Het grote FujiFilm X-series mirrorless-ilc topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 96 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 37 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:30
Mijn eerste berichtje hier: we hebben gisteren een X-T3 gekocht met een 18-135mm lens.

We zaten nog op twee systemen: enerzijds gebruikt mijn vrouw al jaaaren een Nikon D700 met een 28-300mm VR voor opdrachten en anderzijds heb ik al een hele poos terug een Fuji X-E1 gekocht. Die laatste had al snel de Nikon vervangen voor alles behalve de opdrachten. We hadden ook een 18mm 2.0, een 35mm 1.4, een 18-55 en een 55-200 bij elkaar gesprokkeld.

De D700 moesten we nu toch wel vervangen voor het serieuzere werk, dus we moesten beslissen: upgraden we naar een andere Nikon body of gaan we ook professioneel voor Fuji? Na een beetje 'voelen' aan een D750 en de X-T3 werd het de laatste. Nu eens kijken of mijn vrouw hier ook professioneel mee uit de voeten kan :-) Prettig dat de X-E1 meteen als back-up kan dienen voor de X-T3... De 18-135 lens konden we voor weinig combineren met de T3, wel een prettige all-round lens, al heb ik nogal wat conflicterende meningen gelezen over de scherpte ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verder geen ervaring met die lens en ook alleen maar gelezen wat iedereen gelezen heeft van bekende reviews. Je moet zo'n lens vooral niet willen vergelijken met een prime of een zoom met veel beperktere range zoals de 16-55mm of zelfs de 18-55mm kit lens. Zo'n mega bereik als 18-135mm betekent uiteraard dat er een compromis gedaan is op vlak van beeld. Anders zou iedereen alleen nog maar dat soort lenzen maken, verkopen en kopen he.

De x-e3 is binnenkort weer in promotie dacht ik. Als je tevreden bent van die x-e1 maar toch ook video of de 24mp wilt zeker in ''t oog houden. Gaat onder de 500 EUR voor body alleen.

18-55mm kit lens zeker ook aanrader. Als je de kost kunt inbrengen en gewoon een goede zoom wilt dan zeker de 16-55mm f2.8 eens testen. Natuurlijk wel een pak groter. Vooral de x-e reeks kan met dat gewicht niet overweg maar voor de 't reeks wel geschikt natuurlijk.

Als je primes wil Voor relatief weinig geld naar de f2 reeks kijken. Snel, stil, licht en compact.

En welkom bij het fuji team! Zelf ooit ook overgestapt van nikon op fujifilm. Bij mij komende van nikon d610 naar fujifilm x-pro1 destijds.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2020 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er is niet heel veel mis met de 18-135. Optisch niet perfect maar daarvoor heb je natuurlijk een rubberen-robbie. Misschien niet zo lichtsterk, maar het leven is een groot compromis...

Ja, de 16-55 is de beste, maar zonder "anti-wiebel", de 18-55 is het beste compromis tussen functioneel en prijs/ prestatie en de 18-135 is op zich veel te duur maar voor op reis/ safari een mooi alternatief..

De E3 is een hele aardige camera, erg ondergewaardeerd maar heerlijk compact en licht. Sinds de E1 verliefd gebleven op de E-serie waarbij trouwens de E1 altijd de beste kleuren had. Heeft later nooit meer dat niveau bereikt.... Trouwens ook niet door de T of H-serie....
Het enige "echte nadeel" is dat ie een beetje blikkerig klingt, zeker vergeleken met een H1 die je bijna niet meer hoort..Maar wat is perfectie... Is het knelpunt niet de camera, dan is het de sukkel achter de camera....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
Dank voor de terugkoppeling! De X-E1 bevalt mij ook al tijden goed, ook mijn vrouw vindt het een heerlijk cameraatje, maar had nog teveel aanmerkingen op de low-light en autofocus prestaties. De T3 is nogal wat beter, zeker op het autofocus vlak.

Als ik de moeite wil doen dan gebruik ik een prime, maar voor dagjes uit wordt het toch al snel de 18-55. Optisch is dat, zeker voor een zoom, echt een fijn ding. Ik heb meteen van de gelegenheid om de firmware van alle lenzen bij te werken, ik liep nogal achter :D 't lijkt erop dat de 55-200 een stuk beter focust, mooi meegenomen.

De E3 heb ik tweedehands bij dezelfde zaak zien liggen waar ik de T3 gekocht heb, voor een hele schappelijke prijs (369 euro geloof ik, met een jaar garantie). Ik moet zeggen dat ik heb staan twijfelen of ik die er meteen bij zou nemen. De body in kwestie was echter zwart, en ik ben erg gecharmeerd van de metaalkleurige bodies. Aanvullend vond ik één van de charmes van de E1 dat hier een klein kantelflitsertje in zit gebouwd, wat we geregeld gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:42
Thomas H schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:47:
Dank voor de terugkoppeling! De X-E1 bevalt mij ook al tijden goed, ook mijn vrouw vindt het een heerlijk cameraatje, maar had nog teveel aanmerkingen op de low-light en autofocus prestaties. De T3 is nogal wat beter, zeker op het autofocus vlak.

Als ik de moeite wil doen dan gebruik ik een prime, maar voor dagjes uit wordt het toch al snel de 18-55. Optisch is dat, zeker voor een zoom, echt een fijn ding. Ik heb meteen van de gelegenheid om de firmware van alle lenzen bij te werken, ik liep nogal achter :D 't lijkt erop dat de 55-200 een stuk beter focust, mooi meegenomen.

De E3 heb ik tweedehands bij dezelfde zaak zien liggen waar ik de T3 gekocht heb, voor een hele schappelijke prijs (369 euro geloof ik, met een jaar garantie). Ik moet zeggen dat ik heb staan twijfelen of ik die er meteen bij zou nemen. De body in kwestie was echter zwart, en ik ben erg gecharmeerd van de metaalkleurige bodies. Aanvullend vond ik één van de charmes van de E1 dat hier een klein kantelflitsertje in zit gebouwd, wat we geregeld gebruiken.
Leuk, ik ben onlangs ook overgestapt van de X-E1 naar X-T3. Wat een verschil in prestaties! Ik wilde vooral tethering opties, draadloos foto's sturen (al vind ik dat nog steeds slecht werken met die app), betere viewfinder en meer resolutie. Ook de stuk snellere autofocus van lenzen als de 35mm 1.4 vind ik echt heel fijn, niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:29
Toch maar overstag gegaan en de vpb-xt2 grip gekocht. Gaat met portretjes van mijn dochter maken toch een stuk comfortabeler zijn. En die maak ik nogal veel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:23
Geen idee wat er bij CoolBlue aan de hand is maar de prijs van de 35mm F1.4 is net omlaag geknalt naar 399,-. Als iemand er nog een zoekt :P

pricewatch: Fujifilm Fujinon XF 35mm F1.4 R

[ Voor 34% gewijzigd door CrashOverDrive op 09-07-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Staat nu op ‘uitverkocht’ dus zal wel foutje zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
PdeBie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:56:
Staat nu op ‘uitverkocht’ dus zal wel foutje zijn geweest
Kan me voorstellen dat de exemplaren die ze hadden ook gewoon verkocht zijn. Toen ik eerder vandaag keek waren er vier, en ik moet zeggen dat ik er bijna een exemplaar had gekocht. Kon er gelukkig nog vanaf zien, ik heb eigenlijk al teveel lenzen, en wil dan toch eerst de nog komende Viltrox of Tokina 33mm en de fuji 50 mm afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Het is jammer dat het niet de 23 1.4 was, want die had ik gelijk gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Als er iemand in Den Haag woont; daar hebben ze er nog eentje liggen voor die prijs! Hier helaas niet in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Mooi deal! Helaas heb ik 'm al, m'n meest gebruikte lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Fuji webcam software nu ook beschikbaar voor Mac. https://www.theverge.com/...cam-mac-version-available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:21
35mm is terug 489 euro bij Coolblue trouwens. Lijkt me een foutje geweest te zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8AOA8PPLZwMN3Jxrx0ViimYKro=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rf3dNnGH8pPMmzoRDjUVKAYv.jpg?f=user_large

Grip is inmiddels binnen. Weet nog niet of ik er 100% tevreden over ben. Het is nog steeds geen “diepe” grip zoals bij een DSLR. Die X-H1 wordt hierdoor steeds aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met grips heb ik geen ervaring. Enige wat ik weet is dat je een zwaardere lens zoals de XF 16-55mm f2.8 niet op een X-E3 moet willen gebruiken want dan hoor je de plastiek gewoon kreunen en voel je heel wat speling op de lensbevestiging. Je lens zal er geen last van hebben (zolang ze niet op de grond valt) maar de X-E3 mogelijks wel.

Viel me nu net op dat de condities van de cashback acties gewijzigd zijn. Vroeger mocht je te cashback ten vroegste 30 dagen na aankoop aanvragen, die voorwaarde is vervallen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die nog twijfelde of de xf 23mm f2 van dichtbij vol open onscherp is...

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/K2cm37T/EB1-D4-B61-FAE9-46-F1-B01-D-BA3790-A3-D8-CA.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PdeBie
Ja dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Damn... lijkt wel een instap model smartphone uit 2009 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@phobosdeimos dat is wellicht wat overdreven, maar de 23mm f2 is wel zacht te noemen op minimale focusafstand op f2.

Als je overigens nooit op deze afstand fotografeert is de 23mm f2 overigens wel echt een heerlijk lensje. Heb hem zelf ook gehad. Alleen ik gebruikte minimale focusafstand wel regelmatig en stoorde mij enorm aan deze zachtheid. Afstoppen naar f4 is voldoende om weer 'scherp' te worden, maar goed.... soms heb je f2 nodig (bij weinig licht) of wil je juist dat kleine scherptediepte gebied. Dat laatste had ik dus vooral. Zeker bij close-ups van mijn (toen nog paar maand oude) dochter heb ik vele foto's "verloren" zien gaan door dit aspect van de lens.

(Heb de foto's uiteraard nog wel, maar ze zullen bij wijze van nooit aan de muur komen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het gekke is dat de randen scherper lijken. Misschien ligt het focus vlak niet helemaal waar je hem verwacht?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:45
Voor degenen die het nog niet wisten (zag er nog niets over in dit topic), amazon.nl heeft de 23mm en 33mm van Viltrox te koop voor respectievelijk €349,- en €295,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik had destijds relatief vroeg zo’n 23mm f/2 gekocht (begintmeta in "Het grote FujiFilm X-series mirrorless-ilc topic"), heb hem nog steeds, gebruik hem ook nog regelmatig, is prima geschikt voor wat ik er mee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:13
Gisteren stopte de preview knop van mijn X-T10 er ineens mee. :-( Een rondje Googlen leert helaas dat dit een bekend probleem is. Bij mij treedt het helaas na ruim 4 jaar op, dus geen garantie. Is er hier iemand bekend met dit probleem? Enig idee aan wat voor kosten ik moet denken om het te laten repareren?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BCfpMMV/IMG-2359.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Heeft er iemand nog wat meer info over de aangekondigde Tokina lenzen (23, 33 en 56mm)?
Ik kan er maar bar weinig over vinden, eigenlijk alleen de aankondiging zelf van maart dit jaar. Ze zouden in het najaar beschikbaar komen, maar kans bestaat natuurlijk dat Corona roet in het eten heeft gegooid.

Ik ben zelf soort van op zoek naar een 23mm lens, ik heb de 35mm f2, maar die is vaak wat krap voor de foto's die ik er mee maak.

De Fuji f2 valt af, omdat deze op minimale focus-afstand en vol open onscherp is. De nieuwe Viltrox f1.4 valt af vanwege de diafragmaring (klikt niet vast op vaste standen) en de Fuji f1.4 is weer erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik heb alleen deze langs zien komen :P

https://petapixel.com/202...-lens-for-modern-cameras/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niels132 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:58:
Gisteren stopte de preview knop van mijn X-T10 er ineens mee. :-( Een rondje Googlen leert helaas dat dit een bekend probleem is. Bij mij treedt het helaas na ruim 4 jaar op, dus geen garantie. Is er hier iemand bekend met dit probleem? Enig idee aan wat voor kosten ik moet denken om het te laten repareren?

[Afbeelding]
Via fujifilm heb ik ooit een x-t1 laten herstellen met vastgelopen knoppen. Was volledige bovenplaat vervangen en nieuwe bekleding voor net geen 400 EUR. Ik zou het niet meer doen want je koopt een gebruikte xt1 voor dat geld.

Je kan aangeven dat je enkel prijsofferte wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LA-384 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:13:
De Fuji f2 valt af, omdat deze op minimale focus-afstand en vol open onscherp is. De nieuwe Viltrox f1.4 valt af vanwege de diafragmaring (klikt niet vast op vaste standen) en de Fuji f1.4 is weer erg prijzig.
Nochtans een mooi lensje voor dat geld. Voor foto is het mijn meest gebruikte lens. Die beperking kun je perfect omheen werken want je moet echt al heel dicht om dit probleem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
De XF 16mm f2.8 was op Amazon Frankrijk te koop voor 270 euro. Ondertussen uitverkocht.

Ik ga ooit wel voor de 16mm f1.4 denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door phobosdeimos op 20-07-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:03:
[...]

Via fujifilm heb ik ooit een x-t1 laten herstellen met vastgelopen knoppen. Was volledige bovenplaat vervangen en nieuwe bekleding voor net geen 400 EUR. Ik zou het niet meer doen want je koopt een gebruikte xt1 voor dat geld.

Je kan aangeven dat je enkel prijsofferte wil.
Thanks voor je reactie. €400 is wel serieus geld... Misschien is dit idd een mooi moment om te upgraden ;)

Heb ondertussen ook nog contact gehad met Rotronica. Zij schatten de reparatiekosten op €100 arbeidsloon, eventuele onderdelen zouden daar nog bij komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

niels132 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:42:
[...]

Thanks voor je reactie. €400 is wel serieus geld... Misschien is dit idd een mooi moment om te upgraden ;)

Heb ondertussen ook nog contact gehad met Rotronica. Zij schatten de reparatiekosten op €100 arbeidsloon, eventuele onderdelen zouden daar nog bij komen...
Je zou nog kunnen overwegen het zelf te proberen. Of door een handige kennis. Misschien is het alleen maar een veertje of zo wat is losgeschoten.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas H
amphora schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:21:
[...]
Je zou nog kunnen overwegen het zelf te proberen. Of door een handige kennis. Misschien is het alleen maar een veertje of zo wat is losgeschoten.
Hier een korte handleiding hoe je de X-T1 open maakt:
https://photo.stackexchan...e-iso-dial-lock-button-pr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
Ik heb ondertussen deze video nog gevonden, dit gaat mijn pet te boven eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
niels132 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:19:
Ik heb ondertussen deze video nog gevonden, dit gaat mijn pet te boven eerlijk gezegd...
[YouTube: Service Fujifilm X-T10 Problem Play Button not Work]
Ja, snap ik. De T1 lijkt wel een stukje makkelijker te demonteren.

Wat mij in deze lange video niet duidelijk wordt, is wat er nou daadwerkelijk stuk is en hoe de persoon in kwestie dat repareert...

--update--
In de commentaren staat ook al dat er niet gesoldeerd hoeft te worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas H op 20-07-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
https://www.jmpeltier.com/fujifilm-dynamic-range-settings/

Interessante uitleg over de Dynamic Range setting in Fujifilm camera’s.

Begrijp ik het nu goed dat het een trucje is om bij je JPG’s de highlights te sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:46
PdeBie schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:27:
Zit zeer sterk in dubio of ik de VPB-XT2 batterygrip voor de X-T2 wil aanschaffen.

De grip van de camera los is net niet prettig en het L bracket wat ik ooit heb gekocht is ook niet comfortabel (wel handig voor wanneer ik met statief schiet).

Maar met de grip wordt de camera gelijk zo bulky en past hij waarschijnlijk niet meer in een van de tassen die ik vaak gebruik, tenzij ik die grip er eerst weer afschroef).

hmpf.... lastig.
Vandaag één 2dehands op de kop kunnen tikken voor €80 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 18:41
PdeBie schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:32:

Begrijp ik het nu goed dat het een trucje is om bij je JPG’s de highlights te sparen?
Ja. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PdeBie schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:32:

Voornamelijk voor het versnellen van het proces denk ik. Het is geen HDR maar gewoon één foto dus geen extra last van beweging omdat je meerdere foto's moet combineren.
Als je achteraf toch niet veel meer zou doen dan aan hooglichten en schaduwen trekken scheelt dit je wel het nabewerken, mits je tevreden bent met het resultaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Zoals ik het begrijp gaat de camera bewust onderbelichten om de highlights te sparen en vervolgens trekt hij de schaduwpartijen softwarematig weer een aantal stops (afhankelijk van welke DR waarde je gebruikt) op.

Dus inderdaad wat je in post processing met de shadow en highlight sliders zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad dat is ook waarom de DR instellingen maar mogelijk zijn met bepaalde (min) ISO waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
niels132 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:58:

[Afbeelding]
Update:
Ondertussen contact gehad met de serviceafdeling van Fuji: dit onderdeel is niet meer leverbaar. Camera is niet meer te repareren. Niet wat ik had verwacht voor een camera uit dit segment van nog geen 5 jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 18:41
niels132 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:41:
[...]
Update:
Ondertussen contact gehad met de serviceafdeling van Fuji: dit onderdeel is niet meer leverbaar. Camera is niet meer te repareren. Niet wat ik had verwacht voor een camera uit dit segment van nog geen 5 jaar oud...
Zo, dat valt vies tegen. Dat had ik niet verwacht van Fujifilm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James3
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-10-2020
niels132 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:41:
[...]

Update:
Ik heb bij de klantenservice van een fabrikant van computer hardware gewerkt. Dit is normale gang van zaken, het heet "end of life". Je kan niet tientallen nieuwe producten per jaar uitbrengen én de reparatie-afdeling alle bestaande producten tot in de eeuwigheid laten ondersteunen. Ook niet tegen betaling.

Neemt niet weg dat jij je camera gewoon bij een onafhankelijke reparateur kan laten fixen. Daar heb je Fujifilm niet voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
Ik begrijp best dat je producten niet voor altijd kunt blijven ondersteunen. Maar in dit geval gaat het om een product van ruim €1000 (kit) dat 5 jaar geleden geïntroduceerd is en tot 3 jaar geleden nieuw verkocht werd. Valt mij tegen.

Ik zal idd eens contact zoeken met een onafhankelijke reparateur. (En tegelijkertijd mezelf proberen te overtuigen dat ik geen X-T30 nodig heb ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Plus het gaat om een knopje. Dat is nu ook niet echt een onderdeel waarvan je zou verwachten dat het zo specifiek is dat ze zo door die hele voorraad heen gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat iets 1000 euro heeft gekost zegt niks. Dit soort zaken doen een IBM, Oracle, etc. ook allemaal en daar hebben we het toch over heel wat meer geld. IBM midframe van 10 jaar oud..end of life en onderdelen niet meer verkrijgbaar. Als je weet dat zo'n machine tienduizenden euro's heeft gekost dan stelt die camera niks voor. De klant wilde het ding heel erg graag 20 jaar lang gebruiken, juist vanwege die hoge kosten...

Daarnaast zijn bepaalde onderdelen, zoals knopjes, dermate stabiel dat ze vrijwel nooit stukgaan. Die zullen dan ook nooit in grote voorraad of zelfs helemaal in voorraad worden gehouden. Voorraad kost geld want het neemt ruimte in beslag en is ook gewoon kapitaal (je zet het dus ook in je boekhouding) dat na verloop van tijd ook in waarde zal dalen. M.a.w. bepaalde onderdelen zijn gewoon moeilijk leverbaar ongeacht hoe lang een product op de markt is.

Het grote voordeel van dingen als knopjes is dat je ze vaak nog kunt 3d printen en zodoende zelf kunt maken.

Lullig ja, maar raar is het echt niet. Dit is iets wat heel normaal is en bij vrijwel ieder product voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
@niels132 Hoe customizable zijn de knoppen van een x-t10? Ik heb even op m'n x-t20 gekeken en ik kan de preview functie ook aan andere knopjes toekennen. Menu->Steeksleutel icoon->toets-/schijf instellingen->fn/ae-l/af-l toetsinstel. En dan een knopje kiezen wat je handig lijkt.

Het is dan wel geen reparatie, maar als je camera de optie heeft, wellicht een werkbare workaround. En als het werkt en je even €200,- naar me overmaakt, nog de helft goedkoper ook :+

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 22-07-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
@LA-384 Dat had ik al geprobeerd, maar bij de X-T10 is de preview functie helaas niet op die manier in te stellen... :-(
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/16n6Cwk/Schermafbeelding-2020-07-23-om-09-22-56.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Je kan ook instellen dat na het nemen van de foto de foto een paar tellen op je LCD word weergegeven. En verder alleen maar goed dat hij stuk is. Voorkomt chimping ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexff
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-12-2023
Ik probeer de x-t4 als webcam in te stellen op mijn macbook pro. Het lukt mij na het installeren van de benodigde software (https://fujifilm-x.com/gl...wnload/software/x-webcam/) en het volgen van de instructie video van Fujifilm (https://www.newsshooter.c...o-a-webcam-with-x-webcam/) helaas niet. Ik blijf alleen de ingebouwde webcam als optie zien. Is er nog additionele software die ik moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nee. Heb je de camera ingeschakeld en goed ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

als je de andere webcam niet als optie ziet, is er iets fout gegaan met de installatie van de software. Als dat goed is gegaan, zie je altijd de Fuji als extra optie. Zonder de juiste instellingen zal hij alleen niet aan gaan. Indien ook dat goed is gedaan, krijg je gewoon beeld (vnl tethering auto via USB en S mode instellen op je camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Ik deelde vandaag via Whatsapp een video die ik met mijn x-t3 maakte. Bij het afspelen van die video cq dat Whatsapp bericht is geen geluid te horen.

Het geluid was opgenomen met een Røde Stereo Videomic en ik kan bevestigen dat er wél degelijk geluid is opgenomen. Het lijkt er op dat dat via Whatsapp niet wordt meegestuurd.
Ook enkele 'gallery' apps zijn niet in staat het geluid af te spelen. MX Player (een video app) laat wél geluid horen.

Heeft iemand een oplossing of een dergelijke ervaring: wat is hier aan de hand?

[ Voor 16% gewijzigd door jkrol op 26-07-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Als de ene video niet en de andere video wel werkt, of in de ene app wel en in de andere app niet werkt, zou ik bijna denken dat het om een niet ondersteunde audiocodec gaat. Maar ik zie niet in hoe een externe mic dat zou kunnen veranderen, tenzij het je extra opties geeft, of in nabewerking per ongeluk hebt veranderd. Heb je ook al eens met een video met interne mic geprobeerd?

Wat soms ook nog wel eens voor komt, is dat de video in een WhatsApp-bericht een aparte volume-regeling heeft die met de volumeknoppen niet standaard wordt aangesproken. Dat kun je controleren door na drukken op een volumeknop even op het pijltje of ... te drukken en te kijken of je een ander volume-schuifje moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
LA-384 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:14:
Maar ik zie niet in hoe een externe mic dat zou kunnen veranderen, tenzij het je extra opties geeft, of in nabewerking per ongeluk hebt veranderd. Heb je ook al eens met een video met interne mic geprobeerd?
Ja, de interne mic geeft hetzelfde resultaat, maar voor de volledigheid meldde ik de info vd externe mic er bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Van het weekend weer eens gespeeld met mijn X100s. Dat blijft toch ook een fijn cameraatje. Merk wel dat 23mm toch wel echt mijn favo brandpuntafstand is. Dus misschien toch maar sparen voor een 23 1.4 voor de X-T2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Het rare is dat tegenwoordig de beste 23mm lens voor Fuji degene van de X100V is (maar dan wel slechts f2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
PdeBie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:57:
Van het weekend weer eens gespeeld met mijn X100s. Dat blijft toch ook een fijn cameraatje. Merk wel dat 23mm toch wel echt mijn favo brandpuntafstand is. Dus misschien toch maar sparen voor een 23 1.4 voor de X-T2.
Ook ik schiet erg graag op 23mm en heb daarom veel plezier beleefd aan mijn X100T. Ik dacht hetzelfde als jij en kocht destijds de 23mm F1.4 voor m'n X-T1 camera. Hoewel die lens optisch helemaal prima was, merkte ik echter dat ik er lang niet zoveel plezier aan beleefde als aan de X100T. Die 23mm F1.4 is best wel aardig in omvang en niet supersnel/stil met focussen. Ik zit daarom nu maar te loeren naar een X100V (maar vind die eigenlijk nog te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:43
PdeBie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:57:
Eens. Had een XT-1 gekocht om wat manuele lenzen te proberen (inmiddels ook een 18-55mm). Dit weekend met een familie uitje de X100F weer uit de kast getrokken, dat blijft toch mijn favoriete camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@wouter3 daar ben ik dus ook een beetje bang voor. De x100s is vooral doordat hij zo simpel is zo leuk. De X-T2 is gelijk al een meer “volledige” camera. De x100s voelt speelser.

En dat de X-T2 vollediger is is natuurlijk bull shit wat tussen de oren zit, maar zo voelt het nu eenmaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexff
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-12-2023
quelake schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:59:
als je de andere webcam niet als optie ziet, is er iets fout gegaan met de installatie van de software. Als dat goed is gegaan, zie je altijd de Fuji als extra optie. Zonder de juiste instellingen zal hij alleen niet aan gaan. Indien ook dat goed is gedaan, krijg je gewoon beeld (vnl tethering auto via USB en S mode instellen op je camera).
Thanks! Na het verwijderen van de plugin en het opnieuw installeren zie ik 'm inderdaad direct. Ik had niet verwacht dat het hieraan zou liggen en ik had werkelijk waar elke instelling al geprobeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 08:44
Ik wil me deze tweede helft van het jaar wat gaan richten op wildlife. Daar hoort een nieuwe lens bij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fouHxQj7unkWai9lf3XIU-ib4_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LU04MC4KUWcrRT1gJ2lugSvh.jpg?f=fotoalbum_large

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Dat gaat daarmee prima lukken, denk ik zo d:)b

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
:9~ Ik hoop nog steeds dat er ooit iemand gek genoeg is om die lens voor <€1000,- op marktplaats te verkopen. Dan ben ik er als de kippen bij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog maar eens terug te komen op die 23mm f2 die van dichtbij vol open om te huilen is. Deze foto is van de 35mm f2 vol open van min afstand.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gvrNpZD/DSCF1944.jpg

Deze was van de 23mm.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/X7fVvpc/EB1-D4-B61-FAE9-46-F1-B01-D-BA3790-A3-D8-CA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd gelukkig doen de meeste mensen deze lens nooit zo gebruiken. Maar gebruiken die lenzen als reportage / street lens waar ze ook voor bedoelt zijn. Zelfs als portret lens zijn deze lenzen matig geschikt.

Als je zo nodig op 22cm op volle opening wil schieten is een statief met een wat langer brandpunt meer geschikt. Ik durf er bijna een kratje bier op te verwedden dat er geen product fotograaf op deze manier een horloge oid met een dergelijke lens diafragma combinatie gaat schieten. Al thans de duizenden producten die ik heb geschoten in dergelijke composities deed ik niet zo, anders was ik in no-time mijn opdrachtgever verloren.

Ik heb de test even gedaan die jij ook gedaan hebt. Maar de scherpte is niets mis mee. Wel is het contrast slecht....En ik heb dus ook echt old school zitten focussen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/crLhz59/kruidje.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JBYV2L5/Schermafbeelding-2020-08-01-om-15-30-06.pngAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yQGzsWZ/B3-E86-DC1-7496-45-C1-9816-B1-C63-ECFC7-AD.jpg

Nu met f8
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Hrq7Dtx/Schermafbeelding-2020-08-01-om-15-49-21.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fCKwWJh/kruidjef8.png

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2020 15:50 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

@Mowikan hij doelde juist op de slechte resultaten die een 23mm F2 oplevert, niet de 35mm, die jij zo te zien hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn geen reportage of straat lenzen he. Dat zijn respectievelijk 23mm en 35mm vaste brandpuntsafstandslenzen. De 35mm is dan ook nog een standaard lens voor dit formaat. En de 23mm noemen ze ook wel de nieuwe standaard.

Waar je wel een punt hebt is dat een macro beter geschikt is voor product fotografie.

Wou alleen maar aantonen en bevestigen dat dit inderdaad een zwak punt is van de 23mm f2. Geen idee of de f1.4 hier ook last van heeft trouwens. Die staat nu in promotie bij fnac (zie aanbiedingen topic voor link). Gebruik de f2 heel veel maar zelden van zo dichtbij dus niet echt last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mij ontgaat even de nut/ noodzaak van de 23 mm discussie aangezien dit een bekende beperking is van het gebruik van dat dingetje..

Als je echt dichtbij wilt fotograferen is natuurlijk een macro de enige echte keuze. De 60 mm is misschien wel erg traag en niet 1:1 maar maakt wel erg mooie close-up foto's en is, zeker 2e hands, erg betaalbaar.

Voor af en toe dichtbij is het natuurlijk sneu als je dan "creamy" foto's krijgt met de 23 mm. Maar een 23 mm F2 is daar ook niet voor gemaakt / bedoeld. Op een of andere manier hebben ze bij Fuji de minimale afstand kleiner gemaakt vergeleken bij bijvoorbeeld de F1.4. Misschien hadden ze dat niet moeten doen en dan had niemand er een negatief etiketje op geplakt.
Dit ook omdat het voor de rest een heel mooi en aardig objectief is maar het is dus geen macro-objectief en moet daar dus ook niet op worden beoordeeld.... Het is dan ook niet "fair" om de waardering van iets te baseren op de (bekende) grenzen ervan. Ik beoordeel mijn auto immers ook niet op het trillen ervan bij de maximum haalbare snelheid... Ik gebruik die immers maar <0.1% (Nou ja, 1 keer op de Autobahn om te kijken of het kon) maar er daarna nooit meer in de buurt geweest...

Het is natuurlijk ook sneu dat 16 mm geen macro-objectief is maar toch lekker dichtbij kan en in tegenstelling tot het 23 mm broertje wel mooi scherp is.Maar goed, die is ook minimaal dubbel zo duur... Ieder voordeel heb zijn nadeel zoals onze bekende volksfilosoof reeds terecht formuleerde!

Ken de beperkingen van je apparatuur en maak daar dan geen gebruik van of leer er mee te leven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Enige tijd geleden was er discussie of hij dichtbij wijd open wel scherp was. Vandaar dat er opnieuw naar gerefereerd werd met nieuwe foto'.
Het is namelijk nogal lastig rekening houden met beperkingen als je niet zeker bent welke dat zijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zo, weer terug uit Berlijn. Heerlijk 9 dagen rondgehuppeld daar. Was mijn 10e keer ofzo dat ik in Berlijn was. Home Sweet Home :)

Was direct dé perfecte praktijktest voor mijn X-T3 en objectieven.
De 16-55 f2.8 heb ik op 1 dag na, telkens in mijn appartement laten liggen. 60% van de tijd zat de good ol'18-55 erop. Het blijft echt een perfect objectief voor de dagtripjes.
In mijn rugzak zaten de 14mm en de 23mm F2. De 14mm heb ik er ook regelmatig op gehad. En savonds en snachts zat telkens de 23mm erop.

(foto's volgen nog).

Enfin. Heerlijke camera. Maar het zou nog compacter mogen van mij.
Denk dat als ik ooit een X100V zou hebben, ik deze mee zou nemen. Is goed genoeg voor 90% van de situaties.

Later dit jaar toch nog eens een objectief erbij kopen. Missch een licht tele objectief. Of toch de 16mm F1.4. Deze laatste zou echt enorm bruikbaar zijn geweest. Soort van alleskunner. Ik schiet doorgaans toch meer in het groothoek bereik dan in tele bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 06:39
Dacide schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:13:
Zo, weer terug uit Berlijn. Heerlijk 9 dagen rondgehuppeld daar. Was mijn 10e keer ofzo dat ik in Berlijn was. Home Sweet Home :)

Was direct dé perfecte praktijktest voor mijn X-T3 en objectieven.
[...]
Enfin. Heerlijke camera. Maar het zou nog compacter mogen van mij.
Denk dat als ik ooit een X100V zou hebben, ik deze mee zou nemen. Is goed genoeg voor 90% van de situaties.
Dan zou eigenlijk de X-T30 meer geschikt voor jou zijn geweest? Precies dezelfde beeldkwaliteit en de meeste functies van de X-T3 in een veel compacter (en goedkoper) formaat. En in tegenstelling tot de X-100 kun je gewoon je objectieven blijven gebruiken.
En als het echt compact moet, met een XF 27mm pancake, dat is samen maar ietsjes groter dan een X-100V.
https://j.mp/2XDiyuP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Nou nee. De X-T3 is mijn (zakelijk) werkpaard. Privé gebruik (city trips) is secundair.
En de XT3 bevalt me echt perfect!
Maar ik merk dat ik op stedentripjes etc nog meer waarde hecht aan compactheid.

Ik heb overigens jarenlang de X100T gehad. Heerlijke camera. Maar legt t flink af tegen de XT3 (oneerlijke vergelijking ook). Ergens is het ook wel fijn dat als je gewoon maar 1 vast objectief hebt. Geen gedoe met lenzen, en twijfelen wat je erop schroeft. Gewoon schieten met hetgeen je hebt. Altijd fijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Dacide schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:02:
Nou nee. De X-T3 is mijn (zakelijk) werkpaard. Privé gebruik (city trips) is secundair.
En de XT3 bevalt me echt perfect!
Maar ik merk dat ik op stedentripjes etc nog meer waarde hecht aan compactheid.

Ik heb overigens jarenlang de X100T gehad. Heerlijke camera. Maar legt t flink af tegen de XT3 (oneerlijke vergelijking ook). Ergens is het ook wel fijn dat als je gewoon maar 1 vast objectief hebt. Geen gedoe met lenzen, en twijfelen wat je erop schroeft. Gewoon schieten met hetgeen je hebt. Altijd fijn :)
Kan de 27mm ook echt aanraden, heb hem al een tijd en gebruik hem ook op m'n x-t3 weer erg vaak. Net terug van 3 weken vakantie en gebruik 'm bijna het vaakst (heb ook de 14, 18-55 en 35mm). Vooral omdat ik hem op m'n camera schroef als ik niet van plan ben om foto's te maken, als je hem over je schouder of nek hangt heb je geen last van een uitstekende lens. Daardoor toch leuke foto's kunnen maken. Heb lang geleden ook een Panasonic GF1 en GF5 met de 20mm gehad wat een zelfde bereik is dus ik ben ook wel een beetje gewend aan het 40mm equivalent brandpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Sluw schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:37:
[...]

Kan de 27mm ook echt aanraden, heb hem al een tijd en gebruik hem ook op m'n x-t3 weer erg vaak. Net terug van 3 weken vakantie en gebruik 'm bijna het vaakst (heb ook de 14, 18-55 en 35mm). Vooral omdat ik hem op m'n camera schroef als ik niet van plan ben om foto's te maken, als je hem over je schouder of nek hangt heb je geen last van een uitstekende lens. Daardoor toch leuke foto's kunnen maken. Heb lang geleden ook een Panasonic GF1 en GF5 met de 20mm gehad wat een zelfde bereik is dus ik ben ook wel een beetje gewend aan het 40mm equivalent brandpunt.
Lijkt me zeker een mooi objectief. Juist voor de compacte momentjes :)
Maar qua focal length hangt deze net iets te dicht op mijn 23mm.

Mijn aandacht gaat momenteel uit naar een van de volgende lenzen:
- 16mm F1.4
- 56mm F1.2
- 90mm F2 (of de 80mm, want tevens macro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10

Quakie

quakelen

Er zijn geruchten dat er een updated versie komt van de XF27.

https://www.fujirumors.co...true-or-a-sweet-illusion/

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Dacide schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:21:
[...]

- 16mm F1.4
- 56mm F1.2
Ja zit er wel dicht tegenaan, ik heb hem zelf via eBay gekocht voor een hele schappelijke prijs. Die 16mm zit trouwens dan ook wel heel dicht tegen de 14 aan toch? Persoonlijk mis ik de f/1.4 nooit op m'n 14 en vind de compactheid van de 14 meer waard dan wat meer lichtopbrengst. Al is die 16 natuurlijk wel een fantastische lens.

@Quakie dat is wel interessant! En dus met een diafragma ring volgens de geruchten. Die mis ik wel eens en voor m'n gevoel zou dat ook wel moeten lukken zonder de lens groter te maken. Scherpte is al heel erg goed, een kleinere scherpstelafstand, weather sealing, een groter diafragma zou ik allemaal ook wel willen maar hij moet niet groter worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Als je het artikel leest zegt hij toch juist dat het hem niet aannemelijk lijkt, omdat dit oude mock-up afbeeldingen zijn die al lang bestaan?

Maar er komen blijkbaar naast de 50mm F1.0 en 70-300mm F4-5.6 nog twee MKII lenzen, één prime, en één zoom. Dus het zou wel kunnen.

Ik vraag me af of de geupdate zoom niet de 10-24mm wordt. Die is nu overal 300 euro in cashback, dat is wel serieus meer dan andere lenzen, en best een goede deal. Misschien willen ze door hun oude voorraad heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10

Quakie

quakelen

@Bio Zoals gezegd, zijn geruchten.. hij weet het op dit moment ook niet... Ik vind de XC35 ook niet logisch dus op basis van huidige aanbod is het lastig aan te geven. Zelf zou ik de xf27 een logisch update kandidaat vinden. 14 en 18 liggen toch wel erg dichtbij de twee 16mm lenzen waarvan de 18 een redelijk slechte naam heeft...De 60 lijkt mij ook niet logisch door de 80mm. De 35 1.4 heeft al 2 broertjes.. En rest is later gekomen...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Denk ook wel dat het de XF 27mm zal worden en de 10-24mm. De eerste is bevestigd door fujirumors en de 2e lijkt logisch door de 300 euro korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

phobosdeimos schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:50:
Denk ook wel dat het de XF 27mm zal worden en de 10-24mm. De eerste is bevestigd door fujirumors en de 2e lijkt logisch door de 300 euro korting
"Bevestigd"? Niet echt hoor?
En de 10-24 lijkt me niet de meest voor de hand liggende kandidaat voor een mk2. Eerder eentje met trage AF die een upgrade nodig heeft. Al is die cashback wel verdacht.

[ Voor 13% gewijzigd door amphora op 04-08-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
amphora schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

En de 10-24 lijkt me niet de meest voor de hand liggende kandidaat voor een mk2. Eerder eentje met trage AF die een upgrade nodig heeft. Al is die cashback wel verdacht.
https://www.fujirumors.co...on-xf-27mm-f-2-8-mark-ii/

FujirRumors zit er zelden naast hoor. Natuurlijk is het pas 100% zeker op de dag van de release, maar als FR het zegt dan durf ik er toch geld op inzetten dat het zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

phobosdeimos schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

https://www.fujirumors.co...on-xf-27mm-f-2-8-mark-ii/

FujirRumors zit er zelden naast hoor. Natuurlijk is het pas 100% zeker op de dag van de release, maar als FR het zegt dan durf ik er toch geld op inzetten dat het zo zal zijn.
Hij zit er al naast met z'n foto onderschrift: Fujinon XF 27mm f/1.4 MK II :*)
Maar ik dacht even dat je je baseerde op het fuji rumours artikel wat paar post eerder werd aangehaald waar het juist weer eerder werd ontkracht, maar dat gaat weer meer over de diafragma ring (ik ben nog niet helemaal wakker volgens mij)

[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 04-08-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amphora schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

Klopt ik begreep van fuji dat de 8-16 voor deze lens in de plaats is gekomen.
Overigens is dit tevens een zware maar beest van een lens. Top kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:34:
[...]

Klopt ik begreep van fuji dat de 8-16 voor deze lens in de plaats is gekomen.
Overigens is dit tevens een zware maar beest van een lens. Top kwaliteit!
Volgens mij niet in plaats van hoor. Het is eerder het professionele alternatief zonder concessies en daardoor inderdaad wat zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
8-16mm is toch ook een heel ander bereik dan 10-24mm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:06
Inmiddels een cursus gedaan en dat helpt enorm, vooral omdat je er serieus mee bezig bent qua theorie en praktijkopdrachten. Verder mijn camera gear uitgebreid met:

- Fujifilm XF 10-24mm f/4 (€ 300 cashback!)
- Fujifilm XF 35mm f/2 (eerste prime lens)
- 3 Legged Thing Punks Billy statief Zwart + Airhed Neo ( voor maar € 179 bij Camernu, elder 279)

Wat een plezier om eens met andere lens te schieten dan de 18-55mm. De 35mm geeft een ontzettend mooie bokeh en de 10-24mm geeft toch heel wat meer mogelijkheden voor landschappen en architectuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lq7_HaTbHRjBnonUNNe6daHL0l4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUHzaLNcm8MAsrrFmbTg20qJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzCJnZCtdCnH624LmtyUyJcy1t4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlLwbE7AL0TFVvPitaEnkNbv.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Niet al te lang geleden kreeg ik hier commentaar op de nogal ruwe wijze waarop ik met mn cam&lens omging. In het midden gelaten of dat wel of niet terecht is, is het mooi om te zien dat sommige pro’s de mate van hufterproof ook echt op de proef stellen.

De 50-140
De 16-55

Blijft natuurlijk promo materiaal, maar toch...

iR Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavi86
Mavi86 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:55:
Ik wil me deze tweede helft van het jaar wat gaan richten op wildlife. Daar hoort een nieuwe lens bij :)

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KC8xeSkcH8zqqkeVf5cvrKzESCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HvC4694sHYwowElVzplEsunK.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel onder indruk van de X-T2 met de 100-400 .. Mijn eerste shot met deze lens. Oke, niet top.
Maar 400mm ISO 12800 1/40s uit de hand.
Uiteraard wel noise, helemaal op groter formaat. Maar voor social media prima not bad:)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Wil je nu zeggen dat je de lens zelfs niet binnen hebt uitgeprobeerd voordat je de natuur introk ;)?

Zonder gekheid, mooie foto hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
haha oke nuance.. mijn eerste geslaagde shot :P

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mavi86 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:12:
[Afbeelding]

Toch wel onder indruk van de X-T2 met de 100-400 .. Mijn eerste shot met deze lens. Oke, niet top.
Maar 400mm ISO 12800 1/40s uit de hand.
Uiteraard wel noise, helemaal op groter formaat. Maar voor social media prima not bad:)
Ja je moet hem inderdaad niet op een computerscherm bekijken, maar dat is te verwachten met ISO12800. :P
Wel tof dat je die zo tegen komt, die mazzel heb ik meestal niet en mocht het zo zijn dan zijn ze binnen 1/40e al verdwenen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Quick poll: Viltrox 33mm f1.4 (300€) vs Fuji XC35 f2 (200€) ?

Buiten the obvious (metal vs plastic en aperture ring) zijn er verder weinig vergelijkingen qua AF & IQ te vinden online...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

@Buzz_Fuzz Fuji XF 35 F2 :p

[ Voor 38% gewijzigd door Bio op 10-08-2020 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voor ~300€ dan ook vermoedelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bio

Bio

Staan er 2 in nieuwstaat op Facebook momenteel in de Fuji vraag en aanbod groep voor 325 en 280 respectievelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 18:48
Het claimsysteem van de cashback actie lijkt hier niet te werken. Meer mensen die er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Sunri5e schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:46:
Het claimsysteem van de cashback actie lijkt hier niet te werken. Meer mensen die er last van hebben?
Wat gaat er precies mis? Probeer anders Fujifilm even te contacteren, heb ik in het verleden ook gedaan (Fuji Belgium) en ze waren erg behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Dacide schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:21:
[...]

- 16mm F1.4
- 56mm F1.2
Ik heb de bovenste twee van je lijstje. 16 en 14 komen bij elkaar in de buurt inderdaad. Tenzij je drukke feestjes fotografeert (dat zal met corona nog wel even duren ;)) zou ik het bij de 14mm houden.
56mm heeerlijke lens! Echt schitterend, en niet alleen voor portretten. Ik moet wel merkbaar verder naar achteren lopen ivm de 35mm, en daarom zou ik de 90mm al laten schieten, die beeldhoek is echt erg krap.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunri5e schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:46:
Mijn ervaring als je teveel cookies tegenhoud en in prive modus surft dan werkt het niet.
Pagina: 1 ... 96 ... 120 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen, wil je persoonlijk koopadvies maak dan een eigen topic aan.

Voor Cashback acties kun je terecht in "Het grote fotografie Acties en Cashbacks topic"

Voor inhoudelijke discussies m.b.t. RAW converters etc... Het grote alternatieve raw-converters topic