[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:52
FlitzZ schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:49:
[...]

Hoi Willem,

Helaas nog niet. Wel heb ik de gamelaptop BBG augustus 2013 bekeken en het begint erop te lijken dat het de "paar honderd" euro meer wel waard is voor de AW vs alternatieve merken.
Daar ik deze week de knoop wil (en zal) doorhakken zal ik je berichten waar mijn keus op is gevallen en waarom :)
Bedankt ! Ik wacht vol ongeduld ik kan zelf namelijk niet beslissen voor wat ik percies wil gaan bij een desktop vervanging wegens plaatsgebrek 8)7 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 13:32
The Inquisitor schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:22:
Dat is over het algemeen ook de redenen waarom Alienware bezitters hebben gekozen voor het AW.

Alleen, wat is nu precies je vraag/overweging? Gaat het om het feit dat de mobile GPU onderpresteert vergeleken met je huidige GPU? Of dat de GPU in de AW te krachtig zou zijn voor je eisen waardoor je daarmee een te duur systeem configureert?
goede vraag Inquistor. Wellicht zoek ik genoeg "reacties gebaseerd op ervaring" die mij doen overtuigen genoemde AW aan te schaffen. Zoals eerder aangegeven wordt dit mijn eerste gamelaptop. Bouw al eigen desktops sinds de 486.

Hoe moet ik het zeggen, heb ik deze AW nodig om soortgelijke prestaties als huidige desktop te ervaren ? Of kan ik met (veel?) minder af ? Mede door de cpu die 2 generaties nieuwer is. (Het gaat om de verhouding tussen prijs / prestatie) Ik snap dat laptops VEEL duurder zijn.

Nogmaals, ik heb 0,0 ervaring met gamelaptops, heb een 17" HP voor mijn vrouw gekocht voor het internetgedoe, dat is mijn laptop ervaring :)

ps: Als ik me niet vergis was jij 1 van de eerste met foto's van je AW17 , het was jouw enthousiasme die me meer deed verdiepen op de AW want in eerste instantie knapte ik af op de prijs ;) Of was jij degene met leveringsproblemen en verwar ik je met iemand anders met soortgelijke avatar ? Excuus als dat zo is :(

[ Voor 11% gewijzigd door FlitzZ op 30-07-2013 17:06 ]

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik denk dat je DigitalTux bedoeld, ik heb zelf heel wat problemen gekend met de R4 maar ben nu al een paar dagen helemaal bezeten van dit beest. Geloof me, eens je die doos opent zullen je twijfels smelten als sneeuw voor de zon :-)
En als je ervaring hebt met het bouwen van desktops zou dit je nog meer moeten motiveren, daar dat je de alienware wel kan upgraden binnen een paar jaar en je er zelf heel wat aan kan sleutelen. Imo kan je beter een wat nieuwere processor/gpu nemen zodat je toch zeker een 2 tal jaar gerust verder kan. Het gaat ook allemaal zo snel tegenwoordig, vanaf je het koopt is het bij wijze van spreken al verouderd of verbeterd met een opvolger.
Heb de zaak niet in detail opgevolgd maar als je iemand zoekt die je kan overtuigen PM gerust ;-)

Even tussendoor, ik zoek een afstandsbediening voor de alienware, iemand suggesties ? Liefst bluetooth of een gratis werkende android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-07 15:24
Ik heb zelf een Alienware Aurora R3 en het bevalt mij uitstekend.

Wel zou ik nog een keer de fans willen vervangen voor stilleren exemplaren. Maar dat is dan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
Ik was de 2e met foto's en was wel erg enthousiast, had wel wat last van leveringsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
FlitzZ schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 17:04:
[...]

goede vraag Inquistor. Wellicht zoek ik genoeg "reacties gebaseerd op ervaring" die mij doen overtuigen genoemde AW aan te schaffen. Zoals eerder aangegeven wordt dit mijn eerste gamelaptop. Bouw al eigen desktops sinds de 486.

Hoe moet ik het zeggen, heb ik deze AW nodig om soortgelijke prestaties als huidige desktop te ervaren ? Of kan ik met (veel?) minder af ? Mede door de cpu die 2 generaties nieuwer is. (Het gaat om de verhouding tussen prijs / prestatie) Ik snap dat laptops VEEL duurder zijn.

Nogmaals, ik heb 0,0 ervaring met gamelaptops, heb een 17" HP voor mijn vrouw gekocht voor het internetgedoe, dat is mijn laptop ervaring :)

ps: Als ik me niet vergis was jij 1 van de eerste met foto's van je AW17 , het was jouw enthousiasme die me meer deed verdiepen op de AW want in eerste instantie knapte ik af op de prijs ;) Of was jij degene met leveringsproblemen en verwar ik je met iemand anders met soortgelijke avatar ? Excuus als dat zo is :(
Warda was inderdaad degene met de foto's en wreed enthousiasme, en daarmee heeft hij mij toen ook overgehaald (ik wilde in de eerste instantie een 14 kopen). Mijn laatste desktop was ruim 15 jaar geleden en sindsdien gebruik ik alleen maar laptops. Met deze ervaring kan ik duidelijk zeggen dat de Alienware echt het beste en mooiste laptop is die ik ooit heb gebruikt. Ja, je betaalt er duidelijk een hoop geld voor, maar wat je ervoor terugkrijgt is simpelweg ge-wel-dig. De hele look & feel is fantastisch en als je erop zit (of er alleen al naar kijkt) weet je dat het om een premium product gaat.

Ik heb jarenlang getwijfeld om een Alien te kopen, mijn eerste twijfel was 3 jaar geleden maar toen had ik uiteindelijk voor een Sony Vaio gekozen. Nu stond ik weer voor de keuze en heb ik de knoop doorgehakt. In mijn periode heb ik veel positieve berichten gehoord van de huidige bezitters, maar nu ik h'm zelf heb besef ik pas dat ze gelijk hebben. Het is echt een geweldig.mooi product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
The Inquisitor schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:02:
[...]

Warda was inderdaad degene met de foto's en wreed enthousiasme, en daarmee heeft hij mij toen ook overgehaald (ik wilde in de eerste instantie een 14 kopen). Mijn laatste desktop was ruim 15 jaar geleden en sindsdien gebruik ik alleen maar laptops. Met deze ervaring kan ik duidelijk zeggen dat de Alienware echt het beste en mooiste laptop is die ik ooit heb gebruikt. Ja, je betaalt er duidelijk een hoop geld voor, maar wat je ervoor terugkrijgt is simpelweg ge-wel-dig. De hele look & feel is fantastisch en als je erop zit (of er alleen al naar kijkt) weet je dat het om een premium product gaat.

Ik heb jarenlang getwijfeld om een Alien te kopen, mijn eerste twijfel was 3 jaar geleden maar toen had ik uiteindelijk voor een Sony Vaio gekozen. Nu stond ik weer voor de keuze en heb ik de knoop doorgehakt. In mijn periode heb ik veel positieve berichten gehoord van de huidige bezitters, maar nu ik h'm zelf heb besef ik pas dat ze gelijk hebben. Het is echt een geweldig.mooi product.
Ik ben om, dank voor je overduidelijke omschrijving vanuit je ervaring. Enkel nog nadenken welke exacte config ik zal bestellen, 770m vs 765m etc.

Ongetwijfeld zal ik met veel enthousiasme mijn eerste laptop ervaring posten in dit forum :)

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Voor mijn ervaring toendertijd kan je hier nog even teruglezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 12:31
Je kan ook nog hier kijken, is mijn post in aankoopadvies over een nieuwe laptop. Vond het ook een lastige keus, vooral de vraag of je extra geld neer moet leggen voor een betere videokaart, heb het toch maar gedaan ;)

Over mijn statische plopjes: het lijkt weg te zijn nu de laptop in dedicated mode draait. Komt vanmiddag wel een monteur langs om ernaar te kijken (onderdeel is weer op voorraad), benieuwd wat hij ervan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boempatat schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:36:
Ik krijg maar een benchmark score van 4k...
Wtf..
Even de laatste beta drivers installeren.
Boempatat schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:30:
Mensen met de 780m gebruiken jullie de factory driver ? Of zijn er mensen die de beta 326 hebben draaien ?
Ik heb de laatste beta driver geinstalleerd van de nvidia site. Scheelde me ongeveer een dikke 2500 3dmark11 punten op mijn gtx 780m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:42:
[...]

Even de laatste beta drivers installeren.

[...]

Ik heb de laatste beta driver geinstalleerd van de nvidia site. Scheelde me ongeveer een dikke 2500 3dmark11 punten op mijn gtx 780m
Heb nu de 326.41 erop staan en heb nu een score van 5k wat nog steeds niet schitterend is imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boempatat schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:50:
[...]

Heb nu de 326.41 erop staan en heb nu een score van 5k wat nog steeds niet schitterend is imo...
Welke kaart heb je in je laptop? Met een GTX 780m haal ik P7274

Met een hele zooi aan programma's en een virus scanner actief

http://www.3dmark.com/3dm11/6933274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ik heb ook een 780m en de 4900m processor maar ik haal een onbegrijpelijke 5016 punten op de Fireward test...

BIOS A03
NV 326.41
Hoge prestaties energie schema

Weet niet wat ik nog kan veranderen of improven zonder echt te gaan tweaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai je in dedicated of switch mode? Volgens mij maakt dat aardig wat uit.

Als je in switchable graphics mode zit kan je misschien nog proberen de intel graphics driver te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mijn vriendin heeft de aw 17x r1 bestelt. Denk snel zat voor sims3?
En LoL?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ik heb dit gemeten in dedicated mode... Maar heb ook al gehoord dat deze benchmarks te relativeren zijn, beste test zou een high end game zijn (Metro Last Night, Crysis 3,..) en dan kijken of ie zou throttlen.
Zou het aan die nieuwe BIOS kunnen liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Xtr3me4me schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:29:
Mijn vriendin heeft de aw 17x r1 bestelt. Denk snel zat voor sims3?
En LoL?
Een wat besteld?

En ja, sims3 stelt niet zoveel voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Een R1? Die kunnen bijna in een museum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

The Inquisitor schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:04:
[...]

Een wat besteld?

En ja, sims3 stelt niet zoveel voor
Sorry ben lekker onduidelijk weer |:(

De Alienware M17XR5

Base
Alienware 17 basis

Processor
Intel® Core™ i7-4700MQ processor (6MB Cache, tot 3.4GHz met Intel® Turbo Boost)

Memory
8GB Dual Channel DDR3L 1600MHz

LCD
17.3 inch (439.42 mm) WLED HD+ (1600 x 900) Anti-Glare Display

Keyboard
Intern Engels/Internationaal Qwerty-toetsenbord

Video Card
NVIDIA® GeForce® GTX 765M, 2GB GDDR5

Driver
5G WiFi Broadcom 4352 802.11n/ac and Bluetooth 4.0

Hard Drive
750GB 7200RPM SATA 3Gb/s

Operating System
Windows® 7 Home Premium, 64 bits, Nederlands

CD ROM/DVD ROM
DVD +/-RW-STATION

Wireless
Broadcom 4352 802.11 ac 2x2 and Bluetooth 4.0

En met LoL bedoelde ik League of Legends mee. Alleen ze wilt er ook BF3 mee gaan spelen, of de videokaart het aankan is een tweede :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De R5 bestaat niet. Het is tegenwoordig gewoon 'Alienware 17'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:16:
[...]

De R5 bestaat niet. Het is tegenwoordig gewoon 'Alienware 17'.
Oh heb het hier wel staan:

Order Information:Bestelling Alienware M17XR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Xtr3me4me schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:09:
[...]
En met LoL bedoelde ik League of Legends mee. Alleen ze wilt er ook BF3 mee gaan spelen, of de videokaart het aankan is een tweede :P
Natuurlijk kan dat, de GTX 765 is alles behalve een slechte kaart. Het gaat erom wat je verwacht, ik heb zelf BF3 nog niet geprobeerd, maar high en 1080p moet lukken, ultra weet ik niet.

Op NBR kun je meer testresultaten zien, ook hier zie je dat BF3 ultra rond de 23 fps geeft, maar dit is niet gemeten met een M17 dus dat moeten we zelf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boempatat schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:30:
Ik heb dit gemeten in dedicated mode... Maar heb ook al gehoord dat deze benchmarks te relativeren zijn, beste test zou een high end game zijn (Metro Last Night, Crysis 3,..) en dan kijken of ie zou throttlen.
Zou het aan die nieuwe BIOS kunnen liggen ?
Ik heb de IGP ook uit staan FN+F5 en ik heb de standaard installatie eraf gegooid. Clean install gedaan en daarna llemaal eigen software erop gezet. en laatst de beta driver geinstallerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07-2017
Mijn high end HP van 5 jaar terug is nu helemaal niet meer zo high end en stookt dagelijks meer en meer op door het spelen van EVE ONLINE ... ik wil een nieuwe laptop en dacht aan een alienware ... waar koop je dat het voordeligst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Gewoon bij Dell...

[ Voor 37% gewijzigd door Coehinator op 31-07-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07-2017
okay .... dacht ik al .... en als je nu zou moeten kiezen voor een prijs/prestatie configuratie, welke lijkt het interessantst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Wat denk je zelf? Wat heb je zelf al onderzocht? Wat wil je eigenlijk? Graag meer informatie over je wensen en budget en je eigen research erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Kleine update over m'n statisch probleempje: gister monteur langsgeweest die het moederbord heeft vervangen. Jammer genoeg nog steeds hetzelfde probleem (monteur was al weg toen het probleem de kop weer opstak). Neem aan dat ze vandaag weer bellen, ben benieuwd wat ze voorstellen. Wel erg vriendelijke en bekwame monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik heb dus de laatste tijd weer last van het geluidsprobleem.

Als ik mijn laptop aandoe, weet ik al meteen hoe de vork in de steel zit. De helft van de tijd start ik op, en dan hoor ik plop en hele harde ruis die snel zachter word, Plop, en dan doodse stilte. Dan komt er ook geen geluid uit.

Dus dan doe ik sluimer->hervat, en dan is het weer opgelost. Maar vind t nou niet echt handig... Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Geen oplossing, maar kijk eens bij http://forum.notebookreview.com/ bij het AW topic gedoe. En misschien dat je als daar niets is er een schone win installatie op kan zetten? (Tenzij je dat al geprobeerd hebt natuurlijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je hebt dat probleem al voordat je in de windows omgeving zit? dan lijkt het me een hardware probleem.
Anders kun je misschien kijken bij powersaving settings van geluidskaart ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:36
Hmm, kan idd eens kijken of ik het ook in de bios hoor. Vermoed het helaas wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Bij mij is het echt alleen als ik windows laadt denk ik. Windows gooit t start menu erin en dan komt het (of niet) Schone installatie staat er al op i.v.m een SSD. Audio drivers zijn correct geinstalleerd. Ik ga maar eens een balletje opgooien bij notebookreview forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Coehinator schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:43:
Bij mij is het echt alleen als ik windows laadt denk ik. Windows gooit t start menu erin en dan komt het (of niet) Schone installatie staat er al op i.v.m een SSD. Audio drivers zijn correct geinstalleerd. Ik ga maar eens een balletje opgooien bij notebookreview forum
En de powersaving settings van je geluidkaart in windows? Uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Heb je Dell al gebeld? Vind ze tot nu toe erg behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

The Inquisitor schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:38:
[...]

Natuurlijk kan dat, de GTX 765 is alles behalve een slechte kaart. Het gaat erom wat je verwacht, ik heb zelf BF3 nog niet geprobeerd, maar high en 1080p moet lukken, ultra weet ik niet.

Op NBR kun je meer testresultaten zien, ook hier zie je dat BF3 ultra rond de 23 fps geeft, maar dit is niet gemeten met een M17 dus dat moeten we zelf proberen.
Very nice :P Hmmzz ze weet wel wat ze koopt dus :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
dolby schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:44:
[...]

En de powersaving settings van je geluidkaart in windows? Uitgezet?
Ho0f schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:46:
Heb je Dell al gebeld? Vind ze tot nu toe erg behulpzaam.
Powersaving uit, maar lijkt nogsteeds te werken, want als mijn geluid niet werkt. en ga naar youtube hoor ik wel dat ie een plopje geeft. alsof hij iets wil doen. Maar dan alsnog geen geluid.

Dell nog niet gebelt. Ik wil niet dat iemand mijn moederbord of etc komt vervangen als t een driverprobleempje is. ik ga eerst even op onderzoek uit. Is er iemand hier die hetzelfde probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Tsja, heb ook drivers geupdate, settings veranderd, noem maar op. Gegeven moment blijf ik niet rommelen maar verwacht ik, zeker voor zo veel geld, dat de leverancier het probleem oplost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ja, maar jij hebt een nieuw moederbord en bent nog steeds niet probleemvrij ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The Inquisitor op 01-08-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zit trouwens bij de AW aan de onderkant (net als velen laptops) de MS OS licentie code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ligt eraan of je windows 7 of 8 hebt.
Bij windows 8 zit ie in de bios, dus als je iets installeerd word alles gewoon automatisch geregeld en heb je er geen omkijken naar. Mocht je de productcode dan nog willen weten, is dat via een programmatje zo te achterhalen. Bij windows 7 zit er waarschijnlijk gewoon een stikker onder aangezien windows 7 het systeem in de bios niet ondersteunt volgensmij.

Edit:
Zie nu dat ik bios versie A01 draai, en dat 03 uit is. Ik ga de zooi updaten en eens kijken hoe het gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Coehinator op 01-08-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Coehinator schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:17:
Ligt eraan of je windows 7 of 8 hebt.
Bij windows 8 zit ie in de bios, dus als je iets installeerd word alles gewoon automatisch geregeld en heb je er geen omkijken naar. Mocht je de productcode dan nog willen weten, is dat via een programmatje zo te achterhalen. Bij windows 7 zit er waarschijnlijk gewoon een stikker onder aangezien windows 7 het systeem in de bios niet ondersteunt volgensmij.

Edit:
Zie nu dat ik bios versie A01 draai, en dat 03 uit is. Ik ga de zooi updaten en eens kijken hoe het gaat.
Ja bij de bestelling stond Win 7 home premium op. Dus zal wel de sticker methode zijn.
Baal alleen stevig, had de 1600 x 900 bestelt. Merkte dit te laat op en dell kan dit niet meer wijzigen naar 1920 x 1080p. Gadver.
Scherm is niet kleiner alleen wel kleiner resolutie, vraag me af of dit echt veel bagger is als 1920x1080p. Ik heb namelijk nooit gegamed op die resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:33:
[...]

Ja bij de bestelling stond Win 7 home premium op. Dus zal wel de sticker methode zijn.
Baal alleen stevig, had de 1600 x 900 bestelt. Merkte dit te laat op en dell kan dit niet meer wijzigen naar 1920 x 1080p. Gadver.
Scherm is niet kleiner alleen wel kleiner resolutie, vraag me af of dit echt veel bagger is als 1920x1080p. Ik heb namelijk nooit gegamed op die resolutie.
op 1600x900 hoeft je GPU minder lijnen te berekenen en heb je meer FPS dan met de zelfde kaart op 1920x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:17:
[...]

op 1600x900 hoeft je GPU minder lijnen te berekenen en heb je meer FPS dan met de zelfde kaart op 1920x1080
Alleen is 1920x1080 scherper :)

@Xtr ik heb met mijn Vaio 3 jaar gewerkt op 1600x900, het is geen slechte resolutie, eigenlijk best fijn. Gamen werkt er ook prima op, verder geen probleem. Alleen nu ik een fullhd scherm in mijn Alien heb zou ik nooit meer anders willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

The Inquisitor schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:52:
[...]

Alleen is 1920x1080 scherper :)

@Xtr ik heb met mijn Vaio 3 jaar gewerkt op 1600x900, het is geen slechte resolutie, eigenlijk best fijn. Gamen werkt er ook prima op, verder geen probleem. Alleen nu ik een fullhd scherm in mijn Alien heb zou ik nooit meer anders willen.
Ja ik heb een MSI GE70 op 1080p 17,3" en mijn pc met triple screen op 6000 x 1080p. Alleen gewoon bij de alienware stom stom stom vergeten aan te vinken :'(
Mja, maakt niks uit. Gamen zal evengoed wel grandioos gaan. :P Het is voor me vrouwtje anyway, dus haar sims3 en bf3 enz.. op lagere reso.
Denk ook een kwestie van wennen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ik begin te denken dat de 780m niet zijn volledige capaciteit benut door een stroom tekort.

Hebben de AW ook een functie zoals MSI waarbij de batterij wordt ingeschakeld als er een vermogen tekort is ?
Ik hoop echt dat de laatste nieuwe drivers de performance naar omhoog brengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Xtr3me4me schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:59:
[...]

Ja ik heb een MSI GE70 op 1080p 17,3" en mijn pc met triple screen op 6000 x 1080p. Alleen gewoon bij de alienware stom stom stom vergeten aan te vinken :'(
Mja, maakt niks uit. Gamen zal evengoed wel grandioos gaan. :P Het is voor me vrouwtje anyway, dus haar sims3 en bf3 enz.. op lagere reso.
Denk ook een kwestie van wennen is.
Niet om naar te zijn, maar *hoe* precies vergeet je die optie aan te vinken? Bij de configuratie snap ik dat, maar daarna krijg je een bevestiging, voordat je gaat betalen nog een bevestiging, na betalingsgegevens een bevestiging per mail.

Ik weet het niet ... maar ik weet dat ik elke bevestiging nauwkeurig heb doorgelezen omdat ik bang was dat zo'n foutje erdoorheen geslopen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

The Inquisitor schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:20:
[...]

Niet om naar te zijn, maar *hoe* precies vergeet je die optie aan te vinken? Bij de configuratie snap ik dat, maar daarna krijg je een bevestiging, voordat je gaat betalen nog een bevestiging, na betalingsgegevens een bevestiging per mail.

Ik weet het niet ... maar ik weet dat ik elke bevestiging nauwkeurig heb doorgelezen omdat ik bang was dat zo'n foutje erdoorheen geslopen was.
Ja ik weet niet. Ik dacht dat de schermen standaard 1080p was. Bedoel ano 21e eeuw..4K schermen zijn al uit. Had niet verwacht eerlijk gezegd dat deze reso nog gebruikt zou worden.

Toen ze besteld had, en ik pas 2 dagen later in de order mail keek, zag ik het staan. Ja stupid echt.
Maar goed ze geeft zelf ook aan dat het haar weinig scheelt als het maar power heeft. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dan zou ik me verder niet druk maken, 900p is best in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arum
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12-2021
Boempatat schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:13:
Ik begin te denken dat de 780m niet zijn volledige capaciteit benut door een stroom tekort.

Hebben de AW ook een functie zoals MSI waarbij de batterij wordt ingeschakeld als er een vermogen tekort is ?
Niet voor zover ik weet, maar als ik me niet vergis heeft de MSI een adapter van 180W, en de Alienware eentje van 220W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
240W zelfs, ik leid ook maar af van wat ik op NBR lees, en daar zijn veel mensen teleurgesteld.
Vooral over de benchmark tests en tijdens het gamen met de laatste nieuwe toppers...
Om maar een voorbeeld te geven:
Zijn mensen dat met BF3 lagere fps halen dan met de 680m, dat is toch niet de bedoeling denk ik...

[ Voor 5% gewijzigd door Boempatat op 01-08-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:52
hey iedereen,

Even advocaat van de duivel spelen hier :)

Zoals je eerder wel weet ben ik op zoek naar een goede desktop vervanger laptop en hierbij kwam alienware toch zeer goed in beeld.

Echter ben ik beginnen rekenen dat als ik zelf nog een SSDtje wil erbij etc... etc... ik toch wel even schrik van mijn totaal kost.

Ik weet dat AW goede kwaliteit is van wat ik hoor. En ik besef ook dat goeie koeling en goeie infrastructuur en opbouw van kapitaal belang is maar ik begin even te twijfelen. Daarom had ik graag jullie advies en of mening gehoord van AW eigenaars.

Even ter goeder orde wat ik wens en ga doen met deze AW (naast gamen / series zien etc).

Ik verplaats hem paar keer per week intern in huis en neem hem zelden (1 a 2 keer per maand) mee op korte verplaatsing en telkens met auto etc.
Ik zit aan vaste plaats om te gamen / werken / etc. laptop verhuis soms eens mee in zetel of bed bij ziekte.

Nu begin ik me toch de vraag te stellen of ik met AW niet te hoog mik en beter voor Bv. een bto kan gaan en veel meer bang voor me buck te krijgen zoals ze zeggen.

Kortom wat zijn voor jullie de belangerijkste elementen geweest om toch voor AW te kiezen ten opzichte van een andere high end settup ?

alvast bedankt om me bij te staan in deze twijfelachtige tijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arum
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12-2021
Reden voor mij om niet voor BTO te gaan was het toetsenbord.
Collega heeft een high-end BTO, heb er een dag op gewerkt: miste regelmatig toetsaanslagen.

Heb lang getwijfeld aan de MSI GT 70 20, een review op anandtech heeft daar de doorslag gegeven (throtling en koeling problemen)

Andere collega had een AW 18 R4, zalig toetsenbord, en geen warmte problemen.
Scherm (heb non-glare) is ook zeer helder en kleuren zijn verzadigd.

Had wel last van gezoem, maar is weg sinds ik van die plakkers voor onder stoelpoten onder de laptop zijn voetjes heb geplakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Boempatat schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:54:
240W zelfs, ik leid ook maar af van wat ik op NBR lees, en daar zijn veel mensen teleurgesteld.
Vooral over de benchmark tests en tijdens het gamen met de laatste nieuwe toppers...
Om maar een voorbeeld te geven:
Zijn mensen dat met BF3 lagere fps halen dan met de 680m, dat is toch niet de bedoeling denk ik...
Laten we maar wachten op de nieuwe drivers (dus niet beta) en dan zal er wel weer veel verbeteren. De 7-serie is ook nog maar nieuw,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Hoe staan jullie NVIDIA (3D) instellingen trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Geluidsprobleem is niet opgelost. Komt nu wel geluid uit de aansluitingen, maar niet uit de interne speakers. Heb nu even geen idee wat ik moet doen, dus ga waarschijnlijk dell bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 12:02
Ik heb een M18x R2 met 2 680M's in SLI.

Echter in sommige spellen underclockt hij zich en krijg ik niet de volle performance die ik zou moeten krijgen, Temps ect ligt het allemaal niet aan. Iemand enig idee waardoor dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik heb even de specificatties opgezocht van onze WD Black HDD:

Temperature (Metric)
Operating -0° C to 60° C
Non-operating -40° C to 70° C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boempatat schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:13:

Wat voor een score haal je nu in 3dmark11 standaart settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Op de Firestrike test ?
http://www.3dmark.com/fs/712240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Er is trouwens ook een nieuwe officiële driver van NVidia op de Dell supportsite. Gister geïnstalleerd, maar nog geen test gedaan, dus weet niet of hij sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vraagje, hoe lang duurde jullie levering van de aliernware bij Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
8 dagen in productie dacht ik, totale proces minder dan 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ho0f schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:56:
Er is trouwens ook een nieuwe officiële driver van NVidia op de Dell supportsite. Gister geïnstalleerd, maar nog geen test gedaan, dus weet niet of hij sneller is.
Heb je een linkje ? Zie enkel de 311.48 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
http://www.dell.com/suppo...dhs1/Product/alienware-17

Is inderdaad 311.48 (311.48.1.3.24.2,A01), maar geupdate op 31-07. De vorige was van 11-06 en inderdaad ook 311.48 (9.18.13.1148, A00). Zag toen ik hem installeerde wel een changelog, maar weet niet meer precies wat er in stond (niks heel bijzonders dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ach, Video drivers komt echt wel goed, de 7970 had in heb begin ook wat driver problemen dacht ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds, volgens anandtech zijn alle Dx9 games vanaf sowieso 13.5 en 13.6 totaal broken onder enduro.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Oh, is dat nog steeds niet gefixed?..... what a shame :/
Ik doelde wel ook meer op de "dedicated" mode, want volgens mij waren de eerste drivers ook gewoon brak daarbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmmm ik speel gewoon CnC Generals op de beta driver van nvidia op mijn gtx780m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, met nvidia. Met AMD in enduro krijg je dit soort problemen met recente drivers:
https://twitter.com/jarredwalton/status/341665983099965440

oudere drivers hebben baggerperformance in games.

Er zijn nu al anderhalf jaar laptops met HD 7970m te krijgen, en de drivers zijn nog steeds niet in orde... tenzij je een alienware neemt en in dedicated mode werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat heeft waarschijnlijk met optimus te maken. Ik heb de IGP uit staan. Gebruik het niet echt. En mijn topje loopt momenteel als een zonnetje. inclusief een shit load aan progjes. Zelfs Linux draait goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand ook of ik een i7 3920xm in mijn m17x r4 kan plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen. Met i7-3630QM wordt het appraat maximaal 85° volgens notebookcheck, ik neem aan dat dat niet al te veel problemen oplevert qua koeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke top dan ff 1 bestellen :)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:18:
Ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen. Met i7-3630QM wordt het appraat maximaal 85° volgens notebookcheck, ik neem aan dat dat niet al te veel problemen oplevert qua koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Laatst online: 12-09 17:07
Het is overigens zeer aan te raden je Alienware laptops te repasten met een goede koelpasta.

De stock paste en applicatie waren bij mij 14 en 17 inch zeer matig uitgevoerd. Ik heb beide een repaste gegeven met IC Diamond 7, wat gezien wordt als de beste koelpasta. Mijn temperaturen zijn gigantisch (tot 10 graden) gedaald.

Dit scheelde zeker bij de GPU van de m14x, die normaal under load al snel op 67 graden kwam, waarna throttling optrad en zelfs oudere games op lage settings niet meer vloeiend gingen. Na de repaste zit de GPU op maximaal 60 graden onder constante load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

top zal ik meteen doen heb het nu meteen besteld
Pbure97 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:13:
Het is overigens zeer aan te raden je Alienware laptops te repasten met een goede koelpasta.

De stock paste en applicatie waren bij mij 14 en 17 inch zeer matig uitgevoerd. Ik heb beide een repaste gegeven met IC Diamond 7, wat gezien wordt als de beste koelpasta. Mijn temperaturen zijn gigantisch (tot 10 graden) gedaald.

Dit scheelde zeker bij de GPU van de m14x, die normaal under load al snel op 67 graden kwam, waarna throttling optrad en zelfs oudere games op lage settings niet meer vloeiend gingen. Na de repaste zit de GPU op maximaal 60 graden onder constante load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Het ging een hele tijd goed, alleen nu heeft die toch weer (dezelfde) toetsenbordproblemen en daarbij wil ook nog eens de killer kaart niet meer draadloos verbinden (bedraad wel):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103030240/killer.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103030240/killer2.jpg
Ik had al ergens gelezen dat dit kon komen door een brakke netwerkkaart, maar dat lijkt me eerlijk gezegd wel een beetje sterk gezien hij het wel bedraad doet (en ook nog eens heel goed ook).

Verder heb ik de nieuwste drivers wel geïnstalleerd via de Dell site, alhoewel dit ook de nieuwste niet zullen zijn...

En dit alles net een maandje buiten de NBD garantie :F .

Iemand een idee hoe ik dit nou via Dell (het snelste) kan oplossen?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Wireless en bedraad zijn wel verschillende apparaten hoor. Hij heet ook Killer ja. maar dan de ethernet controller daarvan. Staat dus los van de wireless kaart.

Als ik jou was, zou ik nog even prutsen met systeemherstel, want zo te zien is het een driverissue. maar je kan er ook gewoon voor kiezen om een andere wireless kaart erin te gooien. voor een top of the line betaal je net 30 euro, dus dat valt ook wel weer mee. Ben zelf te spreken over de Centrino Ultimate 6300. Alleen kan die niet in mijn alien i.v.m Bluetooth.
Zelf vind ik die Killer wireless zooi nogal slecht. Haal matige snelheden en t bereik is een stuk minder als de Centrino. Ik ga binnenkort hem toch maar vervangen denk ik.

En toetsenbord? Je zou haast denken dat t het moederbord is. en snel en dell gaat niet samen heb ik het idee. Misschien doen ze niet moeilijk over t maandje...

[ Voor 4% gewijzigd door Coehinator op 13-08-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Coehinator schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:59:
Wireless en bedraad zijn wel verschillende apparaten hoor. Hij heet ook Killer ja. maar dan de ethernet controller daarvan. Staat dus los van de wireless kaart.

Als ik jou was, zou ik nog even prutsen met systeemherstel, want zo te zien is het een driverissue. maar je kan er ook gewoon voor kiezen om een andere wireless kaart erin te gooien. voor een top of the line betaal je net 30 euro, dus dat valt ook wel weer mee. Ben zelf te spreken over de Centrino Ultimate 6300. Alleen kan die niet in mijn alien i.v.m Bluetooth.
Zelf vind ik die Killer wireless zooi nogal slecht. Haal matige snelheden en t bereik is een stuk minder als de Centrino. Ik ga binnenkort hem toch maar vervangen denk ik.

En toetsenbord? Je zou haast denken dat t het moederbord is. en snel en dell gaat niet samen heb ik het idee. Misschien doen ze niet moeilijk over t maandje...
Hmmm, dan zal ik Dell een belletje geven in de hoop dat ze toch nog wel een monteur langs sturen (omdat het probleem al eerder door een monteur zou zijn 'opgelost' met het tobo) en anders dan gooi ik er zo'n intel kaartje in, want meer dan een week kan ik hem niet missen :9 .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Coehinator schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:59:
Wij hebben een Killer ethernet kaart maar een Broadcom wireless kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killer is ook gewoon een bedrijf wat broadcom zooi rebrand en uitrust met aangepaste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Als de kaart trouwens brak is en Dell wil er niets aan doen, dan ga ik denk ik eerder voor zoiets: pricewatch: TP-Link TL-WN8200ND ipv aan de binnenkant te gaan rommelen.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:59

Thermometer

Whoop Whoop!

Gisteren een Alienware 17 laptop besteld :D, met de volgende specs:
  • 16GB Dual Channel DDR3L 1600MHz
  • NVIDIA® GeForce® GTX 780M, 4GB GDDR5
  • 5G WiFi Broadcom 4352 802.11n/ac and Bluetooth 4.0
  • 750GB 7200RPM SATA 3Gb/s + 64GB mSATA SSD Caching
  • Windows 8 64bit , Nederlands
  • Slot-Loading Dual Layer Blu-ray Reader (BD-ROM, DVDRW, CD-RW)
  • 8-cel lithium-ion hoofdbatterij (86 Wh)
  • Intel® Core i7-4800MQ (6MB cache, tot 3,7GHz met Intel® Turbo Boost)
  • Alienware 17 Anodized Aluminum - 3D
  • 17.3 inch (439.42 mm) 120Hz WLED FHD (1920 x 1080) TrueLife w/3D Bundle
  • 240W-wisselstroomadapter
  • Windows 8 /Pro OS Media MUI
Heb er na diverse kortingen uiteindelijk 2400 voor moeten neerleggen, en krijg nog €70 terug met shopkorting cashback actie.

Nou stond er tijdens het samenstellen een verwachtte leverdatum van 9 september. Nu in de orderbevestiging staat er 25 september. Enig idee hoe dit grote verschil zou kunnen? En is er ergens waar ik kan zien hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:19
Ligt aan de 780M. Die is nu alleen nog maar te krijgen op de duurste configuratie overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie koppelverkoop van dell.. Ze vinden het schijnbaar niet leuk als je een i7-4700MQ met een GTX 780m combineert. Je moet dan verplicht de i7-4900MQ nemen.

Over CPU's gesproken, weet iemand waarom we zo weinig laptops met i7-4800MQ zien? Als ik de intel site moet geloven is die in elk opzicht superieur aan de i7-4700MQ, inclusief de prijs.
http://ark.intel.com/compare/75117,75128

Daar zal wel iets niet kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Thermometer schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:03:
Gisteren een Alienware 17 laptop besteld :D, met de volgende specs:

[...]

Heb er na diverse kortingen uiteindelijk 2400 voor moeten neerleggen, en krijg nog €70 terug met shopkorting cashback actie.

Nou stond er tijdens het samenstellen een verwachtte leverdatum van 9 september. Nu in de orderbevestiging staat er 25 september. Enig idee hoe dit grote verschil zou kunnen? En is er ergens waar ik kan zien hoe dit komt?
Hoi Thermo,

Heb gister ook een offerte opgevraagd (na ge-chat te hebben met DELL) en zij melde mij dat er geen EPP korting meer mogelijk is op de Alienwares. Naar welke kortingen refereer jij ? Want ik kreeg een maximale korting van 5% van DELL.

Voor de volgende configuratie kwam ik uit op een kleine 1900

- Intel Core i7-4700MQ (6MB Cache, up to 3.4GHz w/ Turbo Boost)
- 17.3 inch (439.42 mm) WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display
- 16GB Dual Channel DDR3L at 1600MHz
- 750GB 7200RPM SATA 3Gb/s
- Slot-Loading 8x SuperMulti Drive
- Operating System : Dutch Windows 7 Home Premium SP1 (64 BIT)

Groet,
John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:01:
Mooie koppelverkoop van dell.. Ze vinden het schijnbaar niet leuk als je een i7-4700MQ met een GTX 780m combineert. Je moet dan verplicht de i7-4900MQ nemen.

Over CPU's gesproken, weet iemand waarom we zo weinig laptops met i7-4800MQ zien? Als ik de intel site moet geloven is die in elk opzicht superieur aan de i7-4700MQ, inclusief de prijs.
http://ark.intel.com/compare/75117,75128

Daar zal wel iets niet kloppen...
Ik heb een configuratie gekregen met een 780M en een i7-4700MQ. Waarschijnlijk heeft het met voorraad te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

FlitzZ schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:01:
[...]

Hoi Thermo,

Heb gister ook een offerte opgevraagd (na ge-chat te hebben met DELL) en zij melde mij dat er geen EPP korting meer mogelijk is op de Alienwares. Naar welke kortingen refereer jij ? Want ik kreeg een maximale korting van 5% van DELL.

Voor de volgende configuratie kwam ik uit op een kleine 1900

- Intel Core i7-4700MQ (6MB Cache, up to 3.4GHz w/ Turbo Boost)
- 17.3 inch (439.42 mm) WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display
- 16GB Dual Channel DDR3L at 1600MHz
- 750GB 7200RPM SATA 3Gb/s
- Slot-Loading 8x SuperMulti Drive
- Operating System : Dutch Windows 7 Home Premium SP1 (64 BIT)

Groet,
John
Welke videokaart had je bij die configuratie? Die zie ik er namelijk niet bij staan. Ik heb alles online gedaan, met shopkorting.nl 2,5% cashback, VIP club coupon van 10% korting en standaard Alienware €250 korting op de configuratie die ik gekozen had.

Het is gewoon niet waar wat jou verteld wordt via de chat.. Als ik online de "EPP truuk" gebruik (in de URL de cs=nldhs1 veranderen naar cs=nlepp1) en het product aan mijn mandje toevoeg, krijg ik nog steeds 8% korting. Nou moet ik wel zeggen dat het idee achter nlepp1 volgens mij is dat je werknemer bij Dell bent?, dus kan me voorstellen dat ze die korting over de telefoon of via de chat niet willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Thermometer schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:35:
[...]

Welke videokaart had je bij die configuratie? Die zie ik er namelijk niet bij staan. Ik heb alles online gedaan, met shopkorting.nl 2,5% cashback, VIP club coupon van 10% korting en standaard Alienware €250 korting op de configuratie die ik gekozen had.

Het is gewoon niet waar wat jou verteld wordt via de chat.. Als ik online de "EPP truuk" gebruik (in de URL de cs=nldhs1 veranderen naar cs=nlepp1) en het product aan mijn mandje toevoeg, krijg ik nog steeds 8% korting. Nou moet ik wel zeggen dat het idee achter nlepp1 volgens mij is dat je werknemer bij Dell bent?, dus kan me voorstellen dat ze die korting over de telefoon of via de chat niet willen geven.
Excuus, vergeten. Videokaart is de 770m

Wel interessante info die je geeft, was toevallig al aan het mailen met een accountmanager van Dell, ik ga jouw info meteen even melden ;) Thx!

Reden waarom ik het via de chat deed en nu via werkmail komt vnl omdat mijn werkgever is aangesloten bij Dell, had gehoopt op korting zonder de truukjes te hoeven toepassen :)

[ Voor 8% gewijzigd door FlitzZ op 14-08-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
The Inquisitor schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:29:
[...]

Wij hebben een Killer ethernet kaart maar een Broadcom wireless kaart ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:46:
Killer is ook gewoon een bedrijf wat broadcom zooi rebrand en uitrust met aangepaste drivers.
Precies, gewoon rebrand rommel, en ik heb t persoonlijk niet zo op broadcom. in mijn vorige sony heb ik m er ook uit gegooid. het gaat je toch irriteren als t niet 100% werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

FlitzZ schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:38:
[...]

Excuus, vergeten. Videokaart is de 770m

Wel interessante info die je geeft, was toevallig al aan het mailen met een accountmanager van Dell, ik ga jouw info meteen even melden ;) Thx!

Reden waarom ik het via de chat deed en nu via werkmail komt vnl omdat mijn werkgever is aangesloten bij Dell, had gehoopt op korting zonder de truukjes te hoeven toepassen :)
Graag gedaan :) . Trouwens, nu je zegt dat je werkgever aangesloten bij Dell is, kun je dan niet gewoon aanmelden als werknemer bij de Dell VIP club? (www.dell.nl/vip). Dan krijg je meteen 2 10% korting coupons in je mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Thermometer schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:04:
[...]

Graag gedaan :) . Trouwens, nu je zegt dat je werkgever aangesloten bij Dell is, kun je dan niet gewoon aanmelden als werknemer bij de Dell VIP club? (www.dell.nl/vip). Dan krijg je meteen 2 10% korting coupons in je mail.
Yep had me daar meteen aangemeld, echter geen korting coupons :(

Onder aan de streep toch nog 11% gekregen en geaccepteerd :)
Had wellicht iets meer kunnen zijn via bovenstaande foefjes maar ik kon niet wachten met offerte accorderen!

Verwachte levertijd 16 september, dat is dan wel een kleine tegenvaller :O

[ Voor 23% gewijzigd door FlitzZ op 14-08-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Coehinator schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:45:
[...]

[...]

Precies, gewoon rebrand rommel, en ik heb t persoonlijk niet zo op broadcom. in mijn vorige sony heb ik m er ook uit gegooid. het gaat je toch irriteren als t niet 100% werkt...
Ik had in mijn Sony een Atheros (Qualcomm) kaart en dat was toch een stuk slechter. Als ik mijn Sony uit slaapstand haal heb ik nooit direct een verbinding met internet, het duurt vrij lang totdat ik die wel krijg, als ik mijn Alien ontwaak heb ik direct internetverbinding. Ik haal (over het algemeen) ook hogere snelheden met mijn Alien dan mijn Sony en bij mijn Alien valt de verbinding nooit weg (Sony wel).

En ik heb op die Sony keer op keer de drivers geüpdate met de hoop dat het beter ging (was dus niet zo :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
The Inquisitor schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:42:
[...]

Ik had in mijn Sony een Atheros (Qualcomm) kaart en dat was toch een stuk slechter. Als ik mijn Sony uit slaapstand haal heb ik nooit direct een verbinding met internet, het duurt vrij lang totdat ik die wel krijg, als ik mijn Alien ontwaak heb ik direct internetverbinding. Ik haal (over het algemeen) ook hogere snelheden met mijn Alien dan mijn Sony en bij mijn Alien valt de verbinding nooit weg (Sony wel).

En ik heb op die Sony keer op keer de drivers geüpdate met de hoop dat het beter ging (was dus niet zo :'( )
Het enige kaartje waarmee ik echt een superstabiele verbinding mee heb gehaald is toch wel mijn intel. Helaas kan ik die in de alien niet gebruiken door bluetooth :(

Naja ik kijk t nog even aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik heb wel een onwijs (okay, best) hoge ping... maar dat kan overal aan liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Update over m'n probleem met het geluid: vorige vrijdag is er weer een monteur langsgeweest, die heeft de speakers vervangen (terwijl ik aan de technische dienst over de telefoon had aangegeven dat het probleem volgens mij niet in de speakers van de laptop kan zitten aangezien ik het ook hoor als ik het geluid over externe versterker en boxen laat lopen), wat niet geholpen heeft. Nu is de vraag uitgezet of de hele laptop vervangen mag worden, maar daar nog niks van gehoord. Vind het nu wel erg lang duren, al twee keer thuis moeten blijven voor de monteur en dan ben ik hem binnenkort ook nog eens een tijd kwijt door opsturen en wachten op een nieuwe (als dat doorgaat). Begin langzaamaan toch wel spijt te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Volgens mij heeft iedereen het probleem en ik denk zelf dat het geen hardware probleem is. Als je niet wilt wachten, dan zou ik het ook niet omwisselen, want dan krijg je er weer een met hetzelfde 'issue' ;)

Bij mij: eerste poort wel ruis, tweede poort geen ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Het is dus (jammer genoeg) niet de poort, maar het komt uit de speakers van de computer zelf (statisch geknetter). Kan het alleen voorkomen door niet alles op maximale prestaties te zetten, maar dat vind ik niet acceptabel. Ik verwacht een goed product, in ieder geval een product dat zonder storingen werkt. Als ik een nieuwe auto koop met 6 versnellingen, maar de 6de doet het niet zeg ik ook niet "Ah jammer en vervelend, maar dan rijd ik wel in de 5de" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Was even vergeten dat jij geen ruis maar plopjes had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Bij mij is het nog gekker. Soms hervat ik me laptop en komt er alleen maar loeiharde geruis uit de speakers en werken de audio poorten wel, maar speakers dus niet. Dan even sluimer en en opstarten en dan is het goed. Soms heb ik ook helemaal geen geluid, nergens uit. Maar nu gaat het al een week lang goed zonder 1 probleem :s
Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste