Het grote FujiFilm X-series mirrorless-ilc topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 37 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja die foto's van Rico hoef je zelden in te lijsten, echt hobby plaatjes. (witbalans? :/ ) Krijg niet het idee dat hij nou echt de waarde van een 16mm prime eruit heeft weten te halen indd, hij doet maar en dat het dan toevallig een groothoek is het zij zo. Maar als first impressie krijg je toch wel een beetje ... een impressie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Universal Creations schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:33:
6x7 heeft een cropfactor van ongeveer 0,5 vergeleken met FF en is ongeveer 3,2x zo groot qua diagonaal als aps-c, dus het is eerder f/4.5 dan f/5.3. Nu ben ik niet zo heel erg thuis in middenformaat, maar die Bronica zie ik enkel gekoppeld aan 6x4.5 camera's en niet 6x7.
niet geheel on-topic, maar in ieder geval had Pentax een 45/4.0 lens voor hun 67 systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Die bedoelde ik dan ook inderdaad lateef, bestond iig al in de jaren 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43

Quakie

quakelen

Sluw schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:12:
[...]

Landschappen kun je prima met de 18-55 schieten, super fijne lens. 16 is wel wat wijder, maar de 14mm is nog weer wijder en ook super goed. De meeste landschappen schiet je doorgaans ook rond f/8 (voor meeste scherpte). Het ligt er maar aan wat je zoekt. Zijn er andere redenen waarom je er een prime bij wilt? Formaat, lichtsterkte, ander bereik (bijvoorbeeld wijder), bokeh etc. Heb er zelf bv de 27mm naast omdat ik mijn camera ook nog draagbaarder wilde maken.

Edit: over de wide angle f/1.4 discussie. Dit soort lenzen bestaan inderdaad al wel gewoon. Maar als ik bijvoorbeeld naar de sigma 24mm f/1.4 kijk dan is die behoorlijk soft in de hoeken op f/1.4. Deze lijkt op f/1.4 al super strak en is in vehouding een stuk lichter en kleiner, wat mij betreft een mooie prestatie. Even afwachten nog.
Ik wil een lichtsterke met een mooie bokeh prime om net dat extra aan de foto te geven...
Ik heb op dit moment een XF18-55 en een XC50-230, waardoor ik weinig bereik mis.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:38
Quakie schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:48:
[...]

Ik wil een lichtsterke met een mooie bokeh prime om net dat extra aan de foto te geven...
Ik heb op dit moment een XF18-55 en een XC50-230, waardoor ik weinig bereik mis.
Dan zou ik eerder naar de 35, 56, 60 primes kijken. Met de wideangles kun je ook bokeh maken maar moet je echt meer je best doen. De 23 zou ook kunnen, iets minder bokeh, iets meer allround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Universal Creations schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:33:
Ik vind het ook heel mooi van Fuji dat ze aps-c zo serieus nemen en daar serieuze lenzen voor maken. Samsung is daar overigens ook flink mee bezig. Dat Canon en Nikon dat nooit hebben gedaan, is vanwege hun fullframe lijn. Ergens is het begrijpelijk, maar anderzijds nemen ze tegenwoordig hun aps-c lijn ook wel serieus qua camera's zoals met de D7200 en 7D2 (en enkele voorgangers zoals de D300(s) en 7D).
Qua camera's, misschien. Qua lenzen is weer een ander verhaal. Het aantal APS-C lenzen van Canon dat geen kitlenzen zijn, kan ik op één hand tellen. Volgens mij is dat Nikon niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Sluw schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:54:
[...]

Dan zou ik eerder naar de 35, 56, 60 primes kijken. Met de wideangles kun je ook bokeh maken maar moet je echt meer je best doen. De 23 zou ook kunnen, iets minder bokeh, iets meer allround.
Thx, sluw, kom ik ind weer bij eerste keuze uit, de 35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:41:
[...]

Thx, sluw, kom ik ind weer bij eerste keuze uit, de 35.
Neem aan dat je alleen bevestiging zocht, mag hopen dat je snap dat een 16 of 35mm echt helemaal niks met elkaar te maken hebben. :o

De prijs zit hem in de speciale toepassing van de lenzen, en de complexe optiek die daar voor nodig is of niet. Hij is niet twee keer zo duur als de 35mm omdat hij twee keer zo goed is ofzo, hij is twee keer zo duur omdat het twee keer zo moeilijk is om dezelfde standaard van optische prestaties te behouden met zo'n moeilijke beeldhoek, dus moet je dat wel ècht willen. Als je het mij vraagt heeft elke prime in de line-up een vrij duidelijke eigen toepassing en hoef je alleen maar te kiezen wat je het liefste doet. Alternatieven zijn er bijna niet, en rotte appels ook niet, behalve mss de 18mm. Dus hoe makkelijk wil je het hebben! Welke neem je 'eerst', dat is de vraag .. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:31
Ze zouden een 14mm 1.4 moeten maken als dat mogelijk zou zijn. Dan zou ik hem wel halen, maar nu heb ik de 14mm en 16mm lijkt niet interessant. 1.4 is altijd leuk, maar liever 14mm dan 16mm.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tsja, ze zitten wel erg dicht bij elkaar. Toch lijkt mij de 16 wel een heel mooi objectief ondanks die flauwekul van de te dure extra zonnekap (er zit kennelijk wel een plastieke bij).
De 14 mm is ook een erg mooi objectief en die is wel een stukje lichter/ kleiner, maar de 1.4 is wel 2 stops verschil.. Wat maken ze het ons toch weer moeilijk door zo'n mooi spul op de markt te brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

jesper86 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:02:
[...]

Neem aan dat je alleen bevestiging zocht, mag hopen dat je snap dat een 16 of 35mm echt helemaal niks met elkaar te maken hebben. :o

De prijs zit hem in de speciale toepassing van de lenzen, en de complexe optiek die daar voor nodig is of niet. Hij is niet twee keer zo duur als de 35mm omdat hij twee keer zo goed is ofzo, hij is twee keer zo duur omdat het twee keer zo moeilijk is om dezelfde standaard van optische prestaties te behouden met zo'n moeilijke beeldhoek, dus moet je dat wel ècht willen. Als je het mij vraagt heeft elke prime in de line-up een vrij duidelijke eigen toepassing en hoef je alleen maar te kiezen wat je het liefste doet. Alternatieven zijn er bijna niet, en rotte appels ook niet, behalve mss de 18mm. Dus hoe makkelijk wil je het hebben! Welke neem je 'eerst', dat is de vraag .. >:)
Sorry staat er inderdaad beetje krom. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen de 23 en 35. De reden dat ik het ook koppel aan de 16 is korte focus afstand, ook buiten mijn huidige bereik ligt en dat ik meer naar landschap neig. Je hebt gelijk en ik denk dat ik zo ook moet gaan denken. Welke lens wil je als eerst :) het wordt wel een dure hobby voor erbij. Gaat vrouwlief niet zo leuk vinden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O-) indd. Maar de 35/1.4 voor mooie plaatjes met 'pop' zal je niks over te klagen hebben hoor, en de 18-55 is prima voor landscape. Ik gok dat je daarna als je toch nog meer wil zoals Hamed zegt dan eerder zal neigen naar de 14mm of 12mm Samyang .. ohja en de Zeiss is er ook nog, maar waarom zou je die nemen.

-
Hier nog een blog reviewtje, met plaatje van de plastic hood op de 16mm:
https://maxdemartinocom.w...1-4-r-wr-english-version/

vs. de metal hood:
Afbeeldingslocatie: http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/x/fujinon_lens_xf16mmf14_r_wr/features/img/index/pic_05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ben niet zo kapot van die metalen lenshoods. Ik erger me er bij de 18mm en 35mm al aan dat je ze niet om kan draaien en dat je de hood eraf moet halen bij de lensdop te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Hier een overstapper van de Canon DSLR (550d) met een redelijke collectie lenzen naar een instapper van Fuji: De X-M1 met een 16-50mm en een 50-230mm. Lekker compacte en (voor mijn gebruik) complete set en een goede prijs voor de hele nieuwe kit (€549).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Vrieskist schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 18:17:
Hier een overstapper van de Canon DSLR (550d) met een redelijke collectie lenzen naar een instapper van Fuji: De X-M1 met een 16-50mm en een 50-230mm. Lekker compacte en (voor mijn gebruik) complete set en een goede prijs voor de hele nieuwe kit (€549).
Gefeliciteerd! Meteen een groot bereik. Mooie kleine camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Inderdaad een leuke kit voor die prijs, en een *ahem* mooi "doorgroei pad" binnen dat systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Een gevaarlijk doorgroei pad :+ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Ik denk dat ik me nu wel kan inhouden en geen extra lenzen ga kopen.

Mocht ik in de toekomst weer meer tijd hebben voor fotografie dan is de mogelijkheid er in ieder geval wel om mijn huidige kit te upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrieskist schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:33:
Ik denk dat ik me nu wel kan inhouden en geen extra lenzen ga kopen.
Tip: blokkeer alle fotografiesites en ga nooit naar fotozaken. Dan geef ik je een kansje ;)
Veel plezier in ieder geval met een mooie camera waar je nog jaren heel veel uit kunt halen zonder op te waarderen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Vandaag bij foka langs geweest in Rotterdam. Het is fuji weekend en dat komt met kortingen. Helaas alleen morgen nog en allen geldig in de winkel. Helaas viel de xf35 er niet onder en hadden ze hem niet op voorraad :-(. Wel 90 euro op xf27, 200 euro op een x-t1. Rest weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ouch, is dat de metal hood? Dat is ... niet zo mooi. En als de lenskap er niet direct op past, ook behoorlijk onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
henkie196 schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:17:
[...]

Ouch, is dat de metal hood? Dat is ... niet zo mooi. En als de lenskap er niet direct op past, ook behoorlijk onhandig.
Waarschijnlijk zit er zo'n zelfde dop bij als de XF 35mm. Vind hem niet perse lelijk eigenlijk, en denk dat ie de regen ook goed tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Tenzij je toevallig omhoog moet schieten. Of tegen de wind in. Dan is het een mooie water opvangbak.

Ze zouden aan de zijkant nog iets van rails of iets dergelijks moeten maken, heb je meteen een filterhouder en zonnekap ineen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Geweldige foto's in die review. In tegenstelling tot de meeste andere reviews vind ik de hier de foto's echt perfect gekozen op de 24mm equivalent.

En vwb de hood. Ik zou niet zoveel problemen met de plastic hood hebben. 't Is een leuke optie als premium maar niet aan mij besteed. Zou wel leuk zijn als ze dit voor alle XF primes maken. Voor de liefhebbers van dat soort hoods kan het ook boeiend zijn om die op de 23mm en 56mm te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een stijlvolle hood als die van de 35/1.4 mag een premium hebben, maar als dit wangedrocht van dezelfde ontwerper komt eet ik mijn schoen op. Het is net een pro video-camera hood ofzo. Nou niet bepaald de classic fuji/rangefinder camera stijl die we zo graag zien.

Functioneel gezien lijkt het me wel wat voordelen hebben, maar er is geen functie die je hoeft te verliezen als ze dezelfde stijl hadden aangehouden, ook de extra afscherming aan de binnenzijde had prima mooi afgewerkt kunnen worden. Als je dan toch een alternatief wil leveren, maak er dan wat van.

Ik zou graag zien dat ze de hele line-up voorzien van dergelijke premium metal hoods met stijl indd, maar een functionele hood als dit zonder stijl.. dan heb ik het liever in plastic dat niet zo snel krast, stuitert in plaats van deukt, lichter(?), en goedkoper is.

Mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/x/fujinon_lens_xf35mmf14_r/img/index/pic_02.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/x/fujinon_lens_xf18mmf2_r/img/index/pic_02.jpg

Niet mooi:
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-upU5UZh0J44/VTAXEMhJxHI/AAAAAAAABy0/dImrfAdRxrY/s1600/LH-XF16_Prototype_640px.jpg
henkie196 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:47:
Tenzij je toevallig omhoog moet schieten. Of tegen de wind in. Dan is het een mooie water opvangbak.
Zie de gleuf aan de onderzijde. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door jesper86 op 20-04-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36
Hmmm eerlijk gezegd zou het mij niet veel boeien hoe het uitzag. Als het inderdaad stroolicht en regen(druppels) tegenhoudt, dan ist prima wat mij betreft. Indien het idd te groot/lomp is zodat het niet meer in je tas past, dan zou ik er meer issues mee hebben, maar dit lijkt me toch wel een goeie zonnekap.
Die soepkom van de 10-22 of 16-35/2.8 is echt té breed en beschermt echt 0,0 tegen druppels. Maar goed, we hebben het over 16mm, dat is niet zo'n enorme groothoek dan 10mm op APSC. De metalen hood in bovenstaand plaatje ziet er tenminste uit alsof ie bescherming biedt tegen vertikale regen of beetje schuin inkomend. De eerder genoemde soepkom doet echt niks....
Ik hou wel van "simpele" zonnekappen die erop gemaakt zijn dat ze functioneel zijn en goed doen wat ze moeten doen: beschermen tegen strooilicht, (gedeeltelijk)beschermen tegen regen en niet te bulky zijn om handzaam te blijven in tassen e.d. Fuck it hoe ze uitzien ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Deathchant op 20-04-2015 13:26 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De standaard bijgeleverde hood is 'prima'.
Punt is dat je een premium betaald voor een speciaal alternatief, die of een (bij Fuji) passend ontwerp had kunnen hebben, of gewoon voor de helft van de prijs plastic had moeten zijn. Dit is gewoon zonde hoe je het ook bekijkt. En als merk is het zeker wel belangrijk dat ze hun identiteit behouden.

[ Voor 5% gewijzigd door jesper86 op 20-04-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:30
Sinds vanavond ben ik de gelukkige eigenaar van een Fuji X-T1 + 18-55! Ik heb de overstap gemaakt vanaf een Canon 60D vanwege het gewicht, maar ook voor betere prestaties op hoge ISO's. Daarnaast houd ik gewoon van vernieuwing :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Veel plezier met de nieuwe camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gefeliciteerd, welkom bij de klup!

Ben benieuwd wat je ervaringen zullen zijn. De 18-55 is inderdaad wel een redelijk compacte combinatie met een goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Veeel plezier idd. Is het niet wennen, zo'n omschakeling? De zoeker zal je wel bevallen vermoed ik :P

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Veel plezier ja :)

Vorige week iets nieuws ontdekt! Misschien niet nieuw voor de meeste van jullie, maar ik dacht toch even vermelden.

Spotmeting aan scherpstelpunt werkt niet ( In het midden wel ) tot je in deel 5 van je schooting menu de laatste optie: Interlock spot AE & Focus area aanzet. Dan zal spotmeting gekoppeld zijn aan je AF punt.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:31:
Veeel plezier idd. Is het niet wennen, zo'n omschakeling? De zoeker zal je wel bevallen vermoed ik :P
Ik ben ook van een 60D, en jaren lang Canon, naar een X-T1 gegaan, wennen is het zeker. Maar in positieve zin! Als ik nu de 60D pak voelt dat als iets uit het stenentijdperk :+. Lomp, lawaaiig door spiegel, mini kijkgaatje, lastig snel in te stellen.
Nee ik ben heel blij met de overstap. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Hamed schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:03:

Vorige week iets nieuws ontdekt! Misschien niet nieuw voor de meeste van jullie, maar ik dacht toch even vermelden.

Spotmeting aan scherpstelpunt werkt niet ( In het midden wel ) tot je in deel 5 van je schooting menu de laatste optie: Interlock spot AE & Focus area aanzet. Dan zal spotmeting gekoppeld zijn aan je AF punt.
Cool, daar wacht ik bij Canon al jaren op. Erg handig bij portretten in tegenlicht als je niet het risico op focus + recompose wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was 1 van de 27(!) verbeteringen in firmware 3.00 :)
Staat dus wss ook niet in de manual, tenzij je de Graphite versie hebt die standaard met v3 kwam.

(inmiddels zitten we aan v3.10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
Deathchant schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:31:
Het is zeker een hele omschakeling, maar in positieve zin! Gigantische viewfinder, lichte body, alle instellingen direct bereikbaar, manual focus eindelijk bruikbaar voor mij, nauwelijks ruis op hoge ISO's. Daar wil ik wel naar omschakelen en kan ik zeker aan wennen :9 .

@Hamed, ik zag in een ander topic dat je een aantal adapters hebt gekocht voor de X-mount. Hoe bevallen deze? Wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Is die sensor van 16mp echt zo goed van de fuji x-t1....lees al een tijdje mee en zie toch dat er veel van jullie eerst een speigelreflex hadden met meer mp.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Nou, volgens mij is het niet dat de sensor beter is dan een goeie dslr waarom dat mensen zoveel overstappen. Het zijn meer redenen als:
- compactheid
- véél grotere zoeker
- manual focus een stuk eenvoudiger door zoeker, én focuspeaking (en zelfs extra scherm ín de zoeker met 10x vergroting!!)
- retro-style fotograferen
- minder zwaar
- "fuji-look" in foto's
- goeie lenzenset en kwalitatief weinig tot geen "missers" in de X-mount lineup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Wat Deathchant zegt, daarnaast is het natuurlijk gewoon een goede 16 mp sensor. Mede doordat die "maar" 16 mp heeft is de prestatie bij weinig licht ook goed voor aps-c (grotere pixels) en door de x-trans sensor zijn de ruis en kleuren natuurlijker (al zijn de meningen daarover verdeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het X-systeem is meer dan alleen die curieuze sensor. Die is inderdaad erg goed en was een van de eersten die zonder AA-filter gebruikt werd. Omdat die een ander patroon heeft is het wel lastiger om een goede ondersteuning te vinden (lightroom/ raw converter), maar dat probleem is er vrijwel niet meer. De JPEG's vanuit de Fuji zijn overigens erg goed en heel vaak zonder nabewerking bruikbaar. De interpretatie van de ISO waarde is misschien iets curieus, maar daar heb je in de praktijk geen last van zolang je geen handmatige meter gebruikt, en ook dan valt het mee en ligt in het verlengde van de speelruimte van de oude analoge fotografie.

Daarnaast heeft Fuji een interessante line-up als je niet teveel tele nodig hebt. De kwaliteit is erg goed en vooral ook mooie diafragma's. Met de APS-C verlengfactor kom je dan nog heel mooi weg met je DOF. Andere systemen hebben niet zoveel te bieden op dat vlak of die moet je met 2 ipv 1,5 vermenigvuldigen en dan vallen ze door de mand.
Het is wel wat kleiner dan een DSL, maar Fuji zal het zelden/ nooit op afmeting of gewicht winnen, daar halen anderen nog wel wat grammetjes en millimeters vanaf. Daarvoor is de Fuji redelijk "analoog" en is "what you see is what you get" vaak van toepassing. Voor iemand die nog nooit iets met fotografie gedaan heeft zal een PASM wieltje met actieprogramma's misschien beter zijn, maar die vind je alleen op de instapmodellen (en dan alleen nog maar de PASM). Als je echter snapt hoe een belichting werkt is Fuji wel een verademing omdat je eindelijk/ meer in "control" bent.

Voor de mensen die supersnelle acties willen fotograferen (die zijn er misschien helemaal niet zoveel) is Fuji misschien niet de beste keuze, voor "normaal" gebruik kun je uitstekend met Fuji overweg.

Natuurlijk zijn er nog wel wat verbeterpunten, maar gelukkig krijgen de modellen soms een update waarmee de camera opeens een heleboel extra kan, deze soort servicegerichtheid zie je zelden, bij veel merken mag je blij wezen als ernstige fouten überhaupt worden aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Hamed schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:03:

Dank voor de tip. En toch maar eens de handleiding echt gaan lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^ Je hebt mijn reactie gelezen meneer kdbruin? :+ (kan het mis hebben, maar toch)

[ Voor 24% gewijzigd door jesper86 op 23-04-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
LR6 neemt je Film Simulation instellingen mee. Bij LR5 met bekijken en bewerken van een foto zou die meteen op default gaan. Zo hoef ik bijna niet meer te bewerken :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5TtGAunEL0NDrJVE6Ubtk9or/medium.jpg
Kremx schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:13:
[...]
@Hamed, ik zag in een ander topic dat je een aantal adapters hebt gekocht voor de X-mount. Hoe bevallen deze? Wat zijn je ervaringen?
Nog steeds niet getest :)

[ Voor 29% gewijzigd door Hamed op 23-04-2015 18:55 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh echt. Dat is onverwacht. Als je dan een screenshot maakt, neem dan de Calibratie tab mee dan zien we het ook. ;) Wat zien we hier, Velvia? Die thumbnails zien er inderdaad kleurvoller uit dan Adobe Standaard.

Weet effe niet meer of je bij import nou altijd de embedded plaatjes zien (en dus meestal Provia bij mij), of dat hij er meteen Adobe Standaard thumbs van gaat bouwen.

Wel apart, want Canons en Nikons hebben ook vaak een Camera Standard profiel, maar dan moet je er ook expliciet zelf voor kiezen om die te activeren. Je weet zeker dat je niet perongeluk nog een preset aan had staand tijdens het importeren? Dat heb ik namelijk wel waardoor ze ook meteen op Provia staan. ;) Maar zou ik Velvia kiezen in-camera dan krijg ik in LR alsnog Provia natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Is Velvia ja :)

Omdat je hebt bent :9

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VrPQ4EjmrBLJp7FdYG5RBXKC/medium.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hah, thanks.

Maar nu snap ik het niet meer, Adobe Standard staat daar toch achter profiel? :?
Hij geeft Velvia kleuren weer, maar blijft op Adobe Standard staan .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Het zijn Velvia kleuren. Zoals je weet zou ik nu gewoon default raw zou moeten zien, maar kleuren zijn gewoon Velvia.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er klopt dus iets niet, want hoe kies je dan wèl Adobe Standard. Als hij daar nu al op staat zou hij dus niet Velvia moeten weergeven. En wat gebeurd er als je alsnog Velvia kiest, dubbel intense kleuren of niks?

[ Voor 5% gewijzigd door jesper86 op 23-04-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ik zie het. Als ik Velvia kies, dan zie ik het verschil. Het verschil tussen Lr5 en Lr6 is wel duidelijk te zien. Met Lr5 zou ik een minder gekleurde foto te zien krijgen.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
Zo, mijn set is (voor eventjes :p) compleet. Vandaag een Fuji 55-200 in ontvangst mogen nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Kremx schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:38:
Zo, mijn set is (voor eventjes :p) compleet. Vandaag een Fuji 55-200 in ontvangst mogen nemen :D
Ha! Zo vaak heb ik dat al uitgesproken en van anderen gelezen... Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Voor geïnteresseerde :)

Fujifilm X-M1 systeemcamera + XF 35mm f/1.4R

Zilver, Bruin en zwart voor €569

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
jesper86 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:57:
^^ Je hebt mijn reactie gelezen meneer kdbruin? :+ (kan het mis hebben, maar toch)
Zekers en ik heb zelfs een X-T1 Graphite Edition :) Maar dat lezen van die handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Zijn er mensen hier die met Capture One werken?

Heb 't gevoel dat ik met Capture One betere resultaten kan halen dan Lr5&6 !

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Hamed schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:37:

Ik heb het een tijdje geprobeerd. Hier en daar dacht ik ook wel iets te zien maar als je een raw bestand importeert zonder iets aan te passen ziet het er al anders uit in LR en CO. Ik ben bij LR gebleven om het gemak. Heb ook Photo Ninja geprobeerd maar daar zag ik veel demosaic problemen terwijl het echt beter zou moeten werken. Ik heb sinds ik op sharpening/detail let goede resultaten met LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42

Al jaren, maar weer niet met fuji... :)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord

Yep, en yep. Al is het vooral de tijd die je ermee bespaart.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hamed schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:22:

Bizar als je nagaat dat de XF 35mm f/1.4R los ongeveer 550 euro kost 8)7
De camera krijg je er dus bijna gratis bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin

Nu Apple gestopt is met Aperture ben ik overgestapt naar Capture One en dat bevalt uitstekend. In het begin behoorlijk wennen maar nu gaat alles erg vlot. Ik gebruik Aperture/Photos nu alleen nog om een fotoboek samen te stellen, de rest gaat allemaal via C1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
G-PHREAK schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:32:
Bizar als je nagaat dat de XF 35mm f/1.4R los ongeveer 550 euro kost 8)7
De camera krijg je er dus bijna gratis bij..
Dat is ook zoals ze het adverteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Mocht de 35mm een tijdje van iemand lenen. Niet echt mijn ding. Anders zou ik hem wel halen :)

Ik ben nog lang niet zo snel met Capture One dan met Lightroom, maar ik denk dat ik meer tevreden ben met resultaten die behaald kunnen worden. Ga wel de komende tijd meer foto's met Capture One bewerken.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Hamed schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:22:

Thanks voor het delen! Dit is een mooie aanbieding! Ik heb zojuist een zwarte besteld.. hopelijk op voorraad, want er stond tijdelijk uitverkocht. Na een refresh stond er weer op voorraad.. ach we zien het wel:)

De X-M1 ga ik te koop aanbieden.. mocht er iemand interesse hebben bijv als tweede body hoor ik het graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ook ik stap de X-serie in met deze camera, de zilveren versie :) Voorlopig met deze deal, als ik meer wil koop ik een body met evf + XF kitlens + XC 50-230mm. Dan heb ik in een keer een redelijke travel set (muv wide angle dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk, dat is mooi. Eerst kijken wat het is zonder je een buil te hoeven vallen en dan doorgaan als je er zin in hebt. Verstandig! En welkom trouwens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Er komt in mei misschien een firmware upgrade voor de X-T1 met verbeterde AF:
According to a new source, there will be a new firmware coming soon for the X-T1, which will improve the AF-performance. When exactly will it come? The source says that it could come as early as next month and that at the moment the release is set for Monday, 11th of May.
http://www.fujirumors.com...coming-in-may-new-source/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Nordlys schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:43:
Er komt in mei misschien een firmware upgrade voor de X-T1 met verbeterde AF:

[...]

http://www.fujirumors.com...coming-in-may-new-source/
Nice :)

Zijn er ook mensen die met Capture One 8.2 werken?

Met de vorige versie kon ik Fuji film simulaties kiezen. Bij 8.2 niet of ik kan het niet vinden.

Thx

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
In versie 8.2.1 kan ik ze ook niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ik ook niet. Heb ook trouwens de 8.2.1

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:49

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ok, ik heb nu dus de X-Pro1 en dat is echt een mooi ding. De stijl is natuurlijk mooi, maar nog belangrijker zijn de foto's. Ik ben echt overtuigd geraakt dat de X-Pro1 betere/mooiere RAW-files oplevert dan onze D700.

Ben ik helemaal happy? Nee, eigenlijk niet. De X-Pro1 is kwa focus wel écht quirky. Voorbeeld: Als ik probeer scherp te stellen met de OVF dan krijg ik een rood vierkantje, zonder de camera te bewegen schakel ik over naar de EVF en dán kan hij opeens wél scherpstellen. WTF??

De EVF van de X-Pro1 is zeker niet slecht, maar hij is nog niet helemaal perfect.

En nu? Ja... ik ben toch met een schuin oog aan het kijken naar de X-T1:
  • Betere EVF
  • Kantelbaar scherm
  • Gezichtsherkenning
  • Nieuwere sensor
  • Snellere sluiter (e-shutter)
Wat raden jullie me aan? Het is niet bepaald een pakje boter zeg maar.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou zeggen: probeer het toestel gewoon eens wat uitgebreider uit, en kijk dan of het je de prijs van honderden pakjes boter waard is. (of dat überhaupt een optie is kan je natuurlijk het beste even voor het uitproberen bedenken)

Ik ben op de X-Pro2 aan het wachten.... zucht.

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 27-04-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isigo
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:40
begintmeta schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:33:
Ik zou zeggen: probeer het toestel gewoon eens wat uitgebreider uit, en kijk dan of het je de prijs van honderden pakjes boter waard is. (of dat überhaupt een optie is kan je natuurlijk het beste even voor het uitproberen bedenken)

Ik ben op de X-Pro2 aan het wachten.... zucht.
Ik had geen zin meer om te wachten.....

Vanaf vorig najaar als beginnend eerst de X-M1 gekocht en vervolgens de X-E1
en dit smaakte naar meer, zeer enthousiast geworden, spulletje weer verkocht
en overgegaan naar de X-T1 samen met de XF 50-140 mm en dat
bevalt uitstekend, bewust voor gekozen, heeft uiteraard wel zijn
beperkingen [o.a.formaat]maar wil het hier voorlopig mee doen, probeer
wat met continu focus, tegenlicht en macro, misschien hebben
mensen nog op/aanmerkingen, hoor ze graag om te leren, zie foto's

https://www.dropbox.com/l/v4SAcuIRaZxfraIO2YcsIt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Universal Creations schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:47:
[...]

Tip: blokkeer alle fotografiesites en ga nooit naar fotozaken. Dan geef ik je een kansje ;)
Veel plezier in ieder geval met een mooie camera waar je nog jaren heel veel uit kunt halen zonder op te waarderen.
Juist, plannetje mislukt :P

Het is zelfs zo erg dat ik de X-M1 body te koop heb ivm aanschaf van de X-Pro1 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamed schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:02:
[...]
Zijn er ook mensen die met Capture One 8.2 werken?

Met de vorige versie kon ik Fuji film simulaties kiezen. Bij 8.2 niet of ik kan het niet vinden.

Thx
Huh? Je ben niet in de war met Lightroom? Zit niet in CO7 Express, en ben het met de CO8 Pro trial niet tegengekomen al heb ik er ook niet naar gezocht. Kan me niet voorstellen dat dat dan niet op Fujirumors oid is voorbijgekomen. Er is wel vanalles aan zelfgemaakte custom profiles te vinden op het web zo te zien. :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
jesper86 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:44:
[...]

Huh? Je ben niet in de war met Lightroom? Zit niet in CO7 Express, en ben het met de CO8 Pro trial niet tegengekomen al heb ik er ook niet naar gezocht. Kan me niet voorstellen dat dat dan niet op Fujirumors oid is voorbijgekomen. Er is wel vanalles aan zelfgemaakte custom profiles te vinden op het web zo te zien. :-/
Had ze eerst, maar na upgrade kan ik ze niet meer vinden. Ik ben echt niet in de war :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nog niet overtuigd, wel heel curieus. ;)
Heb niks kunnen vinden in de Release Notes, zo even snel.

[ Voor 54% gewijzigd door jesper86 op 29-04-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Zo combo aanbieding binnen. Nogmaals thx Hamed. Body staat te koop en helaas te kort gespeeld met de XF35. Hij maakt inderdaad redelijk wat geluid, maar nu al onder de indruk van zijn prestaties.
Al met al een leuke verjaardagscadeau.

[ Voor 17% gewijzigd door Quakie op 29-04-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Veel plezier ermee :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Hamed schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:15:
[...]

Had ze eerst, maar na upgrade kan ik ze niet meer vinden. Ik ben echt niet in de war :)
Er zitten in Capture one 8 echt geen film simulatie profielen hoor. Ik gebruik het al sinds de eerste versie en ze hebben er ook nooit ingezeten.

Ben je niet in de war met de ICC profielen?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
RobertJRB schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:30:
[...]

Er zitten in Capture one 8 echt geen film simulatie profielen hoor. Ik gebruik het al sinds de eerste versie en ze hebben er ook nooit ingezeten.

Ben je niet in de war met de ICC profielen?
Nee echt niet. Na de upgrade kan ik ze niet meer vinden. Want op de dag dat ik mijn X-T1 kocht heb ik ook meteen Capture one gekocht.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Hamed schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:33:
[...]

Nee echt niet. Na de upgrade kan ik ze niet meer vinden. Want op de dag dat ik mijn X-T1 kocht heb ik ook meteen Capture one gekocht.
Vreemd, ben benieuwd wat je precies bedoelt dan.

Met de nieuwe color balance tool kun je trouwens vrij makkelijk film nabootsen. Daarnaast zijn er ook stijlen te koop met heel veel soorten film, welke werken met curves.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Dat klopt. Kan ondertussen makkelijker met C1 werken dan met lightroom. Ben er zeer tevreden mee :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Quakie schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:29:
Zo combo aanbieding binnen. Nogmaals thx Hamed. Body staat te koop en helaas te kort gespeeld met de XF35. Hij maakt inderdaad redelijk wat geluid, maar nu al onder de indruk van zijn prestaties.
Al met al een leuke verjaardagscadeau.
Tof! Heb je trouwens de firmware van de lens (en body) al geüpdate? Dat zou dat geluid deels moeten verhelpen.

Edit: en 18 mei komt waarschijnlijk de x-t10. Een snellere x-e2 in x-t1 achtig jasje. Zouden ze de x-e lijn dan nog wel voortzetten? Lijkt me een rommelige line-up als ze x-a, x-m, x-e, x-t-x, x-t-xx en x-pro gaan hanteren

[ Voor 28% gewijzigd door Sluw op 30-04-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Sluw schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:59:
[...]

Tof! Heb je trouwens de firmware van de lens (en body) al geüpdate? Dat zou dat geluid deels moeten verhelpen.

Edit: en 18 mei komt waarschijnlijk de x-t10. Een snellere x-e2 in x-t1 achtig jasje. Zouden ze de x-e lijn dan nog wel voortzetten? Lijkt me een rommelige line-up als ze x-a, x-m, x-e, x-t-x, x-t-xx en x-pro gaan hanteren
Thx. Zover ik kan zien is de laatste XF35 firmware van eind 2013 en die staat erop.
Body van E1 is ook up to date.
Dan wil ik niet weten hoe het hiervoor klonk.

Valt mee toch?
Pro plus goedkope versie er onder.
Ik vermoed dat de m versie verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
– No ISO dial (NeS)
– The kit lens will be an XC lens (NeS)
– EVF size about the same of X-E2 (NeS)
– build in flash (NeS)
Waarom dan die en geen E2? Ik zie dan weinig voordelen. De grote winst die ik in een T1 boven een E2 zie is de EVF. Als die hetzelfde wordt, dan heb ik liever een compacter apparaat. Daarnaast is de XF kitlens toch echt prettiger.

Okee, de Txx zal een betere/snellere AF hebben (volgens de geruchten), dat is natuurlijk een belangrijk punt.

[ Voor 12% gewijzigd door Bundin op 30-04-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Niet iedereen wilt de zoeker in het midden of aan linkerkant. Ik kan het wel begrijpen dat ze deze twee lijnen naast elkaar (gaan) voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De E2 is een fijne camera om mee te fotograferen. Hij is onopvallender en de EVF is gewoon goed. De T1 is op eigenlijk alle gebieden een slagje beter en heeft meer DSLR gehalte. Hij is ook iets opvallender en soms is dat minder handig.
De plaatsing van de EVF is natuurlijk anders, maar als ik mijn rechteroog gebruik zit de camera bij de E2 mijn neus die ik overal in steek minder in de weg.. Dus de plaatsing aan de zijkant is handig. Voordeel is ook dat je dichter bij het oculair kunt komen en dat compenseert een beetje kleinere EVF... Als ze nu ook nog een de electronische sluiter aan de E2 zouden toevoegen zou het helemaal een candid camera zijn.. Dat voordeel heeft de T1 dan wel weer gekregen. Soms is dat wel prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:54
Zijn hier nog mensen op zoek naar een Fuji 56mm F1.2?
Kwam deze tegen bij Digimaxx op MP, een retour van een klant met 2 jaar garantie.
€750, terwijl hij in de pricewatch al geruime tijd voor rond de 1000 euro staat.

[ Voor 9% gewijzigd door AdmiralSnipe op 02-05-2015 22:26 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je ben bekent met die zaak? Heb die sander vaker voorbij zien komen op MP,
maar nooit geweten wat erachter zit, of dat het uberhaupt een winkel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Die sander is betrouwbaar zit een normale winkel achter, heb een tijdje terug daar een cameraset gekocht.
jesper86 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:42:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:00
Jeroen10 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:48:
Die sander is betrouwbaar zit een normale winkel achter, heb een tijdje terug daar een cameraset gekocht.

[...]
klopt, zit idd een betrouwbare winkel achter. Meerdere keren in de winkel geweest en daar wat gekocht. Overigens hebben ze vaker scherpe prijzen mbt fuji's. Ook gewoon een mailtje sturen voordat je een lens koopt wil ook lonend zijn. Bij mij ging er pardoes 150 euro van een 50-140 af terwijl die nog supernieuw in de doos zat.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:54
jesper86 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:42:
Is inderdaad een beetje onduidelijk omdat ze op marktplaats niet de naam van hun winkel voeren.
Als je via hun website de Occasion pagina bekijkt kom je bij dezelfde verkoper uit.
Heb een aantal keer wat bij deze winkel besteld (niet via marktplaats overigens), toen geen problemen mee gehad.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
Ik heb via Sander/Digimaxx mijn Fuji 55-200 gekocht. Helemaal geen problemen gehad en het sturen van een mailtje loont inderdaad. Verder was de lens echt nieuw in doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isigo
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:40
Vorige maand nog in de winkel van Sander in Dordrecht een 50-140 opgehaald,
als je 'm even mailt of hij nog een "weekendactie" heeft kan er zo 200 euro af,
verkoopt liever grotere aantallen tegen lagere prijs dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

AdmiralSnipe schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:25:
Zijn hier nog mensen op zoek naar een Fuji 56mm F1.2?
Kwam deze tegen bij Digimaxx op MP, een retour van een klant met 2 jaar garantie.
€750, terwijl hij in de pricewatch al geruime tijd voor rond de 1000 euro staat.
Ik heb hem besteld! Bedankt!

Wist bij de aanschaf van Fuji dat ik hem ooit wilde. Goedkoper dan met cashback en toch 2 jaar garantie kon ik niet laten liggen. Bovendien wordt geld toch alleen maar minder waard, dus langer wachten had ook niet heel veel zin :) Nu een 14mm, 23mm en 56 mm en de 18-135mm. Ik koop een paar jaar niks meer hehe.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:16

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Die 35mm f1.4 past nog mooi in je rijtje })

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
Hier staat er nog 1 van Coolblue, een Fujifilm XF 56mm f/1.2 lens. Was een defect van een klant en is gerepareerd terug gekomen. Met nog 18 maanden garantie:

http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

voor 694 euro.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Kremx schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:56:
Ik heb via Sander/Digimaxx mijn Fuji 55-200 gekocht. Helemaal geen problemen gehad en het sturen van een mailtje loont inderdaad. Verder was de lens echt nieuw in doos.
Voor welke prijs heb je die gekocht?
Pagina: 1 ... 17 ... 120 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen, wil je persoonlijk koopadvies maak dan een eigen topic aan.

Voor Cashback acties kun je terecht in "Het grote fotografie Acties en Cashbacks topic"

Voor inhoudelijke discussies m.b.t. RAW converters etc... Het grote alternatieve raw-converters topic