[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update mijn alienware 17 is eindelijk binnengekomen afgelopen maandag (precies de dag dat ie uitgerekend was 12/8, dus een week of 4 vanaf bestelling naar levering) ik heb de 780m erin laten zetten en dit zorgde voor wat vertraging denk ik.
Qua geluid of ruis... daar heb ik gelukkig geen last van.
Niet om het e.e.a. te derailen nog wel een tip wat betreft de gpu prestaties ik had wat problemen met het switchen naar de dedicated gpu (780m) uiteindelijk heel dom gewoon fn+F5 en restarten probeerde software matig de intel 4600 uit te zetten maar dit lukte niet ;)
Ben erg tevreden met mijn alienware 17, was het wachten zeker waard.
Ik heb er inmiddels zelf windows 8 opgezet dit in combinatie met de 780m en het werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 12:31
Blijf het toch wel vreemd vinden dat mensen bij een laptop blijkbaar (kleine) fouten accepteren ;) Zouden jullie dat ook bij andere producten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Een hele serie AW laptops heeft problemen met geluid. zie hier:

http://forum.notebookrevi...r2-m17x-r4-audio-fix.html

Ik heb het zelf ook met mijn m14x. Had het probleem al vanaf het begin maar nam het niet serieus. Dacht dat het drivers waren of iets anders. Toen ik begon te onderzoeken kreeg ik snel door dat dit toch een serieus issue is. Helaas kan ik nu niet meer onder garantie werken omdat mijn AW uit 2012 is.

Anyway, lekker hoor Alieware. Koop je een laptop van gvd meer dan 2000 euro werkt het geluid radomly niet en is er tot nog toe geen final solution voor het probleem....

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ho0f schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:52:
Blijf het toch wel vreemd vinden dat mensen bij een laptop blijkbaar (kleine) fouten accepteren ;) Zouden jullie dat ook bij andere producten doen?
Is er een laptop die perfect is dan? Dan mag je die opnoemen ;) Elk apparaat heeft iets waar je niet tevreden bent... ongeacht welk bedrag je ervoor neerlegt.

Sommige 'fouten' zijn alleen makkelijker te accepteren dan andere. Als ik plopjes uit mijn speakers hoorde dan zou ik ook flink balen, maar ik heb slechts aan 1 poort ruis, en de andere niet en interne speakers hebben nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
The Inquisitor schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:21:
[...]

Is er een laptop die perfect is dan? Dan mag je die opnoemen ;) Elk apparaat heeft iets waar je niet tevreden bent... ongeacht welk bedrag je ervoor neerlegt.
Dat vind ik dus vreemd ;) . Als ik een TV koop, werkt die, zonder fouten. Als hij dat niet doet breng ik hem terug naar de winkel. Idem met boxen, versterkers, een smartphone, noem maar op. Maar blijkbaar zijn laptops/computers dus anders en "mogen" die fouten hebben. Ben met je eens dat je de afweging maakt over hoe storend de fout is en de moeite/tijd die het kost om hem te repareren (als het iets kleiners was had ik het denk ik ook wel met tegenzin geaccepteerd), maar dat doet niet af aan dat ik een goed werkende laptop zonder fouten verwacht voor m'n geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dus jij hebt niets aan te merken aan je TV, smarthphone, Home Cinema...etc.? Dan ben je oftewel niet kritisch of je hebt écht niets, maar sorry dat laatste geloof ik niet. Ik kan zo dingen opnoemen die ik niet goed genoeg vind aan mijn producten en dat ondanks ik altijd dingen koop waar ik van te voren reviews e.d. van heb gelezen. Telefoon: te kleine accu, TV; irritante piepjes door het menu, (vorige) HCS: kon geen MP4 spelen... etc. en dat zijn ook allemaal dure producten waarbij je verwacht dat daarover na gedacht zou zijn.

Maar nogmaals, ik snap dat *jouw* specifieke probleem erg irritant is, alleen dat is niet hetzelfde probleem waar de rest het over heeft (namelijk de ruis). In jouw geval zou ik hetzelfde vinden en dus zeker reparatie/vervanging aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop hier nu 4 jaar rond, en ben nog nooit een product tegengekomen waar helemaal niets mis mee is. De illusie dat er producten bestaan die perfect zijn is niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Dingen als te kleine accu zijn geen dingen die kapot zijn of niet werken zoals ze zouden moeten, ruis of plopjes of whatever wel. Verschil tussen iets dat kapot is of iets dat niet de specificaties heeft die jij zou willen.

Maar ik hou er over op, heb iedereen genoeg lastig gevallen met m'n frustraties ;) Ik geef wel weer een update als ik van ze gehoord heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoof op 17-08-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
Als ik straks weer die problemen krijg dan ga ik het filmen en posten opt forum hier. en dan ga ik wss ook dell contacteren over dit probleem. Alienware's zijn op het gebied van geluid niet de allerbeste merk ik wel weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:36
Ho0f schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:40:
[...]

Dat vind ik dus vreemd ;) . Als ik een TV koop, werkt die, zonder fouten. Als hij dat niet doet breng ik hem terug naar de winkel. Idem met boxen, versterkers, een smartphone, noem maar op. Maar blijkbaar zijn laptops/computers dus anders en "mogen" die fouten hebben. Ben met je eens dat je de afweging maakt over hoe storend de fout is en de moeite/tijd die het kost om hem te repareren (als het iets kleiners was had ik het denk ik ook wel met tegenzin geaccepteerd), maar dat doet niet af aan dat ik een goed werkende laptop zonder fouten verwacht voor m'n geld.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een tv zonder backlightbleeding of andere ontwerpfouten gezien.
Geen laptop die perfect is, geen enkel desktop component etc.
Ik heb nog nooit een apparaat gezien wat op geen enkel vlak een fout had. Hell, er zitten/zaten plenty fouten in de ontwerpen die wij met onze projectgroep van school hebben gemaakt... Ieder voordeel heeft zijn nadeel
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
HELP, mijn alienware valt sinds vandaag geregeld uit.
Ik heb hem zowel op stroom als op batterij laten draaien..
Die geen absurde temperaturen, iemand een clue hoe ik dit kan achterhalen ??
Maak me nu toch enorm zorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Blijft die in de bios wel draaien? Dus zonder te booten?
En draai eens hardware test? weet zo niet welke FN- dat was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Zag dat er een nieuwe Bios was uitgegeven A04, heb deze gelijk geinstalleerd. Nu aan het testen of hij nog uitvalt... Baart me wel wat zorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
NVM hij blijft random rebooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Accu en voeding eruit en dan op power drukken.
Kijken of ie dan reset oid.
En anders even in dit topic zoeken naar Arron225 (oid username)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boempatat schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:19:
NVM hij blijft random rebooten...
Met een bluescreen? Meestal is dan het RAM stuk of loopt er een driver te bokken.
Ho0f schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 19:57:
Dingen als te kleine accu zijn geen dingen die kapot zijn of niet werken zoals ze zouden moeten, ruis of plopjes of whatever wel. Verschil tussen iets dat kapot is of iets dat niet de specificaties heeft die jij zou willen.

Maar ik hou er over op, heb iedereen genoeg lastig gevallen met m'n frustraties ;) Ik geef wel weer een update als ik van ze gehoord heb.
Dat zeg ik. Ik heb nog nooit een product gezien waar niet minstens 1 ding heel erg mis mee was. Mijn latitude heeft een prut touchpad en de magnesium rand verliest zijn verf. Opperlaptop XPS 15 heeft een luidruchtige fan en niet werkende USB 3.0. En dat is dan een laptop waarbij relatief gezien erg weinig problemen bestaan.

Met elke laptop is wel iets fundamenteels mis, en dan heb ik het niet over dingen die in de specificaties staan.

De geluidsproblemen zijn overigens niet voorbehouden aan alienware. Ook met de asus N serie hoor ik daar veel mensen over klagen. En dan te bedenken dat asus veel geld steekt in de marketing van audio partnerships met die serie laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Heb net de hardware testen gedaan waar niets speciaal uitkomt. Heb enkel gemerkt dat er bij integrated graphics not detected stond... draai momenteel wel in dedicated mode

Nope geen bluescreen gewoon plots rebooten

[ Voor 11% gewijzigd door Boempatat op 18-08-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boempatat schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:32:
Heb enkel gemerkt dat er bij integrated graphics not detected stond..
Dat lijkt mij ook de bedoeling in dedicated mode. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Zelfs in de bios ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt af van de implementatie van het bios. De meest waarschijnlijke implementatie is dat de videokaart simpelweg wordt losgekoppeld met een paar muxers. Dan zie je hem ook niet meer als het BIOS simpelweg alle devices enumerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Heb een vermoeden dat het toch iets met de grafische kaart te doen heeft gezien deze heel de tijd aan het blazen is...

Heb hem nu even op de integrated graphics lopen, ga maar eens de drivers van dell er terug op zetten..

Edit het is de CPU die zo stond te blazen.. Iemand advies ?

[ Voor 12% gewijzigd door Boempatat op 18-08-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
dedicated gpu drivers deinstaleren?
en dan volledig op intel draaien, als alles dan werkt dan weet je zeker dat het de dedicated gpu is (of de drivers daarvan)

Oh, het was dus de cpu, niet gpu :/

[ Voor 12% gewijzigd door DCG909 op 18-08-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
de CPU is aardig vel qua fan hoor. Ik hoef maar even mijn processor op 20 te hebben en hij slaat meteen aardig hard aan. terwijl de CPU helemaal niet warm word of dergeijke, de fan is gewoon wat hysterisch.
Terwijl de fan van de GPU weer vet loom is en bijna nooit blaast :+

Kan zijn dat je CPU gewoon naar de filistijnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou dan vreemd zijn. CPU's behoren tot de componenten die het minst stuk gaan. Je hoort wel eens van mensen die jaren in een computerzaak hebben gewerkt dat ze nog nooit een defecte processor hebben gezien.
Coehinator schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:35:
de CPU is aardig vel qua fan hoor. Ik hoef maar even mijn processor op 20 te hebben en hij slaat meteen aardig hard aan. terwijl de CPU helemaal niet warm word of dergeijke, de fan is gewoon wat hysterisch.
Terwijl de fan van de GPU weer vet loom is en bijna nooit blaast :+
Dat is op zich best logisch. Een moderne GPU is zo belachelijk snel dat hij buiten games waarschijnlijk nooit langer dan een paar miliseconden aan slaat. Daarnaast heeft de GPU heatsink meer massa, en wordt deze dus minder snel heet.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik zou het ook erg vreemd vinden, maar t valt nog niet uit te sluiten dat t niet zo is.
Ik heb ooit eens een soortgelijk probleem gehad, maar dat was toen de hardeschijf die voor een bootloop en bluescreens zorgde. De print van de schijf was niet helemaal fris meer...

@darkstone Thanks voor de opheldering. zo had ik er nog niet over nagedacht. De GPU heeft ook een grotere heatsink, en een grotere fan als ik t zo bekijk

[ Voor 22% gewijzigd door Coehinator op 18-08-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Volgens de Intel Processor Test is er niets mis met de i7...
Net een clean install gedaan en hij staat nu toch al 4u te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
De CPU fan slaat 'hoorbaar' aan op zo'n 50 graden als je de fan écht goed hoort zittie eerder rond de 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Misschien was het dan een rotte registry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Na Alien Autopsy gedraaid te hebben lijkt er geen vuiltje aan de lucht... Toch maak ik me zorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik start hem vannochtend op, uit sluimermodus en dan krijg ik het weer. de luide sis en geen geluid, ik heb het gefilmd zodat jullie een beetje weten waar ik het over heb.

Filmpje te downloaden uit mijn dropbox

ps. let niet op de aimbot :+

[ Voor 6% gewijzigd door Coehinator op 20-08-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Alien autopsy pakt ook niet alles :/
Ehhhh. misschien kun je Memtest proberen en nog wat andere tools (ik heb zelfs LinX een 3 tal runs laten doen, maar dan moet je de laptop wel op boeken zetten om ervoor te zorgen dat je ventilator alle lucht aan kan zuigen die het wil)

@Warapapaba.
Ik krijg een 404 error als ik de pagina open :/ werkt nu wel.

Lijkt wel een stofzuiger :?

[ Voor 7% gewijzigd door DCG909 op 20-08-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
DCG909 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:38:
Alien autopsy pakt ook niet alles :/
Ehhhh. misschien kun je Memtest proberen en nog wat andere tools (ik heb zelfs LinX een 3 tal runs laten doen, maar dan moet je de laptop wel op boeken zetten om ervoor te zorgen dat je ventilator alle lucht aan kan zuigen die het wil)

@Warapapaba.
Ik krijg een 404 error als ik de pagina open :/
Probeer nog eens? Hij was zonet niet 100% geupload :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
heb je al een reboot geprobeerd?
gekeken of er geen lange haar oid bij de fans erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ja een reboot is de oplossing ook, maar heb dit nogal regelmatig, En de fans zijn het sws niet. het is 100% zeker de speakers. maar wel vreemd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Toch vreemd, ik heb het wel eens gehad dat de Alien FX driver crashed oid, dus dan heb je geen controlle over je lichten meer, ze staan wel aan, maar that's it. maar dit lijkt me wel een echt probleem en ook meer elektronisch gezien, omdat je het geluid uit zet en het nog steeds aanwezig is...

Filmpje even doorsturen naar Dell lijkt me wel handig, expliciet met de melding dat het de speakers zijn en niet de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik heb allen geen zin om m op te sturen of dergelijke. maar ik ga even een supportticket aanmaken bij dell :O
Mijn FX werkt naar behoren onder dit geruis dus dat is t ook niet.
en zoals nu werkt t geluid gewoon weer normaal en is er niks aan het handje :S

Support ingediend, Maar ik heb eerst even om het volgende gevraagd.
Een officiele alienware windows 8 CD, dus niet de all in one die ik heb gebruikt.
En de juiste driverinstallatievolgorde, voor de 17. alleen de oude van de m17x R4 is te vinden. en ook niet juist onder windows 8.

Kan natuurlijk zijn dat het hier is misgegaan, dus wil dat eerst kortsluiten voordat iemand in mijn laptop gaat hakken

[ Voor 62% gewijzigd door Coehinator op 20-08-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Kleine update: Na een herinstallatie van Windows 8 werkt de Killer WiFi adapter weer super, haal weer downloadsnelheden (stabiel) van 50mbit. Wel lijk ik nu ook last te hebben van de ruis waar hier al zoveel over is gesproken (misschien is het dus driver gerelateerd, want ik had eerst de driver er niet van geïnstalleerd).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Het zou mooi zijn om te horen dat de ruis driver gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Coehinator schreef op zondag 28 juli 2013 @ 01:27:
Ik kan mijn HDD er morgen even uithalen. werk op SSD hdd is alleen voor onnodige data.

nu heb ik het volgende gevonden.
een soort Ambilight voor je Alien. Vond dit programma op internet. Niet officieel geschreven voor Alien's maar werkt perfect. Dit zorgt er dus voor dat je alienFX de huidige beeldschermkleur toont.

Download

Heb er zonet film mee gekeken. eigenlijk net iets te langzaam maar ik vind het leuk
Weet niet of jullie het al kenden. maar voor degene die het niet kenden. hier is het...
Die link doet het niet meer, hier de nieuwe:

http://dl.dropbox.com/u/1089880/Lightpack%20AlienFX.zip

(ik host het niet)

• Coehinator
Mijn dropbox heeft raar gedaan, ik ging het zelf hosten aangezien ik niet wist hoelang die host, want die dateert al van 2011, het nog deed. ik ga de link fixen :)

• akirasendoun
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-01 00:25
.

[ Voor 98% gewijzigd door akirasendoun op 22-08-2013 14:11 ]

• Coehinator
Geloof niet dat t helemaal goed gaat met die plaatjes, ik krijg een chinees jongetje met blauwe plekken te zien? :')

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Idem.

Ik heb deze ochtend gezocht naar meer AlienFX programma's maar daar zijn er dus niet zoveel van. Ik probeer nog wel lightpack beter te configureren zodat het beter aanpast aan het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen,

Na heel veel keren de Alienware Ervaringen topic gelezen te hebben, heb ik toch maar besloten een Alienware te halen. Dit wordt mijn eerste Alienware en ben dus heel benieuwd hoe het me gaat bevallen. Dit is het systeem:

Alienware 17 basis, Windows 8 64bit , Nederlands

Memory
16GB Dual Channel DDR3L 1600MHz

Video Card
NVIDIA® GeForce® GTX 780M, 4GB GDDR5

Processor
Intel® Core™ i7-4700MQ processor (6MB Cache, tot 3.4GHz met Intel® Turbo Boost)

Driver
5G WiFi Broadcom 4352 802.11n/ac and Bluetooth 4.0

Hard Drive
750GB 7200RPM SATA 3Gb/s

Operating System
Windows 8 64bit , Nederlands

CD ROM/DVD ROM
DVD +/-RW-STATION

Wireless
Broadcom 4352 802.11 ac 2x2 and Bluetooth 4.0

LCD
17.3 inch (439.42 mm) WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display

Ik heb hem op 6 Augustus besteld en de geschatte leverdatum staat op 10 september. Een behoorlijke tijd zit er tussen maar volgens mij is dat nogal standaard bij Dell toch? Anyway, cant wait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 01:06:
Ik heb hem op 6 Augustus besteld en de geschatte leverdatum staat op 10 september. Een behoorlijke tijd zit er tussen maar volgens mij is dat nogal standaard bij Dell toch? Anyway, cant wait :)
Levertermijnen zijn afhankelijk van de moederborden en de GTX780M. Die zijn volgens de laatste geruchten niet meer voorradig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
RoofTurkey schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:47:
Kleine update: Na een herinstallatie van Windows 8 werkt de Killer WiFi adapter weer super, haal weer downloadsnelheden (stabiel) van 50mbit. Wel lijk ik nu ook last te hebben van de ruis waar hier al zoveel over is gesproken (misschien is het dus driver gerelateerd, want ik had eerst de driver er niet van geïnstalleerd).
Hmmm, is het dan ook hoofdzakelijk een windows8 probleem?
Ik heb sinds gisteren ook een surface RT tablet met windows 8, maar het viel mij op dat die ook ongelofelijk veel ruis op de.koptelefoon aansluiting heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
DCG909 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:25:
[...]

Hmmm, is het dan ook hoofdzakelijk een windows8 probleem?
Ik heb sinds gisteren ook een surface RT tablet met windows 8, maar het viel mij op dat die ook ongelofelijk veel ruis op de.koptelefoon aansluiting heeft :/
Dit ga ik binnenkort ook even testen

Edit: hebben mensen met W7 hier last van?

[ Voor 5% gewijzigd door The Inquisitor op 23-08-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ik kom er net achter dat Dell de datum als maand/dag/jaar laat zien ipv dag/maand/jaar.. Dus het staat op 9 oktober T.T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:21
Ik heb vorige week zondag ook een Alienware 17 besteld. Levertijd bij bestellen was 11-9-2013.

Woensdag is de status van de bestelling veranderd naar verzonden, maar tot op heden kan ik het pakket niet volgen via UPS. Het enige wat er staat is dat een verzendlabel is aangemaakt en dat UPS de zending nog niet heeft ontvangen.

Moet ik mij stilaan zorgen maken of komt dit vaker voor? Ik had gehoopt de laptop begin volgende week in ontvangst te mogen nemen, maar nu ben ik daar niet zo zeker van.

Overigens heb ik geen mail van Dell ontvangen dat mijn bestelling verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@The Inquisitor.

Ik heb er met mijn R4 wel wat last van, maar dat is hoofdzakelijk enkel te horen als het echt stil is, het is meer een soort achtergrond geluid :/
Maar misschien dat jullie nieuwere drivers (die ook in windows 7 zouden moeten werken) het dan wel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Het gekke was, ik heb nu voor het eerst externe speakers aangesloten en hoorde het nauwelijks op poort 2, toen ging ik voor de grap poort 1 proberen maar dat was een duidelijke ruis. Toen weer terug in poort 2, had ik daar ook een duidelijke ruis... toen was ik niet blij :p Vervolgens instellingen teruggezet in Alienware Audio en nu is het weer normaal... (dus poort 1 ruis, poort 2 nauwelijks, vaak niet hoorbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Naja om het geruis kan ik me niet echt zorgen maken, ik moet me best doen om het te horen...
Ik maak me meer zorgen om t probleem wat ik hier eerder meldde, waar dell nogsteeds niet op gereageerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 13:32
Vanmorgen is mijn Laptop geleverd, vermoedelijk binnen een record tijd.

Order bevestiging 16-08-2013, afgeleverd 26-08-2013 11:20 uur.

Betreft de volgende samenstelling: (onderdelen waarschijnlijk beter op voorraad dan het systeem om de 780m heen)

Intel Core i7-4700MQ (6MB Cache, up to 3.4GHz w/ Turbo Boost)
17.3 inch (439.42 mm) WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display
16GB Dual Channel DDR3L at 1600MHz
750GB 7200RPM SATA 3Gb/s
NVIDIA GeForce GTX 770M with 3GB GDDR5
(meer spec info niet nodig denk ik?)

Zeer tevreden met de levertijd + hulp vanuit dell // hulp van de accountmanager via de DELL-chat :)

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag over de m17x r4

weet iemand hoe ik het kan oplossen dat de gtx 680m bij 65 gr niet als een gek loeit
want zie op youtube filmpjes dat ze de 73 gr halen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Wat is het probleem nou? Je GPU wordt niet warmer dan 65 graden? Of bij die temperatuur is de fan luidruchtig? Indien dat laatste, hoe luidruchtig, bij 65 gr staat de fan natuurlijk aan (maar zeker niet op 100%), als dat je niet bevalt moet je de rpm op graden aanpassen met bijv speedfan, maar dat is op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:08
Heb even een vraag.

Ik kan via via een m17x r4 kopen met i7 3630qm en hd 7970m van een half jaar oud.
Zijn er punten die ik extra moet nakijken?
Zijn er programmatjes die een goed beeld geven of cpu en gpu nog goed zijn. Gebruik zelf passmark maar vraag me af of er betere zijn die in een korte tijd een duidelijk beeld geven?
Ik weet dat ik voor de garantie de service tag over moet late zetten.

Iedere andere tip is welkom.

Edit: valt er ook te controlere of die gestole is?

[ Voor 5% gewijzigd door Pjotter87 op 27-08-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd het is dat hij in 1x vollop aanslaat als hij op 66 gr komt wil dat gelijkmatig laten werken heb al speedfan
geprobeerd maar werkt niet hij detecteert de fans niet
The Inquisitor schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:52:
Wat is het probleem nou? Je GPU wordt niet warmer dan 65 graden? Of bij die temperatuur is de fan luidruchtig? Indien dat laatste, hoe luidruchtig, bij 65 gr staat de fan natuurlijk aan (maar zeker niet op 100%), als dat je niet bevalt moet je de rpm op graden aanpassen met bijv speedfan, maar dat is op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:12:
idd het is dat hij in 1x vollop aanslaat als hij op 66 gr komt wil dat gelijkmatig laten werken heb al speedfan
geprobeerd maar werkt niet hij detecteert de fans niet

[...]
Dit al gelezen?

http://forum.techinferno.com/hwinfo32-64-discussion/65-alienware-fan-control.html

Is een aardig topic daarover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey enorm bedankt !!! doet het nu prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:19
Nu 490 euro korting op het model met de 4800mq en de GTX770m. Ze geven het bijna weg. Jammer dat in dat model de 780m niet meer te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Nieuwe AlienFX software gevonden! Heb werkt ongeveer zoals Lightpack maar simpeler, minder buggy (vind ik) en meer opties. Averagepicker (zoals Lightpack), Nightmodus (geen idee) en Wallpaper (past AlienFX aan op je huidige wallpaper).

Download: http://ojso63.1fichier.com/
(je moet op dat rood omringende blokje klikken om de download te starten, telecharger ofzo staat erop)

Credits naar Ryoga

Edit: of op mijn dropbox

[ Voor 11% gewijzigd door The Inquisitor op 29-08-2013 14:06 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Update 2: Probleem met het toetsenbord werd niet opgelost door de connector in het moederbord los en vast te doen. Nu is de meest waarschijnlijke oplossing om de kabel in het toetsenbord los en vast te doen, alleen wil Dell geen monteur daarvoor sturen (omdat het buiten de NBD garantie valt en), omdat de monteur dan mogelijk het moederbord moet vervangen maar die willen ze niet meegeven. Nu kreeg ik dus als enige oplossing om hem op te laten halen, +/- 8 (werk?)dagen kwijt te zijn, 160€ vooruit te betalen en dan zou het worden opgelost...

Dan maar met een extern toetsenbord werken :-( .

Edit: De kabel in het toetsenbord is moeilijk te bereiken, vandaar dat ik het zelf niet heb geprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door RoofTurkey op 29-08-2013 11:28 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Als ik nou een mooie AlienFX morph heb gevonden, dan heb ik dit voor een hele zone staan, maar nu wil ik dit voor elke zone toepassen, hoe doe ik dit? Iemand een idee? Ik krijg het niet voor elkaar om het te copy-pasten ofzo, en ook niet om alles tegelijk toe te voegen (je kunt wel 1 kleur toepassen op alle zones, maar niet +'jes met kleuren toevoegen...)

Iemand die het weet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Nieuwe laptop is besteld: Alienware 17 met 4900MQ, 780M en 3D scherm. Verwachte verzenddatum: 23-9
Kan niet wachten :9
Ik heb mijn werkgever ingeschreven voor de VIP deals, dus ik krijg naast de 300 euro korting van Dell ook nog eens de 10% VIP korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Oke, dit is wel raar. ik probeerde even tegelijkertijd de geluidsuitgangen te gebruiken, 1 voor me oortjes en 1 voor de stereo. en het geluid word in een keer heel slecht, en schel. heeft iemand ditzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:59

Thermometer

Whoop Whoop!

biobak schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:00:
Nieuwe laptop is besteld: Alienware 17 met 4900MQ, 780M en 3D scherm. Verwachte verzenddatum: 23-9
Kan niet wachten :9
Ik heb mijn werkgever ingeschreven voor de VIP deals, dus ik krijg naast de 300 euro korting van Dell ook nog eens de 10% VIP korting.
Wow, hoe krijg je dat voor elkaar :P Ik heb 12 aug die van mij besteld met een 4800MQ, 780M en 3D scherm en die stond 13 aug al op 25 sept verzenddatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Thermometer schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:33:
[...]

Wow, hoe krijg je dat voor elkaar :P Ik heb 12 aug die van mij besteld met een 4800MQ, 780M en 3D scherm en die stond 13 aug al op 25 sept verzenddatum.
Verzenddata zijn nu minder ver in de toekomst. Blijkbaar zijn de onderdelen niet meer in back order. Grote kans dat die van jou eerder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Coehinator schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:53:
Oke, dit is wel raar. ik probeerde even tegelijkertijd de geluidsuitgangen te gebruiken, 1 voor me oortjes en 1 voor de stereo. en het geluid word in een keer heel slecht, en schel. heeft iemand ditzelfde probleem?
Ik heb het eens geprobeerd maar het klonk prima eigenlijk.

Staat ze beide wel op hoofdtelefoon? En niet toevallig op central/front/rear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
The Inquisitor schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:26:
[...]

Ik heb het eens geprobeerd maar het klonk prima eigenlijk.

Staat ze beide wel op hoofdtelefoon? En niet toevallig op central/front/rear
Hmmm, daar heb ik niet naar gekeken. Maar zou best kunnen. Ga t vanavond later nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Hopolakee, probleem 2 is in de pocket,
Nu dus geen ruis, maar een of ander piepruisgeluidtoontje, via de uitgang, Als ik de jackplug eruit haal, krijg ik het "oude" ruis uit mijn speakers, zoals in het eerste filmpje. Maar via de speakers klinkt t nog leuker...

Klik hier voor filmpje over de interne speakers.
Klik hier voor filmpje via audiouitgang

Nu denk ik zelf niet, dat dit nog aan de drivers ligt...

Edit; Nu word ook mijn muziek onderboken door ruis af en toe... Volgensmij heb ik echt een probleem

[ Voor 7% gewijzigd door Coehinator op 03-09-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05-2019
Zo, na bijna een jaartje een m17 r4 te hebben zonder problemen, heb ik zelf een upgrade gedaan.
Samsung evo 250g, 8g vengeance geheugen er in gedaan en win8.
Dit is de eerste keer dat ik een ssd in mijn bezit heb en ik moet zeggen, WAT EEN VERSCHIL in snelheid!
Win8 is wel wennen in plaats van win7 maar werkt lekker.
De twee vengeance chipjes van 4g in slot 1 en 2. De 6g die er al in zat, zit nu in slot 3 en 4.

Maar nu.. Ik heb een clean install gedaan van het OS, dus ook alle drivers op nieuw er op gezet, alleen de intel graphics driver geeft een error en installeert niet, via de Dell site en de intel site geeft de driver de zelfde error.
weet iemand waarom?
En beïnvloed het mijn laptop dat ik 2 soorten geheugen er in heb zitten (wist even niet waar ik het anders moest laten? De Corsair zit in slot 1 en 2 dus het moederbord zal eerst het vengeance geheugen aanspreken.

En bij het upgrade de oneffenheid van mijn toetsenbord kunnen maken, er lag een kabeltje niet goed in de goot.

Cheers, Monky.

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Driver zou niet kunnen werken onder windows 8, kijk dat even na, en download anders gewoon die van intel.
Ram geheugen is gewoon ram, en dat zal verder geen invloed hebben op het systeem, het enige is, Mocht het Corsair geheugen lager geklockt zijn, draait de rest van de chips op die laagste snelheid, maar dat merk je verder toch niet.

En windows 8 boot ook sneller dan 7 + SSD is straaljager vergeleken met Win7+HDD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
Bedankt voor de info!
Straaljager kun je wel zeggen ja. Als ik er wielen onder zou zetten en wat afval in zou doen dan was het Back To The Future :+

Zal het nog eens proberen via intel..

Net gewisseld tussen de ati en intel gpu, driver schijnt gewoon te werken... vreemd dat ie dan een foutmelding geeft.

of topic ; als ik Firefox draai geeft de window van Firefox een soort van artifacts in beeld (zwarte blokken willekeurig ergen in beeld). dat deed Firefox met de win7 installatie maar nu ook bij win8. Heeft iemand een oplossing hier voor? Bij EI heb ik er geen last van, of ligt het aan de 7970m driver?

Cheers Monky!

[ Voor 53% gewijzigd door monkyswing op 03-09-2013 22:05 ]

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
monkyswing schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:41:
of topic ; als ik Firefox draai geeft de window van Firefox een soort van artifacts in beeld (zwarte blokken willekeurig ergen in beeld). dat deed Firefox met de win7 installatie maar nu ook bij win8. Heeft iemand een oplossing hier voor? Bij EI heb ik er geen last van, of ligt het aan de 7970m driver?
Probeer eens hardware acceleration uit te schakelen in Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkyswing
The Inquisitor schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:51:
[...]

Probeer eens hardware acceleration uit te schakelen in Firefox
Ja, te gek. probleem opgelost. Hartelijk dank!

natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Dell heeft gereageerd op mijn eerdere support aanvraag:

Ze gaan me van een USB stick met installatiemedia van Windows 8 voorzien, die word verzonden naar mijn adres. zo kan ik dus de officiële Windows 8 voor de Alienware installeren en hopelijk lost dat mijn geluidsprobleem ook op :) Duurde wat lang. maar ik heb vertrouwen erin dat het goed komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Voor gratis?

• Coehinator
Ik ga er niet vanuit dat dit geld gaat kosten.
maar zo wel dan vermeldt ik het hier wel :D

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Graag haha. Zeker als het een AW USB stick is :p

• DCG909
Ik denk dat het een gewone USB stick zal zijn, niet iets speciaals ;)
Anders is het wel jammer dat ik dan wel al een installatie media heb (DVD) :/

Ah, well. Ik zou er niet echt treurig om zijn ;)

• Coehinator
Word me niet om een betaling gevraagd, word morgen bij me aangeboden via koerierdienst!
Ben blij dat het nu opeens zo snel gaat :)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Lekker, ik zou er ook wel 1 willen, is wel handig voor clean install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Goed, USB is netjes aangekomen, en is nou niet echt wat je zegt iets speciaals:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70221077/Alienwareforum/2013-09-06%2017.25.37.jpg

Ook lijkt het zo dat er gewoon een standaard Windows 8 Dell versie opstaat, en geen Alienware. Ga het nu eens installeren en kijken hoe t loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Helaas geen Alienware logo, bummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Long awaited:
http://anandtech.com/show...17-gaming-notebook-review
Review van anandtech.
When testing the MSI GT70 Dragon I was used to seeing sustained boost speeds above 900MHz on the 780M. What I found was alarming: with the default BIOS, the Alienware 17 was needlessly throttling the 780M during Tomb Raider's benchmark and probably others. Despite the GPU never running hotter than 67C, the Alienware 17 was knocking the GPU speed down to just over 600MHz. So of course the system was quiet, it wasn't even allowing the GPU to really be stressed.
8)7

Dat is dus de verklaring voor de ietswat vreemde scores bij de GTX 780m.

Verder lijkt er niet veel verbeterd ten opzichte van de M17x R3/4. Dat hoeft ook niet, maar in combinatie met de prijsstijging geeft dat de concurrentie (lees: asus) welke vorige generatie alleen maar in de schaduw van alienware stond opeens een licht voordeel.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Fijn, de herinstallatie van Dell heeft weinig uitgemaakt, het probleem is er nogsteeds.
Ben erg bang dat dit een reparatie word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Had je al nieuwere biossen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ja, Ik heb de allernieuwste erop staan... Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:45

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik heb een Alienware M17x R4 met een Killer Network kaart maar thuis haal ik maar 250 kbps per seconde. Hier is dit normaal want mijn netwerk thuis is maar 2mb ofzo :P Maar als ik bij vrienden ben en ik zit op het wireless netwerk dan haal de download snelheid maar 150kbps terwijl deze mensen glasvezel hebben. Prop ik er vervolgens een kabel in raakt hij wel de 1mb snelheid.. Maar hoe kan ik dit fixen want volgens mij staat er ergens een instelling compleet verkeerd

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Wat voor router hebben ze?
Hoeveel draadloze apparatuur is daar op aangesloten, waar staat de router (betonnen muren etc)?

Hoe staat de killer driver ingesteld met de snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-07-2022
Moet even mijn gram kwijt, ik probeer al geruime tijd (2 maanden) een alienware Laptop te bestellen maar helaas gaat niets bij Dell zoals het naar mijn idee zou moeten gaan.

Ik heb indertijd een offerte aangevraagd (ja helaas maar 2 dagen geldig) om als ik het geld bij elkaar had de bestelling volgens de specs van de offerte te plaatsen. Eenmaal aangekomen op de besteldag werd ik geconfronteerd met "kortingsdagen" waarbij ze voor het gemak de GTX780 van Nvidia die ik eerst wel kon bestellen, uit het selectielijstje van de goedkopere modellen hadden verwijderd. Ik dus bellen om uit te zoeken of ik dit niet alsnog kon bestellen (achterdeurtje), maar dat was niet mogelijk en ik moest maar wachten tot het op de site weer mogelijk was. Na meerdere malen gebeld te hebben eindelijk wel een vriendelijke/behulpzame medewerker gesproken, deze medewerker heeft mij echt proberen te helpen maar helaas ook hij krijgt een rood kruis te zien bij het keuze menu van de videokaarten, waardoor ook hij het niet kan aanpassen/bestellen.

Nu 2 maanden verder is mijn bestelling nog niet geplaatst.Vandaag doorverbonden door mijn contactpersoon naar de Technische dienst en hier werd mij verteld dat de GTX780 niet meer leverbaar word in de "goedkopere" modellen 8)7 Heb maar gelijk doorgevraagd of er eventueel ook AMD versies uitkomen en dit werd bevestigd. Ze komen halfverwege Oktober met de R6 (althans dit werd mij verteld, natuurlijk afwachten wat er waar is) en hier blijken meer mogelijkheden mee te zijn en dus ook AMD in te verkrijgen is :)

Al met al vind ik de gang van zaken bij Dell zeer vreemd, eerst is het wel mogelijk om het te bestellen en opeens niet meer. Ik vermoed zelf om de verkoop van de duurste variant in Europa te stimuleren (lekker klantvriendelijk). Nog opvallender is dat het in America nog wel mogelijk is.

Zeer teleurgesteld omdat het lijkt alsof ze mijn geld niet willen hehe, nu maar een maandje wachten (kan er nog wel bij). En ja heb alternatieven overwogen maar vind het design en wat ik lees over performance het wachten en geld waard.

En waarom dan niet de GTX770 die wel leverbaar is( verschil tussen 770 en 780 is 30%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:22

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Topicstarter
Ik zit zelf weer eens rond te kijken naar een nieuwe game pc en besef me dat Alienware met weinig innovatieve zaken komt. Hoe oud is het ontwerp van de Aurora wel niet? Beetje leuk aankleden is er ook niet echt bij als ik eens een lijstje maak: 512 GB SSD -> € 1.010,-.....ik heb het er best voor over om max 10% extra te betalen voor stukje branding, maar wat ze rekenen voor een wat zwaardere configuratie is zwaar overdreven (lees: absurd).

Lijkt wel alsof er bijzonder weinig puf en fut zit daar. Ze hebben de meest makkelijke omgeving/toegang voor hardware onderdelen en zouden toch in staat moeten zijn om veel meer te kunnen bieden (concurrerend, kwaliteit, service etc.), maar dat gevoel bekruipt me niet echt de laatste tijd. Ook op hun site krijg ik error na error als ik een lijstje wil samenstellen (Chrome geprobereerd, op het werk met Explorer etc.).

Wil er geen azijn pis verhaal van maken, maar het voelt toch aan alsof het ze geen donder interesseert meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Sowieso moet je niet zomaar componenten aanklikken bij Alienware (ook niet bij Dell). HDD's en RAM kun je makkelijk zelf vervangen/uitbreiden en dat kan dan ook voor een VEEL lagere prijs. Je moet niet het systeem beoordelen op de prijs wanneer je lukraak leuke componenten kiest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
The Inquisitor schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:30:
Sowieso moet je niet zomaar componenten aanklikken bij Alienware (ook niet bij Dell). HDD's en RAM kun je makkelijk zelf vervangen/uitbreiden en dat kan dan ook voor een VEEL lagere prijs. Je moet niet het systeem beoordelen op de prijs wanneer je lukraak leuke componenten kiest ;)
Dat is ook precies mijn punt. Ik snap dat er mensen rondlopen die denken dat 16 gig geheugen zwaar nodig is en lukraak upgrades aanklikken en de hoofdprijs bepalen, maar ergens zou Dell toch ook wakker genoeg moeten zijn om de klant een fatsoenlijke prijs aan te kunnen bieden, dus wel met 'normale' upgrade prijzen. Je wilt immers de klant zoveel mogelijk pleasen lijkt mij...De meeste klanten die een Alienware overwegen zitten doorgaans ook genoeg in het wereldje van high-end componenten (even een inschatting van mijn kant), dus echt tactisch voelt het niet aan.

Misschien dat de cijfers iets heel anders laten zien en loopt Dell stilletjes aan gruwelijk hard binnen (ik vrees dat ik wat naïef ben soms ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Persoonlijk vind ik de Aurora ook wel mooi, maar de upgrade prijzen slaan inderdaad echt 3x nergens op. Hierdoor lijkt die Asus Windturbine toch wel wat strakker geprijst dan ik eigenlijk dacht :P .
Afbeeldingslocatie: http://flyingsuicide.net/wp-content/uploads/2012/09/asus-rog-tytan-cg8890-gaming-pc-3.jpg

Dan raad ik je toch aan om gewoon je eigen desktop samen te stellen, heb je toch een stuk meer keuze (en nog voor minder ook).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
RoofTurkey schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:57:
Persoonlijk vind ik de Aurora ook wel mooi, maar de upgrade prijzen slaan inderdaad echt 3x nergens op. Hierdoor lijkt die Asus Windturbine toch wel wat strakker geprijst dan ik eigenlijk dacht :P .
[afbeelding]

Dan raad ik je toch aan om gewoon je eigen desktop samen te stellen, heb je toch een stuk meer keuze (en nog voor minder ook).
Zit inderdaad ook wat te vergelijken her en der. Gamepc.nl komt nog best aardig naar voren met een goede prijs. Ga ik dan Alienware gedag zeggen.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Wat je ook doet, ga niet naar gamepc.nl om een pc te halen. Ze hebben niets speciaals te bieden, maar vragen gewoon een flinke prijs voor upgrades (niet zo flink als Dell natuurlijk). Persoonlijk zou ik eerder Alternate aanraden, die hebben goede service en hele scherpe prijzen.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 13:32
koelebobes schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:00:
Ik heb een Alienware M17x R4 met een Killer Network kaart maar thuis haal ik maar 250 kbps per seconde. Hier is dit normaal want mijn netwerk thuis is maar 2mb ofzo :P Maar als ik bij vrienden ben en ik zit op het wireless netwerk dan haal de download snelheid maar 150kbps terwijl deze mensen glasvezel hebben. Prop ik er vervolgens een kabel in raakt hij wel de 1mb snelheid.. Maar hoe kan ik dit fixen want volgens mij staat er ergens een instelling compleet verkeerd
Zelf heb ik, sinds ik mijn Alienware 17 heb, veel "spike lag" gehad, wired. Na veel googlen, forummen schijnen de Killer drivers het niet al te best te doen op non-english windows versies (weet niet of jij NL versie hebt)

Na installeren van oudere versie drivers + de 2 aanpassingen in regedit lijkt het probleem verholpen te zijn.

Note:
In de mijne zit een broadcom BCM20702 wireless (tot zover geen problemen)
Een Killer e2200 netwerkkaart waarmee ik veel lagspikes had. (/t pingen naar router (Ziggo modem) gaf om de 20pings uitschieters naar 850+ ms))

Deze windows 8 oplossing video lijkt te werken op mijn windows 7 installatie. Geen idee of dit jouw helpt op wireless.

Overall weet ik nog niet zeker of de mijn functioneert naar behoren, te druk met netwerkkaart (in game lag) bezig geweest i.p.v. op in game prestaties te letten. WoW, D3, LoL lijken iig appeltje eitje :)

Commandcentre geeft geen temperaturen weer, dus loop nog beetje te klungelen met de MSI Afterburner tool, maar (nog niet?) nerd genoeg om dat alles met gemak te monitoren :(
Tot noch toe zeer tevreden met aankoop! op netwerkkaart 0,0 problemen in de eerste 2 weken :X

#update: Lagspike lijken in wow nog voor te komen, echter zonder verhoging in latency :S heel vreemd. Instant casts met vertraging, ondanks de 19ms. Kan duiden op packetlosses, zal morgen nog eens kijken. Met zekerheid is vast te stellen dat er iets niet goed zit met de Killer e2200

[ Voor 7% gewijzigd door FlitzZ op 09-09-2013 22:40 ]

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Een desktop zou ik altijd zelf maken, dat is gewoon veel goedkoper en de componenten passen (afhankelijk van het budget) veel beter bij je eisen en wensen.

Zelf vind ik het leuker om de pc zelf in elkaar te zetten, dan weet je dat het goed is (geen opvul materiaal in de kast, een stikker op de koeler, of schroeven die niet helemaal vast zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Laatst online: 10:11
FlitzZ schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:56:
[...]

#update: Lagspike lijken in wow nog voor te komen, echter zonder verhoging in latency :S heel vreemd. Instant casts met vertraging, ondanks de 19ms. Kan duiden op packetlosses, zal morgen nog eens kijken. Met zekerheid is vast te stellen dat er iets niet goed zit met de Killer e2200
Als je meer weet, deel gerust je oplossing .; ik heb constante frame drops / lag spikes in LOL, en nog steeds niet gevonden waarom. Ping springt constant van 40 naar 300 enz (alienware 17r3) (ook met killer kaart)
Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste