Het grote FujiFilm X-series mirrorless-ilc topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 66 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 37 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Ik denk dat ik m'n spiksplinternieuwe X-T2 zal mogen terugsturen. Er zit een enorm opvallende vlek op de sensor die ik niet weg krijg met dry of wet cleaning methodes (en met die laatste heb ik nu nog vettige strepen ook, maar die vallen gelukkig/vreemd genoeg niet op op foto).
Ik kan het niet zo goed zien, maar het lijkt wel of de vlek/beschadiging achter het glas zit dat voor de sensor zit... De vlek lijkt dieper te liggen dan die vettige strepen.

f/8
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/fbyryhmveooz6k8/DSCF1555.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/kqi71tuke27cc3b/IMG_5459.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/6yk0lew8qzdycqm/IMG_5460.jpg

- Eerst ergens professioneel laten reinigen? (Waar in België?)
- Was deel van een 18-55 kit, aangekocht bij Art & Craft. Indien RMA, moet ik de gehele kit terugsturen? Gaan ze moeilijk doen over die vettige strepen? Welke termijn mag ik dan verwachten?

[ Voor 4% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 02-08-2018 20:43 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:39

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zelf ooit op een X-T1 die net nieuw was vettige sensor gehad. En deze hebben ze eerste keer gereinigd bij Fujifilm NL. Mocht niet baten en bij tweede keer is hij omgewisseld voor nieuwe. Ik zou zelf niet gaan rommelen. En neem contact op met Fujifilm of met de winkel.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:36
Superdaantje schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:23:
Al eens fabrieks reset getest geprobeerd? Dan nog het probleem? Draai je laatste firmware? Anders zou ik zelf toch contact opnemen met de winkel of met Fujifilm NL.
Wel al geprobeerd. Helaas zonder succes. Bij uitval wil een licht klopje soms helpen. Er zit dus denk iets los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:06
Isniedood schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:02:
[...]

Edit: trouwens de 16mm f1.4 gekocht, wat echt een fenomenaal lensje is. Op alibaba ook wat JCC zonnekappen besteld. Identiek aan de dure zonnekappen van Fuji zelf. Met name de 23mm variant die ook perfect op de 56mm past maakt het geheel een stuk compacter. Bovendien houdt het ook een stuk meer lensflare tegen op de 56mm. Zie ook dit filmpje Heb ze nog niet binnen. Ben heel benieuwd.
Toch onbegrijpelijk dat ze niet standaard de kleine lenshood meeleveren. Via amazon.de kun je ze ook krijgen. Ga zelf ook de jjc voor de 16 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

technonose schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:02:
[...]

Toch onbegrijpelijk dat ze niet standaard de kleine lenshood meeleveren. Via amazon.de kun je ze ook krijgen. Ga zelf ook de jjc voor de 16 aanschaffen.
Klopt, maar voor die paar euro wil ik best een weekje langer wachten en bij de producent zelf bestellen (JJC) . Fuji zou zich inderdaad kunnen onderscheiden door dit soort dingen meteen mee te leveren. Denk dat ze voor de tulp zonnekap gaan omdat die meer filtervriendelijk is

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb net deze week ook de JJC lenshood / zonnekap binnengekregen voor de 16 mm. Zeer mooi afgewerkt, degelijk maar zeker niet kleiner dan de originele meegeleverde plastieke zonnekap. Die heeft nog wel het voordeel dat je hem omgekeerd op het objectief kunt zetten maar is duidelijk minder degelijk. Je objectief wordt dus wel groter, zwaarder en breder hierdoor.

Inderdaad jammer dat Fuji hem niet standaard mee levert, dat deden ze in het verleden wel met de 18 en de 35 mm. Nu is het een "dure" extra. De originele plastieke kap kost trouwens ook al een "kapitaal" als je die wilt vervangen, de JJC is dan al de moeite waard.

Je objectiefdeksel kun je niet meer gebruiken en dan moet je die van de JJC erover schuiven. Kennelijk raaks die vaak genoeg kwijt, want die wordt ook apart aangeboden ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vind de jjc-zonnekap voor de xf16 prima, maar het deksel schuift soms iets te makkelijk af vind ik en de stip voor het uitlijnen van de bajonetverbinding is bij mijn exemplaar net pakweg een mm verkeerd geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Sodela schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:16:
Heb net deze week ook de JJC lenshood / zonnekap binnengekregen voor de 16 mm. Zeer mooi afgewerkt, degelijk maar zeker niet kleiner dan de originele meegeleverde plastieke zonnekap. Die heeft nog wel het voordeel dat je hem omgekeerd op het objectief kunt zetten maar is duidelijk minder degelijk. Je objectief wordt dus wel groter, zwaarder en breder hierdoor.

Inderdaad jammer dat Fuji hem niet standaard mee levert, dat deden ze in het verleden wel met de 18 en de 35 mm. Nu is het een "dure" extra. De originele plastieke kap kost trouwens ook al een "kapitaal" als je die wilt vervangen, de JJC is dan al de moeite waard.

Je objectiefdeksel kun je niet meer gebruiken en dan moet je die van de JJC erover schuiven. Kennelijk raaks die vaak genoeg kwijt, want die wordt ook apart aangeboden ;) ...
Ik heb die originele ingedeukte kap voor de 35mm, en de lensdop daarvoor is dusdanig gammel (rubber, geen randje waarachter hij kan blijven zitten) dat ik 'm in de praktijk welgeteld 2x heb gebruikt. Voordeel van die indrukking is dat er nauwelijks iets bij het frontelement kan komen, dus dat durf ik wel aan.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

tobiasvs schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:10:
[...]

Ik heb die originele ingedeukte kap voor de 35mm, en de lensdop daarvoor is dusdanig gammel (rubber, geen randje waarachter hij kan blijven zitten) dat ik 'm in de praktijk welgeteld 2x heb gebruikt. Voordeel van die indrukking is dat er nauwelijks iets bij het frontelement kan komen, dus dat durf ik wel aan.
Ik had begrepen dat de 35mm zonnekap een andere sluiting van de lensdop had. Daar zijn ze vanaf gestapt voor de 16 en 23mm omdat die niet goed zou blijven zitten. Nu is het een schuifmechanisme geworden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grin

Ride si sapis.

begintmeta schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:20:
[...]het deksel schuift soms iets te makkelijk af vind ik en de stip voor het uitlijnen van de bajonetverbinding is bij mijn exemplaar net pakweg een mm verkeerd geplaatst.
:?
Dat is voor mij absoluut niet de definitie van prima. Dat is m.i. onvoldoende.
Leuk zo'n voordelige lenskap maar hierbij bekruipt mij hetzelfde gevoel als bij 3rd party batterijen. Geef je een aanzienlijk bedrag uit een een camera en een stel lenzen, om vervolgens hierop enkele tientjes te bezuinigen.

En daar komt de disclaimer: Uiteraard moet iedereen zelf weten wat hij/zij met zijn geld doet. Maar ik zie in dit topic veel post over 3rd party onderdelen die (substantieel) goedkoper zijn dan de originele Fujifilm onderdelen; helemaal prima! Zelf hou ik er een ander standpunt op na: ik wil geen 3rd party spul op/in mijn camera of lenzen. Het heeft mij erg veel geld gekost om dit systeem op te bouwen, ik wil mijn gebruikservaring niet laten beïnvloeden door die laatste 100-500 Euro (batterijen, grip, lenskappen, etc.). Het zoeken naar (goede/slechte) reviews en ervaringen van 3rd party onderdelen is voor mij al niet rendabel. Voor die 100-500 Euro (in totaal voor alle accessoires) gebruik ik die tijd veel liever anders. Hoe goed 3rd party spul ook mag zijn (batterijen soms zelfs beter dan origineel?).

Niets persoonlijk @begintmeta, ik zie deze reacties vaker in dit topic: ik moet even reageren. ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ieder diertje zijn pleziertje.

Het is ook een afweging wat de meerwaarde van het originele materiaal is tov 3rd party. Nu hebben lensdoppen en zonnekappen misschien een wat minder wetenschappelijk inhoud als het berekende objectief of de nauwkeurigheid van de mount. Voor accu's valt er misschien ook wat te zeggen, al is het maar dat de X-H1 begint te zeuren als er geen echte NP-126s in zit. Maar die zeurt ook als er echte NP-126 in zitten....

Zoals Tobiasvs al aangeeft is de originele zonnekap van bijvoorbeeld de 35 mm (maar ook de 18 mm en de 23 mm 1.4 , eigen ervaring) niet voorzien van een sublieme pas-nauwkeurigheid. Dat wiebelt er een beetje op los en doet afbreuk aan de beleving en dus eigenlijk de kwaliteit dat het betreffende objectief uitstraalt.

