even deze updaten..
story of my life:
videokaart (gtx675m dood).. dit schijnt vaker te gebeuren, dus heb je een 580m of 675m, ga hem dan eens lekker overklokken, dan komt hij lekker snel aan zijn einde, voor je garantie over is..
er komt een man aan de deur, en zegt: meneer, ik wil ook het moederbord vervangen, ik verwacht dat deze ook niet helemaal jopper meer is, en heb hem bij me, dus we gaan opereren.
een uur later, meneer heeft gefaald, ik heb hem een werkende laptop overhandigd (oke, 405/1500 gtx675m, dikke onderklok, met 314.22 drivers), maar kan gebeuren.
meneer gooide het op een nieuwe moederbord doa.. prima!
3 dagen later, meneer is terug, met wederom een moederbord, heatsinks voor mijn gpu, nieuwe videokaart, wat kabel rommel.. en weer anderhalf uur sleutellen..
weer niks, helemaal dood...
ik heb hem maar opgestuurd, lulletje lampenkap van de tech service weet duidelijk niet wat hij deed, buiten klagen over mijn machine, want het zat allemaal wel ingewikkeld in elkaar en bla bla bla (niet zeiken, het is je werk!), hij had liever een hdd in een inspiron vervangen.. logisch (ook zijn derde storing van de dag, en hij heeft 3x gefaalt)
ik heb hem naar duitsland laten sturen, op laten halen door ups op maandag..
ding was de maandag daarop al terug, echt ZIEK snel..
in een doos,, zo heb ik een laptop nog nooit verpakt gezien, echt he-le-maal TOP!!
open mijn notebook, huh?? ook de palmrest en keyboard zijn vervangen onder garantie?? niet om gevraagd, maar goed, hij is echt in nieuwstaat weer !!
met een nieuwe gtx675m, die heeerlijk op 65 graden C weer zichzelf terug klokt naar 405mhz..
niet uit te lezen met afterburner ofzo ook (stock kloks blijven volgens afterburner 620/1500)
maar de usage valt wel iets terug... fijn zo een nieuwe kaart..
maar deze klokt wel iets beter over als mijn oude kaart.. ik moet er nog even wat andere pasta tussen smere, ik vermoed dat diezelfde grote plak ellende tussen zit..
ik heb een custom vbios geflasht, wel met standaard voltage (0.87v), grote verschil is, dat deze bios p0 en p1 matched naar 620/1500, en je dus onmogelijk die gare hyperactieve dell throttling hebt..
tevens heb ik de kloks een heel eind verhoogd, en is deze kaart na wat modden (vbios enzo), sneller als mijn oude kaart... specs nu:
matched p0/p1 @ 620/1500 (p0 stock 620/1500 p1 stock 405/1500)
p0 @ 725 / 1750mhz @ 0.87 volt, dit is STABIEL, als een huis, hij loopt wel ietsje warmer (duuh 100+ oc op core) en weinig reden om voltage te verhogen..
komende weken eens op deze settings gamen, de fps increase is echt heel goed te merken!
mocht ik verder willen, kan ik ongeveer tot 740/1800 gaan, op stock voltage (750/1800 gaf artifacts)
en anders overvolten, maar daar kunnen deze fermi's heeeel slecht tegen.
tot zover mijn ups en downs..
de geweldige garantie afhandeling heeft ervoor gezorgd dat mijn volgende notebook tevens een alienware wordt, of blijft..
hoewel het ook ERG interessant blijft om hier een gtx780m in te proppen
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm