[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heeft notebookcheck een review van de AW 14:
http://www.notebookcheck....-14-Notebook.97459.0.html

Ik moet zeggen dat ik het een beetje een vreemde actie vind van dell. Samengevat:
Het scherm heeft een hogere resolutie, betere kijkhoeken en hogere color gamut dan de voorganger, maar de helderheid is lager.
De accuduur is minder dan de voorganger.
Fan noise is niet verbeterd, en idle zelfs slechter geworden

One step forward, two steps back. Ik had meer verwacht van de opvolger van de M14x. Daarnaast is hij ook een stuk duurder geworden. De fan noise en accuduur zijn nog steeds beter dan die van sommige andere notebooks, maar het blijft vreemd dat alienware in 2 jaar vrijwel geen progressie heeft geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Toch, als je op NBR forum kijkt zijn de eigenaren tevreden met de fan noise (en rapporteren een veel minder lawaaierige fan & een koelere laptop).

Maar goed, ik heb nu zelf ook de M17 besteld.

Trouwens, welkom terug Darkstone, we miste je al in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Zou graag een cooling pad aanschaffen, hebben jullie enkele aanraders / webshops waar ik terrecht kan ?
Ik dacht aan zo eentje:
http://www.laptopshop.be/...er-master-notepal-u3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf ook de coolermaster u3 bevalt me zeer goed !!! wel opletten met bestellen kwa kleur
ik heb hem bestelt via mycom.nl had hem al snel thuisliggen en goede service
Boempatat schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:19:
Zou graag een cooling pad aanschaffen, hebben jullie enkele aanraders / webshops waar ik terrecht kan ?
Ik dacht aan zo eentje:
http://www.laptopshop.be/...er-master-notepal-u3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arum
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12-2021
Heb een alienware 17 aangeschaft, en deze geeft ook een gezoem (statisch ruis) wanneer de gpu fan in standje 2 gaat.
Het lijkt wel of er iets resoneert. Als ik de laptop link of recht ophef (of helemaal), dat stopt het geruis.
Het geruis stop ook wanneer de gpu fan een trapje hoger of lager gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Owjee :'( Dat klinkt allemaal niet zo goed. Is het een irritant geluid of een beetje op de achtergrond waar je niet zoveel van merkt?...
Do you guys have the microphone-in muted? On most systems it seems like that adds a his
En "gepop":
open IDT audio control panel. scroll to the far right "Advanced" tab. in there it has something called "enable power management". if enabled this powers off the audio and is what causes the pops. by default it is disabled but it's bugged and it actually is enabled even though no checkmark is present. put a checkmark to it and set the power saving state to 0 seconds. then take out the checkmark to disable it for real.
Dit is wel de vorige generatie maar mogelijk bestaat er een soortgelijke optie in de huidige serie? (Dolby Home Theatre denk ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
Naja ik heb verders geen last van constant geruis. Echt alleen als ik af en toe opstart. maar nu al weer hele poos niet gehad. Raar probleem dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 12:31
En "gepop":

[...]

Dit is wel de vorige generatie maar mogelijk bestaat er een soortgelijke optie in de huidige serie? (Dolby Home Theatre denk ik dan)
Bedankt, die had ik al gevonden, helpt jammer genoeg niet ;) Maar ook al zou het helpen (zou wel een goede tijdelijke oplossing zijn), dan nog verwacht ik dat een apparaat dat zo veel geld kost geen "truukjes" nodig heeft om normaal te werken. Hopelijk hebben ze het onderdeel op voorraad, net namelijk gebeld door de reparatieservice dat ze dat nog niet zeker wisten en dus ook niet wisten of ze morgen langs zouden kunnen komen... Hoor het in de loop van de dag.

[ Voor 47% gewijzigd door Hoof op 25-07-2013 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ho0f schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:39:dan nog verwacht ik dat een apparaat dat zo veel geld kost geen "truukjes" nodig heeft om normaal te werken.
Dat ben ik volledig met je eens. Maar anderzijds: geen enkel product is perfect, er zal altijd wel 'iets' zijn. Alleen dat 'iets' mag niet te storend zijn voor dat geld :+

De mijne is in Rotterdam geweest (distributiecentrum denk ik?) en 'onderweg' dus ik ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
The Inquisitor schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:56:
[...]

Dat ben ik volledig met je eens. Maar anderzijds: geen enkel product is perfect, er zal altijd wel 'iets' zijn. Alleen dat 'iets' mag niet te storend zijn voor dat geld :+

De mijne is in Rotterdam geweest (distributiecentrum denk ik?) en 'onderweg' dus ik ben benieuwd :D
Het truukje dat ik nu gebruik is energiemanagement zo laag mogelijk zetten ("zuinig" o.i.d.) en het geluid wat zachter dan ik anders zou doen, dan merk ik het niet. Maar zelfs al zou ik het accepteren, zal je zien dat ie over een jaar als m'n Next Day garantie dinges is afgelopen ook bij deze instellingen gaat kraken, dan ben je mooi de lul en is het waarschijnlijk veel meer gedoe om hem gerepareerd te krijgen ;)

Zal vandaag wel een UPS mannetje voor je deur staan, hopen dat je thuis bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Het is vrij hinderlijk dus. Nou ben benieuwd...

Blijf speciaal de hele dag thuis hiervoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arum
The Inquisitor schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:14:
Owjee :'( Dat klinkt allemaal niet zo goed. Is het een irritant geluid of een beetje op de achtergrond waar je niet zoveel van merkt?...
Wreed irritant eigenlijk, heb gisteren nog eens gekeken en ik denk dat het aan de bodemplaat ligt (zit een beetje speling op ter hoogte van de ventilatie gaten).
Straks eens kijken of dat te plakken of vaster te draaien valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:27:
Status staat op verzonden _/-\o_ :D 8) :9

(sorry, ik ben erg enthousiast)
Wie niet als je zoon brute config hebt besteld. Ik was ook zo blij als een kind toen ik de mijne kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:49:
[...]

Wie niet als je zoon brute config hebt besteld. Ik was ook zo blij als een kind toen ik de mijne kreeg :)
Ik nu ook! :D Net aangekomen, als een gek alles uitgepakt met een smile van oor tot oor op mijn gezicht. Wat een dik apparaat zeg, maar je merkt er niets van als je h'm eenmaal gebruikt/ Windows installatie/preparatie ging ook bizar snel trouwens.

Straks even alles installeren wat ik nodig heb en data overzetten... maar het is weer zo warm en daar baal ik van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:52
Dag iedereen,

Even een eerste post hier :) (mijn excuses als ik hier fout ben en dit in laptop advies dien te plaatsen)

Ik wou namelijk even polsen naar jullie ervaringen met de nieuwe reeks van AW.
Ik heb zelf namelijk nog nooit eentje gebruikt en zoek een laptop desktopvervanging en ik ben hiervoor bij AW beland omdat ik een stevig systeem wil.

Hierbij dus mijn vragen aan jullie.

Is AW waardig als dekstop vervanger of kijk ik best naar andere series ?

Los van alles is AW best wel duur, is het daarom wel een goeie prijs kwaliteit koop ?

Naar garantie toe zie ik dat het op de site van AW altijd op 1 jaar staat (maar is electronica in belgie geen 2 jaar en hoe verloopt dit bij AW ? - iemand ervaring ?)

Nu heb ik zelf al research gedaan en zag ik deze spec wel zitten. (zie onderaan) Alleen ben ik nog clueless over volgende puntjes eraan.
  • Is er nog plaats voor een SSD die ik zelf aankoop en monteer ?
  • zo ja kan ik het OS makkelijk zelf verplaatsen ? is er een aankoop cd / download voorzien ?
  • is de ram zelf makkelijk uitbreidbaar ?
  • ben je verplicht een laptop koeler stand te gebruiker of lukt het koelen aardig ?
  • is het scherm basis goed of ga ik best naar 1920x1080 ?
spec's

PROCESSOR Intel® Core™ i7-4700MQ processor (6MB Cache, tot 3.4GHz met Intel® Turbo Boost)

BESTURINGSSYSTEEM Windows 8 64bit , Nederlands

GRAFISCHE KAART NVIDIA® GeForce® GTX 765M, 2GB GDDR5

GEHEUGEN 8GB Dual Channel DDR3L 1600MHz

HARDE SCHIJF 750GB 7200RPM SATA 3Gb/s

LCD-SCHERM 17.3 inch (439.42 mm) WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display

SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Next Business Day Service met Premium Phone Support

TOETSENBORD Internal French (AZERTY) Keyboard

ALLIENWARE GEAR Alienware Vindicator 17" Neoprene Sleeve bewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
willemvh schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:51:
Is AW waardig als dekstop vervanger of kijk ik best naar andere series ?
Op gebied van gaming is Alienware de beste laptop die je kunt krijgen als desktopvervanger, alleen betaal je hier wel een hoop knaken voor.
Los van alles is AW best wel duur, is het daarom wel een goeie prijs kwaliteit koop ?
Ja en nee, het is vooral een persoonlijke afweging.
Ja: de bouwkwaliteit vind je bij geen enkele andere laptop (aluminium en magnesium), de brute uitstraling heeft ook geen andere laptop, de koeling is goed in orde (in de 17).
Nee: je betaalt ook voor het merkje dus je *kunt* goedkoper uit zijn.
Naar garantie toe zie ik dat het op de site van AW altijd op 1 jaar staat (maar is electronica in belgie geen 2 jaar en hoe verloopt dit bij AW ? - iemand ervaring ?)
Het is dus 1 jaar NBD garantie maar daarna heb je schijnbaar nog een jaar garantie.
Nu heb ik zelf al research gedaan en zag ik deze spec wel zitten. (zie onderaan) Alleen ben ik nog clueless over volgende puntjes eraan.
  • Is er nog plaats voor een SSD die ik zelf aankoop en monteer ?
  • zo ja kan ik het OS makkelijk zelf verplaatsen ? is er een aankoop cd / download voorzien ?
  • is de ram zelf makkelijk uitbreidbaar ?
  • ben je verplicht een laptop koeler stand te gebruiker of lukt het koelen aardig ?
  • is het scherm basis goed of ga ik best naar 1920x1080 ?
- Ja, er zijn 3 HDD plaatsen (ik dacht 2x gewoon en 1x MSATA).
- Windows 7 komt met een OS CD, Windows 8 komt ZONDER OS CD. Beide komen met driver CD.
- Ja, easy.
- Zeker niet verplicht, warada heeft wat gegamed en de laptop wordt totaal niet warm. Het beest heeft een groot chassis en er zitten 2 fans op, 1 voor de CPU en 1 voor de GPU. Maak je daar maar niet druk om.
- Geen idee hoe het 1600x900 scherm is maar als je nu geld uitgeeft wil ik je toch echt het advies geven om de upgrade uit te voeren, daar ga je geen spijt van krijgen. Een 1920x1080 scherm is het écht waard want het is mooi en gewoon de toekomst (en je wilt er toch een paar jaar mee doen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:36
Mwa, toen ik voor het eerst naar een gaming laptop ging kijken kwam ik ook langs "Falcon", die duwde desktop CPU's in de laptops en gebruikte SLI/CF. Die schenen ook best goed te zijn, maar het prijskaartje was alleen 2x dat van een highend Alienware....
En volgens mij gebruiken ze nu ook Clevo barebones... dus dat is ook niet ideaal :/ (en de prijs is nog steeds extreem)

Dus momenteel zijn Alienwares en misschien bepaalde Asus G series de beste die je kunt krijgen (al is de Asus meestal net wat duurder en ik weet niet of die dingen last hebben van throtteling...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Jup, Asus G-serie is inderdaad de 'enige' concurrent. MSI heeft ook wel redelijke maar die throttlen volgens Darkstone zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
@The inquisitor bedankt voor je uitgebreide reply!

Hieruit kan ik besluiten dat ik best goed zit voor een stevige laptop :)

Het enigste (maar in mijn ogen wel groot) minpunt is dat bij W8 er geen OS reinstal mogelijk is als ik er zelf een SSD insteek.

Voorziet AW niet ergens in een herdownload van je systeem ?

Kan je met die alienware backup je systeem herinstaleren op de nieuwe SSD ?

Iemand ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Daarvoor moet je bij Wara zijn hier in het topic, hij heeft er een SSD (bij)gezet en hierop het OS gezet. Er IS een herstelpartitie aanwezig, dat is zeker. (want ik zit net mijn schijf in te delen (ik wil altijd het OS op een partitie en de rest op een tweede partitie) en daarin zag ik dat de drive verdeeld was met o.a. een herstelpartitie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Helaas kan je niet herstellen vanaf die partitie naar een SSD :+

Windows 8 is indd lastig om te installeren aangezien er niks geleverd word.
Wat ik heb gedaan is gewoon een A.I.O Win8 in het nederlands gedownload, gebrand. en geinstalleerd.
Qua drivers word het een klein beetje lastig maar is prima te doen, als je de volgorde aanhoudt.

Verder werkt alles van alien daarna weer. en in mijn geval zelfs beter. het enige wat er mist is alienrespawn. maar dat zal wel ergens te downloaden zijn. maar heb ik niet nodig.

Ga niet prutsen met alienrespawn om te herstellen naar een SSD. Kortom dat lukt niet. Het moet namelijk een schijf zijn van dezelfde grote, of groter. en in dit geval (750GB) wens ik je veel succes met een SSD van dat formaat :+

Dus kortom. Gewoon reinstall, Licentiecode word geregeld via bios en het enige wat je hoeft te doen is activeren, als dat al niet automatisch gaat. Mocht je problemen met drivers hebben. DM me gerust dan zoeken we het samen uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:20:
Dus momenteel zijn Alienwares en misschien bepaalde Asus G series de beste die je kunt krijgen (al is de Asus meestal net wat duurder en ik weet niet of die dingen last hebben van throtteling...)
De laatste keer dat ik keek (lees: gisteren) kostte een G750 met HD 770m hetzelfde als een AW 17 met aftermarket SSD.

Voorheen was AW inderdaad veel goedkoper, maar dat gaat sinds haswell niet meer echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:59

Thermometer

Whoop Whoop!

Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:24:
[...]

De laatste keer dat ik keek (lees: gisteren) kostte een G750 met HD 770m hetzelfde als een AW 17 met aftermarket SSD.

Voorheen was inderdaad goedkoper, maar dat gaat sinds haswell niet meer echt op.
Mijn ervaring was dat de Asus laptops juist goedkoper waren met dezelfde specs dan de Alienware laptops. Helaas is de G750JH versie nog niet gelanceerd, dus kunnen we nog niet de 780m versie vergelijken. Ik wacht eigenlijk al heel lang op de JH versie, maar zit nu ook naar een Alienware 17 met zelf SSD te kijken.

Ik wil gewoon zo graag een laptop met een 780m die fatsoenlijke koeling heeft en er redelijk stijlvol uit ziet. Daardoor zijn de Asus en Alienware voor mij de enige keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de twee vorige notebooks van mij waren 2 clevo barebones een xxodd en daarna een bto.
Ik moet zeggen ik heb geen problemen ervaren, qua bouwkwaliteit koeling
doen ze het goed.
Maar alienware is qua bouwkwaliteit beter, qua vormgeving ook interessanter,
werd het een beetje beu om een zwart bakbeest op tafel te hebben staan.
Met Darkstones sheet kwam de alienware maar 200 euro boven een xnotebook (ook clevo barebone) uit.
Ik heb ook nog naar de asus gekeken (ziet er qua vormgeving ook leuk uit) maar ik wilde een 780m ipv 770m qua prijs scheelt mijn configuratie ook maar een paar honderd euro met die asus.
Als ik meer uit had willen geven dan had ik misschien langer getwijfeld tussen de xnotebook met 2x 780m in sli en full decked out alienware.
Maar ik heb me voorgenomen elke 2 jaar een nieuwe laptop aan te schaffen en vond dat toch een beetje te veel geld ;)
En die msi.... qua geluid schijnbaar erg goed toetsenbord door steelseries ook, maar de dragon edition ziet eruit als kermiszooi en de koeling schijnt erg slecht te zijn (1 fan voor gpu en cpu).
Maar goed ik wacht nog geduldig op mijn bestelling... komt hopelijk volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik zit nu op mijn Alien die volledig verlicht is. Wat ziet dat er geweldig uit zeg.

En natuurlijk elke 5 minuten van kleur veranderen...omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
The Inquisitor schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:13:
Ik zit nu op mijn Alien die volledig verlicht is. Wat ziet dat er geweldig uit zeg.

En natuurlijk elke 5 minuten van kleur veranderen...omdat het kan.
Afbeeldingslocatie: http://www.smartfurniture.com/shop/images/misc/like_a_boss.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Boempatat op 26-07-2013 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
@Boempatat +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Even over de ruis:

Ik heb wat geluid opgezet, muziek en youtube en hoorde toch niets, maar wist dan ook niet wat het was. Net doe ik mijn oordopjes in de eerste audio poort (dus de voorste vanaf de positie dat je erachter zit) en ineens hoorde ik het, een ruis! Doe ik de oordopjes in de tweede poort merk ik er niets van. Gek...

Ik heb wel de microfoon gedempt in de instellingen, want ik doe daar in principe niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Voor het testen van een ruis hoef je IMO geen geluid op te zetten, dat werkt meestal averechts als er ruis in dat bestand zit... Bij youtube kun je dat goed merken, want de geluidskaart in mijn desktop geeft geen ruis, maar bij youtube hoor ik het wel zo nu en dan :/
En nee, het ligt niet aan de opnemer, want die heeft professionele apparatuur -.-" dus het is echt gewoon de compressie van het bestand.

Wat ik wel vreemd vind is dat het bij jouw dus alleen in de voorste poort is, van de 3?
Bij mij is het in alle drie -.-"
Maar ik vermoed dat het toch meer door de HDD veroorzaakt wordt, want het is erger wanneer deze actief aangesproken wordt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Maar 'statische ruis' komt van aarde-contact enzo toch (elektriciteit), want in dat geval zou het kunnen komen van het aluminium en magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik heb totaal geen last van ruis, echt helemaal niks. maar nu ik dit van de hdd lees wil ik het volgende even naar voren halen.

Wat mij opviel is dat de hardeschijf op de plek zit recht onder het toetsenbord, En ook vlakbij de heatsink van de GPU. Ik ging mijn ssd's plaatsen, machine had hele tijd gedraaid voor alienrespawn etc. en hardeschijf was echt heel erg heet. ik heb het idee dat het mede door die heatsink komt waar hij bijna tegenaan zit.
Dus heb de hardeschijf verplaatst naar de 2e bay onder de palmrest. en de ssd op de plek onder het toetsenbord. Hardeschijf blijft nu veel koeler, zo ongeveer 33/36 graden. dus kan zijn dat dat ook iets met die ruis temaken heeft. want nadat ik deze wijziging gemaakt heb. heb ik ook geen last meer van ruis bij het opstarten of hervatten van mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Bij mij is het niet echt ruis, maar meer popjes, alsof het een beetje knettert. Klinkt inderdaad wel erg "elektrisch", alsof er teveel stroom doorheen gaat. Jammer genoeg hadden ze het onderdeel niet op voorraad, dus is de monteur gister niet gekomen. Ze bellen als het er weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Maar gepop wat electrisch is, is dat de speakers in soort slaapstand gaan en aangaan. Heb je die optie al uitgezet?

Programma: Alienware Audio -> geadvanceerd > Power management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Die optie heb ik ook nog helemaal niet gezien. Ik zag dat alienware audio en vond het onzin dus nooit verder gekeken.

Ook vind ik het wel irritant dat je als je iets aansluit dat je dan eerst moet selecteren wat het is. een hoofdtelefoon in 10/10 gevallen. Vind t jammer dat ik m dat toch iedere keer weer moet vertellen. Als je aan het gamen bent, en er knalt ineenkeer zo'n popup door je scherm van wat je wilt met die aansluiting ben ik niet zo blij. Die ene keer dat ik een subwoofer of surrounding aansluit zet ik het liever handmatig in het systeem

Edit;
Een kwestie van vinkje uizetten, sorry :+

[ Voor 4% gewijzigd door Coehinator op 26-07-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Ja, heb ik al uitgezet. Speakers gaan ook niet in slaapstand, want het geluid gaat gewoon door. Hoor het ook als ik m'n externe versterker en boxen erop aansluit, dan komt het geluid door de externe boxen. Heb al veel gezocht op internet, beste optie lijkt toch echt moederbord vervangen (jammer genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb weer koptelefoontjes zonder voedingsbron (dus gewoon enkel 3.5mm jacks), dus ik zal vanavond nog even kijken wat de alien ermee doet ;)

Edit.
Well, that's a let down....
Beide poorten geven static... En als je de muziek zonder static kent kun je.het.gewoon horen....

[ Voor 32% gewijzigd door DCG909 op 27-07-2013 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik heb toch het idee dat het met aarde te maken heeft.

Maar ach, wat weet ik er nou van, ben geen elektricien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
hoe horen jullie dat dan. ik hang m nu aan mijn geluidsinstallatie. (zonder mijn mengpaneel want die ruist ook) dus direct aan mijn eindversterker en analoog aangesloten. en ik hoor he-le-maal niks.

Het enige wat ik veranderd heb is de hdd op een andere plaats. je zou haast denken dat dat m is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
hmmm, hoe kan ik het omschrijven...

Ik denk dit, maar dan echt heel veel zachter...
ik heb mijn geluid op 10% en de youtube video op 1/8e van het geluid. (met een roccat kave 5.1 koptelefoon, als het helpt in de vergelijking)

Zelfs op mijn roccat heb ik dit geluid op de desktop, maar dat komt puur door het feit dat deze een voeding nodig heeft van de USB, en daar zit dus ook wel iets van static op... met gewone 3.5 mm jacks hoor ik hier ook niks, maar op de alien alsnog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Heb zelf een sennheiser HD558 ook niet bepaald een slechte koptelefoon. en hier totaal geen ruis te horen. Zowel via de geluidsinstallatie, via de koptelefoon. en via de interne speakers.
Ik sluit mijn geluidsinstallatie meestal aan via USB. dan heb je de beste kwaliteit maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Via de interne speakers hoor ik ook idd geen static :/
Alleen via de koptelefoon aansluitingen en de voorste aansluiting is bij mij ook de slechtste :/

Even denken.... de HDD zit in slot 2 (of 1, als je de ander als slot 0 ziet). Die zit niet vlak naast de aansluiting... Ik kan wel kijken wat er gebeurd als ik het geheel verplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Test het eens zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
HDD wordt in de huidige bay +/- 42 graden en under load 45 max. Koeler is altijd beter, maar deze temperaturen zorgen in ieder geval niet voor problemen zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik heb hogere temps gemeten. Goed maakt verder niet uit. Maar misschien dat y iets te maken heeft met dat statische geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Statische geluid was er nog steeds :/
Maar het leek er wel op dat ik de hdd niet meer hoorde als deze gelezen werd :)

Ik ga nog een keer kijken of ik ergens voor een prikie een spare ssd kan vinden... Kijken of het toch niet de hdd is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook ruis als je op de accu werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Yep :/

(Dat doet me wel aan mijn gba denken :) die had ook ruis op de ac adapter XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Oke, dit is raar. Ik hervat mijn laptop om een youtubefilmpje te kijken. Geen geluid, plopjes.

Ik sluimer en hervat. en opeens hoor ik telkens een kleine ruis. heb mijn koptelefoon in de eerste poort.
Dit is wel erg raar hoor...

edit;
2e poort weinig tot geen. 1e poort duidelijk hoorbaar. Ik kan horen wanneer de geluidskaart in sluimerstand gaat. het geruis is dan weg.

edit:
Kán het zijn, want dat had ik met mijn macbook. Dat er in 1 zo'n poort een optische uitgang zit? Met zo'n rood lampje? Dat zou voor ruis kunnen zorgen bij bijvoorbeeld de eerste poort. en dat zou ook de plopjes kunnen verklaren aangezien hij dan net aan het twijfelen is of die optische uitgang moet doen of analoog. Optische stekkers zijn namelijk net iets groter.

[ Voor 57% gewijzigd door Coehinator op 27-07-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Humm daar zeg je wat.
De eerste poort is een combi headphones en microphone, tweede is voor headphones en derde microphone. De eerste is dus de enige combi poort die ook een microfoon kan zijn. Wellicht komt het daardoor? Het lijkt me geen toeval dat de eerste poort wel ruis geeft en de tweede niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
In het geval van de R4 zit de optische poort in de 4e jack, die is ook niet elektrisch aangesloten...
Ik kan het idd ook horen wanneer de geluidskaart/poort in slaapstand gaat :/ Dan is het geruis gelijk weg....

Daarom lijkt het mij ook interesant om het eens te testen zonder hdd, maar enkel met SSD...
Hmm, Aron en Xennox hadden toch 2 á 3 SSD's erin? Hopelijk kunnen hun hier wat meer over vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik kan mijn HDD er morgen even uithalen. werk op SSD hdd is alleen voor onnodige data.

nu heb ik het volgende gevonden.
een soort Ambilight voor je Alien. Vond dit programma op internet. Niet officieel geschreven voor Alien's maar werkt perfect. Dit zorgt er dus voor dat je alienFX de huidige beeldschermkleur toont.

Download

Heb er zonet film mee gekeken. eigenlijk net iets te langzaam maar ik vind het leuk
Weet niet of jullie het al kenden. maar voor degene die het niet kenden. hier is het...

[ Voor 78% gewijzigd door Coehinator op 28-07-2013 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ha! Dat lijkt me geniaal! Ik had ook zo'n Philips tv. Dit ga ik vanavond even uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Oja, er is ook een plugin in windows media player voor alien FX, zit er standaard in, maar het werkte bij mij voor geen meter, een spastische boel van flitsen :/

Ik zou mijn HDD er ook kunnen proberen uit te halen, maar ik weet niet of dat goed gaat... Ik gebruik de HDD echt actief als opslag medium, steam, documenten etc. sla ik er allemaal op op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
ja die standaard plugin in wmp is helemaal snot. snap die flitsen niet. erg leuk maar t gaat ook niet echt op de maat zegmaar.

Maar met die Ambilight app hierboven. heb ik de alien kleuren zien geven waarvan ik niet eens wist dat het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akirasendoun
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-01 00:25
Net met mijn nieuwe alienware naar boven, met mijn macbook op de zelfde plek een speedtest gedaan.
alienware kwam met een download snelheid van 228kb/s en mijn macbook met een snelheid van 1mb/s.
Die broadcom adapter van alienware sucks echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de laatste bèta driver 326.19-beta geïnstalleerd en haal nu in 3dmark11 P7274 tegen over P5268 met de originele driver die bij mijn systeem werd geleverd

http://www.3dmark.com/3dm11/6933274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:54:
[...]

Ik heb nu de laatste bèta driver 326.19-beta geïnstalleerd en haal nu in 3dmark11 P7274 tegen over P5268 met de originele driver die bij mijn systeem werd geleverd

http://www.3dmark.com/3dm11/6933274
Er is volgens NBR ook een bios update beschikbaar die de max temp verhoogt van de gpu. Dit zou de throttling verschijnselen tijdens fully load aanzienlijk verbeteren. .

Morgen ontvang ik mijn systeem ben echt heel erg benieuwd of alles deze keer in orde gaat zijn. Ik ga hem grondig inspecteren dat is al zeker xD
Ergens kijk ik er zelfs niet naar uit na vorige ervaring...
Hoop dat dat idee morgen veranderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
akirasendoun schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:44:
Net met mijn nieuwe alienware naar boven, met mijn macbook op de zelfde plek een speedtest gedaan.
alienware kwam met een download snelheid van 228kb/s en mijn macbook met een snelheid van 1mb/s.
Die broadcom adapter van alienware sucks echt
Tegelijkertijd deze test uitgevoerd toevallig? ;)

@Hierboven, dat schijnt ook met nvidia inspector te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal 8,2MB/s met mijn wifi broadcom ac adpter en een D-Link dir-665

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akirasendoun
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-01 00:25
The Inquisitor schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:59:
[...]

Tegelijkertijd deze test uitgevoerd toevallig? ;)

@Hierboven, dat schijnt ook met nvidia inspector te kunnen
ja ze zijn tegelijkertijd uitgevoerd, mijn wifi modem zit dus beneden.
en net beetje rond lopen tijdens downloaden van een bestand, naast modem zat die op 1.3mb en bij de trap dropt die naar 700kb en boven is die maar 300. :'(
echt huilen is dit, voortaan moet ik de hele tijd beneden zit of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ben net achter een Haswell / Windows 7 probleempje gekomen :/ (op mijn desktop, maar ik neem aan dat de laptops hier ook wat van kunnen merken....)
De C6 en/of C7 C-State lijkt niet echt lekker met windows 7 te werken.... Windows 7 lijkt de C6 / C7 staat niet uit te kunnen zetten, dus wees gewaarschuwd als je windows 7 erop zet en de laptop langer dan 20 minuten idle laat draaien met C6 / C7 geactiveerd...
Windows 8 zou dit probleem niet moeten hebben.
(dus daarom zijn de R5's ook met 8 geleverd -.-" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Moet zeggen dat ik ook niet erg te spreken ben over dat broadcom ding. De speeds zijn verder prima. Heb een Netgear WNDR4500 en een WNDR3800. en nog een rangeextender. daar waar geen ethernet ligt :+ Via speedtest gewoon 61.3MB's. Ongeveer hetzelfde als Ethernet.

Bluetooth is WAARDELOOS. muis valt telkens weg. Zit er sterk over na te denken hem te vervangen door eentje van intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
Ik zie hier net dat er wat problemen zijn met de wifi ?

Ik ben van plan een nieuwe AW aan te schaffen maar ik werk voornamelijk op wifi in huis (appartement dus niet overal kabel etc)

Dit is toch een belangerijk minpunt ! Is de situatie echt zo schrijnend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Heb zelf geen last van wifi problemen, maar zit dan ook redelijk dicht bij m'n router, zonder dikke muren ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Me vriendin heeft gisteren de Alienware x17 bestelt. Hopelijk is het wat. Ze gamed voornamelijk alleen maar.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
akirasendoun schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:36:
[...]

ja ze zijn tegelijkertijd uitgevoerd, mijn wifi modem zit dus beneden.
en net beetje rond lopen tijdens downloaden van een bestand, naast modem zat die op 1.3mb en bij de trap dropt die naar 700kb en boven is die maar 300. :'(
echt huilen is dit, voortaan moet ik de hele tijd beneden zit of zo.
Tegelijkertijd... daar heb je het al. Dan is het toch afhankelijk van je internetsnelheid. Als je maar max 1.2mb/s is ofzo, dan zit je macbook al die 1mb te gebruiken, wat denk je dat er dan nog overblijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Laatst online: 09-09 20:19
DCG909 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:27:
Standaard drivers van Nvidia geprobeerd van hun site te pakken?
Ik gebruik bij mijn 7970M iig de "normale" AMD drivers, omdat die van dell te ver achterlopen :/
Ik heb altijd problemen gehad bij het installeren van de AMD drivers in plaats van de Dell versie. Hoe heb jij dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Gewoon AMD mobility driver tool gepakt, die gedraaid.
Die download dan de mobiele driver en opent gelijk de .exe en laat je hem gelijk installeren.

Het enige wat ik dus vervelend vind is die tussenstap van die tool....
Al was de vorige beta driver een universele, dus desktop en laptop drivers zaten in hetzelfde pakket :)
Die heb ik niet geprobeerd, want dat vergde een paar speciale stappen en dingen als HDCP werken niet.... (dus geen BD films...) dus ik gebruik alleen "officiële" drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Iemand al BF3 gespeeld op de GTX765 kaart?

Edit: ik heb toch het idee dat performance minder wordt omdat de kaart terugklokt, ook al heb ik ik dat laatste niet gemeten. Ik zie wel in HWmonitor dat de GPU 66 graden is geweest, en dat schijnt precies de maximum temperatuur te zijn die dell heeft ingesteld.

Edit 2:
So, to recap:

Dell Optimus 66 degrees - ~P6000 3dm11
Dell NonOptimus 77 degrees - ~P7000 3dm11
Unlocked BIOS Optimus - 77 degress ~ P7200 3dm11
Of ik moet gewoon even switchen naar dedicated modus...was dat even vergeten :)

[ Voor 106% gewijzigd door The Inquisitor op 29-07-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik sta altijd in dedicated mode. en ik heb echt helemaal nergens last van. alleen als de batterij over de helft leeg is. dan gaat het echt heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Net mijn 17tje in ontvangst genomen.
Eerste indruk: Jesus Wt****

Verder een hele verbetering tegenover de R4 (allesinds mijn ervaring), bouwkwaliteit is van het hoogste niveau.
Tevens is hij ook volledig geinstalleerd met de juiste config (mSata, drivers, etc..)
Tot nu toe nog geen opmerkingen, zelfs de nameplate is correct.
Kan niet wachten om vanavond uitgebreid mijn game collectie te testen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Coehinator schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:00:
Ik sta altijd in dedicated mode. en ik heb echt helemaal nergens last van. alleen als de batterij over de helft leeg is. dan gaat het echt heel traag.
juist...dit was het dus gewoon! Met JC2 werd mijn GPU 70 maximaal, eerst 66. Lijkt weinig verschil maar dit was schijnbaar genoeg: 30-35 fps in switchable mode, en 45-60 fps in dedicated :)

edit: als ik kijk in nvidia inspector staat dat de max 96 is 94 staat ingesteld, 96 is de maximale instelbare maximum en niet 77 zoals op NBR wordt beweerd. (of ik kijk verkeerd :D)

[ Voor 17% gewijzigd door The Inquisitor op 29-07-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Stomme vraag misschien, maar dedicated mode zet je toch aan met FN+F5?

@Boempatat: heb je nu wel W8 of toch W7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Klopt helemaal FN+F5. Je krijgt dan een popup waarbij je kunt cancelen of rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Dan had ik dat goed ;) Staat die niet standaard in dedicated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ho0f schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:49:
Stomme vraag misschien, maar dedicated mode zet je toch aan met FN+F5?

@Boempatat: heb je nu wel W8 of toch W7?
Gewoon W8 :P
Ander vraagje, ik wil een extra HDD plaatsen maar ik ben nogal een noob kwestie van hardware.
Zijn het gewoon die 4 moertjes uitdraaien ? Hoe schuif ik dat panel er dan af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ho0f schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:59:
Dan had ik dat goed ;) Staat die niet standaard in dedicated?
Nope, standaard (als in: eerste keer gebruiken) in switchable mode. Ik heb h'm pas net geswitched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ben op een eerste kleine probleem gestuit.
Mn draadloze muis via usb werk niet meer ?
Iemand suggesties ? Heb net de driver geïnstalleerd maar ik krijg zelfs geen melding dat er een nieuw apparaat is aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Nee... ik heb mijn Performance mouse MX aangesloten en werkte direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
eruit halen en er weer in steken?
Dat werkt meestal (soms wil de USB op een pc wel eens de connectie even verliezen als er een USB of (usb gerelateerd) apparaat driver wordt geinstaleerd. maar meestal pakt ie hem dan zelf gelijk weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Vind die dedicated mode toch wel wat vaag (of ik ben te dom ;) ): Als ik op FN+F5 druk, krijg ik de melding "Switchable graphics key press detected. Choose Yes to enable". Enable wat? Switchable graphics of dedicated mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ho0f schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:34:
Vind die dedicated mode toch wel wat vaag (of ik ben te dom ;) ): Als ik op FN+F5 druk, krijg ik de melding "Switchable graphics key press detected. Choose Yes to enable". Enable wat? Switchable graphics of dedicated mode?
Afhankelijk van de staat waarin je nu zit ;) Het switched gewoon naar de niet-actieve modus.

Makkelijke controle in welke staat je zit: rechtermuisklik op bureaublad: staat er intel bij zit je in switchable, staat er alleen Nvidia, dan weet je ook genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Goede tip, bedankt. Zag inderdaad intel en nvidia, vervolgens staat veranderd (installeerde wel automatisch opnieuw Nvidia driver) en nu alleen Nvidia te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Alleen de accuduur is beter met intel. T mooie ook is van de discrete modus is dat je aan de kleurenverzadiging kan zitten en het scherm nog mooier maken dan het nu al is. Dat kan met de IGP van intel volgensmij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 13:32
Goedendag Tweakerts!

(hoop dat deze vraag mag in het algemene Alienware topic)
Door de komst van een (tweede) kleine is ook voor mij het moment aangebroken om mijn desktop vaarwel te zeggen wegens "gebrek aan ruimte" (tsja, vrouwen...)

Nou ben ik een vrij casual gamer, speel echt alleen WoW (ik weet t .. ik weet t..)

Huidige desktop (alles stock)

i5 2500K
8gb mem (2x4)
Club3d HD7850
aka redelijke budget desktop.

Dit wordt mijn eerste gamelaptop:

De meest simpele Alienware 17 is gelijk, danwel sneller dan mijn desktop (i7 en ook 8gb geheugen) maar dan komt de videokaart.
Volgens: http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html is de 770 al aanzienlijk trager dan mijn HD7850, laat staan de 765 (??)

Nou hoopte ik dat een laptop van 1650 euro (exclusief kortingen) (dit is het basismodel maar dan met 1920x1080 scherm) toch wel minimaal mijn desktop achter zich kon laten.

Nu gaat het niet zozeer om het geld, maar meer de verhoudingen. Zie ik iets over het oog ?

Alvast bedankt :)
John

[ Voor 1% gewijzigd door FlitzZ op 29-07-2013 18:53 . Reden: netjes afgesloten ]

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Nee, laptops zijn gewoon veel duurder en alles zit in een kleinere behuizing waar alles warmer wordt.

Het verschil is volgens Gamedebate best oke, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ik krijg maar een benchmark score van 4k...
Wtf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
The Inquisitor schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:59:
Nee, laptops zijn gewoon veel duurder en alles zit in een kleinere behuizing waar alles warmer wordt.

Het verschil is volgens Gamedebate best oke, naar mijn mening.
Ik snap wat je zegt en ben het tot zekere hoogte met je eens hoor, echter lager is slechter. Voor WoW klinkt de 780m (die beter presteerd dan de HD7850) als overkill (?).

Verder kwa cpu / mem / behuizing / koeling ben ik ervan overtuigd dat de Alienware een koploper is, vandaar mijn vraag of ik iets over het hoofd zie (als complete gameloptop leek).

Zie het maar als een (ik als voorbeeld) Japanse auto fan, afgelopen 14 jaar alleen maar japanners gehad en paar maanden geleden mijn eerste duitser gekocht (VW Passat) .. hoe veel ik daar over getwijfeld heb ... je wil het niet weten ;) haha

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
FlitzZ schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:37:
[...]

Ik snap wat je zegt en ben het tot zekere hoogte met je eens hoor, echter lager is slechter. Voor WoW klinkt de 780m (die beter presteerd dan de HD7850) als overkill (?).

Verder kwa cpu / mem / behuizing / koeling ben ik ervan overtuigd dat de Alienware een koploper is, vandaar mijn vraag of ik iets over het hoofd zie (als complete gameloptop leek).

Zie het maar als een (ik als voorbeeld) Japanse auto fan, afgelopen 14 jaar alleen maar japanners gehad en paar maanden geleden mijn eerste duitser gekocht (VW Passat) .. hoe veel ik daar over getwijfeld heb ... je wil het niet weten ;) haha
Als je WoW gaat spelen heb je aan de GT 750 al genoeg (maar die is niet te verkrijgen in de m17) :p

Alienware is er wel (net als Dell) als eerste / een van de eerste bij met de nieuwe generatie, dus Haswell zit er al in gebundeld met een 7-serie Geforce, andere fabrikanten zullen volgen en dan zul je goedkopere alternatieven vinden. Alleen: ga je voor een laptop met een brute GPU, dan moet er wel goed gekoeld worden, anders zit je alsnog met throttling.

Ik wil er wel mee zeggen dat de prijs voor een laptop totaal niet te vergelijken is met een prijs van een desktop, een laptop is écht veel en veel duurder voor dezelfde performance. Er zijn dan ook goedkopere laptop alternatieven (die ook in verhouding duurder zijn) en Alienware is gewoon een stukje duurder. Maar met de 780 kaart zul je gewoon alles op ultra kunnen spelen zonder problemen, en dat is zeer goed, wat wil je nog meer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arum
The Inquisitor schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:12:
[...]
Maar met de 780 kaart zul je gewoon alles op ultra kunnen spelen zonder problemen, en dat is zeer goed, wat wil je nog meer? ;)
Gaat inderdaad vlotjes op ultra, en hoewel hij vrij hoog is heb je daar geen last van.
Het toetsenbord is ook geweldig, toetsen veren goed mee.
Voor mij het grootste nadeel zijn de fans, in vergelijking met een desktop.

Had ook nog een vraag:
switchen jullie vaak met FN+F5?
Daarstraks steeds reboot na openen eender welke app (win8) na zo'n switch, windows gerepareerd en nu doet hij het weer, maar de schrik zit er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
The Inquisitor schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:12:
[...]

Als je WoW gaat spelen heb je aan de GT 750 al genoeg (maar die is niet te verkrijgen in de m17) :p

Alienware is er wel (net als Dell) als eerste / een van de eerste bij met de nieuwe generatie, dus Haswell zit er al in gebundeld met een 7-serie Geforce, andere fabrikanten zullen volgen en dan zul je goedkopere alternatieven vinden. Alleen: ga je voor een laptop met een brute GPU, dan moet er wel goed gekoeld worden, anders zit je alsnog met throttling.

Ik wil er wel mee zeggen dat de prijs voor een laptop totaal niet te vergelijken is met een prijs van een desktop, een laptop is écht veel en veel duurder voor dezelfde performance. Er zijn dan ook goedkopere laptop alternatieven (die ook in verhouding duurder zijn) en Alienware is gewoon een stukje duurder. Maar met de 780 kaart zul je gewoon alles op ultra kunnen spelen zonder problemen, en dat is zeer goed, wat wil je nog meer? ;)
Nou, het voorbeeld die i kgaf voor 1650 euro (excl kortingen) was met de 765m vs HD7850
(weet niet of je wow speelt / speelde?) maar in huidige MoP (ik speel ENKEL pvp 3v3/2v2), als een BM z'n zoo pop'd en/of een Demo lock z'n 200 imps pop'd denkt m'n desktop weleens van "lol ? yolo low fps/frame drops omdat er ineens teveel gebeurd"
Dit probleem kan voorkomen ivm wat rare W7 kernels, maar toch.
Met de 770m komt hij op 1.899,00

Nogmaals, ik probeer echt niet de gierige hollander uit te hangen (immers ben ik een halfbloed :p) maar vind het moeilijk om een gevoel te krijgen bij de laptops.

Wellicht ben ik gewoon "bang" dat als ik de 1650 uitgeef ik ontevreden ben en/of als ik 2500 uitgeef ik denk van "dit is veel teveel dan ik nodig heb".

Om eventueel "vervuiling" van dit topic te voorkomen, als jij (of een ervaren gamelaptop-gamer) zijn ervaring via PM kan delen om mij meer gerust te stellen, sta ik daar absoluut open voor ... :)

Voor nu weltrusten en ongetwijfeld tot morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Arum schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:07:
Had ook nog een vraag:
Daarstraks steeds reboot na openen eender welke app (win8) na zo'n switch, windows gerepareerd en nu doet hij het weer, maar de schrik zit er in :)
Ik switch nooit met de m17x R4.
Ik heb deze laptop als DTR, niet als ultrabook ;) Enduro werkt ook nog niet helemaal, dus ik heb gewoon tijdens de installatie van de laptop de Intel VGA drivers niet gegeven, daardoor werkt switchable dus ook niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Arum schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:07:
[...]

Gaat inderdaad vlotjes op ultra, en hoewel hij vrij hoog is heb je daar geen last van.
Het toetsenbord is ook geweldig, toetsen veren goed mee.
Voor mij het grootste nadeel zijn de fans, in vergelijking met een desktop.

Had ook nog een vraag:
Misschien dat dat wel de reden was waarom ze mij geen 780m+W8 wilden verkopen, lijkt er op dat er toch iets niet helemaal goed zit met die combinatie. Weet niet of het daarmee te maken heeft hoor, kan ook een persoonlijk probleempje bij jou zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik switch wel eens als ik bijvoorbeeld een lange tijd geen stroom heb. Maar dat gaat gewoon prima verder. geen problemen. voorderest heb ik m altijd op de nvidia staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Mensen met de 780m gebruiken jullie de factory driver ? Of zijn er mensen die de beta 326 hebben draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Ik zit op factory. Las ergens (volgens mij notebookreview forum) dat mensen problemen hadden met de beta driver, dus ik wacht rustig af tot die uit de beta is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
@flitzZ heb je al een pm gekregen ik ben namelijk zeer benieuwd naar reacties !

Ik zit zelf in een vergelijkbare situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
willemvh schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:37:
@flitzZ heb je al een pm gekregen ik ben namelijk zeer benieuwd naar reacties !

Ik zit zelf in een vergelijkbare situatie ;)
Hoi Willem,

Helaas nog niet. Wel heb ik de gamelaptop BBG augustus 2013 bekeken en het begint erop te lijken dat het de "paar honderd" euro meer wel waard is voor de AW vs alternatieve merken.
Daar ik deze week de knoop wil (en zal) doorhakken zal ik je berichten waar mijn keus op is gevallen en waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat is over het algemeen ook de redenen waarom Alienware bezitters hebben gekozen voor het AW.

Alleen, wat is nu precies je vraag/overweging? Gaat het om het feit dat de mobile GPU onderpresteert vergeleken met je huidige GPU? Of dat de GPU in de AW te krachtig zou zijn voor je eisen waardoor je daarmee een te duur systeem configureert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Te dure systemen bestaan niet :+
Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste