[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:43

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat is inderdaad heel erg kort door de bocht. De laatste Alienware's hebben gewoon ''pech", maar voorheen waren warmteproblemen nooit een issue bij Alienware laptops. Natuurlijk ben je op het gebied van geld beter af met een desktop, en een desktop zal ook altijd koeler blijven dan een laptop. Echter kunnen laptop componenten beter tegen hogere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
Zit te denken om een 17 R4 te kopen, nu met die aanbieding. Zit nog een beetje in twijfel. Beter een MSI?

[ Voor 8% gewijzigd door angelico66 op 24-01-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Waarom twijfel je? In principe moeten de Alienware's nu goed zijn, mocht dat niet het geval te zijn kun je deze altijd nog terugsturen en alsnog voor MSi gaan.

MSi is een prima merk, maar Alienware is vanzelfsprekend beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Ja inderdaad. Ik kan niet configureren op de dell site, ik had er een SSD en dubbel geheugen bij willen plaatsen. Die van 2349,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

angelico66 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:15:
Ja inderdaad. Ik kan niet configureren op de dell site, ik had er een SSD en dubbel geheugen bij willen plaatsen. Die van 2349,-
Om te kunnen configureren dien je wel op de full site te zijn. Lukt niet via de mobiele pagina.
Succes, en goeie keuze om voor Alienware te gaan 👌

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Yep check! Dit word hem, prijs incl korting

CTO
Besturingssysteem Windows 10 Home 64bit Engels, Nederlands, Frans, Duits, Italiaans
Processor Intel® Intel® Core™ i7-6820HK (Quad-Core, 8 MB cache, met dynamische overclocking tot 4,1 GHz)
Grafische kaart NVIDIA® GeForce® GTX 1070 met 8 GB GDDR5
LCD-scherm 17,3 inch Ultra HD IPS-beeldscherm (3840 x 2160) met antireflectiecoating en Tobii IR eyetracking, 300 nit
Geheugen 32 GB DDR4 bij 2.400 MHz (2 x 16 GB)
Harde schijf 512 GB PCIe SSD (opstartschijf) + 1 TB 7.200 rpm SATA 6 Gb/s (storage)
Draadloze communicatie Killer 1435 802.11ac 2x2 wifi en Bluetooth 4.1
Toetsenbord Intern toetsenbord met achtergrondverlichting: VS/Internationaal (qwerty)
Verbeterde Service Packs 1 jaar Premium Support met Onsite
Bescherming tegen ongelukken Geen Accidental Damage-bescherming
Productiviteitssoftware van Microsoft Office Microsoft® Office 30 dagen op proef - exclusief Office - licentie
Beveiligingssoftware McAfee® LiveSafe 30 dagen op proef
FGA Module Aangepaste BTO-configuratie
Kabel Stroomkabel voor het Europese vasteland (240 W/330 W)
Onderlegger Onderlegger, Nederlands
Bestuurder Killer N1435/N1535 driver
Verzendingsdocumenten Engelse, Franse, Duitse, Italiaanse, Nederlandse verzenddocumenten
Documentatie Documentatie niet inbegrepen
Bestelgegevens Alienware X51 R2 bestelling
Retail Packing Label Niet inbegrepen
Verpakking Alienware 17 R4 verzendmateriaal
CFI Included (Smart Selection) CFI niet inbegrepen
Retail Information Geen info detailhandel vereist
Etiket verzenddocument Intel® Core™ i7 Etiket
AC Adapter Alienware 240W wisselstroomadapter
Herstelopties besturingssysteem Media voor besturingssysteem niet inbegrepen
Niet-Microsoft-toepassingssoftware Aanvullende software FY17 C5
Included with your Order Dropbox-software
Futuristische Etiketten milieuregels en wettelijke vereisten (240 W)
Gedis-pakketreferentie N00AW17R406
Primaire Batterij 6-cel batterij (99 W/u)
TOTAAL :€ 2.407,92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Is die RAM upgrade nou gratis? Anders is het zonde van je geld en kun je het beter zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Nee die was niet gratis.

Inbegrepen
16 GB DDR4 bij 2.400 MHz (2 x 8 GB)

+€ 36,47
16 GB DDR4 bij 2.667 MHz (2 x 8 GB)

+€ 86,47
32 GB DDR4 bij 2.400 MHz (2 x 16 GB)

Scheelt met korting ong 77 euro

[ Voor 13% gewijzigd door angelico66 op 24-01-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ah dat valt wel mee, 16 GB los erbij kopen kost volgens mij al meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Ik heb wel een SSD er bij genomen. Want die zat er standaard niet bij. Kost 240 euro geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat is wel een hoop geld voor een 512GB (een Samsung 850 EVO kost 160 euro) .Alhoewel ik niet de PCI prijzen weet.

[ Voor 19% gewijzigd door The Inquisitor op 24-01-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Het is niet anders. Ik heb geen zin om alles opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaleneet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-07 15:15
@mennob88 overigens mag de fabrikant niet de verzenddatum aanhouden als 14 dagen regel, vanaf de afleverdatum gaat de 14 dagen lopen, foute voorlichting van de dell medewerker, waarschijnlijk was de procedure voor hem/haar te omslachtig.
Helaas is ook mijn 15 r3 met bijna identieke klachten opgestuurd voor reparatie. Temperatuur, bezel, wifi, toetsenbord enz.

Blijkbaar kan er tegenwoordig geen goed product meer afgeleverd worden, kwaliteit kan en mag echt beter gezien sommige andere fabrikanten, meer controles op kwaliteit en beter nadenken en meer testen bij het ontwerp.
Jammer, gemiste kans.
En zou krijg je je laptop dus terug na een reparatie, belabberde service dus, de medewerker vroeg mij zelfs of ik het idee had of ze wel iets gedaan hadden :?
EN ZO PAK JE DE LAPTOP DUS UIT, GEENEENS GEBRUIKT NA DE REPARATIE.

Bezel weer los
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/mt5vvrkh1/unnamed1.jpg

Toetsenbord nog erger dan eerst
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/om8sk35np/unnamed2.jpg

Cover afgebroken, 2 die direct erlangs zitten zijn gescheurd (moeilijk zichtbaar)
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/fshw2zip1/unnamed3.jpg

Of niet dicht gedraaid of kan niet meer dicht gedraaid worden door schade
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/pr2upgs4l/unnamed4.jpg

Hopelijk houden ze bij Dell dit soort forums ook bij, dit kan namelijk echt niet!!!

[ Voor 3% gewijzigd door kaleneet op 27-01-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
Heel herkenbaar, die reparaties hebben bij mij ook averechts gewerkt, meerdere malen. Die reparatieservice moet je met een zo groot mogelijke boog ontwijken, want als hij opgehaald wordt voor reparatie, komt ie geheid terug met meer schade dan hoe je hem aangeboden hebt.

Ik heb me er in die tijd ook erg over verbaast over het feit dat als je als reparateur, een laptop verder sloopt en weer opstuurt.
Mijne moest geloof ik eerst 4 keer opgestuurd worden, waarna ik recht had op een compleet nieuwe... Die oude van mij was ook echt totalloss na de 4e keer. Alles dolgedraaid, overal krassen op het aluminium, scherm. een kant van de laptop werd echt insane heet. Gewoon brandgevaarlijk.
Ik wil toch wel eens zien hoe die mensen te werk gaan in zo'n reparatiecentrum. Zo te zien met een klophamer en breekijzer.

Ook de reparatie aan huis verschilt nogal in kwaliteit. Sommigen beginnen er niet eens aan, en sommigen weten niet half wat ze aan het doen zijn. Terwijl er ook gewoon goede reparatiemeneertjes tussen zitten, wie zich over het werk van hun voorganger verbazen.

Kortom, zorg voor een replacement :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaleneet
heb zojuist op het ownersclub forum een topic aangemaakt voor een "cry of distress for someone from dell/alienware who cares" met mijn slecht engels maar die moet blijkbaar eerst langs de moderator, dus hij zal er denk ik niet voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaleneet
Coehinator schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:44:
Heel herkenbaar, die reparaties hebben bij mij ook averechts gewerkt, meerdere malen. Die reparatieservice moet je met een zo groot mogelijke boog ontwijken, want als hij opgehaald wordt voor reparatie, komt ie geheid terug met meer schade dan hoe je hem aangeboden hebt.

Ik heb me er in die tijd ook erg over verbaast over het feit dat als je als reparateur, een laptop verder sloopt en weer opstuurt.
Mijne moest geloof ik eerst 4 keer opgestuurd worden, waarna ik recht had op een compleet nieuwe... Die oude van mij was ook echt totalloss na de 4e keer. Alles dolgedraaid, overal krassen op het aluminium, scherm. een kant van de laptop werd echt insane heet. Gewoon brandgevaarlijk.
Ik wil toch wel eens zien hoe die mensen te werk gaan in zo'n reparatiecentrum. Zo te zien met een klophamer en breekijzer.

Ook de reparatie aan huis verschilt nogal in kwaliteit. Sommigen beginnen er niet eens aan, en sommigen weten niet half wat ze aan het doen zijn. Terwijl er ook gewoon goede reparatiemeneertjes tussen zitten, wie zich over het werk van hun voorganger verbazen.

Kortom, zorg voor een replacement :D
schroeven lijken bij mij op de achterplaat ook al behoorlijk slecht te worden binnenin ga ik niet kijken gezien de problemen.
na 4 keer opsturen pas een nieuwe? dan heb ik nog even te gaan, hoe is dat gegaan erom vragen of is dat vanzelf aangeboden?

ik ga denk ik nu maar even wat foto's maken van de buitenkant voordat ze dadelijk zeggen dat ik het gedaan heb en ze zeggen dat het slijtage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
kaleneet schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:19:
[...]

schroeven lijken bij mij op de achterplaat ook al behoorlijk slecht te worden binnenin ga ik niet kijken gezien de problemen.
na 4 keer opsturen pas een nieuwe? dan heb ik nog even te gaan, hoe is dat gegaan erom vragen of is dat vanzelf aangeboden?

ik ga denk ik nu maar even wat foto's maken van de buitenkant voordat ze dadelijk zeggen dat ik het gedaan heb en ze zeggen dat het slijtage is.
Nee ik moest er halve dagen voor aan de telefoon hangen, en mailen tot ik er bij neerviel... Maar uiteindelijk gewoon goed gekomen, een half jaar later.

Dell heeft trouwens nooit moeilijk gedaan over de problemen en of die door slijtage kwamen etc, ze waren wel altijd behulpzaam op hun manier, en snapten goed dat ik hier niet akkoord mee ging. Ze hebben me ook eens wat onderdelen nagestuurd om het zelf te repareren.

En aangezien ik bijna bij iedere reparatie een nieuw moederbord kreeg, kreeg ik ook een nieuwe win8 code op zon stickertje, die heb ik natuurlijk allemaal bewaart en een hoop windows 7 pc toentertijd mee geupgrade thuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat ding ziet er aardig verneukt uit :')

Schandalig dat ze er weer zo'n potje van hebben gemaakt. Wellicht helpt een klacht, met foto's, op AlienwareArena ook wel. Daar zitten namelijk werknemers van Alienware (ja oke, Amerika) op, maar wellicht dat dat juist een voordeel heeft als ze het via-via doorgeven vanuit het moederbedrijf.

Dell heeft ook een eigen (nederlandse) support forum, en anders kun je altijd nog klagen op FB/Twitter mocht je klachten niet serieus genomen worden aan de telefoon/mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
Wow bizar hoe die laptop is toegetakeld! Heb mijn 15 R3 twee keer open gehad en die plastic achterkant/exhaust grill gaat zo gemakkelijk los (twee schroefjes en losklikken via de binnenkant). Er is geen enkele reden om die randjes af te breken. Iemand die zo met de buitenkant omgaat zal ook de koeling wel lekker gemonteerd hebben, brrr. Hoop dat je snel een nieuwe krijgt!

Bij mij zat de bezel ook los, op precies dezelfde plek. Is me ook verteld dat dit een bekend probleem is. Hier is een monteur langs geweest, die heeft netjes de hele binnenbezel vervangen door een nieuwe. Kon meteen de volgende dag al. Temperatuurprobleem heb ik zelf maar gedaan met een repaste en dunnere thermal pads. Leek me safer om zelf te doen. Zonde hoor, zoveel gezeur met laptops in deze prijs range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:22
Als ik die problemen zo lees is het een goed moment om te beslissen om te wachten totdat de 120hz gsync 17" weer betaalbaar wordt (edit: en probleemloos). En ja ik heb geduld :Y) zie>
PeakyPounder schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:30:
Momenteel €350 korting op diverse alienware laptops.

17 inch 2560x1440 120 hz en een 1070 €2209

[ Voor 3% gewijzigd door Dialastical op 29-01-2017 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Zo al een tijdje niets meer gepost hierzo :)

Is vaak een goed teken toch ;) Anyway, persoonlijk mijn 15 R3 is heerlijk, alleen heb ik een vraagje over de battery wear.
Hij was out of the box al ongeveer 4%, wat ik al vreemd opzich vindt. Na 2 maanden gebruik ongeveer 8% tot vandaag, toen heb ik mijn batterij volledig laten drainen tot hij uitviel.
Daarna heb ik hem de hele dag aan de lader gehangen terwijl ie uit was.
Na herstart stond de wear op 11% ;(

Mijn vraag, is dit normaal?
Heb een uitdraai van HWMonitor gemaakt, daarin is dus te zien dat de capaciteit van de batterij dus is afgenomen van 98998mWh naar 88909mWh :|

Hardware monitor Battery
Voltage 0 13.14 Volts [0x3357] (Current Voltage)
Capacity 0 98998 mWh [0x182B6] (Designed Capacity)
Capacity 1 88909 mWh [0x15B4D] (Full Charge Capacity)

Capacity 2 88909 mWh [0x15B4D] (Current Capacity)
Level 0 11 pc [0x59] (Wear Level)
Level 1 100 pc [0x64] (Charge Level)

Vind dit niet echt normaal, zal het deze week eens even aanzien maar anders een belletje of mailtje naar AW/Dell.

Snap wel dat het niet echt optimaal voor je accu is om hem volledig te drainen, maar soms kan je niet anders als je m meeneemt?? Heb niet altijd een stopcontact bij de hand 8)7 , en vind het ook fijn om eens op de bank te kunnen photoshoppen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcEKrystal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-07 08:53
Whoohoo, zojuist de moeilijke keuze kunnen maken die me al zeer lang bezig houdt.

Heb zojuist een 15r3 6820HK UHD gehaald.

1 jaar geleden: Voor werk moest ik mijn oude trouwe sony vaio Z van ~6 jaar maar eens vervangen. Na een zeeer lange zoektocht en een lange excel lijst heb ik op advies een MSI GS60 geprobeerd. Deze heb ik bijna meteen weer terug gestuurd doordat deze toch niet was wat ik had verwacht, zeker niet toen de 960m het ook nog eens begaf na een aantal dagen normaal bureau gebruik.

Heb na de GS60 besloten toch een betrouwbaar werkpaard te willen hebben en ben dus met de 2e keuze gegaan van m'n lijst, de Thinkpad T450s + 940m. Hier kan ik niet echt mee gamen, maar ik zat afgelopen jaar ook in een zeer drukken period, dus had weinig tijd voor ontspanning.

Nu heb ik besloten weer iets meer tijd voor mezelf te nemen, en vond ik het tijd worden om weer eens een goede game PC te regelen, gezien mijn huidige PC nog steeds op een Radeon 4870 en ik nu meldingen krijg dat DirectX 9.0c niet meer genoeg is... De keuze tussen laptop of PC was alleen erg moeilijk! Ik hou van casemodding en water-cooling, en doe dit al erg lang. Uiteindelijk toch maar de gok voor een laptop gedaan, in plaats van een high-en pc. Voornamelijkste rede is toch dee mobiliteit om snel even bij friende/familie/kennis te kunnen mee spelen. En ook dat het verschil tussen PC en Mobile met de 10x0 serie kleiner lijkt. Eigenlijk had ik eerder besloten toch voor een PC te gaan, maar toen ik de Alienware 15 R3 zag (ten opzichte van de R2) was ik eigenlijk meteen verkocht ;)

Ik zal even opletten op goede montage bij het scherm, en ook even wat hitte tests doen en die hier posten.
Mijn planning is om daarna iets under-volt te gebruiken op de CPU om de throttling iets te drukken.

Ook heb ik nog een paar vraagjes :
1. repasten, geeft dat geen problemen bij garantie / terug sturen?
2. Hoe doen de meeste mensen hier een scherm calibratie? Zijn er winkels waar je dit voor een kleine vergoeding kan laten doen? Ik vindt het een beetje jammer om zelf zo'n apparaat te kopen voor een paar keer gebruik in ons leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaleneet
Vis schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:19:
Zo al een tijdje niets meer gepost hierzo :)

Is vaak een goed teken toch ;) Anyway, persoonlijk mijn 15 R3 is heerlijk, alleen heb ik een vraagje over de battery wear.
Hij was out of the box al ongeveer 4%, wat ik al vreemd opzich vindt. Na 2 maanden gebruik ongeveer 8% tot vandaag, toen heb ik mijn batterij volledig laten drainen tot hij uitviel.
Daarna heb ik hem de hele dag aan de lader gehangen terwijl ie uit was.
Na herstart stond de wear op 11% ;(

Mijn vraag, is dit normaal?
Heb een uitdraai van HWMonitor gemaakt, daarin is dus te zien dat de capaciteit van de batterij dus is afgenomen van 98998mWh naar 88909mWh :|

Hardware monitor Battery
Voltage 0 13.14 Volts \[0x3357] (Current Voltage)
Capacity 0 98998 mWh \[0x182B6] (Designed Capacity)
Capacity 1 88909 mWh \[0x15B4D] (Full Charge Capacity)

Capacity 2 88909 mWh \[0x15B4D] (Current Capacity)
Level 0 11 pc \[0x59] (Wear Level)
Level 1 100 pc \[0x64] (Charge Level)

Vind dit niet echt normaal, zal het deze week eens even aanzien maar anders een belletje of mailtje naar AW/Dell.

Snap wel dat het niet echt optimaal voor je accu is om hem volledig te drainen, maar soms kan je niet anders als je m meeneemt?? Heb niet altijd een stopcontact bij de hand 8)7 , en vind het ook fijn om eens op de bank te kunnen photoshoppen etc.
Meestal gaat de wear zo omlaag:

How to perform a calibration?

The most adequate method to do a full discharge (100% to a minimum of 3%) consists of the following procedure:
Fully charge the battery to its maximum capacity (100%);
Let the battery "rest" fully charged for 2 hours or more in order to cool down from the charging process. You may use the computer normally within this period;
Unplug the power cord and set the computer to hibernate automatically at 5% as described by the image sequence below. If you cannot select 5%, then you should use the minimum value allowed, but never below 5%;

Leave the computer discharging, non-stop, until it hibernates itself. You may use the computer normally within this period;
When the computer shuts down completely, let it stay in the hibernation state for 5 hours or even more;
Plug the computer to the A/C power to perform a full charge non-stop until its maximum capacity (100%). You may use the computer normally within this period.

Tip: laat de accu weer op als hij op 25% zit bij normaal gebruik(dus niet tijdens bovenstaande calibratie)

Bij mij kwam de laptop binnen met een wear van 4% hij staat na calibratie op 0%, accu volledig leeg laten lopen is zeer slecht en zorgt vaak voor een hogere wear kan ik uit ervaring zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door kaleneet op 20-02-2017 13:23 . Reden: Toegoegen tip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

kaleneet schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:18:
[...]

Meestal gaat de wear zo omlaag:

How to perform a calibration?

The most adequate method to do a full discharge (100% to a minimum of 3%) consists of the following procedure:
Fully charge the battery to its maximum capacity (100%);
Let the battery "rest" fully charged for 2 hours or more in order to cool down from the charging process. You may use the computer normally within this period;
Unplug the power cord and set the computer to hibernate automatically at 5% as described by the image sequence below. If you cannot select 5%, then you should use the minimum value allowed, but never below 5%;

Leave the computer discharging, non-stop, until it hibernates itself. You may use the computer normally within this period;
When the computer shuts down completely, let it stay in the hibernation state for 5 hours or even more;
Plug the computer to the A/C power to perform a full charge non-stop until its maximum capacity (100%). You may use the computer normally within this period.

Tip: laat de accu weer op als hij op 25% zit bij normaal gebruik(dus niet tijdens bovenstaande calibratie)

Bij mij kwam de laptop binnen met een wear van 4% hij staat na calibratie op 0%, accu volledig leeg laten lopen is zeer slecht en zorgt vaak voor een hogere wear kan ik uit ervaring zeggen.
Top!

Ga ik vanavond eens aan beginnen. En met hibernate bedoelen ze de slaapstand of sluimerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Vis schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:17:
[...]

Top!

Ga ik vanavond eens aan beginnen. En met hibernate bedoelen ze de slaapstand of sluimerstand?
Daarnaast: een accu is gewoon gemaakt om volledig te op- en ontladen. De optimale tijd om op te laden ligt volgens mij rond 20%, maar dat wilt niet zeggen dat de accu niet tegen "volledig" (relatief natuurlijk, want volledig ontladen zou wel schadelijk zijn, maar dat gebeurt niet) ontladen kan.

Ook heb ik nog wel vraagtekens bij HWmonitor. Mijn Alien na 3,5 jaar;

Capacity 0 88800 mWh [0x15AE0] (Designed Capacity)
Capacity 1 88800 mWh [0x15AE0] (Full Charge Capacity)
Capacity 2 46946 mWh [0xB762] (Current Capacity)

Yeah right, 0% wear. Accu doet het trouwens wel uitstekend en gaat nog uren mee, dus ik heb weinig te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
Iemand een idee wanneer alienware 15 7e gen intel cpu krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Dialastical schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:18:
Iemand een idee wanneer alienware 15 7e gen intel cpu krijgt?
Is al een maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
Qua promotie wel maar bij specificaties zie ik enkel de 6700 staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Dialastical schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:34:
[...]

Qua promotie wel maar bij specificaties zie ik enkel de 6700 staan :?
Kijk je via de mobiele site of desktop versie?

Via desktop versie kun je meerdere pagina's met modellen bekijken, waaronder dus de 7th Gen.

Bij weergave 1-4 van 11 klik je op Volgende.

[ Voor 6% gewijzigd door Vis op 20-02-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
Vis schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:49:
[...]

Kijk je via de mobiele site of desktop versie?

Via desktop versie kun je meerdere pagina's met modellen bekijken, waaronder dus de 7th Gen.

Bij weergave 1-4 van 11 klik je op Volgende.
je hebt gelijk. de mobiele website van dell is waardeloos |:(

maar wat is het verschil tussen nieuw alienware 15 en 15 r3?

[ Voor 7% gewijzigd door Dialastical op 20-02-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Dialastical schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:11:
[...]

je hebt gelijk. de mobiele website van dell is waardeloos |:(

maar wat is het verschil tussen nieuw alienware 15 en 15 r3?
Ik zie 't ja.. geen idee :? Beetje vreemd dat nieuw Alienware bij de 'oudere' 6th Gen staat, en niet andersom. Zal vast wel een foutje zijn van Dell.
Hun site is idd zoooo vaag. Maar mede door die heerlijke vaagheid wel een dikke korting destijds kunnen bemachtigen :+ :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaleneet
Speciaal voor jou het bewijs!

Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/hs64dijh1/Accu.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door kaleneet op 21-02-2017 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Hé wat? Ik weet niet waar je op reageert, maar misschien was ik niet duidelijk:

Ik postte mijn battery wear levels, en die zijn óók 0%. Maar mijn Alienware is 3,5 jaar oud. Geloof jij dat wel dan? 0% batteyr wear in 3,5 jaar? Deed mijn iPhone dat ook maar ;)

Ik moest weer even zoeken welke jij had, maar jij hebt een nieuwe besteld, dus logisch dat je dan 0% wear hebt. Echter na 3,5 jaar geloof ik dat niet meer, derhalve heb ik twijfels bij de betrouwbaarheid van het meetprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Na de batterij calibratie die hier was uitgelegd te hebben gedaan, zit ik nu op 5% wear volgens HWmonitor, wel weer een 'verbetering' ten opzichte van 11%..

HWinfo geeft trouwens 4,3% aan.

Blijf t wel raar vinden dat die van mij nooit op 0% heeft gestaan btw, met andere woorden heb ik er dus een hele ouwe in zitten ofzo?

Is er een programmatje welke de laadcyclussen kan uitlezen? Dus hoe vaak hij geladen is etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcEKrystal
  • Laatst online: 13-07 08:53
@Vis Ik gebruik "BatteryBar" voor al vele jaren. Het geeft me heel (makkelijk) inzicht in mijn accu's. Ik meende dat deze ook het aantal accu cycles weergaf als de accu controller dit bij houdt / beschikbaar stelt. Mijn huidige Thinkpad T450s doet dit blijkbaar niet, want ik zie het er niet tussen staan.

Dit ook even nagekeken via :
> run > cmd > powercfg /batteryreport > open de html > lees waardes bij "CYCLE COUNT".
Zie hier ook dat windows inderdaad ook geen cycles kan uitlezen. Weet niet of Alienware (accu's) dit wel bij houden. Mijn oude Soney Vaio Z deed dit wel. Je kan het bovenstaande commando even uitproberen.

Hou er natuurlijk rekening mee dat de batterij nooit 0% slijtage kan hebben. Op het moment dat deze gemaakt wordt in de fabriek begint het materiaal al langzaam te degraderen. Ik koop vaak een spare accu en stop deze onder 40% charge in de koelkast bij aankoop van nieuwe laptop, hiermee krijg ik maar ~1% slijtage per jaar erbij. Accu's die ik ik net niet binnen krijg hebben vaak al tussen de 4% en 7% slijtage (door kwaliteit test in fabriek en te lange/warme opslag/transport).

Het volledig opladen en ontladen helpt met het meten hoeveel capaciteit de accu werkelijk nog heeft, maar doe dit niet te vaak gezien het juist ook meer slijtage geeft ;).

[ Voor 34% gewijzigd door AcEKrystal op 22-02-2017 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
@Vis Ik had mijn Alienware ongever gelijk met jou binnen, iets eerder geloof ik. Bij mij staat die op 14% wear in HWmonitor dus komt aardig overeen. Eerlijk gezegd hou ik overigens niet echt rekening met de accu, zie wel. Als die echt slecht wordt dan heb ik weer een mooi excuus voor een upgrade :D

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
AcEKrystal schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 02:10:
Hou er natuurlijk rekening mee dat de batterij nooit 0% slijtage kan hebben.
Dat is dus precies wat ik bedoelde met mijn post: Mijn Alienware geeft aan 0% slijtage te hebben, en dat zelfs na 3,5 jaar. Dat kan niet, en dus vertrouw ik de output van het programma niet.

Maar iedereen schijnt dit hier te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:44
Ik sta op het punt een Alienware 15 R3 te bestellen (Intel® Core™ i7-7700HQ, NVIDIA® GeForce® GTX 1070 met 8 GB GDDR5), maar twijfel nog vanwege de koelingsproblemen waar ik zoveel over lees. Zijn deze problemen nu structureel opgelost, of loop je nog steeds kans om een system geleverd te krijgen waar de koeling niet van in orde is en eigenlijk een 'repaste' nodig is. Dat laaste is namelijk niet iets waar ik me aan wil wagen (net als 'undervolten') en is ook iets wat voor een laptop in deze prijsklasse niet nodig zou moeten zijn lijkt mij.

Verder, weet iemand welke SSD's er in deze systemen wordt geinstalleerd? Ik ben van plan voor de 512GB versie te gaan.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dialastical
PatrickC schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:31:
Ik sta op het punt een Alienware 15 R3 te bestellen (Intel® Core™ i7-7700HQ, NVIDIA® GeForce® GTX 1070 met 8 GB GDDR5), maar twijfel nog vanwege de koelingsproblemen waar ik zoveel over lees. Zijn deze problemen nu structureel opgelost, of loop je nog steeds kans om een system geleverd te krijgen waar de koeling niet van in orde is en eigenlijk een 'repaste' nodig is. Dat laaste is namelijk niet iets waar ik me aan wil wagen (net als 'undervolten') en is ook iets wat voor een laptop in deze prijsklasse niet nodig zou moeten zijn lijkt mij.

Verder, weet iemand welke SSD's er in deze systemen wordt geinstalleerd? Ik ben van plan voor de 512GB versie te gaan.
Temperatuur problemen van de 17 zijn sinds december gefixt. Van de 15 lijkt me dan ook.
https://mobile.twitter.co...status/836594033816383489

Het blijft hit or miss als er gekeken wordtnaar assemblage problemen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
  • Laatst online: 01-09 18:05
PatrickC schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:31:

Ik heb de gok gewaagd 8) en heb hem vandaag besteld. met de GAME kortingscode toch 10% korting. Staat in preproductie en geplande leverdatum is 28-03. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Lupine_Wonse schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:23:
[...]

Ik heb de gok gewaagd 8) en heb hem vandaag besteld. met de GAME kortingscode toch 10% korting. Staat in preproductie en geplande leverdatum is 28-03. We wachten af.
Ik heb de knoop nog niet doorgehakt. De 10% kortingsactie loopt nog t/m 15 maart dus ik heb nog effe. :)
Ik twijfel nog tussen de Alienware 15 R3 en de Asus ROG GL502VS. De Asus zou met een Kaby Lake processor ook in de kleur titanium moeten verschijnen, maar tot nu toe zie ik in de webshops alleen nog maar de zwarte (met de lelijke oranje/rode WASD toetsen) staan. En de Asus zou ook een 120hz IPS scherm met G-sync moeten hebben, wat me toch wel fijn lijkt op een 1080p scherm icm een GTX 1070. De Alienware met 120hz scherm is helaas een TN paneel en ik wil de laptop ook gebruiken voor fotobewerking.

Welke configuratie heb je gekozen als ik vragen mag?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
PatrickC schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:37:
[...]

Ik heb de knoop nog niet doorgehakt. De 10% kortingsactie loopt nog t/m 15 maart dus ik heb nog effe. :)
Ik twijfel nog tussen de Alienware 15 R3 en de Asus ROG GL502VS. De Asus zou met een Kaby Lake processor ook in de kleur titanium moeten verschijnen, maar tot nu toe zie ik in de webshops alleen nog maar de zwarte (met de lelijke oranje/rode WASD toetsen) staan. En de Asus zou ook een 120hz IPS scherm met G-sync moeten hebben, wat me toch wel fijn lijkt op een 1080p scherm icm een GTX 1070. De Alienware met 120hz scherm is helaas een TN paneel en ik wil de laptop ook gebruiken voor fotobewerking.

Ik heb dus de i7700-HQ, GTX1070. Configuratie is : 256 GB SSD + 1TB 7200 RPM HD, 32 GB (2x16 2400 DDR). IPS paneel.
snelheids verschil tussen 2400 en 2666 DDR geheugen schijnt verwaarloosbaar te zijn. Ik wilde liever een IPS ipv TN scherm en 240 EUR extra voor het 120hz paneel vond ik iets teveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Hoe zit het eigenlijk met de audio uitgangen op de Alienware 15 R3? Kan ik deze ook aansluiten op een 5.1 speakerset van Logitech? Ik zie nergens of de headphone out ook SPDIF ondersteunt. In de huiskamer zal ik bij gaming de laptop via HDMI op mijn receiver aansluiten, dus dan loopt het 5.1 geluid via HDMI, maar op een andere kamer wil ik een 5.1 speakerset kunnen aansluiten die ook een SPDIF ingang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Volgens mij geen SPDIF ondersteuning, wel zijn er als het goed is 2x headphone en 1x mic, en ik dacht dat deze ook konden dienen als 3 uitgangen (front,rear,center/sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
The Inquisitor schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:54:
Volgens mij geen SPDIF ondersteuning, wel zijn er als het goed is 2x headphone en 1x mic, en ik dacht dat deze ook konden dienen als 3 uitgangen (front,rear,center/sub)
In de specs zie ik dit staan:
1 x 3,5mm-audiouitgang (geschikt voor headset met inline microfoon)
1 x 3,5mm-hoofdtelefoonaansluiting (in te stellen op microfooningang/analoge audio-ingang )
Dus dat lijken maar 2 mogelijke audio uitgangen te zijn, dus hoe krijg je daar de front, rear en center/sub over verdeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
PatrickC schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:20:
[...]

In de specs zie ik dit staan:
1 x 3,5mm-audiouitgang (geschikt voor headset met inline microfoon)
1 x 3,5mm-hoofdtelefoonaansluiting (in te stellen op microfooningang/analoge audio-ingang )
Dus dat lijken maar 2 mogelijke audio uitgangen te zijn, dus hoe krijg je daar de front, rear en center/sub over verdeeld?
Ah, de vorige versie heeft er 3. Uit die specs haal je sowieso geen 5.1, maar volgens mij vergis ik me en is het bij mijn versie ook niet mogelijk... bij nader inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
PatrickC schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:37:
[...]

Ik zal wel goed uitkijken of de asus wel een 120hz scherm heeft. Er zijn verschillende configuraties. In deze prijsklasse hoort eigenlijk wel een 1070 vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
The Inquisitor schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:46:
[...]

Ah, de vorige versie heeft er 3. Uit die specs haal je sowieso geen 5.1, maar volgens mij vergis ik me en is het bij mijn versie ook niet mogelijk... bij nader inzien.
Dan kan het waarschijnlijk alleen via een externe USB geluidskaart. Wel een beetje jammer voor een laptop in deze prijsklasse. Kost niet alleen extra geld, maar je bent ook een USB poort standaard kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dialastical schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:01:
[...]

Ik zal wel goed uitkijken of de asus wel een 120hz scherm heeft. Er zijn verschillende configuraties. In deze prijsklasse hoort eigenlijk wel een 1070 vind ik.
Ja, dat viel me ook al op. Bij geen enkele webshop vermelden ze hoeveel hz het scherm is en op de NL Asus site worden de nieuwe Kaby Lakes nog helemaal niet vermeld.
Op de verschillende Alienware forums kwam ik hierover ook een aantal posts tegen trouwens. Het schijnt dat op de site vermeld stond dat het om een 120hz IPS scherm ging, maar bij het afronden van de bestelling was dat opeens een TN paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De knoop doorgehakt en een Alienware 15 R3 besteld. :)

Er viel me wel iets op. In de ontvangstbevestiging staat wat betreft het scherm het volgende:
"15,6 inch FHD IPS-beeldscherm (1.920 x 1.080) 60 Hz met antireflectiecoating 300 nit, geschikt voor NVIDIA G-SYNC".
In de orderbevestiging staat:
"15.6 inch FHD (1920 x 1080) IPS Anti-Glare 300-nits Display"
Dus.. zonder de G-SYNC tekst.

Is dit normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Alleen maar beter toch? G-sync ondersteuning.

Edit; ik las je verkeerd, je orderbevestiging is niet hetzelfde als de ontvangstbevestiging dus. Zou niet moeten, waarschijnlijk is het alsnog hetzelfde display.

[ Voor 64% gewijzigd door The Inquisitor op 15-03-2017 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
PatrickC schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 18:49:
De knoop doorgehakt en een Alienware 15 R3 besteld. :)

Er viel me wel iets op. In de ontvangstbevestiging staat wat betreft het scherm het volgende:
"15,6 inch FHD IPS-beeldscherm (1.920 x 1.080) 60 Hz met antireflectiecoating 300 nit, geschikt voor NVIDIA G-SYNC".
In de orderbevestiging staat:
"15.6 inch FHD (1920 x 1080) IPS Anti-Glare 300-nits Display"
Dus.. zonder de G-SYNC tekst.

Is dit normaal?
Ik had het zelfde. Op de ontvangst bevestiging staat g-sync. Op de orderbevestiging niet. De sku (stock keeping unit) code is wel dezelfde op beide: 391-BDEZ. Afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Lupine_Wonse schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:00:
[...]

Ik had het zelfde. Op de ontvangst bevestiging staat g-sync. Op de orderbevestiging niet. De sku (stock keeping unit) code is wel dezelfde op beide: 391-BDEZ. Afwachten dus
SKU code is inderdaad gelijk. Ik heb bijna dezelfde configuratie als jou besteld, alleen heb ik voor de 512GB SSD gekozen. Verwachte levertijd is vooralsnog 30-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik probeer via mijn Dell account naar de Community en Support Forums te gaan, maar kom iedere keer op een pagina terecht met: "Maak gebruikersnaam voor Community aan om deel te nemen". Als ik dan een nieuwe gebruikersnaam opgeef en kies voor aanmelding voltooien, krijg ik iedere keer een error: "Onze excuses, er lijkt een probleem te zijn. Probeer het na enige tijd opnieuw." Dit is nu al dagen zo. Ik vind het sowieso nogal vreemd dat ik naast een Dell account nog een aparte gebruikersnaam moet aanmaken om op de Community en Support Forums te komen. Erg wazig allemaal.Nog iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
PatrickC schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:24:
Ik probeer via mijn Dell account naar de Community en Support Forums te gaan, maar kom iedere keer op een pagina terecht met: "Maak gebruikersnaam voor Community aan om deel te nemen". Als ik dan een nieuwe gebruikersnaam opgeef en kies voor aanmelding voltooien, krijg ik iedere keer een error: "Onze excuses, er lijkt een probleem te zijn. Probeer het na enige tijd opnieuw." Dit is nu al dagen zo. Ik vind het sowieso nogal vreemd dat ik naast een Dell account nog een aparte gebruikersnaam moet aanmaken om op de Community en Support Forums te komen. Erg wazig allemaal.Nog iemand tips?
Ik heb hetzelfde probleem. Al dagen lukt het niet en ik krijg dezelfde foutmelding. Dus helaas geen tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
PatrickC schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:09:
[...]

SKU code is inderdaad gelijk. Ik heb bijna dezelfde configuratie als jou besteld, alleen heb ik voor de 512GB SSD gekozen. Verwachte levertijd is vooralsnog 30-3.
Ik zie nu in de track & trace dat de laptop maandag bezorgd wordt (hij was op de 14de verzonden), dus dat is ruim voor de 28ste (mijn verwachte levertijd). Ik vermoed dat de bestelling van jou dan woensdag wordt bezorgt.

Ik ben benieuwd. Ook mbt de temperatuur problemen (de eerste 15R3's hadden daar problemen mee). Vooral niet kijken op reddit.com/r/Alienware (daar lees je wat horror verhalen over dell support, en langsgestuurde monteurs), behalve als je jezelf wilt pijnigen natuurlijk |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Lupine_Wonse schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:02:
[...]

Ik zie nu in de track & trace dat de laptop maandag bezorgd wordt (hij was op de 14de verzonden), dus dat is ruim voor de 28ste (mijn verwachte levertijd). Ik vermoed dat de bestelling van jou dan woensdag wordt bezorgt.

Ik ben benieuwd. Ook mbt de temperatuur problemen (de eerste 15R3's hadden daar problemen mee). Vooral niet kijken op reddit.com/r/Alienware (daar lees je wat horror verhalen over dell support, en langsgestuurde monteurs), behalve als je jezelf wilt pijnigen natuurlijk |:(
Als het goed is hebben de Kaby Lake modellen geen koelingsproblemen meer... althans dat hoop ik.

Mijn order staat nog op status Produktie, dus ik verwacht niet dat ik 'm woensdag al binnen heb (verwachte levertijd is ook nog steeds 30-3). Ik heb ook geen haast.:)

Het is me inmiddels wel gelukt om m'n Dell account te linken aan een Community gebruikersnaam, door eerst rechtstreeks naar de Community site te gaan en toen kon ik na inloggen een nickname kiezen en hierna werkte het. Volgens mij zijn ze bij Dell bezig met een redesign van de Community want ik zag wat teksten dat het nog in beta was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
PatrickC schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:37:
[...]
Het is me inmiddels wel gelukt om m'n Dell account te linken aan een Community gebruikersnaam, door eerst rechtstreeks naar de Community site te gaan en toen kon ik na inloggen een nickname kiezen en hierna werkte het. Volgens mij zijn ze bij Dell bezig met een redesign van de Community want ik zag wat teksten dat het nog in beta was.
Thx. Ik heb het ook zo gedaan en het is gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupine_Wonse
PatrickC schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:09:
[...]

De laptop is vandaag bezorgd :) Het is idd G-SYNC (althans in de NVIDEA settings staat het, en ook is de ínterne GPU (Intel HD 630) uitgeschakeld. Dit is ook een kenmerk van G-SYNC, aangezien het display rechtstreeks op de GPU zit. De 'Optimus' mode is niet beschikbaar (dus dat je voor gewone werkzaamheden, de energie zuinigere interne Intel HD video kaart kunt gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Lupine_Wonse schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:03:
[...]

De laptop is vandaag bezorgd :) Het is idd G-SYNC (althans in de NVIDEA settings staat het, en ook is de ínterne GPU (Intel HD 630) uitgeschakeld. Dit is ook een kenmerk van G-SYNC, aangezien het display rechtstreeks op de GPU zit. De 'Optimus' mode is niet beschikbaar (dus dat je voor gewone werkzaamheden, de energie zuinigere interne Intel HD video kaart kunt gebruiken)
Goed to horen dat het inderdaad een G-Sync scherm is. :)
Mijn laptop is gisteren verzonden, maar bevindt zich volgens de laatste status nog in China (Agent afhalen; onderweg naar UPS-faciliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb zojuist geprobeerd de NVidia driver te updaten naar de laatste versie (dus de driver die NVidia aanbiedt via Geforce Experience). Nadat de driver was geinstalleerd ging m'n screen brightness echter naar 100% en ik kon deze niet meer aanpassen. Via FN en de screen brightness keys zag ik wel de levels in de OSD omhoog en omlaag gaan, maar de screen brightness veranderde niet. Het aanpassen via het settings menu of via AW command center had ook geen effect. Een restart van W10 had ook geen effect. Dus maar besloten een driver rollback te doen en toen werkte alles weer (naar driver versie 376.89 die door Dell was aangeleverd).

Je moet toch gewoon ook de meest recente NVidia driver kunnen installeren, of werken alleen de drivers die Dell aanbiedt goed?

Mijn systeem is een Alienware 15 R3 met GTX1070 en 60Hz IPS G-sync display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Je kunt inderdaad gewoon de Nvidia drivers gebruiken, echter gaat het soms even mis met de nieuwe modellen,zoals jij nu ervaart. Wij hebben dat met mijn serie ook meegemaakt, waardoor ik in de eerste maanden zo nu en dan een rollback moest doen, na een tijdje wordt het echter gefixed en hoef je er geen rekening meer mee te houden. Ik download altijd mijn drivers van nvidia, en heb er nooit meer problemen mee gehad.

Dus het is een beetje trial and error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
The Inquisitor schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:27:
Je kunt inderdaad gewoon de Nvidia drivers gebruiken, echter gaat het soms even mis met de nieuwe modellen,zoals jij nu ervaart. Wij hebben dat met mijn serie ook meegemaakt, waardoor ik in de eerste maanden zo nu en dan een rollback moest doen, na een tijdje wordt het echter gefixed en hoef je er geen rekening meer mee te houden. Ik download altijd mijn drivers van nvidia, en heb er nooit meer problemen mee gehad.

Dus het is een beetje trial and error
Ik ben niet de enige het blijkt, maar in deze threads worden wel alleen maar Asus laptops genoemd:
https://forums.geforce.co...-381-65-update/?offset=11
http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4448/
Maar het zal wel een generieker problem zijn denk ik.

Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat de officiële laatste driver die Dell zelf aanbiedt geen WHQL driver lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
The Inquisitor schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:21:
[...]

Daarnaast: een accu is gewoon gemaakt om volledig te op- en ontladen. De optimale tijd om op te laden ligt volgens mij rond 20%, maar dat wilt niet zeggen dat de accu niet tegen "volledig" (relatief natuurlijk, want volledig ontladen zou wel schadelijk zijn, maar dat gebeurt niet) ontladen kan.

Ook heb ik nog wel vraagtekens bij HWmonitor. Mijn Alien na 3,5 jaar;

Capacity 0 88800 mWh \[0x15AE0] (Designed Capacity)
Capacity 1 88800 mWh \[0x15AE0] (Full Charge Capacity)
Capacity 2 46946 mWh \[0xB762] (Current Capacity)

Yeah right, 0% wear. Accu doet het trouwens wel uitstekend en gaat nog uren mee, dus ik heb weinig te klagen.
Heb dit met meerdere laptops gehad hoor. Volledige ontladingen (van 100% naar 0% in windows) zijn overigens wel schadelijk. Ik ontlaad nooit helemaal. Meestal tot en met 40% max en mijn battery wear is na anderhalf jaar nogsteeds 1.8% dit was het sinds dag 1 overigens bij mij.

Bij Alienwares zou ik wel express charging uitzetten. Is een battery killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Sn0wblind schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:22:
[...]
Bij Alienwares zou ik wel express charging uitzetten. Is een battery killer.
Bedankt voor de tip. Ik heb net even gekeken in de bios en zie maar 2 opties voor Express charging, namelijk 'Auto' en 'Express charging'. Betekent een 'Auto' setting dan dat deze optie uit staat?

Kan het trouwens kwaad als de laptop eigenlijk constant aan de stroom hangt? Ik gebruik de laptop met name tijdens gaming en om dan max performance te hebben is deze constant op het stroomnet aangesloten en is de batterij constant 100% geladen. Voor laptops met verwijderbare batterij wordt nog wel eens aanbevolen om deze te verwijderen als deze constant aan het stroomnet gekoppeld is, alleen is dat met een Alienware 15 R3 wat lastig... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door PatrickC op 16-04-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
PatrickC schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:53:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb net even gekeken in de bios en zie maar 2 opties voor Express charging, namelijk 'Auto' en 'Express charging'. Betekent een 'Auto' setting dan dat deze optie uit staat?

Kan het trouwens kwaad als de laptop eigenlijk constant aan de stroom hangt? Ik gebruik de laptop met name tijdens gaming en om dan max performance te hebben is deze constant op het stroomnet aangesloten en is de batterij constant 100% geladen. Voor laptops met verwijderbare batterij wordt nog wel eens aanbevolen om deze te verwijderen als deze constant aan het stroomnet gekoppeld is, alleen is dat met een Alienware 15 R3 wat lastig... ;)
Oh ik heb wel een off functie. Maar ik heb dan de AW15R2 variant. Een hoop alienwares hebben een desktop functie. Moet je met de rechter muisknop op de battery icon klikken in je taskbar. Daar staat het dan als het odnersteunt wordt. Dit zorgt ervoor dat de batterij na verloop van tijd ontladen wordt tot 50% en daar gehouden wat beter is voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Sn0wblind schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:41:
[...]

Oh ik heb wel een off functie. Maar ik heb dan de AW15R2 variant. Een hoop alienwares hebben een desktop functie. Moet je met de rechter muisknop op de battery icon klikken in je taskbar. Daar staat het dan als het odnersteunt wordt. Dit zorgt ervoor dat de batterij na verloop van tijd ontladen wordt tot 50% en daar gehouden wat beter is voor de levensduur.
Ik zie geen desktop function bij een rechter muisknop op het battery icon. Ik heb nog even gezocht en vindt hier eigenlijk alleen iets over terug bij de AW15R2. Alienware OSD zou dan geinstalleerd moeten zijn. Deze is geinstalleerd op mij AW15R3, maar zie geen desktop functie.

Dus... hoe voorkom ik nu dat de batterij steeds op 100% lading gehouden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
PatrickC schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:56:
[...]

Ik zie geen desktop function bij een rechter muisknop op het battery icon. Ik heb nog even gezocht en vindt hier eigenlijk alleen iets over terug bij de AW15R2. Alienware OSD zou dan geinstalleerd moeten zijn. Deze is geinstalleerd op mij AW15R3, maar zie geen desktop functie.

Dus... hoe voorkom ik nu dat de batterij steeds op 100% lading gehouden wordt?
Opzich zou het niet zo heel veel uit moeten maken als je afentoe even de batterij tot 40% laat lopen. Ikzelf gebruik desktop mode niet maar mijne zit wel constant aan het stroom op wat momenten na. Battery wear is maar 1.8% en dit was het ook toen ik net de unit in mijn bezit had. De desktop mode werkt namelijk alleen maar als je de stekker er altijd in laat zitten maar ik sleep mijn laptop mee naar werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Die desktopmode is niet echt bewezen en klinkt vooral in theorie mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
The Inquisitor schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:59:
Die desktopmode is niet echt bewezen en klinkt vooral in theorie mooi.
Ik heb op het Alienware Forum ook nog even nagevraagd en daar geeft men aan dat de AW15R3 geen 'battery desktop mode' heeft, maar dit via de 'auto' setting in het bios wordt geregeld. Maar dat betekent dus dat de batterij constant op 100% wordt gehouden als deze aan het stroomnet hangt. Verder raadt men aan de laatste versie van het bios te installeren. Ik zag dat ik nog op 1.05 zit en 1.08 al een tijdje uit is. Dat laatste vond ik nogal verrassend, omdat het 1.08 bios al een tijdje uit was, voordat ik mijn laptop heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

PatrickC schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:39:
[...]

Ik heb op het Alienware Forum ook nog even nagevraagd en daar geeft men aan dat de AW15R3 geen 'battery desktop mode' heeft, maar dit via de 'auto' setting in het bios wordt geregeld. Maar dat betekent dus dat de batterij constant op 100% wordt gehouden als deze aan het stroomnet hangt. Verder raadt men aan de laatste versie van het bios te installeren. Ik zag dat ik nog op 1.05 zit en 1.08 al een tijdje uit is. Dat laatste vond ik nogal verrassend, omdat het 1.08 bios al een tijdje uit was, voordat ik mijn laptop heb besteld.
Heeft met versies Kaby Lake en Skylake te maken. Ik heb zelf een 15 R3 Skylake welke op de laatste bios 1.012 draait. Kaby heeft de laatste dacht ik idd op 1.08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Hoi allemaal,

Ik had een technische vraag en hoopte dat hier mensen zijn met genoeg kennis om mij op het juiste pad te zetten.

Ik heb een Alienware m17x R3 waarvan de videokaart kapot is (oververhit geraakt en maakt kortsluiting volgens het bedrijf waar ik hem heb laten onderzoeken, dit komt overeen met mijn bevindingen van de discrete videokaart die al een tijdje lang problemen had om herkend te worden en een hete laptop en een vage lucht die er af kwam :P)

De videokaart in kwestie is een AMD 6990m 2GB.

Nu ben ik van plan om dell te bellen of zij er daar nog een van hebben liggen die ze aan mij willen verkopen, echter, met de huidige geschiedenis, vraag ik mij af of het niet beter is om te kijken of er een nieuwere versie is die minder heet wordt.

De vraag die ik heb is

Welke kaarten passen er allemaal in mijn m17x R3 met de volgende randvoorwaarden:

Ik las dat sommige kaarten
1) een gemodificeerde bios nodig hebben, dit heb ik liever niet
2) een ander koelblok nodige hebben, ook dit heb ik liever niet
3) het hoeft wat mij betreft niet een AMD kaart te zijn, maar als ik swap is het dan zo simpel als het deinstalleren van de dell ati drivers en die van nvidia installeren? Of ga ik toch problemen krijgen met onderdelen die niet goed werken (hdmi in, vga uit etc).

Alvast bedankt voor de hulp!

Edit:

Dell gebeld, die gaf aan dat ze er nog maar 2 hadden en niet wilde verkopen omdat ik particulier ben en de voorraad al op kan zijn.

Gaf ook aan dat ze niet konden afwijken met een andere videokaart en volgens hun dit de enige is die past (wat ik betwijfel maar misschien klopt het wel geen idee)

Dus maar besloten op e-bay hetzelfde model aan te schaffen. Ben benieuwd of het gaat werken :P

[ Voor 13% gewijzigd door Ryan1981 op 24-04-2017 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jozzle
  • Laatst online: 15-09 23:32
Hi Ryan,

Mijn 6990 is destijd ook stuk gegaan en ik heb toen gelijk voor een update gekozen de 970M:
Jozzle in "[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2"

Werkt nog steeds als en zonnetje :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52
Ryan1981 schreef op zondag 23 april 2017 @ 07:04:
Hoi allemaal,

Ik had een technische vraag en hoopte dat hier mensen zijn met genoeg kennis om mij op het juiste pad te zetten.

Ik heb een Alienware m17x R3 waarvan de videokaart kapot is (oververhit geraakt en maakt kortsluiting volgens het bedrijf waar ik hem heb laten onderzoeken, dit komt overeen met mijn bevindingen van de discrete videokaart die al een tijdje lang problemen had om herkend te worden en een hete laptop en een vage lucht die er af kwam :P)

De videokaart in kwestie is een AMD 6990m 2GB.

Nu ben ik van plan om dell te bellen of zij er daar nog een van hebben liggen die ze aan mij willen verkopen, echter, met de huidige geschiedenis, vraag ik mij af of het niet beter is om te kijken of er een nieuwere versie is die minder heet wordt.

De vraag die ik heb is

Welke kaarten passen er allemaal in mijn m17x R3 met de volgende randvoorwaarden:

Ik las dat sommige kaarten
1) een gemodificeerde bios nodig hebben, dit heb ik liever niet
2) een ander koelblok nodige hebben, ook dit heb ik liever niet
3) het hoeft wat mij betreft niet een AMD kaart te zijn, maar als ik swap is het dan zo simpel als het deinstalleren van de dell ati drivers en die van nvidia installeren? Of ga ik toch problemen krijgen met onderdelen die niet goed werken (hdmi in, vga uit etc).

Alvast bedankt voor de hulp!

Edit:

Dell gebeld, die gaf aan dat ze er nog maar 2 hadden en niet wilde verkopen omdat ik particulier ben en de voorraad al op kan zijn.

Gaf ook aan dat ze niet konden afwijken met een andere videokaart en volgens hun dit de enige is die past (wat ik betwijfel maar misschien klopt het wel geen idee)

Dus maar besloten op e-bay hetzelfde model aan te schaffen. Ben benieuwd of het gaat werken :P
Ik zou geen hd6990m erin doen maar een firepro m6000, die zijn een stuk goedkoper te vinden en ook een stuk sneller door de betere driver support (de m6000 is gewoon een hd7870m met gcn architectuur welke gewoon met de huidige drivers ondersteund word). Ook is de kaart een stuk betrouwbaarder, zuiniger en kan goed overgeklokt worden. De firepro m6000 is letterlijk plug and play in een r3 als je al een amd kaart hebt (wat het geval is)

https://www.aliexpress.co...recision/32439400839.html?

en mijn ervaring is ook hier te lezen:
http://forum.notebookrevi...confirmed-working.785268/
Jozzle schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:15:
[...]

Hi Ryan,

Mijn 6990 is destijd ook stuk gegaan en ik heb toen gelijk voor een update gekozen de 970M:
Jozzle in "[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2"

Werkt nog steeds als en zonnetje :D
Maxwell kaarten werken niet in een R3 helaas, het maximale wat erin kan is een 780M

[ Voor 12% gewijzigd door _Drake_ op 24-04-2017 20:50 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

_Drake_ schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:52:
[...]

Ik zou geen hd6990m erin doen maar een firepro m6000, die zijn een stuk goedkoper te vinden en ook een stuk sneller door de betere driver support (de m6000 is gewoon een hd7870m met gcn architectuur welke gewoon met de huidige drivers ondersteund word). Ook is de kaart een stuk betrouwbaarder, zuiniger en kan goed overgeklokt worden. De firepro m6000 is letterlijk plug and play in een r3 als je al een amd kaart hebt (wat het geval is)

https://www.aliexpress.co...recision/32439400839.html?

en mijn ervaring is ook hier te lezen:
http://forum.notebookrevi...confirmed-working.785268/

[...]

Maxwell kaarten werken niet in een R3 helaas, het maximale wat erin kan is een 780M
Dat was ook een mooie optie geweest maar heb de 6990m al besteld via e-bay dus dat moet het maar worden dan :P. Iig bedankt voor de tip mocht deze het ooit begeven dan weet ik waar ik naar kan kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vamiddag viel het beeld op m'n AW15R3 even weg en kwam binnen enkele seconden terug, maar brightness was 100% en de brightness controls hadden geen invloed op de brightness van het scherm. Dus, hetzelfde probleem als wat ik laatst had toen ik de laatste drivers van NVidia had geïnstalleerd. Wat bleek... Windows Update had automatisch de NVdia driver geupdate naar dezelfde versie als die ik eerder had geïnstalleerd, met dus hetzelfde probleem. Ik was verrast dat deze driver automatisch door Windows Update geupdate kan worden. Op mijn vorige systemen (waaronder ook W10 systemen) met NVidia GPU's heb ik dat nog nooit meegemaakt. Ik heb nu weer een driver rollback gedaan, wat het probleem weer oploste, maar... blijft Windows Update deze driver nu niet ongevraagd updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Oh houd maar op, dit probleem herken ik zo goed. Alleen installeert windows bij mij telkens een versie die niet eens werkt, waardoor mijn GTX verdwijnt en ik ineens zit te gamen op de Intel GPU. Reboot lost niets op. Deinstallatie en herinstallatie werkt niet omdat Windows weer die brakke drivers plaatst.

Bemoei je lekker ergens anders mee kut windows.

Maar goed, deinstalleren rebooten en booten in safe mode om daar alles te installeren heeft bij mij gewerkt. Maar het is me al een keer of 4 overkomen, dus soms gebeurt het helaas opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
The Inquisitor schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:27:
Oh houd maar op, dit probleem herken ik zo goed. Alleen installeert windows bij mij telkens een versie die niet eens werkt, waardoor mijn GTX verdwijnt en ik ineens zit te gamen op de Intel GPU. Reboot lost niets op. Deinstallatie en herinstallatie werkt niet omdat Windows weer die brakke drivers plaatst.

Bemoei je lekker ergens anders mee kut windows.

Maar goed, deinstalleren rebooten en booten in safe mode om daar alles te installeren heeft bij mij gewerkt. Maar het is me al een keer of 4 overkomen, dus soms gebeurt het helaas opnieuw.
Ik heb inmiddels ontdekt hoe je dit automatisch updaten van drivers kunt uitschakelen via de Group Policy Editor (volgens mij kan dat echter alleen via W10 Pro). Verder kreeg ik nog een tip op het Alienware forum, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd.
"Then for Windows updates, press WIN + X > System > Advanced System Settings > Hardware Tab > Disable the option to auto-install Windows Update drivers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Die tip werkt helaas niet, windows blijft doordrukken. Grouppolicy heb ik idd niet vanwege W10 home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
The Inquisitor schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:39:
Die tip werkt helaas niet, windows blijft doordrukken. Grouppolicy heb ik idd niet vanwege W10 home
Optie 4 uit onderstaande link al eens geprobeerd?
https://www.tenforums.com...-update-windows-10-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Die moet ik eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05-2023
Mijn 15 R3 draaid nu al weer bijna een half jaar zonder enige problemen. Ben er nog steeds erg blij mee. Ik heb wel één vraag waar misschien iemand hier mee kan helpen:

Ik speel de laatste weken weer een beetje Eve online. Het spel draait super op batterij power (alles max, 4k). Als ik de laptop met de adapter van stroom voorzie merk ik dat de game niet veel anders draait (paar FPS meer maar verder niet veel verschil, en met de meeste bezigheden in EVE vind ik FPS niet zo belangrijk). Maar de laptop word dan wel opeens warm en de fans doen hun werk. Natuurlijk is dit goed maar de fans produceren aardig wat geluid terwijl EVE ook prima draait op de batterij en de laptop dan bijna idle is(word niet warm geen fan activiteit).
Ik zou dus eigenlijk graag willen dat mijn laptop het zelfde functioneert als ik hem in het stopcontact plug als dat hij doet als hij op batterij power draait. Ik heb wel al de energy settings veranderd in Windows naar 'Energy saving' maar dit maakt niet veel verschil. Kan ik verder nog iets aanpassen? Kan ik ergens zien wat het gebruikte profiel is als ik de laptop niet op stroom aansluit en kan ik hier naar wisselen wanneer ik hem wel op stroom aansluit? Blijkbaar gebeurt er meer dan alleen Windows settings die veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
timesplitter schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:31:
Mijn 15 R3 draaid nu al weer bijna een half jaar zonder enige problemen. Ben er nog steeds erg blij mee. Ik heb wel één vraag waar misschien iemand hier mee kan helpen:

Ik speel de laatste weken weer een beetje Eve online. Het spel draait super op batterij power (alles max, 4k). Als ik de laptop met de adapter van stroom voorzie merk ik dat de game niet veel anders draait (paar FPS meer maar verder niet veel verschil, en met de meeste bezigheden in EVE vind ik FPS niet zo belangrijk). Maar de laptop word dan wel opeens warm en de fans doen hun werk. Natuurlijk is dit goed maar de fans produceren aardig wat geluid terwijl EVE ook prima draait op de batterij en de laptop dan bijna idle is(word niet warm geen fan activiteit).
Ik zou dus eigenlijk graag willen dat mijn laptop het zelfde functioneert als ik hem in het stopcontact plug als dat hij doet als hij op batterij power draait. Ik heb wel al de energy settings veranderd in Windows naar 'Energy saving' maar dit maakt niet veel verschil. Kan ik verder nog iets aanpassen? Kan ik ergens zien wat het gebruikte profiel is als ik de laptop niet op stroom aansluit en kan ik hier naar wisselen wanneer ik hem wel op stroom aansluit? Blijkbaar gebeurt er meer dan alleen Windows settings die veranderen.
Wat gebeurt er als je de FPS op een bepaalde waarde vastzet (b.v. 60 FPS) door b.v. v-sync in te schakelen of een FPS limiter te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

@timesplitter jij beschrijft precies wat ik ook al wil sinds ik hem heb!
Ik wil gewoon lekker op de bank met stroom kunnen gamen zonder dat die fans zo hard gaan loeien. En idd dat gaat nu alleen als je op de accu gamed, maarja dan ben je na 1 uur ook klaar 💁

Ik denk eerlijk gezegd dat wat wij willen niet mogelijk is, omdat via de stroom gewoon meer voltages op je systeem worden geleverd en dan gaat die automatisch full power.

Ik hoop toch dat er een tweak voor is die hoor ik dan ook graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

PatrickC schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:40:
[...]

Wat gebeurt er als je de FPS op een bepaalde waarde vastzet (b.v. 60 FPS) door b.v. v-sync in te schakelen of een FPS limiter te gebruiken?
Heeft helaas niks met fps te maken.. want als ik the Witcher 3 speel op de stroom krijg ik met 4k en alles op ultra ook maar 40 FPS max.. en dan gaan de fans ook full power..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vis schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:16:
[...]

Heeft helaas niks met fps te maken.. want als ik the Witcher 3 speel op de stroom krijg ik met 4k en alles op ultra ook maar 40 FPS max.. en dan gaan de fans ook full power..
Dan heb je waarschijnlijk niet begrepen wat ik bedoelde.;-) The Witcher is een veel zwaardere game qua GPU. Het beperken van de FPS heeft dan geen zin omdat je al onder de 60 FPS zit. Bij games waar je FPS hoger zijn dan 60, kan het beperken van deze FPS leiden tot een lagere GPU en CPU belasting en dus ook lagere temperaturen en zullen de fans minder snel gaan draaien. Wat zijn nu de FPS bij Eve Online bij het spelen op de batterij en via de stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

PatrickC schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:14:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk niet begrepen wat ik bedoelde.;-) The Witcher is een veel zwaardere game qua GPU. Het beperken van de FPS heeft dan geen zin omdat je al onder de 60 FPS zit. Bij games waar je FPS hoger zijn dan 60, kan het beperken van deze FPS leiden tot een lagere GPU en CPU belasting en dus ook lagere temperaturen en zullen de fans minder snel gaan draaien. Wat zijn nu de FPS bij Eve Online bij het spelen op de batterij en via de stroom?
Helemaal gelijk heb je 8)7

Heb het idd met een "oudere" game geprobeerd, Tropico 5. En als ik hem via de kabel stroom speel met V-sync OFF dan haal ik tot 220 FPS ongeveer, en als ik hem V-sync ON tot 60 FPS wordt ie een heel stuk stiller. Evenals Battlefield 1, alleen moet ik daar enorm inleveren qua resolutie en alles op medium - low willen de fans dan minder luidt zijn.

Maaaaar.. nog steeds niet zo stil als via de accu, want dan ie echt bijna compleet stil. Wat ik dus wel raar vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Er is ook een nieuwe Dell Nvidia driver voor de AW15R3 uit (versie 381.83) en deze heeft niet het brightness probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:01
Hmm mijn AW17R1 is een beetje overleden hij wil niet meer opladen of opstarten. ik kreeg een wit scherm en toen ik hem opstarten een blauw scherm en toen was het over. Dus ik vrees dat het moederbord overleden is.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Oef dat is enorm kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Dat is inderdaad enorm kut. Gezien het feit dat ik er mega zuinig op ben en ik de verhalen hier lees sta ik niet echt te trappelen om hem op te sturen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
GerGio schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:56:
[...]

Dat is inderdaad enorm kut. Gezien het feit dat ik er mega zuinig op ben en ik de verhalen hier lees sta ik niet echt te trappelen om hem op te sturen
Heb je nog garantie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Ik had een jaar al in garantie. Hij is nu 1.5 jaar oud dus ik mag hopen dat ze hem gaan maken. Bedoel 1.5 jaar voor een laptop. Van 2000 euro vind ik wel wat kort.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
GerGio schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:27:
[...]

Ik had een jaar al in garantie. Hij is nu 1.5 jaar oud dus ik mag hopen dat ze hem gaan maken. Bedoel 1.5 jaar voor een laptop. Van 2000 euro vind ik wel wat kort.
De Europese garantie stelt minstens 2 jaar voor een laptop, dus mochten ze moeilijk doen sta je feitelijk al in je recht. Ik hoop echter, en verwacht dit ook van ze, dat ze niet moeilijk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
The Inquisitor schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:28:
[...]

De Europese garantie stelt minstens 2 jaar voor een laptop, dus mochten ze moeilijk doen sta je feitelijk al in je recht. Ik hoop echter, en verwacht dit ook van ze, dat ze niet moeilijk doen :)
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen dan. Als ik de garantiestatus opvraag van mijn nog geen 2 maanden oude AW15R3, dan is dat nog minder dan 1 jaar. Ik heb nog even gekeken wat extra garantie destijds kostte, maar dat waren belachelijke prijzen (ik meen rond 300 EUR voor een jaar extra en zelfs meer dan 700 EUR voor 2 jaar extra). Ik ben ook benieuwd hoe lang deze laptops het uithouden, omdat ze toch wel behoorlijk warm worden (ik heb al CPU temperaturen gezien boven de 90 graden voor mijn laptop). Ik lees ook verhalen over koelpasta die uitdroogt en dus tezijnertijd zal moeten worden vervangen, omdat anders de koelprestaties teruglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
PatrickC schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:57:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen dan. Als ik de garantiestatus opvraag van mijn nog geen 2 maanden oude AW15R3, dan is dat nog minder dan 1 jaar. Ik heb nog even gekeken wat extra garantie destijds kostte, maar dat waren belachelijke prijzen (ik meen rond 300 EUR voor een jaar extra en zelfs meer dan 700 EUR voor 2 jaar extra). Ik ben ook benieuwd hoe lang deze laptops het uithouden, omdat ze toch wel behoorlijk warm worden (ik heb al CPU temperaturen gezien boven de 90 graden voor mijn laptop). Ik lees ook verhalen over koelpasta die uitdroogt en dus tezijnertijd zal moeten worden vervangen, omdat anders de koelprestaties teruglopen.
Tsjah, Apple geeft ook 1 jaar garantie, maar dat wilt nog niet zeggen dat ze daarmee wettelijk bezig zijn. Je moet gewoon 2 jaar garantie krijgen, en soms kost dat wel een slag of stoot.

Die extra garantie is gewoon belachelijk, behalve het feit dat je dan betaalt voor NBD (Next business day) reparatie.

90 graden is niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
The Inquisitor schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:24:
[...]
90 graden is niet zo'n probleem.
Ik had eigenlijk op wat lagere temperaturen gehoopt omdat de temperatuur bij de Kaby Lake Alienware 15 R3 toch wat lager zouden moeten zijn na de problemen die de vorige generatie nog had. Als ik b.v. Project Cars 1 of 2 speel, dan zie ik een gemiddelde CPU load van 40%, waarbij de CPU temperaturen langzaam oplopen naar net boven de 90 graden. Bij andere games die minder CPU vragen is de temperatuur meestal tussen de 80-85 graden. De GPU temperatuur blijft wel een stuk lager (60-70 graden), terwijl deze wel zwaarder wordt belast (tot 100%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52
The Inquisitor schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:28:
[...]

Ze zullen niet moeilijk doen, de een jaar garantie geld alleen echt voor de zakelijk bestelde modellen die niet onder de consumentenwet vallen dan

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Tip voor wie nog een laptoptas zoekt voor een Alienware 15 R3. Ik heb deze gekocht afgelopen week:
https://www.caselogic.com...-case-_-dlc_-_117_-_black
Het is een tas voor een 17", maar de AW15R3 past er precies in en in het voorvak past met gemak de voeding en een muis. Verder kun je in het vak voor de laptop ook nog een ipad in een aparte sleuf meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
De topicstart heeft een complete update gehad, een beetje in de stijl van de nieuwe Alienware site (Alienware.com). Hij is nog niet af, want ik wil hm nog mooier maken en afwerken, maar het was wel weer eens tijd voor een update ;)
Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste