[Ervaringen] Alienware producten - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:18

Rj-

Na lang 5en en 6en, tussen merken als MSI, Asus en AW, gekozen voor de 15" Alienware.

Uitvoering:
  • Intel® Core™ i7-4720HQ processor
  • NVIDIA® GeForce® GTX 980M met 4 GB GDDR5
  • 16 GB Dual Channel DDR3
  • 256Gb m.2 SSD + 1TB 7.2k
Nu ben ik nog in dubio m.b.t. het te configureren scherm. :X
  • 15,6-inch FHD IPS-panel (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating, 300 nit
  • 15,6-inch UHD IPS-panel (3.860 x 2.146) met TrueLife en touchtechnologie, 350 nit
Ik zal de laptop voornamelijk gebruiken voor het spelen van spellen, (duh..) voornamelijk titels uit de Blizzard franchise.

Zijn er mogelijk leden die mij van onderbouwing kunnen voorzien t.a.v. de scherm keuze? UHD is leuk.. Maar fatsoenlijk terug scalen naar QHD met behoud van kwaliteit is voor mij een groot vraagteken. :?

Mogelijk zijn er nog onoverkomelijke kinderziektes bij de 2 IPS panelen?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rj- op 24-06-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 09:58

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Mooie configuratie :)

Wat is het prijsverschil tussen de beeldschermen? En in hoeverre is dat budget van belang voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-

Rj-

The Inquisitor schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:15:
Mooie configuratie :)

Wat is het prijsverschil tussen de beeldschermen? En in hoeverre is dat budget van belang voor je?
Budget 2400..
  1. QHD €2145,90
  2. UHD €2.525,90
Meerprijs 4K scherm: 380 euro :o

Ik heb gelukkig nog een 10% VIP code....

[ Voor 20% gewijzigd door Rj- op 24-06-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Je bedoelt FHD en UHD neem ik aan? :)

Lastig. Ik heb op het moment geen recente kennis over de displays en het verschil ertussen (aan gebruikerservaringen), maar dit zou je kunnen vinden op forum van notebookcheck. Zelf zie ik het nut van FHD+ nog niet in, ik denk niet dat je er de komende jaren een voordeel uit gaat halen. Tegen de tijd dat FHD de standaard is, zijn we nog wel wat jaren verder. Het display is natuurlijk wel scherper door de meerdere pixels, maar DPI schaling werkt erg matig in Windows, althans 3rd party apps.

Als ik zie hoe wazig/slecht programma's eruit zien omdat ze geen propere DPI schaling gebruiken op mijn Surface Pro (FHD op ~10" scherm) zou ik niet kiezen voor een dubbele resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54
_Drake_ schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:44:
[...]

Die tijden zijn wel voorbij en zeker de Clevo P770ZM is bijvoorbeeld een veel betere optie dan de nieuwe 17 r2.

http://www.notebookcheck....book-Review.144322.0.html
Sooow, die gaan met sprongen vooruit! Ziet er erg goed uit, ook eindelijk eens iets meer aandacht besteed aan de koeling zo te zien. Zeker een goed alternatief geworden, want hier is alles nog wel te upgraden, wat bij de R2 niet het geval is.
Rj- schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:19:
[...]

Budget 2400..
  1. QHD €2145,90
  2. UHD €2.525,90

Ach ik zou voor dat geld die 4K lekker links laten liggen. Die schalingsoptie van Windows is echt brak, ziet er echt niet uit. Vooral pictogrammen worden echt heel blokkerig. En voor gamen is het helemaal geen voordeel, het gaat alleen maar achteruit met je FPS.
Plus voor het geld dat je bespaart om een FHD te nemen, koop je ook een externe 4K monitor mocht je toch graag 4K willen hebben. Wel jammer dat die 3D 120Hz optie eruit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:51
Rj- schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:19:
[...]

Budget 2400..
  1. QHD €2145,90
  2. UHD €2.525,90

Persoonlijk zou ik voor de 4k versie gaan. Het geeft scherper beeld in games. Kun je AA uitschakelen wat op den duur denk ik een beter beeld geeft. De schaling zou ik niet te moeilijk over doen. Dat kan een probleem zijn maar ik verwacht dat dit al een stuk beter is bij windows 10.

[ Voor 20% gewijzigd door GerGio op 25-06-2015 01:52 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:20
Hopelijk raakt het niet teveel offtopic. Na wat ik gelezen heb, wil ik toch even reageren op RMA's van verschillende merken.

Zelf werk ik als technische dienst in een computerbedrijf. Elk merk heeft zo zijn mankementen en in de loop van de jaren heb ik geleerd dat je er een beetje geluk mee moet hebben. De maandenlange reparatie tijden herken ik niet zozeer. Dat zijn alleen de horror verhalen. De meeste laptops zijn bij ons in 3 weken gerepareerd. Soms 2 weken en soms 4 weken. Het duurt alleen langer als onderdelen niet voorradig zijn. We werken met een losse logistieke dienst die het transport regelt. De administratie en vaste ophaaldagen tikken ook lekker aan.

Voorbeeld: Breng je laptop op zaterdag, dan wordt deze woensdag pas verzonden. Vervolgens komt deze aan in een sorteercentrum wat ook weer een dag extra duurt. Retour is het zelfde principe.

Met Dell heb ik via ons bedrijf bijna alleen maar slechte ervaring gehad. Dan heb ik het over extreem lange reparatietijd, slecht gerepareerd en eindeloos gesprekken van het kastje naar de muur. Je zou er een leuke soap van kunnen schrijven. Daarentegen hoor ik ook erg goede verhalen over de service van Dell en ook zelf ondervonden. Erg lastig om daar een goede beeld van te krijgen. Volgens mij is het meestal erg goed en soms erg slecht.

In elk geval is er een belangrijke factor die weinig wordt genoemd in voorgaande reacties. Je product halen in een fysieke winkel is zoveel makkelijker als er problemen zijn. Je hebt dan iemand waar je mee kan praten en dan bereik je sowieso meer dan via de telefoon of mail. Daarbij heb je meteen een mening en een diagnose van een expert. Tref je een winkel met een eigen technische dienst dan heb je de kans dat de laptop op locatie wordt gerepareerd en dan duurt het niet langer dan een paar dagen. Als laatste zijn alle bedrijven bang voor negatieve recensies en daardoor eerder geneigd om coulance toe te passen. Blijf dan wel netjes tegen de medewerkers ;)

oh en btw. Acer en HP zijn meestal het snelste terug van reparatie en Lenovo duurt het langst.

Verder gaat mijn voorkeur momenteel ook uit naar Alienware. MSI valt voor mij af met hun plastic behuizing. Clevo heb ik kort gehad, maar vond ik niks bijzonders. Asus vond ik wel erg fijn in gebruik. Alienware nog niet getest, dus dat wordt de volgende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
" De maandenlange reparatie tijden herken ik niet zozeer. Dat zijn alleen de horror verhalen. De meeste laptops zijn bij ons in 3 weken gerepareerd. Soms 2 weken en soms 4 weken"

Ik snap je niet, wie repareert nou de laptops? Je werkt bij de technische dienst, doe je het nu zelf of doe je alleen aan diagnose en stuur je het vervolgens naar het reparatiecentrum van de fabrikant?

" In elk geval is er een belangrijke factor die weinig wordt genoemd in voorgaande reacties. Je product halen in een fysieke winkel is zoveel makkelijker als er problemen zijn."

En dat wordt niet genoemd omdat..... Alienware's niet te koop zijn in fysieke winkels ;) Het is daarmee ook een stuk minder relevant in dit topic.
Voorheen waren er nog modellen te koop in Dyanabyte, maar die keten bestaat niet eens meer (Dixons).

[ Voor 8% gewijzigd door The Inquisitor op 25-06-2015 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:20
The Inquisitor schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 00:03:
" De maandenlange reparatie tijden herken ik niet zozeer. Dat zijn alleen de horror verhalen. De meeste laptops zijn bij ons in 3 weken gerepareerd. Soms 2 weken en soms 4 weken"

Ik snap je niet, wie repareert nou de laptops? Je werkt bij de technische dienst, doe je het nu zelf of doe je alleen aan diagnose en stuur je het vervolgens naar het reparatiecentrum van de fabrikant?
Kleine reparaties proberen we zoveel mogelijk in de winkel te repareren. Denk hierbij aan defecte harde schijf, geheugen, schermen en accu's. Problemen met moederborden of videokaarten sturen wij meestal op.

Ik werk in een winkel met een eigen technische dienst. Excuses voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-

Rj-

The Inquisitor schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:33:
Je bedoelt FHD en UHD neem ik aan? :)

Lastig. ......
Coehinator schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:47:
Ach ik zou voor dat geld die 4K lekker links laten liggen.....
GerGio schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:48:
Persoonlijk zou ik voor de 4k versie gaan.....
Bedankt. Ik heb gekozen voor het 1080P scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Rj- schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:09:

Bedankt. Ik heb gekozen voor het 1080P scherm.
Leuk man we zijn benieuwt naar je ervaringen als je hem hebt.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ik word altijd een klein beetje jaloers als ik jullie zie met een 880/980M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
Iemand ervaring met het verlengen van de next-business-day garantie?

Next Day In-Home Service with Premium Phone Support – Alienware systems (laptop)

1 Year Contract for the price 223.69 EUR includes VAT
2 Years Contract for the price 406.72 EUR includes VAT
3 Years Contract for the price 630.42 EUR includes VAT

vind dit erg prijzig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dat is ook erg prijzig, maarja dat zijn de kosten als je een monteur de volgende dag op de stoep wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
The Inquisitor schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:58:
Ik word altijd een klein beetje jaloers als ik jullie zie met een 880/980M
Tja ik ben aan het denken om een m18x r2 te gaan bouwen met een dubbele 980m maar ik houd echt van deze m17 dus misschien upgrade ik deze wel. Gewoon omdat het kan.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
GerGio schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:42:
[...]

Tja ik ben aan het denken om een m18x r2 te gaan bouwen met een dubbele 980m maar ik houd echt van deze m17 dus misschien upgrade ik deze wel. Gewoon omdat het kan.
Dubbele 980 :9~

Kom ik aan met mijn GTX765 :X Maar anderzijds, moet zeggen dat zelfs die kaart goed werkt. BF4 draait nog altijd op 1080p/high en meeste moderne games toch ook wel (1080p/high/AA uit). Misschien voor de volgende tóch die 'paar' honderd euro meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
The Inquisitor schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:48:
[...]

Dubbele 980 :9~

Kom ik aan met mijn GTX765 :X Maar anderzijds, moet zeggen dat zelfs die kaart goed werkt. BF4 draait nog altijd op 1080p/high en meeste moderne games toch ook wel (1080p/high/AA uit). Misschien voor de volgende tóch die 'paar' honderd euro meer betalen.
Ik heb vooral niet bezuinigt op het scherm en op de GPU want dat maakt de beleving wel een beetje.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
GerGio schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:53:
[...]

Ik heb vooral niet bezuinigt op het scherm en op de GPU want dat maakt de beleving wel een beetje.
Dat is zeker waar, maar het prijsverschil is erg groot.
GPU upgrade +/- €300
Scherm upgrade +/- €300

Samen alweer gauw +€600. Ik heb ongeveer €1550 betaald, dus zou dan uitkomen op ~€2100. Dat is toch wel een aardig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
The Inquisitor schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:35:
[...]

Dat is zeker waar, maar het prijsverschil is erg groot.
GPU upgrade +/- €300
Scherm upgrade +/- €300

Samen alweer gauw +€600. Ik heb ongeveer €1550 betaald, dus zou dan uitkomen op ~€2100. Dat is toch wel een aardig verschil.
Well eigenlijk met de juiste kortingscodes etc etc. Betaalde ik toen de tijd €1850. Dus dat valt nog te overzien. Anyway wij hebben wel de laaste editie die je kunt upgraden dus je kunt altijd nog kijken voor een 980m of een tweedehandse 880m (heethoofd)

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
GerGio schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:51:
[...]

Well eigenlijk met de juiste kortingscodes etc etc. Betaalde ik toen de tijd €1850. Dus dat valt nog te overzien. Anyway wij hebben wel de laaste editie die je kunt upgraden dus je kunt altijd nog kijken voor een 980m of een tweedehandse 880m (heethoofd)
Oh dat is wel netjes! :) Ongeveer 300 verschil dus.
Wellicht dat dat inderdaad eens een optie gaat zijn, de CPU is snel genoeg om jaren mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:55
Kijk wel uit de 970m/980m in een r5 werken momenteel niet onder Windows 10 (in een r4 gaat het gek genoeg wel weer goed)

Eventueel zou je kunnen kijken naar een 780m/m290x, beide zijn plug in play (al is de triple heatpipe heatsink wel vereist, maar die is ook ebay makkelijk te verkrijgen).

De 7970m in een r4 draait al iets van 40-70% sneller dan een 765m. Imho is de 765m leuk in de 14 maar de zwak voor de 17.

[ Voor 55% gewijzigd door _Drake_ op 26-06-2015 18:55 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
_Drake_ schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:53:
Kijk wel uit de 970m/980m in een r5 werken momenteel niet onder Windows 10 (in een r4 gaat het gek genoeg wel weer goed)

Eventueel zou je kunnen kijken naar een 780m/m290x, beide zijn plug in play (al is de triple heatpipe heatsink wel vereist, maar die is ook ebay makkelijk te verkrijgen).

De 7970m in een r4 draait al iets van 40-70% sneller dan een 765m. Imho is de 765m leuk in de 14 maar de zwak voor de 17.
Das raar. Ik had wel gelezen dat het onder window's 8.1 geen problemen zou opleveren maar onder window's 10 dus wel. Wat ik vreemd vind is dat ze gewoon bijna hetzelfde zijn uitgeleverd Als m17 r2
ik bedoel een 4710 mq en een 980m

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
GerGio schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:11:
[...]

Das raar. Ik had wel gelezen dat het onder window's 8.1 geen problemen zou opleveren maar onder window's 10 dus wel. Wat ik vreemd vind is dat ze gewoon bijna hetzelfde zijn uitgeleverd Als m17 r2
ik bedoel een 4710 mq en een 980m
Klopt onder 8.1 werkt het wel goed. De 17 r2 is een heel ander ontwerp, eigenlijk alles heeft een herontwerp gekregen en de bios vooral werk vrij anders (gebruikt b.v de accu als energiebron bij full load ala wat msi vaak deed). De normale 17 heeft meer weg van een m17x r4, eigenlijk zijn die 2 niet eens zo verschillend qua opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Hummm, had sinds een paar dagen last van dat mijn windows knop het niet meer deed, maar nu werkt ook mijn numlock knop niet meer. Iemand enig idee of dit gewoon kan komen door een kapot toetsenbord (wat word verwacht over het algemeen) of dat het kabeltje waarmee het toetsenbord aangesloten is misschien los is geraakt toen ik me laptop laatst heb open gemaakt. Iemand toevallig al eerder dit probleem tegen gekomen?

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Naif0n schreef op zondag 28 juni 2015 @ 00:44:
Hummm, had sinds een paar dagen last van dat mijn windows knop het niet meer deed, maar nu werkt ook mijn numlock knop niet meer. Iemand enig idee of dit gewoon kan komen door een kapot toetsenbord (wat word verwacht over het algemeen) of dat het kabeltje waarmee het toetsenbord aangesloten is misschien los is geraakt toen ik me laptop laatst heb open gemaakt. Iemand toevallig al eerder dit probleem tegen gekomen?
Nee maar misschien gewoon even openmaken en kijken

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Naif0n schreef op zondag 28 juni 2015 @ 00:44:
Dat kan heel goed kloppen. Dat kabeltje komt heel precies, en moet ook echt tot aan het blauwe streepje en precies recht erin geschoven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 15:36
Alienware 17 R2 A05 bios is uitgebracht;
Fixes & Enhancements
1.Fix CPU haven't turbo frequency after S3 resume.

(dit betekent fixed throttling probleem na standby)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Ik wil even laten weten dat ik als goed is het volledige bedrag terug krijg morgen.
Maar dat ik dus niet meer voor een Dell ga, keuze is MSI GS60 of de Clevo P650SE/XMG P550 (zelfde als de clevo).
Bedankt voor jullie hulp :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
GS60 zou ik vermijden (heethooft) de Clevo is een leuke keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Coehinator schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:55:
[...]

Dat kan heel goed kloppen. Dat kabeltje komt heel precies, en moet ook echt tot aan het blauwe streepje en precies recht erin geschoven worden.
Inderdaad, zeker het checken waard. Ik meen eens gelezen te hebben dat iemand op NBR forum daar ook last van had (bij hem waren het volgens mij de F-toetsen die sporadisch niet werkten) en dat lag inderdaad aan de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
lindseysew schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:45:
Ik wil even laten weten dat ik als goed is het volledige bedrag terug krijg morgen.
Maar dat ik dus niet meer voor een Dell ga, keuze is MSI GS60 of de Clevo P650SE/XMG P550 (zelfde als de clevo).
Bedankt voor jullie hulp :-)
_Drake_ schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:18:
GS60 zou ik vermijden (heethooft) de Clevo is een leuke keuze
Dat valt nog te overzien. Het is geen alienware natuurlijk maar de GTX970m versie is wel beter dan de 870m versie van vorig jaar

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Naja we zullen waarschijnlijk niet meer horen hoe ze de service vindt bij de volgende fabrikant wanneer er iets mis is met de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
The Inquisitor schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:19:
Naja we zullen waarschijnlijk niet meer horen hoe ze de service vindt bij de volgende fabrikant wanneer er iets mis is met de laptop.
Nee helaas niet. Ik mag niet klagen over de serves tot dus ver.

Dan nog ik vind het de beste laptop ooit. Misschien ben ik wel een beetje een pietje precies maar ik kan echt slecht tegen die lelijke blauwe USB 3.0 poorten en andere meuk rondom een laptop die net netjes is afgewerkt zoals gouden randjes rond je jackplugs. Nee buiten razer heeft ALienware dat een stuk beter voor elkaar

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
The Inquisitor schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:19:
Ik ga er altijd vanuit dat er niet iets misgaat met een nieuwe aanschaf.
Ben er ook niet vanuit gegaan dat het zo mis ging met de Alienware...
Nog steeds niet het geld terug gekregen, Dell via Facebook laat wel weten dat het sowieso dit weekend zal worden. Naja prima dan, zolang ik het maar terug krijg.
Factuur is binnen en de mail is binnen dat het volledige (1443,60€) is terug geboekt.
Daar ben ik wel blij om, dus dan zal ik de laptop niet zodanig gemold hebben dat ze hem niet zouden willen retourneren.
Ach, shit happens.
Zijn mooie laptops, maar voor mij gewoon ff geen Dell meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
GerGio schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:10:
[...]

Nee helaas niet. Ik mag niet klagen over de serves tot dus ver.

Dan nog ik vind het de beste laptop ooit. Misschien ben ik wel een beetje een pietje precies maar ik kan echt slecht tegen die lelijke blauwe USB 3.0 poorten en andere meuk rondom een laptop die net netjes is afgewerkt zoals gouden randjes rond je jackplugs. Nee buiten razer heeft ALienware dat een stuk beter voor elkaar
Eens. Er zijn allemaal details mooi uitgewerkt. Elke dag als ik erachter zit, of het nou om te werken is of voor ontspanning, blijft het een genot en ben ik blij dat ik (bijna!) 2 jaar geleden toch de aanschaf durfde te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Ik overweeg een Alienware 13 als mobiele werklaptop. Op kantoor extra scherm, toetsenbord en muis uiteraard. Weinig ervaringen hier volgens mij? Is deze aan te raden als snelle en mobiele werk-laptop waar ik in het weekend ook nog eens een game op kan spelen?
Overigens geeft Game Debate aan dat ik hiermee geen Assassins Creed: Unity zou kunnen spelen (zonder graphics amplifier). Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
barrymossel schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:39:
Ik overweeg een Alienware 13 als mobiele werklaptop. Op kantoor extra scherm, toetsenbord en muis uiteraard. Weinig ervaringen hier volgens mij? Is deze aan te raden als snelle en mobiele werk-laptop waar ik in het weekend ook nog eens een game op kan spelen?
Overigens geeft Game Debate aan dat ik hiermee geen Assassins Creed: Unity zou kunnen spelen (zonder graphics amplifier). Klopt dat?
De 13 is grappig maar door de dual core cpu word de gpu aardig gebottlenecked. Unity is speelbaar maar de game is behoorlijk slecht geoptimaliseerd en eigenlijk draait het op geen een systeem geweldig. Persoonlijk zou ik naar de Alienware 15 kijken en als het perse een 13 inch moet zijn dan een Clevo w230sd ( BTO xbook 13cl68 ) gezien daar een volledige quad core in kan:

http://www.notebookcheck....book-Review.139373.0.html

https://www.bto.eu/bto-x-book-13cl68-ips.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
15 inch gaat hem sowieso niet worden, dan zou het de MSI Ghost worden. En ook die vind ik te groot. En om een of andere reden heb ik (en mijn werkgever) het niet zo op die knutseldoosjes (zo komen ze op me over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
barrymossel schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:39:
Assasins creed unitiy loopt zowiezo slecht. Ik heb een Alienware 17 met quadcore i7 en een 880m, Daar liep hij niet echt vloeiend en naar de laatste patch helemaal niet meer best zeg maar onspeelbaar niet. Sorry om het te zeggen maar dat is niet helemaal een betrouwbaar spel. Gelukkig had ik hem toen al uit.

Ik heb wel een beetje het principe van als je een gaminglaptop neemt neem dan in elk geval iets snels.
Als ik de keuze had zou ik de 13 laten liggen . Te langsame processor en dat is echt storend. De Alienware 15 is goed en degelijk. Maar wel groot en zwaar. Een MSI GS60 Ghost Pro is leuk met een 970m.

Daarnaast zijn er welk kleine snelle laptops maar hoofdzakelijk in amerika (Razer Blade en Aorus x3)

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Als het kon was ik inderdaad voor de Razer Blade gegaan. Maar aangezien het een werklaptop is, moet deze wel gewoon in NL te koop zijn. Daarbij is ie ook veel duurder uiteraard. En als werklaptop kun je dat verschil in prijs ook echt niet verantwoorden...

Het gaat om een mobiele werklaptop waarbij wat gamen mooi meegenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
barrymossel schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:02:
Als het kon was ik inderdaad voor de Razer Blade gegaan. Maar aangezien het een werklaptop is, moet deze wel gewoon in NL te koop zijn. Daarbij is ie ook veel duurder uiteraard. En als werklaptop kun je dat verschil in prijs ook echt niet verantwoorden...

Het gaat om een mobiele werklaptop waarbij wat gamen mooi meegenomen is.
Ik heb sinds kort de MSI GS60 2QE binnen en ben er echt super blij mee.
Super dun, snel en krachtig.
Enige nadeel is dat de fans aan blijven staan.
Maar dit zou denk ik de beste optie voor je zijn.
Mooie elegante laptop!

Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab206/Card1912/20150709084734.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door lindseysew op 10-07-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
En dat die fans aan blijven staan is voor mij een enorm nadeel. Ik heb mijn laptop altijd op de armleuning van de bank staan. Om die reden wil ik een relatief stille en kleine laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik zou de Alienware niet op de armleuning willen hebben.... daar zijn ze denk ik te dik en te zwaar voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Te dik hiervoor?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jEZyI33.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Haha, je moet het ook zelf weten.
Maar ik raad geen 13 inch aan, denk namelijk dat je daar later spijt van krijgt.
Veel plezier met uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Lijkt me prima te kunnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ja dat gevoel had ik ook. En zojuist wat YouTube reviews/gameplay zitten kijken en hoewel ik een ultrabook stukken mooier vind, is de AW13 de laptop die het dichtst bij mijn wensen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
barrymossel schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:57:
Ja dat gevoel had ik ook. En zojuist wat YouTube reviews/gameplay zitten kijken en hoewel ik een ultrabook stukken mooier vind, is de AW13 de laptop die het dichtst bij mijn wensen komt.
reviews: Alienware 13: gamelaptop met externe videokaart

In deze review behandelen ze hem op tweakers. Je kunt een versie nemen meet een 5500u. Wat ik beslist zou doen. Een Amplifier lijkt me niet nodig. De processor speelt je het meeste parte.

Ik ben fan van Alienware ik vind het geweldige producten. Maar ik denk om eerlijk te zijn dat de processor niet handig is. Ik heb een M11x R1 ( _/-\o_ kleinste gamelaptop in de Historie)
Het nadeel van dat ding was de processor, de grafische kaart kon alles op zijn sloffe aan.

Als je daarmee kunt leven heb je een geweldige laptop. Met zwaar degelijke behuizing en als je wil een geweldig scherm en alle zakelijke serves die je wilt hebben. Het is maar dat je het weet. :)

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Eisen voor mij waren als volgt:
  • "Klein" en draagbaar - iedere dag neem ik hem op de fiets mee naar kantoor
  • 16GB werkgeheugen
  • Mat HD scherm
  • Minimaal 256GB SSD
Vooral de combinatie 16GB en draagbaar (= 13 inch) verkleint de keuze aanzienlijk. En die ultrabooks zijn meestal niet uit te breiden en hebben tegenwoordig vaak een glanzend (touch)scherm. Het gamen is voor mij (en mijn werkgever) niet erg belangrijk. Wel is het natuurlijk leuk ;) De processor is voor mijn (kantoor-) gebruik dus afdoende en volgens Youtube zijn momenteel alle games (zonder amplifier) te spelen op high settings op 1600 x 900. Meer dan prima voor mijn doeleinden dus.

Enige nadeel (voor mij) aan de AW13 is dat hij zo ontzettend lelijk is (en wat aan de dikke kant). :) :| :*)

[ Voor 0% gewijzigd door barrymossel op 10-07-2015 18:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
De dikte wen je aan, ik kan niet zeggen dat ik er ooit last aan ondervonden heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
barrymossel schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:15:
Eisen voor mij waren als volgt:
  • "Klein" en draagbaar - iedere dag neem ik hem op de fiets mee naar kantoor
  • 16GB werkgeheugen
  • Mat HD scherm
  • Minimaal 256GB SSD
Vooral de combinatie 16GB en draagbaar (= 13 inch) verkleint de keuze aanzienlijk. En die ultrabooks zijn meestal niet uit te breiden en hebben tegenwoordig vaak een glanzend (touch)scherm. Het gamen is voor mij (en mijn werkgever) niet erg belangrijk. Wel is het natuurlijk leuk ;) De processor is voor mijn (kantoor-) gebruik dus afdoende en volgens Youtube zijn momenteel alle games (zonder amplifier) te spelen op high settings op 1600 x 900. Meer dan prima voor mijn doeleinden dus.

Enige nadeel (voor mij) aan de AW13 is dat hij zo ontzettend lelijk is (en wat aan de dikke kant). :) :| :*)
Dan is hij inderdaad geschikt ja. Al kan ik niet zeggen dat we dezelfde smaak hebben. Ik vind ze namelijk nog steeds erg mooi en minimalistisch.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-08 13:26

PEBRU88

PC Load Letter?!

Ben nu een jaar in bezit van een Alienware 17 (r5) en overweeg toch om mijn gpu te upgraden. Heb er nu een gtx860m (2gb maxwell) en wil toch graag een gtx970m of een gtx980m inbouwen (of een 880m als iemand hem in de aanbieding heeft).
Is het verstandig om zelf alles los te bestellen (en waar??) of contact op te nemen met dell?

Ik weet dat bij een nieuwe gpu ook de heatsink (100W) en de voedingsadapter (240W) vervangen moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
PEBRU88 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:03:
Ben nu een jaar in bezit van een Alienware 17 (r5) en overweeg toch om mijn gpu te upgraden. Heb er nu een gtx860m (2gb maxwell) en wil toch graag een gtx970m of een gtx980m inbouwen (of een 880m als iemand hem in de aanbieding heeft).
Is het verstandig om zelf alles los te bestellen (en waar??) of contact op te nemen met dell?

Ik weet dat bij een nieuwe gpu ook de heatsink (100W) en de voedingsadapter (240W) vervangen moeten worden
Zit er ook aan te denken. Ik denk dat de goedkoopste oplossing is om alles zelf te doen.
Staan veel tutorials op youtube met instructies, GPU upgrade kit heb ik al op ebay zien staan maar heb hier verder geen ervaring mee.
Heb zelf nog een 780M maar voorlopig ben ik er nog tevreden mee, en lijkt de upgrade nog iets te duur en dus niet de moeite.

Klik

[ Voor 15% gewijzigd door Boempatat op 13-07-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-08 13:26

PEBRU88

PC Load Letter?!

Boempatat schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:24:
[...]

Zit er ook aan te denken. Ik denk dat de goedkoopste oplossing is om alles zelf te doen.
Staan veel tutorials op youtube met instructies, GPU upgrade kit heb ik al op ebay zien staan maar heb hier verder geen ervaring mee.
Heb zelf nog een 780M maar voorlopig ben ik er nog tevreden mee, en lijkt de upgrade nog iets te duur en dus niet de moeite.

Klik
Net ook even in verdiept maar lees dat naast de hardware upgrade je ook aardig moet tweaken in een vBios en iedere nieuwe gpu-driver. Weet niet ofdat echt wel voor mij een oplossing is aangezien ik nog garantie heb op de AW17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Na een beetje gare ervaringen met een Gigabyte 14inch 970gtx gaming laptop (dat ding buigt in mijn laptop tas...). Ben ik van plan de AW15 te kopen. Maar ik zie op notebookreview.com fora toch wel een hoop klachten voorbij komen. Nu toch maar even advies dichter bij huis zoeken.

Ik zie vooral veel klachten betreft hitte en throttling. Hoe zijn de ervaringen hier betreft deze zakwn?

Ben toch wel op zoek naar iets echt duurzaams wat een tijd meegaat. Voor de dagen dat ik een lichtere machine nodig heb koop ik nog wel een ultrabook erbij :D,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Als het goed is ontvang ik donderdag de Alienware 13. Ik wil dan direct Windows 10 gaan draaien en bij voorkeur met een schone installatie. Dus upgraden en daarna schone install. Ik kan echter geen Dell software/drivers vinden voor de Alienware 13 (alleen een BIOS update en DBAR). Drivers zullen het probleem niet zijn, maar software zoals het Command Center lijken me vrij essentieel.

Iemand ervaringen met Alienware (13) en een schone Windows 10 installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ben benieuwd naar ervaringen van mensen met windows 10 upgrade, so far so good?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ik heb de Alienware 17 het 2013 model.

Zojuist geupgrade, Gaat als een speer. Er was 1 driver die niet wou installeren, en dat was de free fall sensor. Lekker boeiend dus. Voor de rest installeert alles feilloos en werkt het systeem super.
Ik zou wel aanraden een complete reinstall te doen nadat je hebt geupgrade. De Upgrader heeft nogal een puinhoop van mijn C Schijf gemaakt, die stond opeens vol met bagger en oude bestanden, terwijl hij die eigenlijk had moeten wissen.

Wat een prachtig OS trouwens, alles past bij elkaar, ipv de mengelmoes tussen 7 en 8 wat bij windows 8 het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Coehinator schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:55:
Ik heb de Alienware 17 het 2013 model.

Zojuist geupgrade, Gaat als een speer. Er was 1 driver die niet wou installeren, en dat was de free fall sensor. Lekker boeiend dus. Voor de rest installeert alles feilloos en werkt het systeem super.
Ik zou wel aanraden een complete reinstall te doen nadat je hebt geupgrade. De Upgrader heeft nogal een puinhoop van mijn C Schijf gemaakt, die stond opeens vol met bagger en oude bestanden, terwijl hij die eigenlijk had moeten wissen.

Wat een prachtig OS trouwens, alles past bij elkaar, ipv de mengelmoes tussen 7 en 8 wat bij windows 8 het geval was.
Bedankt voor je reactie, Ik ga inderdaad op dezelfde manier te werk gaan aangezien ik een model uit hetzelfde bouwjaar heb.

Ik ga er straks mee aan de slag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Voor de rest installeert alles feilloos en werkt het systeem super.
Jammer. Ik heb geen zin in een reïnstall eingelijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Boempatat schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:13:
[...]

Bedankt voor je reactie, Ik ga inderdaad op dezelfde manier te werk gaan aangezien ik een model uit hetzelfde bouwjaar heb.

Ik ga er straks mee aan de slag !
Even een tip. Je kunt alles gewoon op de normale manier installeren, behalve de Audio Codec driver.
Die wil niet installeren, althans niet op de normale manier.
Als je de Dell setup opent, extract hem dan eerst in een folder naar keuze. Dus niet op die blauwe install knop drukken.

Als hij uitgepakt is, zoek dan handmatig de installshield setup op, in de map "RealtekHDAudio" (dus niet de realtek setup, echt de installshield!)
Dan komt alles goed :)

Edit:
Aanvulling:
Sws eerst de upgrade uitvoeren, anders lopen de licenties niet mee. Daarna kan je vanalles uitspoken, dan is de hardware ID bekend bij Microsoft

[ Voor 10% gewijzigd door Coehinator op 29-07-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Mijn upgrade icoon is verdwenen, domme vraag maar hoe upgrade ik nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Is dit enkel voor clean install of ook voor de upgrade met behoud van de OEM key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Maar waar zijn de (meeste) drivers etc. dan te halen (voor de Alienware 13)? Want hier staat niets en hier twee updates...
Nog niet helemaal imo. Bijvoorbeeld configuratiescherm én 'instellingen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Na de eerste stap krijg de melding: "Er is iets gebeurd"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Boempatat schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:45:
Kill alles wat met windows 10 te maken heeft. en pak die link van The Inquisitor, die uitvoeren. Moet goed gaan. Zo heb ik het ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Boempatat schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:45:
Die foutmelding is erg populair op het moment :P

https://www.reddit.com/r/...ned_during_my_windows_10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Vreemd dat zoveel mensen die problemen hebben. Ik heb zojuist de 5e pc in dit huis geupgrade. zonder problemen. En de laatste is 5 min geleden gedownload.

Misschien dat ze de boel toch weer aan het uitfaseren zijn. Omdat de servers overbelast zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Het zou met de land instellingen te maken hebben van het systeem.
Heb deze nu op Engels (US) gezet en alles download nu automatisch.
Zelfs het windows update icoontje in de tray is terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Terwijl juist weer de standaard taal ontiegelijk langzaam gaat (en-en) omdat die én generic is en door heel USA wordt gebruikt. Bij de release was die versie niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Zijn er al nieuwe drivers beschikbaar voor Win 10 ? Heb nog een Pci controller bus dat nog niet geïnstalleerd is. En een onbekend apparaat.

Draait iemand Alienware Command Center ? Die is bij mij verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Kreeg bij Alienwarearena van een mod te horen dat ik de Windows 8.1 drivers moest gebruiken als er nog geen Windows 10 drivers ergens van waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ok bedankt.

Heeft iemand de multi gesture al ingesteld gekregen op de touchpad (actie menu oproepen etc.) ?

Ik heb enkel de synaptic settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hmm, die heb ik niet eens. Denk je dat de standaard drivers van Synaptics zullen helpen? http://www.synaptics.com/en/drivers.php

Dowloaden duurt nogal lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nope, dat werkt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Met Windows 10 introduceert Microsoft native ondersteuning voor multitouchgebaren, zolang de laptop beschikt over een 'precision touchpad'
Je zou toch verwachten dat wij hieronder vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Het is me gelukt.

Ga (via start menu) naar Instellingen voor apparaatinstallatie. Daar kiezen voor nooit stuurprogramma's via Windows Update aanzetten.
Daarna via Apparaatbeheer de drivers voor touchpad verwijderen. Dan opnieuw opstarten (moest bij mij zelfs twee keer). Dan eventueel nogmaals de Windows 8.1 drivers installeren en rebooten (voor mij stonden er overigens net wel Windows 10 drivers klaar (AW13)).

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ik heb de laatste nieuwe drivers geinstalleerd maar deze gestures werken niet bij mij...

Afbeeldingslocatie: http://cdn.winbeta.org/sites/default/files/news/Multitouchpad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Dell heeft wel al netjes W10 drivers voor onze Alien erop staan zie ik net. Maar dat wisten jullie denk ik al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Die staan er nog niet zo lang op dan, ik heb windows 8,1 drivers erop. en de Realtek dinges komt bij lenovo weg. Dat werkt ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Ja sinds 2 dagen. Er staan nu Realtek drivers op, LAN, BT/WLAN, Nvidia drivers (vermoedelijk hetzelfde als die op de NV site: http://www.geforce.co.uk/drivers/results/87985) en Intel GPU drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al opgevallen dat Alienware de 980m uit de shop heeft gehaald en de prijzen gigantisch omhoog heeft gedreven in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
The Inquisitor schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:49:
Ja sinds 2 dagen. Er staan nu Realtek drivers op, LAN, BT/WLAN, Nvidia drivers (vermoedelijk hetzelfde als die op de NV site: http://www.geforce.co.uk/drivers/results/87985) en Intel GPU drivers.
De drivers van DELL en dan met name de Qualcomm Killer 1202 N en de Broadcomm 4325 bleken na installatie in apparaat beheer, geen veranderingen te hebben aangebracht. Nadat deze via http://www.station-drivers.com/index.php/2013-08-20-16-17-28 waren gedownload, werden wel de nieuwste drivers geinstalleerd.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Embryo1 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:42:
[...]

De drivers van DELL en dan met name de Qualcomm Killer 1202 N en de Broadcomm 4325 bleken na installatie in apparaat beheer, geen veranderingen te hebben aangebracht. Nadat deze via http://www.station-drivers.com/index.php/2013-08-20-16-17-28 waren gedownload, werden wel de nieuwste drivers geinstalleerd.
Wellicht dus gewoon de 8.1 software van hun site gebrand als zijnde 'Windows 10' drivers omdat het er op werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Mijn Nvidia kaart wordt niet meer herkend..

Update; ik kreeg plots BSOD en besloot dan maar om een clean install te doen. Voorlopige geen problemen meer... Nu terug drivers downloaden van Dell...

[ Voor 64% gewijzigd door Boempatat op 02-08-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Vorige week mijn Alienware 15 binnen gekregen.

Maar helaas een slechte ervaring tot nu toe.

Palmrest sluit niet aan op de behuizing en zakt dus elke keer 1 a 2 milimeter in zodra ik rond de trackpad mijn hand erop laat rusten, 1 USB port hapert bij een aantal apparaten die ik er op in plug (connect/disconnect constant), scherm bezel heeft enorm veel speling waardoor licht van het scherm de webcam in schijnt en tot slot zat er een schroefje los direct uit de doos. Deze schroefde ik er in terug maar merkte op dat deze dolgedraaid was. Oftewel het schroefje zit niet echt vast.

Support gecontacteerd uiteraard en deze wllen het product niet omruilen, ik kan 'm wel terug sturen en dan hopenlijk mijn geld terug krijg. Maar een omruiling zit er niet in wat. Wat dus heel telleurstellend is want ik had 'm mt korting gekocht en de prijzen zijn ook nog eens de lucht in gegaan.

Laptops kopen lijkt tegenwoordig wel een loterij te zijn :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Sn0wblind schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:05:

Palmrest sluit niet aan op de behuizing en zakt dus elke keer 1 a 2 milimeter in zodra ik rond de trackpad mijn hand erop laat rusten, 1 USB port hapert bij een aantal apparaten die ik er op in plug (connect/disconnect constant), scherm bezel heeft enorm veel speling waardoor licht van het scherm de webcam in schijnt en tot slot zat er een schroefje los direct uit de doos. Deze schroefde ik er in terug maar merkte op dat deze dolgedraaid was. Oftewel het schroefje zit niet echt vast.

Support gecontacteerd uiteraard en deze wllen het product niet omruilen, ik kan 'm wel terug sturen en dan hopenlijk mijn geld terug krijg. Maar een omruiling zit er niet in wat. Wat dus heel telleurstellend is want ik had 'm mt korting gekocht en de prijzen zijn ook nog eens de lucht in gegaan.

Heb een vergelijkbare situatie meegemaakt bij het bestellen van mijn Alienware.
Was destijds nog de R4, aangeleverd in eenzelfde toestand.
Ik had toen gelukkig alle verzekeringen en garanties genomen + Pro support.
Na heel veel discussies en eindeloze telefoongesprekken met Dell medewerkers kreeg ik een technieker toegestuurd met de nieuwe onderdelen. Voor mij was dit geen oplossing, ik eiste een perfect aangeleverd toestel. Nogmaals mijn beklag gedaan op twitter, via Pro Support. Uiteindelijk sprak iemand van Dell mij aan met het voorstel om het toestel om te ruilen. Ik kreeg toen een gloednieuwe R5 met veel betere spec dan ik had besteld. Duurde wel nog een maand voor hij er uiteindelijk was...
Misschien ook eens het overwegen waard, laat je niets wijsmaken.
Uiteindelijk ben jij de klant, en klant is koning.

Even iets anders, iemand ervaringen met de upgrade kits van Eurocom?
Heb nu de 780M maar twijfel om hem te vervangen met de 980M

Zijn er nog mensen die een upgrade succesvol hebben uitgevoerd?
Gaat dit ook met de CPU?

[ Voor 5% gewijzigd door Boempatat op 03-08-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Inderdaad. Laat je niet te makkelijk van de wijs maken, en dat is lastig, zeker als je niet een assertief persoon bent. Het kost (helaas!) tijd en moeite om je gelijk te krijgen (zou uiteraard niet moeten), maar het is wel de beslissing waard. Of althans, dat moet je zelf bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
The Inquisitor schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:42:
[...]

Wellicht dus gewoon de 8.1 software van hun site gebrand als zijnde 'Windows 10' drivers omdat het er op werkte.
Mijn Alienware 17 R5 staat helemaal niet in hun lijstje. Mogelijk ben ik te vroeg geweest.

https://www.dell.com/supp...SLN297954/NL#Alienware-NB

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Embryo1 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:46:
[...]

Mijn Alienware 17 R5 staat helemaal niet in hun lijstje. Mogelijk ben ik te vroeg geweest.

https://www.dell.com/supp...SLN297954/NL#Alienware-NB
R5 is toch (M)17 R1. Jij hebt dezelfde als ik en Wara? Die staat wel in het lijstje

Model
Alienware 13
Alienware 14
Alienware 15
Alienware 17 R1
Alienware 17 R2
Alienware 18 R1

En dat komt ook overeen met de tekst op de support site. Als ik mijn service tag invul;

Productsupport
Alienware 17 (Mid 2013)

Windows 10-upgrade beschikbaar
Dell heeft dit product getest om te bevestigen dat het kan upgraden naar Windows 10.

Meer informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Sn0wblind schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:05:

Poeh en ik maar denken dat ik de enige was...
Gewoon terugsturen en je krijgt uiteraard je geld gewoon terug.
Maak wel ff foto's, duurt om eerlijk te zijn na het binnen krijgen van de Alienware 1,5 week voordat je geld op de rekening staat...

Mits je de beslissing neemt om het terug te sturen natuurlijk.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
The Inquisitor schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:52:
[...]

R5 is toch (M)17 R1. Jij hebt dezelfde als ik en Wara? Die staat wel in het lijstje

Model
Alienware 13
Alienware 14
Alienware 15
Alienware 17 R1
Alienware 17 R2
Alienware 18 R1
Je hebt helemaal gelijk. Ik had de "oude" benaming van de Alienware nog in het hoofd. Een hele opluchting. Ik las nl. dat enkele AW 18 , met Windows 10 en de nieuwste Nvidia driver spontaan, het lcd scherm (Samsung) molden. Wij hebben gelukkig het 120 Hz scherm.
http://forum.notebookrevi...-alienware-owners.779449/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Embryo1 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:04:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ik had de "oude" benaming van de Alienware nog in het hoofd. Een hele opluchting. Ik las nl. dat enkele AW 18 , met Windows 10 en de nieuwste Nvidia driver spontaan, het lcd scherm (Samsung) molden. Wij hebben gelukkig het 120 Hz scherm.
http://forum.notebookrevi...-alienware-owners.779449/
Oef, dat is een flinke klotezooi als dat je overkomt. Ik heb helaas geen 120hz scherm, maar het normale panel. Heb zojuist de upgrade uitgevoerd, dus hoop geen ellende mee te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
The Inquisitor schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:38:
[...]

Oef, dat is een flinke klotezooi als dat je overkomt. Ik heb helaas geen 120hz scherm, maar het normale panel. Heb zojuist de upgrade uitgevoerd, dus hoop geen ellende mee te maken :P
Ik heb ff gekeken en bezit ook een Samsung scherm. Maar gelukkig geen AW 18.
Met dit progje kun je zien wat het merk van je LCD scherm is. http://www.entechtaiwan.com/util/moninfo.shtm

Monitor
Manufacturer............. Samsung
Plug and Play ID......... SEC5044
Data string.............. GN36T€173HT [*CP437]
Serial number............ n/a
Manufacture date......... 2012, ISO week 1

Wel heb ik bij het opstarten even een aantal gekleurde balkjes in het scherm sinds de updates van de Nvidia drivers vanaf 353.xxxxx, Maar gelukkig heb ik nog een paar jaar garantie.

[ Voor 28% gewijzigd door Embryo1 op 04-08-2015 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Embryo1 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 00:04:
[...]

Ik heb ff gekeken en bezit ook een Samsung scherm. Maar gelukkig geen AW 18.
Met dit progje kun je zien wat het merk van je LCD scherm is. http://www.entechtaiwan.com/util/moninfo.shtm

Wel heb ik bij het opstarten even een aantal gekleurde balkjes in het scherm sinds de updates van de Nvidia drivers vanaf 353.xxxxx, Maar gelukkig heb ik nog een paar jaar garantie.
Heb dat toentertijd gecheckt toen wara een replacement kreeg en we ons afvroegen of we een ander scherm hadden (was inderdaad zo). Ik weet iig zeker dat ik geen Samsung heb, herinner me een LG. (Zit nu niet op AW).

Die gekleurde balkjes ga ik even voor je checken, ik heb nog geen kans gehad om alles uitgebreid te checken. Ik heb pas gisterenavond de upgrade gedaan en daarna werkte mijn Logitech muis niet meer, dus dat koste me even voordat ik de oorzaak had gevonden. Uiteindelijk opgelost, maar toen had ik geen zin meer om de rest te testen :+ De nieuwste drivers van nvidia kreeg ik trouwens automatisch tijdens de upgrade al, alsmede de intel GPU drtivers. Ik had ze namelijk gedownload, maar ik had dezelfde versie al.
Coehinator schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 02:52:
Die staan er nog niet zo lang op dan, ik heb windows 8,1 drivers erop. en de Realtek dinges komt bij lenovo weg. Dat werkt ook :D
Wara, krijg je door deze actie nou ook je Dolby Home V4 terug? Ik heb nu de Dell (win10) Realtek drivers geïnstalleerd en Alienware audio is daardoor terug, en alles qua audio werkt, alleen Dolby Home is verdwenen, en een losse download bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
The Inquisitor schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:28:
[...]

[...]

Wara, krijg je door deze actie nou ook je Dolby Home V4 terug? Ik heb nu de Dell (win10) Realtek drivers geïnstalleerd en Alienware audio is daardoor terug, en alles qua audio werkt, alleen Dolby Home is verdwenen, en een losse download bestaat niet.
Ik had een paar posts hierboven een tip gegeven.
Installeer de 8.1 driver van realtek, maar ipv via de dell installer (dat zwarte schermpje met die blauwe knop 'Install' pak je de optie eronder, en dan uitpakken.

In de uitgepakte map laat je de eerste setup links liggen, maar pak de setup die in de map RealtekHDAudio zit. (oid, lees post hierboven) Dan werkt alles wel.

Maar in jou situatie is het aan te raden om eerst de huidige drivers te verwijderen, anders kom je in een vreemde loop terecht, waar die telkens opnieuw wil opstarten. (heb ik ook gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Topicstarter
Coehinator schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:58:
[...]

Ik had een paar posts hierboven een tip gegeven.
Installeer de 8.1 driver van realtek, maar ipv via de dell installer (dat zwarte schermpje met die blauwe knop 'Install' pak je de optie eronder, en dan uitpakken.

In de uitgepakte map laat je de eerste setup links liggen, maar pak de setup die in de map RealtekHDAudio zit. (oid, lees post hierboven) Dan werkt alles wel.

Maar in jou situatie is het aan te raden om eerst de huidige drivers te verwijderen, anders kom je in een vreemde loop terecht, waar die telkens opnieuw wil opstarten. (heb ik ook gehad)
Ohja. Ik had inderdaad wel zitten uitpakken, maar vervolgens alsnog de Dell installer gepakt vermoed ik....

Maar daardoor heb je Dolby dus terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
Ja daardoor kreeg ik het terug...
Dus zou moeten werken.
Alleen heb ik een lenovo installer gebruikt om alles te verwijderen. want alles had ik dik in de soep gedraaid wat betreft drivers. maar in jou geval niet nodig denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
http://ftp.station-driver...353&func=fileinfo&id=1591

Download deze nieuwste driver, voor Windows 10. Uitpakken en installeren. In de Realtek directory vind je de map PCEE4.
Daarin kun je het Dolby Home Theater V4 installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Embryo1 op 04-08-2015 13:52 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste