pas eindelijk een manager aan de telefoon en deze wilde mij een schade vergoeding aanbieden van minimaal 10%. Uiteindelijk is het ongeveer 11,5 % geworden. Ik zei nog tegen de manager: "Al zou u mij nu een laptop van Dell t.w.v. €1000 aanbieden dan zou ik deze weigeren.
Manager : "Weet u het zeker en waarom? (met andere woorden deze optie staat open).
Ik : "Ja ik weet het heel zeker mij ziet u niet meer terug bij Dell. Stel dat ik van u een laptop t.w.v. €1000 aangeboden krijg dan is de kans groot dat deze kapot gaat. Dan kom ik weer in aanraking met de helpdesk in Slowakije en alles wat fout kon gaan is ook fout gegaan. "

De manager begreep het wel maar zei nog tegen me dat dit nooit had mogen gebeuren en eigenlijk incidenteel is.

Persoonlijk geloof ik daar niet in. Er is iets structureels mis bij Dell

[ Voor 3% gewijzigd door aliberto op 05-08-2018 14:38 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
aliberto schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:24:
[...]

Ik heb een hoop problemen gehad met Alienware in 1,5 jaar tijd. 5 probleem schermen, oververhittingproblemen, killer bedrade lan verloor telkens signaal, reparatie in Polen 1 maand kwijt, toetsenbord problemen, 3 laptop replacements (alle 3 hele slechte 120 hertz schermen dus in totaal 8 schermen) en zelfs geld teruggave ging niet eens vlekkeloos bij Dell.
Dell weigert €2384,09 te retourneren, wat zijn mijn opties?

Ik werd ervan beschuldigd dat ik verkeerde bankrekening doorgegeven zou hebben aan Dell wat niet zo was. Daardoor werd doodleuk niet uitbetaald ondanks dat ik en creditnota had en laptop 10 a 11 weken ervoor opgehaald waren. Medewerkers houden je aan het lijntje met onduidelijke termen zoals misschien, mogelijk, kan, indien.
Toen ik druk uitoefende en bleef bellen kreeg ik na 10 weken eindelijk geld op mijn rekening. Ik kreeg toen pas eindelijk een manager aan de telefoon en deze wilde mij een schade vergoeding aanbieden van minimaal 10%. Uiteindelijk is het ongeveer 11,5 % geworden. Ik zei nog tegen de manager: "Al zou u mij nu een laptop van Dell t.w.v. €1000 aanbieden dan zou ik deze weigeren.
Manager : "Weet u het zeker en waarom? (met andere woorden deze optie staat open).
Ik : "Ja ik weet het heel zeker mij ziet u niet meer terug bij Dell. Stel dat ik van u een laptop t.w.v. €1000 aangeboden krijg dan is de kans groot dat deze kapot gaat. Dan kom ik weer in aanraking met de helpdesk in Slowakije en alles wat fout kon gaan is ook fout gegaan. "

De manager begreep het wel maar zei nog tegen me dat dit nooit had mogen gebeuren en eigenlijk incidenteel is.

Persoonlijk geloof ik daar niet in. Er is iets structureels mis bij Dell
Ik heb jouw verhaal inderdaad gelezen. Het is zeer spijtig inderdaad wat er gebeurd is en had sowieso nooit mogen gebeuren. Ik heb gelukkig met de support van Dell wel altijd goede ervaringen gehad. Deze keer duurde het iets langer want mijn case bleef liggen voor een swap. Uiteindelijk alsnog goed gekomen door wat druk uit te oefenen via messenger van Facebook. Die mensen pakken het wel gelijk goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Dark Master schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 00:38:
[...]

Tja het blijft massa productie natuurlijk, ik ben van mening dat ik gewoon pech heb. Ik heb echter altijd pech met Alienware op de 1 of andere manier. Het kost me altijd minimaal 1 replacement tot ik een goede unit heb. Met mijn vorige M14x en M11x heb ik vaak dezelfde issues gehad. Vooral veel slechte schermen zeg, ik snap ook gewoon niet dat ik wederom een dode pixel heb. Met alle andere laptops / Macbooks nooit last van gehad. Je kunt bijna niet meer zeggen dat het toeval is. ;)
Ik dacht ook bij de eerste alienware die ik kreeg met kapotte cpu fanlager uit de doos: "ach, gewoon pech.". Heatsink swap gehad, GPU fanlager kapot na 2 dagen.

Ondertussen ben ik 4 systemen verder en vele swaps van onderdelen, kun je dan nog van "pech" spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Al die verhalen met meerdere swaps is toch wel erg schrijnend voor een bedrijf als Dell.
Ikzelf mag dan ook niks te klagen hebben en me gelukkig prijzen dat het na 1 swap volledig goed is gekomen, want áls het systeem dan ook top is is het wel echt een pracht apparaat en met niets te onderscheiden. De build, het toetsenbord en 4K scherm en de performance is echt een genot om mee te werken, zowel voor fotobewerking als gaming is het genieten.
Alles heeft te maken met een nalatigheid van kwaliteits controle bij Dell/Alienware en dat mag gewoon niet als je een naam van Alienware in stand wil houden. Ik hoop en verwacht dan ook dat ik zeker nog 5 jaar met dit systeem (15 R3 uit eind 2016) uit de voeten kan. Mag ook wel voor een prijs van ruim 1800 euro destijds.
Hou hoop en vind je juiste contacten bij Dell en het komt helemaal goed is mijn advies ook 🙌🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
YoghurtO_o schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:14:
[...]

Ik dacht ook bij de eerste alienware die ik kreeg met kapotte cpu fanlager uit de doos: "ach, gewoon pech.". Heatsink swap gehad, GPU fanlager kapot na 2 dagen.

Ondertussen ben ik 4 systemen verder en vele swaps van onderdelen, kun je dan nog van "pech" spreken?
Touché. Ik kwam ook tot deze conclusie en laatst kwam ik een video van Lious Rossman en die zei op youtube dat jij je eigen gebruikerservaring niet moet wegwuiven want het ligt niet altijd aan de eindgebruiker al doen sommige bedrijven dit je maar al te graag laten geloven. Vaak heeft het te maken met slechte kwaliteitscontrole of ontwerpfouten en als bedrijf ga je niet al te graag dit openlijk erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
2de Alienware laptop binnen. Geen thermal problemen meer en geen bezel probleem, echter insane lightbleed en ja hoor 1 dode pixel en 2 stuck pixels.... Hoe dan? Lekker weer met Dell aan de lijn hangen morgen. Om schijtziek van te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Dark Master schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 01:01:
2de Alienware laptop binnen. Geen thermal problemen meer en geen bezel probleem, echter insane lightbleed en ja hoor 1 dode pixel en 2 stuck pixels.... Hoe dan? Lekker weer met Dell aan de lijn hangen morgen. Om schijtziek van te worden....
Ik had eerder al gewaarschuwd,

Schermen zijn ruk bij Dell. Misschien verbreek je mijn record met 8 schermen (als je de 3 omruilingen meegerekend.) Niet te hopen voor je.

Of vraag naar Sewan Demirell (dat is de manager die accoord moet gaan voor replacements en verdere problemen). Na 3 omruilingen maak je meestal kans op geld terug.

Voor geld terug problemen en je komt geen stap verder is het raadzaam om te vragen naar dhr. Mohammed Moustaghfir. Deze is hoofd van financiële afdeling en staat ook in verbinding met Sewan Demirell.

Dankzij Mohammed kwam ik eindelijk verder. Bij anderen werd ik alsmaar wekenlang aan het lijntje gehouden.

[ Voor 8% gewijzigd door aliberto op 14-08-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
aliberto schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:10:
[...]

Ik had eerder al gewaarschuwd,

Schermen zijn ruk bij Dell. Misschien verbreek je mijn record met 8 schermen (als je de 3 omruilingen meegerekend. Niet te hopen voor je.

Of vraag naar Sewan Demirell (dat is de manager die accoord moet gaan voor replacements en verdere problemen). Na 3 omruilingen maak je meestal kans op geld terug.

Voor geld terug problemen en je komt geen stap verder is het raadzaam om te vragen naar dhr. Mohammed Moustaghfir. Deze is hoofd van financiële afdeling en staat ook in verbinding met Sewan Demirell.

Dankzij Mohammed kwam ik eindelijk verder. Bij anderen werd ik alsmaar wekenlang aan het lijntje gehouden.
Tja een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeggen ze. De rest van de laptop is helemaal goed. Dus ik laat het scherm maar vervangen, to be continued.

Ik kreeg van Dell antwoord dat ze normaal nooit problemen met pixels of backlight bleed hebben. Ik zou ze maar niet vertellen hoevaak ik een nieuw scherm heb gehad op mijn vorige Alienware laptops.

Ik heb hier ook een 25 scherm staan van Alienware. Die is dan wel vlekkeloos. Ze kunnen het wel. Maar het lijkt wel een lotterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Dark Master schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:02:
[...]

Ik kreeg van Dell antwoord dat ze normaal nooit problemen met pixels of backlight bleed hebben. Ik zou ze maar niet vertellen hoevaak ik een nieuw scherm heb gehad op mijn vorige Alienware laptops.

Ik heb hier ook een 25 scherm staan van Alienware. Die is dan wel vlekkeloos. Ze kunnen het wel. Maar het lijkt wel een lotterij.
Leugenaars. Dit zeggen bedrijven altijd als rotsmoes om je gemoed te bedaren. Je bent altijd de 1e met een bepaald probleem
Waarom heb ik het ook gehad. Waarom staat internet vol mee. Laat je niet afpoeieren en noteer de namen met mensen die je gesproken hebt aub en ook de namen uit vorig bericht van mij. Kunnen nog je heel erg van pas zijn in de toekomst.

[ Voor 9% gewijzigd door aliberto op 14-08-2018 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Het is jammer dat de Amerikaanse tak van Alienware/Dell wel serieus met haar klanten omgaat (althans over het algemeen), de Nederlandse verkopers/technici zijn overduidelijk Dell mensen en doen Alienware er een beetje bij (tsjah, niche markt...). Als ik soms de Amerikaanse verhalen hoor, word je daar toch wel een stuk vrolijker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
De feiten zijn dat wij Europeanen te maken hebben met Dell Europa/Nederland. Zolang daar niets intern veranderd en de kwaliteitcontrole over producten niet verbeterd is de klant de dupe hiervan.
Dan kunnen we nog over Dell USA praten maar veranderd niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
Nou vandaag het scherm vervangen. Jammer dat de hele laptop ervoor uit elkaar moest. Maar de monteur deed het heel netjes. Scherm is eindelijk helemaal prima. Alleen nu doet 1 van mijn lichtbalken op de zijkant van de laptop het niet meer goed. Waarschijnlijk een kabelbreukje. Dus komt er komende dinsdag iemand een nieuw lampje installeren. Hopelijk ben ik er dan ook helemaal vanaf.

Edit: Nvm, zelf gefixt. Connector zat niet goed in het moederbord, direct alle kabeltjes maar even nagelopen. Nu genieten van deze dure machine! Het nieuwe scherm is zeer goed, nauwelijks lightbleed en alle pixels werken zoals het hoort. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Dark Master op 18-08-2018 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Dark Master schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:47:
Nou vandaag het scherm vervangen. Jammer dat de hele laptop ervoor uit elkaar moest. Maar de monteur deed het heel netjes. Scherm is eindelijk helemaal prima. Alleen nu doet 1 van mijn lichtbalken op de zijkant van de laptop het niet meer goed. Waarschijnlijk een kabelbreukje. Dus komt er komende dinsdag iemand een nieuw lampje installeren. Hopelijk ben ik er dan ook helemaal vanaf.

Edit: Nvm, zelf gefixt. Connector zat niet goed in het moederbord, direct alle kabeltjes maar even nagelopen. Nu genieten van deze dure machine! Het nieuwe scherm is zeer goed, nauwelijks lightbleed en alle pixels werken zoals het hoort. :)
Niet leuk dit soort verhalen, maar wel te verwachten. Alhoewel, met mijn 13R3 hoefde alleen de bezel los om het scherm te vervangen en dat is een karwei van nog geen 5 minuten.

Hopelijk ben je van alle problemen af nu, ik iig wel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
YoghurtO_o schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:49:
[...]

Niet leuk dit soort verhalen, maar wel te verwachten. Alhoewel, met mijn 13R3 hoefde alleen de bezel los om het scherm te vervangen en dat is een karwei van nog geen 5 minuten.

Hopelijk ben je van alle problemen af nu, ik iig wel gelukkig.
Achja het werkt nu gelukkig allemaal naar behoren. Laptop ziet er ook nog als nieuw uit dus echt een hele nette monteur die erg voorzichtig met de laptop om ging.

Ik hoop inderdaad ook dat het nu klaar is. Supersnel ding! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
We gaan toch weer even verder met het systeem. Het nieuw scherm met nauwelijks backlightbleed en geen dode pixels, flikkert zo af en toe en valt willekeurig uit. Meestal na een herstart werkt het weer, op een extern scherm geen enkel probleem dus het zal wel iets intern zijn met het scherm.

Daarnaast is er nu een lager kapot van mijn linkerventilator.... Toeval? Dat lijkt me toch niet want bij mijn vorige unit was het de rechter ventilator die problemen gaf. Sinds de ventilator ratelt is de temperatuur ook een flink stuk hoger aan de processor kant.

Ik krijg gewoon het idee dat de onderdelen die gebruikt worden allemaal zo goedkoop zijn dat het uiteindelijk toch wel een keer misgaat in de loop van de tijd.

Nu moet er weer iemand van Dell komen, wederom moet de laptop los worden gehaald, waarschijnlijk een nieuwe heatsink en een nieuw scherm. 2de keer dat de laptop compleet word ontleed.

Ik zal wel updates blijven geven hoe het opgelost word. Het servicegehalte is gelukkig hoog, maar ik zit er nu al over na te denken om de garantie te verlengen. Want deze systemen zijn volgens mij niet gemaakt om lang mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Iemand de nieuwe BIOS al geïnstalleerd? Versie 1.5.0 is uit.

Alienware 15 R3/ Alienware 17 R4 System BIOS

This package contains Alienware 15 R3 and Alienware 17 R4 system BIOS. BIOS is a firmware that is embedded on a small memory chip on the computer's system board. It controls the keyboard, monitor, disk drives and other devices. The package improves BIOS ROM update reliability and supports NVidia 20x0 series graphics cards for Alienware Graphics Amplifier. For more information regarding fixes and enhancements, click View full driver details.
Probleemoplossingen en verbeteringen

Fixes:
- Not applicable.

Enhancements:
- Enhance BIOS ROM update reliability.
- Support nVIDIA 20x0 series graphics cards for Alienware Graphics Amplifier.
- Update Intel ME Firmware to address security advisories INTEL-SA-00125 (CVE-2018-3655) & Intel-SA-00131 (CVE-2018-3643 CVE-2018-3644)
Versie
Versie 1.5.0, 1.5.0
Categorie
BIOS
Releasedatum
24 okt 2018
Laatst bijgewerkt op
24 okt 2018
Belang
Dringend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Vis Nee, ik zit nog op versie 1.2.4. Ik zie geen reden om het BIOS verder te updaten. Het systeem draait stabiel met prima temperaturen en is volgens testen veilig voor Spectre en Meltdown. Don't fix when not broken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Maand later en nieuwste BIOS draait nog altijd zonder problemen op mn 15 R3 :)

Ander vraagje nu... ik heb eigenlijk sinds de 1809 versie van Win 10 uit is deze update nooit aangeboden gekregen, destijds was er veel rumoer over en was de update stop gezet door Microsoft. Alleen nu zou ie toch wel weer goed zijn? Ben benieuwd of ik m überhaupt nog ga krijgen?

Mijn batterij heeft inmiddels een wear van 23%
In mei dit jaar stond ie nog op 18%

Heb ook het idee dat hij niet meer accuraat is, dus met 25% te gaan is ie echt plots op 10% en valt hij uit.
Garantie op een nieuwe batterij heb ik nu sowieso niet meer na 2 jaar, en als ik zie wat je allemaal moet loskoppelen om de accu te verwisselen heb ik echt geen zin in haha.. nja gebruik hem toch het meest aan de lader.

Verder nog uitermate tevreden mee. Verbaas me nog altijd over de snelheid en robuustheid van het beestje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Zo mijn Alienware avontuur, laat het duidelijk zijn de service is echt top notch! Daar heb ik absoluut geen klachten over.

- In juli 2018 de eerste top spec Alienware 17"besteld. Was binnen 3 weken binnen, helaas thermal throttling, dode pixels, lightbleed en een ratelende ventilator. Exchange aangevraagd en werd niet moeilijk over gedaan.
- augustus 2018 exchange unit ontvangen. In eerste instantie leek alles helemaal goed. Helaas na 3 weken een dode subpixel. Top weer contact opgenomen, de volgende dag een monteur met een nieuw scherm. De gehele laptop moest uit elkaar, pijnlijk om te zien. Maar props voor de monteur alles was netjes uitgevoerd. Goed gekeken naar dode pixels en niks te zien. Eindelijk!
- Eind september 2018, het zal toch niet, weer een dode pixel! Hoe dan! Ongelooflijk ik was er nu wel een beetje klaar mee, ook wederom een ventilator met een ratelend geluid. Weer contact met Alienware opgenomen, er werd niet moeilijk gedaan en er werd direct een exchange unit aangevraagd.

Na erg lang wachten wegens geen voorraad op bepaalde onderdelen begin november mijn nieuwe Alienware laptop gekregen. Vooralsnog op dit moment geen rare dingen en tot nu toe het beste scherm wat ik gezien heb. De laptop word wel iets warmer dan de vorige, maar dat zal voornamelijk een slechte paste job zijn.

The Good:

- Top service!
- Goede bouwkwaliteit.
- Lichtjes?
- Echt supersnel voor een laptop.

The Bad:

- Slecht koelingssysteem, de geadverteerde 5.0 boost clock met de i9 kom je niet bij in de buurt. Een goede 3.7, 3.8 op full load haal je wel. Met een repaste kun je wel boven de 4.0 komen maar voor nu heb ik er vrede mee.
- Slechte schermen, veel dode pixels etc. Light bleed. Nog nooit eerder meegemaakt met andere schermen in zo'n extreme mate. Dell fix this!

Ik zou het proces niet zo snel weer ingaan, ondanks dat het allemaal soepeltjes verliep betreft omruilingen.
Een goed kennis van mij heeft dit op de voet gevolgd, juist door alle problemen is hij van het idee afgestapt een Alienware laptop te halen. Iets met to much fuss to get a good one.

Hopelijk doet Alienware/Dell er iets aan of mee. Want het is een beetje een loterij en dat verdient een pro gaming merk toch niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Die schermen blijven echt een hit or miss bij Alienware/Dell, afhankelijk wat er op de plank ligt kun je echt een stront display krijgen.

Is natuurlijk niet acceptabel voor een high end apparaat

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Dark Master schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:39:
Zo mijn Alienware avontuur, laat het duidelijk zijn de service is echt top notch! Daar heb ik absoluut geen klachten over.

- In juli 2018 de eerste top spec Alienware 17"besteld. Was binnen 3 weken binnen, helaas thermal throttling, dode pixels, lightbleed en een ratelende ventilator. Exchange aangevraagd en werd niet moeilijk over gedaan.
- augustus 2018 exchange unit ontvangen. In eerste instantie leek alles helemaal goed. Helaas na 3 weken een dode subpixel. Top weer contact opgenomen, de volgende dag een monteur met een nieuw scherm. De gehele laptop moest uit elkaar, pijnlijk om te zien. Maar props voor de monteur alles was netjes uitgevoerd. Goed gekeken naar dode pixels en niks te zien. Eindelijk!
- Eind september 2018, het zal toch niet, weer een dode pixel! Hoe dan! Ongelooflijk ik was er nu wel een beetje klaar mee, ook wederom een ventilator met een ratelend geluid. Weer contact met Alienware opgenomen, er werd niet moeilijk gedaan en er werd direct een exchange unit aangevraagd.

Na erg lang wachten wegens geen voorraad op bepaalde onderdelen begin november mijn nieuwe Alienware laptop gekregen. Vooralsnog op dit moment geen rare dingen en tot nu toe het beste scherm wat ik gezien heb. De laptop word wel iets warmer dan de vorige, maar dat zal voornamelijk een slechte paste job zijn.

The Good:

- Top service!
- Goede bouwkwaliteit.
- Lichtjes?
- Echt supersnel voor een laptop.

The Bad:

- Slecht koelingssysteem, de geadverteerde 5.0 boost clock met de i9 kom je niet bij in de buurt. Een goede 3.7, 3.8 op full load haal je wel. Met een repaste kun je wel boven de 4.0 komen maar voor nu heb ik er vrede mee.
- Slechte schermen, veel dode pixels etc. Light bleed. Nog nooit eerder meegemaakt met andere schermen in zo'n extreme mate. Dell fix this!

Ik zou het proces niet zo snel weer ingaan, ondanks dat het allemaal soepeltjes verliep betreft omruilingen.
Een goed kennis van mij heeft dit op de voet gevolgd, juist door alle problemen is hij van het idee afgestapt een Alienware laptop te halen. Iets met to much fuss to get a good one.

Hopelijk doet Alienware/Dell er iets aan of mee. Want het is een beetje een loterij en dat verdient een pro gaming merk toch niet echt.
Welk scherm heb je eigenlijk? Ik heb de 4K versie en die bevalt me eigenlijk prima. Wel is bij mij het toetsenbord vervangen omdat bij de vorige de spatiebalk het erg slecht deed. (alleen als je hem hard indrukte werkte dat ding) Ook bij mij is dus de hele laptop uit elkaar gehaald, en ook hier weer keurig netjes in elkaar gezet.

Dus afgezien van het toetsenbord eigenlijk prima tevreden met de Alienware....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Het gaat om het merk van je scherm, niet of het FHD of 4k is, want daar kan alsnog een groot verschil in zitten.

Ik heb een goed FHD scherm, en @Coehinator kreeg bij zijn replacement een pauper scherm waar hij de pixels kon tellen. Beide waren van een ander merk en dat was goed merkbaar.

• Dark Master
Jeroen V schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:46:
[...]

Welk scherm heb je eigenlijk? Ik heb de 4K versie en die bevalt me eigenlijk prima. Wel is bij mij het toetsenbord vervangen omdat bij de vorige de spatiebalk het erg slecht deed. (alleen als je hem hard indrukte werkte dat ding) Ook bij mij is dus de hele laptop uit elkaar gehaald, en ook hier weer keurig netjes in elkaar gezet.

Dus afgezien van het toetsenbord eigenlijk prima tevreden met de Alienware....
Ik heb ook het 4K scherm. Maar zoals hieronder en boven word gezegd, het is een lotterij. Ik ben trouwens ook heel gevoelig voor dingen als dode pixels of oplichtende pixels. Schermautisme zou je het bijna noemen.

Ik heb trouwens ook al 3 maanden een 25’’ Alienware monitor, geen dode of oplichtende subpixels tot 3 weken geleden, een hele rij op een donker beeld. Valt nauwelijks op maar het zit er plots? Dus hier moet ik binnenkort ook contact over opnemen met Dell. Gelukkig hebben ze een zero tolerance policy betreft oplichtende subpixels, ironisch wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:12

Ryan1981

Je ne sais pas

_Drake_ schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:52:
[...]

Ik zou geen hd6990m erin doen maar een firepro m6000, die zijn een stuk goedkoper te vinden en ook een stuk sneller door de betere driver support (de m6000 is gewoon een hd7870m met gcn architectuur welke gewoon met de huidige drivers ondersteund word). Ook is de kaart een stuk betrouwbaarder, zuiniger en kan goed overgeklokt worden. De firepro m6000 is letterlijk plug and play in een r3 als je al een amd kaart hebt (wat het geval is)

https://www.aliexpress.co...recision/32439400839.html?

en mijn ervaring is ook hier te lezen:
http://forum.notebookrevi...confirmed-working.785268/

[...]

Maxwell kaarten werken niet in een R3 helaas, het maximale wat erin kan is een 780M
Nou het is zo ver, gisteren filmpje aan het kijken, poef, laptop uit, krijg hem niet meer aan en led van adapter gaat uit als ik hem in de laptop stop.

Dus ik videokaart er uit gehaald en hij doet het weer!.

Als je nog een leuke m6000 kan vinden op het internet hou ik me aanbevolen! Gaat het om part nummer: 53Y5X 053Y5X?

Zit er ook aan the denken om een GTX 580m te proberen, 2 x ati was niet best :P Weten jullie toevallig het partnumber van die (is het 3MF8R)? Gaat de installatie daarvan zonder problemen verwachten jullie?

[ Voor 7% gewijzigd door Ryan1981 op 02-01-2019 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50
Ryan1981 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:50:
[...]

Nou het is zo ver, gisteren filmpje aan het kijken, poef, laptop uit, krijg hem niet meer aan en led van adapter gaat uit als ik hem in de laptop stop.

Dus ik videokaart er uit gehaald en hij doet het weer!.

Als je nog een leuke m6000 kan vinden op het internet hou ik me aanbevolen! Gaat het om part nummer: 53Y5X 053Y5X?

Zit er ook aan the denken om een GTX 580m te proberen, 2 x ati was niet best :P Weten jullie toevallig het partnumber van die (is het 3MF8R)? Gaat de installatie daarvan zonder problemen verwachten jullie?
580 zou ik vermijden, dat zijn juist kaarten die bekend erom staan vroegtijdig te overlijden naast enorm veel stroom verbruiken

De m6100 is goedkoop nog te vinden :)
https://nl.aliexpress.com...volledig/32953637112.html?

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

_Drake_ schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:31:
[...]

580 zou ik vermijden, dat zijn juist kaarten die bekend erom staan vroegtijdig te overlijden naast enorm veel stroom verbruiken

De m6100 is goedkoop nog te vinden :)
https://nl.aliexpress.com...volledig/32953637112.html?
Het viel mij op dat dit een m6100 is, is dat een nieuwer model? is die compatible denk jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50
Ryan1981 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 07:17:
[...]

Het viel mij op dat dit een m6100 is, is dat een nieuwer model? is die compatible denk jij?
Ik heb zelf een m6100 ook werkend gehad in een Precision m6600 (het is eigenlijk gewoon een m6000 met meer cores e.d) en vrijwel alle kaarten daaruit werken ook in een aw, en voor die 50$ kan je sowieso de gok wel wagen :)

[ Voor 7% gewijzigd door _Drake_ op 03-01-2019 09:47 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

_Drake_ schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:46:
[...]

Ik heb zelf een m6100 ook werkend gehad in een Precision m6600 (het is eigenlijk gewoon een m6000 met meer cores e.d) en vrijwel alle kaarten daaruit werken ook in een aw, en voor die 50$ kan je sowieso de gok wel wagen :)
Hij is besteld :P nu nog een leuke thermische pasta uitzoeken :D Eens effe googlen

Vraag me ook af, ik heb nog niet eerder een firepro kaart gehad. Ik ga er van uit dat ik de huidige ATI drivers verwijder en via de del website firepro drivers opzoek? Of moet ik ze bij ATI vandaan halen?

Deze drivers bijvoorbeeld: https://www.dell.com/supp...ersdetails?driverid=kyp6r

Kan je daar ook mee gamen? :P

Hmm na wat meer googlen lijkt het er op dat ik de amd drivers voor spelkaarten kan installeren en dat hij dan als een Radeon HD 8950 herkend wordt.
(bron)

Dat lijkt mij een leukere optie.

Kaart is binnen, ben alleen verkouden dus ga van het weekend er mee aan de slag :P

Hij is rood!

2019-01-12 9:31: was begonnen met vervangen. Alle pasta er af gepoetst en nieuwe aangebracht, kaart in de laptop gezet, heatsink er op en toen kwam ik tot de ontdekking dat de afstands busjes van de nieuwe kaart een stuk lager waren. Zometeen maar even bij een laptop reparatie winkel langs kijken of ze daar wat langere schroefjes hebben.

2019-01-12 13:50: In SG mode van de bios boot hij normaal, Hij ziet dan 2 adapters, de intel en een "standaard vga adapter"

Ik heb nu verschillende drivers geprobeerd:

17.3 crimson
Laatste adrenaline
Dell presicion 6800 drivers
En de m6100 drivers van de AMD website.

Deze geven allemaal de melding dat er geen AMD driver is of dat hij foutief werkt.

in PEG modus krijg ik 8 piepjes --> Betekend video error.

Ik vrees dus dat of de kaart niet goed is of mijn moederbordt. Naja het was een poging waard. Ga nog wat verder kloten maar denk niet dat dit nog gaat werken.

Hierbij nog de output van HWI

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nmx1HEl.png

Heb de kaart er maar uitgehaald, hij lijkt niet automatisch de fan aan te sturen dus dan kan hij nog wel eens heet worden. Waarschijnlijk zal dit nu een videospeler blijven, de i7 on board graphics kan dat volgens mij wel aan. Mocht het ooit weer zo ver komen dat ik voor lange tijd uitgezonden wordt en ik wil toch wat kunnen gamen dan kijk ik tegen die tijd wel voor een nieuwe laptop :P

[ Voor 84% gewijzigd door Ryan1981 op 12-01-2019 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Na een kort onderdonsje met de Alienware 17r5 heb ik hem toch van de hand gedaan.
Niet omdat het een verschrikkelijk machine is, integendeel het laatste model was perfect. Eerder door de aankondiging van de nieuwe 51M.

Die is bij deze dan ook besteld met de volgende specs.

Alienware Area 51m CTO

9e generatie Intel® Core™ i7-9700 (8 cores, 12 MB cache, tot 4,9 GHz met Turbo Boost)
Windows 10 Home 64bit, Engels, Nederlands, Frans, Duits, Italiaans
NVIDIA® GeForce® GTX 1080 met automatische upgrade naar nieuwste generatie grafische technologie bij verzending
Dark Side of the Moon
17,3" Full HD (1920 x 1080) 144Hz IPS-beeldscherm met antireflectiecoating, NVIDIA G-SYNC en Tobii eyetracking-technologie
16 GB, 2 x 8 GB, DDR4, 2400 MHz
512GB RAID 0 (2 x 256GB PCIe M.2 SSD's)
Killer Wireless 1550 2x2 AC en Bluetooth 5.0
Alienware TactX toetsenbord met AlienFX led-verlichting in RGB per toets, anti-ghosting, n-key rollover, VS/Internationaal
Lithium-ion batterij (90 W/u)
180 W voedingsadapter en 330 W voedingsadapter
Killer N1550
Stroomkabel voor het Europese vasteland (240 W/330 W)

Ben erg benieuwd, iemand hier toevallig ook interesse in dezelfde laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dark Master schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:22:

Ben erg benieuwd, iemand hier toevallig ook interesse in dezelfde laptop?
Was ik nog niet totdat ik jouw bericht las.

Maar ben mijn interesse weer verloren toen ik de prijs van Dell zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
The Inquisitor schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:35:
[...]

Was ik nog niet totdat ik jouw bericht las.

Maar ben mijn interesse weer verloren toen ik de prijs van Dell zag.
Yes het zijn vrij prijzige machines. Dell had al wel aangekondigd dat er een goedkoper model aankomt. Waarschijnlijk met een RTX2060. Met een goede korting zou hij dan zomaar onder de 2000 euro kunnen duiken.

Ik geef wel een short impression als hij binnen is. In ieder geval veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dark Master schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:46:
[...]

Yes het zijn vrij prijzige machines. Dell had al wel aangekondigd dat er een goedkoper model aankomt. Waarschijnlijk met een RTX2060. Met een goede korting zou hij dan zomaar onder de 2000 euro kunnen duiken.

Ik geef wel een short impression als hij binnen is. In ieder geval veel zin in!
Ik weet niet of ik 2k wil neerleggen voor een volgende laptop... ik vond 1600 eigenlijk al meer dan zat bij mijn huidige M17. Anderzijds: ik heb hem nu ruim 5 jaar en hij lijkt nog steeds nieuw (doe er ook voorzichtig mee uiteraard) en behalve de GPU gaat alles goed mee.

Maar het blijft een bak geld natuurlijk ;)

Zeker de impressies delen, ik hoop voor je dat Dell er dit keer geen potje van maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
The Inquisitor schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:27:
[...]

Ik weet niet of ik 2k wil neerleggen voor een volgende laptop... ik vond 1600 eigenlijk al meer dan zat bij mijn huidige M17. Anderzijds: ik heb hem nu ruim 5 jaar en hij lijkt nog steeds nieuw (doe er ook voorzichtig mee uiteraard) en behalve de GPU gaat alles goed mee.

Maar het blijft een bak geld natuurlijk ;)

Zeker de impressies delen, ik hoop voor je dat Dell er dit keer geen potje van maakt
Ik heb laatst gezegd, to much fuss to get a good one. Toch trap ik er zelf weer in.
Laten we hopen dat het inderdaad gewoon goed is nu. Anders kan ik de support weer lastigvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Aw51

Kleine sneak peek. Zal binnenkort mijn ervaring delen. Van alle Alienware laptops die ik gehad heb. Is dit Dell zijn beste werk tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Welke is dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Alienware 51m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ziet er goed uit @Dark Master ! Ben benieuwd naar je ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
The Inquisitor schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:10:
Ziet er goed uit @Dark Master ! Ben benieuwd naar je ervaringen
Yes komt goed, toevallig is dit mijn 2de unit alweer. ;)
Mijn eerste unit kwam met kleine krasjes op de bezel binnen helaas, scherm zaten ook enkele dode subpixels in, dit was niet storend maar wel jammer. Scherm is trouwens echt top, geen lightbleed veel contrast en heerlijk levendige kleuren!

Ik heb de eerste unit dus teruggestuurd, geld teruggekregen en een 15% kortingscode gekregen van Dell, erg netjes voor de kleine krasjes!

Nieuwe unit is nu sinds maandag in bezit en helemaal perfect! Wel met een kleine specbump gezien de korting.

- 9th Generation Intel(R) Core(TM) i9-9900K (8-Core, 16MB Cache, up to 5.0Ghz w/Turbo Boost)
- FHD (1920 x 1080) 144Hz Anti-Glare IPS Display w/ NVIDIA G-SYNC + Tobii eyetracking technology
- Dark Side of the Moon
- 32GB 2x16GB DDR4-2400MHz
- 236GB RAID0 (2x 118GB Optane M.2 SSDs (1tb Samsung evo 2,5 ssd ingebouwd toen ik hem ontving.)
- NVIDIA® GeForce RTX 2080 8GB GDDR6 (OC Ready)
- Killer 1550 802.11ac 2x2 WiFi and Bluetooth 5.0
- Alienware TactX keyboard with per-key RGB LED AlienFX lighting, anti-ghosting, and N-Key rollover technology - US/Intl

In het kort alvast, geen overheating issues temps blijven rock solid rond de 80 a 90 graden bij intensief gebruik. GPU zelfs maar max 65 / 70 graden. Ook weer beide units met goede koelprestaties. Volgens mij is Dell het eindelijk aan het leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Beter laat dan nooit! haha : ) Mooie specs man!

Maar dit kost je dus rond de 3k? Mijn M17 begint wel oud te worden... of althans, hij werkt perfect, ziet er nog perfect uit, maar de GPU is gewoon niet meer van de tijd (GTX765), een vervangende GPU is helaas moeilijk te vinden of voor een hoge prijs (500-800 dollar) dus dat is het niet waard. Ik wil voor de volgende eigenlijk niet meer uitgeven dan 2k, en zelfs dat vind ik aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Inderdaad een erg mooi ding! Helaas is mijn 17R5 nog ietsje te jong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
The Inquisitor schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:10:
Beter laat dan nooit! haha : ) Mooie specs man!

Maar dit kost je dus rond de 3k? Mijn M17 begint wel oud te worden... of althans, hij werkt perfect, ziet er nog perfect uit, maar de GPU is gewoon niet meer van de tijd (GTX765), een vervangende GPU is helaas moeilijk te vinden of voor een hoge prijs (500-800 dollar) dus dat is het niet waard. Ik wil voor de volgende eigenlijk niet meer uitgeven dan 2k, en zelfs dat vind ik aan de hoge kant.
Ja klopt helemaal, de configuratie koste 3559€, maar met de korting kwam ik op ongeveer 3100€. Ik hoefde er maar 2 weekjes langer op te wachten, de refund van Dell voor de 1ste unit was ook binnen een week binnen.

Je kunt zeggen wat je wil van Dell, maar ze komen het wel na betreft hun support. Je moet gewoon even de juiste lijntjes hebben.

Ik zou wachten op een model met de 2060, ik denk dat die uiteindelijk wel rond de 2k komt te zitten. Met wat korting zou je zelfs de 2070 kunnen nemen. CPU maakt op gaming gebied vaak toch niet extreem veel uit. Een lage ram configuratie met een normale hdd inplaats van een SSD bespaart je ook al veel en zijn componenten die makkelijk up te graden zijn zelf.

Je zou ook kunnen kijken naar een m15 of m17, maar daar lees ik weinig goede verhalen over, te dun en hele slechte thermals als je de eigenaren van Notebookreview mag geloven. Heeft zeker een repaste nodig in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Als ik bereid ben om weer 2k uit te geven dan ga ik zeker niet aan de gang met koelpasta in de eerste weken van mijn bezit, dat gaat gewoon te ver.

Maar dit is iets om over na te denken... zeker als ik weer wat wil gamen op de pc. Ben nog altijd erg tevreden over mijn M17, en als er eindelijk weer goede reacties komen over deze build, dan wil ik toch weer graag bij Alienware blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
The Inquisitor schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:19:
Als ik bereid ben om weer 2k uit te geven dan ga ik zeker niet aan de gang met koelpasta in de eerste weken van mijn bezit, dat gaat gewoon te ver.

Maar dit is iets om over na te denken... zeker als ik weer wat wil gamen op de pc. Ben nog altijd erg tevreden over mijn M17, en als er eindelijk weer goede reacties komen over deze build, dan wil ik toch weer graag bij Alienware blijven
Ik denk dat je met de meeste laptops, ook van andere fabrikanten, sowieso met koelpasta aan de gang moet. Als het goed is is dit nu wel een stuk makkelijker met de nieuwere Alienware laptops, met de vorige generatie moet je bekant de hele laptop uit elkaar halen om de koelpasta te verwisselen. Mijn 13R3 is ondertussen weer aan de beurt voor een re-paste na knap een jaar en ik doe gelijk een re-pad voor de VRMs.

Ik game 4+ uur per dag op dit ding, en kan hem tegelijkertijd overal mee naartoe slepen mocht het nodig zijn. Ik zit nu in de bieb lekker weg te tikken voor mijn scriptie en het toetsenbord is beter voor typen dan mijn Razer Blackwidow Ultimate. Maar, daar blijft het dan ook bij, goed toetsenbord voor typen, maar voor gamen beetje meh.

De laptopmarkt is een beetje lastig, omdat het lijkt alsof er nooit het juiste product tussen zit. Als het goed is zijn er nu wel echt goede laptops uit, helaas niet die van Alienware. Qua service kun je niet om Alienware heen. Als ik dezelfde problemen met een Asus of MSI zou hebben gehad, dan had ik met de gebakken peren gezeten.

Overigens, die glossy bezels op de nieuwe Alienwares zijn zo'n zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Iemand met de R3 versie al de nieuwste BIOS 1.7.0 al geïnstalleerd?

Alienware 15 R3 and Alienware 17 R4 System BIOS

This package contains the Dell system BIOS update and is supported on Alienware 15 R3 and Alienware 17 R4 systems that run Windows operating system. BIOS is a firmware that is embedded on a small memory chip on the system board. It controls the keyboard, monitor, disk drives and other devices. The update also addresses Intel security advisory. The security advisory is a statement when a product is impacted by a security vulnerability and a remedy is available.
Fixes & Enhancements
Fixes:
- Firmware updates to address security advisory INTEL-SA-00185 (CVE-2018-12188 CVE-2018-12190 CVE-2018-12191 CVE-2018-12192 CVE-2018-12199 CVE-2018-12198 CVE-2018-12200 CVE-2018-12187 CVE-2018-12196 CVE-2018-12185).

Enhancements:
- Not Applicable.

Version
Version 1.7.0, 1.7.0
Category
BIOS

Release date
16 May 2019
Last Updated
16 May 2019

Importance
Urgent

Betreft dit de update voor de nieuwste Intel kwetsbaarheden? Ben ik heel benieuwd of er een verschil in snelheids performance merkbaar is wederom heb ik daarover gelezen :F

• Vis

Vis

Nog maar even een schopje geven dit topic :)

Ik ben voornemens een nieuwe accu te kopen voor mijn 15 R3 uit 2016.
Heb inmiddels een wear van 34% en de accu gaat echt binnen 1,5 uur rap van volledig 100% naar de 30% waarna ie uit het niets ineens naar 7% zakt en in de hibernate gaat, waardoor ik weer meer wear krijg ;(

Nu wil ik best een nieuwe originele accu kopen van 99w maar ik heb begrepen dat het "eventjes verwisselen" van de accu een loodzwaar klusje is bij deze laptops, en vrijwel alles moet demonteren |:(

Kennen jullie een adresje die hier meer ervaring in heeft? Durf het niet zo aan als ik de tutorial bekijk op youtube, of heeft iemand dit wel al gedaan en valt het wel mee?

Thanks voor jullie advies

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik ben er vrij zeker van dat je direct bij de accu kunt zodra je de achterklep opent... daar zit een schroef voor de accu; en een connectie. Volgens mij moet de hdd eruit en dan de accu...

Edit: je hebt er eentje uit 2016... hmm dat durf ik even niet te zeggen

• Vis

Vis

The Inquisitor schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:03:
Ik ben er vrij zeker van dat je direct bij de accu kunt zodra je de achterklep opent... daar zit een schroef voor de accu; en een connectie. Volgens mij moet de hdd eruit en dan de accu...

Edit: je hebt er eentje uit 2016... hmm dat durf ik even niet te zeggen
Jup, dit is de video 8)7

[YouTube: Alienware 17 R4 & Alienware 15 R3: Battery Disassembly]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
@Vis haha ouch, zat ik mooi even fout. Dat is idd wel even een werkje, jammer dat het zo moeilijk moet zijn.

Anderzijds: het ziet er goed te doen uit, je moet er alleen even goed voor zitten. Ik weet dat @Coehinator zijn hele alienware toentertijd uit elkaar had geschroefd. Dat was wel een r1.

• Vis

Vis

The Inquisitor schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:36:
@Vis haha ouch, zat ik mooi even fout. Dat is idd wel even een werkje, jammer dat het zo moeilijk moet zijn.

Anderzijds: het ziet er goed te doen uit, je moet er alleen even goed voor zitten. Ik weet dat @Coehinator zijn hele alienware toentertijd uit elkaar had geschroefd. Dat was wel een r1.
Ja hè, waarom zo moeilijk maken.. maar idd zoals je zegt kan het opzich wel als je er goed voor gaat zitten en niks vergeet/fout doet 🙃
Zal er ooit sowieso wel van moeten komen.. en dan doe ik er direct nieuwe koelpasta op de CPU als dan toch alles open ligt 👌🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crumblz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 09:20
De videokaart uit mijn Alienware 17 laptop uit 2014 heeft het begeven. Dit is een GTX 880M.
Op het moment kan ik nergens een 880m vinden, al rond gestruind en nagevraagd maar helaas.
Heeft iemand toevallig nog een idee waar ik mogelijk ergens iets kan vinden?
Zit ook te kijken of ik er andere kaarten in kan stoppen, hier verdiep ik me momenteel in. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Vis schreef op donderdag 26 september 2019 @ 23:20:
[...]

Ja hè, waarom zo moeilijk maken.. maar idd zoals je zegt kan het opzich wel als je er goed voor gaat zitten en niks vergeet/fout doet 🙃
Zal er ooit sowieso wel van moeten komen.. en dan doe ik er direct nieuwe koelpasta op de CPU als dan toch alles open ligt 👌🏽
Zo bijna een jaar later en ik heb sinds 2 dagen een nieuwe originele accu erin liggen hoor. Was een klusje maar ook wel nodig, kon nog maar 1 uurtje op de accu werken en hij viel al uit. Nu weer dik 4/5 uur met lichte taken _/-\o_
Na calibratie 0% wear :) hopelijk gaat deze weer minstens 4 jaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Sinds enkele weken heb ik last van BSOD’s op mijn Alienware 15 R3. Het systeem start op, maar bevriest na een tijd en na 1-2 minuten een BSOD (unexpected store exception of critical process died). Hierna is het systeem soms z’n boot devices kwijt en probeert dan via de netwerkkaart op te starten. Als ik dan het BIOS opstart kan ik Windows Boot Manager weer activeren en start het systeem weer op. Soms zijn meerdere herstarts nodig om Windows Boot Manager weer zichtbaar te krijgen in het BIOS.

De stappen die ik al heb ondernomen:
1. Event Diary bekeken en dan zie ik volmgr errors bij het aanmaken van de BSOD cashdump.
2. Dell Diagnostics het systeem laten checken (pre-boot) via F12, en die vindt geen errors.
3. Systeem reparatie uitgevoerd via sfc /scannow , maar die vind geen errors meer.
4. Disk info opgevraagd via crystaldisk info en die geeft aan dat de schijven ok zijn.

Het feit dat bij boot de disks soms niet gevonden worden, lijkt op een hardware probleem (disk, motherboard), maar Dell Diagnostics vindt geen problemen. Zou een herinstallatie van W10 nog een optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dit is exact het probleem dat ik heb:
https://www.dell.com/comm...m-this-month/td-p/7285074

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Crumblz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:58:
De videokaart uit mijn Alienware 17 laptop uit 2014 heeft het begeven. Dit is een GTX 880M.
Op het moment kan ik nergens een 880m vinden, al rond gestruind en nagevraagd maar helaas.
Heeft iemand toevallig nog een idee waar ik mogelijk ergens iets kan vinden?
Zit ook te kijken of ik er andere kaarten in kan stoppen, hier verdiep ik me momenteel in. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat je kan proberen is uitzoeken welk dell part number jouw videokaart heeft (ik gok een van deze: JH9PP 0JH9PP CN-0JH9PP) en dan via ali express een bestellen (even op dat nummer zoeken daar en dan komt ie er wel uit). Heb dit een keer gedaan voor mijn radeon kaart (6990m) en dat werkte goed. Maarja blijft een risico. Wel heel goed opletten dat het om de juiste kaart voor jouw model alienware gaat.

Andere kaart heb ik ook geprobeerd (Er was een pro kaart voor 50 euro te krijgen die zou werken) maar dit is mij niet gelukt. Kan wel zijn dat mijn moederbord kapot was en het daarom niet werkte maar drivers niet aan de praat gekregen toen. Dus alleen kaarten proberen waarvan je kunt vinden dat ze ondersteund worden voor jouw model laptop.

Succes iig.

[ Voor 15% gewijzigd door Ryan1981 op 31-10-2022 13:37 ]

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste