Het grote FujiFilm X-series mirrorless-ilc topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 37 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Optisch is ie X100s net zo goed, praktisch is de T wat handiger, maar of dat nu 600,= waard is, in mijn ogen niet... Na de X100t(hird) komt natuurlijk de X100f(ourth), dus je kunt altijd doorsparen ;). Even of even nog langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
niet zozeer met sparen te maken, maar 1200 is dubbele investering. Ik was eigenlijk naar de LX100 aan het kijken maar zoals gewoonlijk ontaard dat weer in een veel te dure aankoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:35
Persoonlijk zou ik die S voor €600 gelijk aanschaffen, dat is een erg mooie deal. Ik denk niet dat die paar extra features de meerprijs van €600 waard zijn. De foto's die eruit komen zijn hetzelfde.
Wifi is (voor mij) geen must, Classic Chrome kan je via een hack (google) ook gemakkelijk op je X100S krijgen en de verdere aanpassingen zoals exposure compensation en button lay-out zijn "minimale" verbeteringen voor de gemiddelde gebruiker.

[ Voor 37% gewijzigd door Leetness op 19-07-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er 1 ding mooi is aan opvolgers van voorgaande modellen die bijna hetzelfde zijn, dan is het wel de prijs waarvoor je de voorganger uiteindelijk kan kopen. Maak daar gebruik van zou ik zeggen als je die kans hebt, dat is gewoon slim met je geld omgaan imho. Geen tijd geleden was de X100S een top of the line camera, en we wisten niet beter dan dat hij €1200 waard was. Het is nu nogsteeds diezelfde camera, maar de markt zegt dat hij je maar €600 hoeft te kosten. Hoe mooi is dat! En dan zou je moeten doorsparen .. ? Voor wat, een Leica? Ik ben toch niet gek. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:41
@Woutoud en jesper86
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu gezocht naar ervaringen van anderen en kwam onderstaande tegen:Blijkbaar komt het toch wel vaker voor. Ik heb zelf zoiets nog nooit eerder meegemaakt dus ik ben best teleurgesteld in Fujifilm. Ik moet nu sowieso wachten totdat de camera terug is en in de tussentijd moet ik maar bedenken of ik bij Fujifilm wil blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
You're welcome, en ik snap dat het vervelend is, maar zo is er altijd wat, bij ieder merk. Zij het de quality control, (het niet willen toegeven van) productie fouten, belabberde bediening, belabberde lens-keuze, of een te kleine sensor, etc. kies maar. Waar gaat het nu uiteindelijk om:
Qua handling en beeldkwaliteit is dit de beste set die ik ooit heb gehad. Ik vind het dan ook een fantastisch systeem.
Dat is dan toch veel waardevoller dan whatever je met een ander systeem moet opofferen voor .. voor wat eigenlijk? Dan kies ik voor dat systeem die je eerst een keer terug moet sturen, maar dan uiteindelijk wel verreweg het meest geschikt is voor mijn wensen. Straks heb je de camera terug, is alles helemaal geregeld en kan je lekker aan de slag met het systeem waar je zo over te speken ben .. maar dan zou je 'm verkopen om weer ergens anders in te duiken? Klinkt mij niet logisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
crosspost

[ Voor 98% gewijzigd door Universal Creations op 23-07-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
jesper86 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:13:
Dat is dan toch veel waardevoller dan whatever je met een ander systeem moet opofferen voor .. voor wat eigenlijk? Dan kies ik voor dat systeem die je eerst een keer terug moet sturen, maar dan uiteindelijk wel verreweg het meest geschikt is voor mijn wensen. Straks heb je de camera terug, is alles helemaal geregeld en kan je lekker aan de slag met het systeem waar je zo over te speken ben .. maar dan zou je 'm verkopen om weer ergens anders in te duiken? Klinkt mij niet logisch. :)
Als je het geluk hebt dat het met de eerste keer ook verholpen is, dan misschien wel. Als je drie keer de body terug moet sturen voordat het probleem verholpen is en er weken of zelfs maanden op hebt moeten wachten, dan weet ik niet of ik wel zo lassez-faire zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
jesper86 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:13:
Het is natuurlijk nog maar de vraag of de camera straks helemaal goed is, want misschien is de serviceafdeling net zo goed als de quality-control-afdeling. ;)

Wat voor mij belangrijker is: ik koop natuurlijk een systeemcamera vanwege het systeem. Mijn ervaring met dat systeem is op dit moment dat er wat mis is met 100% van de producten die ik heb gekocht. Daarnaast lees ik online dat de problemen die ik heb, vaker voorkomen. Het resultaat is dan dat ik geen (of weinig) vertrouwen heb in Fujfilm en het X-systeem (volgens mij is dat best logisch). Ik zit er natuurlijk niet op te wachten om bij een volgende aanschaf weer tegen dit soort problemen aan te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welkom in 2015 waarin we reviews en meningen op fora zoeken, alles voor zoete koek slikken, spijkers op laag water zoeken en vooral lekker naïef zijn. Ieder merk heeft de nodige problemen. Wat je nu noemt is iets wat je ook bij de andere merk terug zult zien. Het is vervelend om tegen issues aan te lopen maar als je op internet zoekt kom je overal issues van tegen. Soms staat er gewoon teveel op internet en moet je maar gewoon de gok wagen. Hopelijk heb je met je volgende aankoop wat meer geluk. Het enige wat je bij bestaande problemen kunt doen is het laten repareren (en wel door de verkopende partij want daar heb je garantie).

[ Voor 11% gewijzigd door ppl op 23-07-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
ppl schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:22:
Welkom in 2015 waarin we reviews en meningen op fora zoeken, alles voor zoete koek slikken, spijkers op laag water zoeken en vooral lekker naïef zijn.
Euhm. Ik heb tot nu toe de volgende ervaringen met Fujifilm:
  • X-Pro 1: stofjes onder het sensorglas. Iets dat volgens de winkel normaal alleen voorkomt bij camera's die zwaar zijn gebruikt in woestijngebieden. Zat er op vanaf de aankoop.
  • 23mm f1.4: vingerafdrukken op 1 van de binnenste lensdelen. Zat er op vanaf de aankoop.
  • W3D (3D digitale camera): binnen 2 jaar (na circa 200 foto's) heeft 1 van de ccd's een hele verticale rij dode pixels. Iets dat je niet mag verwachten bij dit soort licht gebruik. (Fujfilm wilde wel de volle mep voor een reparatie, want volgens hen was dit blijkbaar 'normale' slijtage.)
Dat zijn mijn ervaringen. Dus niet lukraak van fora geplukte meningen. Buiten deze producten heb ik nooit wat anders van Fujifilm gehad, ik heb dus geen positieve ervaringen om het mee te balanceren. Dat ik online zoek naar ervaringen van anders is volkomen normaal en heeft niets te maken met 'alles voor zoete koek slikken, spijkers op laag water zoeken en vooral lekker naïef zijn' . Dat anderen deze ervaring niet hebben is mooi en dat balanceert de negatieve ervaringen die ik heb gelezen een beetje. Aan de andere kant: Ik ben benieuwd wie hier zijn sensor wel eens goed heeft bekeken om te checken of ze niet toevallig hetzelfde probleem hebben.
Ieder merk heeft de nodige problemen.
Ongetwijfeld heeft elk merk zijn voor- en nadelen. Dat ontken ik ook niet.
Wat je nu noemt is iets wat je ook bij de andere merk terug zult zien.
Nog nooit meegemaakt en ik heb al heel wat camera's gehad. Enige dat ik ooit heb meegemaakt bij een ander merk is dat een Canon 70-200mm f4 IS last had van slippende autofocus. Ook iets waarvan ik later teruglas op fora dat andere mensen daar ook last van hadden. Maar dat was 1 Canon-product dat niet goed functioneerde tegenover circa 20 Canon-producten die ik heb gehad, die probleemloos functioneerden. Dat maakt natuurlijk nogal een verschil.
Het is vervelend om tegen issues aan te lopen maar als je op internet zoekt kom je overal issues van tegen.
Natuurlijk en als je dan verder zoekt, kun je op basis van de reacties en de hoeveelheid én je eigen ervaringen en verstand een oordeel vellen.
Soms staat er gewoon teveel op internet en moet je maar gewoon de gok wagen.
Mijn eigen ervaringen staven wat ik op internet heb gezien. Wat mij betreft staat er dus niet teveel op internet. Dat niet iedereen dezelfde ervaringen met Fujifilm heeft, betekent nog niet dat hun quality control erg goed is. En dat ik (en anderen) deze ervaringen hebben, wil niet zeggen dat de quality control erg slecht is. Dat weet ik ook wel. Maar het is toch niet vreemd dat mijn vertrouwen in Fujfilm lager is dan in andere merken?
Hopelijk heb je met je volgende aankoop wat meer geluk. Het enige wat je bij bestaande problemen kunt doen is het laten repareren (en wel door de verkopende partij want daar heb je garantie).
Ja, dat klopt. Ik hoop ook dat ik bij mijn volgende aankoop meer geluk heb. Of dat nu iets van Fujifilm is of van een andere bedrijf.

[ Voor 6% gewijzigd door Kwintessens op 23-07-2015 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stof op de sensor e.d. is iets wat bij alle merken voorkomt als je de diverse fotografie fora afstruint. Het is ook niet iets dat volledig te voorkomen is, ook niet met een volledig stofvrije ruimte. Ze proberen het wel zoveel mogelijk maar er zijn nou eenmaal gaten in het systeem en stofdeeltjes die dusdanig klein en/of venijnig zijn dat ze overal doorheen komen.
Zo heeft ieder merk wel wat en kun je altijd tegen problemen aanlopen. Je kunt een ander merk proberen maar of dat ook tot de gewenste tevredenheid leidt is giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is natuurlijk nooit leuk als je iets koopt met een kwaliteitsprobleem.
Kwaliteitsproblemen kun je echter nooit uitsluiten, ieder merk heeft ze (zelfs Leica of de NASA..). Ook Fuji heeft ze. Ik kan echter als individu niet bepalen wat de omvang is. Je kunt alleen voor jezelf vaststellen dat je er toch wel erg vaak iets hebt met een issue.
Ik kan niet bepalen of iemand bijzonder kritisch is. Ik ga er in al mijn simpelheid namelijk vanuit dat het bij Sony, Canon, Nikon net veel beter is. Een verschil zal naar mijn verwachting echter zijn, dat bij Fuji de wat "bewustere" fotografen zitten die weten wat er mis kan zijn en er op controleren. Bij de merken die ook veel "massa" afleveren zullen er naar mijn verwachting duizenden klanten zijn die helemaal niet weten "hoe het zou moeten zijn" en er zelf dus nooit achter komen dat er iets mis is met hun aankoop.
Blijft nog wel even hoe een merk omgaat met die problemen. Dat heet service en daar betaal je immers ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor beide kanten in deze discussie: te weinig data om iets zinnigs te kunnen zeggen wanneer je enkel afgaat op ervaringen van mensen hier. Daarnaast nog in het achterhoofd te houden:
  • Je kan er vanuit gaan dat reviewsamples bij ieder merk extra gecontroleerd worden voordat ze uitgestuurd worden. Er is soms een reviewer die aangeeft dat ie een andere heeft moeten aanvragen, maar dit zijn dan vaak mensen die hun kit niet direct van Fuji te leen krijgen. Dat kan het beeld vertekenen in positieve zin
  • Mensen met problemen zullen eerder geneigd zijn hun verhaal te doen op fora. Dat kan het beeld negatiever maken dan nodig.
  • Ik heb nog geen 'Merk X is erger dan andere grote merken' topics gezien, waarin algemeen wordt geaccepteerd dat je bij X structureel grotere kans op problemen hebt dan de rest. Dus waarschijnlijk loopt het wel los.
Zonder harde cijfers over return rates kan je er weinig over zeggen denk ik.

Al met al denk ik dat het een bizar toeval is voor Kwintessens en ik zou mijn aankopen er niet door laten leiden. Ook niet als het mij zou overkomen. Belangrijker vind ik dan hoe de problemen worden opgelost. Als ik binnen korte tijd zonder gezeik met nieuwe goede kit aan de gang kan, dan geeft me dat vertrouwen dat dat in de toekomst ook zal gebeuren. Het spreekt dan eerder voor dan tegen een merk, er is dan namelijk geen sprake meer van een gok. Je dan eindigt namelijk sowieso met goede hardware.

Vergelijk met monitors en pixelgarantie: ik heb een Dell Ultrasharp ding, de vierde was pas goed genoeg. Toch zou ik zo weer zo'n ding kopen, omdat Dell in 3 dagen 3x een koerier met een nieuwe stuurde. Zonder gezeik, zonder foto's te moeten sturen. Bellen naar de klantenservice was genoeg. Als ze die service niet hadden geboden zou ik me nog 2x bedenken bij een nieuwe aankoop.

Maar ik kan me goed voorstellen dat iemand een patroon in deze random data ziet en liever bij een ander merk gaat kijken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bundin op 24-07-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Tja, ik ben op deze manier jaren en jaren weggebleven bij Sigma, maar nu is de 35mm f/1.4 Art toch echt mijn favoriete lens.
Ik denk dat mensen bij Fuji toch hoge verwachtingen hebben, en als dit tegen valt wellicht snel geneigd zijn om er online over te schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Ik had de combinatie GM1 + 15mm prime pana/leica en zit te denken aan de aanschaf X-E2 met 35mm f1.4 prime.
Voor mij heel belangrijk is het om in het donker binnen goede foto's te kunnen maken bij verjaardagen etc.

Iemand ervaring met deze combinatie ?
Waar ik vooral een beetje mee zit is dat ik veel lees dat de lens juist bij weinig licht nogal moeilijk focust wat dus een behoorlijk probleem zou zijn (voor mij dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Ik zou eens kijken naar de X-T10, qua prijs bijna het zelfde niveau als de E2 maar met het nieuwe focus-systeem in de firmware... Dit schijnt de AF van de 35mm heel wat sneller te hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Pat-Juh schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:42:
Ik zou eens kijken naar de X-T10, qua prijs bijna het zelfde niveau als de E2 maar met het nieuwe focus-systeem in de firmware... Dit schijnt de AF van de 35mm heel wat sneller te hebben gemaakt.
Hopelijk krijgt de x-e2 die update dan ook.
De x-e2 is 2e hands te krijgen tussen de 350 en 400 euro en doordat de x-t10 nog nieuw is zit je dus toch nog met een behoorlijk prijsverschil waardoor ik buiten mijn budget val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
Omgerekend 30 mm (leica 15 mm) en omgerekend 52,5 mm (Fujifilm 35mm) zijn nogal verschillend van elkaar. Weet je zeker dat je die groothoek niet gaat missen? Misschien dat een Fujifilm 23 mm of 18 mm geschikter is? Die laatste is wel wat minder lichtgevoelig waardoor je een wat hogere iso-waarde moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Kwintessens schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:55:
Omgerekend 30 mm (leica 15 mm) en omgerekend 52,5 mm (Fujifilm 35mm) zijn nogal verschillend van elkaar. Weet je zeker dat je die groothoek niet gaat missen? Misschien dat een Fujifilm 23 mm of 18 mm geschikter is? Die laatste is wel wat minder lichtgevoelig waardoor je een wat hogere iso-waarde moet gebruiken.
Ben ik mij van bewust ;-)
Zat toen al te twijfelen tussen de 15 en 25 mm (30 vs 50).
Prijsverschil is hierbij ook weer een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:13
Brabso schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:50:
[...]
Het lijkt er wel op:
http://www.fujirumors.com...-at-the-end-of-this-year/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Brabso schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:50:
[...]

De x-e2 is 2e hands te krijgen tussen de 350 en 400 euro en doordat de x-t10 nog nieuw is zit je dus toch nog met een behoorlijk prijsverschil waardoor ik buiten mijn budget val.
Ahhh oké ik ging van een nieuwe uit :). In dat geval zou ik lekker een X-E2 halen! de X-T1 met FW3.10 voldeed voor mij ook al voor een bruiloft, met uitzondering van het feest waar ik toen terug viel op een dSLR ivm het flits-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
Brabso schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:02:
[...]

Ben ik mij van bewust ;-)
Zat toen al te twijfelen tussen de 15 en 25 mm (30 vs 50).
Prijsverschil is hierbij ook weer een punt.
Wat miste je eigenlijk aan de Panasonic GM-5 en Leica 15mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Kwintessens schreef op zondag 26 juli 2015 @ 15:43:
[...]

Wat miste je eigenlijk aan de Panasonic GM-5 en Leica 15mm?
Beviel op zich prima maar had het gevoel dat ik toch nog teveel in LR moest aanpassen naar mijn smaak en in low light kwam hij ondanks de f1.8 lichsterkte toch wat te kort bij iso 1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Is de 23mm zinvol als je reeds de 16mm en 35mm hebt? De 35mm is soms binnenshuis lastig te framen terwijl de 16mm weer net iets te wijd is. Wie heeft zowel de 23 als de 35 en begrijpt wat ik zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik heb de 14, 23, 35 e een Russische 58 en ja, zo zijn allemaal dusdanig verschillend dat ze allen hun eigen toegevoegde waarde hebben. Voor mij dan. YMMV

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:33
erikloman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 06:35:
Is de 23mm zinvol als je reeds de 16mm en 35mm hebt? De 35mm is soms binnenshuis lastig te framen terwijl de 16mm weer net iets te wijd is. Wie heeft zowel de 23 als de 35 en begrijpt wat ik zeg?
Ik heb de 35 en had een 18mm.

Als ik moest kiezen koos ik de 16. Een aantal reviews gelezen waar mensen de 23 in de tas lieten n ze de 16 hadden. Uiteraard is dit persoonlijk.
De kwaliteit van beide is uitmuntend.

Wat wellicht ook nog telt is dat de 16mm weather resistant is. Als je een XT-1 hebt is dat wellicht ook een pluspunt.

-edit- ik heb ook een 16-50 waarvan ik de 16 erg veel gebruik binnenhuis. Altijd eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomas_ op 30-07-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
http://blogs.adobe.com/li...1-1-is-now-available.html

"Improved speed of loading Fujifilm X-Trans raw images."

Nog niet getest in mijn Lightroom (ik neem aan dat dit dan ook in 6.1.1 naar voren moet komen) , maar zou weer mooi zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Heb de update inmiddels ook binnen gehaald.. Ben benieuwd naar de performance en of de "halo" effecten minder zijn in sommige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:39

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:03
Redelijk specialistisch lijkt me, niet echt voor de gewone consument toch? Of je moet heel graag infrarood plaatjes schieten. Maar fijn voor de politie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:01
De dpreview over de X-T10, voor de liefhebber.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:03
Gisteren de X-T10 binnen gekregen, nog niet veel mee kunnen doen behalve door de menu's heen bladeren en een paar foto's van de huiskamer maken. Wel merkte ik dat nadat de camera uit standby kwam (na 2 minuten inactief weer op een van de knoppen drukken) dat ik een melding kreeg dat de SD kaart problemen had. Herstarten en formatteren in de camera zelf hielp niet terwijl ik in Windows met een simpele SD kaartlezer gewoon de bestanden kon zien en openen. Toen de SD kaart geformatteerd in Windows met exFAT en weer opnieuw in de camera gestoken en hij werkte weer. Kort daarna weer hetzelfde euvel. Iemand bekend met dit probleem? Ik heb automatisch standby maar uitgezet en probeer later wel een andere SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Klinkt niet bekend maar wel als een probleem met de SD kaart zelf. Misschien wat vervuilde contactpunten van de SD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet dat niet FAT32 zijn?

Anyway je kan de soort van officiële https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/index.html gebruiken.

Maar in-camera formatteren moet altijd goed zijn, zo niet dan is je kaartje 'gewoon' stervende. Dat kan gebeuren met een nieuw kaartje. Wat is het er voor 1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Volgens mij moet je inderdaad als FAT32 formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dat betreft is het verder ook verstandig om altijd alleen maar te formatteren in de camera. Dat met je SD kaartjes welke je in je camera gebruikt niet meer in Windows te doen. Levert vaak alleen maar problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:03
Hopelijk was het een eenmalige storing, want na gisteravond 2 keer de foutmelding te hebben gehad gaat het nu gewoon goed. Het kaartje is een Kingston SDHC UHS-I U3 Card 32GB, nog vrijwel nieuw en werkte perfect in een andere camera. De X-T10 wilde deze na powersave dus niet meer herkennen, ook in-camera formatteren lukte niet. Totdat ik hem in Windows als exFAT formatteerde (FAT32 geprobeerd maar werd niet herkend in de X-T10), daarna herkende de camera 'm weer. Direct weer in-camera geformatteerd en gebruikt, nu lijkt hij het te blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 12:20
Wie weet waar je Fuji lensen kunt huren? Heb zelf de XT-1 met de 18-55. Binnenkort ga ik wat foto's maken van mijn interieur (verkoop woning) en zou dan graag de 10-24 hiervoor willen gebruiken.

Cameranu heeft helaas geen losse lensen. Het liefst midden Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Jipsy schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:57:
Wie weet waar je Fuji lensen kunt huren? Heb zelf de XT-1 met de 18-55. Binnenkort ga ik wat foto's maken van mijn interieur (verkoop woning) en zou dan graag de 10-24 hiervoor willen gebruiken.

Cameranu heeft helaas geen losse lensen. Het liefst midden Nederland.
Zelf geen ervaring mee maar Cameratools verhuurt 'm voor 20 euro. 1,95 verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
@Sluw. Thanks ga dat binnenkort eens even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sperenvanger schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:48:
Hopelijk was het een eenmalige storing, want na gisteravond 2 keer de foutmelding te hebben gehad gaat het nu gewoon goed. Het kaartje is een Kingston SDHC UHS-I U3 Card 32GB.
Hmm, dat heb ik ook gehad met een verse Kingston (in een Olympus), al gebruik ik die nu al zo'n jaar of twee sporadisch zonder problemen (in een Canon met CF adapter). Maar alleen omdat ik die toen gratis had gekregen, verder koop ik alleen Extreme Pro van SanDisk. Als het even kan zou ik bezuinigen op de opslag altijd afraden, gezien de prijs van de totale investeringen van een camera, en het feit dat je foto's meestal niet opnieuw kan maken. Hoewel een externe backup van je hele foto archief uiteindelijk nog wel het belangrijkste is natuurlijk, voor het geld dat je een 2.5" usb hdd kan kopen van 2TB hoef je het niet te laten! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sluw schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:06:
[...]

Zelf geen ervaring mee maar Cameratools verhuurt 'm voor 20 euro. 1,95 verzendkosten.
Ook staat er met 2 jaar garantie. 8)7

In de huurvoorwaarden staat echter: Huurartikelen kunnen alleen worden opgehaald in onze showroom tijdens openingstijden. En dat is mij een beetje te ver weg. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
jesper86 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:55:
[...]

In de huurvoorwaarden staat echter: Huurartikelen kunnen alleen worden opgehaald in onze showroom tijdens openingstijden. En dat is mij een beetje te ver weg. :-(
Niet erg duidelijk inderdaad. Ik zou ze even een mailtje sturen, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
jesper86 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:55:
[...]

Heb ze net gebeld. Het klopt, huren is alleen ophalen in Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Graag advies:

Ik heb een X-E2 gekocht met de 18-55 lens. Hele fijne combi en wat een fijne, compacte en lichte camera (Had hiervoor een D90 met tamron 17-50 2.8)

Nu wil ik ook meer straatfotografie gaan doen, en daar graag een lens voor kopen. Nu twijfel ik dus tussen de 18mm en de 27mm (volgens mij twijfelen daar veel mensen tussen). Kunnen jullie mij advies geven met betrekking tot straatfotografie, welke lens aan te schaffen?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Fjeze schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:22:
Graag advies:

Ik heb een X-E2 gekocht met de 18-55 lens. Hele fijne combi en wat een fijne, compacte en lichte camera (Had hiervoor een D90 met tamron 17-50 2.8)

Nu wil ik ook meer straatfotografie gaan doen, en daar graag een lens voor kopen. Nu twijfel ik dus tussen de 18mm en de 27mm (volgens mij twijfelen daar veel mensen tussen). Kunnen jullie mij advies geven met betrekking tot straatfotografie, welke lens aan te schaffen?
Beide fijne lenzen, er is geen goed of fout, het ligt er een beetje aan wat je fijner vindt. Wide angle (18mm) of een klein beetje verder ingezoomd (27mm). Probeer het eens met je zoom uit zou ik zeggen! Die twee lenzen zijn inderdaad populair voor straatfotografie omdat ze klein zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Sluw op 07-08-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:31
Sluw schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:33:
[...]

Beide fijne lenzen, er is geen goed of fout, het ligt er een beetje aan wat je fijner vindt. Wide angle (18mm) of een klein beetje verder ingezoomd (27mm). Probeer het eens met je zoom uit zou ik zeggen! Die twee lenzen zijn inderdaad populair voor straatfotografie omdat ze klein zijn.
Je kunt er ook een 2de hands x100s bijnemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
guidob schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:04:
[...]

Je kunt er ook een 2de hands x100s bijnemen. ;)
Kan natuurlijk ook :+ als je er precies tussenin wilt zitten. Ben je alleen wel twee keer zoveel geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Whoo de x-t10 besteld met de 18-55 f2.8 lens.
Ik zit er aan te denken om er later een kleinere lens bij bestellen. Ik kom van een X10 af en dat kleine pancake lensjes was super.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RptR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:04
Pepperana schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:49:
Whoo de x-t10 besteld met de 18-55 f2.8 lens.
Ik zit er aan te denken om er later een kleinere lens bij bestellen. Ik kom van een X10 af en dat kleine pancake lensjes was super.
Nice! Ik heb ook de X-T10 in bestelling staan. Helaas is deze in combinatie met de 18-55 f2.8-4 zeer gewild. Wacht er nu al 2 weken op. Levertijd vooralsnog onbekend ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Pepperana de X-T10 is een mooie camera maar ik denk dat je beter af bent met een Sony meer functies zoals 4K

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrumandBass schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 01:27:
Pepperana de X-T10 is een mooie camera maar ik denk dat je beter af bent met een Sony meer functies zoals 4K
Haha wtf, waar komt dat nou vandaan. No built in coffee maker, no deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

jesper86 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:22:
[...]

Haha wtf, waar komt dat nou vandaan. No built in coffee maker, no deal.
Voor filmen is Sony ongetwijfeld beter ja... Echter puur voor fotografie maakt het elkaar niet veel, hier krijg je wat en daar laat je wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pat-Juh schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:35:
[...]

Voor filmen is Sony ongetwijfeld beter ja... Echter puur voor fotografie maakt het elkaar niet veel, hier krijg je wat en daar laat je wat...
Ja voor video is Fuji wel het laatste waar je naar moet kijken, maar het ging mij om de compleet absurde willekeur van de opmerking. 8)7 Of ze moeten elkaar toevallig kennen, maar het lijkt er niet op. Ik ga straks even naar het Sony forum om iemand die net een A6000 besteld heeft te vertellen wat Fuji een mooie kleuren heeft. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

jesper86 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:32:
[...]

Ja voor video is Fuji wel het laatste waar je naar moet kijken, maar het ging mij om de compleet absurde willekeur van de opmerking. 8)7 Of ze moeten elkaar toevallig kennen, maar het lijkt er niet op. Ik ga straks even naar het Sony forum om iemand die net een A6000 besteld heeft te vertellen wat Fuji een mooie kleuren heeft. lol
Tjahhh ik negeer dergelijke opmerkingen ondertussen gewoon fijn... Pas als ze onderbouwd zijn ga ik erop in ;). Ik ben in elk geval blij met mijn X-T1 en glaswerk.

Zijn er hier ervaringen met de Samyang 12mm f2 op Fuji? Ik ben opzoek naar een UWA (betaalbaar)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Pat-Juh schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:25:
[...]

Tjahhh ik negeer dergelijke opmerkingen ondertussen gewoon fijn... Pas als ze onderbouwd zijn ga ik erop in ;). Ik ben in elk geval blij met mijn X-T1 en glaswerk.

Zijn er hier ervaringen met de Samyang 12mm f2 op Fuji? Ik ben opzoek naar een UWA (betaalbaar)...
Heb hem al eerder aangeprezen op tweakers maar ik ben er erg blij mee op m'n x-e1. Door z'n diafragma zelfs wat bokeh uit te halen, werkts 's avonds goed en als je hem een klein beetje afstopt ook scherp aan de randen. Heb een paar foto's op flickr staan als je interesse hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
  • Laatst online: 07-08 17:45
Pat-Juh schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:25:
[...]

Ik vind het een geweldig lensje voor zijn prijs, grootte en gewicht. Tja, alleen die sunstars he.. :P

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Chad Chubatcha schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:28:
[...]

Ik vind het een geweldig lensje voor zijn prijs, grootte en gewicht. Tja, alleen die sunstars he.. :P
Ik heb liever geen sunstars, maar die zijn inderdaad wat matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 10:11
Ik heb wat vakantiekiekjes met de 16mm 1.4 op mijn Flickr pagina geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/380/19813185793_0625e0d6fa_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3761/19811481604_0e5a4ea013.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/566/20246050130_5e3f6c19c7_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/512/20247488409_8eb2d2714e_z.jpg

Half dagje mist/regen gehad dus meteen ook de weathersealing kunnen testen, werkt natuurlijk gewoon prima. Erg tevreden over dit objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Hahaha, je eerste ingeving Is correct. ;) ik heb zelf een x-t1 heerlijke camera met super output. Heb ik pep toch een beetje kunnen beïnvloeden.
jesper86 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:32:
[...]

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrumandBass schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:39:
Hahaha, je eerste ingeving Is correct. ;) ik heb zelf een x-t1 heerlijke camera met super output. Heb ik pep toch een beetje kunnen beïnvloeden.
[...]
Dan snap ik nog de opmerking niet maar goed, het zal wel een inside joke zijn. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Chad Chubatcha schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:28:
[...]

Aghhh met 6 diafragma bladen was de kans groot hierop ;). Elke lens heeft zo wel iets, en er rekening mee houden... Ik heb meer interesse vanwege: De wijdse hoek, zone-focussing (voor Party-foto's, f5 op 100cm afstand geeft al vrijwel alles scherp, binnenshuis), een beetje astro en een andere blik dan regulier 23 en 56 (35 en 85 respectievelijk op FF). Voor het geld lijkt het mij meer dan een goede aankoop.

Ik heb ook gekeken naar de Zeiss Touit 12mm f2.8 maar die is optisch minder (op de sunstars na) en de XF14mm f2.8R van Fuji zelf maar deze heeft ook een hele hoge prijs waar de Samyang optisch gewoon erg sterk is en 1/3 van de prijs ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
FLuKee schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:26:
Ik heb wat vakantiekiekjes met de 16mm 1.4 op mijn Flickr pagina geplaatst.

Half dagje mist/regen gehad dus meteen ook de weathersealing kunnen testen, werkt natuurlijk gewoon prima. Erg tevreden over dit objectief.
Ondanks de mist prima kleuren! Ziet er indrukwekkend uit. Bedankt voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha
Pat-Juh schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:00:
[...]

Aghhh met 6 diafragma bladen was de kans groot hierop ;). Elke lens heeft zo wel iets, en er rekening mee houden... Ik heb meer interesse vanwege: De wijdse hoek, zone-focussing (voor Party-foto's, f5 op 100cm afstand geeft al vrijwel alles scherp, binnenshuis), een beetje astro en een andere blik dan regulier 23 en 56 (35 en 85 respectievelijk op FF). Voor het geld lijkt het mij meer dan een goede aankoop.

Ik heb ook gekeken naar de Zeiss Touit 12mm f2.8 maar die is optisch minder (op de sunstars na) en de XF14mm f2.8R van Fuji zelf maar deze heeft ook een hele hoge prijs waar de Samyang optisch gewoon erg sterk is en 1/3 van de prijs ongeveer.
Klopt helemaal, ik kan er ook prima mee leven ;)

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

• Sluw
Ik weet dat er meer mensen naar op zoek waren. Ik heb onlans een Op/Tech pouch voor m'n camera gekocht, ik wilde een zo klein mogelijk neopreen hoesje om m'n x-e1 in m'n tas te kunnen gooien met max de 18-55 lens er op. Via via kwam ik bij Op/Tech en met de product finder van hun site kwam ik op de D-Compact, D-M 4/3, D-Shortie. Ik zag bij een review dat de hoesjes redelijk strak zijn maar dat vind ik niet erg. Heb hem binnen en hij past en is erg stevig gemaakt! Het is een beetje wurmen om je camera er in te krijgen maar niet dat het niet goed aanvoelt. Met de 18-55 heb ik een klein beetje speling dus er zou een iets grotere lens op kunnen maar niet veel groter.

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:21
Ik ben dit topic al een tijdje aan het doorlezen (ben nu pas bij pag. 45 geloof ik :), maar aangezien ik zelf ook een oogje heb op een mooie fujifilm systeemcamera (XE1 of E2), erg interessant.

Kort vraagje, voor wie het weet: Is er nog iets te zeggen over een verschil tussen de eerste E2 modellen die uit kwamen (najaar 2013 geloof ik) en de wat nieuwere? Dus qua bouwkwaliteit?

Twijfel nog wat tussen een tweedehands E2 of een nieuwe E1 voor de E750,- package deal (18-55+50-230mm).

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Zelf zou ik gaan voor de X-E2. Deze heeft een aanzienlijk snellere autofocus (9PD sensoren op de camera sensor).plus dat deze aan het einde van het jaar ook een update krijgt met verbeterde software. Verder is de body praktisch bijna hetzelfde (enkele noemenswaardigs verschillen: EVF, comp-dial, Q-knop). Kijk voor het geld ook naar de X-T10.

• Sluw
Wat Pat-Juh zegt ;) En ik weet niet of ik je vraag goed lees maar er zijn binnen de X-E2 geen verschillen tussen oudere en nieuwere camera's.

• Tomas_
Sluw schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:55:
Wat Pat-Juh zegt ;) En ik weet niet of ik je vraag goed lees maar er zijn binnen de X-E2 geen verschillen tussen oudere en nieuwere camera's.
De X-e1 heeft toch een Xtrans-1 sensor, en de X-e2 een Xtrans-2?

-edit-

euhe wat Pat-Juh zegt :-) het verschil zit hem in de autofocus, verder niets dus.

-edit- De X-E2 met 18mm 2.0 voor 699 bij Foto smits in arnhem.

http://www.smitsarnhem.nl/x-e2-body-zwart-xf-18mm-f-2-0

[ Voor 24% gewijzigd door Tomas_ op 13-08-2015 18:34 ]

• Sluw
technonose schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:28:
[...]

De X-e1 heeft toch een Xtrans-1 sensor, en de X-e2 een Xtrans-2?

-edit-

euhe wat Pat-Juh zegt :-) het verschil zit hem in de autofocus, verder niets dus.

-edit- De X-E2 met 18mm 2.0 voor 699 bij Foto smits in arnhem.

http://www.smitsarnhem.nl/x-e2-body-zwart-xf-18mm-f-2-0
Ja dat klopt, volgens mij zijn er alleen AF sensors toegevoegd. Maar hij vraagt: eerste E2 modellen die uit kwamen (najaar 2013 geloof ik) en de wat nieuwere?... vandaar

Edit: ik zou bijna die E2 kopen bij Smits, 18-55 de deur uit en alleen de 12, 18, 27, 35 primes. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Sluw op 13-08-2015 18:38 ]

• Tomas_
Klopt helemaal.
Maar daarnaast twijfelt hij ook tussen de E1 en de E2
Is het verhaal weer compleet :-)

[ Voor 19% gewijzigd door Tomas_ op 13-08-2015 18:40 ]

• JeyJey
Ik ga jullie niet allemaal meer quoten, maar dank voor de info!

De X-E1 lag i.e.i. meer binnen het budget, maar tweedehands X-E2 is ook een optie, zoals dat zich nu voordoet. (Is 600 / 650 euro een goeie deal voor een bijna 2 jaar oude E2 met 18-55 kitlens?)

De X-T10 ziet er ook interessant uit, maar nieuwprijs is toch even wat buiten m'n budget. (ligt ietsje boven een nieuwe E2 lijkt het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Ik zou de X-E2 in de gaten houden. Nu de X-T10 er is zal deze denk ik langzaam in de aanbieding gaan... Ik las laatst al dat iemand een nieuwe had voor 599... (En 16-50 geloof ik).

De X-E1 zou ik links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Heb je met de X-T10 een goeie zoom lens? Ik zit te twijfelen tussen deze en de A6000 van Sony. Zal voornamelijk voor reisfotografie zijn. Dit jaar is dit een safari in Zuid Afrika en eind dit jaar IJsland (hopelijk noorderlicht). Voor de safari is zoom noodzakelijk. Voor IJsland moet je dan weer een camera hebben die goed is in mindere licht omstandigheden. Filmen doe ik amper dus is voor mij geen deal breker. Beide zijn snel in het vastleggen van foto's. Sony start wel trager op..

Buiten reis wil ik er mij uiteraard ook nog bezig houden met fotografie maar draagbaarheid is dus wel belangrijk. Bij de Fuji dus ietsje minder want zwaardere lens meestal. Ik heb wel begrepen dat die van uitstekende kwaliteit zijn. Toch die van het XF type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Sphinkx schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:19:
Heb je met de X-T10 een goeie zoom lens? Ik zit te twijfelen tussen deze en de A6000 van Sony. Zal voornamelijk voor reisfotografie zijn. Dit jaar is dit een safari in Zuid Afrika en eind dit jaar IJsland (hopelijk noorderlicht). Voor de safari is zoom noodzakelijk. Voor IJsland moet je dan weer een camera hebben die goed is in mindere licht omstandigheden. Filmen doe ik amper dus is voor mij geen deal breker. Beide zijn snel in het vastleggen van foto's. Sony start wel trager op..

Buiten reis wil ik er mij uiteraard ook nog bezig houden met fotografie maar draagbaarheid is dus wel belangrijk. Bij de Fuji dus ietsje minder want zwaardere lens meestal. Ik heb wel begrepen dat die van uitstekende kwaliteit zijn. Toch die van het XF type.
Alle XF zoomlenzen zijn erg goed, maar je hebt nog geen hele lange lens (100-400 komt er wel aan). Je hebt de 18-135 als walkaround lens, die is niet heel lichtsterk. De 55-200 die voor wat het is compact is, wat lichtsterker en wat langer en de 50-140 welke constant f/2.8 is. De lenzen is inderdaad iets waar Fuji bekend om staat en die zijn gemiddeld een stuk beter dan de Sony lenzen (als Sony al een vergelijkbare lens heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 18-55 is erg goed. De 18-135 is weathersealed en heeft een grtoter bereik maar een minder diafragma. Qua scherpte is de 18-55 beter, maar het is natuurlijk de vraag of je zoiets echt zult merken in de praktijk. Het verschil zal hem meer zitten in een langere sluitertijd (bewegende voorwerpen) en de scherptediepete die je niet zover kunt doorvoeren met de 18-135. Als laatste is er natuurlijk het gewicht en de afmetingen... De 18-135 is vergeleken bij de 18-55 wel een bakbeest.
Generiek zijn de objectieven van Fuji beter dan die van Sony. Voor mij was het een van de redenen om Sony te verlaten, en daar heb ik tot nu toe geen spijt van... De A6000 is overigens wel een mooie camera, maar mij eigenlijk teveel "electronisch". Qua video en qua AF beter dan de Fuji's (T1 komt nu in de buurt), maar qua andere handigheden en firmware-updates haalt Sony het niet bij de Fuji's. Ook zijn de JPEG's duidelijk minder mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32

Quakie

quakelen

Het werkt wel verslavend allemaal.... zondag komt mijn vierde lens binnen..
Na de 18-55, 50-230 heb ik de 35 gehaald en zondag komt via marktplaats de 27 binnen.. Voor mij hoefde deze niet nieuw omdat ik hem waarschijnlijk veel minder ga gebruiken.

Helaas betekend dit wel dat ik later over kan gaan van een XE1 naar een XT10.... maar geduld is een schone zaak.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Lenzen bij Fuji zijn wel duurder. Maar dit omwille van de hogere kwaliteit veronderstel ik.. De 18-135 is idd heel zwaar en niet goedkoop trouwens. Wat betreft die 100-400 verwacht ik wel een heel pittige prijs. Deze zal voor mij ook laat in de winkel rekken liggen vermits ik al in oktober naar Afrika vertrek.

Als ik voor de Fuji kies zou het zijn omwille van de reden dat jij aanhaalt Sodela. De Sony is iets te electronisch en de Fuji is meer om het plezier. De kleinere sensor is mss wel een nadeel voor foto's in mindere lichtomstandigheden zoals IJsland. Maar misschien valt dat in de praktijk wel goed me.

Een groothoeklens vanaf 10-12mm vind ik ook super interessant. Kan je heel mooie landschap foto's mee nemen. Voor een uitgestrekt land als Zuid Afrika en IJsland wel heel interessant..

Als lens zou ik dus graag iets hebben op 10-12-14mm en dan nog een lens met wat zoom. Bij Sony zou ik eventueel voor de 1018 gaan en daar boven op de 18200 voor all round en zoomlens. Bij de Fuji zou ik iets soortgelijks willen hebben maar is precies iets moeilijker te vinden.

Tevreden van de 50-230 Quakie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Op een safari moet je ook niet echt closeups willen schieten. Dan kun je net zo goed naar de dierentuin gaan. Het mooie is juist in welke omgeving ze zich bevinden. Momenteel staat er een mooie showcase van kenia in het foto gedeelte van het tweakers forum.

Zelf heb ik de 18-135mm gekocht bij mijn x-t1. Praktisch niet gebruikt, omdat ik vooral met de primes schiet. Wellicht komt daar komende vakantie verandering in, maar ik betwijfel het.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Sphinkx schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:18:
Lenzen bij Fuji zijn wel duurder. Maar dit omwille van de hogere kwaliteit veronderstel ik.. De 18-135 is idd heel zwaar en niet goedkoop trouwens. Wat betreft die 100-400 verwacht ik wel een heel pittige prijs. Deze zal voor mij ook laat in de winkel rekken liggen vermits ik al in oktober naar Afrika vertrek.

Als ik voor de Fuji kies zou het zijn omwille van de reden dat jij aanhaalt Sodela. De Sony is iets te electronisch en de Fuji is meer om het plezier. De kleinere sensor is mss wel een nadeel voor foto's in mindere lichtomstandigheden zoals IJsland. Maar misschien valt dat in de praktijk wel goed me.

Een groothoeklens vanaf 10-12mm vind ik ook super interessant. Kan je heel mooie landschap foto's mee nemen. Voor een uitgestrekt land als Zuid Afrika en IJsland wel heel interessant..

Als lens zou ik dus graag iets hebben op 10-12-14mm en dan nog een lens met wat zoom. Bij Sony zou ik eventueel voor de 1018 gaan en daar boven op de 18200 voor all round en zoomlens. Bij de Fuji zou ik iets soortgelijks willen hebben maar is precies iets moeilijker te vinden.

Tevreden van de 50-230 Quakie?
Jazeker, heel tevreden zelfs. Er gaat iets van de Fuji charme af omdat er geen diafragma ring op zit.
Het heeft een iets meer plastic gevoel maar niet storend. Ik schiet hier meer mee dan ik had gedacht en voor mij praktisch geen beeld kwaliteit verschil tov de 35 bijv.

https://flic.kr/p/s1AN5i
(deze is bijv genomen met de 50-230 en vind ik zelf wat hebben. Ik zie mezelf nog steeds als een beginner))

[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 14-08-2015 14:44 . Reden: voorbeeldje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Voor Astro-fotografie is de X-T1 in elk geval toereikend (Lonely Speck reciew) uit ervaring. Afgelopen week een paar keer geexperimenteerd hier mee.

Fuji heeft inderdaad geen langere lens dan 230mm op dit moment. Een optie zou kunnen zijn om een tweedehands M42 oid op de kop te tikken voor een snappie of te wachten op de 100-400 welke wel AF heeft maar ook een flink prijskaartje ongetwijfeld.

Wat op Sony de 10-18 is voor Fuji de 10-24. Een 18-200 is er niet (zie ik ook niet snel verschijnen om eerlijk te zijn).

[ Voor 11% gewijzigd door Pat-Juh op 14-08-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Quakie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:07:
Het werkt wel verslavend allemaal.... zondag komt mijn vierde lens binnen..
Na de 18-55, 50-230 heb ik de 35 gehaald en zondag komt via marktplaats de 27 binnen.. Voor mij hoefde deze niet nieuw omdat ik hem waarschijnlijk veel minder ga gebruiken.

Helaas betekend dit wel dat ik later over kan gaan van een XE1 naar een XT10.... maar geduld is een schone zaak.
Pas maar op, die 27 gebruik ik heel veel en ik heb de 12, 18-55, 27 en 35. Maakt de camera zo veel handzamer :D

Edit: ja de x-trans is prima voor astro. Zelf vind ik het ook leuk om af en toe sterren te fotograferen, volgende keer ga ik wat meer op het landschap letten, interessantere compisites zoeken maar deze vond ik wel goed gelukt met de Samyang 12mm. Goed(koper) manual focus alternatief voor de 10-24.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/280/19989019730_16e7743c55_c.jpgOut there by Licht Sluw, on Flickr

[ Voor 31% gewijzigd door Sluw op 14-08-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Sluw schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:55:
[...]

Pas maar op, die 27 gebruik ik heel veel en ik heb de 12, 18-55, 27 en 35. Maakt de camera zo veel handzamer :D

Edit: ja de x-trans is prima voor astro. Zelf vind ik het ook leuk om af en toe sterren te fotograferen, volgende keer ga ik wat meer op het landschap letten, interessantere compisites zoeken maar deze vond ik wel goed gelukt met de Samyang 12mm. Goed(koper) manual focus alternatief voor de 10-24.

[afbeelding]Out there by Licht Sluw, on Flickr
Nu ben ik helemaal benieuwd.. Dit was voor mij ook een van de redenen... handzamer, onopvallender,etc.
Toch verwacht ik vaker terug te grijpen naar de 18-55... ik waardeer deze nog meer nu ik een prime heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Pat-Juh schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:27:
Ik zou de X-E2 in de gaten houden. Nu de X-T10 er is zal deze denk ik langzaam in de aanbieding gaan... Ik las laatst al dat iemand een nieuwe had voor 599... (En 16-50 geloof ik).

De X-E1 zou ik links laten liggen.
Wow, dat zijn mooie prijzen! En dank voor de tip, misschien niet even wat geduld opbrengen en acties in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36
@Sluw, dat is overigens wel een gave foto man! Post em in het goeie topic, dan krijgt hij tenminste de aandacht die ie verdient!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Sphinkx schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:19:

Voor een safari moet je eigenlijk minimaal 2 bodies hebben. Het wisselen van lenzen in een vaak zeer stoffige omgeving (zeker in een open safaritruck) is vragen om problemen met stof. Qua safari en ook IJsland heb ik alleen met Nikon geschoten (D700 + 24-120/4 en D7100 + 80-400VR) en je hebt toch wel een redelijk zoombereik nodig als je ook voor vogeltjes gaat. Maar je bent geheel afhankelijk van de chauffeur en gids. En als die je dicht bij kunnen brengen, dan is niet zo'n groot zoombereik nodig. Een ander voordeel van 2 bodies is dat je snel kunt wisselen tussen groothoek/standaard zoom en telezoom. Met een 70-300VR kom je trouwens ook al een heel eind en is een stuk handzamer dan de 80-400VR.

Mijn laatste vakantie naar de Falklands heb ik de X-T1 met 10-24, 23 en 56 lenzen gebruikt naast de D7100 met 80-400VR. Een prima combinatie en goed draagbaar.

De Sony A6000 ken ik niet maar hoor er geen verkeerde verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 10:11
Deze ochtend wat close-ups gemaakt met de 16mm 1.4. Doet ie helemaal geweldig, en wijd open is de bokeh best te smaken imho:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Deathchant schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:41:
@Sluw, dat is overigens wel een gave foto man! Post em in het goeie topic, dan krijgt hij tenminste de aandacht die ie verdient!
Dank je! Ga ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Die nacht foto's zijn echt wel schitterend.. Kijk er al naar uit te proberen dergelijke foto's te nemen in een omgeving met amper luchtvervuiling zoals in Zuid Afrika en IJsland..

Goed punt trouwens dat je niet teveel zoom nodig hebt voor een safari. Je moet idd omgeving hebben. Een lens wisselen in stofrijke omgeving is idd niet het beste idee. Daarom dat een all round lens wel handig is om te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Vraagje: Hebben jullie naast jullie X-mount camera ook nog aparte camera's voor filmen?

Ik zit te kijken naar een alternatief voor filemen (LX100, RX100, GF7) Ik ben benieuwd of jullie er ook iets naast hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

technonose schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:47:
Vraagje: Hebben jullie naast jullie X-mount camera ook nog aparte camera's voor filmen?

Ik zit te kijken naar een alternatief voor filemen (LX100, RX100, GF7) Ik ben benieuwd of jullie er ook iets naast hebben?
Sinds een week een gopro. Meer ter documentatie en het is leuk met snorkelen ed. Eigenlijk film ik uberhaupt nooit. Ik verwacht wel dat de volgende generatie fujis goed kunnen filmen, maar mij interesseert dat (nog?) weinig.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik gebruik mijn mobiel hiervoor. Nadeel is dat er wel voldoende licht moet zijn. Voordeel is weer dat je zowat altijd bij je hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 19:08

Ik heb een RX10 naast mijn X-T1, bevalt zeer goed. Niet heel compact maar om te filmen vind ik wat extra grip wel fijn, een RX100 bijvoorbeeld lijkt me daar te priegelig voor.
Vooral de controls van de RX10 zijn in de praktijk handig (diafragma-ring, exposure knop, display bovenzijde). En constant f2.8 is ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chad Chubatcha

Ik heb er zelf een Panasonic G6 naast. Zijn zeer goedkoop te krijgen via Marktplaats oid (zelf iets van €250,- voor betaald half jaar geleden), mede dankzij het hoge tempo waarin Panasonic nieuwe camera's uitbrengt. Bevalt erg goed als videocamera, volgens reviews schijnt hij qua kwaliteit niet veel onder te doen voor GH3's etc., qua opties natuurlijk wel. Maar FHD 24/25/30/50/60p is voor mij (en ik denk de meeste mensen) voldoende. Samen met bijv. een 14mm f/2.5 (zeer compact en goedkoop lensje) en een capabele microfoon (de onboard is ook niet onaardig relatief gezien) heb je voor een beperkt bedrag een erg fijne videocamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:39
FLuKee schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:44:
Deze ochtend wat close-ups gemaakt met de 16mm 1.4. Doet ie helemaal geweldig, en wijd open is de bokeh best te smaken imho:

Dat zijn mooie foto's zeg, maar had niks anders verwacht van zo'n glas. Veel plezier ermee :+

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke platen inderdaad, vooral de tweede vind ik erg gaaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

FLuKee schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:44:

Geduldige beestjes daar :+ ! Wel mooie platen, erg dunne DoF nog voor 16mm... Je hebt er plezier mee zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Chad Chubatcha schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:27:
[...]

Ik heb er zelf een Panasonic G6 naast. Zijn zeer goedkoop te krijgen via Marktplaats oid (zelf iets van €250,- voor betaald half jaar geleden), mede dankzij het hoge tempo waarin Panasonic nieuwe camera's uitbrengt. Bevalt erg goed als videocamera, volgens reviews schijnt hij qua kwaliteit niet veel onder te doen voor GH3's etc., qua opties natuurlijk wel. Maar FHD 24/25/30/50/60p is voor mij (en ik denk de meeste mensen) voldoende. Samen met bijv. een 14mm f/2.5 (zeer compact en goedkoop lensje) en een capabele microfoon (de onboard is ook niet onaardig relatief gezien) heb je voor een beperkt bedrag een erg fijne videocamera.
Goede tip, zal er eens naar kijken en reviews lezen.
Pagina: 1 ... 23 ... 120 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen, wil je persoonlijk koopadvies maak dan een eigen topic aan.

Voor Cashback acties kun je terecht in "Het grote fotografie Acties en Cashbacks topic"

Voor inhoudelijke discussies m.b.t. RAW converters etc... Het grote alternatieve raw-converters topic