[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Sinds ik de nieuwste Nvidea drivers heb gedownload van de Dell support site krijg ik tegenwoordig een ballon-melding van Nvidea dat er nieuwe drivers (R331 game ready drivers) te downloaden zijn. Als ik klik kom ik op de Nvidea site uit.

Betekend dit dat we tegenwoordig meteen van Nvidea kunnen downloaden (was toch niet zo?) of zullen ze gewoon niet werken als we deze downloaden?

Ik kom uit op deze site: http://www.geforce.co.uk/drivers/results/70357/nvidiaupdate

Edit:

Notebooks supporting Hybrid Power technology are not supported (NVIDIA Optimus technology is supported).

Denk dat onze Alien daaronder valt hé? dan geen update dus...

[ Voor 15% gewijzigd door The Inquisitor op 20-11-2013 22:00 ]

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 12:31
Ik heb de Nvidia Geforce Experience geïnstalleerd (http://www.geforce.com/geforce-experience), daarmee krijg ik altijd de nieuwste drivers binnen. Dell loopt altijd een paar versies achter (nu 331.xx van Nvidia zelf tegen 327.xx via Dell). Zou best kunnen dat er risico's zijn met het niet via Dell doen, maar daar heb ik tot nu toe niks van gemerkt ;) Draait allemaal prima en ik vind die Geforce Experience ook wel erg prettig werken.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ah dus installeren werkt dus gewoon.

Ik had Geforce Experience geprobeerd maar vond het een beetje discutabel. De settings worden ingesteld op hoogte performance ipv betere kwaliteit, enerzijds wel logisch, maar ik vind 30fps prima dus waarom zou ik Metro LL dan op medium willen spelen ipv high.(zelfs op high kreeg ik fps pieken van 50)

• Hoof
Daar maak ik ook niet veel gebruik van, behalve om te kijken wat er theoretisch zou kunnen ;) Pas het meestal in het spel zelf aan aan wat ik het meest prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:36
Ik pluk mijn AMD drivers ook gewoon van de AMD site, gelukkig is het geen toshiba oid. die kunnen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Sony kon dat ook niet, dus dat was ik gewend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Het is ook een van de redenen geweest dat ik voor alienware ben gegaan ;)
Je bent eigenlijk overal vrij in, drivers van de onderdelen fabrikanten, hardware aanpassingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
even deze updaten..

story of my life:
videokaart (gtx675m dood).. dit schijnt vaker te gebeuren, dus heb je een 580m of 675m, ga hem dan eens lekker overklokken, dan komt hij lekker snel aan zijn einde, voor je garantie over is..

er komt een man aan de deur, en zegt: meneer, ik wil ook het moederbord vervangen, ik verwacht dat deze ook niet helemaal jopper meer is, en heb hem bij me, dus we gaan opereren.

een uur later, meneer heeft gefaald, ik heb hem een werkende laptop overhandigd (oke, 405/1500 gtx675m, dikke onderklok, met 314.22 drivers), maar kan gebeuren.

meneer gooide het op een nieuwe moederbord doa.. prima!

3 dagen later, meneer is terug, met wederom een moederbord, heatsinks voor mijn gpu, nieuwe videokaart, wat kabel rommel.. en weer anderhalf uur sleutellen..

weer niks, helemaal dood...

ik heb hem maar opgestuurd, lulletje lampenkap van de tech service weet duidelijk niet wat hij deed, buiten klagen over mijn machine, want het zat allemaal wel ingewikkeld in elkaar en bla bla bla (niet zeiken, het is je werk!), hij had liever een hdd in een inspiron vervangen.. logisch (ook zijn derde storing van de dag, en hij heeft 3x gefaalt)

ik heb hem naar duitsland laten sturen, op laten halen door ups op maandag..
ding was de maandag daarop al terug, echt ZIEK snel..
in een doos,, zo heb ik een laptop nog nooit verpakt gezien, echt he-le-maal TOP!!

open mijn notebook, huh?? ook de palmrest en keyboard zijn vervangen onder garantie?? niet om gevraagd, maar goed, hij is echt in nieuwstaat weer !!

met een nieuwe gtx675m, die heeerlijk op 65 graden C weer zichzelf terug klokt naar 405mhz..
niet uit te lezen met afterburner ofzo ook (stock kloks blijven volgens afterburner 620/1500)
maar de usage valt wel iets terug... fijn zo een nieuwe kaart..

maar deze klokt wel iets beter over als mijn oude kaart.. ik moet er nog even wat andere pasta tussen smere, ik vermoed dat diezelfde grote plak ellende tussen zit..

ik heb een custom vbios geflasht, wel met standaard voltage (0.87v), grote verschil is, dat deze bios p0 en p1 matched naar 620/1500, en je dus onmogelijk die gare hyperactieve dell throttling hebt..
tevens heb ik de kloks een heel eind verhoogd, en is deze kaart na wat modden (vbios enzo), sneller als mijn oude kaart... specs nu:

matched p0/p1 @ 620/1500 (p0 stock 620/1500 p1 stock 405/1500)

p0 @ 725 / 1750mhz @ 0.87 volt, dit is STABIEL, als een huis, hij loopt wel ietsje warmer (duuh 100+ oc op core) en weinig reden om voltage te verhogen..

komende weken eens op deze settings gamen, de fps increase is echt heel goed te merken!
mocht ik verder willen, kan ik ongeveer tot 740/1800 gaan, op stock voltage (750/1800 gaf artifacts)

en anders overvolten, maar daar kunnen deze fermi's heeeel slecht tegen.

tot zover mijn ups en downs..

de geweldige garantie afhandeling heeft ervoor gezorgd dat mijn volgende notebook tevens een alienware wordt, of blijft..

hoewel het ook ERG interessant blijft om hier een gtx780m in te proppen

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Wel jammer dat de monteur het niet op kon lossen.
Die van mij kon bijna blind de schroeven en kabels vinden. Hij had ook vaker aan aliens en Precisions gewerkt (het verbaasde hem hoe slecht sommige mensen met 1500+ laptops om gaan)

Wel goed om te horen dat het verder zo is opgelost (tijd + extra spul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
Die van mij is ook in Duitsland gerepareerd, en over de verpakking was ik ook verbaasd.
Een soort plastic omhulsel met luchtgedeelten ofzo, echt prima.

Het enige waar ik van baal is dat door al die reparaties sommige schroefjes en onderdelen er wat versleuteld uitzien. maargoed das dan jammer.

Ook kwam ik er net achter dat de heatsinks achter flink beschadigd zijn. sommige zaten helemaal krom en zaten allemaal krassen op. Vind ik zonde van een Laptop van ~1500 euro.
Gelukkig werkt die wel helemaal goed nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
beter, garantie van alienware is echt super..
ik twijfel nog of ik mijn gpu upgrade, of nog even eenaantal maandjes wacht, en een gtx880m alienware koop

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:27
aron225 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:17:
beter, garantie van alienware is echt super..
ik twijfel nog of ik mijn gpu upgrade, of nog even eenaantal maandjes wacht, en een gtx880m alienware koop
is dat mogelijk dan? tot zover vind ik niet heel veel losse GPU's voor laptops, bijvoorbeeld gtx780m is volgens mij alleen via ebay te bemachtigen zover ik weet ( mischien heb je nog een tip voor me O-) )
Plus betaal je dan snel boven de 600 euro http://www.ebay.nl/itm/AL...Cards&hash=item1c33170094 wat ik nog een aardig bedrag vind. geen idee of de gtx880m wel dan een beetje te betalen/vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Laatst online: 12-09 17:07
marineII7 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 23:53:
[...]

is dat mogelijk dan? tot zover vind ik niet heel veel losse GPU's voor laptops, bijvoorbeeld gtx780m is volgens mij alleen via ebay te bemachtigen zover ik weet ( mischien heb je nog een tip voor me O-) )
Plus betaal je dan snel boven de 600 euro http://www.ebay.nl/itm/AL...Cards&hash=item1c33170094 wat ik nog een aardig bedrag vind. geen idee of de gtx880m wel dan een beetje te betalen/vinden is
Er zijn er wel te vinden, maar redelijk nieuwe GPU's zijn heel erg duur op eBay. Voor een nieuwere GPU betaal je inderdaad makkelijk meer dan 600 euro.

Ik heb zelf nog 2x 280M liggen. Deze zijn ouder, maar een stuk betaalbaarder. Ze zijn echter niet echt geschikt als upgrade in een performance laptop, eerder als vervanging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Oh, aron.
Heb jij je scherm ook al overgeklokt?

Mijn 60hz scherm doet 75Hz (weet niet of 80 ook nog lukt), vraag me af wat die van jouw doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
mijn scherm is 120hz 3d.. geen reden om over te klokken..

mijn gpu loopt met custom vbios 725/1750, en is best rap.. maar heeft niet de performance van een gtx680m of 7970m.. tot nu toe snel genoeg hoor, battlefield 4 op medium/high settings met goede fps.. alleen IETS last van throttling...
de custom bios matched p0 en p1 naar stock clocks, dus bij thermal throttling zal hij niet terug lopen naar 405/1500 maar naar 620/1500 (stock clock)..
hij throttlet lichtjes en heel af en toe bij een 72 graden, hoger mag hij niet van dell, en om die beveiligin eruit te slopen is niet verstandig (omdat ik weet dat ik hem dan toch naar 775/1850 zal zetten of iets in die richting met overvolt, ik heb de bios met 0.5v overvolt op mijn desktop.... maar wil niet zo ver gaan.. mijn gare oude fermi kan daar heel slecht tegen (splinternieuwe kaart, 1 weekje oud nu, zonde om te slopen)

nieuwe gpu kan je gewoon op ebay bestellen, een gtx770m kost op dit moment omgerekent een 250 tot 300 euro inclusief shipping e.d.

komt standaard met een dell vbios (dell kaart) en xbracket..
de gtx770m is 75 watt tdp, mijn heatsink 100, gegarandeerd dat mijn laptop deze super koel kan houden.
de stock vbios laat een +135 mhz oc op de core toe, daarmee ga je naar gtx680m snelheden, en met een custom vbios en kleine overvolt, is er nog meer uit te halen...

gtx880m zal inderdaad ook rond de 700 a 800 gaan kosten, en niemand weet nog iets van die kaart, ik vermoed dat hij zal gaan passen, en werkend te krijgen is, zeker in 3d versies van de laptop..

als je geen 3d scherm hebt, zal je een custon bios moeten installeren om de onboard intel hd gpu uit te schakelen, mensen met 3d scherm hoeven dit niet..
bij alle upgrades zal je optimus verliezen voor de 60hz 1080p mensen, en mensen met 120hz 3d schermen zullen 3d optie missen (wel de 120hz refreshrate zal gebruikt blijven)

er zijn voordelen en nadelen dus..
de 120hz gebruikers hebben veel voordeel bij het upgraden van de gpu.. en 100w tdp kaarten kunnen gewoon onderling gewisselt worden met andere, nieuwe gtx kaarten (een gtx580m heatsink past, en is prima voldoende om een 780m te koelen, als voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Nieuwe laptop nu eindelijk besteld,
Alleen viel het me vandaag op dat er een 250v power cord werd meegeleverd even met Dell gebeld en nu moet ik zodra de laptop verstuurd is een email sturen en dan zal men de correcte stoom kabel sturen.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5PIeT.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Gefeliciteerd met je aankoop, leuk :)

Vreemd van je powercord, dat heb ik niet eerder gelezen hier (voor zover ik me herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Volgens mij is het toch een redelijk universeel blok?
De aansluiting in het blok is namelijk hetzelfde als die van bijv. een desktop etc. dus je kunt tijdelijk een spare kabel van een desktop gebruiken terwijl je op de juiste kabel wacht.

Niet toevallig via een omweg besteld? (in de uk site in een mandje gegooid oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Nee heb echt op de NL site besteld, de medewerker van dell zei al dat ze meer van dat soort problemen hebben gehad de laatste tijd.

heb nog wel een aantal kabels liggen kan nu alleen niet wachten tot ik hem binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:52
hey,

Ik heb ook net mijn alienware mogen ontvangen en heb tevens ook de problemen van de stroomkabel.

De websites zijn inderdaad fout en selecteren automatisch de verkeerde stroomkabels.

Ik heb zelf een afrikaanse ontvangen .....

Nu heb ik een vraag. Zou ik mijn oude HP laptop adaptor kunnen gebruiken voor alienware ?

De stekke is universeel maar de adapter zelf wat moet die aankunnen ? Kan een alienware bezitter met goede adapter dit eens nakijken voor mij ? :)

De mijn is

input: 100-240v 2A 50-60hz

output: 16.5 V 6.5 A 120W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Als je enkel de kabel van het 2e stuk vervangt moet er niets fout gaan (Dus van stopcontact naar transformator), transformator doet immers het werk en alles wat er aan komt is 220V. Voor zover ik natuurkunde nog herinner tenminste.

Wel heb ik weleens gehoord dat Dell's alleen opgeladen kunnen worden door Dell opladers, de vraag is vanaf waar dat geld, waarschijnlijk pas vanaf de transformator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
input: 100-240v 2A 50-60hz
dus zoals The Inquisitor al aangaf gewoon even stroom kabel van stopcontact naar transformator vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Laatst online: 19-08 19:52
ik wil er wel even op wijzen dat de transformator van de dell ac/dc adpter volgende specs heeft.

input 100-240v (idem) 3.5A (anders)

output: 19.5v 12.3A (ik vermoed dat output hetgeen is wat de pc nodig heeft dus dat zal snor zitten :p)

Maar mag ik de stroomkabel zomaar vervangen ook al is de input 3.5A ipv 2A ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmmmm vreemd vreemd vreemd....
3Dmark zegt dat er iets is met de systeem clock...

Reset in de Bios zorgt er alleen voor dat de IGP ineens geinstaleerd werd :/

Het lijkt erop dat de bus niet op 100 Mhz wil werken, de max die ik steeds zie is 99,78 Mhz.
Is dit al genoeg om 3Dmark's beveiliging te triggeren?

Ik denk dat ik Dell weer eens ga contacteren, want 5 Ghz werkt ook niet helemaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Goed, ik merkte dat er steeds meer speling op mijn palmrest kwam, dus ben even binnenin gaan kijken.
Kom ik tot de conclusie, dat er op 3 plaatsen in die hoek geen schroefjes zijn gemonteerd waar dat wel zou moeten. Geen wonder dat hij los ging zitten, ik heb eenzelfde schroefje ergens anders weg gehaald en bij de palmrest erin gedraaid, en het lijkt nu wel weer stevig te zitten. Maar ik vind de reparatiekwaliteit erg matig, en ik denk ook niet dat ik hier genoegen mee moet nemen het gaat hier namelijk niet om een tweedehands Acer.

Hier een foto waar de schroefjes ontbreken:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70221077/Alienwareforum/Schroefjes.jpg

Er ontbreken ook op andere plaatsen schroefjes, ook is de heatsink beschadigd, dus binnenkort maar weer contact opnemen met de Dell Support...

[ Voor 8% gewijzigd door Coehinator op 24-12-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Is het inmiddels al opgelost, de schroeven?

Vind het wel vreemd dat zoiets vergeten wordt.....

Ik heb bij de HDD brackets overigens die borgringen eraf gehaald, want anders konden die er in de laptop af vallen..... iemand anders ook die dingen verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
UPS heeft vandaag pas de laptop opgehaald. (feestdagen)
Dell wou de unit niet in zijn geheel vervangen, dat had ik t liefste gewild, aangezien ik totaal geen vertrouwen meer heb in Anovo (het bedrijf dat de after-sales voor dell waarschijnlijk doet)

Ook boden ze aan een monteur te sturen, maar dan moest ik zelf aangeven welke er ontbraken, wat de nummers daarvan waren. Was ook geen probleem geweest, maar de vorige monteur heeft ook steken laten vallen.

Toen ik me verveelde heb ik de laptop tot onder het toetsenbord eens uit elkaar gehaald om te kijken of er nogmeer ontbrak. En jahoor. ook onder de accu ontbraken er 2. ook zat de kabel van t touchpad onder een hele rare vouw tussen de behuizing. en waren er allemaal gele stickertjes binnenin geplakt.

Ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij, dat je als reparateur een laptop uit elkaar draait. en hem dan weer inelkaar zet, en een stuk of 5/6 schroefjes overhoud, en een interposer, en dan denkt dat het goed is.

Er was eens iemand in dit forum die heeft wel een nieuwe unit gekregen en er nog voordeel uit gehaald ook, zou diegene mij even een dm willen sturen, ik wil weten hoe je dat voor elkaar krijgt :D

@DCG909
Welke borgringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
de 3 schroeven die de hdd "tray" aan de behuizing bevestigen bij de R4 hadden een soort click-on borgingen, om te voorkomen dat je de schroeven er volledig uit kunt draaien en ze daardoor kunt verliezen.
Enkel het is zo dat deze dingen er al praktisch af vielen toen ik de hdd tray er de eerste keer uit haalde.....

Hoe is jullie 5Ghz eigenlijk?
Mijn Killer/osprey kaart kan het enkel even zien als de pc net opgestart is.... daarna kan ik het hele 5Ghz spectrum niet meer zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Coehinator schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:04:
UPS heeft vandaag pas de laptop opgehaald. (feestdagen)
Dell wou de unit niet in zijn geheel vervangen, dat had ik t liefste gewild, aangezien ik totaal geen vertrouwen meer heb in Anovo (het bedrijf dat de after-sales voor dell waarschijnlijk doet)

Ook boden ze aan een monteur te sturen, maar dan moest ik zelf aangeven welke er ontbraken, wat de nummers daarvan waren. Was ook geen probleem geweest, maar de vorige monteur heeft ook steken laten vallen.

Toen ik me verveelde heb ik de laptop tot onder het toetsenbord eens uit elkaar gehaald om te kijken of er nogmeer ontbrak. En jahoor. ook onder de accu ontbraken er 2. ook zat de kabel van t touchpad onder een hele rare vouw tussen de behuizing. en waren er allemaal gele stickertjes binnenin geplakt.

Ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij, dat je als reparateur een laptop uit elkaar draait. en hem dan weer inelkaar zet, en een stuk of 5/6 schroefjes overhoud, en een interposer, en dan denkt dat het goed is.

Er was eens iemand in dit forum die heeft wel een nieuwe unit gekregen en er nog voordeel uit gehaald ook, zou diegene mij even een dm willen sturen, ik wil weten hoe je dat voor elkaar krijgt :D

@DCG909
Welke borgringen?
Weet niet of je mij bedoelde, volgens mij was er nog iemand anders, maar ik heb een nieuwe gekregen. Heeft wel erg veel bellen, 2 x een monteur, verkeerde orders etc. gekost ;) Dus ja, heb een nieuwe en was ook een upgrade, maar dus wel erg veel gedoe. Had liever de eerste keer een goede gehad (ondanks de upgrade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ho0f schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:57:
[...]

Weet niet of je mij bedoelde, volgens mij was er nog iemand anders, maar ik heb een nieuwe gekregen. Heeft wel erg veel bellen, 2 x een monteur, verkeerde orders etc. gekost ;) Dus ja, heb een nieuwe en was ook een upgrade, maar dus wel erg veel gedoe. Had liever de eerste keer een goede gehad (ondanks de upgrade).
Ik meende dat je dat kreeg na drie reparaties. en dat amerikaanse support veel beter is.
Het punt is dat mijn laptop binnenin nu op sommige stukken beschadigd is. als dat niet is opgelost ga ik toch weer klagen.
Hoe is jullie 5Ghz eigenlijk?
Mijn Killer/osprey kaart kan het enkel even zien als de pc net opgestart is.... daarna kan ik het hele 5Ghz spectrum niet meer zien :?
Mijn 5ghz werkt wel. maar ik ben er niet blij mee. Vaak onstabiel en haal nooit de 450Mbps.
In mijn vorige laptop had ik een centrino ultimate 6300 van intel. dat was vele malen beter.
Helaas zit bluetooth in de alien bij de wireless in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Coehinator schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:17:
[...]

Ik meende dat je dat kreeg na drie reparaties. en dat amerikaanse support veel beter is.
Het punt is dat mijn laptop binnenin nu op sommige stukken beschadigd is. als dat niet is opgelost ga ik toch weer klagen.
Bij mij was het omdat de tweede monteur, na zijn reparatie, ook geen idee had waarom het nog steeds niet opgelost was. Die monteur heeft toen aangegeven een aanvraag voor een nieuwe in te dienen. De upgrade heb ik gekregen, omdat ze in het callcenter een nogal grote fout hadden gemaakt (een 770 ipv een 780 in de nieuwe configuratie gedaan, waar ik achter kwam toen ik de orderbevestiging thuis kreeg. Als ik die niet goed had gelezen had ik dus een downgrade gekregen ;) ). Toen was ik wel redelijk pissig (vooral ook omdat er nogal slechte communicatie aan vooraf ging) en hebben ze me dus als compensatie de upgrade geboden (vooral betere processor eigenlijk).

Zoals gezegd, het is goed afgelopen, maar het heeft me wel erg veel energie gekost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Het heeft mij al veel energie gekost hem überhaupt thuis te krijgen.
Mijn order is 6 keer gecanceld, en iedere keer verschoof de bezorgdatum weer.
Toen mailen, mailen, mailen, bellen, bellen, bla bla. en toen na 3 weken eindelijk een priority build en toen ging t rap.

We zijn er wel achter dat de communicatie bij Dell, vele malen beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ok mensjes, ik heb een klein vraagje. Ben al een tijdje trotste eigenaar van een m17x r4 alleen deze is door de gewone hdds zo rete traag geworden met opstarten dat ik maar besloten heb een msata ssd te zoeke. Alleen nu loop ik (natuurlijk) tegen een klein puntje aan. Waar en hoe ga ik die msata ssd plaatsen? Ik heb guides gezien op het internet dat deze onder het toetsenbord zit maar ik kom al niet verder dan het plastic plaatjes (om het toetsenbord heen) eraf te halen. Die wilt met geen mogelijkheid meekomen zonder het te slopen (wat ik jammer genoeg al een beetje gedaan heb) ik heb dus geen flauw idee hoe ik deze msata ssd nu dus moet gaan plaatsen. Iemand enig benul over hoe ik dit goed moet doen?! :D

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Op de Dell site is er een complete handleiding voor de Alienware's te vinden, dat zou je in ieder geval een stuk op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ja ik word van de site niet erg wijzer. Er staat heel simpel remove the keyboard en dat soort dingen, maar bij mij lukt dit totaal niet. Kom niet verder dan de keyboard trim, die breekt als ik hem los probeer te halen. Hij is al gescheurd en probeer hem dus niet verder te slopen (a)

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Nou, niet zo moeilijk te vinden op youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik zou je aangeraden hebben een gewone SSD erin te zetten :s
Want de msata is niet echt makkelijk te berijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Nou ik zou juist aanraden wel voor die Msata te gaan, en ik ga binnenkort ook over.
Ik wil dan twee 750 WD Black's in raid 0, en een Msata ssd.

De R5 lijkt makkelijker te zijn om t toetsenbord eraf te halen. aangezien dat gewoon een soort topcase is.

Bij de R4 moet je eerst het hele toetsenbord eraf halen, en dan ook nog eens de palm rest, met alle gevaren om plastic klipjes af te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik zou er ook wel een WD Black bij willen zetten... kan ik mijn gang gaan en alle games blijven installeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Warapapaba.
Xennox (blijkbaar niet meer actief) had bij mij een bd drive erin gezet (van hem overgenomen en hij had zoiets al vaker gedaan).

Bij de R4 ligt de mSata echt diep in de behuizing...
Achterkant eraf, toetsenbord, beeldscherm en palmrest...
Gelukkig zijn er weinig plastic clips bij, maar je moet wel je schroeven goed gescheiden houden en oppassen met de kabel aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik bedoelde de plastic clipjes die de schroefjes van het toetsenbord bedekken. Die rand eromheen.
Die zit er op geklikt, en blijkt soms erg lastig los te halen te zijn.

de R4 moet inderdaad bijna helemaal uit elkaar om bij de MSata te komen. Volgensmij zat hij onder de linkerkant van de palmrest.

Bij de R5 komt bijna de hele topcase eraf. zag ik op youtube:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

DCG909 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:51:
de 3 schroeven die de hdd "tray" aan de behuizing bevestigen bij de R4 hadden een soort click-on borgingen, om te voorkomen dat je de schroeven er volledig uit kunt draaien en ze daardoor kunt verliezen.
Enkel het is zo dat deze dingen er al praktisch af vielen toen ik de hdd tray er de eerste keer uit haalde.....
Captive Screws heet zoiets: Een schroef met een veertje eraan en een borging.
Dit is een soort grotere versie maar komt op hetzelfde neer.

Afbeeldingslocatie: http://cfnewsads.thomasnet.com/images/large/465/465866.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Lijkt inderdaad een beetje een gammele constructie,
In de R5 zitten ze er gewoon los in. en met een sticker vastgeplakt aan de caddy als hij leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Klopt. ik ken ze allemaal van binnen en van buiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik zat het al met Wara te bespreken, maar ik ben dus van plan om oftewel een SSD in mijn Alien erbij te zetten of een extra HDD aangezien ik een toch een bay leeg heb en eigenlijk mijn ruimte wil uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een oplossing ik heb een m17x r4

als ik bv web pagina's bekijk en ik druk op de Sidebar om na beneden te gaan blijft als het ware mijn muisknop ingedrukt terwijl ik dat dus niet doe !!!

ik heb al in muis menu gekeken en daar staat het juist NIET aangevinkt terwijl hij het dus wel doet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Laatst online: 09-09 20:19
Hi allen,

Ik zit met een lage 3dMark score voor mijn m17x R4:
"P3113 with AMD Radeon HD 7970M(1x) and Intel Core i7-3630QM Processor" (22Gb geheugen & SSD) Link

Als ik hier en daar wat lees, zou die ongeveer rond de 6000 moeten liggen, de mijne komt niet hoger dan de helft.

Ik heb gisteren nog de laatste AMD Catalyst drivers (13.12) geinstalleerd, na de oude te deinstalleren, Zijn er nog andere ideeen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Draai je Windows 8 of 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

druk op fn + F7 kan zijn dat hij op processor staat ipv videokaart !
Jozzle schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:31:
Hi allen,

Ik zit met een lage 3dMark score voor mijn m17x R4:
"P3113 with AMD Radeon HD 7970M(1x) and Intel Core i7-3630QM Processor" (22Gb geheugen & SSD) Link

Als ik hier en daar wat lees, zou die ongeveer rond de 6000 moeten liggen, de mijne komt niet hoger dan de helft.

Ik heb gisteren nog de laatste AMD Catalyst drivers (13.12) geinstalleerd, na de oude te deinstalleren, Zijn er nog andere ideeen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dan zou 3Dmark ook de igp weergeven in de hardware listing, lijkt mij.

Wel vreemd hoe je je geheugen hebt ingedeeld :s
Ik weet niet wat het effect is van sticks van verschillende afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
DCG909 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:17:
Dan zou 3Dmark ook de igp weergeven in de hardware listing, lijkt mij.

Wel vreemd hoe je je geheugen hebt ingedeeld :s
Ik weet niet wat het effect is van sticks van verschillende afmetingen.
Het effect van die geheugen configuratie is minimaal op je 3dmark score. Die indeling komt omdat je de AW koopt met 6GB en dan uitbreidt met 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een oplossing ik heb een m17x r4

als ik bv web pagina's bekijk en ik druk op de Sidebar om na beneden te gaan blijft als het ware mijn muisknop ingedrukt terwijl ik dat dus niet doe !!!

ik heb al in muis menu gekeken en daar staat het juist NIET aangevinkt terwijl hij het dus wel doet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik dacht even dat ik gek aan het worden was, maar je hebt dus daadwerkelijk jouw vorige post gewoon herhaald. Goed man.

Heb je het bij alle browsers of alleen bijv bij Firefox? In dat geval even je plugins nakijken (of starten in veilige modus). Voor Chrome idem.

--

Ik heb ondertussen mijn nieuw gekochte SSD in mijn Alien gebouwd en wilde hierop een clean install doen met Windows 8. Helaas kon ik op geen enkele manier mijn USB stick UEFI bootable maken ondanks ik alle guides op internet heb gelezen en toegepast... de USB komt gewoon NOOIT in het UEFI boot menu :(
Dell Technical Support gebeld en ze sturen mij een DVD'tje op en dat zou moeten werken volgens de beste man. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou idd wordt er gek van is niet te doen zo !! vandaar maar het is bij alle browsers heb ze allemaal geprobeerd maar ook als ik bv een icoontje op bureaublad klik gebeurt het
The Inquisitor schreef op zondag 12 januari 2014 @ 11:09:
Ik dacht even dat ik gek aan het worden was, maar je hebt dus daadwerkelijk jouw vorige post gewoon herhaald. Goed man.

Heb je het bij alle browsers of alleen bijv bij Firefox? In dat geval even je plugins nakijken (of starten in veilige modus). Voor Chrome idem.

--

Ik heb ondertussen mijn nieuw gekochte SSD in mijn Alien gebouwd en wilde hierop een clean install doen met Windows 8. Helaas kon ik op geen enkele manier mijn USB stick UEFI bootable maken ondanks ik alle guides op internet heb gelezen en toegepast... de USB komt gewoon NOOIT in het UEFI boot menu :(
Dell Technical Support gebeld en ze sturen mij een DVD'tje op en dat zou moeten werken volgens de beste man. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Het je het bij je muis of touchpad? of beide?

Indien muis toch even het muis menu nakijken, en als je software voor je muis gebruikt (bijv Setpoint) hier vooral even in kijken (desnoods reset to default). Indien touchpad niet alleen niet muis menu van Windows kijken maar ook Synaptics (of soortgelijk) menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:55:
druk op fn + F7 kan zijn dat hij op processor staat ipv videokaart !

[...]
Dank voor de suggesties. Ik ben maar een clean install gaan uitvoeren en zit nu weer op een score van 6420 :)

Misschien ergens een slechte driver update geweest ofzo... Wat me ook opviel is dat de extra fans weer aansloegen... Ben in ieder geval blij dat het geen hardware issue was :*)

http://www.3dmark.com/3dm11/7810648

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb het niet bij mn muis alleen mn touchpad ik heb toen ook synaptics eraf gehaald toen deed hij het goed nouja is hij niet zo precies maar niet dat met klikken bleef hangen en installeer ik synaptics en dan doet het weer heb alles al nagekeken en staat in beide niet aangevinkt (muis en synaptics menu)
The Inquisitor schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:22:
Het je het bij je muis of touchpad? of beide?

Indien muis toch even het muis menu nakijken, en als je software voor je muis gebruikt (bijv Setpoint) hier vooral even in kijken (desnoods reset to default). Indien touchpad niet alleen niet muis menu van Windows kijken maar ook Synaptics (of soortgelijk) menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 01:20
Hi allen,

Ik heb sinds 1,5 jaar een M17x R4 met een Killer 1103 Wi-Fi kaart maar sinds een paar weken is mijn Wi-Fi erg instabiel.
Voordat hij instabiel werd haalde ik gewoon 25mb wat mijn wifi router aan kan, dat is nu wisselend 3-4mb met uitschieters tot 25mb.

Ik heb niks veranderd aan de laptop in de tijd dat hij raar ging doen...
Ik heb al geprobeerd de drivers te herinstalleren van Dell en Killer zelf, nu heb ik de standaard Windows 8 drivers maar alsnog heeft hij alsnog Wi-Fi uitval waarbij zo'n geel driehoekje in de statusbalk komt.

Is de Intel 6300 kaart een goede vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
Hebben andere apparaten ook last van deze terugval/uitval?
Heb je ook terugval/uitval als je met een ander netwerk verbindt?
Veel andere WIFI netwerken in de buurt? (Gebruik SSIDer om dat te beoordelen).

Waar ik heen wil... WiFi problemen zijn meestal niet te wijten aan de adapter zelf. Zelden is het een hardware issue wat wifi bandbreedte minimaliseert, eerder externe factoren of idd een driver issue...

Ik heb zelf ook problemen met wifi (heb inderdaad ook Killer 1103)... wekenlang bezig geweest met nieuwe drivers, nieuwe netwerk hardware en zelfs een nieuwe provider. Kom nu tot de conclusie dat het aan network interference ligt, neem mijn random disconnects voor lief en heb een kabel getrokken voor het gamen.

Grote aanwijzing in mijn diagnose; andere apparaten hadden er bij mij in huis ook last van. Dit kan voor jou natuurlijk anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
Het probleem is dus dat alle andere apparaten totaal geen problemen hebben.
Een MacBook in huis haalt makkelijk de 60mbit op 5Ghz terwijl de M17x daar 3-4mbit met uitschieters naar 60 mbit heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hier ook een 1103 gebruiker.
5 ghz is onmogelijk.... Maar 2.4 ghz lijkt wel redelijk te werken (in een huis met gewapend betonnen muren)

Persoonlijk zit ik nu meer te wachten op 3x3 AC kaartjes, aangezien ik nu een RT-AC66U heb.

Wat me wel opvalt is dat de alien tegelijk gebruik lijkt te kunnen maken van lan en wifi :?
Ik zie beide connecties namelijk actief staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Kan elke PC, als ik LAN en wifi aanzet op mijn Sony staan ze ook beide op actief. Maar volgens mij gebruik je dan altijd LAN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Breek me de bek niet open over die WiFi,

de R5 heeft volgensmij broadcom rommel. En ik heb een Netgear WNDR4500 in de meterkast, en een WNDR3700 boven. Bij beide is die op 5Ghz gewoon erg instabiel.

De WNDR4500 moet 450Mb's kunnen halen. Alien kan maar 144MB's max. Terwijl (jawel) de macbook van mijn zusje makkelijk de 300mb haalt.

Via 2,4Ghz is het dan nog wel te doen, alleen valt t bereik me ook vies tegen. In mijn Sony had ik een intel 6300 als vervanging geplaatst, die is velen malen beter dan die broadcom bullshit.
Alleen zitten wij in onze Alien met ingebouwde bluetooth, in de R5 zit die bij de WIFI chip in. Hou daar rekening mee als je de boel gaat vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Bij de R4 met killer kaart heb je, als het goed is, een aparte bluetooth kaart, ipv de widi kaart.

Ik vraag me af of je die dan weg moet/kan halen als je de killer vervangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
Bij de Intel 6235 zit er ook een bluetooth bij, zou die veel verschil maken in vergelijking met de 6300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:09
Alienware laptops zijn wat in prijs gezakt met extra korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Zo...redelijk stukje goedkoper, ongeveer €150.

Mijn configuratie voor:
Totaal € 1.499,00

Vergeleken met ~1650 euro in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:09
Het is een actie van 10% extra korting tot en met 15 januari.
Aangezien ik ze al een tijdje in de gaten houd, wel er verleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik zou het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds gisteren ook eindelijk (na jaren kijken en niet kopen) een trotse Alienware 17 eigenaar.
Nog niet veel mee kunnen doen (druk, druk, druk), maar natuurlijk wel even gespeeld met AlienFX :-)

Er vallen me naast alle positieve zaken twee dingen op;

1. Ik hoor af en toe een soort 'metalen klik' als de laptop aan staat. Zou het de storage HDD zijn die in een spaarstand schiet o.i.d.? Daar staat nl. momenteel nog niets op. Geen disc in blu-ray station overigens.

2. Als ik het scherm dicht doe dan sluit het aan de linkerkant net niet helemaal aan op de basis. Ik kan het nog wat naar beneden duwen, maar de speling van een paar mm blijft zodra ik het deksel weer loslaat. Aan de rechterkant sluit -ie wel prima aan op de basis. Als ik de owner's manual bekijk dan moet dat ding behoorlijk uit elkaar om bij de schermbevestiging te komen, weet niet of dat de moeite waard is... Zijn er meer Alienware 17 bezitters die dit (her)kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Gefeliciteerd, another alien is born ;)

1. Ja, dat is de HDD. Je hoort een soort zoef geluidje wanneer 'ie snel moet laden (je opent bijv een game oid) en een echte klik is waarschijnlijk dat de HDD in parkeerstand gaat (tegen vallen), althans dat had mijn HDD in mijn sony altijd.
2, Ik zal zo even voor je kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik zou zeggen zet de spaarstand voor de HDD uit, ik las volgens mij ook op tweakers dat het niet echt goed is voor een HDD om steeds een "spin-up" te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
Inmiddels heeft de Duitse site de 880M al tussen de specs staan. Bron: http://www.dell.com/de/un.../pd?sc_err=noocs#TechSpec

NVIDIA® GeForce® GTX 765M Grafikkarte mit 2GB GDDR5
NVIDIA® GeForce® GTX 770M Grafikkarte mit 3GB GDDR5
NVIDIA® GeForce® GTX 780M Grafikkarte mit 4GB GDDR5
NVIDIA® GeForce® GTX 880M with 2GB GDDR5
AMD Radeon™ R9 M290X with 4GB GDDR5
NVIDIA® GeForce® GTX 880M with 8GB GDDR5

Ik ben benieuwd of systemen met de 780M nu goedkoper worden en de 880M op de huidige prijzen gepositioneerd worden, of dat de 880M de prijzen juist weer hoger zullen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hé?
Ik dacht dat de M290X een refresh was? Of is het enige verschil dat er meer geheugen op zit? (en dan dezelfde geheugen bus -.-" )

Edit.
Ze hebben dus echt enkel grotere geheugen chips gebruikt....
Volgens mij gaat dat de prestaties niet echt optimaal beinvloeden....

[ Voor 34% gewijzigd door DCG909 op 18-01-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
DVR123 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:03:
Bij de Intel 6235 zit er ook een bluetooth bij, zou die veel verschil maken in vergelijking met de 6300?
Hij is iets minder snel, maar denk niet dat het uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Dell Nederland heeft sinds vandaag andere Alienware 17 lineup. Nog maar 2 basis modellen.

1. De 1999,- uitvoering beschikt nu over de AMD R9 M290X 4GB GDDR5 en een 500GB SSHD.
2. De 1499,- uitvoering kan nu upgraden van de GTX 765M naar de GTX 780M. Tevens een 500GB SSHD en kan nu upgraden naar het 120HZ scherm.

Daar baal ik goed van want als ik nu de GTX 780M met 16GB wil kom ik uit op 2345 terwijl vanmiddag die oude notering nog 1999,- was :( Die nieuwe Radeon presteert zeker niet zo goed als de 780M...

[ Voor 26% gewijzigd door JeroenNietDoen op 21-01-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Nou heb m eindelijk terug,
Ze hebben de back cover, de base, en de heatsink vervangen.

Maar nu zit ik met een (4e) probleem. Heb net alles naar wens, ssd weer geinstalleerd schone installatie gedaan.

En nu doet HDMI het niet goed op de Nvidia kaart, in de switchable doet hij het wel.
Via de dedicated mode krijg ik met geen mogelijkheid dat scherm erop. wel is er via de speakers van mijn monitor wat gekraak en knippert hij, mogelijk omdat hij verbinding wil maken.

Drivers van de Nvidia al meerdere malen verwijderd en geïnstalleerd, maar mocht allemaal niet baten.
Hebben jullie nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Command center herinstalleren.

Volgens mij werken de switchable spullen en de "media" toetsen iig via de cc.

En anders goed nadenken of je echt alles in de goede volgorde hebt geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Dit gaat mijn config worden:
Alienware 17 R5
Intel® Core™ i7-4700MQ processor (6MB Cache, tot 3.4GHz met Intel® Turbo Boost)
NVIDIA® GeForce® GTX 780M, 4GB GDDR5
8GB Dual Channel DDR3L 1600MHz
500G hybrid
LCD-SCHERM 17.3 inch (439.42 mm) 120Hz WLED FHD (1920 x 1080) TrueLife w/3D Bundle
Die 500GB SSHD is nu standaard. Enige puntje waar ik nog over twijfel is of ik bovenstaande config pak en daar zelf nog een 120GB Samsung 840 EVO bij koop, of dat ik met de SSHD gewoon werk en de 8GB ram upgrade naar 16GB. HD ruimte is niet belangrijk voor mij daar alles op een NAS staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Een echte ssd is altijd beter ;)

De sshd versnelt enkel veelgebruikte programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
DCG909 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 07:22:
Command center herinstalleren.

Volgens mij werken de switchable spullen en de "media" toetsen iig via de cc.

En anders goed nadenken of je echt alles in de goede volgorde hebt geïnstalleerd...
Tsja, ik zou zeker weten dat ik alles goed heb geïnstalleerd, en alienware command werkt gewoon, ook de switch maken gaat prima, alleen de HDMI werkt niet.

Ik ga hem vandaag eens respawnen, en dan hopen dat het dan wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
Kaap schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 08:07:

[...]

Die 500GB SSHD is nu standaard. Enige puntje waar ik nog over twijfel is of ik bovenstaande config pak en daar zelf nog een 120GB Samsung 840 EVO bij koop, of dat ik met de SSHD gewoon werk en de 8GB ram upgrade naar 16GB. HD ruimte is niet belangrijk voor mij daar alles op een NAS staat.
Volgens mij gebruikt Dell de term Hybrid voor 2 aparte schijven. 1 Gewone & 1 SSD. Check dit even bij Dell, want een maatje van me kwam daar te laat achter en heeft nu dus 1 gewone HDD en 2 SSD's er in zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Jozzle schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:33:
[...]
Volgens mij gebruikt Dell de term Hybrid voor 2 aparte schijven. 1 Gewone & 1 SSD. Check dit even bij Dell, want een maatje van me kwam daar te laat achter en heeft nu dus 1 gewone HDD en 2 SSD's er in zitten :p
Nee, de 1TB HDD plus 80GB Msata die als caching is geconfigureerd is een upgrade keuze. Deze 500GB is een echte hybrid.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-01-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Nou, Alien respawn gedaan, ging goed. en heeft niks geholpen.
Het is dus blijkbaar wéér iets hardwarematig's

maar weer een nieuw supportticket aanmaken bij Dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Kaap schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 08:07:

[...]

Mwah, dan zul je best tevreden kunnen zijn met de hybrid. De meeste gebruikte programma's zullen gecached worden dus het OS komt daar sowieso (voor een groot deel) op. Wil je alle programma's snel hebben dan zul je toch bij een SSD moeten komen, maar dat kost je weer 100 euro. Dus het is afhankelijk van je wensen en je geld, ruimte heb je in ieder geval niet nodig zeg je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
The Inquisitor schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:12:
[...]

Mwah, dan zul je best tevreden kunnen zijn met de hybrid. De meeste gebruikte programma's zullen gecached worden dus het OS komt daar sowieso (voor een groot deel) op. Wil je alle programma's snel hebben dan zul je toch bij een SSD moeten komen, maar dat kost je weer 100 euro. Dus het is afhankelijk van je wensen en je geld, ruimte heb je in ieder geval niet nodig zeg je.
Daarom, 8GB ram en Samsung EVO vs 16GB ram en hybrid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Kaap schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:23:
[...]

Daarom, 8GB ram en Samsung EVO vs 16GB ram en hybrid ;)
Overweging is een beetje scheef, wat moet je met 16GB RAM? Als je een EVO neemt (heb ik zelf ook trouwens sinds een week) dan blijf je wel op 8GB?

Waarom wil je naar 16GB? Heb je het écht nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
The Inquisitor schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:30:
[...]
Overweging is een beetje scheef, wat moet je met 16GB RAM? Als je een EVO neemt (heb ik zelf ook trouwens sinds een week) dan blijf je wel op 8GB?

Waarom wil je naar 16GB? Heb je het écht nodig?
De overweging is een financiele. Ik kan de config nemen met 8GB ram, dan hou ik geld over om een EVO 250GB erbij te kopen. Ik kan ook kiezen om de config met 16GB te nemen, in dat geval zal ik het moeten doen met de standaard geleverde hybrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
SSD
SSD
SSD.

Ik heb een ssd en 16 GB ram en ik kan je echt gerust stellen.
Een ssd gaat je 200x blijer maken dan die 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat is zeker, 8GB is ruim zat tenzij je echt iets specifieks doet waarbij je extreem veel ram nodig hebt...doe je dat niet? Ga dan niet voor 16GB kiezen, zeker niet als dit je een SSD ontneemt.

Mocht je ooit nog tegen het probleem aanlopen dat je RAM tekort hebt dan kun je er gemakkelijk nogmaals 2x 4GB bij kopen aangezien er 2 bankjes leeg blijven na je aanschaf bij Alienware. En 2x 4GB reepjes zijn lang niet zo duur als een SSD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Mwa, ligt er ook aan het geheugen wat dell er in stopt....

Bij mij was het hynix en dat werkte niet lekker met de corsair sticks. De standaarden waren anders (Jdec oid 1 tm 4 voor hynix en 5 tm 7 voor corsair....)

16 gb ga je alleen aanspreken met extreme dingen, of virituele pc's :/
Of CAD programma's met een giga geheugen lek -.-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dan moet je identieke geheugenrepen zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik weet niet of je die Hynix sticks wel in de retail kan kopen....
En het staat ook niet op de site's welke Jdec standaaarden worden ondersteund....

Die standaard gaat namelijk over de latencies, de Hynix was 8-8-8-27 oid en de corsair 9-9-9-24.
En dat was voor de andere snelheden ook zoiets.
Resultaat, de pc valt terug op de "standaard" DDR3 snelheid van 1333 ipv 1600 Mhz.

(Mijn acer draait op 800 om de een of andere vage rede...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Dat is dan waarschijnlijk omdat het een Acer is :+

Ik dacht altijd Ram=Ram, zoek gewoon de zelfde clocksnelheid uit en gaan met die banaan.
Maar op zich maakt het voor de prestaties niks uit toch, 1600mhz of 1333?
Heb ook geen idee wat hier in zit eigenlijk, ben nog nooit onder t toetsenbord geweest.

Edit: De mijne draait ook op 800Mhz :O
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70221077/Alienwareforum/RAM.PNG

[ Voor 17% gewijzigd door Coehinator op 25-01-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik zal vandaag even kijken wat er bij mij staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
800 Mhz is normaal. dat is dus 1600 Mhz met de DDR factor (Double Data Rate).
Bij mijn Acer krijg ik dus 400 Mhz te zien, wat effectief 800 Mhz is...
Voorheen werkte het wel op 1333 (6xx oid) Mhz, dat is juist het vreemde...

Oh, en het was de JEDEC.... vergat de E tussen de J en D.....

Heb vanmiddag een Intel AC 7260 Wifi kaart in mijn alien gestoken en de Killer NIC eruit gehaald....
Had even wat gedoe met Bluetooth (De Intel chip heeft ook BT), maar heb dat gefixed door de Intel BT uit te zetten en die drivers niet te instaleren, want deze chip gaat weer naar mijn desktop als de AC 7300 er is :/

Wel een wereld van verschil, snelheid is ongeveer gelijk, maar ik kan nu o.a. de 5Ghz band gewoon zien en gebruiken :)
Ook lijken latencies nu juist iets lager....

Edit.
Voorbeeld van ram snelheden, mijn ram loopt op 1600 Mhz effectief.
http://www.3dmark.com/fs/1604028

[ Voor 6% gewijzigd door DCG909 op 25-01-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat is weer een hele troost voor wara dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ach, daar is dit forum toch ook voor?
Weten jullie dit ook en als iemand anders zo'n "probleem" heeft weet je de oplossing/oorzaak ook ;)

Mijn god, die Intel AC 7260 is echt een wereld van verschil met de Killer 1103....
De stabiliteit tot nu toe is fenomenaal.... Snellheid is wel echt iets lager, maar alles reageert wel echt sneller :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Aha thanks voor de uitleg,

Ik heb de wifi ook vervangen door een intel 6300 ultimate, werkt ook een stuk beter, en sneller. gebruikt ook alle drie de antennes, en het bereik is echt zo velen malen beter, ik ontvang bijna 2 keer zoveel netwerken als voorheen.
Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste