[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
DCG909 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:46:
Wat zat er eerst in?
Aan de hand daarvan kun je verder onderhandelen.
Had je toen de 680M dan zou je nu kunnen pingelen voor de 780M, het zijn beide namelijk de mobiele vlaggenschepen van Nvidia ;)
Had eerst een i7 3840 met gtx 680 12gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:08
Dan lijkt het mij duidelijk XD
Gaan voor de 780M.

(en anders moet je een Win7 AW DVD van iemand hier lenen XD, ik neem aan dat het gewoon werkt op OEM machines)

Edit.
Wan herinstalleren zou ik toch doen :/

[ Voor 12% gewijzigd door DCG909 op 16-07-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
Als ik nou met alien respawn een herstel DVD maak, zonder alle programma's maar alleen van het besturingssysteem. Is dat aan te raden om dat dan weer op de SSD te zetten? of zal ik gewoon een schone installatie van win8 doen, en dan later de alienrommel erbij doen met resource DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
DCG909 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:11:
Dan lijkt het mij duidelijk XD
Gaan voor de 780M.

(en anders moet je een Win7 AW DVD van iemand hier lenen XD, ik neem aan dat het gewoon werkt op OEM machines)

Edit.
Wan herinstalleren zou ik toch doen :/
Ben eens benieuwd of het nu wel een degelijk toestel zal zijn. En heb na het ontvangen van bovenstaand voorstel ook meteen mijn akkoord gegeven. Maar dit is nog niet bevestigd. De man vertelde mij wel dat hij het vandaag nog ging booken. Echt een heel behulpzame man, het pro support team van Dell is dag en nacht verschil met de "normale" customer support. Helaas is het niet voor iedereen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik had gelukkig geen nare ervaring met de support, maar volgens mij is het wel zo dat ze het eerst proberen weg te schuiven, maar als je aantoont dat je je research gedaan hebt en precies weet hoe het zit, dat ze dan wel meewerken.

@Warapapaba.
Ik zou gewoon een clean install met de "Alienware" windows doen en daarna de Drivers erbij knallen.
En als je daarmee klaar bent (alle drivers uptodate en alle windows updates), dan een backup daarvan maken met windows zelf (respawn is dan mogelijk wel weg..... of moet je weer herinstalleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
@Warapapaba.
Ik zou gewoon een clean install met de "Alienware" windows doen en daarna de Drivers erbij knallen.
En als je daarmee klaar bent (alle drivers uptodate en alle windows updates), dan een backup daarvan maken met windows zelf (respawn is dan mogelijk wel weg..... of moet je weer herinstalleren)
t punt is dat er geen alienware dvd bij zit. ik moet een normale versie van windows 8 pakken.
Dus dat is zonder de alien dingen. Bij windows 8 is dit volgensmij alleen t logo bij opstarten. en wat wallpapers. maar dan nog, vind t wel jammer dat ze hem er niet bijleveren, maar dit is microsoft met zijn nieuwe beleid voor dit kopieën las ik. Maar wat zou ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmmmm, dat maakt het idd wel lastig.....
Kun je Dell dan niet vragen of ze een ISO bestand voor je hebben waar het wel in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik zal eens even een balletje opgooien bij de technische support

edit:
Mijn service tag word nog niet herkend door dell. ze kunnen nog niks voor me betekenen -.-

goed, dat word gewoon een basis windows 8 installatie, eens kijken hoe dat gaat.

edit2:
Ga voor alle zekerheid toch de alien respawnfuntie gebruiken. hoop later nog de officiele ISO van alienware te ontvangen

[ Voor 79% gewijzigd door Coehinator op 16-07-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik zei het net tegen mijn grote vriend warapapaba: ook ik sta nu op het punt om de M17 aan te schaffen (toch maar geen M14). De configuratie zou dan zijn:

KLEUREN Lcd-backcover: (WLAN) Alienware 17
PROCESSOR Intel® Core™ i7-4700MQ processor (6MB Cache, tot 3.4GHz met Intel® Turbo Boost)
BESTURINGSSYSTEEM Windows 8 64bit , Nederlands
GRAFISCHE KAART NVIDIA® GeForce® GTX 765M, 2GB GDDR5
GEHEUGEN 8GB Dual Channel DDR3L 1600MHz
HARDE SCHIJF 750GB 7200RPM SATA 6Gb/s
LCD-SCHERM 17.3 inch (439.42 mm) WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display
OPTISCH(E) STATION(S) DVD +/-RW-STATION
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Broadcom 4352 802.11 ac 2x2 and Bluetooth 4.0
HOOFDBATTERIJ 8-cel lithium-ion hoofdbatterij (86 Wh)
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Business Day Service met Premium Phone Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Even een opmerkingding. de hardeschijf is maar 3gb's in mijn geval. Niet dat dat iets uitmaakt met een reguliere HDD maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Zegt mij verder toch niets, maar het is ongetwijfeld sneller dan de 5400RPM HDD van mijn Vaio, die tevens een foutmelding geeft in HDtunePro... en steeds stijgt met het aantal problemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Nou moet ik zeggen, dat die WD Black echt een snel ding is hoor. ik zou straks even kijken hoesnel als mijn respawn klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Mensen met een 780m hebben jullie op de nameplate op de onderkant de corresponderende gegevens staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Wat moet ik daaronder verstaan? bij mij staan gewoon de system specs aan de onderkant, met processor etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Sorry even verduidelijking. Er zijn enkele mensen (notebookreview) met een 780m systeem maar op de nameplate staat 765m omdat er zogezegd geen zouden zijn voor de 780m

[ Voor 5% gewijzigd door Boempatat op 16-07-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Wat een ongein. Ik sta op het punt om de Alienware M17 te bestellen met de eerder genoemde config. Iemand nog aanvullingen of een idee om het goedkoper te krijgen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Waar is Darkstone eigenlijk? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Coehinator schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:04:
Nou moet ik zeggen, dat die WD Black echt een snel ding is hoor. ik zou straks even kijken hoesnel als mijn respawn klaar is.
Deels offtopic.
Maar ik heb sinds een tijdje een Seagate 3TB schijf in mijn desktop en dat ding doet gewoon 150+ MB/s met de juiste bestanden, ik kan er wel inkomen dat er binnen een paar jaar misschien wel schijven zijn die dus de sata2 spec vol zouden kunnen trekken in laptops :s
(Dacht dat seagate of hitatchi ene HEAT techniek aan het toepassen was in hun nieuwste schijven (o.a. mobiele schijven) wat de data dichtheid moest verbeteren en de snelheid ook sterk kan verbeteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
DCG909 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:57:
[...]

Deels offtopic.
Maar ik heb sinds een tijdje een Seagate 3TB schijf in mijn desktop en dat ding doet gewoon 150+ MB/s met de juiste bestanden, ik kan er wel inkomen dat er binnen een paar jaar misschien wel schijven zijn die dus de sata2 spec vol zouden kunnen trekken in laptops :s
(Dacht dat seagate of hitatchi ene HEAT techniek aan het toepassen was in hun nieuwste schijven (o.a. mobiele schijven) wat de data dichtheid moest verbeteren en de snelheid ook sterk kan verbeteren)
Ach dan gaan we lekker offtopic toch wat maakt t uit :+

Nou, ik ben eigenlijk een tegenstander van Seagate, ik kocht namelijk eerst altijd schijfjes van seagate. als extern in een nas of dektop. Leuke is, Ze zijn bijna allemaal al gesneuveld. dr draait nog 1 ;w

Terwijl mijn western digital veel meer voor zijn kiezen heeft gekregen, hij is zelfs in een externe case van de trap gelazerd. maar draait nogsteeds zonder bad sectors. Topmerk.

Goed, ze hebben ook hybride schijven. dan heb je dus een soort cache ssd ingebouwd in je HDD. dat moet ook aardig snel werken!

Darkstone zal wel op vakantie zijn. Heb m namelijk begin dit topic ge dm't voor wat meer info. en zijn tweakontime staat erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Oh, inderdaad, die zal wel lekker op vakantie zijn, vieren dat hij zijn diploma heeft XD

Maar huidige Aliens worden dus met WD's geleverd?
Een jaar terug waren het nog Seagates :/
Ik heb juist weer wat mindere ervaring met WD, mijn schijf heeft een vervelende spinup die de Seagates niet hebben....
Al moet ik wel zeggen dat ik de seagate in de alien kan horen als ik bijv. audiosurf opstart, dan is het stil en dan hoor je de schijf met iedere koptelefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik doe ook aan audiosurf :D

Ik ben zelf geen fan van een bepaald merk als het om HDD's gaat, ik denk dat het ook maar net afhankelijk is van jouw ervaringen met een bepaald merk. De HDD in mijn Vaio is een Samsung en de calibration retry count loopt steeds verder op.. daarnaast hapert er ook vaak iets (bijv muziek, heel naar) waardoor ik onderhand weet dat er een kans is dat die HDD er ineens mee kapt. Op basis van deze ervaring ben ik niet blij met Samsung.. maar ik weet niet hoe representatief dat is voor het merk.

Wel moet ik zeggen dat toen ik een Externe HDD ging kopen ik wel voor WD ben gegaan... anders moest ik kiezen voor Samsung, maar daar was ik niet helemaal content mee, of Seagate enz. WD werd aangeraden door reviews en het is een prima aparaat (en mooi imo).

Anyway, terug naar de Aliens, ik kan dell.nl niet openen vanaf shopkorting, ik krijg dan een leeg tabblad met een url erin (tradedoubler) maar er volgt nooooit een shop. Geldt voor zowel Firefox, IE als Iron (=chrome) dus ik snap er niets van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Misschien kun je even een link sturen?
Het zou kunnen zijn dat het enkel via jouw lijn is :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
bij mij werkt het. Je moet een account aanmaken. ingelogd zijn, en dan op dat groene 3% korting knopje klikken en dan naar dell. en voila. hier werkt t dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Wat Warapapaba zegt :)
Heb zelf geen account, dus bij mij werkt het ook niet.

Ze laten je namelijk via een speciale link naar de site gaan, maar dan moeten ze wel weten wie jij bent, daar heb je het account voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ja.. maar mijn tabblad blijft dus leeg.... leeg=wit, geen dellshop, gewoon niets nada nopes. Baal er best van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/13500901/640/13500901.png

Tijdens de test word de GPU 59 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ik heb vandaag track and trace doorgekregen. Laptop is in productie gegaan.

Score lijkt me toch vrij teleurstellend voor een beest als de 780M...
FYI

3DMark 11: P5662 out of the box
Throttling at 66 C, 587Mhz core, 400 Mhz Memory

3DMark 11: P7329 with EVGA Precision setting the target temperature at 80 C
No throttling, the benchmarking was short, the temperature didn't go over 75, 849 Mhz core, 1248 Mhz memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik kom gewoon niet via shopkorting naar Dell... nu een foutmelding. Ligt het aan mij? :(

Fout 102 (net::ERR_CONNECTION_REFUSED): De server heeft de verbinding geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boempatat schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:54:
Ik heb vandaag track and trace doorgekregen. Laptop is in productie gegaan.

Score lijkt me toch vrij teleurstellend voor een beest als de 780M...
FYI

3DMark 11: P5662 out of the box
Throttling at 66 C, 587Mhz core, 400 Mhz Memory

3DMark 11: P7329 with EVGA Precision setting the target temperature at 80 C
No throttling, the benchmarking was short, the temperature didn't go over 75, 849 Mhz core, 1248 Mhz memory.
Ik weet ook niet wat er mis is. De spellen doen het in ieder geval goed. Ik heb wel al veel geïnstalleerd en op de achtergrond draaien. Ik kan een aantal dingen eens uitzetten en het dan nog eens proberen.

Voor mij is het ook meer een workstation dan een game systeem. Maar ben het met je eens dat het een beetje laag is voor een 780m

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
The Inquisitor schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:09:
Ik kom gewoon niet via shopkorting naar Dell... nu een foutmelding. Ligt het aan mij? :(

Fout 102 (net::ERR_CONNECTION_REFUSED): De server heeft de verbinding geweigerd.
Effe andere PC pakken? andere browser? tablet? ander internetlijntje? idk.

Schone Windows 8 installatie is gelukt. Productcode word via de bios geregeld en geen komkijken naar.
Heb 2 Plextor's 256GB In RAID 0 gezet. straks post ik een bench

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70221077/Alienwareforum/Knipsel.PNG
W0W

[ Voor 26% gewijzigd door Coehinator op 17-07-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
HOLY! Dat is nog eens wat! Gefeliciteerd met deze config :)

Zo, ik heb ook net de knoop doorgehakt en de M17 besteld!

Dit is h'm geworden. Verwachte datum: 26/7

Windows 8 64bit , Nederlands
Intel® Core™ i7-4700MQ processor (6MB Cache, tot 3.4GHz met Intel® Turbo Boost)
NVIDIA® GeForce® GTX 765M, 2GB GDDR5
8GB Dual Channel DDR3L 1600MHz
750GB 7200RPM SATA 6Gb/s
17.3 inch (439.42 mm) WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Coehinator schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:29:
[...]

Effe andere PC pakken? andere browser? tablet? ander internetlijntje? idk.

Schone Windows 8 installatie is gelukt. Productcode word via de bios geregeld en geen komkijken naar.
Heb 2 Plextor's 256GB In RAID 0 gezet. straks post ik een bench

[afbeelding]
W0W
Hehehe, Ik weet niet wat Xennox trok, hij had er 3 in raid, dacht ook raid 0.
Maar hij had destijds oudere M4's (al zijn die ook niet traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Iemand enig idee wat de drivers install volgorde is? Ik loop al een tijd de blokken maar krijg t niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Sorry, maar dit is letterlijk de eerste hit op google....
http://forum.notebookrevi...de-alienware-systems.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ja, die heb ik al gezien. het stomme is dat er 2 overblijven die niet in die lijst staan. namelijk de Intel Rapid start en de DPTF driver. die willen niet installeren.

er staan namelijk meer volgordes op internet, maar geen met die drivers erbij. en het werkt niet.

ik laat die dan wel zitten. Maar nu wil Nvidia controlepaneel niet openen als ik m op de nvidia laat draaien. alleen in optimus modus :(

Edit: Nvidiaprobleem is opgelost.
Die andere 2 drivers zijn toch optioneel dus ben er wel klaar mee. Systeem werkt toppie nu!

[ Voor 56% gewijzigd door Coehinator op 18-07-2013 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Okay.. met creditcard betaalt maar nu staat mijn bestelling op hold. Ik moet de kaarthouder bevestigen, het adres van de kaarthouder en het afleveradres (aangezien deze niet hetzelfde is) en mail van werk/universiteit (is dit laatste voor EPP?, ik heb al op schoolmail besteld)

EDIT: dat laatste denk ik niet, ik denk dat het puur anti-fraude is. Een hotmail adres etc. is natuurlijk na te maken, maar werk en universiteit in principe niet. We antwoorden vandaag en ik hoop dat mijn bestelling dan verder gaat...

EDIT2: Leverdatum gewijzigd naar 1/8. Hoop dat het niet verder toeneemt.

[ Voor 36% gewijzigd door The Inquisitor op 18-07-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Waarschijnlijk is dat laatste vanwege EPP, ja.
Dat controleren ze met steekproeven.
(al vraag ik mij af hoe en wat het precieze systeem doet, want mijn pa's werk kwam ook voor de EPP in aanmerking, maar voor zover ik weet zijn die geen "echte" EPP partner (al kan het zijn dat dat in een ver verleden tijdens de eerste opkomst van kantoor pc's anders is geweest))

@Warapapaba.
De DPTF driver komt mij niet bekend voor :/ Is dat de Intel GPU driver?
Die gebruik ik namelijk niet XD

Ik zal zometeen eens 3Dmark 11 op mijn R4 draaien met een 7970M, kijken wat daar uit komt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
DCG909 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:42:
Waarschijnlijk is dat laatste vanwege EPP, ja.
Dat controleren ze met steekproeven.
(al vraag ik mij af hoe en wat het precieze systeem doet, want mijn pa's werk kwam ook voor de EPP in aanmerking, maar voor zover ik weet zijn die geen "echte" EPP partner (al kan het zijn dat dat in een ver verleden tijdens de eerste opkomst van kantoor pc's anders is geweest))
Maar, voor wat ik begrijp, geldt het ook voor studenten en daarom heb ik met studentenmail besteld. Maar goed, misschien heb ik dan alsnog geluk als mijn vaders werk wel EPP doet..

Zie trouwens mijn edit: ik denk niet dat het voor de EPP is, want ik werd eerst gebeld door ICS (maar zat in de auto) en toen meteen deze mail.

[ Voor 10% gewijzigd door The Inquisitor op 18-07-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmm, dat is laag, als het de preformance settings zijn uit de Demo :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hzK65IT30TWhmafSLjJMA54l/thumb.png

Gpu werd 66 graden max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:06:
[...]

Hmm, dat is laag, als het de preformance settings zijn uit de Demo :/

[afbeelding]

Gpu werd 66 graden max
Ja is idd vreemd. In games doet hij het verder goed. Ik wil wel eens weten wat andere halen in 3Dmark11
Ik krijg het niet hoger. Ik heb wel het idee dat ik met beta drivers zit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dat zit je idd, de driver is namelijk niet approved :/
(te zien in screenshot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu weet ik niet of een 780m sneller is dan een 7970m aan jouw scores te zien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
De CPU is daar zeker 1500 punten hoger, maar de GPU is gewoon iets van 1600 punten lager :s
Probeer de nieuwste 3Dmark eens, die heb ik hier ook op staan. Misschien dat die beter gebruik kan maken van de GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even door de resultaten gezocht naar een verglijkbaar systeem

http://www.3dmark.com/3dm11/6776187

Hij moet dus een heel stuk sneller kunnen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Staat powermanagement op "hoge prestaties" en niet op gebalanceerd?

Zit je in descrete mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey eureka.. :) Ik kan het nu ff niet testen maar als ik thuis ben zal ik er even naar kijken. Good thinking!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Wow, dat is idd wel een stuk sneller :s

Windows powermanagement wil nog wel eens kloten, ja....
Vergeet niet de cpu instelling ook zo in te stellen dat je cpu terug kan klokken in idle, scheelt toch weer wat stroom (60W oid))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:19
Schijnbaar is 66 graden het punt waarop bij een Optimus systeem throttling optreedt. Vandaar de lage scores. Bij niet Optimus (120Hz scherm) is dat 77 graden. Probeer de EVGA Precision tool eens te installeren en stel daar de temp limiet hoger in (bijv 85 graden) en draai dan 3DMark opnieuw. Wel recente (320?) drivers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hopelijk heeft de huidige Alienware weer zo'n hardwarematige muxer.
Dus je moet gewoon schakelen met FN + F7 (waarschijnlijk) om de iGPU uit te zetten en dedicated te draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
dat zit erop. het is FN+F5 ditkeer. maar dan draait die alleen op Nvidia. en anders in optimus. werkt ook nog eens prima!

Maar enig idee hoe ik die drivers geinstalleerd krijg? zie post hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Standaard drivers van Nvidia geprobeerd van hun site te pakken?
Ik gebruik bij mijn 7970M iig de "normale" AMD drivers, omdat die van dell te ver achterlopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Nvidia werkt nu. t gaat meer om die Rapid Start en die DSTF ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biobak schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:10:
Schijnbaar is 66 graden het punt waarop bij een Optimus systeem throttling optreedt. Vandaar de lage scores. Bij niet Optimus (120Hz scherm) is dat 77 graden. Probeer de EVGA Precision tool eens te installeren en stel daar de temp limiet hoger in (bijv 85 graden) en draai dan 3DMark opnieuw. Wel recente (320?) drivers gebruiken.
Dan zet ik optimus mooi uit. Ik wil power hebben. Hoewel alles verder goed en soepel aanvoelt, wil ik wel max uit mijn systeem kunnen halen als het nodig is. Maar ik ga eerst eens naar die power instellingen kijken. Die staat wat ik zo herinner op balans
Coehinator schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:30:
Nvidia werkt nu. t gaat meer om die Rapid Start en die DSTF ofzo
Ik heb als eerste de systeem driver geinstalleerd. chipset, lan, video, en als aller laatste de intel, alienware software drivers

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Warapapaba.
Maar wat is DSTF dan?
(en is het niet iets dat alleen beschikbaar is als je de Intel NIC hebt? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:33:
@Warapapaba.
Maar wat is DSTF dan?
(en is het niet iets dat alleen beschikbaar is als je de Intel NIC hebt? )
Idd. Je moet even op de site van alienware kijken of jou model wel deze software drivers nodig heeft. Wat mij is opgevallen, is dat op de dvd meer drivers staan dan dat je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Ik heb bij deze mijn bestelling geannuleerd. Hij zou geleverd worden de 11e. Dit is niet gebeurd, order weer op hold, medewerkster zou het regelen, dag later nog niet geregeld. Nog altijd hold.

Vandaag weer gebeld en werd tot 4x neergelegd tijdens het in de wacht staan en het tot stand komen van gesprek met medewerker.

Niet tevreden, dus geannuleerd.

Ga nu voor een MSI GT70 2OC-013NL met 2 losse 256GB SSD's. Word vanavond geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:36:
[...]

Idd. Je moet even op de site van alienware kijken of jou model wel deze software drivers nodig heeft. Wat mij is opgevallen, is dat op de dvd meer drivers staan dan dat je nodig hebt
en er blijft 1 onbekend apparaat staan in apparaatbeheer. maar alles wat ik kan bedenken is geinstelleerd en werkt. Die drivers zullen dan wel niet voor mijn systeem gelden.
het stomme is dat ze voorheen wel geinstalleerd had. want dat stond basis allemaal al goed. beetje raar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Spuitelf schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:07:
Ik heb bij deze mijn bestelling geannuleerd. Hij zou geleverd worden de 11e. Dit is niet gebeurd, order weer op hold, medewerkster zou het regelen, dag later nog niet geregeld. Nog altijd hold.

Vandaag weer gebeld en werd tot 4x neergelegd tijdens het in de wacht staan en het tot stand komen van gesprek met medewerker.

Niet tevreden, dus geannuleerd.

Ga nu voor een MSI GT70 2OC-013NL met 2 losse 256GB SSD's. Word vanavond geleverd.
Afbeeldingslocatie: http://i1.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/353/279/e31.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Mhhhhh.
Is het niet de Intel Management Engine?
Die zit wel op mijn Haswell Desktop.
Of Connected standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
DCG909 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:20:
Mhhhhh.
Is het niet de Intel Management Engine?
Die zit wel op mijn Haswell Desktop.
Of Connected standby?
Nope, die zijn geinstalleerd.

@Releases +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 12:31
Spuitelf schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:07:
Dat had ik toen ik bestelde ook (rond 10-07), zit blijkbaar iets fout in hun telefooncentrale tussen de verkoopreceptie en de verkoopmedewerker. Verkoopreceptie heeft me toen aan de lijn gehouden tot hij een medewerker had en me toen doorverbonden. Wel erg slordig dat ze dat ruim een week later nog niet opgelost hebben.

In ander nieuws: vandaag is de UPS bij me langsgeweest, dus hij is in Nederland :) Morgen ophalen bij het UPS-punt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik wacht nog altijd tot mijn betaling is goedgekeurd.. Hoop alleen dat de verwachtte leverdatum niet verder opschuifd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb de alienware 17 ook "besteld" dinsdag de 16e
Dat wil zeggen creditcard informatie doorgegeven, toen ik
bestelde gaf de site geen probleem aan met de combinatie 780m en win 8
zie vandaag op de site dat de configurator nu een foutmelding geeft wanneer
je dit selecteert.
Maar goed dinsdag besteld, via de mail een internetreferentie nummer gekregen maar
voor de rest helemaal niets...
Waardeloos dit en die site van Dell wat een ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:53:
Hmm ik heb de alienware 17 ook "besteld" dinsdag de 16e
Dat wil zeggen creditcard informatie doorgegeven, toen ik
bestelde gaf de site geen probleem aan met de combinatie 780m en win 8
zie vandaag op de site dat de configurator nu een foutmelding geeft wanneer
je dit selecteert.
Maar goed dinsdag besteld, via de mail een internetreferentie nummer gekregen maar
voor de rest helemaal niets...
Waardeloos dit en die site van Dell wat een ellende...
Heb het al eerder in deze thread gezegd: 780M en W8 kan niet wat Dell betreft. Ik vermoed dat je order geannuleerd gaat worden en dat je een nieuwe moet bestellen. Duurde bij mij ongeveer twee dagen van bestelling tot ik de annulering in m'n mailbox had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Betaling geregeld bij de CC-maatschappij, goed gevoel. Order staat nog steeds op werk in uitvoering, maar shopkorting gaf net in de mail aan al het bedrag te hebben bepaald :)

Posted in de 14 inch topic:
So, throttling only happens when you're NOT using dedicated Nvidia GPU / discrete mode?

Also, does Nvidia Inspector need to be actively open for the temp limit to be removed? Or, is opening it, setting it, and closing it sufficient?

With discrete mode, running a mixture of Unigine Heaven Benchmark, 3dmark, and Prime95 (all 8 cores) for 30-45 minutes produced no throttling even with a sustained temp of 68C. Running just Unigine Heaven Benchmark (extreme, all settings to max) and Prime 95 (all 8 cores) indefinitely only brought me to 66C. The only drops in GPU core clock is when GPU usage dropped to near 0%. Ambient temps are around 74F.

The max GPU temps I've seen while gaming are 66C-67C and I've yet to see any decrease in performance / FPS in any game with reasonably maxed out settings.

[ Voor 71% gewijzigd door The Inquisitor op 18-07-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Wauw, vandaag status veranderd in 'in productie'. Duurt deze stap het langst? Leverdatum is 1/8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
The Inquisitor schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:58:
Wauw, vandaag status veranderd in 'in productie'. Duurt deze stap het langst? Leverdatum is 1/8.
Bij mij was het 10-07 bestellen, 11-07 of 12-07 in productie, 16-07 verzonden en 18-07 eerste leverpoging door UPS. Geplande leverdatum toen ik hem bestelde was 26-07, ging dus een stuk sneller dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ho0f schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:32:
[...]

Bij mij was het 10-07 bestellen, 11-07 of 12-07 in productie, 16-07 verzonden en 18-07 eerste leverpoging door UPS. Geplande leverdatum toen ik hem bestelde was 26-07, ging dus een stuk sneller dan verwacht.
Zo'n 5 dagen in productie is dus wel mogelijk... humm ben benieuwd :D Als de Alien ergens volgende week aankomt ben ik happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn order zelf maar geannuleerd via de chat aan een mail adres gekomen (zie die maar te vinden op de dell site). De eerste Dell medewerker kon niets regelen maar een dell medewerker genaamd Samir wel ;)
Dus weer een nieuwe order geplaatst vandaag, wel even schrikken de verwachte leverdatum: 12/8.... terwijl ik de eerste order dinsdag plaatste met de gedachte volgende week mijn nieuwe notebook te kunnen ontvangen...
Maar goed bedankt voor de reactie, ik had beter eerst deze thread kunnen checken voordat ik over ging tot bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik heb een driverprobleempje denk ik. oké ik heb herinstallatie gedaan zonder officiele alienware windows ISO. maar daarvoor deed ie het ook al.

Het gaat er om als ik mijn laptop opnieuw opstart. (koude start) dan komt er soms wat geruis uit de speakers en vervolgens geen geluid. Dan moet ik even sluimeren en hervatten en alles werkt prima. Lijkt mij een diverprobleempje maar is dit een beetje makkelijk op te lossen? Ik heb dit namelijk met mijn sony ook een tijdje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Ik heb wel iets meer als dat.

Mijn alien is dood

Na een uurtje black ops 2.. Zonder problemen. Ineens zwart scherm.. Shutdown..

Niet meer aan te krijgen.. Hij piept alleen..

Zie:
YouTube: M17x dead beeps

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@aron225.

Heb je dit geprobeerd?
http://www.dell.com/suppo...s&l=en&s=bsd&docid=603992

(hopelijk werkt het voor je :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Wow balen :'(

[ Voor 12% gewijzigd door The Inquisitor op 21-07-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Hoooooolllyyyyyy shit!!!!!!!

Jij ben echt de beste..

Ik kreeg iets met pre-boot assesment en daarna booten.. Ik zal hem uploaden dan kan je het zien.

Ik heb de pre boot trouwens geskipt..

YouTube: Alienware m17x 8 beep fix

[ Voor 15% gewijzigd door aron225 op 21-07-2013 16:43 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Oh?
Dus als je FN ingedrukt houd kom je in die diagnostische UEFI?

Bios biepjes zijn altijd code's voor errors, of opstart stappen.
Bij mijn Asus Crosshair IV Formula zat er ook een tabel in de manual met de betekenis van alle biepjes, waardoor je met OCen soms makkelijker kan constateren waar het probleem ligt.

Helaas heeft Dell geen echte manual meer bij de Aliens gedaan sinds de R4, dus dan moet je het maar op het internet opzoeken... Gelukkig hadden ze wel dus die pagina :)

En gelukkig werkt je laptop weer d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Wow ik was me het schompes geschrokken als dit bij mij zou gebeuren. Gelukkig weet ik nu wat meer dus mocht ik ooit zoiets krijgen weet ik wat ik kan doen.
Fijn om te horen dat t weer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ach, 9 van de 10 keer is er een softwarematige fout.
Toen ik RAM geïnstalleerd had ging het ook ineens constant fout, bleek dus dat er 1 stick rot was :/
Maar heeft me wel 2 dagen gekost om het 100% zeker te weten welke stick het was...

Ik zeg in dit soort gevallen:
Kalm blijven en op een ander product de symptomen opzoeken.
Het gebeurt namelijk zelden dat je de eerste met een probleem bent. (Al heb ik het met windows wel één keer gehad XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ja ik maak me ook niet zosnel zorgen. maar tis toch wel even schrikken. Ik ben niet bang dat het systeem beschadigd is. maar wel bang dat het gaat beschadigen omdat er iets niet in orde is. en dat heb ik helemaal met RAM geheugen.

Ik ga nu eens even op onderzoek naar die audiodriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
naja ik deed dat wel :)
ik heb een 675m.. dat een relable van een 580m is,
dingen zijn gebouwd op fermi architectuur en worden gewoon snoeiheet, helemaal met dit hete weer, en mijn iets enthousiaste overclock zorgdde dus voor deze ellende..

dell heeft online wel piepjes codes:
http://www.dell.com/suppo...l&l=nl&s=bsd&docid=496582

1 Moederbord, BIOS-corruptie of ROM-fout
2 (*)Geen geheugen / RAM gedetecteerd
3 Fout met de chipset van het moederbord
4 Geheugenfout
5 Fout met CMOS-batterij (Klik hier om het op te lossen )
6 Fout met videokaart of chipset
7 CPU-fout
8 Lcd-fout.

en idd, helemaal poweroff, FN ingedrukt houden, en op het alien kopje drukken, dan kom je in uefi diagnostics..

heb meteen van de mogelijkheid gebruik gemaakt dat mijn r4 open was.

heb er een 2e SSD in gestopt, zodra je in de bios de mode op "raid" zet, en je hebt er 2 schijven in, krijg je nog voor je bios post (dat hoofdje) een heel snel overzicht met schijven en raid modus (ctrl + i)

dan open je de intel RST raid tool, nog voor de bios..

ik moet eerlijk zeggen dat dit toch wel veruit de DIKSTE laptop is die ik ook heb gezien.

ow en 2x 840pro 256 gb in raid 0 (512gb aan SSD opslag) is wel echt SUPER snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Weet jij toevallig hoe je dat RST scherm kunt blokeren?
Want dat vind ik echt een rot melding steeds... Ik draai geen raid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Toen ik 1 ssd in ahci had had ik dat scherm ook helemaal niet..
Je hebt wel 2 schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Yep, 128 gb 830 samsung ssd en de standaard seagate 750 gb hdd.
(Al ga ik kijken naar een andere ssd, een met een capacitator, tegen dataverlies... Just to be sure :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ja dat raid scherm kreeg ik ook maar niet weg. maar heb nu in de bios UEFI boot aan. met legacy boot erbij ofzo. en nu komt het niet meer. Ik had namelijk 2x plextor m5s 265gb in raid 0. Alleen vond ik het een beetje overkill. aangezien ik niet merkte dat het een verbetering was tenopzichte van een enkele ssd. Tuurlijk schieten die cijfertjes omhoog. maar in de praktijk heb ik er niks van gemerkt.

Ben op een of andere manier wel van dat scherm afgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ho0f schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 19:53:
[...]

Heb het al eerder in deze thread gezegd: 780M en W8 kan niet wat Dell betreft. Ik vermoed dat je order geannuleerd gaat worden en dat je een nieuwe moet bestellen. Duurde bij mij ongeveer twee dagen van bestelling tot ik de annulering in m'n mailbox had.
Ik heb ook een 780m in bestelling met win 8, hij zou volgende week hier moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat denk jij maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Ben benieuwd of hij bij jou wel binnenkomt, hoop het voor je ;)

De mijne was vrijdag binnen, tot nu toe prima apparaat. Enige wat ik heb is dat ik statische pops hoor door het geluid heen, lijkt vooral als ik powermanagement in Windows op "High Performance" zet. Heb wat zitten googelen maar veel verder dan "nieuwe drivers installeren" (wat ik gedaan heb en niet hielp) kom ik niet. Iemand hier met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Als het goed is wel, weet niet of jullie helemaal op de hoogte zijn van de historiek maar dit gaat om een replacement swap (Slecht geleverde R4)

Nu kreeg ik gisterenavond een persoonlijke email van de Dell pro support dienst, die me vertelde dat de laptop klaar stond om geassambleerd te worden en dat deze vermoedelijk eind deze week/ begin volgende week zou afgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Boempatat schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:24:
die me vertelde dat de laptop klaar stond om geassambleerd te worden en dat deze vermoedelijk eind deze week/ begin volgende week zou afgeleverd worden.
Geassambleerd is, neem ik aan, dezelfde stap in het volgen van het proces als "in productie"? En dan duurt dat voor jou max begin volgende week. voor verzending... Humm hoop dat de mijne dat ook red :) Deze week verzonden worden zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Status staat op verzonden _/-\o_ :D 8) :9

(sorry, ik ben erg enthousiast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Niks mis met enthousiast zijn toch? ;) Hij heeft in ieder geval nog een kleine wereldreis voor de boeg, die van mij ging van China naar Zuid-Korea naar Kazachstan naar Polen naar Duitsland naar Amsterdam.

Vrijdag komt de monteur langs om het statische gekraak in het geluid op te lossen, waarschijnlijk nieuw moederbord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Vertrekscan uitgevoerd uit Zuid-Korea, dus hij ligt en route :D

Balen van de ruis en dat er weer een monteur moet komen...

[ Voor 32% gewijzigd door The Inquisitor op 24-07-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Mijn lappy is ook vandaag vertrokken, zal dus toch voor volgende week zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
In ieder geval een stukken sneller dan mijn alien.

Statisch geruis heb ik ook last van tijdens t opstarten of hervatten. maar dat is ook zo opeens weer weg. en nu al weer een hele tijd niet meer gehad. Raar probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Misschien een kabeltje dat mee onder de behuizing is gesukkelt en nu gekneld zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Al gekeken. Is het toch echt niet hoor. er zit 1 kabeltje wat het zou kunnen zijn. alleen is die van de fan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Humm ben benieuwd hoe dat dan zit met dat geruis. En of ik er ook last van ga hebben.... Morgen zal ik dat laatste weten waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ik begin em toch ook weer te nijpen hoor..
Na mijn laatste ervaringen met de R4 hoop ik dat dit toestel feilloos gaat zijn zonder fysieke beschadigingen, dead pixels, verkeerde onderdelen, losse onderdelen...
Hoe dichter het bij komt hoe meer dat ik er eigenlijk tegen op zie, Ik hoop dat dit gaat veranderen van zodra ik het toestel in ontvangst neem en eerste maal kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Dat statische gepop was er, volgens mij, in het begin niet en begon pas na een grote Windows 7 update die ik de volgende dag nadat ik hem had moest binnenhalen (denk bij de volgende keer opstarten oid). Google levert op dat het vooral een Realtek/Windows 7 gerelateerd probleem is en het, voor zover ik kon vinden, niet specifiek met Alienware te maken heeft. Kan het geruis nu ook al min of meer uitschakelen door energiemanagement te veranderen (dan wordt het in ieder geval een stuk zachter en stoort het bijna niet meer), maar voor deze prijs verwacht ik een apparaat dat alles kan zonder problemen. Gelukkig was de Dell technische service het hier helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik had het juist in het begin. en nu opeens als sneeuw voor de zon verdwenen. maar ik had het eigenlijk alleen na reboot. en even sluimeren en het was opgelost.
Pagina: 1 ... 3 ... 25 Laatste