Ok, naast de 32GB ook de 64GB gekocht aldaar, thanks for the tip!
Overigens, ik heb altijd theoretische kennis gehad met Fuji, maar nooit echt veel mee in de praktijk gespeeld en ik heb nu een paar dagen kunnen spelen ermee (camera is van mijn vriendin, maar ja...ik "moet" er ook mee spelen anders kan ik haar niet helpen he

) en het volgende valt me echt op in positieve zin:
- Ruis: ISO3200 plaatjes in kunstlicht, schemering en donker zijn echt super! Ik heb liggen klooien met de beste settings qua noise reduction/sharpness met daarbij als referentie de shadows in een indoor scene en ik kom uit op NR -3 of -2 en sharpness op +1.
- SOOC jpg's zijn echt uitstekend! Highlights en shadows zijn goed in balans en de kleuren zijn bijna onder elke omstandigheden spot-on! Provia, Velvia en Asta zijn sweet

Velvia niet geschikt voor indoor (te geel), maar wel voor landschap en bijvoorbeeld een stedentrip. Ik ben vandaag even in Aken geweest en Velvia maakt blauw ietsje blauwer en geel/oranje krijgt meer oempf zeg maar. Astia is uitermate geschikt voor huisdieren

Heeft iets mooi zachts, maar toch scherp en goeie kleuren.
- Ik ben DSLR gewend, maar de knopjes en vindbaarheid is ook echt heel intuitief. Even 1x uitzoeken en ik wist meteen waar alles zat.
Ik heb ook wat verbeterpuntjes gevonden (voor mezelf dan, niet voor mijn vriendin):
- waarom zit wifi-overdracht in godsnaam bij het foto-menu ipv de settingsmenu waar ook andere connectivity dingen staan
- light metering wordt photometry genoemd, serieus
- als je een foto wilt erasen dan gaat dat prima, maar zodra ie de foto ge-erased heeft blijft ie in de erase-mode hangen en vraagt ie bij de laatst genomen foto ook of je wilt erasen
- de play en delete knop zitten links boven naast de EVF...jemig wat een kut plaats zeg

Zou veel beter zijn om dat rechts te doen
- als je touch-AF doet en met de shutterbutton een foto neemt en je wilt dan de volgende foto maken met een andere preset, dan moet je em eerst van touch-AF afhalen.
- selftimer ontbreekt in filmmodus om de opname pas te starten als je klaar zit zeg maar
- de plaatsing van de schroefdraad onder de camera is niet in-line met de positie van de lens. Elk plaatje wat je daarop schroeft voelt een beetje off aan zeg maar en je krijgt het batterijklepje dan niet open. Wie verzint zowat...
- de gevoeligheid van de EVF/LCD sensor is belachelijk. Als je al een klein beetje in de buurt komt, springt ie al om. Vriendin had het meteen uitgezet.
- foto bekijken nadat je em geschoten hebt kan max op 1,5 seconde staan, dat mocht wel wat langer
Ja, erg verrast over de kwaliteit! Ook de 18-55 kitlens is echt een superlensje! In de hoeken op 2.8 18mm erg goed, niet Zeiss-goed natuurlijk, maar you get the point. Ook de kwaliteit van de achtergrondblur vind ik erg aangenaam.
Verder zou ik deze X-T20 zelf niet kopen, want qua ligging in de handen (voor mij dan) is echt klote. We hebben in Aken bij Photo Preim ook even de originele handgrip erop gehad en dat was aanzienlijk beter, ook voor mijn vriendin. Maar ja 100 euro, dat gaat em gewoon niet worden. Belachelijke prijzen voor een stukje ijzer man, niet te filmen.
Bij Saturn hebben we ook even mogen spelen met de 55-200/3.5-4.8 OIS. En damn dat is ook al zo'n goeie lens! Dus daar gaat mijn vriendin ook voor sparen nu