Nieuwe gaminglaptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 12:31
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en hopelijk kunnen jullie me helpen.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen (wil graag dingen als Rome II op hoge/hoogste kwaliteit gaan spelen). Ook wat fotobewerking met Lightroom en "dagelijkse dingen" (Word, Excel, internet, oftewel niks spannends qua systeemeisen).

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ben bereid tot ongeveer 2000 te gaan, als het het waard is (duh).

Als ik voor een Alienware zou gaan, twijfel ik tussen de volgende opties (kom er nu net achter dat ik niet kan linken naar builds, dus probeer het zo overzichtelijk mogelijk te houden):

Basic 17 (dus met GTX 765M en 8GB RAM) maar met Full HD scherm (vind ik wel een must) = €1649
Bovenstaande zou ik kunnen upgraden naar een GTX770M voor €350, maar volgens mij is de winst van GTX765 naar GTX770 niet heel erg groot? = €1999

Geupgrade 17 met GTX770, Full HD en 16MB = €2199, volgens mij dus niet echt de moeite aangezien je dan €200 betaalt voor 8GB RAM

Geupgrade 17 met GTX780 (en bovenstaande dingen) = €2349

Nogal een verschil van de basic met FHD naar de beste videokaart (GTX780 is in de goedkoopste geen optie). Volgens Notebookcheck is de 780 wel een stuk sneller dan de 770M, maar de vraag is een beetje of ie €300 sneller is...

De Asus ROG zou ook een optie zijn, met GTX770, 12GB ram en SSD (die ik bij de AW nog bij zou moeten prikken) voor €1899
Ik heb nog geen Asus met de GTX780 kunnen vinden.

MSI is ook een optie. Volgens mij dezelfde specs als de Asus en ook €1899. MSI heeft wel een model met de 780, maar die kost €2799, wat ik het niet waard vind.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee, staat 99% van de tijd op een vaste plek. Kies wel bewust voor een laptop, omdat ik een nogal klein appartement heb zonder studiekamer oid en ik dus niet veel vaste ruimte voor een desktop wil inruimen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Zit dus vooral naar Alienware te kijken, omdat dat volgens mij kwalitatief erg goede laptops zijn, waar ik veel waarde aan hecht. Heb in bovenstaande nog geen rekening gehouden met de kortingen, dus van de prijzen gaat nog wel iets af, wat het gat met bijv MSI en Asus kleiner maakt.

Kortom: is die dure AW dat waard, verlies ik veel performance als ik voor een langzamere zou gaan, wat is jullie mening over de ASUS en de MSI (of andere merken).

Alle tips, meningen en ideeën zijn welkom waarvoor bij voorbaat mijn dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Als je voor AW gaat kies dan iig de basis CPU, prestatiewint met de upgrade CPU is het geld niet waard.. En indd sowieso FullHD.. Ik weet niet of je ook rekening heb gehouden met de kortingen. Darkstone heeft daar ergens een mooi topicje voor als het goed is. En hou wat geld apart voor een SSD. (Had ik niet zien staan bij wat je post)..

Ik zit niet thuis dan kan de videokaarten niet bekijken, maar als je echt een game laptop wilt zou ik niet de standaard GPU nemen..? Zet er maar even een vraagteken bij...

[ Voor 5% gewijzigd door Zephrex op 28-06-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Zephrex schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:19:
Als je voor AW gaat kies dan iig de basis CPU, prestatiewint met de upgrade CPU is het geld niet waard.. En indd sowieso FullHD.. Ik weet niet of je ook rekening heb gehouden met de kortingen. Darkstone heeft daar ergens een mooi topicje voor als het goed is. En hou wat geld apart voor een SSD. (Had ik niet zien staan bij wat je post)..

Ik zit niet thuis dan kan de videokaarten niet bekijken, maar als je echt een game laptop wilt zou ik niet de standaard GPU nemen..? Zet er maar even een vraagteken bij...
Weet dat er kortingen zijn, heb ze er even niet bijgezet hierboven omdat ik niet precies wist hoeveel het zou worden. Denk rond de €300 (epp en shopkorting). De twee AWs die ik bekeken heb zijn met de standaard CPU inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ho0f schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:37:
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ben bereid tot ongeveer 2000 te gaan, als het het waard is (duh).
Naar mijn mening geld voor een ''gaminglaptop'' het nooit waard. Want hele goede prestaties en een laptop gaan amper samen. Of je moet graag een eitje willen bakken tijdens het gamen.

Over de ruimte: Je kan toch je scherm op je kast zetten?
Ik zou 1000 euro in mijn zak steken en voor een gamePC gaan. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je RTWII op max op een (game)laptop kan spelen. Ik heb zelf ooit een gamelaptop gekocht en tot de laatste cent spijt gehad van mijn aankoop. Voor de helft van de prijs had ik een gamePC met veel betere prestaties.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik weet niet welke game laptop jij hebt gehad maar mijn AW word nooit zo warm dat je er een eitje op kunt bakken. Never nooit niet. Ik kan gerust een paar uur Bioshock Infinite op (bijna alles) max spelen. Ik erger me dan eerder aan de fan die wat harder gaat draaien (duh, logisch xD) ... En ik denk dat hij ook geen probleem gaat krijgen met Rome..

Ik ben het met je eens dat je voor dat geld beter PC kunt halen. Maar een AW is zeker geen miskoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:25
Als je inderdaad zegt dat de laptop 99% van de tijd zal blijven staan is een desktop een veel betere keus. En qua ruimte neemt een desktop niet echt meer in. Zeker als je een klein mATX of mini-ITX systeempje bouwt heb je voor minder geld iets klein én krachtig dat ook nog beter is met zicht op de toekomst (upgraden). En een groter scherm is ook gewoon veel leuker.

Maar over gaming laptops kan ik je geen tips geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Tsja, ik zou een desktop alleen op m'n eettafel kunnen zetten. Dan is het gelijk niet echt een eettafel meer en staat dat ding zo in de weg als ik bezoek heb ;) Kast is dan niet het probleem inderdaad, maar een tweede scherm en alles erop en eraan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:27
de prijzen op de alienware site zijn niet de prijzen waar je zo voor kan krijgen :P als je het goed doet kan je de alienware m17x r5 met gtx780m en full hd scherm ( de twee belangrijkste upgrades) voor 2036 euro volgens Darkstone [Ervaringen] Alienware producten - Deel 1
en als de alienware zou kopen met gtx770m betaal je 1733 euro als je dat zou willen doen is de asus ROG zeker het overwegen waard pricewatch: Asus Republic Of Gamers G750JX-T4039H deze is namelijk 170 euro duurder maar komt met 256gb SSD en wat meer RAM
de asus laptops lijken niet te komen met de high end gtx780 ze hadden ook niet de gtx680m. correct me if im wrong ik denk dat de koeling niet toereikend genoeg is. de g75 zijn met de gtx670mx ook al aardig te horen in vergelijking tot mijn alienware met hd7970m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afhankelijk van hoe handig je ben kan je zelf ook een barebone bestellen (clevo behuizing):

http://www.notebookbarebone.de/

Weet niet exact op wat voor een bedrag je dan uitkomt, maar zal lager liggen als een AW variant.

De asus word in Nederland alleen met die vidkaart geleverd, maar in o.a. Belgie & Duitsland heb je hem wel met de 780m dacht ik.
Ik zou sowieso niet voor de 770M gaan, daar had ik meer van verwacht - gemiddeld 5000 3dmarks in 3dm11 - de 7970m haalt daarin tegen gemiddelde een score van 5880
(http://www.notebookcheck....rce-GTX-770M.88995.0.html).
Dat valt dus nogal tegen, en ook een 680m is sneller als de 770m.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
De 770M is vooral een stuk zuiniger , en ja natuurlijk is de 680 sneller dan de 770M..je moet hem ook vergelijken met een 670M ;)

eerlijk gezecht zou ik nu je het geld wel hebt, wel gaan voor een AW..Die leveren over het algemeen net iets betere bouwkwaliteid, en meer optie's..BTO'S zijn prima, maar voor mensen die er niet al te hoge eisen qua bouwkwaliteid aan stellen.

als je nou eens hier kijkt kun je behoorlijk veel te weten komen over kortingen..volgensmij is bij jouw laptop de EPP 5%, en met shopkorting krijg je nog eens 7% terug. 13% korting dus over het algemeen..ach tenminste de helft van het BTW bedrag _O-

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korting is idd wel aantrekkelijk ja, maar ik ben wel benieuwd wat je met extra optie's bedoeld?
Bouwkwaliteit van een AW heb ik jammer genoeg nog nooit mogen bewonderen maar met die van BTO is ook niets mis hoor, ik denk dat de keuze BTO / Alienware voornamelijk met het uiterlijk te maken zal hebben want zover ik weet kan je je BTO exact hetzelfde instellen als een AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Ben inderdaad op de hoogte van de kortingen, zou dan zoals gezegd door Marinell rond de €2000 uitkomen met de opties die ik zou willen (met extra optiesbedoel ik de Full HD en de 780. SSD kan ik er dan eventueel later nog bijzetten). Denk dat ik die €100 extra tov de Asus (wel met SSD, maar zonder 780) er dan wel voor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zit ook te kijken naar een gamelaptop om mn oude toshiba te vervangen, waarbij deze clevo me qua prijs en specs wel interessant lijkt te zijn:

De XMG U702, met:

I7 3820 3.6-3.8
8GB DDR3
750GB
2x AMD Radeon HD7970 2048mb gdr5 = nog een stukje sneller dan de 780gtx

Nou ziet ie er niet zo geweldig uit als de alienware maar de prestaties zijn wel beter.

totaal 1699 incl btw en verzending.

[ Voor 39% gewijzigd door Zeropaid op 30-06-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Laatst online: 30-05 21:15
Ik krijg als het goed is de 10 Juli mijn Alienware 14 binnen...

- ac netwerk+bluetooth
- 765m videokaart
- 16gb geheugen
- full hd
- blue-ray speler

Kwam met EPP op 1590 ex btw uit. Hopelijk kan ik zelf mijn 256GB samsung 840 pro erin zetten!

We shall see =)
Pagina: 1