Het grote FujiFilm X-series mirrorless-ilc topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 95 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 37 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:06
beebie121 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:29:
@Tomas_ jemig.. volgens mij is dat het idd... wtf.. ik schaam me gewoon dat we dat niet hebben gezien.

nu maar weer eens verder stoeien met de lens dan.

mooie foto trouwens hoor. echt heel gaaf
Thanks!.

Uit mijn hoofd kun je volgens mij in het menu bij AF de setting AF+MF zetten zodat hij alsnog focust mocht je de ring per ongeluk naar achteren trekken. Gebeurd vaak wanneer je de camera oppakt door de lens vast te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is trouwens veruit het sterkste punt van de gfx serie.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qMgmcw9/9-FAF7-F44-626-B-49-EC-A25-B-0547-CD01-ACEE.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grin

Ride si sapis.

@Tomas_ jemig.. volgens mij is dat het idd... wtf.. ik schaam me gewoon dat we dat niet hebben gezien.

Hahaha prachtig. Bedankt voor deze eerlijke reactie, zette toch even een lach op mijn gezicht. Niet om je uit te lachen, zeker niet. Maar een stukje herkenning...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10

Quakie

quakelen

@Grin ik had toen precies hetzelfde.
Het valt mij op dat de meeste zich altijd proberen in te dekken. Geef het gewoon toe en wees blij dat mensen (die je niet kent) je helpen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:19
@Verwijderd en de range van de X-T lijn vind ik al goed. Dit is nog vele malen zotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:11
Feitelijk is dat gewoon gelijk aan HDR, natuurlijk handig in-camera bij bewegende onderwerpen (of omgeving), maar als alles vrij statisch is, kun je dat prima met nabewerking voor elkaar krijgen toch?

[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 21-06-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Klopt, maar dit scheelt natuurlijk enorm veel tijd als het allemaal met 1 foto kan. Zowel in het schieten als in de nabewerking. Voor professionals een kostbare tijdswinst.

——
Zit er trouwens over na te denken om mijn X-T2 in te ruilen op een X-H1. Net iets fijnere grip en IBIS voor de helft van De prijs van een X-T4.
Verder dezelfde sensor als de X-T2, dus voor mij goed :)

[ Voor 38% gewijzigd door PdeBie op 23-06-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PdeBie de grotere grip en het altijd aan scherm van de X-H1 zijn zeker pluspunten. Ben zelf overgestapt van een X-T2. Vooral met grotere lenzen zoals de 16-55mm (ja dat is groot in mijn boek) is die grip meer dan welkom. Scherm is gewoon handig om status te zien van accu en kaartje zonder dat je de camera moet inschakelen. Scherm gebruik ik niet tijdens 't fotograferen zelf.

Ontspanner knop is totaal anders dan X-T2, dat moet je eens getest hebben om te begrijpen. Veel gevoeliger en moeilijker verschil tussen half en volledig ingedrukt te gebruiken.

OIS gebruik ik zelf alleen voor video. Voor foto was de X-T2 denk ik nog altijd voldoende geweest, ik gebruik tenslotte m'n X-T1 nog van tijd tot tijd. Hangt natuurlijk ook af van wat je wilt fotograferen of je voor stills ook OIS nodig hebt of niet.

Ik heb de X-H1 alleen gekocht omdat die in promotie stond voor 750 EUR. Anders had ik de stap niet gezet. Maar nu ik ze gezet heb gebruik ik mijn X-T2 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:03:

[Afbeelding]
Wat moet dat voorstellen dan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 18:41
Gonadan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:29:
[...]

Wat moet dat voorstellen dan?
Ik denk dat het enorme dynamisch bereik bedoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Kwintessens schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:11:
Ik denk dat het enorme dynamisch bereik bedoeld wordt.
Ah, het is de voor en na het bijtrekken van de schaduwen en hooglichten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

PdeBie schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:52:Zit er trouwens over na te denken om mijn X-T2 in te ruilen op een X-H1.
Zijn die nog nieuw te krijgen dan?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 18:41
Gonadan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:29:
[...]

Ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:03:

[Afbeelding]
Ik vind de X-T-serie ook al geweldig, ik heb ook al meerdere malen foto's die ik in eerste instantie als onbruikbaar had gemarkeerd toch nog redelijk weten te redden. Vandaag nog even met deze aan de slag geweest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmaXaKwaTiYenMxI7vWkmaQ1zNY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EAnU1dG2s2wzWLCgaQRtpWfD.png?f=fotoalbum_large

Natuurlijk kun je dat ook met bracketing doen, maar dan moet je echt erop uit zijn (met statief) om een bepaalde foto te maken. Bovenstaand is gewoon even een snapshot en dan ben ik toch prettig verrast met wat er nog mogelijk blijkt te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Tourniquet op 23-06-2020 22:24 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gonadan Groot dynamisch bereik of brede belichtingslatitude inderdaad en bij die foto dan vooral in de onderbelichting. Nog net iets meer dan de x-t2 in mijn beleving. Of hetgeen er uit komt heeft meer detail en minder ruis dan die generatie x-trans. Met x-t3 generatie geen ervaring.

Kan zeker ook met bracketing. Maar dan statief nodig en niets van beweging in je onderwerp. Of verloop filters gebruiken is ook een optie.

@onsgeluk eik zie de x-h1 toch nog te koop staan nieuw bij bijvoorbeeld artencraft.be maar weer tegen de volle prijs. X-t2 lijkt me niet meer te koop nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gonadan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:29:
[...]

De GFX serie is dan ook middenformaat (0.79x crop) met een 4:3 sensor. Maar zonder snel glas heeft dat niet altijd voordelen. Gooi je er een Zeiss Otus op (en dan met name de 85 en 100), dan heb je wel een mooi setje. Anders heeft het niet heel veel nut.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Ventieldopje schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 01:02:
[...]

De GFX serie is dan ook middenformaat (0.79x crop) met een 4:3 sensor. Maar zonder snel glas heeft dat niet altijd voordelen. Gooi je er een Zeiss Otus op (en dan met name de 85 en 100), dan heb je wel een mooi setje. Anders heeft het niet heel veel nut.
Uit interesse, waarom heeft de Zeiss 100 zoveel meer nut dan de Fuji 110mm? Ik vrees dat ik je niet begrijp

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

onsgeluk schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 01:12:
[...]

Uit interesse, waarom heeft de Zeiss 100 zoveel meer nut dan de Fuji 110mm? Ik vrees dat ik je niet begrijp
Behalve dat het een 1.4 lens is ipv f/2? Middenformaat lenzen zijn normaal gesproken niet zo lichtsterk en tegenwoordig ben je in dat opzicht vaak beter af zelfs met een fullframe camera.

Waar middenformaat camera's vooral goed zijn is in de studio, daar buiten not so much.

Otus lenzen zijn fullframe lenzen die ook middenformaat dekken. De 85 heeft zelfs een ingebouwde leaf shutter.

[ Voor 10% gewijzigd door Ventieldopje op 24-06-2020 01:19 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste fullframe lenzen dekken genoeg voor GFX formaat sensors hoor. Zelf heb ik alleen ervaring met een paar Canon EF lenzen. Je hebt daarvoor zeker geen Otus lenzen nodig.

En zelfs op 1.8 is het dan al heel lastig en precies werken. Ieder zijn ding natuurlijk maar een portret waarbij maar 1 oog scherp is spreekt mij niet zo aan. Er is meer dan lichtsterkte alleen.

De f3.5 lens die ik voornamelijk gebruik op de GFX gebruik ik omwille van het formaat. Dat is een pancake lens voor dit systeem. En zelfs die gebruik ik niet altijd vol open voor portretten om toch maar genoeg scherp te hebben.

Moeilijk te omschrijven maar je hebt wel echt een middenformaat look. Iets wat je met een full frame niet hebt (daar heet het een full frame look :D).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/yQ95rPd/DSCF0314.jpg
(gewoon een recente foto)

En is zeker weten veel breder inzetbaar dan studio. M'n Hasselblad komt ook genoeg de studio uit. Wat voor mij vreemd genoeg een motivatie voor aankoop was (na uitlenen en paar dagen testen) was de panoroma crop van 65:24. Dat zie je dan ook zo in de zoeker. Deze mensen kunnen het beter uilteggen https://fujilove.com/shooting-panoramas-with-the-gfx-50r/

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jfWCmG6/F5845626-0-B77-4-BDA-B3-B5-42-D604-B519-EB-40600-00000-A620129-EB8-B-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ventieldopje schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 01:02:
De GFX serie is dan ook middenformaat (0.79x crop) met een 4:3 sensor.
Yup, daar was ik van op de hoogte, ik vroeg me alleen af wat de bedoeling van dat plaatje was. Een plaatje met een mislukte foto en een overduidelijk bewerkte (of HDR) foto zonder toelichting kan je op verschillende manieren uitleggen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
onsgeluk schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:40:
[...]

Zijn die nog nieuw te krijgen dan?
Nee, vrijwel niet. Maar hoeft ook niet nieuw toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

PdeBie schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:20:
[...]Nee, vrijwel niet. Maar hoeft ook niet nieuw toch? :)
Nee zeker niet, maar zoals je het vermeldde interpreteerde ik het wel zo. Ik hoop dat je er eentje vindt waar je een goede deal op kan maken, zoveel zie ik ze 2de hands niet voorbij komen.

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Zodat we ons samen kunnen schamen. Ik had een tijd terug foto's genomen waarbij groen ook extreem aanwezig was. Op zich prima foto's, maar ik vond het wel vreemd. Jouw post was aanleiding om ze even terug te kijken en, verrekt, alles stond op vol automatisch.

Het ergste was dat ik dat zelf gedaan had. Een dag eerder was ik samen met de hond en mijn moeder naar de hondentraining gedaan en ik wilde dat zij een paar foto's nam van mij met de hond. :z

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

x-t3 met 18-55mm f2.8-4 voor 800 euro een goede deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bio schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:54:
x-t3 met 18-55mm f2.8-4 voor 800 euro een goede deal?
Zonder verdere info zou ik zeggen dat dat te weinig is voor die set. Als ik hem zou verkopen zou ik in ieder geval er meer voor vragen (tenzij de camera en lens zijn mishandeld of heel intensief zijn gebruikt en einde levensduur zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bio ja klinkt als een goede deal. Die 18-55mm mag je blij zijn als je los 300 EUR krijgt, eerder 250 EUR.

X-T3 gaat voor 800 - 900 EUR los.

Gewoon kijken op eBay en dan filteren op verkochte objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:04
Is er enige pijl te trekken op de cashbacks tegenwoordig. Ik wil eigenlijk een x-t3 kopen maar vind 'm wat aan de dure kant, ik kan door werk de btw terug vragen dus vind de tweedehands prijzen niet zo interessant op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
onsgeluk schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:07:
[...]

Nee zeker niet, maar zoals je het vermeldde interpreteerde ik het wel zo. Ik hoop dat je er eentje vindt waar je een goede deal op kan maken, zoveel zie ik ze 2de hands niet voorbij komen.
Nu ik het teruglees snap ik je helemaal :)

Denk overigens eerder dat het er een voor erbij wordt in plaats van vervanging. De X-H1 voor het serieuze werk (evenementen die ik fotografeer etc. ) en de X-T2 voor casual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@wouter3 @Verwijderd Ik heb hem gekocht, alles netjes, en zelfs nog wat resterende garantie erop :).

Ik vind het op het oog en op papier een fantastische camera, en de foto's die eruit komen lijken perfect in orde. maar twijfel toch nog wat over de ergonomie icm mijn bovengemiddeld grote handen.De grip is te klein, en eigenlijk als ik mijn camera onder de lens vasthoud (ben dat wel gewend van Canon DSLR en 70-200mm combinaties bijvoorbeeld), dan is dat ook te klein en komt mijn hand op de grip in de klem met mijn hand onder de lens...

Soit, dat was precies waarom de deal voor mij interessant was, om het systeem uit te proberen zonder financieel risico.

[ Voor 10% gewijzigd door Bio op 25-06-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Bio schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:34:
@wouter3 @Verwijderd Ik heb hem gekocht, alles netjes, en zelfs nog wat resterende garantie erop :).

Ik vind het op het oog en op papier een fantastische camera, en de foto's die eruit komen lijken perfect in orde. maar twijfel toch nog wat over de ergonomie icm mijn bovengemiddeld grote handen.De grip is te klein, en eigenlijk als ik mijn camera onder de lens vasthoud (ben dat wel gewend van Canon DSLR en 70-200mm combinaties bijvoorbeeld), dan is dat ook te klein en komt mijn hand op de grip in de klem met mijn hand onder de lens...

Soit, dat was precies waarom de deal voor mij interessant was, om het systeem uit te proberen zonder financieel risico.
De xt serie is gewoon klein, vandaar dat je veel mensen zoiets ziet gebruiken.

Ps feli met de cam, mooie deal!

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:21
800 euro voor een X-T3 met kitlens is wel verdacht goedkoop. Had makkelijk een stuk meer kunnen opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Bio schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:34:

Ik denk dat als je de camera meer gebruikt je hem ook anders zult gaan vasthouden. Met één hand stevig vast en de tweede heb je bijna niet nodig, klein beetje ondersteuning of wat instellingen. Bij grotere lenzen hou ik hem wel wat "klassieker" vast. Maar het is inderdaad geen grote camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

onsgeluk schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:43:
[...]

Verder voordeel van zo'n handgrip is dat hij vaak tevens een soort L-plaat is met een Arca Swiss snelkoppeling aan de onderkant zodat je 'm direct op een statief kan zetten (met compatible kop uiteraard).

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
onsgeluk schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:43:
[...]

Daar wordt ie niet heel veel groter van. Wat je wel hebt is een extra dikkere grip wat heel goed van pas komt in portetstand (je vingers kunnen er achter blijven haken) en het feit dat ze gecombineerd worden met een arca swiss statiefplaat.

Als je die X-T camera's echt groter wil maken dan koop je de battery grip. Dat voegt veel meer toe (zowel qua afmetingen als gewicht en functionaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Battery grip is de oplossing! Ik heb ook kolenschoppen maar met de grip is mijn x-t3 prima te bedienen. Nog geen seconde spijt van gehad. Wel van de nep batterijen in de grip. Die heb ik allemaal al vervangen door echte fuji. Die wasabi dingen waren 2gram lichter per batterij! Vind je het gek dat ze goedkoper zijn en minder lang meegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Verwijderd Lichter kunststof wat gebruikt wordt door NASA in de ruimte industrie om de accucellen heen :+ ;)

Batterygrip is inderdaad wel een oplossing, maar daarmee gaat de charme van een compacte camera wel weer compleet verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 17:47
@Verwijderd Vreemd. Ik gebruik al jaren de Patona Premium batterijen, €14,50, prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Vannacht even een schrikmoment gehad. Half slapende trok ik met enig geweld het dekbed over me heen, om ineens met een harde klap iets op de grond te horen vallen. Lamp aan, bleek het de 18-55 te zijn, die ik de ochtend ervoor een keer op bed had gelegd.

Vanochtend even getest, maar het lijkt erop dat alles het nog doet (zoomen, autofocus, diafragma). Kan eventuele schade zich ook nog later openbaren, of heb ik gewoon geluk gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 23:04

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

LA-384 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:05:
Vannacht even een schrikmoment gehad. Half slapende trok ik met enig geweld het dekbed over me heen, om ineens met een harde klap iets op de grond te horen vallen. Lamp aan, bleek het de 18-55 te zijn, die ik de ochtend ervoor een keer op bed had gelegd.

Vanochtend even getest, maar het lijkt erop dat alles het nog doet (zoomen, autofocus, diafragma). Kan eventuele schade zich ook nog later openbaren, of heb ik gewoon geluk gehad?
Oei. Dat zijn inderdaad altijd van die baal-momenten. Niet zo slim om zoiets op je bed te leggen natuurlijk maar das makkelijk gezegd achteraf.

Het is mechanisch spul dus je kunt iets verzwakt hebben, waardoor het in de (nabije) toekomst alsnog de geest geeft. Maar meestal is het direct defect bij impact of niet. Dus het lijkt er op dat je geluk hebt.

Heb zelf een keer een Nikon 35mm uit mijn (blijkbaar nog openstaande) tas gekatapulteerd. Die zag wel meteen scheel. ;(

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe GFX firmware met toch wel mooie verbeteringen zoals low light AF en betere eye/face detection

https://fujifilm-x.com/global/global-news/2020/0630_3616472/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:58
Omdat ik nu veel thuis werk, en een tijdens video-calls graag mijn monitor gebruik, en dan niet wil dat mensen alleen de zijkant van mijn gezicht zien door de laptop-webcam, gebruik ik momenteel mijn X-T2 als webcam.
Dat werkt op zich goed, en het geeft mooi scherp beeld, maar door de continu aanpassing voor de belichting is het voor de andere kant wat onrustig. Vooral als er wat wisselende bewolking is, en de lichtomstandigheden telkens aanpassen.

Iemand een idee wat ik het beste aan kan passen om dit wat te voorkomen.
Ik heb wel alles op Auto staan, maar met de camera met de achterkant tegen de muur aan is het ook niet mogelijk om manueel settings te wijzigen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met fujifilm camera als webcam maar bij video wil je in elk geval niet full auto werken want dan heb je 2 problemen: tijd die verspringt en diafragma die verspringt. Dat diafragma is in stapjes. De tijd is belangrijk voor je framerate.

Dus beter op manueel en/of gebruik maken van auto iso om de belichting te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:58
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:23:
Ik heb geen ervaring met fujifilm camera als webcam maar bij video wil je in elk geval niet full auto werken want dan heb je 2 problemen: tijd die verspringt en diafragma die verspringt. Dat diafragma is in stapjes. De tijd is belangrijk voor je framerate.

Dus beter op manueel en/of gebruik maken van auto iso om de belichting te compenseren.
Ik zal inderdaad eens proberen om het diafragma vast te zetten, en de marge voor auto ISO wat ruimer te zetten.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 23:04

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Mooie omschrijving ook. Je biedt iets aan van 4500 euro en bent te lui om even goede tekst en uitleg te schrijven. Er wordt niet eens benoemd om welke body het gaat en ook een lijstje met welke lenzen het zijn, zou toch wel welkom geweest zijn.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@sys64738 en de foto's zijn ook om te huilen. Bij de meeste kun je gelukkig nog net wel zien om welke lens het gaat. Ik denk gezien te hebben X-T3 body + grip, 23mm f1.4, 60mm f2.8 macro, 18-55mm f2.8-4 kitlens, 35mm f1.4, 80mm f2.8 macro, 56mm f1.2, 18mm f2 en een 50-140mm tele :D.

Ik begrijp verder dat het als verkoper gemakkelijker is alles in 1x te verkopen maar ik vrees toch dat je niet snel iemand zal vinden die toevallig ook naar al die lenzen op zoek is of de moeite wil nemen de rest dan maar zelf van de hand te doen.

Ben er nog niet uit of het een goede prijs is. Zou eens alles op een rij moeten zetten. Ik gok van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Het is inderdaad een uitgebreide set, maar op deze manier verkoop je niets natuurlijk.

Benieuwd of hij ook dingen los verkoopt. Dan wordt het nog interessant :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
PdeBie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:43:

Benieuwd of hij ook dingen los verkoopt.
Ik ben meer benieuwd of de verpakkingen, bonnen, lader etc. voorhanden zijn. Op de foto's zie ik niets meer of minder dan een mogelijk gestolen fotorugzak met waardevolle inhoud. Vind em iig dubieus.

[ Voor 3% gewijzigd door Vanoverdegrens op 30-06-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
TheFes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:11:
maar door de continu aanpassing voor de belichting is het voor de andere kant wat onrustig. Vooral als er wat wisselende bewolking is, en de lichtomstandigheden telkens aanpassen.

Iemand een idee wat ik het beste aan kan passen om dit wat te voorkomen.
Ik heb wel alles op Auto staan, maar met de camera met de achterkant tegen de muur aan is het ook niet mogelijk om manueel settings te wijzigen.
Ik heb inmiddels een aantal sessies achter de rug met de X-H1 als webcam en ik vind het zelf het fijnste werken als ik alles handmatig instel: Bij de start van mijn overleg stel ik de iso-sluitertijd en diafragma en focus in zoals ik wil. Daarna doe ik er tijdens het overleg niks mee aan. Tot nu toe ziet dat er uitstekend uit. Of dat ook voor jouw werkt zal je zelf het beste kunnen uitproberen.

Overigens staan op de volgende site een aantal voorbeelden van instellingen die je kan gebruiken: http://fujifilm-dsc.com/en/manual/webcam/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
https://www.marktplaats.n...68067e2e0&previousPage=lr

Net een bericht van hem gehad , hij heeft dozen en bonnen er nog bij ....

[ Voor 53% gewijzigd door ramrodwillem op 30-06-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Laatst online: 17-10-2024
Vanoverdegrens schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Ik ben meer benieuwd of de verpakkingen, bonnen, lader etc. voorhanden zijn. Op de foto's zie ik niets meer of minder dan een mogelijk gestolen fotorugzak met waardevolle inhoud. Vind em iig dubieus.
Dat gevoel had ik er ook bij. Vrij recente marktplaats gebruiker. Mega fotografie set (dan verwacht je ook een liefhebber oid). En dan op deze wijze verkopen.

Of het is een rijk menneke die in een vlaag een totale set gekocht heeft. Of mogelijk op alternatieve wijze verkregen? Maar goed. Voor het zelfde geld is het wel een legitiem aanbod. Dus wil hem niet in diskrediet brengen. Maar ik zou er wel een paar keer goed over nadenken alvorens te kopen.

[edit] Blijkbaar alles netjes met bon en verpakking

[ Voor 3% gewijzigd door Dacide op 30-06-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Dacide schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Dat gevoel had ik er ook bij. Vrij recente marktplaats gebruiker. Mega fotografie set (dan verwacht je ook een liefhebber oid). En dan op deze wijze verkopen.

Of het is een rijk menneke die in een vlaag een totale set gekocht heeft. Of mogelijk op alternatieve wijze verkregen? Maar goed. Voor het zelfde geld is het wel een legitiem aanbod. Dus wil hem niet in diskrediet brengen. Maar ik zou er wel een paar keer goed over nadenken alvorens te kopen.
Zie bericht hierboven , hij heeft dozen en bonnen erbij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Vanoverdegrens scherp. Zo had ik het niet bekeken. Maar gelukkig zit dat dus goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
ramrodwillem schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:12:
[...]

Zie bericht hierboven , hij heeft dozen en bonnen erbij .
Dat klinkt goed.
Geen idee van 2e hands Fuji-prijzen, dus weet niet of het een scherpe vraagprijs is. Hele set in deze prijsrange verkoop je sowieso moeilijk voor je vraagprijs. Meeste interesse komt van doorverkopers. Die zoeken marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de veronderstelling dat mijn eerdere lijstje correct is en ik de optelling juist maak is het geen speciaal goede deal.

X-T3 body800 EUReBay link
XF 23mm f1.4500 EUR
XF 60mm f2.8 macro250 EUR
XF 18-55mm f2.8-4 kitlens300 EUR
XF 35mm f1.4400 EUR
XF 80mm f2.8 macro850 EUR
XF 56mm f1.2600 EUR
XF 18mm f2250 EUR
XF 50-140mm f2.8 tele850 EUR
totaal4.800 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Kanonnen is die 60mm zo goedkoop? Het is dat ik de MCEX-11 al heb, maar macro fotografie wordt wel leuk op die manier (ok, ok, geen 1:1 macro).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 02:02
Inmiddels twee weken trotse eigenaar van een X100S, sinds ik van het bestaan van de serie weet wil ik er eigenlijk een hebben. Altijd gelijkwaardige (ahum) modellen gebruikt voor op straat maar die waren meestal toch net niet goed genoeg. Denk aan Canon G5 (uit 2005) - rangefinderachtig model, RAW, F2.0 35mm lens, optische zoeker maar trage AF en de zoeker die ik het liefste gebruik toch wel erg klein. Andere camera die zeer dicht in de buurt komt en die ik misschien weer van de hand ga doen: Panasonic LC1 en Leica Digilux 2. Retro ontwerp, analoge knopjes en schijfjes, fijne EVF maar zelfs op ISO 100 wel redelijk wat ruis, verder ideale camera's eigenlijk behalve het formaat. Idem voor de Sony Nex 5n: lekker klein, redelijk snelle AF maar glik-KLIK- sluitergeluid.

Maar dan nu: De X100S. Kwam 'm op Marktplaats tegen, redelijk in de buurt, had liever de opvolger vanwege betere MF via de optische zoeker maar voor deze prijs kon ik 'm niet laten gaan eigenlijk.

Wat een prachtig apparaat. Ik kan boeken volschrijven over de prachtige functies maar wellicht kan ik beter wat kleine minpuntjes opnoemen die me opvallen waar jullie misschien tips voor hebben. Volgens mij echter zijn die in nieuwere versies wel verbeterd.
- Geen aparte ISO-knop, gaat nu dus via Fn-knop, maar kan verder niet in hele stops aangepast worden. Heel irritant.
- Het ND-filter niet via het Q-menu in/uit kunnen schakelen is een gemis. ISO en ND op de Fn-knop wisselen kan, maar ik wil met m'n oog in de zoeker de ISO ook aan kunnen passen.
- Oh oh oh wat voelt de draaiknop goedkoop aan.
- Focus by wire is het wat mij betreft net niet, maar het is niet anders.
- Batterij is van net niet vol naar pats leeg, gelukkig heb ik er twee.

Verder is dit prachtige apparaat een nieuwe levenspartner. Kwam laatst iemand naar me toe of ik hem kon helpen zijn filmrolletje in de camera te stoppen, omdat ik toch ook zo'n oude camera had... Het gevoel is voor mij bijna net zo belangrijk als het eindresultaat van de foto en dat lijk ik met de Fuji redelijk gevonden te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@r.j.deroos herkenbaar :)

Ik heb dezelfde camera naast mijn X-T2 en het is een geweldig dingetje.

(Neem hem eigenlijk te weinig mee.......)

Manueel focussen is inderdaad niet je van het, maar het kan er mee door. Verder weinig op het toestel aan te merken. Doet wat het moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
[,
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:41:
In de veronderstelling dat mijn eerdere lijstje correct is en ik de optelling juist maak is het geen speciaal goede deal.

X-T3 body800 EUReBay link
XF 23mm f1.4500 EUR
XF 60mm f2.8 macro250 EUR
XF 18-55mm f2.8-4 kitlens300 EUR
XF 35mm f1.4400 EUR
XF 80mm f2.8 macro850 EUR
XF 56mm f1.2600 EUR
XF 18mm f2250 EUR
XF 50-140mm f2.8 tele850 EUR
totaal4.800 EUR
Die prijzen die jij laat zijn wel de laagste van de laagste, denk dat MP een betere vergelijking qua gemiddelde prijs geeft dan kom ik toch aardig wat hoger uit en er komt via Ebay nog een enorm bedrag aan invoer en verzendkosten bij .

Denk dat als de verkoper ook nog wil zaken qua prijs het best wel een goede deal kan zijn , ook voor de doorverkoop.

[ Voor 28% gewijzigd door ramrodwillem op 30-06-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
r.j.deroos schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:43:
Inmiddels twee weken trotse eigenaar van een X100S, sinds ik van het bestaan van de serie weet wil ik er eigenlijk een hebben. Altijd gelijkwaardige (ahum) modellen gebruikt voor op straat maar die waren meestal toch net niet goed genoeg. Denk aan Canon G5 (uit 2005) - rangefinderachtig model, RAW, F2.0 35mm lens, optische zoeker maar trage AF en de zoeker die ik het liefste gebruik toch wel erg klein. Andere camera die zeer dicht in de buurt komt en die ik misschien weer van de hand ga doen: Panasonic LC1 en Leica Digilux 2. Retro ontwerp, analoge knopjes en schijfjes, fijne EVF maar zelfs op ISO 100 wel redelijk wat ruis, verder ideale camera's eigenlijk behalve het formaat. Idem voor de Sony Nex 5n: lekker klein, redelijk snelle AF maar glik-KLIK- sluitergeluid.

Maar dan nu: De X100S. Kwam 'm op Marktplaats tegen, redelijk in de buurt, had liever de opvolger vanwege betere MF via de optische zoeker maar voor deze prijs kon ik 'm niet laten gaan eigenlijk.

Wat een prachtig apparaat. Ik kan boeken volschrijven over de prachtige functies maar wellicht kan ik beter wat kleine minpuntjes opnoemen die me opvallen waar jullie misschien tips voor hebben. Volgens mij echter zijn die in nieuwere versies wel verbeterd.
- Geen aparte ISO-knop, gaat nu dus via Fn-knop, maar kan verder niet in hele stops aangepast worden. Heel irritant.
- Het ND-filter niet via het Q-menu in/uit kunnen schakelen is een gemis. ISO en ND op de Fn-knop wisselen kan, maar ik wil met m'n oog in de zoeker de ISO ook aan kunnen passen.
- Oh oh oh wat voelt de draaiknop goedkoop aan.
- Focus by wire is het wat mij betreft net niet, maar het is niet anders.
- Batterij is van net niet vol naar pats leeg, gelukkig heb ik er twee.

Verder is dit prachtige apparaat een nieuwe levenspartner. Kwam laatst iemand naar me toe of ik hem kon helpen zijn filmrolletje in de camera te stoppen, omdat ik toch ook zo'n oude camera had... Het gevoel is voor mij bijna net zo belangrijk als het eindresultaat van de foto en dat lijk ik met de Fuji redelijk gevonden te hebben.
Ook hier heel herkenbaar :). Ik heb afgelopen 5-6 jaar met niets anders dan de x100s geschoten en ondanks dat ie een beetje stroef is geworden door wat zeewater is het nog steeds een fantastisch apparaat. Ik ben nu pas echt weer aan het kijken voor iets nieuws omdat ik toch wel een beetje het bereik mis, de batterij inderdaad niet heel betrouwbaar is en ik niet gelukkig wordt van de draadontspanner voor m'n long exposure foto's.

Ik ben nu de keuze aan het maken tussen de x-t3/x-t4 en de a7iii. Misschien een vraag die iemand hier met een x100* en een x-t* camera heeft. Word je net zo gelukkig van de x-t series als de x100 series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grin

Ride si sapis.

ramrodwillem schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:20:
[,
[...]

Die prijzen die jij laat zijn wel de laagste van de laagste, denk dat MP een betere vergelijking qua gemiddelde prijs geeft dan kom ik toch aardig wat hoger uit en er komt via Ebay nog een enorm bedrag aan invoer en verzendkosten bij .

Denk dat als de verkoper ook nog wil zaken qua prijs het best wel een goede deal kan zijn , ook voor de doorverkoop.
Dat zijn we idd wel de bodemprijzen @Verwijderd. En dan nog is het 300 euro goedkoper. Kortom: een zeer goede deal.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik heb zelf nog een X100T thuisliggen. Heerlijk apparaat en heel veel gebruikt.
Nu ik de XT3 heb betrap ik mezelf erop dat ik de X100T niet meer gebruik. Zonde eigenlijk. Maar eerlijk is eerlijk. Hij kan natuurlijk niet tippen aan de XT3. Maar man, wat zou ik graag een X100V willen hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
Anders een keer een X100 serie meeting starten met Tweakers :)

Niks geen gedoe met lenzen wisselen, maar gewoon fotograferen met z’n allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

PdeBie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:20:
Anders een keer een X100 serie meeting starten met Tweakers :)

Niks geen gedoe met lenzen wisselen, maar gewoon fotograferen met z’n allen.
Menu-instellingen vergelijken/uitwisselen ipv objectieven :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Juist. Dat kan tenminste contactloos en dus Corona proof :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phobosdeimos
Nieuwe Fujifilm cashbacks zijn bekend, aanbiedingen voor de X-T3, maar voor de lenzen is het eerder beperkt. Wel 300 euro terug op de 10-24 F4, misschien is dat dan de lens waar ze een MK2 van uitbrengen...

Ik had gehoopt op de 150 euro cashback van vorig jaar op de 16mm F1.4, maar het is 100 geworden. Vorig jaar kon je die lens kopen voor 700 euro (849 min 150 cashback).

[ Voor 29% gewijzigd door phobosdeimos op 01-07-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacide
Hier de totale lijst:

XF14mm F2.8 R = €100
XF16mm F1.4 R WR = €100
XF10-24mm F4 R OIS = €300
XF18-135mm F3.5-5.6 R WR = €100

X-T3 Body = €200
X-T3 + 18-55mm kit = €200
X-T3 + 16-80mm kit = €200
X-T3 + 18-55mm + 55-200mm kit = €200

Jammer, niet zo interessant voor mij. Ik zoek op termijn nog 1 aanvulling op mijn set (xt3, 14mm, 23mm f2, 16-55mm, 18-55mm.
Ben tzt op zoek naar iets in de richting van de 50 of 56mm, of nog een stukje meer tele 60/80/90mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Edit: post ik in mijn enthousiasme dus hetzelfde als de laatste posts |:( Maar ik ga in ieder geval de x-t3 kopen.

[ Voor 130% gewijzigd door Sluw op 01-07-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:56
Dacide schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:16:
XF14mm F2.8 R = €100
XF16mm F1.4 R WR = €100
XF10-24mm F4 R OIS = €300
XF18-135mm F3.5-5.6 R WR = €100
Gaan dit dan de kandidaten worden voor de MK2 lenzen waar al een tijdje geruchten over rondgaan?

10-24 is een interessante lens. Mooie prijs na de cashback. De andere 3 geef ik niet zoveel om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ricktachtig schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:51:
[...]

Gaan dit dan de kandidaten worden voor de MK2 lenzen waar al een tijdje geruchten over rondgaan?

10-24 is een interessante lens. Mooie prijs na de cashback. De andere 3 geef ik niet zoveel om.
Durf ik niet te zeggen.
Ik had eigenlijk verwacht dat de oude primes eerder een update zouden krijgen. (14mm, 23f1.4, 35f1.4).
Die zijn wel gebaad bij een iets snellere AF en een WR sealing.

[edit] Ah, de 14mm zit er wel bij, zie ik net.

[ Voor 4% gewijzigd door Dacide op 02-07-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Ricktachtig schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:51:
[...]

Dat zou inderdaad wel kunnen, zeker die €300 uitschieter van de 10-24. Verwacht zelf eigenlijk ook de gouden oude beginlenzen 18, 23, 35 en 60. Al zal ik ze niet kopen omdat ik dat bereik al gecovered heb (al is een beetje betaalbare macro wel interessant).

Ik zag dat er ook een update van de Viltrox AF 85mm is uitgebracht, stuk lichter dan de vorige, 484g vs 636g. Ben benieuwd, de vorige had wat probleempjes als purple fringing, wat prijs betreft wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Sluw schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:40:
[...]

Ik zag dat er ook een update van de Viltrox AF 85mm is uitgebracht, stuk lichter dan de vorige, 484g vs 636g. Ben benieuwd, de vorige had wat probleempjes als purple fringing, wat prijs betreft wel interessant.
Das best veel, pakweg 150gram, bijna 25% lichter. Volgens mij is de behuizing hetzelfde, waardoor ik me afvraag waar dat verschil dan in zit.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
onsgeluk schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Das best veel, pakweg 150gram, bijna 25% lichter. Volgens mij is de behuizing hetzelfde, waardoor ik me afvraag waar dat verschil dan in zit.
Ja vond ik ook al vreemd, ik heb de vorige versie niet in het echt vastgehouden. Ik zie 'm nu ook op Fujirumors en daar staat "Distinguished by its updated sleeker and lighter weight design" dus misschien hier en daar wat slanker maar niet korter. En misschien meer plastic.

Ik zie dat de vorige versie ook 10 elementen heeft in 7 groepen. Bij deze staat nu "One extra-low dispersion element and four elements made from highly transparent glass contribute to reducing a variety of aberrations in order to produce well-corrected imagery with accurate color and no color fringing." Betekent dit dat er maar 5 in zitten? Zou wel gewicht schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

doe er dan even een linkje bij heren:

http://viltrox.com/en/ind...dex&a=show&cid=155&id=293

jammer, wederom geen aperture-ring :(
(maar stiekem wil ik 'm wel hebben ;) )

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:13:
doe er dan even een linkje bij heren:

http://viltrox.com/en/ind...dex&a=show&cid=155&id=293

jammer, wederom geen aperture-ring :(
(maar stiekem wil ik 'm wel hebben ;) )
Ah dus toch gewoon 10 elementen, vond 't al raar. Nou ja, toch mooi minder gewicht maar 't blijft een vraag waar t vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Bij wijze van tijdverdrijf op de site van Viltrox gaan neuzen, afmetingen, aantal elementen/groepen, lengte/diameter...alles is hetzelfde. Kan alleen bedenken dat de elementen minder massief zijn en dat de behuizing minder materiaal bevat. Maar wel een andere zonnekap zo te zien...

Nu is die al te bestellen via de viltrox shop voor $399.

https://viltroxstore.com/

Daar komt dan sowieso btw bovenop, maar hoeveel import zal de douane heffen? Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door onsgeluk op 02-07-2020 19:47 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
onsgeluk schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:46:
Bij wijze van tijdverdrijf op de site van Viltrox gaan neuzen, afmetingen, aantal elementen/groepen, lengte/diameter...alles is hetzelfde. Kan alleen bedenken dat de elementen minder massief zijn en dat de behuizing minder materiaal bevat. Maar wel een andere zonnekap zo te zien...

Nu is die al te bestellen via de viltrox shop voor $399.

https://viltroxstore.com/

Daar komt dan sowieso btw bovenop, maar hoeveel import zal de douane heffen? Iemand hier ervaring mee?
Je betaalt dan 3% invoerrecht en de btw, hier kun je op de site van de belastingdienst zien hoe ze rekenen.

Kamera Express en andere Nederlandse winkels hadden of hebben de vorige versie ook, dat lijkt me toch wat veiliger. Dit soort merken hebben iets lagere quality control dus als er iets mis mee is kun je er makkelijk mee terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Sluw schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:52:
[...]

Je betaalt dan 3% invoerrecht en de btw, hier kun je op de site van de belastingdienst zien hoe ze rekenen.

Kamera Express en andere Nederlandse winkels hadden of hebben de vorige versie ook, dat lijkt me toch wat veiliger. Dit soort merken hebben iets lagere quality control dus als er iets mis mee is kun je er makkelijk mee terug.
Ik vraag me dus af of het wel 3% is. Wat ik vergat is dat je ook de inklaringskosten van dhl, fedex etc moet betalen. Tevens gaan ze blijkbaar niet uit van de actuele koersen (zie aonda). Dus dan zou je met een beetje pech €600 gaan betalen. Dat wordt me te gortig.

Wat ik heb gezien van de reviews, is dat de viltrox echt heel goed ingepakt is, dus dat durf ik wel aan. Dan maar wachten tot die in NL voorradig is. 1 duitse review kunnen vinden van de mkII en die is lovend uitgezonderd de crappy hood.

edit, even uitgezocht:
Lensen vallen meestal onder 9002 1100 en dat is 6,7% en dan zou ik net onder de €550 blijven. Das toch wel een stevige meerprijs om m'n ongeduld tegemoet te komen (ik zat al te kijken naar deze lens, althans de mkI)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ex-9vpreZPfFplTOcZ5ofKwBI-A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bNSwpF77bEHzzb4nzFpzFAHh.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door onsgeluk op 03-07-2020 14:11 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

onsgeluk schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:47:
[...]

Ik vraag me dus af of het wel 3% is. Wat ik vergat is dat je ook de inklaringskosten van dhl, fedex etc moet betalen. Tevens gaan ze blijkbaar niet uit van de actuele koersen (zie aonda). Dus dan zou je met een beetje pech €600 gaan betalen. Dat wordt me te gortig.
[...]
Jaren geleden eens een gadget uit de US over laten komen(rond 2005). Was iets van 70USB, maar met alle additionele kosten was ik bijna het dubbele kwijt. Invoerrechten, BTW, klaring/handling e.d. Nu blijf ik onder de 27 euro of zorg dat ik een Europese winkel te pakken kan krijgen.
Dus een beetje verdiepen in die materie kan geen kwaad

[ Voor 3% gewijzigd door BlaTieBla op 03-07-2020 14:09 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

BlaTieBla schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:09:
[...]

Jaren geleden eens een gadget uit de US over laten komen(rond 2005). Was iets van 70USB, maar met alle additionele kosten was ik bijna het dubbele kwijt. Invoerrechten, BTW, klaring/handling e.d. Nu blijf ik onder de 27 euro of zorg dat ik een Europese winkel te pakken kan krijgen.
Dus een beetje verdiepen in die materie kan geen kwaad
Yep, zie edit. COO klopt niet, maar ik kan bij Japan als COO niet USD als valuta opgeven.

Nog een edit: de website die ik gebruikte laat een oude wisselkoers zien (ergens in 2017). Als ik bij de douane de officiele koers opvraag, zou ik op €508 uit komen....Nu ga ik toch wel twijfelen...

[ Voor 15% gewijzigd door onsgeluk op 03-07-2020 14:22 ]

iR Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phobosdeimos
Binnen maximum enkele weken staat die op Amazon Duitsland voor 379 euro inclusief gratis verzending en gratis retour. Dus je zou wel gek zijn om het via de US te doen dan kocht ik liever ineens een XF 90mm f2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

phobosdeimos schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:08:
Binnen maximum enkele weken staat die op Amazon Duitsland voor 379 euro
Waar baseer je die prijs op als ik vragen mag?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
onsgeluk schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:34:
[...]

Ik denk op de prijs van de eerste versie. Daar ging t ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Zit zeer sterk in dubio of ik de VPB-XT2 batterygrip voor de X-T2 wil aanschaffen.

De grip van de camera los is net niet prettig en het L bracket wat ik ooit heb gekocht is ook niet comfortabel (wel handig voor wanneer ik met statief schiet).

Maar met de grip wordt de camera gelijk zo bulky en past hij waarschijnlijk niet meer in een van de tassen die ik vaak gebruik, tenzij ik die grip er eerst weer afschroef).

hmpf.... lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het eeuwige dilemma. Wil je een ruime en comfortabele grip of een compacte body. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik moet gelijk aan een smart met aanhangwagen denken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phobosdeimos
onsgeluk schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:34:
[...]

Zoals Sluw zegt, de V1 is vandaag te krijgen via Amazon voor die prijs. En de V2 zou een identieke prijs krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Inderdaad @Gonadan. Op mijn D7000 had ik ook een grip. Maar toen maakte ik de stap naar Fuji vanwege o.a. de compactheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

phobosdeimos schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:19:
[...]

Zoals Sluw zegt, de V1 is vandaag te krijgen via Amazon voor die prijs. En de V2 zou een identieke prijs krijgen.
Hij staat er idd al op voor die prijs. Gezien de levertijd (begin augustus) wacht ik wel tot er meerdere aanbieders zijn met een kortere levertijd. Dank voor de tip in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door onsgeluk op 05-07-2020 12:04 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
onsgeluk schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:03:
[...]

Hij staat er idd al op voor die prijs. Gezien de levertijd (begin augustus) wacht ik wel tot er meerdere aanbieders zijn met een kortere levertijd. Dank voor de tip in ieder geval.
Laat ons zeker weten hoe die bevalt :)
Heb nog nooit een lens gehad die voorbij 55mm gaat.
Misschien ooit de XF 55-200mm halen (die was vorig jaar 639 euro min 100 cashback, maar nu 699 helaas). Echt vervelend die sterk schommelende prijzen. Soms zou ik liever hebben dat er nooit kortingen waren zodat je niet constant het gevoel hebt dat je te veel aan het betalen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Het is weer tijd voor een stukje spring-cleaning in mijn camera tas(sen) denk ik... Ondanks dat het al zomer is, de wereld lijkt wel een beetje stil te hebben gestaan.
Ik heb nu de volgende Fuji lenzen:
14mm f/2.8
18mm f/2
23mm f/1.4
35mm f/1.4
60mm f/2.4 macro
55-200mm

Op volgorde van gebruik:

Ondanks dat ik ze allemaal stuk voor stuk fantastisch vind is er best een aantal lenzen die ik al ruim een jaar niet meer heb gebruikt. De 23mm zit bijna fulltime op mijn camera (van de laatste 1000 foto's waren er ~900 met de 23mm).

De overige 100 waren met de 55-200. Da's een beetje mijn dierentuin lens, en met een abonnement op de Beekse Bergen gebruik ik die nog wel vrij regelmatig, en dubbelt hij ook nog wel eens voor portretten.

De 14mm is vrij uniek, en de paar foto's die ik ermee maak vind ik erg mooi, maar ik vind mezelf eigenlijk zelden in situaties dat ik daar gebruik van maak.

De 35mm is optisch top, maar vergeleken met de 23mm vind ik hem toch traag, en valt die overstap altijd wat tegen.

De 60mm is het net niet als portret-lens, en ik schiet ook gewoon heel weinig macro. Voor de momenten dat ik dat toch wil heb ik ook nog een Takumar 50mm F/4 macro.

Ik zit eraan te denken om de 14mm, 18mm f/2, 35mm f/1.4 en de 60mm macro te verkopen en voor een 56mm 1.2 en een zoomlens te gaan. Met een dochter die in october 1 wordt hoef ik haar nog niet zo met de camera achterna te zitten (kan geen kant op), maar ik denk dat een zoomlens wel wat flexibeler is.
Qua zoomlens ben ik nog steeds erg gecharmeerd van de 18-55mm, maar als ik de 14mm ook weg doe is misschien de 16-80mm een betere keuze. Zeker omdat ik voor de portretten waarschijnlijk toch wel voor de 23mm en 56mm zou gaan.

Als ik naar de tweedehands-prijzen kijk zou dit best budget-neutraal te doen moeten zijn. Misschien zelfs zonder de 14mm weg te doen en een klein beetje bij te leggen.

Als ik naar prijzen kijk wat me realistisch lijkt om te verkopen:
14mm voor ~400 - 450
18mm voor ~250
35mm voor ~275 - 300
60mm voor ~325 - 350

De 56mm zou te koop moeten kunnen zijn voor ~600 met een beetje geduld.
De 16-80mm is er nog niet veel tweedehands, maar misschien is er iemand die van zijn kit af wil. De meerprijs van de kit lijkt nu 500 te zijn, dus voor 600 zou dit ook wel moeten lukken lijkt me.

[ Voor 12% gewijzigd door TweakMDS op 05-07-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
SndBastard schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:55:
De 56mm zou te koop moeten kunnen zijn voor ~600 met een beetje geduld.
De 16-80mm is er nog niet veel tweedehands, maar misschien is er iemand die van zijn kit af wil. De meerprijs van de kit lijkt nu 500 te zijn, dus voor 600 zou dit ook wel moeten lukken lijkt me.
Ik kom regelmatig de 16-55 f2.8 tegen voor 600 euro tweedehands. Lijkt mij persoonlijk een beter alternatief voor de 16-80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ricktachtig schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:11:
[...]

Ik kom regelmatig de 16-55 f2.8 tegen voor 600 euro tweedehands. Lijkt mij persoonlijk een beter alternatief voor de 16-80.
Thanks, daar zat ik ook nog aan te denken.

Optisch is hij denk ik een heel stuk beter dan de 16-80mm, maar ik zou de OIS wellicht wel missen. Wel denk ik dat de 16-55mm tweedehands zijn waarde goed zou houden, waar dat bij de 16-80mm minder zou zijn omdat hij nog vrij nieuw is. De 16-55 heeft nog als voordeel dat ik nog een aantal goede 77mm filters heb voor momenten dat ik daar aan toe zou komen (CPL en 10 stop ND).

De 18-55 is ook nog steeds top, dus het blijven lastige keuzes. Zelfs de 18-135mm is potentieel nog kandidaat.

Ik zal de tweedehands prijzen weer eens in de gaten gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@SndBastard Als tele-liefhebber kan ik toch wel de 50-140 aanraden als actie-zoom-lens. Voor mij is 140mm nog aan de korte kant, maar qua actie-lens echt een topper. Ik heb regelmatig dat de lens sneller focust dan m'n oog, in die zin dat ik op goed geluk een foto schiet (of burst) en dat het achteraf boven verwachting scherp is. Of de 16-55 net zo'n krachtpatser is weet ik niet. Er valt wel wat te zeggen over het 23mm brandpunt, van dichtbij geeft dat wel aangename foto's.

[ Voor 11% gewijzigd door LA-384 op 05-07-2020 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricktachtig
SndBastard schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Thanks, daar zat ik ook nog aan te denken.

Optisch is hij denk ik een heel stuk beter dan de 16-80mm, maar ik zou de OIS wellicht wel missen. Wel denk ik dat de 16-55mm tweedehands zijn waarde goed zou houden, waar dat bij de 16-80mm minder zou zijn omdat hij nog vrij nieuw is. De 16-55 heeft nog als voordeel dat ik nog een aantal goede 77mm filters heb voor momenten dat ik daar aan toe zou komen (CPL en 10 stop ND).

De 18-55 is ook nog steeds top, dus het blijven lastige keuzes. Zelfs de 18-135mm is potentieel nog kandidaat.

Ik zal de tweedehands prijzen weer eens in de gaten gaan houden.
Ik heb zelf de 18-55 vanwege het gewicht en compacte formaat. Als ik richting ultra wide wil pak ik de Samyang 12mm.

Deze groep heeft veel leuk tweedehands spul op Facebook. https://www.facebook.com/groups/1022609311148380/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James3
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-10-2020
PdeBie schreef op zondag 5 juli 2020 @ 07:32:
Inderdaad @Gonadan. Op mijn D7000 had ik ook een grip. Maar toen maakte ik de stap naar Fuji vanwege o.a. de compactheid.
FYI een Sony APS-c of FF camera is compacter met een betere grip dan XT-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwacht niet dat mijn Nikon D750 compacter is dan de X-T2 met grip.

Edit:
je doelt op een Sony FF mirrorless natuurlijk :F

[ Voor 30% gewijzigd door PdeBie op 06-07-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

phobosdeimos schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:34:
[...]Laat ons zeker weten hoe die bevalt :)
Viltrox blijkt zowel in de adds als in hun FB-groep aan te geven dat de enige verschillen tussen de mkI en mkII het gewicht, de zonnekap en de passing op de xpro3 zijn. Qua prestatie 0,0 verschil... ik ben er nog niet over uit of en hoe dit mijn motivatie om tot aanschaf over te gaan gaat beïnvloeden.

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phobosdeimos
onsgeluk schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:40:
[...]

Viltrox blijkt zowel in de adds als in hun FB-groep aan te geven dat de enige verschillen tussen de mkI en mkII het gewicht, de zonnekap en de passing op de xpro3 zijn. Qua prestatie 0,0 verschil... ik ben er nog niet over uit of en hoe dit mijn motivatie om tot aanschaf over te gaan gaat beïnvloeden.
Idd klopt wat je zegt. De reviews van de mk1 waren over het algemeen best positief. Als je de lens via amazon oid zou kopen riskeer je niks, moest het echt tegenvallen kan hij retour O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

*delete, verkeerde plek

[ Voor 96% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 07-07-2020 07:15 ]

Hier staat tekst

Pagina: 1 ... 95 ... 120 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen, wil je persoonlijk koopadvies maak dan een eigen topic aan.

Voor Cashback acties kun je terecht in "Het grote fotografie Acties en Cashbacks topic"

Voor inhoudelijke discussies m.b.t. RAW converters etc... Het grote alternatieve raw-converters topic