Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:19:
Even een zijwaartse opmerking voor een beter woord: Als ik de laatste reacties zo lees dan lijkt het wel alsof je beter af bent door gewoon weer een ouderwetse desktop te kopen i.p.v. een notebook om games te spelen vanwege de ontstane hitte. Of ga ik nu erg kort door de bocht? Punt waar ik naar toe wil is dat ik ook overweeg een nieuwe game computer aan te schaffen en nu twijfel tussen een notebook en een ouderwetse desktop.
Het antwoord is helaas niet zo simpel te geven.
Als je alle reviews op verschillende fora leest kom je gauw tot te conclusie dat het een 'hit or mis' is bij de nieuwe lijn laptops van Alienware.
De temperatuur problemen zijn verholpen na 6 december, echter zijn er ook weer reviews van mensen die hun systeem na die datum hebben aangeschaft met ook hoge temperaturen, gapende bezels.
lightbleed tsja.. dat is nu eenmaal een dingetje bij IPS schermen. Ook de mijne heeft lichte lightbleed maar is geen issue voor mij want is erg weinig op mijn 2e exemplaar.
De temperaturen op mijn 15 R3 ná 6 december zijn een stuk beter, echter bij bijvoorbeeld een Battlefield 1 loopt dat soms ook tot hoog in de 90 op met throtteling.
Doe je er een undervolt tussen de -0.125 en -0.150 op dan komt ie bij mij niet meer boven de 90 tijdens het zwaar CPU intensieve Battlefield en dat vind ik prima.
Bij alle andere games heb ik een stable temp van 65/70 constant tot 80 max. En dat is acceptabel.
Met een desktop machine kun je natuurlijk lagere temps verwachten omdat die ook een veel dikkere en grotere koeler op de cpu kan plaatsen.
Ik zou zeggen, probeer het, als t je niet bevalt en je hebt een "mis" bij aankomst, stuur je m toch gewoon terug binnen de 14 dagen en vraag je je geld terug.
Je moet niet vergeten dat er veel meer mensen zijn die geen of nauwelijks problemen hebben met hun nieuwe Alienware's. Het blijft helaas een loterij tijdens de kwaliteits controle bij de fabriek van Dell.
Ik ben super tevreden over alles eigenlijk, dikke specs, snelheid, build kwaliteit, accu duur d.m.v. Optimus en 4K scherm, waarmee ik ook nog andere zaken kan doen als gamen

Heerlijk beestje
[
Voor 4% gewijzigd door
Vis op 22-01-2017 01:27
]