[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
E2200 is een LAN kaart? Ik merk geen enkel probleem daarmee, ping is in BF3 servers constant (Duitse servers bijv 16 ms). L4D2 ook een constante (en lage) ping.

Op Windows 8, geen driverupdate uitgevoerd.

Stuurprogramma versie: 8.0.2.40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 13:32
coase schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:17:
[...]

Als je meer weet, deel gerust je oplossing .; ik heb constante frame drops / lag spikes in LOL, en nog steeds niet gevonden waarom. Ping springt constant van 40 naar 300 enz (alienware 17r3) (ook met killer kaart)
R3? Dat is de laatste nieuwe alienware 17 toch?
Framedrops zelf nog geen last van gehad in LoL, ping varieert bij mij ook tussen 25 en 250. Heb je toevallig ziggo met diens laatste nieuwe router/modem ?
Reden dat ik om router/modem vraag is: Ping je modem eens /r .. mijne gaf om de 15 a 25 pings een piek van over de 800ms
The Inquisitor schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:07:
E2200 is een LAN kaart? Ik merk geen enkel probleem daarmee, ping is in BF3 servers constant (Duitse servers bijv 16 ms). L4D2 ook een constante (en lage) ping.

Op Windows 8, geen driverupdate uitgevoerd.

Stuurprogramma versie: 8.0.2.40
Dat zou goed kunnen, gek genoeg heb ik nog geen enkele lag(spike) klachten gezien in FPS games, de veel voorkomende zijn in volgorde: LoL > Wow > soortgelijke games.

Het klopt dat het een LAN kaart is, reeds kabel vervangen maar daar lag het niet aan. Verder is er niks aan het thuis netwerk veranderd. PC weg, Laptop aan de cat5e kabel en hop, lagspikes (geen constante lag!)

Installeren van oudere drivers + de 2 registrie entries reduceerde de spikes van eens per 20sec naar eens per ~~ 2minuten. (geen vast gemeten waardes)

Op mijn windows 7 installatie zat ook het stuurprogramma 8.0.xx... na installatie van de 6.x versie leek het stabieler. Nu op werk dus kan voorlopig even niks testen/updaten.

[ Voor 8% gewijzigd door FlitzZ op 10-09-2013 13:27 ]

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik speel zelf die games niet dus die kan ik niet voor je testen... Heb wel Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
The Inquisitor schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:58:
Ik speel zelf die games niet dus die kan ik niet voor je testen... Heb wel Ziggo
Zou je voor mij eens ping ip.adres.router.ziggo /t kunnen doen ? blijft hij strak <1ms of =1ms aangeven ? of schiet hij ook wel eens omhoog ?

Zal vanavond tevens modem/router model/type neerzetten, mocht coase ook Ziggo hebben, zou het een probleem tussen Killer e2200 + modem-type kunnen zijn. (nogmaals, alle andere aangesloten apparaten op het router hebben deze lag niet:))

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:11
ik heb geen ziggo, ik heb belgacom .. ja ik ben belg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Helaas vnvnd geen tijd gehad om te testen.

@The Inquisitor, heb je ook een EPC3925 ziggo modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
plaatjes linken ging niet, nvm

[ Voor 135% gewijzigd door FlitzZ op 10-09-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
FlitzZ schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:40:
Helaas vnvnd geen tijd gehad om te testen.

@The Inquisitor, heb je ook een EPC3925 ziggo modem ?
Ja

• FlitzZ
Dank voor reactie, ga er dan ook vanuit dat het aan mijn e2200 ligt. Kabel aangesloten op laptop van m'n vrouw en 40+ ping opdrachten zonder problemen.

Test foto1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/sc/tkrpkrbzo9b7io5/ybh4itaGIc

Vreemd, foto linked niet, maar https://www.dropbox.com/sc/tkrpkrbzo9b7io5/ybh4itaGIc is hij wel zichtbaar. Zijn flinke pieken :(

Vnvnd maar aan de chat met dell / alienware helpdesk

[ Voor 13% gewijzigd door FlitzZ op 11-09-2013 19:03 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ha, ik heb een akkoord gekregen op shopkorting

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
Ik heb ook een afgewezen bedrag nu op akkoord staan :+ UITBETALEN!

Dan, mijn Alienware 17 Backpack is bezorgd, dat word morgen even uitpakken en foto's opt forum knallen :)

Dan word maandag mijn Alienware uit elkaar gehaald en er word een nieuw moederbord geplaatst, zo hoopt dell het geluidsprobleem op te lossen, maar ik ben bang dat ze meer slopen dan ze repareren gaan, maar dat zal ik nog even moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Hier volgen wat foto's van de nieuwe Alienware Vindicator 17 backpack.
Mijn eerste bevindingen zijn zeer positief, grote stukken zijn gemaakt van een soort gelachtig schuim, en het vak waar de laptop inmoet is ook zeer stevig en voelt zacht aan van binnen. er is met veel rekening gehouden. Er is een vakje voor USB sticks, en een vakje voor je muis. Er word zelfs een apart zakje voor je oplader meegeleverd. Je headset kan je ophangen aan een lusje in het voorste vak, zodat die niet onderin je tas word "geplet"

Goed, de foto's:

[ Voor 75% gewijzigd door Coehinator op 13-09-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die foto's mag je wel even resizen.. Het is vrij zinloos om hier 10MP foto's aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Klopt ben ik mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:27
ppfff ze mogen wel eens wat gaan doen aan een duidelijk nummer dat je kan bellen, eerst een engels nummer wat de dell site aangeeft wat je vervolgens doorstuurt naar de verkeerde zakelijke nederlandse nummer die je als het goed is wel naar het goede nummer doorstuurt maar zit nu al 20 minuten in de wacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Wil iemand even een klein testje doen?

Ik zat net in een hele stille ruimte, en kom tot de conclusie dat mijn interne speakers altijd een ruis hebben als ze aan staan, dus als je je geluid helemaal dempt niet maar dan wel. een gewoon statisch geruis.
Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
AFAIK niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 21:41
Iemand hier ervaring met een Alienware X51 R2.

Ik zit er over te denk er een te kopen met een 760 en een blu-ray speler en hem dan zelf om te bouwen naar een EVGA 670 FTW.

Ik weet wat mensen gaan zeggen over zelf een klein systeem bouwen maar die zijn mij nog altijd te groot aangezien hij mee moet naar China.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
GerGio schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 05:16:

Ik weet wat mensen gaan zeggen over zelf een klein systeem bouwen
Zegt men in dit topic niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 12:31
Coehinator schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:09:

Ik zat net in een hele stille ruimte, en kom tot de conclusie dat mijn interne speakers altijd een ruis hebben als ze aan staan, dus als je je geluid helemaal dempt niet maar dan wel. een gewoon statisch geruis.
Hebben anderen dit ook?
Als het goed is krijg ik morgen m'n nieuwe binnen (vervangende, laten we maar niet beginnen over wat er de afgelopen weken gebeurd is ;) ). Ik zal het dan eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Oke, naar veel testen + telefonisch onderhoud met de alienware supportdesk werd het lag probleem niet verholpen. Klinkt wellicht knullig, maar nu achteraf blijkt dat een simpele reïnstall van windows + netjes rebooten na installatie van elke losse driver DE oplossing was. Geen enkele lag meer via de killer e2200 en ook via wifi is de installatie een stuk stabieler.

Het vermoeden van alienware medewerker + mezelf, is dat ze bij het installeren van de laptop alle drivers / stuurprogramma's in 1keer hebben geïnstalleerd (zonder tussentijdse reboots) en dat er hierdoor driver (of hardware) conflicten zijn ontstaan.
Nu dit lag-probleem uit de wereld is, kan ik niet anders dan concluderen dat deze Alienware DE desktopvervanger is voor mij. Wat een heerlijke machine!

Vraagje: Mijn i7-4700 MQ draait op 2.4 Ghz. Via de intelboost (zo heet het dacht ik) kan hij over de 3Ghz. Is er vanuit jullie ervaring een aanrader dit te doen ? of is het verschil niet noemenswaardig ?

Mocht er intresse zijn, zou ik (voor de statistieken?) een 3dmark (oid) kunnen draaien.

• Coehinator
Mijn alien heeft de geest gegeven.
Stond afgelopen keer op mijn bureau zonder oplader. hij is toen waarschijnlijk afgesloten omdat die leeg was, verder niet meer naar om gekeken en even weggezet voor een dag of 2. nu start ik hem op en hij komt niet verder dan het bios laadding, en kan de bios ook niet inkomen. De monteur komt morgen al toevallig, maar wou even het wachtwoord etc eraf halen. dat is dus niet gelukt.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
FlitzZ schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:50:

Vraagje: Mijn i7-4700 MQ draait op 2.4 Ghz. Via de intelboost (zo heet het dacht ik) kan hij over de 3Ghz. Is er vanuit jullie ervaring een aanrader dit te doen ? of is het verschil niet noemenswaardig ?

Mocht er intresse zijn, zou ik (voor de statistieken?) een 3dmark (oid) kunnen draaien.
Blij dat je netwerkkaart probleem is opgelost :)

Wat bedoel je met 'dit te doen'? Intel turboboost werkt automatisch, je hoeft dus helemaal niets te doen. Je kunt dit wel in de bios uitzetten, maar daar zie ik het nut niet voor. Turboboost past zich automatisch aan, uit mijn hoofd door de hoeveelheid cores die het programma gebruikt (dus singlecore programma's krijgen de volledige turboboost, dualcore programma's wat minder, en bij quadcore nog minder).

Turboboost zou alleen werken wanneer de CPU genoeg gekoeld is, maar dat is geen probleem met onze Alien ;)

• DCG909
  • Laatst online: 10:36
Coehinator schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:51:
Mijn alien heeft de geest gegeven.
Stond afgelopen keer op mijn bureau zonder oplader. hij is toen waarschijnlijk afgesloten omdat die leeg was, verder niet meer naar om gekeken en even weggezet voor een dag of 2. nu start ik hem op en hij komt niet verder dan het bios laadding, en kan de bios ook niet inkomen. De monteur komt morgen al toevallig, maar wou even het wachtwoord etc eraf halen. dat is dus niet gelukt.
Aaron had ook zoiets, in deze tread.
Was weleens waar een R4, maar je kan hetzelfde proberen.
Niet geschoten is altijd mis...

@The Inquisitor.
Dat is niet helemaal correct....
Turbo boost werkt ook op basis van verbruik, zo wordt de kaart terug geklokt als er binnen een x periode meer stroom verbruik is dan de TPD en dit is onafhankelijk van de temperatuur.
Darkstone heeft dit getest met een SB cpu en ik heb hetzelfde gezien met een desktop Haswell.

[ Voor 20% gewijzigd door DCG909 op 26-09-2013 08:29 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
DCG909 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:25:
[...]

Aaron had ook zoiets, in deze tread.
Was weleens waar een R4, maar je kan hetzelfde proberen.
Niet geschoten is altijd mis...

@The Inquisitor.
Dat is niet helemaal correct....
Turbo boost werkt ook op basis van verbruik, zo wordt de kaart terug geklokt als er binnen een x periode meer stroom verbruik is dan de TPD en dit is onafhankelijk van de temperatuur.
Darkstone heeft dit getest met een SB cpu en ik heb hetzelfde gezien met een desktop Haswell.
-edit, verkeerd begrepen-

[ Voor 17% gewijzigd door The Inquisitor op 26-09-2013 11:44 ]

• Coehinator
Reparateur geweest, nieuw moederbord geplaatst. Man heeft het écht netjes gedaan. hopelijk blijft ie nu wel werken :)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Toppie

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:50
Coehinator schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:09:

Hebben anderen dit ook?
Ik heb dit niet (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Alienware 17 versus Asus G750J: strijd der gamegiganten

scherm valt dus wat tegen, maar over het algemeen doet ie het erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
De reparatie blijkt toch niet zo goed gegaan te zijn als ik dacht.
Mijn linker USB poort werkt niet met data, alleen als stroomvoorziening. De tweede linker USB poort doet het wél met data. erg raar.

De FX verlichting gaat als de unit uitstaat soms gewoon aan. en tijdens het opladen gaan er ook verschillende ledjes in verschillende kleuren branden.

Dell maar weer gemaild ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dat zuigt idd wel...

Hmmm, zit er over te denken om de tim op de cpu te vervangen.
Staat gewoon letterlijk in de manual van de R4 dat tim herbruikt kan worden als er geen nieuwe cpu geplaatst is....
Dan vraag ik mij af wat voor meuk zij gebruiken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Kan door het licht en de foto komen, maar bij mij ziet de zwarte balk er toch écht wel beter (zwarter) uit. Maar goed, ook mogelijk omdat er gewoon een ander scherm in zit natuurlijk...

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1379588634.jpeg

Dit vond ik ook opvallend:
Als het systeem in idle-modus staat, gaan om onverklaarbare redenen soms toch alle cores vol aan het werk. Gevolg is dat de ventilators opschrikken en eveneens aan de bak gaan, met alle lawaai van dien.
Daar heb ik dus ook last van en ik kan het nog steeds niet verklaren waar het in zit. Overigens is het echt niet als in de review wordt beschreven ('vol' aan het werk, right, de load is echt geen 100% hoor), en 'lawaai' is het ook niet, ik moet goed luisteren als ik op de bank zit (3 meter verder) om het fenomeen te spotten (want in idle is het apparaat normaal gesproken doodstil).

Het gekke is, zo goed als idle in gebruik = stil
zo goed als idle als je de laptop NIET gebruikt (geen muis of toetsaanslagen) = fans harder draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ja, ik weet wel wat het is. Windows gaat iets doen. Het vlaggetje van onderhoudscentrum geeft ook een klokje aan. het is ergens mee bezig. Omdat het meteen stopt als ik met de muis beweeg kan ik niet zien wat t is. maar tis gewoon wat onderhoud geloof ik. En wat betreft t scherm. Je moet t via Nvidia centrum gewoon wat meer verzadigen en t contrast iets verhogen. dan is het subliem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ah, een Windows 8 dingetje dus... En ik ben tevreden met het scherm moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn latitude ook vaak dat hij na een tijd idle wat dingen op de achtergrond gaat doen. Volgens mij is dat een of andere service die .net assembly's optimaliseert. Als je de laptop lang genoeg laat staan is het over tot de volgende significante windows update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb zojuist de TIM van mijn CPU vervangen en op het eerste oog is er 8 graden C winst :)
Ik kreeg de gpu helaas niet los (moet even filmpjes checken hoe het exact moet....), maar ik verwacht daar ook wel winst.

Ik heb bij mijn R4 geen rare "boosts" van activiteit :/

Het viel mij net overigens ook op dat de Turbo boost met 2 stappen net niet gehaald werd (31x multiplier tegenover de potentiele 33). Waar zou dit aan kunnen liggen? De TPD zit zowel qua vermogen als temperatuur onder de max :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie throttlestop:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4FfQv5eCfDM9uyEJ0AxbMDKF/full.png

De maximale turbo wordt alleen gehaald met 1 core belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
oja.... dat had ik moeten weten......
kon je daarmee ook de TPD limit oprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en nee. Het kan, maar alleen als de fabrikant dat toestaat. In de CPU zit een flag die, als die geset wordt, het niet meer mogelijk is om de bepaalde CPU settings (waaronder de TDP limiet) aan te passen tot de volgende boot. In bijna alle laptops wordt deze flag tijdens het POSTen geset.

Volgens wordt alleen op de M11x en bepaalde varianten van de M17x/18x die flag met rust gelaten tijdens de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:50
Ik ben op zich wel benieuwd welk panel de matte versie van de Alienware 17 is. De review van bijvoorbeeld Anandtech was niet zo negatief als op T.net. Het was "best wel een goede panel". Blijkbaar zijn er verschillende fabrikaten in omloop.
Kan iemand dat eens nagaan met: http://www.entechtaiwan.com/util/moninfo.shtm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Voor zover ik weet is het bij de M17x R4 met een 37xx of hoger iig mogelijk om te overclocken.
Met de 3610 die ik heb is dat niet mogelijk (dacht ik), maar het is wel mogelijk om bepaalde "geavanceerde" cpu settings in de bios aan te passen.

Moet ik daar nog eens serieus in gaan kijken wat het allemaal is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 11:04:
Voor zover ik weet is het bij de M17x R4 met een 37xx of hoger iig mogelijk om te overclocken.
Je kan een bepaalde feature aanzetten zodat je 4 bins extra krijgt. Of je dat overclocken wilt noemen.. moah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Zo heb ik mijn desktop ook min of meer overgeklokt ;)
(al werkt het daar wel op alle cores)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Heeft iemand hier ervaring met de Nieuwe Alienware 14 ????

Zoja in welke configuratie??

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:46
GerGio schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 06:39:
Heeft iemand hier ervaring met de Nieuwe Alienware 14 ????

Zoja in welke configuratie??
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Hoe is de draagbaarheid en hoe zit het met fan geluid?
Ik ben van plan de Alienware 14 aan te schaffen en t/m vandaag 9 oktober middernacht krijg je 10% korting op een Alienware bij Dell.nl.
Vraag mij af of het een beetje een goede desktop vervanger is voor mijn Dell XPS 420 met Intel Q6600, 4 GB RAM en GeForce GT 640.
Ik zal de laptop voornamelijk gaan gebruiken voor internet, Office en games. Ik had zelf de configuratie met i7 4700MQ, 8 GB RAM, GeForce GT 765M en 256 GB SSD + 750 GB HDD in gedachten.
Ik wil er wel een paar jaar mee vooruit kunnen dus misschien is het dan verstandig om voor 16 GB RAM te gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Sonicfreak op 09-10-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Reactie op de mail van de support is dat de oplossing voor een niet werkende USB poort, windows opnieuw installeren is. dit word dan de 4e keer al en word nu een beetje moe van al die drivers installeren en alles backuppen etc. denken jullie dat het zinvol is om door een vervangen moederbord windows opnieuw te installeren en dat zo een niet werkende USB poort het weer gaat doen? Ik denk niet dat het erg zinvol is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Coehinator schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:47:
Reactie op de mail van de support is dat de oplossing voor een niet werkende USB poort, windows opnieuw installeren is. dit word dan de 4e keer al en word nu een beetje moe van al die drivers installeren en alles backuppen etc. denken jullie dat het zinvol is om door een vervangen moederbord windows opnieuw te installeren en dat zo een niet werkende USB poort het weer gaat doen? Ik denk niet dat het erg zinvol is namelijk.
De vierde keer nadat het moederbord is vervangen of de vierde keer in totaal?
Het zou kunnen dat het werkt als het de eerste keer is nadat het moederbord is vervangen het is in elk geval sneller gedaan dan hem nog een keer laten maken.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Nee de 4e keer in totaal. Maar alles herinstalleren en naar wens programmeren kost zoveel tijd. En zelf ben ik vrijwel zeker dat het niks gaat uithalen. Vanmiddag maar weer herinstalleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik zou eerst even kijken of een verse install werkt.
Het is een rot klus, maar toch. Elektronica heeft soms een eigen leven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Zoals ik al dacht, bijna 2 uur met herinstallatie bezig geweest omdat die stomme dvd niet wou laden en de drivers sloom downloaden. En wat ben ik er mee opgeschoten? Dat ik weer alles opnieuw kan gaan instellen :+ want de USB werkt nog steeds niet en de verlichting is nog steeds de weg kwijt.

Ik ga ook niks meer instellen totdat Dell deze machine 100% in orde heeft. In de tussentijd gaat mijn Sony E-Serie van 3 jaar oud maar weer uit de kast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
The Inquisitor schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:15:
[...]

Blij dat je netwerkkaart probleem is opgelost :)

Wat bedoel je met 'dit te doen'? Intel turboboost werkt automatisch, je hoeft dus helemaal niets te doen. Je kunt dit wel in de bios uitzetten, maar daar zie ik het nut niet voor. Turboboost past zich automatisch aan, uit mijn hoofd door de hoeveelheid cores die het programma gebruikt (dus singlecore programma's krijgen de volledige turboboost, dualcore programma's wat minder, en bij quadcore nog minder).

Turboboost zou alleen werken wanneer de CPU genoeg gekoeld is, maar dat is geen probleem met onze Alien ;)
Wow wat voel ik me dan ineens dom :( Kan je nagaan hoe veel (not) ik me erin heb kunnen verdiepen. (sinds 3 weken trotse papa van een dochtertje :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Sommige dingen in het leven zijn belangrijker :*)

@Warapapaba, het zit je ook niet mee hé... Weer tijd om Dell te bellen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
The Inquisitor schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:59:
Sommige dingen in het leven zijn belangrijker :*)

@Warapapaba, het zit je ook niet mee hé... Weer tijd om Dell te bellen? :>
'even' Dell bellen ja. de laatste keer dat ik belde werd ik 8 keer doorverbonden waarna er werd opgehagen met een totale gesprekstijd van 1.5 uur. :D Maar maandag toch maar even bellen ja.
Via de mail zijn ze ook niet erg rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat men het over bellen e.d. heeft terwijl Dell volgens mij ook zo een algemene chat heeft voor ondersteunende vragen. Of is dat alleen bedoelt voor het welbekende verkooppraatje voordat je iets hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Klopt, maar dat is support voor als je de uitknop niet kan vinden ofzo. maar verder dan dat zal het niet gaan :+

Mijn moederbord word steeds brakker. Nu wil de hardeschijf ook niet meer uit en gaat de accu als een speer leeg. Het enige positieve van die reparatie is dat hij goede koelpasta heeft gebruikt, want hij is een stuk koeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Balen zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Wat een drama.
Dell komt hem ophalen en ben hem dan 8 tot 10 dagen kwijt, (als alles op voorraad is)
Ik heb gevraagd om enige compensatie maar dat word gewoon niet gegeven.
Heb er echt flink de balen van, koop je een laptop van 1500 euro dan verwacht je wel iets meer dan dit... Ook vooral nu ik met school met toetsweken bezig ben :(

Als na deze reparatie de problemen niet zijn verholpen is de koek echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Je hebt toch niet voor niets NBD garantie? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Transportbedrijf: UPS
Verzonden op: 10/14/2013
Verzendmethode: Standaardlevering
Datum van bestelling: 10/4/2013

We zullen zien wanneer het beestje binnen komt... Is nog niet te volgen met tracenummer van UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Verzonden op 14e? 1 dag aanbieden van pakketje, 1 dag reizen, volgende dag bij jou. Zou er al moeten zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
The Inquisitor schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:58:
Verzonden op 14e? 1 dag aanbieden van pakketje, 1 dag reizen, volgende dag bij jou. Zou er al moeten zijn dan?
>>> UPS kan voor uw aanvraag de informatie over de zending niet vinden. Controleer uw informatie en probeer het later opnieuw.

Hij is er nog niet, en mijn vrouw is deze hele week thuis... dus missen zullen we hem niet=) Geen idee uit welk land het moet komen tevens.

[ Voor 4% gewijzigd door Aapje! op 17-10-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 12:31
Heb ik ook gehad, heeft een paar dagen op verzonden gestaan voor ik hem kon volgen. Vanaf dat moment duurde het ook nog een paar dagen, dus kon ik toch nog op het goede moment thuis zijn. Zou in jouw geval dus kunnen, dat het pas volgende week geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Humm oké vreemd, dan had ik mazzel ofzo. Mijn traceergegevens;

Verzonden of gefactureerd op:
23/07/2013

Status van de zending

Vestiging Datum Lokale Tijd Activiteit
Rotterdam, Netherlands 25/07/2013 13:33 Afgeleverd
25/07/2013 6:27 Wordt afgeleverd
25/07/2013 6:24 Aankomstscan
Koeln, Germany 25/07/2013 2:30 Vertrekscan
25/07/2013 0:26 Importscan
Koeln, Germany 24/07/2013 23:00 Aankomstscan
Warsaw, Poland 24/07/2013 21:18 Vertrekscan
24/07/2013 19:25 Aankomstscan
Almaty, Kazakhstan 24/07/2013 17:28 Vertrekscan
24/07/2013 14:34 Aankomstscan
Incheon, Korea, Republic of 24/07/2013 11:52 Vertrekscan
24/07/2013 7:36 Aankomstscan
Shanghai, China 24/07/2013 4:57 Vertrekscan
Shanghai, China 23/07/2013 21:15 Exportscan
23/07/2013 21:15 Herkomstscan
China 23/07/2013 8:12 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Eindhoven, Netherlands
18/10/2013
5:55
Wordt afgeleverd

Mooi!! Zo net voor het weekend =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Mijn Alien is woensdag door UPS opgehaald.
Ik heb voor alle zekerheid de SSD eruit gehaald en via Alien Respawn de officiële image terug gezet.

T leuke was, dat toen ik hem open had ik zag dat er schroefjes misten op de heatsink van de GPU waardoor die een beetje scheef zat, slordig... Ik hoop echt dat mijn Alien in nieuwstaat terug komt, maar ik heb er geen vertrouwen in eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Slordig van die chineesjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Hij is binnen, vrouw heeft hem in ontvangst genomen. Toppie !! =D Straks naar het werk en als de kids op bed liggen maar eens even kijken.

* SSD erin, clone hdd en gaan...

Eerste indruk, wat een beest! Ben nu mijn games aan het installeren die ik nodig heb, en ben daar over pak en beet een half uurtje klaar mee.

Ik heb echter alleen een probleem geconstateerd... Aan de linkerkant heb je 3x 3.5" jack aansluiting
* MIC
* KOPTELEFOON
* KOPTELEFOON

Echter het eerste aansluitpunt geeft enorme ruis... gewoon niet bruikbaar.. is dit een instelling? Of een fout ergens? De stroom zit op een geaard stopcontact.

[ Voor 63% gewijzigd door Aapje! op 18-10-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Niemand die dit probleem ervaren heeft of ervaart?

het aansluitpunt het dichtst richting je buik heeft lichte ruis, en valt soms geheel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Precies wat ik heb, en de middelste werkt gewoon prima.... reden? Geen idee, iedereen heeft last van iets van ruis, maar jouw omschrijving komt overeen met de mijne... waarschijnlijk toch gewoon iets in het ontwerp oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
The Inquisitor schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:48:
Precies wat ik heb, en de middelste werkt gewoon prima.... reden? Geen idee, iedereen heeft last van iets van ruis, maar jouw omschrijving komt overeen met de mijne... waarschijnlijk toch gewoon iets in het ontwerp oid
Als ik alles stil zet, is op de middelste nog altijd ruis, wel wat zachter dan het eerste poortje. AL nieuwe bios geupdate, echter ook daar geen verschil in. Ik vind ook dat het geluid extreem hard is. Hij staat nu op 3 van de 100, en dat vind ik al hard vind ik al hard voor mijn doen... Wellicht dat het daar in zit.. Muten van microfoon of andere zaken heeft geen aanpassing.

Ook als ik het geluid van de oordopjes mute op de laptop, blijf ik ruis horen. Ook zonder stroom is het aanwezig. Morgen toch even bellen.. voor dit bedrag mag ik toch wat goeds verwachten zonder bugs of mankementen!

[ Voor 7% gewijzigd door Aapje! op 21-10-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Denk niet dat het nut heeft, maar ok.

Nu let je er ook wel extreem op, bij normaal gebruik en de middelste poort merk je echt niet meer. Afgelopen weken heb ik vaak een paar externe speakers aangesloten en ik merkte het echt alleen als ik er aandachtig naar luisterde...verder niets. Wanneer mute een zinnig mens al zijn audio om naar ruis te luisteren (of beter gezegd te zoeken). Gewoon gebruiken en je merkt dat je er eigenlijk helemaal niets van merkt...ook niet met oordopjes. Althans mijn ervaring vanaf eind juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
The Inquisitor schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:25:
Denk niet dat het nut heeft, maar ok.

Nu let je er ook wel extreem op, bij normaal gebruik en de middelste poort merk je echt niet meer. Afgelopen weken heb ik vaak een paar externe speakers aangesloten en ik merkte het echt alleen als ik er aandachtig naar luisterde...verder niets. Wanneer mute een zinnig mens al zijn audio om naar ruis te luisteren (of beter gezegd te zoeken). Gewoon gebruiken en je merkt dat je er eigenlijk helemaal niets van merkt...ook niet met oordopjes. Althans mijn ervaring vanaf eind juli.
Ik heb persoonlijk enorm vaak geen muziek aan tijdens een aantal zaken... en dan hoor je het overduidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Naja, je hebt h´m pas 3 dagen? Maar oké, als je je eraan stoort is dat erg vervelend.

Dat het volume belachelijk hard kan is inderdaad een feit, ik game, kijk filmpjes, luister muziek op de interne speakers met volume 6 of 8 en meestal niet hoger... echt ongelooflijk dat het volume nog naar 100 kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Reparatie is sterk vertraagd, als t nog langer duurt ga ik me geld proberen terug te halen. Ik mis echt een fatsoenlijke computer op het moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Coehinator schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:49:
Reparatie is sterk vertraagd, als t nog langer duurt ga ik me geld proberen terug te halen. Ik mis echt een fatsoenlijke computer op het moment...
:(

Tijd om Facebook/Twitter reacties te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ja of niet, ik vind de kwaliteit waarop de dingen begeuren binnen de reparatie erg matig bij dell. De support van hun kant is goed. Alleen de reparaties zelf verlopen minder naar mijn mening. Ik ga dan liever naar een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Coehinator schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:56:
Ja of niet, ik vind de kwaliteit waarop de dingen begeuren binnen de reparatie erg matig bij dell. De support van hun kant is goed. Alleen de reparaties zelf verlopen minder naar mijn mening. Ik ga dan liever naar een ander merk.
Ahhh, je was zo enthousiast. Durf je de Alien al te verlaten? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Durven zeker wel, Zending staat nu officieel vertraagd en met onbekende verzenddatum (is zonet veranderd) terwijl een dell medewerker mij vanmorgen wist te vertellen dat het de 31 verzonden zou worden, ondanks de vertraging. Als het de 31 niet verzonden word ga ik serieuze stappen ondernemen mijn geld terug te vragen.

Ook kan ik zien met welke onderdelen ze aan de slag zijn geweest.

Na wat onderzoek naar de partnummers:

Het moederbord met windows 8 pro (pro ja, misschien was de normale niet voorradig)
en het IO board.

Ik vind de Alienware 17 echt een toffe machine, en de kwaliteit is ook super (als alles in een keer goed gaat) Maar hier word ik echt niet blij van, en nu helemaal in de periode dat ik hem het hardst nodig ga hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat snap ik volledig. Mijn Vaio had een defecte Reed-switch (ondanks dat de helpdesk bleef volhouden dat dit niet in de laptop zat) maar heb h'm nooit kunnen terugsturen wegens tijdgebrek.
Anyway, al zou je je Asus laptop opsturen ben je h'm ook weken kwijt, ga je een Acer sturen ben je h'm 3-6 maanden kwijt. Stel dat je h'm over enkele dagen binnenkrijgt en er mankeert niets aan...

Samenvatting is eigenlijk: iedereen kan, helaas, weleens pech hebben

[ Voor 8% gewijzigd door The Inquisitor op 29-10-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Da's ook zo. Duimen dat ie de 31 terug komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik zit op de Dell site te kijken nadat ik de BIOS geupdate hebt (A05), maar er zijn ook nieuwe Geforce drivers (Releasedatum: 28-10-2013).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Mijn alien vandaag weer teruggekregen. Reparatie was prima gedaan, maar weer was er een schroefje van de heatsink vergeten, die van de CPU dit keer...
én het hoekstukje voor de 2e hardeschijf ontbreekt. (sata hoekstukje)
Dus toch maar weer even gemait of zoiets nog toegestuurd kon worden...

Maar alles lijkt in orde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Raar dat er schroefjes vergeten worden eigenlijk... maar voor hetzelfde geldt hebben meer users het, je komt er immers pas achter als je h'm open schroeft

Mooi dat het verder in orde is :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
En ik ga er vanuit dat dat sata hoekstukje ook geen probleem word. Ze hebben me immers al eerder een USB stick zo kosteloos opgestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Dell heeft het netjes opgelost allemaal, Interposer is gisteren opgestuurd en is zonet aangekomen.
Ook de persoon die al deze support aan me verleend heeft was zeer vriendelijk en zeer snel met reageren, en heeft ook al de reparaties snel kunnen inboeken.

Wil deze positieve reactie ook even achterlaten, want de support bij Dell is prima :) Alleen kan het soms wat langer duren als de onderdelen niet voorradig zijn.

Edit:
Sinds ik 8.1 en de nieuwe bios versie draai, dimt mijn beeldscherm automatisch bij verschillende kleuren vensters.
Als ik Spotify open, gaat het naar beneden. Als ik witte pagina open zoals Google, gaat ie omhoog. Hij doet het alleen op de batterij geloof ik. En op internet hebben meer mensen dit probleem lijkt het. Iemand hier die er ook last van heeft?

[ Voor 30% gewijzigd door Coehinator op 07-11-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik heb mijn adapter eruit gehaald en witte en zwarte pagina's geopend maar merk niets. Ik zit wel op de IGP, wie weet heeft dat effect. Maar...is het een feature of een issue?

Ik draai ook W8.1 met Bios A05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coehinator schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:53:

Edit:
Sinds ik 8.1 en de nieuwe bios versie draai, dimt mijn beeldscherm automatisch bij verschillende kleuren vensters.
Als ik Spotify open, gaat het naar beneden. Als ik witte pagina open zoals Google, gaat ie omhoog. Hij doet het alleen op de batterij geloof ik. En op internet hebben meer mensen dit probleem lijkt het. Iemand hier die er ook last van heeft?
In de intel drivers zit een optie 'adaptive contrast' die dat doet.

Maar volgens mij kan je dat nooit helemaal uitzetten. Vaak als ik een film kijk en ik alt-tab naar FoT, zien de kleuren er vaal uit, maar ik kan het op andere manieren (bijvoorbeeld met paint) niet reproduceren om te kijken waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Maar hij zit volgens mij altijd op dedicate modus en dan dus op Nvidea drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Jep ik draai alleen op de Nvidia drivers, Ik dacht eerst dat het de Ambient sensor was in windows energiebeheer, ook de service zelf uitgeschakeld maar dat mocht ook niet baten. Ik heb het alleen als ik op accu werk maar tis flink irritant. Als ik bijvoorbeeld dat alle apps menu open in de windows omgeving dimt hij heel erg. Zal wel weer een windows 8 dingetje zijn...

Maar wat darkstone zegt is eigenlijk precies wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Misschien een stomme vraag, maar hoe krijg ik op een Killer WiFi N kaart 5 Ghz werkend?
Ik heb net een Asus RT-AC66U binnen, maar mijn R4 kan de 5Ghz niet eens zien :/ Ik heb de router al in N only mode gezet op 5Ghz, maar tot nu toe ziet enkel mijn HTC one het netwerk op 5Ghz...

Edit.
Heb het nu blijkbaar werkend...
Router reboot bleek te helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door DCG909 op 09-11-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ja dat ging bij mij ook niet lekker, ik dacht eerst dat ie het niet eens ondersteunde. Het ontvangst van de 5Ghz band is barslecht. Mijn Xperia Z ontvangt nog meer dan de alien op 5G :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Sinds W8.1 hoor ik de fans niet harder aanslaan na enkele minuten in iddle (echt iddle, als je van je laptop weggaat). In ieder geval, ik neem aan dat het door die update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Nu je het zegt, inderdaad. Dat probleem dat die opeens iets van onderhoud doet en de processor op 70% laat stomen heb ik ook niet meer nee.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Beste Mensen

Ik wil een Alienware 17 kopen om de volgende redenen:
Ik vind Alienware een goed merk heb zelf generatie 1 m11x is nog steeds prima nu ongeveer 4 jaar oud.
Ik woon op dit moment in China en heb nu niet echt zin om hier iets van een computer te gaan bouwen aangezien het zo lastig meeneemt.

Nu heb ik de vraag ik wil graag een goed scherm. Ik uit de revieuw bleek dat het scherm niet heel erg goed was:
reviews: Alienware 17 versus Asus G750J: strijd der gamegiganten

Nu kun je het scherm wel upgraden naar een Dell Treulife 120hz display. Het nadeel is alleen het kost ongeveer 500 euro extra. Omdat het alleen bij de 2294 euro versie te kiezen is. (Oke je hebt wel een blueray en meer geheugen en een snellere proccesor en ssd) Daarnaast is hij glanzend inplaats van mat. Heeft iemand toevallig ervaring met dit scherm? en is het de upgrate waard denken jullie?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Het standaard scherm 1080p van de alien vind ik zelf een prima scherm. Alleen komt hij wel heel slecht uit die review. Maar zo erg is het abslouut niet. En met wat gesleutel in de display settings kan je er heel wat van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:59

Thermometer

Whoop Whoop!

GerGio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 03:52:
Beste Mensen

Ik wil een Alienware 17 kopen om de volgende redenen:
Ik vind Alienware een goed merk heb zelf generatie 1 m11x is nog steeds prima nu ongeveer 4 jaar oud.
Ik woon op dit moment in China en heb nu niet echt zin om hier iets van een computer te gaan bouwen aangezien het zo lastig meeneemt.

Nu heb ik de vraag ik wil graag een goed scherm. Ik uit de revieuw bleek dat het scherm niet heel erg goed was:
reviews: Alienware 17 versus Asus G750J: strijd der gamegiganten

Nu kun je het scherm wel upgraden naar een Dell Treulife 120hz display. Het nadeel is alleen het kost ongeveer 500 euro extra. Omdat het alleen bij de 2294 euro versie te kiezen is. (Oke je hebt wel een blueray en meer geheugen en een snellere proccesor en ssd) Daarnaast is hij glanzend inplaats van mat. Heeft iemand toevallig ervaring met dit scherm? en is het de upgrate waard denken jullie?
Bij mijn bestelling van de Alienware 17 heb ik ook gekozen voor het 120hz scherm (kostte in mijn geval €150 meer), en man man man wat ben ik blij dat ik deze gekozen heb. Zowel is de 120hz erg fijn bij de FPS games die ik speel met meer dan 120fps, maar daarnaast kan dit scherm echt ongeveer 2x de helderheid behalen die het matte scherm kan. Een vriend van me heeft de versie met het matte scherm, en naast elkaar gezien zit er toch wel redelijk wat verschil. Ik weet niet of het puur door de helderheid of het feit dat de een matte is en de ander glossy, maar de kleuren zijn een stuk mooier bij het 120hz scherm.

Kortom, als je de keuze hebt (qua budget), zou ik zeker voor de 120hz truelife gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 20:19
Ik zou even goed nadenken over een 120Hz display... Zeker als het zoveel méér kost. Sommige mensen zeggen dat de beelden soepeler ogen, andere beweren dat het menselijk niet mogelijk is dat waar te nemen. Sommige hogere Hz schermen presteren slechter op kleur echtheid en kijkhoek.

Ik zou zeker willen adviseren het geheugen en de SSD er los bij te kopen en zelf er in monteren, scheelt aanzienlijk knaken. Zijn zat filmpjes op Youtube te vinden die de simple inbouw demonstreren. Je bent tenslotte een tweaker ;)

Verder goede keuze die Alienware. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik heb dezelfde configuratie als Warapapaba en ben het met hem eens. Ik vind de Tweakers review erg negatief over het scherm en dat ervaar ik zelf echt niet zo. Als ik het scherm vergelijk met mijn Sony E serie zie ik echt wel welk scherm beter is.

Het matte scherm is heerlijk in gebruik in de woonkamer, de helderheid is ruim voldoende en met de kleuren zie ik geen probleem. Je ziet ook geen bleeding e.d.

Conclusie: ik vind het een prima scherm en heb totaal geen spijt van de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
En tsjah, glans en mat hebben beide natuurlijk voordelen. Ik vind dat bepaalde dingen er met een glanzend scherm mooier uitzien, maar dat is eigenlijk voornamelijk in schemer en in de avond, overdag glanst het halve display onder en dat heb ik altijd als vervelend ervaren met mijn Sony. Met het matte scherm heb je daar nauwelijks last van en kun je prima je gang gaan de hele dag door.

• DCG909
Oh, 5Ghz werkt nu gewoon naar behoren.
Het probleem was mogelijk iets in de settings van de router... Nieuwe firmware daar op, paar andere configuraties en reboots verder en het werkt helemaal naar behoren :)

En momenteel zit ik weer veel op de alien te werken, ik moet een aantal Autodesk inventor modellen maken voor school (wat best nog wat werk is....)
Gelukkig is de alien lekker snel dus duurt het niet zo gek lang meer om een render te maken als deze modellen af zijn :)
Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste