[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 14:52
Mede-auteurs:
  • WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-07 16:28

WhateverSuitsU

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-07 09:23

The Inquisitor

Alienware ervaringen topic

Alienware geschiedenis

Het in 1996 in Amerika opgerichte Alienware fabriceert desktops en laptops met een hoog kwaliteitsniveau en richt zich met name op de markt voor gamers. Derhalve zijn de meeste systemen uitgerust met high-end onderdelen voor grote prestaties.

Volgens de medewerkers is de naam Alienware gekozen omdat de oprichters dol waren op de televisieserie The X-Files. Dit thema gebruiken ze duidelijk ook voor hun producten, die namen hebben als Area-51, Hangar18, m15x, m17x en Aurora. Alienware was oorspronkelijk bedoeld als niche merk in de game-markt, die toen nog niet druk bezet werd door belangrijke computerfabrikanten als Dell en HP. De producten van het bedrijf zijn niet alleen beroemd vanwege hun hardware, maar ook door de unieke, futuristische designs.

Op 22 maart 2006 is het bedrijf overgenomen door Dell. Groot voordeel hierbij is de schaalvergroting die hiermee gerealiseerd kon worden door de sterke positie van Dell wereldwijd. Dit heeft er tevens voor gezorgd dat wij in Nederland ook de Alienware systemen kunnen aanschaffen.

Alle Alienware systemen worden geleverd met een software programma genaamd Alienware Command Center:

Alienware Command Center is het centrale controlecentrum voor uw desktop. Door alle belangrijke programma's samen te voegen in één enkele gebruikersvriendelijke interface, hebt u meer controle over uw eigen systeem.

AlienFX® -verlichtingssysteem : met dit unieke verlichtingssysteem kunt u kiezen uit tal van kleuren en overgangseffecten tussen vier verschillende zones, waaronder het Alienware-logo, de sleuven in het zijpaneel en het onderste paneel aan de voorkant.

Alienware-temperatuurregeling : profiteer van de geavanceerde opties voor het controleren en regelen van de temperatuur, zoals het koppelen van de snelheid van de ventilator aan de temperatuur van het systeem. U kunt het temperatuurprofiel van uw computer zelfs met anderen delen.

AlienFusion Power Management : met de instellingen voor energiebeheer kunt u zelf beslissen wanneer u maximale prestaties eist of juist met minder toekunt voor het gebruik van eenvoudige programma's, zodat u uiteindelijk efficiënter omgaat met energie.

Een topic waarin de ervaringen aan bod komen van mensen die gebruik maken van Alienware producten. Dit kan dus variëren van een muis tot aan een desktop. Meningen over de hoge prijzen van genoemde systemen zijn niet wenselijk. Ik erken nu alvast dat de prijzen hoger liggen dan een soortgelijke configuratie gevonden via de Pricewatch.

Het wil nog wel eens voorkomen dat de prijzen c.q. opties op de Dell site vaak wijzigen. Dat een optie niet op de site is aangegeven wil nog niet zeggen dat het niet mogelijk is.

Als tip zou je telefonisch contact kunnen opnemen met Dell om te kijken welke opties er nog (extra) mogelijk zijn en voor een eventuele korting.
Reviews
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DRODmjY.png
Mx-serie (2013 en eerder)M-serie (2013/2014)M-serie (vanaf 2015)
Kortingen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zUC1Bk8.pngDe EPP truc tegenwoordig 'VIP-korting' is te vinden in het Dell kortingscodes topic.
Producten
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/td7POKQ.png
Desktops & Laptops

Alienware M11x (niet langer in productie)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/09anaWV.png

Alienware M15x (niet langer in productie)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t8taBS6.png

Alienware M17x (niet langer in productie)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uhLOAgf.png

2013/2014 modellen

Alienware M14 (niet langer in productie)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F7ThgoX.png

Alienware M17 (niet langer in productie)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0gDVMgx.png

Alienware M18 (niet langer in productie)
- Niet leverbaar in Nederland -

2015 modellen
De 2015 modellen kennen enkele wijzigen ten opzichte van de 2013/2014 modellen, onder andere: Het Alienhoofdje als aanknop is terug, AlienFX loopt niet meer door naar de zijkant en deksel is van koolstofvezel versterkt plastic in tegenstelling tot een magnesium en aluminiumlegering.

Alienware M13
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/psg6rWS.jpg

Alienware M15
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XgJagUf.jpg

Alienware M17
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/llrig2H.jpg

Alienware M18
- Niet leverbaar in Nederland -

Alienware X51
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w7qHMCE.png

Alienware Aurora
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mv4724Y.png
Links
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/knf2qBo.png
Credits
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MWWVAra.png
  • [url="hhttp://tweakers.net/gallery/270766"]Atratus[/url] voor het starten van deel 1
  • Coehinator voor het starten van deel 2
  • The Inquisitor voor de vernieuwde lay-out van deel 2
  • Darkstone voor het beschikbaar stellen van de sheet en zijn nuttige informatie
Drivers
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FxJUTeN.png

[ Voor 233% gewijzigd door The Inquisitor op 20-06-2017 14:50 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Suggesties zijn welkom!

Edit: t valt me op dat shopkorting in eens 3% is, terwijl ik volgensmij 7% had :O

[ Voor 64% gewijzigd door Coehinator op 29-06-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Coehinator schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:11:
Suggesties zijn welkom!

Edit: t valt me op dat shopkorting in eens 3% is, terwijl ik volgensmij 7% had :O
Ik dacht inderdaad dat het 6 of 7% was.... 3% is wel even veel minder :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-07 16:28

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Topicstarter
Dat gaat ineens hard. Complimenten voor tweede deel alweer!

Inmiddels alweer 3,5 jaar vrolijk verder met mijn Aurora desktop (met alleen een grafische kaart als upgrade) en dat ding blaast nog steeds vrolijk verder. Heb tevens een M11x en daar ook enkel goede ervaringen mee. Beide apparaten nul problemen gehad gelukkig, mag ook wel eens gezegd worden.

Ik heb de nieuwe lijn gevolgd, maar ik ben er nog niet over uit of ik een laptop zal aanschaffen, ze lijken me net iets te hoog, al kan dit visueel natuurlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Atratus schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:24:
Ik heb de nieuwe lijn gevolgd, maar ik ben er nog niet over uit of ik een laptop zal aanschaffen, ze lijken me net iets te hoog, al kan dit visueel natuurlijk zijn.
Dat is iets dat me ook opviel in de video's en op de plaatjes inderdaad... het lijkt een onwijs hoog apparaat geworden.

Afbeeldingslocatie: http://image.alienware.com/images/galleries/gallery-shot_laptops_14_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.pcadvisor.co.uk/cmsdata/reviews/3451823/Alienware_M14_lights.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Hoop dat het meevalt :+ ik heb misschien een wat impulsieve aankoop gedaan. Maar gelukkig bestaat de afkoelings periode. Al hoop ik dat ik daar geen gebruik van hoef te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akirasendoun
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-01 00:25
Ik las in deel 1 dat iemand zijn bestelling is geannuleerd door Dell... ik heb op 20 juni nog m17x r4 besteld met een hd scherm. Het zit nu nog in de fase 'werk in uitvoering' verder niks gehoord van dell.. gosh hoop dat het nog goed komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Tsja de hoogte, wat moeten we daar eens over zeggen.
Als ik de technische specificaties erbij pak, van de R4 en de R5 kom ik op het volgende.

R4:
Hoogte: 44,5 mm (1,75 inch)
Diepte: 304,30 mm (11,97 inch)
Breedte: 410 mm (16,14 inch)
Basisgewicht: 4,26 kg (9,39 lbs)3

R5:
Hoogte: voorzijde: 46,24 mm. achterzijde: 48,46 mm. 1,908 in.
Diepte: 299,00 mm
Breedte: 413,56 mm
Basisgewicht met optionele SSD: 4,1501 kg.

Hij is dus wel degelijk dikker/hoger

edit: Weet iemand hoe het zit met dat DDR3L geheugen? Mocht ik willen upgraden... want ik zie weinig tot geen DDR3L geheugen in de pricewatch staan. Kan ik gewoon normaal geheugen erbijgooien?

[ Voor 20% gewijzigd door Coehinator op 01-07-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik ben blij met mijn R4.. De R5 "lijkt" indd een stuk hoger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321370

DigitalTux schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:01:[/message]:

Update:
Ik heb inmiddels een mail van dell gekregen dat ze de bestelling niet kunnen leveren. Maar ik heb wel een order bevestiging gekregen en betaald. Mogen ze nu de bestelling van uit hun cancelen? Ze moeten toch een gelijkwaardig product leveren of zie ik dit nu fout.!?
DCG909 schreef op Zaterdag 29 juni 2013 17:40 @ 10:01:[/message]:

Beetje laat, maar toch.
Dell heeft een hele leuke AV voor consumenten, vooral als er iets fout gaat bij hun
Het product is in principe jouw eigendom, wanneer hier volledig voor is betaald
Zo hebben mensen ook hun XPS 17 met 1TB aan SSD's voor 1500 euro gekocht.

Zij mogen jouw order gewoon niet eenzijdig annuleren.
Daar ben ik inmiddels ook achter. Ik heb het systeem nog niet maar ze hebben me een evenredig syteem systeem met een GTX 780m voorgesteld. Omdat de oude R4 met gtx 680m niet meer te leveren is. Ik ben ook zeer tevreden over de afhandeling van dell. Ik heb de R5 alleen nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Wauw! De r5 met de 780m, dat is een HELE mooie deal voor dat geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Display
Sporting a 14-inch, 1920 x 1080, anti-glare LED display, the Alienware 14 produced clear, crisp visuals. Colors were vibrant, and blacks were endlessly deep. A 1080p trailer for "Man of Steel" looked gorgeous, with Superman's trademark crimson cape standing in stark contrast to the austere walls of the Fortress of Solitude.

Games, such as "BioShock Infinite" looked stunning on the Alienware's display. Particle and lighting effects shown brightly as we ran through the cobblestone streets of the game's floating city of Columbia, while details such as the small splashes of water from a nearby fountain looked crisp and inviting.

It wasn't all good news for the Alienware 14's display, though. The screen's brightness averaged just 161 lux on our light meter, well below the mainstream notebook category average of 245 lux. By comparison, the MSI GT60's 15.6-inch display registered 247 lux. Such a dim display made watching particularly dark videos, such as a trailer for "Pacific Rim," less pleasurable. We also experienced somewhat shallow viewing angles. When seated to the far left or right of the screen, videos and images washed out.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coehinator schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:02:
Wauw! De r5 met de 780m, dat is een HELE mooie deal voor dat geld!
Ja alleen is mijn order nog niet in behandeling genomen. Ik kan ook nog geen status van mijn bestelling vinden
Ik heb hem op het aller laatste besteld.

Maar heb wel zwart op wit staan wat ik krijg. En heb een screenshot van mijn ideal betaling door gestuurd. ik had vandaag maar weer eens gebeld. zodra ze het bedrag aan mijn order gekoppeld hebben, zullen ze beginnen om mijn systeem in elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik heb ook een R4 in bestelling met 1080p scherm maar deze is in productie gegaan sinds gisteren?
Nu maar hopen dat alles correct volgens bestelling geleverd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of de mSata van de Alienware 17 base R5 een 6Gb bus is?

update: Ik heb een chat sessie gehad en ze conden mij vertellen dat het een 3Gb bus is. Wat inhoud dat het stata II is. Dit betekend dus dat je maximaal 300MB/s kan halen via de mSata.

Zodra ik mijn systeem heb zal ik het zelf testen en dan zal ik deze post aanvullen met mijn bevindingen

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 03-07-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 19:15
Hmmm, die schilverende verf op de media bar valt dus onder cosmetische schade en daar krijg je dus geen garantie op.... Wtf, schijnt gewoon een productie probleem te zijn....
Zal wel kijken hoe ze reageren op verhalen van vervanging onder garantie... Want die zijn er genoeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Laptop is vandaag verzonden. Wacht in spanning af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Mijn geschatte levertijd staat op 08-07-2013
en nogsteeds, (13 juni besteld) Werk in uitvoering.

Waarschijnlijk gaan ze het bij lange na niet halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
  • Laatst online: 22-07 11:29
Goeden dag iedereen, Ik heb een Alienware M17x R5 besteld een aantal weken geleden ( 20-06-13 ) en houd de laptop elke dag bij op mijn Ipad voor de bestellings- status. Toen ik vandaag keek kreeg ik deze melding tot mijn verbazing: Deze bestelling is op uw verzoek ( ! ) gewijzigd. Door deze wijziging is mogelijk een nieuwe bestelnummer verstrekt. Als uw bestelling naar uw mening ten onrechte is geannuleerd of gewijzigd, kunt u voor assistentie contact opnemen met . ( Zo staat het er echt een punt? ) Ik keek toen ook meteen mijn email en daar zag ik dat er ik blijkbaar zonder dat ik het weet een nieuwe order heb gedaan en nu ook een stuk langer moet wachten. Tot mijn verbazing is mijn klantennummer ook aangepast naar een nieuwe. De nieuwen leverdatum is nu 2013-07-30 i.p.v 19-7-13. dat is dus een verschil van 17 dagen en dan ben ik ook net op vakantie. Toen net wou ik de klanten support nummer bellen, en kreeg ik een man aan de telefoon die zij dat ik morgen vanaf 9 uur kan bellen. Nu vraag ik me af, heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat mijn rechten zijn met het annuleren van de laptop? Na 1x een extreem slechte ervaring te hebben op de live chat van dell ( 15 minuten wachten op een antwoord in een LIVE chat en dan een grote mond krijgen als je een vraag teken zet. ) Zie ik liever af van mijn laptop die ik toch wel graag wou hebben. Dank u wel voor uw tijd. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eklerion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:11
Ik zie nu ook dat mijn bestelling van een 17 R5 (van 24-6) vandaag eenzijdig is geannuleerd :( . Maar even zien wat daar nou weer de bedoeling van is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Wel heb je ooit, ook hier. geannuleerd... hier zakt mijn broek toch wel van af...
  • eerst al 20 euro teveel betaald voor windows 8,
  • steenhard ontkennen dat de fout in het systeem zat, en m terugstoppen in de videokaart.
  • ordernummer veranderen zodat shopkorting niet kan uitbetalen.
  • verzendkosten betaald terwijl dat gratis was
Ik ga morgen eerst maar bellen

update:
Er zat een error in de bestelling. Vandaag zal de bestelling naar verwachting worden herboekt.

[ Voor 12% gewijzigd door Coehinator op 03-07-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een mail ontvangen dat mijn laptop sinds gister avond in productie is gegaan. De lever datum staat op 12-07-2013 Ik hoop niet voor ze dat ze bij elke laptop zoon lang productie proces hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Iemand ervaringen over de leveringen door UPS ?
Laptop stond beloofd voor 08/07 maar hij is gisteren reeds vertrokken, en ik hoop hem deze week misschien nog in ontvangst te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je een track an trace nummer gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ja die heb ik maar deze is sinds gisteren niet meer geupdate.
En er staat nog geen verwachte verschepingsdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als hij bij UPS is ingeboekt, heb je hem meestal binnen 3 dagen wel thuis bezorgd. Ik vermoed dat hij van uit frankrijk moet komen. Maar dat weet ik niet zeker. Ik vermoed dit omdat ik de afgelopen dagen veel door de productie account manager uit frankrijk gebeld ben geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Laat ons hopen, en anders is het voor na het weekend zoals eerst werd beloofd.
Ik wacht vol spanning af !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja succes!!! :) Laat maar iets weten als je hem binnen hebt. Ben zelf ook benieuwd. Ik heb zelf ook een bestelling open staan die binnen kort verzend moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303121

13/6/2013 een m14x r2 besteld met kortingen etc. Deze werd na ongeveer 2 weken geannuleerd met de mededeling dat deze niet meer leverbaar was. Echter kreeg ik 2 dagen daarna weer een mail met een nieuw aanbod.

Ik zou voor het geld wat ik al betaald heb de nieuwe versie kunnen krijgen met 1366x768 scherm, GTX765M 2gb, 8gb ddr3, 750gb hdd, haswell i7 processor.
Opzich vond ik dit al een prima deal, maar toch nog even gevraagd of ik niet het full HD scherm erin kon krijgen. En na wat mail contact was dit ook geregeld en nu krijg ik dus bovenstaand met Full HD scherm.

Ik ben hier erg tevreden over!

Sinds 1/7/2013: Verwerking van Bestelling
Sinds 2/7/2013: Werk in uitvoering
Sinds 3/7/2013: In Productie

De verwachte leverdatum staat nu op 26/7/2013, ik hoop dat deze nog wat opschuift :)

*UPDATE* Sinds vandaag : 10/7/2013 Bestelling is verzonden. Ik ben benieuwd wanneer hij komt!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303121 op 10-07-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb de support dus een link van notebookcheck gestuurd waar mensen wel een goede mediabar kregen onder de garantie en het valt er nu dus wel onder :)
Helaas moet het echt door een monteur bevestigd worden, maar het zij zo.

Ben iig wel positief over de support tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou je die link hier willen posten. Heb namelijk geen idee over het probleem met de lak op de media bar. Heb je foto's of iets dergelijks. Is wel handig voor mensen die met het zelfde probleem te maken krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303121 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:49:
13/6/2013 een m14x r2 besteld met kortingen etc. Deze werd na ongeveer 2 weken geannuleerd met de mededeling dat deze niet meer leverbaar was. Echter kreeg ik 2 dagen daarna weer een mail met een nieuw aanbod.

Ik zou voor het geld wat ik al betaald heb de nieuwe versie kunnen krijgen met 1366x768 scherm, GTX765M 2gb, 8gb ddr3, 750gb hdd, haswell i7 processor.
Opzich vond ik dit al een prima deal, maar toch nog even gevraagd of ik niet het full HD scherm erin kon krijgen. En na wat mail contact was dit ook geregeld en nu krijg ik dus bovenstaand met Full HD scherm.

Ik ben hier erg tevreden over!

Sinds 1/7/2013: Verwerking van Bestelling
Sinds 2/7/2013: Werk in uitvoering
Sinds 3/7/2013: In Productie

De verwachte leverdatum staat nu op 26/7/2013, ik hoop dat deze nog wat opschuift :)
Ja idd, ben tot nu toe ook te vrede over de aanpak van dell toen ze hun belofte niet kunnen na komen. Kreeg namelijk ook een mooi alternatief voorstel.

Allen de wacht tijd kan soms lang duren. Maar wat verwacht je van zoon groot bedrijf. Ze zullen waarschijnlijk veel orders moeten verwerken. En dat kost gewoon tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Voor de derde keer heeft Dell het ordernummer verandert en staat mijn 3e bestelling inmiddels op werk in uitvoering.

Kan ik voor de tweede keer shopkorting bellen, word er een beetje moe van hoor.

Edit:
Ook erg fijn is dat ze de geplande afleverdatum fijn meer dan een maand hebben opgeschoven. Ik ga even sterk overwegen om Alienware te cancelen

[ Voor 28% gewijzigd door Coehinator op 03-07-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
http://forum.notebookrevi...17x-r3-3.html#post8941354

Bij mij was het veel minder erg, maar het hoort gewoon niet op een premium laptop.
De laptops zijn volgens mij wel uit ongeveer eenzelfde periode, dus ik ga er gewoon vanuit dat die batch een probleem had (R3 en R4 hebben nagenoeg dezelfde bouw, dus ik vermoed dat de bars onderling uitwisselbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Dell inmiddels aan de telefoon. ben benieuwd wat hier uit komt. Mevrouw noemt dit een uitzonderlijk geval, en hoop dat dit goed komt.

ze is nu extra informatie aan het opvragen.

edit:
Ze gaat mijn bestelling prioriteit geven bij de fabriek. en zo hoop ik dat hij eerder aankomt. Had nog een verzoek gedaan om te upgraden naar een 780m alleen die was helemaal niet vooradig dus dat leek me geen slimme optie.

ook wist ze te melden dat ze erg veel bestellingen hebben gekregen van dit type.

[ Voor 46% gewijzigd door Coehinator op 03-07-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coehinator schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:46:
Dell inmiddels aan de telefoon. ben benieuwd wat hier uit komt. Mevrouw noemt dit een uitzonderlijk geval, en hoop dat dit goed komt.

ze is nu extra informatie aan het opvragen.

edit:
Ze gaat mijn bestelling prioriteit geven bij de fabriek. en zo hoop ik dat hij eerder aankomt. Had nog een verzoek gedaan om te upgraden naar een 780m alleen die was helemaal niet vooradig dus dat leek me geen slimme optie.

ook wist ze te melden dat ze erg veel bestellingen hebben gekregen van dit type.
Ohwjee ik heb ook een configuratie met een 780m. Hij staat wel al in productie en lever datum staat voor 12-07-2013. Ben benieuwd wat dit voor mijn bestelling betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Update UPS: Bestelling is aangekomen in China, Shanghai (??) 8)7
Zou vrijdag hier moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eklerion
Net met Dell aan de lijn geweest. Blijkbaar is mijn order vertraagd onder het mom van 'parts shortage'. De medewerkster kon alleen niet zien waar precies een tekort aan was en zou daar later op terugkomen (ik vermoed de al genoemde GTX 780M).

Een overzicht tot nu toe:
Alienware 17 R5, i7-4800MQ, Nvidia GTX 780M, 16GB RAM

24-06-13: Bestelling geplaatst
26-06-13: Werk in uitvoering (verwachte leverdatum 08-07-13)
02-07-13: Bestelling geannuleerd door Dell
03-07-13: Nieuwe bestelling aangemaakt door Dell, "Werk in uitvoering" (verwachte leverdatum 07-08-13)

Zit te twijfelen of ik wel zo lang wil wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eklerion schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:51:
Net met Dell aan de lijn geweest. Blijkbaar is mijn order vertraagd onder het mom van 'parts shortage'. De medewerkster kon alleen niet zien waar precies een tekort aan was en zou daar later op terugkomen (ik vermoed de al genoemde GTX 780M).

Een overzicht tot nu toe:
Alienware 17 R5, i7-4800MQ, Nvidia GTX 780M, 16GB RAM

24-06-13: Bestelling geplaatst
26-06-13: Werk in uitvoering (verwachte leverdatum 08-07-13)
02-07-13: Bestelling geannuleerd door Dell
03-07-13: Nieuwe bestelling aangemaakt door Dell, "Werk in uitvoering" (verwachte leverdatum 07-08-13)

Zit te twijfelen of ik wel zo lang wil wachten...
Als je het geld er voor over hebt, zou ik wachten. 780m is stukken sneller dan een 765m of 770m. zoek maar eens op benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eklerion
Klopt, maar Alienware is niet de enige producent met 780m's ;) . Ik zit zelfs te denken aan zo'n Clevo-notebook van BTO / xNotebooks, hoewel ik niet heel zeker ben over de bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja die is dan een stuk goedkoper. Maar het toetsenbord van die BTO laptops schijnen niet zo fijn te zijn. Heb het ook maar ergens gelezen in een review.

Lees jezelf goed in voor dat je een keuze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Boempatat schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:48:
Update UPS: Bestelling is aangekomen in China, Shanghai (??) 8)7
Zou vrijdag hier moeten zijn.
Dat is volgens mij standaard meen ik me te herinneren uit dit topic ;)

Edit: "dit topic".. natuurlijk vorige deel 8)7 Hoe dan ook: hier. Best grappig dat die Aliens de hele aardbol rondvliegen.
Anoniem: 321370 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:17:
Ja die is dan een stuk goedkoper. Maar het toetsenbord van die BTO laptops schijnen niet zo fijn te zijn. Heb het ook maar ergens gelezen in een review.
Volgens mij is de gehele bouwkwaliteit niet zo fantastisch van die laptops. Als je veel geld gaat uitgeven dan zou ik persoonlijk voor goede bouwkwaliteit gaan.

[ Voor 57% gewijzigd door The Inquisitor op 03-07-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Inquisitor schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:28:

Volgens mij is de gehele bouwkwaliteit niet zo fantastisch van die laptops. Als je veel geld gaat uitgeven dan zou ik persoonlijk voor goede bouwkwaliteit gaan.
Ja dat gevoel kreeg ik ook toen ik wat reviews had gelezen. Voordat ik voor Alienware koos had ik mijn zinne op de Asus G750 gezet. Tot ik er achter kwam dat alles op een printplaat was geplakt. Geen upgrade mogelijkheid en buiten de garantie kan je dus niks zelf vervangen. De Alienwares zijn net een blokkendoos alles is te vervangen als je een beetje handig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
The Inquisitor schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:28:
[...]

Dat is volgens mij standaard meen ik me te herinneren uit dit topic ;)

Edit: "dit topic".. natuurlijk vorige deel 8)7 Hoe dan ook: hier. Best grappig dat die Aliens de hele aardbol
Vond het ook eerst vreemd ik dacht dat ze in Europa gemaakt werden.
Maar dan zouden ze misschien dubbel zo duur zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Alienware wordt net als andere Dell's in de Foxconn fabriek in China geproduceerd, die gasten maken ook Apple, Asus, HP, ga maar door.

Met een beetje mazzel heb je hem dus vrijdag nog binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ik hoop op morgen (goedgelovig) heb namelijk vrijdag vrij en ben op weekendje uit met de vriendin. Kans is dus groot dat ik hem pas maandag mag unboxen :(
Net een klein kind bij kerst xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boempatat schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:50:
Ik hoop op morgen (goedgelovig) heb namelijk vrijdag vrij en ben op weekendje uit met de vriendin. Kans is dus groot dat ik hem pas maandag mag unboxen :(
Net een klein kind bij kerst xD
Ik vind trouwens nog nergens een unboxing video van een Alienware 17 R5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Nu je het zegt..
Toch ben ik super benieuwd naar m'n R4 ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Laatst online: 30-05 21:15
Ik kon het zo niet vinden maar weet iemand toevallig hoeveel hdd/ssd en msata sloten er in de alienware 14 zitten? zonder blueray eruit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eklerion
Als het nieuwe type van binnen lijkt op de oude m14x R2, heeft die één 2.5" bay en één mSATA-slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boempatat schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:20:
Nu je het zegt..
Toch ben ik super benieuwd naar m'n R4 ^^
Om eerlijk te zijn vind ik de R4 mooier voor wat betreft het design. Helaas was ik te laat met bestellen. Ik had namelijk de R4 met een 680m besteld. Die was niet meer te leveren :( Maar goed een gegeven paard mag je niet in de bek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ben ik het volledig mee eens. Vond het enkel jammer van de 4e generatie processor.. Heb tevens nog geluk gehad met het 1080 scherm en de gtx680

Update: Na Shanghai en Korea nu vertrokken uit Kazachstan

[ Voor 18% gewijzigd door Boempatat op 04-07-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boempatat schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:10:
Ben ik het volledig mee eens. Vond het enkel jammer van de 4e generatie processor.. Heb tevens nog geluk gehad met het 1080 scherm en de gtx680

Update: Na Shanghai en Korea nu vertrokken uit Kazachstan
Een echte wereldreiziger :) Ik heb zoon vermoeden dat je hem maandag pas kan unboxen. Jammer dat hij nog niet voor het weekend binnen is. Niet te veel over na denken en gewoon lekker van je weekend trip genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Als je mazzel hebt is ie vanavond nog in duitsland en morgen avond binnen :)
Maar daar moet je even in het oude AW topic voor kijken ;)

Ander punt.
De monteur is vandaag langs geweest. Hij was iets aan de late kant (45 minuten later, maximaal. Maar het is ook een vervelend punt voor GPS :/ ) Maar hij was erg voorzichtig met het vervangen en de nieuwe bezel ziet gewoon goed uit :)
(lijkt ook iets gladder, al kan dat ook een illusie zijn :/)

Dus mijn aftersale ervaring is iig goed te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Inderdaad jullie hebben gelijk ik vermoed ook dat hij pas maandag zal aankomen. Ga in ieder geval vol spanning het weekend tegemoet ^^
Ik hou jullie op de hoogte !

UPDATE Arrived in Germany !

[ Voor 10% gewijzigd door Boempatat op 04-07-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akirasendoun
Boempatat schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 21:30:
Inderdaad jullie hebben gelijk ik vermoed ook dat hij pas maandag zal aankomen. Ga in ieder geval vol spanning het weekend tegemoet ^^
Ik hou jullie op de hoogte !

UPDATE Arrived in Germany !
wanneer heb je het besteld eigenlijk, als ik het vraag mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
akirasendoun schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:54:
[...]

wanneer heb je het besteld eigenlijk, als ik het vraag mag?
10/06/2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je ergens losse onder delen bestellen voor je alienware als je buiten de garantie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Laatst online: 02-10-2024
Je bent wel een beetje lui of niet dan. Eerste google poging >>

http://www.replacedirect....-a21bb9a7b690s12225138362

Er zullen vast wel meer winkels zijn online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01-2020

Barthak

mcl

Zo, ik heb gister ook maar eens een Alienware besteld, een Aurora desktop. Gekozen voor Dual GTX 680 SLI en 16 GB Ram. Heb nog een Icy Dock en een Samsung 840 Pro SSD liggen die ik er bij zal prikken. De verwachte lever datum staat nu op 24 juli, dus nog even wachten.

Zodra het allemaal binnen is en draait zal ik mijn ervaringen met jullie delen.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zephrex schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:26:
Je bent wel een beetje lui of niet dan. Eerste google poging >>

http://www.replacedirect....-a21bb9a7b690s12225138362

Er zullen vast wel meer winkels zijn online...
Mwa niet echt lui. Ik liep met de gedachte rond dat je via Dell losse onderdelen moest bestellen. Maar ik zie nu ook dat er een levendige wereld is voor losse alienware aftermarket onderdelen.

Dank je voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
"I think it's not too dark, I can go outside and still see everything well because of the anti-glare. If it had even an higher brightness, I would probably always set it at around half the capabilities, even outside.
So I really like the screen. The one thing that's not that nice is the edge, it cuts in your wrists, but if positioned correctly it isn't a problem. One other thing is the switching between the GPU's, I don't quite understand it so I always use the reboot option (which is bound to fn + f5 ). But still not that much of an issue."
Wat? Pijn je pols

Scherm van de M14 ziet er verder wel goed uit als ik de foto's van eigenaren zie:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22821848/5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22821848/DSC07743.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat is waar je op uit komt zonder de epp truuk. Je komt op € 1,428 met 1080p en GTX 765m, die laatste wil je waarschijnlijk wel: in dirt 2 48% sneller dan de GT 750m, in metro last light 75% sneller, in bioshock infinite 72% sneller. Benchmarks van GTX 765m van mogelijk terugklokkende clevo barebone.

Je zou je haast gaan afvragen waarom ze de GT 750m nog aanbieden. Het is wel een flinke bak geld zo. 50% meer dan waarvoor een medestudent een half jaar terug de M14x met i7 heeft aangeschaf
Dit had Darkstone voor mij uitgezocht in deel 1. Als ik de M14 nu samenstel op Dell, met de GTX en het FHD scherm (dus zelfs config als hierboven) kom ik uit op:

Subtotaal € 1.399,01

Zonder korting.

Dan krijg ik de EPP korting: Profiteer van 5% EPP Korting bij aanschaf van systemen tussen €700 en €1599 - € 69,95

Totaalprijs incl btw:
€ 1.329,06

Excl BTW: € 1.098,39
3% shopkorting eraf: €1065
BTW er weer bij: €1267

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Lijkt mij een strakke config met een strakke prijs. Eigenlijk nog een Msata SSD erin van 128gig voor OS en je 750Gbér gewoon op zijn plaats houden voor games. ik denk dat je dan een heel mooi systeem hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ownee. Ik mankeer schijnbaar toch wat aan mijn ogen, deze mist dus wél de GTX, ik had tijdens het bestellen de andere GPU aangeklikt maar de juiste (en duurdere) stond eigenlijk al geselecteerd. Dus de prijs blijft hetzelfde als Darkstone.

Was al te mooi om waar te zijn :)

Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Eindelijk een trotse eigenaar van de M17x-R4 ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boempatat schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:34:
Netjes :) Alles verder goed gegaan?

Die van mij staat al sinds vorige week dinsdag in productie. 02 juli was die van jou verzonden. wanneer had je hem op de deurmat liggen? Vrijdag al of toch vandaag?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 08-07-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Boempatat schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:34:
Gefeliciteerd!

Aangezien jij de eerste bent met deze nieuwe serie zou ik graag een paar vraagjes willen stellen, ik hoop dat je dit geen probleem vind.

1) Misschien een beetje te snel, dus ik hoop dat je een van deze dagen iets langs gaat typen: hoe vind je het toetsenbord? En dan bedoel ik dus voornamelijk het (lang) typen.
2) Vormt de hoogte een belemmering (bij het typen)?
3) Iemand zei dat hij de rand van de palmrest scherp vond en dit in zijn pols 'kon' snijden. Is dat waar?

Eigen moet je voor al deze vragen er een tijd achter hebben gezeten... maar ik kan me voorstellen dat je na aanschaf van dit beest direct aan de slag wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Inquisitor schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:07:
[...]

Gefeliciteerd!

Aangezien jij de eerste bent met deze nieuwe serie zou ik graag een paar vraagjes willen stellen, ik hoop dat je dit geen probleem vind.

1) Misschien een beetje te snel, dus ik hoop dat je een van deze dagen iets langs gaat typen: hoe vind je het toetsenbord? En dan bedoel ik dus voornamelijk het (lang) typen.
2) Vormt de hoogte een belemmering (bij het typen)?
3) Iemand zei dat hij de rand van de palmrest scherp vond en dit in zijn pols 'kon' snijden. Is dat waar?

Eigen moet je voor al deze vragen er een tijd achter hebben gezeten... maar ik kan me voorstellen dat je na aanschaf van dit beest direct aan de slag wilt :)
R4 is nog het oude model, waarvoor ik ook had gekozen. Maar helaas was mijn R4 niet meer te leveren. :'( Ik krijg nu de R5. Maar die staat nog in productie. Als het goed is komt hij vrijdag binnen. Dan kan ik een paar foto's maken en hier uploaden. Ik zal hem ook meteen openschroeven. Zit er aan te denken om meteen nieuwe pasta op de cores aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Anoniem: 321370 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:29:
[...]

R4 is nog het oude model, waarvoor ik ook had gekozen. Maar helaas was mijn R4 niet meer te leveren. :'( Ik krijg nu de R5. Maar die staat nog in productie. Als het goed is komt hij vrijdag binnen. Dan kan ik een paar foto's maken en hier uploaden. Ik zal hem ook meteen openschroeven. Zit er aan te denken om meteen nieuwe pasta op de cores aan te brengen.
Sorry, een verwarring door de R nummers... M14 zit op R3, dus dacht dat M17x een voorliep (dus R4). My bad.

Als jij de vragen wilt beantwoorden...dan zeer graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Begint al goed. Heb een defect toetsenbord. Led verlichting flikkert. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ai ai :X Nu heb je kans dat ze jou model ook niet meer hebben en dat je een nieuw model gaat krijgen. Ik hoop voor je dat ze nog een toetsenbord hebben liggen.

Ik kom net binnen en zie ik dat UPS vandaag is geweest. terwijl de order nog in productie staat. Morgen krijg ik dus mijn laptop :) Ik hoop ook dat alles goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Gewoon een nieuw toetsenbord aanvragen, staat er overmorgen een monteur voor je deur die het in 20 minuten fixed ;)

Maar eigenlijk kun je de R's niet met de nieuwe vergelijken qua naam, want de nieuwe hebben de toevoeging "x" niet meer :/

Het is nu M14, M17 en M18.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Flikkeren is nu weg, na de installatie was het weer over gegaan.. Zou dit een ernstig probleem zijn of kan dit een slecht functionerende driver geweest zijn ?

Na veel zwoegen eindelijk alles geupdate en alle drivers geïnstalleerd maar het systeem voelde zo loom aan.. Win 8 blijft geregeld vast lopen...

Verscheidene tests met alien autopsy gaven verder geen bijzonderheden.
Morgen installeer ik men eerste game.
Heb inmiddels een bericht achtergelaten bij de support van Dell... Het was te goed om waar te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Heb je alle drivers in de correcte volgorde geinstaleerd?
Dat kan namelijk uitmaken of het systeem stabiel is, of niet...

Flikkeringen kunnen idd ook wel eens van de software zelf komen, ik heb ook wel eens een periode gehad dat de Alien FX niet correct werkte, maar dat alles na een update het weer deed.

Als je er tijd aan wilt spenderen, kun je Dell ook vragen of ze een Windows 7 key voor je hebben, om iig te testen of het niet gewoon iets is met windows 8 icm een of andere driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Hoe weet ik wat de correct volgorde is ?
Bij mij weten ben ik gewoon van bovenaf het lijstje begonnen.
Ik heb tevens ook opgemerkt dat windows niet op de SSD geïnstalleerd is...
Dit was eigenlijk wel de bedoeling.. Hoe kan ik dit het beste oplossen ?
Ik zou enkel het OS willen transferen naar de SSD. Of ben ik dan verplicht een volledige nieuwe installatie uit te voeren op de SSD ?

Straks voor de eerste keer gamen, zien wat dat geeft.

Verder heb ik geen bijzonderheden ontdekt, maar ik heb er toch een naar gevoel bij... ;(
Heb trouwens ook het toestel uitgeschakeld om te zien of hij bij het opstarten terug die flikkeringen geeft of dat het nu volledig verdwenen is.

[ Voor 7% gewijzigd door Boempatat op 09-07-2013 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Eerste wat je moet installeren is iig de chipset.
In het oude topic staat een lijst en op het internet is het ook te vinden google maar op alienware m17x r4 driver installation.

Ik moet met spijt zeggen:
Installeer het allemaal opnieuw op de SSD...
Het is bij 7 iig een rot klus die erg lang duurt, maar het is de enige optie om er 100% zeker van te zijn dat alles goed staat voor een SSD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je de instalatie dvd van windows 7 erbij zitten? Dan zou ik idd een nieuwe installatie doen. En zeker even voor dat je gaat beginnen een backup / installatie dvd maken

Zoals DCG909 al aangeeft is het een rotklus. Maar daarna weet je wel zeker dat alles loopt zoals het zou moeten. Het is zeker de moeite waard

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 09-07-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ik heb windows 8, maar geen installatie dvd. Enkel de resource dvd van Alienware.
Nu heb ik maar een SSD van 32 GB, dit zou toch voldoende moeten zijn voor het OS (+ updates) ?
Sorry voor de luiigheid maar is hier ergens een guide te vinden op het forum hoe ik best te werk ga met win 8 ?
Tevens vroeg ik mij af hoe moeilijk het zou zijn voor een leek om een extra HDD te installeren, ik heb na wat rondzoeken gemerkt dat je hoogstwaarschijnlijk een kitje met een slot en enkele boutjes moet aanschaffen via Dell, maar vind hier niets van terug.. Weet iemand raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er verder nog geen ervaring met alienware. Maar in veel gevallen moet je voor dat je begind restore DVD's aan maken

Hier zie je hoe ze een hdd vervangen. Zo kan je ook een hdd bij plaatsen

YouTube: Alienware SSD - Changing hard drive in Alienware M17x

YouTube: Removing the hard drives on the Alienware M17x R3 & R4

Voor windows 8 alleen zal het wel voldoende zijn. Misschien is het beter om hem als caching ssd te gebruiken. Dat kan je in de bios aangeven. Maar ook dan het advies om hem helemaal opnieuw te installeren

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 09-07-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Sorry voor de misschien domme opmerking maar wat zijn de voordelen van een caching SSD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De meest gelezen bestanden van je HD komen dan op de SSD te staan. Dit gebeurt dan automatische met je windows bestanden. Waardoor je windows van SSD zal opstarten. Maar ook bijvoorbeeld veel gespeelde spellen of programma's die je vaak opstart, zullen door het systeem op je ssd geplaatst worden.

Ik heb inmiddels ook mijn Alienware 17 binnen :) Wat als eerste bij mij op kwam: Hij is groot en toch best wel mooi. Toetsenbord voelt lekker aan en type goed. Heb geen ervaring met het vorige model.

Voor wat betreft pijn aan de pols. Ik kan me voorstellen bij de 14" dat je niet genoeg ruimte hebt om je hand palm op te laten rusten. Bij de 17 heb ik genoeg ruimte hiervoor, zelfs met mijn grote handen.

Voor dat je iets wil gaan doen met je systeem adviseer ik je om AlienRespawn te draaien en herstel DVD's te maken

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 09-07-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Windows 7 stond op mijn desktop eerst op een 64 Gb SSD, maar dat is bizar krap....
Dus 32 zal echt alleen als Cashing SSD gebruikt worden. (overigens wordt niet je hele OS erop gezet, enkel de vaak gebruikte bestanden, o.a. de benodigde voor het opstarten dus).

Ik heb overigens nooit een herstel dvd gemaakt van de factory windows...
Gewoon na de eerste config gelijk windows op de ssd geknald (had eerst alles ingesteld vanaf de hdd, zodat ik geen gezeur zou krijgen dat windows niet goed met het moederbord gepaired was oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Kan iemand me vertellen hoe ik hiervoor te werk ga ?
Is dit enkel een instelling in de BIOS die je moet goed zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boempatat schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:40:
Kan iemand me vertellen hoe ik hiervoor te werk ga ?
Is dit enkel een instelling in de BIOS die je moet goed zetten ?
http://www.dell.com/suppo.../articleview?docid=564442

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Thx DigitalTux

Nu kom ik net tot de constatatie dat er enkele plastiek onderdelen redelijk los zitten aan de voorkant...
Voor ik begin met alles over te zetten naar de SSD ga ik toch maar eens bellen met support...
Dit kan echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akirasendoun
ze hebben mijn 17R4 zomaar geannuleerd.. niet eens een mail gekregen.. wordt zo pissig van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Anoniem: 321370 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:44:
Ik heb inmiddels ook mijn Alienware 17 binnen :) Wat als eerste bij mij op kwam: Hij is groot en toch best wel mooi. Toetsenbord voelt lekker aan en type goed. Heb geen ervaring met het vorige model.

Voor wat betreft pijn aan de pols. Ik kan me voorstellen bij de 14" dat je niet genoeg ruimte hebt om je hand palm op te laten rusten. Bij de 17 heb ik genoeg ruimte hiervoor, zelfs met mijn grote handen.

Voor dat je iets wil gaan doen met je systeem adviseer ik je om AlienRespawn te draaien en herstel DVD's te maken
Gefeliciteerd en bedankt voor de info :)

Vooralsnog staat bij mij in de planning om de M14 te kopen.
akirasendoun schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:34:
ze hebben mijn 17R4 zomaar geannuleerd.. niet eens een mail gekregen.. wordt zo pissig van Dell.
Dit is met meerdere tweakers gebeurd, ik weet niet of je het topic hebt gelezen? Het is in ieder geval 'goed' gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akirasendoun
The Inquisitor schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:55:
[...]

Gefeliciteerd en bedankt voor de info :)

Vooralsnog staat bij mij in de planning om de M14 te kopen.

[...]

Dit is met meerdere tweakers gebeurd, ik weet niet of je het topic hebt gelezen? Het is in ieder geval 'goed' gekomen.
Ik ga morgen Dell maar eens bellen. Ik wil toch wel een vergelijkbare systeem krijgen met compensatie.Ze hebben mij al meer dan 20 dagen laten wachten, ik vermoed al dat zij de onderdelen niet in orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akirasendoun
Boempatat schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:09:
Thx DigitalTux

Nu kom ik net tot de constatatie dat er enkele plastiek onderdelen redelijk los zitten aan de voorkant...
Voor ik begin met alles over te zetten naar de SSD ga ik toch maar eens bellen met support...
Dit kan echt niet...
Ik zie dat jouw R4 best wel veel problemen hebben, lijkt alsof Dell al zijn niet(goedwerkende) onderdelen in het uitverkoop heeft gezet voor de oude m17x. Moet ik nu blij zijn dat mijn R4 is geannuleerd :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-07 11:20
Hoe ging dat bij jullie met bestellen? Heb van het weekend een 17 besteld, wel een bevestiging van mijn bestelling gekregen, maar nog geen orderbevestiging. Zat er bij jullie ook tijd tussen het bestellen en de orderbevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
akirasendoun schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 18:12:
[...]

Ik zie dat jouw R4 best wel veel problemen hebben, lijkt alsof Dell al zijn niet(goedwerkende) onderdelen in het uitverkoop heeft gezet voor de oude m17x. Moet ik nu blij zijn dat mijn R4 is geannuleerd :X ?
Ik begin het te denken ja...
Ho0f schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 18:16:
Hoe ging dat bij jullie met bestellen? Heb van het weekend een 17 besteld, wel een bevestiging van mijn bestelling gekregen, maar nog geen orderbevestiging. Zat er bij jullie ook tijd tussen het bestellen en de orderbevestiging?
Ja bij mij zaten er ook enkel dagen tussen

[ Voor 34% gewijzigd door Boempatat op 09-07-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Vaag, krijg nu onderstaande mail binnen. Vraag me dan toch af welk product niet langer beschikbaar is, aangezien ik de nieuwe 17 besteld heb... Morgen maar eens bellen.

Geachte klant,

Wij kunnen uw Dell-order [NL0134-5273-079] – niet afhandelen omdat het product dat u besteld hebt niet langer beschikbaar is.

Wij wisten niet zeker met welk artikel u uw order zou willen vervangen. Wilt u daarom kiezen uit onze lijst gelijksoortige producten en een nieuwe order plaatsen?

Ga naar www.dell.com

Hartelijk dank,

Dell Order Management

Beantwoord deze automatisch verzonden e-mail niet, het antwoord wordt niet door ons ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat klinkt niet veel belovend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Mijn R5 staat al een poosje met veel aandringen via de telefoon en mail in prodictie.
Ze hebbem bijna 7 keer het ordernummer verandert dus waarschijnlijk kan ik shopkorting vergeten...
Ben nog aan het mailen met beide supports. Dell en Shopkorting.
Ze hebben mijn afleverings adres verandert naar mijn factuuradres ook erg handig...

Wacht nu al dik drie weken op mijn pc en word helemaal scheitziek van al het "papierwerk" al dat gemail en gebel, zo moeilijk is het toch niet om gewoon een systeem te verkopen en ook te leveren?!

De wettelijke levertijd komt namelijk in de buurt. En mochten ze dat niet halen mogen ze hem eventueel annuleren. En dan kan ik weer helemaal overnieuw beginnen. En dan nog te bedenken dat ik de eerste ben die de r5 besteld heb zowat. De eerste dag dat ze tekoop waren heb ik hem besteld! En nu schijnt die ook nog niet meer te leveren lees ik?!

Als zit nou een soeplepeltje van de IKEA was, prima. Maar het gaat hier om bestellingen van ~1500 euro!
Begin mijn geduld en vriendelijk heid een beetje te verliezen naar Dell... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ho0f schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 19:27:
Vaag, krijg nu onderstaande mail binnen. Vraag me dan toch af welk product niet langer beschikbaar is, aangezien ik de nieuwe 17 besteld heb... Morgen maar eens bellen.

Geachte klant,

Wij kunnen uw Dell-order [NL0134-5273-079] – niet afhandelen omdat het product dat u besteld hebt niet langer beschikbaar is.

Wij wisten niet zeker met welk artikel u uw order zou willen vervangen. Wilt u daarom kiezen uit onze lijst gelijksoortige producten en een nieuwe order plaatsen?

Ga naar www.dell.com

Hartelijk dank,

Dell Order Management

Beantwoord deze automatisch verzonden e-mail niet, het antwoord wordt niet door ons ontvangen.
Ik heb de zelfde mail gehad. Nadat ik de R4 had besteld met een 680. Ze wilde me eerst een standaard 17 R5 voor het zelfde bedrag geven echter ging ik daar niet mee akkoord en gaf aan dat ik juist R4 die 680m wilde voor de snelheid. Toen heb ik voor het zelfde bedrag een 17 R5 gekregen.met 780m
Coehinator schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 00:01:
Mijn R5 staat al een poosje met veel aandringen via de telefoon en mail in prodictie.
Ze hebbem bijna 7 keer het ordernummer verandert dus waarschijnlijk kan ik shopkorting vergeten...
Ben nog aan het mailen met beide supports. Dell en Shopkorting.
Ze hebben mijn afleverings adres verandert naar mijn factuuradres ook erg handig...

Wacht nu al dik drie weken op mijn pc en word helemaal scheitziek van al het "papierwerk" al dat gemail en gebel, zo moeilijk is het toch niet om gewoon een systeem te verkopen en ook te leveren?!

De wettelijke levertijd komt namelijk in de buurt. En mochten ze dat niet halen mogen ze hem eventueel annuleren. En dan kan ik weer helemaal overnieuw beginnen. En dan nog te bedenken dat ik de eerste ben die de r5 besteld heb zowat. De eerste dag dat ze tekoop waren heb ik hem besteld! En nu schijnt die ook nog niet meer te leveren lees ik?!

Als zit nou een soeplepeltje van de IKEA was, prima. Maar het gaat hier om bestellingen van ~1500 euro!
Begin mijn geduld en vriendelijk heid een beetje te verliezen naar Dell... :(
Mijne staat nog steeds in productie en ik type er al op 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 10-07-2013 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Net contact gehad met Dell en alle problematiek uitgelegd, zeer vriendelijk en goede support.
Gelukkig dat ik de next buisiness day verzekering heb, morgen komt er een technieker die de "losse" onderdelen komt bekijken en eventueel het toetsenbord vervangen. Ben eens benieuwd of dit even netjes wordt opgelost als het telefoongesprek. Toch ben ik behoorlijk teleurgesteld in de kwaliteit van Alienware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Anoniem: 321370 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 03:35:
[...]

Ik heb de zelfde mail gehad. Nadat ik de R4 had besteld met een 680. Ze wilde me eerst een standaard 17 R5 voor het zelfde bedrag geven echter ging ik daar niet mee akkoord en gaf aan dat ik juist R4 die 680m wilde voor de snelheid. Toen heb ik voor het zelfde bedrag een 17 R5 gekregen.met 780m

[...]

Mijne staat nog steeds in productie en ik type er al op 8)7
Dus jij hebt de R5 al? Kun je wat foto's en een soort review geven? Ik ben zeer benieuwd! Wel zuur dat jij m eerder hebt dan ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Gebeld met Dell. Order was geannuleerd omdat ik de 780M geselecteerd had en Windows 8. Blijkbaar kan die combinatie wat Dell betreft niet (te nieuwe kaart o.i.d., vind het vreemd, maar ik heb er dan ook weinig verstand van). Heb dus maar een nieuwe order geplaatst met zelfde configuratie en Windows 7. Wel erg vriendelijk geholpen door de Dell medewerker.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoof op 10-07-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akirasendoun
Ik heb net ook contact opgenomen met Dell.Klanten service is nog wel vriendelijk ja, tot dat ik werd door verbonden aan de verkoopafdeling. Die man was echt RUDE. Ik kreeg dus een nieuw systeem met een video kaart die minder presteert dan de vorige. Lijkt alsof mijn fout is dat zij de laptops niet kan leveren. Zo klinkt die man tenminste.. hij zei nog zo van...of dit of annulering. nou voor mij nooit meer Dell.
Pagina: 1 2 ... 25 Laatste