Misschien moet je je juist andersom concentreren? Welke lenzen zou je graag willen, en kies daar een body bij. Bodies komen en gaan, techniek wordt over het algemeen beter. Kies de mooiste lens die je het liefst wil hebben, en koop dan van het geld wat over is een body waarmee je die lens kunt gebruiken. Fotografeer er een jaar mee en spaar, en koop dan een betere (occasion) body bij je lens. Die lens gaat veel langer mee. Staar je niet te veel blind op kleine features, hoe heb ik afgelopen 20 jaar zonder eye-af kunnen fotograferen...
Ik snap wel dat het vanuit een body redeneren makkelijker is. Maar de lenzen en het systeem waar je in stapt zijn denk ik belangrijker. Destijds heb ik Fujifilm gekozen vanwege het gewicht, compact, x-trans en mooie prime lenzen... begonnen met een X-T30, geupgrade naar X-S10 en nu een X-T4.
Ik snap wel dat het vanuit een body redeneren makkelijker is. Maar de lenzen en het systeem waar je in stapt zijn denk ik belangrijker. Destijds heb ik Fujifilm gekozen vanwege het gewicht, compact, x-trans en mooie prime lenzen... begonnen met een X-T30, geupgrade naar X-S10 en nu een X-T4.