Sodela schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:13:
[...]
Mooi dat je al enthousiast bent, goed om te horen
.
Jammer van dat gepruts door de verkoper. Hadden ze er een verklaring voor (even de batterij "geleend" of zo)?
Was het trouwens bij een andere winkel van dezelfde keten of was het bij een ander bedrijf? Misschien voor ons allemaal even handig om te weten welke winkel/ keten het was zodat we voorzichtig kunnen zijn/ even kunnen controleren of het allemaal wel in orde is. Heb namelijk wel een vermoeden maar zou het jammer vinden als ik mis gok..
Nee, geen verklaring. Dit is werkelijk mijn slechtste ervaring ooit met een winkel, en het is geen kleine: Kamera-Express. Ik was gaan typen met het idee 'kort' het verloop te laten weten, inmiddels is het lang maar ik laat het maar staan. Lees maar zover je wilt

.
Doos komt binnen, zie dat het een x-t3 + 18-55 doos is terwijl ik body only heb gekocht. Zie aan de opening van de doos dat die eerder is geopend (nagel afdruk staat erin). Handleidingen in de doos zitten niet verpakt maar erin gekwakt waardoor hoeken gevouwen zijn e.d. allemaal niet heel erg, maar voor het gevoel klopt het niet; ik koop een nieuw product.
Lens zit er niet in, body wel dus dat klopt. Body heeft vinger afdrukken op het scherm dus apparaat is in ieder geval gebruikt, in welke mate weet ik niet maar wederom geen fijn gevoel. Maak het accessoires doosje open waar na goed zoeken geen batterij in zit en die zit toevallig ook niet al in de body. Grr

.
Contact met de helpdesk, komen zelf niet echt met een oplossing waar ik op zit te wachten buiten stuur hem maar terug, als we hem binnen hebben en ales klopt krijg je een nieuwe of ga naar de winkel waar die op voorraad is en wissel hem om. De enige winkel waar voorraad is, is ver weg voor mij. Aangezien de body buiten de afdrukken op het scherm nieuwstaat is en ik geen zin hebt om veel moeite te doen maar geaccepteerd en voorgesteld om de batterij na te zenden, expliciet benoemd dat het wel de originele baterrij moet zijn en geen namaak: dat is logisch meneer gaan we zo snel mogelijk doen. U ontvangt een bevestiging.
Ongeveer 3-4 uur later geen bevestiging, ik onzeker over welke verwachting ik kan hebben maar even terug gebeld of zo snel mogelijk wel morgen betekend: De afdeling die dit moet goed keuren is er morgen, dan krijgt u morgen een bevestiging en wordt het morgen verstuurd. Grrr

, nog een dag langer wachten maar OK.
Volgende ochtend, natuurlijk geen bevestiging om half 4 zelfs nog niet. Log in en zie tot mijn verbazing dat de order status wel is gewijzigd naar niet verzonnen, ik dus blij zou het dan toch zijn goed gegaan

? Open de order en, nee

. Er is een maco toegevoegd die wordt nagezonden maar een hanhol batterij, dus geen origineel maar een goedkopere met mindere capaciteit.......
Opnieuw de helpdesk bellen, mijn verhaal gedaan aangegeven dat ik er klaar mee ben en op het punt sta om alles fe retourneren en het elders te kopen, want dan is het morgen geregeld. Medewerker gaat overleggen en komg met: de hanhol batterij mag je voor nu houden daar komen we op terug en we gaan je een fujifilm sturen. Grr

, volgens mij heb je niet naar mijn verhaal geluisterd want ik heb momenteel niets, geen batterij. Maar fijn dat er een Fujifilm gestuurd wordt, ik verwacht die dan wel morgen. Medewerker: Ik zie dat die op voorraad is, maar niet in ons centraal magazijn, dan moeten we hem eerst daar naar tor sturen dan is die er misschien overmorgen en kunnen we hem dan doorsturen. Wat?! Dus dat is pad over drie dagen

. Kan dat niet anders? Antwoord: Nee. Dus dan stuur ik het terug en ik verwacht dat jullie de kosten vergoeden. Natuurlijk meneer u kunt hier her retour formulier vinden.
Camera meteen opnieuw gekocht bij cameranu en retour formulier bekeken. Vergoeden ze verzending maar tot €8,75... Dat dekt aangetekend wat verzekerd is tot €500,- en risico dus volledig voor mij is als er wat mis gaat. Inmiddels was ik er zo klaar mee dus ben maar op en neer gereden naar de dichtstbijzijnde winkel (~25km heen en weer weer) om er maar vanaf te zijn.
Dit was dus zo'n slechte ervaring dat deze winkel bij mij op de zwarte lijst is gegaan.