[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:36
@Wara,

In de Intel WiFi config, hoe hoog staat jouw zendvermogen dan (staat bij de details van je verbinding).
Bij mij staat het op 25 mV.

Wel een groot verschil ten opzichte van wat ik in mijn router kan instellen, daar gaat 2.4 tot 100 mV en 5.0 Ghz tot 200 mV :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
Bij mij staat

"Verzendenergie'' op 5, en dat is het hoogste, krijg geen mV's te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dit bedoel ik.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SroukfF0FpgwDH8YAn8eMAhk/medium.png

Ik vraag mij af of je hoger komt met 3 antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Haal die vieze filmpjes eens uit je tabbladen joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ehhhh, welke?
Die ene is "ProTube" een project van een tweaker (wordt lid van een groep en stuur youtube filmpjes naar een centraal scherm/systeem)
En die met (PV) en japanse tekens is een preview van een of andere anime die een kennis door stuurde ;)
(En aan mijn avatar kun je misschien wel raden dat ik anime kijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Was maar een geintje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Weet ik ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Voor mensen die na een clean install van Windows het Alienware logo in het configuratiescherm (OEM informatie) willen herstellen kunnen daarvoor deze originele afbeeldingen gebruiken:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22821848/LOGO.bmp

Of deze alternatieve;

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22821848/LOGO.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
@DCG909

Ik krijg Pro set wireless niet geïnstalleerd, hij is aan het laden en dan stopt de installer ermee.
Geen idee heb alles al geprobeerd...

Is aan de gang, post zo update

[ Voor 12% gewijzigd door Coehinator op 26-01-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ok, dat is vreemd...
Ik heb gewoon de "totaal" driver van de Intel site gepakt, dus Proset en driver in één.
Maar ach, als het zonder ook goed werkt zal het wel, toch?
(het heeft voor mijn gevoel niet echt toegevoegde waarde tot nu toe, of het moet de wifi verbinding "finetunen" :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik haal wel hoger met 3 blijkbaar:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70221077/Alienwareforum/Intel.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ah, dus 3x3 heeft idd ook meer vermogen, zoals ik al verwachte.
Bij mijn 7260 staat er ook dat hij tot 32 mW ondersteund.

Ik vind het wel jammer dat Dell niet gewoon standaard gebruik maakt van de betere Intel NIC's en de killer NICs dumpt....
Want de Broadcom Qualcomm Killer NIC verliest het signaal al bijna na één enkele betonnen muur, waarbij de Intel NIC dan nog gewoon een goed signaal heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Breek me de bek niet open, wat ben ik blij dat ik van die killer broadcom bende af ben zeg.
Had uit alle frustratie gewoon een kabel getrokken naar boven, dat werkt natuurlijk altijd beter, maar wel fijn dat de wireless nu ook goed werkt.

Ik heb zelf een WNDR4500 als hoofdrouter, bereik viel me eerst tegen, maar dat lag dus aan die killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Wij, wara en ik, hebben die Broadcom kaart, daar word je ook zeker niet vrolijk van zoals Wara al zegt. De Killer NIC is van Qualcomm en daar hebben wij een LAN kaartje van.

Killer LAN kaart doet het overigens zonder te klagen (alhoewel daar vrij weinig mis mee kan zijn). Grappig dat ik op internet had gelezen dat er Killer software is maar ik dit nergens op mijn Alien kon vinden, na een clean install van Windows 8 nam ik de drivers van de Dell site en kreeg ik ineens wel die Killer software.

Niet dat je er veel aan hebt, maar toch.

Terug naar de wifi: de Killer kaarten zijn wel duur, dus het is geen kostenbesparend idee van Alienware om die kaarten erin te zetten... waarschijnlijk zijn die Intel dingen zelfs goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Oh, idd het is Qualcomm wat erop staat (osprey kaart oid).

Waar mijn Alien geen verbinding had, hadden mijn tablet en mobiel zelfs beter bereik....
Nu heeft de alien echter het beste bereik in het hele huis....

Ik vermoed dat het voor Dell idd goedkoper kan zijn om de Intel Wlan kaarten te gebruiken... Ik kocht de mijne voor 24,95... Voor een Killer 1103 moest je een jaar geleden 50 euro oid neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Jep met de LAN is zeker niks mis, en ik vraag me altijd af wat je aan al die extra programma's hebt.
Die Killer LAN utillity laat zien dat je met 1GB's verbonden bent, wauw, dat kan ik in configuratiescherm ook wel zien. ik irriteer me er dan aan dat ze toch openstaan in je systeemvak. Wat een onzin.

Dan nog niet gesproken te hebben over een alienrespawn dingetje, wat je helemaal niet nodig hebt in de achtergrond.

Update:
Ik heb die 6300 vorig jaar gekocht voor 30 euro meen ik, maar het was het geld zeker waard.
Dat ik nu bluetooth mis vind ik helemaal niet erg meer. Dat werkte op die kaart toch voor geen meter, mijn Bluetooth muis die ik voorheen gewoon op mijn Vaio gebruikte, kon geen goede verbinding maken met de Alien, dus bluetooth van snot was het.

[ Voor 29% gewijzigd door Coehinator op 26-01-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Alienrespawn heb ik er (al dan niet per ongeluk) gelijk af gegooid toen ik mijn SSD installeerde en de HDD opnieuw formatteerde.

Ik moet wel zeggen dat er op zich weinig echte meuk op de Alien stond toen ik hem binnen kreeg.
In tegenstelling van mijn zusjes Asus en later Samsung laptop.... Vol met meuk als tijdelijk gratis online opslag etc. en andere troep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Maar daar word het geld mee verdiend natuurlijk, met al die rommel.
Heeft de alien inderdaad niet, maar vooral die onnodige utilities van al die drivers en bende, heb je niet nodig, alleen de driver is voor windows al voldoende. Hoef ik echt niet zon domme interface bij.

Die van Intel Proset Wireless is dan wel handig, daar kan je net wat meer informatie zien, maar is eigenlijk ook niet nodig, en gooi ik er nu dus ook weer af. Werkt prima zonder de shit

nog even een fototje van het desbetreffende kaartje:
Er staat namelijk nergens iets met broadcom of killer of iets.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70221077/Alienwareforum/2014-01-26%2014.33.59.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Lol, bij mijn chip staat er wel dat het een Killer (tm) Wireless N 1103 is.
En dan ook 3x een Atheros code (model type)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
IK BEN AFGEZET :+

in mijn specs staat: "5G WiFi Broadcom 4352 802.11n/ac en Bluetooth 4.0"

[ Voor 67% gewijzigd door Coehinator op 26-01-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Er staat AzureWave en dat is dus het merk. Voor zover ik heb gelezen jat AzureWave gewoon de componenten van Broadcom en klooit er een beetje aan. Op de Broadcom site:
Windows Software
These drivers support both Broadcom-branded modules supplied with various OEM systems and AzureWave-branded modules
Eigenlijk wel apart dat Alienware ons bij aanschaf gewoon verteld dat er een Broadcom kaart in krijgen... maar dat is het dus eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Wara.
Hmm, als je het letterlijk neemt heb je dus geen broadcom kaart, ook al zitten er broadcom chips op...

Aan de andere kant, de code lijkt wel op een broadcom kaart te slaan (BCM......).

Lijkt me interessant als je dit aan Dell vraagt.
Heb je nu Broadcom of AzureWave XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Het is dus een AzureWave kaart die gebaseerd is op een Broadcom kaart. Niet helemaal netjes eigenlijk.... want AzureWave lijkt gewoon een zelfstandig bedrijf zover ik op hun site zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik lig nu toch al flink met dell in de knoei, dus dit ga ij wel even vragen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Wanneer ik weer een nieuwe laptop koop, dan wordt het toch hoogst waarschijnlijk weer een Dell en dan waarschijnlijk weer een alienware.

Maar dan zijn er wel nog meer dingen die ik zelf ga aanpassen XD
Maar gelukkig kan dat met deze systemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
Gisteravond is de actie van Alienware op de X51 en 14 afgelopen. Ik had gehoopt dat er weer een actie voor de Alienware 17 zou komen, maar helaas. Als ik iets moet kopen zal het ook niet meezitten he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Het zit je wel mee, want die actie heb je zelf genoemd van de M17, dat je dan wacht en hoopt op een nieuwe actie is natuurlijk niet zo slim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
The Inquisitor schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:07:
Het zit je wel mee, want die actie heb je zelf genoemd van de M17, dat je dan wacht en hoopt op een nieuwe actie is natuurlijk niet zo slim ;)
Klopt niet geheel wat je zegt...

Ik diende bij mijn werkgever 21-1 het verzoek in voor de PC regeling. Ik wou de 1999,- config die de GTX 780M en 16GB ram aan boord had. Diezelfde avond liet Dell die kortingsactie vervallen en verving tevens de basisconfiguraties. Ik heb toen opnieuw mijn aanvraag moeten indienen. En die is vanmorgen goedgekeurd.

Tot afgelopen middernacht liep er nog een andere Alienware actie voor MX 14 en de X51. Ik hoopte dat misschien vandaag er dan weer een korting kwam voor de Alienware 17. Had mooi geweest maar helaas...

Dus nee, ik heb niet gewacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat het een tijd duurt voordat de werkgever reageert komt toch ook neer op wachten? Je had het als individu dan wel minder in de hand maar de situatie veranderd er, helaas, weinig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
The Inquisitor schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:44:
Dat het een tijd duurt voordat de werkgever reageert komt toch ook neer op wachten?
Dat klopt, maar in je vorige post geef je aan dat het wachten van mij niet slim is. Daar reageerde ik op.

Mijn werkgever moet het geld nog overmaken, zal nog een week duren, dus we blijven nog verder hopen op nieuwe kortingen van Dell :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Hm oké, excuse moi.

Denk niet de kans heel groot is dat er nog een nieuwe actie komt binnen een week wanneer de vorige aanbiedingen net zijn geweest :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Naja het wachten op een aanbieding is het altijd waard, vaak stunten ze bijna iedere maand wel even met de prijzen, en met EPP en shopkorting valt er al een hoop af te snoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05-2024
Hallo mensen.

Ik heb een vraag aan de oudere gedienden hier.

Ik ben in het bezit van een M17X R3 met een Radeon 6990M GPU
Enige tijd geleden sprong mijn beeld op zwart en kreeg ik hem niet meer aan.
Toen ik in veilige modus eenmaal de GPU had uitgeschakelt en de computer opnieuw had opgestart pakte windows gewoon mijn on-board grafische kaart en kon ik gelukkig weer in mijn computer komen maar kan nu dus niet meer gamen..

Ik ben al bezig geweest met nieuwe drivers maar geen geluk hier.
De techdesk van Alieware had het vermoeden dat het aan mijn moederbord kon liggen en had als laatste optie geopperd om mijn windows opnieuw te installeren. Ook dit heb ik gedaan en opnieuw bezig geweest met drivers maar ook hier geen geluk.

Ik heb geen garantie meer en zit nu serieus te overwegen om hem dan maar op te sturen naar Alienware en de kosten (á €300) te betalen.

Heeft iemand nog ideen of suggesties voor mij?

HELP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hoe oud is de laptop?
Als je nog binnen de 2 jaar zit zou je gewoon garantie moeten hebben volgens het Europese recht (2 jaar voor elektronica).

Heb je ook ge OCed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
Mijn garantie is halverwege vorig jaar verlopen (gekocht in 2011).

Als je bedoelt of ik hem heb overgeklokt, nee dit is niet het geval...
Ook nooit nodig geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik kan me nog herinneren dat er een soort van speciale boot optie was in die aliens, waar er iets hersteld werd en dat had te maken met de GPU...

Alleen loop ik me nu suf te zoeken in deel 1, maar ik heb t nogsteeds niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Was dat niet dat UEFI troubleshoot gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
Elzo_ schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:30:
Heeft iemand nog ideen of suggesties voor mij?
HELP!!
Ik heb zelf niet zo heel veel kennis van techniek, maar goed, niet geschoten is altijd mis.

Heb ook dezelfde laptop + 6990M kaart.
Ik heb in het verleden wel eens problemen gehad met het updaten van de drivers van deze videokaart.
Misschien is het nog een idee om de oude drivers uit 2010 te downloaden van de dell site en deze te installeren?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
The Inquisitor schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:26:
Was dat niet dat UEFI troubleshoot gedoe?
Dat was Aaron (getallen, dacht 225 of 255).
Maar hij kwam niet voorbij de bios en kreeg 7 beeps oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
DCG909 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 07:36:
[...]

Dat was Aaron (getallen, dacht 225 of 255).
Maar hij kwam niet voorbij de bios en kreeg 7 beeps oid.
Je hebt gelijk, dat was deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
Bedankt dat jullie even wouden meedenken :)

Schijnbaar heb je geen 2 maar 3 jaar garantie bij Dell (ondanks die medewerker mij anders wou wijsmaken) en de laptop wordt opgehaald om gerepareerd te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Mooi om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Misschien wel leuk om te vermelden: ik heb een mx14x en deze heeft "het" geluidsprobleem. Dat betekent dat het geluid het 1 op de 10 keer niet doet. De oplossing hiervoor is onduidelijk. Ik heb gezocht en gezocht, niks helpt het probleem echt de wereld uit.

Ik ben op zich wel blij met mijn m14x maar zo'n dom defect had ik niet verwacht van een 2000 euro laptop.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik zou dell een mailtje sturen. Ik kan me niet echt iets bedenken, behalve misschien een irq conflict?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Hier is al met heel veel man naar gekeken en het is niet opgelost. Bij sommigen wordt het mobo vervangen en dan keer het probleem terug. Bios updates, driver updates... alles

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Dinictus208 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:17:
Hier is al met heel veel man naar gekeken en het is niet opgelost. Bij sommigen wordt het mobo vervangen en dan keer het probleem terug. Bios updates, driver updates... alles
Ik denk dat ik dat geluid probleem dan ook gehad heb, alleen had ik soms geen geluid maar wel een harde ruis.

Na dat het mobo werd vervangen, was dat probleem wel opgelost (werden wel andere veroorzaakt, dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik had uiteindelijk geen zin in een heel traject met mbo verwisselen etc. Dus mijn garatie is verlopen en dan kan je ernaar fluiten. ik heb ook het idee dat het samenhangt met voeding. Als ik opstart puur op de accu dan is de kans groot dat hij de geluidskaart niet oppikt. Maar verder draait hij al 2 jaar prima, weinig slijtage al lijkt de zwarte verf net boven mijn keyboard er wel en beetje af te komen.

Dagelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
*O*

Alienware 17 Base
8GB Dual Channel DDR3L 1600MHz
Intern Engels/Internationaal Qwerty-toetsenbord
NVIDIA® GeForce® GTX 780M, 4GB GDDR5
5G WiFi Broadcom 4352 802.11n/ac en Bluetooth 4.0
500GB (8GB Hybrid, 5400 RPM, 64MB Cache) SATA 6Gb/s w/NCQ
Windows 8 64bit , Nederlands
Slot-Loading 8x SuperMulti Drive (DVDR/RW)
5G WiFi Broadcom 4352 802.11n/ac en Bluetooth 4.0
Stroomkabel voor VK (250 V)
1 jaar Next Business Day Service met Premium Phone Support
Placemat
8-cel lithium-ion hoofdbatterij (86 Wh)
Intel® Core™ i7-4700MQ processor (6MB Cache, tot 3.4GHz met Intel® Turbo Boost)
Alienware 17 Anodized Aluminum - 3D
LCD 17.3 inch (439.42 mm) 120Hz WLED FHD (1920 x 1080) TrueLife w/3D Bundle
Systeemsoftware voor Alienware M17xR1
Power Supply 240W-wisselstroomadapter
Operating System Recovery Options Media voor Windows 8/Pro besturingssysteem met MUI (Multilingual User Interface)

Dikgedrukt, die kabel baart me overigens wel zorgen -O- Tevens los een Samsung 840 250GB EVO besteld, die hybrid haal ik eruit :Y

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 11-02-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Mwa, die hybrid kun je toch nog als data schijf gebruiken?
(Wel opletten met de locatie)

Je kunt volgens mij ook gewoon een "normale" pc voeding kabel gebruiken als er een vk model geleverd wordt, de brick accepteert dat soort kabels gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
DCG909 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:52:
Mwa, die hybrid kun je toch nog als data schijf gebruiken?
Ik werk volledig vanaf mijn 2TB NAS. 250GB SSD is meer dan voldoende, ik heb op mijn huidige 128GB ook 45GB over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dat kan idd ook.
Maar heb je dan geen lag bjj gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
DCG909 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:21:
Dat kan idd ook.
Maar heb je dan geen lag bjj gamen?
Euhm :? Mag voor zich spreken dat data op de NAS staat en applicaties en games op de SSD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik zet juist games op mij hdd ( 380 gb momenteel).
Mijn ssd is nu nog primair voor het os en drivers.

SSD's zijn nog een beetje duur om als game schijf te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
DCG909 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:30:
Ik zet juist games op mij hdd ( 380 gb momenteel).
Mijn ssd is nu nog primair voor het os en drivers.

SSD's zijn nog een beetje duur om als game schijf te gebruiken...
Ik heb momenteel een 128GB SSD, daar staan 4 games op, drivers, windows en enkele programma's. Hou ik nog 25GB over. Waarom zou ik die 3 games daar niet op installeren als ik de lege schuifruimte toch heb? Lege schijfruimte kost net zoveel als gebruikte hoor...

Heb jij soms nog zon antieke 32GB SSD dat je er enkel Windows op kwijt kan :?

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenNietDoen op 11-02-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Nee, een Samsung 830 128 GB.
Maar, zoals gezegd heb ik momenteel voor iets van 370 á 380 Gb aan games op mijn laptop staan, wat dus bij lange na niet op de Samsung past.

Plus, door "data" op een aparte schijf/ssd te zetten heb ik nooit problemen als ik windows opnieuw installeer. Want die data staat niet op mijn os schijf/ssd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
DCG909 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:33:
Plus, door "data" op een aparte schijf/ssd te zetten heb ik nooit problemen als ik windows opnieuw installeer. Want die data staat niet op mijn os schijf/ssd ;)
Ik zie niet in wat voor problemen ik zou krijgen als ik windows opnieuw installeer :? Mijn opslagdata zoals foto's en documenten staan op een NAS, en die handjevol games herinstalleer ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Niet jij specifiek, maar sommige mensen zoals mijn zusje, vader (en praktisch iedereen die ik ken die zelf zijn computers niet onderhoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik snap je ook niet hoor Kaap, DCG909 heeft gewoon een goed punt hier.

Waarom koop je eigenlijk een gamelaptop voor 4 games? Want je gaat de (prima in orde) HDD eruit halen om te vervangen voor een (kleine) SSD. Geen oordeel, puur interesse, omdat het een beetje tegenstrijdig lijkt.
Wat DCG zegt: Het is handig als alle data op een aparte schijf staat zodat wanneer je Windows opnieuw installeert je gewoon de SSD kunt wipen en de herinstallatie kunt beginnen. Zo raar is dat toch niet?

@DCG: locatie van de HDD maakt niet uit, ik heb de HDD laten zitten op de plaats en de SSD op de 2nd bay gezet (in de M17 rechtsonderaan, onder de palmrest). Op de SSD zit dus Windows, maakt niets uit. Grappig feitje: bij de R4 en eerder is de locatie van beide juist omgedraaid: de middelste bay is "1" en de bay onder de palmrest is "0", precies andersom vergeleken met de M17 (r5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
The Inquisitor schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:06:
Waarom koop je eigenlijk een gamelaptop voor 4 games?
Ik wist niet dat er een bepaald quotum was van games voordat je een game laptop mag kopen :')
The Inquisitor schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:06:
Want je gaat de (prima in orde) HDD eruit halen om te vervangen voor een (kleine) SSD.
Een 5400rpm HDD versus een SSD lijkt mij redenen genoeg om het te doen...

No offence gasten, maar de performance van een SSD is niet alleen van nut voor het opstarten van windows hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Want wij weten dat niet? DCG stelt gewoon een redelijke vraag en dan ga je bijdehand zitten doen, net zoals bij mijn vraag. Ik stel duidelijk dat het geen oordeel is maar ik het me afvraag, menig normaal denkend mens stelt vraagtekens bij iemand die een gamelaptop koopt en vervolgens nauwelijks gamed. Ik zeg nergens dat het niet mag, dat je het niet moet doen of dat het raar is. Ik stel enkel een vraag.

Wat DCG en ik al 3x proberen te zeggen: je kunt de HDD erin laten en de SSD erbij zetten, want een AW heeft netjes twee bays voor je hdd's (en nog een msata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
The Inquisitor schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:49:
Ik stel duidelijk dat het geen oordeel is maar ik het me afvraag, menig normaal denkend mens stelt vraagtekens bij iemand die een gamelaptop koopt en vervolgens nauwelijks gamed.
Je beschuldigd mij van bijdehand zijn, maar strooit zelf met aannames die je baseert op zelf opgestelde criteria 8)7 Waar concludeer jij dan uit dat ik nauwelijks game :? Uit het feit dat ik maar 4 games geïnstalleerd heb staan? :F

Ik legde DGC eerder al uit dat ik geen behoefte heb aan een extra schijf voor data omdat ik weinig GB's gebruik. Ik heb wel behoefte aan de performance van een SSD. Ik kan dus alles gewoon op een SSD kwijt. En ik prefereer mijn games ook op een SSD vanwege performance. In mijn huidige PC zit een 1TB HDD, die is altijd leeg.

Even een kleine schets wat ik geïnstalleerd heb staan op mijn PC:
Winamp
Chrome
AVG
Drivers
Windows
Teamspeak
Spotnet
Origin
BF4
WoW
WoT
Steam
RTW2

Verder helemaal niks... Even goede vrienden hoor heren...

[ Voor 33% gewijzigd door JeroenNietDoen op 11-02-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Oké, prima kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@The Inquisitor.

Het maakt bij de R4 iig wel degelijk uit waar de hdd zit... Als je de hdd naar bay 1 gooit (bay 0 dus bij de R5? ), dan wordt deze te hert, omdat hij dan vlak bij de gpu zit, die in de 60 graden wordt :s
Ik had HWMonitor draaien en zag namelijk dat de hdd tijdens zware grafische dingen in de 60 graden werd (tegen de grens van de max systeem specs iig).

Nu heb ik de hdd in bay 0 (bay 1 bij de R5 dus) zitten en blijft deze netjes 39 graden en de ssd ook :)

Qua snelheid maakt het idd niks uit ;)

Er zijn trouwens bedrijven/mensen die laptops van 4000 euro kopen vanwege één programma (meestal een industrieel iets).
Gamen was voor mij eigenlijk meer een leuke bijkomstigheid bij de keuze van de alien, ik ging op zoek naar een sterke, stevige laptop met een goede resolutie en het liefste voor een acceptabele prijs.
Optioneel iets dat ik zelf nadien redelijk goed kon aanpassen en ook nog op kon gamen.
Daardoor kwam ik toen steeds bij de alienware uit ;)

@Kaap.
Oh? Is het maar een 5200 rpm schijf? Dat is idd niet echt snel, nee. Ik heb enkel 7200 rpm schijven.

@Beide.
Het was gewoon een vraag puur uit interesse, om te zien hoe mensen bepaalde dingen oplossen, zoals dus opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
DCG909 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 07:56:
@Kaap.
Oh? Is het maar een 5200 rpm schijf? Dat is idd niet echt snel, nee. Ik heb enkel 7200 rpm schijven.
Ja, de standaard optie in de Alienware 17 is helaas sinds 2 weken een 5400rpm hybrid. Daarvoor een 750GB 7200 rpm. De upgrade nu is dan wel een 1TB 7200rpm plus 80GB msata. Maar die ruimte heb ik dus niet nodig. Vandaar de keuze voor een 250GB SSD als vervanging.

Om even terug te komen op het onderwerp van opslag. Vroeger deed ik wel alles op een aparte partitie en later aparte schijf, maar ik ben vorig jaar minimalistisch gaan werken. Office overboord gegooid bijvoorbeeld, en echt kritisch gaan kijken naar wat ik nou eigenlijk gebruikte en dat wat ik niet of amper gebruikte, ook niet meer installeren. Documenten, foto's en films allemaal op een NAS gezet. Zodoende merkte ik voldoende te hebben aan een 120GB SSD. Dat ik een handjevol kleine applicaties en enkele games dan moet herinstalleren, dat vind ik helemaal niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Vraagje over NASen.
hoe gaat zo'n ding met de HDD's om? Ik lees altijd dat een NAS toch wel de neiging heeft om een HDD redelijk snel op te branden :s
(Dus na 2 á 3 jaar is de HDD zo goed als op)

Hoe is jouw ervaring daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Tsja, ik heb geen idee, ik heb een Synology, met 4x een WD schijf. Die draait al dik anderhalf jaar zonder problemen, en de schijven gaan na 10 minuten niks doen, gewoon uit en de nas gaat in sluimer modus.
Ik denk niet dat een nas schijven sneller door brand, maar in theorie is dat wel logisch, want mijn nas staat altijd aan, en mijn pc niet. ik denk dat ze al 4x zoveel uren hebben dan mijn normale computer hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
DCG909 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:11:
Vraagje over NASen.
hoe gaat zo'n ding met de HDD's om? Ik lees altijd dat een NAS toch wel de neiging heeft om een HDD redelijk snel op te branden :s
(Dus na 2 á 3 jaar is de HDD zo goed als op)

Hoe is jouw ervaring daar mee?
Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Kijk als je nas 24/7 aanstaat en altijd volle toeren draait misschien wel, maar snachts tot half op de middag schakelt die van mij zichzelf uit. Tevens met energiebesparing dat je hdd idle wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
DCG909 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 07:56:
@The Inquisitor.

Het maakt bij de R4 iig wel degelijk uit waar de hdd zit... Als je de hdd naar bay 1 gooit (bay 0 dus bij de R5? ), dan wordt deze te hert, omdat hij dan vlak bij de gpu zit, die in de 60 graden wordt :s
Ik had HWMonitor draaien en zag namelijk dat de hdd tijdens zware grafische dingen in de 60 graden werd (tegen de grens van de max systeem specs iig).
Dat zei Wara ook inderdaad, de ene bay (bij ons inderdaad 0) zit dicht(er)bij de GPU heatsink terwijl de andere helemaal afgezonderd ligt (onder de palmrest). Mijn HDD (WD Black) zie ik na een uur BF3 niet veel warmer worden dan 50 graden, dus ik heb niet besloten om de drives te switchen. Vaak geeft HWmonitor zelfs aan dat ze beide even warm zijn, ondanks de verschillende posities... of dat echt waar is vraag ik me af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Toen de HDD in bay 1 (bay 0 bij R5) zat was de SSD nog gewoon iets van 39 graden.
Ik weet alleen niet of de SSD wel een goede temp sensor heeft, moet ik eens kijken in mijn desktop, want daar zit eenzelfde in, uit mijn hoofd geeft de ssd in mijn desktop iig een lagere temp aan dan die in de alien (13 graden lager oid), dus ik vermoed eigenlijk wel dat de sensor het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik kan het inderdaad alleen maar beamen, ik heb ze ook verplaatst, mijn hardeschijf was under load van de GPU en de schijf zelf ook rond de 58 graden, en dat vind ik aan de warme kant als hij ook onder de palmrest kan. daar word ie nu niet warmer dan 30 graden, das stukken beter.

Ik heb geen temp sensor in mijn ssd zitten, althans niet die ik kan uitlezen, dus daar kan ik ook geen uitspraak over doen. Ik kan het alleen maar aanraden ze om te ruilen, dat kan alleen maar ten goede komen van de levensduur van de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
One of our key findings has been the lack of a consistent pattern of higher failure rates for higher temperature drives or for those drives at higher utilization levels. Such correlations have been repeatedly highlighted by previous studies, but we are unable to confirm them by observing our population.

"A common misconception is that a colder hard drive will last longer than a hotter hard drive. A study by Google showed the reverse to be true.[1] Hard drives with average temperatures below 27 °C had a failure rate worse than hard drives with the highest reported average temperature of 50 °C, and a failure rate at least twice as high as the optimum temperature range of 37 °C to 46 °C."

Van de Google HDD study. Ik zal eens mijn temps checken, volgens mij was ik onder de indruk dat het niet zo erg was, maar zal het voor de zekerheid in iddle en tijdens gamen meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik heb het even getest, na BF3 spelen (waarbij de GPU toch flink belast wordt) kan ik niet anders zeggen dan dat de HDD in bay 0 (van r5) koel genoeg blijft. 42 graden als piek vind ik geen probleem onder het gamen, daarna daalt ie binnen enkele minuten naar 38 graden. In iddle rond de 33 graden.
Kamertemperatuur is normaal, maar wel onder de 20 graden.

Screentje;

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22821848/HWmonitor.png

Vreemde is dus dat de SSD temperaturen EXACT hetzelfde zijn als de HDD, vandaar dat ik er vraagtekens bij heb.

• DCG909
Bij mij werd de hdd dus iets van 60 of 62 graden...
Als ik met hdtune keek zag je dan dat de maximale temp vanuit de fabrikant iets van 60 was :/

Ik las juist ook dingen dat, wanneer de temperatuur te hoog is, de olie in de lagers te vloeibaar wordt, wat ook weer tot een kortere levensduur.
Met koude temperaturen wordt de olie dus te vast..

Ik volgens mij geeft de assembly temp van mijn seagate hdd in mijn desktop wel een redelijk continue 42 graden aan, airflow van 18, net als de ssd.
(Zit een "230" mm fan voor, maar de sensor zal er wel iets van 2 á 3 graden naast zitten ;) aangezien mijn kamer temp iets van 18 á 19 graden is)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Jup, om mezelf te quoten:
The Inquisitor schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:29:
Ik heb even de specificatties opgezocht van onze WD Black HDD:

Temperature (Metric)
Operating -0° C to 60° C
Non-operating -40° C to 70° C
60 graden klopt wel inderdaad, dus als je HDD dat bereikt is het wel slim om er wat aan te doen inderdaad :)
De mijne komt niet eens bij 50 graden under load dus ik vind het prima.

• Coehinator
Draait je bf3 ook van de schijf? Want als de schijf idle is word ie ook nooit 50 ja, maar ik was aan het uitpakken via de hdd en aan t gamen. Toen werd ie toch echt wel goed warm hoor.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Nee BF3 staat op de SSD, dus daar heb je wel een punt. Maar toch heb ik het nooit veel warmer gezien iirc. Ik zal binnenkort even Bioshock: Infinite spelen, kijkt wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick my Duck
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-09-2023
Hallo iedereen.

Heeft iemand hier ervaring met de Alienware m18x r3?
Of kan iemand mij vertellen waarom ik daar zo weinig over terug vind?
Heb namelijk 1tje op de kop getikt voor een spotprijsje maar zou toch graag eens horen of hier geen problemen mee zijn..

Specs:
windows 7 home premium 64-bit
16gb ddr3 1600mhz
dual nvidia geforce gtx 780m met 4gb gddr5 - nvidia sli ingeschakeld
512gb msata boot + 750gb sata 6gb / s (7200 rpm)
blu-ray-lezer (bd-rom, dvd ± rw, cd-rw)
alienware command center 3.0
intel core i7-processor 4900mq (8mb cache, tot 4.0ghz met intel turbo boost)
18.4 "wled fhd (1.920 x 1.080) met truelife
330w a / c

Bedankt :)

You have a great face for radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Sick my Duck schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:28:
Of kan iemand mij vertellen waarom ik daar zo weinig over terug vind?
Omdat die Alienware 18's niet in Nederland verkocht werden, althans, de laatste modellen niet. Op het forum van notebookreview.com vind je een erg uitgebreid Alienware gedeelte waar de 18 een eigen subforum heeft en je wellicht meer informatie kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick my Duck
Kaap schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 06:27:
[...]

Omdat die Alienware 18's niet in Nederland verkocht werden, althans, de laatste modellen niet. Op het forum van notebookreview.com vind je een erg uitgebreid Alienware gedeelte waar de 18 een eigen subforum heeft en je wellicht meer informatie kunt vinden.
Ja zo iets had ik ergens al gelezen. Volgens mij werden ze amper ergens verkocht, zo weinig dat er over terug te vinden valt :o De R1 en R2 is alomtegenwoordig maar de R3 dat is een ander verhaal..

Bedankt voor de tip, Kaap, dat forum is indd uitgebreid. Ik ben even gaan kijken en heb ontdekt dat mijn "Alienware m18x r3" blijkbaar gewoon "Alienware 18" noemt?? Of zijn er toch verschillen? Ik ben wat in de war :D

Dit is mijn eerste alienware laptop dus ik heb nog veel te leren over dit merk, maar ik kom er wel :D
(PS: ik heb de laptop nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Wel, ik heb slecht (laptop gerelateerd) nieuws....

Haal vandaag mijn laptop weer uit mijn laptop uit de tas (op school) en ik zie dat er weer stiksels zijn die het hebben begeven... Dit is al de 2e tas waar dat bij gebeurd... dit keer bij de binnenkant van het laptop compartiment :/

@Sick my Duck.
De R3 wordt idd gewoon Alienware M18 genoemd.
Sinds de nieuwe body's zijn ze van de R's afgestapt (wat wel jammer is, maar ook weer logisch, aangezien de M18 en de M15 niet gelijk liepen met de M17)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick my Duck
DCG909 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:06:
@Sick my Duck.
De R3 wordt idd gewoon Alienware M18 genoemd.
Sinds de nieuwe body's zijn ze van de R's afgestapt (wat wel jammer is, maar ook weer logisch, aangezien de M18 en de M15 niet gelijk liepen met de M17)
Ooooh, waauw. Dat ik dit nu pas ontdek, dat is echt erg. :p Bedankt! Wat bedoel je trouwens met jammer? Jammer omdat ze van die naamgeving zijn afgestapt, of omdat ze daardoor ook andere specs en design hebben?

Wat je laptoptas betreft, kan je die (nu of natuurlijk beter op voorhand) niet verstevigen op de hoek/stresspunten met naald en draad? Effe knoeien maar dit zou echt kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dat gaat helaas niet echt makkelijk bij deze tas....
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/57yKrM6Mneetxv9iKyYAcQf8/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick my Duck
Hmm ja, maar toch kan je altijd proberen er een naald en draad door te rammen en de naden fijner en strak toe naaien. Of als je thuis een degelijke naaimachine hebt staan kan je dat echt verstevigen :)
Maar dat doe je best preventief, voor er al te veel rek en speling op de naden zit.

Normaal gezien betaal ik vanavond mijn AW 18. Kan niet wachten tot hij toe komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Sick my Duck schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:12:
[...]

Ooooh, waauw. Dat ik dit nu pas ontdek, dat is echt erg. :p Bedankt! Wat bedoel je trouwens met jammer? Jammer omdat ze van die naamgeving zijn afgestapt, of omdat ze daardoor ook andere specs en design hebben?
Hij bedoeld waarschijnlijk omdat het nu verwarrend. Vroeger kon je gewoon je revisie opgegeven en was het duidelijk welke batch je had, nu hebben we de M17xR1,R2,R3,R4 en dan ineens M17, die sommige dan weer R5 noemen...dus echt duidelijker wordt het er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Het is nu idd wel even gokken waar iemand het over heeft, als hij het over een M17 heeft, bedoelen ze dan de M17x (R1), of de M17 (R5), of weer een andere .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
De OP heeft een complete update gehad en ik hoop dat jullie er tevreden mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@The Inquisitor.

Ziet er idd mooi uit :)

Heb mail terug gehad van Asus, zij zelf kunnen niks voor mij doen en ik moet contact opnemen met Arvato (asus shop), om te kijken of hun nog wat voor mij kunnen betekenen.
Asus gaat het wel verder het bedrijf in spelen, want het hoort idd niet dat de tas zo uit elkaar valt.

Het blijft rot dat er zo weinig tassen zijn die goed geschikt zijn voor 17" gaming laptops :/
Wat gebruiken jullie allemaal?
(misschien ook handig voor in de TS? een openbaar document waar iedereen dit zelf in kan toevoegen oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Btw voor de OP, mijn Alienware 17 wordt geleverd met Windows 8, niet 8.1

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 20:19
Vwb de tassen. Heb een Crumpler Tas. Zorg ervoor dat de laptop goed past en neem 'm desnoods mee naar de shop. Als de laptop maar nèt past, wordt de spanning op sommige punten bij dragen groter dan gewenst en het risico op kapot te gaan ook....

• Coehinator
Als tas gebruik ik de officiele Alienware Vindicator tas. Prima tas, en daar past ie natuurlijk perfect in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Uiteraard, vorige week besteld, nu actie gratis upgrade van 8 naar 16GB intern. Eikels :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:54
Kaap schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:22:
Uiteraard, vorige week besteld, nu actie gratis upgrade van 8 naar 16GB intern. Eikels :(
Kom op zeg. Je ging toch een week geleden akkoord met het product en de bijbehorende prijs? Als iedereen een glazen bol had om te kijken en te wachten tot er acties kwamen ging het ook niet goed met alle bedrijven. Je kunt proberen om een email te sturen om te vragen of ze je willen matsen :). Wellicht heb je geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
PCSO schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:25:
[...]
Kom op zeg. Je ging toch een week geleden akkoord met het product en de bijbehorende prijs?
Pardon :? 200,- korting is nogal wat! Ik mag dat toch best balen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
200 euro korting op Dell prijzen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
zo'n 70 euro normaal dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Al was het 1000,- Dell euro's, meer bang for bucks is altijd beter :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Wel relativeren, je hebt een actie met een waarde van 70 euro gemist, niet van 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb het er zelf later in gezet, als 60 euro oid destijds.

Helaas werkte het niet goed samen met de hynix sticks en moest ik het nogmaals uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
The Inquisitor schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:21:
Wel relativeren, je hebt een actie met een waarde van 70 euro gemist, niet van 200 euro.
Hoe kom je daar bij :?

Actie

Mijn config is exact dezelfde maar dan met slechts 8GB, en dat kostte me 2295,-. Als ik hem in 16GB uitvoering wou kwam het op 2495,-. Die staat nu voor 2199,-. Dat is een verschil van 300,-. Ik heb nu 96,- meer betaald zelfs voor 8GB minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:54
Kaap schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:07:
[...]

Hoe kom je daar bij :?

Actie

Mijn config is exact dezelfde maar dan met slechts 8GB, en dat kostte me 2295,-. Als ik hem in 16GB uitvoering wou kwam het op 2495,-. Die staat nu voor 2199,-. Dat is een verschil van 300,-. Ik heb nu 96,- meer betaald zelfs voor 8GB minder ;)
Exact wat iedereen je probeert uit te leggen. Dell upgrades kosten een vermogen terwijl je zelf veel goedkoper kan upgraden. De ram modules kun je er voor €70 ook zelf in zetten, en je "verlies" is slechts €70.
Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste