[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:35
Vis schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:38:
Nou.. Dell techneut straks gekeken naar mn laptop (ik was er zelf niet bij) en zou een nieuwe bezel plaatsen.
Heeft ie niet gedaan, hij zei dat dit euvel terug zou komen :s
Ik ben echt flabbergasted.

Wat moet ik nu?

Volgens die man aan de telefoon gister zou ik bij een reparatie mn recht op retour binnen 14 dagen kwijt zijn. Maar hij heeft dus niks gedaan.. nu ga ik echt twijfelen om de 15 R3 terug te sturen. Verder volgens mij een prima exemplaar, alleen ga ik me grandioos storen aan de steeds groter wordende gleuf van de bezel.

Ik heb m nog niet goed getest tijdens zware Games wat de temps doen, dat ga ik vanavond maar eens doen, en vanuit daar kijken of ik m volgende week ga omruilen of refunden.
Och gunst. Gewoon terug proberen te sturen en anders een nieuwe monteur vragen.
Mijn ervaring is echter dat ie techneuten van Dell meer slopen dan dat ze repareren (lees voor de lol mijn ervaringen maar eens terug)
Het beste is imo terug sturen en een nieuw exemplaar orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:43

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
En welke van beide je ook kiest te doen, doe niet de derde optie: het zo laten en er "vrede" mee hebben.

Je krijgt 100% zeker spijt van die keus, en die gleuf is onacceptabel. Dit is niet een kwestie die je over het hoofd kan zien. Sterker nog, volgens mij komt er veel spanning op de bezel zodra je de deksel opent en sluit, normaal is dit geen probleem, maar als er zo n gleuf tussen zit... zou me niet verbazen dat het een keer knapt.

Waarom heeft de monteur niets gedaan? Dat slaat al nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:57

Vis

Thnx allemaal voor de input guys.

Waarom de monteur niets heeft gedaan is mij ook een raadsel, heb hem gesproken aan de telefoon en hij was heel enthousiast enzo, maar toch zei hij dat het geen enkele nut had om te doen omdat het schijnbaar niet zou werken.. vreemd zei ik.
Maar misschien maar goed ook dat hij dus niets heeft gedaan, want zo kan ik dus wel volgende week dit apparaat omruilen met een nieuwe. Want als ik mn geld terugvraag kan ik daar nooit hetzelfde model met die specs voor krijgen (leuke korting op korting van 650 in totaal).
Dus ze zorgen maar dat deze omgeruild gaat worden :)

Btw net nog even battlefield 1 gedownload en de cpu temps gecheckt, liep aardig in de 90 tot 98 😥 maar verder geen gekke dingen, hij bleef wel lekker stabiel opzich. Alleen met zulke temperaturen kan zo'n beestje toch niet langer dan 2 jaar mee lijkt me..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ja, je moet echt een compleet nieuw exemplaar krijgen met dezelfde specificaties, of een goede reparatie. Maar dit lijkt me een grove assemblagefout, dus zorg dat je goed op je strepen blijft staan.

90-98 graden vind ik ook hoog. Gaat dit om geregistreerde MAX temperatuur of echt een constante temperatuur op dat moment? Ik denk dat laatste, maar dit is alsnog hoog, want mijn i7 heeft (uit mijn hoofd) een max van 100 graden, jouw cpu zal niet veel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

The Inquisitor schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:41:
Ja, je moet echt een compleet nieuw exemplaar krijgen met dezelfde specificaties, of een goede reparatie. Maar dit lijkt me een grove assemblagefout, dus zorg dat je goed op je strepen blijft staan.

90-98 graden vind ik ook hoog. Gaat dit om geregistreerde MAX temperatuur of echt een constante temperatuur op dat moment? Ik denk dat laatste, maar dit is alsnog hoog, want mijn i7 heeft (uit mijn hoofd) een max van 100 graden, jouw cpu zal niet veel anders zijn.
Jep constante temperatuur wat afterburner aangeeft tijdens BF1. Ga straks ff de processor undervolten naar -0.150 kijken wat ie dan doet. Ga m sowieso terugsturen/omruilen.
Wel echt belabberd hoe Dell de gehele nieuwe lijn van hun Alienwares zo slecht gecontroleerd op de markt kunnen brengen.

Oké net even flink getest met BF1 en ik snap iets niet.
Wanneer ik speel op de accu blijven mn temps rond de 65 graden tijdens gamen, alles smooth etc.
Wanneer ik game met de lader aangesloten gaan de fans ineens harder draaien en zie ik de temps omhoog schieten tot in de 90 graden!

En dat met 60 FPS beide, want heb in de GeForce Experience app de instellingen van battery boost aan staan en tot 60 FPS gezet (zodat ik dus ook op de accu volle Power kan gamen)
Vage eraan is dat op de accu alles perfect loopt qua temps, en op de lader dus de cpu overhit raakt, terwijl de fps en instellingen ingame t zelfde blijven.. snappen jullie dit? :)

[ Voor 26% gewijzigd door Vis op 11-12-2016 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Vrij frappant inderdaad. Schijnbaar wordt de CPU dan toch gethrottled op accu, maar de GPU niet (omdat je dat hebt ingesteld) waardoor de FPS goed blijven. Andere mogelijkheid: de CPU wordt pas te warm door de turboboost, en deze is wellicht uitgeschakeld op accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

The Inquisitor schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:53:
Vrij frappant inderdaad. Schijnbaar wordt de CPU dan toch gethrottled op accu, maar de GPU niet (omdat je dat hebt ingesteld) waardoor de FPS goed blijven. Andere mogelijkheid: de CPU wordt pas te warm door de turboboost, en deze is wellicht uitgeschakeld op accu.
Hmm oké.. zal ik eens proberen de turbo boost uit te zetten via Intel Extreme Tuning Utility en dan via de lader kijken wat de temps doen tijdens BF :) thnx

Ook de Performance Mode aangezet van de Alienware met de FN+F7 key, wat ook voor iets betere temps zorgde tijdens gamen.

[ Voor 10% gewijzigd door Vis op 11-12-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
FN+F7 is toch dat je op nivdia only zit? Als dat voor betere temps zorgt is dat wel vreemd, want dan zou je bijna denken dat je IGP aan staat onder het gamen.

Maar met de IGP BF1 spelen lijkt me niet heel goed te lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtrrr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-08-2024
Hmm klinkt niet zo best dat koeling verhaal. Ik werd er door de grote koelingroosters toe verleid te gaan denken dat de koeling van de Alienware 13 R3 beter zou zijn dan van een MSI Phantom Pro of Stealth Pro met GTX1060. Dat valt dus kennelijk tegen. Heeft iemand een beter geïnformeerde mening hierover? Vergelijkingen met genoemde MSI's?

Ik zoek een (liefst compacte) laptop met GTX1060 en Thunderbolt. Dacht 'm in de AW 13 R3 gevonden te hebben maar ga nu weer twijfelen.

Ik doe live audiovisueel werk en al te luide fans kan ik daar niet bij gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
De fans worden natuurlijk pas luid onder full load, ik neem niet aan dat je Battlefield zit te spelen tijdens je audiovisueel werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmm15
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 21:21
Mijn status staat al sinds 10/12 op Agent afhalen; onderweg naar UPS-facil. Vraag me ten zeerste af waarom alle stappen zo lang moeten duren. Een levertijd van 3 weken voor een laptop vind ik eerlijk gezegd niet van deze tijd. Hopelijk krijg ik mijn 15r3 nog deze week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:45

GforceNL

Out of memory....

Heb uiteindelijk vandaag er voor gekozen om de 13R3 terug te sturen. Super mooi en degelijk dingetje, maar toch te klein om lang achter te zitten.
Ik ga dit topic nog eens doorspitten en de reviews bekijken va de 15 inch, misschien dat die beter voor me is. Jammer dat de 15 inch geen OLED heeft... :/

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtrrr
The Inquisitor schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:08:
De fans worden natuurlijk pas luid onder full load, ik neem niet aan dat je Battlefield zit te spelen tijdens je audiovisueel werk ;)
Zou je van opkijken... Skeleton tracking met 2 kinects, 4.1 audio synthese, 4x 1280x800 openGL renders naar beamers, 1x monitor display met nog een openGL render window, data processing van 6 sensoren, DMX output. Draait nu op een i5 4690K en GTX670 desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtrrr
13R3 owners, zouden jullie me aanraden om er 1 te halen en middels re-pasten en eventueel under-voltage de temps en fans onder controle te houden? Of kan ik beter ergens anders kijken? Issue is dat relatief compacte laptops met GTX1060 GPU's and Thunderbolt3 nogal dun gezaaid zijn. De MSI's krijgen ook geen goede cijfers voor koeling en fan noise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

De enige manier om Max niet hoger dan 85 graden in BF1 te komen voor mijn 15 r3 is om in het Power plan menu van Windows de maximale processorstatus naar 90% te brengen. D.w.z. dat de turbo boost dan wordt uitgeschakeld.. merk er ingame vrijwel niets van, maar als ik normale taken aan het doen ben in Windows zelf wel, ietsje trager.

Erg vreemd allemaal, ze zijn nu wel een Exchange voor me aan het regelen zodat ik een nieuw exemplaar krijg zonder bezel issues, laten we hopen dat die verder wel helemaal goed is, geen lightbleed, normale temps etc.
Heb al aantal keer freezes gehad tijdens potje BF1 met dus geen aanpassingen en turbo boost dus gewoon aan. Ook undervolten heeft bij mij geen nut.

Al met al, redelijk teleurgesteld tot nu toe omdat dit toch echt wel een top notch game laptop dient te zijn en het hoort gewoon niet dat we na aanschaf van zo'n machine nog tweaks moeten uitvoeren in het Power plan, of undervolten, laat staan repasten.. wacht het even af wat er gaat gebeuren met mn Exchange, en als dat model geen verbeteringen heeft is het alsnog refunden ben ik bang. Ik wil super graag dat dit een top machine is, maar de issues zijn niet te accepteren imo.

[ Voor 25% gewijzigd door Vis op 13-12-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26

Edd

dtrrr schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:54:
13R3 owners, zouden jullie me aanraden om er 1 te halen en middels re-pasten en eventueel under-voltage de temps en fans onder controle te houden? Of kan ik beter ergens anders kijken? Issue is dat relatief compacte laptops met GTX1060 GPU's and Thunderbolt3 nogal dun gezaaid zijn. De MSI's krijgen ook geen goede cijfers voor koeling en fan noise.
Mijn ervaring is dat met repasten de temperatuur ong van 88 naar 78 graden ging en na undervolten (vanavond gedaan) van de 78 naar +/- 68 graden gaat.
Dit met het draaien van Prime95.
Wat mij wel opvalt is dat de fans dan amper draaien of heel rustig. Je voelt en ziet ze wel draaien, maar je hoort ze niet (althans ik ;))
Bij gamen, en dus gebruik van de GTX1060, hoor je de fans/luchtstroming wel. De temps van de proc lagen dan wel iets lager.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Lever je geen prestaties in door te undervolten? Eigenlijk jammer dat dit nodig is in principe. Dit soort laptops moeten gewoon vanaf de fabriek af aan al goede paste hebben en ook geen undervolt nodig hebben.

Maar goed, hopelijk is dit alleen een slechte batch van Dell en hebben ze deze kinderziekten er een beetje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Volgens mij levert undervolten geen performance loss in, alleen minder warmte omdat minder energie min of meer gelijk staat aan minder warmte. Doen ze bij GPU overclocken ook, maar ik weet er het fijne ook niet van.

Echter: het moet gewoon niet nodig zijn, niet bij Alienware. Dit is gewoon te gek. Mijn GPU wordt bijv max 70 graden na anderhalf uur gamen (BF4), en dan zit ik dat ding ook nog over te clocken. En zo hoort dat met AW :D

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:05
Personen die de nieuwe 13R3 al in huis hebben, vraagje:
- Wat voor sleeve of tas hebben jullie gekozen waar deze mooi in past?

Ik zit rond te kijken en krijg die van mij volgende week binnen, was benieuwd of jullie al iets netjes erbij hadden gevonden.

• Tommmm15
^ Voor 15r3 owners dezelfde vraag ^

• dtrrr
The Inquisitor schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:01:
Volgens mij levert undervolten geen performance loss in, alleen minder warmte omdat minder energie min of meer gelijk staat aan minder warmte. Doen ze bij GPU overclocken ook, maar ik weet er het fijne ook niet van.

Echter: het moet gewoon niet nodig zijn, niet bij Alienware. Dit is gewoon te gek. Mijn GPU wordt bijv max 70 graden na anderhalf uur gamen (BF4), en dan zit ik dat ding ook nog over te clocken. En zo hoort dat met AW :D
Ja het is een schande dat mensen een gloednieuw premium apparaat moeten hacken om er normale performance uit te halen. Het spreekt dan wel ietsjes in het voordeel van Dell dat men er niet moeilijk over doet en helpt door de service manual te publiceren, maar het zou niet nodig moeten zijn.

Ik vind het ook bizar dat Dell de toestellen zo accepteert van hun assemblage toeleverancier. Of hebben ze daar eigen fabrieken voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmm15
Sinds gister trots eigenaar van een Alienware 15r3. Ik was al lang op zoek naar een nieuwe laptop voor ongeveer 1500euro met een 10x0 grafische kaart die naast het spelen van games ook veel gebruikt zal worden voor school. Al snel werd duidelijk dat het zou gaan tussen de Asus GL502VM, MSI GP62 of Alienware 15r3. Op basis van verhalen over de bouwkwaliteit en uitbreidbaarheid heb ik uiteindelijk besloten om te kiezen voor de Alienware. Na aftrek van de 12% cybermonday korting kwam mijn systeem (6700HQ, 8GB ram, 1060GTX, FHD IPS) uit op 1508euro. Nadat ik mijn bestelling geplaatst had las ik verschillende horror-verhalen over zowel het scherm (flinke lightbleed) en de koeling (cpu temp van 100C en core verschillen van 10+). Gelukkig zijn er wat aanpassingen gemaakt aan het ontwerp en zouden systemen gebouwd na 6/12 (zo ook die van mij) hier geen last meer van hebben. Nu een dag mee gespeeld en geen seconde spijt van mijn keuze. Wat een absoluut pracht ding. Solide bouw, heerlijk toetsenbord en de verlichting is om je vingers bij af te likken. Na wat stress testing en het spelen van games blijft de temperatuur van de cpu onder de 70C. Koeling maakt veel herrie maar aangezien ik 90% van de tijd een hoofdtelefoon op heb stoor ik me hier niet aan. Heb ook een klein beetje lightbleed in de hoeken van het scherm maar dit is nauwelijks zichtbaar. Heb je vergelijkbare eisen en geduld (levertijd bij dell is relatief lang) dan is de alienware 15 een no-brainer. Mocht iemand vragen hebben, stel ze gerust! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Tommmm15 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:39:
Sinds gister trots eigenaar van een Alienware 15r3. Ik was al lang op zoek naar een nieuwe laptop voor ongeveer 1500euro met een 10x0 grafische kaart die naast het spelen van games ook veel gebruikt zal worden voor school. Al snel werd duidelijk dat het zou gaan tussen de Asus GL502VM, MSI GP62 of Alienware 15r3. Op basis van verhalen over de bouwkwaliteit en uitbreidbaarheid heb ik uiteindelijk besloten om te kiezen voor de Alienware. Na aftrek van de 12% cybermonday korting kwam mijn systeem (6700HQ, 8GB ram, 1060GTX, FHD IPS) uit op 1508euro. Nadat ik mijn bestelling geplaatst had las ik verschillende horror-verhalen over zowel het scherm (flinke lightbleed) en de koeling (cpu temp van 100C en core verschillen van 10+). Gelukkig zijn er wat aanpassingen gemaakt aan het ontwerp en zouden systemen gebouwd na 6/12 (zo ook die van mij) hier geen last meer van hebben. Nu een dag mee gespeeld en geen seconde spijt van mijn keuze. Wat een absoluut pracht ding. Solide bouw, heerlijk toetsenbord en de verlichting is om je vingers bij af te likken. Na wat stress testing en het spelen van games blijft de temperatuur van de cpu onder de 70C. Koeling maakt veel herrie maar aangezien ik 90% van de tijd een hoofdtelefoon op heb stoor ik me hier niet aan. Heb ook een klein beetje lightbleed in de hoeken van het scherm maar dit is nauwelijks zichtbaar. Heb je vergelijkbare eisen en geduld (levertijd bij dell is relatief lang) dan is de alienware 15 een no-brainer. Mocht iemand vragen hebben, stel ze gerust! _/-\o_
Nice om te horen dat jouw systeem geen temp problemen heeft! _/-\o_
Had idd ook gelezen dat de modellen ná 06-12 goed zouden moeten zijn.
Ik heb ook mijn 15 R3 op cybermonday besteld en op 07-12 ontvangen. (wat een verschil qua levertermijn met die van jou :? )
Ik heb dan wel de 6820HK cpu ,1070gtx ,16gb ram en UHD scherm, maar dat zou niet uit moeten maken w.b. levertijd lijkt mij.
Anyway.. mijn replacement is momenteel onderweg, want de bezel kwam los van het scherm. Verwachte levertijd van nieuw systeem is 28-12. Zal wellicht wel iets eerder zijn weer, maar als het goed is krijg ik nu dus ook een apparaat welke gebouwd is ná 06-12!
Ben zo benieuwd want gamen met 90/100 graden constant is niet leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmm15
Behalve dat het niet leuk is is het ook compleet onacceptabel voor een systeem van ~2000€. Gelukkig hebben ze dat zelf ook ingezien na de vele teruggestuurde exemplaren. Het beleid wat dell hanteert mbt levertijd en de klant op de hoogte houden is iets waar ik zoiezo mijn twijfels bij heb. Hopelijk ben je over een aantal dagen net zo tevreden als ik over mijn aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
Afgelopen vrijdag mijn laptop opgehaald en helaas met mijn 15 R3 hetzelfde als bij Vis. Eerst wow en dan zien dat het scherm bezel los laat aan de onderkant van het scherm. Er lijkt iets teveel spanning op te staan en de lijm laat langzaam los. Terug duwen maakt ook al niet meer uit.
Verder heb ik nog niets bijzonders gedaan maar aan het eind van de avond zag ik ook een temperatuur verschil van 20 graden tussen de CPU cores wat ook me wat aan de hoge kant lijkt...
Even een CPU benchmark draaien straks en morgen maar bellen.. :(

[ Voor 6% gewijzigd door fier0x op 18-12-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

fier0x schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:13:
Afgelopen vrijdag mijn laptop opgehaald en helaas met mijn 15 R3 hetzelfde als bij Vis. Eerst wow en dan zien dat het scherm bezel los laat aan de onderkant van het scherm. Er lijkt iets teveel spanning op te staan en de lijm laat langzaam los. Terug duwen maakt ook al niet meer uit.
Verder heb ik nog niets bijzonders gedaan maar aan het eind van de avond zag ik ook een temperatuur verschil van 20 graden tussen de CPU cores wat ook me wat aan de hoge kant lijkt...
Even een CPU benchmark draaien straks en morgen maar bellen.. :(
Ai ai.. balen..
Wat is jouw build date? Of wanneer is ie verzonden?
Als ie net nog voor 6 december uit de fabriek is gegaan zou ie niet aangepast zijn aan de heatsink.
Desalniettemin erg slecht om te horen dat kopers nog steeds die bezel problemen krijgen :(

Hou m'n hart vast.. en als ik jouw was zeker morgen direct bellen smorgens en een swap aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Thx. Ja even zien waar ze morgen mee komen. Laptop is verzonden op 6 december.

Edit: link plaatje:
https://goo.gl/photos/fSZBuNRnqJ2YohxG6

[ Voor 29% gewijzigd door fier0x op 18-12-2016 23:19 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

fier0x schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:08:
Thx. Ja even zien waar ze morgen mee komen. Laptop is verzonden op 6 december.

Edit: link plaatje:
https://goo.gl/photos/fSZBuNRnqJ2YohxG6
Ja precies.. mijn bezel gleuf is inmiddels al flink wat groter lol..
Heb jij btw ook t UHD scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Net Dell gesproken. Het was een bekend probleem met dit type laptop. Verder dezelfde diagnose als bij jou, woensdag komt een monteur langs. Ben dus benieuwd of die wel wat kan doen. Wordt vervolgd :)

[ Voor 17% gewijzigd door fier0x op 19-12-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Gelukkig geven ze intussen toe dat het een fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

fier0x schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:27:
Net Dell gesproken. Het was een bekend probleem met dit type laptop. Verder dezelfde diagnose als bij jou, woensdag komt een monteur langs. Ben dus benieuwd of die wel wat kan doen. Wordt vervolgd :)
Haha idd..
Heb je btw nog een stress tests gedaan of lang gegamed om de temps goed te checken?

Als je last hebt van shutdowns of freezes (welke ik heb gehad tijdens BF1) kun je dit ook aangeven en om een nieuw exemplaar vragen. Ze moeten wel.

Ik heb trouwens nog een garantie vraag m.b.t. Alienware / Dell apparaten.
Ze geven standaard 1 jaar garantie. Maar is het niet in NL gebruikelijk dat ze minimaal 2 jaar garantie moeten geven op dit soort electronica?

[ Voor 19% gewijzigd door Vis op 19-12-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat is niet gebruikelijk, dat is Europees verplicht. Dus je moet het eigenlijk zien als 1 jaar NBD garantie + 1 jaar 'normale' garantie.

je hebt wel kans dat ze gaan zeuren na een jaar, maar ze hebben gewoon geen poot om op te staan, dus dat komt wel goed. Apple doet bijv hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Precies, volgens mij heb je dan kans dat je bijv. de verzend kosten zelf moet betalen of zo.
Ja ik heb nog even goed naar de CPU temps gekeken maar hij lijkt hem nu af te kappen zodra een core 89 graden bereikt. Shutdown of freezes heb ik nog niet gehad. Ik kijk even hoe het woensdag gaat met de monteur van Dell.
Temperatuur lijkt een stukken beter te zijn na een repaste wat ik zo lees dus dat ga ik waarschijnlijk ook wel doen. Leuk klusje ook (al zou het natuurlijk helemaal niet nodig moeten zijn).
Dat is dan wel weer een pluspunt, fijn om weer eens een laptop te zien die je gewoon met schroeven open kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
En met een normale lay-out. Alles is zichtbaar en alles kun je er uit schroeven om zelf te vervangen of schoon te maken. Erg fijn.

Ik ga morgen 8GB DDR3 RAM ophalen om mijn 2 vrije slots in mijn Alienware M17 te vullen. Daarmee kom ik op 16GB RAM. Niet écht nodig, want mijn 8 ging niet vol, maar vind het leuk om gevuld te hebben en het kan alleen maar beter worden :)

Als ik h'm toch weer open heb, ga ik even de CPU fan schoonmaken, met max temp van 83 (GTA V) mag ik weinig klagen, maar hoe minder hoe beter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05-2023
Ik heb sinds vorige week donderdag mijn Alienware 15 R3 mogen ontvangen. Die van mij is met UHD scherm, i7 6820HK en een GTX 1070. Hij is verstuurd door Dell op 6 Decemeber. Viel me gelijk al op dat ik ruimte heb tussen mijn bezel en mijn scherm (net boven het Alienware logo), en na een korte stresstest liepen mijn temperaturen op naar 100 graden met 30% CPU throttling.
Ik heb de tech support niet opgebeld maar gelijk de klanten service gebeld, morgen word hij terug gestuurd. De support kan misschien het bezel probleem oplossen en de hitte problemen kan ik misschien zelf oplossen door te repasten. Maar ik heb een laptop besteld van 2.5k, dan wil ik geen knutsel project thuisgestuurd krijgen.

Ik wacht het even een paar weken af en kijk hoe de reacties zijn van anderen die een 15R3 besteld hebben na 6 Decemeber. Als het echt beter is dan bestel ik er wel weer een nieuwe.
Dit ding heeft echt de mogelijkheid om de ideale laptop te zijn voor mij, maar dan moet wel technisch alles in orde zijn.
Dit is mijn derde Alienware systeem, maar elke keer lijkt de kwaliteit slechter te worden, en de service is echt verschrikkelijk in vergelijking met een paar jaar geleden (maar toen werden ze nog gebouwd in Belfast, nu komt alles massaproductie uit China). Erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Paar jaar geleden? Hoelang is dat? Mijne kwam ook uit China, en dat is al ruim 3 jaar geleden. Dus dat zal wel enige tijd terug zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
Dat was mijn eerste Alienware laptop: een M17x R2. Dat is 7 jaar geleden geloof ik. Dat was rond de tijd dat Dell Alienware overgenomen had. Die was nog gebouwd in Belfast ik werd toen zelfs nog gebeld door het productie team of ik mijn eigen naam op de bodemplaat wou hebben en of ik nog meer persoonlijke wensen had.
Daarna werd ik nog een tweede keer gebeld om te melden dat de productie en test van mijn laptop voltooid was en dat hij en verstuurd werd.

In ieder geval had ik toen nog het gevoel dat ik iets speciaals gekocht had dat zorgvuldig en persoonlijk gebouwd werd. Nu heb ik het gevoel dat voor het zelfde geld alles van de loopband komt. Dat is geen enkel probleem, maar voor een systeem in deze prijs categorie mag je toch wel verwachten dat op zijn minst elke systeem een keer kort aangekeken word voordat ze verstuurd worden. Dingen als de ruimte tussen bezel en scherm moeten toch al opvallen voordat die laptops de fabriek verlaten. En de warmte problemen kunnen ook gevonden worden door een kleine korte stresstest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ik heb zelf van de eerste generatie's nooit eentje gehad, maar een feit is wel dat je toen via de website van Dell veel meer kom customizen. Inderdaad, naam plaatje graveren, kleuren van de behuizing, en ook de altijd die muismatjes en een cap etc bij de bestellingen.

Het worden steeds meer mainstream laptops. Ook omdat in de nieuwere types de videokaart vast gesoldeerd zit. En de quality control is inderdaad bagger, als die er uberhaupt is. Ik heb zelf een soort van DOA gehad, en ik lees al weer dingen van loslatende behuizingen en dolgedraaide schroefjes.
Dit probleem is rond de laatste generatie M17x ontstaan, R3/R4 met die loszittende accu's waar ook zoveel heisa om was. Sinds dien heeft Alienware met nieuwe types toch vaak simpele opstartproblemen gehad, welke naar mijn mening niet nodig hadden hoeven zijn.

Pak nou die oude M17x of M18x, die kunnen vandaag de dag nogsteeds meekomen, en die m18x zeker met die dubbele videokaart slots. Plus dat ik het oude design toch meer authentiek vond en puur Alienware. Terwijl het nieuwe design makkelijk met MSI of Razer vergeleken kan worden.

Aangezien ik Alienware wel mis, ga ik binnenkort eens naar de oude generatie m18x kijken :)

[ Voor 22% gewijzigd door Coehinator op 21-12-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

timesplitter schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:07:
Ik heb sinds vorige week donderdag mijn Alienware 15 R3 mogen ontvangen. Die van mij is met UHD scherm, i7 6820HK en een GTX 1070. Hij is verstuurd door Dell op 6 Decemeber. Viel me gelijk al op dat ik ruimte heb tussen mijn bezel en mijn scherm (net boven het Alienware logo), en na een korte stresstest liepen mijn temperaturen op naar 100 graden met 30% CPU throttling.
Ik heb de tech support niet opgebeld maar gelijk de klanten service gebeld, morgen word hij terug gestuurd. De support kan misschien het bezel probleem oplossen en de hitte problemen kan ik misschien zelf oplossen door te repasten. Maar ik heb een laptop besteld van 2.5k, dan wil ik geen knutsel project thuisgestuurd krijgen.

Ik wacht het even een paar weken af en kijk hoe de reacties zijn van anderen die een 15R3 besteld hebben na 6 Decemeber. Als het echt beter is dan bestel ik er wel weer een nieuwe.
Dit ding heeft echt de mogelijkheid om de ideale laptop te zijn voor mij, maar dan moet wel technisch alles in orde zijn.
Dit is mijn derde Alienware systeem, maar elke keer lijkt de kwaliteit slechter te worden, en de service is echt verschrikkelijk in vergelijking met een paar jaar geleden (maar toen werden ze nog gebouwd in Belfast, nu komt alles massaproductie uit China). Erg jammer...
Same here, zelfde specs en zelfde problemen zoals eerder vermeld hier..
Maar waarom heb je niet meteen een nieuw exemplaar gevraagd? Die van mij is nu in productie en heb de oude nog thuis. Die stuur ik op zodra de nieuwe er is. Deze heeft als t goed is een build van ná 6 december en aangezien hij nu al enige tijd in productie is heb ik het idee dat ze bij de quality de systemen nu beter aan het controleren zijn. Is ook te lezen op o.a Reddit. Je kan het allicht proberen. Succes en verder uiteraard helemaal met je eens dat voor dat geld het product gewoon 100% goed moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ja, dit is écht jammer. Alienware was vroeger inderdaad een niche product, maar dat kun je ook niet langer verwachten van Dell. Het voordeel is dat we voorheen geen Alienware konden bestellen in Nederland, en nu dus wel, maar helaas wel ten koste van wat specialiteit.

Echter is de kwaliteit cruciaal, en daar bleef Alienware onder bekend staat: stevige behuizing, premium materialen, dubbele fans, alles tiptop in orde, maar als ik dit lees schrik ik ook.

Ik ben blij dat mijn Alienware M17 nog goed mee gaat, want als ik een nieuwe wil kopen wil ik weer een Alienware, maar met deze verhalen zou ik ernstig twijfelen. voor 1600 euro heb ik 3 jaar geleden gelukkig wél een uitstekend apparaat ontvangen, en deze maand voorzien van +8GB RAM en +1TB SSD. De i7 CPU kan alles makkelijke handelen, alleen mijn GFX zal het langzamerhand steeds moeilijker krijgen. Het was toen al geen topmodel, en ik ben bang dat recente games niet meer op high kunnen, maar dat zal ik nog eens proberen. Gelukkig werkt het overclocken van de GPU goed, waardoor ik net wat meer FPS uit de games kan persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
Vis schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:53:
[...]

Same here, zelfde specs en zelfde problemen zoals eerder vermeld hier..
Maar waarom heb je niet meteen een nieuw exemplaar gevraagd? Die van mij is nu in productie en heb de oude nog thuis. Die stuur ik op zodra de nieuwe er is. Deze heeft als t goed is een build van ná 6 december en aangezien hij nu al enige tijd in productie is heb ik het idee dat ze bij de quality de systemen nu beter aan het controleren zijn. Is ook te lezen op o.a Reddit. Je kan het allicht proberen. Succes en verder uiteraard helemaal met je eens dat voor dat geld het product gewoon 100% goed moet zijn.
Ik heb gevraagd of ze hem kunnen vervangen maar de persoon aan de lijn vertelde mij dat ze me alleen terug kunnen betalen maar niet kunnen omruilen. Het enige probleem is dat ik hem wel besteld heb met die 350 euro korting, dus ik heb ze nu nog maar een email gestuurd om te vragen of ze me deze korting weer kunnen geven als ik een nieuwe bestel. Ik heb hem overigens besteld bij Alienware Oostenrijk, dus ik heb ook te doen met de Oostenrijkse support (helaas want die is echt slecht).

Voordat ik een nieuwe bestel wil ik eest afwachten of de problemen echt verholpen zijn bij de mensen die er nu één bestellen. Ze zeggen van wel, maar dat zeiden halverwege november ook. Deze keer ziet het er naar uit dat ze echt wel een oplossing hebben,maar ik ben toch nog voorzichtig.
Ik zal het dus zeer op prijs stellen als je ons op de hoogte kan houden ;)

Ik word trouwens wel heel erg blij van het idee van de Alienware 15 R3 zonder problemen en rond 70 graden. Als dat ding werk zoals hij zou moeten werken dan is het echt ongelofelijk dat ze die hardware in z'n behuizing weten te krijgen. Het design/idee is niksmis mee, maar de uitvoering laat nog wat te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Ik heb hier ook nog een echte Ierland Alienware staan. Nou ja de kast dan, de inhoud is al een paar keer vervangen. Ja ging toen wel anders dan nu maar dan was de prijs ook wel hoger. Muismat gebruik ik nog steeds! Handleiding in een leren mapje... nu nieteens een handleiding..
Anyway de monteur heeft vandaag mijn scherm bezel vervangen. Netjes gedaan hoor.
Dus toen dacht ik, ach, laat ik maar gelijk repasten. Openen van de laptop is best gemakkelijk al ben ik toch wel een dik uurtje bezig geweest.
Mijn R15 van 6 december heeft nog twee strips van dezelfde dikte op de heatsink. De versie met de fix heeft verschillende diktes zag ik op een youtube filmpje. Dacht dat ik zelf nog thermal pads had maar helaas niet de juiste dikte... Dus alleen een repaste gedaan met Gelid GC-Extreme.
Even kijken hoe het gaat maar in een snelle test nu vergeleken met die van vanmorgen (20 min OCCT) lijkt de max temp zo'n kleine 15 graden omlaag te zijn gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door fier0x op 21-12-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

fier0x schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:00:

Anyway de monteur heeft vandaag mijn scherm bezel vervangen. Netjes gedaan hoor.
8)7

Zo te merken hebben alle monteurs van Dell dezelfde trainingen gehad *ahum*

De een doet het wel en de ander niet haha.. |:(

Maar goed, wel super fijn voor je natuurlijk! en die repaste ook nice. Heb je toevallig Battlefield 1 of een andere CPU zwaar intensieve game om te testen?
Ik merk zelf dat OCCT bij mij ook redelijk "normale" temps heeft tijdens een test, maar als het er echt op aankomt tijdens gamen slaat ie op hol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

timesplitter schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:41:
[...]

Ik zal het dus zeer op prijs stellen als je ons op de hoogte kan houden ;)
Zal ik zeker doen! :+

Zal alleen wel ff duren denk ik.. sws verwacht ik m deze week niet meer. Misschien volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Vis schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:34:
[...]

8)7

Zo te merken hebben alle monteurs van Dell dezelfde trainingen gehad *ahum*

De een doet het wel en de ander niet haha.. |:(
Dat is het probleem als je bedrijven inhuurt voor deze werkzaamheden. Er komt geen Dell mannetje, er komt een service monteur die ingehuurd is door Dell (en mogelijk ook voor tig andere merken werkt). De ene regio heeft een topbedrijf met topmonteurs, en de andere een paar flapdrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

The Inquisitor schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:53:
[...]

Dat is het probleem als je bedrijven inhuurt voor deze werkzaamheden. Er komt geen Dell mannetje, er komt een service monteur die ingehuurd is door Dell (en mogelijk ook voor tig andere merken werkt). De ene regio heeft een topbedrijf met topmonteurs, en de andere een paar flapdrollen
Ahzo vandaar.. dan snap ik dat helaas ja..

• timesplitter
Kleine update van mij kant. Mijn 15 R3 zou vandaag opgehaald worden, maar de UPS is niet op komen dagen. Ook wou de klanten service mijn laptop niet omwisselen voor een ander, ze hebben gezegd dat ik daarvoor de technische support moet hebben.
Heb de klantenservice gezegd dat ze die UPS maar moeten afzeggen en dat ik het verder wel regel met de technische support. Dus die heb ik net gebeld, en die zeiden: 'Ik weet niet wat ze bij de klatenservice voor een probleem hebben, maar wij kunnen zeker geen hardware laten omruilen daarvoor moet je echt de klantenservice hebben' :( In ieder geval willen ze morgen een troubleshooting session doen en daarna zullen we wel zien. Het zal er wel op neerkomen dat er iemand voorbij komt om de bezel te vervangen en dat ik de koeling zelf mag regelen.

[ Voor 34% gewijzigd door timesplitter op 22-12-2016 12:30 ]

• fier0x
Vis schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:34:
[...]

Heb je toevallig Battlefield 1 of een andere CPU zwaar intensieve game om te testen?
Ik merk zelf dat OCCT bij mij ook redelijk "normale" temps heeft tijdens een test, maar als het er echt op aankomt tijdens gamen slaat ie op hol.
Haha ik vond dit al aan de hoge kant! Nee die heb ik nog niet. Misschien dat ik tijdens de vakantie Battlefield ga proberen. Wel ook een paar keer 3D Mark achter elkaar gedraait met ongeveer hetzelfde resultaat. Ga die pad nog wel vervangen maar voor nu lijkt het wel ok. Eerst maar even met de Amplifier spelen :)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
BF is inderdaad een prima game om de CPU lekker (Variabel) te stressen. GTA V overigens ook. Dat zijn echt de enige 2 games die mijn CPU fan zo nu en dan hard laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhnb
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-07-2024
Hey iedereen, goede info hier, thanks daarvoor.
Ik heb ook een vraag, ik overweeg de 15r3 te kopen, ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat de build quality goed is dan. Ik wil alleen graag het 4k scherm gebruiken, maar ik kan er nergens specs over vinden.
Ik wil hem dus gebruiken voor content creatie en zou graag willen dat de kleuren enigzins sRGB of beter zijn. Maar kan er dus maar weinig info over vinden. Zijn er mensen die het 4k scherm hebben en er tevreden over zijn? Alvast bedankt!

-Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Jhnb schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:14:
Hey iedereen, goede info hier, thanks daarvoor.
Ik heb ook een vraag, ik overweeg de 15r3 te kopen, ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat de build quality goed is dan. Ik wil alleen graag het 4k scherm gebruiken, maar ik kan er nergens specs over vinden.
Ik wil hem dus gebruiken voor content creatie en zou graag willen dat de kleuren enigzins sRGB of beter zijn. Maar kan er dus maar weinig info over vinden. Zijn er mensen die het 4k scherm hebben en er tevreden over zijn? Alvast bedankt!

-Johan
Ik heb sinds 7 december een 15 R3 met 4k scherm. Buiten het feit dat deze teruggaat zodra ik mn nieuw exemplaar heb ontvangen, kan ik alleen maar zeggen dat ik erg blij ben met het UHD scherm. Ik doe veel met fotografie en de kleuren en scherpte spat er echt vanaf. Kleur echtheid is ook top. De kijkhoeken zijn ook dikke prima, maar dat is IPS sowieso. Nog geen scaling problemen tegengekomen met apps, eigenlijk alles wat ik gebruik wordt goed gescaled.
Het is een Sharp 1450.
Via Hwinfo kan ik er wat meer over vinden:
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/pur289eff/Naamloos3.jpg

Ik heb dit scherm wel direct gecalibreerd via een instelling in Windows 10 zelf. Vond hem namelijk te groen. Na je dat gedaan hebt zou ik eventueel ooit ook nog met een Spyder apparaatje ofzo serieus calibreren, maar dat doe ik wel met mijn volgende (hopelijk foutloze) 15 R3.

Verzonden en komt wrs volgende week binnen, ben zo benieuwd of alle hitte problemen en bezel foutjes zijn opgelost. Keep u posted ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhnb
Ha Vis,

Dank je voor de feedback, weet je toevallig ook of het scherm 100% of bijna 100% sRGB is? Ik kan ook met jouw data helaas niet echte info vinden nog..
Neig ook wel beetje naar de 13 met het Oled scherm... hmm lastig lastig :)

Thanks!
-Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Jhnb schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:08:
Ha Vis,

Dank je voor de feedback, weet je toevallig ook of het scherm 100% of bijna 100% sRGB is? Ik kan ook met jouw data helaas niet echte info vinden nog..
Neig ook wel beetje naar de 13 met het Oled scherm... hmm lastig lastig :)

Thanks!
-Johan
Ja als je 100% rgb wilt hebben zit met met OLED sowieso beter, veel beter. Grotere kijkhoeken, zwart wat echt zwart is etc etc.
Maar goed, je levert dan wel in op grootte.

Plus het feit dat je gewoon een externe monitor kan kopen die het wel heeft, en waar altijd veel info over te vinden is.

Alienware/Dell gebruikt namelijk niet altijd dezelfde displaymodules. Mijn eerste alien 17 had een prima scherm, terwijl mijn replacement een scherm had wat echt aanzienlijk slechter was.
Na vergelijking met The Inquisitor welke een laptop had uit dezelfde batch als mijn eerste, bleek dat hij een LG paneel had, en ik een AUO (optronics oid), die laatste was dus slechter dan de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Yup, dus dat is gewoon niet te voorspellen, ze graaien gewoon hetgeen wat ze op de plank hebben liggen, en dat kan dus een ander merk display zijn (met alle gevolgen vandien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhnb
Ah, dat maakt het alleen maar makkelijker, of w8 nee toch niet :P

Ok, dan ben ik nog benieuwd of er een serieus alternatief is eventueel, ik zit ook te kijken naar: https://www.msi.com/Laptop/GT62VR-6RE-Dominator-Pro.html
Specs zijn hetzelfde, looks overduidelijk niet, maar ik zoek iets van maximaal 15,6 inch, gtx 1070 en higher res dan HD, 2560 is ook ok, 4K is geen must. Vind de MSI lelijk, maar heeft wel een full keyboard en omdat ik programmeer, 3D en edit is dat wel prettig. Maar ik sta nog open voor alternatieven. Maar liefst de AW, ben alleen beetje bang van alle issues die ermee kunnen zijn.
Thanks voor any input en als dit niet gepaste vraag voor deze topic is hoor ik het graag!

-Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
ach, het kan makkelijk: je bestelt lekker de Alienware omdat het bazendingen zijn, je maakt h'm open, stresstest h'm de komende dagen, en mocht het een onding zijn, of je problemen hebben, stuur je de bende terug en krijg je je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhnb
Da's dan ook wel weer zo. Ok, ff denken nog, maar als ik voor de AW ga dan zal ik mijn ervaringen ook posten. Thanks zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

4k model maakt ook mooi gebruik van Optimus waardoor je 5+ uur op een accu kunt werken. Met een MSI mag je blij zijn dat die 2,5 uur meegaat ongeveer. De nieuwe Alienware's en hun 99hW accu zijn echt bazig.
Al moet ik toegeven dat ik wel een hele dikke aanbieding had ontdekt tijdens het bestellen destijds aan het einde van black Friday waardoor ik 650,- korting kreeg op het topmodel van de 15 inch AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Optimus scheelt inderdaad een slok op een borrel. Het valt me ook reuze mee in hoeverre de accu degradeert. Mijn AW is nu 3,5 jaar oud, maar de accu lijkt nog wel in dezelfde staat (volgens HWmonitor is dat zo, maar dat geloof ik niet). Al met al dikke prima. De accu van mijn sony laptop was na 2 jaar al redelijk dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhnb
Ik zie wel overal coupons en doorklik korting maar die gaan allemaal naar de US versie van Dell. Zijn die codes alsnog bruikbaar op de Nl/EU versie, so far heb ik nog geen geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Alleen de Dell VIP club (EPP) is geldig in NL waarschijnlijk. Soms zijn er nog wat cashback sites.

• Jhnb
Er is nu net een kortings code beschikbaar gekomen voor 7% minder, dus da's netjes, bestelling is geplaatst! *fingers crossed :)

• Vis

Vis

YES YES YES
Vandaag mijn 2e 15 R3 ontvangen... en hij is heeeeelemaal perfect :D :D
Geen losse bezel
Geen maar dan ook echt geen lightbleed!
En dan het belangrijkste.. de temperaturen. OCCT test gedaan en bleef lekker stabiel 65 tot 70 en kwam niet hoger dan 75 max. waar mn vorige exemplaar tot 95 kwam.
Geen core diferentials van 20 graden meer.
Tijdens gamen ook super, max 80 waar ie voorheen 100 haalde, constant :D

CPU throttled nu ook niet meer :D

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/pxx1iqewx/Naamloos.jpg

Straks even Battlefield 1 installeren en dan kijken.. want die game ging met vorig exemplaar echt tot 100 graden constant, met freezes. So far so good dus :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Vis op 29-12-2016 17:24 ]

• Jhnb
Ah goed man!

• Vis

Vis

Na een BF1 sessie toch de cpu tot hoog in de 90 zien gaan :(
Ik denk dat dit echt door BF zelf komt, het spel vraagt enorm veel van de CPU volgens mij..
Met No Man's Sky (ook een cpu intensieve game dacht ik zo) komt ie tot 75/80 graden max constant en alles op Ultra (4k) daar is wel mee te leven.

Moet denk ik toch maar tijdens BF1 de turbo boost uitzetten om max 80 te krijgen en de cpu niet te laten throttellen, lijkt me de enige oplossing.

Ben m nog flink aan het testen, vooralsnog super blij met t apparaat :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vis op 29-12-2016 22:26 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Goed om te horen, zo hoort een Alienware te presteren. Ik speel zelf nog BF4, BF1 nog niet aangeschaft, en dat is nog steeds de enige game (oke en GTA V) die de CPU dusdanig belasten dat de temperatuur veel hoger uit komt dan bij andere games. BF4 is al uit 2013, dus BF1 zal dat ongetwijfeld een stuk beter doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwheuvel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:29
Ik heb zelf een Alienware 15 R3 besteld op 14 december. Gisteren geleverd via UPS.

Mijn gekozen configuratie bestaat uit de Intel 6820HK, NVidia GTX1070 en 32GB geheugen en het FHD IPS scherm.

Na alle negatieve reacties op Reddit gelezen te hebben kneep ik hem wel een beetje, maar de genoemde issues treden in de mijne in ieder geval (gelukkig) niet op.

Het is een beest van een machine in een (zo) compact (mogelijke) behuizing. Nu nog op zoek naar een goede rugzak aangezien de afwijkende maat er voor zorgt dat hij niet in een standaard 15.6" rugzak past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Idd een beest van een machine.

Enige puntje wat me nu opvalt t.o.v. mijn vorig exemplaar is dat wanneer ik enige tijd alleen doe browsen blijf ik de SSD? of HDD of een of andere kleine fan horen... Wel heel stil, maar bij mn vorige exemplaar ging ie tijdens browsen alleen echt helemaal uit en was ie compleet stil. Net als een tablet om t zo maar te zeggen..
Alle instellingen al gecheckt, er loopt niets raars op de achtergrond via task manager gecheckt.. kom er niet uit.. iemand toevallig de gouden tip?

[ Voor 6% gewijzigd door Vis op 30-12-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Mooi om te horen dat je een goed exemplaar binnen heb! Er zitten toch maar twee fans is? Misschien is het de HDD? Die kan ik bij mij ook wel zachtjes horen af en toe.

@Jwheuvel Zeker iets om op te letten. In de 17" sleeve van mijn rugzak past die ook niet. En ik had al een kleinere 17" rugzak geruild voor deze (Dakine Network II). Gelukkig past die wel in het laptop vak alleen niet in de speciale sleeve. Overigens voor mij prima, alienware in het vak en de cintiq companion2 in de sleeve. Perfect!

[ Voor 5% gewijzigd door fier0x op 30-12-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtrrr
Is hier iemand bij Rotterdam in de buurt die zijn/haar 13R3 of 15R3 met mijn Asus GL702VM wil vergelijken? Ben aan het twijfelen of ik deze ga terugsturen of niet. Had 'm gekocht in de hoop geen hitteproblemen te hebben, afgaande op reviews, maar Prime95 + Furmark laat de CPU toch throttlen. Dan is zo'n 17" bakbeest alweer een stuk minder interessant. Maar de fan noise is ook van groot belang voor me. Vandaar dat ik 'm graag 1-op-1 zou willen vergelijken.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Hallo mensen van dot fora! Ik ben na 4 lange jaren gamen op mijn m17x r4 met een gtx 680M weer eens toe aan een upgrade van een laptop. Persoonlijk ben ik gewend nu aan een 17 inch en zou eigenlijk niet kleiner willen. Mijn vraag is nu eig wat raden jullie nu vooral aan? Zie dat veel mensen de 15 hebben gehaald (met de graphics amplifier is dat ofc future proof) en wat zijn op de huidige generatie de grootste verschillen tussen de 15 en 17 inch (aangezien je die 10% VIP korting kan krijgen zijn de prijzen wat schappelijker). De gtx 1080 nijg ik het meest naar maar 2700 pegels in 1 go is wel erg veel...

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:32
Klus er een nieuwe graphics kaart in en je kunt er nog 2 jaar mee vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Naif0n schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 04:14:
Hallo mensen van dot fora! Ik ben na 4 lange jaren gamen op mijn m17x r4 met een gtx 680M weer eens toe aan een upgrade van een laptop. Persoonlijk ben ik gewend nu aan een 17 inch en zou eigenlijk niet kleiner willen. Mijn vraag is nu eig wat raden jullie nu vooral aan? Zie dat veel mensen de 15 hebben gehaald (met de graphics amplifier is dat ofc future proof) en wat zijn op de huidige generatie de grootste verschillen tussen de 15 en 17 inch (aangezien je die 10% VIP korting kan krijgen zijn de prijzen wat schappelijker). De gtx 1080 nijg ik het meest naar maar 2700 pegels in 1 go is wel erg veel...
Future proof wil ik niet direct zeggen. Meende dat het aardig uit maakte welke drivers je installeerde, en dat niet alles even compatible was.

Als je een M17 hebt kan je er ook aan denken om (zoals hierboven voorgesteld) een nieuwe graphics card te installeren. via Newegg zijn die wel te koop. Dan gooi je er nu een 880M of een 1080m in oid.
Mits er met je laptop nog niets mis is natuurlijk.
Gezien de prijzen op Ebay is het zowat goedkoper een nieuwe laptop (BTO oid) te kopen en hem daar uit te slopen om hem vervolgens in je alienware te bouwen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Coehinator op 02-01-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
Hoi

Ik wil ook een Alienware laptop aanschaffen. Ik zit al een tijdje te zoeken naar voordelige opties. Hoe kan ik bv die 10 % vip korting verkrijgen? Kan ik mij aanmelden?

De verschillen tussen de US en NL prijzen zijn ook trouwens asociaal. 1728 euro omgerekend voor de duurste 15inch uitvoering.

[ Voor 34% gewijzigd door angelico66 op 03-01-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtrrr
dtrrr schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:43:
Is hier iemand bij Rotterdam in de buurt die zijn/haar 13R3 of 15R3 met mijn Asus GL702VM wil vergelijken? Ben aan het twijfelen of ik deze ga terugsturen of niet. Had 'm gekocht in de hoop geen hitteproblemen te hebben, afgaande op reviews, maar Prime95 + Furmark laat de CPU toch throttlen. Dan is zo'n 17" bakbeest alweer een stuk minder interessant. Maar de fan noise is ook van groot belang voor me. Vandaar dat ik 'm graag 1-op-1 zou willen vergelijken.

Iemand?
Ik heb hier nu ook een MSI GS63VR naast de Asus GL702VM. Niemand die er een Pascal-GPU Alienware naast wil zetten voor een vergelijking?

De GL702VM gaat waarschijnlijk teruggestuurd worden. De MSI maakt meer lawaai maar loopt veel koeler, heeft headroom om de fans te tweaken en de GPU te overclocken, en is een stuk compacter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Het is jammer dat een losse GPU zo duur is, want het vervangen is niet eens zo lastig (gezien op filmpjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Al een week bezig om NBD service hier te krijgen voor mijn R3. Customer service blijft maar vragen om error codes die ik niet heb aangezien alle tests passed zijn. En dan verwijzen ze je naar een shop die letterlijk een balie in een hoekje ergens is en nog nooit van Alienware gehoord hebben :F

Heb last van een verticale streep, zo'n 2cm bovenin de hoek. Dun maar zeer irritant als je weet dat ie er zit.
Display? Of misschien de kabel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jyWwY98ZCEHhhY8baqEBrHuF/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
Na veel aandringen bij de Dell klantenservice heb ik het toch voor elkaar gekregen dat ze mijn 15 R3 hebben omgeruild in plaats van een refund (zo hou ik het voordeel van de cyber monday deal).

Vorige week is de nieuwe laptop binnen gekomen, en deze is velen malen beter! Wat gelijk opviel is dat er geen ruimte meer is tussen het scherm en de bezel. Ook voelt de laptop beter aan. Vreemd genoeg voelt deze meer solide aan, alsof de vorige laptop niet goed in elkaar geschroefd was.

Eerst een CPU+GPU stress test gedaan met AIDA64. Hier kwamen de temperaturen ongeveer tot 85 graden max met een gemiddelde van 76 graden. Dit is niet slecht maar ik weet van notebook reviews dat het beter kan.
Ik heb de laptop open geschroefd en toch een repaste uitgevoerd met Arctic MX-4 (en ook gelijk de HDD uitgebouwd en een extra M2 SSD ingebouwd). Bij het openen van de laptop was het goed duidelijk dat deze de verbeteringen voor de heatsink heeft (de thermal pads naast de processor zijn vervangen voor een veel dunner thermal tape).

Na de repaste zijn de temperaturen net iets beter: met de zelfde test kwam de maximale temperatuur ook uit op 85 graden maar het gemiddelde was iets beter met 71 graden.

Ik heb de laatste dagen merendeel WoW gepeeld (4k, graphics op maximaal) en daarbij de temperaturen in de gaten gehouden. Deze zijn gemiddeld 68 graden en maximaal 75.

Ik zal vanavond eens wat zwaardere games proberen. Ik heb het gevoel dat ik hem nog steeds wel naar 90 graden kan pushen. Maar 100 graden zou niet meer voor moeten komen.

Idle en met browsen ligt de temperatuur ongeveer op 60 graden, en maken de fans helemaal geen geluid. Elke 10 minuten springen ze dan 10 seconden aan maar meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

timesplitter schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:11:
Na veel aandringen bij de Dell klantenservice heb ik het toch voor elkaar gekregen dat ze mijn 15 R3 hebben omgeruild in plaats van een refund (zo hou ik het voordeel van de cyber monday deal).

Vorige week is de nieuwe laptop binnen gekomen, en deze is velen malen beter! Wat gelijk opviel is dat er geen ruimte meer is tussen het scherm en de bezel. Ook voelt de laptop beter aan. Vreemd genoeg voelt deze meer solide aan, alsof de vorige laptop niet goed in elkaar geschroefd was.

Eerst een CPU+GPU stress test gedaan met AIDA64. Hier kwamen de temperaturen ongeveer tot 85 graden max met een gemiddelde van 76 graden. Dit is niet slecht maar ik weet van notebook reviews dat het beter kan.
Ik heb de laptop open geschroefd en toch een repaste uitgevoerd met Arctic MX-4 (en ook gelijk de HDD uitgebouwd en een extra M2 SSD ingebouwd). Bij het openen van de laptop was het goed duidelijk dat deze de verbeteringen voor de heatsink heeft (de thermal pads naast de processor zijn vervangen voor een veel dunner thermal tape).

Na de repaste zijn de temperaturen net iets beter: met de zelfde test kwam de maximale temperatuur ook uit op 85 graden maar het gemiddelde was iets beter met 71 graden.

Ik heb de laatste dagen merendeel WoW gepeeld (4k, graphics op maximaal) en daarbij de temperaturen in de gaten gehouden. Deze zijn gemiddeld 68 graden en maximaal 75.

Ik zal vanavond eens wat zwaardere games proberen. Ik heb het gevoel dat ik hem nog steeds wel naar 90 graden kan pushen. Maar 100 graden zou niet meer voor moeten komen.

Idle en met browsen ligt de temperatuur ongeveer op 60 graden, en maken de fans helemaal geen geluid. Elke 10 minuten springen ze dan 10 seconden aan maar meer niet.
Mooi om te horen.

Alleen klinkt mij idle en met browsen 60 graden wel erg hoog.. bij mij is dat namelijk 40 ongeveer. Ook heb ik een undervolt van -0.125 aan staan nu standaard. Dat werkt optimaal, geen prestatieverlies, en tijdens zware games minimaal 10 graden kouder, waardoor hij nu niet meer boven de 90 komt en throttled tijdens BF1.

Kan het iedereen aanraden om te undervolten _/-\o_

Ik merk wel dat na de 1.0.9 bios update de temps nóg ietsje beter zijn geworden. Of dit placebo is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
BIOS updates kunnen zeker werken. Bij de M17 (R1) was het juist andersom: toen hadden we een temp cap van 70 graden op de GPU. Onzin natuurlijk, en de performance was minder. Na een BIOS update hebben ze dit gefixt. Hopelijk werkt het ook andersom voor jullie, waarbij het elke revisie beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
Vis schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:57:
[...]

Mooi om te horen.

Alleen klinkt mij idle en met browsen 60 graden wel erg hoog.. bij mij is dat namelijk 40 ongeveer. Ook heb ik een undervolt van -0.125 aan staan nu standaard. Dat werkt optimaal, geen prestatieverlies, en tijdens zware games minimaal 10 graden kouder, waardoor hij nu niet meer boven de 90 komt en throttled tijdens BF1.

Kan het iedereen aanraden om te undervolten _/-\o_

Ik merk wel dat na de 1.0.9 bios update de temps nóg ietsje beter zijn geworden. Of dit placebo is weet ik niet.
Hoe heb jij dit undervolten gedaan? Ik had gelezen dat je dit met een programma van Intel kan doen, maar blijkbaar moet je dit dan elke keer weer instellen als je reboot. Is er een manier om dit default aan te zetten? En is z'n undervolt van -0.125 iets dat je standaard vol elke CPU kan doen? Of is de waarde afhankelijk van de CPU en moet ik eerst uitzoeken wat het beste werkt voor mijn specifieke CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

timesplitter schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:41:
[...]

Hoe heb jij dit undervolten gedaan? Ik had gelezen dat je dit met een programma van Intel kan doen, maar blijkbaar moet je dit dan elke keer weer instellen als je reboot. Is er een manier om dit default aan te zetten? En is z'n undervolt van -0.125 iets dat je standaard vol elke CPU kan doen? Of is de waarde afhankelijk van de CPU en moet ik eerst uitzoeken wat het beste werkt voor mijn specifieke CPU?
Via het progje ITU (Intel Extreme Tuning Utility)
Bij mij blijft hij na een reboot of de volgende dag gewoon op de ingestelde waarden, je hoeft t programma ook niet eens gestart te hebben na reboot.

Hoeveelheid undervolt kan per cpu verschillen heb ik ergens gelezen, want bij mn vorige exemplaar kreeg ik crashes en freezes met een -0.150 en geen temp verbeteringen.
Ik heb zelf de 6820HK cpu en daarbij loopt -0.125 super op.

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/kk005dbab/Naamloos3.jpg

Dit hoef je alleen bij Core Voltage Offset te veranderen, daarna op Apply klikken en that's it :)
Je kan m ook saven, maar is volgens mij niet persee nodig omdat hij hem sowieso onthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik ook een 4 tal problemen met mijn 15 R3, overheating tot wel 99 graden, bezel die los laat, toetsenbord dat bollingen zowel naar binnen bij de b, n, m als naar buiten bij de 5, 6, 7, t, y en het netwerk valt geregeld weg uit het niets is mijn netwerk verdwenen en als ik dan op netwerken klik vind hij geen enkel netwerk in de buurt tot na een halve minuut dan is hij weer gewoon verbonden.

De laptop tikt ruim de 90 graden aan bij zelfs euro truck simulator 2,
Deze is tijdens de diagnose test op de website van dell
Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/r9lnpig1f/IMG_0125.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2017 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat het netwerk uitvalt (niet internet dus?) klinkt meer als een driver probleem of iets met je thuisnetwerk, maar de andere problemen zijn natuurlijk absurd. Losse bezel heeft een andere tweaker in dit topic ook, dus dat is al genoeg reden voor een swap. Temps van max 99 graden is ook absurd, zeker bij iets als ETS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
Dat met netwerk uitval kan ook een bekend probleem zijn. Ik weet niet precies de details maar ik heb meerdere topics voorbij zien komen over mensen die de Killer WLAN kaart omwisselen voor een Intel. Ook heb ik gelezen dat er meerdere zijn waarbij de antenne kabel van de Killer WLAN kaart is afgebroken, misschien is die bij jou al tijdens de productie gebeurt.
Maar dit zou voor jou allemaal niet uit moeten maken want je andere problemen zijn groot genoeg om je laptop om te laten ruilen.

Ik heb gisteren even Planet Coaster geprobeerd. Op mijn vorige 15 R3 zat de CPU binnen 5 minuten op 100 graden. Nu met de zelfde omstandigheden en de zelfde settings komt de CPU temperatuur niet hoger dan 67 graden en de GPU max 73. Ik ben happy :-)

Over die hoge idle temperaturen: Dat is idle nadat ik gegamed heb. De CPU is dan nog warm van het gamen, maar de ventilatoren springen niet meer aan hoe lang de temperatuur niet boven 60 graden uit komt. Dus na een game sessie koelt de CPU bijna niet meer af onder 60 graden (na een half uur was hij 10 graden cooler). Maar dit lijkt me normaal en is ook geen probleem. Idle vanaf boot is de temperatuur tussen 35-45 graden.

Ik heb mijn CPU nu ook ge-undervolt. Scheelt ongeveer 5 tot 7 graden met de meeste games zonder dat het invloed heeft op de FPS. Niet slecht :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

@mennob88 gelijk een swap aanvragen, weet niet hoelang je m al hebt en of je binnen de 14 werkdagen nog zit. Maar losse bezels horen echt niet. Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je een machine hebt van vóór 6 december, zonder de temp fixes en kwaliteitscontroles. Replacement aanvragen als kan, en anders een tech laten komen om nieuwe pads in te plaatsen tegen hitte, en bezel op te lossen.

@timesplitter heb jij toevallig de Killer 1535, of de 1435 ?
Heb meerdere klachten gelezen over wegvallende wifi bij 1535 versie. Ik heb de 1435 en geen problemen tot nu toe dus kan er niet veel over zeggen.
En idd temperaturen met idle net na opstarten koude machine blijven ze rond de 40, en vlak na gamen bij mij ook terug naar 60 en na half uur 50. Is prima zo hoort het :)

Enige rare aan mn 15 R3 is dat ik heel wisselend gedrag van AlienFX heb. De LEDs en toetsenbord lampjes springen zo nu en dan wel eens uit, terwijl ik gewoon aan t werk ben achter het beest, en doen t dan maar half ineens. Of ze branden ineens wat minder fel.
Het lijkt alsof dat programma zn eigen leventje leidt, krijg ook vaker foutmeldingen als ik verlichting wil aanpassen enzo. Zie t ook meer als een gimmick verder maar zou wel prettig zijn als het probleemloos werkt.
Meer mensen die dit ervaren?

[ Voor 9% gewijzigd door Vis op 10-01-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Vis schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:23:

Enige rare aan mn 15 R3 is dat ik heel wisselend gedrag van AlienFX heb. De LEDs en toetsenbord lampjes springen zo nu en dan wel eens uit, terwijl ik gewoon aan t werk ben achter het beest, en doen t dan maar half ineens. Of ze branden ineens wat minder fel.
Het lijkt alsof dat programma zn eigen leventje leidt, krijg ook vaker foutmeldingen als ik verlichting wil aanpassen enzo. Zie t ook meer als een gimmick verder maar zou wel prettig zijn als het probleemloos werkt.
Misschien zit er in de AlienFX kabel ergens een knakje, dat heb ik vaker gelezen op NBR forum. Dus controleer even de ledjes en vooral de kabel die er loopt aan de rand, wellicht moet je die even recht trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mennob88 gelijk een swap aanvragen, weet niet hoelang je m al hebt en of je binnen de 14 werkdagen nog zit. Maar losse bezels horen echt niet. Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je een machine hebt van vóór 6 december, zonder de temp fixes en kwaliteitscontroles. Replacement aanvragen als kan, en anders een tech laten komen om nieuwe pads in te plaatsen tegen hitte, en bezel op te lossen.

Heb meerdere klachten gelezen over wegvallende wifi bij 1535 versie. Ik heb de 1435 en geen problemen tot nu toe dus kan er niet veel over zeggen.
En idd temperaturen met idle net na opstarten koude machine blijven ze rond de 40, en vlak na gamen bij mij ook terug naar 60 en na half uur 50. Is prima zo hoort het
Heb hem 9-12 besteld en 27-12 ontvangen, bestelling is dus na de temp fixes en kwaliteitscontrole. Over werkdagen gesproken dus binnen de 14

De killer kaart is idd een 1535 die dus geregeld wel eens weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

The Inquisitor schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:38:
[...]

Misschien zit er in de AlienFX kabel ergens een knakje, dat heb ik vaker gelezen op NBR forum. Dus controleer even de ledjes en vooral de kabel die er loopt aan de rand, wellicht moet je die even recht trekken.
Hmm kabel? Zou ik m dan open moeten maken ergens of... ?
Want alles is strak aan elkaar gemonteerd dus daar durf ik echt niet aan te komen eerlijk gezegd.
Ik zie het wel aan denk ik, en als het sporadisch is kan ik er wel mee leven.

@mennob88
Persoonlijk zou ik direct morgen aan de klantenservice lijn hangen bij Dell en een nieuw exemplaar vragen vanwege die bezel. Kans is groot dat ze dan eerst iemand willen laten sturen om het te fixen (dit is bij een andere tweaker in dit topic laatst ook keurig gedaan las ik) maar bij mij heeft ie toen niets gedaan, en daarna heeft klantenservice een nieuw exemplaar naar me opgestuurd. Succes man, maar ik zou er wel echt iets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26

Edd

Heb meerdere klachten gelezen over wegvallende wifi bij 1535 versie.
Herkenbaar. Ik had hier tot voor het weekend ook last van. Echter kwam dit doordat mijn Access Point (pricewatch: D-Link AirPremier DAP-2695 om onnavolgbare reden in de reboot ging.
Echter had ik, voordat ik de Alienware 13 had, geen problemen met wegvallend internet of een rebootend AP. Het viel mij ook op dat het veelal gebeurde als ik een pagina opende in een nieuwe Chome-sessie.
Dit deed mij vermoeden dat het aan de netwerk-kaart (Killer 1535) zou kunnen liggen.

Ik heb voor het weekend een pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 8265 besteld en kreeg deze zaterdag binnen. Geïnstalleerd en sindsdien geen enkel probleem meer met een rebootend AP. Lijkt dus op een incompatibiliteit te zijn geweest tussen de Wifi-kaart en het AP.. 8)7

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Vis schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:04:
[...]

Hmm kabel? Zou ik m dan open moeten maken ergens of... ?
Want alles is strak aan elkaar gemonteerd dus daar durf ik echt niet aan te komen eerlijk gezegd.
Ik zie het wel aan denk ik, en als het sporadisch is kan ik er wel mee leven.
Sowieso de achterklep eraf ja haha, anders kom je nergens bij. Maar ik vergeet telkens dat de klep bij jullie revisie veel kleiner is (bij mij is het nog de gehele onderkant). Dus daar durf ik ook verder geen uitspraak over te doen. Dell heeft wel een service manual online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist gebeld met dell, de laptop word opgehaald en naar het reparatie centrum gebracht, het zijn te veel onderdelen die niet goed zijn voor een monteur. Direct een replacement deden ze niet aan omdat hij 21 dagen oud zou zijn ups heeft hem op 27-12 afgeleverd maar dat geldt niet, er word vanaf de factuurdatum gerekend en dat is 21-12 geweest.

Heb het direct onder het gesprek na gekeken maar er staat ook echt dagen ipv werkdagen helaas.

Als ik uiteindelijk maar een deugdelijk product krijg, anders blijft hij gewoon op reparatie gaan tot hij echt goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter

En idd temperaturen met idle net na opstarten koude machine blijven ze rond de 40, en vlak na gamen bij mij ook terug naar 60 en na half uur 50. Is prima zo hoort het :)

Ik heb een Killer 1435, en geen verbindingsproblemen waar ik mijn laptop de schuld van kan geven. Ik heb wel verbindingsproblemen maar dat komt omdat LTE hier nog net niet 100% stabiel is. Als mijn internet verbinding dan weg is dan is dat op alle apparaten in mijn netwerk, en de netwerk verbinding zelf blijft werken. De laptop zelf heeft dus geen problemen, ik moet misschien maar eens de firmware van mijn modem updaten.

Killer 1435 Alienware 15 R3

[ Voor 4% gewijzigd door timesplitter op 11-01-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:13:
Zojuist gebeld met dell, de laptop word opgehaald en naar het reparatie centrum gebracht, het zijn te veel onderdelen die niet goed zijn voor een monteur. Direct een replacement deden ze niet aan omdat hij 21 dagen oud zou zijn ups heeft hem op 27-12 afgeleverd maar dat geldt niet, er word vanaf de factuurdatum gerekend en dat is 21-12 geweest.

Heb het direct onder het gesprek na gekeken maar er staat ook echt dagen ipv werkdagen helaas.

Als ik uiteindelijk maar een deugdelijk product krijg, anders blijft hij gewoon op reparatie gaan tot hij echt goed is.
Ik voel er aankomen dat je gaat schikken in deze en gewoon wat ze vragen betaalt. Ik had er een civiele zaak van gemaakt want ik ben een beetje klaar met bedrijven die als het erop aankomt plotseling gaan muggenziften over kleine lettertjes om bepaalde zaken waar je recht op hebt te kunnen ontlopen,tenzij ze ervoor betaalt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Hij heeft het toch helemaal niet over kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Vraagje m.b.t. garantie.
Mijn 1e 15 R3 is verzonden op 29 november 2016 (vanaf dan gaat de garantie ook in)
Echter hebben ze mij een replacement exemplaar gestuurd op 24 december en de oude hebben ze opgehaald.
Nu staat er bij de garantie info via het nieuwe Tag nummer van mijn machine de oude datum: 29 november in.
Mijn vraag, kunnen ze dit doen? Ik bedoel ik heb toch een nieuwe machine gekregen die een maand later aan me is verzonden? Moet ik niet gewoon de garantie per 24 december krijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaleneet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-07 15:15
Vis schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:44:
Vraagje m.b.t. garantie.
Mijn 1e 15 R3 is verzonden op 29 november 2016 (vanaf dan gaat de garantie ook in)
Echter hebben ze mij een replacement exemplaar gestuurd op 24 december en de oude hebben ze opgehaald.
Nu staat er bij de garantie info via het nieuwe Tag nummer van mijn machine de oude datum: 29 november in.
Mijn vraag, kunnen ze dit doen? Ik bedoel ik heb toch een nieuwe machine gekregen die een maand later aan me is verzonden? Moet ik niet gewoon de garantie per 24 december krijgen dan?
Een fabrikant mag de garantie van het eerst geleverde apparaat aanhouden,

Heb ik een vraag aan jou, hoe heb jij het voor elkaar gekregen een replacement te krjgen bijna een maand na de 1e levering en mennob88 krijgt hem niet omdat zijn apparaat al 21 dagen zou zijn?

@mennob88 overigens mag de fabrikant niet de verzenddatum aanhouden als 14 dagen regel, vanaf de afleverdatum gaat de 14 dagen lopen, foute voorlichting van de dell medewerker, waarschijnlijk was de procedure voor hem/haar te omslachtig.
Helaas is ook mijn 15 r3 met bijna identieke klachten opgestuurd voor reparatie. Temperatuur, bezel, wifi, toetsenbord enz.

Blijkbaar kan er tegenwoordig geen goed product meer afgeleverd worden, kwaliteit kan en mag echt beter gezien sommige andere fabrikanten, meer controles op kwaliteit en beter nadenken en meer testen bij het ontwerp.
Jammer, gemiste kans.

[ Voor 14% gewijzigd door kaleneet op 19-01-2017 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

kaleneet schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 03:09:
[...]

Een fabrikant mag de garantie van het eerst geleverde apparaat aanhouden,

Heb ik een vraag aan jou, hoe heb jij het voor elkaar gekregen een replacement te krjgen bijna een maand na de 1e levering en mennob88 krijgt hem niet omdat zijn apparaat al 21 dagen zou zijn?
Die replacement was binnen de 14 dagen geregeld. Toen moest ie dus nog in productie, en er gaan al gauw een paar weken voorbij vanaf productie tot verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een zijwaartse opmerking voor een beter woord: Als ik de laatste reacties zo lees dan lijkt het wel alsof je beter af bent door gewoon weer een ouderwetse desktop te kopen i.p.v. een notebook om games te spelen vanwege de ontstane hitte. Of ga ik nu erg kort door de bocht? Punt waar ik naar toe wil is dat ik ook overweeg een nieuwe game computer aan te schaffen en nu twijfel tussen een notebook en een ouderwetse desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:19:
Even een zijwaartse opmerking voor een beter woord: Als ik de laatste reacties zo lees dan lijkt het wel alsof je beter af bent door gewoon weer een ouderwetse desktop te kopen i.p.v. een notebook om games te spelen vanwege de ontstane hitte. Of ga ik nu erg kort door de bocht? Punt waar ik naar toe wil is dat ik ook overweeg een nieuwe game computer aan te schaffen en nu twijfel tussen een notebook en een ouderwetse desktop.
Het antwoord is helaas niet zo simpel te geven.

Als je alle reviews op verschillende fora leest kom je gauw tot te conclusie dat het een 'hit or mis' is bij de nieuwe lijn laptops van Alienware.
De temperatuur problemen zijn verholpen na 6 december, echter zijn er ook weer reviews van mensen die hun systeem na die datum hebben aangeschaft met ook hoge temperaturen, gapende bezels.
lightbleed tsja.. dat is nu eenmaal een dingetje bij IPS schermen. Ook de mijne heeft lichte lightbleed maar is geen issue voor mij want is erg weinig op mijn 2e exemplaar.
De temperaturen op mijn 15 R3 ná 6 december zijn een stuk beter, echter bij bijvoorbeeld een Battlefield 1 loopt dat soms ook tot hoog in de 90 op met throtteling.
Doe je er een undervolt tussen de -0.125 en -0.150 op dan komt ie bij mij niet meer boven de 90 tijdens het zwaar CPU intensieve Battlefield en dat vind ik prima.
Bij alle andere games heb ik een stable temp van 65/70 constant tot 80 max. En dat is acceptabel.
Met een desktop machine kun je natuurlijk lagere temps verwachten omdat die ook een veel dikkere en grotere koeler op de cpu kan plaatsen.

Ik zou zeggen, probeer het, als t je niet bevalt en je hebt een "mis" bij aankomst, stuur je m toch gewoon terug binnen de 14 dagen en vraag je je geld terug.

Je moet niet vergeten dat er veel meer mensen zijn die geen of nauwelijks problemen hebben met hun nieuwe Alienware's. Het blijft helaas een loterij tijdens de kwaliteits controle bij de fabriek van Dell.

Ik ben super tevreden over alles eigenlijk, dikke specs, snelheid, build kwaliteit, accu duur d.m.v. Optimus en 4K scherm, waarmee ik ook nog andere zaken kan doen als gamen :) Heerlijk beestje _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 22-01-2017 01:27 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste