[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
_Drake_ schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:11:
Asus is de enige die dat gedaan heeft maar ik raad sowieso een Dell kaart aan of eventueel een Clevo.

Kaarten die in de r3 goed werken zijn de :
AMD:
6970m
6990m
7970m

Nvida:
gtx670mx
gtx675mx
gtx680mx

eventueel werk de 780m of 880m ook maar geven vaak problemen met de interne IDT geluidskaart
Als de originele Heatsink maar past. Op die MP advertentie staat een hele andere Heatsink afgebeeld welke zeker niet past in mijn laptop. Dan is het hopen dat mijn Heatsink op zijn kaart past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42
RedHat schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:12:
[...]

Als de originele Heatsink maar past. Op die MP advertentie staat een hele andere Heatsink afgebeeld welke zeker niet past in mijn laptop. Dan is het hopen dat mijn Heatsink op zijn kaart past.
De heatsink moet je sowieso omwisselen en dat past gewoon anders even dit draadje doorlezen:
http://forum.notebookrevi...80m-compatability.672230/

Die op de foto is van een m18x r2 waar de kaart ook uitkomt.

[ Voor 9% gewijzigd door _Drake_ op 21-10-2015 23:15 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
_Drake_ schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:14:
[...]

De heatsink moet je sowieso omwisselen en dat past gewoon anders even dit draadje doorlezen:
http://forum.notebookrevi...80m-compatability.672230/

Die op de foto is van een m18x r2 waar de kaart ook uitkomt.
Mijn Heatsink gaat helemaal de andere kant op ten opzichte van de kaart. Als de aansluiting naar onder zit gaat mijn Heatsink naar rechts. Dus dan moet je een nieuwe Heatsink aanschaffen lijkt mij. Of heeft hij die Heatsink op de foto gewoon gedraaid erop liggen?

Ik heb een 3D scherm, maar of 3D wel of niet werkt boeit mij niet. Als de rest maar werkt. Ga dat topic even aandachtig doorlezen.

Lees in het topic dat de Heatsink moet passen. Morgen die man maar even bellen met de vraag of ik met de laptop langs mag komen.

Vergelijk mijn laptop maar. Pins zitten aan de onderkant Heatsink naar rechts. Heel anders als de MP advertentie.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZKj5r6jnUkjQpt8rUrE98zaX/medium.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door RedHat op 21-10-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
RedHat schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:20:
[...]

Lees in het topic dat de Heatsink moet passen. Morgen die man maar even bellen met de vraag of ik met de laptop langs mag komen.
Jup, je kan gewoon je huidige heatsink gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
_Drake_ schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:25:
[...]

Jup, je kan gewoon je huidige heatsink gebruiken ;)
Dat heb ik dus verkeerd begrepen. Zoals ik het las moest de MP Heatsink passen wat mij sterk leek. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Toch een waarschuwing van Dell ivm gebruik Nvidia drivers- Windows 10 - EVGA Precision X. Dit voor de echte tweakers.

http://www.dell.com/support/article/us/en/19/SLN299581

e.e.a. voor wat betreft Samsung/LG LCD schermen.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Embryo1 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:18:
Toch een waarschuwing van Dell ivm gebruik Nvidia drivers- Windows 10 - EVGA Precision X. Dit voor de echte tweakers.

http://www.dell.com/support/article/us/en/19/SLN299581

e.e.a. voor wat betreft Samsung/LG LCD schermen.
Toch zijn er mensen geweest die gee EVGA precision hebben gebruikt en nog steeds een corrupte edid hadden. Het beste blijft voorlopig nog even windows 10 icm een nvidia kaart te vermijden tot het 100% zeker opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 14:43

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Grappig, GTX765 staat er niet bij. Mooi voor mij :D

Edit: Ik denk dat ze een cijfer hebben omgedraaid want een GTX756M bestaat niet... ze zullen wel 7-6-5 bedoelen. Achja :P
Gelukkig ben ik onderhand al weken geupgrade naar W10, dus ik geloof het wel. Daarnaast heb ik ook geen 120hz/3d scherm

[ Voor 73% gewijzigd door The Inquisitor op 31-10-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:24
Hoe is jullie ervaring met het graphics switchen in de niet nieuwere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
DCG909 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:47:
Hoe is jullie ervaring met het graphics switchen in de niet nieuwere modellen?
Verkeerd begrepen. Je bedoelt de kaart switchen zeker?:D.

[ Voor 58% gewijzigd door The Inquisitor op 04-11-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Yep, heb gelezen dat er geen muxer meer in de nieuwere modellen zit (na de M17x R4).
Er komt namelijk een M17 R3 mijn kant op (over onbekende tijd) :p

Edit.
Dus van IGP naar dGPU

[ Voor 9% gewijzigd door DCG909 op 04-11-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
DCG909 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:40:
Yep, heb gelezen dat er geen muxer meer in de nieuwere modellen zit (na de M17x R4).
Er komt namelijk een M17 R3 mijn kant op (over onbekende tijd) :p

Edit.
Dus van IGP naar dGPU
Werkt prima hier op een M17x R4 met een AMD (meestal laat ik hem op de dGPU staan gezien hij vrijwel altijd aan de lader ligt).

Als je een R3 hebt zou ik sowieso vast een beetje gaan kijken naar een GPU upgrade eigenlijk alles daarin is vrij traag tegenwoordig ( 7970m of een 680M zou een goede upgrade zijn)
)

Gaat om een 17 r3 niet een M17x r3 dus :+

En dat is correct de nieuwe modellen hebben geen muxer meer waardoor ze eigenlijk alleen op de iGPU draaien met Optimus of Enduro (waarbij Enduro een serieuze prestatiedrop geeft tot wel 30%, waardoor bijvoorbeeld de nieuwe 15 met de M295X trager draait dan een 7970M in mijn R4 met flink wat games).

[ Voor 3% gewijzigd door _Drake_ op 04-11-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@_Drake_
Mijn M17x R4 (ook met een 7970M, top chip :) ) wordt vervangen voor een M17 R3 (2015).
Ben van nature iemand die meer voorkeur heeft voor AMD, maar hier (de R3) zit een nVidia chip in, dus ik verwacht dat dat wel goed zal komen. Al ga ik waarschijnlijk wel mijn ODD zo nu en dan missen (toch van tijd tot tijd leuk om een BD erop te kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
DCG909 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:15:
@_Drake_
Mijn M17x R4 (ook met een 7970M, top chip :) ) wordt vervangen voor een M17 R3 (2015).
Ah in die zin, jammer aan de ene kant gezien de nieuwe niet echt top zijn imho

Dacht even dat je trouwens een M17x R3 bedoelde (vandaar ik over de gpu begon ;), las even over de 'x' heen ). Maar de nieuwe zijn niet muxbaar dus helaas.

Persoonlijk zou ik hem dan lekker een schop naar marktplaats geven een Clevo p771zm of opvolger daarvan aanchaffen :).

[ Voor 47% gewijzigd door _Drake_ op 04-11-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik vermoed dat deze beter zal zijn dan de p771zm :s

6820HK + 980M.

Zo te zien hebben behalve Asus en MSI hebben veel laptops geen BD speler meer (of bijster veel USB sloten aan de rechter kant). Dus daar hoef ik het iig niet voor te doen (verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
DCG909 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:22:
Ik vermoed dat deze beter zal zijn dan de p771zm :s

6820HK + 980M.
p771zm heeft een desktop cpu plus de gpu kan (en ook cpu natuurlijk) kunnen gewoon vervangen worden, zie ook hier:

http://www.notebookcheck....book-Review.141416.0.html

(En er is momenteel ook een Skylake model zover ik weet)

Eigenlijk wat de oudere Alienware's ook waren en je ziet vooral op het Notebookreview forum dat veel Alienware liefhebbers overstappen naar dat soort modellen.

En ook niet zo gek eigenlijk, de eerste Alienware's waren gewoon gebranded Clevo's.

[ Voor 13% gewijzigd door _Drake_ op 05-11-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmmmmmmm......
Heb mijn R4 gekocht met het mogelijk verwisselen van de GPU in gedachten, maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen :/

En nu ik een baan heb, verwacht ik dat ik eerder een nieuwe laptop zal kopen dan de gpu zal vervangen. Enerzijds omdat niet alle gpu's in een uefi geaccepteerd worden, anderzijds omdat het zo freaking duur is dat een nieuwe laptop al eigenlijk binnen bereik is :/

Ik denk dat ik de laptop iig een test run geef (ook handig om te weten of je een DOA hebt of niet ;) ).

Maar ik zal dat model zeker onder een tabblad houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Laptop nu sinds donderdag avond binnen en ik denk dat ik het systeem gewoon zelf ga gebruiken.

Vrijdags uitgerust met een Samsung SM951 Nvme SSD uitgerust, wat echt een bitch was om echt goed werkend te krijgen o.O .....
Windows Nvme drivers lijken namelijk niet zo goed te werken met alle programmas en omdat het een OEM product is bied Samsung zelf geen drivers aan... HP schijnt iets te hebben, maar die kon ik zo 1,2,3 niet vinden.
Toen maar de Samsung 950 Pro driver geïnstalleerd (SSD's zijn volgens mij praktisch hetzelfde, op het label en de PCB kleur na) en dit werkte :)

Windows 10 is in gebruik eigenlijk een tikje makkelijker dan Windows 8.1 :s
Heel die metro meuk is weg, wat eigenlijk wel irriteert als je er continu in moet zijn voor bepaalde instellingen -.-"

De M17 R3 is tot wel 90% sneller dan mijn oude R4, dat had ik niet echt verwacht :o

Al met al, I'm a happy camper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Nadat ik m'n GPU heb geupgrade in de Alienware M17R3 wil ik een ram upgrade gaan doen (Van 4 naar 16). Ik kan zo niet echt vinden of er echt 'beperkingen' zijn op het gebied van geheugen (naast dat 1600mhz+ waarschijnlijk niet gaat werken); Nu ben ik eigenlijk op zoek naar de beste upgrade en kwam op deze 2 setjes:

Kingston KVR16S11K2/16
Crucial CT2KIT102464BF160B
Corsair Value Select CMSO16GX3M2A1600C11
G.Skill F3-1600C11D-16GSQ

Qua financiele schade liggen ze allemaal bij elkaar, Cas Latency is allemaal 11, Voltage verschilt (1,35/1,5).

Welke zou het beste upgradesetje zijn ?

CPU = i7 2670QM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
Embryo1 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:31:
Alle drivers boven 347.88 geven met mijn GTX 780m problemen. Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar de drivers laten meteen bij het opstarten al flikkeringen zien op mijn 120Hz scherm. Overigens gaat het gamen met latere drivers goed, maar het is en blijft abnormaal. De combi van W10 en Nvidia heeft nog niet tot een ideale oplossing geleid.
https://forums.geforce.co...feedback-thread-9-22-15-/
http://forum.notebookrevi...-clevo-lcd-panels.779449/
Bij mij is dit nu opgelost. Afgelopen week een nieuwe driver binnen gekregen en die werkt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:07

koelebobes

Wen BTC €100K

Okay ik heb een dagje vrij dus ben op dit moment bezig met het overclocken van mijn laptop met de Intel Extreme Tuning utility. Nu heb ik alleen een paar vragen. Ik heb via de basic overclocker mijn Intel 4910MQ van 2,9ghz - 3,9ghz overgeclocked naar 4,20ghz in turbo. Ik heb dit gedaan omdat ik 3 standen geprobeerd heb de 4,0 - 4,10 en 4,20 en 4,20 had de mooiste lijnen in de grafiek. Wat is jullie ervaring met het overclocken van deze processor en zijn er nog meer dingen die ik zou kunnen doen om mijn performance te verbeteren.

BTC €94.837,08

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Ik heb op 28 december de volgende Alienware besteld:

Alienware 15 R2
16GB
GTX 980M 8GB
512 GB + 1 TB HDD
15,6 inch UHD IGZO2 IPS-beeldscherm

Status: in productie. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Klinkt goed! Je gaat het nieuwe jaar goed beginnen zo te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Paar weekjes terug net voor mijn werkreisje zat 1 van mijn scherm schanieren vast en met toch proberen dicht te doen brak er een stuk plastic van de behuizing af. Contact gezocht met techsupport en ze willen de boel reparen, waar ik uiteraard blij mee ben. Maar toen kwam ik erachter dat mijn account manager in plaats van de premium Alienware garantie waarbij er een monteur langskomt de normale dell pick up & return garantie gekozen heeft.

Dit terwijl ik juist extra betaald had voor een jaar extra premium alienware garantie. Kortom de account manager heeft een screw up met de order gemaakt (alienwares komen ten aller tijde met alienware premium garantie) en heeft in hun systemen standaard dell garantie geselcteerd. Ik contact gezocht met de account manager en die zegt dat ik maar beter had moeten opletten op de offerte (Waar 2 jaar garantie staat alleen niet het type) en dat misschien techsupport het kan afhandelen die me weer doorsturen naar de account manager.

Heeft iemand hier soortgelijke ervaringen had? Erg frustrerend dat dit gebeurd, prima laptop en techsupport zelf is erg behulpzaam betreft mijn laptop probleem. Maar wel erg jammer dat de account manager het probleem niet wilt erkennen en verantwoordelijkheid ontkent. Terwijl hij zelf garantie heeft aangevinkt wat gewoonweg niet bij een Alienware hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Niet alles is te repareren door de monteur, als je probleem 'ernstig' genoeg is dan wordt de Alienware naar Duitsland gestuurd om vervolgens gerepareerd te worden bij het reparatiecentrum.... Ik heb geen idee of dat hier het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
The Inquisitor schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:10:
Niet alles is te repareren door de monteur, als je probleem 'ernstig' genoeg is dan wordt de Alienware naar Duitsland gestuurd om vervolgens gerepareerd te worden bij het reparatiecentrum.... Ik heb geen idee of dat hier het geval is.
Ze geven helaas aan dat het een problem met mijn garantie type is. Maar reparatie bij het Dell depot staat nou nie tbekend om zijn goede afhandeling :(

De behuizing en scherm bezel moeten vervangen worden en ik misschien ook de hinges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:26
Sn0wblind schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 01:53:
[...]

Ze geven helaas aan dat het een problem met mijn garantie type is. Maar reparatie bij het Dell depot staat nou nie tbekend om zijn goede afhandeling :(

De behuizing en scherm bezel moeten vervangen worden en ik misschien ook de hinges.
Wat voor laptop heb je eigenlijk. ik weet dat het bij mijn m11x een bekend probleem was en altijd onder de garantie viel ongeacht hoe lang je hem al had.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ik heb zelf een AW15 van 5 maanden oud ongeveer nu. Niet echt een bekend model met problemen en ook vrij nieuw voordat er problemen zouden kunnen ontstaan. Heb gewoon pech denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik had blijkbaar problemen met mijn moederbord/speakers. De speakers stopen er opeens mee, laptop is toen naar het service center gemoeten voor reparatie, maar kwam terug met schade (zover ik kan zien voordat de laptop weer naar mij verstuurd is, daar de doos geen schade heeft).

Nu staat er een monteurs bezoek in de planning om dit op te lossen, maar zijn de onderdelen weer niet voorradig. Gelukkig is het systeem wel gewoon bruikbaar in de tussentijd, maar leuk is anders.

@Rin.
Ik zou proberen aan te dringen dat ze je probleem onsite (dus thuis oid) proberen te fixen, daar ik wel een goede ervaring had met hun onsite monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
DCG909 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 01:04:
@Rin.
Ik zou proberen aan te dringen dat ze je probleem onsite (dus thuis oid) proberen te fixen, daar ik wel een goede ervaring had met hun onsite monteur.
Maar ook dat gaat weer niet op, dat is maar net afhankelijk in welke regio je woont aangezien Dell externe bedrijven daarvoor inhuurt. De ene kan een prima monteur zijn, maar de andere een halfgare....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Ynnoz schreef op donderdag 31 december 2015 @ 21:44:
Ik heb op 28 december de volgende Alienware besteld:

Alienware 15 R2
16GB
GTX 980M 8GB
512 GB + 1 TB HDD
15,6 inch UHD IGZO2 IPS-beeldscherm

Status: in productie. Ben benieuwd!
Afgelopen zaterdag de 15 R2 ontvangen. Prachtige machine, maar ....

Ik had een GTX 980M met 8GB besteld maar heb een exemplaar ontvangen met 4GB geheugen.

Nu lees ik in de Alienware forums dat dit in december veelvuldig fout is gegaan (misschien ook de reden dat Alienware in de VS alleen nog maar de 8GB versie levert).

Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. In de VS kon je je geld terugkrijgen (wat een dure geschiedenis gaat worden voor Dell).

EDIT: Vandaag met Dell gebeld en ze komen eind van de week de machine ophalen en ik krijg mijn geld terug. Misschien dan maar een R17 R3 bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ynnoz op 11-01-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag de 15 R2 ontvangen. Prachtige machine, maar ....

Ik had een GTX 980M met 8GB besteld maar heb een exemplaar ontvangen met 4GB geheugen.

Nu lees ik in de Alienware forums dat dit in december veelvuldig fout is gegaan (misschien ook de reden dat Alienware in de VS alleen nog maar de 8GB versie levert).

Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. In de VS kon je je geld terugkrijgen (wat een dure geschiedenis gaat worden voor Dell).

EDIT: Vandaag met Dell gebeld en ze komen eind van de week de machine ophalen en ik krijg mijn geld terug. Misschien dan maar een R17 R3 bestellen.
Dit gisteren avond gecontroleerd en ja, bij mij werd er ook een 4GB geleverd terwijl er 8GB besteld was.
Zelfs geen optie om 4GB te selecteren bij aankoop. :?
Te zien aan reacties/meldingen op andere forums, zijn dit geen alleenstaande gevallen, maar een gestructureerde fraude systeem.
Straks even bellen met Dell. Kijken wat er gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
Super zuur boys! Ik hoop dat het snel opgelost word!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:14:
[...]
Te zien aan reacties/meldingen op andere forums, zijn dit geen alleenstaande gevallen, maar een gestructureerde fraude systeem.
Wat? :') Fraude? Dell heeft een fout gemaakt, kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope.
Dell had een tekort aan correcte moederborden en koos er actief voor om andere moederborden met minder dedicated memory te gebruiken. Dit zonder bericht aan de klant, noch enige compensatie geïnitieert vanuit Dell zelf.
Bij simpele fouten/vergissingen, tracht men zo snel mogelijk het probleem op te lossen en verstrengt men tijdelijk de kwaliteits controles. Dit is hier niet gebeurt. Mijn laptop werd gemaakt een 4-tal weken na eerste melding (aan Dell) van dit probleem. (dat ik online kon terugvinden)

Klop je zelf niet aan bij Dell, dan blijft de situatie as-is.
Doe je het wel, heb je keus uit:
Terugsturen voor refund
10% compensatie

In andere landen kan je nog onderhandelen, maar in Belgie zijn dit de 2 opties waarvan niet afgeweken wordt.
Wel werd er vermeld dat eens de nieuwe moederborden voorradig zijn, je deze quasi kosteloos kan laten vervangen door een correct model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
Mijn Alien R15 R2 is nu teruggestuurd naar Duitsland en volgende week krijg ik mijn geld terug. Nu kijken voor een nieuwe R15 R2 of R17 R3. Ben er nog niet uit (prijsverschil is een paar tientjes).

Zag trouwens wel een paar wijzigingen voor beide machines:

- De Killer netwerkkaart is vervangen door een Intel.
- De GTX 980M altijd nu 8Gb.
- De prijs is omhoog gegaan (misschien door de dollar koers?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:35:
Nope.
Dell had een tekort aan correcte moederborden en koos er actief voor om andere moederborden met minder dedicated memory te gebruiken. Dit zonder bericht aan de klant, noch enige compensatie geïnitieert vanuit Dell zelf.
Bij simpele fouten/vergissingen, tracht men zo snel mogelijk het probleem op te lossen en verstrengt men tijdelijk de kwaliteits controles. Dit is hier niet gebeurt. Mijn laptop werd gemaakt een 4-tal weken na eerste melding (aan Dell) van dit probleem. (dat ik online kon terugvinden)

Klop je zelf niet aan bij Dell, dan blijft de situatie as-is.
Doe je het wel, heb je keus uit:
Terugsturen voor refund
10% compensatie

In andere landen kan je nog onderhandelen, maar in Belgie zijn dit de 2 opties waarvan niet afgeweken wordt.
Wel werd er vermeld dat eens de nieuwe moederborden voorradig zijn, je deze quasi kosteloos kan laten vervangen door een correct model.
is dit feitelijk bewezen of een vermoeden? M.a.w. heb je een bron?
En je bedoelt GPU's neem ik aan, en geen moederborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
The Inquisitor schreef op zondag 17 januari 2016 @ 02:31:
[...]

is dit feitelijk bewezen of een vermoeden? M.a.w. heb je een bron?
En je bedoelt GPU's neem ik aan, en geen moederborden?
http://en.community.dell....ienware/f/3746/t/19665754

http://en.community.dell....ienware/f/3746/t/19665163

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik betwijfel niet of dit probleem gaande is, ik had het over het feit dat het moedwillig door Dell is gedaan (en derhalve fraude), en dat lees ik dus nergens. Of ik moet ergens overheen lezen...

"Spoke to customer care, there is an issue with the factory and have told me that this has not been resolved yet and to wait a week before exchanging the machine."

Lijkt me een eerlijke fout, vervelend voor alle consumenten, maar geen fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals eerder gemeld, er waren al een aantal klachten ivm dit probleem lang voor mijn laptop besteld/gemaakt werd.
Ze waren goed op de hoogte toen mijn laptop gemaakt werd. En toch zijn ze ermee doorgegaan. Dat is fraude. Geen simpel menselijk fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Hoe mijn Alienware eruit ziet na een jaar gebruik :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sjcZoHd.jpg

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:35
koelebobes schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:27:
Hoe mijn Alienware eruit ziet na een jaar gebruik :
[afbeelding]
Dat ziet er zeer netjes uit hoor!
Mijne is ook nog in top staat. Heb inmiddels ram naar 16 gegooid.
Heb laatst even flink zitten boenen op het toetsenbord. Die coating ziet er leuk uit, maar als je een beetje vette japen hebt, krijg je het er bijna niet meer af :+

ook heb ik de fannetjes schoongemaakt en de koelpasta vernieuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Goed bezig heren! Mijne is ook nog krasloos enz. Ik moet nog wel het softtouch rubber gaan schoonmaken, want (zoals je al zegt) daar blijf je afdrukken op zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Coehinator schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Dat ziet er zeer netjes uit hoor!
Mijne is ook nog in top staat. Heb inmiddels ram naar 16 gegooid.
Heb laatst even flink zitten boenen op het toetsenbord. Die coating ziet er leuk uit, maar als je een beetje vette japen hebt, krijg je het er bijna niet meer af :+

ook heb ik de fannetjes schoongemaakt en de koelpasta vernieuwt.
Mijn knoppen van het toetsenbord zijn nog in perfecte staat alleen WASD zijn lekker aan het glimmen 8) . Ik heb mijn fan's schoongemaakt maar was nog niet tevreden, dus ik heb de CPU fan vervangen voor een M14x R2 fan dit gaf een effect van 5-8 graden verschil, Idle draai ik 45-47"C. Binnenkort ga ik de GPU fan vervangen.
Ik wil ook de koelingpasta vervangen maar dit heb ik zelf nog nooit gedaan. :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vKqe6HE.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door koelebobes op 23-01-2016 10:29 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
koelebobes schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:26:
[...]

Mijn knoppen van het toetsenbord zijn nog in perfecte staat alleen WASD zijn lekker aan het glimmen 8) . Ik heb mijn fan's schoongemaakt maar was nog niet tevreden, dus ik heb de CPU fan vervangen voor een M14x R2 fan dit gaf een effect van 5-8 graden verschil, Idle draai ik 45-47"C. Binnenkort ga ik de GPU fan vervangen.
Ik wil ook de koelingpasta vervangen maar dit heb ik zelf nog nooit gedaan. :P

[afbeelding]
Zal dat echt aan de fan liggen? In mijn opinie is die juist kleiner dus minder airflow?
En lijkt me ook lawaaieriger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Coehinator schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:44:
[...]

Zal dat echt aan de fan liggen? In mijn opinie is die juist kleiner dus minder airflow?
En lijkt me ook lawaaieriger?
De fan is iets kleiner maar de blades liggen dichterbij elkaar en hij gaat veel harder. Het geluid valt me heel erg mee en valt absoluut niet op. Waar mijn PC eerst 95-100 graden werd tijdens het benchen is de max temp nu ongeveer 88-92

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
koelebobes schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:50:
[...]

De fan is iets kleiner maar de blades liggen dichterbij elkaar en hij gaat veel harder. Het geluid valt me heel erg mee en valt absoluut niet op. Waar mijn PC eerst 95-100 graden werd tijdens het benchen is de max temp nu ongeveer 88-92
Vind het wel heel vreemd. Maargoed, aan de ene kant wel grappig dat het zoveel winst oplevert.
Koelpasta vervangen is niet zo lastig hoor, het enige waar je even om moet denken is het terugplaatsen van de heatsink, want dat moet wel in 1 keer goed.
En aangezien je met dat grote koellichaam bezig bent, die er wel op een bepaalde manier in moet. Eerst even oefenen zonder nieuwe koelpasta dus.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
DCG909 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 01:04:
Ik had blijkbaar problemen met mijn moederbord/speakers. De speakers stopen er opeens mee, laptop is toen naar het service center gemoeten voor reparatie, maar kwam terug met schade (zover ik kan zien voordat de laptop weer naar mij verstuurd is, daar de doos geen schade heeft).

Nu staat er een monteurs bezoek in de planning om dit op te lossen, maar zijn de onderdelen weer niet voorradig. Gelukkig is het systeem wel gewoon bruikbaar in de tussentijd, maar leuk is anders.

@Rin.
Na een lang "Gevecht"met de account manager etc heb ik het voor elkaar gekregen om mijn garantie alsnog om te zetten naar next business day support met bijbetaling. Dat laatste is wel jammer omdat ik initieel al bij de bestelling erom gevraagd had. Maar blijkbaar was daarom de prijs ieta lager. Maargoed er kwam 1 monteur die helaas niet zo ervaren was met Alienware systemen en sloot het licht na de reparatie niet goed aan en de sd kaart slot was niet goed gemonteerd waardoor die onbruikbaar was. 2de monteur heeft het wel allemaal keurig opgelost. Het valt me op dat Dell qua verkoop medewerkers niet geweldig is. Gewoon niet begaan genoeg met de systemen en niet erg klantgericht. De technische support afdeling daarintegen zijn veel persoonlijker en leveren uitstekend advies en hulp. Me laptop is nou weer in goede staat. Me batterij ging wel van 0.6% wear naar 4% vraag me af hoe en wat dat heeft veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Rin
Bij mij is inmiddels de monteur ook langs geweest :)
Het was blijkbaar dezelfde persoon als 2 jaar geleden XD

Ik vermoed dat de technische dienst meer kennis van de systemen heeft, juist omdat ze eigenlijk alleen maar met problemen te maken krijgen en niet met de vraag "kan ik wel goed gamen met een i5"

Mijn M17x R4 sprong in de laatste 2 maanden ook ineens van 0% wear naar 5% oid.
Ik weet niet of dit aan de manier van berekenen in de batterij ligt, of aan de manier waarop de software het uit leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Het kan inderdaad even duren voordat Windows de juiste tijden uitleest, dat merk je ook na grote updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin23
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 15:45
Hallo Allemaal

Wie kan mij helpen aan de originele Alienware X51 Windows Home Premium x64 NL DVD en eventuele andere Software die geleverd werd bij de Alienware X51 R1. Of wie kan van deze CD een ISO maken en deze uploaden. Ik heb deze PC 2e hands gekocht en zou graag de originel software willen installeren met behulp van de Key op de achterkant van de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Justin23 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:41:
Hallo Allemaal

Wie kan mij helpen aan de originele Alienware X51 Windows Home Premium x64 NL DVD en eventuele andere Software die geleverd werd bij de Alienware X51 R1. Of wie kan van deze CD een ISO maken en deze uploaden. Ik heb deze PC 2e hands gekocht en zou graag de originel software willen installeren met behulp van de Key op de achterkant van de PC.
Voor Windows 7 begrijp ik.

Windows: Elke Windows 7 DVD gaat werken, alleen zijn er 2 dingetjes. Als je een Dell Windows OEM disc hebt, dan kun je je code invoeren die op de sticker staat, zonder problemen. Wanneer je een andere Windows disc gaat gebruiken, heb je een kans dat de key niet werkt, dan zou je MS moeten bellen en krijg je een serial die je wel kunt invoeren voor activatie.

Resources: Alle resources zijn te vinden op de Dell support site, zowel drivers als software en volgens mij zelfs wallpapers en icons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
The Inquisitor schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:02:
[...]

Voor Windows 7 begrijp ik.

Windows: Elke Windows 7 DVD gaat werken, alleen zijn er 2 dingetjes. Als je een Dell Windows OEM disc hebt, dan kun je je code invoeren die op de sticker staat, zonder problemen. Wanneer je een andere Windows disc gaat gebruiken, heb je een kans dat de key niet werkt, dan zou je MS moeten bellen en krijg je een serial die je wel kunt invoeren voor activatie.

Resources: Alle resources zijn te vinden op de Dell support site, zowel drivers als software en volgens mij zelfs wallpapers en icons.
voor zover ik weet kan je ook een OEM code gewoon activeren met een andere Windows image. Soms als het systeem veel gewijzigd is, lees nieuw moederbord schijf of videokaart, dan moet je inderdaad dat beldingetje van microsoft doen.

Als je het lastig vind om aan windows images te komen stuur me dan maar even een DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Coehinator schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:09:
[...]

voor zover ik weet kan je ook een OEM code gewoon activeren met een andere Windows image. Soms als het systeem veel gewijzigd is, lees nieuw moederbord schijf of videokaart, dan moet je inderdaad dat beldingetje van microsoft doen.
Soms werkt het inderdaad, en soms niet. Maar Win7 licentie werkt toch nooit minder goed omdat het systeem gewijzigd is? Pas vanaf W8 zit de key in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ja ze verifiëren die code ook met je systeemspecificaties zoals je hdd serienr en moederbord dingetje. Dus als er te veel in je kast verandert moet je soms even een extra handeling doen. Maar in principe komt t altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ohjoh nooit geweten. Weer wat geleerd :)

(alhoewel ik nooit meer terug ga naar W7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Nog iemand problemen met random crashes na enkele minuten gamen ?
Ik heb een Alienware 17 R1 780M i7-4900MQ
Heb onlangs de koelingspasta vervangen en volledig stofvrij gemaakt, temperaturen blijven allemaal ok tijdens heavy load. Onlangs ook een nieuwe PSU gekocht (240W) omdat ik dacht dat die defect was.
Probleem lijkt nog steeds niet opgelost, en ik krijg ook geen BSOD. Pc valt gewoon uit, alsof de stroom uitvalt. Heb alle mogelijke memory tests en dell recovery tools gebruikt om te achterhalen wat het probleem is maar ik geraak er niet aan uit.

Hopelijk is er iemand met eenzelfde ervaring, toestel is nu 3 jaar oud en in goede conditie.Alles is stock, geen OC gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Boempatat schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:50:
Heb onlangs de koelingspasta vervangen en volledig stofvrij gemaakt, temperaturen blijven allemaal ok tijdens heavy load. Onlangs ook een nieuwe PSU gekocht (240W) omdat ik dacht dat die defect was.
Probleem lijkt nog steeds niet opgelost, en ik krijg ook geen BSOD. Pc valt gewoon uit, alsof de stroom uitvalt. Heb alle mogelijke memory tests en dell recovery tools gebruikt om te achterhalen wat het probleem is maar ik geraak er niet aan uit.

Hopelijk is er iemand met eenzelfde ervaring, toestel is nu 3 jaar oud en in goede conditie.Alles is stock, geen OC gedaan.
Nog nooit gehad is dat de 4910MQ of is er ook een 4900MQ ?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:35
Nog geen crashes, maar wel veel gedonder met recente NVidia drivers. Zwart scherm bij opstarten vanuit standby, melding dat de display driver gecrasht is etc. Ik heb dezelfde config als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Ik heb met een 4700m wel gedonder gehad. Had hem op geborgen, 3 weken later haal ik m uit de kast. Random crash na 4 minuten draaien ofzo. Soms hield die het gewoon vol, en daarna, biem! nog een crash.

Was niet echt een vinger op te leggen waar het vandaan kwam. Maar vermoedde de displaydriver. Niet teveel tijd in gestoken en gewoon een nieuwe image op gegooid. Nu is het probleem wel weg.

Misschien dat er een vreemde driverupdate is geweest ofzo. Maar bij mij hielp een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 16:21
Om hier terug wat leven in te blazen... :z dan toch maar gebruik gemaakt van de korting op die Dell zelf aangaf en een Alienware 15 besteld :-)

Nu ongeduldig wachten tot er geleverd word :9

Enige tips waar ik op moet letten bij levering? Of bij first boot? 8)7

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Goede aankoop ;)

Echte tips heb ik niet, je ziet snel genoeg of er iets mis mee is (of niet). Puntjes die soms misgaan;
- AlienFX werkt niet (volledig) of flikkert (dan is er een draad niet goed gelegd en zit deze knel).
- Touchpad buttons zitten scheef (is ook zelf te fixen)
- Kan geen kwaad om het scharnier te controleren, maar heb hier weinig problemen over gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Laatst online: 19:50

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Hebben er hier mensen ervaring met de tijd die het Dell/Alienware kost om modellen te vernieuwen?
Ik ben wel in de markt voor een X51 maar om nu een GTX970 te nemen terwijl de 1070 zijn opwachting al maakt...

Op wat engelstalige fora zie ik hier en daar een "gok" van +/- 3 maanden. Persoonlijk lijkt mij dat wel erg veel gelet op de doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Er is meestal niet echt een pijl op te trekken. Dell is er wel altijd vlot bij wanneer er een nieuwe Intel CPU wordt aangekondigd, maar ik heb het idee dat de X51 telkens traag is met vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
Ik was zelf ook aan het twijfelen voor te wachten op Pascal om zijn intrede te doen bij AW maar daar mijn desktop stilaan de pijp aan Maarten aan het geven is. Heb ik de knoop maar doorgehaakt en haal ik mij nadien wel een AGA als blijkt dat Pascal echt wel een grote stap vooruit is tov Maxwell... maar dat wijst de toekomst uit...

Nu is het nog even ongeduldig wachten tot er een levering is maar kan niet echt veel afleiden uit de Dell site / UPS site is al helemaal vaag, deze staat namelijk al 5 dagen op: "Agent afhalen; onderweg naar UPS-facil"

Edit:

Gisteren geleverd; eerste tests alles ok maar moest nog naar een vergadering...
Vandaag alles geupdate en typ dit nu vanaf de AW15R2 :9 :9 :9 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ kan alleen maar aanraden aan iedereen :-)

[ Voor 16% gewijzigd door bntjah op 28-05-2016 10:37 ]

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ik heb nog altijd de vervelende "shutdown" problemen. De laptop werkt gewoon (surfen,films kijken, etc) maar vanaf ik een game opzet of heavy load valt hij abrupt uit. Ik heb net de CPU en GPU gerepaste met AS5 en stof kan ook het probleem niet zijn. De temperaturen blijven netjes onder de 75° en windows is al talloze keren opnieuw geinstalleerd. Ik heb ook elke driver geprobeerd die er te vinden was alsook de BIOS drivers van dell zelf. Begin een beetje radeloos te worden. Heb zelfs een nieuwe PSU gekocht maar heb nog altijd de shutdowns, kan er ook amper iets van vinden op andere sites. Jullie nog tips of tests?

Het enige dat ik terug kan vinden na een crash is het volgende in event log:
Kritieke Fout
Kernel Power 41 Task 63

Als ik het goed begrijp betekend dit dat de computer door onvoorziene omstandigheden zonder stroom is gevallen. |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Boempatat op 28-05-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Wat vervelend man! Ik kan me voorstellen dat je ten einde raad bent (en nogal behoorlijk baalt hiervan).

Heb je je RAM geheugen al getest? Indien niet, probeer eens een check te doen met Memtest86+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
The Inquisitor schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:02:
Wat vervelend man! Ik kan me voorstellen dat je ten einde raad bent (en nogal behoorlijk baalt hiervan).

Heb je je RAM geheugen al getest? Indien niet, probeer eens een check te doen met Memtest86+.
Bedankt voor je reactie, die specifieke test heb ik nog niet gedaan.
Enkel de uitgebreide ePSA test die ruim over een uur in beslag nam...
Werd er alleen niet veel wijzer uit, ik begin het mobo te verdenken, ik las namelijk iets over voltage regulators die niet genoeg juice naar de GPU stuurt bij heavy load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Boempatat schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:05:
[...]

Bedankt voor je reactie, die specifieke test heb ik nog niet gedaan.
Enkel de uitgebreide ePSA test die ruim over een uur in beslag nam...
Werd er alleen niet veel wijzer uit, ik begin het mobo te verdenken, ik las namelijk iets over voltage regulators die niet genoeg juice naar de GPU stuurt bij heavy load.
De foutcode is alleen een generieke, dus er valt niet uit te zeggen waar het probleem in zit (helaas). Ik zou wel aanraden om Memtest te doen, wellicht is een van je RAM bankjes het probleem en dan zou de oplossing simpel (en relatief goedkoop) zijn :). Verder heb ik op dit moment ook geen idee... frappante kwestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Jammer dat had idd het 'beste' scenario geweest.
Heb Memtest volledig laten testen, in totaal 8 uur geduurd maar geen enkele error gehad...
Zal dus het moederbord wel zijn, laptop voor de vuilbak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Damn, jammer om dat te horen. Zou inderdaad fijn zijn als daar het probleem in zat.

Ik hoop dat iemand anders nog een idee heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Boempatat schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:58:
Jammer dat had idd het 'beste' scenario geweest.
Heb Memtest volledig laten testen, in totaal 8 uur geduurd maar geen enkele error gehad...
Zal dus het moederbord wel zijn, laptop voor de vuilbak...
Voeding al eens nagekeken? Het kan zijn dat hij inderdaad onder heavy load niet genoeg stroom kan leveren of rare spanningspieken waardoor je laptop uit protectie uitvalt.
Het lijkt me toch stug dat dit iets met je RAM te maken zou hebben, aangezien je daar vaak hele vreemde klachten van krijgt. (niet dat ie zomaar uitvalt)

probeer eens even een andere voeding te pakken, even een lekkere zware voeding, wat met jouw setup zeker wel mag.

En laat ons even weten wat je bevindingen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Coehinator schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:27:
[...]

Voeding al eens nagekeken? Het kan zijn dat hij inderdaad onder heavy load niet genoeg stroom kan leveren of rare spanningspieken waardoor je laptop uit protectie uitvalt.
Het lijkt me toch stug dat dit iets met je RAM te maken zou hebben, aangezien je daar vaak hele vreemde klachten van krijgt. (niet dat ie zomaar uitvalt)

probeer eens even een andere voeding te pakken, even een lekkere zware voeding, wat met jouw setup zeker wel mag.

En laat ons even weten wat je bevindingen zijn
Ik heb de 240W adapter deze is net nieuw, had ook eerst dat vermoeden.
Heb niet meteen iets zwaarder liggen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Boempatat schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:42:
[...]

Ik heb de 240W adapter deze is net nieuw, had ook eerst dat vermoeden.
Heb niet meteen iets zwaarder liggen denk ik..
Juist omdat die net nieuw is, is die misschien defect. Kan heel goed...
180 watt zou t ook wel moeten trekken alleen dan krijg je wel gedonder met throttling enzo. maar als ie maar niet uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
"I suspect it might have been an electrical issue because removed the surge protector I was using and switched power outlets."

Je hebt je netsnoer niet toevallig in een verlengsnoer zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Geen verschil met oplader (180W en 2x 240w getest) stopcontact ga ik eens uitproberen.
Zit niet in een verlengsnoer maar de stopcontacten zelf zijn door een doe-het-zelver geinstalleerd :p
Ik laat het 1 van de dagen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

@Boempatat

Ik zou het in ieder geval houden bij de 240W adapter ipv de 180W.

En draai eens een dagje op de accu totdat die leeg is (desnoods heel de dag het bios scherm aan).
Daarna de 240W adapter aansluiten en volledig op laten laden terwijl de laptop uitstaat.

En check de lichtblauwe/lichtgroene thermalpads (soort siliconen achtige kussentjes) onder je GPU of die nog goed op hun plaats zitten.
Het wil wel eens gebeuren dat ze gaan scheuren (onder de druk) en dat er te weinig cooling overdracht is.

Vervang in geen geval die thermal pads voor coolingpasta, want dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
180w adapter is sowieso te krap voor een 17 met een 780m, maar ik zou het ook op de adapter gooien. grappig genoeg moest ik even denken aan de oude m14x r2 die ik ooit had, die vielen full load op de batterij ook gewoon random uit (niet stabiel genoeg, op de adapter geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik ben voor mijn Alienware 17 R1 eigenlijk opzoek naar een guide of iemand die mij kan helpen met het vervangen van mijn cooling pasta. Mijn GPU draait constant 91'C tijdens gamen en mijn CPU komt ook rond de 90'C.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
koelebobes schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:06:
Ik ben voor mijn Alienware 17 R1 eigenlijk opzoek naar een guide of iemand die mij kan helpen met het vervangen van mijn cooling pasta. Mijn GPU draait constant 91'C tijdens gamen en mijn CPU komt ook rond de 90'C.
Ik heb het vandaag ook even gedaan. GPU was 95 graden tijdens het gamen. Na het schoonmaken en de repaste weer rond de 70 graden. Ik heb op Youtube naar wat voorbeelden gezocht en die stap voor stap nagedaan. Omdat de GPU zo goed ging, meteen maar even de CPU voorzien van nieuwe MX-4. De kauwgom van Dell was een beetje uitgehard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Heb je een linkje en de juiste koelpasta ? Ga ik het ook doen :)

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
koelebobes schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:29:
Ik had er altijd artic silver tussen, prima paste. Tis niet moeilijk, t enige tricky deel is, als je het op de snelle manier doet je eerst even moet oefenen om t koellichaam juist in de behuizing te krijgen. Onder een hoek moet je die erin schuiven zeg maar.

Want als je gaat lopen klooien terwijl je nieuwe pasta erop hebt zitten, is dat niet zo handig. Want het moet voor het mooie in één keer goed, anders krijg je er lucht tussen, en ja, dat isoleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
koelebobes schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:29:
Ik heb Arctic MX-4 gebruikt want dat geleidt stroom niet zoals Arctic Silver en koelt prima.

Linkjes:
YouTube: Alienware 17 thermal repaste ic7 diamonds Upgrade GPU
YouTube: Alienware 17 CPU repaste IC diamond 7
YouTube: NVIDIA GeForce GTX 980M & 970M Alienware 17 (r5) Upgrade Guide

Voordat je begint even de cpu/gpu opwarmen. Dan plakt de oude pasta minder.

[ Voor 6% gewijzigd door biobak op 03-07-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
Hmmmm moet er ook maar eens aan beginnen! Het is niet dat ik het niet kan maar meer dat ik het niet durf! De Alienware is me heilig :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Hehe ja, ik durf het ook niet. Gelukkig blijft mijn AW prima temps halen, en komt de fan sowieso nooit op de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Maar het feit blijft dat die rommel zijn werking kwijt raakt na zoveel tijd, dus preventief vervangen kan nooit kwaad. En heel erg lastig is het ook niet met die Alienware's.

Ik heb het toen direct een paar dagen na aankomst gedaan, en dat was maar goed ook, want die rommel van dell zat overal en nergens, echt veel veel teveel gebruikt, daar hoorde je toen op andere forums veel mensen over klagen.

En ook de fans cleanen, is ook aan te raden, ik doe het elk half jaar ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Fans cleanen is een goed idee inderdaad, het vervangen van de pasta wss ook, maar niet noodzakelijk lijkt me. Zolang de temps er prima uitzien, heb ik geen interesse om te schroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
The Inquisitor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:25:
Zolang de temps er prima uitzien, heb ik geen interesse om te schroeven :)
Wat zijn bij jou de temps als je lekker aan het gamen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Timmeuh schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:38:
[...]

Wat zijn bij jou de temps als je lekker aan het gamen bent?
Uhmm... ik meen rond de 60 graden. Maar ik zal het even voor je testen binnenkort :)
Vanzelfsprekend ligt het aan de buitentemperatuur... als het hier 26 graden is, dan lopen de temps al sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik dacht, ik laat maar weer eens even van mij horen :)

Zojuist de Wifi chip in mijn M17 R3 vervangen, van een Qualcomm killer 1535 naar een Intel AC 7265.
De crappy Killer chip kon op 2.4 Ghz nog wel verbinding maken met de wifi AP's, maar had vervolgens geen internet verbinding (in welke vorm dan ook), terwijl ik 3 andere wifi capabele apparaten naast mij had liggen die aangeven dat alles werkt...
5.0 Ghz was net als de killer chip in de vorige laptop ook maar enkele seconden zichtbaar, voordat deze verdween :/

Killer branded WiFi apparatuur komt er bij mij echt nooit maar dan ook nooit meer in.....

Gelukkig werkt de intel 7265 tot nu toe geweldig goed (super snelle verbinding zodra de wifi aangezet wordt en ook lekker stabiel.

Ik vind wel dat Dell het met de "nieuwe" laptops echt erg lastig heeft gemaakt om wat dan ook te vervangen :/
Voor het vervangen van de wifi module moet je officieel de hele laptop uit elkaar halen voor je erbij kan...
Gelukkig werkt het ook als je de chip er horizontaal uit trekt (dubbel voorzichtig, daar de chip ook vast geplakt zit met relatief goede lijm :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:32
Gisteren avond Battlefield 1 Open Beta werkend gekregen op mijn Alienware M17x R4 ( i7-3630QM) met aftermarket GTX 970M (had vroeger HD7970M kaart erin).

Daar bleek een nvidia driver update voor nodig en dat is altijd een beetje gedoe bij Dell/alienware, maar via deze post heb ik GeForce 369.09 drivers kunnen installeren en tadaa! Het werkt!

Ik draai de BF1 Open Beta met een steady 60 fps, zonder aan de settings gemorreld te hebben. Exacter dan; "het ziet er prachtig uit :9 " kan ik niet zijn want ben gelijk gaan spelen, maar bij interesse kan ik wel wat screens/setting posten.

ps. ik had de nieuwste GeForce 372.70 drivers ook geprobeerd, maar dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bntjah
Heel raar want op mijn Alienware 15 R2 werkte de nieuwe drivers zonder ook maar enige aanpassingen te doen...
Heb hier ook nog nooit problemen mee gehad; ervaar wel af en toe issues met VLC of Firefox als ze van screen switchen dat ze black vertonen ipv iets anders maar lijkt mij eerder een instelling her of der te zijn.
Bij Firefox ondertussen opgelost door "When available, use hardware acceleration" af te vinken... 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door bntjah op 31-08-2016 11:00 . Reden: Verduidelijken van firefox fix ]

K49 '17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05-2019
Jozzle schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:26:
Gisteren avond Battlefield 1 Open Beta werkend gekregen op mijn Alienware M17x R4 ( i7-3630QM) met aftermarket GTX 970M (had vroeger HD7970M kaart erin).
Hoi, waarom heb je er een nvidia gpu er in geknutseld? Ik heb de 7970m al de laatste 3 jaar zonder problemen draaien.
Hoe kom je aan een 970m en wat is daar de prijs van?

Moet er bij zeggen dat ik nog steeds super te vreden ben over mijn m17 r4 met ook de 3630qm er in.

[ Voor 5% gewijzigd door monkyswing op 31-08-2016 16:37 ]

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:32
Ik moet het zelf ook weer even terugzoeken; Jozzle in "[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2"

Kaart was overleden, iemand anders van hier (_Drake_) heeft nog geprobeerd 'm tot leven te wekken, maar kreeg m ook niet meer aan de praat. Ik dacht dat het goed zou zijn meteen te kiezen voor een upgrade en dat heeft positief uitgepakt. Laptop is inmiddels krap 4 jaar oud, maar draait nog prima mee :)

Upgrade kostte toen rond de $550 geloof ik, Het was kiezen; eenzelfde kaart voor $250 of een upgrade waarmee ik de aankoop van een nieuwe laptop/Alienware 2 of 3 jaar kan uitstellen.

Ze zijn nu iets goedkoper zie ik. Als de mijne niet kaput was gegaan had ik de HD7970 waarschijnlijk laten zitten, maar zet dan gelijk vraagtekens bij de performance bij recente games, want COD Ghosts( |:() was toen al kantjeboord.

• monkyswing
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05-2019

natuurlijk

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik heb volgens mij mijn laptop gesloopt, hij post niet meer en geeft 9 biepjes. Ik kan er niks meer mee en kan het ook niet repareren

BTC €94.837,08

• Tommmm15
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 21:21
http://www.dell.com/us/p/alienware-15-laptop/pd omgerekend zo'n 1500euro voor een 15inch i7 6700HQ 16GB 1060GTX, zeer nette prijs als dit waar is.

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
Tommmm15 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:10:
http://www.dell.com/us/p/alienware-15-laptop/pd omgerekend zo'n 1500euro voor een 15inch i7 6700HQ 16GB 1060GTX, zeer nette prijs als dit waar is.
moet hier niet nog 21% btw overheen? :?

• Scallius
  • Laatst online: 27-08 09:46
Tommmm15 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:10:
Probleem is alleen dat dit niet omgerekend wordt, maar een smak meer gaat kosten in Europa.

Prijzen van elektronica zijn helaas bizar hard gestegen voor Europese landen. Veel laptops met 1060 zijn verkrijgbaar voor ~$1500 in VS. Echter in Nederland kosten ze allemaal 1800+

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
Als ik even kort door de bocht doe, dan is het goedkoopste model met i5 nog onder de 1500 euro in europa:

1349 dollar x 0,88 = 1180 euro / 1188x 1,21= 1437,50 euro

Dus in theorie zou dit een laptop met 1060 voor minder dan 1500 euro kunnen worden.
Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste