Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote FujiFilm X-series mirrorless-ilc topic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste
Acties:

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Grin schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:52:
Ik ben maar een hobbyfotograaf in vergelijking met jouw werk. Maar met schaamrood op de kaken wil ik je best wat linkjes geven...
De meeste van deze foto's zijn met de 16mm geschoten, vooral de Techno-Classica Essen en Interclassics Maastricht.
Dat ziet er prima uit inderdaad!
En ach.... ik ben ook maar hobby-bob ;)

Fujifilm X-T2 || 23mm f/2 || 35mm f/2 || 50mm f/2

• dunki
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 12-01 08:04
Ik heb zo juist een update gedaan van de firmware op mijn XT-2. Alleen als ik naar de firmwareversie kijk, dan zie ik nog steeds 4.10 staan i.p.v. 4.30. Is dit gebruikelijk of gaat hier iets fout?

Ik heb netjes de stappen die hier staan gevolgd:
http://www.fujifilm.com/s...ure_interchangeable2.html

En ik heb hier de firmware gedownload:
http://www.fujifilm.com/s...firmware/x/xt2/index.html

Helemaal gek van windsurfen!

• PdeBie
  • Niet online
Stap 1 is gezet :)

pricewatch: Fujifilm Fujinon XF35mm F2 R WR Zwart

35mm f2 vandaag gekocht. Zit nog mooi €50 cashback op ook.

50mm f2 binnenkort maar op MP zetten.

PdeBie wijzigde deze reactie 26-12-2018 15:21 (20%)

• gebruikershaes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10:10
Leuk en veelzijdig lensje die 35mm. Zelf wil ik heel graag de 8-16mm 2.8, maar 2k uitgeven is gewoon te pijnlijk.

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Pff, mijn sensor had IMHo al behoorlijk wat kapotte pixels, maar nu wordt het te gortig, er is nu een cluster kapotte pixels... zie de uitsnede op 800% van een foto op 320 ISO @ 1/75s. In tegenstelling tot eerdere pixeldefecten is dit ook niet door de ingebouwde pixelmapping van de X-Pro2 te verdoezelen...

begintmeta wijzigde deze reactie 26-12-2018 19:32 (49%)

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21-02 11:40
gebruikershaes schreef op woensdag 26 december 2018 @ 16:14:
Leuk en veelzijdig lensje die 35mm. Zelf wil ik heel graag de 8-16mm 2.8, maar 2k uitgeven is gewoon te pijnlijk.
Laowa 9mm 2.8 is een leuk alternatief. :)

• Montana
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:19

Montana

X-T3 ..what else !

dunki schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:05:
Ik heb zo juist een update gedaan van de firmware op mijn XT-2. Alleen als ik naar de firmwareversie kijk, dan zie ik nog steeds 4.10 staan i.p.v. 4.30. Is dit gebruikelijk of gaat hier iets fout?

Ik heb netjes de stappen die hier staan gevolgd:
http://www.fujifilm.com/s...ure_interchangeable2.html

En ik heb hier de firmware gedownload:
http://www.fujifilm.com/s...firmware/x/xt2/index.html

[Afbeelding]
Gewoon nog een keer doen, als de camera aangeeft dat er een nieuwe firmware op je geheugenkaart staat dan kun je het rustig doen. Daarna alles volgen wat op je scherm komt te staan.

iMac K5 27" | FUJIFILM X-T3 | XF80 MACRO | XF100-400 | XF18-55 | XF1.4x TC | 7Artisans 25mm F1.8

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:20
PdeBie schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:13:
Stap 1 is gezet :)

[Afbeelding: XF35 f2 WR]

pricewatch: Fujifilm Fujinon XF35mm F2 R WR Zwart

35mm f2 vandaag gekocht. Zit nog mooi €50 cashback op ook.

50mm f2 binnenkort maar op MP zetten.
Ik wacht vooral op de zin van jou: *O* DE 16MM IS BINNEN! *O*
;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• PdeBie
  • Niet online
Haha, ik weet nog niet of ik eerst de 16mm ga halen of de 90mm.

• TKroon
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
PdeBie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:20:
Haha, ik weet nog niet of ik eerst de 16mm ga halen of de 90mm.
Voorheen was de 23mm f/1.4 mijn favoriete lens. Ik heb mijn 10-24 vervangen door de 16, vooral voor foto's binnenshuis. Ik had niet verwacht dat ik de 16mm zoveel zou gebruiken, die zit tegenwoordig 90% van de tijd op mijn camera ;) briljante lens, en de beeldhoek is nog veel bruikbaarder dan ik van tevoren had gedacht. Persoonlijk lijkt de 90mm me veel te krap, heb je de 56mm al?

• PdeBie
  • Niet online
Nee, ik heb de lenzen uit mijn signature. 23 f2, 35 f2 en 50 f2. De 50 vind ik voor walk around te krap, maar voor mijn fotoshoots wil ik wel een langere lens.

Dus ik wil mijn bereik wat meer verspreiden.
16 voor wide, 35 voor walk around en “normale” shots en de 90 voor tele.

De 56 1.2 is ook fraai inderdaad, maar verschilt (op het diafragma na) niet veel van de 50

• TKroon
  • Niet online
@PdeBie is de 16mm f/2.8 die volgend jaar komt dan niks voor je? Nu de 90, dan later de ook compacte 16mm :)

TKroon wijzigde deze reactie 27-12-2018 13:03 (20%)

TKroon schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:29:
@PdeBie is de 16mm f/2.8 die volgend jaar komt dan niks voor je? Nu de 90, dan later de ook compacte 16mm :)
Die 16mm kende ik nog niet.

Na kort zoeken vond ik wat foto's van komende Fuji lenzen waaronder de 16/2.8 de 33/1 en 16-80/4 :)
https://www.photographybl...6mm_f_2_8_hands_on_photos

Die 16mm is wel cute O+

Ik heb afgelopen kerstavond toch wel gemerkt dat ik MF lenzen in actie toch echt niks vind :(
Probeerde wat foto's met mijn Samyang 12mm/2 te nemen op F/2, want low light, maar eigenlijk op alle foto's lag de scherpte precies verkeerd :(
Prima lens als je de tijd hebt of vanaf statief werkt maar in actie uit de hand vind ik het waardeloos.Serieus met kerst zitten kijken naar een 14mm aangezien dat de wijdste AF prime van Fuji is maargoed geld is op na de aanschaf van de 55-200.

Was erg benieuwd naar hoe een concert-achtige setting zou gaan aangezien ik dat nog niet gedaan had met de Fuji. Erg tevreden mee hoe het ging, zelfs zo goed dat we direct op locatie was SOOC JPG's op facebook hebben gegooid :)
Ook de 50mm met volle bak lampen in de lens was leuk om te zien hoe die het deed, Samyang als vanouds helemaal ruk met tegenlicht :+

Kan wel wat posten als mensen benieuwd zijn :?

Gabriël Ryzen

• PdeBie
  • Niet online
@sapphire kom maar op!

@TKroon die 16mm kende ik nog niet. Zal mij er eens in verdiepen.

PdeBie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:04:
@sapphire kom maar op!

@TKroon die 16mm kende ik nog niet. Zal mij er eens in verdiepen.
Geheel tegen mijn principe van foto's showen op fora maar jullie zijn wel aardig.

Standaard bandopstelling

Das dus mijn zwagert die last-minute vroeg of ik een paar foto's kon maken :).

50mm met zeker 4 lampen vol in de lens schijnend. Was te benieuwd hoe die het zou doen. Hier wel 2 piepkleine lichtpuntjes weggehaald op kleding en kin.

Hier dus de Samyang met licht in de lens. Volgens focuspeaking waren de krullen van de drummer ook scherm...nou niet dus.

Gabriël Ryzen

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:20
sapphire schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:54:
[...]

Geheel tegen mijn principe van foto's showen op fora maar jullie zijn wel aardig.

[Afbeelding]
Standaard bandopstelling

[Afbeelding]
Das dus mijn zwagert die last-minute vroeg of ik een paar foto's kon maken :).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
50mm met zeker 4 lampen vol in de lens schijnend. Was te benieuwd hoe die het zou doen. Hier wel 2 piepkleine lichtpuntjes weggehaald op kleding en kin.

[Afbeelding]
Hier dus de Samyang met licht in de lens. Volgens focuspeaking waren de krullen van de drummer ook scherm...nou niet dus.
Gast...
Wanneer iedereen half zulke goede foto's maakte dan was er wereldvrede.
De laatste twee een na laatste is niet mijn favoriet maar nog steeds een duim omhoog.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Pat-Juh
  • Laatst online: 08:07

Pat-Juh

Patrick

sapphire schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:54:
[...]

[Afbeelding]
Focuspeaking denkt wel vaker dat iets scherp is als er een flare over heen gaat is mijn ervaring :).

• JcHm
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:11
Zijn er hier meer mensen waarbij de XT20 de melding storing in beeld geeft bij het stoppen / opslaan van de video? Mijn taalinstellingen staan echter op engels. Wanneer ik deze naar nederlands verander staat er netjes opslaan in beeld. In andere talen gaat het ook goed. Is dit gewoon een firmware bug?

Ik kan er verdacht weinig over vinden als ik ernaar google. Camera zit op de laatste firmware versie 2.01 en is afgelopen black friday gekocht. Ik heb er verder geen last van natuurlijk de video slaat gewoon op, maar het is wel een beetje gek.

Epic fail nevermind, antwoord hieronder. O-)

JcHm wijzigde deze reactie 28-12-2018 21:15 (4%)

• begintmeta
  • Niet online
JcHm schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:42:
... het is wel een beetje gek.
Waarom eigenlijk, of begrijp ik het niet goed?

• JcHm
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:11
#fail 8)7 , ik had in mijn hoofd zitten dat er saving had moeten staan en las storing natuurlijk op zijn nederlands |:( .
JcHm schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:14:
#fail 8)7 , ik had in mijn hoofd zitten dat er saving had moeten staan en las storing natuurlijk op zijn nederlands |:( .
Welkom bij de klup, is mij de allereerste keer ook overkomen, I was a little bit in the war....

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10:01
Iemand ervaring met de X-M1? Ik overweeg deze 2dehands te kopen en met m'n 27mm te gebruiken naast m'n X-T1 😊

• PdeBie
  • Niet online
@JcHm haha ik ben dus gelukkig niet de enige die deze epic fail heeft gemaakt :+

• HMJ
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-02 19:47

HMJ

Jelle Hansma

Mijn X-pro2 heeft een bierdouche gehad en nu kan ik de ISO niet meer veranderen. als ik de knop optil en verdraai, draait de hele knop mee en veranderd dus de sluitertijd en niet de ISO. iemand toevallig nog een ingeving hoe ik dit zou kunnen fixen? 8)7

www.hansjellema.nl | Facebook

HMJ schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:13:
Mijn X-pro2 heeft een bierdouche gehad en nu kan ik de ISO niet meer veranderen. als ik de knop optil en verdraai, draait de hele knop mee en veranderd dus de sluitertijd en niet de ISO. iemand toevallig nog een ingeving hoe ik dit zou kunnen fixen? 8)7
Waarschijnlijk is er een plakkerige (suikers etc) rest achter gebleven. Spontaan zou ik het met lauw warm water spoelen of deppen om het een beetje los te krijgen. De camera zou er in principe (ahum) tegen moeten kunnen net als die de bierdouche heeft kunnen overleven.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:25

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Sodela schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:21:
[...]

Waarschijnlijk is er een plakkerige (suikers etc) rest achter gebleven. Spontaan zou ik het met lauw warm water spoelen of deppen om het een beetje los te krijgen. De camera zou er in principe (ahum) tegen moeten kunnen net als die de bierdouche heeft kunnen overleven.
Zou het niet beter zijn om dit met een klein beetje alcohol te doen? Tuurlijk je accu er uit halen van te voren.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Montana
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:19

Montana

X-T3 ..what else !

HMJ schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:13:
Misschien met een dun/vochtig flosdraadje? Dat heb ik wel vaker gelezen.

iMac K5 27" | FUJIFILM X-T3 | XF80 MACRO | XF100-400 | XF18-55 | XF1.4x TC | 7Artisans 25mm F1.8

• HMJ
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20-02 19:47

HMJ

Jelle Hansma

Ventieldopje schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:37:
[...]

Zou het niet beter zijn om dit met een klein beetje alcohol te doen? Tuurlijk je accu er uit halen van te voren.
yes, voorzichtig met alcohol leek mij ook het beste en heeft het opgelost!

Ik mis mn canon :+

www.hansjellema.nl | Facebook

Canon's kunnen ook plakken :+

Vandaag is mijn 55-200 binnengekomen, helaas nog weinig tot niet kunnen testen. Wat opvalt is dat de kap mega stroef gaat en de 'zoomring' vind ik niet opvallend zwaar gaan wat ik in veel reviews tegenkwam :)
Overige bevindingen deel ik nog wel maar hij voelt iig stukken beter dan de 50-230 :)

Ow nog wel een vraag, zijn hier ook Godox flitsers? Ik twijfel tussen de TT350F, lekker compact en klein voor het af en toe (in)flitsen en zoveel mis ik het eigenlijk niet dus lijkt me de handige goedkope optie.
Andere optie is de TT685F, grote broer, geen gedoe gelijk een dikke flitser en prijs verschil is maar een paar tientjes.
Keuze's, keuze's..... :+

Gabriël Ryzen

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:29
@sapphire Ik kan je geen advies geven in flitser, ik heb zelf een Nissin i40 op aanraden van iemand anders. Ik doe er niet zoveel mee, maar had em voor weinig gekocht via Amazon.de (€127,- destijds). Ik kan je aanraden hetzelfde te doen, die tt350f kost daar nu namelijk €81,- tov €129,- in nl.

LA-384 wijzigde deze reactie 31-12-2018 19:51 (5%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-230

@LA-384 I know, en de TT685 'maar' €113 dus relatief klein verschil :)
Word sowieso wel een Godox ivm flitssysteem.

sapphire wijzigde deze reactie 31-12-2018 21:42 (24%)

Gabriël Ryzen

• Moris
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 20:03
@sapphire
Zelf een Godox TT350 in bezit en voor mijn doeleinden en compactheid is dit een geweldige flitser.

• begintmeta
  • Niet online
IMHO is de cycletijd van de TT350 wel wat matig, maar het is een leuke compacte flitser, en het systeem van Godox is momenteel wel prijs-prestatiegewijs het aantrekkelijkste zou ik zeggen.

• Sato
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 01:23
sapphire schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:58:

Ow nog wel een vraag, zijn hier ook Godox flitsers? Ik twijfel tussen de TT350F, lekker compact en klein voor het af en toe (in)flitsen en zoveel mis ik het eigenlijk niet dus lijkt me de handige goedkope optie.
Andere optie is de TT685F, grote broer, geen gedoe gelijk een dikke flitser en prijs verschil is maar een paar tientjes.
Keuze's, keuze's..... :+
Ben geen Fuji gebruiker maar beschik wel over beide Godox modellen die je noemt.

Gebruik de tt685 alleen nog los van de camera, Op mijn Olympus OMD E-M1 is die voor mij zwaar oncomfortabel. (Top heavy.)
De tt350 weegt inclusief batterijen maar de helft van de tt685 en is zeer prettig om mee te werken op de camera.

Ook al is het maar een paar tientjes verschil in prijs adviseer ik standaard de tt350 als je de extra flitskracht van de tt685 niet perse nodig hebt.
Heb je de extra flitskracht van de tt685 wel vaak nodig en je vind hem onprettig op de camera dan zijn er triggers voor te krijgen, Dus een miskoop zal het nooit zijn welke van de twee je ook kiest.
Top zwaar ben ik niet bang voor, de TT685 zou ik voor een aantal events kopen welke ik elk jaar mag vastleggen. Die doe ik altijd met grip dus komt wel goed.
Hier had ik met mijn EX430II (GN43) altijd het idee dat ik wat meer flitslicht nodig had (hoge plafonds) dus lijkt me de TT350 niet krachtig genoeg.
Maarja voor dagelijks een keertje inflitsen is de TT350 meer dan genoeg.
Lastig want ik vind het eigenlijk onzin om een dikke flitser alleen daarvoor te kopen die ik verder niet zoveel pak misschien.

Heb sinds mijn overstap in februari alleen nog een YN560 liggen maar effectief gebruik ik die eigenlijk zelden tot nooit, ook niet offshoe.
Maarja wel nog wat plannen in het verschiet voor portretten waarbij ik offshoe wil schieten, maarja zeg ik ook al heel lang :+

sapphire wijzigde deze reactie 01-01-2019 16:13 (8%)

Gabriël Ryzen

• begintmeta
  • Niet online
Ik gebruik nog steeds het Cactus-spul (en een Metz M400) dat ik eerder gekocht had, maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik zeker het Godox-systeem kiezen.

• PdeBie
  • Niet online
Gebruikt er hier iemand toevallig Cokin (of soortgelijke) filterhouders op zijn Fujifilm? Zo ja, welk formaat gebruiken jullie?

Ik heb voor mijn DSLR het nodige Cokin Z spul liggen, maar dat is veel te groot voor op een mirrorless (10cm x 10cm geloof ik). Of doet iemand van jullie dit ook gewoon?

• Kapitein Edward
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 28-01 15:43
PdeBie schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:26:
Gebruikt er hier iemand toevallig Cokin (of soortgelijke) filterhouders op zijn Fujifilm? Zo ja, welk formaat gebruiken jullie?

Ik heb voor mijn DSLR het nodige Cokin Z spul liggen, maar dat is veel te groot voor op een mirrorless (10cm x 10cm geloof ik). Of doet iemand van jullie dit ook gewoon?
Ik heb sinds twee weken een Lee Seven5 systeem (CPL, 10stops nd en grad nds). Qua formaat echt top, maar als je een ultra groothoek gebruikt kom je in de problemen. De Fuji 10-24 zou tot 12mm vignetting moeten geven (14mm als je ook de een CPL gebruikt) en de Samyang 12mm geeft ook vignetting. Fuji 14mm prima zou wel helemaal goed moeten werken. Lee heeft overigens een mooi tooltje op hun website staan om je een idee te geven welk formaat filter bij welke lens past.

Ik heb ook naar het Formatt Hitech 85mm systeem gekeken, maar die heeft hetzelfde probleem. Hangt dus een beetje van de lenzen af of dit voor jou een probleem is. Voor mij staat de 10-24 nog op de wenslijst, maar ik kan prima leven met het idee dat ik dan maar vanaf 12mm/14mm mijn filters kan gebruiken :)

• PdeBie
  • Niet online
Ja, dat is dus wel echt een stuk kleiner systeem.

Ik kan wel met adapterringen gaan rommelen, maar dan heb je dus een gigantisch stuk glas voor een kleine lens. Dat gaat niet werken met gradient filters en dergelijke denk ik, omdat het kleurverloop dan niet goed werkt.

Misschien deze set dan maar te koop zetten en een kleiner systeem aanschaffen.

PdeBie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:28:
Dat gaat niet werken met gradient filters en dergelijke denk ik, omdat het kleurverloop dan niet goed werkt.
De gradient die je sensor 'ziet' hangt voornamelijk af van de beeldhoek van je lens.
Het frontoppervlak van de lens heeft er weinig mee te maken. Als je een filter gebruikt, heb je de lens vaak afgestopt en gebruik je een flink deel van het glas helemaal niet.
Een compactere lens van een systeemcamera heeft minder glasoppervlak nodig om een afbeelding te vormen maar 'kijkt' op dezelfde manier door het filter naar de wereld.

• superiscch
sapphire schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:58:

Vandaag is mijn 55-200 binnengekomen, helaas nog weinig tot niet kunnen testen. Wat opvalt is dat de kap mega stroef gaat en de 'zoomring' vind ik niet opvallend zwaar gaan wat ik in veel reviews tegenkwam :)
Mijne is vandaag ook aangekomen in postpunt, spijtig genoeg moet ik werken vandaag. Morgen ophalen 😁

• PdeBie
  • Niet online
kpg schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:00:
[...]

De gradient die je sensor 'ziet' hangt voornamelijk af van de beeldhoek van je lens.
Het frontoppervlak van de lens heeft er weinig mee te maken. Als je een filter gebruikt, heb je de lens vaak afgestopt en gebruik je een flink deel van het glas helemaal niet.
Een compactere lens van een systeemcamera heeft minder glasoppervlak nodig om een afbeelding te vormen maar 'kijkt' op dezelfde manier door het filter naar de wereld.
Sorry, ik heb je comment een paar keer gelezen, maar begrijp nog niet helemaal wat je nu wilt zeggen :)

PdeBie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:12:
[...]

Sorry, ik heb je comment een paar keer gelezen, maar begrijp nog niet helemaal wat je nu wilt zeggen :)
Je lijkt te suggereren dat een groot verloopfilter (eerder gebruikt op een DSLR met grote lenzen) minder goed werkt bij een Fuji omdat de lenzen kleiner zijn.
Dat is dus niet het geval, aangezien ook de kleine lens op dezelfde manier door het filter heen kijkt.

Maar misschien heb ik jouw post wel verkeerd begrepen ;)

• Kapitein Edward
Lee geeft zelf (ergens halverwege) aan dat als het 100mm systeem op een crop sensor gebruikt wordt de gradiënt 1 stap softer lijkt te worden. Blijft allemaal gewoon bruikbaar zolang je hier maar rekening mee houdt :)

• PdeBie
  • Niet online
@Kapitein Edward dat was inderdaad waar ik mee zat.

Zal eens kijken of ik fatsoenlijke adapterringen kan vinden dan. Moet dan wel in 2 stappen, want van 72mm naar 43mm zal vast niet bestaan.

-------

En nog een kleine update. Ik heb een china grip + L-bracket besteld voor mijn X-T2 :)

https://nl.aliexpress.com...-Release/32793520700.html

PdeBie wijzigde deze reactie 04-01-2019 10:27 (37%)

Kapitein Edward schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:08:
Lee geeft zelf (ergens halverwege) aan dat als het 100mm systeem op een crop sensor gebruikt wordt de gradiënt 1 stap softer lijkt te worden. Blijft allemaal gewoon bruikbaar zolang je hier maar rekening mee houdt :)
Ah, sensorformaat maakt wel uit. Crop DSLR vs. crop Mirrorless weer niet.

• Mavi86
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 00:16
@PdeBie zo'n soortgelijke l bracket heb ik ook. Iig even "duur' werkt top! Ik snap ook echt niet waarom die dingen van bekendere merken zo duur kunnen zijn :p

www.mariovisser.com

• PdeBie
  • Niet online
Mavi86 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:40:
@PdeBie zo'n soortgelijke l bracket heb ik ook. Iig even "duur' werkt top! Ik snap ook echt niet waarom die dingen van bekendere merken zo duur kunnen zijn :p
Ow je bedoelt die van Really Right Stuff? :+
Nee, dat snap ik ook echt niet. Die is gewoon factor 10 duurder.

• Mavi86
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 00:16
Ah die ja :) niet normaal gewoon

www.mariovisser.com

• kdbruin
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20-02 14:41
Ik heb voor m'n Fuji een goedkope L-bracket van Sun-nog-wat maar de kwaliteit is toch beduidend minder dan de L-brackets van Kirk of RRS die ik voor m'n Nikon camera's heb. Maar voor een nieuwe camera (X-T3 staat op m'n lijstje) wordt het ook wel weer een goedkopere want hij voldoet gewoon aan m'n eisen.
Gek hè dat de kwaliteit beter is als het 10x zo duur is :+

Ik ben heb zo'n beetje het goedkoopste setje tussenringen wat ik kon vinden besteld :+
Ben benieuwd naar de kwaliteit daarvan, voor die 1 á 2x gebruik per jaar hoeft de lat niet heel hoog te liggen in ieder geval :)

Ik ben nog aan het kijken naar een metalen kap voor m'n 23/1.4 (denk dan een JJC) omdat die er een stuk compacter uit ziet maar vind rond de €30 voor een kap toch erg enthousiast :X

sapphire wijzigde deze reactie 09-01-2019 19:03 (24%)

Gabriël Ryzen

• begintmeta
  • Niet online
Ik vind het vooral prettig al men messing voor schroefdraadringen/filters etc gebruikt, dat draait, tenminste, dat is mijn indruk, meestal toch wat lekkerder dan bijvoorbeeld aluminium

• PdeBie
  • Niet online
Bracket is binnen! :)

Zal later vanavond even wat foto’s tonen.

--- edit ---

Hier wat snelle foto's van vanmiddag (klik voor groter).

Heb bij de zending een nieuwe shutter release button gekregen, dus heb niet meer zo'n groot lomp ding er op zitten :P

Verder is de pasvorm van het bracket perfect. Batterijklepje kan ook volledig open.
Een mierenzeikerij-dingetje. Ik had de LB-XT2 besteld, maar ze hadden alleen de LB-XT3 nog op voorraad. Die is qua vorm schijnbaar hetzelfde, alleen staat er nu dus XT3 op de bracket i.p.v. XT2.
Dat vind ik nou net balen :+

https://tweakers.net/ext/f/x6bJFdOnyQRBZHVpz55RjVbB/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/IInvT2j9IJ06VuoeAxcBtWZe/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/rdAVs5Ix3cYQs6OyPGOKuSGb/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/UlwtlI5c9HCraAoNkv5dJ9FB/thumb.jpg

PdeBie wijzigde deze reactie 10-01-2019 22:35 (90%)

• technonose
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10:02
Best nog snel! Ziet er trouwens exact zo uit zoals mijn bracket voor de X-T20 (20 euro via amazon.de)

Zeer tevreden mee!

Sony az1, Samyang 12mm 2.0 Fuji X-T20 XF 16 1.4, XC50-230, XF 35 1.4, nissin i40, mic-1st

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:13
Ik heb zelf de Smallrig L brackett via Aliexpress gekocht voor maar €52 en was binnen een week binnen. Geschikt voor X-T2 en X-T3

Denk een beetje mazzel gehad, want nu liggen de prijzen een stuk hoger zie ik.

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• PdeBie
  • Niet online
€52??? Deze was €17 en dat vond ik al prijzig :p

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 09:51

amphora

Online creatie

Ik overweeg om vanaf Micro 4/3 over te stappen naar Fuji X platform. De lovende reviews die ik lees over de X-T3 blijven maar mijn aandacht trekken. Er is alleen één grote twijfel en wellicht dat hier mensen zijn die hier iets zinnigs over kunnen zeggen, namelijk het gebruik aan IBIS (sensor stabilisatie). Ik wil meer met video gaan doen en dan zal veel uit de hand zijn met reizen bijvoorbeeld. De standaard 18-55 2.8-4 kitlens die ik er dan hoogst waarschijnlijk bij zal namen heeft wel stabilisatie maar ik lees vaak dat IBIS voor video toch wel veel beter is dan lens OS. Overweeg ook de 35mm 1.4 lens er bij en die heeft geen OS maar kan me toch voorstellen dat enige vorm van stabilisatie (ook al heb je f1.4) toch kan helpen. Mijn huidige Olympus E-M5 van 7 jaar oud had dit al en ben daar erg gehecht aan geraakt. De gek genoeg oudere Fuji X-H1 heeft wel IBIS maar gaat 'm ook niet worden denk ik. Wachten op een eventuele X-T4 gaat me natuurlijk veel te lang duren. Als ik de geruchten moet geloven kon de Sony A7000 ook wel eens interessant zijn al vind ik de Sony APS-C lenzen weer wat minder boeiend.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Nouja je hebt zoals je zelf zegt weinig keuze als je Fuji+IBIS wilt, alleen de X-H1.

Persoonlijk vind ik de OS van de 18-55 maar matig. Kwam er laatst achter dan hij al een maand uit stond. Weinig van gemerkt dus om nou te zeggen dat ik hem merkbaar effectief vind :?
Geen idee of dat inherent is aan kortere brandpunt tov een telelens.

Zou een gimbal niet een optie zijn ?

Gabriël Ryzen

• amphora

amphora

Online creatie

sapphire schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:58:
Nouja je hebt zoals je zelf zegt weinig keuze als je Fuji+IBIS wilt, alleen de X-H1.

Persoonlijk vind ik de OS van de 18-55 maar matig. Kwam er laatst achter dan hij al een maand uit stond. Weinig van gemerkt dus om nou te zeggen dat ik hem merkbaar effectief vind :?

Jammer dat OS van de lens matig is in jouw ogen, maakt mijn twijfel alleen maar groter. |:(
Een gimbal wil ik er op termijn zeker bij hebben als ik wat verder gevorderd ben met videografie. Experimenteer nu wat met m'n iPhone in een Osmo Mobile en die stabilisatie is natuurlijk vele malen beter dan wat mijn E-M5 nu doet met IBIS. Maar zo'n gimbal neem je ook niet altijd mee.

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21-02 21:41
sapphire schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:58:

Hoe groter de brandpuntafstand hoe beter merkbaar. Als je dan ook nog eens op 18 mm geschoten hebt ipv 55 en een vaste hand, dat helpt ook.

• Kapitein Edward
amphora schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:33:
Ik overweeg om vanaf Micro 4/3 over te stappen naar Fuji X platform. De lovende reviews die ik lees over de X-T3 blijven maar mijn aandacht trekken. Er is alleen één grote twijfel en wellicht dat hier mensen zijn die hier iets zinnigs over kunnen zeggen, namelijk het gebruik aan IBIS (sensor stabilisatie). Ik wil meer met video gaan doen en dan zal veel uit de hand zijn met reizen bijvoorbeeld. De standaard 18-55 2.8-4 kitlens die ik er dan hoogst waarschijnlijk bij zal namen heeft wel stabilisatie maar ik lees vaak dat IBIS voor video toch wel veel beter is dan lens OS. Overweeg ook de 35mm 1.4 lens er bij en die heeft geen OS maar kan me toch voorstellen dat enige vorm van stabilisatie (ook al heb je f1.4) toch kan helpen. Mijn huidige Olympus E-M5 van 7 jaar oud had dit al en ben daar erg gehecht aan geraakt. De gek genoeg oudere Fuji X-H1 heeft wel IBIS maar gaat 'm ook niet worden denk ik. Wachten op een eventuele X-T4 gaat me natuurlijk veel te lang duren. Als ik de geruchten moet geloven kon de Sony A7000 ook wel eens interessant zijn al vind ik de Sony APS-C lenzen weer wat minder boeiend.
Let ook op dat de AF van de 35mm 1.4 een beetje geluid maakt wat misschien storend kan zijn voor video. Dan zou wat dat betreft de f2 versie wellicht een slimmere keuze kunnen zijn :)
@Aardappel Ik heb een vrij vaste hand ja :)

[@Kapitein Edward Als je een beetje serieus filmt heb je toch wel een externe mic? Een prima instap mic heb je al voor rond de $30 op AliExpress/ebay en is echt stukken beter dan de interne :)

Zelf ook naar zoiets aan het kijken om te gebruiken met filmen van optredens van m'n zwager :)

Gabriël Ryzen

• PdeBie
  • Niet online
Gisteren was ik jarig en, naast een niet te overtreffen knutselwerk van mijn dochter, heb ik de metalen zonnekap voor mijn 35mm f2 gekregen :)

Staat zoveel beter dan dat kleine plastic dingetje.

(klik voor groter)

Origineel
https://tweakers.net/ext/f/7TrESab5bRUFW4Kjees4qjlZ/thumb.jpg

Nieuw
https://tweakers.net/ext/f/5HSN1K4cGDdYE1P26G4QVYUB/thumb.jpg

Mooi speelgoed weer @PdeBie :)

Zelf net (weer) post uit China, dit keer een el-cheapo extension tube setje. Goedkoopste die ik kon vinden á €12,99. Het doosje waar ze in kwamen was om te huilen zó goedkoop en de tubes zelf voelen ook goedkoop maar ach...ben benieuwd ! Nog nooit met tubes gewerkt dus.... :)

Gabriël Ryzen

• amphora

amphora

Online creatie

amphora schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:33:
Nou, ben er uit hoor! amphora in "Show hier je nieuwe en oude apparatuur."
Qua stabilisatie voelt het als een klein stapje achteruit (18-55 vind ik zo slecht nog niet overigens maar het is natuurlijk geen IBIS) maar qua beeldkwaliteit zo veel beter natuurlijk! Nu bedenken wat m'n volgende lens aanschaf wordt. 50/2.0 staat vooralsnog bovenaan verlanglijstje. Wat is jullie favoriete lens en waarom?

• onsgeluk
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21-02 17:45
amphora schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:07:
[...]

Nou, ben er uit hoor! amphora in "Show hier je nieuwe en oude apparatuur."Wat is jullie favoriete lens en waarom?
50-140 omdat deze ragscherp, veelzijdig en ‘onverwoestbaar’ gebouwd is.Oja, WR en OIS als bonus. 90% vd tijd op mn camera....

Wel een behoorlijke aanschaf, maar ook 2de hands wordt die regelmatig aangeboden.

• PdeBie
  • Niet online
Welkom bij de Fuji club @amphora :)

Mijn favo lens is mijn 35mm f2. Ik heb hem pas sinds kort, maar weet nu al dat die mijn body niet vaak gaat verlaten.

Mijn 50 f2 gaat de verkoop in. Die gebruik ik amper.

PdeBie wijzigde deze reactie 19-01-2019 19:12 (15%)

• amphora

amphora

Online creatie

onsgeluk schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:56:
[...]

50-140 omdat deze ragscherp, veelzijdig en ‘onverwoestbaar’ gebouwd is.Oja, WR en OIS als bonus. 90% vd tijd op mn camera....

Wel een behoorlijke aanschaf, maar ook 2de hands wordt die regelmatig aangeboden.
Die zou ik ook wel willen, denk dat ik alleen met de goedkope 50-230 begin ;)
PdeBie schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:11:
Mijn favo lens is mijn 35mm f2. Ik heb hem pas sinds kort, maar weet nu al dat die mijn body niet vaak gaat verlaten.

Mijn 50 f2 gaat de verkoop in. Die gebruik ik amper.
Op m/43 gebruikte ik de 17mm en 45 best veel, dus ik denk dat de 23/2 en 50/2 voor mij het beste gaan zijn. Al heeft de kitlens al 20mm op f/2.8 dus de 23 staat niet bovenaan het verlanglijstje. De Olympus 25mm (vergelijkbaar met 35 dus op fuji) heb ik dan nooit gehad, wel over getwijfeld.
Maar pm me gerust over de 50mm, wie weet... ;)

amphora wijzigde deze reactie 19-01-2019 20:05 (10%)

• PdeBie
  • Niet online
Ander vraagje: iemand hier die gebruik maakt van een Instax Share SP-2 of SP-3 printer?

Zo ja, hoe is de afdruk kwaliteit?

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 09:28
amphora schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:02:
[...]

Die zou ik ook wel willen, denk dat ik alleen met de goedkope 50-230 begin ;)
Persoonlijk zou ik dan gaan voor de 55-200mm F/3.5-4.8
Erg fijne lens naar mijn mening. En 2de hands voor een goede prijs te vinden.

Luuk84 wijzigde deze reactie 21-01-2019 16:51 (7%)

• amphora

amphora

Online creatie

Luuk84 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:51:
[...]
Persoonlijk zou ik dan gaan voor de 55-200mm F/3.5-4.8
Erg fijne lens naar mijn mening. En 2de hands voor een goede prijs te vinden.
Ik doe niet zo heel veel met tele en als ik het doe is het met goed licht. Die extra stop lichtsterkte is leuk, helft van het gewicht (ok, 2/3) vind ik leuker. En de prijsnatuurlijk, heb via marktplaats er ééntje gevonden voor 150 euro (50-230 dus).

amphora wijzigde deze reactie 21-01-2019 17:49 (3%)

• Luuk84
@amphora snap je beredenatie, als prijs meespeelt maakt dat al heel veel goed. Hoewel ik die 50-230 toch wel erg zwak vind met 6.7 :-). Plastic vatting ben ik ook geen fan van maar de prijs moet ergens in zitten natuurlijk! Optisch wel goed op orde die 50-230

• amphora

amphora

Online creatie

Luuk84 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:48:
@amphora snap je beredenatie, als prijs meespeelt maakt dat al heel veel goed. Hoewel ik die 50-230 toch wel erg zwak vind met 6.7 :-). Plastic vatting ben ik ook geen fan van maar de prijs moet ergens in zitten natuurlijk! Optisch wel goed op orde die 50-230
En als blijkt dat ik 'm vaker gebruik en die extra stop mis kan ik altijd nog upgraden. Veel meer waarde verliest zo'n lens ook weer niet.

@Luuk84 3.5-4.8 kun je ook als "erg zwak" beoordelen. Ligt maar net aan hoe hoog je de lat met eisen legt ;) Ik denk dat bij telelenzen f-waarden van 4.5-6.7 minder hard aantikken dan bij een 35mm lens. Bij die laatste zit je veel meer in situaties waarbij lichtsterkte van belang is dan met een telelens.

Ik vind het al heel wat dat er op die 50-230 OIS zit. Dat kan soms aardig wat schelen.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:25

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ppl schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:34:
@Luuk84 3.5-4.8 kun je ook als "erg zwak" beoordelen. Ligt maar net aan hoe hoog je de lat met eisen legt ;) Ik denk dat bij telelenzen f-waarden van 4.5-6.7 minder hard aantikken dan bij een 35mm lens. Bij die laatste zit je veel meer in situaties waarbij lichtsterkte van belang is dan met een telelens.

Ik vind het al heel wat dat er op die 50-230 OIS zit. Dat kan soms aardig wat schelen.
Juist andersom. Om de lens stil te houden heb je een snellere sluitertijd nodig en moet je compenseren met diafragma of ISO. Gezien diafragma dan al snel afvalt ben je dus aangewezen op hoge ISO.

Bij een wijdere lens kun je af met een langere sluitertijd. Iets waarom een 8mm f/4 fisheye prima zal werken maar je het moeilijk krijgt met een 200mm f/4 ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

ppl schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:34:

Laat ik het zo zeggen, hoeveel 70-300 lenzen ken je die sneller zijn dan 4.8 op het tele eind ? Ik max een handjevol maar de meeste zijn gewoon 5.6 dus wat dat betreft is de 55-200 iets sneller.

Nou moet ik zeggen dat ik de 50-230 II gehad heb en de 55-200 momenteel heb en bij beide heel dubbele gevoelens heb.
Als je die 50-230 voor €150 kunt kopen is hij best aardig. Nette OIS, plastic maar toch prima gebouwd, optisch OK, alleen nieuw in de winkel belachelijk veel geld.

Gabriël Ryzen

• PdeBie
  • Niet online
Een telelens langer dan 200mm met een groter diafragma wil je ook niet hebben. Weet je hoe gigantisch zo'n ding wordt? Een 70-200 2.8 is al een flinke lens, maar als je die lenzen ziet waar "echte" vogel en vliegtuig spotters mee schieten....

pffffff dat wil je niet dagelijks in je tas hebben zitten om mee te sjouwen.

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21-02 21:41
[...]

Wat is jullie favoriete lens en waarom?
Gefeliciteerd, mooie camera. :Y

Mijn favo lens is de 100-400, tele is echt mijn ding en ik hou van beestjes spotten.

• Luuk84
[...]
Wat is jullie favoriete lens en waarom?
De 16mm F.1.4 WR vind ik zelf erg fijn. De clutch is erg fijn en het is gewoon een hele fijne lens om mee te werken. De 35mm F2 is ook een leuk lensje, zeker voor de prijs.

De 10-24 lijkt me erg allround en die zou ik graag nog in mijn bezit willen hebben. Helaas het budget niet voor, of ik moet hem gaan ruilen tegen mijn 16mm.... maar ja...wil ik dat wel?

• dr paaj
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-02 07:33
Meest favoriete set: Ik heb alleen nog 23mm 1.4 WR, alleen focussnelheid is om te huilen in slecht licht, in vergelijking tot mijn 16-55 en 40-150(zitten in mijn tas)

Alle andere primes oa; 90 - 50 - 35 allemaal verkocht.
Ik twijfel nog voor een X-H1 erbij te nemen naast de Xpro2, maar dat is een intern conflict, dan vind ik van mezelf dat ik er meer mee moet gaan schieten.

En een Pentax 50mm 1.7 manual als ik een keer wil spelen...
Alleen is de 23/1.4 niet WR ;)

Ik ben stiekem heel erg nieuwsgierig naar de 16/1.4 alleen ....maar 16mm :+
Ik droom nog steeds van een 12mm van Fuji :9 en anders in de tussentijd de nieuwe 16/2.8 eens bekijken als die uitkomt.

Voordat iemand komt, ja ik heb al een 12mm van Samyang maar icm. actie mis ik de AF wel.

Gabriël Ryzen

• Luuk84
sapphire schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:13:

Gewoon kopen :+

Ik moet eerlijk bekennen dat ik, denk ik, die 10-24 (ik mis dus ook wat wijders) beter zou kunnen inzetten....Maar die 16mm is zo'n fijne lens!

Luuk84 wijzigde deze reactie 22-01-2019 12:19 (4%)

• Kapitein Edward
Mijn favo is toch wel de 35mm f1.4. Dit brandpunt ligt mij iets beter dan de 23mm f1.4, welke voor mij op een tweede plek staat. Beiden zijn echt prachtlenzen, ik zou prima enkel deze twee in mijn tas kunnen hebben :P Ik heb ook nog de 18-55mm maar die gebruik ik eigenlijk maar weinig. Mijn vriendin heeft recent de 55-200 aangeschaft, daar ben ik ook erg benieuwd naar!

• superiscch
Met al die tweedehands XT-2's op de markt twijfel ik om m'n XT1 te verkopen en upgrade te doen 😁

• Kapitein Edward
Deze week heeft Fuji een behoorlijke pricedrop gedaan op de X-H1 (1299), X-T2 (1098), X-T20 (669) en X-E3 (699). Vooral de X-H1 valt niet tegen, wel raar dat de X-T3 nu duurder is dan de X-H1..

• dr paaj
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-02 07:33
Zo behandel ik hem wel ;) Dus regen en de sneeuw van vandaag dan zal ik hem maar goed laten drogen 😎

• Moris
sapphire schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:13:
Onder de groothoeklenzen is de 16mm f1.4 wel een van de meest inzetbare lens te noemen.
Samen met de 50-140mm f2.8 is dit een van de scherpste lenzen die ik in bezit heb :)

De 50-140mm is gewoon een must have.

• amphora

amphora

Online creatie

Kapitein Edward schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:26:
wel raar dat de X-T3 nu duurder is dan de X-H1..
Mwuah, X-H1 heeft maar één voordeel, de IBIS. Verder is de X-T3 op vrijwel ieder vlak beter. De video kwaliteit/opties van de X-T3 is veel beter dus een serieuze videograaf die voor Fuji kiest zal waarschijnlijk de X-H1 laten liggen dus die dumpen ze nu maar. Denk ik

Ik heb zelf de 14mm, 27mm, 35mm en 18-55. Ik twijfel vaak of ik de 18-55 weg wil doen want die gebruik ik het minst maar weet ook dat ik die dan niet meer terug zou kopen en ben toch vaak weer tevreden met het resultaat. Meest gebruikte combi is de 14 en 35, beide super blij mee en als ik moest kiezen de 35mm 1.4. Toen ik de 35mm kocht verwachtte ik dat ik de 27 weg wilde doen maar gebruik hem toch nog verassend vaak, fijn brandpunt, super scherp, licht en klein.

Lang verhaal kort: 35mm f/1.4

Wil nog wel tele maar twijfel erg tussen de 90mm (beperkt te gebruiken), 50-140 (duur), 55-200 (50-140 is beter). Eerst de x-t30 denk ik want m'n x-e1 is ook een traag beestje.
Luuk84 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:18:
[...]

Gewoon kopen :+

Ik moet eerlijk bekennen dat ik, denk ik, die 10-24 (ik mis dus ook wat wijders) beter zou kunnen inzetten....Maar die 16mm is zo'n fijne lens!
Ja na zo'n 4K aan foto gear gekocht te hebben in 2018 is het even klaar nu met gewoon kopen :X
Moris schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:30:
[...]

Onder de groothoeklenzen is de 16mm f1.4 wel een van de meest inzetbare lens te noemen.
Samen met de 50-140mm f2.8 is dit een van de scherpste lenzen die ik in bezit heb :)

De 50-140mm is gewoon een must have.
Tja ik zou geen idee hebben wat ik met 16mm aan moet, das maar 24mm (35mm eq.). 10, 12 of desnoods 14mm maar das denk wel de max voor een UWA voor mij :X

sapphire wijzigde deze reactie 22-01-2019 23:23 (39%)

Gabriël Ryzen

sapphire schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:20:
[...]

Ja na zo'n 4K aan foto gear gekocht te hebben in 2018 is het even klaar nu met gewoon kopen :X

[...]

Tja ik zou geen idee hebben wat ik met 16mm aan moet, das maar 24mm (35mm eq.). 10, 12 of desnoods 14mm maar das denk wel de max voor een UWA voor mij :X
Ik vind de 16mm ook een beetje moeilijk brandpunt, net niet wide-angle. Had eerst een Samyang 12mm maar miste de AF en Fuji kwaliteit. Vind zelf een kleine kit (met volle functionaliteit) fijn om mee te schieten en kon de 14mm voor een stuk betere prijs kopen en nooit spijt van gehad. Wat ik soms jammer vind bij te wijde lenzen is dat het onnatuurlijk aan gaat voelen, 14mm vind ik wel een sweet spot, wel wijd maar niet te (is natuurlijk ook de klassieke 21mm FF). Maar met een 10-24 (of binnenkort 8-16) heb je natuurlijk alles (in een iets groter pakket)

Sluw wijzigde deze reactie 23-01-2019 07:49 (16%)

• ramrodwillem
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 08:27
Ik zit momenteel in Z.O Azië met Mn Fuji X100F , zonder de handleiding met een zeeeeer traag internet is het ook niet te doen om hem te downloaden dus wellicht dat jullie mij even opweg kunnen helpen .

Ik had Mn instellingen zo staan dat als ik de sluiterknop half indruk ik het beeld kreeg hoe de foto zou worden met de gekozen instellingen , kon dus direct zie hoe de belichting er uit zou zien , echter op onverklaarbare reden is die instelling verwijderd en weet ook niet meer hoe de ze heet of waar deze te vinden is in het menu .

Hoop dat jullie kunnen helpen ....

• Luuk84
[...]

Het is 2019 hè!? Nieuwe budgetten kunnen aangesproken worden >:)
I
ramrodwillem schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:41:
Ik zit momenteel in Z.O Azië met Mn Fuji X100F , zonder de handleiding met een zeeeeer traag internet is het ook niet te doen om hem te downloaden dus wellicht dat jullie mij even opweg kunnen helpen .

Ik had Mn instellingen zo staan dat als ik de sluiterknop half indruk ik het beeld kreeg hoe de foto zou worden met de gekozen instellingen , kon dus direct zie hoe de belichting er uit zou zien , echter op onverklaarbare reden is die instelling verwijderd en weet ook niet meer hoe de ze heet of waar deze te vinden is in het menu .

Misschien even het screen settings menu doorbladeren? Preview exp / wb in manual mode aanzetten?

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:10
ramrodwillem schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:41:

Volgens mij doet ie dat alleen met de EVF in Aperture Priority mode, dus met een handmatig gekozen diafragma en de sluitertijd op A.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• RamonP90
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-02 23:08
Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een X-T100 met de standaard kit lens. Nu lees ik in dit onderwerp een aantal keer dat mensen het hebben over tweedehands (zoom) objectieven. In vraag & aanbod kom ik echter niet veel tegen, dus ik vraag mij af waar jullie zulke lenzen vinden?
@RamonP90 Marktplaats, alleen uitkijken voor oplichterij (bij voorkeur zelf ophalen).
Volgens mij zijn er op Facebook ook groepen voor tweedehands fotografie-hardware.

Ook sommige fotowinkels bieden tweedehands spullen aan. Je betaalt dan wel iets meer, maar je hebt natuurlijk iets meer zekerheid en soms garantie.

kpg wijzigde deze reactie 23-01-2019 13:40 (30%)

• onsgeluk
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21-02 17:45
RamonP90 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:57:
Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een X-T100 met de standaard kit lens. Nu lees ik in dit onderwerp een aantal keer dat mensen het hebben over tweedehands (zoom) objectieven. In vraag & aanbod kom ik echter niet veel tegen, dus ik vraag mij af waar jullie zulke lenzen vinden?
Met deze groep wel goede ervaringen. Prijzen zijn alleen niet altijd reëel.

https://m.facebook.com/groups/1022609311148380?ref=share
kpg schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:39:
@RamonP90 Marktplaats, alleen uitkijken voor oplichterij (bij voorkeur zelf ophalen).
Ja maar dat is een algemeen iets bij alles via MP en net zo goed Facebook groepen :+

Zelf handel ik vrij actief via MP :)
Helemaal met @kpg eens, ophalen is een must. Zelf afgelopen augustus een enkele keer iets laten opsturen en daar heb ik nog spijt van (word er serieus nog boos om als ik er aan denk).
En pas zelf blij dat de verkoper een lens kwam ophalen en testen bij mij. Bleek namelijk een stofje ín de lens te zitten, had het zelf niet gezien en niet zichtbaar op de foto. Gelukkig zag de koper het wel bij testen, heel jammer voor hem maar scheelt een hoop discussie en gedoe achteraf.

Aan de andere kant stuur ik ook regelmatig lenzen op, MP heeft m'n rekening nr en alles dus oplichten heeft wat dat betreft weinig zin

Mooie spulletjes in die groep trouwens, jammer dat ik geen FB heb :+

Gabriël Ryzen

• Moris
[...]
Sluw schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 07:45:
[...]
Ik vind de 16mm ook een beetje moeilijk brandpunt, net niet wide-angle. Had eerst een Samyang 12mm maar miste de AF en Fuji kwaliteit. Vind zelf een kleine kit (met volle functionaliteit) fijn om mee te schieten en kon de 14mm voor een stuk betere prijs kopen en nooit spijt van gehad. Wat ik soms jammer vind bij te wijde lenzen is dat het onnatuurlijk aan gaat voelen, 14mm vind ik wel een sweet spot, wel wijd maar niet te (is natuurlijk ook de klassieke 21mm FF). Maar met een 10-24 (of binnenkort 8-16) heb je natuurlijk alles (in een iets groter pakket)
Nou, 24mm is voor mij persoonlijk de sweetspot omdat dit brandpunt mij de kans biedt om diverse onderwerpen vast te leggen zonder al te veel perspectiefvervorming op het uiteindelijke beeld.

Dit maakt de 24mm (fullframe) voor mij een perfecte ​​allrounder ivm landschap, trouw, portret, straatfotografie, maken van panorama’s, enz…

Om u een idee te geven waarom een extra breedhoeklens niet altijd aan te bevelen is geef ik mijn onderstaande ervaring mee.

Vanwege de vervorming, geen WR, minder lichtsterk, reflex hebben om alles in het plaatje te willen hebben.. wat meestal resulteert in minder mooie plaatjes,… had ik de Fujifilm 10-24mm verkocht om enkel de 16mm f.14 nog te gebruiken.
Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True