[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-07 09:23

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
akirasendoun schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:22:
hij zei nog zo van...of dit of annulering. nou voor mij nooit meer Dell.
Dat zou ik niet accepteren hoor, sowieso hoger op zoeken en om een manager vragen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Misschien zouden we onze ontevredenheid maar eens moeten bloggen en tweeten richting Dell krijgen we misschien een "Jeff Jarvis" reactie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Wat houdt jullie tegen? Als klant hoor je tevreden te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321370

Ik heb als eerst maar eens ff gewoon alles wat ik kon vinden van rotzooi test progs msi afterburner 3dmark gedraaid. 21000 punten zo uit mijn hoofd. Alle spellen die ik hier heb liggen kan ik op ultra spelen. Die R5 met GTX 780m is echt bloed snel. hij is sneller dan mijn GTX 570 in de desktop. Daar kan ik battlefield op verry high spelen. En nu op mijn laptop op ultra.
Ik begrijp dat crysis 3 een uitdaging gaat worden. Maar dat spel heb ik nog niet.

Ik had nog een 240GB ssd liggen die heb ik ingebouwd. En het hele ding opnieuw geinstalleerd.
Ik zal vanavond een paar foto's uploaden. Ik merkte dat ik de drivers van Nvidia niet kan installeren die herkennen de kaart niet. Ik heb de driver van de DVD moeten gebruiken. Misschien is dat ook het probleem dat ze geen windows 8 op deze laptops draaien met een GTX 780m

Tot nu toe nog geen spijt van mijn aankoop

:)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 11-07-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akirasendoun
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-01 00:25
Anoniem: 321370 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:33:

Tot nu toe nog geen spijt van mijn aankoop

:)
Heb je een HD scherm gekregen bij de offerte van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 14:52
Hoera mijn bestelling is eindelijk verzonden!
Wel naar het verkeerde adres, maar daar is de support mee bezig.

Nou ik ga maar eens een SSD bestellen, en als ik terug kom van vakantie is die alien van mij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

akirasendoun schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:11:
[...]

Heb je een HD scherm gekregen bij de offerte van Dell?
Ja ik heb een hd scherm gekregen. Ik had mijn eerste offerte ook afgewezen. Ik had aan gegeven dat ik dat ding had gekocht voor de 680m en dat ik niet genoegen nam met een 765m. Toen kreeg ik de standaard r5 met 780m alleen zonder SSD. Ik had namelijk al angegeven dat ik niet perse een ssd nodig had omdat ik deze al had liggen.

dit is wat ze me uiteindelijk hebben voor gesteld

Alienware 17 Base 1 SR
Intel Core i7-4700MQ (6MB Cache, up to 3.4GHz w/ Turbo Boost) 1 SR
17.3 inch (439.42 mm) WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display 1 SR
Ship docs : Eng/French/Dutch/Ita/Ger/Ara/Tur 1 SR
Placemat (English, French, German, Italian, Dutch) 1 SR
Alienware 17 Anodized Aluminum 1 SR
16GB Dual Channel DDR3L at 1600MHz 1 SR
750GB 7200RPM SATA 3Gb/s 1 SR
Slot-Loading 8x SuperMulti Drive (DVD R/RW) 1 SR
240W AC Adapter 1 SR
8-cell Lithium Ion (86 wHr) Battery 1 SR
EURO 250V Power Cord 1 SR
NVIDIA GeForce GTX 780M with 4GB GDDR5 1 SR
Broadcom 4352 802.11 ac 2x2 and Bluetooth 4.0 1 SR
5G WiFi Broadcom 4352 802.11n/ac and Bluetooth 4.0 1 SR
Internal English/International (Qwerty) Keyboard 1 SR
Operating System : Dutch Windows 7 Home Premium SP1 (64 BIT) 1 SR
Os Media : Included with your OS 1 SR
System Software for Alienware M17xR1 1 SR
Additional Software 1 SR
Alienware Avatar -Alienhead 3D 1 SR
Standard Service - 1 year of Next Business Day coverage included with your PC 1 SR
1 Year NBD with Premium Phone Support 1 SR
No Accidental Damage Protection 1 SR
Thank you for Choosing Dell 1 SR
Not Included 7 SR
LCD Back Cover (WLAN) Alienware 17 1 SR
Alienware M17XR5 Order 1 SR
Thank You for Choosing Dell 1 SR
Coehinator schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:37:
Hoera mijn bestelling is eindelijk verzonden!
Wel naar het verkeerde adres, maar daar is de support mee bezig.

Nou ik ga maar eens een SSD bestellen, en als ik terug kom van vakantie is die alien van mij *O*
Kijk wel ff uit met mSata. Die is namelijk max sata2 300MB/s

64 GB mSata wilde ik eerst uit mijn htpc halen om in dit ding te proppen. Maar zie er niet de meerwaarde van. Heb uit eindelijk de de 2e 2,5" 240GB sata ssd uit mijn desktop gehaald

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 11-07-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Oh valt me dat even tegen, gelukkig heb ik een normale Sata SSD besteld, een Plextor 256GB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coehinator schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:50:
Oh valt me dat even tegen, gelukkig heb ik een normale Sata SSD besteld, een Plextor 256GB. :)
Misschien dat ik hem in te toekomst er nog in zet om de hdd te cachen of om linux op te zetten mocht de 240 te klein zijn

Hier nog wat foto's

http://nl.picturepush.com/+uZ90
http://nl.picturepush.com/+uZ91
http://nl.picturepush.com/+uZ92
http://nl.picturepush.com/+uZ93
http://nl.picturepush.com/+uZ94
http://nl.picturepush.com/+uZ98
http://nl.picturepush.com/+uZ99

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 11-07-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze post kan weg..

[ Voor 197% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 11-07-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akirasendoun
Anoniem: 321370 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:36:
[...]

Ja ik heb een hd scherm gekregen. Ik had mijn eerste offerte ook afgewezen. Ik had aan gegeven dat ik dat ding had gekocht voor de 680m en dat ik niet genoegen nam met een 765m. Toen kreeg ik de standaard r5 met 780m alleen zonder SSD. Ik had namelijk al angegeven dat ik niet perse een ssd nodig had omdat ik deze al had liggen.

dit is wat ze me uiteindelijk hebben voor gesteld

Alienware 17 Base 1 SR
Intel Core i7-4700MQ (6MB Cache, up to 3.4GHz w/ Turbo Boost) 1 SR
17.3 inch (439.42 mm) WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display 1 SR
Ship docs : Eng/French/Dutch/Ita/Ger/Ara/Tur 1 SR
Placemat (English, French, German, Italian, Dutch) 1 SR
Alienware 17 Anodized Aluminum 1 SR
16GB Dual Channel DDR3L at 1600MHz 1 SR
750GB 7200RPM SATA 3Gb/s 1 SR
Slot-Loading 8x SuperMulti Drive (DVD R/RW) 1 SR
240W AC Adapter 1 SR
8-cell Lithium Ion (86 wHr) Battery 1 SR
EURO 250V Power Cord 1 SR
NVIDIA GeForce GTX 780M with 4GB GDDR5 1 SR
Broadcom 4352 802.11 ac 2x2 and Bluetooth 4.0 1 SR
5G WiFi Broadcom 4352 802.11n/ac and Bluetooth 4.0 1 SR
Internal English/International (Qwerty) Keyboard 1 SR
Operating System : Dutch Windows 7 Home Premium SP1 (64 BIT) 1 SR
Os Media : Included with your OS 1 SR
System Software for Alienware M17xR1 1 SR
Additional Software 1 SR
Alienware Avatar -Alienhead 3D 1 SR
Standard Service - 1 year of Next Business Day coverage included with your PC 1 SR
1 Year NBD with Premium Phone Support 1 SR
No Accidental Damage Protection 1 SR
Thank you for Choosing Dell 1 SR
Not Included 7 SR
LCD Back Cover (WLAN) Alienware 17 1 SR
Alienware M17XR5 Order 1 SR
Thank You for Choosing Dell 1 SR

[...]

Kijk wel ff uit met mSata. Die is namelijk max sata2 300MB/s

64 GB mSata wilde ik eerst uit mijn htpc halen om in dit ding te proppen. Maar zie er niet de meerwaarde van. Heb uit eindelijk de de 2e 2,5" 240GB sata ssd uit mijn desktop gehaald
Ziet goed uit, wat heb je dan betaald voor je R4 daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

akirasendoun schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:26:
[...]

Ziet goed uit, wat heb je dan betaald voor je R4 daarvoor?
1509,- euro :) En daar heb ik behoorlijk mazzel mee gehad wat ik zo lees

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 11-07-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akirasendoun
Anoniem: 321370 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:33:
[...]

Ja dat is inderdaad een hele goeie deal, waarschijnlijk heb je met de juiste persoon gesproken. Ik heb niet zo geluk als jij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Vandaag technieker langsgekomen die eigenlijk niets heeft gedaan buiten bellen met met dell om mprgen de palm rest te vervangen. Echt waardeloze support gekregen over de telefoon. Ik legde het probleem van de drivers uit en daar kon hij mij niet bij helpen. Dan ben ik te weten gekomen dat normaal gezien de msata schijf standaard in caching mode wordt geleverd. Maar aangezien ik hem in verkenner zie is dit dus ook niet het geval. Daarna via dell2connect hebben ze van op afstand een driver willen installeren waarop het systeem helemaal niet meer werkte, kreeg blue screen en laptop bleef herstarten. Gelukkig had ik een recovery op usb en dan maar zelf de boel terug gedraaid omdat de idioot geen flauw benul had met wat ie deed. Hij zette mij dan ook meermaals in wacht om aan zijn collega's hulp te vragen. Daarnaast wou hij me zelfs niet eens zijn verantwoordelijk doorgeven. Mooi telefoontje van 2u zonder enig succes. Morgen komt de technieker die dan de onderdelen zal vervangen en hopelijk mijn msata juist configureert want ik begin er stilaan echt moe van te worden... Als dit voor het weekend nog steeds niet is opgelost of als ik nog steeds zo wordt behandeld ga ik een uitgebreid verslag met fotos en video's online zetten op alle mogelijke social media gelinkt naar dell en alienware. Tot nu toe grote spijt en verschrikkelijk ontgoocheld.. Ik ben maw gedelld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:37
Ik heb gelezen dat de 780M boven de 72 graden terugklokt in de M17. Kan iemand dat eens testen? Ook wat de max temps zijn bij normal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Boempatat schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:05:
Vandaag technieker langsgekomen die eigenlijk niets heeft gedaan buiten bellen met met dell om mprgen de palm rest te vervangen. Echt waardeloze support gekregen over de telefoon. Ik legde het probleem van de drivers uit en daar kon hij mij niet bij helpen. Dan ben ik te weten gekomen dat normaal gezien de msata schijf standaard in caching mode wordt geleverd. Maar aangezien ik hem in verkenner zie is dit dus ook niet het geval. Daarna via dell2connect hebben ze van op afstand een driver willen installeren waarop het systeem helemaal niet meer werkte, kreeg blue screen en laptop bleef herstarten. Gelukkig had ik een recovery op usb en dan maar zelf de boel terug gedraaid omdat de idioot geen flauw benul had met wat ie deed. Hij zette mij dan ook meermaals in wacht om aan zijn collega's hulp te vragen. Daarnaast wou hij me zelfs niet eens zijn verantwoordelijk doorgeven. Mooi telefoontje van 2u zonder enig succes. Morgen komt de technieker die dan de onderdelen zal vervangen en hopelijk mijn msata juist configureert want ik begin er stilaan echt moe van te worden... Als dit voor het weekend nog steeds niet is opgelost of als ik nog steeds zo wordt behandeld ga ik een uitgebreid verslag met fotos en video's online zetten op alle mogelijke social media gelinkt naar dell en alienware. Tot nu toe grote spijt en verschrikkelijk ontgoocheld.. Ik ben maw gedelld...
Meh wel weer lekker hoor dit. Je verwacht vooral bij Alienware systemen toch een support die weet waar die het over heeft. Ik snap ook niet waarom de palmrest vervangen moet worden als je toetsenbord defect is? Naja goed. ik hooop dat alles goed komt voor je :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

biobak schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:44:
Ik heb gelezen dat de 780M boven de 72 graden terugklokt in de M17. Kan iemand dat eens testen? Ook wat de max temps zijn bij normal gebruik.
De 680M in de R4 maxed in games zo rond de 65 graden, de 780M zal iets meer warmte geven maar de koeling is ook groter/beter in de R5 tov de R4 dus denk ik dat het weinig tot niets zal schelen. Ik geloof zelfs dat hier op het forum iemand de 680M heeft ge-OC'd met succes, maar ik weet de precieze snelheden niet zo uit mijn hoofd :? .

Throttlen lijkt mij in ieder geval geen aanwezig probleem bij de 17 inch AW's, dat is dan ook één van de grootste voordelen tov de concurrentie.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

biobak schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:44:
Ik speel battlefield 3 op 1920x1080 ultra en de temp komt niet boven de 63c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-07 11:20
Anoniem: 321370 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:33:
[...]

Inderdaad een goeie deal, heb dezelfde besteld en een stukkie meer betaald ;)

Wordt wel moe van het "Dell Verification Team", 1 x e-mail dat ik ze m'n werk e-mailadres moet sturen, 1 x gebeld door een Indiër die m'n adres wilde controleren en gister weer een Iers klinkende dame van dat team op m'n voicemail, die wilde dat ik haar terugbel op een Iers nummer. Daar begin ik niet aan, dus mogen ze mij nog maar een keer bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Coehinator schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:17:
[...]

Meh wel weer lekker hoor dit. Je verwacht vooral bij Alienware systemen toch een support die weet waar die het over heeft. Ik snap ook niet waarom de palmrest vervangen moet worden als je toetsenbord defect is? Naja goed. ik hooop dat alles goed komt voor je :O
Toetsenbord verlichting heeft zich zelf opgelost na verder installatie dus voor Dell was dit afgehandeld, maar ik vermoed dat ik hier in de nabije toekomst nog wel problemen mee zal krijgen.

Ik krijg vandaag een nieuwe palm rest en batterij met cover omdat deze onderdelen los zitten en slecht gemonteerd zijn met als resultaat dat ik daar bij 2-3 mm speling heb = rammelende computer. En voor z'n "vlaggenschip" verwacht je dan ook een feilloos product met hoogwaardige materialen, of minstens aan quality control bij het verlaten van de fabriek.

Tevens wil ik even mededelen dat ik gisteren een kort beklag op Twitter heb gehouden met de nodige referenties naar Dell, waarop ik heb gedreigd het hele verhaal online te zetten als er vandaag geen oplossing uit de bus komt. Meteen reactie van een Dell medewerker die mij enkele details vroeg en mij wou assisteren, dus ze hebben dan toch een kleine les getrokken uit het verleden. Wat jammer dat je altijd zulke stappen moet ondernemen om als klant gehoord te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-07 16:28

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Topicstarter
Boempatat schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:39:
[...]

Toetsenbord verlichting heeft zich zelf opgelost na verder installatie dus voor Dell was dit afgehandeld, maar ik vermoed dat ik hier in de nabije toekomst nog wel problemen mee zal krijgen.

Ik krijg vandaag een nieuwe palm rest en batterij met cover omdat deze onderdelen los zitten en slecht gemonteerd zijn met als resultaat dat ik daar bij 2-3 mm speling heb = rammelende computer. En voor z'n "vlaggenschip" verwacht je dan ook een feilloos product met hoogwaardige materialen, of minstens aan quality control bij het verlaten van de fabriek.

Tevens wil ik even mededelen dat ik gisteren een kort beklag op Twitter heb gehouden met de nodige referenties naar Dell, waarop ik heb gedreigd het hele verhaal online te zetten als er vandaag geen oplossing uit de bus komt. Meteen reactie van een Dell medewerker die mij enkele details vroeg en mij wou assisteren, dus ze hebben dan toch een kleine les getrokken uit het verleden. Wat jammer dat je altijd zulke stappen moet ondernemen om als klant gehoord te worden...
Het is aan te raden om alle correspondentie die je hebt gehad met Dell en alle problematieken op papier te zetten. Dit zorgt niet alleen voor een helder beeld bij de tijdslijnen en problemen, maar maakt het voor jou ook makkelijker om je case uit te leggen.

Mijn advies is verder om het hier niet zomaar bij te laten. Je koopt immers een product voor een substantieel bedrag en daar horen bepaalde verwachtingen bij. De verwachting dat je een deugdelijk product aanschaft is niet meer dan logisch en zou als primaire verwachting moeten gelden.

Noteer de 'harde' zaken met tijdslijnen (loszittende palmrest, batterijcover, etc etc) en daarnaast jouw ervaring met het product, klantenservice etc. Op die manier heb je een all-round document, waar Dell mee aan de slag zou moeten gaan. Het moeilijke hier aan is iemand te vinden, die zich het 'lot' aantrekt van jou als klant. Dell is, zoals je hebt gemerkt, een log apparaat waar je als klant niet altijd als koning wordt behandeld.

Als ik je ergens mee kan helpen, stuur me even een PM, dan kijk ik graag even met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Hartelijk bedankt Atratus voor je reactie. Ik ga inderdaad een uitgebreid verslag met de nodige documentatie en foto's opstellen van zodra ik thuis ben.

Nu is net de Dell technieker geweest, hij heeft de palm rest en batterij vervangen, dit laatste is opgelost en zit nu stevig bevestigd. De palm rest zit nog steeds niet goed gemonteerd en heeft nog altijd een grote speling aan de luidsprekers. Ook is erbij demontage de "bekleding" naast het toetsenbord afgebroken. Dus weeral eens zullen ze maandag terug komen om dit te vervangen.

Verder werd mij gisteren verzekerd (telefonisch) dat de technieker over de kennis beschikte om de mSata juist te configureren. Dit was dus niet het geval en de technieker was ook niet op de hoogte dat hij dit moest doen. Hij zou naar Dell bellen waarop zij contact met mij gingen opnemen om dit verder te bespreken.

Ik begin dit eindeloze gevecht om als klant gehoord te worden zodanig moe te worden dat ik de nodige frustraties al de twitter wereld heb ingestuurd, eens kijken wat voor reactie dit gaat uitlokken. Ik verwacht dus nog steeds een telefoontje, en als dit niet komt vandaag, volgt het verslag vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt allemaal erg frustrerend, Ik zou aangeven dat je het vertrouwen kwijt bent in het apparaat en daarnaast is hij gesloopt door de monteur. Ik zou het zat zijn en dat ding naar dell opsturen met het verzoek om hem fatsoenlijk te repareren, zoniet voor een passende oplossing zoeken. Graag in overleg met een dell product manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
En de afkoelingsperiode? Das 1 week toch? Dan stuur je hem toch gewoon terug? Tsja ik zou zelf moe worden van al dat gehannes. ik ben er namelijk nu al klaar mee, die honderden mails en telefoonjes die ik heb moeten plegen om hem verzonden te krijgen. Belachelijk. Zo'n bedrijf als dell moet toch iets willen verkopen? of moet je als klant je best doen om iets voor elkaar te krijgen?

Dr was iets dat als je 3 keer reparatie had, je een nieuwe kon eisen. Dan eis jij gewoon een R5 met 780M en 4800 toch? Dit hoef je niet te pikken?

P.s er staan wel heel veel vraagtekens in mijn post :+

[ Voor 5% gewijzigd door Coehinator op 12-07-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Jammer dit man... het is wat Atratus zegt, je verwacht een goed product en zéker voor de knaken die je neerlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coehinator schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:15:
En de afkoelingsperiode? Das 1 week toch? Dan stuur je hem toch gewoon terug? Tsja ik zou zelf moe worden van al dat gehannes. ik ben er namelijk nu al klaar mee, die honderden mails en telefoonjes die ik heb moeten plegen om hem verzonden te krijgen. Belachelijk. Zo'n bedrijf als dell moet toch iets willen verkopen? of moet je als klant je best doen om iets voor elkaar te krijgen?

Dr was iets dat als je 3 keer reparatie had, je een nieuwe kon eisen. Dan eis jij gewoon een R5 met 780M en 4800 toch? Dit hoef je niet te pikken?
Als je gebruik maakt van de afkoel periode dan ben je, je voordeel kwijt. ik denk eerder proberen om in overleg voor een r5 te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ja dat dacht ik ook. en dan gewoon maxed out en een snelle levering. Anders kan je beter voor iets anders gaan kijken, daar heb ik namelijk ook over na zitten denken. ik dacht aan een lenovo y500 ofzo :+ maar goed, die van mij is verzonden, en komt hopelijk goed aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Nu het toch gaat om o.a. garantie, hoe zit dat eigelijk bij Alienware/Dell? Je kunt extra jaren kopen next-businessday garantie en standaard krijg je 1 jaar. Ik weet dat 3 jaar geleden je ook kon kiezen voor 3 jaar basic etc.

Hoe dan ook, wat mijn vraag eigenlijk is: hoeveel jaar krijg je garantie? Betekend 1 jaar NBD dat je 1 jaar garantie hebt óf dat je 1 jaar NBD garantie hebt en daarna normaal/basic garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

The Inquisitor schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:45:
Nu het toch gaat om o.a. garantie, hoe zit dat eigelijk bij Alienware/Dell? Je kunt extra jaren kopen next-businessday garantie en standaard krijg je 1 jaar. Ik weet dat 3 jaar geleden je ook kon kiezen voor 3 jaar basic etc.

Hoe dan ook, wat mijn vraag eigenlijk is: hoeveel jaar krijg je garantie? Betekend 1 jaar NBD dat je 1 jaar garantie hebt óf dat je 1 jaar NBD garantie hebt en daarna normaal/basic garantie?
1 jaar NBD garantie en dan nog inderdaad 1 jaar (totaal dus 2 jaar) normale garantie, waarbij je hem zelf zou moeten opsturen. Vergeleken met de concurrentie is dat dus eigenlijk een voordeel, tenzij de monteur hem juist molt natuurlijk 8)7 .

Persoonlijk was ik wel tevreden over de service van dell en het bestelproces, alhoewel ik liever de support nooit nodig had gehad natuurlijk... (toetsenbord functioneerde niet helemaal 100% meer na een half jaar door mijn vele gereis)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303121

damn, vanochtend is ups al langs geweest.. Niemand thuis :(.

nu moet ik wachten tot maandag op m'n alienware 14 :(
achja, weer iets om naar uit te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Anoniem: 303121 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:08:
damn, vanochtend is ups al langs geweest.. Niemand thuis :(.

nu moet ik wachten tot maandag op m'n alienware 14 :(
achja, weer iets om naar uit te kijken..
Daarmee ben jij de eerste 14 inch (nieuwe revisie) eigenaar in dit topic toch? Wanneer heb je dit beest besteld? M.a.w. hoelang duurde het

& Thanks RoofTurkey, precies wat ik wilde weten :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Inquisitor op 12-07-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mjn bestelling 26 juni besteld met wat mailwisseling en verandering naar het nieuwe model had ik hem op 8 juli op de deurmat liggen. Heeft in totaal 12 dagen geduurt van bestelling tot leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Inquisitor schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:21:
[...]

Daarmee ben jij de eerste 14 inch (nieuwe revisie) eigenaar in dit topic toch? Wanneer heb je dit beest besteld? M.a.w. hoelang duurde het

& Thanks RoofTurkey, precies wat ik wilde weten :)
Ja daar lijkt het wel op, ik had 13/6/2013 nog de m14x besteld, deze werd geannuleerd op 26/6/2013 door Dell met de mededeling dat hij niet meer leverbaar was.
Twee dagen daarna kreeg ik een mailtje van een medewerker van Dell met een nieuw aanbod.
Ik ging akkoord en uiteindelijk is op 1/7/2013 de order definitief geplaatst.
op 10/7/2013 is ie uiteindelijk verzonden! (geschatte leverdatum was 26/7/2013)

Nu nog even wachten tot maandag... ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is dus ook korter dan de planning die dell hanteerd

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 12-07-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alienware 14 : Standard Base
LCD Back Cover (WLAN) Alienware 14
Alienware 14 Anodized Aluminum
Processor : Intel Core i7-4700MQ (6MB Cache, up to 3.4GHz w/ Turbo Boost)
Ship docs : Eng/French/Dutch/Ita/Ger/Ara/Tur
Placemat (Dutch)
System software for Alienware 14
Adittional Software
Memory : 8GB Dual Channel DDR3L at 1600MHz
Display : 14.0 inch (355.6 mm) WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display
750GB 7200RPM SATA 3Gb/s
Optical Drive : Slot-Loading 8x SuperMulti Drive (DVD/R/RW)
Power Supply : Alienware 150W AC Adapter
Power Cord (EURO)
Battery : Primary 6-cell 69W/HR
Graphics : NVIDIA GeForce GTX 765M with 2GB GDDR5
Killer NIC 1202 802.11n WiFi
Internal US/International (Qwerty) Keyboard
Operating System : Dutch Windows 7 Home Premium SP1 (64 BIT)
Os Media : Included with your OS
Alienware Avatar -Alienhead 3D
MOD-SRV,SW,KILLER,2X2,ANW,M14
Standard Service - 1 year of Next Business Day coverage included with your PC
1 Year NBD with Premium Phone Support
No Accidental Damage Protection

Hier boven trouwens even de specificaties.

Dit alles voor €951,06 .. Ik ben dik tevreden :)

Ik ga er zelf nog een mSata 128GB ssd inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit :) ik ben alleen nog aan het uitvogelen hoe ik bij de msata kom. Die zit namelijk onder het toetsenbord.

LET OP!!! De Msata port is sataII max 300 MB/s

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 12-07-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aahaa okee, als het je is gelukt, kun je dan even laten weten hoe je het gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De onder kant is vrij eenvoudig. 2 schroefjes en je kan de hele bodem plaat er af schuiven. Ik weet niet of er verschil in zit v.w.b de 14 en de 17 modellen qua indeling van de drives. Misschien dat jij bij de 14 wel makkelijker er bij kan komen

Hier een filmpje over de binnen kant van een 17

YouTube: New Alienware 17 - Inch Gaming Laptop E3 2013 # New Alienware Notebooks Ultimate Gaming 2013

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 12-07-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In dat filmpje word er gezegd dat je het toetsenbord paneel er zo af kan halen zonder schroeven los te maken. Weet niet of het echt zo makkelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Hier komt even een zooi noobvragen;

Maandag komt mijn alien aan, (vandaag niemand thuis en verkeerd verzendadres).
Nu heb ik een SSD (plextor 265GB) besteld. ik hoop dat die maandag ook aankomt.

Dan word windows opnieuw geinstalleerd, ook geen punt. maar, dan komt het met de drivers, ik lees dat je dat in een bepaalde volgorde moest doen. Bij de Alien 17, welke volgorde is dat?
Is het systeem, (windows 8) Door alienware zelf verder gecustomized of kan ik gewoon de eerste de beste windows 8 DVD installeren en drivers en dat is het?

Moet ik nog een Windows 8 Bootable disk branden of zit deze al bij de 'documentatie' ?
En maakt t uit welk slot ik gebruik voor de SSD? Beide Sata6 of zit er ook een sata 3 bij? De Msata is bekend met max 300MB's

Ik knutsel al een langere tijd aan computers maar kon zijn dat de alien een apart geval is (verwacht ik niet) Ik zie wel wie ze kan beantwoorden!
Anoniem: 303121 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:14:
In dat filmpje word er gezegd dat je het toetsenbord paneel er zo af kan halen zonder schroeven los te maken. Weet niet of het echt zo makkelijk is?
ik heb een filmpje gezien dat ze hem er zo op schoven. dus dat je die 2 schroefjes loshaalt en dat je dan de palmrest er ook kan afschuiven. Dit moet ik alleen zelf nog even zien te fixen :+

[ Voor 19% gewijzigd door Coehinator op 12-07-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Anoniem: 303121 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:54:
Alienware 14 : Standard Base
LCD Back Cover (WLAN) Alienware 14
Alienware 14 Anodized Aluminum
Processor : Intel Core i7-4700MQ (6MB Cache, up to 3.4GHz w/ Turbo Boost)
Ship docs : Eng/French/Dutch/Ita/Ger/Ara/Tur
Placemat (Dutch)
System software for Alienware 14
Adittional Software
Memory : 8GB Dual Channel DDR3L at 1600MHz
Display : 14.0 inch (355.6 mm) WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display
750GB 7200RPM SATA 3Gb/s
Optical Drive : Slot-Loading 8x SuperMulti Drive (DVD/R/RW)
Power Supply : Alienware 150W AC Adapter
Power Cord (EURO)
Battery : Primary 6-cell 69W/HR
Graphics : NVIDIA GeForce GTX 765M with 2GB GDDR5
Killer NIC 1202 802.11n WiFi
Internal US/International (Qwerty) Keyboard
Operating System : Dutch Windows 7 Home Premium SP1 (64 BIT)
Os Media : Included with your OS
Alienware Avatar -Alienhead 3D
MOD-SRV,SW,KILLER,2X2,ANW,M14
1 Year NBD with Premium Phone Support

Hier boven trouwens even de specificaties.

Dit alles voor €951,06 .. Ik ben dik tevreden :)

Ik ga er zelf nog een mSata 128GB ssd inzetten.
Thanks voor de info! 10 dagen dus ongeveer, want ik wil dezelfde configuratie.

Maar umm,, 951 euro?? Hoe doe je dat?! Of heb ik iets gemist

Edit: ahh R2 besteld met kortingen.... maar dan alsnog, deze prijs? Wat is de kans dat ik zoiets kan krijgen door te bellen met Dell? Kans van 0% denk ik? :P

[ Voor 5% gewijzigd door The Inquisitor op 12-07-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Inquisitor schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:37:
[...]

Thanks voor de info! 10 dagen dus ongeveer, want ik wil dezelfde configuratie.

Maar umm,, 951 euro?? Hoe doe je dat?! Of heb ik iets gemist

Edit: ahh R2 besteld met kortingen.... maar dan alsnog, deze prijs? Wat is de kans dat ik zoiets kan krijgen door te bellen met Dell? Kans van 0% denk ik? :P
Ik stond er zelf ook van te kijken dat ze mij dit aanboden voor dat geld. In eerste instantie kreeg ik deze configuratie zonder het full hd scherm, echter ging ik daar niet mee akkoord en vroeg of het mogelijk was het full hd scherm erin te krijgen en dat kon!

Denk dat die kans heel klein is ja ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Pffff mensen die m rond 10 dagen al hebben terwijl ik bijna een maand wacht :D
En die van mij heeft zijn eerste bezorgpoging gehad en nu moet ik ook wachten tot maandag en nu word ik ongeduldig <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coehinator schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:16:
Hier komt even een zooi noobvragen;

Maandag komt mijn alien aan, (vandaag niemand thuis en verkeerd verzendadres).
Nu heb ik een SSD (plextor 265GB) besteld. ik hoop dat die maandag ook aankomt.

Dan word windows opnieuw geinstalleerd, ook geen punt. maar, dan komt het met de drivers, ik lees dat je dat in een bepaalde volgorde moest doen. Bij de Alien 17, welke volgorde is dat?
Is het systeem, (windows 8) Door alienware zelf verder gecustomized of kan ik gewoon de eerste de beste windows 8 DVD installeren en drivers en dat is het?

Moet ik nog een Windows 8 Bootable disk branden of zit deze al bij de 'documentatie' ?
En maakt t uit welk slot ik gebruik voor de SSD? Beide Sata6 of zit er ook een sata 3 bij? De Msata is bekend met max 300MB's

Ik knutsel al een langere tijd aan computers maar kon zijn dat de alien een apart geval is (verwacht ik niet) Ik zie wel wie ze kan beantwoorden!

[...]

ik heb een filmpje gezien dat ze hem er zo op schoven. dus dat je die 2 schroefjes loshaalt en dat je dan de palmrest er ook kan afschuiven. Dit moet ik alleen zelf nog even zien te fixen :+
Er zat in mijn geval een windows 7 install dvd bij plus een resource dvd. Ik heb een complete backup gemaakt van het systeem zoals ik hem kreeg. Was achteraf niet echt nodig als je weet wat je doet. Maar een backup te veel kan ook geen kwaad. Als je een schone installatie maakt moet je als aller eerste de chipset drivers installeren. Daarna de rest van de systeem drivers. Als laatste de alienware drivers. Het schijnt dat een 780m nog niet onder windows 8 werk. dit zal een driver probleem zijn. del gebruikt volgensmij de beta drivers om een 780m onder windows aan de praat te krijgen.

Die 2 schroefjes is idd geen probleem. Alleen die boven kant krijg ik met geen mogelijkheid los zonder schroeven. ik ben nog aan het zoeken. Gaat nog een hele speurtocht worden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 12-07-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Bedankt voor de info! Deze is gebookmarked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/13484183/640/13484183.png

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/13484200/640/13484200.png

Screenshot van mijn desktop en cpu-z gpu-z en speedfan

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 12-07-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
In idle draaien de fans dus gewoon niet? en blijft die rond de 30 graden? Dat is best indrukwekkend.
en de speeds kan je ook regelen met speedfan of zit daar een lock op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor de fans bijna niet. Pas als ik ga gamen dan zijn ze wel aanwezig. Maar ach wat wil je met zoveel power. Heb hier geen spel liggen waarmee ik dat ding kan laten zweten. Mijn 570 in mijn desktop kan hier niet aan tippen. Dit ding is echt gruwelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Wat is dat programma wat je draait als soort achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainmeter Kan je alle sensors en zo nog wat internet shizzels integreren met je desktop. plus je kan nog plugins gebruiken zoals winamp, mail, rss. Is wel ff werk maar als jet het eenmaal door hebt werkt het vrij goed. En het vertraagd het systeem nauwelijks.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 12-07-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Uitgebreide mail is verstuurd op vraag van de account manager ze beloven mij dit aanstaande maandag op te nemen met pro support...

[ Voor 50% gewijzigd door Boempatat op 12-07-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boempatat schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:06:
Uitgebreide mail is verstuurd op vraag van de account manager ze beloven mij dit aanstaande maandag op te nemen met pro support...
Ik hoop echt voor je dat je snel een bevredigende oplossing hebt. Mijn ervaring is tot nu toe goed geweest. Als ze fout zitten geven ze het ook toe. Licht er volgens mij wel aan met wie je daar bij Dell spreekt.

Gewoon alles bij houden en aangeven dat je teleurgesteld bent in je ervaring met dit huidige dell systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Inmiddels ben ik ook gecontacteerd door Dell op Twitter. Benieuwd wat dit gaat geven...
Ik begin ergens echt te hopen dat ze me een nieuw toestel aanbieden, ik heb echt geen vertrouwen meer in dit toestel en ik heb geen zin in eindeloze reparaties..

Als ze me een toestel aanbieden is dit dan eerder een vergelijkbare configuratie of ter waarde van de bestelling ?
Dit is wat ik gekocht heb :

Alienware M17x : Standard Base
Display : 17.3" WideFHD (1920 x 1080) WLED LCD
Camera : Integrated FullHD Camera with dual digital microphones (Win 8)
LCD Back Cover : Soft Touch - Stealth Black
Processor : 3rd Generation Intel Core i7-3840QM (8MB Cache, up to 3.8GHz w/ Turbo Boost 2.0)
Ship Accessory : Western Europe Docs (EN, FR, IT, GER, DUT)
Placemats : Placemats (Eng, Fre, Ger, Ita, Dut) 1
MOD,SW,MY-DELL,3.X
Memory: 12288MB 1600MHz Dual Channel DDR3 (2x2GB + 2x4GB )
Hard Drive : 750GB 7,200 RPM + 32GB mSATA Caching SSD
Optical Drive : BluRay Combo (Blu-ray read only, DVD, CD read & write)
Power Cord : Euro 250V
Graphics : 2GB GDDR5 NVIDIA GeForce GTX 680M
Sound Card : Creative Sound Blaster Recon3Di with THX TruStudio Pro Software
Wireless : Killer Wireless-N 1103
Keyboard : Internal French Azerty Keyboard
Operating System : Windows 8 64bit, Dutch
Os Media : Windows 8 64bit, MUI Resource DVD
Year NBD with Premium Phone Suppor
Alienware M17x Order

€ 2399 betaald

[ Voor 94% gewijzigd door Boempatat op 12-07-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 19:15
Anoniem: 321370 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:29:
[afbeelding]

[afbeelding]

Screenshot van mijn desktop en cpu-z gpu-z en speedfan
Oi, wat is dat voor OS skin?
Ik weet dat er vroeger een Alienware skin voor windows was, maar dit herken ik niet :s

@Boempatat.
Als het goed is krijg je dan een soortgelijk gespeced laptop aangeboden, dus had je toen de top componenten, dan krijg je die bijna zeker weer. Dus ik verwacht iig een 780 en de niet entry I7 proc, plus BD reader etc.
Iig uitgaand van vorige meldingen uit het oudere tread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]DCG909 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 01:46:
[...]

Oi, wat is dat voor OS skin?
Ik weet dat er vroeger een Alienware skin voor windows was, maar dit herken ik niet :s

windows 8 theme for windows 7
rainmeter met blue vision
en hud evolution theme met iconpack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Nu er meerdere eigenaren komen met die het apparaat een ruime week in bezit hebben lees ik het volgende op NBR:
I'm thinking about returning mine as well. Just got this laptop yesterday, but when I was tweaking with the alienfx I found out that my tron lights on the bottom do not match. For those of you without the 14, the alienfx lighting for the tron lights on the bottom of the chasis changes both the bottom lights to one color. You can't have one tron light one color and the other another color, but when I set my tron lights to yellow, the right tron light has green in it. Keep in mind that you can't even set the tron lights to have the blending option so there should be no green when I choose the yellow option. My bottom plate also doesn't set in perfectly as the right edge sticks out a little bit. Not a fan of how they designed it to have a sliding-lock bottom door instead of a normal, take out screws and pull off the bottom plate. And one other thing that is annoying is that there is a small piece of lint under my mouse pad, and it is really noticeable since the track pad lights up. Looks like a small piece of hair. Luckily, my unit doesn't have any IPS bleeding that others are complaining about.
&
Looks like there is a problem with my Alienware 14 and I don't know if you guys are having the same issue. It has something to do with the GPU Boost 2.0 and gpu core clock.
(...)
Is this a glitch or some kind of gpu temperature throttling limit that Dell/Alienware put again? Did they purposely design to throttle down the gpu core clock speed when the gpu temps reaches 67-68c? If that is a yes then I am severely disappointed. All current owners of the new Alienware 14 should do the same thing and test it with any game that you prefer, make sure to use hwinfo and msi afterburner graph to monitor and test and i'm sure you'll understand what i'm talking about.
&
I'm probably returning mine too. Check my long post regarding the gpu core clock issue. I don't know if you have this issue.

I also have the issue of the IPS Glow bleeding effect where my lower right part of the display is bleeding white and it's not small, it's like half of the right lower side and some little ones on top left and low left corner and is very distracting on dark backgrounds. Also the display is a little fuzzy/grainy especially on white background and the display has some kind of yellowish tint and color looks too warm and oversaturated.
Vooral dat laatste baart me zorgen, ik was juist enthousiast vanwege het display :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Zou ik maandag als de technieker voor een derde keer komt gewoon mijn systeem terug laten meenemen en een nieuw eisen of zal ik eerst de herstelling doorvoeren en san verder contact opnemen met mijn account manager ? (Zie eerdere problematiek en contacten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat tweede denk ik, want volgens mij zijn die techneuten toch niet (altijd?) Dell medewerkers maar gewoon externen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor die gene die een mSata willen plaatsen of vervangen. Is hier een howto.

http://www.alienwarearena...-card-to-alienwar-m17-r5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-07 16:28

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Topicstarter
Boempatat schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:28:
Zou ik maandag als de technieker voor een derde keer komt gewoon mijn systeem terug laten meenemen en een nieuw eisen of zal ik eerst de herstelling doorvoeren en san verder contact opnemen met mijn account manager ? (Zie eerdere problematiek en contacten)
Als de specialist jouw laptop maandag helemaal in orde krijgt, zodat jij als klant 100% tevreden bent, dan wordt het een lastige. Als je na zijn bezoek nog steeds problemen ervaart en je aankoop voldoet nog steeds niet aan de vereiste punten aangegaan in de koopovereenkomst, dan zou ik al je eerdere problemen en gesprekken bundelen en voorleggen bij een casemanager. (dit is de zakelijke kant)

Vanuit persoonlijk perspectief:

Je hebt als klant een behoorlijk geldbedrag gestopt in een product en het voldoet op meerdere punten niet aan de verwachtingen. Het is van de zotte dat je nu al zoveel tijd kwijt bent aan support en specialisten die langs moeten komen om jouw apparaat te repareren. Natuurlijk moet de verkopende partij zeker een kans krijgen om een product te repareren, maar gezien je posts en je klachten vind ik dit verder gaan dan een 'simpel' onderdeel dat vervangen moet worden en dat je vervolgens lekker kunt genieten van je bakbeest. Ik zou je verhaal maandag al voorleggen en uitleggen dat je het er niet mee eens bent, hij zal je waarschijnlijk doorsturen naar een verantwoordelijke binnen Dell, aangezien hij alleen maar uitvoert en de opdrachten op zijn bonnetje(s) verwerkt, maar desalniettemin is het aangeven bij elke betrokken partij dat je het er niet mee eens bent altijd beter dan je mond houden.

Ik hoop echt dat je er samen met Dell uit komt, want Alienware is een mooi merk, maar je verwacht gewoon een deugdelijk en kwalitatief hoogstaand product. Je betaalt daar immers ook voor. Jouw ervaring tot op heden is helaas gewoon slecht en ik hoop dat Dell zich realiseert dat ze jou nog kunnen 'winnen' of 'verliezen' (en waarschijnlijk vele andere door slechte mond-tot-mond reclame).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Anoniem: 321370 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 16:04:
Voor die gene die een mSata willen plaatsen of vervangen. Is hier een howto.

http://www.alienwarearena...-card-to-alienwar-m17-r5/
Allemachtig wat een werk. Begrijp ik nou goed dat je de heatsinks moet verwijderen om bij de 4e ramsloten tenkomen en de m sata? Beetje onhandig design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Coehinator schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:06:
[...]

Allemachtig wat een werk. Begrijp ik nou goed dat je de heatsinks moet verwijderen om bij de 4e ramsloten tenkomen en de m sata? Beetje onhandig design.
+1.....
De R1 tm R4 zijn veel makkelijker te servicen.....
Maar voor mijn gevoel zijn er ook wat stappen teveel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coehinator schreef op zondag 14 juli 2013 @ 17:06:
[...]

ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik er nog niet de meerwaarde van de msata zie. Omdat ik er achter ben gekomen dat deze satat 300 is.

Maar onder aan maakt iemand een opmerking dat er schroeven naast de heatsinks zitten.

Ja bij mij zitten 4 modules van 4GB in. Ik denk dat 16GB de komende jaren wel genoeg zal zijn. Ben nog niet boven de 6GB gekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 14-07-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
It's pretty upsetting to see so many owners returning or overall not being too happy with their new M14's, GPU throttling issues ( I really hope it's not widespread ) IPS screen bleeding and overall build quality not up to the usual AW standards.
Here is mine

Afbeeldingslocatie: http://i824.photobucket.com/albums/zz166/alcalite/DSC_0066_zps957853bf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Anoniem: 321370 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:56:
[...]

ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik er nog niet de meerwaarde van de msata zie. Omdat ik er achter ben gekomen dat deze satat 300 is.

Maar onder aan maakt iemand een opmerking dat er schroeven naast de heatsinks zitten.

Ja bij mij zitten 4 modules van 4GB in. Ik denk dat 16GB de komende jaren wel genoeg zal zijn. Ben nog niet boven de 6GB gekomen.
Nee naja, Ik heb dan 8 GB Ram, maar wou wel upgraden naar 16. maar na dit gelezen te hebben ga ik denk ik eerder 2 modules van 8Gb kopen inplaats van 4x4. Msata vind ik ook snot met zijn sata 3 interface. Maar dit ontwerp valt me nu wel vies tegen. Nu hopen dat de bouwkwaliteit wel subliem is. Mag je verwachten met zoveel schroefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik verder zo zie, zit de bouw kwaliteit wel in orde. alles voelt stevig en soliede aan Ik heb verder nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Net contact gehad met iemand van Pro support, hij heeft een swap geboekt en zal mij later contacteren of mijn R4 nog leverbaar is, anders krijg ik R5 met zelfde of betere specs.
Nou ben ik eindelijk verder geholpen, dit heeft me letterlijk bloed, zweet en tranen gekost.. Na heel mijn verhaal en beklag op papier te zetten en door te sturen op vraag naar mijn Account manager. Verwachtte ik toch minstens een telefoontje, nou vergeet het maar.
Belde ik hem vanmorgen terug wijst die flikker mij gewoon door naar de technische dienst, alsof hij gewoon zijn paraplu open trekt en zegt bekijk het maar bij 1 van mijn collega's... Tevens was hij zeer geergerd door mijn telefoon en was hij botweg grof en onvriendelijk.

Excuseer voor het taalgebruik ik heb de laatste weken getracht zo weinig mogelijk frustraties te laten doorschijnen maar ik heb echt een schijthekel aan die lullen in dat call center die van pragmatisch denken nog nooit hebben gehoord..
Anyway ik hoop dat ik vandaag positief nieuws krijg en ik hoop stiekem op een R5...
De man die me geholpen had vertelde mij dat deze binnen 2 weken reeds geleverd zou kunnen worden ?
Ik hoop dat Dell en daarmee Alienware mijn ervaringen alsnog kunnen terug draaien, want dit zou echt de laatste keer zijn dat ik ooit nog iets van Dell of dergelijke zou kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Boempatat op 15-07-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Erstig hoor. Bij een duur product hoort een evenredige service en die heb jij niet gehad. Jammer dat ze zelfs nu nog steeds niet extra hun best voor je doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik hoop dat jij de enige bent met dit gezeik. Dit kan namelijk echt niet. En ik duim voor je een maxed out r5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boempatat schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:48:
Net contact gehad met iemand van Pro support, hij heeft een swap geboekt en zal mij later contacteren of mijn R4 nog leverbaar is, anders krijg ik R5 met zelfde of betere specs.
Nou ben ik eindelijk verder geholpen, dit heeft me letterlijk bloed, zweet en tranen gekost.. Na heel mijn verhaal en beklag op papier te zetten en door te sturen op vraag naar mijn Account manager. Verwachtte ik toch minstens een telefoontje, nou vergeet het maar.
Belde ik hem vanmorgen terug wijst die flikker mij gewoon door naar de technische dienst, alsof hij gewoon zijn paraplu open trekt en zegt bekijk het maar bij 1 van mijn collega's... Tevens was hij zeer geergerd door mijn telefoon en was hij botweg grof en onvriendelijk.

Excuseer voor het taalgebruik ik heb de laatste weken getracht zo weinig mogelijk frustraties te laten doorschijnen maar ik heb echt een schijthekel aan die lullen in dat call center die van pragmatisch denken nog nooit hebben gehoord..
Anyway ik hoop dat ik vandaag positief nieuws krijg en ik hoop stiekem op een R5...
De man die me geholpen had vertelde mij dat deze binnen 2 weken reeds geleverd zou kunnen worden ?
Ik hoop dat Dell en daarmee Alienware mijn ervaringen alsnog kunnen terug draaien, want dit zou echt de laatste keer zijn dat ik ooit nog iets van Dell of dergelijke zou kopen.
Dat ze bot doen kan ik me voorstellen. ze worden er voor opeleid om mensen op een politieke correcte manier af te wimpelen. Maar als klant heb je bepaalde rechten en als je daar aan vast houwt sta je sterk. En met jou verhaal sta je sterk. Ik denk dat je een R5 gaat krijgen. Alleen moet je nu voet bijstuk houden dat je een evenredig systeem krijgt met gelijke prestaties. En ja je zal veel moeten bellen als je er de vaart in wil houden. Anders kan het heel lang gaan duren.

Ikzelf heb het ook mee gemaakt Maar ik had meteen de naam van mijn account manager gekregen en hij was relax. Ik heb zo een evenredig systeem gekregen van de eerste keer duidelijk aangeven dat het mij om de video kaart ging en dat me de rest niet boeide.

Als jij duidelijk op een normale evenredige manier aangeeft wat je wil. Zal dell hier in mee gaan. Dat is mijn ervaring

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 15-07-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Anoniem: 321370 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:28:
En ja je zal veel moeten bellen als je er de vaart in wil houden. Anders kan het heel lang gaan duren.
Iets dat eigenlijk weer té gek is. In deze tijd moeten ze blij zijn dat men ruime 1500 euro (of zelfs 2000+!!) uitgeeft voor een laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Inquisitor schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:31:
[...]

Iets dat eigenlijk weer té gek is. In deze tijd moeten ze blij zijn dat men ruime 1500 euro (of zelfs 2000+!!) uitgeeft voor een laptop
Daar ben ik het mee eens. Maar grote logge bedrijven reageren nu eenmaal log. Je zal er echt zelf achter aan moeten, wil je dingen versnellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ik heb telefoon gehad van Dell, ze bieden me een R5 aan met volgende specs :
I7 4800 maar die had hij zelf al aangegeven te vervangen door volgende :
4th Generation Intel® Core™ i7-4900MQ processor (8MB Cache, up to 3.8 GHz)
750 Gig HDD+64 Gig mSATA
16GB Dual Channel DDR3L at 1600MHz
17.3" WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display
NVIDIA® GeForce® GTX 770M with 3GB GDDR5 > Ik heb aangegeven zoals DigitalTux zei dat ik de 680M wou vanwege de snelheid, dus vroeg hij een nieuwe aanbieding voor een 680M of de 780 maar dit laatste moet nog bevestigd worden. Of neem ik best vrede met de 770M ?

Nog een paar van die telefoontjes en ik ben alle problemen al weer vergeten :-)
Nu hoop ik dat ze akkoord gaan met de 780 en dan ben ik gerust, is het weer wachten geblazen..

[ Voor 4% gewijzigd door Boempatat op 15-07-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31

Releases

Ja maar!

Boempatat schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:36:
Ik heb telefoon gehad van Dell, ze bieden me een R5 aan met volgende specs :
I7 4800 maar die had hij zelf al aangegeven te vervangen door volgende :
4th Generation Intel® Core™ i7-4900MQ processor (8MB Cache, up to 3.8 GHz)
750 Gig HDD+64 Gig mSATA
16GB Dual Channel DDR3L at 1600MHz
17.3" WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display
NVIDIA® GeForce® GTX 770M with 3GB GDDR5 > Ik heb aangegeven zoals DigitalTux zei dat ik de 680M wou vanwege de snelheid, dus vroeg hij een nieuwe aanbieding voor een 680M of de 780 maar dit laatste moet nog bevestigd worden. Of neem ik best vrede met de 770M ?

Nog een paar van die telefoontjes en ik ben alle problemen al weer vergeten :-)
Nu hoop ik dat ze akkoord gaan met de 780 en dan ben ik gerust, is het weer wachten geblazen..
Zeker niet ''tevreden'' zijn met die 770. Je bent er bijna, even goed doorlullen bij hun dat je die 780 erin krijgt en dan zit je voorlopig weer helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Wat kan ik nog als argumentatie gebruiken om de 780m af te dwingen? Als ik de benchmark bekijk lijkt de 770m al een stuk sneller als de 680 ? Vraag dit uit schrik dat dit nog een knelpunt zal worden Dell kennende..

[ Voor 23% gewijzigd door Boempatat op 15-07-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Boempatat schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:18:
Wat kan ik nog als argumentatie gebruiken om de 780m af te dwingen? Als ik de benchmark bekijk lijkt de 770m al een stuk sneller als de 680 ? Vraag dit uit schrik dat dit nog een knelpunt zal worden Dell kennende..
De eerste hit op google beweerd anders het tegendeel: http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-770M-vs-GeForce-GTX-680M. Dus een 770m zou wel degelijk een downgrade zijn en daarom zou je een 780m of 680m moeten 'krijgen' :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Mijn 17 inch is gekomen!
Goed, het was een pakket van 7 kilo, best zwaar.
Mijn ervaring tot nu toe is echt zeer goed. het toetsenbord typt heerlijk en heeft een fijne aanslag. Ook is de behuizing erg stevig. het toetsenbord is echt heel stevig, en niet indrukbaar.

De fans zijn erg stil, en als ze draaien is het gewoon een geluid van ruizende lucht, zonder het geluid van een motor of dergelijke. De CPU fan is duidelijker hoorbaar dan die van de GPU.

De verlichting onder het toetsenbord lijkt niet erg sterk maar heb geen ervaring met de andere modellen.
Touchpad is zeer goed en werkt fijn. De verlichting onder het touchpad gaat uit als je het niet gebruikt.

Het scherm is heerlijk, al zou ik de kleuren softwarematig wat willen verzadigen, dat is mijn persoonlijke voorkeur, alleen weet ik niet hoe dit bij Nvidea moet aangezien ik AMD gewent ben.

Hij is echt zwaar, maar de materialen die gebruikt zijn voelen goed en stevig aan.

Het geluid uit de kliptisch speakers klinkt echt helder. Alleen mist een eventuele subwoofer gewoon.

De temps blijven idle rond de 35/38 graden. en under load krijg ik mijn GPU niet verder dan 65 graden. (765M) ook de CPU blijft koel.

Enig minpuntje vind ik toch wel de Wireless kaart die gebruikt is. bevat bluetooth, dus geen aparte bluetooth module, en ondersteunt geen 5ghz netwerken. Had een Intel 6300 Ultimate N liggen, alleen heeft die geen bluetooth en dat gebruik ik voor mijn muis dus is wel nodig. Gelukkig is er wel een 3e antenna aansluiting voor de geavanceerdere kaarten aanwezig. Zie foto's.

Ook handig is dat de Ram modules onder het toetsenbord zijn gemonteerd, dus niet aan de onderzijde. ik kan zo nog 8 gb bijprikken, zonder een hele operatie te hoeven doen.

Ook heb ik een sterk merkvoorkeur voor hardeschijven, namelijk Western Digital. Was aangenaam verrast om te zien dat een WD Black 750GB is gebruikt

Verder valt de hoogte mee, en snijdt het niet in de pols zoals een gerucht ging.

Fotoserie:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70221077/Alienwareforum/20130715_192939.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70221077/Alienwareforum/20130715_193006.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70221077/Alienwareforum/20130715_193039.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70221077/Alienwareforum/20130715_193052.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70221077/Alienwareforum/20130715_193107.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70221077/Alienwareforum/20130715_172641.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70221077/Alienwareforum/20130715_173628.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70221077/Alienwareforum/20130715_172811.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Bedankt voor de foto's! Ziet er prachtig uit en naar mijn mening zelfs beter dan op de preview plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foto's zien er idd goed uit :) Maar in het echt is hij nog veel mooier. Wat me opvalt is dat op foto's de deksel bijna altijd zilver lijkt. In het echt is hij een heel stuk donkerder.

Hoeveel geheugen heb je in het systeem zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Het systeem heeft 8GB ram, maar daar gooi ik nog 8 GB bij binnenkort. Die kan ik er zo bijsteken aangezien de ramsloten gewoon leeg zijn. 16GB vind ik goed genoeg.

Die 765M is echt krachtig zat. En die benchmarks van notebookcheck kloppen niet.
Ik heb zonet Metro Last Night op Maxed out settings gespeeld, met ruime FPS. (niet gemeten maar zag er zeer vloeiend uit) Ik zal eens meten. maar in ieder geval zeer indrukwekkend. Ook blijven de fans er erg rustig onder en blijft de notebook rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Klopt de huidige levertermijn op de website ?
Dit zou minder als een week bedragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coehinator schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 00:08:
Het systeem heeft 8GB ram, maar daar gooi ik nog 8 GB bij binnenkort. Die kan ik er zo bijsteken aangezien de ramsloten gewoon leeg zijn. 16GB vind ik goed genoeg.

Die 765M is echt krachtig zat. En die benchmarks van notebookcheck kloppen niet.
Ik heb zonet Metro Last Night op Maxed out settings gespeeld, met ruime FPS. (niet gemeten maar zag er zeer vloeiend uit) Ik zal eens meten. maar in ieder geval zeer indrukwekkend. Ook blijven de fans er erg rustig onder en blijft de notebook rustig.
8GB is ook genoeg Ik krijg nog geen 6 GB vol Misschien dat het over een paar jaar nodig zal zijn. Maar voor nu lijkt me 8GB meer dan genoeg. Ik vroeg me alleen af hoe jou module configuratie eruit zag. Maar ze gebruiken dus overal 4GB modules. Ik heb ze namelijk alle 4 vol. Maar voor als nu lijkt me dat nog echt overkill. crysis 3 is het eerste spel dat ik niet op max kan draaien. de rest is allemaal geen probleem. Ik kan wel hires images gebruiken dat is verder geen probleem met 4GB video geheugen.
Boempatat schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 08:22:
Klopt de huidige levertermijn op de website ?
Dit zou minder als een week bedragen ?
Die van mij heeft er 12 dagen over gedaan

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 16-07-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Maar die van papaba duurde weer heel lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Heb de mijne op 10-07 besteld en hij is net vanochtend op "verzonden" gesprongen. Minder dan een week lijkt me dus sterk, maar zo heel lang als anderen hier hadden zou het niet moeten duren, behalve als er dingen mis gaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ho0f schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:11:
Heb de mijne op 10-07 besteld en hij is net vanochtend op "verzonden" gesprongen. Minder dan een week lijkt me dus sterk, maar zo heel lang als anderen hier hadden zou het niet moeten duren, behalve als er dingen mis gaan natuurlijk.
Nice! De 17 inch?

10-7 naar 16-7, het is wel minder dan een week, het is alleen afhankelijk hoe snel UPS is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ho0f schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:11:
Van af het moment dat de bestelling verzonden is, zou ik ongeveer 4 dagen rekenen. Misschien dat je hem nog voor het weekend hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Inquisitor schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:56:
Maar die van papaba duurde weer heel lang...
Heeft er volgens mij mee te maken hoever je van een standaard configuratie afwijkt en natuurlijk de voorraad aan bepaalde producten die ze op dat moment hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Inderdaad de 17 inch, enige aanpassing die ik gedaan heb is de 780M upgrade, verder was ie standaard. Volgens mij levert UPS alleen altijd overdag en aangezien ik dan aan het werk ben, ben ik nog wel even benieuwd wanneer hij dan ook daadwerkelijk op m'n tafel staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Naja hoe je het ook went of keert, dit was het lange wachten wel waard, en is zijn geld ook meer dan waard. :) Vandaag gooi ik er een SSD in, en dan kan ik aan de slag om m wat naar mijn wens in te stellen.
T stomme is wel, dat als je windows 8 doet, je GEEN windows installatie disk krijgt. Maar omdat windows 8 toch nauwelijks gecustomized is door alienware kan je gewoon een 'normale' versie installeren. en gewoon de drivers etc installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Is het aangeraden om het 120Hz scherm te nemen voor de 780M of is het FullHD scherm ook voldoende?

Zijn de 1080p schermen ook verzien van IPS ? Of is dit enkel op de 120Hz schermen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Standaard is het een TN anti glare paneel. Ik heb betere gezien maar moet zeggen dat ik er tevreden over mijn 17" ben. Geen bleeding zoals bij sommige andere 14"modellen. Nu weet ik ook niet of dat een speld in een hooiberg is. Er worden natuurlijk veel heel veel van die systemen verkocht. Dus er zullen altijd wel DOA's bij zitten. je moet er denkelijk gewoon geluk mee hebben

mocht je 120Hz willen gaan gamen dan moet je denk ik zeker voor de 780m gaan. Die heeft 4GB ram en voorwat ik nu zie kan ik alleen crysis 3 niet maxout spelen. Maar als ik de resolutie een stapje terug zet kan ik wel weer alles open zetten plus hi-res images laden

Maar buiten 3D gamen zie ik niet echt de meerwaarde van 120Hz. Is laatst wel een test gedaan en het is zeker vloeiender. Maar dan heb je ook de power van je video kaart nodig die het aan moet kunnen

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 16-07-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Anoniem: 321370 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:20:
Standaard is het een TN anti glare paneel. Ik heb betere gezien maar moet zeggen dat ik er tevreden over mijn 17" ben. Geen bleeding zoals bij sommige andere 14"modellen. Nu weet ik ook niet of dat een speld in een hooiberg is. Er worden natuurlijk veel heel veel van die systemen verkocht. Dus er zullen altijd wel DOA's bij zitten. je moet er denkelijk gewoon geluk mee hebben
Ik volg het M14 owners lounge van NBR en zeker niet iedereen heeft er last van (wel eerlijk om ook te zeggen). Maar er zijn wel meerdere incidenten en de ene heeft er meer last van de andere... een speld durf ik het niet te noemen, maar het is zeker niet in alle modellen. Toch vind ik dat wel erg, de upgrade naar het IPS scherm is dúúr, en dat is enkel de upgrade, en dan nog af en toe (of regelmatig?) een slecht scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Just want to confirm some findings on my 14 with the 765m. The default temp limit is indeed 66, just like on the 17. Stock defaults, once the GPU gets above this, you will see throttling. I was able to duplicate by running wprime and furmark. Temps never got above 70, but GPU downclocked to 580mhz. Fan never went above medium - couldn't even really hear it.

Now, I simply bumped temp limit up to the max using nvidia inspector. Ran same tests for 5 minutes. No throttling, fan went to max and temps never went above 72. So I think its an easy fix for anyone with a 14 and hopefully Dell will correct stock defaults with the next driver / bios update.

So, while I think the default temp limit is ridiculous, it is easily fixed by anyone who cares right now and by Dell whenever they're ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
DigitalTux, jij hebt de 780 als ik me niet vergis. Hoe ervaar je de grafische kaart op dit moment ?
Ik lees op Notebookreview dat er enkele meldingen zijn van throttling op 100% load en een temp limit van 77° C (Zou te maken hebben met de behuizing) ?
Kan jij een 3DMark11 test voor ons voorzien ?
So the courier picked up my Alienware 17 today to return to Dell for a full refund. Its a real shame as I loved the build quality and every aspect of the system, but the GPU temp limit and throttling just killed it for me. I'm simply not prepared to use 3rd party workarounds on a system of this price.

I think I will go for the updated version of my current MSI laptop, which will be the GT70-20D. The temp limits on that are manafacturer default (92c) for the 780M and from reading the forums here - even on stock paste and under full load - with turbofan on it does not get hotter than around 80-85. Just a shame that my local stockist won't have them in for another week or so.

Yes. I spoke with a Dell tech about the throttling problem. Unofficially they said they were aware of it. I asked politely if they were planning on "fixing" it. He said no. I then said I hope you can understand that this means I want to return the laptop for a full refund. He agreed, no protesting, no restocking fee, no nothing. The alone tells me they know about this problem for sure. Mind you, I ordered direct from Dell, and not via a reseller.
Verder heb ik volgend systeem aangeboden gekregen:

Overclocked I7 4900MQ
1920x1080 WLED FHD Anti Glare
16 GB DDR3L
750 GB + 64 GB mSATA
Dual layer Blu-ray
GTX780M with 4 GB GDDR5
Broadcom 5G wifi 4352 802.11n/ac and Bluetooth
Windows 8 NL
Azerty (French)

Levertijd 1.5 week

[ Voor 16% gewijzigd door Boempatat op 16-07-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boempatat schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:49:
DigitalTux, jij hebt de 780 als ik me niet vergis. Hoe ervaar je de grafische kaart op dit moment ?
Ik lees op Notebookreview dat er enkele meldingen zijn van throttling op 100% load en een temp limit van 77° C (Zou te maken hebben met de behuizing) ?
Kan jij een 3DMark11 test voor ons voorzien ?

[...]

Verder heb ik volgend systeem aangeboden gekregen:

Overclocked I7 4900MQ
1920x1080 WLED FHD Anti Glare
16 GB DDR3L
750 GB + 64 GB mSATA
Dual layer Blu-ray
GTX780M with 4 GB GDDR5
Broadcom 5G wifi 4352 802.11n/ac and Bluetooth
Windows 8 NL
Azerty (French)

Levertijd 1.5 week
Windows 8 en een 780m gaan nog niet samen. ( je hebt kans dat hij hierdoor vertraagd of geannuleerd word i.v.m. drivers. )

Ik heb idd een keer throttling ervaren bij crysis3. Maar toen speelde ik alles op 1080p max.
Verder ben ik het nog niet tegen gekomen bij andere games. BF3 alles op ultra 1080p loopt vloeiend.

Ik zal vanavond ff 3dmark draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
ik vind t knap als je met die 17 incher hem zover krijgt dat die gaat throttelen. Ik heb zelf de 765m en die krijg ik niet boven de 63 graden. en de fan heeft bij mij nog niet op 100% gedraaid. Heel even toen ik m pushte met speedfan. maar draait volgensmij zo'n 30 procent.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit ding echt heet kan krijgen? MSI Kombuster krijgt m niet verder dan 58 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Inderdaad gek dat ze Windows 8 en de 780M aanbieden, toen ik die combinatie zelf had samengesteld heeft Dell de bestelling geannuleerd omdat die combinatie niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Wat zat er eerst in?
Aan de hand daarvan kun je verder onderhandelen.
Had je toen de 680M dan zou je nu kunnen pingelen voor de 780M, het zijn beide namelijk de mobiele vlaggenschepen van Nvidia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Anders eis je win 7 met upgradecode naar 8 als ze de drivers op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Heb ik ook aangegeven van de drivers maar de man verzekerde me dat deze systemen gebouwd werden met Win 8.

Het trothlen zou enkel voorvallen als de gpu op 100% loopt en na 15min de max temp bereikt van 77º
Pagina: 1 2 ... 25 Laatste