"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Nee dat heeft totaal geen zin. Dell Nederland hanteert sowieso hele rare configs altijd. Kijk voor de lol maar eens in de Amerikaanse shop, daar is opeens alles mogelijk. Stel je dit voor in Nederland lijkt het net alsof het niet bestaat en dus niet kan.drZymo schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:29:
De nieuwe Alienware 15 en 17 laptops zijn inmiddels op de nederlandse website beschikbaar. Beetje vreemd alleen dat ik gisteravond nog zag dat er ook 256 GB PCIe SSDs te kiezen waren, Nu alleen nog maar 1 TB SSDs. Scheelt nogal wat euro's. En even snel een vraag stellen aan de klantenservice lijkt zo goed als onmogelijk. Hebben ze een algemeen mail adres waar je vragen naar toe kan sturen?
Je kan het beter goed in de gaten houden, vaak veranderen die configs met de dag, en soms wel een paar keer per dag.
NDH Automotive: https://ndh.nu/
Ook dit is inderdaad de vraag. Ze hebben mij ooit eens een aanbod gedaan van een 17 inch met een 880m. Ter vervanging van mijn 860m vond dit al te mooi om waar te zijn, en dat bleek het ook.Gozertjuhh schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:57:
Vorige week de nieuwe Alienware 15 besteld met een 10% kortingscode. Kon een grotere accu en nieuwere netwerkkaart aanklikken voor een meerprijs van 0 euro. Benieuwd of ik de laptop ook zo binnenkrijg. (Killer 1535 ipv 1435 en 99Wh ipv 60Wh)
Heb er verder ook geen werk van gemaakt toen. (misschien achteraf een beetje spijt van)
Zojuist een factuur binnengekregen 4 dagen na bestelling. Daar staat 99Wh bij en die killer 1535. Kan er dus sws werk van maken als het er niet op zitCoehinator schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:30:
[...]
Ook dit is inderdaad de vraag. Ze hebben mij ooit eens een aanbod gedaan van een 17 inch met een 880m. Ter vervanging van mijn 860m vond dit al te mooi om waar te zijn, en dat bleek het ook.
Heb er verder ook geen werk van gemaakt toen. (misschien achteraf een beetje spijt van)
Ik ben ook een supertevreden R4 gebruikermonkyswing schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:27:
[...]
Hoi, waarom heb je er een nvidia gpu er in geknutseld? Ik heb de 7970m al de laatste 3 jaar zonder problemen draaien.
Hoe kom je aan een 970m en wat is daar de prijs van?
Moet er bij zeggen dat ik nog steeds super te vreden ben over mijn m17 r4 met ook de 3630qm er in.
Blij dat ik 3 jaar geleden toch meer geld heb neergelegd voor een Alien.
<Zinloze tekst hier>
Flinke aderlating financieel gezien, ik ben erg benieuwd of het zijn geld waard gaat zijn en een tijdje mee gaat.
Speel vooral spellen als Civ, dus grafisch zou het wel even mee moeten kunnen.
<Zinloze tekst hier>
Haha, same hereGforceNL schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 00:13:
Cool dat je de stap gemaakt hebt, ik ben bijna zover ...
Wat kan het zijn?
Heb de 3dmark demo (Time Spy) ff gedraaid en hij crashte de eerste keer bij het starten. Na een reboot werkte het wel, maar zelfs het opstarten duurde lang. Uiteindelijk een score van 2900. Als ik kijk naar resultaten met zelfde specs dan kom ik hier:
http://www.3dmark.com/sea...%20GTX%20980%20(Notebook)
Tussen de 4400 en 3200 dus ongeveer.
[ Voor 35% gewijzigd door YoshiBignose op 14-11-2016 09:34 ]
Facts don't care about your feelings
Ik las net een stuk op hun twitter account , ook met de betrekking op die zelfde i7, mischien dat je dat helpt .YoshiBignose schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:20:
Een vriend van me heeft een Alienware 17 R3 met een Intel Core i7-6820HK, 980M, 16GB ram en een SSD. Kostte zo'n €2700. Vreemd genoeg loopt alles vrij traag. Skyrim kan hij niet op Ultra spelen, terwijl ik dat bij verschillende reviews zie dat het wel moet met 125 fps. Het spel zegt ook zelf dat de "recommended settings" low zijn. Heb de hele laptop geformatteerd en W10 opnieuw erop, met alle videokaart drivers, alienware drivers etc. maar er verandert niets.
Wat kan het zijn?
Heb de 3dmark demo (Time Spy) ff gedraaid en hij crashte de eerste keer bij het starten. Na een reboot werkte het wel, maar zelfs het opstarten duurde lang. Uiteindelijk een score van 2900. Als ik kijk naar resultaten met zelfde specs dan kom ik hier:
Edit: hier de link https://twitter.com/alienware/status/797211032901054464
[ Voor 3% gewijzigd door Jdb816 op 14-11-2016 12:01 ]
Zeker weten dat Skyrim wordt gestart met de Nivida kaart en niet Intel?YoshiBignose schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:20:
Een vriend van me heeft een Alienware 17 R3 met een Intel Core i7-6820HK, 980M, 16GB ram en een SSD. Kostte zo'n €2700. Vreemd genoeg loopt alles vrij traag. Skyrim kan hij niet op Ultra spelen, terwijl ik dat bij verschillende reviews zie dat het wel moet met 125 fps. Het spel zegt ook zelf dat de "recommended settings" low zijn. Heb de hele laptop geformatteerd en W10 opnieuw erop, met alle videokaart drivers, alienware drivers etc. maar er verandert niets.
Wat kan het zijn?
Er zijn meerdere draadjes hierover op het web, bijvoorbeeld:
https://www.reddit.com/r/...w_fps_in_special_edition/
Omdat de Intel kaart standaard aanstaat en de Nivida kaart pas aangaat wanneer er een grafische toepassing wordt gestart, echter is dit softwarematisch en gebeurt dat niet altijd. Zo had ik ook eens dat BF3 opstartte met de Intel kaart en je ineens de CPU fan hoort blazen en je game een slideshow is. Even managen in Nividia programma (zie hierboven) om te kijken of hier het probleem in zit.YoshiBignose schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:37:
Waarom zou hij dat doen en hoe zou ik dat kunnen controleren?
Anyway, toch wel raar dat de 3dmark score stuk lager ligt dan het gemiddelde.
Goed dat het gefixed isYoshiBignose schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:42:
Gvd zeg, dat fixed het inderdaad. Had ook de normale versie die volgens mij wel goed liep. Thnx
Anyway, toch wel raar dat de 3dmark score stuk lager ligt dan het gemiddelde.
Mwah, die kan zowel toenemen als afnemen. Mijn geschatte afleverdatum was bijv. 1-8, maar werkelijk kwam íe aan op 25-7. Nogal een verschil dus. Meestal duurt het hele proces, tot je deur, zo'n 7 dagen.PHiXioN schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:55:
Wel jammer aan die Dell site is dat er geschatte leveringstijd van 3-5 dagen wordt aangegeven, en zodra ik mijn order plaatste stond er in de order 24-11-2016. Dat is dan nog de 'geschatte afleverdatum', ben benieuwd of ze het gaan halen..
[ Voor 42% gewijzigd door The Inquisitor op 15-11-2016 13:07 ]
Nee, dat had ik eerst zonder de nvidia driver geïnstalleerd te hebben maar dat is nog wel een heel stuk lager qua scoreThe Inquisitor schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:03:
[...]
Goed dat het gefixed isWordt 3dmark ook niet met intel uitgevoerd?
Zit er alleen een 965m in? Beetje karig...Jdb816 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:42:
Is het nog waard om voor €1499 een nieuwe Alienware 15r2 te kopen met een 965m ?
http://www.dell.com/nl/p/alienware-17-laptop/pd
Echter... nu is alles up-to-date, dus bios en gpu+chipset drivers updaten is geen optie meer. Reboots werken niet, in BIOS kan ik verder niets nuttigs aanpassen, en drivers zijn niet meer te installeren omdat de Nividia GPU is verdwenen uit apparaatbeheer
Wel gedaan:
- Nvidia drivers geupdate
- Nvidia drivers compleet verwijderd met behulp van DDU
- Intel GPU drivers geupdate
- Intel chipset drivers geupdate
- Dell support geheckt voor andere updates (zijn er niet).
de GPU staat dus niet meer onder apparaatbeheer, ook niet meer onder 'verborgen apparaten' zoals het eerder stond. Ik heb even geen ideeën meer, als jullie er 1 hebben, hoor ik het graag.
Edit: uiteraard heb ik al het nodige google-zoekwerk verricht, maar daar zijn de conclusies continu: drivers volledig verwijderen en opnieuw installeren.
[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 16-11-2016 20:18 ]
Balen! waarschijnlijk ook al geprobeerd: hardware eruit -> opstarten -> hardware erin -> opstarten
Letterlijk eruit? Even de GPU eruit trekken? Ik heb een laptop btwJozzle schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:58:
[...]
Balen! waarschijnlijk ook al geprobeerd: hardware eruit -> opstarten -> hardware erin -> opstarten
Ik zou ook eerst een reinstall proberen idd en of googlen naar hoe je windows hardware detectie kunt uitvoeren of en device kunt (re)detecten...
Zonder alles los te halen kun je ook kijken of je bij de kaart kunt en zien of beweging in zit. M.a.w.; zit de kaart goed in z'n slot.
Succes!
[ Voor 134% gewijzigd door Jozzle op 18-11-2016 15:09 ]
Openmaken voor de fans, ram of HDD vind ik prima, maar alles openen heb ik minder trek in. Een windows reinstall is ook nog een optie, maar hoopte op wat minder heftigere tips.Jozzle schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:43:
[...]
Alienwares zijn prima te open te maken en aan te passen. Laptops ook. Check gelijk of je Fans schoon zijn.
Ik moest ook even over de drempel... Je moet zorgvuldig zijn je hebt waarschijnlijk koelpasta nodig, maar als je softwarematig alles geprobeerd hebt, kon dit wel eens de enige optie zijn. Dit is natuurlijk wel een forum voor tweakers
Zolang de GPU maar niet stuk is
Edit: ik had eigenljik geen idee dat de GPU zo dichtbij zat, en je alleen de fan+heatsink hoeft te verwijderen. Thanks voor de tip.
[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 18-11-2016 14:58 ]
In principe draait je laptop in jou setup op je intel, en schakelt over naar nvidia voor betere prestaties, wanneer deze driver niet werkt, gaat je nvidia uit je apparaatbeheer.
Een reinstall lijkt me de beste optie, de videokaart verwijderen en er opnieuw indoen lijkt me niet zo zinvol, alhoewel de dan noodzakelijke repaste misschien geen overbodige luxe is na jaren dienst
Switchen naar Nvidia only modus werkt dus idd niet meer. Het dialoog verschijnt wel, maar hij reboot altijd naar Intel.Coehinator schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:05:
Al eens geprobeerd hem gewoon in dedicated mode op te starten? Dan laat ie die switchable rommel links liggen.
In principe draait je laptop in jou setup op je intel, en schakelt over naar nvidia voor betere prestaties, wanneer deze driver niet werkt, gaat je nvidia uit je apparaatbeheer.
Een reinstall lijkt me de beste optie, de videokaart verwijderen en er opnieuw indoen lijkt me niet zo zinvol, alhoewel de dan noodzakelijke repaste misschien geen overbodige luxe is na jaren dienst
Nou, mijn order is van 24 nov naar 30 nov gegaan.The Inquisitor schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:03:
[...]
Goed dat het gefixed isWordt 3dmark ook niet met intel uitgevoerd?
[...]
Mwah, die kan zowel toenemen als afnemen. Mijn geschatte afleverdatum was bijv. 1-8, maar werkelijk kwam íe aan op 25-7. Nogal een verschil dus. Meestal duurt het hele proces, tot je deur, zo'n 7 dagen.
Wordt ik wel een beetje chagrijnig van aangezien ik op 10 nov bestelde met aangegeven levertijd van 3-5 dagen.
Vast mooie laptops maar de communicatie van Dell is wel karig.
De oplossing was gelukkig simpeler:The Inquisitor schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:36:
[...]
Switchen naar Nvidia only modus werkt dus idd niet meer. Het dialoog verschijnt wel, maar hij reboot altijd naar Intel.
- Alle nivdia drivers deïnstalleren via DDU in safe mode.
- Reboot
- Nieuwe Nvidia drivers installeren in safe mode (dan krijg je geen melding dat de GPU niet gevonden is)
- Reboot
Werkt weer.
Windows 10 moet nu echt kappen met mijn driver te vervangen door eentje die niet werkt, want ik heb geen zin om de paar weken te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door The Inquisitor op 21-11-2016 14:52 ]
<Zinloze tekst hier>
Nope. Still in pre-productie...GforceNL schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:43:
Al mensen hier die inmiddels de 13 inch met (of zonder) OLED scherm ontvangen hebben?

Hier is de status ongewijzigd. Preproductie met verwachte uitleverdatum 30-11. Waarschijnlijk verzetten ze hem straks weer een week. Dan ga ik een klacht indienen. Vind het geen fatsoen dat ze orders binnenhengelen met een geschatte levertijd van 3-5 dagen om je vervolgens weken te laten wachten. Geef dan een eerlijke indicatie af. De informatievoorziening daarna kan verder ook wel beter. Bij de meeste premium merken voel je je in de watten gelegd, maar hier is het een kale orderbevestiging. Duidelijk gericht op B2B en snap je dat mensen graag bij bvb Coolblue shoppen waar ze consumentenbeleving wel begrijpen.
Maar goed, als het uiteindelijk een fantastische laptop is dan ben ik mijn frustratie van nu wel snel weer vergeten..
Hoop deze week zo'n vip code te krijgen via mijn zwager, dan kan ik ook gaan bestellen.
<Zinloze tekst hier>
Ik heb soortgelijke ervaringen met Dell, was toendestijds de eerste die het nieuwe design kocht zon 3 jaar geleden. Order werd steeds geannuleerd, en opnieuw aangemaakt zodat de levertijd weer een dikke maand op schoof. Na (zonder overdrijven) 3 uur aan de telefoon te hebben gehangen, een prio order aangemaakt, waarna die dan eindelijk geleverd werd... (welke achteraf ook nog een doa bleek te zijn)PHiXioN schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:49:
[...]
Hier is de status ongewijzigd. Preproductie met verwachte uitleverdatum 30-11. Waarschijnlijk verzetten ze hem straks weer een week. Dan ga ik een klacht indienen. Vind het geen fatsoen dat ze orders binnenhengelen met een geschatte levertijd van 3-5 dagen om je vervolgens weken te laten wachten. Geef dan een eerlijke indicatie af. De informatievoorziening daarna kan verder ook wel beter. Bij de meeste premium merken voel je je in de watten gelegd, maar hier is het een kale orderbevestiging. Duidelijk gericht op B2B en snap je dat mensen graag bij bvb Coolblue shoppen waar ze consumentenbeleving wel begrijpen.
Maar goed, als het uiteindelijk een fantastische laptop is dan ben ik mijn frustratie van nu wel snel weer vergeten..
zit klaar om te bestellen!
<Zinloze tekst hier>
Waar wacht je op?GforceNL schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:38:
Black Friday 12% korting volgens het Dell topic.
zit klaar om te bestellen!
Ik heb vanochtend een Alienware 13 besteld met die 12% korting.
Levertijd staat nu op 8 december
-
Ik zit ook de kijken naar de Alienware 13 inch.Edd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:44:
[...]
Waar wacht je op?
Mag ik vragen welke je hebt gekozen en waarom die?
Op de vrijdag, maar dat is niet nodig dus!Edd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:44:
[...]
Waar wacht je op?

Edit: Besteld! (13 inch met Oled)
[ Voor 6% gewijzigd door GforceNL op 24-11-2016 15:31 ]
<Zinloze tekst hier>
Ik heb deze gekozen. i7, 16GB, 512GB SSD, OLED.PaulBloem schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:15:
[...]
Ik zit ook de kijken naar de Alienware 13 inch.
Mag ik vragen welke je hebt gekozen en waarom die?
Deze vond ik het meest aansluiten bij mijn wensen, lekker compleet en hoef ik niet snel te upgraden met geheugen of opslag. Wel hou ik de optie open om in de toekomst nog een SSD erbij te prikken, maar heb ik waarschijnlijk niet echt nodig. Nu red ik het ook met 256GB.
Ik zat te twijfelen tussen de 13 en 15 ivm de GTX 1070. Maar heb toch gekozen voor de 13 vanwege de grootte van de machine.
Je zou nog even kunnen wachten of Alienware zelf nog met iets speciaals komt, dat weet ik niet. Ze maakten daar natuurlijk wel melding van op hun Facebook-pagina.GforceNL schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:20:
[...]
Op de vrijdag, maar dat is niet nodig dus!
Maar mocht dat zo zijn en die deal staat mij aan, dan annuleer ik deze gewoon en bestel hem opnieuw
-
mocht er inderdaad morgen nog iets heel speciaals komen dan kunnen we inderdaad nog wel wat aanpassen.
Ben benieuwd hoe lang de levering gaat duren!
<Zinloze tekst hier>
Grappig, ik zat ook naar deze samenstelling te kijken.Edd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:31:
[...]
Ik heb deze gekozen. i7, 16GB, 512GB SSD, OLED.
Deze vond ik het meest aansluiten bij mijn wensen, lekker compleet en hoef ik niet snel te upgraden met geheugen of opslag. Wel hou ik de optie open om in de toekomst nog een SSD erbij te prikken, maar heb ik waarschijnlijk niet echt nodig. Nu red ik het ook met 256GB.
Ik zat te twijfelen tussen de 13 en 15 ivm de GTX 1070. Maar heb toch gekozen voor de 13 vanwege de grootte van de machine.
Enige waar ik over twijfel is de versie met of zonder OLED touchscreen.
Dus of zonder OLED touchscreen en dan apart een tablet erbij om op de bank mee te consumeren.
Of met OLED touchscreen en geen aparte tablet.
Keuzes... keuzes...
De OLED-versie heb ik eigenlijk puur genomen vanwege het feit dat het een OLED-scherm is en de resolutie. Touch is leuk, maar niet echt perse een noodzaak voor mij.PaulBloem schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:37:
[...]
Grappig, ik zat ook naar deze samenstelling te kijken.
Enige waar ik over twijfel is de versie met of zonder OLED touchscreen.
Dus of zonder OLED touchscreen en dan apart een tablet erbij om op de bank mee te consumeren.
Of met OLED touchscreen en geen aparte tablet.
Keuzes... keuzes...
Je moet wel even uitkijken hoe je de machine samenstelt. Dezelfde machine samenstellen via de "normale weg" kost ie 70 euro meer, dan dat ik hem oppik uit de "Gaming aanbiedingen"
-
Heb om precies de zelfde reden voor dit scherm gekozen. Dat het scherm touch is, is bijzaak voor mij.Edd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:53:
[...]
De OLED-versie heb ik eigenlijk puur genomen vanwege het feit dat het een OLED-scherm is en de resolutie. Touch is leuk, maar niet echt perse een noodzaak voor mij.
<Zinloze tekst hier>
Leuk die actie van 12%. Morgen maar even bellen om te kijken of deze nog met terugwerkende kracht kan worden toegekend.
Zo niet wordt het annuleren en opnieuw bestellen. Hadden ze maar volgens eerder aangegeven leverdatum moeten leveren.
Update: ze konden de korting niet met terugwerkende kracht doorvoeren. Dus heb geannuleerd en opnieuw besteld. Nu een dubbel zo grote SSD van 1TB en 150 euro lagere totaalprijs. Daar wacht ik dan nog wel weer een paar weken extra voor.
[ Voor 28% gewijzigd door PHiXioN op 26-11-2016 11:50 ]
Hele slimme keuze! Ben echt donders benieuwd naar dat OLED scherm. Zit er zelfs aan te denken terug te keren naar het Alien kampPHiXioN schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 00:06:
Mijn order is van status pre-productie naar productie gegaan.
Leuk die actie van 12%. Morgen maar even bellen om te kijken of deze nog met terugwerkende kracht kan worden toegekend.
Zo niet wordt het annuleren en opnieuw bestellen. Hadden ze maar volgens eerder aangegeven leverdatum moeten leveren.
Update: ze konden de korting niet met terugwerkende kracht doorvoeren. Dus heb geannuleerd en opnieuw besteld. Nu een dubbel zo grote SSD van 1TB en 150 euro lagere totaalprijs. Daar wacht ik dan nog wel weer een paar weken extra voor.
Ik ben laatst begonnen met overclocken, dat had ik eigenlijk niet eerder gedaan met mijn Alien. CPU doe ik niet (niet nodig), maar GPU wel, aangezien ik een GTX765 heb. De resultaten zijn érg goed. Op dit moment zit ik op +135mhz base clock en op +500mhz memory clock. Temperatuur was na een uur gamen slechts 70 graden, dus dat gaat helemaal lekker.
Door deze boost kon ik precies Metro Last Light vloeiend op een hogere setting spelen. Ik ben weer helemaal tevreden en dat zonder geld te besteden.
En vandaag nog gebruikt gemaakt van de 12% korting (laatste dag geldig).
13.3 met OLED, 512GB en 16GB intern.
Uiteindelijk met korting onder de 2.000 gebleven wat de max. was.
Heel benieuwd naar de eerste ervaringen op dit apparaat.
Module Beschrijving Details bekijken
Base Cassini 15, CTO
Besturingssysteem Windows 10 Home 64bit Engels, Nederlands, Frans, Duits, Italiaans
Processor Intel® Core™ i7-6700HQ (Quad-Core, 6 MB cache, tot 3,5 GHz met Turbo Boost)
Grafische kaart NVIDIA® GeForce® GTX 1060 met 6 GB GDDR5
LCD-scherm 15,6 inch FHD IPS-beeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating, 300 nit
Geheugen 16 GB DDR4 bij 2400 MHz (2 x 8 GB)
Harde schijf 256 GB PCIe SSD (opstartschijf) + 1 TB 7.200 rpm SATA 6 Gb/s (storage)
Site van Dell heeft nu dikke kortingen tot 350,- op o.a. de 15 R3. Daardoor kon ik nog t laatste kwartiertje van de 12% én 350,- korting gebruik maken. Heb daardoor voor 50 euro meerprijs (1847,-) nu het volgende:
Processor Intel® Intel® Core™ i7-6820HK (Quad-Core, 8 MB cache, met dynamische overclocking tot 4,1 GHz)
Grafische kaart NVIDIA® GeForce® GTX 1070 met 8 GB GDDR5
LCD-scherm 15,6 inch UHD IGZO2 IPS-beeldscherm (3.840 x 2.160) met antireflectiecoating, 300 nit
Geheugen 16 GB DDR4 bij 2667 MHz (2 x 8 GB)
Harde schijf 256 GB PCIe SSD (opstartschijf) + 1 TB 7.200 rpm SATA 6 Gb/s (storage)
Én bij deze samenstelling zit de 99Wh batterij bij 😎😎
Heb al bevestigings mail gehad etc dus de deal gaat door daar laten we hopen!
[ Voor 36% gewijzigd door Vis op 29-11-2016 07:31 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Edit: Ik heb blijkbaar de 99WH batterij
Ik heb zelf de laptop met deze specs:
nvidia 1070 8GB
Intel Core i7 6700HQ
8 GB ram
1 tb hdd
120 hz 400 nit scherm.
Killer 1535
99WH batterij
Heb de laptop voor 1800 euro gekocht met 10% korting toendertijd
Waarom ik voor de 1tb hdd heb gekozen is omdat het toendertijd goedkoper was om er zelf nog een ssd in te zetten. Dus ik heb nu los de 250 gb samsung 960 evo besteld.
Ook heb ik er nog zelf 16gb ram ingezet omdat dat ook goedkoper was om erin te zetten.
Over het scherm had ik eerst mijn twijfels. Het is een TN paneel en geen IPS paneel en daar is meestal bekend dat het contrast daar niet zo hoog is. Maar sinds ik de laptop binnen heb valt het contrast mij zeker niet tegen. En de 120hz is echt geweldig, Het is zoveel beter en smoother dan mijn oude laptop met een 60hz scherm
[ Voor 96% gewijzigd door HeerKaas op 29-11-2016 11:17 . Reden: Specs toegevoegd ]
Ik zag je post gisterenavond laat al even en vroeg me af waarom je een 1060 had gekozen en niet gelijk voor de 1070 was gegaan. Ik dacht namelijk, toen ik van de week keek, het verschil al niet zo groot was. Maar nu met je aanvulling heb je voor 50 euro meer wel een hele knappe machine volgens mij.
Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat ik nu een 15R3 met de i7-6820HK even niet kan vinden op de site?
In other news: Mijn 13 inch is vandaag in productie gegaan

-
Hoe zijn jou CPU temperaturen? Ongelijk en hoger dan 90 graden?rikdenhartog7 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:53:
Ik heb zelf nu ook de 15 r3, Maar hoe kan ik controleren dat ik de 99wh batterij heb?
Edit: Ik heb blijkbaar de 99WH batterij
Ik heb zelf de laptop met deze specs:
nvidia 1070 8GB
Intel Core i7 6700HQ
8 GB ram
1 tb hdd
120 hz 400 nit scherm.
Killer 1535
99WH batterij
Heb de laptop voor 1800 euro gekocht met 10% korting toendertijd
Lees namelijk op reddit mega veel klachten over het zogenoemde "uneven heatsink" probleem welke de nieuwe 15 en 17 AW's hebben.
Ik hoop ergens dat dit een eerdere batch betrof, en dat ze sinds een paar weken wel goed uit de fabriek komen.. Ik weet niet of het echt kwaad kan maar toch schrik je er wel van.
<Zinloze tekst hier>
Nee heb helaas ook temperaturen rond de 90 graden zo heel af en toe. Niet vaak. Als ik bijvoorbeeld gta V speelt zit hij zo ongeveer op 75 a 80 graden. Ik zal vanmiddag het even uitgebreid testenVis schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:30:
[...]
Hoe zijn jou CPU temperaturen? Ongelijk en hoger dan 90 graden?
Lees namelijk op reddit mega veel klachten over het zogenoemde "uneven heatsink" probleem welke de nieuwe 15 en 17 AW's hebben.
Ik hoop ergens dat dit een eerdere batch betrof, en dat ze sinds een paar weken wel goed uit de fabriek komen.. Ik weet niet of het echt kwaad kan maar toch schrik je er wel van.
Dat had ik ook. Moet je ongeveer nog een week wachten. Dan is hij verzonden uit China. Was tenminste bij mij zo.GforceNL schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:59:
Bij mijn 13 inch staat sinds vandaag een UPS tracking nummer die nog niet actief is. Lijkt er op dat ik hem wel eerder ga krijgen dan de geschatte leverdatum van 08.12..
In dat geval ga ik er niet van uit dat hij voor het weekend binnen isrikdenhartog7 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 07:24:
[...]
Dat had ik ook. Moet je ongeveer nog een week wachten. Dan is hij verzonden uit China. Was tenminste bij mij zo.
<Zinloze tekst hier>
Dat is gewoon normaal bij dat soort games. GTA V en BF (64 plager servers) krijgen dat voor elkaar.rikdenhartog7 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 07:23:
[...]
Nee heb helaas ook temperaturen rond de 90 graden zo heel af en toe. Niet vaak. Als ik bijvoorbeeld gta V speelt zit hij zo ongeveer op 75 a 80 graden. Ik zal vanmiddag het even uitgebreid testen

hier is een forum post waar ik het vandaan heb:
https://www.reddit.com/r/...ents/5falcr/new_bios_108/
hier kan je de bios downloaden:
http://www.dell.com/suppo...uageCode=en&categoryId=BI
Ik ga het vanmiddag ook testen als dat daadwerkelijk verschil maakt met de temperatuur en performance.
[ Voor 4% gewijzigd door HeerKaas op 30-11-2016 13:51 ]
Is die nieuwe temperature-curve niet in het leven geroepen om het originele probleem (slechte pastry van de CPU heatsink) te maskeren? Met lagere CPU voltages --> minder throttleing door temps --> betere performance?rikdenhartog7 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:42:
Er is blijkbaar een nieuwe bios uitgekomen voor de alienware 15 R3 en 17 R4 er blijkt dat de temperaturen omlaag gaan en dat er een performance winst word behaalt. Maar ook word er gepost dat het juist slechter is.
hier is een forum post waar ik het vandaan heb:
https://www.reddit.com/r/...ents/5falcr/new_bios_108/
hier kan je de bios downloaden:
http://www.dell.com/suppo...uageCode=en&categoryId=BI
Ik ga het vanmiddag ook testen als dat daadwerkelijk verschil maakt met de temperatuur en performance.
Kan niet wachten
En? Ontvangen inmiddels?RadiQal schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:02:
Whoop, mijn 13R3 OLED zou niet eens voor 2 december geleverd worden, springt vandaag de statusupdate opeens naar: Tilburg, Netherlands 30/11/2016 4:09 Wordt afgeleverd
<Zinloze tekst hier>
+ Waaauw oled scherm! Erg mooi!
+ Bouwkwaliteit erg goed. Super stevig
+ Supersnelle hardware!
- coilwhine fans.
- gigantische vezels..
- gewicht...
<Zinloze tekst hier>
Wat is die tracking info die je krijgt bar slecht.. 30 November is hij verstuurd en vanochtend om 01:00 was pas het eerste teken van leven bij UPS, anders dan "Uw pakket is onderweg naar de UPS-faciliteit.". Vanochtend vanaf een uurtje of 08:00 kwamen de trackings-gegevens van gisteren erbij
Eerste indruk: zeer positief.
- Zoals GforceNL opmerkte, vind ik ook het OLED scherm geweldig. Alhoewel ik eigenlijk niet zo'n fan ben van glanzende schermen, valt de weerspiegeling bij dit scherm mij reuze mee.
- Heerlijk ook die hoge resolutie op een klein scherm. De schaling stond standaard op 200%, maar heb ik direct teruggeschroefd naar 125%.
- Bouwkwaliteit is ook beter dan ik gewend ben, misschien ook dat mijn Sony S13 na 4 jaar toch wel tekenen van gebruik vertoonde.
- De speakers hebben mij verrast. Goed geluid en volume
- Het toetsenbord typt ook gewoon lekker weg
- [i]Klein krachtpatsertje..[/li]
- Gewicht, stuk zwaarder dan ik gewend ben
- De processor loopt bij full load wel snel richting de 90 graden. Van het weekend wil ik gaan repasten
Wat bedoel je hier mee?GforceNL schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:34:
- gigantische vezels..
-
Waarschijnlijk bezels... ik vind ze iig gigantischEdd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:17:
Vandaag ook de 13 inch Alienware ontvangen.
Wat is die tracking info die je krijgt bar slecht.. 30 November is hij verstuurd en vanochtend om 01:00 was pas het eerste teken van leven bij UPS, anders dan "Uw pakket is onderweg naar de UPS-faciliteit.". Vanochtend vanaf een uurtje of 08:00 kwamen de trackings-gegevens van gisteren erbij
Eerste indruk: zeer positief.De minpunten wat mij betreft:
- Zoals GforceNL opmerkte, vind ik ook het OLED scherm geweldig. Alhoewel ik eigenlijk niet zo'n fan ben van glanzende schermen, valt de weerspiegeling bij dit scherm mij reuze mee.
- Heerlijk ook die hoge resolutie op een klein scherm. De schaling stond standaard op 200%, maar heb ik direct teruggeschroefd naar 125%.
- Bouwkwaliteit is ook beter dan ik gewend ben, misschien ook dat mijn Sony S13 na 4 jaar toch wel tekenen van gebruik vertoonde.
Ook liep ik tegen een probleem aan dat de batterij niet verder wilde laden dan 60%. Maar aan de hand van deze Reddit-post heb ik dat weten te verhelpen.
- De processor loopt bij full load wel snel richting de 90 graden. Van het weekend wil ik gaan repasten
[...]
Wat bedoel je hier mee?
Nice, mijn 15 R3 is ook op 30 november verzonden, en volgens UPS nog steeds status facil. Zal morgenvroeg dan meteen eens kijken of hij verandert is.Edd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:17:
Vandaag ook de 13 inch Alienware ontvangen.
Eerste indruk: zeer positief.De minpunten wat mij betreft:
Ook liep ik tegen een probleem aan dat de batterij niet verder wilde laden dan 60%. Maar aan de hand van deze Reddit-post heb ik dat weten te verhelpen.
[...]
Wat bedoel je hier mee?
Wat betreft de cpu temperatuur. Je kan laten repasten door een Dell techneut toch? Vervalt je garantie niet heb ik gelezen.. sws zou ik dat zelf ook niet durven..
Ben benieuwd naar mijn Stock temperaturen zodra ik m binnen heb, fingers crossed.
Geluid vond ik trouwens niet noemenswaardig. Het klonk vrij hol en vlak maar na eea uit gezet te hebben in de geluid manager klinkt het al een stuk beter.
Heb hier geen rare temperaturen gezien tot zover.
Wel lekker even aan de tv gehangen om doom op het grote scherm te spelen met draadloze xbox ons controller. Morgen is Forza 3 aan de beurt!
<Zinloze tekst hier>
Mjah, doe het zelf wel. Garantie ben ik niet zo bang voor, mits je geen exotische materialen gebruikt.Vis schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:24:
Wat betreft de cpu temperatuur. Je kan laten repasten door een Dell techneut toch? Vervalt je garantie niet heb ik gelezen.. sws zou ik dat zelf ook niet durven..
Ben benieuwd naar mijn Stock temperaturen zodra ik m binnen heb, fingers crossed.
En moeten ze bij Dell maar niet de service manuals online zetten.
Ah.. de bezels.. Tja, het is geen Ultrabook
Ligt er misschien ook aan wat je gewend bent. De Sony die ik had waren de speakers niet geweldig en een beetje plat.Geluid vond ik trouwens niet noemenswaardig. Het klonk vrij hol en vlak maar na eea uit gezet te hebben in de geluid manager klinkt het al een stuk beter.
-
Bij Dell doen echt niet moeilijk over repasten bij dit soort systemen. Heb het met garantiegevallen duidelijk aangegeven, maar er werd nooit moeilijk over gedaan door de support. Eentje kon het zelfs aanraden om het te doen. maar goed ook, want er was zo allemachtig veel paste gebruikt, dat het zowat naast de proc terecht kwamEdd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:44:
[...]
Mjah, doe het zelf wel. Garantie ben ik niet zo bang voor, mits je geen exotische materialen gebruikt.
En moeten ze bij Dell maar niet de service manuals online zetten.
[...]
Ah.. de bezels.. Tja, het is geen Ultrabook
[...]
Ligt er misschien ook aan wat je gewend bent. De Sony die ik had waren de speakers niet geweldig en een beetje plat.
Zeg, foto's zijn natuurlijk altijd welkom he!!!
Dus? Dat is toch weinig om je druk over te maken. Je hebt de CPU op fullload, en zelfs dan wordt de CPU niet te warm, dus geen probleem toch? Je hebt ook maar een klein 13 inch laptopje.Edd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:17:
De processor loopt bij full load wel snel richting de 90 graden. Van het weekend wil ik gaan repasten[/li]
Zijn er wel 2 fans aanwezig eigenlijk?
Ja er zitten 2 fans in. Ik vind 90 graden wel aan de hoge kant hoor voor een nieuwe laptop.The Inquisitor schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:18:
[...]
Dus? Dat is toch weinig om je druk over te maken. Je hebt de CPU op fullload, en zelfs dan wordt de CPU niet te warm, dus geen probleem toch? Je hebt ook maar een klein 13 inch laptopje.
Moet je nagaan dat als ie wat ouder wordt, en er verzamelt wat stof in, dan loopt ie gauw naar de 100 graden hoor....
Ik denk dat een repaste geen overbodige luxe is. Met mijne destijds ook gedaan inclusief GPU. leuk klusje, en scheelde toch wel degelijk. Helaas heb ik de screens van HWinfo voor en na niet meer
Ja oké, na het verzamelen van wat stof begin je inderdaad tegen de grens te lopen, wat niet tof is. Anderzijds is het nog steeds een kleine laptop met een dikke CPU en dat is eenmaal minder makkelijk te koelen.Coehinator schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:02:
[...]
Ja er zitten 2 fans in. Ik vind 90 graden wel aan de hoge kant hoor voor een nieuwe laptop.
Moet je nagaan dat als ie wat ouder wordt, en er verzamelt wat stof in, dan loopt ie gauw naar de 100 graden hoor....
Ik denk dat een repaste geen overbodige luxe is. Met mijne destijds ook gedaan inclusief GPU. leuk klusje, en scheelde toch wel degelijk. Helaas heb ik de screens van HWinfo voor en na niet meer
Heel druk maak ik mij er ook niet om en hij zal het ook gewoon blijven doen als ik niets doe. Maar als ik er iets aan kan doen door simpel de koelpasta te vervangen, dan kan ik dat niet laten.The Inquisitor schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:18:
[...]
Dus? Dat is toch weinig om je druk over te maken. Je hebt de CPU op fullload, en zelfs dan wordt de CPU niet te warm, dus geen probleem toch? Je hebt ook maar een klein 13 inch laptopje.
Naar mijn weten heeft Dell/Alienware de limiet op 94 graden heeft gezet. Dus wanneer deze te warm wordt zal er worden teruggeklokt.Coehinator schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:02:
[...]
Ja er zitten 2 fans in. Ik vind 90 graden wel aan de hoge kant hoor voor een nieuwe laptop.
Ik zal eens screenshots maken van voor en na
Ohja en foto's natuurlijk..
-
Kun je nagaan, zit je dus nu al op 90 graden. Met relatief koud weer buiten. Als je kamertemperatuur bijv zomers iets hoger wordt, kom je al gauw bij die 94 in de buurt. beetje stof erbij.Edd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:13:
Naar mijn weten heeft Dell/Alienware de limiet op 94 graden heeft gezet. Dus wanneer deze te warm wordt zal er worden teruggeklokt.
Ik zal eens screenshots maken van voor en na
Ohja en foto's natuurlijk..
Mooi repasten
Ja oke, maar het zijn wel Alienware's en geen Macbooks. mag je toch verwachten dat er goed gekoeld wordt, zeker omdat het een gaminglaptop is, en ook zeker niet de goedkoopste. Koeling een beetje overbemeten is nooit erg zeg maar.The Inquisitor schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:11:
[...]
Ja oké, na het verzamelen van wat stof begin je inderdaad tegen de grens te lopen, wat niet tof is. Anderzijds is het nog steeds een kleine laptop met een dikke CPU en dat is eenmaal minder makkelijk te koelen.
Maar verwacht ook dat het na een repaste wel goed gaat komen. Dell is wel vaker slordig met de paste...
[ Voor 46% gewijzigd door Coehinator op 07-12-2016 15:21 ]
Best wel jaCoehinator schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:17:
[...]
Kun je nagaan, zit je dus nu al op 90 graden. Met relatief koud weer buiten. Als je kamertemperatuur bijv zomers iets hoger wordt, kom je al gauw bij die 94 in de buurt. beetje stof erbij.
Mooi repastenWat kwak je er tussen? Artic Silver 5 ofzo?
[...]
Ja oke, maar het zijn wel Alienware's en geen Macbooks. mag je toch verwachten dat er goed gekoeld wordt, zeker omdat het een gaminglaptop is, en ook zeker niet de goedkoopste. Koeling een beetje overbemeten is nooit erg zeg maar.
Maar verwacht ook dat het na een repaste wel goed gaat komen. Dell is wel vaker slordig met de paste...
http://imgur.com/a/49vFm
Allemachtig, wat een goedkope meuk man, die originele pasta. Dit zijn gewoon van die prefab plakjes, en dat in een Alienware!
Wel een groot verschil! het wordt waarschijnlijk zelfs nog ietsje beter, want die pasta moet eerst een beetje insmelten ofzoiets, maar je hebt al een prima winst te pakken.
trouwens ook schandalig van die dolgedraaide schroef op je SSD. Ik vind echt dat zoiets niet door de beugel kan voor een nieuwe laptop!
[ Voor 12% gewijzigd door Coehinator op 07-12-2016 19:45 ]
Eerste indruk: wow!
Echter toen ik het scherm op klapte zag ik meteen het volgende, zie foto.
Het lijkt alsof de bezel niet helemaal goed is geplakt, je ziet de lijm los komen en het lijkt alsof het erger word.
Wat kan ik hiermee t beste doen?
Kan een Dell techneut hiervoor langskomen om dit goed te plakken, of moet ik deze retourneren? Wat ik overigens niet hoop...
Thnx voor jullie advies. En moet ik daarvoor bellen?

<Zinloze tekst hier>
Ja folie zat er nog op. Nu eraf gehaald en betere foto gemaakt:GforceNL schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:17:
Lijkt wel alsof er nog een stukje folie overheen zit?
Zoals je kan zien boven alienware tekst bij de bezel laat ie los...

Oled scherm is erg mooi en zwart is echt zwart. Kleuren zijn soms wat overdreven verzadigd, maar zal vast aan te passen zijn.
Voor een kleine laptop voelt hij qua bouw aan als een Duitse tank. Heavy shit!
Idd, lijkt alsof hij niet goed vast geklikt zit.Vis schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:32:
[...]
Ja folie zat er nog op. Nu eraf gehaald en betere foto gemaakt:
Zoals je kan zien boven alienware tekst bij de bezel laat ie los...[afbeelding]
Je kunt het zelf proberen aan te drukken, maar mocht je het niet zien zitten dan kun je beter even dell bellen.
Edit: Ik kom er net achter dat de R13 alleen m.2 SSD's kan hebben. Voor niks een goedkope 750mb SSD op de kop getikt tijdens Black Friday..

[ Voor 13% gewijzigd door GforceNL op 08-12-2016 00:06 ]
<Zinloze tekst hier>
Er valt niks te 'klikken' met die bezel.. het is lijm wat los raakt, en als ik het indruk is het erg flexibel.GforceNL schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:14:
[...]
Idd, lijkt alsof hij niet goed vast geklikt zit.
Je kunt het zelf proberen aan te drukken, maar mocht je het niet zien zitten dan kun je beter even dell bellen.
Edit: Ik kom er net achter dat de R13 alleen m.2 SSD's kan hebben. Voor niks een goedkope 750mb SSD op de kop getikt tijdens Black Friday..
Straks maar eens Dell bellen, ze moeten sws komen om te repasten want temperaturen zijn ook hoog en anders ga ik deze terugsturen, vind het abnormaal voor een laptop van 2500 euro
Heb gister trouwens ook 3DMark benchmark gedraait, mega slechte fps van max 30 behaald.. snap er niks van alsof die alleen de interne gpu heeft benaderd. Iemand een idee?
[ Voor 10% gewijzigd door Vis op 08-12-2016 07:02 ]
Check ff de subreddit van Alienware. Je bent zeker niet de enige met dit euvel... Als je verder geen last hebt van bleeding/CPU throttleling/high temps.Vis schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:39:
Zo vandaag de 15 R3 ontvangen.
Eerste indruk: wow!
Echter toen ik het scherm op klapte zag ik meteen het volgende, zie foto.
Het lijkt alsof de bezel niet helemaal goed is geplakt, je ziet de lijm los komen en het lijkt alsof het erger word.
Wat kan ik hiermee t beste doen?
Kan een Dell techneut hiervoor langskomen om dit goed te plakken, of moet ik deze retourneren? Wat ik overigens niet hoop...
Thnx voor jullie advies. En moet ik daarvoor bellen?[afbeelding]
Ik de US schijnt de Dell service heel goed te zijn, waar er een monteur de volgende dag aan huis staat. Ik heb het idee dat dat in Nederland niet zo is, maar je kan altijd proberen natuurlijk.
Lijkt inderdaad op Igpu. Had het zelfde probleem maar dan met World of Warcraft. Na de laatste driver update werkt alles prima.Vis schreef op donderdag 8 december 2016 @ 06:59:
[...]
Heb gister trouwens ook 3DMark benchmark gedraait, mega slechte fps van max 30 behaald.. snap er niks van alsof die alleen de interne gpu heeft benaderd. Iemand een idee?
Ander probleem : ik probeer een schone installatie van windows uit te voeren. Helaas geeft hij geen drives weer tijdens de windows setup
<Zinloze tekst hier>
Dat komt omdat je de Intel RAID drivers nodig hebt. Deze staan ook op de support pagina van Dell/Alienware. Bij het installeren van Windows kun je je USB stick erin pluggen en navigeren naar die driver, daarna werkt alles naar behoren.GforceNL schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:37:
[...]
Lijkt inderdaad op Igpu. Had het zelfde probleem maar dan met World of Warcraft. Na de laatste driver update werkt alles prima.
Ander probleem : ik probeer een schone installatie van windows uit te voeren. Helaas geeft hij geen drives weer tijdens de windows setup
@ Hierboven
Het kan inderdaad zo zijn dat je alleen de IGP belast, dit kun je best makkelijk merken als je slechte FPS haalt én de CPU fan extreem hoort blazen. Niet veel pagina's terug werd dit ook besproken.
@ Andere hierboven
Dell service is NL is een beetje hit or miss, maar zeker niet altijd slecht. Ook hier heb je recht op een monteur die de volgende werkdag thuiskomt, en er zijn genoeg Alienware bezitters in dit topic die daar ervaring mee hebben. In de VS heb je idd een aparte Alienware afdeling, terwijl we hier gewoon een Dell persoon spreken die net zo goed Inspirion laptops bespreekt.
Morgen komt er een Dell gastje op locatie om een nieuwe bezel te plaatsen. Laten we hopen dat het daarna opgelost is en dat de lijm blijft zitten!
Verder vanmorgen nog een stress test CPU gedaan via OCCT. 10 minuutjes laten lopen en opzich niet erg extreem als eerder. Nu Max ongeveer 85.
Hopelijk valt het allemaal dan wel mee.. en ik heb nog niet eens undervolt gedaan, dit kan ook helpen.
Heeft ie niet gedaan, hij zei dat dit euvel terug zou komen
Ik ben echt flabbergasted.
Wat moet ik nu?
Volgens die man aan de telefoon gister zou ik bij een reparatie mn recht op retour binnen 14 dagen kwijt zijn. Maar hij heeft dus niks gedaan.. nu ga ik echt twijfelen om de 15 R3 terug te sturen. Verder volgens mij een prima exemplaar, alleen ga ik me grandioos storen aan de steeds groter wordende gleuf van de bezel.
Ik heb m nog niet goed getest tijdens zware Games wat de temps doen, dat ga ik vanavond maar eens doen, en vanuit daar kijken of ik m volgende week ga omruilen of refunden.
On topic, mijn 13R3 haalt ook temperaturen van 90-95 graden.
Tot zover lopen de volgende Games smooth:
Forza horizon 3
World of warcraft
Xcom 2
<Zinloze tekst hier>