Enige tijd geleden met een Metabone Speedbooster mogen spelen en ik werd er niet erg enthousiast van. Je voegt toch weer iets toe wat ten kosten gaat van de compactheid/gewicht. De speedbooster die ik had werkte de AF en VR niet meer. Diafragma instellen ging via een ring op de adapter. Deze werkte niet vanuit de camera.
De gebruikte speedbooster had een crop factor van 0,71 als ik het goed heb. Dit met de Crop Factor van de Fuji van 1.5 geeft een ander beeldhoek/diafragma ervaring dan je gewoon bent met je objectieven. Wel even om rekening mee te houden.
Optische was deze gewoon weg goed. Leverde weinig in op IQ.
Er zijn volgens mij meerdere Speedboosters te verkrijgen voor Nikon to Fuji. Zelf alleen de Metabone gebruikt voor een week. Persoonlijk zou ik voor native glas gaan.
De gebruikte speedbooster had een crop factor van 0,71 als ik het goed heb. Dit met de Crop Factor van de Fuji van 1.5 geeft een ander beeldhoek/diafragma ervaring dan je gewoon bent met je objectieven. Wel even om rekening mee te houden.
Optische was deze gewoon weg goed. Leverde weinig in op IQ.
Er zijn volgens mij meerdere Speedboosters te verkrijgen voor Nikon to Fuji. Zelf alleen de Metabone gebruikt voor een week. Persoonlijk zou ik voor native glas gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 02-10-2017 11:43 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)