GerGio schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:52:
Jongens,
Mijn verhaal krijgt ook een staartje:
Twee maanden geleden heb ik mijn laptop laten maken. Hij deed namelijk niks meer door achteraf een kortsluiting in de grafische kaart. Nu mogen jullie raden. Jawel ik heb nu weer kortsluiting in de grafische kaart.
Het begon ermee dat het systeem een aantal keer uitviel, zonder reden gewoon alles uit. Aan de blauwe powerled te zien was dat kortsluiting, dus ik balen als een stekker. Maar om een of andere wonderbaarlijke reden blijft de laptop nu wel weer werken. Het enige nadeel op dit moment is dat mijn grafische kaart voor geen meter werkt. Ik haal een veel te lage FPS in world of tanks. Waar ik normaal ergens op de 90 a 100 FPS zat zit ik nu op 40. Dus mijn vermoeden is weer een kortsluiting in de kaart want die krijgt niet genoeg stroom. Dus ja het ziet ernaar uit dat ik weer hem weer op mag gaan sturen en hem weer 4 weken kwijd ben. Gelukkig is het helemaal geen hoogseizoen in game land en heb ik geen games gepreordert (

kuch kuch

)
@
GerGio Wat rot zeg. Dat is helemaal zo'n probleem waar geen touw aan vast te knopen is. Is de laptop al 'ouder'? Of is het probleem pas na reparatie gekomen? Ik vind 4 weken overigens wel heel lang.
Update: ik heb ondertussen jouw verhaal gelezen. Ook al zo'n pareltje. Ik ben in die zin ook best tevreden over de service die Dell KAN bieden, maar als ik nu zo de verhalen horen over jouw ervaringen met het reparatiecentrum, houdt ik mijn hart vast... Overigens zijn ze volgens de voorwaarden verplichts, als er nog sprake is van premium support, binnen 12 dagen hem terug bij jou op de stoep te hebben. Maar ik vermoed dat, aangezien jij een 17 R1 hebt, dat deze garantie over is?
PatrickC schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:01:
@
Resurrect1 Wat een verhaal weer! En dat is niet de eerste keer dat ik hier lees dat monteurs die voor Dell aan huis komen de laptop meer vernielen dan repareren.

Aangezien je dit systeem nog maar een maand hebt, zou ik een compleet nieuw systeem eisen, desnoods rechtsbijstand inschakelen (mits je deze hebt), mochten ze moeilijk doen. Helaas is je bedenktijd van 14 dagen voorbij, dus koop ontbinden is geen optie meer.
@
PatrickC Dank voor je morele ondersteuning en sorry dat het antwoord even geduurd heeft; iets met nu geen laptop hebben...
Ik heb net voor de tweede maal een monteur over de vloer gehad, omdat dell geen swap wou doen. (Pas één keer een monteur geweest = geen swap ongeacht de klachtoorzaak, als dus Dell).
Uiteindelijk akkoord gegaan met vervanging van alle onderdelen die de vorige monteur mogelijk gesloopt heeft + nieuw MoBo/CPU/GPU. Dat is het goede nieuws... Uiteindelijk onder mijn supervisie alles vervangen, nu wel zonder rare fratsen... en jawel... weer kortsluiting. 2 weken verder, nog steeds geen werkende laptop dus.
Ik ga nu wederom proberen een nieuwe te krijgen, al ik de eerste reactie van Dell daarop al heb gehad. Niet geheel onverwacht: "Kun je hem opsturen naar Duitsland? Dan kunnen we hem volledig controleren." Ik ga hier op dit moment natuurlijk niet mee akkoord, want ik vind een kortsluitingsprobleem te groot om te zeggen dat ik genoegen neem met een refurbished laptop waar ik de volle mep voor heb betaald.
Update: Dell is inderdaad van mening dat ik hun een kans moet geven om de boel adequaat te repareren. Dit houdt in dat zij zelf diagnose willen doen in hun reparatiecentrum. Ik vraag me sterk af wat ze nog willen doen, want het hele binnenwerk IS al vervangen. En ik ben er net achter dat de voeding pas kortsluiting maakt zodra de DC-kabel op het moederbord zit. Er zit dus GEEN sluiting in de kabel zelf, maar op z'n vroegst in de connector. Alleen op de batterij is hij dus ook dood...
Interessant detail... de vervanging van het binnen werk heeft dus NIETS op geleverd, wat in theorie zou inhouden dat dezelfde fout weer gemaakt is, of dat er een beschadiging is gedaan aan één van de kabels/bevestigingen in de behuizing zelf.
Ik ben nu de voorwaarden van Dell nog eens aan het doorlezen om zo te kijken of er nog ergens wat speelruimte is. Zij behouden zich in ieder geval het recht om het product terug te roepen, maar ik vind het vreemd dat er nu geroepen wordt dat dit de manier van escaleren is terwijl er vorige week wel een SWAP-request (welke dus is afgewezen) is aangemaakt.
Het zit mij gewoon niet lekker dat, zelfs al vinden ze de oorzaak, dat het mogelijk schade heeft veroorzaakt die pas later zichtbaar wordt. (à la ESD-schade). Dan is het toch niet vreemd dat een nieuw apparaat mij de beste optie lijkt?
Update2:
De TD aan de telefoon kan geen verder oplossingen bieden dan 'pick-up-and-return' en zijn ook niet bereid de klacht te escaleren. Wat dat betreft heeft Dell goed personeel, want ze houden veel casussen bij de managers weg als dit niet nodig is. Echter kan men mij niet vertellen waarom mijn klacht niet ernstig genoeg is om te escaleren, terwijl dit vorige week wel is gebeurd. Natuurlijk is de request toen afgewezen, maar daar ben ik ook mee akkoord gegaan door de reparatie vandaag te accepteren en vandaag is ook gebleken dat het probleem serieus groter dan gedacht is.
Ondertussen ook via FaceBook eens een berichtje naar Alienware gedaan en zij hebben het bij de escalatiemanager neergelegd. Hopelijk komt daar een bevredigender antwoord uit. Tot nu toe in ieder geval +1 voor de social media. (En nee... ik heb het bewust nog niet publiek gemaakt via facebook ;-). Ik houd er zelf namelijk ook niet van als mensen bij het minste of geringste moord en brand schreeuwen.)
In het uiterste geval levert het een extra dag geen laptop op, maar ok... dat moet dan maar.
[
Voor 61% gewijzigd door
Resurrect1 op 27-10-2017 15:15
]