De meerwaarde ten opzichte van een bijvoorbeeld JJC "nepper" is er in mijn beleving dan ook niet. Wat de 16 mm zonnekap betreft moet ik vaststellen dat de pas-nauwkeurigeheid daar erg goed is net als bijvoorbeeld voor de alternatieve kap voor de X100-serie die ook nog een beter ontwerp kent (versie II). Ook op mijn 23 / F2.0 zit een JJC nepper (past ook op de 35 mm) en die is mooi, degelijk en van een zeer goede kwaliteit voor pak hem beet een derde van de prijs. Wat mij wel opvalt is dat alle spullen die ik van JJC heb eigenlijk opvallend goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:19
De 23 f2 heeft toch een zonnekap meegeleverd? Waarom dan alsnog een third party exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

PdeBie schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:23:
De 23 f2 heeft toch een zonnekap meegeleverd? Waarom dan alsnog een third party exemplaar?
Zelf heb ik de Fujifilm LH-XF35-2, echt een mooi gemaakt dingetje die ook op de 23 mm past (maar ik heb er uiteraard voor elke lens één... :X). Echt een stuk beter dan de standaard lenskap van de 35, dat vind ik geen topper (prul?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:10
@Grin accu's beter dan de W126s ben ik nog niet tegengekomen. Ja qua specs maar vallen keihard door de mand bij tests.

Ik heb wel vanmiddag 2 Patina Premiums besteld. Schijnen erg dicht bij de prestaties van de originele Fuji accu's te zitten :)
Ik vind Fuji leuk hoor maar om ze nou met €250+ te spekken alleen voor accu's vind ik wel erg enthousiast.
Dit worden dus mijn reserve-reserve accu's voor komende week wanneer ik vooral woensdagavond en donderdag heel veel foto's ga maken :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@sapphire Ah oké, meen ergens een keer iets gelezen te hebben dat er zelfs accu's zijn die beter zijn dan die van Fujifilm; wellicht een brainfart van mij...
250 euro is een bak geld, dat zullen maar weinig bestrijden. Ik heb gedurende enkele maanden, elke maand een batterij gekocht en heb zo een stapeltje originele Fujifilm's opgebouwd. Verdeel en heersch! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isniedood schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:28:
Ik had begrepen dat de 35mm zonnekap een andere sluiting van de lensdop had. Daar zijn ze vanaf gestapt voor de 16 en 23mm omdat die niet goed zou blijven zitten. Nu is het een schuifmechanisme geworden
Dat geldt dus alleen voor de 35m f1.4 want de f2 versie heeft zo'n ronde dop zoals vrijwel ieder camera merk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Iemand ervaring met trancend kaartjes in zijn X-T2? Lees goede reviews over de UHS-II U3 variant qua snelheid en zijn niet super duur. Voor erbij als reserve/ enkele keer vol bursten kaartje misschien wel interessant ?

-knip-

[ Voor 58% gewijzigd door Daan_ op 06-08-2018 08:08 . Reden: Zie forum beleid ;-) ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:37:
Iemand ervaring met trancend kaartjes in zijn X-T2? Lees goede reviews over de UHS-II U3 variant qua snelheid en zijn niet super duur. Voor erbij als reserve/ enkele keer vol bursten kaartje misschien wel interessant ?
Ik vertrouw geen Trancend kaartjes, gaan te vaak kapot.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik heb zelf al jaren lang Trancend kaartjes in mijn Nikon camera's en nooit problemen mee gehad eigenlijk. Maar ik ben niet zo'n fanatiek schieter als UC, dus wellicht dat het daar in zit :P

@sapphire Die 50mm f2 is echt top. Afgelopen weekend weer gebruikt op een auto evenement en man wat is dat ding heerlijk scherp!

[ Voor 26% gewijzigd door PdeBie op 06-08-2018 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
sapphire schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 21:37:
Ik gebruik ook al jaar en dag Transcendkaartjes, op Canon en met in totaal 3 Fuji's. Ook hier geen enkele die het begeven heeft. Maar goed, n=1. Of je koopt er twee en gebruikt ze allebei tegelijk? :) weet niet of beide kaartslots die snelheid aankunnen en of je dan alsnog goedkoper uit bent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
@Universal Creations Is dat N=1 of ervaring uit den winkel ?

@PdeBie Ja stiekem weet ik dat ook wel. Zat alleen in dubio of ik beter een 55-200 kon halen, al heb ik vaker met mijn 18-55@55mm dat ik baal dat F/4 te traag is dan dat ik echt mm's mis. Sowieso heb ik beide weinig en weet ik nu al dat ik komende woensdagavond en donderdag weer liever een 55-200 zou hebben maar dat is slechts 1x per jaar.....

56mm 2e hands ook overwogen maar is een pak meer geld, wil ook wel een lens met snelle AF en WR en ik weet nog van mijn Canon FF tijd dat ik 85mm stiekem altijd iets te lang vond. 50mm is toch 10% lang :+

Nu de stap nog zetten om te bestellen :+

@tobiasvs Ik heb nu 2x32GB Sandisk Extreme Pro 95MB/s en daar ben ik prima tevreden mee. Ga woensdagavond en donderdag bursten dus leek me een sneller kaartje wel leuk. Sowieso is een super snel kaartje in het tweede slot niet nodig want daar gaan de JPG's naartoe.

En anders een Lexar Professional 1000X is is die niet sneller dan de Sandisk ? Wel beide €39.

[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 06-08-2018 09:01 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:54
Ik heb ook een X-T2 camera gekocht. Weet iemand of je veel laat liggen als je compressed RAW gebruikt in plaats van normaal RAW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Eerst de vraag: Waarom zou je compressed RAW gebruiken in plaats van normaal RAW?

(Ik heb overigens geen ervaring met compressed RAW, dus antwoord op je vraag heb ik helaas niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
PdeBie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:15:
Eerst de vraag: Waarom zou je compressed RAW gebruiken in plaats van normaal RAW?
Omdat je bestand dan bijvoorbeeld 25Mb wordt in plaats van 50Mb. Op een paar foto's maakt dat niet uit, maar als je er veel maakt, zijn die harde schijven zo gevuld. (dat was tenminste mijn overweging om compressed te willen gebruiken in sommige situaties)

[ Voor 11% gewijzigd door wouter3 op 06-08-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
PdeBie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:15:

(Ik heb overigens geen ervaring met compressed RAW, dus antwoord op je vraag heb ik helaas niet)
Volgens mij is er maar 1 reden om compressed RAW te gebruiken, mits er geen verlies van kwaliteit is. Compressed RAW files zijn minder groot, en dus kan je meer foto's kwijt op je kaartjes. Als er wel een verlies is, zal je moeten afwegen wat je belangrijker acht. Als de mensen met meer Fujifilm ervaring al zeggen dat je veel laat liggen, scheelt mij dat weer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja ik snap dat wat het doet, maar is dat echt een probleem tegenwoordig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Eddye schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:24:
[...]

Volgens mij is er maar 1 reden om compressed RAW te gebruiken, mits er geen verlies van kwaliteit is. Compressed RAW files zijn minder groot, en dus kan je meer foto's kwijt op je kaartjes. Als er wel een verlies is, zal je moeten afwegen wat je belangrijker acht. Als de mensen met meer Fujifilm ervaring al zeggen dat je veel laat liggen, scheelt mij dat weer proberen
De compressie is lossless, dus zonder verlies. Dit staat ook bij de optie in het menu van je camera :)

Zie ook de manual, even scrollen naar 'raw recording'.

Twee nadelen zijn dat niet elke RAW converter compressed RAW ondersteund en dat je PC langer bezig ismet importeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapitein Edward op 06-08-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Kapitein Edward schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:00:
[...]

De compressie is lossless, dus zonder verlies. Dit staat ook bij de optie in het menu van je camera :)

Zie ook de manual, even scrollen naar 'raw recording'.
Let wel even op de notitie er bij:

RAW images are compressed using a reversible algorithm that reduces file size with no loss of image data. The images can be viewed in RAW FILE CONVERTER EX 2.0 or other software that supports “lossless” RAW compression.

Dat moet je dus wel even dubbelchecken (even test fotootje maken) of je software dit ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
PdeBie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:02:
[...]

Let wel even op de notitie er bij:

RAW images are compressed using a reversible algorithm that reduces file size with no loss of image data. The images can be viewed in RAW FILE CONVERTER EX 2.0 or other software that supports “lossless” RAW compression.

Dat moet je dus wel even dubbelchecken (even test fotootje maken) of je software dit ondersteund.
Toen ik het verstuurde dacht ik hier direct ook aan, was al bezig met mijn post editen :) Lightroom ondersteund het in ieder geval wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Edward op 06-08-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Ok, bedankt. Dus even het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PdeBie schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:14:
Zojuist ook de Lensmate Thumbrest besteld voor de X-T2. Heb deze ook al voor mijn X100s en die bevalt zo goed, dat ik hem nu ook maar voor de X-T2 heb besteld.
De thumbrest is inmiddels binnen. Gelijk op de camera gezet en ook nu weer heb ik de juiste keuze gemaakt. Veel fijnere grip en het zit niet in de weg voor de (draai)knoppen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 15:33
Eddye schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:24:
[...]

Volgens mij is er maar 1 reden om compressed RAW te gebruiken, mits er geen verlies van kwaliteit is. Compressed RAW files zijn minder groot, en dus kan je meer foto's kwijt..
Twee redenen: wanneer de schrijfsnelheid de bottleneck en er voldoende processor kracht dan kan je meer foto's in de buffer kwijt en ze sneller wegschrijven op de kaart. m.a.w. betere burst performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Ik heb toevallig net de JJC lens hoods ontvangen. De 16mm ging er wat stug op, maar eenmaal erop zit het prima. Alles zit er stevig op. Schuifsysteem van de lensdoppen zal even wennen zijn. Het is wel heel jammer dat ze niet werken in combinatie met filters. Zeker omdat ik er relatief vaak een polarisatiefilter op heb zitten.

Al lees ik ervaringen van mensen waarbij het wel werkt met de filters. Ik ga het later nog een keer proberen als ik iets minder gehaast ben.

[ Voor 18% gewijzigd door Isniedood op 06-08-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Isniedood schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:20:
...
Al lees ik ervaringen van mensen waarbij het wel werkt met de filters. Ik ga het later nog een keer proberen als ik iets minder gehaast ben.
Er past wel een filter onder. draaien van een polarisatiefilter is wel wat lastiger. Ben trouwens benieuwd of de stip bij jou wel precies uitgelijnd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

begintmeta schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:27:
[...]

Er past wel een filter onder. draaien van een polarisatiefilter is wel wat lastiger. Ben trouwens benieuwd of de stip bij jou wel precies uitgelijnd is.
Kon het toch niet laten om het meteen weer te checken. Ik maak gebruik van hoya filters en die buitenrand is blijkbaar iets dikker dan die van de lens. In geen mogelijkheid krijg ik deze lenshood over de HOYA ND filters heen. De polarisatiefilter van hoya is iets dunner, maar die klemt wel. Krijg hem er overheen, maar je kan hem niet meer draaien. Schiet je ook weinig mee op.

De witte stippen lijken uitgelijnd.

[ Voor 44% gewijzigd door Isniedood op 06-08-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Iemand die een lenshood kent voor een de xc16-50 die er niet 5 minuten over doet om er omgekeerd op gedraaid te worden? (Tenzij dat aan de lens ligt...)

En de lenshood van m'n xf55-200 rammelt nogal vind ik; klinkt wat goedkoop.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Nou vandaag geleerd dat de tracking mogelijkheden van de 50-230 helemaal ruk zijn! Echt zga. alleen maar bagger foto's geschoten met dat ding :(

Bijna alles is gewoon out of focus of gewoon onscherp en dat terwijl het nou niet de meest uitdagende onderwerpen waren (hardlopende kinderen en volwassenen op een recht stuk parcours) en het licht prima was.
Toch apart aangezien de tests met fietsers wel prima waren :? Zou het door de zone AF komen ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

sapphire schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:18:
Nou vandaag geleerd dat de tracking mogelijkheden van de 50-230 helemaal ruk zijn! Echt zga. alleen maar bagger foto's geschoten met dat ding :(

Bijna alles is gewoon out of focus of gewoon onscherp en dat terwijl het nou niet de meest uitdagende onderwerpen waren (hardlopende kinderen en volwassenen op een recht stuk parcours) en het licht prima was.
Toch apart aangezien de tests met fietsers wel prima waren :? Zou het door de zone AF komen ?
Welke camera heb je? wat waren je settings? Stond face detect aan? Dat laatste verkloot het volledig voor mijn X-T1 omdat continuous autofocus dan niet werkt. In ieder geval niet met bursts.

[ Voor 3% gewijzigd door Isniedood op 09-08-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Het werkt wel maar de AF hunt en is neit vooruit te branden.

X-T2, laatste FW, zone AF en enkel punt geprobeerd. Alle AF continuous standen geprobeerd maar voornamelijk de eerste omdat het geen onverwachte bewegingen en versnellingen waren. Face detect staat standaard uit.
18-55 deed het perfect btw :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Iemand ervaring met zowel de X-T20 als de X-T2?
Wat zijn de grote verschillen tussen deze 2 camera’s?
Zit er veel verschil tussen de auto fucus bijvoorbeeld?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 15:01

fdees

Trust me I'm an Engineer

Fjeze schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:59:
2-sd kaartsloten en weathersealing, daarnaast krijgt de X-T2 de updates net wat sneller. En fysiek twee verschillende camera's

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
fdees schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:24:
[...]

2-sd kaartsloten en weathersealing, daarnaast krijgt de X-T2 de updates net wat sneller. En fysiek twee verschillende camera's
Grotere zoeker, iets grotere camera, AF selectie joystick, meer FPS burst, mogelijkheid tot een batterijgrip.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
Wat @Fjeze en @fdees al schreven, en wat voor mij de doorslag gaf is dat de X-T2 beter vast te houden is, omdat die groter is.

Misschien ook niet onbelangrijk, voor de X-T2 kan je een boostergrip krijgen voor o.a. 2 extra accu's en meer FPS burst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Wat voor type gebruiker ben je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Gezien deze vragen: ga voor de X-T20. En met het bespaarde geld een extra lensje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

technonose schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:33:
[...]

Wat voor type gebruiker ben je?
Ik gebruik de camera vooral voor vakanties, foto’s van onze pas geboren zoon. Alles hobbymatig.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Grin schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:26:
[...]

Gezien deze vragen: ga voor de X-T20. En met het bespaarde geld een extra lensje kopen.
Ik heb de X-T20, ik was aan het twijfelen om te upgrade naar een X-T2.
Ik gebruik hem in combinatie met:
Fuji 18-55
Fuji 35mm f1.4
Samyang 12mm

En wil wellicht nog de Fuji 50mm f2 erbij halen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 18:25
Goh, de X-H1 is nu wel erg aantrekkelijk geprijsd bij Art en Craft. Daar kost hij nu €1.449 omdat er vanaf €1.699 nog €250 korting direct verrekend wordt. Bij de meeste andere aanbieders gaat de prijs van €1.899 naar €1.699.

Ga nu toch serieus nadenken over het upgraden van mijn X-T20 want ik vind die IBIS een gamechanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:25
De introductie prijs van de X-T3 zou onder die van de X-T2 komen te liggen volgens Fuji Rumours. Dankzij de Sony A7iii allicht. Ben razend benieuwd naar de specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ook al de H1 met 250,= kassakorting tegengekomen, maar alleen in de fysieke winkel, op internet nog steeds de "oude" prijs. Na kassakorting kon er trouwens nog wel wat vanaf...

Dat de X-T3 goedkoper zou worden dan de T2 bij de introductie zou natuurlijk mooi zijn voor de geïnteresseerden. Eerst zien wat de T3 voor een toegevoegde waarde heeft en voor welke prijs, dan geloven trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astr0blaster
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-09 22:42
Voor de Fuji XT-2 bezitters...
Ik overweeg om een XT:2 te kopen, al wil ik misschien wel wachten tot de XT-3 die binnenkort waarschijnlijk wordt aangekondigd. Ik heb echter nog wat vragen. Ik heb nu een Canon 550D maar ik huur vaak een 5DMKIII voor betaalde klussen. Ik wil de XT-2 in principe hebben als all-round en reiscamera. Echter zou ik hem - mits hij goed genoeg is - ook voor klussen willen inzetten. Het scheelt aanzienlijk dat ik niet telkens hoef te huren.

- Hoe is de 18-55 2.8 stock lens? Vooral: hoe is de bokeh? Over de stock lens van Canon ben ik niet kapot.
- Hoe is de battery life? Is het mogelijk om van een Chinese website goedkope batterijen te scoren? Met mijn Canon 550D heb ik destijds ook iets van 5-10 euro per extra accu betaald in plaats van de officiële die rond de 50 euro per stuk zijn. En ja, ik weet dat er een battery grip is.
- Hoe is de f-log filmmogelijkheid? Klopt het dat het nu met een gratis update intern kan? Zijn er meer mensen die hem ook gebruiken voor filmen? Ik film meestal met een Sony FS7, echter zou ik het wel leuk vinden om reisvideo's te kunnen schieten met een kleine reiscamera.
- Hoe zijn de low-light performances? Tegenover de Canon 5DMKIII? Focust de camera (met de juiste lenzen) nog snel?
- Kan ik makkelijk lenzen van andere merken erop knallen met een adapter? (bijvoorbeeld: Sigma of zelfs Canon)? En werken de adapters goed? Ik weet namelijk dat Metabones met Sony wel eens problemen geeft. Ik huur zelf vaak de Canon 70-200mm, 16-35mm en 50mm 1.2. Ik wil echter niet gelijk heel veel geld investeren in lenzen, dan huur ik ze liever. Fuji lenzen zijn echter lastig te huren bij verhuurbedrijven.
- Hoe is de camera voor professioneel gebruik? Zou ik hier - met de juiste lenzen - goed (donkere) evenement kunnen schieten? Denk aan: clubs en festivals? Ik snap dat het geen werkpaard is zoals de Canon 5DMKIII, maar kom ik er een beetje mee weg?

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Astr0blaster op 10-08-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb net besloten om het Fuji X systeem te verlaten Niet vanwege de kwaliteit, de opties, het glas, de toekomst, maar simpelweg omdat ik merk dat ik het toestel niet gebruik. En dan is het jammer om het in de kast te hebben liggen. Ik ga dus op zoek naar een goede en flexibele compact *duikt weg*

Ik zal de X-T1, 18-55 en 35mm 1.4 ongetwijfeld gaan missen, maar liever een camera die ik bij me heb dat goede specs in die in de kast liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Bundin schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:44:
Ik heb net besloten om het Fuji X systeem te verlaten Niet vanwege de kwaliteit, de opties, het glas, de toekomst, maar simpelweg omdat ik merk dat ik het toestel niet gebruik. En dan is het jammer om het in de kast te hebben liggen. Ik ga dus op zoek naar een goede en flexibele compact *duikt weg*

Ik zal de X-T1, 18-55 en 35mm 1.4 ongetwijfeld gaan missen, maar liever een camera die ik bij me heb dat goede specs in die in de kast liggen.
Wat denk je van een Fuji X100F of XF10? Of een Ricoh GR II...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- Hoe is de 18-55 2.8 stock lens? Vooral: hoe is de bokeh?
De 18-55 is erg goed en een eigenlijk geen kit-objectief. Lichtsterk, scherp, behoorlijk goede bokeh, zeker vergeleken bij de gebruikelijke "kit-objectieven". Als je echt voor de "bokeh" gaat zijn er natuurlijk andere objectieven die daar specialist in zijn (56/ 90 mm).

- Hoe is de battery life?
Battery life is ongeveer 300-400 per accu, afhankelijk van hoe vaak je de foto's bekijkt/ wilt controleren. Neppers zijn er genoeg op internet te vinden voor rond de € 10. Uit eigen ervaring: die zijn eigenlijk net zo goed als de originelen, maar er zijn wel wat slechte merken. Je kunt ze ook gebruiken zonder problemen. Bij de H1 komt er overigens een melding als je geen S-variant gebruikt, die melding komt ook bij originele niet "S"-types. Dat is bij de T2 niet het geval.

- Hoe is de f-log filmmogelijkheid?
Ja, sinds 4.0/ 4.1 kun je F-log wegschrijven op de SD kaart. Het aantal formaten is ook wat verbeterd.

- Hoe zijn de low-light performances?
Definieer low-light.. De AF performance is met de laatste firmware update naar -1 EV gegaan en is beter geworden. Een directe vergelijking met een 5DMKIII is misschien op internet te vinden.

- Kan ik makkelijk lenzen van andere merken erop knallen met een adapter?
Geen probleem, je mist de AF en diafragma sturing. Er zijn echter ook adapters die dat kunnen overbrengen. Of en hoe die werken kan ik niet zeggen aangezien ik geen Canon glas heb.

- Hoe is de camera voor professioneel gebruik?
De Fuji wordt ook door professionals gebruikt, het glas zou in principe voldoende moeten zijn.
Voor echte sport-fotografen zal het waarschijnlijk niet DE keuze zijn, voor alle andere zaken zou het moeten kunnen. Het flitssysteem van Fuji is niet echt "pro", maar van andere firma's (Godox etc) zijn er alternatieven die goed werken.
In principe is het zeker wel een werkpaard qua snelheid/ degelijkheid en levensduur (op de accu's na misschien). Werkpaard is dan misschien wel een beetje perceptie. Het is natuurlijk wel belangrijk of het concept je ligt, je er vlot mee kunt werken en je de juiste motieven ziet om "pro" resultaten te bereiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Astr0blaster schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:37:
Voor de Fuji XT-2 bezitters...
Ik overweeg om een XT:2 te kopen, al wil ik misschien wel wachten tot de XT-3 die binnenkort waarschijnlijk wordt aangekondigd. Ik heb echter nog wat vragen. Ik heb nu een Canon 550D maar ik huur vaak een 5DMKIII voor betaalde klussen. Ik wil de XT-2 in principe hebben als all-round en reiscamera. Echter zou ik hem - mits hij goed genoeg is - ook voor klussen willen inzetten. Het scheelt aanzienlijk dat ik niet telkens hoef te huren.

- Hoe is de 18-55 2.8 stock lens? Vooral: hoe is de bokeh? Over de stock lens van Canon ben ik niet kapot.
- Hoe is de battery life? Is het mogelijk om van een Chinese website goedkope batterijen te scoren? Met mijn Canon 550D heb ik destijds ook iets van 5-10 euro per extra accu betaald in plaats van de officiële die rond de 50 euro per stuk zijn. En ja, ik weet dat er een battery grip is.
- Hoe is de f-log filmmogelijkheid? Klopt het dat het nu met een gratis update intern kan? Zijn er meer mensen die hem ook gebruiken voor filmen? Ik film meestal met een Sony FS7, echter zou ik het wel leuk vinden om reisvideo's te kunnen schieten met een kleine reiscamera.
- Hoe zijn de low-light performances? Tegenover de Canon 5DMKIII? Focust de camera (met de juiste lenzen) nog snel?
- Kan ik makkelijk lenzen van andere merken erop knallen met een adapter? (bijvoorbeeld: Sigma of zelfs Canon)? En werken de adapters goed? Ik weet namelijk dat Metabones met Sony wel eens problemen geeft. Ik huur zelf vaak de Canon 70-200mm, 16-35mm en 50mm 1.2. Ik wil echter niet gelijk heel veel geld investeren in lenzen, dan huur ik ze liever. Fuji lenzen zijn echter lastig te huren bij verhuurbedrijven.
- Hoe is de camera voor professioneel gebruik? Zou ik hier - met de juiste lenzen - goed (donkere) evenement kunnen schieten? Denk aan: clubs en festivals? Ik snap dat het geen werkpaard is zoals de Canon 5DMKIII, maar kom ik er een beetje mee weg?

Alvast bedankt!
Ik kan niet al je vragen beantwoorden en sommige kun je beter zelf opzoeken maar ga mijn 2 cents hier geven :+

Ter referentie voor jou, ik heb jaren met een Canon 5D 1/II gewerkt (hobby/semi-prof als je het zo wilt noemen) en redelijk wat ervaring met consumenten en L lenzen.

- De 18-55 is absoluut niet vergelijkbaar met de standaard kitlenzen die je bij Canikon er bij krijgt. Veel beter gebouwd, best snelle AF, scherp en stop sneller. Qua bokeh tja het blijft geen snelle 2.8 lens of 1.x prime maar ik vind het prima bokeh. Genoeg voorbeelden online lijkt me die dat weergeven.
Ik vind hem als compacte allround lens heerlijk. Ideaal voor alledag, dagje weg of vakantie met gezin/familie. Wil je echt feesten ect. gaan doen (uit je topic begreep ik zoiets) zou ik toch meer naar de 16-50/2.8 neigen

-Battery life heb ik in het begin enorm op lopen schelden want de accu was echt zó leeg. Met wat instellingen tweaken en na beter ontdekken wat ik wil/nodig heb/voorkeur qua EVF/scherm gaat het stukken beter. Voor alledag gaat het prima maar voor evenementen vind ik een grip echt een must. Ik heb geen grote handen maar qua balans is het veel lekkerder na een aantal uur, verticale grip inc joystick, ect is dan perfect en die 2 extra accu's zijn dan heerlijk. Geen geklooi met wisselen de eerste paar uur :)
Chinese accu's zou ik zelf niet doen, de standaard capaciteit is al niet giga groot en die Chinese dingen hebben effectief vaak een nog kleinere capaciteit. Zelf 3 originele accu's, 1 bij body, 1 met korting bij de body (let op stapelkorting/bundel deals/ect bij shops) en 1 gewoon gekocht. Voor de zekerheid vorige week 2 Patona Premiums gekocht (á €16 p/s) omdat ik verwachten gisteren een lange dag te moeten schieten. Uiteindelijk maar 1 1/3e accu gebruikt en s'avonds waren de evenementen door het weer afgelast :(

Deze test vond ik erg behulpzaam:
http://ultralightphotogra...-about-np-w126-batteries/

- F-Log, sorry kan ik je niet bij helpen want ik film niet. Geloof dat dit sinds Firmware 4 wel intern kan.

- Low-Light. Tja de mkIII ken ik niet maar heeft een stukken betere AF dan de mkII. Ik heb met de 18-55 en 23/1.4 tot nu toe weinig problemen gehad met low-light. AF werkt prima, kan komende dagen wel testen hoe de 50mm het doet. Die AF motor is sneller en f/2 dus is dat iig minder een beperking. Verwacht alleen geen briljante shots want ben nu puur aan het hobby'en voor een vereniging :+

- Lens adapters. Vziw zijn er geen (of anders amper) adapters met AF voor Fuji-X :? Zonder AF natuurlijk wel want dan is het alleen een stuk metaal.

- Profi gebruik. Tja er zijn zat mensen te vinden online die het kunnen dus .... ja het zal vast kunnen. Waarom zou het geen werkpaard kunnen zijn? True ik durf mijn X-T2 niet direct als slagwapen te gebruiken waar ik dat vertrouwen bij de 5DII met L lens wel had maar vergis je er niet in. Met een 16-50/2.8 en 50-150/2.8 van de Fuji prof-lijn doe je weinig tot niks onder voor een 24-70/2.8 +70-200/2.8 naar wat ik heb horen zeggen/lezen :)
Maargoed genoeg profs online te vinden die de overstap gemaakt hebben dus lees hun ervaringen eens :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
phobosdeimos schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:10:
[...]

Wat denk je van een Fuji X100F of XF10? Of een Ricoh GR II...
offtopic:
Heb ik zeker over nagedacht, maar het gaat naar alle waarschijnlijkheid de Sony RX100 VA worden, een recente update van de V die de processor van de VI combineert met de lichtsterkte van de V. Het sensortje is uiteraard mee gekrompen met de behuizing in vergelijking met de X-T1 plus lenzen maar deze kan tenminste in een jaszak mee naar alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Bundin schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

offtopic:
Heb ik zeker over nagedacht, maar het gaat naar alle waarschijnlijkheid de Sony RX100 VA worden, een recente update van de V die de processor van de VI combineert met de lichtsterkte van de V. Het sensortje is uiteraard mee gekrompen met de behuizing in vergelijking met de X-T1 plus lenzen maar deze kan tenminste in een jaszak mee naar alles.
Een goede keuze denk ik. Ik heb zelf 4 jaar met een Ricoh-GR geschoten. Ik miste daar vooral de 1.4 lenzen en de 3D pop die de 35 1.4 kan geven. Echter merk ik dat een goede compact voor mij noodzakelijk is geworden om met plezier en zonder gesleep goede foto’s te maken. Ik ga ook weer een compact aabschaffen. Wellicht de XF10 Een vast brand punt is echt een bevrijding en heel soms een frustratie. Voor blijft het dus een combi van systeem en compact.

Ik vins het ook nog fijn om de 12mm te hebben en voor de kids/sport een zoom.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomas_ op 10-08-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
offtopic:
Sja, ik was toch al gebonden aan het bereik van de kitlens, dus ik lever nieteens heel veel in qua bereik. Natuurlijk wel fors aan lichtsterkte, maar dat krijg je met 1" ipv APS-C. Ik heb het even omgerekend met een tooltje en vergeleken met de kitlens ga ik van 27.54mm f/4.28 - 84.15mm f/6.12 naar 23.76mm f/4.86 - 69.38mm f/7.56. Een voor mij acceptabel verlies. En de reden niet voor de VI te gaan, dan zou het verlies in lichtsterkte nog een stuk groter zijn.

Maar genoeg over Sony's, dit is per slot van rekening het Fuji X topic![

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astr0blaster
sapphire schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:47:
[...]

Ik kan niet al je vragen beantwoorden en sommige kun je beter zelf opzoeken maar ga mijn 2 cents hier geven :+

Ter referentie voor jou, ik heb jaren met een Canon 5D 1/II gewerkt (hobby/semi-prof als je het zo wilt noemen) en redelijk wat ervaring met consumenten en L lenzen.

- De 18-55 is absoluut niet vergelijkbaar met de standaard kitlenzen die je bij Canikon er bij krijgt. Veel beter gebouwd, best snelle AF, scherp en stop sneller. Qua bokeh tja het blijft geen snelle 2.8 lens of 1.x prime maar ik vind het prima bokeh. Genoeg voorbeelden online lijkt me die dat weergeven.
Ik vind hem als compacte allround lens heerlijk. Ideaal voor alledag, dagje weg of vakantie met gezin/familie. Wil je echt feesten ect. gaan doen (uit je topic begreep ik zoiets) zou ik toch meer naar de 16-50/2.8 neigen

-Battery life heb ik in het begin enorm op lopen schelden want de accu was echt zó leeg. Met wat instellingen tweaken en na beter ontdekken wat ik wil/nodig heb/voorkeur qua EVF/scherm gaat het stukken beter. Voor alledag gaat het prima maar voor evenementen vind ik een grip echt een must. Ik heb geen grote handen maar qua balans is het veel lekkerder na een aantal uur, verticale grip inc joystick, ect is dan perfect en die 2 extra accu's zijn dan heerlijk. Geen geklooi met wisselen de eerste paar uur :)
Chinese accu's zou ik zelf niet doen, de standaard capaciteit is al niet giga groot en die Chinese dingen hebben effectief vaak een nog kleinere capaciteit. Zelf 3 originele accu's, 1 bij body, 1 met korting bij de body (let op stapelkorting/bundel deals/ect bij shops) en 1 gewoon gekocht. Voor de zekerheid vorige week 2 Patona Premiums gekocht (á €16 p/s) omdat ik verwachten gisteren een lange dag te moeten schieten. Uiteindelijk maar 1 1/3e accu gebruikt en s'avonds waren de evenementen door het weer afgelast :(

Deze test vond ik erg behulpzaam:
http://ultralightphotogra...-about-np-w126-batteries/

- F-Log, sorry kan ik je niet bij helpen want ik film niet. Geloof dat dit sinds Firmware 4 wel intern kan.

- Low-Light. Tja de mkIII ken ik niet maar heeft een stukken betere AF dan de mkII. Ik heb met de 18-55 en 23/1.4 tot nu toe weinig problemen gehad met low-light. AF werkt prima, kan komende dagen wel testen hoe de 50mm het doet. Die AF motor is sneller en f/2 dus is dat iig minder een beperking. Verwacht alleen geen briljante shots want ben nu puur aan het hobby'en voor een vereniging :+

- Lens adapters. Vziw zijn er geen (of anders amper) adapters met AF voor Fuji-X :? Zonder AF natuurlijk wel want dan is het alleen een stuk metaal.

- Profi gebruik. Tja er zijn zat mensen te vinden online die het kunnen dus .... ja het zal vast kunnen. Waarom zou het geen werkpaard kunnen zijn? True ik durf mijn X-T2 niet direct als slagwapen te gebruiken waar ik dat vertrouwen bij de 5DII met L lens wel had maar vergis je er niet in. Met een 16-50/2.8 en 50-150/2.8 van de Fuji prof-lijn doe je weinig tot niks onder voor een 24-70/2.8 +70-200/2.8 naar wat ik heb horen zeggen/lezen :)
Maargoed genoeg profs online te vinden die de overstap gemaakt hebben dus lees hun ervaringen eens :)
Dank voor uitgebreide reactie! Had natuurlijk zelf al op Google/Reddit/YouTube gezocht. Maar sommige punten vind ik wel fijn om van anderen te horen.

Overigens zie ik dat Foka/Camera-Expres de X-T2 samen met battery grip (zonder lens?) in aanbieding heeft voor 1250 euro. "300 euro korting". Echter loopt deze aanbieding tot en met 30 september. Echter is de lens los bij ze nog 500 euro.Kan ik sowieso een price drop verwachten omdat rondom september de X-T3 aangekondigd wordt? Is dit een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astr0blaster schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:14:
[...]
Overigens zie ik dat Foka/Camera-Expres de X-T2 samen met battery grip (zonder lens?) in aanbieding heeft voor 1250 euro. "300 euro korting". Echter loopt deze aanbieding tot en met 30 september. Echter is de lens los bij ze nog 500 euro.Kan ik sowieso een price drop verwachten omdat rondom september de X-T3 aangekondigd wordt? Is dit een goede deal?
De 18-55 is los eigenlijk veel te duur en als je hem in een kit koopt rond de € 300,=. Dat is dan een beter deal. De grip is leuk, maar minder noodzakelijk dan een objectief.... Misschien heb je de grip helemaal niet nodig.

Op dit moment is een X-T2 kennelijk standaard 1499,= met kassakorting. Als je ze eens lief aankijkt en om een strakke prijs vraagt of een aantal extra's voor een zacht prijsje zou je er zo maar nog 50 -100 extra korting bij kunnen halen. Misschien niet zo snel bij de grote ketens maar eerder bij de middelgrote winkels. Zelf goede ervaringen met Keuzekamp in Zwolle waar er meestal nog wel wat mogelijk is...
Zou bij andere winkels ook mogelijk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 18:06
Ik ben 2 jaar geleden van allemaal canon apparatuur overgestapt naar Fuji vanwege het gewicht.

Mijn ervaringen:

18-55

Is een veel betere kittens dan de meeste in het veld. De bokeh vond ik zwaar teleurstellend tov van veel canon lenzen 17-55 of 24-105

F-log is al beantwoord. Ik vind wel dat AFC vaak Hunt om het scherpstelpunt te vinden. Erg vervelend, en dat is bij gunstige omstandigheden. Als het donker wordt is het echt onder de maat.

Ook het focussen in low light met een goede lens als de 50-140mm laat te wensen over, mijn Canon 5dmk3 deed het beter zonder twijfel. Ook mijn canon 70-200 maakte mooiere plaatjes dan mijn huidige 50-140.

Ik heb ook vaak met mijn XT2 last dat hij niet snel genoeg focust waardoor is scherpte mis. Ik moet echt goed de AF gebruiken, relatief lang bezig om de juiste focus te krijgen. Terwijl ik mijn canon kon pakken en voordat ik door de zoeker keek al scherpe platen kon schieten.

Ik merk wel dat ik minder nabewerk dan met mijn canon, mijn camera meer meeneem dan de canon.

Maar ik vind het geen werkpaard, en soms verlang ik weer naar mijn canon, alleen het gewicht niet. Dat is dan ook de grootste reden dat ik de camera nog heb.

Astr0blaster, misschien is er iemand in jouw omgeving die je even laat spelen met XT2

[ Voor 3% gewijzigd door mark2000 op 10-08-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
mark2000 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:47:
Ik heb ook vaak met mijn XT2 last dat hij niet snel genoeg focust waardoor is scherpte mis. Ik moet echt goed de AF gebruiken, relatief lang bezig om de juiste focus te krijgen. Terwijl ik mijn canon kon pakken en voordat ik door de zoeker keek al scherpe platen kon schieten.
Dit is ook mijn ervaring, zowel met de X-Pro1 als de X-T1. Elke keer wordt weer gezegd dat de autofocus "nu echt heel goed is", maar m.i. loopt het nog steeds flink achter op DSLR's van 10 jaar terug.

Ik ben nog steeds tevreden met mijn Fuji's als walkaround camera's, maar voor actie of tijdsgebonden fotografie zijn het niet de meest geschikte camera's.

Die 50-230 heb ik trouwens ook, maar die is volgens mij ongeacht de camera niet vooruit te branden :+

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
citruspers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:17:
[...]

Dit is ook mijn ervaring, zowel met de X-Pro1 als de X-T1. Elke keer wordt weer gezegd dat de autofocus "nu echt heel goed is", maar m.i. loopt het nog steeds flink achter op DSLR's van 10 jaar terug.

Ik ben nog steeds tevreden met mijn Fuji's als walkaround camera's, maar voor actie of tijdsgebonden fotografie zijn het niet de meest geschikte camera's.

Die 50-230 heb ik trouwens ook, maar die is volgens mij ongeacht de camera niet vooruit te branden :+
Als iemand die een dSLR van om en nabij 10 jaar had....sorry maar de AF van mijn X-T2 loopt echt rondjes om het bejaarde 9-punts AF systeem wat Canon gebruikte. De X-1 serie was ook beduidend minder dan de X-2 serie.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een vergelijking van verschillende AF systemen, misschien niet super actueel, maar geeft wel een indicatie, het gaat trouwens alle drie om dezelfde vergelijking.. de onderste is het "origineel"...

https://www.pc-magazin.de...lose-kameras-3196628.html
https://www.camerastuffre...euws/7-af-systemen-getest
https://www.camerastuffre...leestip-af-test-colorfoto

uit eigen ervaring weet ik dat Fuji zeker niet onderdoet voor een D7000/ D7100, daarna geen DSLR meer gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
sapphire schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:47:
[...]

Als iemand die een dSLR van om en nabij 10 jaar had....sorry maar de AF van mijn X-T2 loopt echt rondjes om het bejaarde 9-punts AF systeem wat Canon gebruikte. De X-1 serie was ook beduidend minder dan de X-2 serie.
Als iemand die er 3 heeft....doe mij maar een D90, D3 of zelfs D2H van 15 jaar oud. Zelfs de D2H lockt bijna altijd meteen op een subject, in plaats van eerst even heen en weer te hunten.

De XT-2 heb ik zelf nog niet geprobeerd, misschien dat dat eindelijk wel de AF vooruitgang is waar iedereen het over heeft. Maar ik vrees van niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sapphire
citruspers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:59:
[...]

Als iemand die er 3 heeft....doe mij maar een D90, D3 of zelfs D2H van 15 jaar oud. Zelfs de D2H lockt bijna altijd meteen op een subject, in plaats van eerst even heen en weer te hunten.

De XT-2 heb ik zelf nog niet geprobeerd, misschien dat dat eindelijk wel de AF vooruitgang is waar iedereen het over heeft. Maar ik vrees van niet.
D90 ken ik en lijkt me erg sterk dat die het beter doet dan een X-T2 maargoed.

En de andere twee...ook al zijn ze oud een body van enkele duizenden euro's vergelijken met een body van ca. €1500 :+ Tja dit zal wel weer zo'n gevalletje zijn waar ik vaker last van heb op oa. T.net. Lenzen waar volgens sommige hier amper mee te werken valt omdat ze niet scherp genoeg zijn werken bij mij prima. Camera's en lenzen die volgens sommige hunten werken bij mij ook prima blijkbaar.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark2000
Ik heb vaak het idee dat men graag zijn nieuwe apparatuur wil verheerlijken. Het is immers zeer slecht voor jezelf te verkopen dat je nieuwe dure aanschaf gelijk is of onder doet aan het oude.

Ik ben echt totaal niet tevreden over de AF van mijn XT2. Ondanks dat ik hem al veelvuldig heb gebruikt. Is het teleurstellend hoeveel onscherpe missfires ik heb tov mijn oude canon. Voor professioneel gebruik onaanvaardbaar. Nu kan ik het verkeerd doen, maar na ruimt 15 jaar fotografie denk ik het wel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
sapphire schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:22:
[...]

D90 ken ik en lijkt me erg sterk dat die het beter doet dan een X-T2 maargoed.

En de andere twee...ook al zijn ze oud een body van enkele duizenden euro's vergelijken met een body van ca. €1500 :+ Tja dit zal wel weer zo'n gevalletje zijn waar ik vaker last van heb op oa. T.net. Lenzen waar volgens sommige hier amper mee te werken valt omdat ze niet scherp genoeg zijn werken bij mij prima. Camera's en lenzen die volgens sommige hunten werken bij mij ook prima blijkbaar.
Ik ben blij dat jij er tevreden mee bent. Zelf irriteer ik me behoorlijk aan de Fuji autofocus en ik vind de D90 wat dat betreft echt fijner werken, ook al lijkt je dat sterk.

Misschien dat de tracking van Fuji wel beter is, maar elke focusactie van Fuji komt gewoon over alsof de camera het er erg moeilijk mee heeft. En het zijn niet de lenzen, het is gewoon het hele focus zoeken, de lens schiet heen en weer net zoals vroeger met contrast-AF, terwijl een DSLR gewoon in 1x naar de juiste focusafstand schiet.

Dat snap ik niet, want onze fuji's hebben ook allemaal fasedetectpunten verspreid over de sensor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
mark2000 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:46:
Ik heb vaak het idee dat men graag zijn nieuwe apparatuur wil verheerlijken. Het is immers zeer slecht voor jezelf te verkopen dat je nieuwe dure aanschaf gelijk is of onder doet aan het oude.
Dat zal het zijn!
Ik ben echt totaal niet tevreden over de AF van mijn XT2. Ondanks dat ik hem al veelvuldig heb gebruikt. Is het teleurstellend hoeveel onscherpe missfires ik heb tov mijn oude canon. Voor professioneel gebruik onaanvaardbaar. Nu kan ik het verkeerd doen, maar na ruimt 15 jaar fotografie denk ik het wel te kunnen.
Ja heel vervelend maar ik kan me er echt niet in vinden, zelf voor professioneel gebruik voldoet hij voor mij prima. Alleen anders dan mijn Canons.
Ik denk het ook na 13 jaar fotografie wel te kunnen, dus lekker loze argumenten.
citruspers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:53:
[...]

Ik ben blij dat jij er tevreden mee bent. Zelf irriteer ik me behoorlijk aan de Fuji autofocus en ik vind de D90 wat dat betreft echt fijner werken, ook al lijkt je dat sterk.

Misschien dat de tracking van Fuji wel beter is, maar elke focusactie van Fuji komt gewoon over alsof de camera het er erg moeilijk mee heeft. En het zijn niet de lenzen, het is gewoon het hele focus zoeken, de lens schiet heen en weer net zoals vroeger met contrast-AF, terwijl een DSLR gewoon in 1x naar de juiste focusafstand schiet.

Dat snap ik niet, want onze fuji's hebben ook allemaal fasedetectpunten verspreid over de sensor.
Blijkbaar heb ik dan magische handen want hier is het spot on. En heb deze week alle modi van AF zo ongeveer gebruikt. Alleen de 55-230 was een drama.

Ik houd er lekker over op en schiet fijn verder met mijn vast en zeker onscherpe lenzen en trage huntende AF tot ik klanten er over hoor klagen 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door sapphire op 10-08-2018 22:10 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark2000
sapphire schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:08:
[...]

Dat zal het zijn!

[...]

Ja heel vervelend maar ik kan me er echt niet in vinden, zelf voor professioneel gebruik voldoet hij voor mij prima. Alleen anders dan mijn Canons.
Ik denk het ook na 13 jaar fotografie wel te kunnen, dus lekker loze argumenten.

[...]

Blijkbaar heb ik dan magische handen want hier is het spot on. En heb deze week alle modi van AF zo ongeveer gebruikt. Alleen de 55-230 was een drama.

Ik houd er lekker over op en schiet fijn verder met mijn vast en zeker onscherpe lenzen en trage huntende AF tot ik klanten er over hoor klagen 8)7
Jeetje wat een frustratie. Als je het hebt over loze argumenten blijf dan bij je eigen ervaringen zonder zo sarcastisch te zijn over andermans ervaringen. Zo te lezen val jij zeker in die categorie mensen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:51
Ik kan mij er ook niet in vinden dat de X-series niet goed focussen. Ikzelf heb de XT-2 en kan alleen maar zeggen dat focussing snel en trefzeker is. Mijn oude Canon 7dmk2 was, op het gevoel, wat beter bij moeilijke snelle bewegingen maar je zou ze echt naast elkaar moeten hebben om duidelijk verschil te kunnen constateren. Als ik mijn gemaakte foto's terug kijk is het aantal missers qua focussing nihil. Grootste oorzaak bij mij is bewegingsonscherpte door het onderwerp.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mark2000 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:46:
Dat komt omdat je nu met alle geweld jouw mening als feit over probeert te brengen en aan anderen gaat lopen opdringen. In een topic als deze zul je nou eenmaal ook mensen gaan treffen die een tegenovergestelde ervaring hebben dan jij. Dat heb je maar te respecteren.

Waar dat idee dat de wereld vergaat wanneer iemand het niet met je eens is toch vandaan komt...
De AF is van veel dingen afhankelijk, zeker op een X-T2. Je hebt namelijk een aantal AF profielen die de AF optimaliseren voor verschillende soorten bewegingen. Dat geldt ook voor bijv. multipoint, zone of face focus en ga zo maar door. Je kunt door teveel spelen met die instellingen een combinatie maken die zorgt voor een trage AF (geldt voor iedere digitale camera).
Buiten dat is de ervaring met AF op DSLRs tov mirrorless camera's zoals die van Fujifilm ook lang niet altijd goed. DSLR's zijn in bepaalde situaties inderdaad sneller maar ook onnauwkeuriger. Het is dan ook maar net hoe en waarmee je vergelijkt. Er zijn inmiddels legio filmpjes en reviews door legio mensen waarbij het eindoordeel over het algemeen is dat de AF van de X-Pro2 en alles wat er na kwam zich prima kan meten met de gemiddelde DSLR en dat het zelfs acceptabel is voor sport. Sommigen durven dat zelfs van de X-T1 te beweren.

Het feit dat er diverse professionals met Fujifilm fotograferen en Fujifilm inmiddels ook een service voor die groep heeft opgezet zegt ook genoeg. Een aantal van die fotografen staan naast het race circuit. Is die focus dus echt zo slecht als je zegt? Nee. Betekent dat de AF altijd goed is? Nee.

Je zult toch echt met specifieke voorbeelden moeten komen want "ik heb veel onscherpe foto's door een missende AF" is eigenlijk nogal nietszeggend. Het zou op z'n minst helpen als je uitlegt om wat voor soort beweging het gaat (gaat het om auto's die rondjes rijden op het circuit, wat wielrenners die voorbij komen, iemand die op je af komt rennen, etc.) en of je single shot of juist continuous doet.

En dan hebben we het hier nog niet eens over de lenzen gehad. Ook die zijn van invloed. Noch over de vele klachten over de slome AF van de Canon 5D en 5D mark II ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Bijzondere ervaringen van een X-T2 tov een oude Canon. Maar enfin, een ervaring valt niet te weerleggen. Dat is zo. N=1.
In low light vind ik de X-T2 niet sterk: 50-140, 90mm of de 16-55, welke lens je ook pakt, ik wordt er weinig vrolijk van.
Maar de AF van de X-T2 is zeker wel in staat om actie goed en scherp op de foto te zetten! De lichtomstandigheden moeten daarbij niet te uitdagend zijn, zie m'n punt hiervoor. Zeker met de 4.x firmware kan je prachtige actiefoto's maken. Is het daarmee (i.e.: sport, actie, wildlife) een concurrent voor een D500? Hell no! Eekhoorns on crack zet je niet op de foto met een X-T2 (Theoria Apophasis©), maar buiten dat zijn er voldoende scenario's die je prima (professioneel) kan vastleggen met een X-T2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor die eekhoorns hebben ze dan ook high speed camera's uitgevonden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09-2024

rolandb

Ik wil graag een nieuwe systeemcamera kopen en had de X-T20 + XF 18-55mm op het oog. Die zie ik nu te koop voor 1089. Ik ben geen expert gebruiker, maar wel op zoek naar een match tussen handzaamheid en kwaliteit.

Met de komt van de X-T3, zijn er ook goede aanbiedingen voor de X-T2 + XF 18-55mm, die zie ik nu te koop . voor 1350.

Met de originele prijsverschillen zou ik zeker voor de X-T20 zijn gegaan, maar nu is het verschil natuurlijk behoorlijk veel kleiner gemaakt. Hoe denken jullie daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astr0blaster
Bedankt voor iedereen die gereageerd heeft op mijn vraag op de vorige pagina. Ik neig toch sterk ernaar een X-T2 gauw te gaan halen. Voor fotografie ziet hij er geweldig uit, acceptabel geprijsd en ook voor film is hij aardig (wat niet mijn focus voor deze camera is).

Denken jullie dat het het waard is om te wachten op de X-T3 (aankondiging)? Volgens mij is er officieel nog niks bekend hierover? Kan ik (nog) een prijs drop verwachten van de X-T2?
rolandb schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:31:
Ik wil graag een nieuwe systeemcamera kopen en had de X-T20 + XF 18-55mm op het oog. Die zie ik nu te koop voor 1089. Ik ben geen expert gebruiker, maar wel op zoek naar een match tussen handzaamheid en kwaliteit.

Met de komt van de X-T3, zijn er ook goede aanbiedingen voor de X-T2 + XF 18-55mm, die zie ik nu te koop . voor 1350.

Met de originele prijsverschillen zou ik zeker voor de X-T20 zijn gegaan, maar nu is het verschil natuurlijk behoorlijk veel kleiner gemaakt. Hoe denken jullie daarover?
Aangezien ik ook aan het twijfelen ben welke camera ik ga halen: waar zit jij de X-T2 samen met de 18-55 voor 1350 euro? Ik zie hem overal voor minimaal 1500 euro staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Astr0blaster schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:43:Denken jullie dat het het waard is om te wachten op de X-T3 (aankondiging)? Volgens mij is er officieel nog niks bekend hierover? Kan ik (nog) een prijs drop verwachten van de X-T2?
Als je reeds een goede cam hebt liggen zou ik zeker wachten op de XT3 en met name de eerste reviews alvorens je beslist. De XT2 gaat echt niet duurder worden met de XT3 in aantocht.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:23
Ik weet niet hoe de xt2 in de hand ligt, maar een belangrijk nadeel/gebrek van de xt20 is de zeer minimale uitstulping voor je vingers. Met 1.70m ben ik bepaald niet groot, maar zelfs ik had moeite om de camera met een veilig gevoel in 1 hand vast te houden. Zonder extra handgrip kan ik de camera eigenlijk niet echt aanraden. Met handgrip (fuji grip kost €79,-) is het een fijne camera en zal het vooral afhangen of de extra features die de xt2 biedt de meerprijs waard is, dat zal persoonlijk zijn.

Als je het niet "nodig" hebt kun je het prijsverschil in de pocket houden, of besteden aan glas/accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Astr0blaster schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:43:
Aangezien ik ook aan het twijfelen ben welke camera ik ga halen: waar zit jij de X-T2 samen met de 18-55 voor 1350 euro? Ik zie hem overal voor minimaal 1500 euro staan.
Bij bijvoorbeeld cameranu is hij nu 1549 en je krijg 200 euro korting als je bestelt, dus 1349.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 21:32

iew

What the...?!

Volgens Fuji Rumours word de X-T3 goedkoper dan de X-T2

https://www.fujirumors.co...film-x-t2-trusted-source/

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
... bij de introductie. Blijft dus nog steeds rond de €1500-1600 voor de body of €1800-1900 met het 18-55.
Het is de vraag wat de meerwaarde is, los van pak hem beet 10% extra pixels, touchscreen en waarschijnlijk meer pixels in de zoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 21:32

iew

What the...?!

Sodela schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:37:
[...]

... bij de introductie. Blijft dus nog steeds rond de €1500-1600 voor de body of €1800-1900 met het 18-55.
Het is de vraag wat de meerwaarde is, los van pak hem beet 10% extra pixels, touchscreen en waarschijnlijk meer pixels in de zoeker.
Tsja ik zou het ook zo even niet weten, ik zelf fotografeer nog steeds met de X-T1 en de enige meerwaarde van de X-T2 voor mij persoonlijk is alleen het joystickje.

24mp en betere continue auto focus heb ik niet echt nodig dus wanneer ik voor een nieuwe camera ga is wanneer de X-H1 flink is gezakt in prijs omdat ik nog steeds graag met M42 lenzen fotografeer en de IBIS dan wel fijn zou zijn.
Is wellicht ook wel persoonlijk of bepaalde zaken een meerwaarde hebben.

Maar goed ik dacht ik vermeld het toch even die rumor van Fuji rumors.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:23

Hier, summer promotion:

https://www.coolblue.nl/p...jke-summer-promotion.html

1350 euro voor

Fujifilm X-T2 Zwart + XF18-55mm f/2.8-4.0 R LM OIS [Tijdelijke Summer Promotion]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik denk niet dat Fujifilm een prijssprong kan gaan maken met de X-T3 zoals met de X-T2. De X-T2 was een stuk duurder dan de X-T1. Wanneer ze nu weer zo'n sprong gaan maken dan komen ze echt richting het prijspunt van een moderne/fatsoenlijk 35mm. Ik verwacht dat de X-T3 eenzelfde prijs krijgt als de X-T2. BSI-sensor, highres viewfinder, touchscreen, dat soort zaken. Als ik kijk naar hoe ik de X-T2 nu gebruik, dan is de kans groot dat ik wacht op de X-H2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Grin schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:02:
Ik denk niet dat Fujifilm een prijssprong kan gaan maken met de X-T3 zoals met de X-T2. De X-T2 was een stuk duurder dan de X-T1. Wanneer ze nu weer zo'n sprong gaan maken dan komen ze echt richting het prijspunt van een moderne/fatsoenlijk 35mm. Ik verwacht dat de X-T3 eenzelfde prijs krijgt als de X-T2. BSI-sensor, highres viewfinder, touchscreen, dat soort zaken. Als ik kijk naar hoe ik de X-T2 nu gebruik, dan is de kans groot dat ik wacht op de X-H2.
fujirumors gaf al aan dat de X-T3 goedkoper gaat zijn met de introductie dan dat de X-T2 dat was. Zij die bekend zijn met fujirumors weten dat dit bericht met een zekerheid geschreven is van 95%+.

Persoonlijk heb ik net de X-T2 op de kop kunnen tikken voor 815€, dus voorlopig ben ik weer voorzien. (moet wel nog zien of het binnen een maand geleverd wordt door Amazon) Betwijfel zeer of de X-T3 echt een flinke upgrade gaat zijn. Hoop het wel voor het merk Fuji, maar verwacht meer de standaard upgrades. Beetje betere sensor. Snellere processor. Iets betere autofocus. Vooral flink beter eye detection. Een nieuwe film simulation en vooral nog wat andere firmware gerelateerde upgrade. Hopelijk zit er nog wat in de hoge hoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben trouwens een beetje benieuwd waar het met de X-Pro-lijn naartoe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:44

Predator

Suffers from split brain

Ik heb de set erg recent gekocht voor 1249 EUR

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
De X-T3 zal wel naar omlaag *moeten* in prijs, dankzij de Sony A7III.
Ik wacht tot de specs er zijn en beslis dan of ik de X-T3 koop of de X-T2. Waarschijnlijk de X-T3 om van de betere EVF te kunnen genieten. En die AF snelheid en batterij levensduur mogen natuurlijk ook wel wat beter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Nou, vanochtend een berichtje gekregen van Fujifilm Nederland. Heb onlangs meegedaan met een fotowedstrijd (met deze foto) en ben de trotse winnaar van een X-T100 + 15-45mm! Totaal onverwacht :) Zal t.z.t. wel m'n ervaringen hier posten.

edit: voor de volledigheid maar even een crosspost, aangezien sommigen 'm niet goed kunnen bekijken.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1731/27556860927_5235991bba_c.jpg
Vissersbootjes op het Phewameer bij zonsopkomst - Pokhara, Nepal by Tobias van Stijn, on Flickr

[ Voor 44% gewijzigd door tobiasvs op 13-08-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Je link is private, ben wel benieuwd nu :) @tobiasvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Inrage schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:28:
Je link is private, ben wel benieuwd nu :) @tobiasvs
Hij staat ook in een topic hier op GoT: [Showcase] Nepal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:15
top @tobiasvs leuke prijs ook :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
@tobiasvs Proficiat, hoor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 22:45
Gefeliciteerd, altijd leuk. Mooie prijs ook :)

Welke foto uit je serie is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Dank allen! Heb 'm voor de volledigheid maar even hier onder toegevoegd.
Ben benieuwd hoe 't apparaat zich gaat verhouden i.v.m. mijn X-T1. Hij mist de sterke processor van de X-T2, heeft een reguliere CMOS-sensor i.p.v. de X-Trans. Qua ergonomie zie je wel duidelijk dat 't een consumermodel is. Aan de andere kant: ben afgelopen week naar Frankrijk op vakantie geweest en hoewel het klapscherm van de X-T1 veel handiger was dan het vaste scherm van mijn DSLR, was een volledig klapscherm (+ swivelfunctie) erbij ook wel fijn geweest!

[ Voor 3% gewijzigd door tobiasvs op 13-08-2018 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Gefeliciteerd @tobiasvs.

Zei toch al dat het goede foto’s waren! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 23:04

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@tobiasvs Gefeliciteerd. Is ook hele mooie plaat! Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Zijn er hier mensen die het Cokin Z systeem gebruiken op hun Fuji lenzen? Zo ja, wat voor step up ringen gebruiken jullie? Ik kan geen setup ringen vinden van 43 naar 72mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyman2008
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 22:51
cokin z is toch gewoon een adapter ring met zo'n opzet stuk naar vierkante of rechthoekige filters of vergis ik me?
Pagina: 1 ... 66 ... 120 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen, wil je persoonlijk koopadvies maak dan een eigen topic aan.

Voor Cashback acties kun je terecht in "Het grote fotografie Acties en Cashbacks topic"

Voor inhoudelijke discussies m.b.t. RAW converters etc... Het grote alternatieve raw-converters topic