[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Om de temperatuur op mijn AW15R3 wat lager te houden, heb ik inmiddels al een tijdje een undervolt van 0.130 actief via Intel XTU. Gisteren een sesie van 40 minuten Project Cars gespeeld en de temperatuur loopt dan toch langzaam op naar de 90 graden en soms iets daaronder (het was wel flink warm in de kamer, ik denk zo'n 27-28 graden). De GPU gaat uiteindelijk richting de 79 graden max, maar die staat dan ook bijna constant op een belasting van 100% (ik gebruik inmiddels een externe 1440p ultrawide monitor dus die GTX 1070 wordt dan maximaal belast).

Bij een CPU stress test binnen XTU, blijven de cores allemaal onder de 75 graden. Het is dus pas bij het spelen van games dat de CPU temperatuur hoger oploopt, terwijl de CPU belasting tijdens gamen juist lager is dan bij de stress test. Wellicht werkt de CPU koeling minder als ook de temperatuur van de GPU oploopt?

Wat me verder opviel in XTU tijdens de 40 minuten Project Cars sessie was dat er na verloop van tijd 'power throttling' plaatsvond en de cores maar max op 3GHz draaiden ipv de 3.4GHz wat maximaal is bij 4 actieve cores. Is dat normaal? Moet ik om dat te voorkomen de BIOS setting 'CPU performance mode' op 'Yes' zetten? Standaard staat deze namelijk op 'No'. Er is ook nog een fan performance mode, maar daarvan begrijp ik dat die de fans constant op 100% laten draaien en dat lijkt me geen goed idee (vanwege de herrie en de extra slijtage van de fans op langere duur).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:59
Na 6 jaar trouwe dienst is de Ati videokaart van mijn M17X R3 overleden :'( Gelukkig zit er nog een iGPU in de CPU waardoor ik hem nog kan gebruiken als veredelde typemachine. Verder is de rubberen toplaag heel plakkerig aan het worden alsof die langzaam oplost.
M'n andere Alienware (een 17 uit 2013) doet het overigens nog prima al speel ik er overigens bijna alleen nog maar WoW op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:51
biobak schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:57:
Na 6 jaar trouwe dienst is de Ati videokaart van mijn M17X R3 overleden :'( Gelukkig zit er nog een iGPU in de CPU waardoor ik hem nog kan gebruiken als veredelde typemachine. Verder is de rubberen toplaag heel plakkerig aan het worden alsof die langzaam oplost.
M'n andere Alienware (een 17 uit 2013) doet het overigens nog prima al speel ik er overigens bijna alleen nog maar WoW op.
Mijn alienware 17 heeft het begeven maar als het goed is wordt het moederbord na 2 jaar onder garantie vervangen das toch netjes

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
GerGio schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 07:34:
[...]

Mijn alienware 17 heeft het begeven maar als het goed is wordt het moederbord na 2 jaar onder garantie vervangen das toch netjes
Gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Ik hoefde niet eens aan te dringen het was gewoon nee meneer stuur maar op dat is garantie

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
GerGio schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:21:
[...]

Ik hoefde niet eens aan te dringen het was gewoon nee meneer stuur maar op dat is garantie
Kijk aan, dat is wat we mogen verwachten van Alienware. Fijn dat het zo gegaan is, en hoop dat ie straks weer als vanouds werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Voor mensen die op zoek zijn naar ervaringen met Alienware laptops, hier mijn indruk voor zover.

Mijn systeem:

- Intel i7 6700HQ
- 16GB DDR4 2400mhz RAM
- GTX 1060 6GB
- FHD IPS scherm

Ik heb dit systeem een kleine 2~3 maanden nu. Al vanaf de eerste dag had ik problemen. De trackpad knoppen waren gigantisch oneven en een van de fans (rechts) had een kapotte lager. Alles was vervangen en getest.

De dag erop faalt de rechter fan compleet en heeft de linker fan een falende lager. Daarnaast faalde de AlienFX verlichting wegens een hardware probleem (blijkbaar). Ze hebben er een vervangend moederbord ingezet (refurbished) en een beschadigd I/O backplate van de vorige reparatie vervangen. Ook gelijk een re-paste gedaan met Gelid GC-EXTREME.

Ze zijn dan opnieuw teruggekomen omdat er een ander paneel door de reparatie beschadigd was. Ze zouden ook de schroeven vervangen die door alle reparaties beschadigd waren geraakt. Helaas hebben ze tijdens de reparatie de schroeven niet vervangen, bij navraag was dit omdat het "slechts cosmetisch" was. Leuk, met een nieuw systeem....

Fast forward naar het heden. 2 Nieuwe problemen erbij. Nouja, een nieuwe en een die er al een tijd was. Blijkbaar is er iets in de bezel van het scherm afgebroken waardoor de linkerkant niet goed aansluit. Dit zorgt dan voor een "piepend" geluid wanneer het scherm beweegt. Erg hinderlijk. Daarnaast trilt de linker luidspreker gigantisch. Het is alsof er iets loszit in het chassis zelf want met wat druk op de palmrest valt het grotendeels weg.

Voor zover dus de problemen, maar er zijn ook veel pluspunten: Voor gamen is dit systeem fantastisch. Bizar snel (sneller dan mijn "oude" desktop) en erg mooi. Scherm, ondanks dat het "slechts" het IPS paneel is, is ook erg mooi. Na de re-paste kan ik uren gamen en de 70c niet passeren (CPU en GPU). CPU zit rond de 65C gemiddeld met de GPU rond de 69C. Fans hoor je bij die temperaturen bijna niet. Undervolt op de CPU is ook erg goed met mijn huidige moederbord met -0.185V.

Helaas heb ik er toch voor gekozen om een vervangend exemplaar toegestuurd te krijgen. Ze zijn zo vrij geweest om de CPU naar de huidige Kaby Lake modellen te upgraden (i7 7700HQ). Ik ben benieuwd. Als die met een undervolt en re-paste net zo goed presteert en verder geen kwalen heeft ben ik helemaal tevreden. Ik besef alleen wel dat de undervolt van mijn huidige systeem een gigantische uitschieter is (meeste CPU's schommelen rond de -0.120V~-0.150V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Nou, je het echt wel een maandagmorgenmodel gehad zo te lezen. Hopelijk is je vervanger van betere kwaliteit! Welk model heb je trouwens? 13, 15 of 17 inch?
YoghurtO_o schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:40:
Na de re-paste kan ik uren gamen en de 70c niet passeren (CPU en GPU). CPU zit rond de 65C gemiddeld met de GPU rond de 69C. Fans hoor je bij die temperaturen bijna niet. Undervolt op de CPU is ook erg goed met mijn huidige moederbord met -0.185V.

Helaas heb ik er toch voor gekozen om een vervangend exemplaar toegestuurd te krijgen. Ze zijn zo vrij geweest om de CPU naar de huidige Kaby Lake modellen te upgraden (i7 7700HQ). Ik ben benieuwd. Als die met een undervolt en re-paste net zo goed presteert en verder geen kwalen heeft ben ik helemaal tevreden. Ik besef alleen wel dat de undervolt van mijn huidige systeem een gigantische uitschieter is (meeste CPU's schommelen rond de -0.120V~-0.150V).
Ik zelf heb ook al enkele maanden de 15" i7 7700HQ, maar dan icm de GTX 1070. Ik ben eigenlijk over alles tevreden behalve de CPU temperatuur. Bij de Kaby Lake modellen zou dit beter moeten zijn, maar zonder undervolt wordt de 90 graden met gemak overschreden. Ik heb nu een undervolt van 0.130V (maximum) en dan zit de temperatuur meestal rond de 80 graden met incidenteel wat pieken die toch nog richting de 90 graden gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 03-07-2017 14:02 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
PatrickC schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:01:
Nou, je het echt wel een maandagmorgenmodel gehad zo te lezen. Hopelijk is je vervanger van betere kwaliteit! Welk model heb je trouwens? 13, 15 of 17 inch?

[...]

Ik zelf heb ook al enkele maanden de 15" i7 7700HQ, maar dan icm de GTX 1070. Ik ben eigenlijk over alles tevreden behalve de CPU temperatuur. Bij de Kaby Lake modellen zou dit beter moeten zijn, maar zonder undervolt wordt de 90 graden met gemak overschreden. Ik heb nu een undervolt van 0.130V (maximum) en dan zit de temperatuur meestal rond de 80 graden met incidenteel wat pieken die toch nog richting de 90 graden gaan.
Helemaal vergeten, het is een AW13 R3. Veel problemen maar de huidige problemen zijn niet zo hinderlijk (toch wel iets wat je niet wil op een 1600 euro kostende machine). Als de luidspreker het goed deed zou ik 'm eigenlijk wel houden, maar nadat dit ding nu al zo vaak is opengemaakt heb ik daar weinig zin in.

Wat betreft je CPU temperaturen, mijne had precies hetzelfde probleem met de stock koelpasta. Gelid GC-Extreme erop gekwakt en het is een wereld van verschil, en undervolt zorgt voor nog eens 5~10C reductie in temperaturen. Het is niet zo heel moeilijk om zelf je laptop open te maken en de koelpasta te vervangen. Ja, ik weet dat het niet zou moeten horen op een nieuwe machine, maar helaas is dit de realiteit (ook met andere merken blijkbaar). Ik ga op mijn nieuwe laptop hoogst waarschijnlijk ook een re-paste toepassen. Als het goed is gaat hij vandaag in productie en krijg ik 'm de 17e binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
YoghurtO_o schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:14:
[...]
Wat betreft je CPU temperaturen, mijne had precies hetzelfde probleem met de stock koelpasta. Gelid GC-Extreme erop gekwakt en het is een wereld van verschil, en undervolt zorgt voor nog eens 5~10C reductie in temperaturen. Het is niet zo heel moeilijk om zelf je laptop open te maken en de koelpasta te vervangen. Ja, ik weet dat het niet zou moeten horen op een nieuwe machine, maar helaas is dit de realiteit (ook met andere merken blijkbaar). Ik ga op mijn nieuwe laptop hoogst waarschijnlijk ook een re-paste toepassen. Als het goed is gaat hij vandaag in productie en krijg ik 'm de 17e binnen.
Re-paste... dat is geen klusje voor mij.., ik raak al in de stress als ik eraan denk! En het is natuurlijk absurd dat je met een laptop van boven de €2000 (ik heb een model met een 512GB SSD en 32GB RAM) zelf moet gaan liggen prutsen met een re-paste om de temperaturen lager te krijgen. Een undervolt wil ik dan nog wel doen. Daarmee loop ik geen risico dat ik iets stuk maak en problemen ga krijgen met de garantie.

Ik ga ervan uit dat mijn huidige temperaturen (< 90 graden) gewoon moeten kunnen en vooralsnog is de laptop ook gewoon stabiel. Als dat in de toekomst verslechterd, dan mag Dell/Alienware dat voor mij komen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
PatrickC schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:24:
[...]

Re-paste... dat is geen klusje voor mij.., ik raak al in de stress als ik eraan denk! En het is natuurlijk absurd dat je met een laptop van boven de €2000 (ik heb een model met een 512GB SSD en 32GB RAM) zelf moet gaan liggen prutsen met een re-paste om de temperaturen lager te krijgen. Een undervolt wil ik dan nog wel doen. Daarmee loop ik geen risico dat ik iets stuk maak en problemen ga krijgen met de garantie.

Ik ga ervan uit dat mijn huidige temperaturen (< 90 graden) gewoon moeten kunnen en vooralsnog is de laptop ook gewoon stabiel. Als dat in de toekomst verslechterd, dan mag Dell/Alienware dat voor mij komen oplossen.
Tsja, ik vind het ook brak, helaas is het niet anders. Wat je zou kunnen proberen is aangeven dat je temperaturen te hoog zijn wegens een defecte koeler o.i.d.. De monteur die bij mij langs kwam had er helemaal geen problemen mee de standaard pasta te vervangen met mijn eigen (hij had zelf shin etsu mee). Enig probleem wat ik had met de monteur was dat hij snel werkte wat dus kleine krasjes op de schroeven veroorzaakte en een plastic tab afgebroken had. Daarom zeg ik ook dat je het beter zelf kunt doen. Voor je garantie maakt het niks uit (tenzij je iets breekt, dan valt alleen dat onderdeel niet meer onder garantie). Ze hebben er zelfs een handleiding en tutorial online gezet.

Nogmaals, belachelijk, maar het is niet anders. Ik heb liever dat mijn CPU op 65C loopt ipv 95C, maar ik heb dan ook jaren ervaring met het open maken van desktops en laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:22
Ik durf het bijna niet te vragen, gezien de voornamelijk laptop getinte reacties, maar in hoeverre zouden jullie een Aurora aanbevelen? Wellicht niet geheel het juiste topic voor zuiver objectieve meningen, maar toch.
Op het moment ben ik zoekende naar een PC en even zelfbouw daargelaten, heb ik zo'n 5 jaar terug eveneens een Alienware (laptop) gehad en met plezier. Vandaar dat mijn blik als eerste gericht is op Alienware.
Nu ben ik geen hardcore gamer (bezit een X1), maar ik zou graag wat meer mogelijkheden hebben qua games, plus dat ik graag weer een Windows-computer naast mijn Macs wil. Oftewel de duurste versie, met alle toeters en bellen is overdreven.
Zoals reeds vermeld, ik kom van de console, dus 1080p/60 fps zie ik als een ultieme ervaring (4K wil ik mij nog niet aan branden, prijstechnisch), zou de 'goedkoopste' (met de GTX 950) versie dan volstaan?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Cum Grano Salis schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:37:
Ik durf het bijna niet te vragen, gezien de voornamelijk laptop getinte reacties, maar in hoeverre zouden jullie een Aurora aanbevelen? Wellicht niet geheel het juiste topic voor zuiver objectieve meningen, maar toch.
Op het moment ben ik zoekende naar een PC en even zelfbouw daargelaten, heb ik zo'n 5 jaar terug eveneens een Alienware (laptop) gehad en met plezier. Vandaar dat mijn blik als eerste gericht is op Alienware.
Nu ben ik geen hardcore gamer (bezit een X1), maar ik zou graag wat meer mogelijkheden hebben qua games, plus dat ik graag weer een Windows-computer naast mijn Macs wil. Oftewel de duurste versie, met alle toeters en bellen is overdreven.
Zoals reeds vermeld, ik kom van de console, dus 1080p/60 fps zie ik als een ultieme ervaring (4K wil ik mij nog niet aan branden, prijstechnisch), zou de 'goedkoopste' (met de GTX 950) versie dan volstaan?
Mijn eerlijke mening is dat is de goedkoopste Aurora niet zou nemen. je krijgt veel te weinig voor wat je ervoor betaald. Als je kijkt dat de Best Buy van Juli het presteert om voor hetzelfde geld een pc te bouwen met veel betere videokaart en een ssd van 512 gb en 16gb intern geheugen. Dan vind ik dat niet echt een optie. Die best buy heeft alleen een wat mindere processor voor het gamen. Maar daar zul je in de praktijk niks van merken. Zaken zoals videokaarten zijn dan echt belangrijker.
reviews: Desktop Best Buy Guide

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:54

Vis

Zo, heb Tobii Eye Tracking maar uitgezet op mijn 15 R3.
Merkte de laatste tijd erg veel stuttering en lag tijdens normale basic dingen op het bureaublad... na vanalles te hebben geprobeerd Tobii maar uitgezet en afgesloten en ja hoor, weer zo smooth als een zonnetje.
Dus guys, deleten die hap, tenzij je hem wel handig vindt.

[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 12-07-2017 23:23 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vis schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:20:
Merkte de laatste tijd erg veel stuttering en lag tijdens normale basic dingen op het bureaublad... na vanalles te hebben geprobeerd Tobii maar uitgezet en afgesloten en ja hoor, weer zo smooth als een zonnetje.
Bij mijn 15 R3 werkt Tobii Aware niet als ik m'n Logitech G27 heb aangesloten en/of een externe monitor (via displayport). Je ziet dan het rode lampje constant knipperen en het scherm wordt niet meer gedimmed en de laptop gaat ook niet in sleep mode na verloop van tijd. Maar verder heeft het geen impact op de performance van de laptop. Er is deze week wel een nieuwe versie van de Tobii software uitgekomen bij Dell, maar die versie had ik al lang draaien, omdat deze bij Tobii zelf al langer beschikbaar was.

Hoe bevalt de 15 R3 verder? Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe bij jou de CPU temperatuur is, omdat je de laptop rond dezelfde tijd hebt aangeschaft als ik. Dat is voor mij het enige wat tegenvalt aan deze laptop namelijk. Ik heb eergisteren een Oculus Rift aangeschaft (deze is nu flink afgeprijsd icm 2 touch controllers) en ik ben zeer benieuwd hoe de 15 R3 gaat performen met dat ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Vis schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:20:
Dat had ik er de eerste dag al gelijk afgegooid. Als ik het me goed meen te herinneren gebruikte het 3W extra op de accu, dus slurpte helemaal de accu leeg. Ook werd ik een beetje gek van het knipperende lampje en de tracking werkte niet zo heel goed. Voor Windows Hello is het prima maar dat is dan ook het enige waar ik het voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
YoghurtO_o schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:15:
[...]

Dat had ik er de eerste dag al gelijk afgegooid. Als ik het me goed meen te herinneren gebruikte het 3W extra op de accu, dus slurpte helemaal de accu leeg. Ook werd ik een beetje gek van het knipperende lampje en de tracking werkte niet zo heel goed. Voor Windows Hello is het prima maar dat is dan ook het enige waar ik het voor gebruik.
Windows Hello werkt toch ook zonder de Tobii Aware software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
PatrickC schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 07:08:
[...]

Windows Hello werkt toch ook zonder de Tobii Aware software?
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

PatrickC schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:14:
[...]

Hoe bevalt de 15 R3 verder? Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe bij jou de CPU temperatuur is, omdat je de laptop rond dezelfde tijd hebt aangeschaft als ik. Dat is voor mij het enige wat tegenvalt aan deze laptop namelijk. Ik heb eergisteren een Oculus Rift aangeschaft (deze is nu flink afgeprijsd icm 2 touch controllers) en ik ben zeer benieuwd hoe de 15 R3 gaat performen met dat ding. :)
Super goed, verbaas me nog iedere dag over de robuustheid en hoe heerlijk het toetsenbord typt.
Qua games en fotobewerking met het 4K scherm alleen maar lof. Kan niet meer genoegen nemen met 1080p, hoewel mensen zeggen dat je het verschil niet ziet op een 15 inch scherm, nou ik kan je zeggen vooral met fotobewerking is het echt een genot _/-\o_

Temperatuur is na mijn 2e exemplaar "normaal" te noemen, dat wil zeggen met een undervolt op de CPU van -0.140 haal ik bij iedere game een gemiddelde temp van max 70/80.
Dan heb ik alles op Ultra staan.

Enige waar ik nog op zit te wachten is Whisper Mode (via Geforce Experience binnenkort beschikbaar)
Dat maakt de laptop stiller tijdens gamen via de laadkabel, zonder aan je graphics te hoeven sleutelen.. ben erg benieuwd. Verder niet ontevreden over het lawaai tijdens gamen ofzo, maar het kan altijd stiller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik blijf het jammer dat losse mobiele GPU's zo duur zijn. Ik kan best een upgrade gebruiken. Mijn huidige gaat prima mee, maar de moderne games beginnen wel moeite te hebben op high (RIse of the Tomb Raider gisteren gespeeld). Natuurlijk is er een optie om wat grafische settings omlaag te schalen, maar dat wil ik helemaal niet :+

Een nieuwe laptop is bijna voordeliger (relatief dan), dan een nieuwe GPU. Jammer, want mijn 3 jaar oude Alienware is nog als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

The Inquisitor schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:50:
Ik blijf het jammer dat losse mobiele GPU's zo duur zijn. Ik kan best een upgrade gebruiken. Mijn huidige gaat prima mee, maar de moderne games beginnen wel moeite te hebben op high (RIse of the Tomb Raider gisteren gespeeld). Natuurlijk is er een optie om wat grafische settings omlaag te schalen, maar dat wil ik helemaal niet :+

Een nieuwe laptop is bijna voordeliger (relatief dan), dan een nieuwe GPU. Jammer, want mijn 3 jaar oude Alienware is nog als nieuw.
Zou je niet de Alienware Amplifier kunnen gebruiken? Ik weet niet wat die kost maar lijkt me icm een videokaart niet duurder dan 1500 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:55
Dat zou een prima optie zijn maar de 17 R1 heeft geen amplifier poort ;)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

_Drake_ schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:56:
Dat zou een prima optie zijn maar de 17 R1 heeft geen amplifier poort ;)
Oh 8)7 dan houdt het op idd...

Iemand van jullie AW users btw al de Creators Update van Win10 ontvangen?

Ik nog altijd niet.. niet dat ik er echt op sta te springen ofzo en kan m ook wel apart downloaden, maar de melding nog niet ontvangen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vis schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:40:
[...]

Super goed, verbaas me nog iedere dag over de robuustheid en hoe heerlijk het toetsenbord typt.
Qua games en fotobewerking met het 4K scherm alleen maar lof. Kan niet meer genoegen nemen met 1080p, hoewel mensen zeggen dat je het verschil niet ziet op een 15 inch scherm, nou ik kan je zeggen vooral met fotobewerking is het echt een genot _/-\o_

Temperatuur is na mijn 2e exemplaar "normaal" te noemen, dat wil zeggen met een undervolt op de CPU van -0.140 haal ik bij iedere game een gemiddelde temp van max 70/80.
Dan heb ik alles op Ultra staan.

Enige waar ik nog op zit te wachten is Whisper Mode (via Geforce Experience binnenkort beschikbaar)
Dat maakt de laptop stiller tijdens gamen via de laadkabel, zonder aan je graphics te hoeven sleutelen.. ben erg benieuwd. Verder niet ontevreden over het lawaai tijdens gamen ofzo, maar het kan altijd stiller :)
Welke BIOS versie draai je? Ik zit nog op 1.0.8. Bij de nieuwe 1.1.6 versie wordt de Alienware Dominator ondersteuning genoemd, maar deze software is nog niet uit volgens mij. Wat me verder opvalt is dat de 1.0.9 versie niet meer op de Dell site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

PatrickC schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:50:
[...]

Welke BIOS versie draai je? Ik zit nog op 1.0.8. Bij de nieuwe 1.1.6 versie wordt de Alienware Dominator ondersteuning genoemd, maar deze software is nog niet uit volgens mij. Wat me verder opvalt is dat de 1.0.9 versie niet meer op de Dell site staat.
Ik zit nog op 1.0.14
Zie dat er idd een nieuwe is, maar die heeft enkel
1. Ondersteuning voor Alienware Dominator applicatie.
2. Ondersteuning voor NVIDIA MaxQ grafische kaart.

Dus weet niet wat ik daar verder mee moet en of het nut heeft...

1.0.9 heb ik ook nog het installatie bestand van op de laptop, als je hem wilt hebben kan ik m wel mailen aan je? Stuur maar een PB. die vond ik ook wel prettig eigenlijk en had ook iets betere temps meen ik.. misschien dat ik daar nog eens op terug val.

[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 13-07-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vis schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:12:
[...]

Ik zit nog op 1.0.14

1.0.9 heb ik ook nog het installatie bestand van op de laptop, als je hem wilt hebben kan ik m wel mailen aan je? Stuur maar een PB. die vond ik ook wel prettig eigenlijk en had ook iets betere temps meen ik.. misschien dat ik daar nog eens op terug val.
1.0.14? Dat is toch een Skylake versie? Jij hebt toch een Kaby Lake versie van de AW15R3?

Dankjewel voor het aanbod om de 1.0.9 toe te sturen :) , maar dat is niet nodig. Het viel me gewoon op dat ie niet meer beschikbaar was op de Dell site, dus er zullen wel te veel problemen mee geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

PatrickC schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:27:
[...]

1.0.14? Dat is toch een Skylake versie? Jij hebt toch een Kaby Lake versie van de AW15R3?

Dankjewel voor het aanbod om de 1.0.9 toe te sturen :) , maar dat is niet nodig. Het viel me gewoon op dat ie niet meer beschikbaar was op de Dell site, dus er zullen wel te veel problemen mee geweest zijn.
Ik heb ook de Skylake versie :)
November 2016 aankoop gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Vis schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:12:
[...]

Ik zit nog op 1.0.14

Ik gebruik 1.0.8 . Had teveel coil whine met 1.0.9 en vond het fan profiel ook veels te agressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Morgen komt er een monteur mijn 17 R3 fixen / repasten.
Zag alleen dat ze 7740Y / ASSY,FAN,CPU,5V,AW17R2 besteld hadden. Dacht dat de fans van de R2 en R3 verschillend waren.

Hopen op betere temps na de fix.

Retourtje HK omdat ik de lokale Dell monteurs liever niet laat sleutelen aan mijn R3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 15:52
YoghurtO_o schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:47:
[...]

Ik gebruik 1.0.8 . Had teveel coil whine met 1.0.9 en vond het fan profiel ook veels te agressief.
Ik heb sinds gister mijn Alienware 17 r4 maar voor mijn gevoel gaan de fans te hard aan kan je het fan profile ergens wijzigen? Want als ik bijvoorbeeld WOW speel dan staat cpu op 40% en dan blaast hij als een gek. Temps zijn max 80 geweest voor cpu en max 70 voor GPU.

Update: Dell gebeld morgen komen ze langs om te kijken naar de fans, en ik ga vragen of hij ook repaste kan doen :D

[ Voor 15% gewijzigd door Mvandenberg91 op 17-07-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Zo mijn laptop wordt weer teruggestuurd.ik ben hem nu bijna 3 weken kwijt geweest voor reparatie. Ik moet wel zeggen dat ik dat wel wat aan de lange kant vind. Maar goed nu maar afwachten wanneer ik mijn vriend weer kan proberen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Er viel me iets op bij het bekijken van de gegevens in GPU-Z wat betreft de 'Bus interface'. Deze geeft aan dat de graphics card (NVIDIA GeForce GTX 1070) PCIe x16 3.0 ondersteunt, maar onder een stress test is deze maximaal x8 3.0. Heeft de Alienware 15 R3 geen PCIe x16 bus interface? Het NVIDIA Control Panel geeft ook 'PCI Express x8 Gen3' aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Deze week heb ik de Creators Update van W10 ontvangen en geinstalleerd op m'n 15 R3.
Geen problemen gezien tot nu toe.. echter moest ik wel weer m'n schermkleuren kalibreren achteraf etc.

Ik kan alleen geen gebruik meer maken van de snelfunctie "terug" en "vooruit" tijdens browsen met dubbel vinger swipen op de touchpad. Dit vind ik mega shit want ik was er zo aan gewend!

Iemand een idee hoe ik dit weer kan instellen?
Via het touchpad app in de taakbalk kan ik nergens wat vinden.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vis schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:33:
Deze week heb ik de Creators Update van W10 ontvangen en geinstalleerd op m'n 15 R3.
Geen problemen gezien tot nu toe.. echter moest ik wel weer m'n schermkleuren kalibreren achteraf etc.

Ik kan alleen geen gebruik meer maken van de snelfunctie "terug" en "vooruit" tijdens browsen met dubbel vinger swipen op de touchpad. Dit vind ik mega shit want ik was er zo aan gewend!

Iemand een idee hoe ik dit weer kan instellen?
Via het touchpad app in de taakbalk kan ik nergens wat vinden.. :(
Ik heb zaterdag ook de creators update op m'n 15 R3 gezet, zonder verdere problemen. Nu gebruik ik het touchpad eigenlijk nooit (gebruik een draadloos toetsenbord en muis) dus ook de touch gestures niet. Ik heb het even uitgeprobeerd en een dubbele vinger swipe om back/forward te gaan in Edge of Chrome werkt inderdaad niet (meer). Maar standaard is deze swipe actie toch een horizontal scroll? In de touchpad settings app van Dell kun je deze eigenlijk alleen maar uit en aanzetten en dus niet aan een andere actie toewijzen. Het lijkt er dus op dat deze optie verwijderd is uit de laatste Synaptics drivers voor de Windows 10 creators update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

PatrickC schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:12:
[...]

Ik heb zaterdag ook de creators update op m'n 15 R3 gezet, zonder verdere problemen. Nu gebruik ik het touchpad eigenlijk nooit (gebruik een draadloos toetsenbord en muis) dus ook de touch gestures niet. Ik heb het even uitgeprobeerd en een dubbele vinger swipe om back/forward te gaan in Edge of Chrome werkt inderdaad niet (meer). Maar standaard is deze swipe actie toch een horizontal scroll? In de touchpad settings app van Dell kun je deze eigenlijk alleen maar uit en aanzetten en dus niet aan een andere actie toewijzen. Het lijkt er dus op dat deze optie verwijderd is uit de laatste Synaptics drivers voor de Windows 10 creators update.
Balen dan... vind het scrollen naar beneden en boven met 2 vingers ook niet helemaal lekker meer gaan.. met hik ups... voorheen ging dit lekker smooth.
Hoop dat er nog een update komt dan van Alienware, waar kan ik die downloaden denk je? Via de Dell site zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vis schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:09:
[...]

Balen dan... vind het scrollen naar beneden en boven met 2 vingers ook niet helemaal lekker meer gaan.. met hik ups... voorheen ging dit lekker smooth.
Hoop dat er nog een update komt dan van Alienware, waar kan ik die downloaden denk je? Via de Dell site zelf?
Ik heb gisteren de meest recente driver voor het touchpad gedownload via:
http://www.dell.com/suppo...ienware-15-laptop/drivers

• GerGio
Zo gisteren mijn Alienware 17R1 weer terug gekregen van de reparatie.

Mijn videokaart bleek kapot te zijn geweest en ze hadden een probleem met het scharnier ontdekt dus ze hebben de hele kap maar vervangen. Dus dat is best netjes als dat allemaal onder garantie wordt vervangen.

Wel een paar puntjes wat opvallend was en waar ik iets minder blij van werd. Ze hebben er wel een nieuwe videokaart ingezet maar ik mis een schroefje daarvan. Daarnaast hadden ze gevraagd of ze het systeem opnieuw mochten installeren. Dat was geen probleem maar waarom ze dat dan weer helemaal op window's 8.1 doen in plaats van window's 10 die erop stond is me een raadsel.

Nickname KasPlantje.

• PatrickC
GerGio schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 06:53:
Daarnaast hadden ze gevraagd of ze het systeem opnieuw mochten installeren. Dat was geen probleem maar waarom ze dat dan weer helemaal op window's 8.1 doen in plaats van window's 10 die erop stond is me een raadsel.
Waarschijnlijk omdat Dell gewoon recovery images heeft per Dell service tag (deze kun je ook zelf downloaden van de Dell support site) en je systeem is waarschijnlijk ooit uitgeleverd met Windows 8.1?
Ze hadden ook de optie voor een verse installatie binnen Windows 10 kunnen gebruiken (mits deze nog werkte of via de Media Creation Tool), maar die installatie kost veel meer tijd (volledige installatie met hierna nog alle ontbrekende drivers en Dell software installeren). Een recovery image terugzetten is meestal binnen een half uurtje gedaan.

• GerGio
PatrickC schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 07:52:
[...]

Waarschijnlijk omdat Dell gewoon recovery images heeft per Dell service tag (deze kun je ook zelf downloaden van de Dell support site) en je systeem is waarschijnlijk ooit uitgeleverd met Windows 8.1?
Ze hadden ook de optie voor een verse installatie binnen Windows 10 kunnen gebruiken (mits deze nog werkte of via de Media Creation Tool), maar die installatie kost veel meer tijd (volledige installatie met hierna nog alle ontbrekende drivers en Dell software installeren). Een recovery image terugzetten is meestal binnen een half uurtje gedaan.
Ja dat is wel zo. Ik was toch langer bezig geweest want je moet je systeem stock inleveren en ik had er nog een ssd inzitten dus ik moest zowiezo heel window's opnieuw installeren op de ssd. Ik had gehoopt dat te kunnen doen vanuit window's 10 maar dat ging niet dus nu heb ik hem via een usb stick installeert.

Dat was gisteren. Vandaag wordt de programma's enzo erop zetten backup maken en dan games installeren.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Ik heb gisteren mijn 13R3 Kabylake open geschroeft en ge-repaste. De standaard troep is ook echt...troep. Mijn CPU werd relatief heet tijdens game (80C+) met een undervolt van -0.140V. GPU heeft gek genoeg weinig baat gehad van de nieuwe pasta, hooguit 2~3C.

CPU is na de repaste ongeveer 10C koeler geworden. Vergeleken met mijn oude Skylake valt het allemaal nog een beetje tegen (dat ding liep echt koel) maar dat kwam ook vooral omdat ik die tot -0.185V kon undervolten.

Had ook problemen met de bezel die onderin los leek te zitten, maar na een paar weken gekloot door het steeds weer dicht te drukken lijkt 'ie eindelijk te zijn gesettled met een hele minimale ruimte ertussen nu.

Ik ga in ieder geval niet weer om een monteur vragen aangezien die de vorige keer bij iedere reparatie iets wist te slopen. Dat werd wel weer vervangen, maar uiteindelijk had ik een systeem die niet helemaal 100% was. Door het zelf te doen is er niks stuk gegaan. Re-paste is met Gelid GC-Extreme gedaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik kijk regelmatig op de Dell Support site of er nog updates zijn, maar zag vandaag ineens deze melding:
"Er zijn geen updates (vereist) voor het product dat u hebt geselecteerd."
Mijn systeem is een AW15 R3.

Normaal kan ik gewoon voor alle categorieën alle drivers en andere software updates zien en downloaden, maar nu lijkt dat niet meer mogelijk? Alles is leeg. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis

Vis

PatrickC schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:27:
Ik kijk regelmatig op de Dell Support site of er nog updates zijn, maar zag vandaag ineens deze melding:
"Er zijn geen updates (vereist) voor het product dat u hebt geselecteerd."
Mijn systeem is een AW15 R3.

Normaal kan ik gewoon voor alle categorieën alle drivers en andere software updates zien en downloaden, maar nu lijkt dat niet meer mogelijk? Alles is leeg. :?
Jep, idem hier. Ook een 15 R3 Skylake. Hoop een of andere bug, ik keek ook zo nu en dan of er nog iets nieuws was.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik krijg ook altijd wel ineens drivers als ik windows 8 selecteer ipv 10 en dat soort ongein. Werkt halfbakken die site.

• PatrickC
The Inquisitor schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:27:
Ik krijg ook altijd wel ineens drivers als ik windows 8 selecteer ipv 10 en dat soort ongein. Werkt halfbakken die site.
Ik kan niet eens de keuze maken wat betreft het OS.
https://tweakers.net/ext/f/MvdD2IKZVc2t8wJwv0E3NyOD/full.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door PatrickC op 27-09-2017 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
De site werkt inmiddels weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Hallo allemaal, ik heb sinds een dag een alienware met Tobii eye tracking. Allemaal heel mooi en cool met windows hallo en autolock enzo.

Echter, ik zie onder mijn scherm de infraroodleds heel duidelijk. Hebben meerdere mensen dit? Ik heb wel even gekeken maar zie hier weinig over in dit topic.

Het is niet exrtreem storend, maar wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Spanky79 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:34:
Hallo allemaal, ik heb sinds een dag een alienware met Tobii eye tracking. Allemaal heel mooi en cool met windows hallo en autolock enzo.

Echter, ik zie onder mijn scherm de infraroodleds heel duidelijk. Hebben meerdere mensen dit? Ik heb wel even gekeken maar zie hier weinig over in dit topic.

Het is niet exrtreem storend, maar wel vreemd.
Welke AW heb je? En je ziet ze 'onder' je scherm? Waar bedoel je precies, want bij mij zitten ze gewoon bij de camera boven het scherm.

Windows Hello heeft trouwens niets met Tobii te maken. Als je de Tobii software niet draait, dan werkt Windows Hello ook nog gewoon. Op mijn AW15 R3 wordt Tobii alleen gebruikt voor power management functies (b.v. scherm dimmen als je niet naar je scherm kijkt). Dat noemen ze Tobii Aware. Sinds ik een extern beeldscherm gebruik, is het eigenlijk een nutteloze feature. Op de AW17 R2 zit een dedicated Tobii camera en dan kan je ook bepaalde applicaties besturen met oogbewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
PatrickC schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:02:
[...]

Welke AW heb je? En je ziet ze 'onder' je scherm? Waar bedoel je precies, want bij mij zitten ze gewoon bij de camera boven het scherm.

Windows Hello heeft trouwens niets met Tobii te maken. Als je de Tobii software niet draait, dan werkt Windows Hello ook nog gewoon. Op mijn AW15 R3 wordt Tobii alleen gebruikt voor power management functies (b.v. scherm dimmen als je niet naar je scherm kijkt). Dat noemen ze Tobii Aware. Sinds ik een extern beeldscherm gebruik, is het eigenlijk een nutteloze feature. Op de AW17 R2 zit een dedicated Tobii camera en dan kan je ook bepaalde applicaties besturen met oogbewegingen.
Ik weet het niet precies. Maar als ik tobii uitzet gaan de leds ook uit. Ik heb een 17inch r4 trouwens, net nieuw.

Inderdaad zitten die powermanagement functies erin en die werken ook. Echter, onder het scherm zitten onder een donkere doorzichtige strip dus leds die aangaan als tobi aanstaat. Het zou infrarood moeten zijn, maar voor mij zijn dze gewoon rood. 6 ledjes links en een grote rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Spanky79 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:43:
[...]

Ik weet het niet precies. Maar als ik tobii uitzet gaan de leds ook uit. Ik heb een 17inch r4 trouwens, net nieuw.

Inderdaad zitten die powermanagement functies erin en die werken ook. Echter, onder het scherm zitten onder een donkere doorzichtige strip dus leds die aangaan als tobi aanstaat. Het zou infrarood moeten zijn, maar voor mij zijn dze gewoon rood. 6 ledjes links en een grote rechts.
De AW17 R4 heeft Tobii Eyetracking ingebouwd (mijn AW15 R3 heeft deze tracker niet en is dus alleen Tobii Aware via de ingebouwde camera). Kijk anders even hier:
https://help.tobii.com/hc...re-and-Tobii-Eye-Tracking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
PatrickC schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 06:30:
[...]

De AW17 R4 heeft Tobii Eyetracking ingebouwd (mijn AW15 R3 heeft deze tracker niet en is dus alleen Tobii Aware via de ingebouwde camera). Kijk anders even hier:
https://help.tobii.com/hc...re-and-Tobii-Eye-Tracking
Ja ik heb de eye tracking versie.

Wat ik wil.wrten of anderen ook die rode leds zien. Volgens Tobi is dat nir. Maar ik zit gewoon tegen rode leds aan te staren.

De leds van mijn afstandbediening zie ik niet. Dat is echt ir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Spanky79 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:19:
[...]

Wat ik wil.wrten of anderen ook die rode leds zien. Volgens Tobi is dat nir. Maar ik zit gewoon tegen rode leds aan te staren.

Ik zie ook gewoon een rood knipperend lampje boven m'n scherm als de Tobii software bezig is om mijn ogen te detecteren of bij het inloggen via Windows Hello.Maar, ik heb dus de AW15 R3 waar geen dedicated Tobii tracker in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik probeer een bios update door te voeren op mijn 15R2, hiervan is echter de batterij defect. Is er een mogelijkheid om de melding dat er minimaal 10% in moet zitten te omzeilen?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Spanky79 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:19:
[...]

Wat ik bij mijn 15 R3 heb (tobii zit aan de bovenkant) is dat wanneer je niet voor het scherm zit die rode leds idd beginnen te knipperen. Zodra je voor je laptop gaat zitten ziet hij je en dan is er tijdens werk/gamen geen rood ledje meer te zien. Echt alleen wanneer je niet voor je scherm zit.

Maar ik heb tobii uitgezet en van m'n systeem verwijderd aangezien om de een of andere reden de laptop heel traag werd en begon te laggen met standaard Windows taakjes. Door tobii te verwijderen heb ik er geen last meer van die stuttering. Ik gebruikte het toch niet en idd Windows hello werkt ook gewoon zonder tobii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 15:57
Ik maak er normaal gesproken geen gewoonte van om dit soort dingen te posten, maar ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen en ik ben benieuwd of ik zo correct gehandeld heb.

Even op voorhand. Ik ben erg blij met de laptop op zichzelf en heb de keuze ook gemaakt omdat ik al vele jaren tevreden gebruiker van Alienware producten ben en tot nu ook zeer tevreden ben geweest over de service van Dell, echter...

Ik heb sinds 1 maand een Alienware 17 R4 (7820hk, gtx 1070). Ik heb 2 weken geleden ontdekt dat er twee problemen mee zijn:
  • De spatiebalk registreert soms geen hits
  • De laptop wordt 99 graden en doet aan thermal throttling
Dell deed absoluut niet moeilijk over probleem 1 en bood vrijwel direct aan om het toetsenbord te vervangen. Nu probleem 2... Ik heb er twee weken over gedaan om dit probleem erkent te krijgen. Volgens Dell is het koelsysteem zo ontworpen dat dit mogelijk is en, ondanks dat het systeem als overclockbaar op de markt staat, is het 'normaal' dat hij zo heet kan worden. Ik ben hier uiteraard niet mee akkoord gegaan en heb gevraagd om een repaste. Uiteindelijk, en pas nadat ik de thermal throttling kon bewijzen, heeft Dell aangeboden om ook de complete heatsink te vervangen.

Tot zo ver niets ergs dus, sterker nog, fijn dat Dell alsnog akkoord ging met de problemen in het coolsysteem. Ik blij in ieder geval. Nu hetgeen wat ik even van mij af wil schrijven...

De monteur is net weg de laptop 'dood' achterlatende. Hij heeft inderdaad het toetsenbord en de heatsink vervangen (gelukkig met mijn pasta, die van Dell is troep). Maar helaas heeft de pasta nooit hitte mogen ervaren, want de laptop wil niet meer aan en zorgt er zelfs voor dat het blauwe lampje in de adapter uit springt, kortsluiting dus...

Ik heb de reparatie gevolgd uit interesse, sterker nog... ik had deze liever zelf gedaan. Maar ja... iets met garantie. Ik ben op z'n zachtst gezegd zeer ontevreden over hoe de technicus is omgegaan met mijn dure laptop. Een opsomming:
  • Het schuren van de heatsinks over de CPU en GPU heen bij montage i.p.v. deze eerst vastschroeven en het geheel monteren
  • Het moederbord scheef plaatsen en vervolgens 'recht laten trekken' door de schroeven. Ik zag dit gelukkig voordat alle schroeven vast zaten en heb het laten herstellen.
  • Door het scheef zittende moederbord pasten de ventilatoren natuurlijk ook net niet... zijn oplossing. de heatpipes buigen... Ik heb de oude heatsink weer laten installeren, omdat door dit 'niet passen' er ook twee bevestigingspunten waren afgebroken.
  • Het monteren van de covers met scheef zittende schroeven i.p.v. even de cover goed vastklikken. Altijd fijn; metaalslijpsel in je systeem
In zijn verdediging... de connectoren van de ventilatoren zitten inderdaad op een lastige plek. Hij heeft overigens direct met Dell gebeld en zijn willen het moederbord ook komen vervangen. Ik heb echter gevraagd om een compleet vervangende unit, omdat ik na de behandeling van mijn componenten niet zeker meer ben van hun staat. Zeker niet na ook nog kortsluiting te hebben...

Mijn hart deed stiekem een beetje pijn toen ik zag hoe men met mijn systeem om ging tijdens de reparatie. Ik ben zelf heel erg zuinig op mijn systeem en dan krijg je zoiets. Het is dat ik garantieproblemen krijg als ik het zelf doe, maar ik ben er van overtuigd dat dit een betere afloop zou hebben gehad.

Mijn vraag is dan ook... Is het reëel om een nieuw systeem te eisen? Dell geeft aan dat zij eerst weer tot reparatie over willen gaan. Ik vertrouw dit niet meer na deze ervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door Resurrect1 op 20-10-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Resurrect1 Wat een verhaal weer! En dat is niet de eerste keer dat ik hier lees dat monteurs die voor Dell aan huis komen de laptop meer vernielen dan repareren. :( Aangezien je dit systeem nog maar een maand hebt, zou ik een compleet nieuw systeem eisen, desnoods rechtsbijstand inschakelen (mits je deze hebt), mochten ze moeilijk doen. Helaas is je bedenktijd van 14 dagen voorbij, dus koop ontbinden is geen optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Jongens,

Mijn verhaal krijgt ook een staartje:

Twee maanden geleden heb ik mijn laptop laten maken. Hij deed namelijk niks meer door achteraf een kortsluiting in de grafische kaart. Nu mogen jullie raden. Jawel ik heb nu weer kortsluiting in de grafische kaart.

Het begon ermee dat het systeem een aantal keer uitviel, zonder reden gewoon alles uit. Aan de blauwe powerled te zien was dat kortsluiting, dus ik balen als een stekker. Maar om een of andere wonderbaarlijke reden blijft de laptop nu wel weer werken. Het enige nadeel op dit moment is dat mijn grafische kaart voor geen meter werkt. Ik haal een veel te lage FPS in world of tanks. Waar ik normaal ergens op de 90 a 100 FPS zat zit ik nu op 40. Dus mijn vermoeden is weer een kortsluiting in de kaart want die krijgt niet genoeg stroom. Dus ja het ziet ernaar uit dat ik weer hem weer op mag gaan sturen en hem weer 4 weken kwijd ben. Gelukkig is het helemaal geen hoogseizoen in game land en heb ik geen games gepreordert ( |:( kuch kuch |:( )

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
GerGio schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:52:
Jongens,

Mijn verhaal krijgt ook een staartje:

Twee maanden geleden heb ik mijn laptop laten maken. Hij deed namelijk niks meer door achteraf een kortsluiting in de grafische kaart. Nu mogen jullie raden. Jawel ik heb nu weer kortsluiting in de grafische kaart.

Het begon ermee dat het systeem een aantal keer uitviel, zonder reden gewoon alles uit. Aan de blauwe powerled te zien was dat kortsluiting, dus ik balen als een stekker. Maar om een of andere wonderbaarlijke reden blijft de laptop nu wel weer werken. Het enige nadeel op dit moment is dat mijn grafische kaart voor geen meter werkt. Ik haal een veel te lage FPS in world of tanks. Waar ik normaal ergens op de 90 a 100 FPS zat zit ik nu op 40. Dus mijn vermoeden is weer een kortsluiting in de kaart want die krijgt niet genoeg stroom. Dus ja het ziet ernaar uit dat ik weer hem weer op mag gaan sturen en hem weer 4 weken kwijd ben. Gelukkig is het helemaal geen hoogseizoen in game land en heb ik geen games gepreordert ( |:( kuch kuch |:( )
@GerGio Wat rot zeg. Dat is helemaal zo'n probleem waar geen touw aan vast te knopen is. Is de laptop al 'ouder'? Of is het probleem pas na reparatie gekomen? Ik vind 4 weken overigens wel heel lang.

Update: ik heb ondertussen jouw verhaal gelezen. Ook al zo'n pareltje. Ik ben in die zin ook best tevreden over de service die Dell KAN bieden, maar als ik nu zo de verhalen horen over jouw ervaringen met het reparatiecentrum, houdt ik mijn hart vast... Overigens zijn ze volgens de voorwaarden verplichts, als er nog sprake is van premium support, binnen 12 dagen hem terug bij jou op de stoep te hebben. Maar ik vermoed dat, aangezien jij een 17 R1 hebt, dat deze garantie over is?
PatrickC schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:01:
@Resurrect1 Wat een verhaal weer! En dat is niet de eerste keer dat ik hier lees dat monteurs die voor Dell aan huis komen de laptop meer vernielen dan repareren. :( Aangezien je dit systeem nog maar een maand hebt, zou ik een compleet nieuw systeem eisen, desnoods rechtsbijstand inschakelen (mits je deze hebt), mochten ze moeilijk doen. Helaas is je bedenktijd van 14 dagen voorbij, dus koop ontbinden is geen optie meer.
@PatrickC Dank voor je morele ondersteuning en sorry dat het antwoord even geduurd heeft; iets met nu geen laptop hebben...

Ik heb net voor de tweede maal een monteur over de vloer gehad, omdat dell geen swap wou doen. (Pas één keer een monteur geweest = geen swap ongeacht de klachtoorzaak, als dus Dell).

Uiteindelijk akkoord gegaan met vervanging van alle onderdelen die de vorige monteur mogelijk gesloopt heeft + nieuw MoBo/CPU/GPU. Dat is het goede nieuws... Uiteindelijk onder mijn supervisie alles vervangen, nu wel zonder rare fratsen... en jawel... weer kortsluiting. 2 weken verder, nog steeds geen werkende laptop dus.

Ik ga nu wederom proberen een nieuwe te krijgen, al ik de eerste reactie van Dell daarop al heb gehad. Niet geheel onverwacht: "Kun je hem opsturen naar Duitsland? Dan kunnen we hem volledig controleren." Ik ga hier op dit moment natuurlijk niet mee akkoord, want ik vind een kortsluitingsprobleem te groot om te zeggen dat ik genoegen neem met een refurbished laptop waar ik de volle mep voor heb betaald.

Update: Dell is inderdaad van mening dat ik hun een kans moet geven om de boel adequaat te repareren. Dit houdt in dat zij zelf diagnose willen doen in hun reparatiecentrum. Ik vraag me sterk af wat ze nog willen doen, want het hele binnenwerk IS al vervangen. En ik ben er net achter dat de voeding pas kortsluiting maakt zodra de DC-kabel op het moederbord zit. Er zit dus GEEN sluiting in de kabel zelf, maar op z'n vroegst in de connector. Alleen op de batterij is hij dus ook dood... :'(

Interessant detail... de vervanging van het binnen werk heeft dus NIETS op geleverd, wat in theorie zou inhouden dat dezelfde fout weer gemaakt is, of dat er een beschadiging is gedaan aan één van de kabels/bevestigingen in de behuizing zelf.

Ik ben nu de voorwaarden van Dell nog eens aan het doorlezen om zo te kijken of er nog ergens wat speelruimte is. Zij behouden zich in ieder geval het recht om het product terug te roepen, maar ik vind het vreemd dat er nu geroepen wordt dat dit de manier van escaleren is terwijl er vorige week wel een SWAP-request (welke dus is afgewezen) is aangemaakt.

Het zit mij gewoon niet lekker dat, zelfs al vinden ze de oorzaak, dat het mogelijk schade heeft veroorzaakt die pas later zichtbaar wordt. (à la ESD-schade). Dan is het toch niet vreemd dat een nieuw apparaat mij de beste optie lijkt?

Update2:
De TD aan de telefoon kan geen verder oplossingen bieden dan 'pick-up-and-return' en zijn ook niet bereid de klacht te escaleren. Wat dat betreft heeft Dell goed personeel, want ze houden veel casussen bij de managers weg als dit niet nodig is. Echter kan men mij niet vertellen waarom mijn klacht niet ernstig genoeg is om te escaleren, terwijl dit vorige week wel is gebeurd. Natuurlijk is de request toen afgewezen, maar daar ben ik ook mee akkoord gegaan door de reparatie vandaag te accepteren en vandaag is ook gebleken dat het probleem serieus groter dan gedacht is.

Ondertussen ook via FaceBook eens een berichtje naar Alienware gedaan en zij hebben het bij de escalatiemanager neergelegd. Hopelijk komt daar een bevredigender antwoord uit. Tot nu toe in ieder geval +1 voor de social media. (En nee... ik heb het bewust nog niet publiek gemaakt via facebook ;-). Ik houd er zelf namelijk ook niet van als mensen bij het minste of geringste moord en brand schreeuwen.)

In het uiterste geval levert het een extra dag geen laptop op, maar ok... dat moet dan maar. 8)

[ Voor 61% gewijzigd door Resurrect1 op 27-10-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Je kan idd binnen 14 dagen na ontvangst je product "swappen". Dit had ik vorig jaar ook gedaan toen ik m'n 15 R3 ontving, vanwege die gapende bezel issue destijds.
Toen kreeg ik een nieuw exemplaar.

Echter wanneer je al een techneut heb laten langskomen die wat geprobeerd heeft vervalt dat. Erg kut, en ook jammer dat je geluk moet hebben welke techneut komt, want de een heeft meer kunde dan de ander helaas. Ik had het geluk dat de techneut die in eerste instantie langskwam meteen zei dat de gapende bezel niet te fixen was en was direct weer gegaan. Vandaar dat ik m via de klantenservice, die me overigens echt TOP geholpen heeft, heb geswapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
Vis schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:39:
Je kan idd binnen 14 dagen na ontvangst je product "swappen". Dit had ik vorig jaar ook gedaan toen ik m'n 15 R3 ontving, vanwege die gapende bezel issue destijds.
Toen kreeg ik een nieuw exemplaar.

Echter wanneer je al een techneut heb laten langskomen die wat geprobeerd heeft vervalt dat. Erg kut, en ook jammer dat je geluk moet hebben welke techneut komt, want de een heeft meer kunde dan de ander helaas. Ik had het geluk dat de techneut die in eerste instantie langskwam meteen zei dat de gapende bezel niet te fixen was en was direct weer gegaan. Vandaar dat ik m via de klantenservice, die me overigens echt TOP geholpen heeft, heb geswapt.
Ow zeker. De klantenservice zelf zal ondertussen moe van mij worden, maar die zijn zeker goed te noemen. Ik heb ook geen probleem met hun, maar meer met de policy die Dell er op na houdt. De klantenservice kan mij namelijk neit uitleggen waarom een laptop waarvoor drie keer een monteur geweest is voor een relatief klein probleem wel geswapt kan worden en mijn probleem, met nu bijna een volledig nieuw binnenwerk, niet. Dat is ook waarop ik graag antwoord wil, niet zo zeer omdat ze mij niet goed proberen te helpen.

Maar goed... Ik hoop dat de escalatiemanager maandag positief nieuws heeft, want anders moet ik alsnog overstag gaan en de boel opsturen. :| Want ja... een machtspositie is er wel, want ik ben degene die nu geen werkende laptop heeft.

Een extra argument zou nog kunnen zijn dat mijn laptop, gezien de initiële problemen, het probleem al vanaf het begin heeft gehad. Wellicht dat ik op het een 'reparatie binnen een schappelijke termijn' kan gooien, wat nog niet gelukt is.

Overigens... mocht iemand vinden dat ik het te zwaar aanpak, dan hoor ik het ook graag. Ik denk zelf dat ik na twee reparatiemogelijkheden vrij sterk moet staan, maar wellicht ben ik bevooroordeeld. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Resurrect1 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

Ow zeker. De klantenservice zelf zal ondertussen moe van mij worden, maar die zijn zeker goed te noemen. Ik heb ook geen probleem met hun, maar meer met de policy die Dell er op na houdt. De klantenservice kan mij namelijk neit uitleggen waarom een laptop waarvoor drie keer een monteur geweest is voor een relatief klein probleem wel geswapt kan worden en mijn probleem, met nu bijna een volledig nieuw binnenwerk, niet. Dat is ook waarop ik graag antwoord wil, niet zo zeer omdat ze mij niet goed proberen te helpen.

Maar goed... Ik hoop dat de escalatiemanager maandag positief nieuws heeft, want anders moet ik alsnog overstag gaan en de boel opsturen. :| Want ja... een machtspositie is er wel, want ik ben degene die nu geen werkende laptop heeft.

Een extra argument zou nog kunnen zijn dat mijn laptop, gezien de initiële problemen, het probleem al vanaf het begin heeft gehad. Wellicht dat ik op het een 'reparatie binnen een schappelijke termijn' kan gooien, wat nog niet gelukt is.

Overigens... mocht iemand vinden dat ik het te zwaar aanpak, dan hoor ik het ook graag. Ik denk zelf dat ik na twee reparatiemogelijkheden vrij sterk moet staan, maar wellicht ben ik bevooroordeeld. ;-)
En al bericht van de manager? Ben wel benieuwd hoe ze dit op gaan lossen.
Ik vind trouwens niet dat je het te zwaar aanpakt, integendeel zelfs. Voor een machine van zulk bedrag mag je wel een rete goeie service verwachten in je garantie termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
Vis schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 23:22:
[...]

En al bericht van de manager? Ben wel benieuwd hoe ze dit op gaan lossen.
Ik vind trouwens niet dat je het te zwaar aanpakt, integendeel zelfs. Voor een machine van zulk bedrag mag je wel een rete goeie service verwachten in je garantie termijn.
Toevallig wel. Gisteren eind van de middag bericht gehad, maar ik had geen zin om het hele verhaal op m'n telefoon te tikken. :+

De korte samenvatting is dat ik toch een nieuwe laptop ga krijgen. Ik ben heel erg blij dat ik toch de moeite heb genomen om ook een benadering via internet te kiezen en niet alleen op de helpdesk te vertrouwen. Overigens doen ze bij de helpdesk prima werk voor Alienware, maar missen de medewerkers bevoegdheden om met dit soort unieke problemen te dealen. Qua verdere ondersteuning heb ik dan ook weinig klachten en men heeft mij, binnen hun vangrails, prima proberen te helpen.

De escalatiemanager begreep gelukkig wel dat het vertouwen in mijn huidige laptop tot een dieptepunt gedaald was. Zeker na een tweevoudige kortsluiting, terwijl het hele binnenwerk vervangen is. Dit is ook de primaire reden geweest om toch tot een 'swap' over te gaan. Ik ben dan ook erg blij dat dat dit alsnog gelukt is, want ik blijf het gewoon erg fijne laptops vinden. (Ja, als er geen aanbiedingen zijn wellicht wel wat duur, maar kies je momenten om te kopen natuurlijk O-) )

Ik heb nog geen bevestiging van dit hele verhaal, want men neemt ca. 2 dagen de tijd om het 'voorstel' voor de swap voor te bereiden. (Voor mij zal dit geen issue zijn, want naar alle waarschijnlijkheid kan ik exact dezelfde configuratie krijgen gezien het zeer jonge systeem.)

Ik weet dus nog niet meer dan dit, maar het ziet er rooskleurig uit. Zeer content met het feit dat Dell toch mij tegemoet is gekomen. Het kost soms helaas wat veel eigen energie, maar gelukkig lijkt het nu goed te komen. (Hopelijk heeft de nieuwe laptop geen productiefouten... :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Nice! En terecht ook wel lijkt me. Goed checken of je nieuwe systeem ook daadwerkelijk een nieuwe is, let op de datums van voorgeinstalleerde programmas. Daaraan kan je zien of hij echt nieuw uit de fabriek komt.
Heb op reddit wel eens verhalen voorbij zien komen van mensen die een refurb als swap kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
Vis schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:05:
[...]

Nice! En terecht ook wel lijkt me. Goed checken of je nieuwe systeem ook daadwerkelijk een nieuwe is, let op de datums van voorgeinstalleerde programmas. Daaraan kan je zien of hij echt nieuw uit de fabriek komt.
Heb op reddit wel eens verhalen voorbij zien komen van mensen die een refurb als swap kregen.
Dank voor de tip, maar ik verwacht dat het mee valt. Ik heb een mail dat ze letterlijk een nieuwe order geplaatst hebben in China; net zoals 'normaal'. Neemt niet weg dat ik er wel op ga letten natuurlijk.

Ik hoop eind volgende week de laptop in bezit te hebben en dit maal ga ik eerst alles testen voordat ik ook maar iets installeer. Mijn grootste angst is backlightbleeding eigenlijk. Dat viel bij de vorige heel erg mee en datgene wat er was, was niet storend en viel eigenlijk alleen op bij compleet zwarte beelden aan de linkerzijde en dan nog afhankelijk van de kijkhoek. (Ja ik weet zeker dat het geen IPS-glow was. O-) )

Update:

Sorry, een beetje er bij in geschoten na jullie goede advies, maar ik heb de nieuwe laptop nu een week binnen. Het scherm heeft zowaar minder backlightbleeding dan mijn vorige laptop, dus dat is prima. Het probleem met de spatieblak is niet bestaand, dus ook goed. De warmte daarentegen is wel een dingetje. Ook deze laptop gaat met gemak richting de 100 graden als je er niets aan doet.

Ik heb er echter nu zelf voor gekozen om ESD-veilig de pasta te vervangen. Dit leverde mij een winst op van bijna 10 graden, maar helaas nog steeds getallen van 90+ graden op de heetste core, terwijl de koelste core 10 graden koeler blijft. Dit houdt in dat óf mijn koelelement scheef is/zit; of de pasta is niet egaal aangebracht (kleine kans gezien ik hier op gelet heb); of er zit een probleem in de processor zelf.

Ik heb ondertussen een undervolt van 0,150 mV aangebracht en heb hiermee de temparatuur terug kunnen krijgen naar 82 graden max met een onderling verschil van 7 graden. De 'hete core' blijft echter het heetst en dit is niet per definitie de core welke de turboboost krijgt.

Het valt dus gelukkig nu binnen acceptabele marges, maar helaas wel met een hoop eigen werk. Ik vind dat persoonlijk niet erg om te doen, maar ik vind eigenlijk dat dit out-of-the-box in orde moet zijn. Neemt niet weg dat het verder echt een fijn apparaat is en, als je eenmaal alles in de hand hebt, het ook echt wel waard is. Zeker als je wacht op aanbiedingen.

Het scherm (AUO 109D; FHD) blijft wel korrelig door de matte coating die erover zit, maar het contrast is prima in orde. Het is met name zichtbaar bij egale lichte kleuren (browser, office), maar zolang je niet te docht op je scherm gaat zitten...

Tot op heden dus blij met de oplossing en sinds gisteren is de oude laptop terug naar de herstellocatie in Duitsland. Ik ben heel benieuwd wat daar nu mee gebeurd, maar dat zal altijd een vraag blijven.

[ Voor 62% gewijzigd door Resurrect1 op 19-11-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Zijn er hier meer gebruikers die problemen met hun Alienware 17 R4 hebben qua beeldscherm?

Januari 2017: blij met nieuwe laptop. Totdat 3m tape vanonder scherm/bezel komt bij webcam. Dell veranderd scherm+ bezel. Ik dacht goede service. Maar waarom niet alleen plactic rand vervangen. Dit kon niet volgens Dell.
Ik was namelijk blij met 1e scherm.

2e scherm heeft dus veel backlight bleeding en slechte kleurafstelling . Dell komt weer aan huis.

3e scherm eveneens veel backlight bleeding en had luie pixels die continu rood en blauw waren. i.c.m. dode pixels.

4e scherm leek eindelijk goed te zijn. Monteur was net weg en 20 minuten later krijg ik dikke paarse, rode en groene strepen midden in beeld ter hoogte van de webcam tot aan de N van Alienware. Laptop wordt opgestuurd naar Polen voor 3 weken voor grondige controle en reparatie.

5e scherm heeft vanonder backlight bleeding en in het midden van het scherm een ronde vlek die goed bij de kleuren blauw, groen, grijs en zwart zichtbaar zijn. De vlek is ongeveer 5cm groot en zit ter hoogte van het Alienware logo aan de achterzijde van het scherm. Ook gelijke grote trouwens. Ik begon er moe van te worden maar uiteindelijk na tijdje stilte heb ik toch maar weer gebeld.

Vorige week kreeg ik scherm nr 6 en dat binnen 1 jaar. Dit is de slechtste scherm tot nu toe. Als ik er recht voor zit dan lijkt het net alsof ik een 3d film aan het kijken ben zonder bril (rare gloed). Erg vermoeiend om naar te kijken en stellen van het scherm helpt niets. De kleurweergave is eveneens slecht afgesteld. Tevens lijkt het alsof 2 monitoren aan elkaar geplakt zijn en deze moeten samenwerken tot 1 geheel. Linkerkant zie ik donkerder beeld i.v.m. rechts welke juist overbelicht is. In het midden van het scherm zie ik van boven naar beneden een duidelijke lijn lopen ongeacht welke bronmateriaal. En om het af te maken heb ik wederom in het midden van het scherm een donkere vlek ter hoogte en grootte van Alienware logo.

Tel daarbij op dat de S knop/opdruk van toetsenbord nu al aan het vervagen / weggesleten is. De linker shift toets werkt dan wel dan niet. Ik heb vorige week een nieuwe toetsenbord gekregen. De oude mocht ik houden.

In juni raakte mijn Alienware oververhit (cpu100 graden) en begon te thermalthrottelen. De monteur deed moederbord en nieuw koel element en koelpasta plaatsen en tot op heden geen problemen daarmee.

Dell vond vorige week dat ik te kieskeurig ben en te veeleisend ben. Ik zei tegen Dell:
Jullie richten je op gamers en da's juist een veeleisende doelgroep.
Jullie vragen 3000 euro voor een gaming laptop dan is het logisch dat er verwachtingen zijn. Plus het laatste scherm wat jullie mij geleverd hebben is diep triest met 50/50 beeldweergave en alle eerder genoemde aspecten.

De zaak is nu geëscaleerd en ik wordt teruggebeld door Dell. Ik heb als eis gesteld: ik wil gewoon een foutloos goed gekalibreerd scherm zonder eerder genoemde problemen. Kunnen jullie dit niet dan lijkt het me beter om over te gaan naar koopontbinding.

Verhaal wordt vervolgd dus.

Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen met Alienware 17 R4.

[ Voor 4% gewijzigd door aliberto op 04-12-2017 13:50 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar niet alleen heb je recht op een goedwerkend product, het is al schandalig dat daarvoor 6x (!!) het scherm is vervangen. Ze hadden allang een gloednieuwe moeten sturen in plaats van dit gezeik.

Maar goed, daar heb jij niets aan. Lullig dat je AW zo slecht bevalt en de service nu niet meehelpt. Ik hoop dat je een nieuwe krijgt toegestuurd met een goed scherm. Dat dingetje met een 'goed scherm' is wel vaker een probleem trouwens, zo hebben Wara en ik tegelijkertijd een Alienware gekocht en hadden we hetzelfde display (een goede), daarna had Wara problemen en kreeg een nieuwe opgestuurd na een paar weken (uit mijn hoofd) maar in dat scherm kon hij de pixels tellen. Bij nader onderzoek bleek ook echt dat we beide een ander display hadden ( van een andere fabrikant ).

Bij Dell ligt het er maar net aan wat er op de plank ligt, de ene keer is dat een beter scherm, de andere keer een slechter scherm. Het is beide 1080p (of wat je ook besteld heb) maar de kwaliteit is zeker niet identiek.

Ik heb mijn Alienware nu 4 jaar en hij werkt nog perfect, maar als ik dit weer lees ben ik huiverig om hm te vervangen door een nieuwe Alien. De prijs is al vreselijk hoog, maar als de kwaliteit zo matig is dan moet ik het maar ergens anders zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
The Inquisitor schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:03:
Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar niet alleen heb je recht op een goedwerkend product, het is al schandalig dat daarvoor 6x (!!) het scherm is vervangen. Ze hadden allang een gloednieuwe moeten sturen in plaats van dit gezeik.

Maar goed, daar heb jij niets aan. Lullig dat je AW zo slecht bevalt en de service nu niet meehelpt. Ik hoop dat je een nieuwe krijgt toegestuurd met een goed scherm. Dat dingetje met een 'goed scherm' is wel vaker een probleem trouwens, zo hebben Wara en ik tegelijkertijd een Alienware gekocht en hadden we hetzelfde display (een goede), daarna had Wara problemen en kreeg een nieuwe opgestuurd na een paar weken (uit mijn hoofd) maar in dat scherm kon hij de pixels tellen. Bij nader onderzoek bleek ook echt dat we beide een ander display hadden ( van een andere fabrikant ).

Bij Dell ligt het er maar net aan wat er op de plank ligt, de ene keer is dat een beter scherm, de andere keer een slechter scherm. Het is beide 1080p (of wat je ook besteld heb) maar de kwaliteit is zeker niet identiek.

Ik heb mijn Alienware nu 4 jaar en hij werkt nog perfect, maar als ik dit weer lees ben ik huiverig om hem te vervangen door een nieuwe Alien. De prijs is al vreselijk hoog, maar als de kwaliteit zo matig is dan moet ik het maar ergens anders zoeken...
Ik heb vandaag Dell aan de telefoon gehad en deze vertelde me dat ze een nieuwe laptop zouden bestellen. Maar nieuw is niet zeker in de zin van met de huidige 7XXX series, omdat ik de 6820HK heb. Ze kijken naar hun oude voorraad. Mijn gevoel zegt gewoon dat ik een opgelapte versie terug krijg. De verwachting is dat de "nieuwe" Alienware R4 rond 02-01-2018 beschikbaar is. Deze wordt niet tegelijkertijd omgeruild. Zeer binnenkort wordt mijn huidige "crappy" pc opgehaald en moet ik ongeveer 3 weken zonder pc zitten.

Er wordt ook gekeken naar welke onderdelen zitten er in mijn huidige pc en daar wordt de nieuwe pc op afgestemd.

Dit wordt dus vervolgd.

Qua beeldschermen werd mij ook verteld door de monteur dat er verschillende merken waren, mijn 5e scherm was een scherm van (ik hoop dat ik het goed zeg) AU optronics. 6e scherm weet ik even niet zo snel, maar is niet hetzelfde.

Je zou zeggen dat Dell wel aan kwaliteitscheck zou moeten doen. Maar als je als je mijn verhaal zo leest is het niets anders dan problemen. De oververhittingsproblemen kwamen pas aan het licht toen het van de zomer warm werd.

Mijn vorige Dell Inspiron 7720SE ging ook 7 of 8x kapot in 3,5 jaar tijd. Ik bespaar je alle details, maar kwam op het volgende neer: 2x intern afgebroken behuizing bij polssteun. 1x nieuw moederbord vervangen ivm oververhitting, was daarna nog niet opgelost ben hier 1 jaar mee bezig geweest en bleek te liggen aan foute biosversie die toen der tijd de nieuwste was, downgraden verhielp het probleem. Wifi viel constant weg, dvd bezel brak af, toetsenbord ging stuk, ventilator stuk binnen half jaar.

Ik begin langzamerhand wel te twijfelen aan de kwaliteit van Dell om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 16:54

SandStar

DPC-Crew

Zandster

aliberto schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:13:
[...]

Ik heb vandaag Dell aan de telefoon gehad en deze vertelde me dat ze een nieuwe laptop zouden bestellen. Maar nieuw is niet zeker in de zin van met de huidige 7XXX series, omdat ik de 6820HK heb. Ze kijken naar hun oude voorraad. Mijn gevoel zegt gewoon dat ik een opgelapte versie terug krijg. De verwachting is dat de "nieuwe" Alienware R4 rond 02-01-2018 beschikbaar is. Deze wordt niet tegelijkertijd omgeruild. Zeer binnenkort wordt mijn huidige "crappy" pc opgehaald en moet ik ongeveer 3 weken zonder pc zitten.

Er wordt ook gekeken naar welke onderdelen zitten er in mijn huidige pc en daar wordt de nieuwe pc op afgestemd.

Dit wordt dus vervolgd.

Qua beeldschermen werd mij ook verteld door de monteur dat er verschillende merken ware, mijn 5e scherm was een scherm van (ik hoop dat ik het goed zeg) AU optronics. 6 scherm weet ik even niet zo snel, maar is niet hetzelfde.

Je zou zeggen dat Dell wel aan kwaliteitscheck zou moeten doen. Maar als je als je mijn verhaal zo leest is het niets anders dan problemen. De oververhittingsproblemen kwamen pas aan het licht toen het van de zomer warm werd.

Mijn vorige Dell Inspiron 7720SE ging ook 7 of 8x kapot in 3,5 jaar tijd. Ik bespaar je alle details, maar kwam op het volgende neer: 2x intern afgebroken behuizing bij polssteun. 1x nieuw moederbord vervangen ivm oververhitting, was daarna nog niet opgelost ben hier 1 jaar mee bezig geweest en bleek te liggen aan foute biosversie die toen der tijd de nieuwste was, downgraden verhielp het probleem. Wifi viel constant weg, dvd bezel brak af, toetsenbord ging stuk, ventilator stuk binnen half jaar.

Ik begin langzamerhand wel te twijfelen aan de kwaliteit van Dell om eerlijk te zijn.
Je hebt wel hele dikke pech moet ik zeggen. Heb zelf een Alienware 15 en X51 en die doen al tijden naar tevredenheid hun werk. De laptop is zelfs al eens ergens tegenaan gevallen wat op wat cosmetische deukjes na geen gevolgen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
SandStar schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:40:
[...]

Je hebt wel hele dikke pech moet ik zeggen. Heb zelf een Alienware 15 en X51 en die doen al tijden naar tevredenheid hun werk. De laptop is zelfs al eens ergens tegenaan gevallen wat op wat cosmetische deukjes na geen gevolgen had.
Of jij hebt zo veel geluk dat je dit allemaal hebt ontsprongen.

Ik heb 4 dagen geleden een nieuwe Alienware 17 R4 met i7 7820HK mogen ontvangen. Sneller dan verwacht. Dezelfde dag wilde ik data transferen van oude Alienware pc naar nieuwe en het scherm van de oude Alienware kapte ermee. Kreeg flikkerende strepen en kort erna overleed het scherm.
Kon me geen beter moment wensen om een nieuwe pc te hebben.

Echter werden mij dingen verteld die niet kloppen door telefonische Dell helpdesk.
Oude pc zou eerst worden opgehaald, bij Dell wordt gecontroleerd of ik geen dingen eruit gejat had en anders werd dit in rekening gebracht. Daarna zou ik een nieuwe laptop toegestuurd krijgen.

Nu heb ik in huis dus 2 Alienware 17 R4 met GTX1080. Oude is netjes ingepakt en klaar voor retournering. Indien ze het vergeten ( met een beetje geluk), heb ik al gezien dat 120hertz G-Sync TN panelen online al los te koop waren tussen de 150 en 300 euro op eBay. Dan probeer ik de oude laptop op te knappen en door te verkopen.

Voordat ik de oude 17 R4 in de doos deed heb ik nog getest via hdmi kabel en ik kreeg gewoon probleemloos beeld. Dus laptopscherm is echt niet in orde.

Nu terug naar nieuwe laptop.
Een nieuwere generatie processor zit erin. Scherm is beduidend beter dan laatste scherm van oude pc. Logisch want het laatste scherm is 't slechste scherm wat ik heb gehad en werkte al na 3 weken niet meer.
Ik kan er nu zonder vermoeidheid naar kijken. Al blijven kijkhoeken slecht van dit scherm. Betrap me er op dat ik vaak loop te stellen. Kleuren zijn oké maar niet meer dan dat.
Zet je een IPS tv aan dan zijn deze kleuren beter.
Wederom kwam ik ter hoogte en grootte van het Alienware logo die zich aan de achterkant van het scherm bevind de welbekende vlek/circel tegen. Dit heb ik al bij 4 schermen gezien.
Backlight bleeding langs de randen is aanwezig. Meer onderkant scherm. Maar ik heb veel erger gezien.
Pijltjestoets naar beneden van toetsenbord werkte eerst niet. Deze moest eerst een massage beurt krijgen en ik hoorde toen een klik. Verder is de verlichting minder fel dan vorig toetsenbord/laptop.

Nu de volgende vraag hoe lang houdt deze pc het vol om niet kapot te gaan?
Ik hoop voorlopig dat deze nieuwe pc het blijft doen, ben er een beetje klaar mee met alle gezeur.
Windows is helemaal opnieuw geïnstalleerd met ISO van Microsoft en tevens ingesteld. Alle spellen opnieuw gedownload bij Steam/Origin/Uplay/GOG (ongeveer 1000gb).
Ben er 4 dagen mee bezig geweest.

1 voordeel van nieuwe omgeruilde laptop is wel dat ik wederom weer bij Tobii nieuwe games heb gekregen en in de toekomst nog ga krijgen. Doordat nieuwe laptop een andere serienummer van de eyetracker heeft. Je moet wel een andere account aanmaken. Vreemd genoeg kan je geen 2 eyetrackers op 1 account registreren bij Tobii. Dit is mij per mail persoonlijk uitgelegd. Wordt wel aan gewerkt.

Ik wilde Assassins Creed Origins uitkiezen maar alle keys waren op. Ik kreeg per mail keuze uit 10 spellen als alternatief en mocht er 1 kiezen. Bij toeval kreeg ik per mail een code van Hitman GOTY toegestuurd en heb ik ook online via Tobii Deus Ex (laatste) mogen ontvangen.

Elk nadeel heeft zo ook zijn voordeel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Iemand al de laatste BIOS versie voor een AW15R3 geïnstalleerd?
http://www.dell.com/suppo...ersdetails?driverId=R6DKC
Hierin zitten volgens mij de microcode updates voor Spectre en Meltdown?

Op dit moment ben ik eigenlijk best tevreden over m'n systeem (performance/stabiliteit/temperaturen), dus doe liever geen BIOS update, maar... loop ik dan een risico vanwege Spectre/Meltdown?

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 18-01-2018 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis

Vis

PatrickC schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:17:
Iemand al de laatste BIOS versie voor een AW15R3 geïnstalleerd?
http://www.dell.com/suppo...ersdetails?driverId=R6DKC
Hierin zitten volgens mij de microcode updates voor Spectre en Meltdown?

Op dit moment ben ik eigenlijk best tevreden over m'n systeem (performance/stabiliteit/temperaturen), dus doe liever geen BIOS update, maar... loop ik dan een risico vanwege Spectre/Meltdown?
Jep, draai hier al sinds 26-12 BIOS 1.2.3 op m'n 15 R3 zonder problemen.
De Intel update is dacht ik toch vrijgekomen in een Win10 update laatst? Die heeft ie automatisch binnen gehaald en merk niks qua prestatie verschil. Gewoon downloaden die hap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:56:
[...]

De Intel update is dacht ik toch vrijgekomen in een Win10 update laatst? Die heeft ie automatisch binnen gehaald en merk niks qua prestatie verschil. Gewoon downloaden die hap :)
Ik twijfel nog. Ik zit nu nog op 1.0.8 en lees veel over hogere temperaturen bij nieuwere BIOS versies. En als je BIOS versie 1.2.3 installeert, kun je hierna niet meer downgraden naar een vorige versie, omdat deze 'protected' is.

Ik heb nu mijn laptop al een tijdje aan de achterzijde een stukje omhoog staan, zodat er makkelijker lucht bij kan via de onderkant. Hierdoor blijft mijn CPU temperatuur maximaal net boven de 80 graden (zonder te undervolten). Voorheen kwam deze temperatuur regelmatig boven de 90 graden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 11:45
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe gaming laptop, waarbij ik natuurlijk ook naar Alienware kijk. Ik schrik wel van de problemen die ik hier lees. Is dit omdat de mensen zonder problemen druk aan het gamen zijn ipv. hier te posten of is de kwaliteit achteruit gegaan de afgelopen jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
roda_djavulen schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:19:
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe gaming laptop, waarbij ik natuurlijk ook naar Alienware kijk. Ik schrik wel van de problemen die ik hier lees. Is dit omdat de mensen zonder problemen druk aan het gamen zijn ipv. hier te posten of is de kwaliteit achteruit gegaan de afgelopen jaren?
De eerste batch van een nieuwe revisie is vaak slecht. Dat zie je hier ook weer, de vernieuwde Alienware was problematisch, ondertussen is er een hoop verbeterd.

Ditzelfde zagen we ook al aan de overgang van M17x naar M17 (en andere formaten) waarbij er veel problemen waren.

Ik zelf heb mijn alienware nu 3,5 jaar en alles functioneert nog op en top. Alles is stock met uitzondering van de SSD (1TB Samsung EVO erbij geplugd) en RAM (de lege bankjes uitgebreid met 2x4GB). De GPU begint nu ondermaatst te worden en bijv watch dogs 2 kon ik niet goed meer runnen. Maar goed, ik had niet het duurste model en we zijn 3,5 jaar later. De rest werkt nog uitstekend en het product ziet er nog als nieuw uit (ik doe er dan ook voorzichtig mee).

Er zijn dus ook genoeg goede verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 11:45
@The Inquisitor

Duidelijk. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@roda_djavulen Hier ook een tevreden Alienware 15 R3 gebruiker. Ik had misschien op iets lagere CPU temperaturen gehoopt, maar voor de rest is het een fantastisch apparaat. Mag ook wel voor dat geld! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

PatrickC schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:59:
[...]

Ik heb nu mijn laptop al een tijdje aan de achterzijde een stukje omhoog staan, zodat er makkelijker lucht bij kan via de onderkant. Hierdoor blijft mijn CPU temperatuur maximaal net boven de 80 graden (zonder te undervolten). Voorheen kwam deze temperatuur regelmatig boven de 90 graden uit.
True, ik heb hem ook stukje omhoog staan maar alleen tijdens game sessies. Doe ook veel aan fotobewerking en dan is dat niet nodig want de CPU wordt dan niet zo constant belast als met gamen. Hij wordt ook niet warm dan, zelfs tijdens zware RAW sets van 400 + foto's in Lightroom hoor ik m'n 15 R3 niet eens blazen :) Echt heerlijk dat ik zonder AC adapter circa 4 uur kan shoppen in stilte _/-\o_
Door Optimus gaat m'n systeem goed om met het gebruik van interne en externe GPU.

Heb wel een undervolt ook, is sowieso goed ook voor het systeem heb ik me eens laten vertellen. En je merkt niets qua prestatieverschil.

@roda_djavulen Hier nog een absoluut tevreden gebruiker van de 15 R3 (Skylake versie 2016) dus early adoptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Daarop aansluitend haal ik juist enorm goede temperaturen. Zelfs in de zomer. GPU haalt de 70 alleen onder heftigere omstandigheden (BF4 64 players map bijv) en dat is inclusief overclock (+135mhz base, +500mhz memory). Iets dat ik tegenwoordig standaard doe om mijn Alien een langer leven te geven.

Eigenlijk wil ik een betere GPU, maar een mobile GPU is lastig te vinden of voor veel geld (GTX980M kost 600 dollar en dan moet ik hm nog importeren ook). De gedachte om de hele Alien te vervangen voor een nieuwe is langsgekomen... maar vind het tegelijkertijd zonde aangezien deze nog zo mooi is, en wat betreft CPU nog uitstekend mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
GPU temperaturen blijven bij mij ver onder de 70 graden (GTX 1070), zelfs onder langduringe maximale belasting. Bij de CPU heb ik wel eens de 95 graden aangetikt (zonder undervolt), maar sinds ik de achterkant van de laptop omhoog heb staan, zit ik net boven de 80 graden maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vis schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:56:
[...]

Inmiddels al geupgrade naar BIOS 1.2.4 en zo ja wat zijn je ervaringen? Op Reddit en Youtube lees ik namelijk wat over performance verlies. Verder is de 1.2.3 versie teruggetrokken vanwege fouten in de Spectre en Meltdown patches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis

Vis

PatrickC schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:23:
[...]

Inmiddels al geupgrade naar BIOS 1.2.4 en zo ja wat zijn je ervaringen? Op Reddit en Youtube lees ik namelijk wat over performance verlies. Verder is de 1.2.3 versie teruggetrokken vanwege fouten in de Spectre en Meltdown patches.
Ik heb de skylake versie dus 1.2.3 is de nieuwste... Heb nog een eerdere versie daarvan draaien. Zag dat ze idd een nieuwe 1.2.3 hebben per 8 maart. Heb die nog niet gedownload. Las idd ook iets dat de fans dan wat luider waren tijdens idle. De versie die ik nu draai is nauwelijks hoorbaar tot compleet stil tijdens browsen en lichte taken en dat wil ik graag zo houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Vis op 16-03-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vis schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:43:
[...]

Ik heb de skylake versie dus 1.2.3 is de nieuwste... Heb nog een eerdere versie daarvan draaien. Zag dat ze idd een nieuwe 1.2.3 hebben per 8 maart. Heb die nog niet gedownload. Las idd ook iets dat de fans dan wat luider waren tijdens idle. De versie die ik nu draai is nauwelijks hoorbaar tot compleet stil tijdens browsen en lichte taken en dat wil ik graag zo houden.
1.2.3 skylake is inderdaad 1.2.4 kabylake voor de 15 R3. Lekker verwarrend allemaal, omdat er inderdaad op 8 maart ook nog eens een nieuw BIOS (1.2.3/1.2.4) is verschenen, maar deze had dan weer hetzelfde versienummer als de vorige. 8)7 Ik zit nog steeds op 1.08 (kabylake), welke prima werkt (fans meestal stil bij normaal gebruik en CPU blijft onder de 90 graden), maar deze heeft dus geen Spectre/Meltdown patches. De tool op grc.com geeft ook aan dat mijn laptop nog steeds niet beveiligd is tegen Spectre, maar volgens mij gaat Microsoft hiervoor binnenkort een patch voor uitbrengen en wordt een BIOS update voor dit probleem dus overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

PatrickC schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:26:
[...]

1.2.3 skylake is inderdaad 1.2.4 kabylake voor de 15 R3. Lekker verwarrend allemaal, omdat er inderdaad op 8 maart ook nog eens een nieuw BIOS (1.2.3/1.2.4) is verschenen, maar deze had dan weer hetzelfde versienummer als de vorige. 8)7 Ik zit nog steeds op 1.08 (kabylake), welke prima werkt (fans meestal stil bij normaal gebruik en CPU blijft onder de 90 graden), maar deze heeft dus geen Spectre/Meltdown patches. De tool op grc.com geeft ook aan dat mijn laptop nog steeds niet beveiligd is tegen Spectre, maar volgens mij gaat Microsoft hiervoor binnenkort een patch voor uitbrengen en wordt een BIOS update voor dit probleem dus overbodig.
Ja ik weet het ondertussen ook al niet meer met die patches.. via de bios update of door Windows.. eerlijk gezegd maak ik me dr niet druk om en is het grotendeels een hype die wellicht alleen bedrijven en grote instanties voor problemen kan zorgen.. wat betreft het bespioneren ben je met geen enkel slim apparaat tegenwoordig meer bestand. Alles en iedereen (Google, Windows en noem de hele meute maar op) weet toch al waar je bent op dit moment en wat je op je lappie of telefoontje aan het doen bent etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Vis Ik heb toch maar de knoop doorgehakt en de laatste BIOS versie (1.2.4) geïnstalleerd. De laptop is nu bijna een jaar oud (op 2 dagen na), dus ik dacht dat mocht er toch iets mis gaan, dan is het nog binnen de garantie. Maar alles lijkt prima gegaan te zijn en de eerste indrukken zijn positief. Koeling werkt nog als vanouds, CPU performance verlies merk ik niets van en InSpectre geeft aan dat m’n laptop nu bestand is tegen Spectre en Meltdown. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

PatrickC schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 00:22:
@Vis Ik heb toch maar de knoop doorgehakt en de laatste BIOS versie (1.2.4) geïnstalleerd. De laptop is nu bijna een jaar oud (op 2 dagen na), dus ik dacht dat mocht er toch iets mis gaan, dan is het nog binnen de garantie. Maar alles lijkt prima gegaan te zijn en de eerste indrukken zijn positief. Koeling werkt nog als vanouds, CPU performance verlies merk ik niets van en InSpectre geeft aan dat m’n laptop nu bestand is tegen Spectre en Meltdown. :)
Ah nice :)

Kun je iets vertellen over de stilte van het beestje in idle met de nieuwste bios? Hoor je de fans niet met lichte taken? Of een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vis schreef op zondag 18 maart 2018 @ 10:04:
[...]

Ah nice :)

Kun je iets vertellen over de stilte van het beestje in idle met de nieuwste bios? Hoor je de fans niet met lichte taken? Of een beetje?
Ik hoor de fans niet op het moment dat de CPU niet echt belast wordt (b.v tijdens browsen en email). Af en toe gaan ze iets sneller draaien voor zo’n 10-20 seconden en daarna wordt ie weer stil. Ik merk eigenlijk geen verschil met de 1.08 versie die ik hiervoor had draaien. :) Onder zware belasting (m.n. tijdens de race sims die ik speel) zie ik CPU temperaturen tussen de 70 en 85 graden, maar de CPU blijft meestal onder de 80 graden. Ik heb het idee dat deze temperaturen nu iets lager zijn, dus de fans wat actiever zijn, maar het verschil hoor ik niet (geluid van de game overstemt het fan geluid) . En ik heb op dit moment geen undervolt toegepast. Nu heb ik wel een Kaby Lake (i7 7700hq) en jij volgens mij een Skylake processor, dus daar zit wel een verschilletje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis

Vis

PatrickC schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:21:
[...]

Ik hoor de fans niet op het moment dat de CPU niet echt belast wordt (b.v tijdens browsen en email). Af en toe gaan ze iets sneller draaien voor zo’n 10-20 seconden en daarna wordt ie weer stil. Ik merk eigenlijk geen verschil met de 1.08 versie die ik hiervoor had draaien. :) Onder zware belasting (m.n. tijdens de race sims die ik speel) zie ik CPU temperaturen tussen de 70 en 85 graden, maar de CPU blijft meestal onder de 80 graden. Ik heb het idee dat deze temperaturen nu iets lager zijn, dus de fans wat actiever zijn, maar het verschil hoor ik niet (geluid van de game overstemt het fan geluid) . En ik heb op dit moment geen undervolt toegepast. Nu heb ik wel een Kaby Lake (i7 7700hq) en jij volgens mij een Skylake processor, dus daar zit wel een verschilletje.
Na jouw reactie 2 dagen terug ook maar geupdated naar de nieuwste bios. Ervaringen zijn inderdaad top, en merk ook geen verschil in performance en fangebruik enzo.
Toevallig ook het idee dat de temps beter zijn onder gamen etc. Voorheen had ik altijd standaard een undervolt op de cpu en nu ik de nieuwste bios heb geinstalleerd had ik hem eraf gehaald en daarna getest. Hier ook een average temp van rond de 75 tot max 80 zonder undervolt dus. (wel heb ik de laptop altijd lichtjes omhoog staan met 2 kleine voetjes aan de achterkant voor een goede koeling tijdens zware games)

Batterij lijkt ook iets zuiniger te zijn heb ik het idee.. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@Vis Mooi! :) Ik heb de laptop trouwens ook lichtjes omhoog staan aan de achterkant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Op een ander forum gaf iemand een tip om de laptop standaard van AmazonBasics te gebruiken voor een AW 15 R3, om dat airflow onder de laptop te verbeteren waardoor deze beter koelt. Ik had nu nog een paar kurken viltjes achter onder de laptop liggen, maar dat is natuurlijk niet optimaal. Dus laptop standaard maar aangeschaft (kost net geen €14 en geen verzendkosten) en inmiddels ontvangen. Prima en degelijk dingetje voor dat geld. Link: https://www.amazon.de/Ama...4&keywords=laptop+ständer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

PatrickC schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:10:
Op een ander forum gaf iemand een tip om de laptop standaard van AmazonBasics te gebruiken voor een AW 15 R3, om dat airflow onder de laptop te verbeteren waardoor deze beter koelt. Ik had nu nog een paar kurken viltjes achter onder de laptop liggen, maar dat is natuurlijk niet optimaal. Dus laptop standaard maar aangeschaft (kost net geen €14 en geen verzendkosten) en inmiddels ontvangen. Prima en degelijk dingetje voor dat geld. Link: https://www.amazon.de/Ama...4&keywords=laptop+ständer
Nice :)

Ik snap sowieso niet waarom AW of een andere gamelaptop fabrikant nog niet heeft bedacht om een intern paneeltje of voetjes te monteren, die je met een schuifje o.i.d. kunt uitklappen. Zou een top uitvinding zijn, of willen ze er niet voor uitkomen dat een gamelaptop eigenlijk goeie airflow moet hebben dus wel opgetild dient te worden?
Ik gebruik 2 rubberen voetjes btw. Maar dien ze idd wel altijd handmatig eronder te plaatsen, kost dus wel tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@Vis Je merkt zo wel dat de laptop wat groter is dan de middelde laptop. :9 De laptop steekt namelijk een beetje uit aan de zijkanten en achterkant en je kunt het bijgeleverde kabelgeleidertje dan ook niet gebruiken omdat de kabels dan weer ‘een bocht terug’ moeten maken. Verder staat de voorkant van de laptop nu ook een stukje hoger wat het gebruik van het toetsenbord voor sommigen wat lastig kan maken. Maar ik gebuik altijd en extern keyboard als de laptop op z’n normale plek staat, dus dat is geen probleem. Verder kun je de hoek ook aanpassen, zodat je het scherm ook op een betere (hogere) hoogte kunt brengen. Maar ook hier weer, ik gebruik normaal een externe monitor, dus de laptop stand staat gewoon in z’n laagste stand. Verderis de laptop stond qua gewicht erg licht en compact, maar toch erg degeljjk (compleet van metaal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aliberto
Kan ik iemand nog blij maken met een gratis officiële RGB inbouw toetsenbord voor de Alienware 17R4 mogelijk ook R5. Verzendkosten voor eigen rekening.

Na 9 maanden begon de S opdruk te vervagen / slijten. Soms registreerde de linker Shift toets mijn aanslag niet. Maar dat was sporadisch. Het kan ook aan mijn computergebruik liggen hoe ik het aan sla, maar zou eigenlijk niets uit moeten maken.

Dell heeft toen in mijn voormalige laptop een nieuwe toetsenbord geplaatst en de oude bij mij achtergelaten. Je moet letterlijk alle componenten uit de laptop zowat schroeven om intern bij je toetsenbord te komen. Deze zit goed verstevigd om flex tegen te gaan.

Helaas ben ik nu niet in staat om foto's te plaatsen als bewijs voor het gratis toetsenbord omdat mijn laptop nu net vandaag is opgehaald door Dell. Op telefoon is het allemaal nu een beetje behelpen.

Na 1.5 jaar problemen eindelijk wordt het aankoopbedrag geretourneerd.
Voor mij geen Alienware meer. Waarom kan je beter hier lezen: productreview: Dell Alienware 17 R4 01 review door aliberto

Review is geschreven op gsm, was erg behelpen en tijdrovend. Anders kon ik er meer van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

aliberto schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:14:
Kan ik iemand nog blij maken met een gratis officiële RGB inbouw toetsenbord voor de Alienware 17R4 mogelijk ook R5. Verzendkosten voor eigen rekening.

Na 9 maanden begon de S opdruk te vervagen / slijten. Soms registreerde de linker Shift toets mijn aanslag niet. Maar dat was sporadisch. Het kan ook aan mijn computergebruik liggen hoe ik het aan sla, maar zou eigenlijk niets uit moeten maken.

Dell heeft toen in mijn voormalige laptop een nieuwe toetsenbord geplaatst en de oude bij mij achtergelaten. Je moet letterlijk alle componenten uit de laptop zowat schroeven om intern bij je toetsenbord te komen. Deze zit goed verstevigd om flex tegen te gaan.

Helaas ben ik nu niet in staat om foto's te plaatsen als bewijs voor het gratis toetsenbord omdat mijn laptop nu net vandaag is opgehaald door Dell. Op telefoon is het allemaal nu een beetje behelpen.

Na 1.5 jaar problemen eindelijk wordt het aankoopbedrag geretourneerd.
Voor mij geen Alienware meer. Waarom kan je beter hier lezen: productreview: Dell Alienware 17 R4 01 review door aliberto

Review is geschreven op gsm, was erg behelpen en tijdrovend. Anders kon ik er meer van maken.
Rot om te horen dat je zulke negatieve ervaringen hebt gehad zeg.. over dat vervagen van de toetsen heb ik echt niks van. Denk dat je echt een slecht exemplaar hebt gehad ofzo, want ik heb nog nooit met zo'n goed toetsenbord gewerkt. Iedere keer als ik een lap tekst aan het typen ben denk ik weer van damn dit typt echt lekker.. de toetsen gaan rete soepel, en geen hard geluid, blijven bij mij ook niet hangen. Typt nog steeds zoals 1,5 jaar geleden. Heb dan wel de 15 R3 maar dat moet niet veel uitmaken, zelfde lijkt me.

Misschien heb ik gewoon geluk met mijn (2e) exemplaar, maar dat mag ook wel voor dat geld destijds. Batterij gaat ook nog altijd dik 4 uur mee tijdens lichte browse taken en tekstjes schrijven etc.
Wel heb ik inmiddels 18% wear. Maar dat komt omdat ik wel eens volledig heb laten drainen per ongeluk, achja als het daarbij blijft.

Enige waar ik mij aan stoor, al gebruik ik de laptop niet om muziek te luisteren of netflix te bekijken, het geluid uit de speakers. Die is al sinds dag 1 erg slecht. Terwijl ik juist van andere op Reddit ofzo altijd heb gelezen dat er een erg goeie sound uit moet komen. Hier niet hoor, geen bass, en te schel en blikkerig geluid. Ben bang dat die gewoon kaput is ofzo. Zet m ook nooit harder dan 50/60% volume. Dan is het nog te doen. En tijdens games gebruik ik toch vaak een bluetooth headset. Jammer, maar kan ik echt mee leven als ik zo de andere probleempjes hoor van andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Vis schreef op maandag 14 mei 2018 @ 23:23:
[...]

Rot om te horen dat je zulke negatieve ervaringen hebt gehad zeg.. over dat vervagen van de toetsen heb ik echt niks van. Denk dat je echt een slecht exemplaar hebt gehad ofzo, want ik heb nog nooit met zo'n goed toetsenbord gewerkt. Iedere keer als ik een lap tekst aan het typen ben denk ik weer van damn dit typt echt lekker.. de toetsen gaan rete soepel, en geen hard geluid, blijven bij mij ook niet hangen. Typt nog steeds zoals 1,5 jaar geleden. Heb dan wel de 15 R3 maar dat moet niet veel uitmaken, zelfde lijkt me.

Misschien heb ik gewoon geluk met mijn (2e) exemplaar, maar dat mag ook wel voor dat geld destijds. Batterij gaat ook nog altijd dik 4 uur mee tijdens lichte browse taken en tekstjes schrijven etc.
Wel heb ik inmiddels 18% wear. Maar dat komt omdat ik wel eens volledig heb laten drainen per ongeluk, achja als het daarbij blijft.

Enige waar ik mij aan stoor, al gebruik ik de laptop niet om muziek te luisteren of netflix te bekijken, het geluid uit de speakers. Die is al sinds dag 1 erg slecht. Terwijl ik juist van andere op Reddit ofzo altijd heb gelezen dat er een erg goeie sound uit moet komen. Hier niet hoor, geen bass, en te schel en blikkerig geluid. Ben bang dat die gewoon kaput is ofzo. Zet m ook nooit harder dan 50/60% volume. Dan is het nog te doen. En tijdens games gebruik ik toch vaak een bluetooth headset. Jammer, maar kan ik echt mee leven als ik zo de andere probleempjes hoor van andere...
Ik vind het geluid niet geweldig zacht uitgedrukt, ervaar dezelfde beleving als jou. Te snel gaat het kraken wanneer het geluid hard staat. Ik heb beter en voller geluid gehoord met een Inspiron 7720 SE welke ik 4 jaar heb gehad.

Mocht het gratis toetsenbord je interesseren, laat maar via een persoonlijke bericht weten, dan komen we er samen wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Deze verhalen zijn te triest voor woorden voor zo'n dure uitgave. Dingen als backlight bleeding en oververhitting zijn bij juist dit soort laptops gewoon te gek voor woorden. Dat er wat foutjes zitten in de eerste revisie is tot daar aan toe, maar het loopt intussen wel de spuigaten uit.

Ik zat eerst te kijken naar een nieuwe Alien, maar het samenstelling kostte me ruim 2200 euro en dat in combinatie met deze horrorverhalen is simpelweg een no-no. Daarnaast is mijn Alienware M17 (R1) nog wél in uitstekende staat: geen problemen met vervagen van keyboard tekens, geen oververhitting (in tegenstelling: ik overclock zelfs) en geen backlightbleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

aliberto schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:29:
[...]

Mocht het gratis toetsenbord je interesseren, laat maar via een persoonlijke bericht weten, dan komen we er samen wel uit.
Ik heb er niet zo veel aan aangezien ik een 15 inch heb ;)

Maar toch bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdeBird
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07 23:44
Iemand ervaringen met de Aurora R7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik heb zojuist de nieuwe Alienware 17R5 besteld, maar ik hoop dat de horrorverhalen van hierboven mij bespaard blijven.... Ik zal mijn ervaringen delen in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Er is een nieuwe BIOS versie (Versie SKL1.2.4_KBL1.2.4, 1.2.4) uit voor de AW 15 R3. De Sky Lake versie zit nu ook 1.2.4. Kaby Lake zat al op 1.2.4 en ik gebruik deze versie al een tijdje met grote tevredenheid.

Verder is de Realtek ALC3266 Audio Driver ook vernieuwd:
Enhancements
- Support AWHC feature
Enige idee wat deze AWHC feature inhoudt?

[ Voor 25% gewijzigd door PatrickC op 26-05-2018 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Gisteren is mijn Alienware 17R5 afgeleverd en ik ben erg onder de indruk. (specs: i9-8950HK, 32GB, 1TB SSD, GTX1080, 4K scherm)

Bouwkwaliteit is erg goed, en ook al is het officieel een gaming laptop het ziet er (gelukkig) allemaal vrij strak uit. Snelheid is zoals te verwachten erg goed; alles vliegt voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Jeroen V schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 06:39:
Gisteren is mijn Alienware 17R5 afgeleverd en ik ben erg onder de indruk. (specs: i9-8950HK, 32GB, 1TB SSD, GTX1080, 4K scherm)

Bouwkwaliteit is erg goed, en ook al is het officieel een gaming laptop het ziet er (gelukkig) allemaal vrij strak uit. Snelheid is zoals te verwachten erg goed; alles vliegt voorbij...
En nog steeds geen horrorverhalen? ;)
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste